'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Je eerder bericht heb ik gemodbreakt. Er mag best geholpen worden, maar ga het niet gewoon ronduit beschrijven.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ik had het ook tussen spoiler tags gezet, ze moeten het dan nog steeds zelf implementeren.oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:30:
[...]
Je eerder bericht heb ik gemodbreakt. Er mag best geholpen worden, maar ga het niet gewoon ronduit beschrijven.
Maar die logica klopt niet, zie bijvoorbeeld deze driehoek:BosGnoom schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:09:
[...]
Ik neem het voorbeeld als voorbeeld:
- Antwoord = 59 (0e rij, 0e kolom)
- Loop over de rest van de rijen:
- Als (kolom+1) groter is dan (kolom), dan schuiven we 1 op naar rechts
- 73 > 43 is waar, dus kolom = 1; antwoord = 132
- 52 > 9 is niet waar, kolom blijft hetzelfde; antwoord = 184
15 54 65 87 23 15 98 34 12 28
Op de tweede rij ga je een naar rechts omdat 54 < 65, maar dat is een slechte keuze omdat je daarna maximaal de route 65+23+34 kan volgen, terwijl 54+87+98 veel hoger is.
Ook het simpelweg aflopen van alle combinaties is niet te doen. In bovenstaand voorbeeld nog wel, maar voor die uit de opgave zijn er 2199 combinaties. Dan ben je nog niet klaar als het universum 2x zo oud is als het nu is, laat staan voor het einde van de maand
Je zal dus iets slims moeten bedenken waarbij je vanaf een bepaald punt al weet wat de maximale route is
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De moeilijkheid ligt vooral bij het bedenken van een goede oplossing, niet bij het implementeren van die oplossing in code.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:33:
[...]
Ik had het ook tussen spoiler tags gezet, ze moeten het dan nog steeds zelf implementeren
Dat kan ik bevestigen, hij zou waarschijnlijk nogsteedslopen, heb na een uur die route maar afgebroken, ondertussen was ik er al wel voorbij.oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:42:
Ook het simpelweg aflopen van alle combinaties is niet te doen. In bovenstaand voorbeeld nog wel, maar voor die uit de opgave zijn er 2199 combinaties. Dan ben je nog niet klaar als het universum 2x zo oud is als het nu is, laat staan voor het einde van de maand.
Verwijderd
Klopt ja, het was ook een beetje te veel voorgekauwd..oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:44:
[...]
De moeilijkheid ligt vooral bij het bedenken van een goede oplossing, niet bij het implementeren van die oplossing in code.
Hmm, ik kan oplossingen bedenken (hoe de oplossing te zoeken), maar niet implementeren in code. Heb veels te lang geduurd met excel bij de romeinse vraag en bij vraag 11 begin ik er niet aan..oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:44:
[...]
De moeilijkheid ligt vooral bij het bedenken van een goede oplossing, niet bij het implementeren van die oplossing in code.
Welke programmeertaal is redelijk makkelijk om het te implementeren in code.
Heb zeg maar een tijd geleden met een aantal talen gespeeld, maar dan echt gespeeld en nu herinner ik de etiquettes niet zo goed om te bedenken welke ik sneller kan oppakken.
Verwijderd
PHP of LUA zijn niet te moeilijk, je kan ook ergens op het internet wel online omgevingen vinden om ze uit te proberen zonder het zelf eerst te moeten installeren.Sulaine schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:52:
[...]
Hmm, ik kan oplossingen bedenken (hoe de oplossing te zoeken), maar niet implementeren in code. Heb veels te lang geduurd met excel bij de romeinse vraag en bij vraag 11 begin ik er niet aan.
Welke programmeertaal is redelijk makkelijk om het te implementeren in code.
Heb zeg maar een tijd geleden met een aantal talen gespeeld, maar dan echt gespeeld en nu herinner ik de etiquettes niet zo goed om te bedenken welke ik sneller kan oppakken.
Bijvoorbeeld: http://www.lua.org/cgi-bin/demo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 22:04 ]
Thanks! Zal ik binnenkort doen!Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:01:
[...]
PHP of LUA zijn niet te moeilijk, je kan ook ergens op het internet wel online omgevingen vinden om ze uit te proberen zonder het zelf eerst te moeten installeren.
Verwijderd
Met de aangepaste text, probeer ik die level opnieuw te doen (laatste keer heb ik bruteforce antwoorden geprobeerd).NMe schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:48:
[mbr]Ik zie dat de tekst van vraag 13 is aangepast en hij accepteert nu ook het bijbehorende goede antwoord. Velen van jullie hadden dat antwoord al, dus als je vastzit en voorheen een antwoord hebt geprobeerd waarvan je overtuigd was dat het goed was, probeer het dan nog een keer. :)[/]
In de text staat: *Elk uur raakt per 5 aanvallen afgerond naar beneden gemiddeld 1 lichaam van een gezond persoon te zwaar beschadigd om opnieuw op te staan. Deze persoon kan dus geen anderen infecteren.
Beteken dat het een niet zombie is die te zwaar beschadigd word tijdens het infecteren (dus het aantal nieuwe zombies / 5) of het dat alle zombies na 5 aanvallen uitgeschakeld worden?
Verwijderd
Verschil is "totaal aantal zombies / 5" of "nieuw aantal zombies in het uur / 5". Is een aardig verschil uiteindelijk..oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:15:
Doet dat er toe? Onder de streep kom je op hetzelfde uit.
Ik zie niet wat er onduidelijk is aan wat er staat.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:17:
[...]
Verschil is "totaal aantal zombies / 5" of "nieuw aantal zombies in het uur / 5". Is een aardig verschil uiteindelijk.
lees goed wat je uit de tekst hebt gehaald, het staat er toch echt in.
Ja, maar die eerste strookt al niet bij wat je daarnet zeiVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:17:
[...]
Verschil is "totaal aantal zombies / 5" of "nieuw aantal zombies in het uur / 5". Is een aardig verschil uiteindelijk.
Er staat in die regel iets over gezonde personen, niet over zombies. In plaats van dat een zombie een mens infecteert gaat die mens gewoon dood zonder weer op te staan (of wordt een dermate kreupele zombie dat 'ie voor niemand een gevaar vormt).Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:17:
[...]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Hour 0 (0:00): 7000000000 humans 1 zombies 1 attacks, 0 zombies killed, 1 humans attacked (1 new zombies, 0 wasted humans) Hour 1 (1:00): 6999999999 humans 2 zombies 2 attacks, 0 zombies killed, 2 humans attacked (2 new zombies, 0 wasted humans) Hour 2 (2:00): 6999999997 humans 4 zombies 4 attacks, 0 zombies killed, 4 humans attacked (4 new zombies, 0 wasted humans) Hour 3 (3:00): 6999999993 humans 8 zombies 8 attacks, 0 zombies killed, 8 humans attacked (7 new zombies, 1 wasted humans) Hour 4 (4:00): 6999999985 humans 15 zombies 15 attacks, 0 zombies killed, 15 humans attacked (12 new zombies, 3 wasted humans) Hour 5 (5:00): 6999999970 humans 27 zombies 27 attacks, 0 zombies killed, 27 humans attacked (22 new zombies, 5 wasted humans) Hour 6 (6:00): 6999999943 humans 49 zombies 49 attacks, 0 zombies killed, 49 humans attacked (40 new zombies, 9 wasted humans) Hour 7 (7:00): 6999999894 humans 89 zombies 89 attacks, 0 zombies killed, 89 humans attacked (72 new zombies, 17 wasted humans) Hour 8 (8:00): 6999999805 humans 161 zombies 108 attacks, 53 zombies killed, 161 humans attacked (87 new zombies, 21 wasted humans) Hour 9 (9:00): 6999999750 humans 195 zombies 260 attacks, 130 zombies killed, 390 humans attacked (208 new zombies, 52 wasted humans) |
[ Voor 5% gewijzigd door Kiwi op 02-09-2015 23:50 ]
Afgezien van dat: als je 4 zombies hebt en er wordt in die beurt 1 op de 5 aanvallen een mens dermate hard vermoord dat 'ie wasted is, dan is dat naar beneden afgerond (zoals de opdracht zegt) in die beurt nog geen 1 wasted human.
Stel dat er 4 succesvolle aanvallen zijn, dan komen er toch 4 nieuwe zombies bij?NMe schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:57:
Ik neem aan dat "new zombies" eigenlijk gewoon "zombies" moet zijn? Want anders zit je te snel te tellen.
Naar mijn weten doe ik dit ook? Elke 5e attack is er een wasted human, dus bij 4 zombies is er nog geen wasted human?Afgezien van dat: als je 4 zombies hebt en er wordt in die beurt 1 op de 5 aanvallen een mens dermate hard vermoord dat 'ie wasted is, dan is dat naar beneden afgerond (zoals de opdracht zegt) in die beurt nog geen 1 wasted human.
EDIT: Ik zie overigens wel dat het vanaf 8:00 niet helemaal goed gaat, misschien dat dat het probleem is
EDIT2: Jep, daar ging het dus mis, had een regel code dubbel staan

[ Voor 11% gewijzigd door Kiwi op 03-09-2015 00:08 ]
Kiwi schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:44:
Mijn begin bij vraag 13 is als volgt, welke denkfout maak ik:
Lastige vraag als je wat Scala, R+Matlab, JS, Excel, Wolfram Alpha, Paint, brute force, enz hebt gebruikt...ThaStealth schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:35:
- Hoeveel regels code zijn alle 15 oplossingen opgeteld + de code die het antwoord output in de vorm die voor de site nodig is. (Dus ook de romeinse cijfers omrekenen)
En dus ook erg lastig..- Hoe lang duurt het om alle 15 oplossingen te laten runnen?
Leuke challenge voor een avondje (nu de fouten eruit zijn en afgezien van sommige omschrijvingen). Jammer van die talige vragen.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Probleem is gevonden, ik had ergens een regel code dubbel staanpedorus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:06:
[...]
spoiler:In mijn Excel-spreadsheet staat 173 zombies bij uur 8.

Op naar vraag 14
Vanaf 8:00 2 aanvallen, en vanaf 22:00 1 aanval. Er zijn dus altijd aanvallen.SvMp schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:24:
Bij die zombie-vraag weet ik niet hoe ik het begrip "nachtelijke uren" moet opvatten: De uren buiten 8:00 - 22:00 uur, of 00:00 - 06:00 uur. Indien dat laatste het geval is dan zijn er tussen 22:00 en 00:00 uur en tussen 06:00 en 08:00 uur geen aanvallen.
Zelfs daar kom ik niet aan, en dan moet ik niet eens rekening houden met dubbele aanvallen en opstandige mensen. Ik ga toch moeten opgeven vrees ik, echt een hele dag mee bezig geweestpedorus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:06:
spoiler:In mijn Excel-spreadsheet staat 173 zombies bij uur 8.
Die zijn er anders al na afloop van uur 8. Dat ik het in minder dan een avondje doe komt door genoeg oefening natuurlijk.. En niet opgeven.Jerbo. schreef op donderdag 03 september 2015 @ 00:37:
[...]
Zelfs daar kom ik niet aan, en dan moet ik niet eens rekening houden met dubbele aanvallen en opstandige mensen. Ik ga toch moeten opgeven vrees ik, echt een hele dag mee bezig geweest
Edit: Zit nu te bedenken dat ik misschien een rekenfout heb die toch hetzelfde antwoord geeft.
[ Voor 9% gewijzigd door pedorus op 03-09-2015 00:44 ]
initial 1 attacks
0 new dead zombies
0 new disabled zombies
1 new zombies
Hour 1(1) zombies 2 population 6999999999 disabled 0 dead 0 total 7000000001
initial 2 attacks
0 new dead zombies
0 new disabled zombies
2 new zombies
(...)
Hour 7(7) zombies 89 population 6999999894 disabled 18 dead 0 total 7000000001
initial 89 attacks
0 new dead zombies
17 new disabled zombies
72 new zombies
Hour 8(
initial 161 attacks
remaining 108 attacks
initial 108 attacks
remaining 72 attacks
89 new dead zombies
36 new disabled zombies
144 new zombies
Hour 9(9) zombies 216 population 6999999625 disabled 71 dead 89 total 7000000001
Ik heb zelf het vermoeden dat het ergens vanaf uur 8 fout gaat, al heb ik verschillende dingen geprobeerd.
Moet je trouwens ook rekening houden met het feit dat als er op een gegeven moment meer zombies zijn dan mensen, het aantal aanvallen beperkt is tot het aantal mensen? Dat maakt namelijk in het antwoord veel uit.
Laatste is niet zo.
Dezelfde mens kan natuurlijk meer dan één keer per uur aangevallen worden. Je zal maar de laatste mens zijn en de complete zombiepopulatie van de wereld op je af krijgen...pedorus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:00:
Laatste is niet zo.
Bij vraag 10 kan het heel handig zijn om een stapje terug te doen en te kijken of je uitgangspunt wel het meest handige punt is.MineMine schreef op donderdag 03 september 2015 @ 01:00:
Door de feedback op vraag 10 hier in het onderwerp, ben ik toch aan het denken, dat ik te moeilijk denk
[ Voor 36% gewijzigd door NMe op 03-09-2015 02:53 ]
*Elk uur raakt per 5 SUCCESVOLLE aanvallen afgerond naar beneden gemiddeld 1 lichaam van een gezond persoon te zwaar beschadigd om opnieuw op te staan. Deze persoon kan dus geen anderen infecteren.
Volgens mij mist er nog steeds veel informatie bij deze vraag....
Een nacht slapen zal meestal goed helpen. Zometeen eens opnieuw proberen (in php dan, niet slapenNMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 02:52:
[...]
Bij vraag 10 kan het heel handig zijn om een stapje terug te doen en te kijken of je uitgangspunt wel het meest handige punt is.
Dit is blijkbaar fout...

[ Voor 10% gewijzigd door Bv202 op 03-09-2015 11:15 ]
(En zit je nou serieus een screenshot te maken van console output? Je kan toch gewoon de tekst copypasten?

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2015 11:17 ]
Sinds Windows 10 werkt dat dus niet meer hier(En zit je nou serieus een screenshot te maken van console output? Je kan toch gewoon de tekst copypasten?)

[ Voor 56% gewijzigd door Bv202 op 03-09-2015 11:22 ]
Blijkbaar is dat niet echt nodig, als je het probleem opzoekt via Google krijg je het algoritme als eerste resultaat. Even copy-paste en klaarpedorus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:28:
Misschien helpt Wikipedia: Kortstepad-algoritme (en dan max ipv min) Vanwege de structuur is het hier vrij makkelijk (ter indicatie: zo'n 10 niet al te volle regels code).
Maar het algoritme is eigenlijk vrij simpel. Dat ik daar niet aan gedacht heb
[ Voor 7% gewijzigd door Bv202 op 03-09-2015 11:35 ]
Tekst selecteren is inderdaad wat tricky maar Ctrl+a, Ctrl+v doet gewoon wat je wilt.
Zo jammer ditBv202 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:33:
[...]
Blijkbaar is dat niet echt nodig, als je het probleem opzoekt via Google krijg je het algoritme als eerste resultaat. Even copy-paste en klaar

Overigens, dat algoritme is in feite gewoon een variant op Dijkstra, toegespitst op deze specifieke situatie.
[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2015 11:40 ]
Eigenlijk wel, maar in die stijl zijn veel vragen eigenlijk. Vraag 8 was dan nog de meest belachelijke: er zijn slechts 4 mogelijke antwoorden en die staan zelfs in de opgave

Deze wedstrijd heeft dan ook helemaal niks meer met programmeren te maken...
[ Voor 11% gewijzigd door Bv202 op 03-09-2015 11:43 ]

pedorus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:28:
Misschien helpt Wikipedia: Kortstepad-algoritme (en dan max ipv min) Vanwege de structuur is het hier vrij makkelijk (ter indicatie: zo'n 10 niet al te volle regels code).
Het algoritme van Dijkstra kan helemaal niet met negatieve afstanden overweg. Het is dynamisch programmeren, en dat is de enige overeenkomst met Dijkstra's algoritme..oisyn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:39:
[...]
Zo jammer dit
Overigens, dat algoritme is in feite gewoon een variant op Dijkstra, toegespitst op deze specifieke situatie.
Dat gaat prima als er geen cycli zijn zoals in dit geval.GlowMouse schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:47:
Het algoritme van Dijkstra kan helemaal niet met negatieve afstanden overweg.
Zeg je dat nou alleen maar omdat ik daar foutief op reageerde in het comments gedeelte bij de vraag?Het is dynamisch programmeren
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2015 12:03 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Ravocs op 03-09-2015 12:09 ]
Deze wedstrijd heeft (nu de vragen werken) zat met programmeren te maken, maar als je het na een dagje proberen opgeeft en maar op het internet gaat spieken ga je er inderdaad weinig lol aan beleven.Bv202 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:40:
[...]
Deze wedstrijd heeft dan ook helemaal niks meer met programmeren te maken...
Dat je vlak voor de sluitingsdatum nog even de vragen bij elkaar cheat om mee te kunnen doen met de loting: vooral doen, dat zal niemand je écht kwalijk nemen. Maar als je meteen valsspeelt moet je niet daarna klagen dat de opdrachten niks met programmeren te maken hebben.
Die vraag met 5128 is enigszins jammer omdat iedereen meteen naar een bignum klasse grijpt. Het had wellicht leuk geweest als je dat getal moest omzetten in basis-3 en vervolgens het aantal 1'en moest melden

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2015 12:33 ]
En toch krijgt die laatste rambo het voor elkaar om nog even een miljard zombies uit te schakelen. De spierbal.NMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 02:52:
[...]
Dezelfde mens kan natuurlijk meer dan één keer per uur aangevallen worden. Je zal maar de laatste mens zijn en de complete zombiepopulatie van de wereld op je af krijgen...
1) worden de monsters 1 voor 1 aangevallen of kunnen er meerdere monsters tegelijk aangevallen worden?
2) Wat gebeurt er als een monster dood valt? Worden aanvallen die nog niet voltooid zijn dan onderbroken?
3) De mage doet elke 8s 80 punten damage. Is dat dan DPS en dus 10/s of echt na 8 seconden de volledige damage?
[ Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 03-09-2015 13:12 ]
1) De monsters worden na elkaar aangevallen, in volgordeBv202 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:12:
Vraag 12 vind ik wel heel onduidelijk...
1) worden de monsters 1 voor 1 aangevallen of kunnen er meerdere monsters tegelijk aangevallen worden?
2) Wat gebeurt er als een monster dood valt? Worden aanvallen die nog niet voltooid zijn dan onderbroken?
3) De mage doet elke 8s 80 punten damage. Is dat dan DPS en dus 10/s of echt na 8 seconden de volledige damage?
2) Als er een monster dood gaat, is hij dood en begint de aanval op het volgende monster, waarbij de tijd als het ware weer gereset wordt. Het kan zijn dat er sprake is van "overkill", dus dat er meer schade kan worden gedaan dan nodig is. Maar dat is de hele opdracht om die te bepalen
3) De mage heeft een opstart tijd van 2 seconden. Na deze seconden doet hij elke 8 seconden een aanval. Dus: seconde 2, 10, 18, 26 enz
Die vraag heb ik zo opgelost, maar dan met een nog iets betere query die het antwoord direct geeft.. Zie niet in wat daar echt mis mee is trouwens, er zijn best wat andere vragen met one-liners in een bepaalde taal..oisyn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:29:
Maar goed, Wolfram Alpha blijft een
1 voor 1, afzonderlijkBv202 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:12:
Vraag 12 vind ik wel heel onduidelijk...
overkill staat duidelijk uitgelegt2) Wat gebeurt er als een monster dood valt? Worden aanvallen die nog niet voltooid zijn dan onderbroken?
iedere 8 seconden 100%, in 1 schot /laat3) De mage doet elke 8s 80 punten damage. Is dat dan DPS en dus 10/s of echt na 8 seconden de volledige damage?
Beetje een vraag die er niet voor zorgt dat we meer vrouwen in de IT krijgen denk ik..
Vraag 6 is opgezet door iemand die niet wist dat er ook een simpele formule was. In de uitgewerkte voorbeeldcode die bij Tweakers is ingestuurd staat het dan ook procedureel uitgewerkt..oisyn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:29:
Nou ja, het programmeren bij vraag 6 was ver te zoeken, zelfs als je niet op wikipedia kijkt maar zelf gewoon even logisch nadenkt
Base 3 was trouwens inderdaad achteraf bezien leuker geweest. Of base 36 en dan vragen om alle medeklinkers die in het resulterende antwoord zitten op volgorde over te nemen. WA laat bij base 36-conversie geen letter zien maar alleen cijfers, dus daar moet linksom of rechtsom wat logica aan te pas komen. Maar dat is allemaal in hindsight.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 03-09-2015 13:34 ]
Hmm... waar staat die p dan voor?Woy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:30:
[...]
Er wordt bewogen vanaf punt 1 richting punt 2. ( Punten p/s kun je lezen als Eenheden p/s )
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
De p staat voor punt. 20 p/s betekend dus 20 punten per seconde, per seconde wordt een afstand van 20 afgelegd.
qnbspldzgdlwqvqjlcqxbcnqjykwwzpNMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:33:
[...]
Base 3 was trouwens inderdaad achteraf bezien leuker geweest. Of base 36 en dan vragen om alle medeklinkers die in het resulterende antwoord zitten op volgorde over te nemen. WA laat bij base 36-conversie geen letter zien maar alleen cijfers, dus daar moet linksom of rechtsom wat logica aan te pas komen. Maar dat is allemaal in hindsight.
Gewoon "per seconde", maar die p is inderdaad wat dubbel met die slash.
(Denk ik, geen zin om het te controleren.
[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 03-09-2015 14:03 ]
https://niels.nu
Ik had daar sowieso liever 3 verschillende inputvelden gezien, maar dat zat er blijkbaar niet in.Hydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:04:
Serieus? Het antwoord van nummer 3 is fout als je de thousands separator niet toevoegt? Is het zo moeilijk om een checker iets intelligenter te laten zijn dan een simpele String.equals?
Je moet soms echt goed het antwoord voorbeeld lezen om de juiste syntax te gebruiken voor het invoeren van je antwoord.Hydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:04:
Serieus? Het antwoord van nummer 3 is fout als je de thousands separator niet toevoegt? Is het zo moeilijk om een checker iets intelligenter te laten zijn dan een simpele String.equals?
Welke vragen vind je op dit moment nog ambigu? Ik heb die ambiguïteit er zo veel mogelijk uit proberen te schrijven maar omdat ik na een tijdje natuurlijk ook bekend was met de achterliggende denkwijze én de oplossing kan het zijn dat ik tot op zekere hoogte oplossingsblind was.Slother schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:08:
Jammer dat er zoveel vragen ambigu zijn, wel een leuk concept
De vraag is niet echt ambigue, m'n eerste antwoord was ook goed. Ik moest alleen enorm klooien met het invoeren van het antwoord om het geaccepteerd te krijgen.Slother schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:08:
Jammer dat er zoveel vragen ambigu zijn, wel een leuk concept
Als ik niet zeker had geweten dat m'n antwoord goed was geweest was ik waarschijnlijk erg veel tijd gaan besteden aan 't debuggen van m'n code. Zo kun je mensen compleet op 't verkeerde been zetten. Wat mij betreft moet die vraag ook gewoon expliciet melden dat de invoer exact overeen moet komen.
Edit:
Wie heeft die teksten geschrevenDe fibonacci reeks bepaald het aantal centimeters dat de schimmel dagelijks in diameter toeneemt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 03-09-2015 14:12 ]
Lol. Lijkt me enkel dat het juiste antwoord p...v is..
Het heeft me langer gekost om het antwoord in de vullen dan om het te berekenen...Hydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:04:
Ik herrinner me nog de eerste vraag: "Sommige positieve getallen n hebben de eigenschap dat de som [ n + reverse(n) ] volledig bestaat uit oneven nummers" Waar nummers volgens mij cijfers had moeten zijn. Of dat dit nu is omdat ik uit België kom weet ik nietNMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:10:
[...]
Welke vragen vind je op dit moment nog ambigu? Ik heb die ambiguïteit er zo veel mogelijk uit proberen te schrijven maar omdat ik na een tijdje natuurlijk ook bekend was met de achterliggende denkwijze én de oplossing kan het zijn dat ik tot op zekere hoogte oplossingsblind was.
Het zijn net échte specs.Zilla schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:19:
Je moet de vragen echt 5 keer goed doorlezen om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Nee hoor. Je kunt een node fixeren en er later achterkomen dat er toch een korter pad is. Dat kan al met drie nodes. Stel je kunt van A naar B (-1), van A naar C (-2), en van B naar C (-2). Je wilt het kortste pad weten van A naar C. In de eerste iteratie fixeer je node C, terwijl er een kortere route is via B.pedorus schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:51:
[...]
Dat gaat prima als er geen cycli zijn zoals in dit geval.
Ook de observatie dat alle paden naar een node in rij k altijd lengte k-1 hebben, is irrelevant. Dijkstra's algoritme is ongeschikt.
Bij ontwikkelen hoort vaak dat je juist een specifieke output moet hebben. De gewenste output zou alleen wat duidelijker vermeld moeten worden.Hydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:04:
Het is het een of het ander. Je bent erg specifiek en je geeft dat goed weer, of je bent tolerant. En zoveel moeite is het niet om gewoon ff dat antwoord fatsoenlijk te parsen.emnich schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:26:
Bij ontwikkelen hoort vaak dat je juist een specifieke output moet hebben. De gewenste output zou alleen wat duidelijker vermeld moeten worden.
Vraag 4 is net zo iets: ben langer bezig erachter te komen wat precies hun idee is van een fibo reeks dan dat ik bezig ben de oplossing te implementeren.
Er staat gewoon een voorbeeld mét thousands separator.Hydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:28:
[...]
Het is het een of het ander. Je bent erg specifiek en je geeft dat goed weer, of je bent tolerant. En zoveel moeite is het niet om gewoon ff dat antwoord fatsoenlijk te parsen.
Dat er zó hard naar de formatting gekeken word vind ik ook wat jammer. Ik had liever gezien dat ze in elk geval bij de vragen met getallen als antwoord alles dat geen cijfer is weg zouden knippen in zowel het verwachte als het ingevoerde antwoord en vervolgens dat vergelijken. Ja, dan zijn 2,1547 en 2,15E+47 ineens allebei hetzelfde, maar de kans dat je tegen zo'n toevalligheid aanloopt is klein genoeg om weggestreept te worden tegen het voordeel in gebruiksgemak. Maar goed, dat is niet zo gemaakt, blijkbaar.
Bah @ foute afkortingen.NMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:03:
[...]
Gewoon "per seconde", maar die p is inderdaad wat dubbel met die slash.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als in SVB a-like specs ?
Dan zou toch ook een breed scala aan CAP-india spaghetti antwoorden geaccepteerd moeten worden ?
Ik neem aan dat je 10, 18, 26 bedoelt, agz hij op 2 nog geen damage doet. edit:wel dus.dennisschr17 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:16:
[...]
1) De monsters worden na elkaar aangevallen, in volgorde
2) Als er een monster dood gaat, is hij dood en begint de aanval op het volgende monster, waarbij de tijd als het ware weer gereset wordt. Het kan zijn dat er sprake is van "overkill", dus dat er meer schade kan worden gedaan dan nodig is. Maar dat is de hele opdracht om die te bepalen
3) De mage heeft een opstart tijd van 2 seconden. Na deze seconden doet hij elke 8 seconden een aanval. Dus: seconde 2, 10, 18, 26 enz
Het feit dat ik op papier hetzelfde doe als mijn code doet... denk ik toch dat ik in de vraag iets verkeerd interpreteer.
Hierbij een pastebin van mijn output, zou iemand eens kunnen kijken wat ik verkeerd doe?
/edit:
Inderdaad. bedankt voor de feedback. Helaas was dat niet de enige fout
[ Voor 7% gewijzigd door lmartinl op 03-09-2015 15:29 ]
De mage valt ook al aan in de 2e secondelmartinl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:49:
[...]
Ik neem aan dat je 10, 18, 26 bedoelt, agz hij op 2 nog geen damage doet.
Het feit dat ik op papier hetzelfde doe als mijn code doet... denk ik toch dat ik in de vraag iets verkeerd interpreteer.
Hierbij een pastebin van mijn output, zou iemand eens kunnen kijken wat ik verkeerd doe?
http://pastebin.com/zxrgAE8q
Edit: Daarnaast valt in second 9 in jouw uitvoer ineens de roque als eerste aan, ipv de warrior
[ Voor 9% gewijzigd door dennisschr17 op 03-09-2015 14:59 ]
Het staat hierboven al, maar om het maar even te bevestigen: de mage doet inderdaad vanaf de het moment dat zijn castingtijd voorbij is elke 8 seconden schade. Daar hoort dus ook seconde 2 bij.lmartinl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:49:
[...]
Ik neem aan dat je 10, 18, 26 bedoelt, agz hij op 2 nog geen damage doet.
Maar dat zeg ik dus, als je er even langer over nadenkt (om bijvoorbeeld niet gewoon alles na te rekenen in je oplossing maar dingen enigszins efficient wil aanpakken), dan bedenk je dat elk getal 2x wordt vertegenwoordigd in de som van de volgende regel, en dus dat de som van elke rij 2x zo groot is als de vorige. Aangezien je start bij 1, is het dus gewoon een tweemachtNMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:33:
[...]
Vraag 6 is opgezet door iemand die niet wist dat er ook een simpele formule was.
Inderdaad. bedankt voor de feedback. Helaas is dat niet de enige fout die er in geslipt isNMe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:05:
[...]
Het staat hierboven al, maar om het maar even te bevestigen: de mage doet inderdaad vanaf de het moment dat zijn castingtijd voorbij is elke 8 seconden schade. Daar hoort dus ook seconde 2 bij.
Ik neem aan dat die casting tijd eenmalig is, en dus alleen aan het begin?
[ Voor 10% gewijzigd door lmartinl op 03-09-2015 15:29 ]
Je bent er bijna... Je doet nog iets fout aan het eind, waarbij je de overkill niet goed berekend:lmartinl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:12:
[...]
Inderdaad. bedankt voor de feedback. Helaas is dat niet de enige fout die er in geslipt isNieuwe pastebin: http://pastebin.com/MQ2TBMPH
Second 24
Warrior deals 35 damage at time 24. (110->75)
Rogue(1st) deals 30 damage at time 24. (75->45)
Rogue(2nd) deals 20 damage at time 24. (45->25)
!!!Warrior delivers final blow. 25 - 35= -10 overkill.
Het is toch duidelijk niet de warrior die het monster verslaat
Dat kan dus helemaal niet. Als je vanuit A naar B en naar C kan (wat impliceert dat B en C op een regel verder dan A staan), dan kun je niet van B naar C.GlowMouse schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:24:
[...]
Nee hoor. Je kunt een node fixeren en er later achterkomen dat er toch een korter pad is. Dat kan al met drie nodes. Stel je kunt van A naar B (-1), van A naar C (-2), en van B naar C (-2).
Je hebt als laaste voordat het monster verslagen wordt in één bepaalde beurt de warrior die in een bepaalde seconde aanvalt. Zowel de rogue als de mage moeten na die beurt nog een keer aanvallen voordat de warrior weer aan de beurt is.lmartinl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:12:
[...]
Inderdaad. bedankt voor de feedback. Helaas is dat niet de enige fout die er in geslipt isNieuwe pastebin: http://pastebin.com/MQ2TBMPH
Ik blijf vastlopen, mogelijk op het afslaan van een aanval:
Twee opties:
- een aanval die wordt afgeslagen leidt niet tot een besmet gezond mens
- een aanval dit wordt afgeslagen leidt toch og tot een besmet gezond mens
Hoe hebben jullie deze ge"interpreteerd?
Zucht inderdaad. bedankt. Niet netjes genoeg met mijn breaks omgegaan omdat ik dacht het wel te kunnen overziendennisschr17 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:16:
[...]
Je bent er bijna... Je doet nog iets fout aan het eind, waarbij je de overkill niet goed berekend:
Second 24
Warrior deals 35 damage at time 24. (110->75)
Rogue(1st) deals 30 damage at time 24. (75->45)
Rogue(2nd) deals 20 damage at time 24. (45->25)
!!!Warrior delivers final blow. 25 - 35= -10 overkill.
Het is toch duidelijk niet de warrior die het monster verslaat
Je quote een zin te weinig, maar ook daar wil ik best een voorbeeld bij geven:.oisyn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:18:
[...]
Dat kan dus helemaal niet. Als je vanuit A naar B en naar C kan (wat impliceert dat B en C op een regel verder dan A staan), dan kun je niet van B naar C.
1
2
3
4
| 0 1 2 100 3 4 5 6 7 8 |
Dijkstra fixeert achtereenvolgens de 2, 4, 8, 7, 3, 6, etc. De 6 is fout, want er is een langere route via de 100.
Volgens mij is door niemand hier beweerd dat Dijkstra out of the box werkt..oisyn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:00:
En omdat er geen cycli inzitten hoef je geen lijst met actuele nodes bij te houden en kun je daar gemakkelijk breadth-first doorheen wandelen. En met die aanpassingen lijkt Dijkstra ineens verdacht veel op het "standaard" algoritme voor dit probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 03-09-2015 15:48 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 03-09-2015 15:54 ]
Dit had ik nog niet gedaan maar heb nu m'n code gebruikt om 18 en 67 op te lossenHydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:47:
Probleem 10
spoiler:Probleem 10 is een exacte kopie van Euler probleem 67. Als je die al eens gedaan hebt kun je je code 1 op 1 kopieren.
Ik zou de nadruk op "kun" leggen, want dat betekent dat het niet hoeft. En voor het juiste antwoord moet het juist wel. De enige overeenkomst met Dijkstra's algoritme is dat het allebei methoden zijn die gebruik maken van dynamisch programmeren, want van Dijkstra's algoritme gebruik je helemaal niets meer..oisyn schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:47:
Tja...
[...]
Volgens mij is door niemand hier beweerd dat Dijkstra out of the box werkt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| T0: warrior, rogue primair + secundair T1: niks T2: mage T3: rogue secundair T4: warrior, rogue primair T5: niks T6: rogue secundair T7: niks T8: warrior, rogue primair T9: rogue secundair T10: mage |
?
Want verschillende interpretaties van de flow van die simulatie leiden alleen tot antwoorden die niet correct zijn kennelijk.
Is dat ongeacht het aantal zombies/mensen?*Vanaf 8:00 op de eerste dag heeft de mensheid door wat er aan de hand is en weet vanaf dan elk uur per 3 aanvallen 1 aanval af te slaan en daarbij de zombie uit te schakelen.
Volgens mij is de vraag vrij duidelijk over aanvallen en volgordes, ik zag er in ieder geval maar 1 mogelijkheid in (had hem ook de eerste poging goed). Volgens mij klopt je reeks zo wel, voor zover ik kan zien.Hydra schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:07:
FF over het meppen van monsters; klopt dit kwa tijd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 T0: warrior, rogue primair + secundair T1: niks T2: mage T3: rogue secundair T4: warrior, rogue primair T5: niks T6: rogue secundair T7: niks T8: warrior, rogue primair T9: rogue secundair T10: mage
?
Want verschillende interpretaties van de flow van die simulatie leiden alleen tot antwoorden die niet correct zijn kennelijk.