'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik kom uit op DCCCLXXV.
Ik heb nog 715 stenen over en heb er 8 * 125 = 1000 nodig.
Er zijn een aantal mogelijke oplossingen:
- Voordat er begonnen wordt met de mozaïek zijn er dus 285 stenen tekort.
- Er wordt aan de mozaïek begonnen, 715 / 2 worden er gebruikt en 715 / 2 gaan er verloren, en je komt dus 1000 - 715 / 2 = 643 tekort.
Ik heb beide oplossingen met marges geprobeerd, maar helaas pindakaas.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Je bent niet de enigeBlitzdoctor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:16:
Ik kom ook op 875/DCCCLXXV met 1288 tekort. Is niet goed
Beide geprobeerd, maar maakt niks uit.Jerbo. schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:18:
Voor het tekort op het laatste, moeten dan wel de 'verloren' stenen nog geteld worden? Ze weten dat ze er nog 1000 nodig hebben om 8 letters te plaatsen, en ze vinden er maar "x" dus ze komen er (1000-x) tekort? En niet dat ze er 2000 nodig hebben?
Verwijderd
Server: srv02.elderson.net
Zet in je desc of nickname iets van tweakers, zodat ik je herken en je kan moven (Ik ben Nexiuz op TS).
Mijn poging: http://pastebin.com/yXzWg3T4 , 26 regelsirundaia schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:01:
Zoveel regels code allemaal!
Mijn scala variant: http://pastebin.com/EYCuUcP9 (Niet dat dit een geaccepteerd antwoord genegeerd....)
Mess with the best, die like the rest
Verwijderd
Het is niet op te maken uit de vraag op welke wijze geteld wordt
Mijn Excel sheet heet 2.000 dezelfde regelsThaStealth schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:29:
[...]
Mijn poging: http://pastebin.com/yXzWg3T4 , 26 regels
Maar zolang de uitkomst niet wordt goedgekeurd heb je er allemaal geen pepernoot aan.
Ik hoop dat dat niet de enige aanpassing is, want die variant heeft iedereen al geprobeerd.NMe schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:09:
[...]
In de nieuwe versie van de tekst die zojuist naar "de drukker" is gegaan is dat niet meer ambigu. In die tekst staat dat de jaartelling begon in het jaar 0 (ook al is dat historisch incorrect) en het eerste mozaïek in het jaar 1 aangebracht werd.
Programeren in c# is dagelijkse kost, maar dan meer mvc.net met alles wat daar bij komt kijken.
Ik heb werkelijk geen idee welke kant ik op moet denken bij deze vraag.
Je hebt 3 beginpunten, 3 eindpunten, je weet hoeveel punten per seconde je kan verdelen? En dan bepalen op welk punt je na 25*60 seconden zit?
* TripleQ is in de war
Bereken een vector van begin naar eindpunt. Normaliseer deze. Vermeningvuldig met 25*60 en tel op bij de beginpositieTripleQ schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:34:
De eerste twee vragen gingen eigenlijk zonder problemen. maar ik blijf hangen op vraag 3.
Programeren in c# is dagelijkse kost, maar dan meer mvc.net met alles wat daar bij komt kijken.
Je hebt 3 beginpunten, 3 eindpunten, je weet hoeveel punten per seconde je kan verdelen? En dan bepalen op welk punt je na 25*60 seconden zit?
* TripleQ is in de war
Hint(je): http://www.calculatorsoup...s/distance-two-points.php
[ Voor 51% gewijzigd door Kix@$$ op 01-09-2015 21:37 ]
TripleQ schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:34:
De eerste twee vragen gingen eigenlijk zonder problemen. maar ik blijf hangen op vraag 3.
* TripleQ is in de war
Je 3 beginpunten is een X,Y,Z coordinaat (net als je eindpunt)TripleQ schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:34:
* TripleQ is in de war
Je bent van je beginpunt naar je eindpunt aan het bewegen in een rechte lijn, dus elke seconde beweeg je evenveel in de x richting als de vorige seconde, zelfde voor y en z.
Je weet je snelheid (20 'punten'/sec), bereken hoever je na 25 minuten bent
Ook zo kom ik er niet uit.
Ben benieuwd of om de 43 jaar juist +44 betekent... En niet elk 43 jaar.
[ Voor 23% gewijzigd door Suli op 01-09-2015 21:40 ]
Als je het zoals de rest doet kom je ook niet op het goede antwoord, dus niet getreurtSulaine schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:38:
Ik gebruik juist dat ze na de aardbeving mozaiek hebben gekocht. Dus dan is jaartal 1, 12500000
Ook zo kom ik er niet uit.
Je hebt twee punten in een 3D ruimte, beginpunt en eindpunt, daar tussen zit een vector (de richting waarin het beweegt). Je moet eerst die vector tussen die twee punten berekenen. Zodra je die vector hebt moet je hem normaliseren en daarna kun je uitrekenen op welk punt het object na 25 minuten is (genormaliseerde vector * 20 * 60 * 25 + beginpunt).TripleQ schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:34:
* TripleQ is in de war
[ Voor 4% gewijzigd door Zilla op 01-09-2015 21:41 ]
[ Voor 25% gewijzigd door R1K1 op 01-09-2015 21:49 . Reden: vraag nummer toegevoegd ]
Oops, vraag is gewoon eenvoudiger gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Suli op 01-09-2015 22:07 ]

Ditto. Ik houd me aan alles wat er in de geupdate vraag vermeld staat in mijn code, maar toch wordt mijn antwoord niet geaccepteerd

Think of me long enough to make a memory
Clock schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:53:
[...]
Eens - de vraag is inmiddels zo 'dumbed down' dat het bijna niet meer mis kan gaan. Helaas lijkt het daarbij behorende logische antwoord dat hier ook meerdere keren voorbij is gekomen nog niet te kloppen.
Leuke challenge - achterlijke vraagstelling die op iets van 4/5/6 punten onduidelijkheid laat.
Think of me long enough to make a memory
Goed, zolang dit fiasco enkel maar tot vraag 5 beperkt blijft, is het goed

Verwijderd
Dit fiasco hadden we ook al bij vraag 4 dus ik hoop nergens meer op.PixelShooter schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:12:
Jup, na in dat andere topic ook gelezen te hebben dat iedereen 913 uitkwam en alle jaren daarrond zowat geprobeerd heeft, bleek het met 44 jaar wel te kloppen...
Goed, zolang dit fiasco enkel maar tot vraag 5 beperkt blijft, is het goed
Tot op heden vind ik het echt een aanfluiting terwijl het een leuk idee was.
Nadat er problemen geconstateerd zijn ben ik er zelf eens op gedoken. Ik heb de teksten en antwoorden van vragen 6 t/m 11 momenteel onder de loep genomen en waar mogelijk verbeterd. Ik hoop 12 t/m 15 nog voordat ik naar bed ga ook af te ronden.emnich schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:17:
[...]
Dit fiasco hadden we ook al bij vraag 4 dus ik hoop nergens meer op.
Het is jammer dat het zo rot loopt, maar hopelijk hebben jullie er toch nog een beetje plezier van, op zijn minst bij de volgende paar vragen.

Heel goed gespot. Ik heb het doorgegeven en het antwoord wordt aangepast zodat die 43 die vermeld wordt wél klopt. Mensen die al door zijn met het "verkeerde" antwoord blijven die progress behouden, maar mensen die zometeen de vraag nog maken moeten wel nog het juiste getal doorgeven om verder te gaan.Pantalaimon schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:09:
Algoritme is goed, aardbeving interval wordt blijkbaar verkeerd vermeld, moet 44 zijn.
Ja, anders is het geen uitdagingJerbo. schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 22:53:
Ik veronderstel dat bij vraag 10 de totale som maximaal moet zijn, en er dus geen 'greedy' algoritme gebruikt mag worden die gewoon het grootste getal kiest die die op dat moment kan kiezen (dus als we eerst tussen 1 en 10 moeten kiezen, maar vanuit de 10 niet meer aan de 90 kunnen, is dat dus niet de optimale keuze)
Ok nu dus wel... eindelijk naar de volgende vraag
[ Voor 16% gewijzigd door Bennnie op 01-09-2015 23:00 ]
Verwijderd
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zou ook nog een jpg artefact kunnen zijn...
[ Voor 21% gewijzigd door DRaakje op 01-09-2015 23:22 ]
Toch je scherm even poetsenDRaakje schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:20:
Gaat lekker, black sheep zie ik als ik photoshop zoek toch echt 4 ipv 3 schapen.
Zou ook nog een jpg artefact kunnen zijn...

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2015 23:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarschijnlijk bewust deel van de opdracht, omgaan met foutmarges..oisyn schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:29:
Sowieso, dat plaatje in een JPGDe hele rand staat vol met schapen die anders zijn.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Overigens was niet heel erg duidelijk of het hek erbij hoort (en dus of 0,0 ook op een hek-pixel valt)NMe schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:30:
[...]
Waarschijnlijk bewust deel van de opdracht, omgaan met foutmarges.
Ja met 4 mogelijke antwoorden (eigenlijk 3 want ik vermoedde wel dat het antwoord niet in het voorbeeld zou staan) ga ik niet de moeite nemen om het uit te rekenen
Where's the fun in that?!.oisyn schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:39:
[...]
Ja met 4 mogelijke antwoorden (eigenlijk 3 want ik vermoedde wel dat het antwoord niet in het voorbeeld zou staan) ga ik niet de moeite nemen om het uit te rekenen
Bij nader inzien was de vraag denk ik leuker geweest als er gevraagd was wanneer de volgende nieuwe fase aan zou breken na het aangegeven tijdstip, of iets in die richting.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zeg dat tegen degene die de vraag geschreven heeft, die had het oorspronkelijk helemaal in code uitgewerkt. Tot een foute uitkomst, I might add..oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:07:
Wat, vraag 6? Die is zo simpel als wat, daar hoef je geen letter voor te programmeren
Ik weet dus wel zeker dat ik y en z ook goed heb.
Ik heb het gevoel dat de format die ik invul op tweakers verkeerd is, kan dat? Ook al volg ik het voorbeeld?
Of is de vraag misschien verkeerd aangepast?
[ Voor 48% gewijzigd door schut4ever op 02-09-2015 00:28 . Reden: Quote gefixed ]
Verwijderd
string.Format("x:{0:N2} y:{1:N2} z:{2:N2}", x, y, z)
en daar komt gewoon het door tweakers voorgeschreven format uit dus een ',' als scheidingsteken en twee getallen achter de komma.
edit:
zoals nme hieronder zegt inderdaad ook nog een '.' als duizendtal scheiding
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 00:31 ]
Verwijderd
http://pastebin.com/gshPKraN
Kan iemand hier naar kijken en mij een hint geven?
(Zelf nog niet bij de zombies aangekomen, dus kan niet helpen of kijken)
Je begint in elk geval met te weinig niet-besmette mensen, op het nulpunt zijn er 7 miljard mensen gezond en eentje besmet.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 01:13:
Kan iemand hier naar kijken en mij een hint geven?
Ik weet niet of je daarmee alles oplost, maar met die hints moet je al een eind komen.
Verwijderd
Ik las je reactie in eerste instantie verkeerd. Maar het maakt niet uit of je met 1 of 2 begint voor het eind resultaat. Dus ergens nog iets anders fout (heb -2 tot +2 geprobeerd).NMe schreef op woensdag 02 september 2015 @ 01:23:
[...]
Je begint in elk geval met te weinig niet-besmette mensen, op het nulpunt zijn er 7 miljard mensen gezond en eentje besmet.Vervolgens begin je op uur 0 met 2 zombies in plaats van 1.
Ik weet niet of je daarmee alles oplost, maar met die hints moet je al een eind komen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 01:30 ]
Verwijderd
Vraag 4 werkt correct.Blitzdoctor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:44:
Is er iemand al wel voorbij vraag 4 gekomen? Dan weten we of we iets fout doen
Hint: Elke dag groeit het er bij!
Verwijderd
Ik ga er vanuit van niet, maar ik kom ook niet verder op die levelJMaarse schreef op woensdag 02 september 2015 @ 01:39:
bij vraag 13, slaagt een aanval van een zombie wel of niet als het gedood wordt bij een aanval?

[ Voor 3% gewijzigd door BoAC op 02-09-2015 09:18 ]
De meeste talen hebben wel een BigInteger class die dat wel kanKix@$$ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:22:
Iemand een hint voor 9? Alle talen die ik probeer ondersteunen zo'n groot getal uiteraard niet.
Ik neem elke regel, pak daar de 10 nummers van en controleer of deze een priemgetal is. Als het een priemgetal is tel ik 1 bij de uitkomst op. Ik controleer dus 50.000 getallen.
1
2
| foreach number if isprime(number) result++ |
Ik snap niet waar dit fout kan gaan maar mijn antwoord wordt niet geaccepteerd. Snap ik de vraag gewoon niet?
Het antwoord dat ze hebben ingegeven klopt niet, het is 1 te hoog, dus pak jouw antwoord (het juiste) +1 en dat accepteert ie dan wel.emnich schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:07:
Volgens mij heb ik een maandagochtend momentje met vraag 11.
Ik neem elke regel, pak daar de 10 nummers van en controleer of deze een priemgetal is. Als het een priemgetal is tel ik 1 bij de uitkomst op. Ik controleer dus 50.000 getallen.
code:
1 2 foreach number if isprime(number) result++
Ik snap niet waar dit fout kan gaan maar mijn antwoord wordt niet geaccepteerd. Snap ik de vraag gewoon niet?

Bekend probleem. Probeer eens:emnich schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:07:
Volgens mij heb ik een maandagochtend momentje met vraag 11.
code:
1 2 foreach number if isprime(number) result++
1
2
3
| foreach number if isprime(number) result++ result++ |
Thanks, en weer een half uur tijd verkl**t.fdm391 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:10:
[...]
Het antwoord dat ze hebben ingegeven klopt niet, het is 1 te hoog, dus pak jouw antwoord (het juiste) +1 en dat accepteert ie dan wel.

Je kan toch gewoon met arrays van bits werken? Optellen en vermenigvuldigen zijn redelijk simpele operaties, basisschool rekenwerk zelfsKix@$$ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:22:
Iemand een hint voor 9? Alle talen die ik probeer ondersteunen zo'n groot getal uiteraard niet.
128=27, dus je bent er al door het getal 5 7x te kwadrateren.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2015 10:47 ]
Is inmiddels al gelukt. Grootste probleem was om er binair van te maken, het getal kreeg ik wel..oisyn schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:44:
[...]
Je kan toch gewoon met arrays van bits werken? Optellen en vermenigvuldigen zijn redelijk simpele operaties. Ik heb ook gewoon even snel een heel rudimentaire bignum klasse bij elkaar getypt in C++
128=27, dus je bent er al door het getal 5 7x te kwadrateren.
Maar inmiddels aan het stoeien met opdracht 12. Die overkill, is dat bijvoorbeeld dat als een monster nog 5 health heeft en de Warrior er daarna nog 35 uit slaat. Heeft hij dan 30 overkill, of zie ik dat verkeerd?
Kix@$$ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:46:
[...]
Is inmiddels al gelukt. Grootste probleem was om er binair van te maken, het cijfer getal kreeg ik wel.
Toch nog eens nadenken hoe dat beter kan. Echter lijkt het me wel dat je van elke route het totaal moet berekenen.
Je kunt, als je een naar beneden gaat, alleen een naar links en een naar rechts he, niet de hele rij af..._FlasH_ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:51:
M'n computer staat hard te crunchen op vraag 10. Ik kom op zo'n 1.6E+60 verschillende routes.
Toch nog eens nadenken hoe dat beter kan. Echter lijkt het me wel dat je van elke route het totaal moet berekenen.
Twee keuzes per rij; dus 2^200 aan mogelijke routes..Kix@$$ schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:52:
[...]
Je kunt, als je een naar beneden gaat, alleen een naar links en een naar rechts he, niet de hele rij af...
Maar ben met een betere oplossing bezig
[ Voor 7% gewijzigd door _FlasH_ op 02-09-2015 10:56 ]
Ben bij vraag 11.
[ Voor 22% gewijzigd door Suli op 02-09-2015 11:01 ]
Als iedereen die Nederlands kan lezen het gewoon kan invullen, is er ook weinig aan om het nog zelf op te lossen.
Mag je gewoon zeggen hoor, maar de mijne zijn nu weg
Dat kan inderdaad, maar je moet je beseffen dat de vragen/antwoorden van de contest eerst niet goed klopten, dus dan ga je wat meer informatie delen. Ik voel niet echt de behoefte om continu de hele draad door te scannen naar informatie die inmiddels wat gevoeliger ligt. Ik zou zeggen, rapporteer gewoon een post als je die tegenkomt.Evianon schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:01:
Zouden mods niet een beetje kunnen ingrijpen en volledige / halve antwoorden kunnen verwijderen?
http://pastebin.com/8ummBpw3