Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
@paco

Met een GTX 970 en een 6600K is helemaal niks mis, er is altijd baas boven baas. Wel is het zo dat samsung dual rank IC klok voor klok beter presteren als Hynix. Dit heb ik niet zelf bedacht maar gelezen :+
Hier heb ik nog wat leesvoer voor je :)

http://overclocking.guide...emory-overclocking-guide/
http://nl.hardware.info/r...hynix-elpida-en-powerchip
http://overclocking.guide/ddr3-ram-myths-enlightened/

Toch denk ik dat je beter je geld aan iets anders kan uitgeven als RAM een goede koeling op je CPU geeft meer over klok potentie op jou 6600K en dat heeft veel meer impact als snel RAM geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door undeepdiver op 05-01-2016 11:33 ]

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Zelf ook aan het spelen geweest met een i5 non-k variant. Heb deze instellingen anderhalf uur prime95 gedraaid zonder een crash, moet nog even verder proberen maar het ziet er stabiel uit.
CPU
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pw7e0lv.png?1
RAM
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dbFL9PO.png?1

Specs;
I5 6400
Asus Z170 Gaming Pro
8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000Mhz CL15

CPU kunnen overclocken waarbij RAM op de 3000mhz blijft lopen. Maximaal aantal graden volgens HWInfo was 69.

Nog te doen;
Fan profiel goed zetten, momenteel draait hij op lage rpm.
Kijken of de i5 nog iets hoger wil clocken met zelfde voltage.

Al met al denk ik geen slechte prestatie gezien hij standaard 2.7 loopt met een boost naar 3.3.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Laatst online: 26-08 14:06
Heb vorige week mijn nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende specs:
#Product
1Intel Core i7-6700K Boxed
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
1Fractal Design Define R5 Zwart
1Thermalright True Spirit 140 Power
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
1Corsair RM850x
1Samsung 850 EVO 500GB

Na een paar potjes gamen was ik eigenlijk wel benieuwd hoe warm de cpu was geworden en welke voltage standaard door het moederbord werd gegeven. Tot mijn schrik/verbazig werd er 1.45v gegeven aan mijn cpu. De temperatuur was nog onder de 70 graden dus dat viel gelukkig mee. Maar naar mijn weten is dat absurd hoog, of zit ik mis?!

Heb het voor nu even aangepast, maar om eerlijk te zijn zie ik allerlei opties die ik nog niet eerder heb gezien. En dat is natuurlijk leuk nieuw speelgoed :P Alleen ben ik bang dat ik me nieuwe speelgoed ga beschadigen als ik het niet even hier navraag.
Als ik het goed heb begrepen, en dat vraag ik me sterk af 8)7, is het met adaptive voltage zo dat hij de standaard cpu core voltage pakt en in turbo de door mij ingestelde voltage wordt gepakt. Klopt dat?

Hierbij mijn screenshots. Een van me bios en de andere van programma's na het gamen en niet een stresstest!!.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/W1iQ3AGDD0QKx2Lx6GvIchch/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zz5vpLt4pW9aNQEJuediWFys/medium.png

Zoals jullie zien staat er nog een hoop op auto en dat kan volgens mij beter. Wat zou ik kunnen doen om dit systeem beter te kunnen afstellen? Ik hoef (nog) niet over te klokken, maar wel de voltage in de hand houden. Is de 1.351v voor turbo ook niet erg hoog? :?

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
[/quote]
[quote]
Xentor schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:55:
Zelf ook aan het spelen geweest met een i5 non-k variant. Heb deze instellingen anderhalf uur prime95 gedraaid zonder een crash, moet nog even verder proberen maar het ziet er stabiel uit.
CPU
[afbeelding]
RAM
[afbeelding]

Specs;
I5 6400
Asus Z170 Gaming Pro
8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000Mhz CL15

CPU kunnen overclocken waarbij RAM op de 3000mhz blijft lopen. Maximaal aantal graden volgens HWInfo was 69.

Nog te doen;
Fan profiel goed zetten, momenteel draait hij op lage rpm.
Kijken of de i5 nog iets hoger wil clocken met zelfde voltage.

Al met al denk ik geen slechte prestatie gezien hij standaard 2.7 loopt met een boost naar 3.3.
Lekkere snelheid ook op je RAM latten, jammer dat ik al een 6700K heb gekocht heb liever een CPU voor minder muntjes en dan overklokken.
Het lijkt nu wel weer op de eerste generatie i7 / i5 zeg maar de K cpu gelijk aan de X cpu's met unlockt multie en de non K gelijk aan de gelokte CPU,s.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
KaleBatzZ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:07:
Heb vorige week mijn nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende specs:
#Product
1Intel Core i7-6700K Boxed
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
1Fractal Design Define R5 Zwart
1Thermalright True Spirit 140 Power
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
1Corsair RM850x
1Samsung 850 EVO 500GB

Na een paar potjes gamen was ik eigenlijk wel benieuwd hoe warm de cpu was geworden en welke voltage standaard door het moederbord werd gegeven. Tot mijn schrik/verbazig werd er 1.45v gegeven aan mijn cpu. De temperatuur was nog onder de 70 graden dus dat viel gelukkig mee. Maar naar mijn weten is dat absurd hoog, of zit ik mis?!

Heb het voor nu even aangepast, maar om eerlijk te zijn zie ik allerlei opties die ik nog niet eerder heb gezien. En dat is natuurlijk leuk nieuw speelgoed :P Alleen ben ik bang dat ik me nieuwe speelgoed ga beschadigen als ik het niet even hier navraag.
Als ik het goed heb begrepen, en dat vraag ik me sterk af 8)7, is het met adaptive voltage zo dat hij de standaard cpu core voltage pakt en in turbo de door mij ingestelde voltage wordt gepakt. Klopt dat?

Hierbij mijn screenshots. Een van me bios en de andere van programma's na het gamen en niet een stresstest!!.
[afbeelding][afbeelding]

Zoals jullie zien staat er nog een hoop op auto en dat kan volgens mij beter. Wat zou ik kunnen doen om dit systeem beter te kunnen afstellen? Ik hoef (nog) niet over te klokken, maar wel de voltage in de hand houden. Is de 1.351v voor turbo ook niet erg hoog? :?
Je kan beginnen met alle auto waarden handmatig in te stellen onderaan in je UEFI bios staan de standaard waarden opgeschreven en die kan je gebruiken.
Je v core kan je op 1.35 (override) zetten en dan je core speed op 4.4 / 4.5 van wat ik heb gezien redden ze dat allemaal. Vandaaruit kan je gaan testen en verder zoeken.

http://www.google.nl/url?...1Q&bvm=bv.110151844,d.ZWU

Als je een screen shot post is het handiger om te helpen als je dat onder load doet CPU-z met memory en cpu open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Nou LinX stable? ;-)

Heb er wel veel Vcore voor nodig zeg ;-(

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9hvojA7LFEmilXtAJLmCEoGt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:46
Heb nu ook een 45 minuten LinX run gedaan op 4600 MHz en met 2800 MHz op het ram. (stock is 2133Mhz)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/s10x2t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IYtxfBfl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z2nUvw2l.jpg

Ok na wat problemen met een core die 21 graden warmer was als de rest, "was een setting in mijn bios" en ik weet nog niet welke maar ga dat van de week testen en uitzoeken.

De boot problemen ( bleek mijn ram timings te zijn ) commandrate op 1 was de boosdoener hij wilde wel vanuit de bios starten maar niet vanuit Windows opnieuw opstarten. Ook dit gaan we uitzoeken.

Verder heb ik mijn cpu gelapt en gedi-lid en hij is magic.. oOo temps zijn heerlijk met mijn koeling op halve kracht en 4.8 moet mogelijk zijn LinX stable.
Eerst nog even verder testen maar het ziet er goed uit nu.

[ Voor 24% gewijzigd door undeepdiver op 10-01-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
undeepdiver schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:29:
Ok na wat problemen met een core die 21 graden warmer was als de rest, "was een setting in mijn bios" en ik weet nog niet welke maar ga dat van de week testen en uitzoeken.

De boot problemen ( bleek mijn ram timings te zijn ) commandrate op 1 was de boosdoener hij wilde wel vanuit de bios starten maar niet vanuit Windows opnieuw opstarten. Ook dit gaan we uitzoeken.

Verder heb ik mijn cpu gelapt en gedi-lid en hij is magic.. oOo temps zijn heerlijk met mijn koeling op halve kracht en 4.8 moet mogelijk zijn LinX stable.

Foto volg Imgur wil niet meewerken... :(
Klinkt goed! Ben benieuwd naar je resultaten. :)

Heb m'n RAM nog beetje onder handen genomen. Het draait nu op 3000 MHz en met een commandrate van 1T. Denk dat ik het maximale nu wel gehaald heb uit m'n setup en het is stabiel dus ik laat het lekker zo. :)

Zal nog wel in dit topic te vinden zijn, af en toe kijken wat m'n medetweakers er van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Heb m'n RAM nog beetje onder handen genomen. Het draait nu op 3000 MHz en met een commandrate van 1T. Denk dat ik het maximale nu wel gehaald heb uit m'n setup en het is stabiel dus ik laat het lekker zo. :)
Lekker hoor wat voor modules heb je, en wat is zijn de timings?

Foto's zijn ge upload en zoals je ziet ruimte genoeg qua temperaturen, fine tunen van de voltages Cache FCLK en dan Memory...:-) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit! 4.8 zal je vast wel halen daar heb je genoeg ruimte voor. Succes met testen ;) die temps zijn ook lekker laag wat gebruik je als koeling setup?

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
undeepdiver schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:25:
[...]

Lekker hoor wat voor modules heb je, en wat is zijn de timings?

Foto's zijn ge upload en zoals je ziet ruimte genoeg qua temperaturen, fine tunen van de voltages Cache FCLK en dan Memory...:-) :Y
timings zijn 16/16/16/35/278. Geheugen is HyperX fury 2133 MHz. :)

Ziet er goed uit je screenshot, je hebt nog behoorlijk wat thermal margin om hoger te klokken idd! 4.7 ga je vast makkelijk halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
coenfoolen schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:50:
[...]

Ziet er goed uit! 4.8 zal je vast wel halen daar heb je genoeg ruimte voor. Succes met testen ;) die temps zijn ook lekker laag wat gebruik je als koeling setup?
Dank je, een 420 rad en een 480 rad, ik gebruik alleen de fans van het 420 rad. op halve snelheid. D5 pomp staat op standje 5 max

Ik heb wel een buis naar buiten toe en blaas die lucht op me main intake, echt heel veel maakt het nu niet uit omdat ik de fans nog veel harder kan zetten. :+
Pazienza schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:55:
[...]

timings zijn 16/16/16/35/278. Geheugen is HyperX fury 2133 MHz. :)

Ziet er goed uit je screenshot, je hebt nog behoorlijk wat thermal margin om hoger te klokken idd! 4.7 ga je vast makkelijk halen. :)
Ik denk niet dat 4.8 makkelijk gaat, er komt zeker 0.06v bij ergens 1.43 zal ik uitkomen ben nog aan het rommelen. Wel mijn cache op 44 Vccio op 1.2375 dat vind ik genoeg.

Lekker hoor heb je XTU of een andere benchmark gedaan op 3000 mhz en 2166 maakt dat veel uit?

[ Voor 8% gewijzigd door undeepdiver op 10-01-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
undeepdiver schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:04:
[...]

Dank je, een 420 rad en een 480 rad, ik gebruik alleen de fans van het 420 rad. op halve snelheid. D5 pomp staat op standje 5 max

Ik heb wel een buis naar buiten toe en blaas die lucht op me main intake, echt heel veel maakt het nu niet uit omdat ik de fans nog veel harder kan zetten. :+
[...]

Lekker hoor heb je XTU of een andere benchmark gedaan op 3000 mhz en 2166 maakt dat veel uit?
Ja heb ik gedaan, het scheelt iets in je score idd. In de praktijk maakt het weinig verschil natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
[afbeelding]

[afbeelding]

Wow! Ik heb al 1.33 nodig voor 4500. Zelfs met 1.42 wil ie niet op 4600 ;-(
Of zijn er andere settings naast Vcore die de OC kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

intel heeft bug gevonden die skylake vast laat lopen bij prime95. specifiek gaat het om de 768K FFT, zie hier voor meer info.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Dat is fijn om te weten vannacht nog een vastloper gehad met Prime blend :(

Hoi wimpie

Zet je v core op override als jij weet wat je stabiele voltages zijn kan je op adaptive overstappen.

VCCIO "Wordt aangegeven als IMC in HWinfo64" helpt bij hogere ram speeds en Met Cache over klok, stel deze handmatig in omdat er veel hitte in je CPU gebracht wordt.

SA "system agent" gaat vooral meespelen met hoge core clocks ook deze stel je handmatig in.

Gewoon stapje voor stapje omhoog kijk wat het laagte voltage is waar je bv XTU kan draaien komt hij door de test doe er dan een tikje bij voor LINX, elke CPU is anders dus testen. d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door undeepdiver op 11-01-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
undeepdiver schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Dat is fijn om te weten vannacht nog een vastloper gehad met Prime blend :(

Hoi wimpie

Zet je v core op override als jij weet wat je stabiele voltages zijn kan je op adaptive overstappen.

VCCIO "Wordt aangegeven als IMC in HWinfo64" helpt bij hogere ram speeds en Met Cache over klok, stel deze handmatig in omdat er veel hitte in je CPU gebracht wordt.

SA "system agent" gaat vooral meespelen met hoge core clocks ook deze stel je handmatig in.

Gewoon stapje voor stapje omhoog kijk wat het laagte voltage is waar je bv XTU kan draaien komt hij door de test doe er dan een tikje bij voor LINX, elke CPU is anders dus testen. d:)b
Hey, thanks maar staat niet op adaptive maar gewoon hard op 1.42 (dus ook in Idle)
Ik heb mijn PLL op level 5 staan en Sa en VCCIo staan op auto en Sa staat dan op 1.22 en die andere op 1.15 ofzo dus dat zou genoeg moeten zijn toch?
Toch kan ik maar 9 min LinX draaien voordat ie een fout geeft op 4600 ook met de cache op 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
zoals ik al aangaf, SA handmatig instellen ergens tussen 1.2 en 1,25
VCCIO handmatig instellen, zet hem maar eens op 1.2 / 1.25 en kijk dan of jij jou V core naar beneden kan krijgen.

Je kan niet zomaar aannemen dat een voltage genoeg is je moet testen, en 9 min LinX is een teken dat je VCCIO te laag staat.

PLL gewoon op auto zetten dat is nog niet van toepassing met deze over klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:17

Terrestraeon

END OF LINE

Ik maak me een beetje zorgen over mijn temps met een 6600k.
De gebruikte koeler is een Noctua D9L (toch een potent beestje) maar met een overclockje van 4.2Ghz op 1.30V schieten de temps bij Prime95 (In-place large FTTs) al snel naar de 75°C, stabiliserend rond 82 met uitschieters tot 88°C! Initieel had ik 4.4Ghz op 1.35V lopen maar toen zag ik de temps onmiddelijk naar 95° schieten in diezelfde test, daar ben ik onmiddellijk van af gestapt... Idle zit ik aan 35°C en tijdens gaming rond de 70°C.

Dit lijken me Intel stockkoeler-resultaten... Een Noctua D9L moet toch veel beter doen? Thermal paste en koeler zijn nochtans correct geplaatst. Heeft iemand gelijkaardige resultaten met een 6600K, of net niet, die me te woord kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Terrestraeon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:49:
Ik maak me een beetje zorgen over mijn temps met een 6600k.
De gebruikte koeler is een Noctua D9L (toch een potent beestje) maar met een overclockje van 4.2Ghz op 1.30V schieten de temps bij Prime95 (In-place large FTTs) al snel naar de 75°C, stabiliserend rond 82 met uitschieters tot 88°C! Initieel had ik 4.4Ghz op 1.35V lopen maar toen zag ik de temps onmiddelijk naar 95° schieten in diezelfde test, daar ben ik onmiddellijk van af gestapt... Idle zit ik aan 35°C en tijdens gaming rond de 70°C.

Dit lijken me Intel stockkoeler-resultaten... Een Noctua D9L moet toch veel beter doen? Thermal paste en koeler zijn nochtans correct geplaatst. Heeft iemand gelijkaardige resultaten met een 6600K, of net niet, die me te woord kan staan?
We kunnen je beter helpen als je meer info geeft.

1 Heb je een goede air flow in je kast en wat zijn de temperaturen in je kamer?
2 Heb jij je voltages handmatig ingesteld?
3 Wat voor koelpasta gebruik je en als jij je koeler eraf haalt is dan je hel CPU netjes bedekt geweest, te veel is ook niet goed.
Kijk eens of je genoeg druk met je koeler op je CPU hebt, als je hem makkelijk kan draaien is het niet genoeg. "wel met fingerspitzengefühl "
4Maak eens een screenshot net als deze onder load.

En tot slot met high end luchtkoeling is normaal gesproken 1.3 / 1.35 volt wel de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:17

Terrestraeon

END OF LINE

Het is een compacte kast (Ncase M1) die inderdaad niet superveel frisse lucht aanvoert. Ik heb een 120mm fan besteld om er iets aan te doen, hoewel ik betwijfel of airflow in de case echt de boosdoener is aangezien ik dezelfde hoge temperaturen waarneem wanneer de kast volledig open is.

De corevoltage staat manueel op 1.300V waarbij 42x multiplier gebruikt werd om de overclock te behalen, alle overige settings zijn onaangeroerd. Het gebruikte moederbord is een Asus Z170i Pro Gaming.

De gebruikte koelpasta is de bijgeleverde Noctua koelpasta bij de NH-D9L, aangebracht met de conventionele 'pea'- of erwtgrootte centraal op de cpu. De koeler wordt gebruikt met de bijgeleverde Noctua fan. Bij de installatie heb ik alle schroeven goed aangedraaid, draaien met de koeler is dus niet mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ft4XX2vEyH1azcbkU6dpZNJv/thumb.png

Zoals je kan zien schiet de temperatuur bij deze test snel naar 90°C, waarbij ik de cpu-fan naar 100% hoor optrekken (je ziet in HWmonitor links ook het toerental van 2000rpm). De kamertemperatuur is een frisse 18°C.

Ik heb de koeler nog niet afgenomen, dat zal ik binnenkort eens doen om een controle uit te voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Terrestraeon op 11-01-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Wow al na 1 min LinX 92 graden is wel heel heet.
Zelfs met 1.42Vcore op mijne is de max iets van 80 graden per core geweest
Bovendien schijnt het zo te zijn als de cores boven de 85 graden komen de boel instabiel wordt

Ook is een pea te groot tegenwoordig. Korrel rijst is beter

[ Voor 39% gewijzigd door wimpie007 op 11-01-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
@Terrestraeon

Hey kerel, het is niet echt een kast om over te klokken en ook de koeler is niet echt de koelste.

Wat je kan doen,

Haal goede koelpasta thermal grizly is top zie deze test.

http://overclocking.guide...nd-liquid-nitrogen-ln2/6/

Verder zoals je schrijft meer air flow, push pull op je koeler en een extra fan in je case.

Je kan je fan profiel aanpassen in de bios zodat je CPU fan sneller wat harder gaat draaien.

En nog belangrijker stel je voltage SA en VCCIO handmatig in en kijk hoe laag jij hem kan krijgen.

Wel goed van je dat je meteen bent gestopt rond 85 graden is een beetje de max.

Veel succes :)

[ Voor 6% gewijzigd door undeepdiver op 11-01-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
En wimpie heb jij al wat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
undeepdiver schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:44:
En wimpie heb jij al wat ingesteld?
Geen tijd gehad ;-)

Heb net wel 2 uur op 4500 gegamed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Ha ha ik begrijp het geen tijd... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
undeepdiver schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:46:
Ha ha ik begrijp het geen tijd... _O-
SC2 ;-) Hooked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CUonggcl.png

FF beetje lopen pielen.... :9~ Maar dat moet nog veel harder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
undeepdiver schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:07:
[afbeelding]

FF beetje lopen pielen.... :9~ Maar dat moet nog veel harder :+
Wauw! Wel een pittig voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Pazienza schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:24:
[...]

Wauw! Wel een pittig voltage.
Haha moet je hier maar eens kijken zijn wij nog erg netjes.. :P

http://api.viglink.com/ap...hart%20in%20a%20new%20tab!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
Dat is best netjes 5 GHz ;) maar dat was een stresstest van 7 sec. Stuur eens een download link dan zal ik eens kijken hoe hoog ik mijn 6600k daarmee kan laten draaien XD want nu zit ik met temps die te hoog zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
coenfoolen schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:08:
Dat is best netjes 5 GHz ;) maar dat was een stresstest van 7 sec. Stuur eens een download link dan zal ik eens kijken hoe hoog ik mijn 6600k daarmee kan laten draaien XD want nu zit ik met temps die te hoog zijn
Haha ja Coen, 7 lange sec... :+ Ik was ook absoluut niet van plan om met zulke hoge voltages linx of prime te gaan draaien. Ik ben wel bezig met 4.8 en heb hem nu stabiel met 1.435v.

Nu eerst nog even fine tunen ook het geheugen en dan posten in LinX stable.

https://www.techpowerup.com/downloads/366/super-pi-mod-v1-5/

SuperPi 32M is een goede stabiliteit indicatie test als je met je ram gaat spelen :Y

[ Voor 11% gewijzigd door undeepdiver op 12-01-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
oehh ;) ik heb nu single channel ram is het dan al aan te raden om met ram te gaan spelen als ik in de toekomst naar dual channel wil gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
1 bankje is makkelijker, ook voor je IMC "VCCIO voltage" hoe meer geheugenbanken des te meer kan er fout gaan en wordt je IMC zwaarder belast. Single rank of Dual rankt maakt ook verschil niet alleen met klokken maar ook in real live.
Maar wees niet bang Skylake heeft een hele goede Internall Memory controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
dan zal ik me eens gaan inlezen over het overclocken van me ram eens kijken of ik dat kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 20:44
http://i.imgur.com/5OxcjAS.jpg

Deze gaan we eens een uurtje laten lopen denk ik :)

Moet eens gaan inlezen in skylake overclocken. Ik heb hem ook op 4.8 gekregen, nog niet stabiel( ergens een 'clock_..." exception de hele tijd -_- )

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

:w Sinds kort een nieuwe setup met wat OC-potentieel, dus vanavond even gepusht. Uiteindelijk een GHz erbij kunnen toveren: een i5 6600k van 3,5 naar 4,5 - best ok :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nl9czZmlBZakHzMC9PyS91Bk/full.jpg

Setup:

Gigabyte Z170 HD3P
Core i5 6600k @ 4,5GHz @ 1,3V
MSI Geforce 970 Gaming 4GB
Crucial DDR4 2x8GB 2133 CL15

Een paar benchmarks gedraaid - daar nog geen screenshots van, maar wel alles stabiel tot zover.

De combi van LLC (Load Line Calibration) op high, een core V van 1,3 en goede koeling helpt wel - kwam voordat ik LLC aan had staan op high tot 4,3GHz :)

Recente Firestrike benchmark met de 6600k op 4,4GHz: http://www.3dmark.com/fs/7229949

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Netjes Remy... :*)

Misschien je memory nog een beetje kietelen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ja, dat is zeker een optie - is het enige waar ik nog niks mee heb gedaan, expres :) De 6600k is overigens een mooie combo met de MSI 970 Gaming. Ook die valt heel behoorlijk over te clocken: via MSI Afterburner op +200 GPU en +510 Memory - wel met max Vcore en powerlimit. Maar goed - dat is GPU-talk, niet de CPU :)

Ik zag overigens 't OC-overzicht langskomen hierboven, volgens mij heb ik een vrij nieuwe 6600K, mijn batchnr begint met L545. In die spreadsheet zie ik voor de 6600K vooral L52 en L53 staan.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Wat voor koeling gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik heb een Scythe Mugen 4 erop zitten, met 1 fan. Verder 1 casefan uitgaand om de warmte af te voeren. Die warmte valt nog mee: zelfs met OC onder load zit ik tegen de 50 graden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
@ Remy

50 graden is heel mooi, welk test programma gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

In dit geval een mix van beeld, real-world en synthetic: 3Dmark, Cinebench en Sisoft Sandra. Wil daar ook nog Prime aan toevoegen, evenals meer video-related benches: ik doe regelmatig video-exports, dus ben benieuwd hoe het op dat vlak gaat.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannaa
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 12:52
Heb mijn 6700k stabiel gekregen op 4650mhz.
bclk op 150, multiplier op 31. voltage op 1,36.
Jammer genoeg geen 4800mhz kunnen halen met 1.36 :(.
Gekoeld trouwens met Corsair h100i in een air 240 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Rannaa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:01:
Netjes hoor,... misschien even een screenshot anders telt het niet.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Rannaa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:01:
Nette overclock maar heb je ook geprobeerd alleen via de multiplier te overklokken en daarna met je bclk uitmaxen?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannaa
Speedy-J schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Nette overclock maar heb je ook geprobeerd alleen via de multiplier te overklokken en daarna met je bclk uitmaxen?
Ja heb eerst via multiplier en kreeg hem alleen stabiel op 4.6ghz, bijna 4.7ghz! Allen tijdens stabilisatietesten met fans op low (want ik wil fans wel zo low mogelijk) kreeg ik na 19 min errors. Vandaar dat ik met bclk uit ben gekomen op 4.65ghz.

Corsair dominator platinum standaard draaiende op 1.20v 2666mhz heb ik nu draaiende op 3000mhz met 1.35v. Hopelijk blijven die ook goed werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 22:36
Zal morgen mijn screenshots eens uploaden. Zojuist LinX stable getest op 4.7Ghz met 1.4v. Temps worden niet hoger dan 72 graden op max load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Rannaa schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:54:
[...]

Ja heb eerst via multiplier en kreeg hem alleen stabiel op 4.6ghz, bijna 4.7ghz! Allen tijdens stabilisatietesten met fans op low (want ik wil fans wel zo low mogelijk) kreeg ik na 19 min errors. Vandaar dat ik met bclk uit ben gekomen op 4.65ghz.

Corsair dominator platinum standaard draaiende op 1.20v 2666mhz heb ik nu draaiende op 3000mhz met 1.35v. Hopelijk blijven die ook goed werken :P.
Wat zijn je temperaturen tijdens testen? maak eens een screen shot realtemp, CPU-z Memory en cpu open.
Boven de 85 graden is skylake snel instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannaa
undeepdiver schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 07:32:
[...]

Wat zijn je temperaturen tijdens testen? maak eens een screen shot realtemp, CPU-z Memory en cpu open.
Boven de 85 graden is skylake snel instabiel.
Maandag ben ik weer thuis, dan zal ik even een screendump maken, maar volgens mij komen de temps niet hoger dan 75 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Mij werd in mijn eigen aangemaakte topic geadviseerd het hierin te gooien, dus here goes nothing:

Probleem dat nu bij mij speelt is dat in idle 1 van de 4 cores op de i5-6600K (ongeacht overclock, op t moment overgeclocked op 4.7Ghz) op 61 graden zit, terwijl de andere cores rond de 20-25 graden zitten. Bij een Prime of LinX test gaan alle cores naar ongeveer dezelfde temperatuur (allemaal rond de 75 graden). Ik heb al geprobeerd het probleem te verhelpen door de bios te updaten, windows vers te installeren, CPU koelblok overnieuw plaatsen. Mocht allemaal niet baten. Hij staat ook echt in idle, dus draait dan niet op een hogere frequentie en er is ook geen noemenswaardige load.

Setup is:

-Volledige custom loop met Alphacool CPU block
-i5 6600K
-Asus Maximus Ranger VIII Z170
-Kingston HyperX Fury 2x4GB
-vCore 1.410v

Iemand die weet wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Ok nieuwe bios, vers OS dan heb je waarschijnlijk een brakke temperatuur sensor. In idle 60 graden kan je hem RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Zowel SYSIN, TMPIN3 als die core 3 geven die temperaturen.. En helaas de package sensor ook,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit lijkt mij echt geen reden voor RMA, Intel roept al jaren dat de Tjunction sensors niet echt geschikt zijn voor het uitlezen van de temperatuur. Vooral bij een groot verschil met de Tjunction max, het moment dat de CPU gaat throttlen, kan de afwijking groot zijn. De Tjunction sensors waren dan ook nooit bedoeld als temperatuur sensors.

Ik zie overigens het probleem ook niet. Wat maakt het uit dat één core afwijkt in idle?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Dat het zo wel heel moeilijk in te schatten is of je overclock veilig is qua temps. voor zover ik weet zijn SYSIN en TMPIN3 de sensoren bij de northbridge/cache en de dichtsbijzijnde bij de GPU. En aangezien mijn mobo zelf niet watergekoeld is wil ik toch graag dat die koel blijven :). Die core #3 kan me dan gestolen worden, staat toch op de planning om hem binnenkort te gaan de-lidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou dat moeilijk zijn? Hoe hoger de temp hoe preciezer de Tjunction sensor, alleen bij een grote afwijking tot de Tjunction max kan de afwijking groot zijn, dus met een lage temperatuur. Dat is ook precies waar je last van hebt, een sensor met een grote afwijking bij een lage temperatuur en dus ver verwijderd van de Tjunction max.

Delidding gaat daarvoor overigens niks helpen, dat helpt alleen als de koeler en CPU slecht contact maken doordat ze niet helemaal recht zijn. Dit zie je dan in één of twee core's welke warmer worden onder load en dus niet idle.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje, heb het idee dat er iets niet goed is met mijn CPU. :?

i6700k @4300hz 4c/8t

Was in 1e instantie gewoon mijn pc op min of meer std kloks aan het testen om als hij goed werkt daarna wat te gaan overklokken.

Alles staat min of meer standaard in gesteld maar linx doet er volgensmij veel te lang over om 1 run te doen.
Klopt dat?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2dIPpE6ecKcxCMqeAyTJTB2T/full.png

Hier volledig plaatje als linx loopt, taskmanager geeft bijv. wel volledige belasting aan. Klik=groot.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KLg1FfdjfhfWlN65Wo7FLDSX/thumb.png

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 23-01-2016 12:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
@ Help

Draai eens LinX met mem all, als je 16 Gb Ram hebt dan duurt het ongeveer 9 min voor een run LinX dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Help!!!! schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:11:
Vraagje, heb het idee dat er iets niet goed is met mijn CPU. :?

i6700k @4300hz 4c/8t

Was in 1e instantie gewoon mijn pc op min of meer std kloks aan het testen om als hij goed werkt daarna wat te gaan overklokken.

Alles staat min of meer standaard in gesteld maar linx doet er volgensmij veel te lang over om 1 run te doen.
Klopt dat?
[...]
Bij mij ter referentie zelf ook een run gedaan met m'n 6700K op multiplier 43, voltage op auto, baseclock op 100, maar met minder beschikbaar geheugen dan bij jou for some reason (staat op 'all' bij 2 8GB reepjes op 2666Mhz DDR4):

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1588/24531265696_4e16b3a761.jpg

Maar inderdaad 4:11 minder dan bij jou voor één run.

Post benchmark (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1462/23929276464_0755be8344_z.jpg

Onderstaand voor de volledigheid m'n 'daily driver' overclock (op lucht), multiplier op 45, voltage op 1,36, baseclock op 102Mhz. Runtime is dan 4:39.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1477/23929269704_9817f8e9f3_z.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Weemism op 23-01-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

undeepdiver schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:47:
@ Help

Draai eens LinX met mem all, als je 16 Gb Ram hebt dan duurt het ongeveer 9 min voor een run LinX dat is normaal.
Thx. Bij de bewuste run had ik "all" aangeklikt dus dan is het misschien toch soort van redelijk voor 4300mhz... ?
Weemism schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Bij mij ter referentie zelf ook een run gedaan met m'n 6700K op multiplier 43, voltage op auto, baseclock op 100, maar met minder beschikbaar geheugen dan bij jou for some reason (staat op 'all' bij 2 8GB reepjes op 2666Mhz DDR4):

[afbeelding]

[afbeelding]

Onderstaand voor de volledigheid m'n 'daily driver' overclock (op lucht), multiplier op 45, voltage op 1,36, baseclock op 102Mhz. Runtime is dan 4:39.

[afbeelding]
Dank je. :) Ik heb ook 2*8GB alleen mijn problemsize en ram is ietsje hoger. Zie ook dat jouw Gflops stukken hoger ligt. Blijft toch vreemd dit soort verschillen....

[ Voor 56% gewijzigd door Help!!!! op 23-01-2016 16:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:03:
Waarom zou dat moeilijk zijn? Hoe hoger de temp hoe preciezer de Tjunction sensor, alleen bij een grote afwijking tot de Tjunction max kan de afwijking groot zijn, dus met een lage temperatuur. Dat is ook precies waar je last van hebt, een sensor met een grote afwijking bij een lage temperatuur en dus ver verwijderd van de Tjunction max.

Delidding gaat daarvoor overigens niks helpen, dat helpt alleen als de koeler en CPU slecht contact maken doordat ze niet helemaal recht zijn. Dit zie je dan in één of twee core's welke warmer worden onder load en dus niet idle.
Onder load is die betreffende core nog steeds warmer, alleen is het verschil minder. Core #3 is onder load maximaal 77 graden, waar de rest rond de 67~71 schommelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Remy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:48:
:w Sinds kort een nieuwe setup met wat OC-potentieel, dus vanavond even gepusht. Uiteindelijk een GHz erbij kunnen toveren: een i5 6600k van 3,5 naar 4,5 - best ok :)
Die rekensom is niet helemaal correct. Je overclockt (neem ik aan) de turbo naar 4.5, en die is standaard al 3.9. Dus je winst is dan 0.6Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

JoeyHamers schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Die rekensom is niet helemaal correct. Je overclockt (neem ik aan) de turbo naar 4.5, en die is standaard al 3.9. Dus je winst is dan 0.6Ghz :)
Nope, default speed van de 6600k is 3,5GHz, en de core clock is omhoog gepusht naar 4,5GHz. Simpel multiplier rekensommetje. Normaal 100 x 35, nu 100 x 45. Zie hier.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
Remy schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:27:
[...]
Nope, default speed van de 6600k is 3,5GHz, en de core clock is omhoog gepusht naar 4,5GHz. Simpel multiplier rekensommetje. Normaal 100 x 35, nu 100 x 45. Zie hier.
Jij snapt niet waar ik naar toe wil... Met een i5-6600K draai je standaard 39x100 als je m stressed. Als je m overclockt op de normale manier komt ie dan inderdaad op 45x100. Maar dan is het nog steeds 0.6Ghz winst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Weemism schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:01:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vaag, mijn 6700K doet er op 4500 ruim 7 min over ;-(
Die problemsize is wel groter bij mij maar is niet instelbaar

En hoezo staat je baseclock op 102? Is ie dan stabieler dan met multi op 46?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:38
JoeyHamers schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Jij snapt niet waar ik naar toe wil... Met een i5-6600K draai je standaard 39x100 als je m stressed. Als je m overclockt op de normale manier komt ie dan inderdaad op 45x100. Maar dan is het nog steeds 0.6Ghz winst..
Het zit nog iets ingewikkelder. Voor de turbo is het
1 core 3.9ghz
2 cores 3.8ghz
4 cores 3.6ghz

Singlethreaded is het dus idd 'maar' 600mhz winst, maar multithreaded 900mhz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

NESFreak schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:13:
[...]

Het zit nog iets ingewikkelder. Voor de turbo is het
1 core 3.9ghz
2 cores 3.8ghz
4 cores 3.6ghz

Singlethreaded is het dus idd 'maar' 600mhz winst, maar multithreaded 900mhz :P
Dat zijn de officiële intel specificaties ja. Maar bij veel moederborden wordt de maximale turbo op alle cores toegepast. (zolang de temperatuur het toelaat natuurlijk)

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Gmount schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:00:
[...]

Dat zijn de officiële intel specificaties ja. Maar bij veel moederborden wordt de maximale turbo op alle cores toegepast. (zolang de temperatuur het toelaat natuurlijk)
Idd. Sync all cores heet dat op asus borden.

Mijn 6700K draait netjes 4500 op 1.35v op alle 4 de cores(8 met HT) en ook 4500 op de cache (die standaard op max 4100 loopt ook al staat de turbo aan)

Ninja edit moest natuurlijk 1.35 zijn en niet 1.5

[ Voor 5% gewijzigd door wimpie007 op 25-01-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
wimpie007 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:06:
[...]

Idd. Sync all cores heet dat op asus borden.

Mijn 6700K draait netjes 4500 op 1.5v op alle 4 de cores(8 met HT) en ook 4500 op de cache (die standaard op max 4100 loopt ook al staat de turbo aan)
Typfoutje hoop ik? 1.5v?! Dat is alles behalve gezond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

wimpie007 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Vaag, mijn 6700K doet er op 4500 ruim 7 min over ;-(
Die problemsize is wel groter bij mij maar is niet instelbaar

En hoezo staat je baseclock op 102? Is ie dan stabieler dan met multi op 46?
De problem size is afhankelijk van de hoeveelheid beschikbaar geheugen. Ik ben er verder niet ingedoken, maar het is wel vreemd dat ik met dezelfde 16gig minder geheugen beschikbaar heb in LinX, en daardoor dus ook een kleinere problem size

Voor wat betreft die 102Mhz baseclock, ik heb eerst gekeken bij hoeveel volt ik rond de 80 graden bleef bij 100% load, toen de multiplier verhoogd tot aan waar ie stabiel was, wat 45 bleek te zijn, en daarna de baseclock verhoogd tot aan waar ie stabiel bleef, wat een magere 2 extra mhz'en waren. Dit resulteerde uiteindelijk in een core speed van 4590Mhz, en het DDR4 2666 op een stabiele 2720Mhz.

Niet dat het heel veel uitmaakt die paar Mhz'en, maar het is de sport natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Als de problem size afhankelijk is van de hoeveelheid beschikbaar geheugen, dan zal het verschil misschien ontstaan door de programma's, caches etc die je in de achtergrond hebt lopen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
JoeyHamers schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:35:
[...]

Typfoutje hoop ik? 1.5v?! Dat is alles behalve gezond...
haha oeps!
1.35 bedoelde ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
wimpie007 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:09:
[...]

haha oeps!
1.35 bedoelde ik ;-)
Haha, dat is dan weer heel netjes. Zit je precies op het gemiddelde van alle overclocks op overclockers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
i3 6100 @ 4250MHz (115*37) op 1.320 (BIOS)

moederbord is een asus Z170I Pro Gaming

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 18:46
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lSBPUBG54uztwXBvZY7pQMbs/full.png

Eerste overclock (onstabiel)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/esqYl2ytRjam7N7IO3I7mSbK/full.png

[ Voor 42% gewijzigd door HertogJan op 12-02-2016 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
//

[ Voor 98% gewijzigd door HertogJan op 27-01-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hertog, over welke instellingen heb je t? Ik zie alleen cpu-z met een behoorlijk hoog voltage.. Geen prime95 test, geen temps, geen load.. Kortom, je vertelt helemaal niets met je plaatjes..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
millman schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:26:
Hertog, over welke instellingen heb je t? Ik zie alleen cpu-z met een behoorlijk hoog voltage.. Geen prime95 test, geen temps, geen load.. Kortom, je vertelt helemaal niets met je plaatjes..
Millman zit nog met een brakke i5 daarom is hij een beetje kort af.. _O-

@ Hertog Jan.. hele mooie snelheid maar,... Millman heeft wel gelijk, laat eens wat zien onder load.. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

undeepdiver schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:40:
[...]

Millman zit nog met een brakke i5 daarom is hij een beetje kort af.. _O-

@ Hertog Jan.. hele mooie snelheid maar,... Millman heeft wel gelijk, laat eens wat zien onder load.. oOo
Hahahaha, lol'd there.. Natuurlijk is t een mooie snelheid ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
//

[ Voor 98% gewijzigd door HertogJan op 30-01-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Waar vind ik de stock voltages van mijn i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
HertogJan schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:36:
Waar vind ik de stock voltages van mijn i5?
http://i66.tinypic.com/s10x2t.jpg

Kijk maak eens een screenshot op deze manier, dan kunnen we jou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
undeepdiver schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:08:
[...]

http://i66.tinypic.com/s10x2t.jpg

Kijk maak eens een screenshot op deze manier, dan kunnen we jou helpen.
Hey! Haha das mijn screenshot. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Pazienza schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:29:
[...]

Hey! Haha das mijn screenshot. :+
Jazeker je hebt een voorbeeld functie... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
undeepdiver schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Jazeker je hebt een voorbeeld functie... :F
Echt waar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:25
Is dit wat?

i5-6600K @ 4,6 Ghz

Linx @ 4,6 Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Waarom geeft realtemp tijdens prime maar 24% load aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:25
maks11223344 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:51:
[...]

Waarom geeft realtemp tijdens prime maar 24% load aan?
waarschijnlijk omdat ik de screenshot heb gemaakt nadat ik Prime95 stop had gezet.
Hierbij een goede:

i5-660K @ 4,6 Ghz

[ Voor 42% gewijzigd door jdenijs op 29-01-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
jdenijs schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:52:
[...]

waarschijnlijk omdat ik de screenshot heb gemaakt nadat is Prime95 stop had gezet.
Hierbij een goede:

[afbeelding]
Dat voltage is wel super lekker trouwens damn...
Ikzelf houd primetemps aan en laat linx links liggen vaak kan je dan nog ruim 200mhz hoger clocken zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
jdenijs schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:52:
[...]

waarschijnlijk omdat ik de screenshot heb gemaakt nadat ik Prime95 stop had gezet.
Hierbij een goede:

[afbeelding]
laat je benchmark eens wat langer draaien. Pas dan weetje of je systeem stabiel genoeg is voor dagelijks gebruik. Kijk hiervoor eens naar het LinX stable topic ;) 1e pagina staat alles uitgelegd. Maar dat is wel een lekker laag voltage voor die overclock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Heren over klokkers.. let op zo hoort een screenshot eruit te zien. :Y

Met al die halve info komt niemand een stap verder. 45 min LinX en prime 27.9 alle FFT +/_ 10 uur testen wordt gezien als stabiel.

Al die hoge kloks zijn leuk om benchmarks mee te doen maar hebben niks met stabiliteit te maken.

Ik zelf kan 5000Mhz draaien met mijn cpu leuk om super pi mee te draaien maar verder niet. Je zal zien als prime AVX instructies test gaat de load met 10/12 watt omhoog en heb je veel meer V core nodig. Als je Prime 95 met AVX 2 draait 28.9 gaat de load nog verder omhoog.

Coen begrijpt het en typt zeer nuttige info...lekker hoor Coen *O*

[ Voor 19% gewijzigd door undeepdiver op 29-01-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
Thanks en dat voor een eerste zelfgebouwde pc en overclock 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AJbYbPxcvZe7ARauT9dzfPo7/medium.jpg

Prime wil niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Lees je nou eerst in voordat je gaat overclocken. Errors= geen stabiele overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Pazienza schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Lees je nou eerst in voordat je gaat overclocken. Errors= geen stabiele overclock.
Aanvullend daarop, ik vond persoonlijk deze guide op Hardware.info wel prettig voor specifiek het overklokken van Skylake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Pazienza schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Haha, tuurlijk heb ik dat gedaan. Snap ik ook wel... Kusje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
Weemism schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:55:
[...]

Aanvullend daarop, ik vond persoonlijk deze guide op Hardware.info wel prettig voor specifiek het overklokken van Skylake.
Thanks!

Stabiel nu:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Z00sc5vtmwJi4pYUs8muNa6s/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QEYe1tGA5tW1NhaD54pwcwW4/medium.png

Vannacht even LinX draaien

[ Voor 37% gewijzigd door HertogJan op 30-01-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
Nee hij is nu nog niet stabiel je hebt prime namelijk nog maar 6 minuten draaien. Ik heb genoeg overclocks geprobeerd die na 20 a 30 minuten linX pas crashten sommige zelfs pas na 40 minuten. Het wordt bij prime aangeraden om 10 uur blend te laten draaien voor een stabiele overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
HertogJan schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Haha, tuurlijk heb ik dat gedaan. Snap ik ook wel... Kusje?
Cursus begrijpend lezen dan? Want je maakt steeds dezelfde fouten en laat duidelijk blijken dat je het niet begrijpt. ;)

Kusje geef je maar aan je vriendin.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste