Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:45
Klopt het dat dit de officiële uiteindelijke 6.0 MM download is?
Wie heeft z'n ervaring er al mee? (Of wie heeft 'm al via OTA binnen?)

http://www.hihonor.com/nl/support/details/?DOC_ID=77508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
23h23 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:02:
[...]

Welke tempered glass heb jij aangeschaft. Heb er nu een via ebay in china gekocht maar die is naar mijn idee te dik, laat na 2 weken als op 1 plek los en er is langs de rand al een chip uit.
Ik heb er een op ebay uit Frankrijk gekocht (seller: wekamobile-fr), zit er nu een kleine week op. Ben erg onder de indruk van de kwaliteit: een goede oleophobe coating en het glas zit strak op de telefoon. Fijne afgeronde (2,5d-)randen. Voelt goed aan. Als er geen uitsparing voor de camera zou zijn, zou het glaasje helemaal 'onzichtbaar' zijn. Hoop dat de coating lang goed blijft, van vingerafdrukken word ik heel ongelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
23h23 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:02:
[...]
Welke tempered glass heb jij aangeschaft. Heb er nu een via ebay in china gekocht maar die is naar mijn idee te dik, laat na 2 weken als op 1 plek los en er is langs de rand al een chip uit.
Ik heb deze gekocht. Eerste had ik verprutst en hoekje linksonder hield niet goed. Eraf gehaald en de onderkant proberen reinigen omdat ik dacht dat er vuil tussen zat -> geen goed idee. Uiteindelijk in een heet bad afgewassen en er nat opgeplakt -> zit er nu nog steeds goed op maar dus wel wat vuil aan de onderkant. De reden dat het hoekje initieel niet goed plakte was dat er een kleine afwijking zat op de rand, waarschijnlijk van het uitsnijden. Dit voelde ik bij het wassen in bad en heb ik met mijn nagel kunnen wegwerken. Heb wel gratis een nieuwe gekregen van de verkoper na het opsturen van een foto. Die nieuwe kwam gebroken in de bus (slecht verpakt) dus uiteindelijk nóg een nieuwe gekregen en die ga ik er één dezer dagen opkleven.

Protector zelf is ook redelijk dik maar dat stoort me niet. Randen zijn afgerond dus voelt een pak aangenamer dan de originele protector van Honor bij het swipen van de zijkant (geen scherp randje). Alleen wel zeer gevoelig voor vingerafdrukken vind ik persoonlijk, dat stoort me wel. Uitsparingen zijn perfect, mooie gaatjes zoals op de foto's, geen grote stukken uitgesneden. Protector is wel niet bestand tegen de flip cover van Honor, heb er ook al redelijk wat kleine putjes in dus twijfel ergens ook over de hardheid. Is m'n eerste tempered glass dus heb geen vergelijkingsmateriaal, maar die dingen moeten normaal bestand zijn tegen een stanley mes dacht ik en daar heb ik toch m'n twijfels over. Ik test het wel even op de oude als ik m'n nieuwe erop hang.

Heb van dezelfde verkoper nog een tempered glass gekocht voor m'n vriendin haar Moto G 2015 en daar was alles van de eerste maal goed. Maar ook deze is redelijk gevoelig voor vingerafdrukken merk ik.
dasystemcheck schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:49:
Klopt het dat dit de officiële uiteindelijke 6.0 MM download is?
Wie heeft z'n ervaring er al mee? (Of wie heeft 'm al via OTA binnen?)

http://www.hihonor.com/nl/support/details/?DOC_ID=77508
Ik heb B330 er sinds enkele dagen opstaan en alles werkt gewoon goed. Ik kom wel van de vorige bèta (B320). B330 wordt de komende weken normaal gezien gefaseerd uitgerold naar iedereen als de officiële Android 6.0.1.
MIchiel_C schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:32:
[...]
Ik heb er een op ebay uit Frankrijk gekocht (seller: wekamobile-fr), zit er nu een kleine week op. Ben erg onder de indruk van de kwaliteit: een goede oleophobe coating en het glas zit strak op de telefoon. Fijne afgeronde (2,5d-)randen. Voelt goed aan. Als er geen uitsparing voor de camera zou zijn, zou het glaasje helemaal 'onzichtbaar' zijn. Hoop dat de coating lang goed blijft, van vingerafdrukken word ik heel ongelukkig.
Hmm, die coating klinkt wel interessant als dat echt goed werkt. Hier even een link voor wie geïnteresseerd is. Een beetje duurder als de mijne maar als hij minder gevoelig is voor vingerafdrukken wel de moeite lijkt me. Zijn de uitsparingen zoals op de foto?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
Hmm, die coating klinkt wel interessant als dat echt goed werkt. Hier even een link voor wie geïnteresseerd is. Een beetje duurder als de mijne maar als hij minder gevoelig is voor vingerafdrukken wel de moeite lijkt me. Zijn de uitsparingen zoals op de foto?
De uitsparingen zijn idd zoals op de foto. Ik heb 'm gelijk aangebracht na het verwijderen van de 'fabrieks-screenprotector', dus het originele glas was nog superschoon, aanbrengen was daarom ook easy. Vingerafdrukken zijn met een lichte veeg over m'n broek of shirt helemaal weg, echt ideaal.

Nedeeltje is dat afhankelijk van hoe de zon staat lijkt het alsof de uitsparingen niet goed opgelijnd zijn, doordat er een schaduw ontstaat. Zie foto's. Zo lijkt er als de zon van boven (zeg maar het noorden) komt, alsof het aan de bovenrand niet helemaal goed aansluit, dat is de schaduw van de (2,5D-)buiging van het glas. Ik heb mezelf er toegebracht me daar niet meer aan te storen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x1AE8wml.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/28MnqtLl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2BWIRJHl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Dat van die uitlijning komt door de dikte van de protector, dat zie je bij mij ook wel een beetje maar stoort me helemaal niet. Zonder protector is altijd strakker natuurlijk maar liever iets inleveren op uitzicht en een beschermd scherm :).

Ik merk wel dat mijn protector een gaatje meer heeft voor de flash, maar ik veronderstel dat dat op zich niet nodig is en gebruik m'n flash sowieso amper (ik houd echt niet van foto's getrokken met flash).

Hier 2 foto's van m'n protector:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yJtNYsEIvBXElakclBb87ivS/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MEEIve5BAzbTTEHAg7ZVP8IA/thumb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Largamelion op 31-03-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:16

DropjesLover

Dit dus ->

Mn vriendin wilde een nieuwe telefoon want degene zie ze van dr werk had gekregen (Vodafone branded ding) was ze niet echt blij mee zowel qua kwaliteit en snelheid. En alle foto's die we maken moeten mijn Honor 7.

Best lastig een dual sim telefoon te vinden die Android 5 of hoger draait, van een bekender merk is en niet groter dan 5,2" :/

Heeft ze er ook een Honor 7 gekocht :P

Case en tempered glass gewoon lukraak van Ebay gertokken, ik kon mijn bestelling niet meer terug vinden...
Die wat strakkere tempered glass van hierboven ziet er ook wel mooi uit!

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-10-2023
MIchiel_C schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:32:
[...]

Wat was je kwijt voor deze? En kan je misschien een link naar deze plaatsen. Mijn frans is niet al te best en kan deze er niet echt tussen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:33:
[...]

Wat was je kwijt voor deze? En kan je misschien een link naar deze plaatsen. Mijn frans is niet al te best en kan deze er niet echt tussen vinden.
Zie onderaan 4 posts terug, ik heb de link naar wekamobile-fr erbij gezet ;).

[ Voor 22% gewijzigd door Largamelion op 01-04-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:03:
[...]
Zie onderaan 4 posts terug, ik heb de link naar wekamobile-fr erbij gezet ;).
My bad thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:07
Net de update van B180 naar B330 gedaan. Nu al spijt van :'(

Welke !@#$%^& bij Huawei / Honor heeft die gekleurde notificatie icoontjes bedacht? Ik begin EMUI echt steeds meer te haten. In het begin dacht ik dat het misschien een kwestie van wennen was, maar dit soort updates maken het alleen maar erger dan het al was.

Dit was in de B320 beta waarschijnlijk ook al zo? Nu begrijp ik waarom Spectrum Pure hier zo vaak genoemd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Bigf00t schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:36:
Net de update van B180 naar B330 gedaan.
De schil interesseert me niet zo, waar ik wel bijzonder nieuwsgierig naar ben is hoe de batterijduur is, of de notificaties normaal binnenkomen, hoe de stroombesparing t.o.v. achtergrond apps zich gedraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
dasystemcheck schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:28:
De schil interesseert me niet zo, waar ik wel bijzonder nieuwsgierig naar ben is hoe de batterijduur is, of de notificaties normaal binnenkomen, hoe de stroombesparing t.o.v. achtergrond apps zich gedraagt.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met B180, maar dat lijkt er momenteel allemaal redelijk normaal uit te zien nadat ik hem vannacht rond 2:00 uur van de lader gehaald heb:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AlcwBw3.png?1

Qua notificaties heb ik nog niets afwijkends gemerkt. Wel lijken er nog wat foutjes en bugs in te zitten, waar ik persoonlijk weinig last van heb omdat ik deze functies sowieso niet gebruikte.

Op de Duitse website honornews.de vind je een lijstje Übersicht Bugs und Fehler - Firmware Vers. B330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Voor notificaties is het bij mij een kwestie van de apps 'beschermd' te zetten via de baterijmanager en te vergrendelen via het RAM beheer (even naar beneden trekken tot het slotje verschijnt). Zo komen ze allemaal normaal binnen.

B330 werkt bij mij voor de rest perfect en soepel. Batterij lijkt ook normaal leeg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
Eindelijk een acceptabele oplossing gevonden voor de Weather/Clock widget met andere launcher 8)

Het is een look-a-like widget widget dus niet 100% hetzelfde, maar het komt dicht genoeg in de buurt met het origineel. Je hebt XWidget uit de Play Store nodig en dan 'Huawei CW Widget' in de app selecteren.

Ik heb hem gelinkt aan de Clock app dus deze opent nu als ik op de widget klik.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HyKTAf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 15:01
Zijn er hier al mensen die een custom rom hebben draaien?
Op al mijn vorige telefoons draaide ik deze vanaf het begin. Nu doe ik dat nog niet, op zich bevalt het prima, maar ik vind een ad-blocker wel fijn, en er zijn natuurlijk wel andere voordeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Dit is interessant... De B180 en een rollback vanaf Android M zijn opeens beschikbaar gekomen?
Heeft iemand daar meer informatie over?
http://www.hihonor.com/nl/support/software-list/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Mitashi schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:55:
Zijn er hier al mensen die een custom rom hebben draaien?
Op al mijn vorige telefoons draaide ik deze vanaf het begin. Nu doe ik dat nog niet, op zich bevalt het prima, maar ik vind een ad-blocker wel fijn, en er zijn natuurlijk wel andere voordeeltjes.
Slechts root is voldoende voor adblocker he, kan ook gewoon op stock rom :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Kreeg zonet ook een mail van Expansys i.v.m. de flip cover:

'Dear customer,

We read your complaint.
We know that there are some issues with the View Flip Covers.
If you pull of your screen protector, the cover will not make scratches on you screen.

We can also offer you a voucher code of 5 euro for your next purchase.

I'm looking forward to your reply

Thank you for contacting us.
Regards,
Jorn'

Ze erkennen het probleem dus, maar een echte oplossing geven ze niet. Die originele protector had ik er na een week al afgehaald en een week later merkte ik toch een paar minuscule krasjes op het scherm zelf op. Ik vind het eerder slecht advies wat ze geven en die 5€ heb ik niets aan want protectors verkopen ze niet. Mijn review is na bijna 3 maand ook nog steeds niet gepubliceerd op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:08:
Ze erkennen het probleem dus, maar een echte oplossing geven ze niet. Die originele protector had ik er na een week al afgehaald en een week later merkte ik toch een paar minuscule krasjes op het scherm zelf op. Ik vind het eerder slecht advies wat ze geven en die 5€ heb ik niets aan want protectors verkopen ze niet. Mijn review is na bijna 3 maand ook nog steeds niet gepubliceerd op de site.
Ik vind het een belachelijke 'service'. Ik kreeg dezelfde reactie. Nadat ik bij vMall aangegeven heb dat ik ontevreden ben met het antwoord wordt ik doorgestuurd naar Honor, maar die reageren gewoon niet. Het ding heeft inclusief verzending toch €26,09 gekost. Dan mag je toch wel kwaliteit verwachten, of in ieder geval een oplossing als er problemen met het product blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
B330 voelt smoother aan, maar heb wat selfie-problemen ontdekt: het extra venstertje om je in de camera te laten koekeloeren zit aan de verkeerde kant (onder het ledje ipv onder de lens), en de panorama-functie (van de selfie camera) crasht. Jammer, want dat gaf een mooi groothoekeffect. En het instellen van de perfect selfie modus (die beter hilarische selfie modus kan heten) werkt niet: 'geen gezicht herkend' geeft 'ie aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
MIchiel_C schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:56:
B330 voelt smoother aan, maar heb wat selfie-problemen ontdekt: het extra venstertje om je in de camera te laten koekeloeren zit aan de verkeerde kant (onder het ledje ipv onder de lens), en de panorama-functie (van de selfie camera) crasht. Jammer, want dat gaf een mooi groothoekeffect. En het instellen van de perfect selfie modus (die beter hilarische selfie modus kan heten) werkt niet: 'geen gezicht herkend' geeft 'ie aan.
Klopt. Zelfs na een factory reset en opnieuw firmware installeren blijven deze foutjes optreden.
Verder heb ikzelf eigenlijk nog geen issues ontdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Panorama via de selfie werkt gewoon bij mij. Ik wist zelfs niet dat dat kon :). Het preview venster heb ik nooit anders geweten (ook nooit echt bij stil gestaan), maar ik trek niet zoveel selfies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
B330 werkt hier zoals het hoort. Ben erg tevreden t.o.v. alle beta versies van Android 6. Whatsapp, gmail en andere meldingen werken eindelijk weer goed.

Die Panorama selfie crasht hier ook. Wist niet eens dat het erop zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
MIchiel_C schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 01:21:
Zijn hier ook mensen aanwezig die net zo graag als ik 2 simkaarten én een sd card zouden willen gebruiken? Iemand het volgende al geprobeerd? http://www.techworm.net/2...sim-microsd-together.html

Honor is immers 'for the Brave', nietwaar ? 😉
Hier mijn tutorial. Inmiddels al meerdere keren gedaan zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
B330 vanmorgen handmatig er op gezet, tot dusver geen enkel probleem. Indruk is dat het nog allemaal wat sneller is geworden. Paar handige veranderingen (waaronder alles op de achtergrond afsluiten met één druk ipv swipen). Dual sim beheer is wat logischer dan eerder. Kompas toegevoegd (of zat dat er al in? - niet eerder gezien). Hicare en Vmall bloatware komt er automatisch bij als icoontje. Verder niets voor zover mij opgevallen.

Ook handig is dat je het sneltoetsenscherm zelf kunt bewerken op een handige manier. Dacht dat dat eerder niet kon, althans, de 'bewerken' knop staat er nu een stuk prominenter.

Al met al tot dusver prima. Panorama functie bij selfie werkt ook (maar wie heeft dat nodig in godsnaam?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
BuG2FiX schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:16:

Ook handig is dat je het sneltoetsenscherm zelf kunt bewerken op een handige manier. Dacht dat dat eerder niet kon, althans, de 'bewerken' knop staat er nu een stuk prominenter.
Dat kon al, en er is nu juist een (naar mijn mening) irritante beperking: 'instellingen' kan niet verplaatst worden, voorheen wel. Ik had 'm liever in de onderste rij ipv rechtsboven.
Al met al tot dusver prima. Panorama functie bij selfie werkt ook (maar wie heeft dat nodig in godsnaam?)
Dat is mijn guilty pleasure. Maar met de beauty mode uit hoor, echt waar ;-). Ik vind het wel leuk om vergezichten vanaf bergtoppen in panorama-modus te vangen en te verpesten door mijn bolle hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Heb eigenlijk de Xiamoi Mi5 Pro voor ogen maar ben bang dat het nog even gaat duren voordat ik deze zal kunnen bemachtigen. Nu overweeg ik om de Honor 7 als tijdelijk tussen toestel (half jaar zal het worden denk ik) te nemen.
Een paar vragen waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden maar vast tussen de 38 pagina's staan...
- Zo ver ik begrijp heb je met de 64GB in Nederland geen 4g? Zag de versie via Ibuygou.
- Is de bootloader al te unlocken?
- Hoe bevalt het toestel nu jullie hem al even gebruikt hebben, is ie nog steeds snel genoeg? Hoe is de Marshmallow rom?
- Wel gewoon normale 4G (B20 band) voor de Nederlandse versie die ik bij NL webshops zie?
- Hoe is na een half jaar de accuduur? zie dit veel als negatief punt terugkomen.

update:
Lees nu ook over een Honor 7 Premium voor de NL/EU markt met NFC en 32gb, maar kan geen webshop vinden. Weet iemand hier meer over?

[ Voor 8% gewijzigd door Redbaard op 13-04-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-08 23:17
Simontjee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:11:

update:
Lees nu ook over een Honor 7 Premium voor de NL/EU markt met NFC en 32gb, maar kan geen webshop vinden. Weet iemand hier meer over?
Hier is ie te koop op de Russische site van Huawei, maar in een europese shop heb ik hem ook nog niet kunnen vinden: http://shop.huawei.ru/honor-7-premium.html

[ Voor 48% gewijzigd door Mark22 op 13-04-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Bij de duitse Mediamarkt staat hij intussen ook, en wordt verwacht op 02-05-2016. (zowel in goud als zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
Oke interessant. Had hier gelezen dat er NFC op zou zitten maar lijkt vooralsnog niet te kloppen.
Dan denk ik dat het enige verschil de opslagruimte zal zijn, of ik zie iets over het hoofd. Wel raar dat er voor de Honor 7 al een Marshmallow rom is en deze alsnog met Lollipop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Expansys biedt me nu een voucher van 10€ aan i.p.v. de eerst voorgestelde 5€. Daar ben ik dus nog steeds niets mee want ze verkopen geen tempered glass protectors en iets anders heb ik niet nodig van Vmall.

Belachelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Simontjee schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:11:
Heb eigenlijk de Xiamoi Mi5 Pro voor ogen maar ben bang dat het nog even gaat duren voordat ik deze zal kunnen bemachtigen. Nu overweeg ik om de Honor 7 als tijdelijk tussen toestel (half jaar zal het worden denk ik) te nemen.
Een paar vragen waar ik niet zo snel een antwoord op kon vinden maar vast tussen de 38 pagina's staan...
- Zo ver ik begrijp heb je met de 64GB in Nederland geen 4g? Zag de versie via Ibuygou.
- Is de bootloader al te unlocken?
- Hoe bevalt het toestel nu jullie hem al even gebruikt hebben, is ie nog steeds snel genoeg? Hoe is de Marshmallow rom?
- Wel gewoon normale 4G (B20 band) voor de Nederlandse versie die ik bij NL webshops zie?
- Hoe is na een half jaar de accuduur? zie dit veel als negatief punt terugkomen.

update:
- Weet ik niet. Ik heb de 16GB, maar waarom stop je er niet gewoon een externe SD kaart in?
- Ik heb het nog niet gedaan, maar er is inmiddels root te verkrijgen en er zijn 2 ROMs te vinden op XDA.
- Na wat opstartproblemen (Android OS bleef mijn telefoon wakker houden waardoor de batterij snel leeg ging, notificaties die verdwenen) werkt de telefoon helemaal top nu! Heeeeel zelden een hapering, maar voor 99% gewoon vloeiend.
- Ik gebruik zelf 3G, maar volgens mij zit er gewoon Nederlandse 4G op ja.
- Ik heb de telefoon zelf zo'n 2 maand denk ik, bevalt nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Hoe zit het met de niet bèta testers hier? Hebben jullie Android 6 al binnen via OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Largamelion schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:24:
Hoe zit het met de niet bèta testers hier? Hebben jullie Android 6 al binnen via OTA?
Ik draai de officiële 330 versie nu ruim een week zonder enig probleem (behalve de kleine puntjes die in dit forum al in de afgelopen 2 weken genoemd zijn).
Persoonlijk vindt ik het beheer stroom-firewall etc. beter geworden t.o.v. de 5.0.1 (180) editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Simontjee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:40:
Oke interessant. Had hier gelezen dat er NFC op zou zitten maar lijkt vooralsnog niet te kloppen.
Dan denk ik dat het enige verschil de opslagruimte zal zijn, of ik zie iets over het hoofd. Wel raar dat er voor de Honor 7 al een Marshmallow rom is en deze alsnog met Lollipop komt.
Inmiddels te bestellen bij amazon.fr
Ik zie daar ook geen melding van nfc, keuze qua kleur is alleen goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
joenja schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:28:
[...]

Inmiddels te bestellen bij amazon.fr
Ik zie daar ook geen melding van nfc, keuze qua kleur is alleen goud.
afgelopen twee weken zijn er veel toestellen aangekondigd. Ga toch niet meer voor de honor 7. Keuze zal gaan tussen de Mi5/Honor V8/Zuk z2/mate 8.. lastig lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Die zijn veelal 5'5, das mij (en vele anderen) net te groot.
Enkel de zuk z2 is 5'2 en ziet er veelbelovend uit.

Nexus 5x en OnePlusX zou ikzelf nu eerder kiezen boven de H7.

[ Voor 22% gewijzigd door german8 op 24-04-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb de H7 nu een klein half jaar en doe met normaal gebruik (geen streams kijken/luisteren, gewoon wat Facebook en whatsapp enzo) 1,7 dag met een volle accu .

Net 3 uur filmpjes gekeken in het vliegtuig, dat kostte 35% accu.

Dadelijk als ik thuis ben de 330 er op zetten, en voor mn vriendin eens kijken naar een moderne voor dual sim + SD kaart.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Largamelion schreef op donderdag 21 april 2016 @ 17:24:
Ik heb hier nog steeds geen melding gekregen, handmatig controleren op updates geeft ook aan dat er niks is. Mensen die 330 hebben zijn betatesters of hebben het handmatig geflashed denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Samjung schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:55:
Ik heb hier nog steeds geen melding gekregen, handmatig controleren op updates geeft ook aan dat er niks is. Mensen die 330 hebben zijn betatesters of hebben het handmatig geflashed denk ik?
Ok, ik vraag me af wat het oponthoud is, B330 werkt hier overigens foutloos bij mij.

Heb er sinds vorige week ook m'n nieuwe protector ophangen, nadat ik de flip cover eraf had gehaald. Met m'n nieuwe case (zonder flap) nog geen enkel krasje te zien op m'n protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Samjung schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:55:
[...]

Direct te downloaden (een zipje) van hihonor.com. Uitpakken en de map dload op de telefoon root directory zetten, dan kan je bij update voor manual update kiezen.

Ik ben wel tevreden over de update. Weer een hoop nieuwe, andere themes er bij die je kan kiezen als je icoontjes of achtergrond je niet zint.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
Meer mensen hier last van? Het valt me op dat mijn H7 vaak even (10 seconden) de wifi-verbinding dropt, terwijl mijn HTC dat eigenlijk nooit deed. Als ik met Wifi-analyzer kijk, zie ik totaal geen netwerken. Als ik flightmode aan en uit zet, zie ik daarna weer alle netwerken. Ra ra hoe kan dat?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
Nee, ik heb dit nog niet ervaren.

Iets anders: ik heb een paar weken geleden het rollback package geïnstalleerd, maar ik kreeg de indruk dat sommige notificaties niet doorkwamen. Gisteren weer B330 geïnstalleerd en nu lijkt het weer in orde te zijn. Zelfs de selfie-panorama werkt nu weer, vreemd genoeg. Eerder crashte het toestel op B330 bij gebruik van die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Nou, B330 staat er op middels de update via Hihonor. Werkt allemaal prima, wel erg hoog zuurstokgehalte helaas :/. Toch maar even kijken naar een ander thema. Het kan aan mij liggen, maar ik kan de stock internetbrowser niet meer vinden :?. Is die weggehaald of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Samjung schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:17:
Nou, B330 staat er op middels de update via Hihonor. Werkt allemaal prima, wel erg hoog zuurstokgehalte helaas :/. Toch maar even kijken naar een ander thema. Het kan aan mij liggen, maar ik kan de stock internetbrowser niet meer vinden :?. Is die weggehaald of zie ik iets over het hoofd?
Gebruik zelf Chrome en zie geen andere browser staan maar mogelijks heb ik hem uitgeschakeld, niet zeker dus.

Als thema gebruik ik Spectrum Pure vanop XDA, is al meermaals teruggekomen in dit topic. Dan ben je van die lelijke witte achtergronden vanaf in je iconen... geen idee wat Huawei dacht toen ze dat beslisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Iemand ook ineens problemen met WhatsApp?

Eerst kreeg ik ineens popup notifications, en nu krijg ik helemaal geen notifications meer (niet in de statusbalk, geen ringtone-geluidje). In de tussentijd heb ik niet zitten prutsen in instellingen...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
Ja, heb ik ook last van! Het viel me ook al op dat appjes soms eerst binnenkomen in Whatsapp Web, en daarna pas (minuten later) op m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
DropjesLover schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:53:
Iemand ook ineens problemen met WhatsApp?

Eerst kreeg ik ineens popup notifications, en nu krijg ik helemaal geen notifications meer (niet in de statusbalk, geen ringtone-geluidje). In de tussentijd heb ik niet zitten prutsen in instellingen...
De Huawei stroominstellingen hebben wel eens kuren...
MIchiel_C schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:02:
Ja, heb ik ook last van! Het viel me ook al op dat appjes soms eerst binnenkomen in Whatsapp Web, en daarna pas (minuten later) op m'n telefoon.
Als ik me dat goed herinner is dat een router/wifi/Ziggo probleem dat al een keer besproken is? Maar wel heel vreemd, omdat Whatsapp Web 1-op-1 met je telefoon communiceert... Zou dus aan de notificatieopties van Huawei kunnen liggen (niet die van Whatsapp, tenzij je een hoop van je groepen/contacten op 'stil' hebt staan in whatsapp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

dasystemcheck schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:32:
[...]

[...]

Als ik me dat goed herinner is dat een router/wifi/Ziggo probleem dat al een keer besproken is? Maar wel heel vreemd, omdat Whatsapp Web 1-op-1 met je telefoon communiceert... Zou dus aan de notificatieopties van Huawei kunnen liggen (niet die van Whatsapp, tenzij je een hoop van je groepen/contacten op 'stil' hebt staan in whatsapp)
Ook als ik mn telefoon unlock, of sowieso screen on heb, dan nog krijg ik geen notification of ringtone. Wel zie ik dat er over het icoontje een [x] staat van het aantal binnengekomen berichten.
In de Huawei instellingen voor apps heeft hij gewoon alle rechten en mogelijkheden voor notifications. Ik krijg geen notiications binnen van groepen, maar ook individuele personen niet. Plus dat ik sowieso niks gemute heb staan :/

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
dasystemcheck schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:32:
[...]

M'n batterijmanager stond op 'slim' in plaats van op 'prestatie', dacht echt dat ik dat al had gewijzigd, maar waarschijnlijk was dat dat voor het upgraden naar B330... Verder heb ik whatsapp de prioriteitsstatus gegeven in het meldingencentrum. Ben benieuwd of het zo is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik merk bij mij dat Whatsapp sinds gisteren ook raar doet. Gisteren namiddag had ik in Whatsapp Web wat zaken binnengekregen maar geen melding gehoord op m'n tel. Zonet weer hetzelfde meegemaakt, melding in WhatsApp Web en op de telefoon niets te zien. Gisteravond test gedaan toen ik thuis was en niet verbonden was met WhatsApp Web en toen kwam het bericht van m'n vriendin gewoon direct binnen.

Edit: En nu lijkt alles weer goed binnen te komen, ook met WhatsApp Web open.

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 10-05-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
Bij mij niet, helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:20
Largamelion schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:30:
Ik merk bij mij dat Whatsapp sinds gisteren ook raar doet. Gisteren namiddag had ik in Whatsapp Web wat zaken binnengekregen maar geen melding gehoord op m'n tel. Zonet weer hetzelfde meegemaakt, melding in WhatsApp Web en op de telefoon niets te zien. Gisteravond test gedaan toen ik thuis was en niet verbonden was met WhatsApp Web en toen kwam het bericht van m'n vriendin gewoon direct binnen.

Met whatsapp web open op de voorgrond, heb ik nog nooit een melding op mijn telefoon gekregen.
Laat ik whatsapp web in een apart venster draaien op de achtergrond krijg ik wel een seintje op mijn telefoon.
Ik heb mezelf maar aangeleerd om het venster te sluiten als ik het whatsapp web niet nodig heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
Whatsapp is bij mij het probleem niet. Doet het als vanouds.

Tweetcaster is dat wel. Sinds B330 refresht het geen tweets meer automatisch, dus krijg ik ook nooit meer een notificatie op de statusbalk. Van alles geprobeerd met settings, rechten in systeem, herinstalleren. Helaas.
Pas na openen app laadt het pas z'n achterstand. Dus ook als ie al in de background draait.
Gisteren geprobeerd met de standaard app van Twitter zelf, maar die doet precies hetzelfde. Ook gek. Geen refresh uit zichzelf, dus geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Sinds B330 ook het probleem met de notificaties van whatsapp (geen melding). Dit gebeurde tot twee keer toe nadat ik de telefoon uit de 'niet storen' modus haalde. De modus lijkt dan ook voor enkele apps te blijven werken, ondanks deze handmatig uit te schakelen. Telefoon opnieuw opstarten lostte het probleem op, wellicht dat het dus daaraan ligt? Sinds ik deze modus niet meer gebruik komen de whatsapp notificaties weer binnen zoals het hoort.

Edit: nog geen vijf minuten later komen ook hier de notificaties niet goed door.

[ Voor 20% gewijzigd door dirk- op 10-05-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
EMUI en notificaties die niet binnenkomen is blijkbaar al een eeuwenoud probleem. Op Androidworld worden de telefoons daar ook telkens op afgerekend in de reviews. Ik vind het ook niet normaal dat je zoveel moeite moet doen om notificaties goed binnen te krijgen. Bij de meeste apps heb ik ze nu goed werkend maar sommige apps geven nog steeds problemen... alleen weet ik dus niet of het aan de app ligt, aan Android 6 of aan EMUI. Met de apps Recycle en Swipe for Facebook heb ik erg gemengde resultaten. Recycle werkte nochtans perfect op Android 5, maar na contact met de ontwikkelaar kreeg ik bevestiging dat het probleem bij de app ligt. Bij Swipe for Facebook krijg ik pas een melding wanneer ik de app open wat het compleet nutteloos maakt.

Voor mij is dit misschien het enige maar wel groot minpunt van EMUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Heb (had) dit ook op de Mate 8. Doze uit gezet en alle notificaties komen prima door.

In terminal (root) dumpsys deviceidle disable en klaar :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
De Honor 7 Premium staat nu ook gewoon op Vmall.eu zie ik. 249€ i.p.v. 219€ voor de Honor 7. Enige verschil dat ik zie is 32GB ROM. Van NFC wordt niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Bij vMall.eu vanaf morgen 12 mei t/m 18 mei een gratis VR-bril bij de Honor 7 Premium (349,-), de Honor 7 voor 299,- en de 5X voor 229,- met gratis bluetooth speaker.

[ Voor 4% gewijzigd door joenja op 11-05-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Collega van mij heeft gisteren de Premium besteld, volgens hem zit er wel NFC op (na 2x de HTC M9 te bestellen via een Belgische en Nederlandse webshop en tot 2x toe een Duits toestel te ontvangen welk hij niet in het NL kon zetten). Volgende week zullen we zeker weten of er NFC op zit :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joene69
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:55
Largamelion schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:30:

Bij mij hetzelfde probleem met meldingen van WhatsApp. Vaak ligt het probleem in het feit dat door de upgrade de oude 'paths' voor de instellingen niet meer werken. dus WhatsApp (of android) weet niet meer waar het geluid staat / te vinden is. Software is ff de weg kwijt... zeg maar. Bij mij werkte het in ieder geval weer door in WhatsApp even een ander geluid te selecteren, en daarna weer opnieuw het originele geluid te selecteren. werkt nu weer naar behoren...... hopelijk werkt dit ook bij jullie. succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mijn collega heeft zijn Honor 7 Premium ontvangen en blijkbaar zit er dus geen NFC op :X. Op de 32GB intern geheugen na dus volledig hetzelfde als de gewone Honor 7.

Heeft er verder iemand een idee welke kleuren de notificatie LED precies ondersteunt? Ik heb sinds kort Bluemail geïnstalleerd voor mijn mails binnen te halen (geweldige app trouwens, pakken beter dan Gmail) en die biedt per mail account ondersteuning voor een LED kleur. Met cyaan, groen en rood heb ik geen problemen maar geel krijg ik bijvoorbeeld niet voor elkaar. Met de app LED Tester weet ik echter zeker dat de LED geel kan weergeven, net zoals magenta.

Kleuren waar ik tot nu toe zeker van ben:
- Geel
- Oranje
- Groen
- Lichtblauw (cyaan)
- Donkerblauw
- Roze (magenta)
- Paars
- Rood
- Wit

Ik vind echter nergens een officiële lijst van ondersteunde kleuren.

[ Voor 0% gewijzigd door Largamelion op 18-05-2016 19:08 . Reden: Typo + paars toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49
Pff van t weekend mn telefoon helemaal aan diggelen na een klein fiets ongeluk.
Vond het echt een fijn toestel of t gewicht na. Als jullie nu mochten kiezen zouden jullie weer dezelfde nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Blijkbaar heeft de Nexus 6P ook maar een gelimiteerd aantal RGB kleuren, 7 volgens deze thread op Reddit. Op de Nexus 5 waren de mogelijkheden 'oneindig'. Vraag is of het de hardware of software is die het limiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
alki schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:18:
Pff van t weekend mn telefoon helemaal aan diggelen na een klein fiets ongeluk.
Vond het echt een fijn toestel of t gewicht na. Als jullie nu mochten kiezen zouden jullie weer dezelfde nemen ?
In deze prijscategorie? Ja. Zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik probeer voor iemand de privacy weergave van berichten op het vergrendelingsscherm (lockscreen) aan te passen zodat ik wel zie dat er een bericht is binnen gekomen (bijvoorbeeld een e-mail, SMS of WhatsApp bericht), maar dat je niet kan zien van wie het is (persoon en inhoud is verborgen, je moet eerst je scherm unlocken).

In stock android kan ik het zonder problemen vinden, maar op de Honor 7 met EMUI 4.0 dus niet.

- In het Meldingspaneel & Statusbalk gedeelte kan ik alleen aangeven dat de applicatie een bericht moet geven op het Vergrendelingsscherm.
- In het Schermvergrendeling en wachtwoorden gedeelte heb ik de optie "Gedetailleerde meldingsinfo" al uitgezet.

Kan iemand mij in de goede richting helpen?

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de meesten al de update binnen gekregen naar Android 6.0. Ik heb nog steeds geen melding via OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:50:
Hebben de meesten al de update binnen gekregen naar Android 6.0. Ik heb nog steeds geen melding via OTA
Ik heb hier 2 collega's met een Honor 7 (1 premium, 1 standaard) en die hebben nog niets ontvangen. Ik snap echt niet waarom hij niet wordt uitgerold, werkt perfect en staat al een maand of 2 te downloaden op hun website ...

Op het bèta forum is het ook dood, dus daar moet ik het niet vragen :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite waar om het zelf erop te zetten. Weet even niet zo snel welke wijzigingen er zijn doorgevoerd
Largamelion schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:34:
[...]
Ik heb hier 2 collega's met een Honor 7 (1 premium, 1 standaard) en die hebben nog niets ontvangen. Ik snap echt niet waarom hij niet wordt uitgerold, werkt perfect en staat al een maand of 2 te downloaden op hun website ...

Op het bèta forum is het ook dood, dus daar moet ik het niet vragen :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Heeft het toch echt wel nut gehad om mezelf als beta tester aan te melden. Heb de officiële versie van Android 6.0 nu al een tijdje draaien. En OTA binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zijn er nog mensen die één van volgende apps gebruiken:

- Swipe (Facebook wrapper)
- Transdroid
- Recycle

Zoja, hoe werken de notificaties bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Heeft er iemand deze theme al geprobeerd? http://forum.xda-develope...ckify-theme-emui-t3391615
Google Play link: Google Play: Stockify theme for EMUI

Afbeeldingslocatie: http://content.modaco.net/dropzone/stockify.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
Heeft iedereen (die dit leest met een Honor 7) een NL-alert bericht ontvangen?
Ik ben 't een beetje zat; ik krijg de berichten niet binnen. 'k Had gehoopt dat er in de instellingen misschien iets veranderd zou zijn sinds MM, maar vandaag weer niets ontvangen (instellingen al -tig keer doorgelopen en gecontroleerd).
Wat mij opvalt is dat ik, waar een ander mogelijk dit wel heeft, geen "Extreme berichten" o.i.d. kan aanvinken.
Ik heb enkel (om aan te vinken) :
- Trillen
- Gesproken waarschuwingsberichten
- ETWS
- Testbroadcasts weergeven
CMAS-INSTELLINGEN:
- NL-Alert (op kanaal 4371)
- Afmeldingsvenster weergeven

Bij CBS-INSTELLINGEN heb ik voor de zekerheid NL Alert (kanaal 919) erbij gezet.

Iemand misschien nog tips of meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
hier krijg ik ook niks door. instellingen zouden goed moeten staan. (vodafone netwerk)

[ Voor 12% gewijzigd door german8 op 07-06-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Bij wonderbaarlijk wel door gekomen. Voor de update naar 6 ooit eens ingesteld. Deed t toen niet, maar kreeg zowaar om 12 uur 2x een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
dasystemcheck schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:03:
Heeft iedereen (die dit leest met een Honor 7) een NL-alert bericht ontvangen?
Ik heb hem ontvangen. Nooit iets voor ingesteld (provider Tele2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
Ditto: niets voor ingesteld, 2 berichten ontvangen (1 werd nog hardop voorgelezen ook!? ). Ik zit nog op de laatste firmware vóór android6 overigens (maar de update zou ik al wel zo'n 3 weken kunnen installeren, maar heb het nog niet gedaan)

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
De grap met Expansys (doet de support voor Vmall) voor mijn flip cover blijft doorgaan. Ik had dus mijn akkoord gegeven voor een voucher van 10€, maar daar kreeg ik een week later als antwoord op, dat er momenteel geen vouchers beschikbaar waren. Enkele weken verder nu krijg ik bericht dat ze van het management toestemming hebben gekregen om mij óf 5% korting te geven op een volgende aankoop óf 2 vouchers van 5€ te geven, elk voor een afzonderlijke aankoop.

Ongelooflijk hoelang iets zo onnozel kan aanslepen. I.p.v. mij gewoon 10€ terug te storten dan had ik geen slecht woord meer over hen gesproken. Het enige waar ze nu dus toe bereid zijn is mij korting te geven op een volgende aankoop of nog liever 2 volgende aankopen |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik ben voorzichtig aan het kijken naar de aanschaf van een pebbletime/miband2/oid.
Nu hebben deze een aardige accuduur maar ik vraag me af of mn Honor 7 (genoemde) externe apparaten ook zou kunnen opladen.

Wie heeft hier ervaring mee/kan dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gisteren PM Plus eens geïnstalleerd om wat te testen i.v.m. notificaties, maar blijkt dat de app inderdaad niet compatibel is met Android 6.0 omdat de Phone Manager app ontbreekt. PM Plus dan maar verwijderd en wat blijkt, al m'n apps doen weer raar met notificaties. WhatApp Web verliest weer constant verbinding met m'n telefoon en zonet ook 3 WhatApp oproepen gemist zie ik. Even m'n batterijmenu doorspit en nu zie ik weer de optie 'Automatisch app starten' staan onder het menu 'batterij' per app. Blijkt dus dat die PM Plus verwijderen niet alles ongedaan heeft gemaakt.

Ondertussen bovenstaande optie dus maar ingeschakeld voor alle apps waarvan ik notificaties wens, nu maar hopen dat het goed gaat want heb niet veel zin in een factory reset. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Johee, Johoo, Jofuckingho, wat bizar, ongelofelijk!
Mn Honor 7 heeft weer eens de Google services battery drain, grrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:30:
WhatApp Web verliest weer constant verbinding met m'n telefoon en zonet ook 3 WhatApp oproepen gemist zie ik.
Ik heb ook regelmatig problemen met Whatsapp notificaties. Zo gaat het dagen goed en dan ineens komen de berichten pas binnen wanneer ik de app open. Na rebooten of alle app settings een keer uit/aanzetten werkt het vaak weer even. Erg irritant |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bigf00t schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 02:44:
[...]

Ik heb ook regelmatig problemen met Whatsapp notificaties. Zo gaat het dagen goed en dan ineens komen de berichten pas binnen wanneer ik de app open. Na rebooten of alle app settings een keer uit/aanzetten werkt het vaak weer even. Erg irritant |:(
Met WhatsApp heb ik eigenlijk nooit problemen, nu was het uitzonderlijk omdat ik had zitten klooien met PM Plus. Probleem is opgelost door de optie 'automatisch app starten' in te schakelen. Deze is er bij Android 6 uitgehaald, maar staat volgens mij voor alle apps standaard ingeschakeld. Door PM Plus te installeren/verwijderen is de optie terug zichtbaar, maar staat ze standaard uitgeschakeld.

Apps die moeilijk doen met notificaties: Transdroid, Waze (ETA's van vrienden komen niet binnen, zeer irritant als je erop rekent), Swipe for Facebook, Recycle. Een 10-tal andere apps waar ik notificaties van ontvang, werkt probleemloos dus het moet de manier zijn waarop die bepaalde apps hun notificaties pushen.

Ik hoop dat we in het najaar ook EMUI 5.0 krijgen wat meer naar stock Android gaat leunen als we dit mogen geloven. Misschien dat dan eindelijk die notificatieproblemen opgelost geraken want als je even googlet dan zie je toch dat dit al jaren een probleem is bij EMUI.

[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 23-06-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zonet Transdroid op m'n vriendin haar Moto G 2015 geïnstalleerd en net hetzelfde geconfigureerd als op mijn Honor 7 en ja hoor, meldingen komen probleemloos binnen. Zelfs niets moeten aanpassen in batterijbeheer of iets dergelijks, werkt gewoon direct.

Blijft toch een hekelpunt aan EMUI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 08:41:
Met WhatsApp heb ik eigenlijk nooit problemen, nu was het uitzonderlijk omdat ik had zitten klooien met PM Plus. Probleem is opgelost door de optie 'automatisch app starten' in te schakelen. Deze is er bij Android 6 uitgehaald, maar staat volgens mij voor alle apps standaard ingeschakeld. Door PM Plus te installeren/verwijderen is de optie terug zichtbaar, maar staat ze standaard uitgeschakeld.
PM Plus gedownload en nu heb ik ook de optie 'App auto-launch'. Eens kijken wat dit de komende dagen doet. Ik merk dat het vooral gebeurd als de telefoon op stil gestaan heeft. Kan dit met Doze te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bigf00t schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:35:
[...]

PM Plus gedownload en nu heb ik ook de optie 'App auto-launch'. Eens kijken wat dit de komende dagen doet. Ik merk dat het vooral gebeurd als de telefoon op stil gestaan heeft. Kan dit met Doze te maken hebben?
Huawei gebruikt een eigen notificatie systeem, ik vraag me af of ze doze niet uitgeschakeld hebben. Als ik dit artikel mag geloven begint Doze maar te werken als je toestel een tijd stil ligt. Bij de testen die ik gedaan heb, was mijn toestel steeds in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Ik loop toch ook wel regelmatig aan tegen het niet synchroniseren.
Ik probeer al een tijdje dat mijn achtergrond veranderd met de Bing Wallpaper of the day.
Nou, dit werkt dus enkel als ik de arrow launcher zelf handmatig opstart, erg onhandig.
Ik heb ook PM Plus geinstalleerd (een hele tijd geleden al), maar er is dus geen weg terug begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Het lijkt erop van niet, dus vermoedelijk enkel via factory reset.

Heb gisteren als test bij Waze het vinkje 'prioriteitsweergave' aangezet en daarnet kreeg ik gewoon de ETA van m'n vriendin binnen, ook de 2e melding dat ze bijna aankwam, kwam netjes binnen. Ga nog niet te vroeg roepen, maar er is hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Helaas ook met PM Plus geen verbetering. Het leek weer even goed te gaan maar enkele uren later heb ik weer precies hetzelfde probleem. Zo'n beetje alle mogelijke dingen die op XDA Developers genoemd worden heb ik geprobeerd.

Op sommige momenten krijg ik gewoon notificaties binnen en dan ineens willekeurig weer niet. Dit is vooral erg irritant met apps zoals Whatsapp en Messenger. Nu denk ik vaak dat ik geen nieuwe berichten heb terwijl ik dan ineens tientallen updates gemist heb.

Vandaag toen Whatsapp weer geen notificaties gaf werkte Push Notification Tester wel gewoon, dus het lijkt dus per app verschillend te zijn. Ik begin dit geknutsel eigenlijk een beetje zat te worden. Alles werkte eindelijk goed met Nova Launcher en mijn aangepaste icons en dan nu dit weer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb gisteren nog een nieuw menu ontdekt:

Instellingen > Apps > Geavanceerd > Batterij optimalisaties negeren.

Heb daar nu ook nog eens alle apps die problemen geven met notificaties 'toegestaan', benieuwd of het helpt. Er stonden in ieder geval apps tussen op 'niet toegestaan' die wel notificaties geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Ik stoor mij ook mateloos aan de gekillde apps. Whatsapp, maar ook mijn muziekspeler stopt er soms mee, en mijn equalizer. Alles al geprobeerd, PM plus, PM bevriezen, factory reset, andere roms, apps naar systeem app, roms met '' better notifications'' etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik snap ook niet dat er in EMUI 4 of 5 verschillende plaatsen zijn waar je apps kan 'beschermen' tegen afsluiten. Ik hoop echt dat EMUI 5 hier komaf mee maakt want anders wordt mijn volgend toestel geen Honor /Huawei meer, zoveel is zeker.

Ondertussen komen de ETA's van Waze wel gewoon binnen, benieuwd of dit blijft werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 29-06-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
B370 nu te downloaden via Google Play: HiCare

Meer info: https://huawei-technologies.jiveon.com/docs/DOC-1256

- Fixed an issue where Gmail unexpectedly exits when you perform an OTA update to update the system from Android 5.0 to Android 6.0.
- Fixed an issue where some UI elements are translated incorrectly.
- Fixed an issue where some carrier names are displayed incorrectly.
- Fixed an issue where the indicator doesn't blink when you have an unread message and your device screen is off.
- Improved device security with the latest Google security patches.
- Improved system performance and stability for smoother operations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Bigf00t schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:08:
B370 nu te downloaden via Google Play: HiCare

Meer info: https://huawei-technologies.jiveon.com/docs/DOC-1256

- Fixed an issue where Gmail unexpectedly exits when you perform an OTA update to update the system from Android 5.0 to Android 6.0.
- Fixed an issue where some UI elements are translated incorrectly.
- Fixed an issue where some carrier names are displayed incorrectly.
- Fixed an issue where the indicator doesn't blink when you have an unread message and your device screen is off.
- Improved device security with the latest Google security patches.
- Improved system performance and stability for smoother operations.
Ik denk dat ik het even aan jou over laat om het te testen. :9
Hopelijk zijn er wat sync's gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Hee, thanks die had ik niet gezien. Ga hem updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb hem gisterenavond laat nog geïnstalleerd :), na het lezen van jouw post en het maken van een backup met de ingebouwde app. Voorlopig draait alles goed, ik merk niet direct verschil om eerlijk te zijn. De wijzigingen zijn dan ook miniem denk ik en vooral onder de motorkap als ik de changelog bekijk. Ik merk wel dat het RAM gebruik verminderd is, maar dit kan ook zijn omdat het toestel gisteren herstart is na de update. Normaal heb ik met mijn geladen apps rond de 1,2GB vrij en nu zit dat rond de 1,5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Ik merk tot nu toe ook weinig verschil na de update, het notificatieprobleem is er in ieder geval nog niet mee opgelost. Maar weer wachten op EMUI 5.0 (als ik de telefoon dan nog niet de deur uit gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Weet iemand de changelog van B330 (dus de update naar Marshmallow)? Ik kan het nergens vinden. Ik twijfel om een downgrade te doen, kijken of de whatsapp problemen dan op te lossen zijn. Volgens mij gebruik ik verder toch niets interessants aan Marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb nu Swipe for Facebook ook toegestaan om de batterij optimalisaties te negeren en voorlopig komen alle notificaties gewoon netjes binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Mitashi schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:56:
Weet iemand de changelog van B330 (dus de update naar Marshmallow)? Ik kan het nergens vinden. Ik twijfel om een downgrade te doen, kijken of de whatsapp problemen dan op te lossen zijn. Volgens mij gebruik ik verder toch niets interessants aan Marshmallow.
Ik kan zo snel alleen een Duitse B330 changelog vinden:
- Systemleistung und -stabilität wurden verbessert
- Fehler bei der Anzeige des Netzbetreibernahmens wurde behoben
- Fehlerbehebung Anhalten- und Antworten-Schaltfläche
- Gmail Problem wurde behoben
- Kameraproblem bei Berechtigungsabfrage wurde behoben
- Behebung Google-Funktion „OK“ wurde behoben
- Anpassung Anzeige Benutzeroberfläche
- Hinzufügen Google-Option bei Systemeinstellungen
- Neuster Sicherheitspatch von Google

Das gravierende Problem bei den bisherigen Marshmallow Firmwares von Huawei/Honor war vor allem, dass trotz aller korrekten Einstellungen (geschützte Apps etc.) Nachrichten im Standby nicht ankamen. Dies lag offensichtlich am Doze Modus von Android 6, der Apps nach einer Weile in den Tiefschlaf (Deep Sleep) versetzt, um hier Akku zu sparen. Grundsätzlich eine gute und sinnvolle Option; allerdings eben nicht für Apps, die regelmäßig Benachrichtigungen abgeben sollen! Im Changelog findet sich dieser Punkt bei der Behebung des Problems mit dem Empfang bei Gmail.

Hier wordt ook over Doze gesproken. Ipv een downgrade neig ik persoonlijk dan eerder naar rooten om Doze of Phone Manager uit te schakelen. Helaas is er nergens een duidelijke oplossing te vinden dus het blijft experimenteren.

Ik heb vanmorgen mijn Phone Manager data en cache leeggegooid. Geen idee of dat enig verschil gaat maken maar zonder proberen komen we er helaas nooit achter ;) Ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in om dit zelf te gaan fixen. Dat Huawei/Honor gewoon maar eens heel snel met een goede fix komt..
Largamelion schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:08:
Ik heb nu Swipe for Facebook ook toegestaan om de batterij optimalisaties te negeren en voorlopig komen alle notificaties gewoon netjes binnen.
Goed nieuws! Ik stoor me vooral aan de missende notificaties bij Whatsapp. De rest komt wel redelijk door, of het valt minder op.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Honor 7] Levertijden & Prijzen