Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
sketcher schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:03:
sd-kaart is helemaal dood na de ota update van deze week. Opnieuw opstarten helpt niet en hij ziet em ook niet meer op mijn laptop.

grgr
Kaartje gechekt aan de usb aan jr laptop of een reader?
Ik zelf was steeds opslag kwijt, ik had bijna 4GB aan data verwijderd en nog steeds gaf het interne opslag aan dat die bijna vol was.
Na opnieuw opstarten gaf die nog steeds aan dat de opslag bijna vol was, pas toen ik het toestel helemaal uit zetten en daarna weer aandrukte liet die pas zien dat ik weer 5GB ruimte had. Daarom vroeg ik me af of je hem uitgeschakelt had of op opnieuw opstarten drukte. Zal wel heel vreemd als een rom je sd stuk maakt.
Ik heb wel dat de app Mega mijn sd niet ziet, voor de rest heb ik geen last van de sd kaart

[ Voor 5% gewijzigd door Cosmo_nl op 23-02-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
KlaasHof schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:26:
Dit heeft de batterydrain weer gefixt;

device manager uitgezet.
Toen updates van play store + play services verwijderen.

Daarna een reboot.
Daarna die apps weer laten updaten.

De vingerafdrukken opnieuw instellen heeft de scanner gefixt.

Partition format laat de whatsapp notificaties weer zien.

Eens kijken hoelang het goedgaat...
Hoppa, geen Whatsapp meldingen meer... :(

Vingerafdruk scanner en accuduur zijn nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:07
Honor heeft de B320 weer online staan:
http://www.hihonor.com/nl/support/details/?DOC_ID=72951

Deze keer met de toevoeging: 'Preview Version, Not Final Release

This B320 upgrade package is a preview version which is published on website and for the one who wants to take a bite of marshmallow to download and upgrade. Final version will be released by OTA step by step during next month. Thank you for your support for Honor..
'

Mijn toestel komt vandaag binnen. Ik denk dat ik de B320 maar even skip na jullie ervaringen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bigf00t op 24-02-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigf00t schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:16:
Honor heeft de B320 weer online staan:
http://www.hihonor.com/nl/support/details/?DOC_ID=72951

Deze keer met de toevoeging: 'Preview Version, Not Final Release

This B320 upgrade package is a preview version which is published on website and for the one who wants to take a bite of marshmallow to download and upgrade. Final version will be released by OTA step by step during next month. Thank you for your support for Honor..
'

Mijn toestel komt vandaag binnen. Ik denk dat ik de B320 maar even skip na jullie ervaringen.
Dat ze de beta wederom online zetten betekent volgens mij dat de final nog wel ff zal duren denk ik.

• 23h23
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-10-2023
Voor de mensen die graag hun ongenoegen willen uiten over de B320 update kunnen dit doen via het volgende e-mail adres: dimitry.vleugel@huawei.com.

Wel duidelijk zijn in wat je problemen zijn. Zodat ze hier iets mee kunnen.

Edit: Dit e-mail adres is met toestemming van Dimitry van Honor geplaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door 23h23 op 29-02-2016 16:34 ]

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
Mijn notificaties zijn zo inconsequent als iets. Ik kan er totaal niet meer op rekenen. Alle apps die notificaties geven zijn beschermd in batterijbeheer. O.a. Waze, Recycle, Forza geven de helft van de tijd geen notificaties. Ik overweeg een factory reset maar heb de tijd nog niet gevonden. Ook de vingerafdrukscanner werkt heel wat trager dan voorheen.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 15:01
Na startproblemen hier van een zeer snel drainende batterij, gevolgd door whatsapp notificatie problemen, mag nu toch wel gezegd worden dat deze telefoon heerlijk werkt! Nergens last meer van en de batterij is top. Nooit meer een telefoon zonder vingerafdrukscanner, en die gestures erop zijn ook chill. Ik zou alleen graag zien dat je ook Android acties kan starten, ipv alleen apps, met de scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Ik heb net even zitten spelen met de Google Now Launcher en daarna Nova Launcher.

Het nadeel bij de Google Now Launcher is dat je de EMUI icons blijft houden. Op het homescreen is dit eventueel op te lossen met Awesome icons maar voor de app drawer kon ik zo snel geen oplossing vinden (de EMUI themes die ik getest heb waren het allemaal net niet).

Hierna ben ik aan de slag gegaan met Nova Launcher. Deze is vrijwel hetzelfde in te stellen als de Google variant en als voordeel kun je een icon pack zoals bijvoorbeeld Moonshine gebruiken. De icons zijn individueel ook nog te wijzigen dus in mijn ogen ideaal op de Honor.

Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat de icons te klein zijn. In Nova Launcher Prime (€5,25) zou vergroten wel mogelijk moeten zijn en overweeg om hem eventueel aan te schaffen. Is er iemand die hiervan gebruik maakt en een screenshot van zijn homescreen / app drawer zou willen posten? Of eventueel betere tips om een beetje in de buurt van stock te komen?

En tot slot: Hoe krijg ik die Weather widget werkend onder een andere launcher? Onder de stock Huawei Home launcher werkt hij wel gewoon.

Boven: Google Now Launcher
Onder: Nova Launcher icm Moonshine Icon Pack

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O2dmto3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Mijn Honor 7 is gesneuvelt, mn kat vond het leuk om er mee te spelen, waardoor die vervolgens in de wasbak is belandt.
Toestel snel eruit gehaald en achterkant los gemaakt, stekkertjes los gemaakt om te drogen, maar ben bang dat het einde oefening is. Toestel is weer droog maar blijft hangen op het Honor logo.
Ik wou proberen om een andere rom te installere maar HiSuite herkent hem ook niet, dus het houd op. Word weer wachten op een actie of marktplaats af struinen voor een andere Honor 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
Mitashi schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:59:
Na startproblemen hier van een zeer snel drainende batterij.......Nergens last meer van en de batterij is top. .......
Wat heb je dan aan de batterij drain gesleuteld? Vertel... Vertel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bij mij zal het een factory reset worden als ik eens tijd vind. De lag bij het unlocken met de vingerafdrukscanner en de onbetrouwbare notificaties beginnen echt lastig te worden. Zeker omdat het op Android 5.0 gewoon perfect werkte.

Hoop wel dat het daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Largamelion schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:02:
Bij mij zal het een factory reset worden als ik eens tijd vind. De lag bij het unlocken met de vingerafdrukscanner en de onbetrouwbare notificaties beginnen echt lastig te worden. Zeker omdat het op Android 5.0 gewoon perfect werkte.

Hoop wel dat het daarmee is opgelost.
Voordat er een zekere oplossing is voor dit + de battery drain zal ik hem zeker niet bestellen. Zou me hier dood aan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Joster schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:15:
Voordat er een zekere oplossing is voor dit + de battery drain zal ik hem zeker niet bestellen. Zou me hier dood aan irriteren.
Daarvoor zou ik het zeker niet laten. Battery drain heb ik geen last van. Het apparaat werkte op 5.0 ook gewoon perfect. Kan goed zijn dat mijn problemen verholpen zijn bij de officiële OTA van 6.0. De versie die ik nu draai is eigenlijk nog altijd een bèta ook al kan je hem nu ook vrij downloaden.

Ik zal deze week wel een factory reset doen en dan laat ik het eindresultaat wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:31
Bigf00t schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:15:
Ik heb net even zitten spelen met de Google Now Launcher en daarna Nova Launcher.

Het nadeel bij de Google Now Launcher is dat je de EMUI icons blijft houden. Op het homescreen is dit eventueel op te lossen met Awesome icons maar voor de app drawer kon ik zo snel geen oplossing vinden (de EMUI themes die ik getest heb waren het allemaal net niet).

Hierna ben ik aan de slag gegaan met Nova Launcher. Deze is vrijwel hetzelfde in te stellen als de Google variant en als voordeel kun je een icon pack zoals bijvoorbeeld Moonshine gebruiken. De icons zijn individueel ook nog te wijzigen dus in mijn ogen ideaal op de Honor.

Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat de icons te klein zijn. In Nova Launcher Prime (€5,25) zou vergroten wel mogelijk moeten zijn en overweeg om hem eventueel aan te schaffen. Is er iemand die hiervan gebruik maakt en een screenshot van zijn homescreen / app drawer zou willen posten? Of eventueel betere tips om een beetje in de buurt van stock te komen?

En tot slot: Hoe krijg ik die Weather widget werkend onder een andere launcher? Onder de stock Huawei Home launcher werkt hij wel gewoon.

Boven: Google Now Launcher
Onder: Nova Launcher icm Moonshine Icon Pack

Ik gebruik Nova Launcher al jaren. Hier mijn homescreen en app drawer.

[afbeelding]
Ik gebruik Nova Launcher al jaren. Hier mijn homescreen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rQfGJDMeSU2gKP5IB5tvkiCs/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3bIH2gIkCCi0Jcgnb0PmagMi/thumb.png

[ Voor 37% gewijzigd door MicBomer op 29-02-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
MicBomer schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:58:
Ik gebruik Nova Launcher al jaren. Hier mijn homescreen.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dank je, dat is wat ik wilde zien! Ik had ook al enige ervaring met Nova Launcher, maar nog niet met de Prime versie.

Het ging me vooral om het vergroten van de iconen en dat ziet er goed uit, dus ik heb hem inmiddels aangeschaft :) Straks na het sporten eens uitgebreid mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
MauvL schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Wat heb je dan aan de batterij drain gesleuteld? Vertel... Vertel... ;)
Update naar B320! Werkt flawless bij mij O+

Ik had alleen een paar keer dat mijn poweramp er ineens mee stopte, maar dit is ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zonet factory reset uitgevoerd en probleem met notificaties en vertraging bij vingerafdruk lijkt van de baan. Alleen krijg ik mijn backup niet teruggezet. Had backup genomen met de ingebouwde backup app van Honor, paswoord ingesteld maar dat wil hij nu niet aanvaarden om hem terug te zetten :(, nochtans 100% zeker dat het juist is.

Kan dus beginnen met alles manueel terug in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
USB er in?
Gewoon op je toestel downloaden en klaar is Kees.
https://mega.nz/#F!AoohSTQa!lSPcqddgIhOhIhP9jfDzZw

(*naam veranderen in update.zip en in /dload map zetten vervolgens lokale update doen)
Sorry maar waar vind ik die map(dload). Heb het bestand nu in de map download zitten en gerenamed. Maar via lokale update is niks te vinden. Is het wel verstandig om hem te updaten of kan ik beter wachten op de final release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:08:
Had backup genomen met de ingebouwde backup app van Honor, paswoord ingesteld maar dat wil hij nu niet aanvaarden om hem terug te zetten
Balen zeg! Geweldige back-up app :X
4dollars schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:30:
Is het wel verstandig om hem te updaten of kan ik beter wachten op de final release?
Je reageert op een link naar B130 en B140? Ik zou minimaal met B320 aan de slag gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Bij deze mijn geknutsel met Nova Launcher Prime :Y) Mijn doel was om zo dicht mogelijk in de buurt van de Google Now Launcher look te komen, maar dan zonder alle EMUI icons.

Ik ben begonnen met een Factory reset (even een schone start na al het testen de afgelopen dagen).

Vervolgens heb ik de volgende apps uit de Play Store gedownload:
- Nova Launcher
- Nova Launcher Prime

De instellingen die ik in Nova Launcher Prime aangepast heb:
Desktop
Desktop grid: 4 x 4, Subgrid Positioning uit
Icon layout: Icon size 125%
Width padding: Medium
Height padding: Large
Persistent search bar: Gekleurde bar

App & widget drawers
Icon layout: Icon size 125%
Frequently used apps: Uit
Background: Wit (#ffffffff)
Scroll accent color: Groen linkse rij
Search bar: Aan
Pull to search: Uit
Automatically close: Aan

Dock
Icon layout: 110%
Width padding: Large
Height padding: Large

Look & feel
Icon theme: Marshmallow
Scroll speed: Stock
Animation speed: Stock
App animation: Slide up (Lollipop)
Transparent notification bar: Uit

Via de standaard Marshmallow optie in Nova Launcher of een andere willekeurige icon pack zullen de belangrijkste icons al aangepast zijn. Door een icon ingedrukt te houden en 'edit' te kiezen kun je nog individueel een icon per app kiezen.

Enkele system apps kunnen helaas niet verwijderd / disabled worden maar kunnen via de Nova Launcher Prime settings verborgen worden (App & widget drawers > Drawer groups > Hide apps). Bepaalde standaard apps zoals Backup, Flashlight, Music, Smart Controller en Updater heb ik qua icoontjes even gelaten voor wat het is (New Bloom theme icons).

Het heeft even geduurd om tot de goede instellingen te komen. Ik heb steeds layers in Photoshop over elkaar gelegd om te vergelijken met Google Now Launcher. Omdat Nova Launcher net een iets andere grid lijkt te gebruiken zit er soms een paar millimeter verschil in, maar dat valt eigenlijk vooral op als je ze naast elkaar legt.

Het resultaat ziet er vervolgens zo uit. Naar mijn mening voldoende 'stock gevoel' en super snel :)

Update 07-03-2016: Inmiddels Moonshine volledig verwijderd en ik gebruik nu alleen nog maar de Marshmallow optie in Nova Launcher. Voor enkele icons zoals bijvoorbeeld de camera zijn overal wel losse PNG files te vinden, zoals deze via Wikipedia: File:Google Camera Icon.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nI6sM4c.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Bigf00t op 07-03-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
Heeft er iemand ook het probleem dat spotify niet "doorspeelt" wanneer de telefoon op slot is? Hier bedoel ik mee dat het huidige nummer afgespeeld wordt tot het einde, maar dat het volgende nummer dan niet begint. Zowel de lockscreen widget als de spotify-app geven dan de optie om te pauzeren (de 2 verticale streepjes, zeg maar dit knopje: || ), wat aanduidt dat de player denkt dat hij aan het afspelen is, maar er komt geen geluid uit en ook de progressbar/afspeeltijd staat stil op ongeveer 2 seconde van het eind van het nummer.

Als ik de telefoonvergrendeling in zijn geheel uit zet, speelt spotify gewoon door.

Opmerkingen:

Ik heb spotify als beschermde app.
Ik heb dit probleem niet als ik met de ingebouwde muziek-app lokale mp3s afspeel.
Wifi staat ingesteld als "altijd aan".
Ik zit op B180 overigens, voor zover dit uitmaakt.

EDIT:

Pfffff, ik heb een paar keer de timeout van het scherm (Weergave -> Slaapstand)op verschillende waarden gezet (30 sec - 2 minuten - 30 minuten - 2 minuten) en nu werkt het allemaal weer als een zonnetje! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Appie76 op 01-03-2016 11:57 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Bigf00t schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:22:
Je reageert op een link naar B130 en B140? Ik zou minimaal met B320 aan de slag gaan..
Mijn vraag ging over die map en niet welk bestand. Dat wist ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
4dollars schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:46:
Mijn vraag ging over die map en niet welk bestand. Dat wist ik ook wel.
Gelukkig maar :9 In de B320 zip file vind je dit PDFje.
Als je die stap voor stap volgt moet het goed komen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renehag
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2017
2 dagen in een bak rijst leggen helpt meestal wel.
Cosmo_nl schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:55:
Mijn Honor 7 is gesneuvelt, mn kat vond het leuk om er mee te spelen, waardoor die vervolgens in de wasbak is belandt.
Toestel snel eruit gehaald en achterkant los gemaakt, stekkertjes los gemaakt om te drogen, maar ben bang dat het einde oefening is. Toestel is weer droog maar blijft hangen op het Honor logo.
Ik wou proberen om een andere rom te installere maar HiSuite herkent hem ook niet, dus het houd op. Word weer wachten op een actie of marktplaats af struinen voor een andere Honor 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Weet er iemand hoe ik de beauty mode van de frontcamera kan disablen? Of in ieder geval er voor zorgen dat die niet telkens terug komt? Telkens komt de camera in beauty mode als ik die opstart, dit ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mitashi schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:58:
Weet er iemand hoe ik de beauty mode van de frontcamera kan disablen? Of in ieder geval er voor zorgen dat die niet telkens terug komt? Telkens komt de camera in beauty mode als ik die opstart, dit ziet er niet uit.
Je krijgt die keuze als je de eerste maal de front camera start, helaas maakt het niet uit wat je daar kiest, blijft standaard aanstaan. Ik vind het ook vreselijk irritant en in m'n opties staat het ook uitgeschakeld. Als ik eens vergeet opzij te swipen heb ik altijd van die 'plastieke' foto's, kan me niet inbeelden dat iemand dit echt gebruikt.

Off topic: Voor de mensen die Nova Launcher gebruiken, de Prime versie staat vandaag in korting aan 80%, dus 0,5€. Kon ik niet laten liggen :).

[ Voor 9% gewijzigd door Largamelion op 02-03-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omerta
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:17
Largamelion schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:48:
[...]
Voor de mensen die Nova Launcher gebruiken, de Prime versie staat vandaag in korting aan 80%, dus 0,5€. Kon ik niet laten liggen :).
Leuk dat je 't laat weten! Heb 'm ook snel gekocht! 8)

MSZ-LN35VGHZ2 | 3MXM52A met 2x FTXM20R en 1x FTXM25R | Ariston Nuos Split 270FS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Largamelion schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:48:
[...]
Je krijgt die keuze als je de eerste maal de front camera start, helaas maakt het niet uit wat je daar kiest, blijft standaard aanstaan. Ik vind het ook vreselijk irritant en in m'n opties staat het ook uitgeschakeld. Als ik eens vergeet opzij te swipen heb ik altijd van die 'plastieke' foto's, kan me niet inbeelden dat iemand dit echt gebruikt.

Off topic: Voor de mensen die Nova Launcher gebruiken, de Prime versie staat vandaag in korting aan 80%, dus 0,5€. Kon ik niet laten liggen :).
Dit heb ik inderdaad ook allemaal gedaan! Meestal is het toch zo dat als je een selfie wilt nemen, dit snel gaat dus van vergeet je dat..

Iemand een andere camera app als aanrader dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Gvd ik heb maandag nog het volle pond betaald. Maar het is de beste Launcher app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Ik heb de Honor 7 en volgens de specs ondersteunt het ding snel laden. Daar is dan wel een specifieke adapter voor nodig, die er standaard niet bij zit. Die moet kunnen laden op 9 Volt met 2 Ampere.

Wie heeft een snellaad-adapter gekocht in Nederland die ook daadwerkelijk werkt met de Honor 7? De informatie is erg vaag en kan alleen wat losse info op chinese webshops vinden.

Hier een linkje naar een van die webshops. Kan die lader nergens anders vinden, ook niet op de Huawei website.

Edit: toch eentje gevonden voor de hoofdprijs op een vage Nederlandse webshop: klik hier

[ Voor 33% gewijzigd door BuG2FiX op 03-03-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Na factory reset op B320 toch nog steeds problemen met notificaties bij sommige apps. O.a. de app Recycle geeft geen notificaties en bij Forza werkt het de ene dag goed (zelfs mijn notificatieled lichtte blauw op, is nog nooit gebeurd) maar de andere dag enkel als ik het toestel wakker maak (en geen led), dan springen er opeens een heleboel notificaties van die app tevoorschijn.

Beide apps zijn beschermd. Het is alleen moeilijk te achterhalen of het nu aan de apps ligt, aan Android 6.0 of aan B320. In de Play Store zijn er bij beide apps wel nieuwe reviews te lezen dat de notificaties niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Ik heb de Nova launcher reeds aangeschaft. Maar krijg hem niet werkend als standaard launcher. Binnen de instelling van Nova staat:
Niet als standaard ingesteld. Tik hier om in te stellen. Vervolgens komt er een tap omhoog die direct weer verdwijnt.

Bij instellingen > Startschermstijl staan alleen de eenvoudige en standaard optie.
Restart heeft ook niet geholpen, nova staat in beschermde apps. Iemand een suggestie?

[ Voor 3% gewijzigd door 23h23 op 04-03-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omerta
23h23 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:39:
Ik heb de Nova launcher reeds aangeschaft. Maar krijg hem niet werkend als standaard launcher. Binnen de instelling van Nova staat:
Niet als standaard ingesteld. Tik hier om in te stellen. Vervolgens komt er een tap omhoog die direct weer verdwijnt.

Bij instellingen > Startschermstijl staan alleen de eenvoudige en standaard optie.
Restart heeft ook niet geholpen. Iemand een suggestie?
Instellingen -> Apps beheren -> Standaard app-instellingen (onderaan) -> Lanceren/beginnen -> Nova Launcher

Zo heb ik 'm ingesteld gekregen als standaard launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Omerta schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Instellingen -> Apps beheren -> Standaard app-instellingen (onderaan) -> Lanceren/beginnen -> Nova Launcher

Zo heb ik 'm ingesteld gekregen als standaard launcher.
Thanks, hij stond bij wel ergens anders(B320). Maar heb hem kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omerta
23h23 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:45:
[...]

Thanks, hij stond bij wel ergens anders(B320). Maar heb hem kunnen vinden!
Sommige instellingen zitten echt goed verborgen. Heb in het begin 3 dagen gezocht om mijn SMS melding te veranderen. 8)7

Ik draai nog steeds B140 en ben niet van plan om te upgraden. Notificaties werken goed (met NILS) en geen battery drain of vingerafdrukscanner problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Omerta schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:48:
[...]

Sommige instellingen zitten echt goed verborgen. Heb in het begin 3 dagen gezocht om mijn SMS melding te veranderen. 8)7

Ik draai nog steeds B140 en ben niet van plan om te upgraden. Notificaties werken goed (met NILS) en geen battery drain of vingerafdrukscanner problemen.
Sommige instellingen zitten inderdaad onnodig goed verstopt. Dat is bij de B320 alleen maar erger geworden!

Ik zou inderdaad nog even wachten met upgraden tot de final release erdoor heen is. Mijn battery drain is gelukkig opgelost. Alles werkt op een paar ontbrekende functies van de vingerafdrukscanner na wel weer prima. Notificaties kan ik niet veel over zeggen gezien ik alleen gmail, whatsapp en standaard sms notificaties gebruik en die werken naar behoren icm met NiLS.

Ik hoop echt dat ze met de final release de instellingen weer wat overzichtelijker gemaakt hebben en dat we de ontbrekende functies weer terug krijgen + het geen wat ze bij de 5x hebben met meerder apps kunnen openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omerta
23h23 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 12:58:
[...]

Ik zou inderdaad nog even wachten met upgraden tot de final release erdoor heen is.
Ben zelf niet van plan om de final release te installeren. Ik heb hele nare ervaringen met updates.
Mijn Moto G 1st gen waar ik altijd heel blij mee ben geweest heeft na de update naar lollipop nooit meer naar behoren gewerkt. De update naar 5.1 maakte 'm vervolgens nog trager. Nee, geen updates meer voor mij als mijn toestel goed werkt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Voor de mensen die notificaties missen, probeer eens om je scherm slaapstand eens helemaal uit te zetten, en dan weer aan.(instellingen - weergave - slaapstand)

Ik had het probleem dat spotify telkens bleef hangen zodra het scherm vd telefoon uitging, ondanks dat de app beschermd was. Uiteindelijk bleek de oplossing te zijn om de timeout vd slaapstand uit te zetten, en daarna weer aan. Misschien helpt dit ook bij de apps die (soms geen) notificaties geven...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Appie76 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:11:
Voor de mensen die notificaties missen, probeer eens om je scherm slaapstand eens helemaal uit te zetten, en dan weer aan.(instellingen - weergave - slaapstand)

Ik had het probleem dat spotify telkens bleef hangen zodra het scherm vd telefoon uitging, ondanks dat de app beschermd was. Uiteindelijk bleek de oplossing te zijn om de timeout vd slaapstand uit te zetten, en daarna weer aan. Misschien helpt dit ook bij de apps die (soms geen) notificaties geven...
Zal ik bij de volgende voetbalmatch eens doen als ik weer problemen heb met Forza.

Meldingen van andere apps zoals WhatsApp en Google Agenda komen allemaal probleemloos door dus ik ben vrij zeker dat het aan de apps zelf ligt. Vermoedelijk zijn ze nog niet volledig aangepast naar Android 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
In mijn geval werkte spotify niet goed, maar lokaal mp3's afspelen was bijv geen probleem. Dus ook in mijn geval ging het om een specifieke app die niet goed werkte. Het heeft me 3 weken gekost om erachter te komen dat (in bug in de code van) de slaapstand van het scherm uiteindelijk de boosdoener was.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Largamelion schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Zal ik bij de volgende voetbalmatch eens doen als ik weer problemen heb met Forza.

Meldingen van andere apps zoals WhatsApp en Google Agenda komen allemaal probleemloos door dus ik ben vrij zeker dat het aan de apps zelf ligt. Vermoedelijk zijn ze nog niet volledig aangepast naar Android 6.0.
Probeer de Sofascore app eens, deze vind ik persoonlijk beter dan Forza, en heeft leuke statistiekjes erin zitten ;). (sofascore.com is ook de website, je kunt ook een online account maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mitashi schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:26:
[...]

Probeer de Sofascore app eens, deze vind ik persoonlijk beter dan Forza, en heeft leuke statistiekjes erin zitten ;). (sofascore.com is ook de website, je kunt ook een online account maken)
Doe ik zeker, bedankt voor de tip. Vind Forza er persoonlijk wel strakker uitzien, maar als die Sofascore goed werkt en snelle notificaties geeft wie weet ... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Appie76 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:11:

Gisteren nog getest maar jammer genoeg geen oplossing. Nu moet ik wel zeggen dat Forza volledig de mist in ging, zelfs toen ik de app opende weigerde hij te updaten.

Daarna dus slaapstand terug op 1 minuut gezet maar blijkbaar is mijn scherm heel de nacht blijven aanstaan. Toestel stond in vliegtuigmodus en batterij was leeg om 5u. Slaapstand dan nog maar eens in- en uitgeschakeld en nu lijkt ie het weer goed te doen. Ik gebruik ook de slimme cover optie en die lijkt soms last te hebben met NiLS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ok jammer (en raar gedrag verder).

Ik gebruik zelf de lockscreen app Next (jaja MS heeft iets voor android gemaakt) en die voldoet voor mij. Voordeel van deze app is dat je (met de update van vorige week) gewoon met fingerprint kunt unlocken en dan direct 'in' je telefoon bent. Voorheen was het device wel unlocked,maar moest je altijd nog de Next-lockscreen weg-swypen. Spotify lockscreen control e.d. werken met Next prima, whatsapp notificaties weet ik nog niet (ik stap over van provider, wil mijn huidige sim niet tot nanoformaat knippen en nummerbehoud duurt gvd 1 maand. Nog 5 dagen te gaan pfff...)

[ Voor 5% gewijzigd door Appie76 op 05-03-2016 11:56 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Appie76 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:12:
Ok jammer (en raar gedrag verder).

Ik gebruik zelf de lockscreen app Next (jaja MS heeft iets voor android gemaakt) en die voldoet voor mij. Voordeel van deze app is dat je (met de update van vorige week) gewoon met fingerprint kunt unlocken en dan direct 'in' je telefoon bent. Voorheen was het device wel unlocked,maar moest je altijd nog de Next-lockscreen weg-swypen. Spotify lockscreen control e.d. werken met Next prima, whatsapp notificaties weet ik nog niet (ik stap over van provider, wil mijn huidige sim niet tot nanoformaat knippen en nummerbehoud duurt gvd 1 maand. Nog 5 dagen te gaan pfff...)
Hoe heb je dit precies ingesteld?
Ik krijg het niet voor elkaar om niet daarna alsnog de standaard pin in te moeten voeren.
Kan je nu gewoon je vinger gebruiken om hem te unlocken, en standaard een pin hebben en geen huawei lockscreen gezeur meer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ja inderdaad, ik zal straks kijken of ik kan posten hoe ik het precies gedaan heb

EDIT: here goes...

(Vooropgesteld dat ik B180 zit, geen idee of het ook werkt bij andere functies vd firmware)

Ik heb de telefoon ingesteld om te unlocken met de fingerprint scanner of pincode, Next als lockscreen app ingesteld (volg de instructies in de Next-wizard) en vervolgens in de Next settings als screen lock gekozen voor "System". Volgens mij is dat het?

Als ik nu mijn telefoon vergrendeld heb (gebeurt bij mij na2 minuten inactiviteit, in te stellen via Instellingen - Weergave - Slaapstand), dan kan ik:

1) met de powerbutton de telefoon activeren, ik krijg dan het Next lockscreen. Swipe ik deze omlaag, dan vraagt Android om de PIN of kan ik alsnog de vingerafdruk gebruiken om te unlocken.

2) met de fingerprintscanner de telefoon activeren, ik zit dan direct " in" mijn telefoon (en krijg Next dan niet, of heel even, te zien).

Tot nu toe heb ik als nadeel gevonden dat als je bijv ingesteld hebt dat je de camera app opent dmv 2x kort drukken op volume, dat ik dan (helaas) wél de Next lockscreen te zien krijg. Als ik deze dan wegswype, kom ik direct in de camera app.

Is het voldoende voor je zo?

Oh ja: dit werkte ong. een week geleden nog niet met Next, maar ik kreeg 1 wk een app-update en sindsdien werkt het op deze manier.

[ Voor 94% gewijzigd door Appie76 op 05-03-2016 14:45 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Appie76 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:25:
Ja inderdaad, ik zal straks kijken of ik kan posten hoe ik het precies gedaan heb

EDIT: here goes...

(Vooropgesteld dat ik B180 zit, geen idee of het ook werkt bij andere functies vd firmware)

Ik heb de telefoon ingesteld om te unlocken met de fingerprint scanner of pincode, Next als lockscreen app ingesteld (volg de instructies in de Next-wizard) en vervolgens in de Next settings als screen lock gekozen voor "System". Volgens mij is dat het?

Als ik nu mijn telefoon vergrendeld heb (gebeurt bij mij na2 minuten inactiviteit, in te stellen via Instellingen - Weergave - Slaapstand), dan kan ik:

1) met de powerbutton de telefoon activeren, ik krijg dan het Next lockscreen. Swipe ik deze omlaag, dan vraagt Android om de PIN of kan ik alsnog de vingerafdruk gebruiken om te unlocken.

2) met de fingerprintscanner de telefoon activeren, ik zit dan direct " in" mijn telefoon (en krijg Next dan niet, of heel even, te zien).

Tot nu toe heb ik als nadeel gevonden dat als je bijv ingesteld hebt dat je de camera app opent dmv 2x kort drukken op volume, dat ik dan (helaas) wél de Next lockscreen te zien krijg. Als ik deze dan wegswype, kom ik direct in de camera app.

Is het voldoende voor je zo?

Oh ja: dit werkte ong. een week geleden nog niet met Next, maar ik kreeg 1 wk een app-update en sindsdien werkt het op deze manier.
Ah, oke! Ik heb nu hetzelfde als jij. Het enige wat irritant is, is dat als je je scherm aan hebt en je wilt fingerprint unlocken je twee keer moet drukken, één keer voor next, en één keer dan voor android zelf.
Dit werkt dus ook op B320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Euh, niet helemaal hetzelfde dan: als ik het scherm aanzet dmv power button en Next lockscreen zie, werkt 2x fingerprint bij mij niet.

Wat wél werkt, is afhankelijk van of de slaapstand van het scherm verstreken is:

Wél verstreken: 1x fingerprint en ik ben "in" android. Next verdwijnt dan agv fingerprint-unlocken. (Alternatief is: Next wegswypen en PIN invoeren)

Niet verstreken: fingerprint doet Next niet verdwijnen. Hiertoe moet ik Next naar beneden swypen. Omdat de slaaptimer nog niet verstreken is, is het toestel niet vergrendeld en dus ben ik dan automatisch in android.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Na het aanpassen van Nova Launcher naar persoonlijke smaak heb ik de telefoon inmiddels enkele dagen in gebruik.

Toch wel wat kleine nadelen ontdekt tot nu toe:
- Irritante 'Select input method' icon in notificatiebar bij gebruik van Google Keyboard (ik schakel regelmatig tussen Nederlands, Duits en Engels. Maar omschakelen van taal kan eenvoudig op het keyboard zelf, ik wil hiervoor geen extra incoontje)
- Bij gebruik van fingerprint reader zou ik daarnaast op het scherm de mogelijkheid tot pattern unlock willen hebben ipv een code/password (dit is wel mogelijk als je de fingerprint reader uitzet)
- Originele Weather widget werkt niet onder Nova Launcher (zie onderstaande afbeelding)
- Providernaam is te verbergen van status bar, maar helaas niet in het lockscreen
- In het Share screen (bijv. bij delen van foto) zit een bug in de benaming van o.a. Facebook Messenger
- Screenprotector laat nu al los

Ik draai nu B180. Welke van bovenstaande zaken zijn in de B320 eventueel al opgelost? Het zijn allemaal vrij kleine dingen, maar dit verpest het voor mij toch wel een beetje. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien in de instellingen, of kan het gewoon echt niet wat ik allemaal wil?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/basWZF5.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Bigf00t op 06-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
Even terug naar het batterij drain-issue: op mijn B180 is het sinds een aantal dagen namelijk geen issue meer.
Volgens mij is er een update van Google onderdelen voorbij gekomen en is de Google Play service niet eens meer zichtbaar in de lijst van grootgebruikers.
Mijn batterij gaat nu een heel stuk langer mee en Scherm staat bij redelijk gebruik bovenaan, gevolgd door Android-systeem, mobielstandby etc.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppkk
  • Laatst online: 29-01-2024
Hallo,

Sinds vrijdag ook een Honor 7 hier, echter slaag ik er niet in om een sms bericht te laten tonen op mijn lockscreen (zoals bij een iphone). Iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 23h23
Ik gebruik sinds enige tijd Swiftkey toetsenbord. Alleen sinds gisteravond kapt de tekstvoorspelling er mee. Hij geeft aan controleer sd-kaart. Heb ik gedaan. Eruit gehad en er weer in gedaan. Alle instelling zijn nog zoals ze waren. Iemand enig idee hoe ik dit op los?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Bigf00t schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:36:
Toch wel wat kleine nadelen ontdekt tot nu toe:
- Irritante 'Select input method' icon in notificatiebar bij gebruik van Google Keyboard (ik schakel regelmatig tussen Nederlands, Duits en Engels. Maar omschakelen van taal kan eenvoudig op het keyboard zelf, ik wil hiervoor geen extra incoontje)
- Bij gebruik van fingerprint reader zou ik daarnaast op het scherm de mogelijkheid tot pattern unlock willen hebben ipv een code/password (dit is wel mogelijk als je de fingerprint reader uitzet)
- Originele Weather widget werkt niet onder Nova Launcher (zie onderstaande afbeelding)
- Providernaam is te verbergen van status bar, maar helaas niet in het lockscreen
- In het Share screen (bijv. bij delen van foto) zit een bug in de benaming van o.a. Facebook Messenger
- Screenprotector laat nu al los

Ik draai nu B180. Welke van bovenstaande zaken zijn in de B320 eventueel al opgelost? Het zijn allemaal vrij kleine dingen, maar dit verpest het voor mij toch wel een beetje. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien in de instellingen, of kan het gewoon echt niet wat ik allemaal wil?

[afbeelding]
- Ik gebruik zelf Swiftkey en heb ook dergelijk icoon, maar kan niet zeggen dat ik mij eraan stoor
- Ik gebruik zelf al sinds m'n eerste smartphone een PIN, maar ik snap je ergernis
- Dit klopt, heeft bij mij ook nog nooit gewerkt maar er zijn honderden weather widgets. Ik gebruik zelf nu Chronus, gratis en vrij minimalistisch
- Klopt ook, maar ook iets waar ik mij persoonlijk niet aan erger
- Gebruik geen Messenger dus hierover kan ik niets zeggen
- Standaard screen protector is crap, dat is hier al meermaals besproken. Op Ebay/Ali vind je al voor 4€ een tempered glass, dit raad ik dan ook aan als alternatief. Ik zou hem zeker niet gebruiken zonder protector want ik ben vrij zeker dat het geen Gorilla Glass is (zie eerder dit topic)
ppkk schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:53:
Hallo,

Sinds vrijdag ook een Honor 7 hier, echter slaag ik er niet in om een sms bericht te laten tonen op mijn lockscreen (zoals bij een iphone). Iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt
Je kan de gratis app NiLS gebruiken zoals ik en vele anderen hier. Daar kan je heel wat opties aanpassen voor notificaties op het lockscreen.
23h23 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 14:26:
Ik gebruik sinds enige tijd Swiftkey toetsenbord. Alleen sinds gisteravond kapt de tekstvoorspelling er mee. Hij geeft aan controleer sd-kaart. Heb ik gedaan. Eruit gehad en er weer in gedaan. Alle instelling zijn nog zoals ze waren. Iemand enig idee hoe ik dit op los?
Geen problemen hier met Swiftkey. Kan je via de app 'Bestanden' nog gewoon op de SD-kaart? De woordenboek van Swiftkey staat volgens mij onder SD-kaart\Android\data\com.touchtype.swiftkey\files\user. Misschien eens kijken of die folder er nog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:03:
- Ik gebruik zelf Swiftkey en heb ook dergelijk icoon, maar kan niet zeggen dat ik mij eraan stoor
- Ik gebruik zelf al sinds m'n eerste smartphone een PIN, maar ik snap je ergernis
- Dit klopt, heeft bij mij ook nog nooit gewerkt maar er zijn honderden weather widgets. Ik gebruik zelf nu Chronus, gratis en vrij minimalistisch
- Klopt ook, maar ook iets waar ik mij persoonlijk niet aan erger
- Gebruik geen Messenger dus hierover kan ik niets zeggen
- Standaard screen protector is crap, dat is hier al meermaals besproken. Op Ebay/Ali vind je al voor 4€ een tempered glass, dit raad ik dan ook aan als alternatief. Ik zou hem zeker niet gebruiken zonder protector want ik ben vrij zeker dat het geen Gorilla Glass is (zie eerder dit topic)
Bedankt voor je ervaring. Ik kom van stock Android af dus ik ben natuurlijk wel een beetje verwend. Totaal gezien is het geen verkeerde telefoon, maar door deze kleine dingen voelt het voor mij momenteel toch nog niet helemaal af.

Bepaalde dingen zijn in mijn ogen duidelijk bugs/tekortkomingen in de software die technisch gezien vrij makkelijk gefixt kunnen worden. Ik hoop dan ook dat er iets met onze feedback wordt gedaan. Natuurlijk wacht ik met bepaalde dingen ook eerst even de OTA 6.0 update af aangezien ik nog op B180 zit.

Wat ik momenteel vooral mis uit mijn eerder genoemde punten is toch wel de weather widget onder Nova Launcher. Je hebt gelijk dat er voldoende goede alternatieven zijn, maar ik vind de standaard widget er simpel en strak uitzien. Ook het snel kunnen doorklikken naar de built-in Clock en Weather apps zijn functies die ik graag gebruik. Wil ik iets uit EMUI gebruiken waarover ik tevreden ben en dan werkt het niet |:(

Qua screenprotector kan ik me niet al te druk om maken, ik trek hem er binnenkort vanaf aangezien ik voorheen nog nooit een telefoon met screenprotector gebruikt heb. Maar waar het me vooral om ging is dat de meegeleverde screenprotector gewoon erg slechte kwaliteit is. Lever dan niets mee was mijn gedachte ;)

De overige kleine puntjes kan ik vast wel mee leren leven, al hoop ik dat de opties in de toekomst uitgebreid worden. In het dagelijks gebruik leveren al deze kleine dingen bij elkaar soms toch wel een kleine irritatie op en vraag ik me af of ik wel de juiste keuze heb gemaakt qua telefoon. Maar dan kijk ik naar de hardware in verhouding met de prijs en dan is het toch wel weer een erg leuke telefoon voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
B320:

Gisteren wéér een herinnering uit Google Agenda gemist ... geen notificatie gekregen. Daarnet afspraak toegevoegd via m'n agenda op de pc en herinnering gezet -> geen notificatie. Google Agenda gestart op m'n Honor 7 en nieuwe herinnering gezet via de pc -> nu wel notificatie. :(

Ik heb dus een vermoeden dat de agenda service die de notificaties beheert niet opstart na een reboot. Dit is best irritant eigenlijk. Vóór m'n factory reset had ik een optie per applicatie onder batterijbeheer om apps automatisch te starten (stond tussen 'stroomintensieve prompt' en 'actief na schermuitsch.'), die optie ontbreekt nu.

Om eerlijk te zijn kan ik B320 niet aanraden. M'n toestel werkte echt 100% perfect voordien, daarom dat ik ook zolang getwijfeld heb en de bèta pas in februari heb geïnstalleerd. Achteraf bekeken toch spijt van.

Edit: Blijkbaar is dit niet enkel op de Honor 7, zie o.a.:
http://www.androidauthori...ifications-problem.26887/
http://forum.xda-develope...ication-problems-t3200842

Edit2: Ik heb nu de apps die ik actief wil houden in het 'recente apps' scherm even naar beneden getrokken en dan verschijnt er een slotje bovenaan. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de apps niet uit het RAM geheugen gegooid worden, benieuwd of dit iets uitmaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Largamelion op 08-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
[...]
Geen problemen hier met Swiftkey. Kan je via de app 'Bestanden' nog gewoon op de SD-kaart? De woordenboek van Swiftkey staat volgens mij onder SD-kaart\Android\data\com.touchtype.swiftkey\files\user. Misschien eens kijken of die folder er nog staat.
Stond er allemaal nog en na gecheckt te hebben bleef de tekstvoorspelling het niet doen. Zo net out of the blue werkt het ineens weer. Vaag maar fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Een tijdje terug op de gok deze iPaky case via eBay besteld.
Voor die US $3.98 best een leuk ding. Het enige nadeel is dat de smart key wat gevoelig wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X6YpC2U.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Da's best een mooie case en al zeker voor dat geld. Wat bedoel je met gevoelig, drukt hij vanzelf in of kan je er moeilijk aan? Ik vond die key altijd al vrij gevoelig, daarom gebruik ik enkel nog de dubbelklik functie voor mijn zaklamp. Ik had de enkelklik vroeger gekoppeld aan schermafbeelding, maar merkte dat m'n galerij vol stond met ongewilde schermafbeeldingen :D. Misschien bestel ik hem ook wel, moet nog altijd een vervanger vinden voor die flip cover.

Gisteren trouwens nog al mijn notificaties gehad, dus mogelijks is het opgelost door de applicaties te locken in het RAM beheer ... maar ik ga niet te snel roepen :).

[ Voor 23% gewijzigd door Largamelion op 09-03-2016 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
Voor iedereen die stock android weergave het mooist vindt, er is een theme om je apps dat lelijke randje te laten kwijtraken. Via http://forum.xda-develope...-pure-base-theme-t3321234 kan je de theme downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:15:
Da's best een mooie case en al zeker voor dat geld. Wat bedoel je met gevoelig, drukt hij vanzelf in of kan je er moeilijk aan? Ik vond die key altijd al vrij gevoelig, daarom gebruik ik enkel nog de dubbelklik functie voor mijn zaklamp. Ik had de enkelklik vroeger gekoppeld aan schermafbeelding, maar merkte dat m'n galerij vol stond met ongewilde schermafbeeldingen :D. Misschien bestel ik hem ook wel, moet nog altijd een vervanger vinden voor die flip cover.
Met gevoelig bedoel ik dat het bereik van de knop door de case wat vergroot wordt. Dus ipv de knop zelf heb je nu een vlak van zo'n 4 cm waarop hij al reageert. De dubbelklik functie is wel prima bruikbaar.

Ik heb de telefoon heel kort zonder case gebruikt en heb dus weinig vergelijkingsmateriaal, maar als ik het zo hoor maakt het dus weinig verschil en is de smart key sowieso gevoelig :) In dat geval kun je hem gerust bestellen hoor. De pasvorm is goed en wat ik vooral fijn vind is dat de camera niet beschadigd wanneer je het toestel neerlegt. Op AliExpress kun je hem ook vinden (zelfs nog iets goedkoper).
Zinloos1 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:54:
Voor iedereen die stock android weergave het mooist vindt, er is een theme om je apps dat lelijke randje te laten kwijtraken. Via http://forum.xda-develope...-pure-base-theme-t3321234 kan je de theme downloaden.
Zelf gebruik ik Nova Launcher, dan heb je ook vrijwel een stock look. Als je de standaard launcher wil blijven gebruiken is deze theme wel een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Bigf00t schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:49:
[...]
Zelf gebruik ik Nova Launcher, dan heb je ook vrijwel een stock look. Als je de standaard launcher wil blijven gebruiken is deze theme wel een goed alternatief.
Ik gebruik de Google Now Launcher. Om de een of andere reden is dat altijd gezeur met die icon packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zinloos1 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:54:
Ik vind de icoontjes van het standaard thema van EMUI zeer lelijk, lijkt nog erger geworden met MM. Ik gebruik zelf Nova Launcher in combinatie met het Infinity thema van Huawei, die iconen zijn veel rustiger. Ik had altijd gedacht dat er wel een stock Android thema zou bestaan voor EMUI, vind het zeer raar dat nog niemand dit heeft gemaakt.
Bigf00t schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Met gevoelig bedoel ik dat het bereik van de knop door de case wat vergroot wordt. Dus ipv de knop zelf heb je nu een vlak van zo'n 4 cm waarop hij al reageert. De dubbelklik functie is wel prima bruikbaar.

Ik heb de telefoon heel kort zonder case gebruikt en heb dus weinig vergelijkingsmateriaal, maar als ik het zo hoor maakt het dus weinig verschil en is de smart key sowieso gevoelig :) In dat geval kun je hem gerust bestellen hoor. De pasvorm is goed en wat ik vooral fijn vind is dat de camera niet beschadigd wanneer je het toestel neerlegt. Op AliExpress kun je hem ook vinden (zelfs nog iets goedkoper).
Ok bedankt, dan kan ik hem niet laten liggen voor dat geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Zinloos1 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:18:
Ik gebruik de Google Now Launcher. Om de een of andere reden is dat altijd gezeur met die icon packs.
Hoewel de Google Now Launcher wel het meeste stock aanvoelt, heb je inderdaad erg beperkte mogelijkheden. Ik heb daarna Holo Launcher geprobeerd, wat in feite een kopie is van de Google variant maar dan met extra opties. Helaas werkte het aanpassen van de icons hier ook niet lekker in. Ik heb hierover contact gehad met de developer en hij heeft daarna wat updates doorgevoerd, maar ik kreeg er helaas niet het resultaat mee wat ik wilde. Volgens mij heb ik zo'n beetje elke launcher geprobeerd welke er in de Play Store te vinden is.

Toen heb ik Nova Launcher Prime aangeschaft en deze qua uiterlijk zo dicht mogelijk in de buurt gebracht van de Google Now Launcher. Ondanks de kleine uiterlijke verschillen is dit naar mijn mening een van de beste launchers die er te vinden is. Alles draait stabiel en je kunt erg veel customizen.
Largamelion schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:13:
Ik gebruik zelf Nova Launcher in combinatie met het Infinity thema van Huawei, die iconen zijn veel rustiger. Ik had altijd gedacht dat er wel een stock Android thema zou bestaan voor EMUI, vind het zeer raar dat nog niemand dit heeft gemaakt.
Waar vind ik het Infinity theme? Of zit deze in B320?

Een optie om geen theme te selecteren waardoor je standaard Android icons krijgt zou inderdaad een hele mooie toevoeging zijn. Wat dat betreft heeft Sony dat in Marshmallow een stuk beter voor elkaar met een bijna stock Android. Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bigf00t schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:39:
[...]

Waar vind ik het Infinity theme? Of zit deze in B320?

Een optie om geen theme te selecteren waardoor je standaard Android icons krijgt zou inderdaad een hele mooie toevoeging zijn. Wat dat betreft heeft Sony dat in Marshmallow een stuk beter voor elkaar met een bijna stock Android. Zo kan het dus ook.
Het Infinity thema zit bij mij gewoon in de thema app van Huawei (standaard geïnstalleerd). Geen idee of die nieuw is in MM (B320).

Op XDA heeft er iemand een poging gedaan om een stock thema te maken, maar er is nog werk aan zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik gebruik de - standaard in B180 beschikbare - theme "Ben" met de icons van "Color interaction" en vind dat een mooie en rustige combi. Qua lockscreen gebruik ik Next en de whatsapp meldingen komen vooralsnog goed binnen...
0

Excuseer het lelijke groene geklieder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n06gdZq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UfxfGe7.png

[ Voor 56% gewijzigd door Appie76 op 11-03-2016 12:12 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Largamelion schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:13:
[...]
Ik vind de icoontjes van het standaard thema van EMUI zeer lelijk, lijkt nog erger geworden met MM. Ik gebruik zelf Nova Launcher in combinatie met het Infinity thema van Huawei, die iconen zijn veel rustiger. Ik had altijd gedacht dat er wel een stock Android thema zou bestaan voor EMUI, vind het zeer raar dat nog niemand dit heeft gemaakt.
Ik snap niet goed wat je bedoelt. De link die ik postte geeft je juist de standaard iconen die je op een Nexus toestel ook zou krijgen. Alleen de iconenen van apps die van Huawei zijn, zijn nog steeds van Huawei, maar dat gaat ook nooit anders worden. Ik zou willen dat ik die kon verbergen uit mijn app menu, maar dat kan inderdaad niet bij de Google Now launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zinloos1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:23:
Ik snap niet goed wat je bedoelt. De link die ik postte geeft je juist de standaard iconen die je op een Nexus toestel ook zou krijgen. Alleen de iconenen van apps die van Huawei zijn, zijn nog steeds van Huawei, maar dat gaat ook nooit anders worden. Ik zou willen dat ik die kon verbergen uit mijn app menu, maar dat kan inderdaad niet bij de Google Now launcher.
Ik bedoel net die icoontjes van Huawei. Als je bijvoorbeeld een foto wil delen krijg je ze te zien, de icoontjes van berichten, bluetooth en andere ingebouwde apps vind ik lelijk en druk. Met bv. het Infinity thema krijg je daar rustigere iconen voor in de plaats. Het zou leuk zijn moest er een thema zijn dat net die icoontjes vervangt door de stock Android icoontjes, maar dat bestaat dus niet.

Heb Spectrum Pure geïnstalleerd en die lelijke witte randjes zijn inderdaad weg bij o.a. WhatsApp. Benieuwd of Honor dit zelf nog gaat fixen in een update.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 10-03-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Largamelion schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:39:
Het Infinity thema zit bij mij gewoon in de thema app van Huawei (standaard geïnstalleerd). Geen idee of die nieuw is in MM (B320).
Nog eens naar mijn themes gekeken. In het begin had ik er maar 5 ofzo, nu zijn er ineens 4 tabbladen met tientallen themes :D Dit is even nieuw voor mij en het duurt wel even om ze allemaal te bekijken. Helaas nog geen Infinity te vinden, dus misschien is dat er echt eentje voor EMUI 4.0.
Largamelion schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:16:
Als je bijvoorbeeld een foto wil delen krijg je ze te zien, de icoontjes van berichten, bluetooth en andere ingebouwde apps vind ik lelijk en druk. Met bv. het Infinity thema krijg je daar rustigere iconen voor in de plaats. Het zou leuk zijn moest er een thema zijn dat net die icoontjes vervangt door de stock Android icoontjes, maar dat bestaat dus niet.
Ja om alles er strak uit te laten zien zou je gewoon stock icons moeten hebben. Sommige zijn nu echt te lelijk. Misschien dat het in China werkt, maar in Europa niet lijkt me. Al die zelf geknutselde themes op XDA zijn leuk, maar geeft me wel heel erg een 'custom ROM gevoel' en daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten. Gelukkig ziet het er in mijn launcher / app drawer nu redelijk naar wens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik ga voorlopig de Spectrum Pure houden denk ik. Die witte randjes storen mij precies meer dan die felle iconen van Huawei zelf :).

Mijn notificatieproblemen lijken trouwens volledig van de baan sinds ik mijn apps heb vergrendeld in het RAM beheer scherm. Geen enkele notificatie meer gemist van Google Agenda, Forza en Recycle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zit momenteel in het buitenland en echt superhandig dat je per app toegang kan weigeren tot roaming, zelfs systeemapps. Pluspunten voor EMUI toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Sowieso vind ik EMUI over het algemeen niet heel vervelend. Vooral die system icons is toch wel iets waar ze wat mee zouden moeten doen, dan kunnen wij gewoon op een normale manier onze favoriete launcher draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Ik heb Spectrum Pure ook maar weer eens gedownload, puur voor de icoontjes. Ik las dat er een script in zit welke deze uit de Play Store haalt, dus in principe zou je altijd de meest actuele icons moeten zien bij een app.

Het enige nadeel is dat de scaling niet helemaal lekker lijkt te werken in bijvoorbeeld het share menu. Hebben jullie dat ook? Onder ander Facebook is wel erg groot in verhouding met de rest.

Verder is het sowieso een hele verbetering vergeleken met de standaard icons. In Nova Launcher had ik alles al naar smaak ingesteld, maar nu zien de interne icons er ook wat beter uit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ndrZYF4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Even een random vraag tussen door. Zo juist iets ontdekt waar ik me mateloos aan stoor. Ik heb niet zo'n luxe auto of autoradio dus gebruik mijn telefoon als music player via aux. Nu is het zo dat het scherm uit gaat na de ingestelde tijd. Is er een manier zodra je muziek luistert (het liefst gewoon de originele player, maar misschien andere apps) dat het scherm aanblijft tot dat je op lock drukt. Of een manier om een gewone music player (dus niet spotify of andere streaming diensten) op je lockscreen te krijgen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik heb gewoon de player op mijn lockscreen die ik op dat moment actief heb (spotify, ingebouwde muziek app, whatever). Ik gebruik overigens Next als lockscreen app, maar dat zou volgens mij niet veel uit moeten maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Appie76 op 15-03-2016 20:07 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Op de originele lockscreen van EMUI komt geen music player te staan. Dus vandaar. Heb next inderdaad uitgeprobeerd maar dit vind ik niet fijn werken omdat je als het waren een tweede lockscreen plaatst ( ivm de fingerprint).

Iemand andere suggesties misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ook niet met een EMUI "magazine" lockscreen?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John7890
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 20:11
Ik heb momenteel de officiële Flip Cover en deze maakt dus inderdaad stevige krassen op de standaard screen protector. Verder werkt hij wel prettig.

Heeft er iemand dit probleem kunnen oplossen met een andere screen protector? Of hebben die juist hetzelfde probleem? Nu kan ik de Flip Cover nog retourneren.

De iPaky ziet er wel een mooi alternatief uit. Hoe is de ontvangst met deze cover? En is de fingerprint reader nog goed bereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:16

DropjesLover

Dit dus ->

Er zijn op ebay en dergelijke prima tempered glass screen protectors verkrijgbaar voor een paar euro.

Zelf heb ik het niet zo op flip-covers, dus daar kan ik je niet over adviseren. Fingerprint sensor oppervlak is groot genoeg dat eigenlijk elke cover wel moet voldoen (tenzij 5mm dik ofzo :P ).

Nog steeds geen Android 5.1 of 6.0 :(
Een van de redenen van aanschaf was dat ik hoopte op meer updates, maar dat valt flink tegen :/

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
DropjesLover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:02:
Nog steeds geen Android 5.1 of 6.0 :(
Een van de redenen van aanschaf was dat ik hoopte op meer updates, maar dat valt flink tegen :/
Ik zie in dit geval het als een voordeel; ik hoor bij meerdere toestellen en merken dat de Doze functie en de permissies van 6.0 nogal eens een probleem vormen.
Ik heb liever dat Huawei z'n zaakjes goed blijft testen voor ze een final build uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
John7890 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:54:
Ik heb momenteel de officiële Flip Cover en deze maakt dus inderdaad stevige krassen op de standaard screen protector.
Dit gebeurt helaas ook bij het toestel van mijn vader. Ik vind dat vMall totaal niet serieus met de klachten omgaat.

Dit is het 'advies' wat ik kreeg:
vMall dankt u voor het sturen van de benodige foto .

We zijn tevreden over de kwaliteit van de foto die u hebt verzonden . We kunnen op de foto die het oorspronkelijke scherm schild dat wordt geplaatst op de telefoon op het moment van de productie van het apparaat nog steeds op het scherm zit. Wij raden u aan deze van de telefoon te verwijderen.
Ik heb aangegeven dat me dit niet verstandig lijkt aangezien er dan krassen op het scherm zullen onstaan en dat dit geen oplossing is van de problemen welke zich met de flip covers voordoen.

Het antwoord hierop:
We hebben verschillende klanten gehad die zich bij ons gemeld hadden met het zelfde probleem we hebben deze klanten het zelfde geadviseerd als wat ik u geadviseerd heb.

We hebben van deze klanten nooit meer wat gehoord na het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
De iPaky ziet er wel een mooi alternatief uit. Hoe is de ontvangst met deze cover? En is de fingerprint reader nog goed bereikbaar?
De cover heeft naar mijn idee geen invloed op de ontvangst. De fingerprint reader is prima bereikbaar, enkel het randje wordt wat hoger. Het enige puntje is dat de smart key extra gevoelig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omerta
Ik heb momenteel de officiële Flip Cover en deze maakt dus inderdaad stevige krassen op de standaard screen protector. Verder werkt hij wel prettig.

Heeft er iemand dit probleem kunnen oplossen met een andere screen protector? Of hebben die juist hetzelfde probleem? Nu kan ik de Flip Cover nog retourneren.

Mij hebben ze indertijd een nieuwe opgestuurd omdat ze dachten dat het om een productiefout ging. Deze is echter verloren gegaan tijdens de verzending en ze hebben me mijn geld terug gestort.

Als ik jou was zou ik de flip cover retourneren. Zelf mijn tempered glass screen protector (Ultimate Shield) werd bekrast door de flip cover. Mijn negatieve review over de flipcover is na meer dan 2 maanden nog steeds niet op de Vmall website geplaatst, wat mij toch doet vermoeden dat ze op de hoogte zijn van het probleem en ze deze negatieve reviews bewust niet op hun site plaatsen om nog meer mensen te misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John7890
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 20:11
Omerta schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Mij hebben ze indertijd een nieuwe opgestuurd omdat ze dachten dat het om een productiefout ging. Deze is echter verloren gegaan tijdens de verzending en ze hebben me mijn geld terug gestort.

Als ik jou was zou ik de flip cover retourneren. Zelf mijn tempered glass screen protector (Ultimate Shield) werd bekrast door de flip cover. Mijn negatieve review over de flipcover is na meer dan 2 maanden nog steeds niet op de Vmall website geplaatst, wat mij toch doet vermoeden dat ze op de hoogte zijn van het probleem en ze deze negatieve reviews bewust niet op hun site plaatsen om nog meer mensen te misleiden.
Bedankt, dan gaat de Flip Cover op retour. Spijtig, want het was best een leuke gimmick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Omerta schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:43:
[...]Mijn negatieve review over de flipcover is na meer dan 2 maanden nog steeds niet op de Vmall website geplaatst, wat mij toch doet vermoeden dat ze op de hoogte zijn van het probleem en ze deze negatieve reviews bewust niet op hun site plaatsen om nog meer mensen te misleiden.
Mijn negatieve review staat er ook nog niet op (half januari geplaatst dacht ik), de laatste review dateert van 30/12/2015. Beetje lame van Vmall dat ze er op deze manier mee omgaan. Ik ga morgen denk ik ook maar eens een foto doorsturen en mijn beklag doen. Mijn tempered glass ziet er na enkele maanden niet meer uit. Heb nog een reserve liggen maar die kleef ik er pas op als ik m'n ander hoesje ontvang (hopelijk deze week nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
23h23 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:01:
Op de originele lockscreen van EMUI komt geen music player te staan. Dus vandaar.
Op mijn EMUI lockscreen wel hoor...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Zijn hier ook mensen aanwezig die net zo graag als ik 2 simkaarten én een sd card zouden willen gebruiken? Iemand het volgende al geprobeerd? http://www.techworm.net/2...sim-microsd-together.html

Honor is immers 'for the Brave', nietwaar ? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:31
Largamelion schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:55:
[...]
Mijn negatieve review staat er ook nog niet op (half januari geplaatst dacht ik), de laatste review dateert van 30/12/2015. Beetje lame van Vmall dat ze er op deze manier mee omgaan. Ik ga morgen denk ik ook maar eens een foto doorsturen en mijn beklag doen. Mijn tempered glass ziet er na enkele maanden niet meer uit. Heb nog een reserve liggen maar die kleef ik er pas op als ik m'n ander hoesje ontvang (hopelijk deze week nog).
Ik heb ook de honor gekocht met de originele flipcover. Nu heb ik erg veel krassen en putjes op mijn scherm. Ik heb in eerste instantie mijn klacht bij honor neergelegd. De communicatie hierover verloopt op zijn zachts gezegd moeizaam. Ik hoop dat mijn klacht serieus wordt behandeld. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
MIchiel_C schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 01:21:
Zijn hier ook mensen aanwezig die net zo graag als ik 2 simkaarten én een sd card zouden willen gebruiken? Iemand het volgende al geprobeerd? http://www.techworm.net/2...sim-microsd-together.html

Honor is immers 'for the Brave', nietwaar ? 😉
Iemand heeft diezelfde mod ook gedaan bij zijn Mate 8: http://forum.xda-developers.com/mate-8/general/sd-card-2-sims-mod-t3342343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
MicBomer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:18:
Ik heb ook de honor gekocht met de originele flipcover. Nu heb ik erg veel krassen en putjes op mijn scherm. Ik heb in eerste instantie mijn klacht bij honor neergelegd. De communicatie hierover verloopt op zijn zachts gezegd moeizaam. Ik hoop dat mijn klacht serieus wordt behandeld. Wordt vervolgd.
Mijn klacht bij vMall wordt absoluut niet serieus genomen en ben op zijn zachts gezegd erg onvriendelijk te woord gestaan in de mail conversatie.

Het komt er nu op neer dat ze er niets mee gaan omdat de eerste 14 dagen al om zijn en ik wordt nu doorgestuurd naar Huawei / Honor. Erg vreemd aangezien ze de officiele webshop zijn in Europa. Je kunt nu wel merken dat Expansys achter deze shop zit, daar heb ik eerder al erg slechte ervaringen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Het lijkt me wel een uitdaging. De komende dagen ga ik even oefenen met wat oude gedeactiveerde simmetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
B330 staat klaar zie ik. Nieuwe security patches en wat bug fixes. Geen idee of deze enkel voor bèta testers is. 193MB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
Largamelion schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:04:
B330 staat klaar zie ik. Nieuwe security patches en wat bug fixes. Geen idee of deze enkel voor bèta testers is. 193MB groot.
Yes, hier ook.
Weinig veranderingen voor een patch van 193MB.
Ben benieuwd of er nog iets nieuws in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Ik raad de b330 ten zeerste af. Welcome back battery drain. Holy crap echt over de nacht een 25% drain door je raad t al google play service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:59:
Ik raad de b330 ten zeerste af. Welcome back battery drain. Holy crap echt over de nacht een 25% drain door je raad t al google play service
Updates verwijderen van Google Play Services, toestel herstarten en hopen dat het daarna is opgelost. Ik wacht zelf nog even af, m'n toestel werkt weer perfect momenteel maar het heeft me toch wat moeite gekost na B320.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
Ik heb een howto geschreven, wellicht leuk voor in de startpost?

Klik hiero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
Volgens Androidworld wordt B330 de officiële 6.0 release: http://androidworld.nl/ni...-update-honor-7-rolt-uit/

Binnenkort dus voor iedereen beschikbaar via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Zo. Die drain is na ff werk gelukkig ook wesr weg. Nu mis ik wel weer de functie van het vierkantje ingedrukt houden naar laatst gebruikte app. Zo worden de functies wel steeds minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Heb B330 ook per ongeluk geïnstalleerd. De melding van de update bleef maar op de voorgrond springen om de haverklap, zelfs midden tijdens een YouTube filmpje... Ook dikwijls na het unlocken en had hem zo per ongeluk aangeklikt en de download gestart. Ik dacht laat maar downloaden ik installeer hem wel later en had dat na de download ook geselecteerd, maar tot mijn verbazing herstartte mijn toestel een uur later en was hij bezig met de installatie... niet zo netjes.

Ik merk nu ook dat het vierkantje inhouden niet meer werkt, jammer want ik gebruikte het ook geregeld. Vraag me af of ze deze zaken bewust verwijderen. Beter even melden op het bèta forum dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bigf00t schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:23:
Een tijdje terug op de gok deze iPaky case via eBay besteld.
Voor die US $3.98 best een leuk ding. Het enige nadeel is dat de smart key wat gevoelig wordt.

[afbeelding]
Hoesje ook binnen en ik snap nu wat je bedoelt met een gevoelige smart key. Da's echt een zone van 2cm die de toets indrukt. Wel raar dat dit aan de andere kant niet zo is, bij de power en volume knoppen. Eens kijken of daar wat aan te doen valt.

Ik hang er sowieso m'n nieuwe tempered glass op deze week. Weg met de flip cover van Honor en hopen dat dit hoesje beter bevalt. Anders wordt het alsnog een simpele pouch, daar heb ik met m'n vorige phone 5 jaar mee rondgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:52:
[...]
Ik hang er sowieso m'n nieuwe tempered glass op deze week.
Welke tempered glass heb jij aangeschaft. Heb er nu een via ebay in china gekocht maar die is naar mijn idee te dik, laat na 2 weken als op 1 plek los en er is langs de rand al een chip uit.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Honor 7] Levertijden & Prijzen