Mitashi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:18:
Ik zit nog steeds met de Android system drain, ik heb het idee dat dit niets met Google Play services te maken heeft, wat ik heb geprobeerd:
Google Play Services cache gewist.
Locatie uitgezet
Wifi uitgezet
Auto sync uitgezet
Een combinatie van alle bovenstaanden, en niets helpt. Nogal frustrerend dit.. Ik gebruik firmware B180
Bij mij lijkt het wissen van de cache en updates van google ps wel te werken. Zie een enorme toename van accuduur bij normaal gebruik in ieder geval in de statistieken van telefoonbeheer. Lees bijna het dubbele!
Of dit werkelijk zo is kan ik nog niet zeggen, heb gisteravond en vanochtend aardig gebruikgemaakt van maps en andere relatief zwaardere apps. Dus ga in de loop van de week nog even verslag uitbrengen
Ik heb locatie overigens alleen aanstaan bij het gebruik van maps e.d. Wifi, auto sync en auto rotatie staan bij mij altijd ingeschakeld.
Ik moet zeggen dat k de b180 nooit gehad heb. Ben van b140(als k het me goed herinner en van xda forum geplukt handmatig er opgezet) naar de beta gegaan en heb nu mm b320.
Ik hoop dat het probleem voor mij opgelost is en dat b320 het voor jou ook gaat oplossen
Edit: Ben even nieuwsgierig wat het gebruiksniveau is bij jullie(te zien in telefoon beheer) van de volgende 'apps':
Systeem
Android Systeem
Google play service
Bij mij opeenvolgend, 9,99%, 9.64% en 5,74% (was iets van 29%!)
[
Voor 8% gewijzigd door
23h23 op 18-02-2016 15:34
]