Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
cloudweb schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:23:
Wat is jullie mening, is de Honor 7 een goede opvolger voor een Samsung Galaxy S5?
Je kunt het beste dit topic even in een half uurtje doornemen. Er worden heel veel punten van het toestel behandeld; kijk wat je aanspreekt en haal daaruit je conclusie.
Je vraagstelling is te algemeen om verder op in te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
cloudweb schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:23:
Wat is jullie mening, is de Honor 7 een goede opvolger voor een Samsung Galaxy S5?

Groet,

Johan
Tuurlijk, ondertussen zijn er al een hoop goede opvolgers voor de S5 maar dit is de meest betaalbare met toch wel een hoop kwaliteit.
Ik zelf vind de camera, snelheid en design de grootste plus punten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cosmo_nl op 02-02-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou na twee weken gebruik van de Honor 7 ben ik reuze blij met de aankoop. Afkomstig van een Nexus 5 was EMUI wel even wennen. Maar ben wel te spreken over de opties.

Heb na een week de Flip Cover weer in de doos gedaan. En na 2 screenprotectors weer terug naar een kale telefoon zonder bescherming. Flip Cover beschadigde de scherm (zoals bekend in deze forum) en de screenprotectors vind ik niet mooi eruit zien (nooit eerder gehad).

Enige wat irritant is, is de lockscreen. Met name het niet kunnen bedienen van muziek is storend. Met NILS krijg ik wel de notificaties binnen, maar nog steeds geen muziekbediening.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:00:
Nou na twee weken gebruik van de Honor 7 ben ik reuze blij met de aankoop. Afkomstig van een Nexus 5 was EMUI wel even wennen. Maar ben wel te spreken over de opties.

Heb na een week de Flip Cover weer in de doos gedaan. En na 2 screenprotectors weer terug naar een kale telefoon zonder bescherming. Flip Cover beschadigde de scherm (zoals bekend in deze forum) en de screenprotectors vind ik niet mooi eruit zien (nooit eerder gehad).

Enige wat irritant is, is de lockscreen. Met name het niet kunnen bedienen van muziek is storend. Met NILS krijg ik wel de notificaties binnen, maar nog steeds geen muziekbediening.

Is hier een oplossing voor?
Als je op de lockscreen van de onderkant naar boven swiped heb je toch knoppen voor je muziek te bedienen? Gebruik het zelf niet dus niet zeker of dit een oplossing is voor jou. Als je de standaard muziekspeler gebruikt zullen ze zeker werken veronderstel ik maar als je een andere speler gebruikt weet ik het niet.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:13:
[...]
Als je op de lockscreen van de onderkant naar boven swiped heb je toch knoppen voor je muziek te bedienen? Gebruik het zelf niet dus niet zeker of dit een oplossing is voor jou. Als je de standaard muziekspeler gebruikt zullen ze zeker werken veronderstel ik maar als je een andere speler gebruikt weet ik het niet.
Bij die knoppen heb je toch geen muziekbediening. Ik zie alleen de recorder, flits, rekenmachine en camera. Of kan je die wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Bij die knoppen heb je toch geen muziekbediening. Ik zie alleen de recorder, flits, rekenmachine en camera. Of kan je die wijzigen?
Je hebt gelijk ik was verward met die knoppen voor de covers te wijzigen (vorige, pauze, volgende) 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-10-2023
Vandaag een update gehad van rond de 240mb. Ben een beta tester, kan iemand mij vertellen of dit dan de officiële android 6 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
23h23 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:50:
Vandaag een update gehad van rond de 240mb. Ben een beta tester, kan iemand mij vertellen of dit dan de officiële android 6 is?
Ik krijg hem nu ook binnen (B320 268mb)
Ik denk zelf dat dit de update is naar de officiële 6.0, afgelopen maand zou die binnen een maand uitkomen en de beta testers staan als eerst in de rij om hem te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:23
Cosmo_nl schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:05:
[...]

Ik krijg hem nu ook binnen (B320 268mb)
Ik denk zelf dat dit de update is naar de officiële 6.0, afgelopen maand zou die binnen een maand uitkomen en de beta testers staan als eerst in de rij om hem te ontvangen.
Hier geen beta-tester (dus nog niet aan de beurt), maar wel nieuwsgierig.
Hou ons op de hoogte van de highlights en minder goede evaringen plz... ? _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door MauvL op 06-02-2016 16:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
MauvL schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:55:
[...]

Hier geen beta-tester (dus nog niet aan de beurt), maar wel nieuwsgierig.
Hou ons op de hoogte van de highlights en minder goede evaringen plz... ? _/-\o_ _/-\o_
Dat zou jammer zijn. Helaas mijn gemiste functionaliteit van de fingerprint sensor niet terug. Raar gezien de 5x zo'n uitgebreide functionaliteit heeft met meerdere apps eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
23h23 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:23:
[...]

Dat zou jammer zijn. Helaas mijn gemiste functionaliteit van de fingerprint sensor niet terug. Raar gezien de 5x zo'n uitgebreide functionaliteit heeft met meerdere apps eronder.
Welke functionaliteit bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 11:58
Excuse my noobness mbt de Honor 7, maar als ze bij vmall op de site de kleur "mystery grey" noemen, dan is dat het zwarte toestel (althans, zwarte voorkant) of begrijp ik het nu verkeerd?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:31
Appie76 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:16:
Excuse my noobness mbt de Honor 7, maar als ze bij vmall op de site de kleur "mystery grey" noemen, dan is dat het zwarte toestel (althans, zwarte voorkant) of begrijp ik het nu verkeerd?
Yep, ik heb hem ook, de mystery grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Thanks! Dat zal dan wel het mystery-aspect vd naam zijn: dat ie niet grijs maar zwart is. (ok ik snap ook wel dat ze de kleur vd achterkant bedoelen, maar snappen ze im china dan niet dat de meeste mensen naar de kleur vd voorkant kijken!?)

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Cosmo_nl schreef op zondag 07 februari 2016 @ 08:04:
[...]

Welke functionaliteit bedoel je dan?
Ergens in dit topic was er iemand die liet zien hoe je de home, back en multitask bar weg kon halen. Dit had ik gedaan omdat ik dit er mooi uit vind zien. Tot voor de beta kon ik alle drie de 'toetsen' gebruiken door middel van de fingerprintsenor. Tijdens de beta ben ik er achter gekomen dat 1x drukken niet meer functioneert als back toets. Alle andere functies doen het eigenlijk wel prima, die lang ingedrukt als home, swipen naar boven en naar beneden ook voor statusbalk en multitask screen. En heb naar uren zoeken ook geen instelling kunnen vinden om dit weer aan te zetten. Wat ik erg spijtig vind omdat ik nu dus wel weer iedere keer die balk laat staan.

Iemand die dit ook zo gebruikte en dit ook ondervind? Of een oplossing gevonden?
Wat mij wel nog steeds doet afvragen waarom de fingerprint sensor van de 5x zo uitgebreid is en wij deze nog niet hebben, lijkt me ook gewoon een softwarematig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 13:57
23h23 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:50:
Ik had 'm ook gisteravond, ik ben ook beta tester btw. Er stond niet echt bij wat er zou veranderen en ik merk ook niet veel verschil tot nu toe. Patchlevel staat nu wel op 1 februari.

De beta werkte voor mij ook uitstekend trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Las net de review van de Honor 5X. Weer veel gezeur en gezeik over de software EMUI. Ben zelf overgestapt van stock android naar EMUI. Snap het gezeik niet echt. De opties die zijn toegevoegd gebruik ik ook daadwerkelijk en verder heeft het vooralsnog geen negatief effect op de snelheid.

Tevens wordt er veel geschreven over het ontbreken van de app drawer. Maar lees vervolgens nergens over de ' verborgen apps' mogelijkheid welke ik als app drawer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het is en blijft persoonlijk, maar ik snap het wel.

EMUI is an sich leuk voor de personen die een iOS weergave willen hebben, maar het is zo verdomde jammer dat het zo ver is geintegreerd in alles waardoor je altijd met EMUI wordt geconfronteerd. Let wel, het heeft enkele dingen goed voor elkaar, maar ook veel niet (zoals bijvoorbeeld de bediening van Spotify).

Ik heb de originele EMUI nu al enkele keren geprobeerd en ja, het is een stuk beter dan voorheen. Maar EMUI is en blijft de emulatie van iOS op een Android toestel en het slaat (naar mijn persoonlijke mening) de plank behoorlijk mis.

Dus maak ik gebruik van een andere launcher. Maar zelfs al kies ik Google Now, die van Microsoft of een andere willekeurige launcher, de EMUI zonderdelen komen teveel terug (icoontjes, notification screen, etc) en dat vind ik wel jammer.

Dat neemt niet weg dat het toestel wel behoorlijk presteert en dat de specs ook behoorlijk goed is (zeker gezien de prijs).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik kom van CM naar EMUI en ik heb er totaal geen last van. Gebruik Nova Launcher en NiLS en dan heb je zo goed als stock. Enkel het notificatie center en het instellingen menu is dan nog EMUI en dat stoort me totaal niet omdat het dezelfde mogelijkheden biedt als stock. Ik vind veel van de extra functies zelfs handig en het toestel lijdt ook niet onder de schil, prestaties zijn top, geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:09
Ondanks dat ik de officiële Android 6 nu heb ontvangen blijft het een beetke rommelig.

-whatsapp meldingen komen niet door
-vingerafdruk scanner werk slechter
-muziek bestanden worden dubbel gezien
-meestal slechts 1Gb (of minder) vrij geheugen

Ik denk nu toch maar aan Factory reset. En dan misschien geen whatsapp backup terugzetten...
Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Huh, officiële Android 6, of de beta?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb nog steeds B313 (bèta) klaarstaan van 1,3GB maar ik zie niet direct een reden om hem te installeren. Alles werkt momenteel perfect en 6.0 biedt in mijn ogen niets extra tegenover EMUI 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Ik heb enkele maanden meegedaan met de officiele beta test (B313).
Afgelopen zaterdag kwam echter de officiële Android binnen (B320).
De beta testers krijgen hem als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ah, ok da's goed nieuws!

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
Whatsapp berichten komen bij mij niet meteen binnen, meer mensen die daar last van hebben? Iemand een idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TrekVogel schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:43:
Whatsapp berichten komen bij mij niet meteen binnen, meer mensen die daar last van hebben? Iemand een idee hoe dit te fixen is?
Staat WhatsApp bij de beschermende apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
Jep alle instellingen zijn goed.
Wanneer ik partition cache even formatteer gaat het een tijdje goed. Maar meestal niet langer dan 1 dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 15:01
Hier ook de Honor besteld. Had al een sim only en kon deze verlengen met 150 euro bijbetalen. Dat leek mij een deal die ik niet kan laten liggen. Kom van een Nexus 5 en ben reuze benieuwd, de grootste minpunten waren voor mij te weinig storage, matige camera en een slechte batterijduur, ook lijkt een vingerafdrukscanner mij een goede feature. Allemaal punten die beter zijn bij de Honor 7 dus! Ik was wel flink van het customizen van mijn Nexus 5, maar eigenlijk merk ik dat dit overbodige luxe is. Ik ben vooral benieuwd naar Emui, de een vind het niks en de ander vind het heerlijk werken. De opties die het biedt spreken mij wel aan!

Nu ben ik op zoek naar een minimale case die net over het randje van het scherm gaat (zodat deze wel beschermd is tegen vallen op alle hoek), maar die niet de knoppen in de weg zit. http://www.mytrendyphone.nl/shop/huawei-honor-7-180381p.html deze heb ik besteld. Zijn er hier mensen met aanraders? Ook zoek ik nog een goede screenprotector, ik zag hier een tempered voorbij komen van 4 euro. Deze bevalt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
@Largamelion ja daar staat Whatsapp gewoon in, Voor de update ook geen problemen mee gehad.

@Mitashi veel plezier met je nieuwe aan wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mitashi schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:23:
Ook zoek ik nog een goede screenprotector, ik zag hier een tempered voorbij komen van 4 euro. Deze bevalt prima?
Voelt goed aan en uitsnijdingen zijn perfect maar is wel een pak gevoeliger voor vingerafdrukken en ook lastiger om ze eraf te wrijven dan het scherm zelf. De originele protector die er op kleeft van Vmall is vrij waardeloos en ik zou zeker niet aanraden om het toestel te gebruiken zonder protector, zeker niet als je een flipcover gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Largamelion op 10-02-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:46
Heeft iemand de functie Now on tap aan de praat gekregen? Ik kan het nergens vinden (ik draai de Google now launcher).
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail

Deze heb ik gekocht, mooi ding zit goed om de telefoon en niet te dik.

[ Voor 64% gewijzigd door Zinloos1 op 10-02-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Hier ook een nieuwe Honor 7 gebruiker, zondag om 1630u besteld bij vmall voor 300,-, dinsdag 18u in huis. Komende van een Desire HD is het een hele verbetering, al geeft het grote scherm me wel wat pleinvrees!

Ik heb geen case en plan die ook niet. Mijn DHD heer nooit enige bescherming gehad en heft na 5+ jaar enkel wat kleine krasjes op het scherm die niet zichtbaar zijn als het toestel aan staat. Ik draag het toestel doorgaans in mijn broekzak en zorg dat daar geen sleutels of iets anders in zitten. Ik ben benieuwd hoe de Honor er over een tijdje uitziet. Moet ik me zorgen maken?

Overigens stoort EMUI me vooralsnog helemaal niet, maar ik ben misschien niet veel gewend gezien mijn vorige toestel...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Appie76 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:29:
Hier ook een nieuwe Honor 7 gebruiker, zondag om 1630u besteld bij vmall voor 300,-, dinsdag 18u in huis. Komende van een Desire HD is het een hele verbetering, al geeft het grote scherm me wel wat pleinvrees!

Ik heb geen case en plan die ook niet. Mijn DHD heer nooit enige bescherming gehad en heft na 5+ jaar enkel wat kleine krasjes op het scherm die niet zichtbaar zijn als het toestel aan staat. Ik draag het toestel doorgaans in mijn broekzak en zorg dat daar geen sleutels of iets anders in zitten. Ik ben benieuwd hoe de Honor er over een tijdje uitziet. Moet ik me zorgen maken?

Overigens stoort EMUI me vooralsnog helemaal niet, maar ik ben misschien niet veel gewend gezien mijn vorige toestel...
Ik kom zelf ook van de Desire HD, die zag er na 5 jaar ook nog als nieuw uit. Wel altijd in een pouch gezeten. Had ook slechts één minuscuul krasje op het scherm na al die tijd. Moet wel zeggen dat de DHD toch wat robuuster aanvoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik heb een paar vraagjes over het keyboard (stock Honor 7):

Hoe kan ik de autocomplete uitzetten? Ik heb zowel correctie als voorspelling bij zowel de huawei swype als google keyboard uitgezet, maar voorspelling gaat maar niet weg!

En waar zitten de pijltjestoetsen voor wanneer je binnen een getypte tekst de cursor wil verplaatsen?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
Appie76 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:29:
Niet echt, de H7 is vrij solide gebouwd. Het is natuurlijk wel zo dat smartphones steeds dunner worden en kleinere bezels krijgen. Dat maakt ze er natuurlijk niet stootvaster op. In dat opzicht zal de DHD vast meer kunnen hebben.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Momenteel overweeg ik een dual-sim telefoon te kopen omdat ik het beu ben met 2 5" telefoons te sjouwen wanneer ik ga werken. Tevens is mijn huidige Xperia ZL na 2,5 jaar intensief gebruik wel aardig aan vervanging toe. Zodoende kwam ik uit op de Honor 7. Deze komt zo'n beetje het meeste richting een high-end telefoon v.w.b. de dual-sim telefoons die goed verkrijgbaar zijn en binnen mijn plaatje passen (max 145 mm hoog, hoge screen-to-body ratio (> 70%), hoge ppi pixel density (> 400) hardware, camera).

Nu ben ik vooral benieuwd naar de dual-sim ervaringen van de gebruikers hier :)
  • Kan je een van beide simkaarten op vliegtuigmodus / offline zetten?
  • Hoe gaat de telefoon om met het gebruik van databundels op 2 simkaarten?
  • Werkt bijvoorbeeld whatsapp met beide simkaarten tegelijk?
  • Zijn er bepaalde hick-ups / beperkingen waar tegenaan gelopen wordt?
  • Zijn er andere zaken te melden vanuit gebruikservaringen te melden?
Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 11-02-2016 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renehag
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2017
1. Je kunt de simkaarten los van elkaar aan of uit zetten.
2. Je kunt data maar op 1 van de 2 simkaarten tegelijk gebruiken. Je kunt wel switchen.
3. Heb ik nog niet werkend gekregen. Iemand hier wel??
4. Nee, alles werkt naar behoren. alleen whatsapp heb ik niet werkend op 2 simkaarten.
5. Als je 2 simkaarten gebruikt heb je maar 16 Gig geheugen en dat zit erg snel vol. Geen NFC. Verder een prima telefoon voor een goede prijs:)

g
Joster schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:11:
Momenteel overweeg ik een dual-sim telefoon te kopen omdat ik het beu ben met 2 5" telefoons te sjouwen wanneer ik ga werken. Tevens is mijn huidige Xperia ZL na 2,5 jaar intensief gebruik wel aardig aan vervanging toe. Zodoende kwam ik uit op de Honor 7. Deze komt zo'n beetje het meeste richting een high-end telefoon v.w.b. de dual-sim telefoons die goed verkrijgbaar zijn en binnen mijn plaatje passen (max 145 mm hoog, hoge screen-to-body ratio (> 70%), hoge ppi pixel density (> 400) hardware, camera).

Nu ben ik vooral benieuwd naar de dual-sim ervaringen van de gebruikers hier :)
  • Kan je een van beide simkaarten op vliegtuigmodus / offline zetten?
  • Hoe gaat de telefoon om met het gebruik van databundels op 2 simkaarten?
  • Werkt bijvoorbeeld whatsapp met beide simkaarten tegelijk?
  • Zijn er bepaalde hick-ups / beperkingen waar tegenaan gelopen wordt?
  • Zijn er andere zaken te melden vanuit gebruikservaringen te melden?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dank voor je reactie :) Dat van Whatsapp is best lastig, zowel zakelijk als privé zit ik op WA en die zou ik graag vanaf één telefoon bedienen. Ben dus benieuwd of anderen het wel werkend hebben. Voor wat betreft punt 5, er zijn mensen die een nano sim en SD kaart bij elkaar hebben kunnen proppen: http://dl-1.va.us.xda-dev...Q_Ns7P-iS-A&ts=1455261527 zie ook hier: http://forum.xda-develope...dual-sim-sd-card-t3194361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Ik gebruik zelf geen dual-sim, maar voor dubbele whatsapp schijn je 1 whatsapp via Disa te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mitashi schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:57:
Ik gebruik zelf geen dual-sim, maar voor dubbele whatsapp schijn je 1 whatsapp via Disa te kunnen gebruiken.
Dank voor de tip, die ga ik zeker onthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TrekVogel schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:08:
@Largamelion ja daar staat Whatsapp gewoon in, Voor de update ook geen problemen mee gehad.
Kan je eens kijken of WhatsApp actief is bij je recente apps (via het vierkantje rechtsonder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
Largamelion schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Kan je eens kijken of WhatsApp actief is bij je recente apps (via het vierkantje rechtsonder)?
Ook wel, energymode op performance zetten lijkt wel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Staat bij mij ook op 'prestatie' en kan me niet herinneren dat ik dat ooit gewijzigd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
23h23 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:59:
[...]

Ik heb dit er sinds vandaag ook op staan. Inderdaad écht een aanvulling, en zeker als je die magazine lockscreen niet gebruikt. Al wel dan is NiLS toch een heel stuk uitgebreider! Kunt bijvoorbeeld tot zeker 5 á 10 regels terug lezen in je whatsapp terwijl je deze al gelezen hebt.
En daarmee (NiLS) wordt dit probleem volledig opgelost / omzeild? (Of zijn daar inmiddels ook verbeteringen op doorgevoerd?):
Sjoepap schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:56:
ik heb graag notifications op mijn lock screen zodat ik bvb snel even kan kijken wie me juist een berichtje gestuurd heeft.

Nu, blijkbaar werken lockscreen notifications bij Huawei EMUI enkel als je de standaard 'Magazine' lockscreen behoudt. Van zodra je naar een andere lockscreen gaat krijg je geen lockscreen notifications meer. Erg lastig, vooral omdat ik de 'magazine lockscreen' (met steeds roterende fotos van o.a. katten enzo. :/ ..) niet echt top vind.

Heeft iemand daar een oplossing voor? Had al gekeken naar een custom app (Snaplock), maar die voegt een extra lockscreen laag toe bovenop de bestaande lockscreen. Is dus geen oplossing want dan moet ik 2 lockscreens voorbij alvorens ik in mijn telefoon kan. Erg omslachtig, en de standaard lockscreen kan ik niet uitzetten omwille van exchange restricties. Pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

DropjesLover

Dit dus ->

WhatsApp is niet gemaakt om dual sim te werken. Het staat maar 1 installatie toe en je account zit vast aan je telefoonnummer (waarop de activatiecode sms binnen komt).
Ik heb dit ook gehad op andere telefoons...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
DropjesLover schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:00:
WhatsApp is niet gemaakt om dual sim te werken. Het staat maar 1 installatie toe en je account zit vast aan je telefoonnummer (waarop de activatiecode sms binnen komt).
Ik heb dit ook gehad op andere telefoons...
Maar met Disa hebben verschillende mensen het toch werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik moet zeggen dat het mij nu ook opvalt dat ik soms de whatsapp berichten erg laat binnen krijg. (Ja alles staat goed ingesteld)
Ik geloof niet dat dit aan de telefoon ligt maar aan whatsapp (of provider). Ik draai de emui 4.0 B320 beta en heb voorheen eigenlijk nooit echt problemen gehad. Ik weet dat KPN fon wifi spots whatsapp blokkeert, maar ik hoor ook steeds vaker collega's klagen dat de berichten erg laat binnen komen en deze hebben geen Honor telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:07
Vandaag voor mijn vader de Honor 7 16GB Grijs besteld bij Amazon.de, dus deze zal ergens in de loop van aankomende week binnenkomen.

Hij heeft nu al een Huawei dus hij is EMUI wel gewend, maar ik zit eraan te denken om eventueel de Google Now Launcher of Nova Launcher te installeren ivm app drawer.

Ik ben erg benieuwd naar het toestel :) Ik had voor mezelf in eerste instantie de OnePlus 2 op het oog, maar als de Honor 7 bevalt bestel ik er misschien ook eentje ter vervanging van mijn oldschool Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Toptelefoon tot nu toe hoor, vooral verrast door de speaker die erin zit, erg luid:)

Ik zit alleen met een standby drain, op de een of andere manier blijft mijn telefoon altijd awake door 'Android system' (zie battery stats: http://imgur.com/a/wvjq8. Hier is ie maar even in standby geweest met alle verbindingen aan (zie het allerlaatste gedeelte van de stats), maar vrijdagnacht verloor ik zo'n 25 procent in de nacht zonder het scherm aan te hebben gehad. Het heeft blijkbaar iets met het netwerk te maken, want in airplane mode heb ik hier geen last van.

Ook heb ik aardig vaak dat mijn vingerafdruk niet herkend wordt, overal in de reviews las ik dat de scanner erg goed werkt. Bij mij dus niet, heeft iemand tips over hoe ik deze goed in kan stellen?

Ik heb uiteindelijk dit hoesje besteld: https://www.mytrendyphone...awei-honor-7-180381p.html.
Perfect voor mij, het zit tussen een harcase en een gel case in, er zijn uitsparingen bij de knoppen en hij gaat net over de rand van het scherm

[ Voor 12% gewijzigd door Mitashi op 14-02-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
miss de fingerprint opnieuw caliberen hier gaat t mega snel nooit problemen, maakt niet uit hoe ik mn vinger erop plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Voor wie er op zat te wachten: de grijze cover is weer op voorraad bij Vmall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MauvL schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:04:
Voor wie er op zat te wachten: de grijze cover is weer op voorraad bij Vmall.
En m'n review staat er nog steeds niet bij ... en die van iemand anders in dit topic ook niet. Ondertussen al een goede maand geleden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
After Beta testers, all other user will get the final version of Android 6 via OTA. We assume it will be within the next 2 weeks. #honor

Volgens @honoreu op twitter!

Kan iemand een screenshot van zijn batterijverbruik maken? Ik ben erg benieuwd hoe deze er normaal gesproken uit hoort te zien. Mijn drain heb ik nog steeds niet opgelost namelijk, Locatie uit werkt niet, alleen Airplane mode, maar dat geldt niet als oplossing natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Mitashi schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:38:
After Beta testers, all other user will get the final version of Android 6 via OTA. We assume it will be within the next 2 weeks. #honor

Volgens @honoreu op twitter!

Kan iemand een screenshot van zijn batterijverbruik maken? Ik ben erg benieuwd hoe deze er normaal gesproken uit hoort te zien. Mijn drain heb ik nog steeds niet opgelost namelijk, Locatie uit werkt niet, alleen Airplane mode, maar dat geldt niet als oplossing natuurlijk
Soms help het nog wel eens om bij apps de cache en gegevens van google service te legen en je toestel opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Net ook de upgrade uitgevoerd naar Android 6.0 (eerst bèta B313 en direct daarna B320) en mijn vingerafdrukscanner werkt nog net hetzelfde. Naar beneden en naar boven swipen gaat perfect en ook ingedrukt houden om terug te keren lukt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:09:
Net ook de upgrade uitgevoerd naar Android 6.0 (eerst bèta B313 en direct daarna B320) en mijn vingerafdrukscanner werkt nog net hetzelfde. Naar beneden en naar boven swipen gaat perfect en ook ingedrukt houden om terug te keren lukt probleemloos.
Dat is bij mij het probleem ook niet. Voor de beta kon ik ook 1 maal drukken voor terug. Als in de 1 stap terug ipv ingedrukt houden naar home.
Ook merk ik dat ik een enorme energy drain heb en dat er telkens een popup komt van een stroom intensieve app die aan staat : Thema's. Blijft maar terug komen. Heel irritant.

Zit er zwaar over te denken een factory reset te doen. Word niet vrolijk van deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
23h23 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:23:
[...]

Dat is bij mij het probleem ook niet. Voor de beta kon ik ook 1 maal drukken voor terug. Als in de 1 stap terug ipv ingedrukt houden naar home.
Ook merk ik dat ik een enorme energy drain heb en dat er telkens een popup komt van een stroom intensieve app die aan staat : Thema's. Blijft maar terug komen. Heel irritant.

Zit er zwaar over te denken een factory reset te doen. Word niet vrolijk van deze update.
Dat belooft niet veel goeds. Ik heb deze drain namelijk bij B170, en zit juist met smart te wachten op de update naar MM. Een factory reset heeft bij mij niet geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:23:

Die optie lijkt er idd niet langer in te zitten (1 stap terug).

Thema's gebruik ikzelf niet, krijg er ook geen meldingen van. Batterijverbruik kan ik nog moeilijk inschatten, daarvoor moet ik hem nog wat langer gebruiken. Ik zie in ieder geval geen extreme verschillen.

Ik merk wel dat ik constant mijn verbinding verlies met WhatsApp Web. Dit gebeurde bij LP af en toe maar nu lijkt het wel constant. Batterij staat ingesteld op prestatie en WhatsApp is beschermd, nog even kijken hoe het de volgende dagen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Mitashi schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:36:
[...]

Dat belooft niet veel goeds. Ik heb deze drain namelijk bij B170, en zit juist met smart te wachten op de update naar MM. Een factory reset heeft bij mij niet geholpen..
Ik zit inmiddels op B320 en merk dat mijn accu echt heel snel gaat ineens. Ga er van de week maar eens echt goed de tijd voor nemen om het een en ander uit te pluizen. Want het neemt wel veel plezier weg van de in eerste instantie top telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Telefoon uit en aan doen

[ Voor 25% gewijzigd door Cosmo_nl op 17-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Ik krijg net pas B180 binnen. Schiet ook niet op!

Batterij drain zit (bij B170 in elk geval) in Google play services. Er is een app Gservicefix, maar dat heeft mij niet echt geholpen. Beter de cache legen en dan uit en aan zetten. Zit nu na 9 uur op 64%.

@23h23 dat klinkt niet best! B320 nog erger....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Google Play Services is al jaar en dag een probleem voor de batterij en dikwijls wordt het getriggerd bij een upgrade. Soms loopt het goed maar geregeld geeft het problemen. Op m'n Desire HD moest ik constant services uitschakelen van Google Play om van de drain af te geraken. Google maar eens op de termen 'Google Play Services' en 'battery drain'. Je kan best alle cache en data van Google Play Services wissen en ook de updates verwijderen, daarna toestel herstarten en updates weer binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Ik heb de afgelopen dagen verschillende vergelijking videos zitten kijken en het gaat voor mij waarschijnlijk ook de Honor 7 worden. Wel jammer dat de prijs bij Amazon nu net weer gestegen is, dus even afwachten op de volgende aanbieding rond de 300 euro.

Het toestel wat ik voor mijn vader besteld heb komt morgen binnen dus dan kan ik er in ieder geval al even mee aan de slag. Dat Android 6 er snel aan komt is goed nieuws. Ik hoop wel dat de battery drains allemaal op te lossen zijn.

Ik ben voor mezelf alvast naar een bumper/case aan het kijken. Heeft er al iemand ervaring met de iPaky case?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kNr8aYe.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Mijn accu gaat op 95% maar 16 a 17 uur mee volgens telefoonbeheer, in prestatie modus. Naar mij idee redt hij dat nooit. Heb cache en updates van google play service verwijderd maar zie qua cijfers niets veranderen.

edit: oke ik zie nu wel verbeteringen in de accuduur in telefoonbeheer.
Ik ga dit duidelijk blijven controleren.

Vind het wel nog steeds dood en dood zonde dat de fingerprint niet meer werkt als voor de beta. Hoop echt ten zeerste dat ze met een volgende update dit weer terug draaien.

[ Voor 41% gewijzigd door 23h23 op 17-02-2016 22:20 ]

• Mitashi
Ik zit nog steeds met de Android system drain, ik heb het idee dat dit niets met Google Play services te maken heeft, wat ik heb geprobeerd:
Google Play Services cache gewist.
Locatie uitgezet
Wifi uitgezet
Auto sync uitgezet
Een combinatie van alle bovenstaanden, en niets helpt. Nogal frustrerend dit.. Ik gebruik firmware B180

• 23h23
Mitashi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:18:
Ik zit nog steeds met de Android system drain, ik heb het idee dat dit niets met Google Play services te maken heeft, wat ik heb geprobeerd:
Google Play Services cache gewist.
Locatie uitgezet
Wifi uitgezet
Auto sync uitgezet
Een combinatie van alle bovenstaanden, en niets helpt. Nogal frustrerend dit.. Ik gebruik firmware B180
Bij mij lijkt het wissen van de cache en updates van google ps wel te werken. Zie een enorme toename van accuduur bij normaal gebruik in ieder geval in de statistieken van telefoonbeheer. Lees bijna het dubbele!

Of dit werkelijk zo is kan ik nog niet zeggen, heb gisteravond en vanochtend aardig gebruikgemaakt van maps en andere relatief zwaardere apps. Dus ga in de loop van de week nog even verslag uitbrengen

Ik heb locatie overigens alleen aanstaan bij het gebruik van maps e.d. Wifi, auto sync en auto rotatie staan bij mij altijd ingeschakeld.

Ik moet zeggen dat k de b180 nooit gehad heb. Ben van b140(als k het me goed herinner en van xda forum geplukt handmatig er opgezet) naar de beta gegaan en heb nu mm b320.

Ik hoop dat het probleem voor mij opgelost is en dat b320 het voor jou ook gaat oplossen

Edit: Ben even nieuwsgierig wat het gebruiksniveau is bij jullie(te zien in telefoon beheer) van de volgende 'apps':

Systeem
Android Systeem
Google play service

Bij mij opeenvolgend, 9,99%, 9.64% en 5,74% (was iets van 29%!)

[ Voor 8% gewijzigd door 23h23 op 18-02-2016 15:34 ]

• 23h23
Joster schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 22:35:
[...]

En daarmee (NiLS) wordt dit probleem volledig opgelost / omzeild? (Of zijn daar inmiddels ook verbeteringen op doorgevoerd?):

[...]
Met het zien van notificaties op je lockscreen (Buiten de magazine lockscreen om) wel. Tot voor de beta van MM kon ik via NiLS ook het hele stukken van het gesprek terug lezen, maar dit schijnt nu niet meer te kunnen helaas. Of dit bij de premium versie wel zou kunnen weet ik overigens niet maar notificaties zijn iig zichtbaar op random lockscreens.

Antwoord op je vraag?

• Mitashi
23h23 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:08:
[...]

Bij mij lijkt het wissen van de cache en updates van google ps wel te werken. Zie een enorme toename van accuduur bij normaal gebruik in ieder geval in de statistieken van telefoonbeheer. Lees bijna het dubbele!

Of dit werkelijk zo is kan ik nog niet zeggen, heb gisteravond en vanochtend aardig gebruikgemaakt van maps en andere relatief zwaardere apps. Dus ga in de loop van de week nog even verslag uitbrengen

Ik heb locatie overigens alleen aanstaan bij het gebruik van maps e.d. Wifi, auto sync en auto rotatie staan bij mij altijd ingeschakeld.

Ik moet zeggen dat k de b180 nooit gehad heb. Ben van b140(als k het me goed herinner en van xda forum geplukt handmatig er opgezet) naar de beta gegaan en heb nu mm b320.

Ik hoop dat het probleem voor mij opgelost is en dat b320 het voor jou ook gaat oplossen

Edit: Ben even nieuwsgierig wat het gebruiksniveau is bij jullie(te zien in telefoon beheer) van de volgende 'apps':

Systeem
Android Systeem
Google play service

Bij mij opeenvolgend, 9,99%, 9.64% en 5,74% (was iets van 29%!)
Android OS 40%
Android System 6%
Google Play Services 6%

Hier lijkt me dus ook duidelijk dat het geen play service drain is, maar iets anders..

• Omerta
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:17
Ik ben nu 34u op batterij bezig en mijn Android OS is maar 8%. Misschien is dit een aanwijzing? (Android System 12%, Google Play Services 11%)

MSZ-LN35VGHZ2 | 3MXM52A met 2x FTXM20R en 1x FTXM25R | Ariston Nuos Split 270FS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 23h23
Mitashi schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:20:
[...]

Android OS 40%
Android System 6%
Google Play Services 6%

Hier lijkt me dus ook duidelijk dat het geen play service drain is, maar iets anders..
Omerta schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:01:
Ik ben nu 34u op batterij bezig en mijn Android OS is maar 8%. Misschien is dit een aanwijzing? (Android System 12%, Google Play Services 11%)
Ik denk inderdaad dat het hem bij jou in Android OS zit Mitashi. Die is bij ons beduidend lager! Ik heb nu op 95% nog een accu duur van 31,5 uur. Ga in de gaten houden of dit werkelijk zo is bij weinig gebruik.

Ik zou even wachten op een volgende update en dan verder kijken. MM moet ergens deze dagen ook naar de niet beta testers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
23h23 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:18:
[...]

Met het zien van notificaties op je lockscreen (Buiten de magazine lockscreen om) wel. Tot voor de beta van MM kon ik via NiLS ook het hele stukken van het gesprek terug lezen, maar dit schijnt nu niet meer te kunnen helaas. Of dit bij de premium versie wel zou kunnen weet ik overigens niet maar notificaties zijn iig zichtbaar op random lockscreens.

Antwoord op je vraag?
Yes, thanks.

Blijft de meest interessante dual-sim telefoon die ik kan vinden momenteel, ondanks een aantal nadelen (Beperkte opslag bij gebruik dual-sim, geen NFC, software en nu battery drain). Maar ik zou hem graag eerst fysiek zien voor ik hem aanschaf en dat wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Joster schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Yes, thanks.

Blijft de meest interessante dual-sim telefoon die ik kan vinden momenteel, ondanks een aantal nadelen (Beperkte opslag bij gebruik dual-sim, geen NFC, software en nu battery drain). Maar ik zou hem graag eerst fysiek zien voor ik hem aanschaf en dat wordt lastig.
Het beperkte opslag met dual-sim schijnt door middel van wat knutselwerk (mocht je dat willen doen) opgelost kunnen worden. Meerder links zijn in dit topic al voorbij gekomen.

Betreft de software, ik kom van Samsung af en vind de EMUI laag van Huawei echt zo veel beter als Touchwizz. Maar dat is een persoonlijk iets. Mijn broer heeft ook de H7 en gebruikt Nova Launcher Pro dan ben je al weer van de EMUI af en vergt bijna niets van je RAM.

Battery drain lijkt bij mij nu opgelost te zijn. Over de nacht ben ik nu maar 6% kwijt. Wat weer sterk in de buurt komt van mijn eerste nachten met deze telefoon. Ik zit momenteel dus op de officiële Android 6 (B320). Het schijnt te zijn dat de rest aankomende week deze update ook moeten krijgen.

NFC, het is idd jammer dat dit niet in de Europeese versie van de H7 zit. Was ook het enige wat mij in het begin deed twijfelen. Maar het enige waar ik NFC daadwerkelijk voor zou gebruiken is draadloos opladen en dit zie je bij veel telefoons met NFC nog niet eens terug (zoals de nieuwe nexus van LG). Het contactloos betalen vind ik nog te gevaarlijk heb dit zelfs op mijn bankpas uitgezet.

Fysiek zien word lastig inderdaad als je niemand in je omgeving hebt die de H7 heeft. Dat deze telefoon zo goedkoop is komt mede doordat Honor geen fysieke winkels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
23h23 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:58:
[...]
NFC, het is idd jammer dat dit niet in de Europeese versie van de H7 zit. Was ook het enige wat mij in het begin deed twijfelen. Maar het enige waar ik NFC daadwerkelijk voor zou gebruiken is draadloos opladen en dit zie je bij veel telefoons met NFC nog niet eens terug (zoals de nieuwe nexus van LG).
NFC en wireless charging (veeluit QI) zijn twee aparte technologieën, dit heeft bij mijn weten niets met elkaar te zien.

Ik zit overigens ook op B320 en heb geen problemen met battery drain. Had wel wat problemen om notificaties binnen te krijgen van verschillende apps maar hier denk ik een oplossing voor gevonden te hebben. Is nog even afwachten of dat klopt, voorlopig lijkt het goed te gaan.

Ik zal blij zijn als iedereen B320 krijgt, dan zal het snel blijken of het algemene problemen zijn of uitzonderingen. Of het bèta forum is helaas niet veel leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Pfff, bij mij ook ineens weer de battery drain... Toestel is heerlijk warm...

Even aankijken hoe erg het is en of de gebruikelijke trucjes het gaan oplossen,
maar ik overweeg nu toch serieus een factory reset :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Largamelion schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:16:
[...]
NFC en wireless charging (veeluit QI) zijn twee aparte technologieën, dit heeft bij mijn weten niets met elkaar te zien.

Ik zit overigens ook op B320 en heb geen problemen met battery drain. Had wel wat problemen om notificaties binnen te krijgen van verschillende apps maar hier denk ik een oplossing voor gevonden te hebben. Is nog even afwachten of dat klopt, voorlopig lijkt het goed te gaan.

Ik zal blij zijn als iedereen B320 krijgt, dan zal het snel blijken of het algemene problemen zijn of uitzonderingen. Of het bèta forum is helaas niet veel leven.
Ik dacht echt dat NFC en draadloos laden van de zelfde technologie gebruik maakte. Maar dat doet dus verklaren waarom sommige telefoons wel NFC en niet draadloos laden ondersteunen.

Ik heb tot nu toe verder geen problemen meer. Notificaties nooit last van gehad. Nu met NilS in ieder geval niet meer. Dan zijn ook alleen whatsapp en gmail belangrijk voor mij. Rest van de apps hoeven mij geen notificaties te geven.

Ben ook benieuwd naar de ervaringen van B320 bij de rest van de H7 gebruikers. Ik heb mijn broer die deze update nog moet krijgen, dus ik ga het hem zeker vragen wanneer hij deze update binnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Zojuist de knoop doorgehakt en de Honor 7 besteld voor €294,- :*) (meer info zie hier)

Gisteren al even kort gekeken naar het toestel wat voor mijn vader binnengekomen was. Ondanks dat ik stock Android gewend ben vond ik EMUI niet direct een probleem en een andere launcher maakt al een wereld van verschil.

De snelheid en bouwkwaliteit is ook allemaal prima in orde voor zover ik het in korte tijd heb kunnen beoordelen. Voor het geld een aardig toestel denk ik (dus toen zelf ook maar besteld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
KlaasHof schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:00:
Pfff, bij mij ook ineens weer de battery drain... Toestel is heerlijk warm...

Even aankijken hoe erg het is en of de gebruikelijke trucjes het gaan oplossen,
maar ik overweeg nu toch serieus een factory reset :-(
Ik had mijn toestel eens niet aan de lader vanacht, ik had nog 16% over wat meestal ruim voldoende is om de nacht nog door te komen. Vanmorgen 06.30 was mijn toestel leeg.
Ik kan alleen bij het verbruiksniveau niets bijzonders vinden wat veel gebruikte.
Ik hoop toch wel dat de B320 echt nog steeds de beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12

DropjesLover

Dit dus ->

Met jullie verhalen hoop ik dat ook!

Gisteren eindelijk (als non-beta-tester) B180 binnen gekregen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Dit heeft de batterydrain weer gefixt;

device manager uitgezet.
Toen updates van play store + play services verwijderen.

Daarna een reboot.
Daarna die apps weer laten updaten.

De vingerafdrukken opnieuw instellen heeft de scanner gefixt.

Partition format laat de whatsapp notificaties weer zien.

Eens kijken hoelang het goedgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
KlaasHof schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:26:
Dit heeft de batterydrain weer gefixt;

device manager uitgezet.
Toen updates van play store + play services verwijderen.

Daarna een reboot.
Daarna die apps weer laten updaten.

De vingerafdrukken opnieuw instellen heeft de scanner gefixt.

Partition format laat de whatsapp notificaties weer zien.

Eens kijken hoelang het goedgaat...
Dan ga ik je vorderingen even in de gaten houden want mochten je oplossingen niet werken dan zou dit voor mij best wel eens een deal breaker kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik had het gezien en stond op het punt om het ook te posten.
Blijkbaar is de B320 toch echt de officiele "stabiele" rom.
Toch vind ik het vreemd, daar in China hebben ze normaal gesproken altijd als eerst de nieuwste roms online nog voordat ze hier zijn. Zal het nu ineens omgekeerd zijn?. Mijn ervaringen zijn toch echt zo dat de lollipop roms veel stabieler zijn dan de B320, B320 voelt voor mij meer beta aan dan de beta.
Mijn telefoon start met de B320 ook uit het niets opnieuw op. En op de B320 heb je geen mogenlijkheid meer om eventueel een rom zelf te erop te zetten als je een ota hebt gemist, "lokale update" is weg

[ Voor 76% gewijzigd door Cosmo_nl op 20-02-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
Op de site staat B320 als preview aangeschreven. Is dit dan ook de versie die ota gaat komen bij de rest? Zou idd zonde zijn want ik hoor jjt meerdere hoeken dat de B320 niet is wat ze er van verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
Zo te zien de firmware toch een bèta. Hij is niet meer te vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Ik heb B320 nu ook draaien, eindelijk af van het constant wakker zijn van Android. Nu heb ik last van het whatsapp notificaties probleem, lekker dan.. Ik vind de telefoon helemaal top maar deze bugs horen gewoon niet.. Ik heb mijn whatsapp al beschermd op alle mogelijke manieren en als ik kijk naar de runtime van whatsapp is dat 99%,dus het ligt er niet aan dat wa afgesloten wordt, maar waar het wel aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mitashi schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:06:
Ik heb B320 nu ook draaien, eindelijk af van het constant wakker zijn van Android. Nu heb ik last van het whatsapp notificaties probleem, lekker dan.. Ik vind de telefoon helemaal top maar deze bugs horen gewoon niet.. Ik heb mijn whatsapp al beschermd op alle mogelijke manieren en als ik kijk naar de runtime van whatsapp is dat 99%,dus het ligt er niet aan dat wa afgesloten wordt, maar waar het wel aan ligt?
Instellingen > apps > WhatsApp > batterij > 'automatisch app starten' aanzetten. Dit moet ik bij alle apps aanzetten waar ik notificaties van wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Largamelion schreef op zondag 21 februari 2016 @ 10:02:
[...]
Instellingen > apps > WhatsApp > batterij > 'automatisch app starten' aanzetten. Dit moet ik bij alle apps aanzetten waar ik notificaties van wil.
Deze optie heb ik niet, wel de optie om de app niet af te sluiten als het scherm uit gaat, en die heb ik aan staan. Ik heb alle opties al bekeken en alles aangezet (wat gunstig is). Ik heb ook niet het idee dat het komt doordat whatsapp gekilled wordt, vannacht had ik gewoon geen notificaties van whatsapp in mijn tray staan, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
MicBomer schreef op zondag 21 februari 2016 @ 08:38:
Zo te zien de firmware toch een bèta. Hij is niet meer te vinden op de site.
Hij is inderdaad alweer verdwenen. Toevallig gisteren op mijn USB stick gezet.

Voor de eventuele liefhebbers weer even geupload:
PLK-L01C432B320_Firmware_Europe_Android6.0_EMUI4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tMush
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 12:37
OTA gebeurt er hier niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
B320 versie is de laatste versie voordat de finale zal worden uitgerold . De beta testers krijgen deze update als eerst daarna gaat hij naar de rest van de wereld. Dus binnenkort (rekbaar begrip) kun je de laatste versie verwachten op je toestel

Dit is wat ik van Dimitri van Honor Nederland kreeg net via fb messenger na dat k hem vol gespamd had met mijn negatieve ervaringen. Dit klinkt wel weer een beetje hoopvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Lekker gecommuniceerd van Honor...

Moeten we van deze b320 versie ook nog bugs rapporteren via hun formulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 10:12

sketcher

gaaaap

Heeft iemand anders ook dat hij de sd-card niet meer ziet na de update?

ik hoop niet dat ik alles kwijt ben :(

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
sketcher schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:39:

Toestel helemaal uit zetten en daarna weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Geen problemen met SD-card hier (B320).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
sketcher schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:39:

Ook geen problemen met sd kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:26
Ik heb toch wel nog een redelijk probleem dat de telefoonnummers niet goed over Bluetooth naar mijn auto gestuurd worden.

Ik heb standaard nummer herkenning uit staan dus bij de personen die ik altijd bel staat er *31# voor.

Alleen nu staan de nummers in mijn carkit op 31+316123456789 ipv *31#+316123456789

Carkit hetzelfde gebleven telefoon veranderd van moto x naar Honor 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23h23
KlaasHof schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:13:
Lekker gecommuniceerd van Honor...

Moeten we van deze b320 versie ook nog bugs rapporteren via hun formulier?
Heb het hem maar gevraagd. Misschien dat ze iets gaan doen met onze klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 10:12

sketcher

gaaaap

sd-kaart is helemaal dood na de ota update van deze week. Opnieuw opstarten helpt niet en hij ziet em ook niet meer op mijn laptop.

grgr

nostyle

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Honor 7] Levertijden & Prijzen