Phone manager bevriezen helpt bij mij niks in ieder geval..Bigf00t schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:52:
[...]
Ik kan zo snel alleen een Duitse B330 changelog vinden:
- Systemleistung und -stabilität wurden verbessert
- Fehler bei der Anzeige des Netzbetreibernahmens wurde behoben
- Fehlerbehebung Anhalten- und Antworten-Schaltfläche
- Gmail Problem wurde behoben
- Kameraproblem bei Berechtigungsabfrage wurde behoben
- Behebung Google-Funktion „OK“ wurde behoben
- Anpassung Anzeige Benutzeroberfläche
- Hinzufügen Google-Option bei Systemeinstellungen
- Neuster Sicherheitspatch von Google
Das gravierende Problem bei den bisherigen Marshmallow Firmwares von Huawei/Honor war vor allem, dass trotz aller korrekten Einstellungen (geschützte Apps etc.) Nachrichten im Standby nicht ankamen. Dies lag offensichtlich am Doze Modus von Android 6, der Apps nach einer Weile in den Tiefschlaf (Deep Sleep) versetzt, um hier Akku zu sparen. Grundsätzlich eine gute und sinnvolle Option; allerdings eben nicht für Apps, die regelmäßig Benachrichtigungen abgeben sollen! Im Changelog findet sich dieser Punkt bei der Behebung des Problems mit dem Empfang bei Gmail.
Hier wordt ook over Doze gesproken. Ipv een downgrade neig ik persoonlijk dan eerder naar rooten om Doze of Phone Manager uit te schakelen. Helaas is er nergens een duidelijke oplossing te vinden dus het blijft experimenteren.
Ik heb vanmorgen mijn Phone Manager data en cache leeggegooid. Geen idee of dat enig verschil gaat maken maar zonder proberen komen we er helaas nooit achterIk heb er eigenlijk helemaal geen zin in om dit zelf te gaan fixen. Dat Huawei/Honor gewoon maar eens heel snel met een goede fix komt..
[...]
Goed nieuws! Ik stoor me vooral aan de missende notificaties bij Whatsapp. De rest komt wel redelijk door, of het valt minder op.
Thanks voor het melden, hoef ik dat niet meer te proberen. Je hebt dus al een geroot toestel?Mitashi schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:34:
Phone manager bevriezen helpt bij mij niks in ieder geval..
Zou je dit met Doze ook eens willen proberen? Deze Tweaker had hiermee succes op zijn Mate 8. Geen idee wat voor het effect het op onze Honor 7 heeft.
Helaas, helpt ook niet...Bigf00t schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 08:57:
[...]
Thanks voor het melden, hoef ik dat niet meer te proberen. Je hebt dus al een geroot toestel?
Zou je dit met Doze ook eens willen proberen? Deze Tweaker had hiermee succes op zijn Mate 8. Geen idee wat voor het effect het op onze Honor 7 heeft.
Sowieso heb ik het idee dat het iets te maken heeft met doze oid. Soms stoppen de notificaties namelijk vlak nadat ik Whatsapp gesloten heb, en ik in de paar seconden daarvoor nog berichten binnen kreeg.. Ik probeer er elke keer op te letten om het patroon te herkennen wanneer het gebeurt, maar ik heb het nog niet gevonden.
Coolblue levert de Honor 7 niet meer.Is dit niet vreemd?Zouden er teveel problemen zijn met de Honor 7?
Vind ik niet zo vreemd hoor. De Honor 8 wordt als het goed is volgende week al aangekondigd, dus misschien ook daardoor.
[ Voor 3% gewijzigd door Pamelala op 04-07-2016 22:46 ]
De Honor 8 zou binnenkort uitkomen en de P9 is al uit. Dusja, niet raar.
Gisteren, 4 dagen na mn vriendin, de B370 update OTA gekregen.
Wel fijn dat ie nog geregeld updates krijgt
Gisteren, 4 dagen na mn vriendin, de B370 update OTA gekregen.
Wel fijn dat ie nog geregeld updates krijgt
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
De Honor 8 zou volgens meerdere bronnen op 11 juli voorgesteld worden. Ik lees in diezelfde bronnen wel dat band 20 ontbreekt, dus heb een vermoeden dat de EU versie pas later komt. Hij zou ook minder gaan kosten dan de Honor 7. De Honor 7 Premium kost nu 350€ en de goedkoopste Honor 8 met 3GB/32GB zou 270€ moeten kosten volgens Androidworld, maar dat zal wel de prijs in China zijn lijkt me.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Ik heb sinds een paar dagen met de nieuwe update dat de machtigingen heel vervelend doen. De standaard machtigingen komen gewoon door, andere niet.
Een voorbeeld van Whatsapp.
Contacten, sms en telefoon machtigingen pakt ie gewoon.
Maar zodra ik een gestuurde foto wil openen geeft de app aan dat Whatsapp toegang nodig heeft tot de opslag. Instellingen >> Machtigingen >> Opslag aanzetten, Schermoverlay gedectecteerd >> Instellingen openen en vervolgens staat daar niets in wat kan helpen om deze machtiging aan te krijgen. Iemand die mij hier bij kan helpen?
( Opnieuw opstarten, opnieuw installeren van de app's hebben geen oplossing geboden )
Een voorbeeld van Whatsapp.
Contacten, sms en telefoon machtigingen pakt ie gewoon.
Maar zodra ik een gestuurde foto wil openen geeft de app aan dat Whatsapp toegang nodig heeft tot de opslag. Instellingen >> Machtigingen >> Opslag aanzetten, Schermoverlay gedectecteerd >> Instellingen openen en vervolgens staat daar niets in wat kan helpen om deze machtiging aan te krijgen. Iemand die mij hier bij kan helpen?
( Opnieuw opstarten, opnieuw installeren van de app's hebben geen oplossing geboden )
En weer is er functionaliteit verdwenen. Nadat het snel switchen tussen apps niet meer werkt (lang indrukken vierkantje) is nu ook Wireless display is niet meer te vinden.
HonorEU reageert op het notificatieprobleem via Twitter:
Qua hardware vind ik het een prima toestel dus ik zou hem graag nog een tijdje gebruiken. Maar ik merk dat ik door de problemen toch wel regelmatig aan het rondkijken ben naar andere toestellen, dus als er een goede aanbieding op mijn pad komt is de keus snel gemaakt denk ik. En dat wordt dan sowieso geen Huawei/Honor
Ik vraag me af of er echt spoed achter zit aangezien er in de vorige update (B370) niets veranderd is. Als ze willen groeien in Europa lijkt het me wel handig om eerst EMUI eens te fixen ipv allerlei nieuwe modellen aankondigen.We forward these issue to the R&D department and hoping for improvements as well.
Qua hardware vind ik het een prima toestel dus ik zou hem graag nog een tijdje gebruiken. Maar ik merk dat ik door de problemen toch wel regelmatig aan het rondkijken ben naar andere toestellen, dus als er een goede aanbieding op mijn pad komt is de keus snel gemaakt denk ik. En dat wordt dan sowieso geen Huawei/Honor

Ik heb intussen alle notificaties werkende. Die laatste paar apps die nog problemen gaven heb ik ook werkende gekregen door ze toe te staan om batterij optimalisaties te negeren. Ik vind het echter niet normaal dat je in 5 verschillende menu's aanpassingen moet maken om dit werkende te krijgen.
Ik vind het wel nog steeds een top toestel en als we gewoon nog netjes Android N krijgen dan wordt mijn volgend toestel misschien weer een Honor. Prijs/kwaliteit is moeilijk te kloppen.
Ik vind het wel nog steeds een top toestel en als we gewoon nog netjes Android N krijgen dan wordt mijn volgend toestel misschien weer een Honor. Prijs/kwaliteit is moeilijk te kloppen.
Zou jij mij een soort van walkthrough kunnen geven hoe jij je notificaties weer gefixt hebt? Ik heb sinds vandaag dus voor het eerst dat mijn whatsapp notificaties niet meer door komen. En heb naar mijn idee sinds de update niets veranderd. Enige dat veranderd is de rechten niet meer fatsoenlijk kan toekennen.Largamelion schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:00:
Ik heb intussen alle notificaties werkende. Die laatste paar apps die nog problemen gaven heb ik ook werkende gekregen door ze toe te staan om batterij optimalisaties te negeren. Ik vind het echter niet normaal dat je in 5 verschillende menu's aanpassingen moet maken om dit werkende te krijgen.
Bij voorbaat dank!
Ergens op internet las ik dat het installeren van Heads-up de whatsapp problemen verhelpt. Dit heb ik gister geïnstalleerd en het lijkt inderdaad te werken!
Ik zal m'n post vanop XDA even copy/pasten:23h23 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:56:
[...]
Zou jij mij een soort van walkthrough kunnen geven hoe jij je notificaties weer gefixt hebt? Ik heb sinds vandaag dus voor het eerst dat mijn whatsapp notificaties niet meer door komen. En heb naar mijn idee sinds de update niets veranderd. Enige dat veranderd is de rechten niet meer fatsoenlijk kan toekennen.
Bij voorbaat dank!
Did you:
- add it to the protected apps (settings > advanced > battery manager > protected apps)?
- lock it in the RAM management screen (press the square in navigation bar, pull down WhatsApp)?
- give it permission to ignore battery optimizations (settings > apps > advanced > ignore battery optimizations > allow WhatsApp)?
- give it permission to remain active after screen off (settings > apps > WhatsApp > battery)?
- set power plan to performance mode (settings > advanced > battery manager)?
With all the above settings it should work. It is unbelievable though that there are 5 settings that have effect on notifications. Huawei really made a mess of this and I hope they sort it out in EMUI 5.0, but I doubt it considering how long this has been going on.
Ik zit op B370 trouwens, lees net ook dat er in sommige landen een B371 update is, maar hier in België nog niet beschikbaar via HiCare merk ik.
Edit: Changelog van B371 zou 'notification fixes and stability fixes' zijn. De eerste feedback van users die hem geïnstalleerd hebben op XDA is positief. Voorlopig lijkt hij enkel in Rusland uit te rollen.
[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 25-07-2016 09:19 ]
Ik heb B371 net binnen. Deze komt via een OTA update.
Ik ben erg benieuwd of dit de problemen eindelijk eens gaat oplossen. Ik heb de laatste tijd best wat zitten klagen over de software, maar deze update komt wel sneller dan ik had verwacht. In ieder geval goed om te zien dat er achter de schermen toch wel aan gewerkt wordt.

Honor Duitsland sprak er gisterenavond al over op Twitter, dus ik ga er vanuit dat hij op kort termijn in heel Europa beschikbaar is.
Ik ben erg benieuwd of dit de problemen eindelijk eens gaat oplossen. Ik heb de laatste tijd best wat zitten klagen over de software, maar deze update komt wel sneller dan ik had verwacht. In ieder geval goed om te zien dat er achter de schermen toch wel aan gewerkt wordt.

Honor Duitsland sprak er gisterenavond al over op Twitter, dus ik ga er vanuit dat hij op kort termijn in heel Europa beschikbaar is.

Raar, als ik in HiCare zoek naar ROM updates, vindt hij niets. Echter als ik zoek via instellingen > updater dan vindt hij hem nu ook (gisteren nog niet). Normaal was het de bedoeling dat je via de HiSense app de updates sneller zou ontvangen ...
.
Ging hier ook net de volledige changelog posten maar zie dat het al gebeurd is intussen. Ik hoop dat hiermee iedereen zijn notificatie problemen eindelijk van de baan zijn. Ga hem zelf pas deze avond installeren want heb op het werk geen wifi en m'n data voor deze maand is bijna op
.

Ging hier ook net de volledige changelog posten maar zie dat het al gebeurd is intussen. Ik hoop dat hiermee iedereen zijn notificatie problemen eindelijk van de baan zijn. Ga hem zelf pas deze avond installeren want heb op het werk geen wifi en m'n data voor deze maand is bijna op
[ Voor 0% gewijzigd door Largamelion op 26-07-2016 17:44 . Reden: HiSense moest HiCare zijn ]
Ik deed gisterenavond na de tweet van HonorDE hetzelfdeLargamelion schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:37:
Raar, als ik in HiSense zoek naar ROM updates, vindt hij niets. Echter als ik zoek via instellingen > updater dan vindt hij hem nu ook (gisteren nog niet). Normaal was het de bedoeling dat je via de HiSense app de updates sneller zou ontvangen ....
Zonet geïnstalleerd maar ik merk geen verschil in de opties/instellingen. Wijzigingen zullen dus dieper zitten.
Edit: Draaien van landscape naar portrait en omgekeerd lijkt een pak langer te duren. Dit ging voordien onmiddellijk en nu duurt het 2 seconden.
Edit*: Toestel eens herstart en toen ging het weer vlot, maar nog geen paar minuten later is het weer traag
. Anderen ook last van?
Edit**: En nog geen paar minuten later was alles weer normaal. Tot deze morgen is dit ook zo gebleven dus ik vermoed een tijdelijk probleem.
Edit: Draaien van landscape naar portrait en omgekeerd lijkt een pak langer te duren. Dit ging voordien onmiddellijk en nu duurt het 2 seconden.
Edit*: Toestel eens herstart en toen ging het weer vlot, maar nog geen paar minuten later is het weer traag
Edit**: En nog geen paar minuten later was alles weer normaal. Tot deze morgen is dit ook zo gebleven dus ik vermoed een tijdelijk probleem.
[ Voor 75% gewijzigd door Largamelion op 27-07-2016 08:46 ]
Vanochtend m'n honor 7 binnengekregen, maar krijg het niet het niet voor elkaar elkaar om naar Android 6 te updaten, niet via hicare, of via check for updates.
Heb ook niet de optie om bèta firmware te installeren in hicare. Via de website is de update ook niet meer binnen te halen. Iemand enig idee hoe alsnog te updaten?
Inmiddels wel de volgende pagina gevonden:
http://rootmygalaxy.net/d...low-b370-firmware-europe/
Heb ook niet de optie om bèta firmware te installeren in hicare. Via de website is de update ook niet meer binnen te halen. Iemand enig idee hoe alsnog te updaten?
[ Voor 18% gewijzigd door EelcoB op 28-07-2016 14:23 ]
Is het al gelukt?EelcoB schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:53:
Vanochtend m'n honor 7 binnengekregen, maar krijg het niet het niet voor elkaar elkaar om naar Android 6 te updaten, niet via hicare, of via check for updates.
Hier is anders de thread op XDA waar ook een heleboel firmwares te downloaden zijn, de laatsten staan er wel nog niet bij zie ik maar normaal zou je die gewoon via OTA moeten ontvangen: http://forum.xda-develope...es-official-beta-t3272205
Op welke versie zit je momenteel?
Inmiddels heb via de genoemde link de upgrade kunnen installeren, draai nu op B370. Geen idee waarom ie OTA niet wilde upgraden, toestel draait nog wel zonder SIM, wellicht dat ie daarom geen seintje krijgt?
Ik ben erg tevreden met mijn Honor 7 op één ding na: de beperkte (16GB) opslag. Daarom ben ik nu toch verder aan het kijken. Het valt me op dat er nog steeds weinig concurrentie is met vergelijkbare prijs/kwaliteitverhouding. De Honor 7 Premium staat uiteraard op mijn lijstje (jammer dat 'ie er niet in silver/wit is), en verder de Nexus 5X 32 GB, maar verder kom ik eigenlijk niet. Hebben jullie suggesties?
Ik zou wachten tot later deze maand dan komt de Honor 8 uit en de specs zien er goed uit.MIchiel_C schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:45:
Ik ben erg tevreden met mijn Honor 7 op één ding na: de beperkte (16GB) opslag. Daarom ben ik nu toch verder aan het kijken. Het valt me op dat er nog steeds weinig concurrentie is met vergelijkbare prijs/kwaliteitverhouding. De Honor 7 Premium staat uiteraard op mijn lijstje (jammer dat 'ie er niet in silver/wit is), en verder de Nexus 5X 32 GB, maar verder kom ik eigenlijk niet. Hebben jullie suggesties?
Dat is inderdaad een goeie tip. Ik vind het wel eeuwig zonde dat ze de achterkant van glas hebben gemaakt. Daar krijg ik echt iPhone 4 nachtmerries vanalki schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Ik zou wachten tot later deze maand dan komt de Honor 8 uit en de specs zien er goed uit.
Mijn ervaring met B371 tot nu toe: Enkele dagen na de update had ik nog het probleem dat de notificaties wel binnen bleven komen, maar vaak met een flinke vertraging.
Ik heb toen besloten om een factory reset uit te voeren en heb alles weer handmatig geinstalleerd (geen fijn klusje, maar gelukkig onder werktijd kunnen doen
). Inmiddels heb ik weer een uptime van ruim 80 uur en alle notificaties komen tot nu toe perfect binnen. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar zou het nu dan eindelijk opgelost zijn? 
Ik heb afgelopen weekend de Honor 7 van mijn vader ook maar eens geupdate. Het bleek dat deze nog op B121 draaide en hij heeft al die tijd nooit OTA updates ontvangen
De juiste files zijn op de officiële website van Honor niet te vinden dus dat was nog best even zoeken, maar gelukkig heb ik via diverse forums toch de benodigde bestanden gevonden. Eerst van B121 naar B180 gegaan en vervolgens van B180 naar B330. Daarna kwam B371 gelukkig wel OTA binnen.
Ik heb toen besloten om een factory reset uit te voeren en heb alles weer handmatig geinstalleerd (geen fijn klusje, maar gelukkig onder werktijd kunnen doen

Ik heb afgelopen weekend de Honor 7 van mijn vader ook maar eens geupdate. Het bleek dat deze nog op B121 draaide en hij heeft al die tijd nooit OTA updates ontvangen
De Honor 8 kun je nu bestellen in de EU. Ik hoopte zelf op de Note 8, maar helaas niet aangekondigd vandaag voor de EU. Nu dan maar toch zelf importeren
https://www.vmall.eu/nl/honor-8-blue-292294/
https://www.vmall.eu/nl/honor-8-blue-292294/
[ Voor 16% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-08-2016 19:37 ]
Qua specs een leuk toestel, maar met een prijs van €399,- ligt deze een stuk hoger dan dat de Honor 7 bij introductie gekost heeft.
Ook is Honor op dit moment niet mijn eerste keus als ik een nieuw toestel zou moeten aanschaffen. Dit is grotendeels veroorzaakt door de notificatie problemen die we gehad hebben. Gelukkig draait alles sinds B371 + een factory reset in mijn geval stabiel.
Als we op de Honor 7 nog een update naar Android 7.0 krijgen scoren ze wat mij betreft pluspunten en dan zou ik in de toekomst eventueel weer een Honor toestel overwegen.
Ook is Honor op dit moment niet mijn eerste keus als ik een nieuw toestel zou moeten aanschaffen. Dit is grotendeels veroorzaakt door de notificatie problemen die we gehad hebben. Gelukkig draait alles sinds B371 + een factory reset in mijn geval stabiel.
Als we op de Honor 7 nog een update naar Android 7.0 krijgen scoren ze wat mij betreft pluspunten en dan zou ik in de toekomst eventueel weer een Honor toestel overwegen.
Inderdaad, flink aan de prijs! Ik vind het wel een mooi toestel, ben benieuwd naar de camerakwaliteiten. Wel erg jammer van die glazen achterkant. Ik ga toch ook maar een Oneplus 3 overwegen, of misschien een ZUK z2 PRO (leuk prijsje op AliExpress), maar voor die laatste zie ik wel op tegen China-phone perikelen....
De Honor 7 krijgt volgens het Android 7.0 overzicht op Androidworld gewoon Android Nougat. Ik hoop dat dit opnieuw via een bèta gaat binnen enkele maanden, maar dit is nergens bevestigd.
De Honor 8 is inderdaad wat duurder, 400€ zoals ik verwachtte. Men plaatst hem ook in de high-end klasse terwijl de Honor 7 eerder mid-range was. Mooi toestel maar ik doe zeker nog een jaar of twee met de 7 verwacht ik. Totaal nog geen behoefte aan een nieuwe smartphone
.
De Honor 8 is inderdaad wat duurder, 400€ zoals ik verwachtte. Men plaatst hem ook in de high-end klasse terwijl de Honor 7 eerder mid-range was. Mooi toestel maar ik doe zeker nog een jaar of twee met de 7 verwacht ik. Totaal nog geen behoefte aan een nieuwe smartphone
In dit geval hoop ik dat Androidworld gelijk heeft, want ik zie het nergens officieel bevestigdLargamelion schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:40:
De Honor 7 krijgt volgens het Android 7.0 overzicht op Androidworld gewoon Android Nougat. Ik hoop dat dit opnieuw via een bèta gaat binnen enkele maanden, maar dit is nergens bevestigd.
Op dit moment ben ik eindelijk tevreden over de telefoon. Met af en toe een security update en dan uiteindelijk Android 7.0 verwacht ik dat mijn Honor 7 ook nog wel een tijdje mee kan.
Exact hetzelfde als die in de P9, alleen zien we op de buitenkant geen Leica-brandingMIchiel_C schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:58:
Ben benieuwd naar de camerakwaliteiten.
Wel 'n heeul ander design dan de 7:

Ik zal er asap een topicje voor starten, even weinig tijd
[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 26-08-2016 12:47 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Deze vakantie al redelijk wat foto's gemaakt met de Honor 7 en dat ding heeft toch echt wel een goede camera vind ik. Als je er wat mee kan omgaan kan je echt mooie foto's maken.
Hier eentje met de nacht modus op het strand gisteren:
Hier eentje met de nacht modus op het strand gisteren:

wel een gave kleur!CLB schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:59:
[...]
Exact hetzelfde als die in de P9, alleen zien we op de buitenkant geen Leica-branding
Wel 'n heeul ander design dan de 7:
[afbeelding]
[afbeelding]
zit zelf aan de zwarte te denken!
Waar heb je de screen protector vandaan?
Zit er niet op... zie ik niet...? Komt zo uit de doos...NL_Scratch schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:06:
Waar heb je de screen protector vandaan?
Heb hier ook de transparante cover liggen, weinig interessant is die.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ah oke, lijkt net op de foto dat er een screen protector op zit.CLB schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:12:
[...]
Zit er niet op... zie ik niet...? Komt zo uit de doos...
Heb hier ook de transparante cover liggen, weinig interessant is die.
Maar dat zal wel dat folie ding zijn die je vanaf de fabriek krijgt.
Zal misschien wat vertekening zijn door het 2.5D-glas, want zo'n folie zit er ook niet opNL_Scratch schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:33:
Maar dat zal wel dat folie ding zijn die je vanaf de fabriek krijgt.
Uiteraard zit er wel een plastic'je om het toestel, maar die is niet te zien op de foto's hierboven.

Ah dan nietCLB schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:59:
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 26-08-2016 14:29 ]
EDIT: Foutje
[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 26-08-2016 14:29 ]
Kan iemand me zeggen waar je trillen kan aan- of uitzetten? Ik zie bij batterij optimalisaties dat het is uitgeschakeld maar vind nergens in de instellingen menu's een optie om het in te schakelen. Enkel bij geluid een paar opties maar daar staat het ingeschakeld voor SIM 1 en 2.
Ik heb mijn honor 7 vandaag eens geupdate van B140 naar B371. Nu krijg ik geen meldingen van facebook en messenger (de chat cirkeltjes) meer binnen. Ik heb dit nog maar 2u geleden gedaan, dus ik heb er geen idee van welke andere apps ook geen meldingen meer zullen geven.
Ik ben nu al 2u in de instellingen aan het zoeken, maar ik kan geen oplossing vinden. Is er iemand die mij kan helpen?
Honor is er zowaar ook in geslaagd om het instellingen menu nog onoverzichtelijker dan vroeger te maken.
Ik heb het echt gehad met EMUI. Deze smartphone zou zoveel beter kunnen zijn met een gewone cleane android. Als dit probleem niet opgelost geraakt vliegt 'm echt buiten, ik ben het beu.
Ik ben nu al 2u in de instellingen aan het zoeken, maar ik kan geen oplossing vinden. Is er iemand die mij kan helpen?
Honor is er zowaar ook in geslaagd om het instellingen menu nog onoverzichtelijker dan vroeger te maken.
Ik heb het echt gehad met EMUI. Deze smartphone zou zoveel beter kunnen zijn met een gewone cleane android. Als dit probleem niet opgelost geraakt vliegt 'm echt buiten, ik ben het beu.
MSZ-LN35VGHZ2 | 3MXM52A met 2x FTXM20R en 1x FTXM25R | Ariston Nuos Split 270FS
Heb je mijn post gelezen op de vorige pagina? Bij mij werken alle notificaties gewoon zonder problemen, Facebook app gebruik ik wel niet.
Largamelion schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:33:
[...]
Ik zal m'n post vanop XDA even copy/pasten:
Did you:
- add it to the protected apps (settings > advanced > battery manager > protected apps)?
- lock it in the RAM management screen (press the square in navigation bar, pull down WhatsApp)?
- give it permission to ignore battery optimizations (settings > apps > advanced > ignore battery optimizations > allow WhatsApp)?
- give it permission to remain active after screen off (settings > apps > WhatsApp > battery)?
- set power plan to performance mode (settings > advanced > battery manager)?
Jep, alles staat correct ingesteld. Ik zal nog wat verder zoeken dan. toch bedankt.
MSZ-LN35VGHZ2 | 3MXM52A met 2x FTXM20R en 1x FTXM25R | Ariston Nuos Split 270FS
Ok, dan kan ik je niet direct verder helpen. Misschien biedt een factory reset uitkomst, maar daar staat niemand voor te springen denk ik. Ik heb het tot nu toe nog maar 1x 'moeten' doen en dat was tijdens de bèta.
Ik lees op XDA geruchten over een B380 die er zit aan te komen. Geen idee of het klopt en wat het inhoudt.
Heb ook navraag gedaan bij Honor Western Europe of we Android Nougat krijgen en dit was hun antwoord:
Hello. We are still waiting to get updates from head office. We will inform you as soon as we get any updates. Thank you
Verder hoorde ik van iemand in de comments op Youtube dat de Kirin 935 processor geen support biedt voor OpenCL 1.2, waardoor er geen Vulkan zou ondersteund worden en Android Nougat niet mogelijk zou zijn. Geen idee of hier iets van klopt dus afwachten.
Edit: Sinds B371 heb ik trouwens geregeld dat mijn Honor 7 herstart tijdens het laden. Daarna moet ik dan 1x mijn code ingeven voor ik kan unlocken met de vingerafdruk. Op XDA en hier op mijn werk blijkbaar nog mensen met hetzelfde probleem.
Ik lees op XDA geruchten over een B380 die er zit aan te komen. Geen idee of het klopt en wat het inhoudt.
Heb ook navraag gedaan bij Honor Western Europe of we Android Nougat krijgen en dit was hun antwoord:
Hello. We are still waiting to get updates from head office. We will inform you as soon as we get any updates. Thank you
Verder hoorde ik van iemand in de comments op Youtube dat de Kirin 935 processor geen support biedt voor OpenCL 1.2, waardoor er geen Vulkan zou ondersteund worden en Android Nougat niet mogelijk zou zijn. Geen idee of hier iets van klopt dus afwachten.
Edit: Sinds B371 heb ik trouwens geregeld dat mijn Honor 7 herstart tijdens het laden. Daarna moet ik dan 1x mijn code ingeven voor ik kan unlocken met de vingerafdruk. Op XDA en hier op mijn werk blijkbaar nog mensen met hetzelfde probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 01-09-2016 09:40 ]
B380 is verschenen in Duitsland: http://www.honornews.de/d...0-fuer-honor-7-erschienen
Het gaat om een update met verbeteringen voor de gallery, contacten, SMS en diverse nieuwe opties in de systeeminstellingen. Je blijft Android 6.0 en EMUI 4.0 houden.
Directe downloadlink naar de file: https://www.hidrive.strato.com/lnk/qPFDFH8g
[edit]
Inmiddels heb ik een back-up gemaakt en B380 geïnstalleerd. Ik zie zo snel nog geen grote verschillen. EMUI is nu versie 4.0.1 en Android security patch level is naar Augustus 2016 veranderd.
Omdat je in de B371 updater geen optie hebt om de UPDATE.APP file op je SD-kaart te selecteren kun je dit doen door middel van de toetscombinatie * # * # 2846579 # * # *. Hiermee kun je dan in het ProjectMenu de update starten onder Software Upgrade. De update file moet zoals altijd in de map 'dload' op je SD-kaart staan.
Het gaat om een update met verbeteringen voor de gallery, contacten, SMS en diverse nieuwe opties in de systeeminstellingen. Je blijft Android 6.0 en EMUI 4.0 houden.
[edit]
Inmiddels heb ik een back-up gemaakt en B380 geïnstalleerd. Ik zie zo snel nog geen grote verschillen. EMUI is nu versie 4.0.1 en Android security patch level is naar Augustus 2016 veranderd.
Omdat je in de B371 updater geen optie hebt om de UPDATE.APP file op je SD-kaart te selecteren kun je dit doen door middel van de toetscombinatie * # * # 2846579 # * # *. Hiermee kun je dan in het ProjectMenu de update starten onder Software Upgrade. De update file moet zoals altijd in de map 'dload' op je SD-kaart staan.

[ Voor 97% gewijzigd door Bigf00t op 20-09-2016 16:29 ]
Benieuwd of dit de reboots gaat stoppen die ik en een collega hebben bij het opladen sinds B371. Ik wacht nog enkele dagen op de OTA en anders trek ik hem manueel binnen.
Ik had er ook last van, maar de reboots lijken verleden tijd!Largamelion schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:48:
Benieuwd of dit de reboots gaat stoppen die ik en een collega hebben bij het opladen sinds B371. Ik wacht nog enkele dagen op de OTA en anders trek ik hem manueel binnen.
Bij mij en mijn collega helaas niet, ik heb het bijna dagelijks. Dit weekend ook beiden voor de eerste keer een random reboot gehad zonder dat hij aan de lader hing. Bizar maar het begint mij wel lichtjes te irriteren ook al is de hinder beperkt.MIchiel_C schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:47:
[...]
Ik had er ook last van, maar de reboots lijken verleden tijd!
B380 zou in Duitsland en Frankrijk al uitrollen, maar hier nog steeds niets. Misschien ga ik 'm toch eens manueel binnenhalen zoals Bigf00t.
Ik merkte het 's ochtends. Voordat ik ga slapen zet ik 'm altijd op standje ultrabatterij, maar in de ochtend had ie zichzelf gereboot en stond het toestel weer in normale modus. Een aantal dagen geleden heb ik de instructies van Bigf00t opgevolgd en sindsdien blijft 'ie netjes in de ultrabatterij-stand. Mijn conclusie: geen reboots meer!Largamelion schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:11:
[...]
Bij mij en mijn collega helaas niet, ik heb het bijna dagelijks. Dit weekend ook beiden voor de eerste keer een random reboot gehad zonder dat hij aan de lader hing. Bizar maar het begint mij wel lichtjes te irriteren ook al is de hinder beperkt.
B380 zou in Duitsland en Frankrijk al uitrollen, maar hier nog steeds niets. Misschien ga ik 'm toch eens manueel binnenhalen zoals Bigf00t.
Draait hier inmiddels alweer een week stabiel, maar ik had voor de update gelukkig geen problemen met reboots.Largamelion schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:11:
[...]
Misschien ga ik 'm toch eens manueel binnenhalen zoals Bigf00t.
Ik vind het wel opvallend dat de ervaringen op hetzelfde toestel zo verschillend zijn. Destijds met de notificatie problemen had jij er geen last van, maar nu bijvoorbeeld wel reboots die ik dan weer niet gehad heb.
Gezien de ervaring van MIchiel_C lijkt B380 de oplossing. Ik zou dan persoonlijk de OTA niet afwachten.
Ik heb b380 geinstalleerd en hij draait sinds een dag prima.
Helaas wel weer Google Play Services drain... 15%, terwijl system 9% en whatsapp 5% opslurpen.
Dit is toch belachelijk? Ik ga t weer proberen te fixen.
Morgen eens kijken of het beter is.
Helaas wel weer Google Play Services drain... 15%, terwijl system 9% en whatsapp 5% opslurpen.
Dit is toch belachelijk? Ik ga t weer proberen te fixen.
Morgen eens kijken of het beter is.
Zo ziet mijn 'top 5' er momenteel uit:KlaasHof schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:59:

Bij mij zit Google Services ook rond de 5%. 'Systeem' (wat dat ook mag zijn) slurpt bij mij 15%.
Bij mij zitten system op 17% en google services op 8.9% waarvan Google play mega veel stroom vreet.
Is hier iets aan te doen ? Ik heb nog niet de nieuwe update
Enige oplossing die ik ken is de Play Services terugzetten naar fabrieksinstellingen door ze te verwijderen. Daarna een paar keer rebooten, ze updaten vanzelf weer. Dikwijls is het daarmee wel opgelost.alki schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:40:
Bij mij zitten system op 17% en google services op 8.9% waarvan Google play mega veel stroom vreet.
Gezien B380 nog steeds niet binnenkomt via OTA in België dacht ik het even manueel te doen, maar wat gaat die download verschrikkelijk traag. Tussen de 50 en 100kb/s haal ik momenteelBigf00t schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:16:

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 15:06 ]
Ik heb er een aantal gevonden.Largamelion schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:03:
[...]
Iemand toevallig een mirror ofzo, op dit tempo zal het niet meer voor vandaag zijn ...
Bedankt. Die eerste had ik zelf ook al gevonden, maar al die mirrors gingen even traag. Die van MEGA gaat een pak sneller 750 kb/s.
Edit: en normaal gebruik ik altijd de wijzig knop, maar ik had erover gekeken dat ik de laatste post had, excuses

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 29-09-2016 15:25 ]
Die mega link gaat hier toch echt met 10MB/s, ligt het niet gewoon aan je internet verbinding?Largamelion schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:23:
[...]
Bedankt. Die eerste had ik zelf ook al gevonden, maar al die mirrors gingen even traag. Die van MEGA gaat een pak sneller 750 kb/s.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 29-09-2016 15:40 ]
Mja, zit nog op het werk ... is hier niet zoals thuisrens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:39:
Die mega link gaat hier toch echt met 10MB/s, ligt het niet gewoon aan je internet verbinding?
Edit: Wat later dan voorzien, maar gisteren uiteindelijk B380 geïnstalleerd volgens de instructies op die Duitse site en de info van Bigf00t. Nog te vroeg om er echt iets over te zeggen, maar op het eerste zicht lijkt er niets veranderd. Security patchen tot 1 augustus en inderdaad EMUI 4.0.1, maar Android nog steeds 6.0 en niet 6.0.1 zoals op sommige toestellen. Straks gaat hij aan de lader, benieuwd of hij zal herstarten. Verder vind ik het ook raar dat er voor zo'n minieme wijzigingen geen incremental patch is van B371 -> B380. 1,6GB is niet niets en de installatie zelf duurde toch ook een klein half uurtje. Data werd netjes behouden, enkel mijn bureaublad achtergrond was weer standaard, maar dat gebeurt altijd na een upgrade.
Edit 2: Al 4 dagen na elkaar opgeladen zonder reboot! Probleem lijkt wel degelijk opgelost
[ Voor 53% gewijzigd door Largamelion op 07-10-2016 19:10 ]
Het ziet ernaar uit dat wij met onze Hisilicon Kirin 935 en Mali GPU nog weinig kans hebben op een Android 7.0 Nougat update 
Wikipedia: Vulkan (API)
Dit valt me toch wel een beetje tegen voor een telefoon die sinds 28 augustus 2015 in Nederland te koop is.

Dit valt me toch wel een beetje tegen voor een telefoon die sinds 28 augustus 2015 in Nederland te koop is.
Ik vrees er ook voor. Het is verdacht stil bij Honor over de update naar 7.0, terwijl de bèta voor de Honor 8 al lopende is. De processor is sowieso niet compatibel met Vulkan, maar je kan wel gewoon Nougat uitbrengen zonder ondersteuning voor Vulkan dacht ik gelezen te hebben.Bigf00t schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:39:
Het ziet ernaar uit dat wij met onze Hisilicon Kirin 935 en Mali GPU nog weinig kans hebben op een Android 7.0 Nougat update
Ze hebben het nog niet ontkend bij Honor, maar als je info vraagt (bv. via Facebook) krijg je steeds als antwoord dat men nog geen informatie hierover heeft ontvangen vanuit China ...
Voor mij zou het toch ook een teleurstelling zijn en het zal zeker meespelen bij de aankoop van mijn volgende toestel. Ik vind de Honor 7 nog steeds prachtig maar 1 feature van Nougat zit ik toch wel op te wachten en dat is die split screen voor apps. De extra performance voor gaming die je via Vulkan krijgt boeit me eigenlijk totaal niet, want ik speel toch geen spellen.
Dit zie je helaas wel steeds meer voorbij komen, zoals bij Honor Polen bijvoorbeeld. Ook al zou Nougat uiteindelijk zonder kunnen Vulkan draaien, het lijkt erop dat er in ieder geval geen tijd meer in gestoken wordt.Largamelion schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:07:
Ze hebben het nog niet ontkend bij Honor, maar als je info vraagt (bv. via Facebook) krijg je steeds als antwoord dat men nog geen informatie hierover heeft ontvangen vanuit China ...

Bron: http://forum.xda-develope...5-official-t3493865/page7
Dat lijkt inderdaad redelijk officieel dan. Dan vrees ik toch dat ik voor de opvolger van mijn Honor 7 elders ga kijken. Slechts 1 nieuwe Android versie vind ik echt te weinig en zeker door het gebrek aan custom roms heb je geen alternatief om je toestel langer up to date te houden.Bigf00t schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:02:
Dit zie je helaas wel steeds meer voorbij komen, zoals bij Honor Polen bijvoorbeeld. Ook al zou Nougat uiteindelijk zonder kunnen Vulkan draaien, het lijkt erop dat er in ieder geval geen tijd meer in gestoken wordt.
[afbeelding]
Bron: http://forum.xda-develope...5-official-t3493865/page7
Vanaf de 8 beloven ze wel 2 jaar Android updates en nog een 3e jaar enkel security updates geloof ik, afwachten of ze zich daar aan houden.
Verwijderd
Ik ben blij dat ik mijn Honor-6 verkocht heb en niet voor de 7 gekozen heb, want EMUI vind ik spuuglelijk en had ik een paar probleempjes die zelfs Honor niet kon oplossen.Largamelion schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:15:
[...]
Dat lijkt inderdaad redelijk officieel dan. Dan vrees ik toch dat ik voor de opvolger van mijn Honor 7 elders ga kijken. Slechts 1 nieuwe Android versie vind ik echt te weinig en zeker door het gebrek aan custom roms heb je geen alternatief om je toestel langer up to date te houden.
Vanaf de 8 beloven ze wel 2 jaar Android updates en nog een 3e jaar enkel security updates geloof ik, afwachten of ze zich daar aan houden.
En dat hij geen 7 krijgt is helemaal een aanfluiting, ik denk dat ze daardoor veel klanten verliezen.
Verwijderd
Vraagje, waar heb je de bestanden gevonden mbt de updates. Ik draai namelijk nog steeds op B121 en wil ook richting de B371?
Bigf00t schreef op maandag 1 augustus 2016 @ 17:48:
Mijn ervaring met B371 tot nu toe: Enkele dagen na de update had ik nog het probleem dat de notificaties wel binnen bleven komen, maar vaak met een flinke vertraging.
Ik heb toen besloten om een factory reset uit te voeren en heb alles weer handmatig geinstalleerd (geen fijn klusje, maar gelukkig onder werktijd kunnen doen). Inmiddels heb ik weer een uptime van ruim 80 uur en alle notificaties komen tot nu toe perfect binnen. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar zou het nu dan eindelijk opgelost zijn?
Ik heb afgelopen weekend de Honor 7 van mijn vader ook maar eens geupdate. Het bleek dat deze nog op B121 draaide en hij heeft al die tijd nooit OTA updates ontvangenDe juiste files zijn op de officiële website van Honor niet te vinden dus dat was nog best even zoeken, maar gelukkig heb ik via diverse forums toch de benodigde bestanden gevonden. Eerst van B121 naar B180 gegaan en vervolgens van B180 naar B330. Daarna kwam B371 gelukkig wel OTA binnen.
Die kant gaat het dan wel op ja, dan wordt het een toestel zonder EMUI en mét Snapdragon.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:55:
En dat hij geen 7 krijgt is helemaal een aanfluiting, ik denk dat ze daardoor veel klanten verliezen.
Oei, dan lig je aardig achter. De Honor 7 draait momenteel namelijk op B380 (Android 6.0). Jij zit nog op Android 5.0.2.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:53:
Vraagje, waar heb je de bestanden gevonden mbt de updates. Ik draai namelijk nog steeds op B121 en wil ook richting de B371?
Waarschijnlijk zul je in stapjes moeten gaan updaten: B121 -> B180 -> B330. Ik verwacht dat je hierna wel OTA updates binnen zult krijgen. De bestanden vind je hier: http://www.modaco.com/for...d-1st-april-2016-plk-l01/
Ik heb zondag nog eens navraag gedaan op Facebook bij Honor Western Europe hoe het nu zit met Nougat, maar ze negeren me compleet. Bericht is maandagochtend gelezen, maar antwoorden kunnen/willen ze blijkbaar niet.
'Berichten van bezoekers' hebben ze ondertussen ook uitgeschakeld op hun Facebook pagina. Dat stond vroeger nochtans aan.
'Berichten van bezoekers' hebben ze ondertussen ook uitgeschakeld op hun Facebook pagina. Dat stond vroeger nochtans aan.
Misschien ook ff proberen via twitterLargamelion schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:58:
Ik heb zondag nog eens navraag gedaan op Facebook bij Honor Western Europe hoe het nu zit met Nougat, maar ze negeren me compleet. Bericht is maandagochtend gelezen, maar antwoorden kunnen/willen ze blijkbaar niet.
Lenovo/ZUK neemt hun klanten tenminste wel serieus, in tegenstelling tot Huawei/Honor: http://www.gizmochina.com...gat-update-zuk-z2-pro-z1/
Erg slechte zet om de Honor 7 ineens totaal te vergeten nu het nieuwere model op de markt is. Het lijkt me geen handige keuze na alle notificatieproblemen die we gehad hebben en nu EMUI eindelijk een beetje op orde is. Ik voel me het afgelopen jaar meer een beta tester terwijl ik wel bijna 300 euro voor het toestel betaald heb in februari.
Het marktaandeel Honor in Europa zal volgend jaar wel flink gaan dalen
Erg slechte zet om de Honor 7 ineens totaal te vergeten nu het nieuwere model op de markt is. Het lijkt me geen handige keuze na alle notificatieproblemen die we gehad hebben en nu EMUI eindelijk een beetje op orde is. Ik voel me het afgelopen jaar meer een beta tester terwijl ik wel bijna 300 euro voor het toestel betaald heb in februari.
Het marktaandeel Honor in Europa zal volgend jaar wel flink gaan dalen

Klopt, sinds de 8 op de markt is, wordt er nog amper over de 7 gesproken bij Honor. Het lijkt wel of ze hem niet snel genoeg kunnen vergeten.
Er is ondertussen wel een CM 13 ROM in de maak en hoewel er nog geen stabiele versie uit is, lijkt er al vrij veel te werken:
What is working on next Beta#3+
1.WiFi
2.WiFi Tethering
3.Fingerprint
4.Charger
5.USB connect
6.Vibro
7.SdCard
8.Bluetooth
9.USB OTG
10.SOUND
11.CAMERA (have some major bugs with video)
12.RIL(ussd codes work. Solved 09.11)
13.GPS(Solved 14.11)
14.Dual sim
15.4G, 3G, 2G choise
16.AGPS
17.PUSH notifications)
18.Multi user (3)
19.Video stream
20.Screencast
21. IRsensor
No more FC of apps
Not work
1.Video recording(Major)
Bugs:
1.Google Play Store bug-WhatsUp not possible to install from there, if install from APK, it works..
AND VERY IMPORTANT!!
Build is for PLK-L01
Er is ondertussen wel een CM 13 ROM in de maak en hoewel er nog geen stabiele versie uit is, lijkt er al vrij veel te werken:
What is working on next Beta#3+
1.WiFi
2.WiFi Tethering
3.Fingerprint
4.Charger
5.USB connect
6.Vibro
7.SdCard
8.Bluetooth
9.USB OTG
10.SOUND
11.CAMERA (have some major bugs with video)
12.RIL(ussd codes work. Solved 09.11)
13.GPS(Solved 14.11)
14.Dual sim
15.4G, 3G, 2G choise
16.AGPS
17.PUSH notifications)
18.Multi user (3)
19.Video stream
20.Screencast
21. IRsensor
No more FC of apps
Not work
1.Video recording(Major)
Bugs:
1.Google Play Store bug-WhatsUp not possible to install from there, if install from APK, it works..
AND VERY IMPORTANT!!
Build is for PLK-L01
Ik heb ze een bericht via Twitter gestuurd en als antwoord krijg ik dat ik ze via facebook messenger een bericht moet sturen.
Ik heb mn H7 nu 1jr&3mnd, zit inmiddels op B380 en heb er een Google Pixel skin op gezet met Lollipop3.0 icoontjes. Op deze manier ziet het er goed uit en is hij nog steeds heel erg vlot.
Nadelen worden nu echter;
-16GB intern raakt vol (apps reeds naar 32GB SD maar nu raakt SD ook vol)
-Batterylife minder en minder...
-Google Services altijd bovenaan verbruikslijst.
-Whatsapp loopt regelmatig vast wanneer ik video en foto's in de app bekijk.
-Matige GPS nauwkeurigheid met hardlopen (minder dan n Moto G 2013)
Tevens is het ruk dat het volume van muziek helemaal niet hard kan,
dat is te fixen via een root oid, geen idee of ik dat uberhaupt kan.
Omdat de telefoon verder erg rap is valt er met de nadelen te leven.
En de 20MP camera blijft ook een super fijne feature.
Ik zit er echter wel aan te denken om een volledige reset te doen en mn SD over te zetten naar een 128GB SD. Dan wordt een deel van mn issue's hopelijk opgelost en heb ik weer meer ruimte voor nog 1 jaar H7.
En dan kan ik misschien gelijk proberen of ik het volume harder kan krijgen.
Maar dan zou het wel fijn zijn als er een officiële Nougat Rom van Honor uitkwam.
If not, dan hoop ik dat die CM build iets wordt want dan knal ik die erop.
Nadelen worden nu echter;
-16GB intern raakt vol (apps reeds naar 32GB SD maar nu raakt SD ook vol)
-Batterylife minder en minder...
-Google Services altijd bovenaan verbruikslijst.
-Whatsapp loopt regelmatig vast wanneer ik video en foto's in de app bekijk.
-Matige GPS nauwkeurigheid met hardlopen (minder dan n Moto G 2013)
Tevens is het ruk dat het volume van muziek helemaal niet hard kan,
dat is te fixen via een root oid, geen idee of ik dat uberhaupt kan.
Omdat de telefoon verder erg rap is valt er met de nadelen te leven.
En de 20MP camera blijft ook een super fijne feature.
Ik zit er echter wel aan te denken om een volledige reset te doen en mn SD over te zetten naar een 128GB SD. Dan wordt een deel van mn issue's hopelijk opgelost en heb ik weer meer ruimte voor nog 1 jaar H7.
En dan kan ik misschien gelijk proberen of ik het volume harder kan krijgen.
Maar dan zou het wel fijn zijn als er een officiële Nougat Rom van Honor uitkwam.
If not, dan hoop ik dat die CM build iets wordt want dan knal ik die erop.
[ Voor 9% gewijzigd door german8 op 09-12-2016 12:01 ]
In mijn netwerk laat de Honor PLK-L01-xxxxxxxxenz. zien.
Ik heb dat proberen te wijzigen bij de bluetooth instellingen
maar dat maakt geen verschil (hoewel dat wel een oplossing
zou zijn)
Kan ik elders mijn Honor aanmeldnaam wijzigen?
Ik heb dat proberen te wijzigen bij de bluetooth instellingen
maar dat maakt geen verschil (hoewel dat wel een oplossing
zou zijn)
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Hier het antwoord van Honor Western Europe op Facebook op de vraag of de Honor 7 Nougat krijgt:
'At the moment only few phones will get Android N. Honor 5X, 5C and 7 are not one of them. But we are still waiting for actual reason that why it is not possible to upgrade.'
Ik krijg hierbij serieus het gevoel dat ze het proberen verzwijgen/uitstellen omdat ze weten dat ze hiermee heel wat klanten gaan teleurstellen. Maar het is mij ondertussen wel duidelijk dat Nougat er nooit zal komen voor onze Honor 7 (toch niet officieel). Jammer, want ik vind het nog steeds een geweldig toestel. Moet wel zeggen dat hij tegenwoordig toch ook dagelijks aan de lader moet, waar ik vroeger makkelijk 1,5 dagen haalde. Heb de brightness wel een pak hoger staan dan vroeger en misschien ook wel meer beschermde apps draaien maar toch krijg ik het gevoel dat de batterij al wat van zijn capaciteit verloren is na 1 jaar. Van de andere issues van german8 heb ik geen last. Onlangs was m'n 32GB SD wel kapot, na een goede 3 jaar (kaartje van Medion, niet aan te raden, dat van m'n collega was na 6 maand kapot). Nu een SD van Samsung erin gestoken van 64GB en daar ook meteen mijn muziekbibliotheek opgezet. Is ook de standaardlocatie voor m'n foto's/videos dus op het intern geheugen heb ik nog de helft beschikbaar ofzo.
'At the moment only few phones will get Android N. Honor 5X, 5C and 7 are not one of them. But we are still waiting for actual reason that why it is not possible to upgrade.'
Ik krijg hierbij serieus het gevoel dat ze het proberen verzwijgen/uitstellen omdat ze weten dat ze hiermee heel wat klanten gaan teleurstellen. Maar het is mij ondertussen wel duidelijk dat Nougat er nooit zal komen voor onze Honor 7 (toch niet officieel). Jammer, want ik vind het nog steeds een geweldig toestel. Moet wel zeggen dat hij tegenwoordig toch ook dagelijks aan de lader moet, waar ik vroeger makkelijk 1,5 dagen haalde. Heb de brightness wel een pak hoger staan dan vroeger en misschien ook wel meer beschermde apps draaien maar toch krijg ik het gevoel dat de batterij al wat van zijn capaciteit verloren is na 1 jaar. Van de andere issues van german8 heb ik geen last. Onlangs was m'n 32GB SD wel kapot, na een goede 3 jaar (kaartje van Medion, niet aan te raden, dat van m'n collega was na 6 maand kapot). Nu een SD van Samsung erin gestoken van 64GB en daar ook meteen mijn muziekbibliotheek opgezet. Is ook de standaardlocatie voor m'n foto's/videos dus op het intern geheugen heb ik nog de helft beschikbaar ofzo.
Denk het niet, ik had het bij mijn BT instellingen ook gewijzigd, maar zie bijvoorbeeld in Google Play nog steeds PLK-L01 staan bij mijn devices.con1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:54:
Die uitspraak over de 5X is sowieso vreemd ivm Snapdragon 616 en Software Update Policy op deze pagina.Largamelion schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:24:
Volgen ze het zelf allemaal nog wel bij Honor Western Europe? Dat de Honor 7 in ieder geval geen update meer krijgt lijkt me inmiddels wel duidelijk.
Ik heb sinds ik mijn Honor 7 heb al een klein probleempje. Misschien dat iemand er meer van weet of met hetzelfde zit.
Ik gebruik een Dual SIM van Vodafone en Simpel (T-Mobile) maar ik heb nergens bereik op 4G. De telefoon blijft altijd op 3G zitten en heel af en toe komt het 4G pictogrammetje in beeld waarna het direct weer verdwijnt. Mijn internet doe ik via de SIM van Simpel.
Aan het bereik ligt het volgens mij niet want ik heb dit probleem door het hele land. Ook als ik de tweede SIM er uit haal gaat de telefoon niet 4G op maar blijft hij op 3G.
Is dit iets wat aan mijn Honor ligt of is het een issue met het bereik van Simpel (op T-Mobile netwerk)?
Ik gebruik een Dual SIM van Vodafone en Simpel (T-Mobile) maar ik heb nergens bereik op 4G. De telefoon blijft altijd op 3G zitten en heel af en toe komt het 4G pictogrammetje in beeld waarna het direct weer verdwijnt. Mijn internet doe ik via de SIM van Simpel.
Aan het bereik ligt het volgens mij niet want ik heb dit probleem door het hele land. Ook als ik de tweede SIM er uit haal gaat de telefoon niet 4G op maar blijft hij op 3G.
Is dit iets wat aan mijn Honor ligt of is het een issue met het bereik van Simpel (op T-Mobile netwerk)?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Welke versie van de Honor 7 heb je? Een geïmporteerde of een andere versie? Sommige versies hebben namelijk niet de volledige 4G ondersteuning in Nederland.Stoney3K schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:28:
Verder heb je 4G wel aangezet voor Simpel, dit kost namelijk 2,50 in de maand extra en moet los aangezet worden.
Ah, dat verklaart. 4G daat bij Simpel default uit. Toestel ondersteunt het zeker weten want het is een Nederlands gekocht toestel (ook met Nederlandse EMUI).
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dan is dan inderdaad je probleem. Overigens is de 4G snelheid bij Simpel nogal beperkt. T-Mobile biedt momenteel abonnenemten aan tot 225Mb/s, terwijl de snelheid bij simpel blijft hangen op 25Mb/s. In vergelijking 3G is maximaal 14,4Mb/sStoney3K schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:18:
Ah, dat verklaart. 4G daat bij Simpel default uit.
Dan zal het toestel inderdaad wel gewoon alle gebruikte frequenties ondersteunen.Toestel ondersteunt het zeker weten want het is een Nederlands gekocht toestel (ook met Nederlandse EMUI).
Iemand toevallig al multi-window aan de praat gekregen op de Honor 7 (2 apps naast elkaar draaien)? Collega van mij heeft een Honor 5X met Android 6.0.1 en EMUI 4.0 en daar werkt het gewoon. Vierkantje in de navigatiebalk 2 seconden indrukken of met 2 vingers omhoog swipen vanaf de navigatiebalk. Blijkbaar iets wat ze op de Honor 7 nooit geactiveerd hebben, want volgens Google ondersteunt Android 6.0 dit gewoon.
Dit en EMUI 5 was toch een van de zaken waarvoor ik Nougat wou op de Honor 7, maar gezien die er niet komt vroeg ik mij af of iemand dit al werkende heeft gekregen. Heb al gekeken bij developer options, maar daar staat de optie er ook niet tussen. Daarvoor zou gewoon een kleine wijziging in de build.prop nodig zijn, maar dan moet je dus geroot zijn.
Dit en EMUI 5 was toch een van de zaken waarvoor ik Nougat wou op de Honor 7, maar gezien die er niet komt vroeg ik mij af of iemand dit al werkende heeft gekregen. Heb al gekeken bij developer options, maar daar staat de optie er ook niet tussen. Daarvoor zou gewoon een kleine wijziging in de build.prop nodig zijn, maar dan moet je dus geroot zijn.
Er zijn wel custom ROM's die dit supporten, het is inderdaad 1 regel in de build.prop.Largamelion schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:52:
Iemand toevallig al multi-window aan de praat gekregen op de Honor 7 (2 apps naast elkaar draaien)? Collega van mij heeft een Honor 5X met Android 6.0.1 en EMUI 4.0 en daar werkt het gewoon. Vierkantje in de navigatiebalk 2 seconden indrukken of met 2 vingers omhoog swipen vanaf de navigatiebalk. Blijkbaar iets wat ze op de Honor 7 nooit geactiveerd hebben, want volgens Google ondersteunt Android 6.0 dit gewoon.
Hier komt als het goed is binnenkort CM13 uit: https://papsi177.blogspot.nl/
Ik ben benieuwd, tot nu toe vind ik die gast een beetje shady..
Leuke tip. Je moet wel geroot zijn om het te laten werken.
https://forum.xda-develop...ation-bar-huawei-t3548195
https://forum.xda-develop...ation-bar-huawei-t3548195
Vaarwel Honor 7.
De bel-speaker werkte niet meer dus gelijk een betere Huawei telo gekocht;
*knip*. Reclame maken voor je eigen review is niet de bedoeling.
De Honor 7 nog wel opgestuurd om te kijken of het onder garantie gaat vallen.
Houd ik die als backup.
De bel-speaker werkte niet meer dus gelijk een betere Huawei telo gekocht;
*knip*. Reclame maken voor je eigen review is niet de bedoeling.
De Honor 7 nog wel opgestuurd om te kijken of het onder garantie gaat vallen.
Houd ik die als backup.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 13:25 ]
Heb nog eens wat zitten lezen in het Honor 7 forum op XDA en blijkbaar is Nougat nog altijd niet volledig afgeschreven. Er bestaat nog steeds een waterkans dat hij er komt, maar ik zou er sowieso niet op rekenen. Google heeft in ieder geval de vereisten voor Android Nougat verminderd waardoor het in theorie mogelijk is op de Honor 7.
Wat er wel zo goed als zeker zit aan te komen is een nieuwe OTA. In China zijn er nieuwere versies in omloop, nl. B382 en B386 met als changelog van die eerste:
【Features】
Added split-screen functionality to provide a better experience
Repair a micro message, the status bar does not display the picture of friends
Fixed video chat post-camera function anomalies
Repair the use of smart keys to close the flashlight, the notification bar in the flashlight status display anomalies
Vooral die split-screen ondersteuning kijk ik naar uit, dat was eigenlijk zowat de enige feature van Nougat die ik echt wou, maar had ondertussen al ontdekt dat dit op MM ook mogelijk is (mits root).
Ook is er een onofficiële CM13 versie beschikbaar waarin zo goed als alles zou werken.
Wat er wel zo goed als zeker zit aan te komen is een nieuwe OTA. In China zijn er nieuwere versies in omloop, nl. B382 en B386 met als changelog van die eerste:
【Features】
Repair the use of smart keys to close the flashlight, the notification bar in the flashlight status display anomalies
Vooral die split-screen ondersteuning kijk ik naar uit, dat was eigenlijk zowat de enige feature van Nougat die ik echt wou, maar had ondertussen al ontdekt dat dit op MM ook mogelijk is (mits root).
Ook is er een onofficiële CM13 versie beschikbaar waarin zo goed als alles zou werken.
Ik draai nu een weekje de onofficiele LineageOS. Draait prima, praktisch stock met Xposed mogelijkheden. Alle irritante Huawei bende er af en gewoon een soepele telefoon weer, wat een verademing. Ik had veel last van push berichten die niet aankwamen op EMUI, en dat werkt nu weer perfect. Ben wel een donateur van de maker waardoor ik nu elke week updates krijg met fixes. Enige probleem wat er nu nog is, is dat de native camera app rare kleuren weergeeft, en dat het 4G bereik wat matig is. Maar daar wordt vol aan gewerkt. De maker heeft ook al aangegeven hierna waarschijnlijk te gaan proberen Nougat te porten. Ik kan het iedereen van harte aanraden ook te doneren en zijn stabiele versie te proberen.
Ik hou het voorlopig nog bij de officiële ROM van Honor. Draait bij mij als een zonnetje en mijn meldingen komen allemaal netjes binnen. Om die reden ga ik nog niet naar een custom rom waar er zoals je zelf vermeldt altijd wel iets niet 100% werkt. Ik ben EMUI zelf ondertussen gewoon in combo met Nova Launcher en vind sommige ingebouwde zaken een meerwaarde tegenover stock Android. Uiteraard sommige ook niet zoals het notificatiecenter, de berichten app en de dialer. Weegt in ieder geval niet genoeg door om over te gaan naar een custom rom met o.a. een camera app die (nog) niet 100% werkt.
Is die rom die jij gebruikt Psx Project AD?
Is die rom die jij gebruikt Psx Project AD?
Ik heb Hihonor net een mail gestuurd waarom de laatste beveiligingspatch nog steeds van 1 augustus 2016 is. Dit is natuurlijk belachelijk voor een model dat net iets meer dan een jaar op de markt is. Als ze daar ook al mee stoppen, dan is dit de eerste en echt laatste honor/huawei telefoon die ik koop. Om nog maar te zwijgen over de update naar 7.0 die naturlijk nooit gaat komen. Heeft niets met de hardware te maken...er zijn hardware (veel) mindere toestellen die al op 7 draaien. Dit is beleid.... en een bar slecht beleid m.i.Largamelion schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:25:
Heb nog eens wat zitten lezen in het Honor 7 forum op XDA en blijkbaar is Nougat nog altijd niet volledig afgeschreven. Er bestaat nog steeds een waterkans dat hij er komt, maar ik zou er sowieso niet op rekenen. Google heeft in ieder geval de vereisten voor Android Nougat verminderd waardoor het in theorie mogelijk is op de Honor 7.
【Features】
Ben best tevreden over het toestel, maar door het update beleid heb ik het helemaal gehad met dit merk.
Ik snap je frustratie volledig hoor, ik hou er een beetje hetzelfde gevoel aan over. Zeker omdat het toestel in China wel nog updates krijgt, dan zie je dat ze niet echt bezorgd zijn om hun Europese klanten.Joene69 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:41:
[...]
Ik heb Hihonor net een mail gestuurd waarom de laatste beveiligingspatch nog steeds van 1 augustus 2016 is. Dit is natuurlijk belachelijk voor een model dat net iets meer dan een jaar op de markt is. Als ze daar ook al mee stoppen, dan is dit de eerste en echt laatste honor/huawei telefoon die ik koop. Om nog maar te zwijgen over de update naar 7.0 die naturlijk nooit gaat komen. Heeft niets met de hardware te maken...er zijn hardware (veel) mindere toestellen die al op 7 draaien. Dit is beleid.... en een bar slecht beleid m.i.![]()
![]()
Ben best tevreden over het toestel, maar door het update beleid heb ik het helemaal gehad met dit merk.
Heb zelf ook een bericht gestuurd vorige week vrijdag op FB naar Honor Western Europe en dit was hun antwoord:
Dear Lars, we have read this and we will have our internal meeting on Monday. We know it is already late but after our meeting it will take little bit more time to get confirmation. We can feel your pain and we will try our best to give you best satisfying answer soon.
M.a.w. de Europese tak van Honor weet zoals gewoonlijk van niets. Dat is een beetje hetzelfde antwoord wat ik kreeg toen ik vorig jaar vroeg of de Honor 7 Nougat kreeg. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte als ik iets verneem.
Op XDA lees je zowat dezelfde frustratie bij andere mensen in dit topic.
Jij krijgt tenminste nog antwoord ik heb ze via twitter gecontacteerd enige wat ze dan sturen zijn domme standaard antwoorden: Hou ons twitter account in de gaten voor updates..
Mijn vrouw heeft de Honor 8. Ook een pracht toestel, misschien nog wel beter dan de 7. Maar ook hier dezelfde problemen... nog steeds 6, en de laatste beveiligingspatch van 1 september 2016! da's toch dramatisch? Toestel is net uit. Nu gaat deze waarschijnlijk wel de update naar 7 krijgen, maar ik kijk de volgende keer wel ff verder... Honor / Huawei staan bij mij zeker niet meer op 1Largamelion schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:23:
[...]
Ik snap je frustratie volledig hoor, ik hou er een beetje hetzelfde gevoel aan over. Zeker omdat het toestel in China wel nog updates krijgt, dan zie je dat ze niet echt bezorgd zijn om hun Europese klanten.
Heb zelf ook een bericht gestuurd vorige week vrijdag op FB naar Honor Western Europe en dit was hun antwoord:
Dear Lars, we have read this and we will have our internal meeting on Monday. We know it is already late but after our meeting it will take little bit more time to get confirmation. We can feel your pain and we will try our best to give you best satisfying answer soon.
M.a.w. de Europese tak van Honor weet zoals gewoonlijk van niets. Dat is een beetje hetzelfde antwoord wat ik kreeg toen ik vorig jaar vroeg of de Honor 7 Nougat kreeg. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte als ik iets verneem.
De Honor 8 krijgt sowieso Android Nougat, dat is al bevestigd. Volgens mij is hij zelfs al in bèta te verkrijgen sinds eind vorig jaar.
Zonet ook antwoord gehad via FB:
Dear, there is one update underway for Honor 5X and 7 and you will receive it in near future soon. Exact time frame is hard to say at the moment but you will not wait for long any more.
Zonet ook antwoord gehad via FB:
Dear, there is one update underway for Honor 5X and 7 and you will receive it in near future soon. Exact time frame is hard to say at the moment but you will not wait for long any more.
Heb de laatste update B390 geïnstalleerd. Beveiligingpatch is van 1 april 2017. Maar voor mij geen huawei/honor toestel meer. Slechte update beleid daarnaast ook nog problemen gehad met klantenservice. Volgende smartphone wordt eentje met goede update beleid en/of community support.
Ik krijg hier nog niets binnen, ook niet via de HiCare app. Ging net een bericht sturen op FB en het ging niet zo vriendelijk zijn. Bijna 2 maand verder ondertussen nadat ze gezegd hadden dat er een update onderweg was.MicBomer schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:03:
Heb de laatste update B390 geïnstalleerd. Beveiligingpatch is van 1 april 2017. Maar voor mij geen huawei/honor toestel meer. Slechte update beleid daarnaast ook nog problemen gehad met klantenservice. Volgende smartphone wordt eentje met goede update beleid en/of community support.
Van waar heb jij de update? Manueel of via OTA? En heb je toevallig de changelog gekopieerd? Ben vooral benieuwd of split screen voor apps nu ondersteund wordt.
Edit: Ondertussen meer info gevonden op XDA. Blijkbaar nog niet via OTA te verkrijgen en veel verandert er ook niet. Security patchen van april en nachtmodus voor het scherm, maar geen split screen voor apps
Voor mij ook geen Honor meer in de toekomst. Collega van me heeft trouwens de 5X en die doet het ook slecht qua updates. Die valt nochtans onder het nieuwe beleid van 2016: 2 jaar Android updates en nog een 3e jaar security updates. Die belofte komen ze dus ook niet na, Nougat is nog steeds niet bevestigd voor de 5X en updates krijgt hij ook amper.
[ Voor 31% gewijzigd door Largamelion op 13-04-2017 19:29 ]
+1 en al veel mensen afgeraden om een Huawei/Honor toestel aan te schaffen. Gelukkig komen er steeds meer toestellen met Android 7 op de markt dus binnenkort maar eens wat anders uitzoeken.Largamelion schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:17:
[...]
Voor mij ook geen Honor meer in de toekomst.
De B390 update is onder andere hier te vinden:
- Full firmware
- OTA updates
[ Voor 43% gewijzigd door Bigf00t op 13-04-2017 22:24 ]
Mijn vriendin heeft een paar dagen geleden B390 OTA gekregen, maar ik krijg hem nog steeds niet, ook niet als ik naar updates zoek
Dat 7.x niet komt vind ik niet zo heel erg, er is veel veranderd tussen 5 en 6. Maar het uitermate slechte beleid met betrekking tot security patches vind ik wel echt heel slecht. Waarom dat het niet gewoon zoals in windows kan met een bestandje van een paar mb is mij een raadsel...
De updates zijn te vinden met de app Firmware Finder. Heel snel is de verbinding helaas niet...
Telefoon uit

Dat 7.x niet komt vind ik niet zo heel erg, er is veel veranderd tussen 5 en 6. Maar het uitermate slechte beleid met betrekking tot security patches vind ik wel echt heel slecht. Waarom dat het niet gewoon zoals in windows kan met een bestandje van een paar mb is mij een raadsel...
Je linkjes zijn dood vrees ik.Bigf00t schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:40:
[...]
+1 en al veel mensen afgeraden om een Huawei/Honor toestel aan te schaffen. Gelukkig komen er steeds meer toestellen met Android 7 op de markt dus binnenkort maar eens wat anders uitzoeken.
De B390 update is onder andere hier te vinden:
- Full firmware
- OTA updates
De updates zijn te vinden met de app Firmware Finder. Heel snel is de verbinding helaas niet...
- even kijken met de app Firmware finder
- Downloaden (duurde een uur voor 1,6Gb)
Telefoon uit
- SD kaart er uit en in crappy micro-sdkaart lezer (schrijfsnelheid 4,5Mb/s)
- Update verplaatsen van SD kaart naar pc (uitpakken op SD kaart zou ruim 30 minuten duren)
- uitpakken op pc
- verplaatsen naar SD kaart
- SD kaart weer in telefoon
- Telefoon aan
- rebooten op juiste manier
- Hopelijk correct installeren
[ Voor 70% gewijzigd door DropjesLover op 21-05-2017 09:44 ]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Op Duitse forums zijn ze vaak wel te vinden: https://www.android-hilfe...-7-firmwares-otas.747782/DropjesLover schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:59:
Je linkjes zijn dood vrees ik.
Kopiëren naar mijn SD kaart doe ik altijd gewoon via een USB kabel. Nooit echt op gelet hoelang het duurt. Maar zo spannend zijn de stappen die je noemt in mijn ogen ook niet.
Kopieren naar SD kaart via de USBkabel gaat via het MTP protocol, en dat is, bij mij iig altijd, enorm traaaaaag en instabiel. Als in, overdrachtssnelheid van 2Mb/s tot 100Kb/s en vaak hangt ie op.Bigf00t schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:27:
[...]
Op Duitse forums zijn ze vaak wel te vinden: https://www.android-hilfe...-7-firmwares-otas.747782/
Kopiëren naar mijn SD kaart doe ik altijd gewoon via een USB kabel. Nooit echt op gelet hoelang het duurt. Maar zo spannend zijn de stappen die je noemt in mijn ogen ook niet.
Sowieso snap ik niet waarom dat MTP geforceerd wordt en waarom je het niet uit kan zetten, ik wil mn telefoon gewoon simpel als een USB stickje kunnen benaderen...
BThGvNeOA
Sinds enkele weken (ook voor de update) begin ik contacten te verliezen.
Zowel contacten die ik al jaaaaaaren heb (vrienden middelbare school) als recentere, en gewoon random. Uit WhatsApp groepen met 10 mensen missen er ineens 3, terwijl dat gisteren nog gewoon goed was.
De contacten zijn ook verwijderd van mn telefoon. Ik herken iedereen wel aan z'n plaatje/beschrijving, dus terugzetten is makkelijk. Maar dit is wel vervelend voor bijv. zakelijke contacten.
Herkent iemand dit? Ik heb wel een google-account, maar geen gmail. Ik kan niet echt mn contacten terugvinden in google...
Zowel contacten die ik al jaaaaaaren heb (vrienden middelbare school) als recentere, en gewoon random. Uit WhatsApp groepen met 10 mensen missen er ineens 3, terwijl dat gisteren nog gewoon goed was.
De contacten zijn ook verwijderd van mn telefoon. Ik herken iedereen wel aan z'n plaatje/beschrijving, dus terugzetten is makkelijk. Maar dit is wel vervelend voor bijv. zakelijke contacten.
Herkent iemand dit? Ik heb wel een google-account, maar geen gmail. Ik kan niet echt mn contacten terugvinden in google...
BThGvNeOA
Nou ja... Nu idd een update binnen gekregen.... B390. Met de beveiligingspatch van 1 april 2017. Is iig iets....Largamelion schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:23:
[...]
Ik snap je frustratie volledig hoor, ik hou er een beetje hetzelfde gevoel aan over. Zeker omdat het toestel in China wel nog updates krijgt, dan zie je dat ze niet echt bezorgd zijn om hun Europese klanten.
Let op:
Voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Honor 7] Levertijden & Prijzen
Voor levertijden en prijzen kun je terecht in [Honor 7] Levertijden & Prijzen