iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Horst: 19.2km (Edge 530), 19.17km (Elemnt Bolt), 17,6km (SIgma Rox 11.1 Evo).
Telefoon meet 19.4km.
Hier het mailtje betreffende het kcal verbruik:
Dikke bullshit dus want hij registreert helemaal niks. Gemiddelde km/h wijkt ook meer dan 5 km/h (!) af van de andere 2 apparaten. Geen idee wat er met die Rox aan de hand is maar mijne ligt nu in de prullenbak. Nooit meer Sigma voor mij dusDear Typhone,
thank you for your message.
If you have connected your heart rate sensor with the ROX 11.1 EVO, then it is very important, that the unit are wear during the training session.
Also, it is important too, that the heart rate muss be have a value about 100, so that the calculation about the calories can be started.
Should you have some questions, please let us know.
Für weitere Fragen stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung und wünschen Ihnen noch einen schönen Tag.
Bei Rückfragen antworten Sie bitte nur auf diesen Email-Vorgang! Please reply only to this email!
Mit freundlichen Grüßen / Best regards
Steffen S.

Misschien is deze van de Decathlon een optie. Die heb ik zelf heel lang gebruikt op de toerfiets, en deed het ook prima op mijn racefiets. Zit stevig vast met klittenband.Oyster schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:58:
Een tijdje geleden vroeg ik naar een Android app die routegegevens kan loggen. @Mistraller gaf toen de uitstekende tip om de Wahoo app te gebruiken. Daar ben ik sindsdien zeer tevreden over. Het heeft altijd probleemloos met mijn ANT+ sensoren gewerkt, enkel de hoogtemeting blijft zoals bekend met gps problematisch.
Helaas heb ik nog niet echt een solide manier gevonden om mijn telefoon op het stuur te bevestigen, dus die blijft regelmatig in mijn rugzak. Dat blijkt toch een beetje onhandig en het blijft natuurlijk een telefoon. Die vergeet ik liever niet van mijn fiets te halen. Soms stel ik hem wel in voor logging, soms niet. Er moet dus een wat vastere oplossing komen.
De zoektocht naar een andere fietscomputer is gestart. De Garmin en Wahoo oplossingen vind ik even te duur en kaartnavigatie gebruik ik niet vaak. Sigma heeft de Rox 2.0 en 4.0 met zelfstandige positiebepaling voor een interessante prijs. Op de 4.0 kan je externe sensoren aansluiten en beschikt zelfs over barometrische hoogtebepaling! Interessant, ik ga nog even verder speuren.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik ben erg tevreden over de telefoonhouders van SP Connect. Best prijzig maar zeer handig in gebruik en mijn telefoon zit muurvast op de fiets. In eerste instantie de “Universal Interface Bike Bundle II” geprobeerd, nu een phone case en een vaste stuurhouder besteld. In Duitsland een stuk goedkoper dan in NL:Oyster schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:58:
Een tijdje geleden vroeg ik naar een Android app die routegegevens kan loggen. @Mistraller gaf toen de uitstekende tip om de Wahoo app te gebruiken. Daar ben ik sindsdien zeer tevreden over. Het heeft altijd probleemloos met mijn ANT+ sensoren gewerkt, enkel de hoogtemeting blijft zoals bekend met gps problematisch.
Helaas heb ik nog niet echt een solide manier gevonden om mijn telefoon op het stuur te bevestigen, dus die blijft regelmatig in mijn rugzak. Dat blijkt toch een beetje onhandig en het blijft natuurlijk een telefoon. Die vergeet ik liever niet van mijn fiets te halen. Soms stel ik hem wel in voor logging, soms niet. Er moet dus een wat vastere oplossing komen.
De zoektocht naar een andere fietscomputer is gestart. De Garmin en Wahoo oplossingen vind ik even te duur en kaartnavigatie gebruik ik niet vaak. Sigma heeft de Rox 2.0 en 4.0 met zelfstandige positiebepaling voor een interessante prijs. Op de 4.0 kan je externe sensoren aansluiten en beschikt zelfs over barometrische hoogtebepaling! Interessant, ik ga nog even verder speuren.
https://www.bike-discount.de/de/search?sSearch=sp-connect
De enorme afwijking die Typhone constateerde met zijn Rox 11.1 verbaast mij. De mijne is behoorlijk precies wat betreft de gemeten afstand. De hoogtemeter/temperatuurmeter is bij mij echter niet erg nauwkeurig voor zover ik dat kan testen. Simpele ‘navigatie’ via turn-by-turn aanwijzingen werkt op de Rox prima. De Wahoo Bolt V2 stond ook op mijn verlanglijstje maar is meer dan 2 keer zo duur. Logisch dat ie veel beter presteert

Nadeel van SP Connect en rechtstreekse concurrent Quad Lock, dat deze een hoesje nodig hebben waar enkel 1 type toestel in past, wissel je van smartphone = nieuw hoesje. Zoals ik wissel van smartphone, zouden ze aan mij een dikke boterham verdienen aan de hoesjesBlurk62 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:47:
[...]
Ik ben erg tevreden over de telefoonhouders van SP Connect. Best prijzig maar zeer handig in gebruik en mijn telefoon zit muurvast op de fiets. In eerste instantie de “Universal Interface Bike Bundle II” geprobeerd, nu een phone case en een vaste stuurhouder besteld. In Duitsland een stuk goedkoper dan in NL:
https://www.bike-discount.de/de/search?sSearch=sp-connect

Anderzijds, wat ze ook beweren... met dit weer heb je niks aan een smartphone met die felle zon. Ik zie met moeite wat er om mijn smartphone staat als ik eens buiten wandel en ik sta in de felle zon, kan mij natuurlijk omdraaien zodoende ik zelf wat schaduw creëer, maar op de fiets is dat onbegonnen werk.
[Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 07-08-2022 08:01]
@Steeffoon @Phydomir Er zijn inderdaad wel oplossingen verkrijgbaar, maar ik vind het toch onprettig dat mijn handy op het stuur zit. Toch heb ik nog even bekeken welke mogelijkheden er zijn. Het is een beetje behelpen en uiteindelijk heb ik besloten dat ik liever de Sigma vergeet.
@Typhone Goed om te weten. Binnenkort ga ik even het verschil in meetwaardes tussen gps-sensoring en externe sensors vergelijken. Ik gebruik sowieso externe sensoren, maar het lijkt mij fijn als gps-sensoring ook betrouwbaar is.
@Patrick Het is inderdaad een fietscomputer met GPS en eigenlijk geen fietsnavigatie. Fietsnavigatie is voor mij geen belangrijke eis, dus ik hecht er niet veel waarde aan dat fietsnavigatie wel mogelijk is getethert met Komoot. Wel goed om hier even naar te kijken inderdaad.
Ik heb echt geen idee hoe dit kan... maar vandaag wilde ik beginnen met fietsen en dus de koersen opgehaald... ineens stonden daar de twee opgeslagen Strava routes. Heel merkwaardig. Niks veranderd in de tussentijd....RigolleM schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:22:
[...]
Vreemd, zou dit toch eens aankaarten bij Garmin, via hun support diensten of via het forum...

Gisteren met mijn vrouw gaan fietsen, allebei met de Garmin Edge Explore V1. Op exact hetzelfde punt gaf de snelheidssensor geen signaal meer door bij ons allebei, terwijl deze wel nog verbonden was. Even uitschakelen en inschakelen heeft het verholpen. Maar het verbaast me dat iets in de route of de kaart dit lijkt te kunnen triggeren.
Ik heb wel een bepaalde plek waar altijd een of meerdere van mijn sensoren ontkoppelen en direct daarna weer koppelen. Lijkt een stoorzender aanwezig te zijn (kijk daar ook naar een piraten antenne overigens).millerman_sf schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:53:
Iemand ervaring dat een bepaalde route of stuk in een kaart kan leiden tot het foutief registreren van een sensor?
Gisteren met mijn vrouw gaan fietsen, allebei met de Garmin Edge Explore V1. Op exact hetzelfde punt gaf de snelheidssensor geen signaal meer door bij ons allebei, terwijl deze wel nog verbonden was. Even uitschakelen en inschakelen heeft het verholpen. Maar het verbaast me dat iets in de route of de kaart dit lijkt te kunnen triggeren.
Maar het blijft dan gek dat de sensor niet ontkoppelt, maar gewoon geen snelheid meer doorgeeft.
Ik zie 'm bij 12gobiking en Mantel staan voor 249 nu. Dat is dus de aanbiedingsprijs nu?Kakola schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:05:
De Wahoo ELEMNT ROAM lijkt op verschillende plaatsen in de uitverkoop
Ik ben met een schuin oog voor vervanging van mijn bolt V1, die dan mooi kan doorschuiven naar m'n vriendin. Maar vind 249 eigenlijk geen strakke prijs, zat rond de 200 te denken maximaal eigenlijk

Je snapt natuurlijk ook wel dat ze niet een groter "kleuren" scherm model weg gaan doen voor de prijs van de gewone bolt. Maar ik ben het wel met je eens dat 249 nog aan de hoge kant is gezien de leeftijd van het model en stappen die de concurrentie gezet hebben.Stufferdt schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
Ik zie 'm bij 12gobiking en Mantel staan voor 249 nu. Dat is dus de aanbiedingsprijs nu?
Ik ben met een schuin oog voor vervanging van mijn bolt V1, die dan mooi kan doorschuiven naar m'n vriendin. Maar vind 249 eigenlijk geen strakke prijs, zat rond de 200 te denken maximaal eigenlijk
Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
https://www.haicotweewielers.nl/wahoo-elemnt-roam-black/Stufferdt schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
Ik zie 'm bij 12gobiking en Mantel staan voor 249 nu. Dat is dus de aanbiedingsprijs nu?
€ 229
Dit betekent waarschijnlijk dat er een nieuw(er) model gaat aankomen.Kakola schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:05:
De Wahoo ELEMNT ROAM lijkt op verschillende plaatsen in de uitverkoop
[Voor 7% gewijzigd door Lulukai op 10-08-2022 10:19]
.
Fair punt.rockhopper schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:27:
[...]
Je snapt natuurlijk ook wel dat ze niet een groter "kleuren" scherm model weg gaan doen voor de prijs van de gewone bolt. Maar ik ben het wel met je eens dat 249 nog aan de hoge kant is gezien de leeftijd van het model en stappen die de concurrentie gezet hebben.
Ik zie overigens dat ik genoeg credits heb om een 50 euro waardebon te fixen bij Futurum. Waardoor de bolt v2 190 euro is en de roam 200. Dus nu even in dubio welke ik het beste kan aanschaffen

Ik denk het ookLulukai schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:18:
[...]
Dit betekent waarschijnlijk dat er een nieuw(er) model gaat aankomen.

Uiteindelijk 189,99 betaald voor de Wahoo bolt V2. Dit is dus de huidige korting + een 50 euro waardebon via credits.
Mijn huidige bolt V1 kan dan mooi door naar vrouw de vriendin

Zo heb ik een paar punten in de omgeving waar mijn snelheidssensor van slag is. Altijd dezelfde stukken, 8 tot 10 km per uur minder dan de snelheid op dat moment is. Was voordat ik Garmin sensoren had ook met de ouderwetse cateye. Vermoed iets van straling, zou antenne, magneet, o.i.d. kunnen zijn. Zijn maar stukjes van een meter of 20 en dan is het weer voorbij.millerman_sf schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:53:
Iemand ervaring dat een bepaalde route of stuk in een kaart kan leiden tot het foutief registreren van een sensor?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Heb je eigenlijk een abonnement-versie nodig van Strava om de live segmenten e.d. te gebruiken? Of voldoet de gratis versie van Strava ook voor dit soort doeleinden? Want Strava gebruik ik al vaak om mijn ritten te monitoren, maar zie nu dus ook functies als live segmenten, vermogens etc.
Ja is een subscription feature. https://support.strava.co...ava-Subscription-FeaturesGoofyduck384 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:40:
Ik heb de hand weten te leggen op een Garmin Edge 1030 plus.
Heb je eigenlijk een abonnement-versie nodig van Strava om de live segmenten e.d. te gebruiken? Of voldoet de gratis versie van Strava ook voor dit soort doeleinden? Want Strava gebruik ik al vaak om mijn ritten te monitoren, maar zie nu dus ook functies als live segmenten, vermogens etc.
Er was een leuke route, maar de route moest op enige moment over verboden militair terrein. Dat hebben we maar niet gedaan. Vervolgens was de kortste weg weer terug naar de route blijkbaar een vorig punt in de route waar we na 10 km achter kwamen (dus een rondje gefietst). Het kan ook een fout zijn in ons navigatiesysteem.
Maar belangrijkste is: hoe kunnen we dat aangeven in Komoot bij betreffende route? Uitroepteken rechts onder op kaart (volgens handleiding) kan ik niet vinden.
Zijn er merken die compatibel zijn en ook betrouwbaar dat jullie weten? Ik heb gezocht op de compatibiliteit en vind wel merken maar kan daar niet echt veel reviews over vinden.
Uiteraard ook gekeken naar de set van Polar zelf maar deze lijkt momenteel overal uitverkocht te zijn.
Hier is de polar set nog op voorraad.soskes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:15:
Iemand hier toevallig ook de Polar V650? Ik gebruik hem nu al een aantal jaren en ben op zich best tevreden (ondanks zijn beperkingen). Echter, ik heb nog geen speed en cadans meter die ik wel wil aanschaffen.
Zijn er merken die compatibel zijn en ook betrouwbaar dat jullie weten? Ik heb gezocht op de compatibiliteit en vind wel merken maar kan daar niet echt veel reviews over vinden.
Uiteraard ook gekeken naar de set van Polar zelf maar deze lijkt momenteel overal uitverkocht te zijn.
Overigens geeft de handleiding bluetooth smart aan, maar ik weet niet of dat geldt voor alle sensoren die via bluetooth gegevens versturen want dan is de keuze tegenwoordig reuze.
Als je bent ingelogd gewoon bij de details van de route. Kun je gewoon onderaan een tip schrijvenhansie18 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 07:37:
Stomme vraag misschien: kan iemand me vertellen hoe ik een reactie kan geven op een route van Komoot?
Bij verschillende webshops, o.a bij Futurum (https://www.futurumshop.n...0-hrm-fietscomputer.phtml) zie je inderdaad vermeld staan dat ANT+ niet wordt ondersteund. Als je toch sensoren wilt gebruiken, zul je naar mijn idee alleen bij Polar uitkomen.
De set is bij Mantel nog gewoon op voorraad. Let wel dat je deze sensoren bij een volgende fietscomputer mogelijk niet meer kan gebruiken. https://www.mantel.com/po...anssensor-bluetooth-smart
[Voor 12% gewijzigd door EdwinW op 14-08-2022 10:40]
Nu ik je reactie hier lees. Gisteren voor de eerste keer een spontane reboot gehad tijdens het fietsen, in meer dan 1 jaar gebruik van Edge 830. Initieel liep mijn Edge gewoon vast tijdens het fietsen, daarna kunnen rebooten.aerofreak schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:53:
Afgelopen week heeft mn Garmin 530 twee keer een reboot(?) gedaan halverwege mn rit. Registratie klopt voorzover ik weet wel, maar heel fijn vind ik het niet, hiervoor heb ik het nooit gehad. Nog meer mensen deze ervaring?
Iets te maken met de laatste software update?
Garmin 1030 zou ik niet meer doen, eerder een 1030 plus of de nieuwe 1040, maar die laatste is nog te duur. Qua grootte ben je tot beter met een 530/830 die verder de hardware (behalve behuizing/scherm) delen met de 1030 plus en dus beter aansluiten bij het formaat van de Polar.soskes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:30:
Bedankt allemaal. Ik gok dat dan de verstandigste beslissing is (ook deels vanwege vernieuwing) een overstap naar de Garmin 1030 een betere optie is. Wat meer ontwikkeld en vriendelijker met andere apparaten denk ik dan. Hoewel wel zonde om een goed functionerend apparaat weg te doen maar het zij zo.
Liep hij zomaar vast of was hij aan het routeren?Stancke schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:46:
[...]
Nu ik je reactie hier lees. Gisteren voor de eerste keer een spontane reboot gehad tijdens het fietsen, in meer dan 1 jaar gebruik van Edge 830. Initieel liep mijn Edge gewoon vast tijdens het fietsen, daarna kunnen rebooten.
Ik rij al maanden met de recentste update en heb nog geen reboots gehad, ook met de betas geen issues gekend.
Liep zomaar vast, geen actieve route.[b]RigolleM schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:49
Liep hij zomaar vast of was hij aan het routeren?
Ik rij al maanden met de recentste update en heb nog geen reboots gehad, ook met de betas geen issues gekend.
Heb het zelf niet eerder voorgehad.
Dank je wel, maar ik zie het echt niet: https://www.komoot.nl/smarttour/7989277maartend schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:46:
[...]
Als je bent ingelogd gewoon bij de details van de route. Kun je gewoon onderaan een tip schrijven
Zo misschien?hansie18 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:48:
[...]
Dank je wel, maar ik zie het echt niet: https://www.komoot.nl/smarttour/7989277
https://support.komoot.co...ng-van-komoot-rapporteren
edit: die link had je waarschijnlijk zelf al gevonden. Wat je kunt doen is het volgende: eerst het kaartje van de route maximaliseren, dan rechtsbovenin op "Aanpassen" klikken, dan "In planner openen" selecteren. Vervolgens zie je rechtsonderin het uitroepteken waar naar verwezen wordt.
Je vraag en mijn antwoord horen natuurlijk eigenlijk in een Komoot topic thuis

[Voor 39% gewijzigd door Blurk62 op 14-08-2022 19:07]
Snap er niks van. Want bij andere routes kan ik wel een tip zettenhansie18 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:48:
[...]
Dank je wel, maar ik zie het echt niet: https://www.komoot.nl/smarttour/7989277
De Wahoo cadans en speed (combi) sensor werkt prima samen met de Polar V650.soskes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:15:
Iemand hier toevallig ook de Polar V650? Ik gebruik hem nu al een aantal jaren en ben op zich best tevreden (ondanks zijn beperkingen). Echter, ik heb nog geen speed en cadans meter die ik wel wil aanschaffen.
Ja, het is me nu gelukt. Het is even zoeken zo. Bedankt!Blurk62 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:55:
[...]
Zo misschien?
https://support.komoot.co...ng-van-komoot-rapporteren
edit: die link had je waarschijnlijk zelf al gevonden. Wat je kunt doen is het volgende: eerst het kaartje van de route maximaliseren, dan rechtsbovenin op "Aanpassen" klikken, dan "In planner openen" selecteren. Vervolgens zie je rechtsonderin het uitroepteken waar naar verwezen wordt.
Je vraag en mijn antwoord horen natuurlijk eigenlijk in een Komoot topic thuis

Ik gebruik overigens meestal routes door Strava gegenereerd, maar ook wel eens via de Garmin app. En af en toe via Komoot. Bij alle drie zie ik van te voren geen richting.
[Voor 23% gewijzigd door Palomar op 15-08-2022 08:18]
Ik toevallig afgelopen vrijdag ook, gewoon een activiteit aan het opnemen (geen route geselecteerd). Eerst melding dat mijn radar ontkoppeld was en daarna liep de Garmin volledig vast, niets reageerde meer totdat de Edge 830 spontaan rebootte en weer vrolijk verder ging alsof er niets aan de hand was (opname ging ook gewoon verder waar die gebleven was). Zaterdag 140 km gefietst met route aan en geen issues gehad. Lijkt een beetje random te zijnStancke schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:46:
[...]
Nu ik je reactie hier lees. Gisteren voor de eerste keer een spontane reboot gehad tijdens het fietsen, in meer dan 1 jaar gebruik van Edge 830. Initieel liep mijn Edge gewoon vast tijdens het fietsen, daarna kunnen rebooten.

Als je in de Komoot app een geplande tour opent en dan op de kaart klikt, kun je de slider op het hoogte profiel onderaan de pagina bewegen. En dus ook zien hoe de route loopt.Palomar schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:08:
Ik heb een Garmin edge Explore. Voldoet prima (wel beetje traag), maar wat ik vooral onhandig vind is dat ik geen mogelijkheid kan vinden om van te voren te zien welke kant een route op gaat. Je moet eerst gaan fietsen, waarna het als een verrassing komt of de eerste afslag naar links of naar rechts gaat. Was afgelopen 2 weken in de bergen op vakantie en dan maakt het qua leuke beklimmingen natuurlijk wel uit of je het rondje linksom of rechtsom maaktZat op en camping met brakke wifi en had geen laptop bij me, dus kon eigenlijk alleen vanuit de Garmin app of de Edge zelf de route bekijken. Ik zag geen mogelijkheid om de richting van te voren te bekijken. Gewoon een pijltje op de weg zou dan makkelijk zijn. Iemand een idee hoe dit van te voren te zien is? Ben hier vaak tegenaan gelopen, waarna pas tijdens het fietsen bleek dat de route totaal de verkeerde kant op ging dan ik wilde. Eenmaal op de fiets heb ik dan geen zin meer om nog een andere route te gaan zoeken, maar wat makkelijker zou zijn is dat er een 'keer route om' knopje zou zijn oid. Mocht dit met andere Garmin modellen wel beter/duidelijker werken dan zou ik er voor open staan om die aan te schaffen, want het fietsen met navigatie vind ik wel een 'blijvertje'
(vooral in onbekende gebieden).
Ik gebruik overigens meestal routes door Strava gegenereerd, maar ook wel eens via de Garmin app. En af en toe via Komoot. Bij alle drie zie ik van te voren geen richting.
Ik zie nu dat de Elemnt Bolt v2 in de aanbieding is bij Amazon voor €229.
Wat denken jullie? Is het de meerprijs waard om de Garmin terug te sturen en de Elemnt aan te schaffen? Vooral omdat de Elemnt een stuk jonger is en waarschijnlijk een langere support heeft vanuit de fabrikant?
Exact hetzelfde hier, ook eerst mijn Radar die ontkoppelde en dan het scherm die vastliep.scraemus schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:19:
[...]
Ik toevallig afgelopen vrijdag ook, gewoon een activiteit aan het opnemen (geen route geselecteerd). Eerst melding dat mijn radar ontkoppeld was en daarna liep de Garmin volledig vast, niets reageerde meer totdat de Edge 830 spontaan rebootte en weer vrolijk verder ging alsof er niets aan de hand was (opname ging ook gewoon verder waar die gebleven was). Zaterdag 140 km gefietst met route aan en geen issues gehad. Lijkt een beetje random te zijn

ik lees al een tijdje mee met dit topic. Eerder op basis van dit topic een edge 530 gekocht.
Die doet nu moeilijk met de bluetoothverbinding. Eergister kon die geen verbinding maken met mijn iphone en na het vergeten van de telefoon en de edge (op de telefoon) is het me niet meer gelukt om ze te koppelen.
Resetten naar fabrieksinstellingen, herinstalleren van de app, de stappen die garmin zelf geeft, het helpt allemaal niet.
Hebben jullie nog methodes of tips die het proberen waard zijn?
Contact met garmin resulteerde in een omruilverzoek waarbij de nieuwe pas verstuurd wordt wanneer zij het toestel ontvangen..
Lukt het ook niet met een andere telefoon? Zie je hem niet of krijg je een foutmelding bij het koppelen?tempmail1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:47:
Hoi,
ik lees al een tijdje mee met dit topic. Eerder op basis van dit topic een edge 530 gekocht.
Die doet nu moeilijk met de bluetoothverbinding. Eergister kon die geen verbinding maken met mijn iphone en na het vergeten van de telefoon en de edge (op de telefoon) is het me niet meer gelukt om ze te koppelen.
Resetten naar fabrieksinstellingen, herinstalleren van de app, de stappen die garmin zelf geeft, het helpt allemaal niet.
Contact met garmin resulteerde in een omruilverzoek waarbij de nieuwe pas verstuurd wordt wanneer zij het toestel ontvangen..
Wahoo RPM CADENCE en Wahoo RPM SPEED heb ik aan een V650 hangen. Die werken! (Als 2.4GHz drukgebruikt is dan is het verbinden soms wat moeizaam.)soskes schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:15:
Persoonlijk zou ik de Polar sensors zelf ook niet willen. Ze zijn vergeten om een batterijluikje en oplaad mogelijkheid te maken. Dus batterij op == nieuwe sensor kopen.
[Voor 10% gewijzigd door Groentjuh op 17-08-2022 16:08]
Ik moet de Bluetooth op mijn Android telefoon altijd 2x aanzetten (dus aan, uit, 10 seconden wachten, en weer aan). Pas dan heb ik een werkende verbinding met m'n 530.tempmail1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:47:
Hoi,
Als je de bluetooth loskoppelt, gooi je dan ook het device weg in de bluetooth instellingen van je iPhone of klik je alleen op vergeten in je Garmin?tempmail1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:47:
Hoi,
Eerst vergeten in de Garmin en dan het device weggooien in je iPhone, dat werkte voor mij. Die 2de stap vergat ik nog wel eens.
Nee, met een andere telefoon werkte ook niet. Mijn telefoon ziet hem niet en geeft na 30 seconden een foutmelding met suggesties van garmin maar die werken ook niet.GerbenBK schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:59:
[...]
Lukt het ook niet met een andere telefoon? Zie je hem niet of krijg je een foutmelding bij het koppelen?
Helaas werkt dat ook niet. Ik heb ook geprobeerd bluetooth uit -> de telefoon en 530 een paar minuten uit te laten en daarna weer aan te zetten en bluetooth aan maar dat doet ook niks.RubenDJ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:13:
[...]
Ik moet de Bluetooth op mijn Android telefoon altijd 2x aanzetten (dus aan, uit, 10 seconden wachten, en weer aan). Pas dan heb ik een werkende verbinding met m'n 530.
Bij beiden op vergeten gedrukt. de 530 ook al een stuk of 5x gereset met gegevens wissen en de connect app opnieuw gedownload. De enige stap die ik niet geprobeerd heb (en ook niet wil proberen) is mijn telefoon naar fabrieksinstellingen resetten maar dat zou niet veel uit moeten maken gezien die andere bluetooth apparaten wel meteen oppiktjoint_me schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 08:28:
[...]
Als je de bluetooth loskoppelt, gooi je dan ook het device weg in de bluetooth instellingen van je iPhone of klik je alleen op vergeten in je Garmin?
Eerst vergeten in de Garmin en dan het device weggooien in je iPhone, dat werkte voor mij. Die 2de stap vergat ik nog wel eens.
Vooralsnog lijkt het dan toch zo dat de bluetooth van mijn 530 gewoon kapot is.
Ander merk toestel getest? Ik moet bij dit soort issues altijd denken aan de Garmin<>Huawei problemen van enige jaren terug.tempmail1 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:09:
[...]
Nee, met een andere telefoon werkte ook niet. Mijn telefoon ziet hem niet en geeft na 30 seconden een foutmelding met suggesties van garmin maar die werken ook niet.
[...]
Helaas werkt dat ook niet. Ik heb ook geprobeerd bluetooth uit -> de telefoon en 530 een paar minuten uit te laten en daarna weer aan te zetten en bluetooth aan maar dat doet ook niks.
[...]
Bij beiden op vergeten gedrukt. de 530 ook al een stuk of 5x gereset met gegevens wissen en de connect app opnieuw gedownload. De enige stap die ik niet geprobeerd heb (en ook niet wil proberen) is mijn telefoon naar fabrieksinstellingen resetten maar dat zou niet veel uit moeten maken gezien die andere bluetooth apparaten wel meteen oppikt
Vooralsnog lijkt het dan toch zo dat de bluetooth van mijn 530 gewoon kapot is.
Daarnaast: Ik kreeg van Connect een melding dat er wat gewijzigd was met de BT connectie. Na accepteren en aanpassen werkte het bij mij wel gewoon. Maar was wel met een VA3 horloge, voor de connectie naar de Edge hoefde ik niets te doen.
[Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 18-08-2022 11:23]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Je kan op de iPhone ook 'Herstel netwerkinstellingen' uitvoeren die gooit dan alle SSID's er uit, maar ook alle BT connecties.tempmail1 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:09:
De enige stap die ik niet geprobeerd heb (en ook niet wil proberen) is mijn telefoon naar fabrieksinstellingen resetten maar dat zou niet veel uit moeten maken gezien die andere bluetooth apparaten wel meteen oppikt
Het is dan geen 1040, maar de prijs van €390 lijkt toch vrij scherp als je hiernaar op zoek bent en alle extra’s in acht neemt. Andere websites bieden de losse 1030 plus nog niet voor dat bedrag aan.
https://www.bever.nl/p/ga...rnSHHhg72rwMaAluyEALw_wcB
Met iphoneSE 2016 en samsung A10, beiden zagen de 530 niet.Mistraller schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:20:
[...]
Ander merk toestel getest? Ik moet bij dit soort issues altijd denken aan de Garmin<>Huawei problemen van enige jaren terug.
Daarnaast: Ik kreeg van Connect een melding dat er wat gewijzigd was met de BT connectie. Na accepteren en aanpassen werkte het bij mij wel gewoon. Maar was wel met een VA3 horloge, voor de connectie naar de Edge hoefde ik niets te doen.
Goed om te weten voor een volgende keer! Maakt dat verschil met het gewoon vergeten van een apparaat?RigolleM schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:00:
[...]
Je kan op de iPhone ook 'Herstel netwerkinstellingen' uitvoeren die gooit dan alle SSID's er uit, maar ook alle BT connecties.
Zeker, ook die stap meerdere keren gehad.Kluus schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:52:
@tempmail1 je hebt dus de telefoon uit je garmin gehaald (tevens met een reset) en de garmin uit de bluetooth settings van je telefoon, maar heb je dan ook al eens de garmin uit de Garmin Connect app verwijderd?
Bedankt voor jullie hulp
Al met al heb ik het opgegeven en gelukkig bij de winkel waar ik hem gekocht had onder garantie kunnen ruilen tegen een nieuwe. Die verscheen en verbond binnen een paar seconden met mijn telefoon.
En gisteren in de vogezen weer. Eerst viel de verbinding met HR, vermogen en radar weg en daarna een reboot. Na de reboot van de Bolt gaf de Elemnt app op de telefoon aan dat de update geslaagd was?? Accu was na een halve fietsdag helemaal leeg, ook vreemd.SirLenncelot schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:04:
@scraemus @Stancke hier nog 1 maar dan de radar icm Wahoo bolt v1. Op vakantie spontane disconnect (ook van HR) en daarna vastloper. In alle ritten daarna geen last meer van gehad.
Wat een overeenkomst tussen beide situaties is, beide keren had ik geen kaart ingeladen. Eerst op vakantie in Slovenië vergeten in de eerste rit en gisteren de verkeerde regio in Frankrijk gekozen. Nu staat het goed, kijken of het vandaag beter gaat.
Wauw das echt een steal. Mooi dat je deze met het forum deelt.Lauwrenss schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:23:
De Garmin Edge 1030 plus bundel is momenteel bij Bever in de aanbieding met 25% korting. Met een tijdelijke actie (tm 21 augustus) gaat er nog 10 % extra korting vanaf na inschrijving voor hun nieuwsbrief.
Het is dan geen 1040, maar de prijs van €390 lijkt toch vrij scherp als je hiernaar op zoek bent en alle extra’s in acht neemt. Andere websites bieden de losse 1030 plus nog niet voor dat bedrag aan.
https://www.bever.nl/p/ga...rnSHHhg72rwMaAluyEALw_wcB
Niet voor mij overigens, ik heb een paar jaar geleden iets van 600 euro betaald voor alleen de headunit
Wat voor updates zit je aan te denken dan? Up yo date kaart is genoeg tochGewwit schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:52:
Mooie aanbieding!
Ben wel benieuwd hoelang er updates nog komen voor de 1030 plus.
Gisteren kaart ingeladen en 12 uur zonderproblemen kunnen fietsen met de bolt. Geen idee hoe en waarom, maar ik denk dus dat het aan het gebruiken van een route zonder kaart ligt.SirLenncelot schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 05:53:
[...]
En gisteren in de vogezen weer. Eerst viel de verbinding met HR, vermogen en radar weg en daarna een reboot. Na de reboot van de Bolt gaf de Elemnt app op de telefoon aan dat de update geslaagd was?? Accu was na een halve fietsdag helemaal leeg, ook vreemd.
Wat een overeenkomst tussen beide situaties is, beide keren had ik geen kaart ingeladen. Eerst op vakantie in Slovenië vergeten in de eerste rit en gisteren de verkeerde regio in Frankrijk gekozen. Nu staat het goed, kijken of het vandaag beter gaat.
Whatever.
Geen idee of er iets veranderd is. Hoogte op basis van GPS is notoire onbetrouwbaar. Maar is het sowieso niet veel handiger om je vaste start locatie in je Garmin vast te leggen met de juiste hoogte. Dan zal je Garmin bij iedere start je hoogte calibreren op basis van je vastgelegde locatie.Harmen schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:46:
Sinds de laatste update van Garmin (Edge 530) is mijn hoogte niet meer juist. Helaas heeft een reset niet geholpen. Iemand dezelfde ervaringen? Begin vaak op 20m hoogte (Drenthe), daarna gaat ie richting de 100m en zelfs -50m. Hopelijk komt er snel een fix...
Heb la meerdere keren de hoogte handmatig ingesteld. Helpt helaas niet echt.pdukers schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:55:
[...]
Geen idee of er iets veranderd is. Hoogte op basis van GPS is notoire onbetrouwbaar. Maar is het sowieso niet veel handiger om je vaste start locatie in je Garmin vast te leggen met de juiste hoogte. Dan zal je Garmin bij iedere start je hoogte calibreren op basis van je vastgelegde locatie.

Whatever.
Heb je dat op volgende manier gedaan?Harmen schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:32:
[...]
Heb la meerdere keren de hoogte handmatig ingesteld. Helpt helaas niet echt.
https://www8.garmin.com/m...25-8977-168B82DFDDA8.html
Na het opslaan kun je de hoogte van een positie aanpassen.
https://www8.garmin.com/m...B9-BC61-069DCED4F95D.html
Kan ook komen doordat op het moment het in de morgen vrij vochtig is en de luchtdruk dus hoger (volgens mij gaat de edge 530 meting ook met een barometer) en later op de dag zakt de luchtvochtigheid weer waardoor de luchtdruk ook lager is. Dit leidt tot verschil in hoogte volgens de barometer.Harmen schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:46:
Sinds de laatste update van Garmin (Edge 530) is mijn hoogte niet meer juist. Helaas heeft een reset niet geholpen. Iemand dezelfde ervaringen? Begin vaak op 20m hoogte (Drenthe), daarna gaat ie richting de 100m en zelfs -50m. Hopelijk komt er snel een fix...
De vraag betrof de correcte hoogte bij de start van de rit en niet een verschil in hoogte toe- en afname gedurende de rit.scraemus schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:12:
[...]
Kan ook komen doordat op het moment het in de morgen vrij vochtig is en de luchtdruk dus hoger (volgens mij gaat de edge 530 meting ook met een barometer) en later op de dag zakt de luchtvochtigheid weer waardoor de luchtdruk ook lager is. Dit leidt tot verschil in hoogte volgens de barometer.
Juist, ik heb ooit een (start = woonplaats) waypoint aangemaakt met 9m als startpositie en altijd de correcte starthoogte. Rij al maanden met de nieuwste firmware en nog geen hinder hiervan ondervonden qua starthoogte.pdukers schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:19:
[...]
De vraag betrof de correcte hoogte bij de start van de rit en niet een verschil in hoogte toe- en afname gedurende de rit.
Heb al keer 3 in de wahoo app een handmatige sync gedaan maar er verschijnt niets op strava
Synchroniseren via WiFi kan ook.kevertje1977 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:05:
Zijn er meer mensen waarbij de wahoo niet synced met strava ?
Heb al keer 3 in de wahoo app een handmatige sync gedaan maar er verschijnt niets op strava
Op de bolt v2
Selecteer de 3 puntjes bij kaart scherm.
Kies een route
Scroll naar synchroniseer veld.
Druk op op middelste toets voor sync
De V1 is nu in gebruik door m'n vriendin.
Eerste gevoel is prima, en er zijn verbeteringen tov de V1, maar het is toch veel van hetzelfde.
Het scherm is met kleur fijner en veel scherper, waardoor navigeren duidelijker is voor mij. Verder is de accuduur een stap vooruit. Na een van 6 uur met achtergrondverlichting continu aan had ik nog 67% over.
Het installeren ging wel top, hij nam zo mijn huidige profiel over. Dus al met al prima tevreden

Staat de Magene S3+ sensor wel in speed modus (groen lampje)? Dit is ook een cadence sensor, dan is het lampje rood.
Hij is gekoppeld en hij kleurt ook groen, maar hij lijkt de snelheid niet te willen tonen op het scherm...RigolleM schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:59:
@Steeffoon Je kan via het menu - sensors zien welke sensors er zijn gekoppeld, indien niet, even met het wiel waar de sensor is gemonteerd draaien en dan zou hij 1 moeten koppelen en 2 de snelheid weergeven op de display.
Staat de Magene S3+ sensor wel in speed modus (groen lampje)? Dit is ook een cadence sensor, dan is het lampje rood.

Hij pakt altijd de speedsensor indien gekoppeld EN een wielmaat is ingesteld. Als de wielmaat op AUTO staat dan gaat hij het zelf bepalen op basis van GPS tijdens het rijden, dan komt er na een poosje een melding in beeld. En ik heb inderdaad geen zwabberende snelheden onder de bomen, tenzij ik er na de vakantie achter kom dat het batterijtje leeg is gelopen zoals afgelopen ritjeSteeffoon schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:33:
Ik ben in het bezit van een Garmin Edge 830. Deze toont onderin beeld, als ik de kaart open heb, de snelheid. Maar merk dat dit niet de snelheid is van de snelheidsmeter. De snelheidsmeter, een Magene S3+, is uiteraard wel gekoppeld met de Edge, maar als ik onder een rij bomen fiets bijvoorbeeld, zie ik nog steeds enorme verschillen in de gereden snelheid. Dat is ook de reden dat ik de Garmin heb aangeschaft, maar zo heb ik er voor mezelf nog niet veel aan. Iemand een idee hoe je de snelheid van de snelheidsmeter instelt?

Een goede test om te zien je speedsensor gebruikt wordt: Sta stil en geef je wiel een zwieper. Als er snelheid getoond wordt is het van de speedsensor, staat er 0 dan is het gps speed.
---------------
Je zou eens een fit-file moeten exporteren vanuit Connect waarvan je ongeveer weet op welk moment je denkt dat ie niet de sensor gebruikt.Steeffoon schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:33:
Ik ben in het bezit van een Garmin Edge 830. Deze toont onderin beeld, als ik de kaart open heb, de snelheid. Maar merk dat dit niet de snelheid is van de snelheidsmeter. De snelheidsmeter, een Magene S3+, is uiteraard wel gekoppeld met de Edge, maar als ik onder een rij bomen fiets bijvoorbeeld, zie ik nog steeds enorme verschillen in de gereden snelheid. Dat is ook de reden dat ik de Garmin heb aangeschaft, maar zo heb ik er voor mezelf nog niet veel aan. Iemand een idee hoe je de snelheid van de snelheidsmeter instelt?
Diefile moet je dan openen in https://www.fitfilerepairtool.info/.
Daarin kun je achterhalen welke sensor op welk moment gebruikt wordt.
Zo heb ik ook uitgevonden dat ik last had van het sensor drop-out probleem dat Garmin een hele tijd gehad heeft (versie 8 nog wat), en wat pas bij de laatste update echt opgelost is bij mij.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Batterij geeft op m'n telefoon aan goed te zijn, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Is dit een bekend probleem, en is er hier een oplossing bekend?
De geleiders die in de HR band zitten zullen geen signaal meer doorgeven naar de HR sensor. Als je op regelmatige basis de HR band hebt onderhouden, zal er niet veel anders opzitten dan eens uit te kijken naar een nieuwe HR band.PrinsPils schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:30:
Vraagje: ik gebruik (nog steeds naar volle tevredenheid) een Wahoo ELEMNT (vorige generatie, zo'n 6 jaar oud), echter de laatste tijd heb ik steeds vaker problemen met het vinden van m'n hartslagmeter (Wahoo Tickr). Als ik beiden aanzet koppelen ze zelden vanzelf, meestal als ik 'zoek naar nieuwe sensor' na enige tijd wel, maar ook niet altijd meer.
Batterij geeft op m'n telefoon aan goed te zijn, dus daar lijkt het niet aan te liggen. Is dit een bekend probleem, en is er hier een oplossing bekend?
Ik moet +/- om de 2 à 3 jaar een nieuwe HR band aanschaffen, en ik onderhoud mijn HR banden volgens het boekje: 7x afspoelen met water en daarna handwas met zacht afwasmiddel. Plots heb ik problemen met weergave van mijn HR, dan vervang ik de batterij meestal, maar kort nadien heb ik terug prijs en dat is het signaal om naar een nieuwe HR band te kijken.
Met de 1ste originele Garmin HR band heb ik nooit problemen gehad, die werkt nog steeds, maar die zit niet lekker dus hou ik die bij als reserve HR band, deze dus:
Ik heb al Garmin, Polar, 4iiii, Wahoo gehad en allemaal hetzelfde verhaal na 2 à 3 jaar. Nu heb ik het ook voor met mijn HRM Dual, losse HR band kost bijna evenveel als een nieuwe HRM Dual (incl. HR sensor).
Super, dank voor je aanvulling. Ik weet dat ik de wielmaat zelf heb ingesteld, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ik heb hem net nieuw, dus aan een lege batterij mag het ook niet liggen. Ik heb vanmorgen 'm een zwieber gegeven, en dan doet ie nog niets aan snelheid weergeven, dus vermoed dat het dan ergens anders aan ligt. Ik ga er vanavond even mee aan de slag.Mistraller schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:56:
[...]
Hij pakt altijd de speedsensor indien gekoppeld EN een wielmaat is ingesteld. Als de wielmaat op AUTO staat dan gaat hij het zelf bepalen op basis van GPS tijdens het rijden, dan komt er na een poosje een melding in beeld. En ik heb inderdaad geen zwabberende snelheden onder de bomen, tenzij ik er na de vakantie achter kom dat het batterijtje leeg is gelopen zoals afgelopen ritjeIk heb ook een magene. En bij batterijwissel moet je dus altijd ff in de gaten houden dat je op je crank een rood lampje hebt en in je wiel een groen. Dus altijd 2x opnieuw batterijtje erin doen.
Een goede test om te zien je speedsensor gebruikt wordt: Sta stil en geef je wiel een zwieper. Als er snelheid getoond wordt is het van de speedsensor, staat er 0 dan is het gps speed.
Ff de magene app gebruiken om te checken. https://play.google.com/s...ne%20utility%20app&c=appsSteeffoon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:19:
[...]
Super, dank voor je aanvulling. Ik weet dat ik de wielmaat zelf heb ingesteld, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ik heb hem net nieuw, dus aan een lege batterij mag het ook niet liggen. Ik heb vanmorgen 'm een zwieber gegeven, en dan doet ie nog niets aan snelheid weergeven, dus vermoed dat het dan ergens anders aan ligt. Ik ga er vanavond even mee aan de slag.
Dan kan je ff de sensor los van alles checken. Kan je ook zien welke firmware erin zit.
---------------
Thanks, goeie tip weer :-).Mistraller schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:58:
[...]
Ff de magene app gebruiken om te checken. https://play.google.com/s...ne%20utility%20app&c=apps
Dan kan je ff de sensor los van alles checken. Kan je ook zien welke firmware erin zit.
Zojuist weer getest, en nu gaf hij wel een snelheid aan bij een zwieber aan het wiel. Raar dat hij vanmorgen dan onder de bomen weer gek deed...
Het apparaatje is 5 jaar oud, garantie is niet meer. Zou lijmen een goede optie zijn? Mensen toevallig ervaring mee?
Is het mogelijk om POIs te laten zien in de Bolt? Hoe?
Fijn dat je het even hebt nagekeken! Op de standaardkaart ziet het er hetzelfde uit helaas. Gek genoeg zijn er wel plekken te ontdekken waar de track goed is opgeslagen. Soms worden tracks goed opgeslagen binnen steden, maar zit er binnen open natuurgebied dan weer een afwijking in. Ik heb de verkoper deze vraag voorgelegd en het advies was even resetten. Het probleem is bekend en ook andere merken schijnen hier last van te hebben. Ik ga nog even een mailtje aan Sigma wagen en dat antwoord afwachten. En anders is het jammer.RigolleM schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:16:
@Oyster Zonet ook eens bekeken bij mij (Edge 830) op een plek waar het verkeerd zou kunnen lopen en inderdaad, op het satelliet beeld reed ik 2m naast de brug (in het water dus), op de standaard Google kaart reed ik op de brug. De positionering van die satelliet beelden is niet altijd synchroon met de werkelijkheid. Hoe ziet het er uit op een de standaard kaart?
Maar ook met een nieuwe batterij blijven temperatuur en hoogte op 0 staan.
Iemand dit al eens aan de hand gehad? Het lijken me twee compleet verschillende sensoren, dus vreemd toeval; aan de andere kant is het ook een heel klein kastje dus alles dicht op elkaar... Iemand dit eens bij de hand gehad en een oplossing ervoor?
Ik zal zeker ook Sigma zelf even mailen, maar ik verwacht daar een "koop maar een nieuwe"

Vandaag ben ik een stapje verder gekomen waarom de Sigma Rox er met locatie-bepaling er af en toe naast zit. Als ik ga fietsen dan zet ik de fietscomputer in de garage aan. Enkele seconden later geeft de fietscomputer "GPS OK" aan. Het viel mij al op dat de fietscomputer ook binnen kennelijk snel een gps-lock heeft. Vervolgens rij ik de garage uit en start even later de training. Vanaf dat punt had de route ook vandaag weer een afwijking.Oyster schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:56:
[...]
Fijn dat je het even hebt nagekeken! Op de standaardkaart ziet het er hetzelfde uit helaas. Gek genoeg zijn er wel plekken te ontdekken waar de track goed is opgeslagen. Soms worden tracks goed opgeslagen binnen steden, maar zit er binnen open natuurgebied dan weer een afwijking in. Ik heb de verkoper deze vraag voorgelegd en het advies was even resetten. Het probleem is bekend en ook andere merken schijnen hier last van te hebben. Ik ga nog even een mailtje aan Sigma wagen en dat antwoord afwachten. En anders is het jammer.
Onderweg ben ik even gestopt en heb ik de fietscomputer niet uitgezet. Na 10 minuten ben ik weer opgestapt en verder gefietst. Sinds dat moment heeft de locatie-bepaling strak op de route gezeten. In het vervolg zit ik mijn fietscomputer buiten aan en laat hem even rustig kalibreren. Wellicht dat dit mijn problemen voorkomt. Achteraf klinkt dit allemaal eigenlijk best wel logisch. Ben benieuwd.
En misschien niet exact het antwoord op je huidige vraag, maar volgens mij is het mogelijk om zelf POI aan de OSM maps toe te voegen https://github.com/treee111/wahooMapsCreator (zelf geen ervaring mee).here is a way to partially mimic a POI in Ride With GPS by using the add to cuesheet function. Each of the 18 cuesheet categories in RWGPS is handled when the Wahoo servers process the route, so you also get suitable(?) icons displayed on the ELEMNT such as a buger for the Food cue.
Ik vind het niet logisch dat de gehele rit een GPS blijft afwijken vanwege een afwijking aan het begin. Een GPS device moet dit zelf corrigeren op basis van de zichtbare satellieten tijdens de rit. Mijn Garmin heeft in een bos vaak een afwijking van 10+ meter, maar zodra deze weer voldoende satellieten ziet gaat de afwijking vanzelf terug naar 5 meter of minder.Oyster schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:01:
[...]
Achteraf klinkt dit allemaal eigenlijk best wel logisch. Ben benieuwd.
Ik zet mijn Garmin ook aan in de garage en de gps locatie is onmiddellijk spot-on... Ik zou die Sigma onmiddellijk terug sturen.Oyster schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:01:
[...]
In het vervolg zit ik mijn fietscomputer buiten aan en laat hem even rustig kalibreren. Wellicht dat dit mijn problemen voorkomt. Achteraf klinkt dit allemaal eigenlijk best wel logisch. Ben benieuwd.