• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Bij mijn 830 kan je als je scherm lockt nogsteeds tussen schermen swipen ?
Getest, helemaal gelijk, kan gewoon scrollen.
DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:52:
[...]

Vermoed ook whatsapp.

Best handig, tenzij je natuurlijk in chatgroep zit ofzo want dan krijg je continu berichten te zien.
Whatsapp ook idd en gelukkig houdt hij de mute status aan vanuit de verschillende apps zodat ik niet altijd met de Groningen Tweakers SR signalgroep in beeld hoef te fietsen :+

Diablo3 - Flickr - Strava

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:54
@Prulleman als je naar sensor pagina gaat kan je ook volledige bericht lezen.
Met de 530 denk best wat knopjes drukken, bij de 830 paar keer swipen op scherm.

Merk trouwens wel dat mijn 830 wat ouder begint te worden (kwa batterijduur, vraag me af of dit onder futurumshop garantie valt?), tijd dat ze de 840 solar uitbrengen...
(1040 is mij te groot)

[Voor 11% gewijzigd door DDX op 22-07-2022 10:06]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:52
DDX schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:05:
@Prulleman als je naar sensor pagina gaat kan je ook volledige bericht lezen.
Met de 530 denk best wat knopjes drukken, bij de 830 paar keer swipen op scherm.

Merk trouwens wel dat mijn 830 wat ouder begint te worden (kwa batterijduur, vraag me af of dit onder futurumshop garantie valt?), tijd dat ze de 840 solar uitbrengen...
(1040 is mij te groot)
Garantie denk ik niet, maar is wel weer een mailtje aan Garmin waard om vervolgens de 840 tegen een sterke discount te kopen. Zo ben ik van mn 820 naar 830 gegaan (halo probleem en heel slechte batterij).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-03 13:26
Even een pluim in de reet van Wahoo steken hoor...
Juni 2020 koop ik op bol.com een wahoo roam. Nu..juli 2022..loopt de batterij wel heel snel leeg, ik gekeken wanneer die gekocht was..en een beetje balen, want meer dan 2 jaar.. naja.. Laten we het via de wahoo website is proberen..

Even foto van de voor en de achterkant en een proof of purchase opsturen en vervolgens via de Nederlands importeur een bericht of ik met de verkoper contact op wilde nemen en een bepaald request nummertje door wilde geven.
Zo gezegd zo gedaan..

"We maken een retourzending aan, krijgt u daarna uw aankoopbedrag teruggestort"

\o/

Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13
Is het mogelijk om de Element Roam te muten?

Ik vind het een prima navigatie maar vind die geluiden vind ik mega irritant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 16:08

Flipmo

OMG !!

MaStar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:37:
Is het mogelijk om de Element Roam te muten?

Ik vind het een prima navigatie maar vind die geluiden vind ik mega irritant.
tijdens het fietsen kan je hem op "stil" zetten op de wahoo zelf.
Dan piept hij niet meer bij afslagen of als je van de route afwijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McMiGHtY
Op het middelste knopje als je in de route zit en op mute klikken... (zeg ik uit mn hoofd)

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:16
McMiGHtY schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:58:
Even een pluim in de reet van Wahoo steken hoor...
Juni 2020 koop ik op bol.com een wahoo roam. Nu..juli 2022..loopt de batterij wel heel snel leeg, ik gekeken wanneer die gekocht was..en een beetje balen, want meer dan 2 jaar.. naja.. Laten we het via de wahoo website is proberen..

Even foto van de voor en de achterkant en een proof of purchase opsturen en vervolgens via de Nederlands importeur een bericht of ik met de verkoper contact op wilde nemen en een bepaald request nummertje door wilde geven.
Zo gezegd zo gedaan..

"We maken een retourzending aan, krijgt u daarna uw aankoopbedrag teruggestort"

\o/
Heel netjes.
Had al vaker gelezen dat ze goede service hadden.
En nu?
Nieuwe roam?

https://www.strava.com/athletes/33878321

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Sprekend over batterijduur...

Ik heb vandaag in 5,5 uur mijn Edge 530 (15 maanden oud) van 100% naar 1% gekregen?
Ik beëindigde de rit en nog geen 10 seconden nadat ik op "Save Ride" drukte, viel hij uit.
Timing wel on point :+

Afgelopen dinsdag, 7:00 weg en kwart voor 11 ofzo terug, dus nog voor de enorme hitte (geen zonnesteek voor het beesie :+), dacht ik ook al een flink lager resterend percentage te zien, maar ik kon mij niet meer herinneren of hij 100% was toen ik vertrok (zelf last van de hitte ofzo :+).

3 weken geleden nog 10 uur onderweg met 40-50% resterend, dat weet ik nog zeker omdat ik toen grapte tegen mijn medefietsers dat ik nog wel 10 uur doorkon.
Uit het niets heb ik dus opeens een enorme daling in batterijduur, maar ik heb al maanden niet met instellingen gespeeld. Mijn standaard scherm in al deze ritten, die ik 99% van de tijd van de rit voor mijn neus had, is de kaart met navigatie + cadans datafield + hr of power datafield.

Nou meen ik mij te herinneren dat er laatst (vorige week ofzo) een update was.
Zijn er toevallig meer die hier last van hebben? Een Google poging levert mij geen nieuwsbericht / update / subredditpost / ander fora op...

[Voor 16% gewijzigd door TheTinusNL op 22-07-2022 19:35]

Informaticus of vakkundig Googler?

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 19:31

Steeffoon

Android-nerd

Naar aanleiding van veel YouTube-filmpjes bekeken te hebben en de tip hier op het forum, zojuist de bestelling geplaatst voor de Garmin Edge Explore 2. Ben heel benieuwd!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

TheTinusNL schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:30:
Nou meen ik mij te herinneren dat er laatst (vorige week ofzo) een update was.
Zijn er toevallig meer die hier last van hebben? Een Google poging levert mij geen nieuwsbericht / update / subredditpost / ander fora op...
Die update was er al 2 maand, en ik reed daarvoor met de beta's en ook geen batterij issues gehad met de Edge 830. Ik zou eerst eens controleren of je wel degelijk aan 100% bent vertrokken, want dat was nog niet echt duidelijk.
Steeffoon schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:44:
Naar aanleiding van veel YouTube-filmpjes bekeken te hebben en de tip hier op het forum, zojuist de bestelling geplaatst voor de Garmin Edge Explore 2. Ben heel benieuwd!
Lijkt mij een ideale instapper voor een niet te veeleisende gebruiker. Laat eens weten wat je vind van de UI, schijnt toch beter te zijn dan de x(x)30-reeks. Alvast veel plezier ermee.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@TheTinusNL check ook eens of de helderheid van het scherm is aangepast.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
RigolleM schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Die update was er al 2 maand, en ik reed daarvoor met de beta's en ook geen batterij issues gehad met de Edge 830. Ik zou eerst eens controleren of je wel degelijk aan 100% bent vertrokken, want dat was nog niet echt duidelijk.
Even nagekeken, hij draait 9.40 van 3 maanden geleden, maar ze hebben het over een "phased roll-out" dus dan zou het in theorie kunnen dat ik een aantal dagen geleden dacht een update te hebben, maar een fase van 3 maanden is wel heel erg lang...

Gisteren weet ik zeker dat ik op 100% begon. Ook die 10 uur rit weet ik zeker.
Dinsdag weet ik niet helemaal zeker of ik op 100% begon, maar vrij zeker van wel.
Voor de volgende ritjes maar eens extra op letten.
pdukers schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:19:
@TheTinusNL check ook eens of de helderheid van het scherm is aangepast.
Ik heb inderdaad het vermoeden dat een update een aantal instellingen heeft aangepast, aangezien ik al maanden of misschien zelf een jaar al niet meer aan de instellingen heb gezeten.
Ook qua sensoren of connectiviteit niets nieuws toegevoegd.

Eens kijken of het de komende ritjes weer zo snel leeg gaat, zo ja de instellingen maar weer eens induiken.

Bedankt voor de reacties beiden. (y)

Informaticus of vakkundig Googler?

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

RigolleM schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:57:
[...]

Lijkt mij een ideale instapper voor een niet te veeleisende gebruiker. Laat eens weten wat je vind van de UI, schijnt toch beter te zijn dan de x(x)30-reeks. Alvast veel plezier ermee.
Zal ik doen, dankjewel.
Ja, de interface van de X30-reeks heeft me niet weten te overtuigen, ook die van de eerste Explore die ik bij de MediaMarkt heb bekeken, was ik totaal niet weg. :)

----

Een vraagje;

Ik heb een Oppo Watch met Wear OS. Is het mogelijk om deze in combinatie met de Garmin Edge Explore 2 te gebruiken voor bepaalde metingen, zoals de hartslag? Er is een Strava app op aanwezig, maar weet niet of dat botst als je hem zowel op de watch als de Garmin logt? Iemand daar tips voor?

Het lijkt me zelf namelijk helemaal niets om met een hartslagband te rijden, en zoek naar alternatieven.

[Voor 30% gewijzigd door Steeffoon op 23-07-2022 11:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerbenBK
Steeffoon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:53:
[...]

Het lijkt me zelf namelijk helemaal niets om met een hartslagband te rijden, en zoek naar alternatieven.
Valt reuze mee hoor, ik merk er eigenlijk niets meer van. Ik heb geen ervaring met horloges maar lees altijd dat hartslagbanden toch een stuk nauwkeuriger zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Steeffoon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:53:
Als je correcte waardes wilt meten, ben je bijna verplicht een hartslagband te gebruiken. Ik rij al jaren met de laatste gen Garmin hartslagbanden en ik voel ze zelfs niet meer zitten...
TheTinusNL schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 11:12:
[...]
Even nagekeken, hij draait 9.40 van 3 maanden geleden, maar ze hebben het over een "phased roll-out" dus dan zou het in theorie kunnen dat ik een aantal dagen geleden dacht een update te hebben, maar een fase van 3 maanden is wel heel erg lang...
Ik zet de update er altijd manueel op, geen geduld tot ze online beschikbaar zijn... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 20:57
@Steeffoon ik begon ook met horloge voor hartslag, maar waardes waren soms erg slecht omdat het horloge niet goed zat. Nu al tijd met hartslag band maar merk die band ook niet echt meer.
Als je met hartslag om pols wilt rijden:
- horloge moet hartslag 'broadcasten' via bluetooth of ant. Garmin kan dat, wear os weet ik niet.
- hou er rekening dat je horloge goed zit tijdens fietsen anders krijg je slechte waardes.

Misschien kan je nog 2 gpx bestanden combineren waarvan je de ene locatie pakt en de andere hartslag maar lijkt mij een gedoe en niet betrouwbaar. Als het al kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
DialOut schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:50:
- hou er rekening dat je horloge goed zit tijdens fietsen anders krijg je slechte waardes.
Ook al zit die goed en aangespannen, blijf je slechte waarden krijgen.. loop maar eens een trap op, kijk ondertussen naar uw hartslag.. tegen dat je boven bent begint de hartslagwaarde te stijgen, met een hartslagband gaat die onmiddellijk naar omhoog van zodra je de eerste treden omhoog gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Dankjullie allen voor het advies, dat geeft hoop! Dan ga ik toch even kijken naar een hartslagband!

Vandaag mijn eerste rit (29km) gemaakt met de Garmin Edge Explore 2. Ik zou mijn bevindingen nog even delen.
Prima ding, MAAR, hij gaf twee keer aan dat ik van koers was geraakt. Eén keer was dat in een fietstunneltje (meer een viaduct) en een keer gewoon in het open veld. Opzich niet erg, maar de eerste keer belande hij direct in een reboot. Daarna is het toestel nog spontaan 1-2x uitgevallen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling... Straks maar even de winkel bellen... 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

@Steeffoon hier gisteren ook het eerste ritje met een verse Explore 2. Dat lijkt me niet helemaal goed inderdaad... Hij miept hier bij tunneltjes ook dat hij de route kwijt is, maar pakt die daarna in de open lucht direct weer op. Spontale reboots & uitvallen heb ik gelukkig niet gezien.

Het was wel even zoeken hoe ik de weergave van het navigatie-scherm aanpaste naar hoe dat in de promo-plaatjes is (met 2 data-velden onder de kaart ipv alleen een fullscreen kaart), maar dat heb ik gelukkig alsnog redelijk snel gevonden in het menu :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 20:57
RigolleM schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:42:
[...]

Ook al zit die goed en aangespannen, blijf je slechte waarden krijgen.. loop maar eens een trap op, kijk ondertussen naar uw hartslag.. tegen dat je boven bent begint de hartslagwaarde te stijgen, met een hartslagband gaat die onmiddellijk naar omhoog van zodra je de eerste treden omhoog gaat.
Klopt, maar hoe erg dat is ook afhankelijk van gebruik. Voor een steady rondje op mijn vaste route zou ik dat niet erg vinden. Als je intervals of een trainingsprogramma volgt is het wel belangrijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Chakotay schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:44:
@Steeffoon hier gisteren ook het eerste ritje met een verse Explore 2. Dat lijkt me niet helemaal goed inderdaad... Hij miept hier bij tunneltjes ook dat hij de route kwijt is, maar pakt die daarna in de open lucht direct weer op. Spontale reboots & uitvallen heb ik gelukkig niet gezien.

Het was wel even zoeken hoe ik de weergave van het navigatie-scherm aanpaste naar hoe dat in de promo-plaatjes is (met 2 data-velden onder de kaart ipv alleen een fullscreen kaart), maar dat heb ik gelukkig alsnog redelijk snel gevonden in het menu :P
Goed te horen dat je er ook een hebt.
Heb op aanraden van de winkel nu de instellingen teruggezet, en maar eens kijken of dat helpt... 🤔

Haha ja, dat vond ik ook wel even flink zoeken 😂

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McMiGHtY
rinslll schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:14:
[...]

Heel netjes.
Had al vaker gelezen dat ze goede service hadden.
En nu?
Nieuwe roam?
Nieuwe Roam in de aanbieding en met extra kortingsbon besteld en is reeds binnen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11
Mijn Garmin smartwatch doet op de racefiets hartslagmeting behoorlijk goed, zit zeker 90% van de tijd er precies op. Verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, en hoe je fietst. (Interval training zou ik hem minder snel vertrouwen). En dan zit hij er soms dus nog wel naast hoor, maar om achteraf een idee te hebben hoe je gefietst hebt moet dat echt wel voldoen (voor mij iig, als hij bij jou minder nauwkeurig is, dan kan dat natuurlijk ander verhaal worden).

Tegelijk, vroeger waren hartslagbanden kut (imo), maar een beetje band tegenwoordig vind ik iig geen probleem, en gezien ik me toch moet omkleden voor fietsen doe ik die nog wel om.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Vandaag een lange rit gemaakt op de racefiets, 55 kilometer met de Garmin Edge Explore 2. Geen gekke dingen meegemaakt, ook niet uitgevallen. Slechts eenmaal gaf hij aan dat ik van de koers afweek; maar dat was mijn eigen schuld. Heerlijk apparaatje.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:44
Is er voor Wahoo ook iets zoals https://www.openfietsmap.nl voor Garmin bestaat? Zodat je altijd up to date kaarten kunt krijgen?

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:49
Ja gewoon de juiste file (gmapsupp.img) op de genoemde website downloaden en via USB naar je Garmin kopieren. Wel even de naam wijzigen naar iets logisch, zodat je over een jaar nog weet wat welke kaart is.
AMD1800 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:38:
Is er voor Wahoo ook iets zoals https://www.openfietsmap.nl voor Garmin bestaat? Zodat je altijd up to date kaarten kunt krijgen?
Neen, zo eenvoudig kan het zijn bij Wahoo :P

Acties:
  • +2Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:08:
Mijn Garmin smartwatch doet op de racefiets hartslagmeting behoorlijk goed, zit zeker 90% van de tijd er precies op.
Of 10% er naast.. is te zien hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik ben eerder van het principe: juist is juist.. 10% foutmarge is te veel van het goede...

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-03 18:08
RigolleM schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:54:
[...]

Of 10% er naast.. is te zien hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik ben eerder van het principe: juist is juist.. 10% foutmarge is te veel van het goede...
Heb eens een paar keer gereden met edge gekoppeld aan hartslagmeter en dan epix 2. Nagenoeg dezelfde hartslaggevens, ook bij interval. Er zijn geen schokken en de horloge zit altijd in dezelfde positie naar boven gericht, wat het grote probleem bij hardlopen is. Bij fietsen is het dus significant beter.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:34
Vandaag 2x een first ervaring met mijn Wahoo Bolt in de vijf jaar dat ik hem gebruik.
  1. Vastloper met reset en na een 10 minuten wachten kon ik door met mijn route (die ik op vakantie echt nodig had). Was al na 3 uurtjes fietsen.
  2. Batterij leeg na zes uur fietsen. Toen was ik gelukkig nog maar 1 (lange) weg verwijderd van het dorp waar we verblijven.
Ik kreeg in de Elemnt app de melding dat de firmware update geslaagd was. Waarom zou iemand ooit een firmware update tijdens het opnemen van een activiteit willen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• DrAMetElfeNd
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Long time meelezer hier met een vraag. 🙂
Korte intro: sinds een klein anderhalf jaartje rondjes aan het rijden op een gravelfiets van de Decatthlon (bevalt goed). Sinds een maand of 3 ook frequent gebruiker van een Thule Chariot met daarin een kleine passagier. Tijdens het fietsen daarmee toch extra voorzichtig met achterop komend verkeer en soms zou ik graag ogen in mijn rug willen hebben om te zien wat er aankomt aan verkeer.
Ben dus benieuwd naar de ervaringen met een Garmin Varia. Het de handleiding al uitgeplozen maar was nu even benieuwd praktijkervaringen. Heb ik goed begrepen dat je alleen achterop komend verkeer kunt zien maar niet echt de positie ten opzicht van jou? Dat meer signaalfunctie is dan echte plaatsbepaling ten opzichte van jezelf. Overigens zou me dat nog steeds een veiliger gevoel geven, dan zoals momenteel zonder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Zou zo'n radar net als een parkeersensor niet continu afgaan op de aanhanger erachter, of is het intelligenter dan dat?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Steeffoon schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:22:
Vandaag een lange rit gemaakt op de racefiets, 55 kilometer met de Garmin Edge Explore 2. Geen gekke dingen meegemaakt, ook niet uitgevallen. Slechts eenmaal gaf hij aan dat ik van de koers afweek; maar dat was mijn eigen schuld. Heerlijk apparaatje.
Vandaag weer een rit gemaakt. Weer zo nu en dan koers kwijtgeraakt... En reboot ie zichzelf. Benieuwd wat Futurumshop gaat doen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrAMetElfeNd
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:56:
Zou zo'n radar net als een parkeersensor niet continu afgaan op de aanhanger erachter, of is het intelligenter dan dat?
Plan was om de radar op het karretje doen, dus dat probleem zou niet moeten optreden hoop ik :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
DrAMetElfeNd schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:31:
Korte intro: sinds een klein anderhalf jaartje rondjes aan het rijden op een gravelfiets van de Decatthlon (bevalt goed). Sinds een maand of 3 ook frequent gebruiker van een Thule Chariot met daarin een kleine passagier. Tijdens het fietsen daarmee toch extra voorzichtig met achterop komend verkeer en soms zou ik graag ogen in mijn rug willen hebben om te zien wat er aankomt aan verkeer.
Ben dus benieuwd naar de ervaringen met een Garmin Varia. Het de handleiding al uitgeplozen maar was nu even benieuwd praktijkervaringen. Heb ik goed begrepen dat je alleen achterop komend verkeer kunt zien maar niet echt de positie ten opzicht van jou? Dat meer signaalfunctie is dan echte plaatsbepaling ten opzichte van jezelf. Overigens zou me dat nog steeds een veiliger gevoel geven, dan zoals momenteel zonder.
Je ziet ook hoe snel ze naderen dmv stip op je scherm. Werkt erg goed, bijna te goed - hij ziet ook bijv auto’s als je zelf op het fietspad rijdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scraemus
  • Laatst online: 31-03 18:26
Afhankelijk van welke fietscomputer (of telefoon met app) je gebruikt zie je een afstandsindicator die ook aangeeft met kleur (wanneer kleuren scherm) hoe snel het gespotte ding jouw nadert. Ook meerdere naderende dingen worden appart aangegegeven, dus niet slechts ééñ. Ik heb er zelf een en zou echt niet meer zonder willen (fiets vaak op gecombineerde wegen waar geen fietspad is en dan is het toch wel een fijne toevoeging om de radar achterop te hebben). Nadeel van fietsen op een fietspad met weg ernaast is inderdaad dat ook daar de naderende dingen worden gespot (maar je leert vanzelf wel wanneer het nuttig is of niet).

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1Henk 'm!
Requiem19 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Je ziet ook hoe snel ze naderen dmv stip op je scherm. Werkt erg goed, bijna te goed - hij ziet ook bijv auto’s als je zelf op het fietspad rijdt.
Ook de trein als je naast een spoorweg fietst :+

@DrAMetElfeNd Je moet maar een paar YT-filmpjes bekijken van GPlama of DC rainmaker, om te zien hoe het werkt...

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Steeffoon schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:12:
[...]

Vandaag weer een rit gemaakt. Weer zo nu en dan koers kwijtgeraakt... En reboot ie zichzelf. Benieuwd wat Futurumshop gaat doen...
Even een update. Weet niet welke ervaringen jullie hebben met Futurumshop, maar vind de service niet echt je van het.

Belde over de problemen... moest ik maar op de mail zetten. Gedaan: apparaat moet terug gestuurd worden en dan gaan ze onderzoeken hoe en wat. Dat kan zomaar 3-4 weken duren. Gezegd dat ik daar het niet mee eens was, aangezien ik de Garmin pas 8 dagen in bezit heb. Was allemaal moeilijk en zou vandaag gebeld worden door de garantie afdeling. Niet dus.

Besloten deze terug te sturen binnen de 14 dagen zichttermijn en een nieuw exemplaar bij Coolblue te bestellen. Zal hier niet snel meer wat aan elektronica ofzo bestellen.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 06:03
Als je binnen de zichttermijn zit, of hoe het elders mag heten, zou ik sowieso geen contact opnemen met support. Gewoon meteen terug en een nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

oNo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:31:
Als je binnen de zichttermijn zit, of hoe het elders mag heten, zou ik sowieso geen contact opnemen met support. Gewoon meteen terug en een nieuwe bestellen.
Dat deed ik eigenlijk omdat ik hoopte dat ze wat flexibel zouden zijn met het omruilen voor een nieuwe, zoals zoveel winkels zouden doen. Ook omdat ik een kortingcode van €25 had gebruikt, en pakketje erbij had gekozen voor 5 jaar garantie. Maar dat neem ik nu voor lief...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-03 19:52
Ik heb een dingetje met mijn garmin edge 810 net nu we in Frankrijk zitten...
Eerste rit kom ik er achter dat ik alleen Benelux map heb. Kan gebeuren.
In de avond kaart van openfietsmaps erop gezet voor West Europa. Kaart ziet er goed uit en laad.
Echter als ik nu vanuit strava een route erop zet. Dan zie ik op de kaart wel de route als ik hem laad (overzicht). Maar wanneer ik op start klik (beginnen) dan heb ik geen navigatie en geen lijntje op de kaart hoe te rijden. En dat is toch wel erg onhandig.
Ik heb enkel deze kaart actief staan.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Als ik een punt op de kaart selecteer, dan krijg ik wel een route te zien om te volgen. Het werkt wel, maar niet vanaf een gpx....

[Voor 10% gewijzigd door Nixo op 31-07-2022 08:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:11
Nixo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 07:59:
Ik heb een dingetje met mijn garmin edge 810 net nu we in Frankrijk zitten...
Eerste rit kom ik er achter dat ik alleen Benelux map heb. Kan gebeuren.
In de avond kaart van openfietsmaps erop gezet voor West Europa. Kaart ziet er goed uit en laad.
Echter als ik nu vanuit strava een route erop zet. Dan zie ik op de kaart wel de route als ik hem laad (overzicht). Maar wanneer ik op start klik (beginnen) dan heb ik geen navigatie en geen lijntje op de kaart hoe te rijden. En dat is toch wel erg onhandig.
Ik heb enkel deze kaart actief staan.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Als ik een punt op de kaart selecteer, dan krijg ik wel een route te zien om te volgen. Het werkt wel, maar niet vanaf een gpx....
Heb je toevallig Snelwegen vermijden aanstaan? Dat moet voor OFM aanstaan omdat fietspaden de snelwegen zijn zag ik bij de instructies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-04 06:03
@Nixo Heel West-Europa?
Dan heb je vast weinig details. Voor snelheid helpt het een kaart van een zo klein mogelijk gebied actief te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nixo
oNo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:47:
@Nixo Heel West-Europa?
Dan heb je vast weinig details. Voor snelheid helpt het een kaart van een zo klein mogelijk gebied actief te hebben.
Nee Benelux en noord Frankrijk. Groot genoeg.
Detail wel laag gezet. Edge 810 is niet zo rap hehe
MJV schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:23:
[...]

Heb je toevallig Snelwegen vermijden aanstaan? Dat moet voor OFM aanstaan omdat fietspaden de snelwegen zijn zag ik bij de instructies.
Autowegen staat aan, maar die gebruik ik ook. Eens testen als die uit staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nixo
MJV schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:23:
[...]

Ik kan je wel zoenen! Autowegen uit was de oplossing! Merci!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nixo
Toch tevroeg gejuicht, iets zit nog niet lekker..deze route komt uit strava en geeft geen navi.
https://connect.garmin.com/modern/course/120497493

Deze heeft garmin connect gegenereerd en lijkt gewoon te gaan werken.
https://connect.garmin.com/modern/course/120495392

Het enige verschil is dat strava je een stukje over de seine stuurde met een pondje wat prima is. Maar kan de 810 dat niet aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:11
Nixo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:23:
Toch tevroeg gejuicht, iets zit nog niet lekker..deze route komt uit strava en geeft geen navi.
https://connect.garmin.com/modern/course/120497493

Deze heeft garmin connect gegenereerd en lijkt gewoon te gaan werken.
https://connect.garmin.com/modern/course/120495392

Het enige verschil is dat strava je een stukje over de seine stuurde met een pondje wat prima is. Maar kan de 810 dat niet aan?
Het zou me niet verbazen als dat stukje Seine dwars zit. Mijn 820 had ook af en toe routes die simpelweg niet berekend konden worden. Duurde ook telkens lang voordat ie dan met die foutmelding kwam. Met de 830 probleem niet meer gehad.

Mogelijke workaround: route opknippen in 2 gpx-en, een voor en een na de Seine?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nixo
Ja dat gevoel van die seine heb ik ook, belachelijk. Toch maar eens over een upgrade nadenken. Voor morgen een route zonder pondje. Thnx!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 15:47
Werkt prima, je kunt zie hoever het achterop komende verkeer is tov jou en je fietscomputer geeft ook een alert op basis van het snelheidsverschil. Werkt trouwens prima met een trailer (ik heb een Croozer for 2). zie hier: https://www.strava.com/activities/7504098780

Klimmen is trouwens wel heftig met een trailer met een kleine erin ;) is zomaar even 25 kg extra!

[Voor 3% gewijzigd door borft op 01-08-2022 11:09]

• DrAMetElfeNd
  • Niet online
@degene die gereageerd hebben op mijn vraag: dank voor de input!
Stuk(je) wijzer en ga wel over tot de aanschaf. Nu nog ff besluiten welke Edge voor mij voldoet en dan weer door :)

@borft: je merkt het zeker! Dat heb ik al kunnen ervaren. En met tegenwind is het een mooie extra remparachute (helemaal bij hardlopen).

• borft
DrAMetElfeNd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:15:
@degene die gereageerd hebben op mijn vraag: dank voor de input!
Stuk(je) wijzer en ga wel over tot de aanschaf. Nu nog ff besluiten welke Edge voor mij voldoet en dan weer door :)

@borft: je merkt het zeker! Dat heb ik al kunnen ervaren. En met tegenwind is het een mooie extra remparachute (helemaal bij hardlopen).
dat wtf momentje, dat je op het vlakke 300W trapt, en toch maar 27 gaat ;) de "klim" bij Austerlitz voelt alsof je in de Alpen rijdt :) Afgelopen maand een paar rondjes in Engeland gereden en was blij dat ik achter de 34t had gemonteerd :)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:34
SirLenncelot schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:53:
Vandaag 2x een first ervaring met mijn Wahoo Bolt in de vijf jaar dat ik hem gebruik.
  1. Vastloper met reset en na een 10 minuten wachten kon ik door met mijn route (die ik op vakantie echt nodig had). Was al na 3 uurtjes fietsen.
  2. Batterij leeg na zes uur fietsen. Toen was ik gelukkig nog maar 1 (lange) weg verwijderd van het dorp waar we verblijven.
Ik kreeg in de Elemnt app de melding dat de firmware update geslaagd was. Waarom zou iemand ooit een firmware update tijdens het opnemen van een activiteit willen?
Het leeglopen van de batterij kwam waarschijnlijk doordat de achtergrondverlichting constant aanstond. Vandaag zes uurtjes gefietst met verlichting op timer en 40% accu over.

Geen vastlopers meer gehad, echt geen idee waardoor dat veroorzaakt werd. Enige dat echt anders was, ik had nu de kaart van de omgeving wel ingeladen. Maar eigenlijk zou ik verwachtend dat ie zonder kaart juist minder info heeft om te verwerken.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

Na het gedoe met de Garmin Edge Explore 2, en misschien dat ik in de toekomst toch meer wil met serieuze grafieken, vandaag gekeken naar een ander model. Eindeloos lopen dubben tussen de Garmin Edge 830 en de Garmin Edge 1040. Die laatste voor het net wat grotere scherm en de nieuwe interface.. maar het verschil van 260 euro is niet mals. Hopen dat de 830 me gaat bevallen, aangezien ik de nieuwe interface van de Edge Explore 2 (en dus ook de 1040) erg prettig vond werken, en Komoot direct aan koersen werd toegevoegd bijvoorbeeld.

Ik krijg alleen de opgeslagen routes in Strava niet zichtbaar op de 830. In de Garmin vind je hiervoor Strava Routes, maar een rondje met Google leverde op dat dit niet meer werkte, of niet meer nodig was. Ik krijg het echter met geen mogelijkheid zichtbaar. Iemand een idee?

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 16:41
Heb je de routes in Strava met een ster geselecteerd ?
Ander staat hier een uitleg over het hoe en wat: https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

EdwinW schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:50:
Heb je de routes in Strava met een ster geselecteerd ?
Ander staat hier een uitleg over het hoe en wat: https://support.strava.co...en-met-je-Garmin-apparaat
Yes, de ster staat erbij. Maar de stappen op de website lijken niet te werken in mijn geval op één of andere manier... ik krijg ze niet te zien in de koersen op de Garmin 830.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:24

red bull

Keeps me awake !

Steeffoon schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:11:
[...]

Yes, de ster staat erbij. Maar de stappen op de website lijken niet te werken in mijn geval op één of andere manier... ik krijg ze niet te zien in de koersen op de Garmin 830.
Met mijn edge 530 loopt het ook niet helemaal lekker, duurt vaak lang voordat de route zichtbaar is.. Vond de app beter, maar die heb ik verwijderd |:(
Ik hoef zelfs geen ster te plaatsen op een Strava route om de koers zichtbaar te krijgen onder koersen op de Edge 830.

@red bull @Steeffoon Krijg je de koers(en) te zien in de Garmin Connect app?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15

Sherlock

No Shit

En heb je Strava Premium?

• GerbenBK
red bull schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Met mijn edge 530 loopt het ook niet helemaal lekker, duurt vaak lang voordat de route zichtbaar is.. Vond de app beter, maar die heb ik verwijderd |:(
Het werkte bij mij de laatste weken ook niet meer goed, na contact met de helpdesk en resetten van bloeitoet verbinden etc werkte het weer na het verwijderen van 150 oudere activiteiten. Kon me niet voorstellen dat het apparaat vol zat maar nu werkt het weer.

Ik zag de routes overigens wel in Garmin Connect maar ze gingen niet naar mn 830.

[Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 02-08-2022 13:21. Reden: typo]

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

RigolleM schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:04:
Ik hoef zelfs geen ster te plaatsen op een Strava route om de koers zichtbaar te krijgen onder koersen op de Edge 830.

@red bull @Steeffoon Krijg je de koers(en) te zien in de Garmin Connect app?
Yes, staan in de Garmin Connect app in mijn geval.
Dat is daarvoor niet nodig. Op de Edge Explore 2 werden ze ook gesynchroniseerd.

Steeffoon schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:24:
[...]
Yes, staan in de Garmin Connect app in mijn geval.
Verwijder eens een paar koersen op de Garmin Edge, en synchroniseer opnieuw. Staat de sortering op 'datum' of zoiets?

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

RigolleM schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Verwijder eens een paar koersen op de Garmin Edge, en synchroniseer opnieuw. Staat de sortering op 'datum' of zoiets?
Het maakt helaas geen verschil. Ook verschillende manieren van sorteren geprobeerd, geen verschil. Er stonden 5 koersen in, nu drie.... maar niet die van Strava. Alleen die ik handmatig toegevoegd heb uit Komoot...

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Steeffoon schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Dat is daarvoor niet nodig. Op de Edge Explore 2 werden ze ook gesynchroniseerd.
Ah oké, ik merk dat dat bij veel dingen verschil maakt, maar wellicht hier niet.
Steeffoon schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Het maakt helaas geen verschil. Ook verschillende manieren van sorteren geprobeerd, geen verschil. Er stonden 5 koersen in, nu drie.... maar niet die van Strava. Alleen die ik handmatig toegevoegd heb uit Komoot...
Enige wat ik nog kan bedenken is dat er een foute sync de boel blokkeert.

Ga naar Garmin Connect (op PC niet op mobile), klik rechtsboven op de horloge, klik daarna op uw Edge en daar kan je zien of er wachtende syncs staan, door ze te verwijderen (op kruisje klikken) 'clear' je de 'sync queue'.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-04 13:29
Steeffoon schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Je kan ook automatisch synchroniseren vanuit Komoot. Werkt als een zonnetje.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-04 14:49
Weet iemand of die irritante virtual partner van Garmin ook uit kan? Kijk de hele tijd naar het verkeerde pijltje...

• scraemus
  • Laatst online: 31-03 18:26
Stoffa schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:45:
Weet iemand of die irritante virtual partner van Garmin ook uit kan? Kijk de hele tijd naar het verkeerde pijltje...
Blijkbaar tegenwoordig niet meer (Edge 830 in ieder geval niet meer). Mocht je de route met Garmin Connect plannen dan kun je daar in de Tempocalculator optie de snelheid van de VP aangeven (dus heel snel of heel langzaam en je ziet hem bijna niet)

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Stoffa
scraemus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Blijkbaar tegenwoordig niet meer (Edge 830 in ieder geval niet meer). Mocht je de route met Garmin Connect plannen dan kun je daar in de Tempocalculator optie de snelheid van de VP aangeven (dus heel snel of heel langzaam en je ziet hem bijna niet)
Bizar gewoon dat dat niet uit kan. Sterker nog, ik vind het bizar dat het standaard aanstaat. Het zou zoveel logischer zijn als dat een optie was om aan te zetten voor sommige situaties dan gewoon perma-aan.

Af en toe vraag ik me af wat ze roken bij Garmin.
En wat is het probleem met die virtual partner? Ik rij als sinds de Edge 705 met dat ventje... en tijdens mijn uitstap naar Wahoo Elemnt Bolt hem zelfs gemist :+

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:38

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:50:
En wat is het probleem met die virtual partner? Ik rij als sinds de Edge 705 met dat ventje... en tijdens mijn uitstap naar Wahoo Elemnt Bolt hem zelfs gemist :+
Zoals @Stoffa al zei, het gaat mis als je naar het verkeerde pijltje kijkt. Ik vind dat ook irritant en zie de hele toegevoegde waarde van die functie niet echt. Van mij mag hij ook weg. ;)

• GerbenBK
Kluus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Zoals @Stoffa al zei, het gaat mis als je naar het verkeerde pijltje kijkt. Ik vind dat ook irritant en zie de hele toegevoegde waarde van die functie niet echt. Van mij mag hij ook weg. ;)
Ik rij al een paar jaar met Garmins maar ik weet niet over welk pijltje jullie het hebben? :)
Kluus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:16:
[...]

Het is hier nog nooit mis gegaan.. dus ligt aan het manneke op de fiets niet deze op uw garmin :+

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:38

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Het is hier nog nooit mis gegaan.. dus ligt aan het manneke op de fiets niet deze op uw garmin :+
Meestal gaat het goed maar het manneke op de fiets is inderdaad niet altijd even helder meer he ;).

• Stoffa
RigolleM schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Irrelevant. Een functie als deze is bedoeld om iemand harder zijn best te laten doen dmv een soort worst voor de neus idee. Iedereen kan begrijpen dat zoiets gewoon niet standaard aan dient te staan, ongeacht of mensen zich wel of niet vergissen in het aflezen. Als je serieus traint dan zijn het gros van je ritjes rustige, aerobe ritten met geen enkele toepassing voor een virtual partner.
En als je gewoon met een maat een rustige zondagsrit maakt is er ook geen nut overigens. Oftewel: voor het merendeel van de ritten, voor het merendeel van de mensen, is dit nutteloos.
Dit is typisch het soort functie dat mensen optioneel aan, IPV optioneel uit zetten (maar dat laatste zit er dus zelfs helemaal niet in).

Dat mensen stellen dat het best aan kan staan omdat zij zich er nooit door vergissen is een beetje hetzelfde als zeggen "Als ik google maps open geeft hij altijd standaard de route naar China aan, maar ik weet dat ik daar niet op moet letten dus het is prima verder."
Fair enough, maar het slaat als een tang op een varken.

[Voor 44% gewijzigd door Stoffa op 03-08-2022 11:39]

@Stoffa Je moet hier niet klagen maar op het forum van Garmin.. och je zal daar niet alleen zijn.. staan al jaren vol met klachten rond die virtuele partner. Wil je er vanaf, is er momenteel keuze genoeg.. Wahoo, Hammerhead,...

Uw vergelijking maakt ook geen steek... ik heb er geen last van, en rij al jaren rond met Garmin devices, maar je kan je er ook dik in maken zoals je nu doet.. maar het blijft wel aanwezig, dus zure pil doorslikken en lekker gaan fietsen...

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-04 13:53
Sigma Rox gebruikers hier? Ik heb er eentje aangeschaft een tijdje terug maar krijg hierop de kcal niet aan de praat. Alle persoonlijke gegevens ingevuld, HRM-band gekoppeld met de Rox (11.1 Evo) en inmiddels 4 ritten gedaan maar de kcal blijven steady op 0 staan.

Wanneer ik de band koppel met mijn Wahoo Element Bolt worden ze wel gewoon netjes geregistreerd. Zit er een speciale functie op die Rox waarmee ik mijn kcal wél te zien krijg?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Typhone schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:47:
Sigma Rox gebruikers hier? Ik heb er eentje aangeschaft een tijdje terug maar krijg hierop de kcal niet aan de praat. Alle persoonlijke gegevens ingevuld, HRM-band gekoppeld met de Rox (11.1 Evo) en inmiddels 4 ritten gedaan maar de kcal blijven steady op 0 staan.

Wanneer ik de band koppel met mijn Wahoo Element Bolt worden ze wel gewoon netjes geregistreerd. Zit er een speciale functie op die Rox waarmee ik mijn kcal wél te zien krijg?
"Je kunt in één van de gegevensvelden op de rox je calorieverbruik instellen."
Volgens iemand hier, ik heb er zelf geen ervaring mee:
https://www.fiets.nl/foru...pic.php?t=55705&start=312

• Typhone
Sherlock schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

"Je kunt in één van de gegevensvelden op de rox je calorieverbruik instellen."
Volgens iemand hier, ik heb er zelf geen ervaring mee:
https://www.fiets.nl/foru...pic.php?t=55705&start=312
Ja dat veld heb ik aanstaan en zichtbaar. Maar die blijft netjes op 0 staan. Overigens is dat draadje wel een stuk ouder dan de Rox 11.1 Evo is ;)
Ook al wordt de hartslag wel gewoon berekend.
Cadans en snelheidssensor zijn overigens ook aanwezig en installed op de fiets :)

[Voor 14% gewijzigd door Typhone op 03-08-2022 15:06]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Typhone schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:04:
[...]
Ja dat veld heb ik aanstaan en zichtbaar. Maar die blijft netjes op 0 staan. Overigens is dat draadje wel een stuk ouder dan de Rox 11.1 Evo is ;)
Het lijkt erop dat het een veld is waarbij je eerst zelf een waarde op moet geven, voor hoeveel je denkt te verbruiken. Kan dat kloppen?

• Stoffa
RigolleM schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:20:
@Stoffa Je moet hier niet klagen maar op het forum van Garmin.. och je zal daar niet alleen zijn.. staan al jaren vol met klachten rond die virtuele partner. Wil je er vanaf, is er momenteel keuze genoeg.. Wahoo, Hammerhead,...

Uw vergelijking maakt ook geen steek... ik heb er geen last van, en rij al jaren rond met Garmin devices, maar je kan je er ook dik in maken zoals je nu doet.. maar het blijft wel aanwezig, dus zure pil doorslikken en lekker gaan fietsen...
Ik moet niks maat :)

• Typhone
Sherlock schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Het lijkt erop dat het een veld is waarbij je eerst zelf een waarde op moet geven, voor hoeveel je denkt te verbruiken. Kan dat kloppen?
Nee kan daar absoluut niks zelf invullen.
Als ik reviews en screens bekijk staat er na een rit ook gewoon van alles ingevuld.
Nee so far ben ik niet te spreken over de Sigma Rox 11.1 :)

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

RigolleM schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Enige wat ik nog kan bedenken is dat er een foute sync de boel blokkeert.

Ga naar Garmin Connect (op PC niet op mobile), klik rechtsboven op de horloge, klik daarna op uw Edge en daar kan je zien of er wachtende syncs staan, door ze te verwijderen (op kruisje klikken) 'clear' je de 'sync queue'.
Dankjewel voor het meedenken. Ik heb gelijk de stappen even uitgevoerd; al zie ik geen horloge-icoontje of dergelijke.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Steeffoon schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Dankjewel voor het meedenken. Ik heb gelijk de stappen even uitgevoerd; al zie ik geen horloge-icoontje of dergelijke.[Afbeelding]
@RigolleM bedoelde de Garmin Connect website. Jouw plaatje is van Garmin Expres.
Maar zorg iig dat ie ook daar volledig bijgewerkt is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Typhone schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:18:
[...]

Nee kan daar absoluut niks zelf invullen.
Als ik reviews en screens bekijk staat er na een rit ook gewoon van alles ingevuld.
Nee so far ben ik niet te spreken over de Sigma Rox 11.1 :)
Ik ben ook zomaar aan het Googlen hoor, maar in deze review lijkt het wel alsof het enkel met een powermeter werkt. Zou dat kunnen?

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

magic_nl schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

@RigolleM bedoelde de Garmin Connect website. Jouw plaatje is van Garmin Expres.
Maar zorg iig dat ie ook daar volledig bijgewerkt is.
Ah, dat verklaart het. Zojuist even gekeken bij Connect; zie geen wachtende syncs. Ik begrijp er niets van... heeft niemand dan het probleem dat Strava Routes niet bij de koersen staan? :P

Steeffoon schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Ah, dat verklaart het. Zojuist even gekeken bij Connect; zie geen wachtende syncs. Ik begrijp er niets van... heeft niemand dan het probleem dat Strava Routes niet bij de koersen staan? :P
Ik heb deze morgen 2 Strava routes aangemaakt (zonder ster/favoriet) en ze staan onder koersen beschikbaar op mijn Edge.

Ze staan wel op uw Garmin Connect app (mobile/browser PC), dus moet je gaan zoeken bij de synchronisatie met uw device. De link van Strava naar Garmin is in orde, maar niet van Garmin server naar uw toestel. Ik wil het niet graag zeggen, maar een reset zou misschien kunnen helpen, en van scratch beginnen op uw nieuwe Edge, niks overbrengen van de vorige.

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-03 15:49
Heeft iemand ervaring met de Apple Watch als hartslagmeter zichtbaar te maken op de Wahoo Elment Roam?

Ik probeer dit door de app HeartCast te gebruiken en deze met bluetooth verbinding maakt met de Wahoo Elment Roam. Soms is de hartslag zichtbaar op de fietscomputer maar vaak valt deze ook weer weg. Bij de volgende fietsrit moet ik de hartslag meter weer verwijderen en toevoegen op de Wahoo om het weer te proberen.

Het lijkt ook alsof de Wahoo maar 1 bluetooth verbinding kan maken. Wanneer ik de Apple Watch als hartslagmeter wil instellen dan heeft mijn telefoon geen verbinding meer met de Wahoo waardoor ik geen routes kan instellen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

• borft
Naximuz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:56:
Heeft iemand ervaring met de Apple Watch als hartslagmeter zichtbaar te maken op de Wahoo Elment Roam?

Ik probeer dit door de app HeartCast te gebruiken en deze met bluetooth verbinding maakt met de Wahoo Elment Roam. Soms is de hartslag zichtbaar op de fietscomputer maar vaak valt deze ook weer weg. Bij de volgende fietsrit moet ik de hartslag meter weer verwijderen en toevoegen op de Wahoo om het weer te proberen.

Het lijkt ook alsof de Wahoo maar 1 bluetooth verbinding kan maken. Wanneer ik de Apple Watch als hartslagmeter wil instellen dan heeft mijn telefoon geen verbinding meer met de Wahoo waardoor ik geen routes kan instellen.

niet specifiek. ik heb de elemnt, en die kan zeker meerdere bt verbindingen tegelijk. Moet wel zeggen dat ik het in de praktijk niet gebruik, omdat al mijn sensoren ook ant+ kunnen. Kan je niet gewoon de route kiezen op de Roam? In principe heb je daar de app niet voor nodig.

• Blurk62
  • Laatst online: 31-03 13:20
Typhone schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:47:

Ik heb hem ook en ook bij mij iedere rit 0 kcal. Ik vond dat raar en er staat niets over in de gebruiksaanwijzing. Daarom ben ik uitgebreid op zoek geweest naar reviews en kwam op youtube bijvoorbeeld deze, deze en deze tegen waarbij de waarde ook op 0 stond. In deze review staat dan wel weer een waarde op het scherm 8)7
Ik heb geen sensoren gekoppeld en ik ben er maar vanuit gegaan dat het normaal is. Dat lijkt me in mijn geval eigenlijk ook wel logisch, je calorieverbruik is afhankelijk van je inspanning en dat kun je niet bepalen op basis van afstand en/of snelheid alleen. Alle apparaten die wel verbruik laten zien verkopen in feite onzin, want wat verbruik je 10 km bergaf met 60 km per uur, of 1 km langzaam berg op met 10% stijging?
Geen idee of hartslagmeting wel voldoende is om echt iets zinvols te zeggen over calorieverbruik of dat dit gecombineerd moet worden met vermogensmeting.

Ik ben eigenlijk best tevreden met het apparaatje. Het vrij indelen van het aantal, de grootte en de kleur van de velden vind ik een groot pluspunt. Het koppelen met Komoot of het importeren van een gpx file is erg simpel en voldoet voor mij. Wat ik jammer vind is dat de temperatuur- en hoogtemeting niet erg klopt. De temperatuur wijkt vaak wel een graad of 3 af en mijn huis staat na een rondje fietsen wel eens 20 meter hoger of lager; en dat in het vlakste deel van het land.
Tot nu toe één keer een probleem gehad dat het apparaat na een trage opstart (zoeken naar satellieten) compleet bleef hangen en nergens meer op reageerde. Na een minuut of 10 schakelde hij echter automatisch uit en kon daarna gewoon weer gestart worden alsof er niets gebeurd was.

Er is een hotline die je kunt bellen met vragen, volgens mij gewoon in het Nederlands.

[Voor 6% gewijzigd door Blurk62 op 04-08-2022 17:49]

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

RigolleM schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

Ik heb deze morgen 2 Strava routes aangemaakt (zonder ster/favoriet) en ze staan onder koersen beschikbaar op mijn Edge.

Ze staan wel op uw Garmin Connect app (mobile/browser PC), dus moet je gaan zoeken bij de synchronisatie met uw device. De link van Strava naar Garmin is in orde, maar niet van Garmin server naar uw toestel. Ik wil het niet graag zeggen, maar een reset zou misschien kunnen helpen, en van scratch beginnen op uw nieuwe Edge, niks overbrengen van de vorige.
Thanks. Ben bang dat ik daar maar aan moet geloven dan, als dat het oplost.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Naximuz schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:56:

Ik heb een Garmin Edge 530, en heb ook geprobeerd om m’n Apple Watch als hr meter te gebruiken. Ik heb zowel Heartcast als BlueHeart geprobeerd. Maar geen van beide werkte probleemloos. Zelfde problemen als die jij aangeeft. Soms wel, vaak niet werken. Moeite met Bluetooth koppeling. Kortom niet betrouwbaar.
Ik heb maar gewoon een ant+ hr band gekocht. Die werkt altijd, of het batterijtje moet leeg zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

magic_nl schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:46:
[...]

Ik heb een Garmin Edge 530, en heb ook geprobeerd om m’n Apple Watch als hr meter te gebruiken. Ik heb zowel Heartcast als BlueHeart geprobeerd. Maar geen van beide werkte probleemloos. Zelfde problemen als die jij aangeeft. Soms wel, vaak niet werken. Moeite met Bluetooth koppeling. Kortom niet betrouwbaar.
Ik heb maar gewoon een ant+ hr band gekocht. Die werkt altijd, of het batterijtje moet leeg zijn.
Dezelfde ervaringen.. puur uit interesse eens getest en het werkte, maar de volgende keer dat ik het eens probeerde, werkte het niet meer.

Maar sowieso kloppen de HR-waardes niet die van mijn AW6 komen, als ik die gebruik tijdens een recreatieritje zonder Garmin Edge.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:24

red bull

Keeps me awake !

Steeffoon schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Thanks. Ben bang dat ik daar maar aan moet geloven dan, als dat het oplost.
Wat ik nu doe is de gpx naar mijn telefoon sturen en die dan met connect app openen en naar mijn telefoon sturen (android)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:22

Oxigeon

En zo is dat!

magic_nl schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 20:46:
[...]

Hier ook een 530 en heb zelf een Samsung galaxy watch. Ik heb die ook op alle manieren proberen te koppelen. Uiteindelijk op Ali een Magene hartslag band besteld van ik meen 12 euro. Werkt perfect

Tevens omdat ik snel last van de knie krijg hier een cadans meter van hetzelfde merk gekocht wat ook fijn te koppelen is. Heb deze 3igenlijk gekocht omdat ze zeggen dat je met een hoge cadans moet fietsen. Aangezien ik pas een jaartje fiets heb ik deze voor een paar euro besteld.

[Voor 16% gewijzigd door Oxigeon op 05-08-2022 16:27]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Steeffoon

Steeffoon

Android-nerd

red bull schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Wat ik nu doe is de gpx naar mijn telefoon sturen en die dan met connect app openen en naar mijn telefoon sturen (android)
Dat is inderdaad ook nog een idee.

Even een update:
ik heb een reset gedaan van het toestel en de instellingen niet hersteld. Dit omdat ik gisteren twee sensoren (cadans en hartslag) heb toegevoegd; en die Garmin 830 spontaan vanuit het niets ritten begon te starten. Dit terwijl er niet eens een verbinding was met de sensoren. Je kon niet normaal door het menu, of hij startte een rit. Heel gek. De reset is nu een paar uur geleden; nog geen gekkigheid gemerkt.

Helaas lijkt het resetten niet geholpen te hebben voor de weergave van de Strava koersen... :?

Steeffoon schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:08:
[...]
Helaas lijkt het resetten niet geholpen te hebben voor de weergave van de Strava koersen... :?
Vreemd, zou dit toch eens aankaarten bij Garmin, via hun support diensten of via het forum...

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een tijdje geleden vroeg ik naar een Android app die routegegevens kan loggen. @Mistraller gaf toen de uitstekende tip om de Wahoo app te gebruiken. Daar ben ik sindsdien zeer tevreden over. Het heeft altijd probleemloos met mijn ANT+ sensoren gewerkt, enkel de hoogtemeting blijft zoals bekend met gps problematisch.

Helaas heb ik nog niet echt een solide manier gevonden om mijn telefoon op het stuur te bevestigen, dus die blijft regelmatig in mijn rugzak. Dat blijkt toch een beetje onhandig en het blijft natuurlijk een telefoon. Die vergeet ik liever niet van mijn fiets te halen. Soms stel ik hem wel in voor logging, soms niet. Er moet dus een wat vastere oplossing komen.

De zoektocht naar een andere fietscomputer is gestart. De Garmin en Wahoo oplossingen vind ik even te duur en kaartnavigatie gebruik ik niet vaak. Sigma heeft de Rox 2.0 en 4.0 met zelfstandige positiebepaling voor een interessante prijs. Op de 4.0 kan je externe sensoren aansluiten en beschikt zelfs over barometrische hoogtebepaling! Interessant, ik ga nog even verder speuren.

[Voor 6% gewijzigd door Oyster op 06-08-2022 10:59]

Pagina: 1 ... 73 ... 77 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee