Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Prulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Wat gebeurt er dan wel? Gewoon geen reactie? Misschien wat geks met cookies of cache..? Andere browser proberen?
Wekt het via de app wel?
Werkt wel via de app inderdaad. Ik kan mij niet herinneren of ik het met meerdere browsers heb geprobeerd, zal dat nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 06:09
Mannen, ik heb een vraag.
Een tijdje terug had ik een PR gereden op de 40km. Namelijk 1:29u, ik wisat niet dat dit bijgehouden werd. Daarop heb ik eens gekeken en heb dat PR zien staan op de connect site van Garmin. ik ben daarop wel getriggerd om eens te kijken hoe snel in deze afstand daadwerkelijk af kan leggen als ik mijn best doe. Nou, Dat bleek 1u en 18 minuten te zijn. Best een aardig stukje er vanaf gereden dus. Ik was helemaal trots. MAAAAARRR.... dit PR komt nergens tevoorschijn. Het oude blijft staan terwijl de nieuwe activiteit waarin ik het PR heb gereden wel geregistreerd staat. Weten jullie wat er fout gaat en hoe ik dit kan herstellen? In mijn Garmin 830 staat het PR wel goed maar op de site komt hij niet. Ook niet na cyncen en met de kabel aan de pc hangen en alles nogmaals syncen en updaten. Kan iemand mij hiermee helpen?

Nevermind. Een PR wordt niet meegenomen in een bewerkte activiteit. Ik heb hem herteld en nu komt hij er wel te staan. Ik had hem ingekort omdat hij eerst 5 minuten in de achtertuin ook al gestart was (automatisch starten stond aan)

[ Voor 12% gewijzigd door stevens20 op 26-07-2021 23:15 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
stevens20 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:09:
Mannen, ik heb een vraag.
Een tijdje terug had ik een PR gereden op de 40km. Namelijk 1:29u, ik wisat niet dat dit bijgehouden werd. Daarop heb ik eens gekeken en heb dat PR zien staan op de connect site van Garmin. ik ben daarop wel getriggerd om eens te kijken hoe snel in deze afstand daadwerkelijk af kan leggen als ik mijn best doe. Nou, Dat bleek 1u en 18 minuten te zijn. Best een aardig stukje er vanaf gereden dus. Ik was helemaal trots. MAAAAARRR.... dit PR komt nergens tevoorschijn. Het oude blijft staan terwijl de nieuwe activiteit waarin ik het PR heb gereden wel geregistreerd staat. Weten jullie wat er fout gaat en hoe ik dit kan herstellen? In mijn Garmin 830 staat het PR wel goed maar op de site komt hij niet. Ook niet na cyncen en met de kabel aan de pc hangen en alles nogmaals syncen en updaten. Kan iemand mij hiermee helpen?
Je moet dat nieuwe record ergens in de app nog accepteren. Vind ik ook vrij onduidelijk. Misschien dat iemand anders er een betere uitleg bij kan geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 06:09
Palomar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:16:
[...]

Je moet dat nieuwe record ergens in de app nog accepteren. Vind ik ook vrij onduidelijk. Misschien dat iemand anders er een betere uitleg bij kan geven..
Thnx, ik heb het al gevonden. Mijn post is al aangepast. Toch bedankt.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:53
Ook maar de Wahoo Bolt V2 besteld.

Omdat de Edge Explore geen PM ondersteunt toch maar aan het kijken naar een nieuwe computer. In eerste aanleg neigde ik naar de Edge 530, maar na er wat in te hebben gedoken geef ik toch de voorkeur aan Wahoo. Hoewel Garmin iets meer functionaliteiten heeft, vind ik de navigatie en de user interface erg onprettig en matig. Zeker als ik overga naar een computer zonder touchscreen zoals mijn huidige heeft lijkt mij dit niet prettig. Zodra hij geleverd is zal ik eens kort mijn bevindingen delen!

Over leveren gesproken.. volgens mij gaat het wel even duren, het apparaat is overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer heel veel gesukkel met Wahoo Elemnt: ritten die niet meer synchroniseren, navigatie die plots stopt, routes die niet willen starten. Het is en blijft een mooi toestel, door zijn eenvoud en met de Bolt V2 ziet de navigatie er wel gelikt uit als je niet wilt investeren in een Karoo 2.. maar ze moeten daar toch eens hun zaken op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:13
Hier afgelopen 3? weken 2x een crash van m'n bolt V1 tijdens een rit. Huidige rit wordt wel netjes hersteld en er raakt niks verloren, maar het is gewoon even een ergerlijk moment. Verder hangen alle afdekrubbertjes los (na 1 jaar al). Verder prima tevreden wel, combinatie app en bolt werkt prima. Had achteraf wel liever een normale elemnt gekocht, dus met een groter scherm. Heb 'm nu 3,5 jaar en 10k km in gebruik ongeveer.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:53
Zelf speelt het navigatie-element voor mij geen rol, anders was ik waarschijnlijk voor de Garmin gegaan inderdaad. De Edge Explore heeft ook een best redelijke nav functie maar ik maak er te weinig gebruik van.

Het crashen baart wel zorgen. Online heb ik hier maar beperkt over gelezen. Zou dit gerelateerd zijn aan het navigeren of kunnen deze crashes zich ook voordoen tijdens het loggen? Ik begrijp wel dat er regelmatig software updates worden uitgerold, zeker voor de V2.

Kort vraagje: biedt de Bolt de ondersteuning om stats schermen te customizen op een zelfde manier als de Garmin? Kan ik als gebruiker zelf bepalen waar welke stats worden weergegeven en in welke grootte?

[ Voor 17% gewijzigd door Hoiz op 27-07-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoiz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:49:
Het crashen baart wel zorgen. Online heb ik hier maar beperkt over gelezen. Zou dit gerelateerd zijn aan het navigeren of kunnen deze crashes zich ook voordoen tijdens het loggen? Ik begrijp wel dat er regelmatig software updates worden uitgerold, zeker voor de V2.
Het zou tijdens het navigeren zijn dat het toestel uitvalt.
Kort vraagje: biedt de Bolt de ondersteuning om stats schermen te customizen op een zelfde manier als de Garmin? Kan ik als gebruiker zelf bepalen waar welke stats worden weergegeven en in welke grootte?
Ja, je kan kiezen welke datavelden je wilt tonen en hoeveel je er wilt op één pagina. Dit bepaalt dan de grootte van het dataveld. IQ velden bestaan niet bij Wahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:13
Hoiz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:49:
Zelf speelt het navigatie-element voor mij geen rol, anders was ik waarschijnlijk voor de Garmin gegaan inderdaad. De Edge Explore heeft ook een best redelijke nav functie maar ik maak er te weinig gebruik van.

Ik was wel aan het navigeren ja, maar dat doe ik vaker zonder problemen. Geen idee waardoor een crash zich voordoet. Updates zijn er vrijwel elke 2 weken? wel denk ik tegenwoordig.

En je kan zeker velden customizen. Je doet dit via de app. Je bolt meot aan staan en geconnect zijn, anders kan je geen intstellingen wijzigen. Je kan dan een heleboel voorgedefinieerde velden selecteren en op volgorde zetten. Bovenaan in de lijst is ook bovenaan in je scherm op je bolt. En als je dan inzoomt, verminder je het aantal velden en worden ze ook groter. Ik kan er max 9 volgens mij, maar ik heb er minder. Ik denk zo uit m'n hoofd: (5s avg vermogen, hartslag, huidige snelheid, cadans, ritduur, temperatuur, afgelegde km en helling). Als je dan inzoomt in dit scherm, verdwijnen helling en KM her eerste, daarna ritduur. tijdens een trainingskoersje of kop-over-kop met de fietsclub heb ik bijvoorbeeld enkel vermogen en hartslag of vermogen, hartslag, snelheid en cadans. Ze zijn dan lekker groot en dus goed zichtbaar.

Als ik navigeer en dus het kaartje in beeld heb, staan vermogen en hartslag erboven. Staat wel fancy :9

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28
RigolleM schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:15:
Er is weer heel veel gesukkel met Wahoo Elemnt: ritten die niet meer synchroniseren, navigatie die plots stopt, routes die niet willen starten. Het is en blijft een mooi toestel, door zijn eenvoud en met de Bolt V2 ziet de navigatie er wel gelikt uit als je niet wilt investeren in een Karoo 2.. maar ze moeten daar toch eens hun zaken op orde krijgen.
Dat ben ik met je eens... Ik heb ook jaren een Elemnt Bolt gebruikt, over het algemeen probleemloos. Tot zo'n beetje het begin van het jaar, continu gedoe met synchroniseren van routes. Als ik her en der lees heeft Wahoo dat nog steeds niet volledig onder controle...

De Karoo 2 die ik nu heb bevalt prima. Qua functionaliteit natuurlijk geen eerlijk vergelijk met de Bolt, maar de stabiliteit ervaar ik als identiek.
Sinds april in gebruik. Op 1 keer een probleem met synchroniseren van routes en ritten na (kwam door een probleem met de Hammerhead cloud dat >24 uur heeft geduurd, waardoor je nauwelijks nog iets met de K2 kan. Flinke design flaw wat mij betreft...) is dit opnieuw een fietscomputer waar ik helemaal tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-06 21:17
Ik fiets tegenwoordig wat minder (jonge kids) maar geen enkele issues met mn Bolt. Herken niets van wat hier gezegd wordt althans. Mazzel?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:12

Flipmo

OMG !!

Maardiweb schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:20:
Ik fiets tegenwoordig wat minder (jonge kids) maar geen enkele issues met mn Bolt. Herken niets van wat hier gezegd wordt althans. Mazzel?
same here, fiets elke week wel 2x met navigatie en herken niks van bovengenoemde problemen.
routes inladen via mail, whatsapp of dropbox, synschroniseren via komoot / strava werkt allemaal goed.
Bij eindigen activiteit staat de rit ook direct op strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:54
Flipmo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:31:
[...]

same here, fiets elke week wel 2x met navigatie en herken niks van bovengenoemde problemen.
routes inladen via mail, whatsapp of dropbox, synschroniseren via komoot / strava werkt allemaal goed.
Bij eindigen activiteit staat de rit ook direct op strava.
Heb de v2 nu bijna een maand en hier ook geen problemen.
Het enige die ik had was toen ik een route wou verwijderen de element app crashte,maar dat is met de nieuwste update opgelost .

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:11

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag dan eindelijk met mijn nieuwe Garmin Edge 530 op tour kunnen gaan die ik van het weekend binnen heb gekregen. Echter nog enkele vraagjes.

Ik heb een route gedownload van een vriend welke ik via de gpx download heb gedownload en via connect (pc) naar mijn edge heb gezet.

Route volgen etc gaat allemaal prima. Heb nadat ik de route erop had staan nog wat segmenten met een sterretje aangevinkt die op de "koers" lagen zoals Garmin dit netjes noemt.

Nu is het zo dat ik tijdens de "koers" geen live segmenten doorkrijg. Kan dit kloppen?

Ongeveer 4km van huis zet ik de koers uit en maak ik nog zelf een korte lus. In deze lus zit wel een segmentje. Deze geeft de Garmin dan wel weer aan. Doe ik iets fout? Of geeft de Garmin gewoon geen live segmenten weer tijdens een koers?

Moet ik segmentjes aanvinken met een ster voor ik ze zie? Of worden willekeurig alle segmenten weergeven?

Edit: ja ik heb strava premium
Edit 2: flink moeten harken met deze wind vandaag

[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 28-07-2021 21:34 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 14:51
Hoe valt het batterijverbruik van de Karoo 2 in de praktijk na enkele maanden mee? en hoe verhoud zich dat tot een Wahoo Bolt V2?
Ik lees online dat met slim gebruik (helderheid lager, geen telefoon koppeling tijdens rijden) het prima 10+ uur uit kan houden. Is dat ook de mening hier?

Mijn toepassing is dat ik sporadisch een rit van richting de 10 uur zal maken, die keren kan ik prima even een aantal batterijbesparende maatregelen nemen is mijn idee. standaard zijn de ritjes tussen de 1 en 5 uur.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:51

Phydomir

Dennis

Heb een Bolt V1 en die doet ook ongeveer 10 uur op een accu.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:28
soepah schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:41:
Hoe valt het batterijverbruik van de Karoo 2 in de praktijk na enkele maanden mee? en hoe verhoud zich dat tot een Wahoo Bolt V2?
Ik lees online dat met slim gebruik (helderheid lager, geen telefoon koppeling tijdens rijden) het prima 10+ uur uit kan houden. Is dat ook de mening hier?

Mijn toepassing is dat ik sporadisch een rit van richting de 10 uur zal maken, die keren kan ik prima even een aantal batterijbesparende maatregelen nemen is mijn idee. standaard zijn de ritjes tussen de 1 en 5 uur.
In mijn geval zit het batterijverbruik van de K2 onder de 10% per uur, afhankelijk van de helderheid zo'n 7-8%. 10 uur gaat dus wel lukken. 10+ uur lukt zeker met wat batterijbesparende maatregelen.

Mijn Bolt V1 was minimaal zuiniger. De Bolt V2 heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 3% gewijzigd door chielmi op 29-07-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Misschien heb ik er altijd overheen gekeken, maar ik heb het gevoel dat met de laatste Garmin update ik opeens en EINDELIJK mijn eigen tijd op een segment krijg te zien. Normaal kreeg ik alleen te zien i.e. Vriend Y heeft die tijd t.o.v. van mijzelf op dat moment. Maar gisteren zag ik:

Vriend Y - 0:10

Your Best + 0:20

Dat miste ik namelijk altijd bij de segmenten, veel van mijn vriendin rijden veel te hard om in de buurt te komen, dus wil voornamelijk tegen mijn eigen tijd rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:06

MJV

@Ircghost is het wel hetzelfde segment? Ik krijg soms mijn eigen tijd te zien, als ik de snelste ben van iedereen die ik volg, anders zie ik altijd diegene waarvan de tijd boven mij staat in het klassement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 12:10

Op de echte lange ritten zet ik gewoon scherm uit, volgens mij gaat die van zelf aan als er een afslag komt

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
RigolleM schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Neen, niks speciaals, het meeste zat al in de beta x.13... sensor uitval heb ik nu al een paar ritjes geen last meer van, is vanzelf opgelost... _/-\o_
Vandaag een lange rit. Sensor viel dit keer "half" uit. Edge was hem niet kwijt maar registreerde geen snelheid meer. Heel stuk van de track vernaggeld :'( Moest de edge helemaal uitzetten en weer aan, toen ging het pas weer goed. In het garmin forum regent het ook nog steeds klachten, er zijn steeds meer mensen die naar de 7 firmware downgraden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
chielmi schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Dat ben ik met je eens... Ik heb ook jaren een Elemnt Bolt gebruikt, over het algemeen probleemloos. Tot zo'n beetje het begin van het jaar, continu gedoe met synchroniseren van routes. Als ik her en der lees heeft Wahoo dat nog steeds niet volledig onder controle...
Synchroniseren van routes met de Bolt zou geen problemen mogen geven (Strava en Komoot). Tijdje geleden nadat ik voor het eerst (na aanschaf Strava abo) een paar segmenten wilde proberen, kreeg ik deze niet op de Bolt. Oplossing was uiteindelijk in 5 seconden gefixt: Vanuit de Wahoo App even de connectie met Strava ontkoppelen en daarna weer connecten (hierbij wordt automatisch de Strava App geopend voor toestemming). Mijn Bolt en Strava waren al 4 jaar met elkaar gekoppeld en mogelijk is er in de tussentijd iets aangepast in de autorisatie tussen deze platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zou als ik mijn ritten extrapoleer ook makkelijk tien uur moeten halen ik schat 12u-13u als max (ymmv). Ik rij meestal met beide, ik heb nog geen grote verschillen gezien in verbruik met beide toestellen al moet de karoo harder werken (kaarten weergeven vs data op de bolt)
Dit is met lage helderheid, geen telefoon gekoppeld bij de karoo, wel bij de bolt, en hartslagmeter (beide).
Tijdens pauze scherm uit, maar activiteit loopt door. Beide toestellen op actieve routering dus met eventuele herberekening als je afwijkt.

In mijn ogen zeer werkbaar, in ieder geval voor mijn doeleinden. M'n fenix 5x horloge doet het wel een stuk beter qua accuduur maar die hoeft natuurlijk geen kaart te tekenen of routes bij te houden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:21
Weet iemand hoe ik Komoot op mijn Garmin (Edge 1030+) een pop-up kan laten geven bij bepaalde waypoints?

Zo had ik vandaag een route gepland, met een lunch stop bij een restaurantje waar m'n vrouw en kind met de auto naartoe gingen. Ik had dat restaurant specifiek in Komoot opgezocht, en als waypoint toegevoegd aan de route, maar terwijl ik de route rijd krijg ik totaal geen alert, melding op de kaart of whatever.

Was er bijna zo voorbij gereden haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stoffa Is niet mogelijk!

Bij Komoot is een waypoint niet hetzelfde als een waypoint bij Garmin.
Als je een waypoint toevoegd bij Komoot is dit eerder een routepunt dan een waypoint. Een routepunt is punt waar de route moet passeren. Komoot berekent dan de route van het éne waypoint naar het andere waypoint. Verder kan je niks ondernemen met die waypoints. Als je het GPX bestand opent in Basecamp dan zie je enkel een track, geen waypoints.

Bij Garmin (Basecamp) kan je gewoon waypoints plaatsen op een track, zonder dat je daar iets wilt mee aanvangen. Bv. kan je aan het begin van een klim een waypoint plaatsen met de naam van de klim, die zie je dan verschijnen op het scherm van uw Garmin GPS toestel, maar je krijgt hier geen melding van. Er is wel een dataveld 'next waypoint', als je dus van waypoint naar waypoint navigeert die aangeeft hoever je nog van de volgende waypoint bent verwijderd, maar dan moet je de navigatie opstarten naar die waypoint en dus niet met een track/spoor rijden.

Als ik zo'n belangrijke stop zou inlassen zou ik gewoon mijn track/spoor in 2 splitsen, en het eindpunt van track 1 is dus de stop waar vrouw en kind op mij zouden wachten. Daarna start je de 2de track/spoor naar uw eindbestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 08:03
Hi,

Iemand een aanrader qua goedkope fietscomputer, en bij voorkeur met GPS voor een beginner? Ook een goede phone houder (12 mini) volstaat.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30

ericplan

5180 Wp PV

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:14:
Hi,

Iemand een aanrader qua goedkope fietscomputer, en bij voorkeur met GPS voor een beginner? Ook een goede phone houder (12 mini) volstaat.

Thanks!
Wees eens iets specifieker. Wat ga je er mee doen? Op wat voor fiets moet het passen? Ik heb bijvoorbeeld m'n iPhone 12 met een quad lock houder en gebruik dit voor navigeren tijdens vakantietochten. Heb ook een quad lock armband voor het hardlopen waar die telefoon ook in past. Maar er is heel veel keus. Afhankelijk van budget en gebruiksdoel.

[ Voor 11% gewijzigd door ericplan op 11-08-2021 17:02 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:33:
Route volgen etc gaat allemaal prima. Heb nadat ik de route erop had staan nog wat segmenten met een sterretje aangevinkt die op de "koers" lagen zoals Garmin dit netjes noemt.
Nu is het zo dat ik tijdens de "koers" geen live segmenten doorkrijg. Kan dit kloppen?
Ja. Als je een route rijdt (navigeert) laat Garmin geen segmenten zien. Zeer hinderlijk, al zeg ik het zelf. Ik heb ze al meermaals verzocht dit te fixen.
Ongeveer 4km van huis zet ik de koers uit en maak ik nog zelf een korte lus. In deze lus zit wel een segmentje. Deze geeft de Garmin dan wel weer aan. Doe ik iets fout? Of geeft de Garmin gewoon geen live segmenten weer tijdens een koers?
Zie mijn antwoord hierboven. Als je uit de losse pols rijdt zie je wel de segmenten.
Moet ik segmentjes aanvinken met een ster voor ik ze zie? Of worden willekeurig alle segmenten weergeven?
ja, je moet ze aanvinken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
ericplan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Wees eens iets specifieker. Wat ga je er mee doen? Op wat voor fiets moet het passen? Ik heb bijvoorbeeld m'n iPhone 12 met een quad lock houder en gebruik dit voor navigeren tijdens vakantietochten. Heb ook een quad lock armband voor het hardlopen waar die telefoon ook in past. Maar er is heel veel keus. Afhankelijk van budget en gebruiksdoel.
Nou, sorry hoor.

Ik heb een Scott Speedster 10, racefiets.

Wil het aan mijn fietsstuur hebben, zodat ik mijn route kan checken wanneer ik fiets m.b.v. Komoot bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:30

ericplan

5180 Wp PV

DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

Nou, sorry hoor.

Ik heb een Scott Speedster 10, racefiets.

Wil het aan mijn fietsstuur hebben, zodat ik mijn route kan checken wanneer ik fiets m.b.v. Komoot bijvoorbeeld
Dan moet je iPhone wel genoeg zijn. Koop wel iets stevigs, zodat je iPhone niet direct gelanceerd wordt bij een noodstop.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:06
Zit er op de garmin edge 530 een functie waarbij je kan aangeven dat je meerdere dezelfde ronde rijdt? Nu stopt de rit na 1 rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:06

MJV

Volgens mij heeft geen enkele Garmin dat. Je zou in Basecamp de gpx aan kunnen passen zodat die ook meerdere rondes bevat, maar ik durf niet te voorspellen of dat het gewenste resultaat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Dacht er ook al aan om een aantal net niet dezelfde ronden te maken. Ik ga er even mee klooien. Ik gebruik komoot overigens voor het plannen van routes. Dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Track op kaart tonen en inzoomen op gewenste schaalgrootte en dan gewoon track volgen.

Als je persé navigatiebegeleiding wilt, dan is bovenstaande ook een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@stokmeister Ik heb in de praktijk veel problemen met overlap, zeker bij garmin, maar eigenlijk bij alle navigatie toestellen. Dat komt denk ik deels dat het apparaat er vanuit gaat dat je "zo dicht mogelijk/snel mogelijk" naar de finish wilt. Dus regelmatig mag ik de route opnieuw opstarten als start en finish op hetzelfde punt liggen en ik een klein stukje verder start en de gps is nog niet helemaal strak met een fix.
Dan denkt het toestel, prima joh nog maar 300 meter... nou vooruit, nu nog 400 meter... etc

Bij karoo wil hij nog wel terug vallen naar het origineel, garmin en wahoo lijken wat stugger vol te houden al wisselt dit ook.

Bij exacte rondjes zou ik eigenlijk een veelvoud van deze problemen verwachten. Ik ben benieuwd of je het werkend gaat krijgen. De start/stop punten wat uit elkaar helpt mij wel in ieder geval maar ik maak slechts één rondje meestal.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

@rockhopper Juist ja, met die rondjes rij je inderdaad telkens over start & finish van de track, en dan loopt het bij Garmin mis, dus navigeren is uit den boze en kan je best mijn eerste tip gebruiken: track op kaart tonen en niet navigeren.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:27:
@rockhopper Juist ja, met die rondjes rij je inderdaad telkens over start & finish van de track, en dan loopt het bij Garmin mis, dus navigeren is uit den boze en kan je best mijn eerste tip gebruiken: track op kaart tonen en niet navigeren.
Een track klopt altijd inderdaad, maar ik wil navigatie. Dus voor mij is de mogelijkheid tot herberekening belangrijker. Ik weet waar het euvel ontstaat, ik vermoed dat ik weet waar het aan ligt en ik heb er verder geen moeilijkheden mee. Ik hou gewoon rekening dat er mogelijk opnieuw gestart moet worden kort nadat ik begin met fietsen.

Ik waardeer je oplossing hoor, maar ik vroeg niet om een oplossing. Het was meer het delen wat mijn ervaring is.

Al blijf ik me dan afvragen als je een track tekent die 5x een rondje parijs doet (als bij de laatste tour de france etappe) of zo'n garmin dan goed de afstand tot finish bijhoudt of dat hij ook opeens van "nog 50 km te gaan" naar "gefeliciteerd je bent er" gaat bij de eerste passage. Maar dat is meer nieuwsgierigheid van mijn kant.

@rockhopper Was van mij eerder ook informatief en een vergetelheid van mijner twege dat je best niet na het starten van uw rit over de finish van uw rit rijdt met een Garmin. Ik bood geen oplossing aan op uw vraag, maar eerder een adendum aan mijn origineel antwoord tav @stokmeister

Je zou bv. de finish een beetje uit de buurt plaatsen en gewoon 5x de lus tekenen, zonder 4x over de finish te rijden en na de 4de passage naar de finish rijden of gewoon de rit stoppen. Als je niet over de finish rijdt ga je te zien krijgen nog xx km te gaan, doet je dit wel dan stopt de navigatie wegens finish bereikt.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@RigolleM
Dat zijn dus geen werkbare oplossingen als je een min of meer exact rondje gaat rijden (zie tour de france etappe). Daarbij vraag ik me af als je dan de eerste keer het rondje rijdt, hoe weet het apparaat dat het de eerste is, en niet de tweede/derde/vierde/laatste? Ik vermoed dus dat het wederom het grapje 50km > 1,5 km gaat worden.
Met andere woorden, ik verwacht niet dat het opschuiven van de finish het rondjes overlap probleem oplost, althans niet met identieke rondjes over hetzelfde traject. Maar goed, misschien dat er hier een atletiek liefhebber meeleest die baanervaring heeft met navigatie ;)

@rockhopper Ik denk gewoon luidop.. heb nog nooit in rondjes gereden, laat staan met navigatie... U zou wel eens gelijk kunnen hebben, dat het GPS toestel hiermee de mist in gaat vanaf het 2de rondje zoals u aanhaalt.

Hardlopers die gaan vaker in rondjes lopen, maar meestal zijn die rondjes qua afstand beperkt. Het zou dan eerder een lange afstandsloper die bv. 2x 10km gaat lopen en een slechte oriëntatie heeft en daarom navigatie moet gebruiken :-)

• Microkid
  • Laatst online: 08-06 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
rockhopper schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:40:
Bij exacte rondjes zou ik eigenlijk een veelvoud van deze problemen verwachten. Ik ben benieuwd of je het werkend gaat krijgen. De start/stop punten wat uit elkaar helpt mij wel in ieder geval maar ik maak slechts één rondje meestal.
Zorgen dat de start en stop niet op het rondje liggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Microkid schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:35:
[...]
Zorgen dat de start en stop niet op het rondje liggen.
Dat verhelpt het probleem niet, zodra de route twee keer in dezelfde richting over hetzelfde stuk gaat (iets wat inherent is aan het herhalen van een rondje) gaat denk ik het toestel in de war raken omdat het niet meer weet waar je precies zit / zat op de route.
De lokalisatie zal in orde zijn, maar zoals gezegd hebben de toestellen de neiging je naar de finish te rushen. Dus als jij vijf keer rondje bosbaan 6km doet over dezelfde fietspaden dan vermoed ik dat hij ergens aan het einde van de eerste ronde / begin tweede ronde in de war raakt dan wel de tel kwijtraakt.

• stokmeister
Er is in ieder geval geen ingebouwde oplossing, zo te lezen. En ook geen makkelijke "work around". Ik ga binnenkort wel proberen wat wel en niet werkt, maar ik denk inderdaad dat Garmin in de war gaat raken, heeft ie wel vaker last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:00
Zijn er nog algemene tips voor de Garmin Edge (530) om de navigeer ervaring beter te maken? Ik heb m nu sinds een week in gebruik, en vandaag voor het eerst een route gefietst. Ben een paar keer verkeerd gefietst, gedeeltelijk mijn schuld omdat ik de route via Komoot niet goed heb gecontroleerd. Maar ook een paar keer dat ik een bocht moet nemen en 5 meter later weer een bocht, deze wordt niet altijd als gecombineerde bocht weergegeven, en dan ben je dus mooi te laat. Doen opencyclemap etc dit beter?
Verder heb ik redelijk wat problemen met de kleurstelling van de kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mitashi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:54:
Zijn er nog algemene tips voor de Garmin Edge (530) om de navigeer ervaring beter te maken? Ik heb m nu sinds een week in gebruik, en vandaag voor het eerst een route gefietst. Ben een paar keer verkeerd gefietst, gedeeltelijk mijn schuld omdat ik de route via Komoot niet goed heb gecontroleerd. Maar ook een paar keer dat ik een bocht moet nemen en 5 meter later weer een bocht, deze wordt niet altijd als gecombineerde bocht weergegeven, en dan ben je dus mooi te laat. Doen opencyclemap etc dit beter?
Ik heb hem ook sinds een week of 2. Elke rit verrij ik me wel een keer. Fiets ook pas 3 weken ken dus de echte wielerweggetjes nog niet. Meestal gaat het hier ook fout als 2 bochten na elkaar komen. Bij gewoon links en rechts afslaan zie je alles fijn. Maar zodra een bocht 2x achter elkaar komt is het prijs. Het mini kaartje wat komt kan al wat verklappen maar als de bocht net buiten dat minikaart gebied valt verrij ik me.

Indien er oplossingen voor zijn hoor ik dit graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:25
Iets beter uitzoomen op de map? Ik kijk meer naar mn routelijntje dan naar de instructies.

Vandaag 122km gedaan in Friesland (voor mij 1e keer fietsen hier) en dat ging 98% prima:-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Requiem19 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:08:
Iets beter uitzoomen op de map? Ik kijk meer naar mn routelijntje dan naar de instructies.

Vandaag 122km gedaan in Friesland (voor mij 1e keer fietsen hier) en dat ging 98% prima:-).
Ik kijk altijd naar het scherm met de gegevenswaarden. Dan krijg je een popup van de afslag. Volgens mij kun je die niet uitzoomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ik kijk altijd naar het scherm met de gegevenswaarden. Dan krijg je een popup van de afslag. Volgens mij kun je die niet uitzoomen
Ik rij altijd met de kaart actief op 120m (schaalgrootte) met IQ gegevens van MapDashboard er onder, afslagbegeleiding staat uit... rij zelden verkeerd, of ik was niet aan het opletten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

RigolleM schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Ik rij altijd met de kaart actief op 120m (schaalgrootte) met IQ gegevens van MapDashboard er onder, afslagbegeleiding staat uit... rij zelden verkeerd, of ik was niet aan het opletten... :+
Mapdashboard. Eens checken wat dat is. Neem An dat je dan de snelheid etc op je kaart ziet. Ik zal er eens mee proberen te rijden en verslag uit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Bij de meeste webshops is de Wahoo ROAM niet meer leverbaar (incl. bij Wahoo). Enkele maanden geleden werd door Wahoo zelf naar buiten gebracht dat er een nieuwe ROAM aan zat te komen. Het zou dus kunnen zijn dat binnenkort een nieuwe ROAM aangekondigd gaat worden.

@Stoffa Het toevoegen van waypoints (beter: Points of Interests) was tot enkele jaren geleden gratis mogelijk met RideWithGPS, maar voor deze functie moet je nu een abonnement afsluiten. Toen kon je verschillende soorten POIs toevoegen aan je route: café, restaurant, gevaarlijk punt, hoogste punt. Je krijgt dan vantevoren een melding op je fietscomputer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Oxigeon schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:24:
[...]

Ik heb onder mn kaartscherm hartslag en vermogen. Dat is mn standaardscherm als ik echt een route moet volgen die ik niet ken.

Die routepopups werkt gewoon minder :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steinhn2004
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-08-2021
a

[ Voor 98% gewijzigd door steinhn2004 op 16-08-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 23:03
Mitashi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:54:
Als ik hem op de kaart heb staan gaat navigeren altijd wel goed (secundaire velden cadans en hartslag).

Als ik hem op een ander scherm heb staan en krijg de popup, dan gaat het soms wel fout. Gebruik ik dus alleen als ik de route een beetje ken.

Hello fellow humans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

joint_me schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Als ik hem op de kaart heb staan gaat navigeren altijd wel goed (secundaire velden cadans en hartslag).
Tip: https://apps.garmin.com/n...78-4b5a-8bd7-59a573fbd587
Dan kun je tot 6 datavelden selecteren.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Bedankt voor de tips! Ik heb Mapdashboard geinstalleerd voor onbekende routes, ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen op het relatief kleine scherm van de 530, de getallen zijn best klein weergegeven. En anders gewoon via de navigatie popup.

Verder ben ik wat bezig geweest met de kaartinstellingen zoals High contrast etc, ik ben benieuwd hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mitashi schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:11:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen op het relatief kleine scherm van de 530, de getallen zijn best klein weergegeven. En anders gewoon via de navigatie popup.
Valt bij mij wat tegen, als ik mij goed concentreer kan ik bepaalde velden wel zien, maar het belangrijkste vind ik die balk in het midden die de kleur weergeeft van de hartslagzone, beetje vergelijkbaar met de LEDs van de Wahoo Elemnt, die stonden bij mij ook ingesteld op hartslagzone...

Navigatie popup vind ik bij Garmin Edge slecht... Als de afslagen ver uit mekaar liggen dan valt het nog enigzins mee, maar een rechts/links bocht geeft hij alleen een pijl naar rechts.. en als je dan die linkse niet neemt, dan krijg je de melding 'van koers'... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door RigolleM op 17-08-2021 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:16
Je moet je ook afvragen hoeveel data je wilt zien tegelijk met je kaart..

Met name hartslag en power kunnen interessant zijn, maar voor de rest kan je ook een pagina direct voor of na je kaart zetten, zodat je even heen en weer kan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Prulleman Hangt een beetje af wat je aan het doen bent lijkt me. Maar ik vind meestal 4 velden het beste werken voor mij. Hartslag is wel een vast item net als afstand afgelegd. Bij navigatie zijn de overige 2 meestal TBT items, inderdaad pagina naast de kaart volstouwen met alle data die je maar wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Prulleman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:49:

Met name hartslag en power kunnen interessant zijn, maar voor de rest kan je ook een pagina direct voor of na je kaart zetten, zodat je even heen en weer kan.
Exact, men maakt het vaak imo te moeilijk.

Hoofdscherm: kaart + onderin HR & 10s power

Sub scherm 1: veel data (7 velden voor mij, met oa snelheid, afstand, tijd, cadans)
Sub scherm 2: geak data (max power, max snelheid, gemiddelde snelheid, avg power etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:51

Phydomir

Dennis

Heb dan wel een Wahoo maar het princiepe blijft hetzelfde. Als ik de navigatie gebruik dan staat er verder alleen 20s power en hartslag in beeld. Genoeg ruimte over voor de kaart maar soms is het nog steeds even goed kijken welke weg je precies in moet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik snap dat je geen 3s power doet, maar waarom 20s power?

Dan vlak je alles wel heel erg af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
Ik snap best dat je power in beeld wil hebben, maar dan ben ik weer een paar honderd euro lichter... Daar begin ik nog even niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:49:

Bij mij zijn de zes datavelden als volgt ingedeeld:
Gereden afstand - actuele snelheid - hartslag
Nog te rijden afstand - gem. snelheid - cadans

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
magic_nl schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Bij mij zijn de zes datavelden als volgt ingedeeld:
Gereden afstand - actuele snelheid - hartslag
Nog te rijden afstand - gem. snelheid - cadans
Gem. snelheid is een veld dat ik niet op mijn fietscomputer wil zien, zie ik wel aan het einde van de rit. Sinds ik dat veld van mijn fietscomputer heb gehaald rij ik een stuk relaxter en de snelheid heeft er niet onder te leiden.

De keuze voor Cadans en HR zone is voor mij genoeg, in groepen zou snelheid nog prettig zijn (afgesproken snelheid). Dus ideaal voor mij zou zijn 3 velden.

Maar meestal rij ik op de kaart als ik duurtraining doe, onbekendere routes en dan doe ik lekker rustig en wil ik heel de snelheid niet weten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
joint_me schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Gem. snelheid is een veld dat ik niet op mijn fietscomputer wil zien, zie ik wel aan het einde van de rit. Sinds ik dat veld van mijn fietscomputer heb gehaald rij ik een stuk relaxter en de snelheid heeft er niet onder te leiden.

De keuze voor Cadans en HR zone is voor mij genoeg, in groepen zou snelheid nog prettig zijn (afgesproken snelheid). Dus ideaal voor mij zou zijn 3 velden.

Maar meestal rij ik op de kaart als ik duurtraining doe, onbekendere routes en dan doe ik lekker rustig en wil ik heel de snelheid niet weten.
Bij mij werkt het zien van de snelheid juist "rustgevend". Tijdens solo duurritten heb ik het nodig om mezelf niet compleet naar de kloten te rijden binnen een uurtje ;). Zodra ik met maten fiets lost dit probleem zichzelf op op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:18
En zo klats ik alle tien velden vol. Zoveel mensen zoveel wensen

afstand, gemiddelde snelheid
snelheid, hartslag
power 5s, cadans
tijd, heading
gemiddelde hartslag, gemiddelde cadans

Dat is het ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Hier wordt tijdens de navigatie alleen de actuele hartslag en verstreken tijd weergegeven. Helaas geen powermeter aanwezig. De verstreken tijd vind ik persoonlijk fijn om te zien zodat ik mijn vochtinname makkelijker in de gaten kan houden (na een uur de bidon nog driekwart vol is niet goed).

Met een niet navigatie rit, staat het scherm voor met: Act snelheid, hartslag, cardance, verstreken tijd.

En dan hebben we nog een extra scherm met 10 data velden voor de gemiddelde, afstand, hoogtemeters enz.

Gisteren de "MapdashboardMS" app geïnstalleerd, maar ben daar nog een beetje mee aan het vechten om bij de instellingen te komen om de velden te configureren. In de handleiding wordt verwezen naar de instellingenknop rechtsonder in het scherm, maar die zit er niet op de Garmin Edge 530.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eerste uur niet gelijk een bidon leegdrinken is geen ramp toch, als je van te voren normaal/goed hebt gedronken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:19:
Eerste uur niet gelijk een bidon leegdrinken is geen ramp toch, als je van te voren normaal/goed hebt gedronken?
Ligt aan de warmte en de intensiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Requiem19 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Ligt aan de warmte en de intensiteit.
Ja, dat is logisch, maar in de regel moet dat wel prima kunnen als je aan het touren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Ja, dat is logisch, maar in de regel moet dat wel prima kunnen als je aan het touren bent.
Nee dat weet ik niet zomaar.

Als het al wat warmer weer is wil je eigenlijk wel binnen een uur je eerste bidon grotendeels leeg hebben en daarna zeker 1 bidon per uur (if not more, afhankelijk van de warmte).

Het is juist een veelgemaakte fout om te weinig te drinken, ook in het begin.

• Mitashi
ydderf schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:18:
Hier wordt tijdens de navigatie alleen de actuele hartslag en verstreken tijd weergegeven. Helaas geen powermeter aanwezig. De verstreken tijd vind ik persoonlijk fijn om te zien zodat ik mijn vochtinname makkelijker in de gaten kan houden (na een uur de bidon nog driekwart vol is niet goed).

Met een niet navigatie rit, staat het scherm voor met: Act snelheid, hartslag, cardance, verstreken tijd.

En dan hebben we nog een extra scherm met 10 data velden voor de gemiddelde, afstand, hoogtemeters enz.

Gisteren de "MapdashboardMS" app geïnstalleerd, maar ben daar nog een beetje mee aan het vechten om bij de instellingen te komen om de velden te configureren. In de handleiding wordt verwezen naar de instellingenknop rechtsonder in het scherm, maar die zit er niet op de Garmin Edge 530.
Instellingen van zulke Connect IQ apps gaat via je telefoon waarop je Connect IQ hebt geinstalleerd. Op je Garmin moet je dan 1 gegevensveld kiezen, zoeken naar Connect IQ velden en dan de app kiezen, in dit geval dus MapDashboardMS.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb moeite met het updaten / downloaden van kaarten naar de Bolt (V1). Kleinere kaarten (tot bijv. 50 MB) lukken nog wel, daarboven wordt het echt moeilijker. Italië is bijv. 180 MB en dat gaat gewoon niet. Ergens halverwege de progress bar blijft hij hangen en na enkele minuten failed de download dan.

(Her)kent iemand dit probleem?

Overigens herken ik nauwelijks iets van de problemen die hier eerder met de Bolt gemeld werden.

• EdwinW
@BreadFan Ik heb dit ook wel met de grotere kaarten (gehad). Het leek er toen op dat er toch moeite was met het wifi signaal (of de snelheid). Ik heb toen ook wel de Bolt gebruikt in de buurt van het accesspoint en later ging het wel. Er worden niet vaak kaartupdates aangeboden, dus het is ook niet vaak mogelijk uit te proberen. Hetzelfde kan ook met firmware updates gebeuren. Updaten van firmware vanaf de Bolt kan ook problemen geven, terwijl updaten vanaf smartphone blijkbaar beter gaat.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:33
BreadFan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:49:
Ik heb moeite met het updaten / downloaden van kaarten naar de Bolt (V1). Kleinere kaarten (tot bijv. 50 MB) lukken nog wel, daarboven wordt het echt moeilijker. Italië is bijv. 180 MB en dat gaat gewoon niet. Ergens halverwege de progress bar blijft hij hangen en na enkele minuten failed de download dan.

(Her)kent iemand dit probleem?

Overigens herken ik nauwelijks iets van de problemen die hier eerder met de Bolt gemeld werden.
Wat ik vaak merk is dat er niet genoeg ruimte is.
'Oplossing' is dan de bestaande kaart te verwijderen en dan opnieuw installeren.
Ik heb ook een hoop kaarten er sowieso afgegooid. Ben niet direct van plan maar Amerika of Azië te gaan.

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Mitashi schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Instellingen van zulke Connect IQ apps gaat via je telefoon waarop je Connect IQ hebt geinstalleerd. Op je Garmin moet je dan 1 gegevensveld kiezen, zoeken naar Connect IQ velden en dan de app kiezen, in dit geval dus MapDashboardMS.
Thanks voor de tip. Helaas had ik de MapDashboardMS (multisport) geselecteerd en dat is de variant die niet via de Connect IQ app ingesteld kan worden. Voor nu maar ff de MapDashboard app geïnstalleerd

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
babbelbox schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:12:
[...]

Wat ik vaak merk is dat er niet genoeg ruimte is.
'Oplossing' is dan de bestaande kaart te verwijderen en dan opnieuw installeren.
Ik heb ook een hoop kaarten er sowieso afgegooid. Ben niet direct van plan maar Amerika of Azië te gaan.
Heb ik ook aan gedacht, maar er is meer dan 1 GB ruimte. Zal vermoedelijk toch wel in de wifi connectie zitten. Misschien eens wat aan mijn router prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BreadFan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Heb ik ook aan gedacht, maar er is meer dan 1 GB ruimte. Zal vermoedelijk toch wel in de wifi connectie zitten. Misschien eens wat aan mijn router prutsen.
WiFi moet 2.4GHz band zijn en tussen de kanaal 1 & 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 23:40
Ik had deze vraag in het verkeerde topic gepost, dus dit is misschien dubbel.

ik ben al een tijdje opzoek naar een fietscomputer. Was in de eerste instantie tevreden met de RFLKT+ maar de bugs in het product en het feit dat mijn telefoon geen ant+ meer ondersteund doen mij steeds meer denken dat ik maar eens moet upgraden.

ik zat een lange tijd aan garmin te denken. Met name omdat ik het gevoel krijg dat ik die ook als meer dan alleen een fietscomputer te gebruiken is (toertochten etc..)

nu heb ik wel een WAHOO voucher en kreeg ik van wahoo te horen dat ze binenkort de ROAM 2 gaan introduceren. Is het de moeite waard om 2 maandjes te wachten op de Roam 2? of is de verwachting dat dit een BOLT v2 is met een groter scherm zal zijn?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ff in mijn glazen bol gekeken en de verwachtingen voor de Wahoo Elemnt Roam v2 zijn nog onduidelijk.

M.a.w. als jij 2 maand kunt wachten, dan zou ik voor de Roam v2 gaan, als uw glazen bol gelijk heeft.

Als je niet kunt wachten heb je nog de Bolt v2 of de originele Roam. Allemaal toestellen die niet plots gaan uitvallen als de Roam v2 er ooit komt. Je kan er ondertussen al 2 maand (of meer) van genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
RigolleM schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:47:
Ff in mijn glazen bol gekeken en de verwachtingen voor de Wahoo Elemnt Roam v2 zijn nog onduidelijk.

M.a.w. als jij 2 maand kunt wachten, dan zou ik voor de Roam v2 gaan, als uw glazen bol gelijk heeft.

Als je niet kunt wachten heb je nog de Bolt v2 of de originele Roam. Allemaal toestellen die niet plots gaan uitvallen als de Roam v2 er ooit komt. Je kan er ondertussen al 2 maand (of meer) van genieten!
ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrijpt.

Simpel gezegd:
Zal een wahoo product (met 40% korting) geschikt zijn voor toertochten vergeleken tegen een garmin van dezelfde prijs, of zal ik daar spijt van krijgen?

dus een elemnt bolt V2 vs een garmin edge 130 of een elment roam (2) vs een garmin edge 530

Overigens weet ik niet of er al meldingen zijn gemaakt over mogelijke features voor de Roam 2 dus vandaar het noemen hiervan.

[ Voor 12% gewijzigd door justice strike op 24-08-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:59
justice strike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:42:
[...]

Simpel gezegd:
Zal een wahoo product (met 40% korting) geschikt zijn voor toertochten vergeleken tegen een garmin van dezelfde prijs, of zal ik daar spijt van krijgen?
Een Wahoo product is daar ook prima geschikt voor. Zeker als je al een Wahoo voucher hebt lijkt me de keus niet zo moeilijk. Dan zou ik voor een Wahoo gaan ipv een Garmin. Zoek op internet maar wat reviews en vergelijkingen op om je keus te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 14:01
[...]

Simpel gezegd:

dus een elemnt bolt V2 vs een garmin edge 130 of een elment roam (2) vs een garmin edge 530

Overigens weet ik niet of er al meldingen zijn gemaakt over mogelijke features voor de Roam 2 dus vandaar het noemen hiervan.
Voor toertochten heb je niet zoveel bijzonders nodig. Dan volstaat een telefoon met Strava zelfs om de rit te registeren. Wat zoek je precies in een fietscomputer? Dat is mij niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
wisselwerking schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Voor toertochten heb je niet zoveel bijzonders nodig. Dan volstaat een telefoon met Strava zelfs om de rit te registeren. Wat zoek je precies in een fietscomputer? Dat is mij niet helemaal duidelijk
nou het registreren is voor de training, dan wil ik wel bijhouden hoeveel voortgang ik maak.

Voor toertochten wil ik gewoon ergens naartoe kunnen gaan en een route kunnen uitplotten naar points of interest of uberhaubt een lijst met kant en klare toeren kunnen selecteren. Naar mijn idee kan dat met Garmin en kun je met Wahoo inderdaad alleen maar toertjes naar je computer toe sturen. Ik weet niet hoe dat met de nieuwe boltv2 zit, en in reviews gaan ze hier niet echt op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben zelf al jaren een ontzettend tevreden Bolt gebruiker maar afgelopen vakantie kwam ik erachter dat Garmin een hoogteprofiel van een beklimming laat zien zodat je een beetje een idee hebt wat eraan komt. De Bolt (v1) doet dit niet. Blijkbaar de Roam dan weer wel. Gekke jongens daar bij Wahoo.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SirLenncelot schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:05:
Ik ben zelf al jaren een ontzettend tevreden Bolt gebruiker maar afgelopen vakantie kwam ik erachter dat Garmin een hoogteprofiel van een beklimming laat zien zodat je een beetje een idee hebt wat eraan komt. De Bolt (v1) doet dit niet. Blijkbaar de Roam dan weer wel. Gekke jongens daar bij Wahoo.
Van wat ik gelezen heb doet de Roam het ook niet, de bolt v2 heeft wel hoogteprofielen, maar hoe die getoond worden is mij niet duidelijk.

Bij Garmin zit het alleen bij de laatste generatie en heet het inderdaad Climbpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

justice strike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:11:
Is het de moeite waard om 2 maandjes te wachten op de Roam 2? of is de verwachting dat dit een BOLT v2 is met een groter scherm zal zijn?
Ik zie 2 vraagtekens, en daarop heb ik proberen te antwoorden. Ik kan moeilijk antwoorden op een vraag die je enkel in je gedachten stelt 8)

Een Garmin Edge 530/830/1030 (Plus) of Wahoo Elemnt Bolt of Roam zijn prima GPS toestellen om te navigeren. De laatste toertocht dat ik gereden heb, weliswaar MTB, hingen er pijlen die ik moest volgen :*)

Om naar uw toertocht te navigeren kan dit perfect met de Garmin of de Wahoo.

Om uw toertocht te loggen kan dit ook met een Garmin of Wahoo.

Als je een voucher hebt van 40% dan zou ik niet twijfelen en voor Wahoo kiezen.

Welke Wahoo Elemnt het wordt daar kunnen wij niet over oordelen. De Roam v2 is nog niks over bekend, wellicht wordt dit een grotere versie van de Bolt v2, welke extra features die zouden bieden kunnen we nog niet voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwar je niet met een Karoo die sinds kort een soortgelijke feature heeft voor het tonen van de hoogteprofielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
RigolleM schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:18:
[...]

Verwar je niet met een Karoo die sinds kort een soortgelijke feature heeft voor het tonen van de hoogteprofielen?
Heeft er zelfs een keer per ongeluk ingestaan blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://pezcyclingnews.com/wp-content/uploads/2019/09/wahoo19cp-3318-920.jpg

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 16:51
Het is nu al even dat ik iets langer dan een heuvel geklommen heb, maar ik zou zweren dat ik een hoogteprofiel had inclusief wat er aan kwam toen ik de Ventoux deed 3 jaar geleden met mijn Bolt, dit met een route die ik vanuit Komoot ingeladen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29
Het hangt bij de oudere modellen inderdaad af van je route provider, net als met de turn by turn aanwijzingen. De oude bolt heeft zelf geen kaart met hoogte of route informatie; het is gewoon een grafisch landkaartje dat verschuift met je GPS locatie. De service waarin je de route maakt moet die extra informatie over hoogtesen wegen dus aanleveren. Ook met rerouten moet je daarom de telefoon erbij pakken.

De nieuwe bolt heeft wel complete kaart informatie en kan daarom meer info weergeven over het hoogte profiel en rerouten.

Dat is ook de reden dat ik zelf naar een bolt v2 zat te kijken. Maarrrr... als er ook een roam v2 aankomt wacht ik nog even op de specs daarvan. Sowieso is de bolt v2 nergens meer verkrijgbaar, dus je moet toch wachten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 24-08-2021 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@SirLenncelot Het hoogteprofiel zit ook op de Bolt v1. Om dit zichtbaar te maken, moet je wel een route inladen (bv. van Komoot) die de hoogtes in de route zet. Overigens zie je dan alleen het hoogte profiel. Ik meen dat de ClimbPro functie van Garmin meer details kan laten zien. Maar met de kleurenschermen van de Bolt v2 en de Roam zouden ze hier bij Wahoo meer mee kunnen doen.

@Morrar De Roam v1 (de huidige versie) is bijna nergens meer leverbaar. Zoiets gebeurde in het voorjaar met de Bolt v1 waarna de v2 werd geïntroduceerd. Wahoo had toen al aangegeven dat de nieuwe Roam enkele maanden later zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iemand al ervaring met de Sigma Rox 4.0? Lijkt me voor het geld wel een leuk ding voor op de MTB, maar kan er helaas nog weinig/geen reviews over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pjlgt schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:10:
Iemand al ervaring met de Sigma Rox 4.0? Lijkt me voor het geld wel een leuk ding voor op de MTB, maar kan er helaas nog weinig/geen reviews over vinden.
Door op zoek te gaan naar reviews over de Sigma Rox 4.0 ben ik op deze gebotst: YouTube: Adelaide Hills Cycling Vlog :9

Neen, ik heb geen ervaring maar levert wel een smile op mijn gezicht voor de rest van de dag.

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 25-08-2021 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
RigolleM schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:29:
[...]

Door op zoek te gaan naar reviews over de Sigma Rox 4.0 ben ik op deze gebotst: YouTube: Adelaide Hills Cycling Vlog :9

Neen, ik heb geen ervaring maar levert wel een smile op mijn gezicht voor de rest van de dag.
Wist zonder op de link te klikken om welke vlog het ging ;) :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
justice strike schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:11:
Ik had deze vraag in het verkeerde topic gepost, dus dit is misschien dubbel.

ik ben al een tijdje opzoek naar een fietscomputer. Was in de eerste instantie tevreden met de RFLKT+ maar de bugs in het product en het feit dat mijn telefoon geen ant+ meer ondersteund doen mij steeds meer denken dat ik maar eens moet upgraden.

ik zat een lange tijd aan garmin te denken. Met name omdat ik het gevoel krijg dat ik die ook als meer dan alleen een fietscomputer te gebruiken is (toertochten etc..)

nu heb ik wel een WAHOO voucher en kreeg ik van wahoo te horen dat ze binenkort de ROAM 2 gaan introduceren. Is het de moeite waard om 2 maandjes te wachten op de Roam 2? of is de verwachting dat dit een BOLT v2 is met een groter scherm zal zijn?
Wel eens aan de hammerhead karoo 2 gedacht? Heb die nu een paar maandjes als opvolger van mijn garmin edge 500, ben er echt mega tevreden over. Handige koppeling met bijv. Strava vanuit hun eigen dashboard, fijn scherm, goeie accu en de navi die echt turn by turn doet is top. Daarnaast hebben ze recent een klimfunctie toegevoegd die automatisch aan gaat zodra je een klimmetje start. Ben er echt een fan van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
BertP schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:35:
[...]

Wel eens aan de hammerhead karoo 2 gedacht? Heb die nu een paar maandjes als opvolger van mijn garmin edge 500, ben er echt mega tevreden over. Handige koppeling met bijv. Strava vanuit hun eigen dashboard, fijn scherm, goeie accu en de navi die echt turn by turn doet is top. Daarnaast hebben ze recent een klimfunctie toegevoegd die automatisch aan gaat zodra je een klimmetje start. Ben er echt een fan van!
Ik heb de Karoo 2 gezien bij een vriendin en in vergelijking met mijn Edge 530 is het echt een super mooi apparaat. Zoveel fijner scherm om te lezen en navigeren ivm mijn Garmin.

Helaas zit ik beetje vast in het Garmin eco systeem met al mijn apparaten en is het voor mij moeilijk overstappen. Als ik vanaf scratch zou kunnen kiezen zou ik nu ook de Karoo 2 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Ik ben op zoek naar een zo 'goedkoop' mogelijke fietscomputer waarbij ik graag de volgende dingen zou willen hebben:

Vereist:
Snelheidsmeter (logisch)
Cadans
GPS waarbij de kaarten gratis bij te werken zijn (Turn-by-turn) Zou ook leuk zijn als de fietscomputer zelf routes kan maken op basis van aan kilometers die ik wil rijden.

Nice om erbij te hebben:
Hartslagmeter
Powermeter
Hoogtemeter

Tweedehands is overigens geen probleem.

Suggesties? :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 25-08-2021 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:53:
Ik ben op zoek naar een zo 'goedkoop' mogelijke fietscomputer waarbij ik graag de volgende dingen zou willen hebben:

Vereist:
Snelheidsmeter (logisch)
Cadans
GPS waarbij de kaarten gratis bij te werken zijn (Turn-by-turn) Zou ook leuk zijn als de fietscomputer zelf routes kan maken op basis van aan kilometers die ik wil rijden.

Nice om erbij te hebben:
Hartslagmeter
Powermeter
Hoogtemeter

Tweedehands is overigens geen probleem.

Suggesties? :)
Gebruik de keuze hulp op https://www.mantel.com/fietsnavigatie

Hello fellow humans

Pagina: 1 ... 63 ... 98 Laatste