Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:06:
Zeker onoverzichtelijk!
Er zijn een paar vreemde limieten ja, die Garmin wel erin gezet heeft maar eigenlijk tegenwoordig nergens meer voor nodig zijn.
Ze borduren verder op een oud platform (Edge 205/305) maar ooit zullen ze tegen het plafond aanlopen, en hopelijk zijn ze bij Garmin al bezig met de next-gen, maar ik vrees er voor.
Voor het "spontaan" maken van een route is er ook een afstand limiet. Deze begrijp ik wat beter omdat het berekenen van alle mogelijke variaties flink toeneemt naarmate je de afstand vergroot. Mij staat bij dat dit iets van 85km is, maar dat wil je eigenlijk al niet omdat je een kwartier aan het wachten bent.
Je kan die koers ook aanmaken op de smartphone via Garmin Connect, daarnet ééntje gemaakt: 150 km - West en kreeg ééntje van 122,93 km en binnen de 15 seconden berekend. Of het iets is wat ik zou willen rijden betwijfel ik, verkies liever Komoot/Strava Routes.
Ergens toont dit wel aan dat de rekenkracht behoorlijk beperkt is, zeker als je dit vergelijkt met een telefoon die veel meer kan en niet eens duurder hoeft te zijn.
Ja, en dat zie je als de kaart moet meedraaien... hier loopt het soms fout als 'route' behoorlijk kronkelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sport_Life schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:14:
Iemand al iets over de nieuwe edge gehoord ? 1040 oid.
Zag laatst de 1030 her en der in de aanbieding, meestal een teken dat de opvolger eraan komt.
Is omdat er een Edge 1030 plus is. 8)
Die pagina wordt af en toe eens geupdate maar die info stond er in april 2020 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat is een handige fietsnavigatie als beginnend wielrenner? Kan dat ook eenvoudig met je telefoon? En zo ja,welke telefoonhouder is dan goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
saert schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:10:
Wat is een handige fietsnavigatie als beginnend wielrenner? Kan dat ook eenvoudig met je telefoon? En zo ja,welke telefoonhouder is dan goed?
ff dit topic doorzoeken.

in het kort, de meningen zijn verdeeld, ligt ook een beetje aan wat je wilt uitgeven aan een telefoonhouder, als je een beetje een chique (betrouwbare??) houder wilt kopen + een hoesje, (bij bv quadlock ben je zo 60-80 euro verder). Uiteraard kan je er ook 1 voor een paar euro op Ali bestellen, of 1 van vergelijkbare kwaliteit voor een paar euro meer lokaal bestellen.

Verder, is je telefoon waterdicht, hoe goed is de accu? wil je extra sensoren aansluiten, wil je naast navigeren ook andere statistieken tonen of registeren.

Uiteindelijk stappen de meeste toch een keer over op een garmin of wahoo, mijn mening is dat je dan beter de tussenstap kan overslaan en direct een edge 530 of bolt kan aanschaffen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zelf heb ik dik anderhalf jaar met een smartphone alles gedaan. Op zich werkt het prima. De accu is echter wel een beperking. Een waterdichte telefoon is eigenlijk wel prettig. Als het eens gaat onverwacht gaat regenen, kun je gewoon doorfietsen. Bij mij vloog de telefoon overigens soms van de houder (https://www.lifeproof.com...ikemount_color=20#start=1)

Uiteindelijk heb ik garmin edge 530 gekocht, omdat ik de wahoo die ik wou lang niet verkrijgbaar was en ik vooral iets wou hebben dat waterdicht was. Voordeel is ook dat je bijvoorbeeld alles zo kan instellen, dat je een medling krijgt, als je cadans onder een bepaalde waarde komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@saert Even het topic doorspitten. Belangrijk is wat je budget is en hoeveel (en hoe lang) je het gaat gebruiken en welke functies je denkt nodig te hebben.
Belangrijk is of je je telefoon kan missen na een valpartij, het blijven tere apparaten. (al kan deze uiteraard ook beschadigen bij een val als deze in je achterzak zit)

Verder even wat huiswerk doen dan willen we je best helpen met wat advies.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@Sport_Life Garmin vernieuwt elke twee jaar in april één of meerdere Edge devices (cyclus op basis van het verleden). De bestaande 530, 830 en 1030 zijn volgende maand twee jaar. Tussentijds is wel de Plus variant nog uitgekomen van de 1030. Als je geen haast hebt, zou je tot (eind) april kunnen wachten. De bestaande device(s) kunnen qua prijs naar beneden gaan (als je daar interesse in hebt) of je gaat dan voor een nieuwe Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28
Ik gebruikte OsmAnd. Zo ingesteld dat scherm uitgaat als niet genavigeerd hoeft, kon ik best wat uren fietsen. Eerst met enkel BT dopje middels gesproken navigatie, phone in de jersey pocket, later nog met een alu aliexpress houder, die ik nog altijd met veel liefde gebruik bij het Zwiften. Maar ook hier uiteindelijk voor de overtreffende trap gegaan, een Edge gekocht. Zat wel twee jaar tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/krZMU_gNaqT-k6W_fl1W689UKCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k45U7RjcATFNQfcaTF5ndtfZ.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Mistraller op 16-03-2021 17:28 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevennijs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-02 09:12
Ik heb nog een garmin Edge 800, gekoppeld aan mijn hrm pro van Garmin. Als ik een activiteit gedaan heb komt die wel in mijn garmin connect, maar niet op strava. Als ik gelopen heb bv. (garmin forerunner 945 en hrm pro) komt dit ook op mijn garmin connect, maar ook op strava. Hoe zou dit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevennijs schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:17:
Ik heb nog een garmin Edge 800, gekoppeld aan mijn hrm pro van Garmin. Als ik een activiteit gedaan heb komt die wel in mijn garmin connect, maar niet op strava. Als ik gelopen heb bv. (garmin forerunner 945 en hrm pro) komt dit ook op mijn garmin connect, maar ook op strava. Hoe zou dit komen?
De vorige keer (vorige week zondag 6/3) toen ik buiten gefietst had met de Garmin Edge 830 kwam de activiteit ook niet door naar Strava, heb die dan manueel opgeladen. Vorig weekend en deze week nog niet buiten gefietst (slechte weer), dus ik weet niet of het een éénmalige keer was of dat er een bug is binnengeslopen. Wanneer was uw activiteit op de Edge 800?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
ik heb ook hetzelfde gehad met mijn 530
activiteiten naar strava vanuit bv trainerroad kwamen wel aan, maar niet meer vanuit connect

Eerste x de activiteit met de hand geupload, 2e keer de connectie tussen de apps verbroken en opnieuw geconnect, toen kwamen de laatstse 2 activiteiten direct binnen (dus ook de paar dagen oude die ik met de hand had geupload).

(volgens mij kwam een wandeling in de tussentijd wel aan, dus er zit ergens een onderscheid op type activiteit)

(vast iets ingewikkelds met verlopen toegangstokens voor de API ofzo, alleen wel gek dat het verschillend is voor verschillende activiteiten)

[ Voor 26% gewijzigd door Prulleman op 17-03-2021 10:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
EdwinW schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:14:
@Sport_Life Garmin vernieuwt elke twee jaar in april één of meerdere Edge devices (cyclus op basis van het verleden). De bestaande 530, 830 en 1030 zijn volgende maand twee jaar. Tussentijds is wel de Plus variant nog uitgekomen van de 1030. Als je geen haast hebt, zou je tot (eind) april kunnen wachten. De bestaande device(s) kunnen qua prijs naar beneden gaan (als je daar interesse in hebt) of je gaat dan voor een nieuwe Edge.
Dit zou wel handige info zijn als het weer klopt :) Kans dat de oude modellen dan inderdaad wat zakken.

Ik heb nu sinds 2014 een Edge 510 en wil wel wat nieuws, vooral voor navigatie via kaarten. De Edge Explore is ook nog een alternatief, maar die schijnt een slechte accuduur te hebben en geen barometrische hoogtemeter. Ook ondersteunt hij geen powermeter. Die heb ik niet, maar wellicht komt dat ooit. Voor nu is mijn oog op de 830 gevallen, de 530 lijkt hetzelfde alleen dan zonder touchscreen. Wel jammer dat je daarvoor een 100 euro premium moet betalen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
April is zo'n beetje de belangrijkste maand om met nieuwe producten te komen. Zit dus ook een beetje te kijken wat de ontwikkelingen zijn op het gebied van navigatie. Heb nu 3 4 jaar een Wahoo Bolt en bevalt prima. In de afgelopen jaren zijn (alleen :+ ) mijn ogen iets ouder geworden, dus een groter scherm zou nu wel welkom zijn. Misschien dat Wahoo met iets nieuws komt (deze week nog powermeter) of Garmin volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt inzoomen he, op de Bolt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Of toch maar aan de bril (8>

Het grotere scherm heeft mij naar de roam doen overstappen, maar in feite is dit ook een forse meerprijs voor een klein beetje extra (groter scherm en herberekenen routes) (nee, het "kleurenscherm" van de roam tel ik niet mee)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Uberhaupt vind ik fietscomputers wel aan de prijs als je dit afzet tegenover een smartphone. Voor 370 euro (prijs van een Edge 830) heb je een heel capabele smartphone. Zelf vind ik een losse fietscomputer alsnog makkelijker denk ik.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
NoepZor schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:31:
Uberhaupt vind ik fietscomputers wel aan de prijs als je dit afzet tegenover een smartphone. Voor 370 euro (prijs van een Edge 830) heb je een heel capabele smartphone. Zelf vind ik een losse fietscomputer alsnog makkelijker denk ik.
Smartphones worden verkocht in veel grotere oplages, dat helpt bij de aankoop van componenten. De marges in het algemeen zullen er ook lager zijn, en het hele distributiesysteem is ook anders. Garmin en Wahoo zijn in elk geval al niet echt van de lage marges, je ziet aan een Bryton of Lezyne dat het goedkoper kan (maar dan lever je in op vlak van software bv).

Ik heb niet echt een probleem met de wat hogere prijs (van de 530/830, de 1030 Plus is voor mij idioot duur), een fietscomputer blijft voor mij veel langer actueel dan een smartphone. Mijn Elemnt Bolt is 4 jaar oud en er is voor mij niets mis mee, terwijl ik in die tijd aan mijn derde smartphone ben (ik gebruik smartphones ongeveer 3 jaar dus die eerste heb ik niet lang na aankoop van de Bolt vervangen en ik heb nu net een nieuwe). De Bolt gaat voor mij nog zeker een aantal jaren mee gaan, zolang de batterij goed blijft. Het is ook dat ik die heb laten vallen en wat krasjes op de behuizing heb, dus op doorverkoop waarde moet ik niet echt rekenen, terwijl die voor fietscomputers meestal ook wel behoorlijk goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
Er zou volgende maand een 2.0 versie van de Bolt kunnen komen met een kleurenscherm. We gaan het zien. https://www.procycling.sk...-gps-wahoo-elemnt-bolt-20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:19
Deze review is een schaamteloze crosspost met het fiets forum ;)

Ik heb een Karoo 2 gekocht als update voor mijn Wahoo Elemnt Bolt waar ik een jaar of 3 mee heb gefietst. Ik was op zich nog tevreden over de Bolt, maar wilde een device met meer navigatie mogelijkheden in plaats van het kruimelspoor dat de Bolt biedt.
Het Garmin ecosysteem trekt me niet, de Wahoo Roam vind ik maar een beperkte upgrade voor de Bolt.

Gekozen voor een Karoo 2 na overwegend positieve reviews te hebben gelezen. De software lijkt nog rap verder doorontwikkeld te worden. Dat zie ik als iets positiefs, zolang het de stabiliteit niet verslechterd.

Bestelproces ben ik niet zo van onder de indruk. De informatievoorziening van Hammerhead is erg minimaal. In 9 dagen werd de Karoo 2 bezorgd, in plaats van de voorspelde 5-7 dagen.

Twee ritten mee gereden, een kort kennismakingsritje en vandaag een rit van 75 km. De eerste ervaring is erg positief!
Fijn scherm met matte afwerking, duidelijke kaart weergave, prima instructies. Re-routing bij afwijken op de route werkt vlot. De audio waarschuwing als je een punt nadert is duidelijk.
Touch bediening met een wat dikkere winterhandschoen (0 graden bij vertrek) zonder touch-vingertop werkt redelijk. Zoomen op de kaart met touch vind ik te priegelig, dubbeltik om te zoomen en uitzoomen met de fysieke knop werkt beter.
Het knopgevoel van de fysieke knoppen is goed. Wel is het onhandig dat een deel van de knoppen een dubbele functie heeft. Onbedoeld wissel je bijvoorbeeld van data pagina terwijl je eigenlijk uit wil zoomen. Grotendeels een kwestie van wennen denk ik.

Fijne out-front mount. In het begin even wennen hoe strak de Karoo in de mount valt, vooral uitklikken moet met best veel kracht.
De Karoo kan er met geen mogelijkheid zelf uit vallen. Dat is een zekerheid :).

Accuverbruik valt me erg mee. 2,5 uur gefietst met het scherm continu aan (op middelste helderheid), 3 ant+ sensoren en een GPX route gaf 21% verbruik. Ongeveer 8% per uur dus.
Bij middelste helderheid was het scherm (met zonnebril en vrij felle laagstaande zon) goed af te lezen. Contrast is prima.

De configuratie van de profielen met datavelden en grafische velden werkt goed. Alle velden die voor mij relevant waren zijn beschikbaar.
Notificaties van de telefoon worden duidelijk getoond op de Karoo.

Vooralsnog dus hartstikke tevreden. Geen klachten, wel wat kritische punten:
- Waarom er geen helderheidssensor is ingebouwd ontgaat me volledig. Zelf de helderheid aan moeten passen is een beetje suf. Gelukkig hoef je dit niet vaak tijdens een rit te doen
- De hoogtemeter zou wat beter gefilterd kunnen worden. Waar de Bolt altijd erg karig was met hoogtemeters, geeft de Karoo er wel opvallend veel. 250 hoogtemeters tijdens een 75 km rit in Friesland, dat hadden er zo'n 50-100 moeten zijn
- Het post-ride scherm is erg summier. Je ziet de belangrijkste gegevens met een kaartje, het hoogteprofiel, maar geen fancy grafiekjes voor hartslag en cadans. Ook op het Hammerhead dashboard ontbreken deze details, hier heb je dus echt Strava voor nodig
- De basic routeplanner in het Hammerhead dashboard werkt opvallend fijn. De route staat direct op de Karoo. Helaas geen support voor veerpontjes, dus niet in alle gevallen bruikbaar. Pontje wel mogelijk door met rond puntje de route te forceren over pont. Strava en Komoot routes kunnen simpel worden geladen door ze te markeren met ster. GPX route laden werkt ook prima vanaf het dashboard
- Wisselen tussen profielen tijdens een rit gaat onhandig (via een multitask menu). Hierdoor kun je niet gemakkelijk wisselen naar een profiel met bijvoorbeeld een grotere kaartweergave (per profiel kun je maar 1 pagina met kaartweergave instellen)
- Geen live tracking, kan alleen via een data sim of door een WiFi hotspot met de telefoon op te zetten. Sowieso is er nauwelijks integratie met de companion app op de telefoon. Bij de Bolt was ik gewend dat de rit ook via Bluetooth geüpload werd. Het lijkt dat Hammerhead hier wel aan gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56

Stoney3K

Flatsehats!

Je realiseert je hopelijk wel dat dit topic inmiddels al 6 jaar loopt en meer dan 5000 posts lang is? :+

Ik neig zelf ook een beetje naar de Bolt, als ik aan het fietsen ben wil ik juist geen hele berg aan informatie maar juist de essentiële dingen zoals snelheid, afstand, en waar ik moet afslaan. En natuurlijk dat het ding robuust is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stoney3K Gemakzucht en de vraag stellen en hopen dat er een goede ziel voor de 37-ste keer dezelfde vraag beantwoordt, begin je ook soms moe te geraken... Maar Google is uw vriend als je niet door 5000 posts wil bladeren.

Robuust en Bolt zijn 2 woorden die niet samen horen in 1 zin ;-)
Bolt kan wel tegen een stootje maar ik zou toch niet te hard op de knopjes duwen, want je ziet zo de LCD meeplooien. Mijn Edge 830 is daarentegen een pak robuuster, moet ook niet op knopjes duwen want is een touch screen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56

Stoney3K

Flatsehats!

RigolleM schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:53:
@Stoney3K Gemakzucht en de vraag stellen en hopen dat er een goede ziel voor de 37-ste keer dezelfde vraag beantwoordt, begin je ook soms moe te geraken... Maar Google is uw vriend als je niet door 5000 posts wil bladeren.
Ik denk dat de oplossing daarin ook eerder is om de (centrale) topicstarts van dit soort grote topics wat intensiever bij te houden of ze met minder totaal aantal posts te sluiten zodat de TS wat actueler blijft.

Maar ik begrijp ook heel goed dat dat best een partij werk is en de moderators/posters van de grote topics doen het ook maar in hun vrije tijd.

Het is wel zo dat de search op het forum zelf je hier niet heel erg verder gaat helpen, vooral niet als je op zoek bent naar algemeen aankoopadvies voor dit soort dingen. Als je op een specifiek merk/model zoekt kun je meestal wel wat vinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Weet iemand of je 2 telefoons toe kan voegen in de garmin edge 530.

Mijn vriendin fietst af en toe maar loopt wel vaak hard, nu wil ze gaan fietsen met mijn navigatie alleen krijg het niet voor elkaar haar telefoon naast die van mij toe te voegen in de edge 530.
Dit om te voorkomen dat haar ritten autonatisch op mij strava komen te staan.

Lijkt mij dat dit moet kunnen zonder steeds heel de telfoon te verwijderen en weer alles opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sjembecks Neen, delen van het device is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Zijn er mensen die recent een Karoo besteld hebben, en zo ja wat is/was de levertijd? Ik zie op hun website dat ze een magazijn in Nederland hebben maar lees niks over voorraad/verzendtermijnen. Gebruik nu al jaren een edge 500, maar die is opzich wel aan vervanging toe. Navigatie is eigenlijk geen optie op dat ding en het constant aan een usb kabel moeten hangen en handmatig files uploaden naar strava is ook wel een beetje geweest. Twijfelde nog tussen de edge 530 en de Karoo maar de navigatie geeft dan toch de doorslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BertP schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:24:
Twijfelde nog tussen de edge 530 en de Karoo maar de navigatie geeft dan toch de doorslag.
Als je een fietscomputer wilt die het potentieel heeft om de beste in zijn soort te worden, kies dan voor de K2, wil je vandaag een fietscomputer die 'AF' is, dan kies je beter voor een Garmin Edge of Wahoo Elemnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
RigolleM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:47:
[...]

Als je een fietscomputer wilt die het potentieel heeft om de beste in zijn soort te worden, kies dan voor de K2, wil je vandaag een fietscomputer die 'AF' is, dan kies je beter voor een Garmin Edge of Wahoo Elemnt.
Met het oog op de toekomst denk ik dan toch dat de K2 de voorkeur heeft (al zal het elkaar niet al te veel ontlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sjembecks schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:33:

Mijn vriendin fietst af en toe maar loopt wel vaak hard, nu wil ze gaan fietsen met mijn navigatie alleen krijg het niet voor elkaar haar telefoon naast die van mij toe te voegen in de edge 530.

Lijkt mij dat dit moet kunnen zonder steeds heel de telfoon te verwijderen en weer alles opnieuw in te stellen.
Je kunt je ritten ook gewoon automatisch op prive laten zetten op strava, verwijder jij hem en upload je vriendin het gpx bestand handmatig. Aangezien je het hebt over af en toe moet dat te overzien zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Sjembecks schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:33:

Mijn vrouw en ik hebben allebei een Edge 530. Ooit, toen ik nog geen stickertje opgeplakt had, koppelde ik de verkeerde Edge (op PC met Express, ik wilde alleen kaarten updaten). En toen stonden er dus meteen een stuk of 20 ritten in het verkeerde profiel gesynced. :X

Insteek is dat het een persoonlijk apparaat is, en pairing kan maar met 1 toestel.

Wat ik zou doen:

Als het alleen om navigatie gaat, aan het einde van de rit gewoon de track weggooien ipv opslaan, en de route met een ander device tracken, maar omdat ik vermoed dat ze de data wil gebruiken:
Autosync uitzetten cq wifi/ bt connectie met jouw tel ff uitzetten => Na aankomst opslaan en ff met USB aansluiten op pc en de FIT file eraf halen met je verkenner. (Niet met garmin express want dan is er alsnog sync)
Die FIT file gewoon met het handje uploaden in strava.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BertP schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Met het oog op de toekomst denk ik dan toch dat de K2 de voorkeur heeft (al zal het elkaar niet al te veel ontlopen).
Puur navigatie geef ik je gelijk, voor de rest moet K2 onder doen, en niet zo'n klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Mistraller schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:37:
[...]
Wat ik zou doen:

Als het alleen om navigatie gaat, aan het einde van de rit gewoon de track weggooien ipv opslaan, en de route met een ander device tracken.
Jammer dat het niet kan, maar is niet anders.
Zo gaan we het doen, ze heeft ook een Garmin forerunner , dan neemt ze daar de boel maar mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
RigolleM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:52:
[...]

Puur navigatie geef ik je gelijk, voor de rest moet K2 onder doen, en niet zo'n klein beetje.
Puur uit interesse wat zijn zaken waar voor jou de K2 onder doet t.o.v. de andere kanshebbers? (Edge 530/Wahoo Elemnt Roam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BertP schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:08:
[...]

Puur uit interesse wat zijn zaken waar voor jou de K2 onder doet t.o.v. de andere kanshebbers? (Edge 530/Wahoo Elemnt Roam).
Lange versie: YouTube: Garmin Edge 830 Vs Hammerhead Karoo 2 - In Depth + Giveaway #Cycling...

Bekijk dit filmpjes eens rustig en je zal begrijpen wat ik bedoelde.

No offence de K2 is een super toestel, ik zou hem ook willen (als het droog is), maar voor erbij niet als daily driver, puur voor de navigatie en het zeer duidelijke scherm. De rest laat ik over aan mijn Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
BertP schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:24:
Zijn er mensen die recent een Karoo besteld hebben, en zo ja wat is/was de levertijd? Ik zie op hun website dat ze een magazijn in Nederland hebben maar lees niks over voorraad/verzendtermijnen. Gebruik nu al jaren een edge 500, maar die is opzich wel aan vervanging toe. Navigatie is eigenlijk geen optie op dat ding en het constant aan een usb kabel moeten hangen en handmatig files uploaden naar strava is ook wel een beetje geweest. Twijfelde nog tussen de edge 530 en de Karoo maar de navigatie geeft dan toch de doorslag.
9 dagen in mijn geval, is twee weken geleden bezorgd.

Bevalt trouwens prima na 4 ritjes. 8% accu verbruik per uur, geen crashes of rariteiten. Softwarematig voelt het wat mij betreft wel een beetje niet-af, maar als ik het zo lees gaat hier de komende tijd nog verder aan worden gesleuteld.
Ik las dat er (normaalgezien) elke 2 weken een update beschikbaar gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 07:01
RigolleM schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Lange versie: YouTube: Garmin Edge 830 Vs Hammerhead Karoo 2 - In Depth + Giveaway #Cycling...

Bekijk dit filmpjes eens rustig en je zal begrijpen wat ik bedoelde.

No offence de K2 is een super toestel, ik zou hem ook willen (als het droog is), maar voor erbij niet als daily driver, puur voor de navigatie en het zeer duidelijke scherm. De rest laat ik over aan mijn Garmin.
Je beargumenteerd het dus aan de hand van de test met water? Het zou inderdaad niet zo gevoelig moeten zijn, maar er is een oplossing voor om het touchscreen te blokkeren en je kan dan evengoed switchen in schermen zoals dat ook op de Wahoo werkt.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@RigolleM @Froggle Rigollem mag toch best zijn mening geven over de K2? Ik snap de aanvallen over en weer niet zo goed. Ik ben zelf allang blij dat er weer wat meer te kiezen valt, al zijn de stappen vooruit klein en niet heel frequent (doelend op nieuwe modellen waaruit te kiezen valt dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
rockhopper schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:22:
@RigolleM @Froggle Rigollem mag toch best zijn mening geven over de K2? Ik snap de aanvallen over en weer niet zo goed. Ik ben zelf allang blij dat er weer wat meer te kiezen valt, al zijn de stappen vooruit klein en niet heel frequent (doelend op nieuwe modellen waaruit te kiezen valt dus).
En soms roept een mening discussie op. Of mag je hier alleen je mening geven, just that?

Er werd naar een video review verwezen van iemand die ontzettend valt over het touchscreen van de K2 dat tript wanneer er water op terecht komt, maar niet kijkt naar de oplossing. Als je de optie hebt om het touchscreen uit te zetten, maar dan evengoed in staat bent de K2 volledig te bedienen met knoppen, dan begrijp ik het probleem niet. Op de Garmin 830 kun je zonder touchscreen helemaal niets. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 06:44:
[...]
Als je de optie hebt om het touchscreen uit te zetten, maar dan evengoed in staat bent de K2 volledig te bedienen met knoppen, dan begrijp ik het probleem niet.
Goh, dit wist ik niet.. Dus je kan het toestel gewoon bedienen met de knoppen? Dus bv. een route stoppen, een andere opzoeken en deze starten kan dan perfect via de knoppen?
Op de Garmin 830 kun je zonder touchscreen helemaal niets. :/
Deze opmerking was eigenlijk niet nodig, want met de 'juiste' handschoenen, is het scherm altijd te bedienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
RigolleM schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Goh, dit wist ik niet.. Dus je kan het toestel gewoon bedienen met de knoppen? Dus bv. een route stoppen, een andere opzoeken en deze starten kan dan perfect via de knoppen?
Ja, zoals je ook op de Wahoo kan. Je kan touchscreen en knoppen gebruiken om te wisselen van schermen, start/stop, lap registeren enz.
RigolleM schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:08:

[...]

Deze opmerking was eigenlijk niet nodig, want met de 'juiste' handschoenen, is het scherm altijd te bedienen!
Fair point. Maar doelde meer op dat je geen alternatief hebt terwijl juist het touchscreen op de 830 zo klein, priegelig en niet bepaald responsief is. Op de K2 krijg je een klein toetsenbord en typt hetzelfde als op je telefoon. Verbaasde me echt over hoe makkelijk dat eigenlijk nog typt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
Het typen op de K2 geeft mij flashbacks naar mijn eerste smartphone, een HTC Wildfire. Schermdiagonaal was maar iets groter dan de K2 :).
Typen op de K2 werkt idd verrassend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Ja, zoals je ook op de Wahoo kan. Je kan touchscreen en knoppen gebruiken om te wisselen van schermen, start/stop, lap registeren enz.
Wahoo Elemnt Roam heeft toch geen touch screen?
Maar dat was niet mijn vraag: een route stoppen, een andere opzoeken en deze starten kan dan perfect via de knoppen?
Fair point. Maar doelde meer op dat je geen alternatief hebt terwijl juist het touchscreen op de 830 zo klein, priegelig en niet bepaald responsief is.
Klopt, een adres intikken is niet zo evident, maar een route stoppen, nieuwe route opzoeken en starten lukt perfect via het touchscreen zonder haperingen.
Op de K2 krijg je een klein toetsenbord en typt hetzelfde als op je telefoon. Verbaasde me echt over hoe makkelijk dat eigenlijk nog typt.
K2 is een kleine smartphone.. zit zelfs nog een SIM kaart tray in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
RigolleM schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:14:
[...]

Wahoo Elemnt Roam heeft toch geen touch screen?
Maar dat was niet mijn vraag: een route stoppen, een andere opzoeken en deze starten kan dan perfect via de knoppen?
Klopt, doelde ook alleen op de bediening van de Wahoo die je overhoud op de K2 als je het touchscreen uit zet. Route stoppen en starten kan, evenals rondes tellen. Het lijkt me niet dat je in weer en wind een andere route op gaat zoeken, of doe jij dat wel?
RigolleM schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:14:

[...]

Klopt, een adres intikken is niet zo evident, maar een route stoppen, nieuwe route opzoeken en starten lukt perfect via het touchscreen zonder haperingen.
Heb ze dus allebei gehad, maar vind het echt een wereld van verschil. Dit werkt op de K2 veel handiger en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:33:
[...]
Het lijkt me niet dat je in weer en wind een andere route op gaat zoeken, of doe jij dat wel?
Neen, maar dat was mijn punt niet...

Eén van de voordelen van een touch screen is dat je heel snel in het menu kunt duiken, zonder heen en weer te scrollen met de buttons. Maar het is gewoon jammer dat dit niet kan bij een K2 als het regent, en dit gaan ze niet kunnen oplossen met één of andere firmware update. Misschien komt er een Karoo 2.1 met een verbetert touch screen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
RigolleM schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Neen, maar dat was mijn punt niet...

Eén van de voordelen van een touch screen is dat je heel snel in het menu kunt duiken, zonder heen en weer te scrollen met de buttons. Maar het is gewoon jammer dat dit niet kan bij een K2 als het regent, en dit gaan ze niet kunnen oplossen met één of andere firmware update. Misschien komt er een Karoo 2.1 met een verbetert touch screen.
Klopt, en zo hadden ze bijvoorbeeld ook een lichtsensor in kunnen bouwen. Ik val er niet heel erg over eigenlijk, maar nice to have is het wel. Ik rijd verder vrijwel nooit in de regen en de helderheid van het scherm stel je ook voor vertrek een keer in.

Overigens is er zojuist ook weer een update uit op de K2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:17
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe garmin echter zit ik nog met een vraag.
Ik wil hem gaan gebruiken voor te navigeren met het vooraf inladen van routes maar ook vooral gebruiken om mijn cadans en hartslag te weten om op hartslag te kunnen trainen. Heeft er iemand ervaring met zowel de 530, 830 of 1030 want hoor soms verhalen over het minder goed te kunnen lezen omdat 530/830 te klein zouden zijn.
Ook bij de 1030 las ik verhalen over dat de ondersteuning weg zou vallen doordat het een ouder model is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
luuk66 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:58:
Heeft er iemand ervaring met zowel de 530, 830 of 1030 want hoor soms verhalen over het minder goed te kunnen lezen omdat 530/830 te klein zouden zijn.
Ik heb geen ervaring met de 1030 maar enkel met een 830 en ik heb een leesbril sterkte 2.0 nodig iets te kunnen lezen op mijn smartphone, maar de cijfertjes van mijn Edge 830 kan ik nog perfect lezen als ik op de fiets zit en de gps in de stuurhouder. Ik gebruik 9 velden, dus kleiner kan het niet.
Ook bij de 1030 las ik verhalen over dat de ondersteuning weg zou vallen doordat het een ouder model is?
De Edge 1030 krijgt nog firmware updates, maar vooral zaken die gefixt worden geen nieuwe features meer, dit is weggelegd voor zijn opvolger de Edge 1030 plus.

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 26-03-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 21:05
Ik wil hem gaan gebruiken voor te navigeren met het vooraf inladen van routes maar ook vooral gebruiken om mijn cadans en hartslag te weten om op hartslag te kunnen trainen. Heeft er iemand ervaring met zowel de 530, 830 of 1030 want hoor soms verhalen over het minder goed te kunnen lezen omdat 530/830 te klein zouden zijn.
Ik heb de Edge 530 en die is voor mij goed leesbaar. Nooit problemen gehad met het aflezen van het scherm, maar ik heb ook geen bril en/of slechtere ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb een 830 en mijn ogen zijn 100/125%. Toch heb ik zo af en toe wel eens moeite met aflezen van de kaart tijdens navigatie, omdat het lijntje soms niet helemaal duidelijk te onderscheiden is van de achtergrond. Maar dit kan misschien ook aan de polarisatiefilter van m'n zonnebril liggen. Hoe lichter het is, hoe beter het scherm zichtbaar is. Dat komt natuurlijk ook door het transreflectieve scherm. Het zijn dan dus puur de kleuren waar ik soms moeite heb met het onderscheid. De gegevensvelden vind ik wel ten alle tijden heel duidelijk af te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Je kunt de grootte van de datavelden zelf kiezen, en eventueel ook nog verdelen over 2 schermen, al dan niet met autoscroll.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vraagje; situatie: 2x Garmin Edge 530, 2x speedsensor (magene)
Vandaag samen gefietst, en mijn garmin gaf 2km meer aan. Mijn vrouw had laatst ook al een een route gefietst, volgens de planner 32 km, maar na het fietsen gaf ie 31 aan.

Ik heb dus de indruk dat haar Garmin te weinig telt, maar hoe dan? De speedsensor lijkt correct te werken, de edge meet zelf de wielomtrek.
Gaat een Edge voor speed/distance volledig vertrouwen op de speedsensor of gebruikt ie de GPS?
Met de GPS track van mijn vrouw is niks mis.
Ze gaat nu in elk geval het eerstvolgende rondje zonder speedsensor rijden, kijken of het wat uitmaakt. (We fietsen maar zelden samen, dus het was nog niet eerder zo opgevallen.)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 21:05
Staan de auto-pause instellingen op beide devices gelijk? Het kan zijn dat de ene bij 5km/h al op auto pause springt, en bij vaak stoppen en doorgaan dan toch een flink stuk minder registreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je voor 99% correct de afstand wilt meten moet je de wielomtrek manueel invoeren en dus zelf nameten, maar moet je altijd met dezelfde condities rijden. Op een racefiets rij je vaak met dezelfde bandendruk, dus zou dit geen probleem mogen zijn.

Mijn zoon en ik rijden ook soms samen en vorig jaar gingen we een ritje doen van 100km en hij had ze 3km eerder dan ik. Hij met mijn oude Garmin Edge 800 (zonder speedsensor) en ik met een Garmin Edge 830 met speedsensor en ik wissel vaak tussen MTB en racefiets en deze keer waren we met de MTB.

Ik heb geen 100% vertrouwen in het automatisch berekenen van de wielomtrek, maar heb ook geen zin om telkens ik wissel van wiel of fiets en of bandendruk om dit te gaan herberekenen. Die foutmarge is er nu eenmaal en onze toestellen zijn ook niet geijkt, dus ik lig er niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik had laatst een nieuwe batterij in m'n snelheidssensor gedaan en had daarna het vermoeden dat m'n Garmin de wielomtrek opnieuw had berekend, maar dan te weinig. Hij bleek hem automatisch op 1941mm te hebben gezet. Nu rijd ik met 25-622 banden dus daar klopte weinig van. Heb het nu maar handmatig ingevoerd. Echter, voordat ik de batterij had vervangen was de automatische waarde wel nagenoeg correct berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Luuk741 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:48:
Staan de auto-pause instellingen op beide devices gelijk? Het kan zijn dat de ene bij 5km/h al op auto pause springt, en bij vaak stoppen en doorgaan dan toch een flink stuk minder registreert.
Ja die staan hetzelfde. Maar op een ritje van 50km 2km afwijken vind ik wel fors.
Maar goed, mag ik dan concluderen dat een garmin volledig op de speedsensor afgaat, als die aanwezig is?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik ben opzoek naar een fietscomputer... in de eerst instantie wilde ik wahoo gebruiken met een oude RFLKT+. (eentje gratis gekregen)

Maar op android werkt de rflkt+ niet helemaal goed. De power meter geeft alleen 143 op de unit aan. Tevens kan Wahoo niet goed omgaan met 2 power meters.

Enfin, opzoek naar een ant+ fiets computer die met 2 powermeters aan de slag kan, maar ook redelijk goedkoop is (ik heb geen navigatie nodig, hoogstens gps voor de strava uploads oid.)

de volgende sensoren heb ik:
- Speed
- Cadans
- Cycleops HRM (met powermeter)
- Powerpod (powermeter)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
*Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon nog niets vinden*

Sinds kort op zoek naar een nieuwe fietscomputer voor mijn wielrenfiets.

Huidige: Polar CS500
- Voldoet niet, omdat de sensoren snel leeg raken, en de batterij lastig vervangen is.

Eisen;
- Cadance Meter
- Snelheidsmeter
- evt. integratie met Strava, dus GPS.

Ik zit nu in twijfel om een thinkrider te kopen (via onze Chinese vrienden)

Zijn er mensen met ervaring hiermee?

Alternatief zou de Garmin Edge 130 zijn, maar ik vind het prijs technische interessant om voor de ThinkRider te gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Maeslant op 30-03-2021 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]justice strike schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:27:de volgende sensoren heb ik:
- Speed
- Cadans
- Cycleops HRM (met powermeter)
- Powerpod (powermeter)
HRM is de afkorting voor 'heart rate monitor' en is geen powermeter.
Ik vroeg mij al af, welke van de 2 powermeters moet hij dan registreren voor het vermogen 8)7

Ik kan maar één oplossing bedenken: Garmin Edge 130 (plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maeslant schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:48:

Ik zit nu in twijfel om een ThinkRider te kopen (via onze Chinese vrienden)

Zijn er mensen met ervaring hiermee?
Nope, zelf nog nooit iets over gehoord, laat staan er ervaring mee hebben. Ik ga er verder geen uitspraken over doen, maar als het even goed werkt als de link _/-\o_
Alternatief zou de Garmin Edge 130 zijn, maar ik vind het prijs technische interessant om voor de ThinkRider te gaan.
Idem advies als hierboven: Garmin Edge 130 (plus).

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 29-03-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
RigolleM schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:42:
[...]

HRM is de afkorting voor 'heart rate monitor' en is geen powermeter.
Ik vroeg mij al af, welke van de 2 powermeters moet hij dan registreren voor het vermogen 8)7
Opzich heb je gelijk, maar deze HRM kan de power effort berekenen adhv de variabiliteit van je hart. Dus, deze Heart Rate Monitor geeft naast de hartslag ook de poweroutput weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
justice strike schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Opzich heb je gelijk, maar deze HRM kan de power effort berekenen adhv de variabiliteit van je hart. Dus, deze Heart Rate Monitor geeft naast de hartslag ook de poweroutput weer.
en werkt dat een beetje betrouwbaar? ik weet dat garmin ook je ademhalingsritme uit je HRV kan halen.. maar power.. hoe wordt dat geijkt dan? Daarnaast is je HRV ook erg afhankelijk van je conditie en herstel, dus als je gisteren een zware workout hebt gedaan, dan kan dat (zeker als je minder fit bent) een flinke impact hebben op je HRV, dus ook op wat dit ding aan power aangeeft...?? vind het een bijzonder concept.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
de poweroutput is redelijk consistent. 2 puntjes van aandacht:

1. poweroutput heeft een lag. Dus instantaneous power meten heeft geen zin, gemiddelden zijn veel beter
2. afwijking zit zo op 20% t.o.v. 2% van een traditionele power meter. Je ziet overigens dat de je ziet dat de 30 seconden gemiddelden en 60 seconden gemiddelden ook wel dicht in de buurt zitten van de werkelijke oupout

Enfin, niet zo goed als een power meter, maar beter dan niets.

Nu ik een powerpod heb wil ik de hrm poweroutput ook niet meer gebruiken om deze reden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:47
Die Edge 1030+ is op papier de ideale fietscomputer. De praktijk is echter weerbarstiger:

- Livetrack error 24: Vandaag doen we het even niet, wellicht hebben we morgen meer sjoege.
- Route berekeningsfout: Doe het maar even zonder navigatie, je kijkt toch al teveel op dit scherm.
- Rondrit berekenen: Hey zullen we vandaag weer dat rondje doen dat ik je al 30 keer eerder heb voorgesteld? Zeg maar ja, want ik ken eigenlijk niets anders. En oh, je wilde 50 toch? Vind je 58 ook ok?

Tsja :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
justice strike schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:20:
de poweroutput is redelijk consistent. 2 puntjes van aandacht:

1. poweroutput heeft een lag. Dus instantaneous power meten heeft geen zin, gemiddelden zijn veel beter
2. afwijking zit zo op 20% t.o.v. 2% van een traditionele power meter. Je ziet overigens dat de je ziet dat de 30 seconden gemiddelden en 60 seconden gemiddelden ook wel dicht in de buurt zitten van de werkelijke oupout

Enfin, niet zo goed als een power meter, maar beter dan niets.

Nu ik een powerpod heb wil ik de hrm poweroutput ook niet meer gebruiken om deze reden.
Als je de CycleOps niet als power meter gebruikt, dan hoef je dus toch geen twee power meters te verbinden? Van wat ik er over kan vinden, doet die zich voor als HRM en als power meter, verbind dus gewoon als HRM. Dit was sowieso een moeilijk in te vullen vraag geweest, want hoe had je op de head unit aangegeven welke waarde die moet weergeven voor vermogen als er twee totaal verschillende dingen binnen komen.

Over de PowerCal, ik vind eigenlijk een sensor die er 20% naast kan zitten, in de gemiddeldes dan nog want instantaneous nog veel meer als ik er wat over lees, écht wel minder dan niets. Tijdens het rijden heb je er niets aan, dan kun je net zo goed het vermogen dat Strava voor je berekent in je rit overzicht gebruiken.

Powerpod is al wat beter, ik heb er één goedkoop op de kop getikt omdat ik er wel benieuwd naar was. Je hebt in elk geval niet zoveel fluctuatie. En ja het gemiddelde vermogen komt wel behoorlijk overeen met wat ik op mijn (wel accurate) trainer neer kan zetten, al weet ik ook dat je die waardes totaal niet kunt vergelijken. Maar dan zijn er momenten waarop de Powerpod totaal niet werkt, met een lekkere rugwind rekent die mijn vermogen veel te hoog. Daarnaast, wat een afschuwelijk gedrocht is die Isaac software. En tot slot, mijn Powerpod loopt constant leeg. Ik zet die nochtans heel zeker uit na elke rit, maar toch moet ik die eigenlijk voor elke rit opladen (zelfs als het maar 10 km en terug is naar mijn werk). En ik ben ook vrij zeker dat die mijn snelheidssensor wakker houdt, ik moest toch veel te snel de batterij daarvan vervangen.

Je kunt veel beter een crankbased left only powermeter zoals een 4iiii Precision of Stages nemen, kost maar €300, ook al is dat ook niet het volledige vermogen. Maar goed, je hebt de Powerpod al. Ik vind in elk geval dat ik er eigenlijk weinig mee kan, met rugwind trekt die mijn FTP onterecht omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
MacPoedel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:01:
[...]

Als je de CycleOps niet als power meter gebruikt, dan hoef je dus toch geen twee power meters te verbinden? Van wat ik er over kan vinden, doet die zich voor als HRM en als power meter, verbind dus gewoon als HRM. Dit was sowieso een moeilijk in te vullen vraag geweest, want hoe had je op de head unit aangegeven welke waarde die moet weergeven voor vermogen als er twee totaal verschillende dingen binnen komen.
Het is 1 devices met 2 data streams een beetje zoals een snelheid+cadans meter. In wahoo link ik de hrm en de power output komt er automatisch bij. Geen mogelijkheid om die los te koppelen.
Over de PowerCal, ik vind eigenlijk een sensor die er 20% naast kan zitten, in de gemiddeldes dan nog want instantaneous nog veel meer als ik er wat over lees, écht wel minder dan niets. Tijdens het rijden heb je er niets aan, dan kun je net zo goed het vermogen dat Strava voor je berekent in je rit overzicht gebruiken.
Goed, ik had niets en wilde een beetje een indicatie krijgen. Kwa gevoel klopt dat ding wel en was het een plus in mijn training. Maar hij is inderdaad niet accuraat en dat wist ik vooraf. Had ook een hrm nodig en dacht dus mooi plusje als je er gratis gebruik en powermeter bij krijgt.
Je kunt veel beter een crankbased left only powermeter zoals een 4iiii Precision of Stages nemen, kost maar €300, ook al is dat ook niet het volledige vermogen. Maar goed, je hebt de Powerpod al. Ik vind in elk geval dat ik er eigenlijk weinig mee kan, met rugwind trekt die mijn FTP onterecht omhoog.
Mijn fiets kost 850. Dan kan ik om daar nog eens 500 tegen aan te gooien (want ik moet naast de crank sensor ook een nieuwe crank hebben, mijn crank is geen 105 oid) of ik koop voor 50 euro een powerpod of powercal en neem de precisie op de koop toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:39:
Die Edge 1030+ is op papier de ideale fietscomputer. De praktijk is echter weerbarstiger:

- Livetrack error 24: Vandaag doen we het even niet, wellicht hebben we morgen meer sjoege.
- Route berekeningsfout: Doe het maar even zonder navigatie, je kijkt toch al teveel op dit scherm.
- Rondrit berekenen: Hey zullen we vandaag weer dat rondje doen dat ik je al 30 keer eerder heb voorgesteld? Zeg maar ja, want ik ken eigenlijk niets anders. En oh, je wilde 50 toch? Vind je 58 ook ok?

Tsja :/
Livetrack werkte deze avond perfect, mijn garagepoort ging netjes open als ik de straat in reed :9 Evenals route berekening, niet dat ik ze 100% kunnen volgen heb, want overal was er wel een omleiding, maar had dus niks met de Edge te maken.
Rondrit: van mij mogen die feature schrappen in een volgende versie van de Edge... Gewoon 3 tot 4 keer op een map klikken in Komoot en je hebt ook een rondrit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justice strike schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:17:
of ik koop voor 50 euro een powerpod of powercal en neem de precisie op de koop toe
Wat heb je er aan als de data onbetrouwbaar en/of niet correct is.. dan kies ik toch liever voor geen data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Data is altijd onbetrouwbaar, als de data maar consistent is. Overigens is die powerpod lang zo slechts niet. Nogmaals je moet natuurlijk alles in context plaatsen. Ik doe het fietsen niet om top prestaties te behalen, dus precisie is voor mij geen eis. Het is wel.leuk om te zien hoe je jez of ontwikkeld.

Enfin met de powerpod ben ik wel redelijk tevreden. Die is aardig accuraat van wat ik zie.

Hoe dan ook, ik was niet de sensoren aan het bediscussiëren maar de head unit. Ik ben een beetje verbaast dat de Garmin 120 de enige head unit in die prijsklasse is die de moeite waard is. Is de markt echt zo klein?

[ Voor 21% gewijzigd door justice strike op 29-03-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
user_tweakers schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:28:
Ik wil ook graag de overstap maken van een simpel Sigma tellertje naar een mooie Garmin bijvoorbeeld.

Nu fiets ik met de Wahoo app (telefoon) i.cm. Magene cadence/speed en hartslag sensor. (strava kan niet op zichzelf koppelen). Telefoon is eigenlijk goed genoeg, maar de batterij gaat snel leeg + scherm is slecht afleesbaar als fietscomputer.

Daarom wil ik misschien toch een Garmin/Wahoo/etc aanschaffen, maar heb nog wat vragen en wellicht kunnen jullie mij wat goed advies geven. Mijn voorkeur heeft een Garmin Edge 130 of iets anders rond de €100.

- Kan ik al mijn (chinese) magene sensoren zonder problemen koppelen met een Garmin?
- Iemand ervaring met chinese fietscomputers zoals bijv Xoss?
- Eventuele alternatieven voor de Garmin edge 130?
- Is een fietscomputer zoals de edge 130 ook te gebruiken bij hardlopen?

Nu vroeg ik me af, kan je alle ant+ apparaten feilloos koppelen met een Garmin?
Ik heb nu een Garmin Edge 130 op het oog, functies genoeg en nog een beetje betaalbaar.
Xoss G Plus besteld op blackfriday. Wel veel te laat binnen gekregen en dus kostte die geen +- €20, maar €0 na compensatie van Aliexpress.

Ik kan wel even kort mijn ervaring delen.

De Xoss G Plus is een ideale fietscomputer wanneer je geen behoefte hebt aan navigatie, maar wel extra info wil hebben zoals cadans/hartslag en gps. Dat in een simpel kastje wat bijna oogt als een iets Sigma tellertje.

Na aankomst eerst even de fietscomputer opgeladen naar 100%. Dit gaat met een usb-micro kabeltje en kan dus bijvoorbeeld ook met een powerbank. Eenmaal opgeladen heb ik de fietscomputer verbonden met mijn telefoon via de XOSS app uit de playstore. Het koppelen gaat via bluetooth en werkt eenvoudig. Bij de fietscomputer zit ook een handleiding wat kan helpen bij het koppelen van de sensoren. Zo heb ik een drie Magene sensoren (cadans/snelheid/hartslag). Na de eerste keer instellen hoef je eigenlijk niks meer te doen. De sensoren kan je koppelen met bluetooth of ant+. Ik heb dit met ant+ gedaan, aangezien dit zuiniger zou zijn.

In de app diverse dingen instellen zoals de voorkeurkeuze van gps sataliet (bij binnen fietsen kan je dus gps uitzetten, maar dan moet je wel de wielmaat instellen voor de snelheidssensor) en bijvoorbeeld de keuze om de teller automatisch te pauzeren wanneer je niet beweegt.

Eenmaal alles ingesteld is het 1x de play knop indrukken en fietsen maar. Tijdens het fietsen heb je duidelijk zicht de info zoals snelheid, cadans en hartslag. Als kan je zelf de interface iets wijzigen.
Ben je klaar met fietsen kan je hem koppelen met de telefoon om direct te synchroniseren voor strava. Dit werkt goed, alleen moet je in de Xoss app wel je leeftijd en gewicht invullen om tot realistische calorien verbruik te komen.

Wanneer het donker wordt heeft het scherm ook verlichting, maar die gaat pas echt alleen aan als het echt donker wordt. De batterijduur zou ongeveer 25 uur bedragen. Tot nu toe pas een paar ritjes +- 5 uur en kan ik hier eigenlijk nog niets over zeggen. Hij geeft nog steeds 3 balkjes (100%) aan.

Het voordeel van deze fietscomputer vind ik vooral tot nu toe batterijduur (sommige garmin gebruikers hoor ik hier echt over klagen), de aanschafprijs, de eenvoud en het feit dat hij standalone gewoon goed werkt. Geen gps gebruik van de telefoon, dus je telefoon blijft gewoon vol zodat je altijd in geval van nood kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Maeslant schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:48:

Zou ik wel de egde 130 plus doen, zonder plus heeft een slechte batterijduur. Over die Thinkrider... De reviews die ik kan vinden zijn niet onverdeeld enthousiast. Even puur op de foto's afgaand; ik vraag me een beetje af hoe het met de afleesbaarheid zit, en dat het logo losjes gekopieerd is van Polar dat geeft mij juist het gevoel; Heb je dát nodig om punten te scoren?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Wat ik altijd een beetje spannend vind is hoelang die app wordt ondersteund. Ik heb een dashcam uit China, nog geen jaar na aankoop verdween de app simpelweg uit de store. Gelukkig een generieke chipset dus een andere app werkte ook (En is alleen voor de setup nodig). Maar als je die app ook nodig hebt voor sync...

Een edge upload overigens zelf via Wifi. Telefoon komt bij een edge niet meer aan te pas, tenzij je livetrack wilt gebruiken omdat de edge natuurlijk geen data connectie heeft.

Maar aan de andere kant, het is natuurlijk geen geld. Zolang het werkt :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
RigolleM schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Livetrack werkte deze avond perfect, mijn garagepoort ging netjes open als ik de straat in reed :9 Evenals route berekening, niet dat ik ze 100% kunnen volgen heb, want overal was er wel een omleiding, maar had dus niks met de Edge te maken.
Rondrit: van mij mogen die feature schrappen in een volgende versie van de Edge... Gewoon 3 tot 4 keer op een map klikken in Komoot en je hebt ook een rondrit 8)7
Het idee van een rondrit is natuurlijk dat hij wordt samengesteld op basis van heatmap-gegevens, wat er uiteindelijk in zou moeten resulteren dat je op mooie of goede wegen voor wielrenners rijdt. Ook is het een gemaksfunctie: naar Komoot gaan en een rondrit creëren is simpelweg meer werk.

De manier waarop Garmin deze functie echter heeft uitgewerkt is gewoon ronduit slecht te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stoffa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Het idee van een rondrit is natuurlijk dat hij wordt samengesteld op basis van heatmap-gegevens, wat er uiteindelijk in zou moeten resulteren dat je op mooie of goede wegen voor wielrenners rijdt. Ook is het natuurlijk een gemaksfunctie: naar Komoot gaan en een rondrit creëren is simpelweg meer werk.

De manier waarop Garmin deze functie echter heeft uitgewerkt is gewoon ronduit slecht te noemen.
Die rondrit is ontstaan als antwoord op de 'suprise-me' functie van Mio Cyclo. Ik geef toe dat het daar beter is uitgewerkt, maar het toestel is bijzonder zwak. In marketing termen heeft Mio geen voordeel meer tov Garmin, of dit nu werkt of niet werkt.. het staat tussen de features, dus verkoopt het. Sinds Garmin dit heeft geimplementeerd is de verkoop van de Mio's serieus gekelderd...

Strava heeft ook zo'n dergelijke functie en daar zijn de heatmaps beter, kan ook niet anders met al die Strava gebruikers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
RigolleM schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Die rondrit is ontstaan als antwoord op de 'suprise-me' functie van Mio Cyclo. Ik geef toe dat het daar beter is uitgewerkt, maar het toestel is bijzonder zwak. In marketing termen heeft Mio geen voordeel meer tov Garmin, of dit nu werkt of niet werkt.. het staat tussen de features, dus verkoopt het. Sinds Garmin dit heeft geimplementeerd is de verkoop van de Mio's serieus gekelderd...

Strava heeft ook zo'n dergelijke functie en daar zijn de heatmaps beter, kan ook niet anders met al die Strava gebruikers :P
Nou ik denk dat met Garmin met zijn Connect ook serieus veel heatmapdata heeft. De Strava variant heb ik ook geprobeerd, en werkt inderdaad veel beter dan die van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Nou ik denk dat met Garmin met zijn Connect ook serieus veel heatmapdata heeft. De Strava variant heb ik ook geprobeerd, en werkt inderdaad veel beter dan die van Garmin.
Ik heb Strava routes met heatmap ook getest en deze nam toch vaak de grote wegen, wellicht rijden er daar dus veel bikers, maar ik verkies toch voor de rustigere wegen waar niet contstant auto's naast u razen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
geen ervaring met Strava, maar uiteindelijk maar een keer 20 euro betaald voor komoot (1 malig!! wat mij betreft een groot voordeel tov abonoments diensten, daar heb ik er al genoeg van) en daar eigenlijk heel tevreden over. Voorheen gebruikte ik connect om bv een rondje van 60 km richting het westen te plannen om bv met wind mee het laatste stuk te kunnen rijden. Maar ik vind het leuker om met komoot wat punten te droppen wat stukjes te verslepen en zo een mooie route te plannen, kost iets meer tijd, maar het resultaat is meestal wel beter en het is niet vervelend om te doen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:01:
geen ervaring met Strava, maar uiteindelijk maar een keer 20 euro betaald voor komoot (1 malig!! wat mij betreft een groot voordeel tov abonoments diensten, daar heb ik er al genoeg van) en daar eigenlijk heel tevreden over. Voorheen gebruikte ik connect om bv een rondje van 60 km richting het westen te plannen om bv met wind mee het laatste stuk te kunnen rijden. Maar ik vind het leuker om met komoot wat punten te droppen wat stukjes te verslepen en zo een mooie route te plannen, kost iets meer tijd, maar het resultaat is meestal wel beter en het is niet vervelend om te doen.
Hier ook Komoot lifetime voor 20e voor wereldwijde dekking. Werkt prima voor het maken van ritten. Enige mits/maar is wel goed opletten dat er geen half-verharde paden in zitten. Daarin zijn de popularity routes van Strava weer top die laten je profiteren van wat andere (vaak regionale) wielrenners al lang wisten ;-). Ik weet dat je het profiel hebt van je rit met types wegdek, maar dat is ook niet alles, zo is hier op de dijk een stukje klinkers en dat staat in Komoot als "unpaved". Desondanks werkt het prima, maar check ik altijd nog wel ff een keertje via maps etc of er geen hele gekke dingen tussenzitten bij langere routes in volledig onbekende gebieden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
+1 voor Komoot met uitstapjes naar Strava Heatmaps en Google Streetview :)
Aangezien Komoot gebruik maakt van OpenStreetMap, heb je de mogelijkheid om op hun website aanpassingen te maken op o.a. het type ondergrond (inloggen met een bv. een Google account). De wijzigingen worden daarna in Komoot zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

En ze (komoot) zijn goed geïntegreerd met gps toestellen. Op zowel mijn garmin oregon, mijn wahoo bolt/roam en op mijn karoo's kan je eenvoudig via komoot routes krijgen en synchroniseren. Ook kan je eventueel de route makkelijk doorsturen voor mederijders (als we ooit weer eens terug gaan naar meerdere fietsers tijdens een tocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Prulleman schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:01:
Zelf vind ik het leuk totaal random routes te rijden. Liefst heb ik geen idee waar het heengaat bij aanvang (maar wel over stukken die geschikt/mooi zijn voor wielrennen). Jammer dat de technologie daarvoor er nog niet helemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Zelf vind ik het leuk totaal random routes te rijden. Liefst heb ik geen idee waar het heengaat bij aanvang (maar wel over stukken die geschikt/mooi zijn voor wielrennen). Jammer dat de technologie daarvoor er nog niet helemaal is.
De stukken die geschikt en/of mooi, zijn om met een racefiets te rijden ken ik, met een straal van 25km rond mijn woning, van binnen en van buiten, dat ik geen 'rondrit' nodig heb. De keren dat ik mij verplaats met de wagen om ergens te fietsen, verkies ik toch een mooi uitgestippelde route van een organisatie of van iemand die de streek door en door kent, zodoende ik op die manier toch het mooiste van de streek heb gefietst. Als ik een lange 'rechtdoor' rit plan, dan verkies ik toch het liefst langs kanalen, waar ik 'veilig' kan fietsen en niet moet tegensturen telkens een vrachtwagen mij passeert ;)

IK heb nooit de charme van de suprise-me feature goed begrepen, maar wellicht denken daar velen anders over, en maar gelukkig ook, anders was het maar een saaie bedoening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:45:
[...]
IK heb nooit de charme van de suprise-me feature goed begrepen, maar wellicht denken daar velen anders over, en maar gelukkig ook, anders was het maar een saaie bedoening :)
Vrij eenvoudige verklaring: het kan en je hoeft er niet bij na te denken. De meeste gebruikers waarvoor het bedacht is zijn niet al te kritisch en willen gewoon een rondje fietsen zonder te verdwalen en zonder dat ze onverwacht opeens een flink eind extra moeten fietsen.

(het is overigens niet voor mij gemaakt, ik teken zelf liever een rondje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevennijs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-02 09:12
Wat raden jullie aan voor rondritten dan? Strava, Komoot of routeyou? Ik gebruik de laatste tijd wel vaker routeyou. Hier hoor ik precies niet veel van in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@stevennijs Dat is denk ik voor iedereen persoonlijk. Ik teken altijd op komoot waarna het meteen op mijn toestellen beschikbaar is.
Strava nooit gebruikt voor routes, en gezien het meer een betaal service is (denk ik?) ga ik dat ook niet gebruiken. Routeyou ken ik verder niet, maar gebruik gewoon wat voor jou lekker werkt. Zolang ik alles naar mijn wens kan bij komoot ben ik niet geneigd om iets anders te proberen en het wiel opnieuw uit te vinden ;)

Komoot vind ik persoonlijk intuitief werken, je kan meteen aangeven of je een rondje wil of een "etappe" (ander begin/eind punt) en je hebt redelijke selectie met ondergrond enzo. Maar als je inspiratie wilt is strava met heatmaps misschien ook een idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stevennijs schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:10:
Wat raden jullie aan voor rondritten dan? Strava, Komoot of routeyou? Ik gebruik de laatste tijd wel vaker routeyou. Hier hoor ik precies niet veel van in het forum.
Als ik ergens zou gaan fietsen waar ik absoluut de weg niet zou kennen dan ga ik op zoek naar ritten van organisaties in de omgeving. Er zijn hier in Vlaanderen wielerclubs genoeg, bijna elk café heeft een eigen wielerclub, en er zitten er altijd tussen die hun ritten op een website posten. Grote organisaties hebben meestal ook een webpagina met de edities van vorig jaar er nog op met beschikbare GPX'en. Routeyou is ook één waar heel wat ritten van grote en kleine organisaties op te vinden zijn.

Zelf een rit uitstippelen via Strava, Komoot, Routeyou.. is leuk, maar die ritten missen toch de flair van een georganiseerde rit, gemaakt door parcourbouwers die de streek zeer goed kennen en die veel verborgen pareltjes weten liggen. Ik heb al vaak ritten nagereden van verschillende organisaties, en sommigen bevatten een lussensysteem omdat er in het centrum van die lussen een heuvel ligt die je langs 3 kanten kunt oprijden. Als je gaat plannen via een routeplanner dan rij je hem één keer op en af en klaar...

Ik zit al sinds 2011 op Strava en ondertussen fietsers leren kennen uit het binnen- en buitenland, en af en toe sla ik eens zo'n rit op als route of download ik hem als GPX, voor als ik er eens in de buurt ben. Anderzijds worden mijn ritten ook gesmaakt door anderen.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
@stevennijs Sommigen gebruiken ook AllTrails (voorheen Gpsies). Degenen die een abonnement op Strava hebben, kunnen die routebuilder gebruiken. Komoot is volledig gericht op het maken van routes en gebruikers kunnen segmenten aanbevelen en foto’s hiervan toevoegen. Anderen kunnen deze segmenten gebruiken om de route samen te stellen. Het sociale aspect is het grote voordeel van Komoot. Met een eenmalige bijdrage kun je wereldwijd gebruik maken van Komoot. Met synchronistie met je fietscomputer, kun je de route gebruiken (met routebegeleiding). Routes die je maakt op AllTracks genereren een GPX bestand die je op de één of andere manier naar je fietscomputer moet zetten. Zover ik weet, heb je hier alleen een kruimelspoor, geen turn-based navigatie. Zou je zo’n GPX bestand in Komoot importeren, dan wordt er wél een turn-based route gemaakt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 19:57
Deze week mijn Edge 820 verkocht. Eigenlijk altijd een apparaat geweest waaraan ik me geergerd heb. Traag, bediening via het scherm werkt slecht (meerdere keren vegen om op een ander data scherm te komen), navigatie is niet wat ik destijds van verwacht had.

Afgelopen maandag de Hammerhead Karoo 2 besteld. Die komt vandaag al binnen. Overigens heb ik 'm besteld op de laptop van mijn werk die een US Ip adres heeft. Tijdens bestellen over het hoofd gezien dat ik 'm niet voor €399,- aan het bestellen was maar voor $399,-.
Dus ondanks dat er op de bestelpagina "Due to VAT & international regulations, we can not process orders with a checkout currency that does not match your shipping address" staat, gaat de bestelling dus gewoon goed. Het pakket komt vandaag via DPD aan en is verzonden vanuit Nederland.

Nu nog hopen dat het geen 1 april grap is, maar op deze manier heb ik er dus (per ongeluk) €346,- voor betaald in plaats van €399,-

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:53
bramv82 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:22:
Deze week mijn Edge 820 verkocht. Eigenlijk altijd een apparaat geweest waaraan ik me geergerd heb. Traag, bediening via het scherm werkt slecht (meerdere keren vegen om op een ander data scherm te komen), navigatie is niet wat ik destijds van verwacht had.

Afgelopen maandag de Hammerhead Karoo 2 besteld. Die komt vandaag al binnen. Overigens heb ik 'm besteld op de laptop van mijn werk die een US Ip adres heeft. Tijdens bestellen over het hoofd gezien dat ik 'm niet voor €399,- aan het bestellen was maar voor $399,-.
Dus ondanks dat er op de bestelpagina "Due to VAT & international regulations, we can not process orders with a checkout currency that does not match your shipping address" staat, gaat de bestelling dus gewoon goed. Het pakket komt vandaag via DPD aan en is verzonden vanuit Nederland.

Nu nog hopen dat het geen 1 april grap is, maar op deze manier heb ik er dus (per ongeluk) €346,- voor betaald in plaats van €399,-
Ben wel benieuwd hoe dit afloopt, anders misschien ook is dit “foutje” maken :) korting verwacht ik de komende maanden niet....

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@bramv82 ik hoop voor je dat de DPD geen achteraf factuur stuurt (met inklaringskosten), dat heb ik een keer met velgen uit China gehad, daar mocht ik na 1 maand nog 100 dollar extra voor aftikken

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 01-04-2021 17:32 ]

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 19:57
@Prulleman @Tinusvolkel de Karoo is binnen. Pakket is gewoon verzonden vanuit Nederland dus ik verwacht echt geen kosten meer van dpd.
Afzender was
Hammerhead
Nijverheidsweg 27
3274KJ Heinenoord

Maandag besteld, Dinsdag aangemeld, woensdag daadwerkelijk verzonden, vandaag binnen. Geen sprake van inklaring door de douane dus

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
bramv82 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:43:
@Prulleman @Tinusvolkel de Karoo is binnen. Pakket is gewoon verzonden vanuit Nederland dus ik verwacht echt geen kosten meer van dpd.
Afzender was
Hammerhead
Nijverheidsweg 27
3274KJ Heinenoord

Maandag besteld, Dinsdag aangemeld, woensdag daadwerkelijk verzonden, vandaag binnen. Geen sprake van inklaring door de douane dus
nice, dan heb je een mooie deal!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Goede tip zeg, ik had dus €54 kunnen besparen! In theorie zou ik de Karoo 2 nog terug kunnen sturen (want binnen 45 dagen), maar dat is me wat teveel gedoe ;)

5 ritten nu gedaan met de Karoo 2. Ben er hartstikke tevreden mee, prima upgrade voor mijn Wahoo Elemnt Bolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
bramv82 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:43:
Afzender was
Hammerhead
Nijverheidsweg 27
3274KJ Heinenoord

In Europa wordt alles van Hammerhead vanuit NL verzonden. Ook de UK, dus daar worden ze bij onze westerburen niet blij van sinds de brexit. Las van de week iemand die ‘m moest opsturen vanuit de UK naar een adres in de UK, en kreeg vervolgens een nieuwe terug vanuit NL waarover hij inklaringskosten kon gaan betalen. Ja idd, over een exchange. Dat is dan wel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Komoot is momenteel voor 20 euro te koop. Heb het dus maar aangeschaft.

Edit:
Moet ik nog wat doen, om de regio's te unlocken? Kan namelijk nog steeds het wereldpakket kopen en bij ontgrendelen regio's staat alleen Utrecht. Ik kan namelijk ook geen gpx exporteren. Dan moet ik z'n kaartuitbreiding kopen.

Volgens mij heb ik gewoon op de link in de mail geklikt en toen werd de app geopend. Je zou dus denken dat het wel aan het juiste account zit.

[ Voor 87% gewijzigd door hoi1234 op 03-04-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
Even uitloggen en weer inloggen @hoi1234 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
EdwinW schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:09:
Even uitloggen en weer inloggen @hoi1234 ?
Ook niet. Stuur ze anders wel een mail. Het geld is wel afgeschreven....

Echt heel raar, het staat ook niet in m'n purchases... Als ik om een refund vraag, zie ik 2x de aankoop staan met als status "canceled". Toch is er geld afgeschreven...

Een eerdere betaling ging naar rekeningnummer: NL40 ABNA 0593 3645 54 nu naar NL04 ADYB 2017 4001 57. Misschien is de betaling gewoon nog niet doorgekomen.

[ Voor 43% gewijzigd door hoi1234 op 04-04-2021 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
@hoi1234 Dan zul je inderdaad contact moeten zoeken met Komoot en vragen wat er is misgegaan. Heb jij de betaling geannuleerd of is dat vanuit hun kant gedaan, kan je er bij vermelden. Wellicht dat het even duurt voordat het geld weer op je rekening staat: https://support.komoot.co...chased-maps-not-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
EdwinW schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:20:
@hoi1234 Dan zul je inderdaad contact moeten zoeken met Komoot en vragen wat er is misgegaan. Heb jij de betaling geannuleerd of is dat vanuit hun kant gedaan, kan je er bij vermelden. Wellicht dat het even duurt voordat het geld weer op je rekening staat: https://support.komoot.co...chased-maps-not-available
Heb ik inderdaad al gedaan. PayPal doet het opeens niet meer. Dus kon daar niet mee betalen via Google pay. Dus toen heb ik gekozen voor Ideal via Google pay. De eerste poging zal dus wel geannuleerd zijn, omdat ik niet kon betalen. De tweede heb ik werkelijk geen idee van.

Ik heb de betaling wel via m'n smartphone gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dit moment gebruik ik Strava (met betaald abo) via mijn telefoon (op het stuur) voor routes tijdens het wielrennen. Omdat dat alleen te gebruiken is als een activiteit opgenomen wordt neem ik het dus op, terwijl mijn Garmin-horloge het ook opneemt. Dit is niet ideaal, omdat de batterij van mijn telefoon zo vrij snel leeg gaat. Ook vind ik de route-functie/generator van Strava wel erg handig, maar omdat de kaart in 1 oriëntatie blijft staan (geen turn by turn) is het soms even puzzelen of je links of rechts moet ;) Kan ook beter dus.

Om mijn telefoonaccu te besparen leek het me een goed idee om een losse fietscomputer te kopen. Omdat ik al een Garmin-horloge heb, die goed bevalt, lijkt het me handig om binnen het Garmin-ecosysteem te blijven. Ik wil er niet de hoofdprijs aan uitgeven (max. 250) en dan kom ik uit op de Garmin Edge Explore. Ik heb een paar reviews gelezen en die zijn positief.

Ik ben er eigenlijk al redelijk over uit dat het die Garmin Edge Explore wordt. Vnl. omdat ik al een horloge van Garmin heb. Ik staar me dus wel een beetje blind en was daarom benieuwd of jullie nog tips hebben om toch naar iets anders te kijken? (ander apparaat/andere oplossing?) Waar ik het vnl. voor gebruik is:
- Mijn vaste rondjes opnemen voor Strava en de Garmin Connect app (meestal 30-60KM)
- Als ik op onbekend terrein ben (op vakantie oid) wil ik dat er een route voor me wordt uitgestippeld, zoals de route-functie van Strava.
- Subvraag: kan ik die routes van Strava (of Komoot, waar ik hierboven positieve ervaringen over lees) doorzetten naar een Garmin Edge? (of is een andere fietscomputer daar beter in?)
- Ik doe ook wel eens aan mountainbiken en dan is een telefoon op het stuur niet altijd handig (wordt vies en met hoesje niet goed te zien/bedienen). Ook ging ik laatst bij -10 graden mountainbiken en toen was de accu van mijn telefoon binnen een halfuur leeg. Hopelijk is een losse fietscomputer hier beter in..?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Palomar geef een paar euro meer uit voor de 530.

rondjes opnemen, ideaal, gewoon starten bij vertrek, stoppen als je weer thuis ben en alles staat in garmin connect en strava, meer hoef je niet te doen (na 1-malig instellen uiteraard).

zowel strava als komoot integreren naadloos met garmin (tenminste met de 530..ik vermoed ook met de explore), route opslaan online of in de app en hij wordt gesynced naar je garmin.

je kan in garmin connect een rondrit plannen vanaf je huidige lokatie (en die dan syncen met je device, maar je kan dus ook strava of komoot daarvoor gebruiken, die routes zijn over het algemeen iets beter (en flexibeler)

ik gebruik de 530 op de mtb en op de racefiets, de accu gaat minimaal 10 uur mee, ook bij koud weer..

Belangrijkste verschillen tussen de explore en de 530:
- chipset van de 530 is een stuk nieuwer en sneller
- software ondersteuning zal langer en uitgebeider zijn voor de 530
- meer trainings mogelijkheden, voor als je bv ooit nog een power meter zou willen, maar ook wordt je hartslag geanalyseerd met first beat licenties en wordt er van alles berekend qua conditie en herstel enzo

[ Voor 22% gewijzigd door Prulleman op 06-04-2021 12:07 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04

Sherlock

No Shit

Wat Prulleman zegt! De 530 is ook af en toe voor rond de €250 te vinden, of als je haast hebt koop je hem nu zo voor €280.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste