• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 20:57
GerbenBK schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:46:
[...]

Valt allemaal wel mee hoor. Als je bang bent dat ie leeg gaat, zet je hem op powersaver en dan heb je volgens Garmin tot 60 uur.

Het is gewoon een trade-off die voor jou niet interessant is, maar voor mensen die een mooier / beter scherm willen wellicht wel.

Een beetje zoals bij mips vs oled bij smartwatches inderdaad. Ik heb een tijdje een Garmin watch gehad en nu een Apple watch en het is gewoon anders. Deze gaat 's avonds aan de lader en dat gaat eigenlijk ook prima. Maar als je sleep metrics belangrijk vindt, of de garmin connect data analyseert en/of multi day hikes doet, kun je beter geen apple watch nemen maar een Garmin met mips scherm.

Voor ieder wat wils dus.
Bij de smartwatches is die keuze voor Mips toch echt achterhaald vind ik. Mijn Fenix 8 OLED gaat gemakkelijk 2 weken mee en behalve een nachtmodus heb ik alle toeters en bellen aan staan. Een uurtje laden en ik kan weer verder..

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:06
Requiem19 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:21:
Karoo 3 was na 8:50 Traka nog steeds op iets van 35% batterij ^^.
Mag vragen hoe want ik lees vaak dat Karoo batterij vreet. Ik ben namelijk aan het rond kijken en lijstje met opties aan het opstellen. Zag dat karoo 3 nu op veel plekken was afgeprijsd waardoor het dicht bij midden segment qua prijs komt.

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 15:49
De karoo 2 was slechter qua batterij dan de karoo 3.

Ga bij de karoo 3 uit van 8-10% batterijontlading per uur als praktijkwaarde, dus vanaf vol zou 10-12 u haalbaar zijn.

Dat klopt dus met de echte ervaringen volgens Requiem19 en o.a. mijzelf.

mountainbiker

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:06

Sherlock

No Shit

Ik zag dat Garmin een nieuwe versie van deTopoActive maps had uitgebracht (26.10) dus die wilde ik eens gaan installeren. Nu zie ik in de comments van dezelfde video dat ze die versie weer terug gedraaid hebben omdat er iets niet helemaal mee in orde was. Kan er verder eigenlijk niet veel over vinden.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Sherlock

https://forums.garmin.com/sports-fitness/cycling/f/edge-840-series/435879/issue-affecting-edge-products-with-topoactive-europe-2026-10

Genoeg gebruikers die nu een "bricked" device hebben. Ongeloofelijk hoe dit door Q&A is gekomen. Gelukkig gebruik ik zelf OFM maps.

[ Voor 32% gewijzigd door pdukers op 12-05-2026 14:30 ]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Apart:
Impacted Devices:
  • Edge® 540 | Edge® 540 Solar
  • Edge® 840 | Edge® 840 Solar 
  • Edge® 1040 | Edge® 1040 Solar
  • Edge® Explore 2
Vandaar dat ik deze niet tegenkwam; ik heb een Edge 1050.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:30
Zo, net de knoop doorgehakt en een 840 Solar gekocht.

Had 2 jaar lang een Edge 820, maar de batterij daarvan was op. Ofja, hij hield het max 5 uur vol, en dat is voor mij te kort. Heb al tijdens een rit van 170km moeten omschakelen naar mijn GPShorloge, en dat is gewoon onhandig. Eerste indruk van de 840 Solar is erg goed. Fijn scherm, wat minder priegelen, de solarfunctie ben ik heel erg blij mee (al is het wellicht wat overkill), en de ingebouwde connectiviteit met Garmin Connect/Strava is fijn om te hebben. Happy camper alhier. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik heb een fietscomputer en ik fiets vaak routes voor het eerst en dan komt het regelmatig voor dat je een mooie route hebt maar dat er afslagen waarna het wegdek slecht is en eigenlijk met de racefiets niet te doen zijn. Betonnen fietspaden zijn over het algemeen het best, asfalt zolang er geen boomwortels die omhoog drukken en klinkers en stoeptegels zijn soms goed maar ook slecht tot zeer slecht.

Nu kan per geplande route geen verschillende delen opgeven waar dan als je in de buurt bent je advies krijgt van neem de volgende afslag of juist niet. Omdat ik de navigatie zelf weinig gebruikt heb ik dat opgelost door POI's te gebruiken.

Ik heb een route van paar honderd meter in de plaats waar ik woon en heb daarbuiten allerlei eigen POI's geplaatst met een tekst erbij. Die tekst wordt dan getoond zodra ik in de buurt kom van zo'n POI en die moet ik dan bevestigen op de fietscomputer.

Ik start dan bij vertrek de navigatie en ben dan ook zo van de korte ingevoerde route maar de POI's zijn wel actief. Ik krijg dan een aanwijzing en weet zo dat de volgende afslag de meest aangename route is en/of de snelste. Wijk ik af en rij later een weg op die ik eerder als slecht heb ervaren krijg ik ook een aanwijzing dat ik beter die weg niet kan opgaan.

Als iemand een andere oplossing weet om wegvlakken te vermijden of te bevoordelen in de navigatie anders dan een gehele route te laden dan lees ik dat graag. Het nadeel van een hele route is dat als je er van afwijkt dat je dus een eerder wegvlak kunt rijden die niet als goed is gezien.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Komoot heeft een aardige functie met betrekking tot ondergrond, maar geen idee hoe dat er op een fietscomputer uit ziet. Op de site en in de app kun je het wel vrij goed zien.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
inderdaad, in komoot de route ondergrond checken, of heatmap functies van andere routeplanners gebruiken zodat je paden/wegen pakt die veel gebruikt worden (en dus in principe goed zijn).

(of modern materiaal met bredere banden, en lagere druk, dan heb je er ook minder last van).

Strava

Pagina: 1 ... 103 104 Laatste