Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een horloge (Wahoo Rival bijv) i.p.v. een echte fietscomputer op je stuur? Zit nog een beetje in de twijfel. Ergens vind ik geen fietscomputer voor mijn neus ook wel prettig, maar laatste keer dat ik dat niet had, is denk ik 8 jaar geleden toen ik nog deed veldrijden. Dan let je er wat minder op (aanname).
Gebruik nu mijn forerunner 955 als fietscomputer maar dat is, vooral met navigeren, enorm behelpen. Ga, als ik komende zomer nog steeds fiets, dan ook wel een fietscomputer kopen gok ik zo...tiswat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:46:
Iemand trouwens ervaring met het gebruik van een horloge (Wahoo Rival bijv) i.p.v. een echte fietscomputer op je stuur? Zit nog een beetje in de twijfel. Ergens vind ik geen fietscomputer voor mijn neus ook wel prettig, maar laatste keer dat ik dat niet had, is denk ik 8 jaar geleden toen ik nog deed veldrijden. Dan let je er wat minder op (aanname).
Het is te doen, maar blijft een mini schermpje... Moet af en toe echt heel goed turen.
Misschien met andere horloges of een amoled scherm beter te doen.
Gebruik zelf overigens 9/10 keer geen navigatie, dus daar heb ik niet zoveel last van. Maar voor navigeren is een normale fietscomputer natuurlijk veel fijner.m0ridin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:38:
[...]
Gebruik nu mijn forerunner 955 als fietscomputer maar dat is, vooral met navigeren, enorm behelpen. Ga, als ik komende zomer nog steeds fiets, dan ook wel een fietscomputer kopen gok ik zo...
Het is te doen, maar blijft een mini schermpje... Moet af en toe echt heel goed turen.
Misschien met andere horloges of een amoled scherm beter te doen.
Nou ja, dan lijkt het me prima te doen? Heb zelf een mount gekocht om het horloge op te klikken. Verder werkt het prima, maar is maar net wat je ermee wil natuurlijk.tiswat schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:41:
[...]
Gebruik zelf overigens 9/10 keer geen navigatie, dus daar heb ik niet zoveel last van. Maar voor navigeren is een normale fietscomputer natuurlijk veel fijner.
Hoe is jullie ervaring met de garantie afhandeling van garmin edge fietscomputers?
Mijn 1040 is na 2 jaar en een paar manden zo goed als onbruikbaar doordat de accu gaar is. Terwijl ik er altijd voorzicht mee geweest ben(opladen als ie 20% bereikt en tot zon 80% opladen, niet in de vrieskou bewaren etc etc).
Nu gaat ie ontzettend snel leeg sinds een tijdje:
24-08: volledig opgeladen (100%)
25-08: rit van 3,5 uur gemaakt
26-08: batterij al teruggelopen naar 57%
11-09: batterij volledig leeg 0%
Tussen die ene rit door stond ie echt zeker uit.
Heb vanbon-sport al gecontacteerd waar ie gekocht is. Hij is van mei 2023...
Mijn 1040 is na 2 jaar en een paar manden zo goed als onbruikbaar doordat de accu gaar is. Terwijl ik er altijd voorzicht mee geweest ben(opladen als ie 20% bereikt en tot zon 80% opladen, niet in de vrieskou bewaren etc etc).
[ Voor 4% gewijzigd door kadooosh op 11-09-2025 13:10 ]
Mijn ervaring met garmin is dat als je ze direct contact ze altijd erg coulant zijn, heb zo meerdere keren buiten garantie nieuwe bandjes voor mijn horloges toegestuurd gekregen. Succes!kadooosh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:09:
Hoe is jullie ervaring met de garantie afhandeling van garmin edge fietscomputers?
Oke hoop dat het goed komt, wacht even wat vanbon zegt.iklucas schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:18:
[...]
Mijn ervaring met garmin is dat als je ze direct contact ze altijd erg coulant zijn, heb zo meerdere keren buiten garantie nieuwe bandjes voor mijn horloges toegestuurd gekregen. Succes!
Wist niet dat je daar 3 jaar extra garantie kon bijkopen anders had ik dat zeker gedaan
Dus 40% batterij voor 3.5h fietsen. Dat is toch niet 'onbruikbaar'...kadooosh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:09:
En een batterij vervangen lijkt me niet ondoenbaar.
In elk geval, als je die wil weg gooien, dan wil ik nog wel eens een bod doen...
Sony A7 iv en wat recycled glas
is dit 1 keer...? En stond ie in standby of echt uit...? Zou eerst even aankijken of er niet toevallig 1 keer een achtergrond update is blijven hangen ofzo... Desnoods nog een keer resetten.kadooosh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:09:
1 keer snel een lege batterij en gelijk een hardware issue concluderen vind ik nogal wat
@Tommie12 is duidelijk al gehersenspoeld door de Garmin x50 marketing afdeling.
Met 4 sensoren, constante kaart en navigeren zou hij 35 uur moeten halen. Dan is dit 4x zoveel. Als dit structureel is zou dat na 2-3 jaar niet acceptabel zijn.
@kadooosh probeer hem eens wel helemaal tot 100% op te laden en dan helemaal tot leeg te gebruiken. Ik heb ook zoiets gehad met de 1040 en dan was dit een goede oplossing.
Met 4 sensoren, constante kaart en navigeren zou hij 35 uur moeten halen. Dan is dit 4x zoveel. Als dit structureel is zou dat na 2-3 jaar niet acceptabel zijn.
@kadooosh probeer hem eens wel helemaal tot 100% op te laden en dan helemaal tot leeg te gebruiken. Ik heb ook zoiets gehad met de 1040 en dan was dit een goede oplossing.
Je hebt gelijk, maar ik zou perfect kunnen leven met 10 uur.GWBoes schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:05:
@Tommie12 is duidelijk al gehersenspoeld door de Garmin x50 marketing afdeling.![]()
Mijn huidige Edge Explorer haalt een uur of 5 en dan moet het scherm wat gedimd staan.
Ik heb zin in iets nieuw, maar wil daar niet meer dan 200-250€ aan kwijt omdat ik dat gewoon niet genoeg gebruik. Dus als er iets mogelijk 2dehands mijn pad kruist... dan ...
Ik heb nog een Edge 800 liggen die nog 10u mee gaat.. Je mag hebben voor € 200 hoorTommie12 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:13:
[...]
Je hebt gelijk, maar ik zou perfect kunnen leven met 10 uur.
Mijn huidige Edge Explorer haalt een uur of 5 en dan moet het scherm wat gedimd staan.
Ik heb zin in iets nieuw, maar wil daar niet meer dan 200-250€ aan kwijt omdat ik dat gewoon niet genoeg gebruik. Dus als er iets mogelijk 2dehands mijn pad kruist... dan ...
20€ voor de werking, en de rest is antiekwaarde vermoed ik.RigolleM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:21:
[...]
Ik heb nog een Edge 800 liggen die nog 10u mee gaat.. Je mag hebben voor € 200 hoor
Maar effe serieus.
Bij mijn Garmin Edge Explore erger ik me aan batterijduur, trage reacties, klein en weinig helder display.
6-8 uur battery life op goede helderheid vind ik prima.
Sensoren etc interesseren me niet. Zou ik dan eerder kijken naar een 530/540 of eerder 830/840?
540/840, ik heb een 830 gehad en die was ook traag vergeleken met mijn 1040.Tommie12 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:28:
[...]
20€ voor de werking, en de rest is antiekwaarde vermoed ik.
Maar effe serieus.
Bij mijn Garmin Edge Explore erger ik me aan batterijduur, trage reacties, klein en weinig helder display.
6-8 uur battery life op goede helderheid vind ik prima.
Sensoren etc interesseren me niet. Zou ik dan eerder kijken naar een 530/540 of eerder 830/840?
Enige zorg is touchscreen of niet.
De Edge Explore 2 schijnt toch een hele verbetering te zijn tov van de eerste versie? Is dat geen optie?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dit is nu al een paar maanden zo. Hij is echt echt uit.Prulleman schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:04:
[...]
is dit 1 keer...? En stond ie in standby of echt uit...? Zou eerst even aankijken of er niet toevallig 1 keer een achtergrond update is blijven hangen ofzo... Desnoods nog een keer resetten.
1 keer snel een lege batterij en gelijk een hardware issue concluderen vind ik nogal wat
Ben het alleen nu gaan monitoren.
Hij ligt aan de lader zal hem nu weer tot 100% doen en kijken hoe snel ie vanzelf leeg loopt...
Interessant v.w.b de 550 en de 850
https://www.dcrainmaker.c...r-servicable-battery.html
Er zal in de toekomst vast iemand een grotere capaciteit accu gaan produceren die hierin past =)
https://www.dcrainmaker.c...r-servicable-battery.html
Er zal in de toekomst vast iemand een grotere capaciteit accu gaan produceren die hierin past =)
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ