Als je de werkelijkheid zoveel geweld aan kan doen mag je dit topic hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:26:
Trump generaliseert geen minderheden
Ik heb anders de afgelopen 3 weken dat ik in de VS was helemaal geen andere verslaglegging gezien...?Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:34:
Opvallend is hoe de NOS de aankomende presidentsverkiezingen verslaat en er in slaagt om Trump keer op keer in een bepaalde rol te gieten terwijl de verslaglegging in de VS totaal anders is. Leg alle berichten van de NOS maar eens naar die van Washington Post of NYT en dan valt het duidelijk op dat de NOS wederom last heeft van bepaalde vooroordelen die de journalistieke integriteit in twijfel trekken.
Neemt niet weg dat Tump vaak een eind weg lult.
Trump wordt in vrijwel elke late-night show en op elke zender met de grond gelijk gemaakt, belachelijk gemaakt en als bron voor satire gebruikt. In de VS vinden ze hem net zo'n clown als de NOS dat hier vindt hoor.
Illustratie daarvan? 2 weken geleden bij Jimmy Kimmel Live, je kan wel raden waar de sneeuw voor staat uiteraard.

Je aversie jegens de NOS probeer je in elk actualiteiten topic weer naar voren te halen en ze als evil mass media neer te zetten. Zet gewoon je aluhoedje af en lach om die clown net als de rest van NL en de VS.
Tja, als je dat al niet wil geloven, dan houdt het inderdaad op. Ik ga toch echt uit van de woorden van Trump en ik geloof niet dat er woorden bijzitten die Trump niet heeft gezegd. Het staat je vrij om mijn ongelijk te bewijzen, maar dan moet je met wat meer komen dan "nietes".Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:26:
[...]
Ik stel dat Trump in beginsel niet eens gezegd heeft wat je hier zegt.
Ja, ik ben het die zichzelf voor de gek houdt, nou wordt ie helemaal mooi.Maar je houdt alleen jezelf voor de gek.
Dat is gewoon niet waar. Hij generaliseert minderheden door te zeggen dat ie de grens wil sluiten voor alle moslims. Terwijl niet alle moslims het probleem zijn. Dat is een schoolvoorbeeld van generaliseren. Hij zei wel degelijk dat "als Mexico zijn mensen hierheen stuurt, ze niet hun beste mensen sturen", maar dat er "ook wel goede tussen zullen zitten". Dat is bijzonder generaliserend, want natuurlijk is niet de meerderheid van de Mexicanen crimineel. Ik bedoel, dat geloof je zelf toch ook niet.Trump generaliseert geen minderheden en zijn aanhangers weten dit.
Maar jij wil er per se je ogen voor sluiten. Dat is jammer, want je krijgt een verkeerd beeld van die man. Da's echt waar.
Dit is ook wel waar, een deel van de populariteit van Trump is ook een resultaat van onvrede. Denk ik. Ik denk ook dat dat overeenkomt met de populariteit van Wilders hier. Om dezelfde redenen, bedoel ik. Ik vind het ook wel begrijpelijk want de politiek daar én hier is ook wel vrij ver verwijderd van de samenleving. Dat vind ik zelf ook. Dus het is voor de politiek daar en hier niet iets om te negeren. Mensen willen zich immers toch vertegenwoordigd voelen. En terecht.Hoe harder men schreeuwt dat hij dit wel zou doen, hoe meer men partij voor hem kiest. Niet omdat men het zo eens is met Trump, maar omdat men de politiek correcte leugens zat is. Ze richten teveel schade aan.
Bagatelliseren is erg fout aan de ene kant van het spectrum, maar wat Trump roept zit wat mij betreft aan de andere kant van het spectrum, en dat is ook fout vind ik. Ik vind zowel Trump als mensen die hun ogen helemaal sluiten voor de gevaren van geradicaliseerde groepen die vol zitten met haat tegen het westen maar stom. De waarheid ligt ergens in het midden.Politiek correcten eisen een juridische accuratesse in de bewoordingen van hun tegenstanders. Die tegenstanders weigeren zich te conformeren daaraan. Men hoeft gewoon niet bij iedere uitspraak te zeggen dat men het niet heeft over alle Mexicanen of alle moslims. En al helemaal niet dat het slechts om een "kleine minderheid" zou gaan, alsof 30 miljoen illegalen en de ellende in Mexico niet zo'n issue is. Als het al om een kleine minderheid zou gaan, is die minderheid klaarblijkelijk groot genoeg om burgeroorlogen in de thuislanden van die minderheden te veroorzaken. Het is bagatelliseren ten koste van mensenlevens.
Mijn kritiek is in eerste instantie gericht op een hele kleine groep, namelijk van 1 personen. En iedereen in die groep heet, toevalligerwijs, Donald Trump.Hoe vaak heeft men het hier niet over "Christenen", "Evangelisten", "Republikeinen" of "Amerikanen" gehad? Als we even flauw gaan doen, kunnen we ook stellen dat je het over alle leden van de groep hebt en daarmee minderheden generaliseert. Waarom heb je er niet expliciet bijgezegd dat je kritiek slechts gericht is op een kleine minderheid van de Christenen, Evangelisten, Republikeinen of Amerikanen?
Verder heb ik ook kritiek op de denkwijze van Trump en daarmee dus van eenieder die hetzelfde denkt. Maar waarom je dat nou "flauw" noemt snap ik niet zo goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 22-12-2015 13:23 ]
Saved by the buoyancy of citrus
YouTube: Donald Trump Faces Backlash for Calling Mexican Immigrants RapistsVerwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:26:
Ik stel dat Trump in beginsel niet eens gezegd heeft wat je hier zegt. Daarmee stort het kaartenhuis van je redenering in. Je parafraseert er op los om de meest negatieve interpretatie te krijgen. Maar je houdt alleen jezelf voor de gek.
Eerste paar seconden
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Verwijderd
"Theyre not sending their good people. Theyre sending people that have lots of problems, and theyre bringing those problems with us. Theyre bringing guns, theyre bringing crime. Theyre rapists. And some i assume are good people."
Dat lijkt mij te slaan op de migranten met "lots of problems". Wel frappant dat ze dat eerste stukje, waar "they" op slaat, niet laten zien in jouw filmpje. En verderop zegt hij notabene dat hij van Mexicanen houdt, dat het goede mensen zijn en dat hij niks tegen legale migranten heeft. Bekijk de hele speech en je krijgt dus een ander beeld.
Het probleem is dat jullie citaten pakken en dan elke zin afzonderlijk onder de loep nemen. De media herhaalt de soundbites en de context wordt overboord gegooid.
Gelukkig heb je zelf geen last van selectief quoten en berichten uit hun context halen? Dit topic dwarrelt alle kanten op door dit soort surrealistische reacties.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Hij zegt notebene waar je net iets eerder stellig beweerde dat hij dat NOOOIIT gezegd heeft (er zit ook af en toe wel een goede mexicaan tussen maar de meeste zijn verkrachters, drugssmokkelaars etc). Ik heb helemaal niet meer nodig. Dit heeft hij gezegd en jij blijft glashard ontkennen dat dit niet zo is. En nu ga je mij verwijten dat ik een stukje daarvoor niet heb gezien? Dat heeft er helemaal niets maar dan ook niets mee te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:47:
[...]
"Theyre not sending their good people. Theyre sending people that have lots of problems, and theyre bringing those problems with us. Theyre bringing guns, theyre bringing crime. Theyre rapists. And some i assume are good people."
Dat lijkt mij te slaan op de migranten met "lots of problems". Wel frappant dat ze dat eerste stukje, waar "they" op slaat, niet laten zien in jouw filmpje. En verderop zegt hij notabene dat hij van Mexicanen houdt, dat het goede mensen zijn en dat hij niks tegen legale migranten heeft. Bekijk de hele speech en je krijgt dus een ander beeld.
Het probleem is dat jullie citaten pakken en dan elke zin afzonderlijk onder de loep nemen. De media herhaalt de soundbites en de context wordt overboord gegooid.
Verwijderd
Late-night is niet bepaald het niveau van een serieuze journalistieke organisatie. En satire in de VS is heel wat anders dan Nederlandse satire (met het calvinistische ondertoontje). Dat hij bewust het spotlicht opzoekt maakt hem inderdaad een makkelijk doelwit. Alle kandidaten krijgen er van langs omdat het nou eenmaal kijkcijfers oplevert. En afhankelijk van de politieke oriëntatie van een netwerk krijgen leden van een partij iets meer 'aandacht' dan de andere.ACRNM schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:02:
Ik heb anders de afgelopen 3 weken dat ik in de VS was helemaal geen andere verslaglegging gezien...?
Trump wordt in vrijwel elke late-night show en op elke zender met de grond gelijk gemaakt, belachelijk gemaakt en als bron voor satire gebruikt. In de VS vinden ze hem net zo'n clown als de NOS dat hier vindt hoor.
Daar noem je ook een democratisch propaganda programma op.Illustratie daarvan? 2 weken geleden bij Jimmy Kimmel Live, je kan wel raden waar de sneeuw voor staat uiteraard.
Waar Obama zijn prestige projectje mocht pluggen.
NOS laat regelmatig steken vallen en daar op wijzen is terecht. Dat andere lol hebben is prima. Als je niet verder kijkt populaire media heeft democratie ook geen fuck zin. Want echt inhoudelijk wordt het niet.Je aversie jegens de NOS probeer je in elk actualiteiten topic weer naar voren te halen en ze als evil mass media neer te zetten. Zet gewoon je aluhoedje af en lach om die clown net als de rest van NL en de VS.
Het maakt bijna niet uit welke Amerikaanse krant je pakt, de uitspraken van Trump staan toch pontificaal bovenaan. (voor de cynici, hier de link waar je het from the horses mouth hoort)
Hillary got schlonged
Schlong betekend dus piemel maar dan wat vulgairder. Ofwel, Hillary is voor lul gezet/genaaid. En het is niet de eerste keer dat hij zich zo 'sympathiek' over vrouwen uitlaat, wat dus in de overige media echt wel opvalt.
Er is in de VS echt wel een bias dat Trump een clown is. En voldoende voldongen feiten die het onderbouwen. Zoals bv Factchecker opmerkt dat Trump records boekt aan onzin. Er is niet zoiets als media-bias of lage kwaliteit van de NOS. Het framen en positief afdraaien van Trump en weerleggen van feiten, het is bijna op crimineel niveau trollen. In een tijdperk van fact-free politiek bedrijven is het wel handig om zelf ook een beetje info op te pakken.
Hillary got schlonged
Schlong betekend dus piemel maar dan wat vulgairder. Ofwel, Hillary is voor lul gezet/genaaid. En het is niet de eerste keer dat hij zich zo 'sympathiek' over vrouwen uitlaat, wat dus in de overige media echt wel opvalt.
Er is in de VS echt wel een bias dat Trump een clown is. En voldoende voldongen feiten die het onderbouwen. Zoals bv Factchecker opmerkt dat Trump records boekt aan onzin. Er is niet zoiets als media-bias of lage kwaliteit van de NOS. Het framen en positief afdraaien van Trump en weerleggen van feiten, het is bijna op crimineel niveau trollen. In een tijdperk van fact-free politiek bedrijven is het wel handig om zelf ook een beetje info op te pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 22-12-2015 20:24 ]
Wel grappig dat dat artikel van de NOS inhoudelijk volledig genegeerd wordt en er vervolgens een discussie wordt gehouden over dat de NOS steken laat vallen. Dat Trump onwaarheden verkondigt staat op die amerikaanse website, de NOS heeft dit niet zelf verzonnen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:39:
NOS laat regelmatig steken vallen en daar op wijzen is terecht. Dat andere lol hebben is prima. Als je niet verder kijkt populaire media heeft democratie ook geen fuck zin. Want echt inhoudelijk wordt het niet.
Vreemd om niet inhoudelijk te reageren maar om te stellen dat iets aan de boodschapper niet deugt, dit is gewoon een ad hominem argumentatie omdat de integriteit van de boodschapper in twijfel wordt getrokken terwijl de boodschap zelf genegeerd wordt.
Nu is daar natuurlijk makkelijk over heen te komen door de NOS te negeren en te linken naar die amerikaanse site zelf die zegt dat driekwart van Trumps uitspraken onwaar zijn"
http://www.politifact.com...p-campaign-misstatements/
Trump has "perfected the outrageous untruth as a campaign tool," said Michael LaBossiere, a philosophy professor at Florida A&M University who studies theories of knowledge. "He makes a clearly false or even absurdly false claim, which draws the attention of the media. He then rides that wave until it comes time to call up another one."
De grap is hier dat mensen beweren dat Trump gelijk heeft en dat veel mensen het met Trump eens zijn, echter pretendeert die website aan te geven dat Trump onwaarheden verkondigt. Vreemd dat dat dan inhoudelijk genegeerd wordt.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verwijderd
Er is een verschil tussen feitelijk foute dingen zeggen en een mening hebben waar niet iedereen het mee eens is. Dat wordt vaak met elkaar verwisselt. (Ik verdedig noch de mening van Trump noch de diverse feitelijke onwaarheden die hij uitkraamt.)Salvatron schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:28:
De grap is hier dat mensen beweren dat Trump gelijk heeft en dat veel mensen het met Trump eens zijn, echter pretendeert die website aan te geven dat Trump onwaarheden verkondigt. Vreemd dat dat dan inhoudelijk genegeerd wordt.
Op een bepaalde manier kan je hem wel vergelijken met een Fortuyn die ook niet vies was van ongezouten uitspraken en zaken op de spits drijven.
Als je inhoudelijk naar het NOS artikel kijkt is het een makkelijk kopie van een 'hitpiece' van de betreffende site geplukt en past in het rijtje van andere 'hitpieces'. Je kan ook de diepte ingaan en een vergelijking maken van de verschillende kandidaten en zo een overzicht geven hoe zij zich in het publieke debat uiten. In dat opzicht steekt hij er inderdaad met kop en schotel uit maar de scores van andere kandidaten zijn ook niet bepaald positief. (En Democraten zijn gemiddeld minder negatief wat toevallig zo uit kan komen of het onderzoek is toch biased.)
Ja en? Er werd gesteld dat het om de waarheid gaat en dat veel amerikanen het eens zijn met uitspraken van Trump. De NOS linkt naar een site waarin die uitspraken als onwaar worden aangemerkt.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:37:
Als je inhoudelijk naar het NOS artikel kijkt is het een makkelijk kopie van een 'hitpiece' van de betreffende site geplukt en past in het rijtje van andere 'hitpieces'.
Standaard Donald-reactie:Delerium schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:21:
Het maakt bijna niet uit welke Amerikaanse krant je pakt, de uitspraken van Trump staan toch pontificaal bovenaan. (voor de cynici, hier de link waar je het from the horses mouth hoort)
Hillary got schlonged

https://twitter.com/realD...status/679506175239532545
When I said that Hillary Clinton got schlonged by Obama, it meant got beaten badly. The media knows this. Often used word in politics!
[ Voor 48% gewijzigd door Salvatron op 23-12-2015 07:59 ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door Salvatron op 23-12-2015 07:59 ]
Echter had Fortuyn in tegenstelling tot Trump wel een programma. Dat is me wat me het meeste stoort aan Trump, niet de uitspraken (die op zich soms weinig verschillen van wat andere republikeinen voorstellen) maar dat hij blijkbaar zelfs de moeite niet wil doen om iets inhoudelijk voor te stellen.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:37:
[...]
Er is een verschil tussen feitelijk foute dingen zeggen en een mening hebben waar niet iedereen het mee eens is. Dat wordt vaak met elkaar verwisselt. (Ik verdedig noch de mening van Trump noch de diverse feitelijke onwaarheden die hij uitkraamt.)
Op een bepaalde manier kan je hem wel vergelijken met een Fortuyn die ook niet vies was van ongezouten uitspraken en zaken op de spits drijven.
Probleem is denk ik dat weinig mensen echt die kant vand e VS politiek gezien hadden, maar ind e voorgaande voorverkiezingen ging het er soms even debiel aan toe met net zo goed mensen dat je denkt van WTF hoe kan iemand daar nu op stemmen. Denk maar de herman cains van deze wereld.
Dus hij generaliseert niet over moslims/joden? Herhaalt sterotypes over zwarten/migranten ?Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:26:
Trump generaliseert geen minderheden en zijn aanhangers weten dit. Hoe harder men schreeuwt dat hij dit wel zou doen, hoe meer men partij voor hem kiest.
Het is vooral trump die leugens uitkraamt maar leugens die de radicale kiezers die momenteel opletten en stemmen graag slikken. Plat populisme zonder enige inhoud is waar zijn campagne op drijft. Vraag me altijd af hoe lang hij dat kan volhouden.Niet omdat men het zo eens is met Trump, maar omdat men de politiek correcte leugens zat is. Ze richten teveel schade aan.
Totale onzin de opmerkignen op Trump zijn uitspraken gaan vooral over dat ze kant noch wall raken.Politiek correcten eisen een juridische accuratesse in de bewoordingen van hun tegenstanders. Die tegenstanders weigeren zich te conformeren daaraan. Men hoeft gewoon niet bij iedere uitspraak te zeggen dat men het niet heeft over alle Mexicanen of alle moslims. En al helemaal niet dat het slechts om een "kleine minderheid" zou gaan, alsof 30 miljoen illegalen en de ellende in Mexico niet zo'n issue is. Als het al om een kleine minderheid zou gaan, is die minderheid klaarblijkelijk groot genoeg om burgeroorlogen in de thuislanden van die minderheden te veroorzaken. Het is bagatelliseren ten koste van mensenlevens.
Nee mexico stuurt niemand->totaal verzinsel
Nee de meeste migranten die van Mexico komen zijn geen criminelen en plegen geen criminele feiten zoals trump ze verwijt.
Nee er zijn geen 30 tot 34 miljoen illegalen in de VS
En nee jouw onzin : dit kost geen mensenlevens op zich.
Hahahaha claimt ie dat de VS 30 tot 34 miljoen illegalen heeft? Da's 10% van de bevolking! Wat een pessimist!
Ik ben absoluut geen fan van Trump. Maar het siert hem wel dat hij beleefd blijft als hij op een late night show verschijnt, waar ze hem al bijna een jaar voor paal zetten.
Verwijderd
Probeer het eens letterlijk te vertalen in plaats van te parafraseren.thewizard2006 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:11:
[...]
Hij zegt notebene waar je net iets eerder stellig beweerde dat hij dat NOOOIIT gezegd heeft (er zit ook af en toe wel een goede mexicaan tussen maar de meeste zijn verkrachters, drugssmokkelaars etc). Ik heb helemaal niet meer nodig. Dit heeft hij gezegd en jij blijft glashard ontkennen dat dit niet zo is. En nu ga je mij verwijten dat ik een stukje daarvoor niet heb gezien? Dat heeft er helemaal niets maar dan ook niets mee te maken.
Je hebt het over trollen, maar kijk nou eens door dit topic heen. Wie plaatst dit soort walgelijke cartoons? Wie zit er Hitler of facisme vergelijkingen te strooien? Hebben jullie niet door dat jullie het zelf zijn?Delerium schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:21:
Hillary got schlonged
[afbeelding]

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2015 12:33 ]
For real? OK...Hier de letterlijke woorden (moet ik het ook nog in het nederlands voor je vertalen?) They're bringing drugs, they're bringing crime, they,re rapists and some... I asume, are good people.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:02:
Probeer het eens letterlijk te vertalen in plaats van te parafraseren.
Dat zijn letterlijk zijn woorden. Ik heb niets verdraaid, gewijzigd, aangepast, verzonnen of wat dan ook. Kan je hoog en laag springen, roepen dat het context mist of wat dan ook maar dit zijn geen dingen die kloppen.
Over het stukje mbt moslims idem YouTube: Trump defends Muslim ban proposal (Part 1)
[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 23-12-2015 13:06 ]
Ik denk dat ik het begin te begrijpen...thewizard2006 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:58:
[...]
For real? OK...Hier de letterlijke woorden (moet ik het ook nog in het nederlands voor je vertalen?) They're bringing drugs, they're bringing crime, they,re rapists and some... I asume, are good people.
"They're bringing drugs" -> Ze nemen drugs mee om te voorkomen dat het er geen tekort ontstaat!
"they're bringing crime" -> Da's pure werkgelegenheid, bij de politie! Super!
"they're rapists" -> Eh... nouja niemand is volmaakt?
"and some... I assume are good people" -> Hij durft het niet al te stellig te zeggen, want het is nogal een boude uitspraak natuurlijk, maar hij gaat er wel vanuit dat er ook nog eens goede mensen tussen zitten! Een soort van bonus. En zo zie je maar: Trump heeft helemaal niks tegen Mexicanen.
Eigenlijk een veel logischer verklaring, alles bij elkaar. En dan moet je zo'n analyse dus uitvoeren op alles wat ie zegt, maar je moet goed kijken zeg. Wat een diepgang.
Volgens mij heb je nog niet door dat je de enige bent die in Trump een normale man ziet. En dan nog, Trump is niet normaal, anders was hij geen miljardair geworden (ook zoiets waar zijn kiezers intrappen).Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:02:
Je hebt het over trollen, maar kijk nou eens door dit topic heen. Wie plaatst dit soort walgelijke cartoons? Wie zit er Hitler of facisme vergelijkingen te strooien? Hebben jullie niet door dat jullie het zelf zijn?
Wel vind je een overvloed aan cartoons over zijn aard; niet iets dat het tegengestelde afbeeld. Dit is dus een dwarsdoorsnede wat de politieke commentaren zijn in een grote hoeveelheid kranten in de VS. Je mag van mij in je eentje vinden dat Trump fatsoenlijk is, maar zowel jij als Trump zijn dat niet (alleen op andere niveau's). En in het tegendeel te bewijzen val je keer op keer een boodschapper aan. (klik bv die factchecker eens aan).
Half Amerika zit over fascisme te praten en tweaklol probeert dat een beetje onder censuur te plaatsen. Da's wel een aparte manier van nuanceren.
[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 23-12-2015 13:54 ]
Ik snap eigenlijk gewoon helemaal niet waarom je je nog achter Trump zou scharen, of je moet gewoon echt dezelfde mening zijn aangedaan, maar dan wel het liefst de echte versie, en niet een roze-brillen-versie waarbij alles wat duidelijk is toch nog in twijfel wordt getrokken, omdat anders het kaartenhuis van Trump ineenstort. Ik snap dat je je als kiezer serieus genomen wilt voelen, maar laat dit kaartenhuis nou maar rustig instorten: Donald Trump is linksom of rechtsom niet de oplossing. Hij speelt leuk in op onderbuikgevoelens waardoor we ons als mens niet moeten laten leiden als het gaat om welke richting je opgaat met een land. Zeker niet als dat zo'n groot land is als de VS.
Ik heb ook geen idee, maar volgens een CNN-poll is Trump aardig los tov de concurrentie:
Oa de Clintonfamilie zit hiertussen, die zien in hem de ideale tegenstander.Washington (CNN)Donald Trump seems set to end 2015 as the dominant force in the race for next year's Republican nomination for president, with Texas Sen. Ted Cruz now a clear -- yet distant -- second after a strong debate performance, a new CNN/ORC poll released on Wednesday has found.
Trump tops the field with 39%, according to the poll of Republican and Republican-leaning registered voters. That's more than double the share backing Cruz, who, at 18%, has inched up 2 points since the last CNN/ORC poll, which was taken in late November.
ik vind deze cartoon heel sterk, maar juist ook wijzen op een ander aspect dan de volgens mij ok wat uitgekauwde Trump=Hitler paniek-peeuw-peeuw geroep ..
ik vind qua uitlatingen van Trump over immigratie, zowel die gericht tegen mexicanen alswel Moslism een enge populist die inderdaad haat-zaait.
Interssant genoeg vind ik dat qua andere denkbeelden Trump eigenlijk de meest 'realistische' kandidaat is van de GOP.
geen zwaar-christelijke evangelist ala Santorum, geen Creationist of gelover in allerhande onzin ala Carson of Palin/Bachman.. zelfs qua beinvloedbaarheid door de bedrijfsmatige Lobby vind ik Trump zelfs positief opvallen, hij is redelijk onafhankelijk van eventuele ultrarijke financiers (Koch).
trump is in het kneuzen-circus dat de GOP primaries tot nu toe zijn niet eens de minste, domste of idiootste en dat zou juist de GOP enorme zorgen moeten baren..
De hoge score van Tump is volgens mij ook een teken hoe slecht het eigenlijk met de Republikeinen gaat.
Ik zou me zelfs en beetje zorgen maken wat er bv met de republikeinse partij kan gaan gebeuren... of deze uiteen gescheurt gaat worden door bv de Tea Party , Trump, en alle lobby's en het populisme.
Ik weet ook niet wat dat vor de toekomst van de amerikaanse politiek kan gaan betekenen... of dat juist bv een toekomstige democratische president juist machtiger kan maken, en deze juist effectiever beleidsvoorstellen werkelijk doordrukken en de tegenstand van de republikeinen hierin kan breken, juist dordat deze partij sterk zal leiden onder een Imago van 'onregeerbaarheid' en terughangen in verouderd conservatisme, dat echter met de politiek realiteit weinig te doen heeft.
Of juist dat hete en Status Quo verstrkt, aangezien de republikeinen op lokaal en regionaal niveau stevige macht blijven bezitten in een anti-federale overheid houding die er juist op gericht is de regeerbaarheid vanuit Washington te blokeren.
Ikzelf neig een beetje ernaar te denken dat mmentel effectief de VS de laatste 4-6 jaar wel degelijk een grote stap gezet heeft naar en steeds liberalere samenleving, al weet ik niet of dat blijvend is..
Obama's gezondheidswetgeving is qua uitvoering ee ramp, maar geeft misschien wel een basis om deze te verbeteren en universele gezondheidsverzekering voor alle amerikanen oo te garanderen op de lange termijn..
Tevens is het opvalend dat bv juist zaken als homoseksualiteit en zelfs drugspolitiek amerika een stuk liberaler geschoven is de laatste jaren.. op sommige punten ook bv continentaal europa links inhaalt...
Ik zie de opkomst van Trump misschien ook deels als een paniek-reactie van conservatief amerika daarop, die merken dat hun rechts-conservatieve grondhouding wel degelijk meer macht verliesten een achterhoedegevecht levert.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Van wat ik er van meekrijg, lijkt Bush me de meest redelijke Republikeinse kandidaat te zijn. Maar die doet het dan weer helemaal niet goed in de peilingen...?
Wat ik eigenlijk lees is oa een column van Paul Krugman in de New York Times.
Hij zet daarin eigenlijk uiteen dat de Republikeinen al jaren inzetten op simpele oplossingen en charisma ipv inhoudelijke feiten. Waar het begon weet ik ook niet, maar sinds W. Bush is slim zijn voor de GOP een beetje pedant en hooghartig, ofwel not-done. Daarom kon W. Bush tough guy uithangen en niet al te slimme politiek uitdragen. Dat het allemaal niet werkte maakte niet uit, de kiezers willen dat nu eenmaal.
Sinds W. zijn we een Sarah Palin verder gegaan en ook nu laat het congress zien eigenlijk geen complexe materie te kunnen behandelen. Trump is eigenlijk dus precies dat aan het bespelen en nog erg goed ook. (en Jeb staat met 3% aan de rand van de afgrond).
De rationele GOP zit hiermee in z'n maag, ze weten zelf ook wel dat het binnenhalen van de kiezers 1 ding is, daadwerkelijk beleid uitzetten is wat complexer en het Amerikaanse publiek is breder dan dat. We zien wel of dat tot een tweedeling zal leiden in de VS zoals RM-rf opmerkt of niet.
Wat mij betreft is de presidentsverkiezing niet eens meer interessant en al voorbij. Wat er met de senaatszetels en huis van Afgevaardigden gebeurt zal bepalend zijn. Zal er nog geregeerd kunnen worden of zullen de drie machten elkaar de arm op de rug draaien? Of erger? De democraten lijken dan nog wel op de inhoud te kunnen spelen (zie debatten) maar het hele maatschappelijke veld is aan het veranderen.
TL;DR... GOP trekt vooral domme kiezers.
Hij zet daarin eigenlijk uiteen dat de Republikeinen al jaren inzetten op simpele oplossingen en charisma ipv inhoudelijke feiten. Waar het begon weet ik ook niet, maar sinds W. Bush is slim zijn voor de GOP een beetje pedant en hooghartig, ofwel not-done. Daarom kon W. Bush tough guy uithangen en niet al te slimme politiek uitdragen. Dat het allemaal niet werkte maakte niet uit, de kiezers willen dat nu eenmaal.
Sinds W. zijn we een Sarah Palin verder gegaan en ook nu laat het congress zien eigenlijk geen complexe materie te kunnen behandelen. Trump is eigenlijk dus precies dat aan het bespelen en nog erg goed ook. (en Jeb staat met 3% aan de rand van de afgrond).
De rationele GOP zit hiermee in z'n maag, ze weten zelf ook wel dat het binnenhalen van de kiezers 1 ding is, daadwerkelijk beleid uitzetten is wat complexer en het Amerikaanse publiek is breder dan dat. We zien wel of dat tot een tweedeling zal leiden in de VS zoals RM-rf opmerkt of niet.
Wat mij betreft is de presidentsverkiezing niet eens meer interessant en al voorbij. Wat er met de senaatszetels en huis van Afgevaardigden gebeurt zal bepalend zijn. Zal er nog geregeerd kunnen worden of zullen de drie machten elkaar de arm op de rug draaien? Of erger? De democraten lijken dan nog wel op de inhoud te kunnen spelen (zie debatten) maar het hele maatschappelijke veld is aan het veranderen.
TL;DR... GOP trekt vooral domme kiezers.
Sociaal en qua belastingen is Trump geloof ik redelijker dan Bush en de rest van de kandidaten. De anti immigratie boodschap van Trump wordt ook niet gewaardeerd door de Republikeinse elite, aangezien immigratie de lonen laag houdt.zeeg schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:17:
Van wat ik er van meekrijg, lijkt Bush me de meest redelijke Republikeinse kandidaat te zijn. Maar die doet het dan weer helemaal niet goed in de peilingen...?
Heerlijk om te zien eigenlijk. Wel heel jammer dat die uitspraken van Trump leiden tot meer racistische incidenten.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Niet echt, ja lagere lonen zullen minder betalen (maar zowat alle republikeinen stellen dat voor) maar de hogere zullen nog veel minder betalen. Daarbij laat hij een enorm tekort in de begroting vallen dat je enkel kan rechtzetten door elders te snijden en dan zit je als republikein rap aan al de sociale programma's in de VS.haarbal schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:26:
[...]
Sociaal en qua belastingen is Trump geloof ik redelijker dan Bush en de rest van de kandidaten.
Niet enkel dat in 2012 was iedereen in de GOP het erover eens dat ze verloren hadden omdat ze weinig stemmen kregen bij minderheden. De focus in 2016 zou moeten liggen op minderheden en dat is compleet ondermijnt door trump .De anti immigratie boodschap van Trump wordt ook niet gewaardeerd door de Republikeinse elite, aangezien immigratie de lonen laag houdt.
Verwijderd
De VS is juist minder liberaal geworden en is zich meer op Europa gaan richten en zijn gedeeltes van de sociale samenleving overgenomen. De hervormingen van de ziekenzorg hebben een duidelijke socialistisch component ware het niet dat de kosten omhoog zijn gegaan en de ziekenzorg verzekeraars daar de winsten van zien stijgen. De hervormingen van politie en dat deze veel meer federaal aangestuurd worden dan per gemeente of staat. Hervormingen van het leger is wel ingezet maar de resultaten zijn nog redelijk wisselvallend omdat er nog veel invloed is van het militaire aanbesteders.RM-rf schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:14:
Ikzelf neig een beetje ernaar te denken dat mmentel effectief de VS de laatste 4-6 jaar wel degelijk een grote stap gezet heeft naar en steeds liberalere samenleving, al weet ik niet of dat blijvend is..
Obama's gezondheidswetgeving is qua uitvoering ee ramp, maar geeft misschien wel een basis om deze te verbeteren en universele gezondheidsverzekering voor alle amerikanen oo te garanderen op de lange termijn..
Tevens is het opvalend dat bv juist zaken als homoseksualiteit en zelfs drugspolitiek amerika een stuk liberaler geschoven is de laatste jaren.. op sommige punten ook bv continentaal europa links inhaalt...
Open houden van Guantanomo Bay, NDAA, uitbreiding Patriot Act, CISPA (verstopt in een andere wet) zijn zaken die andere voorbeelden van anti-liberale bewegingen.
Ondertussen is de middenklasse steeds meer uitgedund waarbij de afvallers in de onderklasse zijn beland en afhankelijk zijn van welfare en food stamps. In die zin is het steeds lastiger geworden om als kleine startende ondernemer aan de slag te komen omdat concurrentie met de zeer grote bedrijven lastig is en de regeldruk van de overheid erger is geworden.
Het begrotingstekort van de overheid is niet afgenomen en schommelt nog steeds rond 1 triljard per jaar en een leeuwendeel ervan gaat naar defensie. Aan de andere kant zijn publieke voorzieningen zoals per staat wegen en bruggen al in dusdanig verval dat er onnodig veel kans is op ongelukken. Diverse grote en middelgrote steden zijn feitelijk bankroet en blijven doormodderen zo goed en kwaad het gaat.
Dat verklaart dan ook de opkomst van Tea party en groepen democraten die meer naar links richten oftewel polarisatie. Beide partijen proberen ook om subgroepen van de tegenpartij te weren van stemmen. (bijv registreren om te kiezen, afschaffen van controle op identiteitsbewijs etc)
Dat er een gevaar schuilt in het feit dat een van de twee partijen teveel verzwakt en er een een partijen systeem kan ontstaan lijkt realistisch maar het sluit niet aan bij de belangen van de groepen die onnatuurlijk veel invloed hebben. Die hebben juist belang om bij een politiek verdeeld apparaat dat zeer eenvoudig tegen elkaar uit te spelen valt en dus niet teveel in de weg loopt.
Verwijderd
Rand Paul is duidelijk de slimste van de Republikeinse kandidaten, maar helaas krijgt hij weinig aandacht. Hij mist ook wat charisma, wat zijn vader wel wat meer had, alhoewel ik Rand wat pragmatischer vind. Verder zal geen rijke lui libertariers supporten, omdat die juist een kleine overheid wil. De meeste grote bedrijven en miljardairs willen juist een grote overheid dat veel belastinggeld binnenharkt, zodat zij dat geld naar hen toe kan manipuleren via de politici die zij omkopen. Plus de wet- en regelgeving natuurlijk, een grote overheid kan zorgen voor een monopolie positie voor een grote multinational. Een kleine overheid betekent minder belastinggeld en minder macht, en dus minder interessant.
Een kleine overheid betekend ook makkelijker als bedrijf om dat te negeren.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:53:
Rand Paul is duidelijk de slimste van de Republikeinse kandidaten, maar helaas krijgt hij weinig aandacht. Hij mist ook wat charisma, wat zijn vader wel wat meer had, alhoewel ik Rand wat pragmatischer vind. Verder zal geen rijke lui libertariers supporten, omdat die juist een kleine overheid wil. De meeste grote bedrijven en miljardairs willen juist een grote overheid dat veel belastinggeld binnenharkt, zodat zij dat geld naar hen toe kan manipuleren via de politici die zij omkopen. Plus de wet- en regelgeving natuurlijk, een grote overheid kan zorgen voor een monopolie positie voor een grote multinational. Een kleine overheid betekent minder belastinggeld en minder macht, en dus minder interessant.
Denk maar aan millieubeleid meeste bedrijven willen wel dat dit departement compleet afgeschaft word zodat ze kunnen doen wat ze willen .
Verwijderd
Vertalen, niet citeren. Wat is dit in het Nederlands?thewizard2006 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:58:
[...]
For real? OK...Hier de letterlijke woorden (moet ik het ook nog in het nederlands voor je vertalen?) They're bringing drugs, they're bringing crime, they,re rapists and some... I asume, are good people.
Dat zijn letterlijk zijn woorden. Ik heb niets verdraaid, gewijzigd, aangepast, verzonnen of wat dan ook. Kan je hoog en laag springen, roepen dat het context mist of wat dan ook maar dit zijn geen dingen die kloppen.
Over het stukje mbt moslims idem YouTube: Trump defends Muslim ban proposal (Part 1)
Het stukje over een ban op moslimimmigratie hoef je me niet van te overtuigen dat hij het anders bedoelt dan een stop op immigratie van niet-Amerikaanse moslims. Dat is een valide stelling waar genoeg mensen het mee eens zijn. In Europa hebben sommige landen inmiddels ook de grenzen gesloten voor deze migranten instroom. Vervolgens worden ze gedemoniseerd in de media, zoals Hongarije. Het schokt mij hoe gemakkelijk jullie je laten opzetten tegen andere Europese landen, en ook de eigen bevolking. Het idee dat opeens een groot deel van het Westerse volk fascistisch is geworden is niet slechts belachelijk, maar gevaarlijk. Neem elkaar serieus en wees oprecht.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 11:12 ]
"Ze (Mexico) sturen geen goede mensen. Ze sturen mensen met problemen en brengen de problemen hierheen. Ze brengen wapens, ze brengen criminaliteit en zijn verkrachters. En ik neem aan dat sommigen wel goede bedoelingen hebben."
Geen letterlijke vertaling, maar het komt er op neer dat het overgrote deel van de Mexicanen die naar de VS komen (eigenlijk: "gestuurd worden") tuig zijn. Of mag ik dat niet zeggen omdat ik dan woorden verdraai?
Geen letterlijke vertaling, maar het komt er op neer dat het overgrote deel van de Mexicanen die naar de VS komen (eigenlijk: "gestuurd worden") tuig zijn. Of mag ik dat niet zeggen omdat ik dan woorden verdraai?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik wil je wel helpen hoor, maar ik heb niet zoveel hoop dat je er iets mee gaat opschieten.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:09:
[...]
Vertalen, niet citeren. Wat is dit in het Nederlands?
Ze sturen niet hun goede mensen [wat klopt, want ze sturen niet mensen]. Ze sturen mensen die een hoop problemen hebben, en ze nemen deze problemen mee met ons.
Kijk nou wat een rare zin. Lijkt Bush wel. Maar los van deze kapotte grammatica, die ik gewoon vrij mee heb vertaald uit het al net zo kapotte Engelse origineel van D-trump; je snapt wel wat hij hier zegt. Toch?
Ze nemen wapens mee [yeah want nu zijn er ineens heel veel wapens in de VS en dat ligt echt niet aan de wapenlobby en de wapenindustrie, dus dit is wel iets om even te benoemen. Kudos, Trump, scherp gezien], ze nemen misdaad mee [Dat is natuurlijk niet letterlijk bedoeld; of je moet iets bedoel als al hun illegaal gedownloade films en muziek die ze op SD-kaartjes meenemen. Het schorriemorrie. Not to mention: de VS heeft al genoeg misdaad, toch?]. Ze zijn verkrachters [waar een normaal mens eerder waarschijnlijk de hoop op fatsoen komend uit de mond van Trump al opgegeven had hoop ik dat de wat koppigeren ook van de bandwagon afspringen, maar dat valt nog tegen]. En sommigen, neem ik aan, zijn goede mensen. [Donald, lieve Donald. Assumptions are the mother of all fuckups!]
Zo, nou ben ik er klaar mee. Dat slappe gelul van Trump kan je echt niet rechtkletsen door oogkleppen op te zetten. Doe geen moeite.
Verwijderd
Een overheid is nodig om publieke goederen te beschermen, maar niet om monopolies te garanderen in de private sector. Er is een grijs gebied natuurlijk, maar denk persoonlijk dat de omvang van de overheid toch echt te groot is. Dat kan je ook aflezen aan de enorme schuldenberg en eeuwige begrotingstekorten. Rand Paul geeft dat goed aan. Aan de kiezer natuurlijk om uiteindelijk een oordeel te vellen.k995 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:03:
[...]
Een kleine overheid betekend ook makkelijker als bedrijf om dat te negeren.
Denk maar aan millieubeleid meeste bedrijven willen wel dat dit departement compleet afgeschaft word zodat ze kunnen doen wat ze willen .
Niet echt, de meeste programma's dateren al van lang geleden. Sindsdien werkt men eigenlijk om langs de ene kant bestaande uit te breiden en langs de andere kant om ze in te perken. Maar er komt weinig nieuws.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:18:
[...]
De VS is juist minder liberaal geworden en is zich meer op Europa gaan richten en zijn gedeeltes van de sociale samenleving overgenomen.
De kosten stijgen door andere factoren, kosten stijgen al snel de laatste 50 jaar .De hervormingen van de ziekenzorg hebben een duidelijke socialistisch component ware het niet dat de kosten omhoog zijn gegaan en de ziekenzorg verzekeraars daar de winsten van zien stijgen.
Obamacare is alles behalve socialistisch het is de verplichting om prive gezondheidszorg te zoeken dat idd gefinancierd word door overheidsgeld in bepaalde gevallen indien je niet kan betalen.
Maar overheidsgeld voor iets gebruiken op zich is niet socialisme hoor.
Het enige wat daarin gebeurt is was dat er ergens begin dit jaar een rapport/aanbevling was . Weinig hervorming dus.De hervormingen van politie en dat deze veel meer federaal aangestuurd worden dan per gemeente of staat.
[qoute]
Hervormingen van het leger is wel ingezet maar de resultaten zijn nog redelijk wisselvallend omdat er nog veel invloed is van het militaire aanbesteders.[/quote]
Wisselvallend? Forse daling tegen 2018 ook in procurement.
De VS president opereert niet in een vacuum. Congress en de meeste staten zijn in handen van politieke tegenstanders die alles verwerpen van obama.Open houden van Guantanomo Bay, NDAA, uitbreiding Patriot Act, CISPA (verstopt in een andere wet) zijn zaken die andere voorbeelden van anti-liberale bewegingen.
Al heel lang zoOndertussen is de middenklasse steeds meer uitgedund waarbij de afvallers in de onderklasse zijn beland en afhankelijk zijn van welfare en food stamps. In die zin is het steeds lastiger geworden om als kleine startende ondernemer aan de slag te komen omdat concurrentie met de zeer grote bedrijven lastig is en de regeldruk van de overheid erger is geworden.
Neen, is al jaren onder de 1 triljard (momenteel iets van een 4-500miljard) en defense is iets van 14%. net zoals overal is sociale zaken een 50-70% de meerderheid.Het begrotingstekort van de overheid is niet afgenomen en schommelt nog steeds rond 1 triljard per jaar en een leeuwendeel ervan gaat naar defensie.
Tea party (welke groepen links trouwens) is eerder een reactie op de politiek op zichzelf. Mensen hebben het gevoel dat de politiek niet meer werkt en er enkel voor zichzelf is.Dat verklaart dan ook de opkomst van Tea party en groepen democraten die meer naar links richten oftewel polarisatie.
De lobby en graai cultuur. Hetzelfde kennen we hier in europa: de mensen verliezen compleet het vertrouwen in politici en vallen dan terug op andere minder traditionele groepen.
Dat doet het op zich in de VS niet, je kan ook niet over 1 kam scheren heel divers met miljoen verschillende lobbygroepen.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:03:
[...]
Een overheid is nodig om publieke goederen te beschermen, maar niet om monopolies te garanderen in de private sector.
Dat hangt ervanaf wat je wil. Voor sommige zal te klein zijn voor andere te groot.Er is een grijs gebied natuurlijk, maar denk persoonlijk dat de omvang van de overheid toch echt te groot is. Dat kan je ook aflezen aan de enorme schuldenberg en eeuwige begrotingstekorten. Rand Paul geeft dat goed aan. Aan de kiezer natuurlijk om uiteindelijk een oordeel te vellen.
Probleem van Rand Paul is dat zijn vader vooral teerde op zijn standvastigheid op issues. Gelijk wat hij bleef bij zijn principes. Rand heeft dat minder omdat hij opschuift om meer kiezers te bereiken, ironisch genoeg verlist hij daardoor de basis van zijn vader en wint hij weinig nieuwe omdat er op die punten betere keuzes zijn. Je ziet dat aan de peilingen: amper nog een 2-3% Ron paul zat aan 15%
Verwijderd
Onzin. Bijv. mensen met een vaste baan bij Wallmart verdienen niet genoeg en krijgen bijstand van de overheid terwijl de Wallmart clan miljarden per jaar verdient. Mensen die bij Mc Donalds werken kunnen niet eens een McDonalds maaltijd kopen omdat ze het geld hard nodig hebben voor hun basis behoeftes.k995 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:37:
Niet echt, de meeste programma's dateren al van lang geleden. Sindsdien werkt men eigenlijk om langs de ene kant bestaande uit te breiden en langs de andere kant om ze in te perken. Maar er komt weinig nieuws.
Wel als je als overheid bij gaat lappen. Waar ook nog eens een groot gedeelte bij de ziekenzorgverzekeraars terecht komt. Terwijl de gewone burger duurder uit is.De kosten stijgen door andere factoren, kosten stijgen al snel de laatste 50 jaar .
Obamacare is alles behalve socialistisch het is de verplichting om prive gezondheidszorg te zoeken dat idd gefinancierd word door overheidsgeld in bepaalde gevallen indien je niet kan betalen.
Maar overheidsgeld voor iets gebruiken op zich is niet socialisme hoor.
http://www.cnbc.com/2015/...in-customers-wallets.html
Hoe komen al die politiebureaus aan zwaar materieel en andere 2e hands legeruitrusting dan?Het enige wat daarin gebeurt is was dat er ergens begin dit jaar een rapport/aanbeveling was . Weinig hervorming dus.
En dan moet het ook nog eens worden gebruikt. Bij het innen van een verkeersboete bijvoorbeeld.
Op papier of echt deze keer?Wisselvallend? Forse daling tegen 2018 ook in procurement.
Er is iets van 5 tot 8 Triljard dollar zoek bij defensie en men weet niet waar het gebleven is. De geldkraan staat nog gewoon vol open.
Hij heeft jaren de tijd gehad toen de democraten de meerderheid van het congres hadden. Maar het heeft weinig met politieke tegenstanders te maken. Eerder met lobbyisten die vakkundig beide partijen tegen elkaar uitspelen en misbruik maken van de onstane besluiteloosheid. Daarom dat het ook weinig uit maakt of een Democraat of Republikein in de oval office zit.De VS president opereert niet in een vacuum. Congress en de meeste staten zijn in handen van politieke tegenstanders die alles verwerpen van obama.
Frappant is dan wel weer dat de president in navolging van de vorige president steeds meer executive orders is gaan misbruiken om zaken erdoor te drukken die eigenlijk in het congres behandeld moeten worden. Hij had dat instrument ook kunnen gebruiken om ipv zaken als de NDAA te kiezen voor de zaken die hij beloofd had tijdens de verkiezingen.
Maar geen 'Change you can believe in'.Al heel lang zo
Golfen is ook heel erg belangrijk.
Hoe kan de schuld in 7 jaar dan stijgen van 8 naar 17 Triljard?Neen, is al jaren onder de 1 triljard (momenteel iets van een 4-500miljard) en defense is iets van 14%. net zoals overal is sociale zaken een 50-70% de meerderheid.
Dat zeg ik. Het land is geen democratie meer en daardoor polariseren de mensen wat dat betreft hebben ze te laat door dat het land langzaam veranderd in een totalitaire staat. (Iets wat in Europa ook aan de gang is.)Tea party (welke groepen links trouwens) is eerder een reactie op de politiek op zichzelf. Mensen hebben het gevoel dat de politiek niet meer werkt en er enkel voor zichzelf is.
De lobby en graai cultuur. Hetzelfde kennen we hier in europa: de mensen verliezen compleet het vertrouwen in politici en vallen dan terug op andere minder traditionele groepen.
Ik denk dat de Republikeinen in het huidige politieke klimaat er verstandig aan doen een kandidaat naar voren te schuiven die ook de middenflanken bedient. Dat is overigens ook de reden dat aan de andere zijde, de Democraten (naar mijn verwachting) ook Hillary Clinton naar voren zullen schuiven als nominee en niet Bernie Sanders. Dat is omdat ze een stuk dichter bij het midden staat, vergeleken met Bernie Sanders. (Ook al heb ik persoonlijk veel liever Bernie Sanders dan Hillary Clinton. Die laatste heeft afgezien van alleen al de schandalen imo weinig sterke politieke punten). Iemand als Donald Trump gaat nooit een meerderheid voor de Republikeinen opleveren omdat minstens de helft van de kiezers geen uitgesproken Republikein of Democraat is en er ontzettend weinig in het midden zijn die Trump als president willen. *Kennen we dat femoneen in Nederland ook heel toevallig
*
Ik wacht het wel af, het is tenslotte nog geen eind 2016. Ondertussen kunnen we ons vermaken met de uitspraken van de heer Trump.
Ik wacht het wel af, het is tenslotte nog geen eind 2016. Ondertussen kunnen we ons vermaken met de uitspraken van de heer Trump.
Bizar.... Dit zijn Letterlijk de woorden van Trump. In het Nederlands betekend dit precies wat hij zegt. Het is niet anders te interpreteren. Je blijft maar proberen om er om heen te lullen door ineens andere stukjes te citeren (die trouwens ook niet zuiver zijn).Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:09:
Vertalen, niet citeren. Wat is dit in het Nederlands?
Of begrijp ik je verkeerd en kan je geen Engels? Dat verklaard ook gelijk waarom je niet begrijpt wat Trump nu daadwerkelijk zegt....
Er zijn ook genoeg mensen die het eens zijn dat homo's niet mogen trouwen, vrouwen in de keuken horen en iedereen die niet gelooft in X religie dood moet. Dat maakt het imo dus geen valide stelling. Dat maakt het er een die net zo krankzinnig is. Wat als er een ban komt op joden, negers of roodharige. Dat kan je gewoon niet verkopen zonder dat er een knak zit ergens in je hoofd.Het stukje over een ban op moslimimmigratie hoef je me niet van te overtuigen dat hij het anders bedoelt dan een stop op immigratie van niet-Amerikaanse moslims. Dat is een valide stelling waar genoeg mensen het mee eens zijn.
Uh dit is iets anders. Amerika heeft geen "last" van de migranten stroom zoals bijv Griekenland. En zelfs dan is dat weer een andere discussie. Dit is niet wat hij bedoeld. Hij wil gewoon alle moslims weren punt.In Europa hebben sommige landen inmiddels ook de grenzen gesloten voor deze migranten instroom.
Je zegt hier eigenlijk helemaal niets. Je kan wat woorden vervangen en dat schokt het mij hoe gemakkelijk men zich laat opzetten tegen moslims. het idee dat ineens een groot deel van de Islamitische wereld terrorist is geworden is niet slechts belachelijk maar gevaarlijk. Neen elkaar serieus en behandel elkaar met respect. Ben het in andere topics redelijk vaak met je eens geweest en denk dat de Islam (net zoals veel andere geloven) slecht zijn voor de mensheid. Maar je slaat nu echt door in je uitspraken.Vervolgens worden ze gedemoniseerd in de media, zoals Hongarije. Het schokt mij hoe gemakkelijk jullie je laten opzetten tegen andere Europese landen, en ook de eigen bevolking. Het idee dat opeens een groot deel van het Westerse volk fascistisch is geworden is niet slechts belachelijk, maar gevaarlijk. Neem elkaar serieus en wees oprecht.
Je hebt teveel sprookjes gehoord. In nl bijv is het minimale uurloon voor iemand van 23 8.66euro. Bij de Mc in Amerika varieert dit tussen de 7 en 9 dollar ongeveer. Behoorlijk vergelijkbaar dus. Zeker ook omdat boodschappen doen in Amerika zeker niet duurder is dan hier. Als je niet fulltime werkt dan hou je inderdaad minder over. Daarvoor hebben ze in Amerika bijv foodstamps. De grote grap was dus laatst dat ze minimaal 15 dollar wilden voor ongeschoold werk. 1.5x zoveel als het minimum loon in NL. Slaat dus helemaal nergens op.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:40:
[...]
Onzin. Bijv. mensen met een vaste baan bij Wallmart verdienen niet genoeg en krijgen bijstand van de overheid terwijl de Wallmart clan miljarden per jaar verdient. Mensen die bij Mc Donalds werken kunnen niet eens een McDonalds maaltijd kopen omdat ze het geld hard nodig hebben voor hun basis behoeftes.
En dat bedrijven winst maken wil niet zeggen dat ze dit maar op moeten maken aan lonen. Dit is niet heel anders in NL of welk land dan ook ter wereld.
[ Voor 22% gewijzigd door thewizard2006 op 24-12-2015 21:59 ]
Prettig kerstmis iedereen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U-fLp-01ZUE]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=U-fLp-01ZUE]
[ Voor 148% gewijzigd door Salvatron op 25-12-2015 00:45 ]
Dat veranderd niks aan wat ik zei "de meeste programma's dateren al van lang geleden. "Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:40:
[...]
Onzin. Bijv. mensen met een vaste baan bij Wallmart verdienen niet genoeg en krijgen bijstand van de overheid terwijl de Wallmart clan miljarden per jaar verdient. Mensen die bij Mc Donalds werken kunnen niet eens een McDonalds maaltijd kopen omdat ze het geld hard nodig hebben voor hun basis behoeftes.
Jij haalt wetgeving en prive door elkaar .
Appelen en peren plannen die onder ACA vallen bevatten in zowat alle gevallen meer zaken die verzekerd zijn, zoals in het artikel ook staat komen veel mensen gewoonweg in aanmerking om steun hiervoor te krijgen.Wel als je als overheid bij gaat lappen. Waar ook nog eens een groot gedeelte bij de ziekenzorgverzekeraars terecht komt. Terwijl de gewone burger duurder uit is.
http://www.cnbc.com/2015/...in-customers-wallets.html
Moet niet gebruikt worden hoor, en dat dateert van 91 met de NDAA/1033 programma waar de politie goedkoop/gratis militaire overschotten kreeg.Hoe komen al die politiebureaus aan zwaar materieel en andere 2e hands legeruitrusting dan?
En dan moet het ook nog eens worden gebruikt. Bij het innen van een verkeersboete bijvoorbeeld.
Men wil juist daar terug vanaf stappen en de politie demilitariseren, dat is wat Obama als conclusie kreeg uit een studie begin dit jaar .
https://www.metabunk.org/...-from-the-pentagon.t3173/Op papier of echt deze keer?
Er is iets van 5 tot 8 Triljard dollar zoek bij defensie en men weet niet waar het gebleven is. De geldkraan staat nog gewoon vol open.
Je snapt toch dat trilliard enkele jaren van budget is?
En dit is altijd echt, of denk je dat de VS hun budget verzonnen is en ze zomaar uitgeven?
Meerderheid is niet genoeg .Hij heeft jaren de tijd gehad toen de democraten de meerderheid van het congres hadden.
http://www.ohio.com/blogs...trol-of-congress-1.332977
"Did President Obama have "total control" of Congress? Yes, for 4 entire months. And it was during that very small time window that Obamacare was passed in the Senate with 60 all-Democratic votes."
Totale onzin, het beleid van een Obama of een mccain of romney zou heel anders zijn. Vergeet niet een groot deel van de macht van een president is veto recht.Maar het heeft weinig met politieke tegenstanders te maken. Eerder met lobbyisten die vakkundig beide partijen tegen elkaar uitspelen en misbruik maken van de onstane besluiteloosheid. Daarom dat het ook weinig uit maakt of een Democraat of Republikein in de oval office zit.
Elke president gebruikt dat.Frappant is dan wel weer dat de president in navolging van de vorige president steeds meer executive orders is gaan misbruiken om zaken erdoor te drukken die eigenlijk in het congres behandeld moeten worden. Hij had dat instrument ook kunnen gebruiken om ipv zaken als de NDAA te kiezen voor de zaken die hij beloofd had tijdens de verkiezingen.
Sorry je hele commentaar leest als een rant van een republikein die copy paste. Informeer je toch zelf wat.
Als je met Bush vergelijkt was er veel change.Maar geen 'Change you can believe in'.
Zie je meer van die onzin. Mag Obama dan geen vakantie hebben? HIj had er veel minder dan Bush en daar zaagde niemand over.Golfen is ook heel erg belangrijk.
Schuld toename en tekorten staan los van elkaar. In bepaalde jaren was het tekort vlot 1.5triljard en nam de schuld nog meer toe.Hoe kan de schuld in 7 jaar dan stijgen van 8 naar 17 Triljard?
Maakt weinig uit, je kan simpel het tekort voor 2014/2015/2016 opzoeken, als je daar al te lui voor bent en je blijft diezelfde foute cijfers geven ...
Het land is nog evenzeer een democratie als vroeger. In vergelijking met de jaren 50-60 zelfs veel meer.Dat iemand als Obama zonder al teveel partijsteun president kan worden toont genoeg aan.Dat zeg ik. Het land is geen democratie meer en daardoor polariseren de mensen wat dat betreft hebben ze te laat door dat het land langzaam veranderd in een totalitaire staat. (Iets wat in Europa ook aan de gang is.)
Europa geld hetzelfde NVA in belgie is het bewijs dat democratie werkt.
Verwijderd
De letterlijke woorden van Trump heb ik een paar posts voor je al neergezet. Het lijkt er derhalve op alsof je mijn reacties niet volledig leest? Dit is wat je oorspronkelijk beweerde dat Trump zei:thewizard2006 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:45:
[...]
Bizar.... Dit zijn Letterlijk de woorden van Trump. In het Nederlands betekend dit precies wat hij zegt. Het is niet anders te interpreteren.
Daarom vraag ik je het citaat te vertalen. Waar staat "de meeste"? Of "een goede Mexicaan"? Of "af en toe"? Op wie slaat "ze"? Om te begrijpen over wie Trump het heeft, moet je de rest van het citaat, het stuk wat ik wél heb neergezet, erbij pakken. Kortom, vertalen ipv parafraseren met de meest negatief mogelijke interpretatie.thewizard2006 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:11:
[...]
er zit ook af en toe wel een goede mexicaan tussen maar de meeste zijn verkrachters, drugssmokkelaars etc
Die mensen zijn er inderdaad genoeg. Maar wat heeft Trump daarmee te maken? Random wat foute stellingen pakken bewijst niet dat een stelling van Trump net zo fout is.Er zijn ook genoeg mensen die het eens zijn dat homo's niet mogen trouwen, vrouwen in de keuken horen en iedereen die niet gelooft in X religie dood moet. Dat maakt het imo dus geen valide stelling. Dat maakt het er een die net zo krankzinnig is.
Inderdaad. Maar daar gaat dit topic toch niet over?Wat als er een ban komt op joden, negers of roodharige. Dat kan je gewoon niet verkopen zonder dat er een knak zit ergens in je hoofd.
Het is andersom: Griekenland heeft geen last van migrantenstromen zoals Californië of Texas dat hebben.Uh dit is iets anders. Amerika heeft geen "last" van de migranten stroom zoals bijv Griekenland. En zelfs dan is dat weer een andere discussie. Dit is niet wat hij bedoeld. Hij wil gewoon alle moslims weren punt.
De zaken die Trump voorstelt zijn door sommige Europese landen de afgelopen maanden nog uitgevoerd. Het is niet racistisch, fascistisch, belachelijk of onhaalbaar. Die landen zijn niet fascistisch of racistisch. De mensen die er wonen zijn niet racistisch of fascistisch. De regeringen zijn niet racistisch of fascistisch. De landen bepalen zelf wat ze met hun grenzen doen en ze hebben het noodzakelijk geacht. Het is niet aan jou om dat beter te weten. Misschien dat het botst met je idealen, maar dat is iets anders. Dat zou een signaal moeten zijn dat je wereldbeeld misschien niet meer strookt met de realiteit. Durf dat in twijfel te trekken. Decennia lang heeft men het ondenkbaar geacht, maar de situatie is veranderd. Grenzen gaan dicht. En het is bijzonder triest dat dat pas gebeurt nadat het eigenlijk al te laat is. Had dan toch geluisterd naar de klokkenluiders in plaats van ze voor Hitler uit te maken.
Het is een makkelijk trucje om twee woorden te verwisselen, maar je houdt jezelf er mee voor de gek.Je zegt hier eigenlijk helemaal niets. Je kan wat woorden vervangen en dat schokt het mij hoe gemakkelijk men zich laat opzetten tegen moslims. het idee dat ineens een groot deel van de Islamitische wereld terrorist is geworden is niet slechts belachelijk maar gevaarlijk. Neen elkaar serieus en behandel elkaar met respect.
Er zijn geen signalen uit de praktijk die indiceren dat men zich laat opzetten tegen moslims. Geen geweld, geen aanslagen, geen peilingen en geen publieke figuren die haatzaaien. Een peiling onder een groep afgenomen, kun je niet zomaar aan een andere groep toedichten door het verwisselen van twee woorden. 75 aanslagen en pogingen daartoe kun je ook niet zomaar aan elke groep toedichten door het verwisselen van twee woorden. Het is niet oprecht.
Volgens mij zit je te trollen. Nog 1x dan omdat je het volgens mij echt niet doorhebt. Trump heeft het volgende letterlijk in zijn video gezegd: They're bringing drugs, they're bringing crime, they,re rapists and some... I asume, are good people.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:20:
De letterlijke woorden van Trump heb ik een paar posts voor je al neergezet. Het lijkt er derhalve op alsof je mijn reacties niet volledig leest? Dit is wat je oorspronkelijk beweerde dat Trump zei:
Daarom vraag ik je het citaat te vertalen. Waar staat "de meeste"? Of "een goede Mexicaan"? Of "af en toe"? Op wie slaat "ze"? Om te begrijpen over wie Trump het heeft, moet je de rest van het citaat, het stuk wat ik wél heb neergezet, erbij pakken. Kortom, vertalen ipv parafraseren met de meest negatief mogelijke interpretatie.
Letterlijk. Dus dit zijn de woorden die uit zijn mond zijn gekomen. Niet verdraaid, niet geparafraseerd, geen interpretaties maar letterlijk zijn citaat.
Als je dit vertaalt naar het Nederlands staat daar: Ze brengen drugs, ze brengen criminaliteit, ze zijn verkrachters en sommige, neem ik aan, zijn goede mensen.
Nogmaals, letterlijk. Dit vertalen naar het Nederlands zegt precies dat wat hij in het Engels zegt. Geen beeldspraak, geen verdraaien van woorden, geen vreemde context. Letterlijk (ik denk ik zeg het nog even een keer voor je). Letterlijk.
Hiermee impliceert hij dus dat het meeste tuig is en dat er af en toe een goede tussen zit. Zelfde als je zou zeggen dat alle Marokkanen kut en crimineel zijn en dat er soms wel een fatsoenlijke tussen zit. Terwijl die getallen eerder andersom zijn. En daar heb je toevallig wel het meeste last van. Dus tegen criminaliteit, drugs, verkrachters etc moet zeker opgetreden worden. Laat daar geen misvatting over ontstaan. Het slaat alleen nergens op om hier vrijwel alle Mexicanen op een paar na van te verdenken en beschuldigen.
Het enige wat je nog zou kunnen zeggen dat hij zijn woorden heel erg ongelukkig heeft gekozen, zichzelf niet goed kan uitdrukken en hij stiekem wat anders bedoeld maar dat niet naar 99% van de mensen kan overbrengen. Over het algemeen zijn er dus vooral de mensen die van hun stoel vallen en niet geloven dat hij dit zegt, een andere grote groep die het precies ermee eens is en nog een ander klein groepje dat het blijkbaar probeert goed te praten door alles buigen en verdraaien zoals jij probeert.
We hebben het over meningen dus bewijzen ben ik zoiezo niet aan het doen. Het gaat er om dat niet alles een valide stelling is als je het maar zegt. Als ik vind dat iedereen gewoon seks moet kunnen hebben met kinderen vanaf 8 jaar maakt het niet een valide stelling ook al zullen er (genoeg) mensen het er mee eens zijn bijv. En zijn stelling om de grenzen te sluiten valt in diezelfde categorie van complete nutjob.Die mensen zijn er inderdaad genoeg. Maar wat heeft Trump daarmee te maken? Random wat foute stellingen pakken bewijst niet dat een stelling van Trump net zo fout is.
Zie hierboven. Het gaat er om om je te laten zien dat die stelling helemaal niet zo valide is. Dat het roepen van iets het niet direct valide maakt. Als jij claimt dat dit een valide stelling is dan zijn die andere die ik opperde dat ook.Inderdaad. Maar daar gaat dit topic toch niet over?
Hej, jij haalde Europa erbij, niet ik.Het is andersom: Griekenland heeft geen last van migrantenstromen zoals Californië of Texas dat hebben.
Welke landen hebben de grenzen gesloten voor alle moslims of Mexicanen?De zaken die Trump voorstelt zijn door sommige Europese landen de afgelopen maanden nog uitgevoerd.
Daarnaast, als je het toch over context wilt hebben, gaat dit over een hele hoop andere zaken. Vooral logistiek en financieel.
Dit zou ik nou niet te hard roepen. Balkan landen hebben nu niet echt een hele goede reputatieHet is niet racistisch, fascistisch, belachelijk of onhaalbaar. Die landen zijn niet fascistisch of racistisch. De mensen die er wonen zijn niet racistisch of fascistisch. De regeringen zijn niet racistisch of fascistisch.
De reden is een hele andere dan die van Trump en is veel generieker. Zo zijn er ook niet moslims die niet meer binnen mogen in dat specifieke land bijv.De landen bepalen zelf wat ze met hun grenzen doen en ze hebben het noodzakelijk geacht. Het is niet aan jou om dat beter te weten. Misschien dat het botst met je idealen, maar dat is iets anders.
Ah maar jou wereldbeeld is de juiste. Ik zie eigenlijk geen problemen nee. We zijn gezegend met harstikke veel welvaart en dat mag je best in bepaalde mate delen. Het is echter wel de kunst nu om dit juist af te handelen. Maar goed we dwalen erg af naar "het vluchtelingenprobleem" in Europa. Waar jij mij beticht van een vreemd wereld beeld kan ik hetzelfde zeggen over xenofobie, angst, islamfobie etcDat zou een signaal moeten zijn dat je wereldbeeld misschien niet meer strookt met de realiteit. Durf dat in twijfel te trekken. Decennia lang heeft men het ondenkbaar geacht, maar de situatie is veranderd. Grenzen gaan dicht. En het is bijzonder triest dat dat pas gebeurt nadat het eigenlijk al te laat is. Had dan toch geluisterd naar de klokkenluiders in plaats van ze voor Hitler uit te maken.
Tuurlijk hou ik mijzelf voor de gek. Je mist echt het punt en volgens mij ben je gewoon aan het trollen.Het is een makkelijk trucje om twee woorden te verwisselen, maar je houdt jezelf er mee voor de gek.
Er zijn geen signalen uit de praktijk die indiceren dat men zich laat opzetten tegen moslims. Geen geweld, geen aanslagen, geen peilingen en geen publieke figuren die haatzaaien. Een peiling onder een groep afgenomen, kun je niet zomaar aan een andere groep toedichten door het verwisselen van twee woorden. 75 aanslagen en pogingen daartoe kun je ook niet zomaar aan elke groep toedichten door het verwisselen van twee woorden. Het is niet oprecht.
Geen signalen dat men zich laat opzetten tegen moslims? Ok dan. Geert Wilders, Le Pen, Vlaams belang, Donald Trump, alle moslims zijn terroristen, varkenskoppen en grafity in/op moskees . Echt? De lijst gaat nog wel even door.
Dat laatste stuk kan ik even niet plaatsen. Peiling? 75 aanslagen? Je bent in geen positie trouwens om mensen te beschuldigen dat ze niet oprecht zijn. De drogredenen vliegen je om de oren
Al deze welvaart is opgebouwd dankzij onze cultuur die nu veranderd door instroom van andere culturen.thewizard2006 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:02:
We zijn gezegend met harstikke veel welvaart en dat mag je best in bepaalde mate delen.
Of dat een positief of negatief effect gaat hebben weet ik niet maar als ik vergelijk wat zij hebben bereikt in de afgelopen eeuwen en wat hier is bereikt dan neig ik er toch naar dat het een negatieve bijdrage gaat hebben. Mensen als Trump spelen hier keihard op in maar ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand als hij ook daadwerkelijk steun krijgt. FRONTRUNNER notabene!!! Als je de citaten van hem ziet in deze thread dan weet je dat deze man volslagen gek is. Een megalomane gek.
Maar vlak die andere ook niet uit.
Laats had een het over .. hmm even opgezocht
"I will tell you this, when I stand across from King Hussein of Jordan and I say to him, 'You have a friend again sir, who will stand with you to fight this fight,' he'll change his mind," Christie said.
The current king of Jordan, though, is King Abdullah II, son of the late King Hussein, who died in 1999.
Maar goed, we lachen er om. Ga eens in de tweede kamer kijken, zit ook zat van dat soort volk.
★ What does that mean? ★
Niemand zal ook zeggen dat het simpel is en een uitgemaakte zaak. Er is nog genoeg shit en ellende in de wereld waar we met zijn allen aan moeten werken. Dit heeft echter vrij weinig te maken met het ontzeggen van toegang tot een land voor bepaalde geloven en landen (behalve als je lekker alles over 1 kam wilt scheren uiteraard).MrMonkE schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:28:
Al deze welvaart is opgebouwd dankzij onze cultuur die nu veranderd door instroom van andere culturen.
Of dat een positief of negatief effect gaat hebben weet ik niet maar als ik vergelijk wat zij hebben bereikt in de afgelopen eeuwen en wat hier is bereikt dan neig ik er toch naar dat het een negatieve bijdrage gaat hebben. Mensen als Trump spelen hier keihard op in maar ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand als hij ook daadwerkelijk steun krijgt. FRONTRUNNER notabene!!! Als je de citaten van hem ziet in deze thread dan weet je dat deze man volslagen gek is. Een megalomane gek.
Maar vlak die andere ook niet uit.
Laats had een het over .. hmm even opgezocht
"I will tell you this, when I stand across from King Hussein of Jordan and I say to him, 'You have a friend again sir, who will stand with you to fight this fight,' he'll change his mind," Christie said.
The current king of Jordan, though, is King Abdullah II, son of the late King Hussein, who died in 1999.
Maar goed, we lachen er om. Ga eens in de tweede kamer kijken, zit ook zat van dat soort volk.
En de gehele republikeinse kant zijn complete nut jobs. Echt bizar hoe ze toch elke keer weer zoveel stemmers krijgen. Ik vermoed dat het voornamelijk er aan ligt dat ze meer dan de democraten de "christian values' uitdragen zoals intolerantie, ongelijkheid en afkeur. En aangezien het grootste deel christen is.... Dan zijn uitspraken als "minder, minder, minder" nog redelijk mild
Misschien zit het er wel in dat een democratie een complexere welvarende maatschappij kan maken dan andere systemen. En dat de mensen niet perse met de complexiteit ervan kunnen omgaan en sterk verbonden internationale handel als bedreiging gaan zien. Een mens is ook maar een mens maar tegenwoordig wordt je baan geconfronteerd met complexe, buitenlandse interacties. Misschien is het geen wonder dat men naar goedkope simpele oplossingen schuift.
In de VS is het nog niet gangbaar maar in Duitsland is er wel onderzoek naar gedaan.
In de VS is het nog niet gangbaar maar in Duitsland is er wel onderzoek naar gedaan.
Verwijderd
Wederom: pak het volledige citaat, waarin staat op wie "ze" slaat.thewizard2006 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:02:
[...]
Volgens mij zit je te trollen. Nog 1x dan omdat je het volgens mij echt niet doorhebt. Trump heeft het volgende letterlijk in zijn video gezegd: They're bringing drugs, they're bringing crime, they,re rapists and some... I asume, are good people.
Letterlijk. Dus dit zijn de woorden die uit zijn mond zijn gekomen. Niet verdraaid, niet geparafraseerd, geen interpretaties maar letterlijk zijn citaat.
Als je dit vertaalt naar het Nederlands staat daar: Ze brengen drugs, ze brengen criminaliteit, ze zijn verkrachters en sommige, neem ik aan, zijn goede mensen.
Nogmaals, letterlijk. Dit vertalen naar het Nederlands zegt precies dat wat hij in het Engels zegt. Geen beeldspraak, geen verdraaien van woorden, geen vreemde context. Letterlijk (ik denk ik zeg het nog even een keer voor je). Letterlijk.
Wat hebben die stellingen te maken met dit topic.We hebben het over meningen dus bewijzen ben ik zoiezo niet aan het doen. Het gaat er om dat niet alles een valide stelling is als je het maar zegt. Als ik vind dat iedereen gewoon seks moet kunnen hebben met kinderen vanaf 8 jaar maakt het niet een valide stelling ook al zullen er (genoeg) mensen het er mee eens zijn bijv. En zijn stelling om de grenzen te sluiten valt in diezelfde categorie van complete nutjob.
Het is niet zo zeer het roepen van een stelling, maar dat de voorgestelde maatregelen al uitgevoerd zijn door diverse Europese landen. De stellingen zijn dus haalbaar en persoonlijk vindt ik ze ook goed.Zie hierboven. Het gaat er om om je te laten zien dat die stelling helemaal niet zo valide is. Dat het roepen van iets het niet direct valide maakt. Als jij claimt dat dit een valide stelling is dan zijn die andere die ik opperde dat ook.
Trump stelt niet voor om de grenzen te sluiten voor alle Mexicanen of moslims. Het gaat om illegale Mexicaanse immigratie, en een tijdelijke stop op immigratie van niet-Amerikaanse moslims. Ik vind het begrijpelijk, als je ziet wat California en Texas en Europa overkomt met deze migratiegolven. Mag Griekenland haar grenzen ook niet sluiten?Welke landen hebben de grenzen gesloten voor alle moslims of Mexicanen?
Daarnaast, als je het toch over context wilt hebben, gaat dit over een hele hoop andere zaken. Vooral logistiek en financieel.
Ik kan je voorspellen dat Europeanen en vervolgens Europa dit gaat eisen van Griekenland. Nu vind je het misschien nog een xenofobische of racistische gedachte, maar dat is het dus helemaal niet. Dat is jouw beoordeling, omdat je de ernst van de situatie niet inziet. De mensen ter plekke zien die ernst wel in, en het bijzonder wrang om die mensen van xenofobie te betichten.
Niet generaliseren, en verder kijken dan "reputatie". De reputatie van Mexico en Syrië zijn wel goed overigens?Dit zou ik nou niet te hard roepen. Balkan landen hebben nu niet echt een hele goede reputatie
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 11:28 ]
Hele fijne kerstdagen. Ik hoop voor je dat er een keer een tijd voor je komt zonder angst, haat en afgunst. Er is verder weinig meer over om te discussiëren. Je verwijt iedereen van alles, gaat niet in op wat er wordt gezegd en je verdraaid het naar je eigen gelang. Ik weet niet of je trollt, het bewust niet snapt of dat het echt niet door dringt tot je wat er gezegd en bedoeld wordt. Mijn tijd is te kostbaar om hier verder energie en tijd in te stoppen om te proberen om een fatsoenlijke discussie te voeren.
[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 26-12-2015 11:59 ]
Arbeid is de allergrootste verliezer in de globalisering van afgelopen decennia en in huidige automatisering/robotisering trend. Er zijn aardig wat onderzoeken te vinden dat inkomens sinds de jaren 70 in de VS zijn gestagneerd:Delerium schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:11:
Misschien zit het er wel in dat een democratie een complexere welvarende maatschappij kan maken dan andere systemen. En dat de mensen niet perse met de complexiteit ervan kunnen omgaan en sterk verbonden internationale handel als bedreiging gaan zien. Een mens is ook maar een mens maar tegenwoordig wordt je baan geconfronteerd met complexe, buitenlandse interacties. Misschien is het geen wonder dat men naar goedkope simpele oplossingen schuift.
Pew Research Center: For most workers, real wages have barely budged for decades
Dat middenklasse zwaar onder druk staat door factoren zoals verdwijnende sociale zekerheid en de afhankelijkheid van 2 inkomens is onderkent in de inmiddels klassieke lecture van Elizabeth Warren:
The Coming Collapse of the Middle Class with Elizabeth Warren
Ik kan nog met vele andere bronnen komen, maar wat imho de kern is dat er gedaan wordt alsof de crisis waar de economie of de mensen zelf zich in bevinden een tijdelijk situatie is, die weer recht zal worden getrokken als de economie weer hersteld of 'people pull themselves up from poverty by their bootstraps'.
Zo wordt er een giftig klimaat gecreëerd voor de verliezers van globalisering/automatisering, aan de ene kant hebben ze zelf weinig kansen en aan de andere kant wordt verteld dat het aan hun zelf ligt. Daarnaast zie je hetzelfde fenomeen als in Nederland, dat midden en hogere klasse zich steeds minder verbonden voelt met het lot van de lagere klassen of verliezers uit globalisering.
Ik denk dat men in het westen fundamentele fouten heeft gemaakt in de (erg gemakkelijke) aanname dat globalisering en nu automatisering alleen maar positieve effecten heeft en dat er geen beleid hoeft worden gemaakt op de negatieve effecten. Deze fundamentele fouten komen nu als een boemerang terug door politieke en maatschappelijk destabilisatie, waarbij men weer een nieuwe fout maakt door zich te richten op de effecten en niet de oorzaak.
De acceptatie en omarming van liberale normen en waarden is sterk verbonden met kansen en mogelijkheden op het economische vlak. Zodra mensen stijgen op de piramide van Maslow zijn andere mensen en culturen steeds minder een bedreiging maar een verrijking.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Het is niet nodig om het persoonlijk te maken.thewizard2006 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:58:
[...]
Hele fijne kerstdagen. Ik hoop voor je dat er een keer een tijd voor je komt zonder angst, haat en afgunst. Er is verder weinig meer over om te discussiëren. Je verwijt iedereen van alles, gaat niet in op wat er wordt gezegd en je verdraaid het naar je eigen gelang. Ik weet niet of je trollt, het bewust niet snapt of dat het echt niet door dringt tot je wat er gezegd en bedoeld wordt. Mijn tijd is te kostbaar om hier verder energie en tijd in te stoppen om te proberen om een fatsoenlijke discussie te voeren.
"Ze brengen hun ervaring met zich mee. Ze brengen kennis, ze brengen kansen, het zijn kaakchirurgen. En sommigen zijn advocaten."
Hier staat nergens op wie "ze" slaat.
Hier staat nergens dat alle lieden van "ze" kaakchirurgen zijn.
"Het zijn kaakchirurgen" slaat niet op alle lieden van "ze".
"Sommigen" kan een bevestiging zijn dat ook met de uitspraak ervoor sommigen wordt bedoeld.
Ten slotte betekent "some" in het Engels ook "behoorlijk wat" of "een deel van" en niet slechts "sommige" als in "een klein aantal".
Politieke correctheid is een tunnelvisie. Afhankelijk van wat politiek acceptabel of "fatsoenlijk" is, lees je in het ene geval dat het om alle lieden gaat, en in het andere geval niet. Ik zet "fatsoenlijk" overigens tussen haakjes omdat het een erg selectief fatsoen is, wat zich scherp keert tegen alles wat niet politiek correct wordt ervaren.
Okee, ik snap dat de discussie voorbij is en misschien lees je dit nog terug in het nieuwe jaar. Ik ga hier ook niet meer verder op in tenzij iemand hier nog op door wil gaan.
Dat komt omdat je niets aanneemt, van niemand en je de boel blijft vedraaien en dan krijg je vanzelf dat soort reacties.Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:18:
[...]
Het is niet nodig om het persoonlijk te maken.
Hoewel je in zijn algemeenheid een prima punt aansnijdt (en ik het met je eens ben als je stelt dat politieke correctheid de laatste tijd nogal overdreven vormen aan begint te nemen) ben je in de praktijk gewoon bezig om een Fiat Panda weg te zetten als een Ferrari, omdat nergens op de Panda staat dat het geen Ferrari is en omdat ze allebei rood zijn, ofzo.Politieke correctheid is een tunnelvisie. Afhankelijk van wat politiek acceptabel of "fatsoenlijk" is, lees je in het ene geval dat het om alle lieden gaat, en in het andere geval niet. Ik zet "fatsoenlijk" overigens tussen haakjes omdat het een erg selectief fatsoen is, wat zich scherp keert tegen alles wat niet politiek correct wordt ervaren.
Dat je bijvoorbeeld Balkenende op deze manier verdedigt toen ie het had over die VOC-mentaliteit (en daar veel kritiek op kreeg): prima, daar is veel voor te zeggen. Maar om dat bij Trump te doen is ongeloofwaardig. Moet je kijken in wat voor rare bochten je jezelf wringt om zijn uitspraken te verdedigen, zelfs als ze letterlijk worden gequote; en toch elke letter proberen anders te interpreteren... je raakt de hele context kwijt zo. Het doet een beetje denken aan Clinton, met "It Depends on what the meaning of the word is is".
Misschien kan je beter zelf dan ook die discussie maar laten voor wat ie is? Je overtuigt er duidelijk niemand mee, mijzelf incluis. Je zult van die Panda gewoon nooit een Ferrari maken, ook al komen ze uit hetzelfde land en hebben ze dezelfde kleur.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 28-12-2015 11:40 ]
Sommige "internetdiscussieerders" zoals ik ze noem zijn gewoon niet in staat iemand gelijk te geven. Je ziet zo vaak mensen tijdens een discussie met bij wijze van spreken 10 argumenten komen, de ene wat minder sterk dan de ander, maar van 10 argumenten zijn er altijd wel een paar steekhoudend. Je herkent de mensen die niet in staat zijn toe te geven altijd eenvoudig: Met geen enkel argument zijn ze het eens. Ze geven op geen enkel punt toe (dat doen staat gelijk aan verlies) en als alle argumenten op zijn begint de cirkel van voren. Heel vermoeiend want het duurt altijd een paar posts voordat je ze herkent, maar dan is het ook beter te stoppen met er energie in te steken.Cyphax schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:39:
Dat je bijvoorbeeld Balkenende op deze manier verdedigt toen ie het had over die VOC-mentaliteit (en daar veel kritiek op kreeg): prima, daar is veel voor te zeggen. Maar om dat bij Trump te doen is ongeloofwaardig. Moet je kijken in wat voor rare bochten je jezelf wringt om zijn uitspraken te verdedigen, zelfs als ze letterlijk worden gequote; en toch elke letter proberen anders te interpreteren... je raakt de hele context kwijt zo. Het doet een beetje denken aan Clinton, met "It Depends on what the meaning of the word is is".
Volgens mij is Trump er ook zo een overigens. Gewoon een eigen waarheid. Feiten doen er niet toe. En regel 1: nooit toegeven.
In de politiek trouwens ook een fenomeen: Draaien of op een standpunt terugkomen wordt als zwakheid gezien, terwijl juist politici die in staat zijn toe te geven dat ze het verkeerd hadden met afstand de beste zijn in hun vak.
Dit dus.
GVD wat een hoofd die linker:

Zal vast zijn portie drugs hebben gebruikt back in tha day

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.
Je weet dat de linker een fictief persoon is, gespeeld door een acteur in de filmreeks Back to the Future. Toch? Toch??aardebewoner schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 03:48:
GVD wat een hoofd die linker:
[afbeelding]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik heb gisteren toevallig nog back to the future 2 gezien en ik vond inderdaad ook al dat er een fatsoenlijke overeenkomst is tussen Biff Tannen en Donald Trump. De hele tijd zat ik te denken bij mezelf: "Hé, dat is Donald Trump!"
Uhuh:
"Back to the Future" screenwriter Bob Gale revealed in an October interview with The Daily Beast that Biff — Marty McFly's arch nemesis — was indeed inspired by Trump.
http://edition.cnn.com/20...-to-the-future/index.html
Uhuh:
"Back to the Future" screenwriter Bob Gale revealed in an October interview with The Daily Beast that Biff — Marty McFly's arch nemesis — was indeed inspired by Trump.
http://edition.cnn.com/20...-to-the-future/index.html
[ Voor 55% gewijzigd door Salvatron op 29-12-2015 08:02 ]
Ik denk dat het gaat om de gelijkenissen in gelaat en dat is mij ook weleens opgevallen. En als je kijkt naar Back to the Future 2, dan is Biff óók een rijke zakenman met een imperium en dan zijn ze helemaal niet meer uit elkaar te houden.L1nt schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:24:
[...]
Je weet dat de linker een fictief persoon is, gespeeld door een acteur in de filmreeks Back to the Future. Toch? Toch??
Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen zich afzetten als net die ene persoon die wél tot hun verbeelding spreekt wordt vergruisd. En of ze dan SP aanhangen of Donald Trump, dat maakt niet zoveel uit, het is denk ik meer een vorm van aangevallen voelen. Ik herken dat ook wel een beetje bij mezelf soms.FunkyTrip schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:10:
[...]
Sommige "internetdiscussieerders" zoals ik ze noem zijn gewoon niet in staat iemand gelijk te geven.
Of moeten opstappen als je een fout hebt gemaakt; dan moet je toch lering kunnen trekken en het beter doen? Maar in Nederland moeten mensen voor wat ik nog weleens relatief kleinigheden vind opstappen. Maarja, van standpunt wijzigen omdat je tot beter inzicht bent gekomen zie ik ook als een sterkte.In de politiek trouwens ook een fenomeen: Draaien of op een standpunt terugkomen wordt als zwakheid gezien, terwijl juist politici die in staat zijn toe te geven dat ze het verkeerd hadden met afstand de beste zijn in hun vak.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 29-12-2015 09:13 ]
Nee niet, toen ik die post maakte, dacht ik echt dat het dezelfde persoon was allebei die foto's.L1nt schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:24:
[...]
Je weet dat de linker een fictief persoon is, gespeeld door een acteur in de filmreeks Back to the Future. Toch? Toch??
De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.
Verwijderd
Maakt het wat uit als je bijna niets te eten hebt of dat door een scrupuloze grootgrutter komt of een overheid die daar niets aan wil doen en het probeert goed te maken met voedselbonnen?k995 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 03:27:
Dat veranderd niks aan wat ik zei "de meeste programma's dateren al van lang geleden. "
Jij haalt wetgeving en prive door elkaar .
De grote bedrijven kregen (van de republikeinen) allerlei belastingvoordelen voor het 'trickle down effect' en als blijkt dat de arbeiders niet genoeg krijgen om enigszins rond te komen geeft een democraat niet thuis en hervormt de belastingwetgeving die klaarblijkelijk niet goed werkt omdat ze dat geld zelf oppotten in belastingparadijzen.
Realiteit is dat elke democraat die dat zou willen hervormen een politieke doodzonde begaat en dat negatieve gevolgen heeft voor de (politieke) carrière.
Hoe kunnen ze in aanmerking voor steun komen als het geen socialistisch aandoende systeem was zoals je eerder beweerde? Om überhaupt nog maar te zwijgen van een privaat systeem als er bijgelapt moet worden als mensen het niet kunnen betalen. Dat valt niet onder de noemer van een privaat systeem.Appelen en peren plannen die onder ACA vallen bevatten in zowat alle gevallen meer zaken die verzekerd zijn, zoals in het artikel ook staat komen veel mensen gewoonweg in aanmerking om steun hiervoor te krijgen.
Het was een fout in de 1e plaats om de politie dusdanig zwaar te militariseren dat het verregaande negatieve gevolgen had voor de handhaving. Dat ze nu pas die fout toegeven en inzetten op het terugdraaien is rijkelijk laat. De verhoudingen zijn nu zo scheef dat er veel meer jaren nodig zijn om de foute gewoontes uit het systeem te bannen.Moet niet gebruikt worden hoor, en dat dateert van 91 met de NDAA/1033 programma waar de politie goedkoop/gratis militaire overschotten kreeg.
Men wil juist daar terug vanaf stappen en de politie demilitariseren, dat is wat Obama als conclusie kreeg uit een studie begin dit jaar.
Als je het niet volgens de reguliere regels van boekhouding verslag legt dan valt het niet te staven en is er geen verschil te maken met een verzonnen boekhouding. Dat zoiets wordt getolereerd is onacceptabel.Je snapt toch dat trilliard enkele jaren van budget is?
En dit is altijd echt, of denk je dat de VS hun budget verzonnen is en ze zomaar uitgeven?
4 maanden de tijd om legio beloftes in te lossen en het is hem gelukt om 1 wet erdoor te drukken. (Met oa executive orders)Meerderheid is niet genoeg .
http://www.ohio.com/blogs...trol-of-congress-1.332977
"Did President Obama have "total control" of Congress? Yes, for 4 entire months. And it was during that very small time window that Obamacare was passed in the Senate with 60 all-Democratic votes."
Toegegeven het is een grote en belangrijke wet. Maar je had je tijd ook kunnen besteden om aan 'quick wins' te besteden en zo het volk meer te paaien voor de aankomende verkiezingen om zo de meerderheid in het congres te behouden om daarna meer tijd te hebben voor substantiële veranderingen.
Dat veto recht is maar beperkt te gebruiken want het is weer te overstemmen met 2/3 van de meerderheid van het congres. Wat dat betreft heeft de president meer directe macht dmv executive orders die geen stemming door het congres hoeven ondergaan. De uitvoering daarvan is mettertijd ongezond veel verschoven van pragmatische problemen maar beleidsgebieden waar het congres zeggenschap over heeft. Obama is mede schuldig aan de erosie ervan maar de presidenten voor hem even zo goed.Totale onzin, het beleid van een Obama of een McCain of Romney zou heel anders zijn. Vergeet niet een groot deel van de macht van een president is veto recht.
Maar in het grote plaatje is de eigenlijke macht van de president maar vrij beperkt en kan zijn kabinet ook niet gek veel. De grootste macht in Washington is de ongeziene macht die via lobbyisten en indirecte beïnvloeding om te zorgen dat de politieke neuzen een bepaalde gewenste kant op komen te staan.
En ook een zeer groot apparaat van uitvoerende takken van alle overheids organisaties die gesteld beleid uit moeten voeren door op hun geïnterpreteerde manier is meer invloedrijk dan degenen die dat beleid uitstippelen.
Klinkt als een zwak excuus van iemand die in het democratisch kamp zit. Als je goed had opgelet dan had je al eerder kunnen lezen dat ik geen van de twee kampen zit en beide partijen als een partij zie met twee vleugels. Niet voor niets dat de Bush en Clinton familie twee handen op een buik zijn en bijv een Barbara Bush Bill Clinton als een soort zoon ziet.Elke president gebruikt dat.
Sorry je hele commentaar leest als een rant van een republikein die copy paste. Informeer je toch zelf wat.
Als je genoeg 'believed' wel ja. De welvaartskloof is nog meer gegroeid en de middenklasse is nog sneller gekrompen. Voor een 'democraat' is dat een pover 'track record'.Als je met Bush vergelijkt was er veel change.
Tuurlijk wel, dat Bush constant op zijn ranch was te vinden had omdat hij naast wat triviale zaken (feitelijk) toch niets had te zeggen is juist treffend. Bij Obama is het niet veel anders.Zie je meer van die onzin. Mag Obama dan geen vakantie hebben? HIj had er veel minder dan Bush en daar zaagde niemand over.
Schuld toename en tekorten staan los van elkaar? WTF?Schuld toename en tekorten staan los van elkaar. In bepaalde jaren was het tekort vlot 1.5triljard en nam de schuld nog meer toe.
Maakt weinig uit, je kan simpel het tekort voor 2014/2015/2016 opzoeken, als je daar al te lui voor bent en je blijft diezelfde foute cijfers geven ...
De cijfers die ik geef komen van de overheid zelf dus als die fout zouden zijn dan heeft dat er meer mee te maken dat ze niet bij jouw argument passen dan dat ze niet zouden kloppen. Het gaat zwaar offtopic om het hele financiële relaas door te nemen maar de cijfers liegen niet en tonen aan dat de VS wel degelijk financieel er slechter voor is komen te staan tijdens Obama's presidentschap.
Als je jezelf nou eens beter verdiept in was er echt gebeurt dan dat je in de reguliere propaganda 'outlets' voorkauwen dan wist je wel beter.Het land is nog evenzeer een democratie als vroeger. In vergelijking met de jaren 50-60 zelfs veel meer.Dat iemand als Obama zonder al teveel partijsteun president kan worden toont genoeg aan.
Europa geld hetzelfde NVA in belgie is het bewijs dat democratie werkt.
Er zijn diverse academische studies (dus redelijk tot goed onderbouwt) die beargumenteren dat de noch de VS en de EU democratisch zijn zoals wij denken dat die is of zou moeten zijn. En los van dat is de publieke opinie van 'de gewone persoon op straat' die dat min of meer ook wel herkend of zelfs onderkend.
Zelf hanteer ik de term ceremoniële democratie omdat er nog teveel mensen zijn die denken dat het systeem niet is veranderd en nog prima werkt.
Met zo'n systeem maakt het dan ook bitter weinig uit welke persoon in de 'Oval Office' zit want mocht die zaken aan willen passen komt die tegen een gigantische muur van eigenbelangen te staan van partijen die al decennia lang zo niet langer hun wensen waar hebben zien komen en hebberig als ze zijn alleen maar meer willen hebben. Er zijn kandidaten die dat beeld ondersteunen en gebruiken en er zijn kandidaten die dat beeld negeren en door willen gaan op oude voet omdat ze niet beter (willen) weten.
Nogmaals jouw commentaar was dat de VS minder liberaal geworden is. Dat is simpelweg niet juist, het is moeilijk te vergelijken maar ik zou juist het tegendeel denken. Nogmaals zoals ik zei zijn zowat alle grote sociale programma's uit het al redelijk verre verleden, ACA is de enige uitzondering en dat ging heel moeizaam.Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 22:44:
Maakt het wat uit als je bijna niets te eten hebt
Jij haalt alles wat met overheidsgeld betaalt word door elkaar met socialisme.Hoe kunnen ze in aanmerking voor steun komen als het geen socialistisch aandoende systeem was zoals je eerder beweerde?
Je kent dus gewoonweg niet wat socialisme is.
Wikipedia: Socialisme
Buiten in sociale democratie (en zelfs daar is ACA op het randje) is de overheid die mensen verplicht bij privebedrijven zich te gaan verzekeren geen socialisme.
Nee mensen die met prive geld prive verzekering afsluiten bij een prive bedrijf is niks privaatOm überhaupt nog maar te zwijgen van een privaat systeem als er bijgelapt moet worden als mensen het niet kunnen betalen. Dat valt niet onder de noemer van een privaat systeem.
Zoals ik al zei: bitter weinig te maken met socialisme.
Maakt weinig uit, jouw commentaar was dat men federaal aan het hervormen was, dit is tot nu toe amper/niet het geval. Het enige wat de meeste vinden is dat er idd iets moet veranderen.Het was een fout in de 1e plaats om de politie dusdanig zwaar te militariseren dat het verregaande negatieve gevolgen had voor de handhaving. Dat ze nu pas die fout toegeven en inzetten op het terugdraaien is rijkelijk laat. De verhoudingen zijn nu zo scheef dat er veel meer jaren nodig zijn om de foute gewoontes uit het systeem te bannen.
Kan je enige geloofwaardige bron geven om je bewering van triljarden te staven? Anders verzin je er gewoonweg op los .Als je het niet volgens de reguliere regels van boekhouding verslag legt dan valt het niet te staven en is er geen verschil te maken met een verzonnen boekhouding. Dat zoiets wordt getolereerd is onacceptabel.
Dan snap je niet hoe de VS politiek werkt, dit is niet de beglische/nederlands particratie . De president is hoofd van de uitvoerende macht .4 maanden de tijd om legio beloftes in te lossen en het is hem gelukt om 1 wet erdoor te drukken. (Met oa executive orders)
Toegegeven het is een grote en belangrijke wet. Maar je had je tijd ook kunnen besteden om aan 'quick wins' te besteden en zo het volk meer te paaien voor de aankomende verkiezingen om zo de meerderheid in het congres te behouden om daarna meer tijd te hebben voor substantiële veranderingen.
ACA op zich is niet met een executive order ingevoerd er is er wel 1 gebruikt om suporters ervoor te vinden.
[...]
Dat veto recht is maar beperkt te gebruiken want het is weer te overstemmen met 2/3 van de meerderheid van het congres.
En nogmaals je neemt direct de (domme)kritiek over op executive orders, dit is een normaal deel van de VS politiek en het recht van elke presidentWat dat betreft heeft de president meer directe macht dmv executive orders die geen stemming door het congres hoeven ondergaan. De uitvoering daarvan is mettertijd ongezond veel verschoven van pragmatische problemen maar beleidsgebieden waar het congres zeggenschap over heeft. Obama is mede schuldig aan de erosie ervan maar de presidenten voor hem even zo goed.
http://www.presidency.ucsb.edu/data/orders.php
Je trapt met ogen open in propaganda . Je moet al eeuwen teruggaan om een president te vinden die minder dergelijke orders gebruikte .
Lobbygroepen in belgie zijn veel sterker bijvoorbeeld.Maar in het grote plaatje is de eigenlijke macht van de president maar vrij beperkt en kan zijn kabinet ook niet gek veel. De grootste macht in Washington is de ongeziene macht die via lobbyisten en indirecte beïnvloeding om te zorgen dat de politieke neuzen een bepaalde gewenste kant op komen te staan.
En ook een zeer groot apparaat van uitvoerende takken van alle overheids organisaties die gesteld beleid uit moeten voeren door op hun geïnterpreteerde manier is meer invloedrijk dan degenen die dat beleid uitstippelen.
En dat is meer vooral GOP/tea party onzin.Klinkt als een zwak excuus van iemand die in het democratisch kamp zit. Als je goed had opgelet dan had je al eerder kunnen lezen dat ik geen van de twee kampen zit en beide partijen als een partij zie met twee vleugels. Niet voor niets dat de Bush en Clinton familie twee handen op een buik zijn en bijv een Barbara Bush Bill Clinton als een soort zoon ziet.
Nee obama misbruikt niet excecutive order (integendeel zelfs) nee hij neemt niet meer vakantie (weeral integedeel zelfs),...
Zoals ik al zei: denk zelf eens na .
Grappig dat je hierboven zegt dat de president weinig macht heeft maar toch al de schuld krijgt als 3/4e van het politiek bestel in handen van anderen is .Als je genoeg 'believed' wel ja. De welvaartskloof is nog meer gegroeid en de middenklasse is nog sneller gekrompen. Voor een 'democraat' is dat een pover 'track record'.
Geen zin om het je uit te leggen.Schuld toename en tekorten staan los van elkaar? WTF?
Geef eens een bron die staaft wat je zegt dan spreken we verder. EN je bewering was dat ze momenteel een tekort van 1 triljard hebben.
Geef gerust die studies, je veranderd trouwens al wat je zegt: van minder democratisch als vroeger tot "anders dat men denkt"Als je jezelf nou eens beter verdiept in was er echt gebeurt dan dat je in de reguliere propaganda 'outlets' voorkauwen dan wist je wel beter.
Er zijn diverse academische studies (dus redelijk tot goed onderbouwt) die beargumenteren dat de noch de VS en de EU democratisch zijn zoals wij denken dat die is of zou moeten zijn. En los van dat is de publieke opinie van 'de gewone persoon op straat' die dat min of meer ook wel herkend of zelfs onderkend.
Zelf hanteer ik de term ceremoniële democratie omdat er nog teveel mensen zijn die denken dat het systeem niet is veranderd en nog prima werkt.
jouw bewering was "Het land is geen democratie meer" .
Geloof dat gerust, de realiteit is een heel pak complexer zeker in enorme landen zoals de VS.Met zo'n systeem maakt het dan ook bitter weinig uit welke persoon in de 'Oval Office' zit want mocht die zaken aan willen passen komt die tegen een gigantische muur van eigenbelangen te staan van partijen die al decennia lang zo niet langer hun wensen waar hebben zien komen en hebberig als ze zijn alleen maar meer willen hebben. Er zijn kandidaten die dat beeld ondersteunen en gebruiken en er zijn kandidaten die dat beeld negeren en door willen gaan op oude voet omdat ze niet beter (willen) weten.
Als je echter ziet wat bush klaarspeelde dan zie je wel dat een president uitmaakt, of geloof je echt dat een Al Gore iraq had binnengevallen?
Verwijderd
Als je de laatste jaren het Amerikaanse lokale nieuws dagelijks hebt gevolgd dan is het vrij duidelijk dat er wel degelijk meer centrale federale sturing is geïmplementeerd. De soevereiniteit van de afzonderlijke staten is steeds meer beperkt door federale programma's op gebied van justitie, milieu, zorg, economie en werkgelegenheid. Wat dat betreft is ACA daar een kroonjuweel van want de staten kunnen nu niet meer zelf bepalen hoe ze de zorg in hun staat in willen vullen.k995 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:59:
Nogmaals jouw commentaar was dat de VS minder liberaal geworden is. Dat is simpelweg niet juist, het is moeilijk te vergelijken maar ik zou juist het tegendeel denken. Nogmaals zoals ik zei zijn zowat alle grote sociale programma's uit het al redelijk verre verleden, ACA is de enige uitzondering en dat ging heel moeizaam.
Het is dus kwestie van jezelf beter informeren en daarmee een beter overzicht krijgen in wat er daadwerkelijk gebeurt in het land itt wat er in de pers wordt gepresenteerd.
Jij haalt de filosofie van socialisme door elkaar met de politieke implementatie ervan. Als je dat onderscheid wel inziet dan is er in de praktijk niet echt veel verschil tussen socialisme en overheid beleid.Jij haalt alles wat met overheidsgeld betaalt word door elkaar met socialisme.
Je kent dus gewoonweg niet wat socialisme is.
Wikipedia: Socialisme
Buiten in sociale democratie (en zelfs daar is ACA op het randje) is de overheid die mensen verplicht bij privebedrijven zich te gaan verzekeren geen socialisme.
Zoals ik al zei: bitter weinig te maken met socialisme.
Nee mensen die met prive geld prive verzekering afsluiten bij een prive bedrijf is niks privaat
Het is dan ook een paradox dat aan een kant de grote onderkant van de samenleving meer (socialistische) steun krijgt maar de zeer kleine bovenkant van de samenleving meer liberaal beleid tegemoet heeft kunnen zien.
Er is een onderscheid tussen de hervorming waar nu om wordt geroepen wordt na een groot aantal zeer verontrustende gevallen waar de politie onjuist heeft gehandeld. Ik doel op de hervormingen die ervoor hebben gezorgd dat er een klimaat waar dit soort misstanden heeft kunnen groeien in de jaren ervoor. Niet alles daarvan kan je op het conto van Obama schuiven.Maakt weinig uit, jouw commentaar was dat men federaal aan het hervormen was, dit is tot nu toe amper/niet het geval. Het enige wat de meeste vinden is dat er idd iets moet veranderen.
De bron heb je zelf wel gegeven. Onjuiste boekhouding betekend dat je niet weet wat er daadwerkelijk gebeurt.Kan je enige geloofwaardige bron geven om je bewering van triljarden te staven? Anders verzin je er gewoonweg op los.
Zonder die EO was de wet niet door het congres gekomen dus het is puur semantiek om daar over te debatteren.Dan snap je niet hoe de VS politiek werkt, dit is niet de belgische/nederlands particratie . De president is hoofd van de uitvoerende macht .
ACA op zich is niet met een executive order ingevoerd er is er wel 1 gebruikt om supporters ervoor te vinden.
Het heeft niets met kwantiteit te maken maar met de inhoud van de executive orders. Obama weet precies hoe het werkt want het is zijn vakgebied. Daarom dat hij ook feilloos de regels op weet te rekken en op die manier beleid voor het congres weet te omzeilen.En nogmaals je neemt direct de (domme)kritiek over op executive orders, dit is een normaal deel van de VS politiek en het recht van elke president.
http://www.presidency.ucsb.edu/data/orders.php
Je trapt met ogen open in propaganda . Je moet al eeuwen teruggaan om een president te vinden die minder dergelijke orders gebruikte.
Dit geven zijn collega's van zowel het democratische als republikeinse kamp herhaaldelijk aan en staat dus los van politieke kleur.
Nogal zwak om terechte kritiek af te doen als onzin. Als je jezelf beperkt tot eenzijdige verhalen van politiek gekleurde verslaglegging dan is het makkelijk om alles wat niet in die visie past af te keuren. Als je wel het hele spectrum kan overzien dan is het makkelijk om de vinger op diverse zere plekken te leggen.Lobbygroepen in belgie zijn veel sterker bijvoorbeeld.
En dat is meer vooral GOP/tea party onzin.
Nee obama misbruikt niet excecutive order (integendeel zelfs) nee hij neemt niet meer vakantie (weeral integedeel zelfs),...
Zoals ik al zei: denk zelf eens na .
Eenvoudig te verklaren door het feit dat de president zaken moet tekenen die hem opgelegd worden door partijen na onderhandelingen waar beloftes zijn gemaakt in de politieke arena. In dat opzicht is zijn rol dan ook voornamelijk om de implementatie van dat beleid dusdanig uit te leggen aan het volk dat het 'beter' aansluit bij de opinie.Grappig dat je hierboven zegt dat de president weinig macht heeft maar toch al de schuld krijgt als 3/4e van het politiek bestel in handen van anderen is .
https://en.wikipedia.org/...t_Increases_2001-2010.pngGeef eens een bron die staaft wat je zegt dan spreken we verder. EN je bewering was dat ze momenteel een tekort van 1 triljard hebben.
En dan is nog maar de vraag in hoeverre deze cijfers nog kloppen want in de aangegeven periode zijn diverse methodes om deze getallen te berekenen aangepast en wijken significant af met de oude methodes die daarvoor gebruikt werden en nog minder rooskleurige cijfers presenteren.
Dat was een verduidelijking van mijn bewering. Want democratie is in deze context een relatief begrip.Geef gerust die studies, je veranderd trouwens al wat je zegt: van minder democratisch als vroeger tot "anders dat men denkt"
jouw bewering was "Het land is geen democratie meer".
http://www.washingtontime...ocracy-or-republic-unive/
Bush zelf speelde niets klaar want dat is daar te dom voor. (Vrij verwoord naar de mening van degene die Bush moest polsen voor een mogelijk presidentschap) Hij kan goed van een autoque lezen, heeft een belangrijke familienaam en had hulp van zijn broer nodig om überhaupt in het Witte Huis te komen. Hij deed gewoon wat het kliekje om hem heen hem voorlegde en moest de beloften aan de grote sponsors van zijn verkiezingscampagne nakomen. En hoe groot was zijn persoonlijke inleg op het beleid wat hij gevoerd heeft?Geloof dat gerust, de realiteit is een heel pak complexer zeker in enorme landen zoals de VS.
Als je echter ziet wat Bush klaarspeelde dan zie je wel dat een president uitmaakt, of geloof je echt dat een Al Gore iraq had binnengevallen?
Trek dat even door naar de huidige president en de aankomende nieuwe president.
Ja en nee, op sommige vlakken wel op andere niet. Denk maar aan wapencontrole , banken, financiering van politieke partijen,...Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 20:21:
Als je de laatste jaren het Amerikaanse lokale nieuws dagelijks hebt gevolgd dan is het vrij duidelijk dat er wel degelijk meer centrale federale sturing is geïmplementeerd.
De soevereiniteit van de afzonderlijke staten is steeds meer beperkt door federale programma's op gebied van justitie, milieu, zorg, economie en werkgelegenheid.
Jij doet gewoon aan cherry picking.
Nogmaals buiten ACA is er geen enkel grote nieuwe wetgeving de laatste decenia. En met "money is speech" en het deregulariseren van zowat heel de financieele economie gaat de VS net zo hard naar meer liberaal dan minder.
Complete onzin, je weet niet wat ACA is. 25 staten hebben de uitbreiding van Medicaid niet goedgekeurd en daar is het alsof ACA niet bestaat.Wat dat betreft is ACA daar een kroonjuweel van want de staten kunnen nu niet meer zelf bepalen hoe ze de zorg in hun staat in willen vullen.
Je blijft gewoon verkeerde zaken stellen en de zaken anders voorstellen dan dat ze zijn.Het is dus kwestie van jezelf beter informeren en daarmee een beter overzicht krijgen in wat er daadwerkelijk gebeurt in het land itt wat er in de pers wordt gepresenteerd.
Nogmaals dan ken je niet wat socialisme is, socialisme onderscheid zich door al de productiemiddelen onder controle van het volk te brengen. Lijnrecht tegen kapitalisme dus. Dat is niet de filosofische kant dat is gewoon wat socialisme inhoud.Jij haalt de filosofie van socialisme door elkaar met de politieke implementatie ervan. Als je dat onderscheid wel inziet dan is er in de praktijk niet echt veel verschil tussen socialisme en overheid beleid.
Sociale democratie is een 3e weg tussen kapitalisme en socialisme maar is geen van beide.
En jij maakt er zelfs nog minder van "als de staat ergens geld instopt"=socialisme. Onzin .
Dan spreek je van 20jaar geleden. IK schuif trouwens niks op Obama, integendeel zoals ik al uitlegde de conclusie van deze administratie is dat dit (terrecht) een foute evolutie is.Er is een onderscheid tussen de hervorming waar nu om wordt geroepen wordt na een groot aantal zeer verontrustende gevallen waar de politie onjuist heeft gehandeld. Ik doel op de hervormingen die ervoor hebben gezorgd dat er een klimaat waar dit soort misstanden heeft kunnen groeien in de jaren ervoor. Niet alles daarvan kan je op het conto van Obama schuiven.
Er staat een prachtig filmpje op youtube over het verschil tussen de aanpak van de politie in UK vs US .Compleet gelijkaardige omstandigheden en in alle gevallen word in de VS de dader doodgeschoten en in de UK niet.
De bron die ik gaf ondersteunt wat ik zeg: het tekort is in de buurt van 400miljard, niet triljard zoals jij beweert . Je hebt je vergist geef toe en ga verder .De bron heb je zelf wel gegeven. Onjuiste boekhouding betekend dat je niet weet wat er daadwerkelijk gebeurt.
Neen die EO was om stemmen te ronselen voor ACA, je kan op verschillende manieren stemmen ronselen met of zonder die EO had ACA kunnen passeren het is dus intellectueel oneerlijk om te zeggen dat ACA er door die EO gekomen is.Zonder die EO was de wet niet door het congres gekomen dus het is puur semantiek om daar over te debatteren.
EN dat is en blijft republikeinse propaganda. Inhoudelijk zijn de rechten veel meer verzet in voorgaande legislaturen en doet Obama verrassend weinig diepgaand op dat vlak.Het heeft niets met kwantiteit te maken maar met de inhoud van de executive orders. Obama weet precies hoe het werkt want het is zijn vakgebied. Daarom dat hij ook feilloos de regels op weet te rekken en op die manier beleid voor het congres weet te omzeilen.
Geef gerust een bron om jouw stelling te ondersteunen hoor.
Neen de huidige situatie is meer van tegen elkaar dan met elkaar er word amper tot bijna niks gemeenschappelijks gedaan.Eenvoudig te verklaren door het feit dat de president zaken moet tekenen die hem opgelegd worden door partijen na onderhandelingen waar beloftes zijn gemaakt in de politieke arena. In dat opzicht is zijn rol dan ook voornamelijk om de implementatie van dat beleid dusdanig uit te leggen aan het volk dat het 'beter' aansluit bij de opinie.
Het is dus Veto recht tegen meerderheid momenteel waardoor er amper nog wetten ingevoerd worden. Ziede dat het de rol van congress is om wetten te maken (en dat je obama verwijt teveel EO te gebruiken) ben je hypocriet om te zeggen dat dit Obama zijn fout is.
Je ziet duidelijk dat de laatste 3 jaar meestal ver onder de 1 triljard is , in tegenstelling tot wat jij beweerde.https://en.wikipedia.org/...t_Increases_2001-2010.png
En dan is nog maar de vraag in hoeverre deze cijfers nog kloppen want in de aangegeven periode zijn diverse methodes om deze getallen te berekenen aangepast en wijken significant af met de oude methodes die daarvoor gebruikt werden en nog minder rooskleurige cijfers presenteren.
Heel rechtse conservatieven zeggen dit idd al generaties. Nogmaals Obama was tegen dit establishment en won, Sanders doet het ook niet slecht, Trump is een andere die daar compleet buiten staat.Dat was een verduidelijking van mijn bewering. Want democratie is in deze context een relatief begrip.
http://www.washingtontime...ocracy-or-republic-unive/
Ja de rol van lobbygroepen word groter maar dat werkt langs alle kanten zie maar de acties van black lives matter .
Dat is weeral iets heel anders je veranderd voortdurend van onderwerp.Bush zelf speelde niets klaar want dat is daar te dom voor. (Vrij verwoord naar de mening van degene die Bush moest polsen voor een mogelijk presidentschap) Hij kan goed van een autoque lezen, heeft een belangrijke familienaam en had hulp van zijn broer nodig om überhaupt in het Witte Huis te komen. Hij deed gewoon wat het kliekje om hem heen hem voorlegde en moest de beloften aan de grote sponsors van zijn verkiezingscampagne nakomen. En hoe groot was zijn persoonlijke inleg op het beleid wat hij gevoerd heeft?
Trek dat even door naar de huidige president en de aankomende nieuwe president.
Nee Gore en Bush was een andere keuze en hat grote gevolgen gehad, of denk je dat Gore hetzelfde kabinet als Bush had aangesteld? Onzin, laat staan dat Obama al dezelfde gebruikte.
Verwijderd
Het gaat niet alleen om wetgeving maar ook om uitvoering van bestaand beleid dat ook verschuift mettertijd. En daarvan de belangrijkste elementen uit halen die de rode draad vormen is het verklaren van een trend.k995 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:57:
Ja en nee, op sommige vlakken wel op andere niet. Denk maar aan wapencontrole , banken, financiering van politieke partijen,...
Jij doet gewoon aan cherry picking.
Nogmaals buiten ACA is er geen enkel grote nieuwe wetgeving de laatste decenia. En met "money is speech" en het deregulariseren van zowat heel de financieele economie gaat de VS net zo hard naar meer liberaal dan minder.
En waarom hebben een paar staten het niet goedgekeurd? Omdat ze er het geld niet voor hebben. Oftewel de federale wet moet gedeeltelijk uit de zak van de staten zelf worden gefinancierd. Het is dus een slikken of stikken wetgeving.Complete onzin, je weet niet wat ACA is. 25 staten hebben de uitbreiding van Medicaid niet goedgekeurd en daar is het alsof ACA niet bestaat.
Als een overheid (ipv van individuele bedrijven) welvaart verdeeld door mensen die hun zorgkosten niet kunnen te betalen bijpassen is geen socialistisch uitgangspunt?Nogmaals dan ken je niet wat socialisme is, socialisme onderscheid zich door al de productiemiddelen onder controle van het volk te brengen. Lijnrecht tegen kapitalisme dus. Dat is niet de filosofische kant dat is gewoon wat socialisme inhoud.
Sociale democratie is een 3e weg tussen kapitalisme en socialisme maar is geen van beide.
En jij maakt er zelfs nog minder van "als de staat ergens geld instopt"=socialisme. Onzin .
Ik zei ook dat ook de rekenmethodes mettertijd zijn aangepast en daardoor onduidelijk is of de cijfers nog wel kloppen. Op ZeroHedge zijn daar diverse artikelen aan gewijd die dit redelijk tot goed uitleggen.De bron die ik gaf ondersteunt wat ik zeg: het tekort is in de buurt van 400miljard, niet triljard zoals jij beweert . Je hebt je vergist geef toe en ga verder.
Het punt is dat een wet als ACA door het congres dient worden gekozen en niet een president zich onnodig veel mag bemoeien met wetgeving omdat hij immers tot de uitvoerende tak behoord en niet de wetgevende.Neen die EO was om stemmen te ronselen voor ACA, je kan op verschillende manieren stemmen ronselen met of zonder die EO had ACA kunnen passeren het is dus intellectueel oneerlijk om te zeggen dat ACA er door die EO gekomen is.
YouTube: Jonathan Turley: We are now at a constitutional tipping point in our systemEN dat is en blijft republikeinse propaganda. Inhoudelijk zijn de rechten veel meer verzet in voorgaande legislaturen en doet Obama verrassend weinig diepgaand op dat vlak.
Geef gerust een bron om jouw stelling te ondersteunen hoor.
Weet je überhaupt wel wie BLM financiert? Zoek dat maar eens uit.Ja de rol van lobbygroepen word groter maar dat werkt langs alle kanten zie maar de acties van black lives matter .
Als je kijkt naar de uitvoerende tak van de Amerikaanse overheid die zeer uitgebreid is en aanvullend met lobbygroepen en GOP dan is welk kabinet dan ook maar een extreem klein groepje met wellicht bovengemiddeld veel invloed maar in het geheel kan zij maar weinig aansturen behalve van het veranderen van koers en wachten op uitvoering ervan. Vergelijk het met een olietanker die je al 100km voor de haven moet afremmen wil je op tijd kunnen stoppen.Dat is weeral iets heel anders je veranderd voortdurend van onderwerp.
Nee Gore en Bush was een andere keuze en had grote gevolgen gehad, of denk je dat Gore hetzelfde kabinet als Bush had aangesteld? Onzin, laat staan dat Obama al dezelfde gebruikte.
Zou een Gore ook in de leugens om Irak binnen te vallen getrapt zijn? Zou Mitt Romney ook zo zijn tegengewerkt worden om Guantanamo Bay te sluiten? Het is niet aan die personen alleen op zich om de keuzes te maken want ze zullen rekening moeten houden met de belangen van niet alleen de overheid maar ook belangen die zij in naam van de natie vertegenwoordigd. En laat dat nou voornamelijk het het conglomeraat zijn dat door de lobbyisten wordt behartigd.
Verwijderd
In Amerika heerst een soort van presidents verheerlijking.
Dit is wel een goed boek: http://www.cato.org/false-idol-free-ebook
Is een vervolg op een eerdere uitgave. In het kort waarschuwt de auteur voor een president die steeds meer macht naar zich toetrekt, buiten de kaders van de grondwet om. Een 'imperial presidency'. Het is niet enkel de schuld van de president die dronken van macht kan worden, de media portretteert graag een sterke leider, mensen willen een daadkrachtige man aan het roer, etc. Wat dat betreft zou Trump prima in de voetsporen van Bush en Obama kunnen stappen.
De enige presidentskandidaat aan zowel de Republikeinen als Democraten die het uberhaupt heeft over de kaders waarbinnen een president mag opereren is Rand Paul.
Dit is wel een goed boek: http://www.cato.org/false-idol-free-ebook
Is een vervolg op een eerdere uitgave. In het kort waarschuwt de auteur voor een president die steeds meer macht naar zich toetrekt, buiten de kaders van de grondwet om. Een 'imperial presidency'. Het is niet enkel de schuld van de president die dronken van macht kan worden, de media portretteert graag een sterke leider, mensen willen een daadkrachtige man aan het roer, etc. Wat dat betreft zou Trump prima in de voetsporen van Bush en Obama kunnen stappen.
De enige presidentskandidaat aan zowel de Republikeinen als Democraten die het uberhaupt heeft over de kaders waarbinnen een president mag opereren is Rand Paul.
Dat hoeven ze ook niet want dat geld (of in mindere gevallen het overgrote deel) zouden ze gewoon van de federale overheid kunnen krijgen. John Oliver legt het uit:Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:04:
[...]
En waarom hebben een paar staten het niet goedgekeurd? Omdat ze er het geld niet voor hebben.
Ik geloof niet dat de reden geld is, maar skip eens naar 11:19 voor een alternatieve verklaring (voor Kentucky in dit geval, maar Bevin en z'n vieze hypocrisie zijn niet uniek)
Het komt trouwens uit dit documentje.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 04-01-2016 10:22 ]
Je blijft aan cherry picking doen, er zijn net zoveel van die zaken op te sommen die liberaler werden dan die die niet liberaler werden.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:04:
Het gaat niet alleen om wetgeving maar ook om uitvoering van bestaand beleid dat ook verschuift mettertijd. En daarvan de belangrijkste elementen uit halen die de rode draad vormen is het verklaren van een trend.
De VS crisis stond nota bene aan de rand vand e afgrond door de doorgedrvene liberalisering en dan kom jij af dat dit steeds minder en overal het geval was. -> grappig
Zoals ik al verschillende malen zei: je kent die ACA niet.En waarom hebben een paar staten het niet goedgekeurd? Omdat ze er het geld niet voor hebben. Oftewel de federale wet moet gedeeltelijk uit de zak van de staten zelf worden gefinancierd. Het is dus een slikken of stikken wetgeving.
Neen de federale overheid ging de financiering op zich nemen voor de nabije toekomst.
Het verzet is puur politiek
En je veranderd weer van onderwerp : eerst beweer je dat staten geen recht meer hebben in dit en dan "ze hebben het niet goedgekeurd" .Je geeft nu zelf dus toe dat dit onzin is.
Neen en dit is zelfs ACA niet, ACA is vooral louter de verplichting als prive burger om prive gezondheidszorg te nemen en prive maatschapijen enkele regels op te leggen.Als een overheid (ipv van individuele bedrijven) welvaart verdeeld door mensen die hun zorgkosten niet kunnen te betalen bijpassen is geen socialistisch uitgangspunt?
In sommige gevallen als je zelf niet kan betalen zal de overheid dat voro jou doen.
Als je denkt dat dit socialisme is ken je daar weinig van.
Zelfs socialisten in europa(sociaal democraten dus) zouden zoiets nog te rechts vinden.
Op enkele jaren tijd? Geef gerust een neutrale bron die dat aantoont, dusver is het enige wat je posste dat wat ik zei: tekorten komen niet in de buurt van 1 triljard .Ik zei ook dat ook de rekenmethodes mettertijd zijn aangepast en daardoor onduidelijk is of de cijfers nog wel kloppen. Op ZeroHedge zijn daar diverse artikelen aan gewijd die dit redelijk tot goed uitleggen.
Onzin, de rpesident heeft alle recht om stemmen te ronselen voor een bepaalde wet . Je verzint er weer op los .Het punt is dat een wet als ACA door het congres dient worden gekozen en niet een president zich onnodig veel mag bemoeien met wetgeving omdat hij immers tot de uitvoerende tak behoord en niet de wetgevende.
En dat was zelfs het punt helemaal niet: jij beweert nog steeds dat OBama deze meer misbruikt wat niet het geval is.
Kan ik nu niet zien zal later zien maar weeral een libertarier .
Wat ik zie is vooral het conflict tussen de politieke partijen en de daaropvolgende gridlock die ervoor zorgt dat men op andere manieren probeert vooruit te komen.
Begin AUB niet met je republikeinse Soron onzin.Weet je überhaupt wel wie BLM financiert? Zoek dat maar eens uit.
Dat is onzin, de belangrijke wetgevingen/beslissingen van de laatste decenia zijn ten oorlog trekken/ACA/deregulariseren/IRAN/geheimhouding/natioanlisme/...Als je kijkt naar de uitvoerende tak van de Amerikaanse overheid die zeer uitgebreid is en aanvullend met lobbygroepen en GOP dan is welk kabinet dan ook maar een extreem klein groepje met wellicht bovengemiddeld veel invloed maar in het geheel kan zij maar weinig aansturen behalve van het veranderen van koers en wachten op uitvoering ervan. Vergelijk het met een olietanker die je al 100km voor de haven moet afremmen wil je op tijd kunnen stoppen.
Elke president of kanidaat had daar anders mee omgegaan.Wat je dus zegt (wie maakt niet uit) is en blijft onzin (en je geeft dit zelf al gedeeltelijk toe)
Ziende dat vooral de bush administratie zelf was die de leugens verzin/bestelde ...Zou een Gore ook in de leugens om Irak binnen te vallen getrapt zijn? Zou Mitt Romney ook zo zijn tegengewerkt worden om Guantanamo Bay te sluiten? Het is niet aan die personen alleen op zich om de keuzes te maken want ze zullen rekening moeten houden met de belangen van niet alleen de overheid maar ook belangen die zij in naam van de natie vertegenwoordigd. En laat dat nou voornamelijk het het conglomeraat zijn dat door de lobbyisten wordt behartigd.
Ziende dat Zowel romney als mccain tegen het sluiten van Guantanamo Bay zijn ...
Nee dus je voorbeelden tonen gewoon aan wat ik zeg: het maakt wel uit.
Heb je niet door dat je met je triljard de klassieke vertaalfout hebt gemaakt?Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:04:
Ik zei ook dat ook de rekenmethodes mettertijd zijn aangepast en daardoor onduidelijk is of de cijfers nog wel kloppen. Op ZeroHedge zijn daar diverse artikelen aan gewijd die dit redelijk tot goed uitleggen.
Billion = miljoen. Trillion = miljard

Dit dus.
Een miljoen is toch echt een million en een miljard een billion.FunkyTrip schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:45:
[...]
Heb je niet door dat je met je triljard de klassieke vertaalfout hebt gemaakt?
Billion = miljoen. Trillion = miljard
Overgens wil ik opmerken dat de "grootste" president die de VS ooit heeft gekend, Abraham Lincoln een burgeroorlog heeft uitgevochten met ruim 600.000 militaire doden om het bestuur in de VS te centraliseren. Slavernij was niks meer dan een casus belli, de achterliggende redenen voor de oorlog waren veel dieper. Het ging om hoe de VS bestuurd moet worden. Moest dit met zo weinig mogelijk centraal gezag of met meer centraal gezag. Meer gezag won.
Meer centraal gezag verkrijgen is eeuwenlang een politiek doel geweest in Europa, maar tegenwoordig niet zo populair meer. Het bleek dat centraal georganiseerde staten niet erg representatief zijn, ze hierdoor sociale en economische problemen moeilijk opvangen en wel heel snel oorlog met elkaar gingen voeren en na twee rondes hiervan lag heel Europa in puin. De landen die gedecentraliseerd hebben zoals Nederland of Duitsland zijn het meest succesvol. Niet perfect maar beter dan bijvoorbeeld het gecentraliseerde Frankrijk.
De VS heeft het stadium centraal georganiseerde staat nooit bereikt. Het politieke systeem in de VS is in feite een mengeling van het systeem van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden met een aantal centrale elementen. Het is dus een ongelooflijk teringzooitje met wat centrale elementen die grotendeels de verdienste zijn van Lincoln. Dit houden ze nu al 150 jaar vol wat decentrale systemen valideert. Het probleem in de VS is dat de scheiding tussen federaal en statelijk zeer slecht is getrokken waardoor je constante frictie hebt tussen federale en statelijke politiek. Er is ook geen overduidelijk machtsblok dat de rest in het gareel kan krijgen zoals Holland dat deed tijdens de Republiek. De realiteit is dat de VS zal blijven doormodderen omdat er geen kracht is die een consensus kan afdwingen tussen de federale overheid bestaande uit een president, huis van afgevaardigden, senaat en vijftig staten die weer verdeeld zijn in kleinere eenheden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hehe oepsDaniëlWW2 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:06:
[...]
Een miljoen is toch echt een million en een miljard een billion.
de fout ligt altijd in de vertaling miljard/billion en biljoen/trillion.

Dit dus.
Verwijderd
De VS staat nog steeds aan de rand van de afgrond. De reden is niet liberalisering maar draaideur politiek , fraude en corruptie. Dat justitie daar niets tot weinig mee doet zou ik niet echt liberalisering durven noemen.k995 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:22:
Je blijft aan cherry picking doen, er zijn net zoveel van die zaken op te sommen die liberaler werden dan die die niet liberaler werden.
De VS crisis stond nota bene aan de rand vand e afgrond door de doorgedrvene liberalisering en dan kom jij af dat dit steeds minder en overal het geval was. -> grappig
Zoals ik al eerder zei is de federale bemoeienis met de staten en de lagere klassen wel degelijk significant en neigt naar een sociaal systeem. Dat is wat de meeste kiezers het meest directe raakt. Dat ze ook last hebben van niet zichtbare inflatie, hogere belastingdruk en te dure financiële producten is het gevolg van ongezond veel invloed van de financiële sector.
Er is een verschil tussen de ACA als wet en als daadwerkelijke implementatie van die wet anders uit pakt dan in de wet beschreven staat. Want in 2500 pagina's wettekst kun je heel wat kleine lettertjes verstoppen.Zoals ik al verschillende malen zei: je kent die ACA niet.
Neen de federale overheid ging de financiering op zich nemen voor de nabije toekomst.
Een voorstander die na invoering zich blijkbaar toch afvraagt wat er allemaal mis gaat.Het verzet is puur politiek
Bill Maher
Maher said. “46 percent of people are having trouble paying health care costs now, up 10 percent from a year ago because the deductibles went the up, the co-pays went up. They can’t see the doctor they used to see because he’s in a different network. They go to get questions answered and they’re talking to somebody reading a script in the Philippines. It’s like your prostate cancer is being handled by Comcast now.”
De ACA is grotendeels federaal en houdt in dat de staten daarvoor een deel van hun eigen zeggenschap op moeten geven terwijl ze wel gedeeltelijk voor de kosten op mogen draaien. Dan is het niet onlogisch dat er staten zijn die daarvoor bedanken.En je veranderd weer van onderwerp : eerst beweer je dat staten geen recht meer hebben in dit en dan "ze hebben het niet goedgekeurd" .Je geeft nu zelf dus toe dat dit onzin is.
Door 'wetten' via EO niet door maar langs het congres te sluizen en dat als bekrachtigde wetten te hanteren. En er dan op gokken dat niemand hiervoor naar een rechter stapt om dat aan te pakken. Dat komt ook nog wel eens voor.Wat ik zie is vooral het conflict tussen de politieke partijen en de daaropvolgende gridlock die ervoor zorgt dat men op andere manieren probeert vooruit te komen.
Wie is die republikein Soron en wat heeft die er mee te maken?Begin AUB niet met je republikeinse Soron onzin.
Een president kan helemaal geen oorlog verklaren. Dat kan alleen het congres. (volgens de grondwet)Dat is onzin, de belangrijke wetgevingen/beslissingen van de laatste decenia zijn ten oorlog trekken/ACA/deregulariseren/IRAN/geheimhouding/natioanlisme/...
Elke president of kanidaat had daar anders mee omgegaan.Wat je dus zegt (wie maakt niet uit) is en blijft onzin (en je geeft dit zelf al gedeeltelijk toe)
Een president kan ook niet zomaar zijn eigen gang gaan tegen de wensen van zijn partij in want mag hij het tegen twee partijen in het congres opnemen.
De president kon ook niet stoppen dat de militaire top gegevens deelde met andere partijen in Syrië om zo ISIS beter aan te kunnen pakken terwijl hij toch degelijk de hoogste militaire leider is.
Wetten maken en beleid bepalen vertaalt zich automatisch niet zomaar naar het uitvoeren. Met zo'n enorme overheid zitten daar vertaalslagen tussen waarbij de originele boodschap totaal verdraaid kan worden naar inzicht van de mensen die in de keten zitten.
En wie zegt niet dat een fictieve president Romney door de VN raad over gehaald zou kunnen worden om GB te sluiten maar door het congres tegengewerkt zou worden. (Wat McCain er nou weer mee te maken heeft ontgaat mij even.)Ziende dat vooral de bush administratie zelf was die de leugens verzin/bestelde ...
Ziende dat Zowel romney als mccain tegen het sluiten van Guantanamo Bay zijn ...
Nee dus je voorbeelden tonen gewoon aan wat ik zeg: het maakt wel uit.
Je overschat zwaar wat een Amerikaanse president kan doen onder persoonlijke titel. Elke politieke leider staat voor fait accomplits. Hoe die dat naar buiten brengt mag wel veranderen maar dat doet niets af aan de feiten zelf waardoor deze beslissingen genomen moeten worden.
De VS staat niet aan de rand van de afgrond. Waar haal je dat?Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:22:
[...]
De VS staat nog steeds aan de rand van de afgrond. De reden is niet liberalisering maar draaideur politiek , fraude en corruptie. Dat justitie daar niets tot weinig mee doet zou ik niet echt liberalisering durven noemen.
En nogmaals obamacare is de enige grote sociale wetgeving sinds desegregatie. kan je moeilijk progresief beleid noemen.
Dat hang tvan staat tot staat af, er zijn er zelfs die obamacare weigeren , dus nee ook bij de staten zijn er geneog die juist veel libertijns/conservatief werden dan sociaal/progressief .Zoals ik al eerder zei is de federale bemoeienis met de staten en de lagere klassen wel degelijk significant en neigt naar een sociaal systeem. Dat is wat de meeste kiezers het meest directe raakt. Dat ze ook last hebben van niet zichtbare inflatie, hogere belastingdruk en te dure financiële producten is het gevolg van ongezond veel invloed van de financiële sector.
Nee een wet word uitgevoerd zoals de beschreven staat. En zoals die beschrevene staat is die niet het progressief/socialistisch. het is een lapmiddel op een kapitalistisch systeem om mensen te verplichten zich hierop in te schrijven . Socialistische denkers draaien zich in hun graf om als je dat socialisme noemt.Er is een verschil tussen de ACA als wet en als daadwerkelijke implementatie van die wet anders uit pakt dan in de wet beschreven staat. Want in 2500 pagina's wettekst kun je heel wat kleine lettertjes verstoppen.
Juist wat ik aanhaal dit is een lapmiddel op het bestaande systeem, niet zoals jij schijnt te denken een glorieus sociaal systeem dat voor alle mensen voorziet.Een voorstander die na invoering zich blijkbaar toch afvraagt wat er allemaal mis gaat.
De eerste 10 jaar draait federaal voor alle kosten op. Ze geven ook geen rechten uit handen immers ze beheren dit nu ook niet.De ACA is grotendeels federaal en houdt in dat de staten daarvoor een deel van hun eigen zeggenschap op moeten geven terwijl ze wel gedeeltelijk voor de kosten op mogen draaien. Dan is het niet onlogisch dat er staten zijn die daarvoor bedanken.
Nee het verzet is ideologisch tegen deze president. Zoals republikeinen ooit zworen: ze zullen nooit niks doen dat obama ook maar 1 mm helpt. Als ACA een succes is helpt dit obama dus ze zullen hier alles tegen doen wat ze kunnen.
Gebeurd al altijd en veel meer, wat nieuw is is dat 1 kant gezoren heeft een president in alles en nog wat tegen te werken de minuut nadat hij verkozen was. Je ziet het aan de "gridlock" in washington dat al 7 jaar de politiek beheerst.Door 'wetten' via EO niet door maar langs het congres te sluizen en dat als bekrachtigde wetten te hanteren. En er dan op gokken dat niemand hiervoor naar een rechter stapt om dat aan te pakken. Dat komt ook nog wel eens voor.
Soros is niet echt een republikein.Wie is die republikein Soron en wat heeft die er mee te maken?
En is niet meer gebeurd sinds WO2 , president beslissen dit sindsdien al dan niet geoedgekeurd voor of later door het congres. In de praktijk is het dus wel degelijk de president.Een president kan helemaal geen oorlog verklaren. Dat kan alleen het congres. (volgens de grondwet)
[quoter]
Een president kan ook niet zomaar zijn eigen gang gaan tegen de wensen van zijn partij in want mag hij het tegen twee partijen in het congres opnemen.[/quote]
Dat kan hij zonder problemen doen, echter kan een 2/3e meerderheid hem daarin wegstemmen.
Dat gebeurd ook trouwens veel meer dan in europa waar we meer particratien hebben.
Zinloos voorbeeld van heel low level.De president kon ook niet stoppen dat de militaire top gegevens deelde met andere partijen in Syrië om zo ISIS beter aan te kunnen pakken terwijl hij toch degelijk de hoogste militaire leider is.
En je negeert nog altijd totaal het issue: een andere president zou andere acties andere gevolgen en een andere uitkomst betkenen. Wie president is is dus wel degelijk belangrijk.Wetten maken en beleid bepalen vertaalt zich automatisch niet zomaar naar het uitvoeren. Met zo'n enorme overheid zitten daar vertaalslagen tussen waarbij de originele boodschap totaal verdraaid kan worden naar inzicht van de mensen die in de keten zitten.
Beide waren de GOP kanidaten en beide hadden geen enkele intentie om GB te sluiten. Het gevolg was dus ofwel mensen die daar nog steeds gevangen zouden zitten maar waarschijnlijk gewoon een verderzetten van het beleid van Bush en zou GB nog groter geworden zijn.En wie zegt niet dat een fictieve president Romney door de VN raad over gehaald zou kunnen worden om GB te sluiten maar door het congres tegengewerkt zou worden. (Wat McCain er nou weer mee te maken heeft ontgaat mij even.)
EN dat noem jij "hetzelfde" .
Je onderschat zwaar wat een VS president wel kan doen, ik heb nergens gezegd dat hij almachtig is maar hij heeft wel degelijk een enorme invloed.Je overschat zwaar wat een Amerikaanse president kan doen onder persoonlijke titel. Elke politieke leider staat voor fait accomplits. Hoe die dat naar buiten brengt mag wel veranderen maar dat doet niets af aan de feiten zelf waardoor deze beslissingen genomen moeten worden.
Denk maar aan het hoge gerechtshof, kandidaten wordenr echtsreeks door de president aangesteld en nemen beslissingen die fundamenteel zijn voor de VS. Benoem een paar rechtse rakkers en je krijgt heel andere uitspraken dan met een paar linkiewinkies . Iets wat de VS dan potentieel decenia lang kan meedragen.
Geen effect noem je dat .
Verwijderd
Als je écht geinformeerd bent weet je dat.k995 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:13:
De VS staat niet aan de rand van de afgrond. Waar haal je dat?
Heb een redelijk uitleg gegeven over dat het veel meer inhoudt dus dat hoef je niet weg te wuiven.En nogmaals obamacare is de enige grote sociale wetgeving sinds desegregatie. kan je moeilijk progresief beleid noemen.
En hoeveel heeft dat met het beleid van de president te maken waar het over ging?Dat hang tvan staat tot staat af, er zijn er zelfs die obamacare weigeren , dus nee ook bij de staten zijn er geneog die juist veel libertijns/conservatief werden dan sociaal/progressief .
Dan draaien die zich in hun graf om. Van het kapitalistische systeem is weinig over als je de grote bedrijven zeer lage of geen belastingen meer geeft en de lagere en middenklasse voor die (overheids)kosten laat opdraaien. Vandaar dat de MKB ook zo aan het krimpen is.Nee een wet word uitgevoerd zoals de beschreven staat. En zoals die beschrevene staat is die niet het progressief/socialistisch. het is een lapmiddel op een kapitalistisch systeem om mensen te verplichten zich hierop in te schrijven . Socialistische denkers draaien zich in hun graf om als je dat socialisme noemt.
Het is een tweevork. Geef het volk brood en spelen en laat de lobbyisten alle wetten schrijven in ruil voor donaties en baantjes.Juist wat ik aanhaal dit is een lapmiddel op het bestaande systeem, niet zoals jij schijnt te denken een glorieus sociaal systeem dat voor alle mensen voorziet.
Makkelijk opdraaien voor kosten als die kosten van dezelfde mensen komen die belasting betalen. Oftewel de beroemde sigaar uit eigen doos.De eerste 10 jaar draait federaal voor alle kosten op. Ze geven ook geen rechten uit handen immers ze beheren dit nu ook niet.
Nogal een dooddoener om alles op de Republikeinen af te schuiven ongeacht het een goede of slechte wet is.Nee het verzet is ideologisch tegen deze president. Zoals Republikeinen ooit zworen: ze zullen nooit niks doen dat Obama ook maar 1 mm helpt. Als ACA een succes is helpt dit Obama dus ze zullen hier alles tegen doen wat ze kunnen.
Wat zijn je bewijzen hiervoor?Gebeurd al altijd en veel meer, wat nieuw is is dat 1 kant gezoren heeft een president in alles en nog wat tegen te werken de minuut nadat hij verkozen was. Je ziet het aan de "gridlock" in washington dat al 7 jaar de politiek beheerst.
Wat is het nou Soron of Soros? En wat heeft die hier mee te maken? Dat die man zijn miljarden heeft verdient met twijfelachtige zaakjes en in veel landen niet meer welkom is maakt de man op zijn minst politiek giftig ware het niet dat hij met tientallen miljoenen rondstrooit in het politieke circuit.Soros is niet echt een republikein.Maar het is een soort van boeman voor republikeinen die achter zowat alles zit wat zij als probleem zien.
En dus tegen de grondwet waar dit duidelijk in staat vermeld.En is niet meer gebeurd sinds WO2 , president beslissen dit sindsdien al dan niet geoedgekeurd voor of later door het congres. In de praktijk is het dus wel degelijk de president.
De hoogste legertop in de categorie low leven scharen? Het is een belangrijke indicatie dat de president maar beperkt invloed heeft op de overheid. Als die overheid zaken naar eigen inzicht uitoefent dan veranderd het beleid van het land en kan een president weinig aan doen.Zinloos voorbeeld van heel low level.
Dus GB is nu gesloten? Nee, dus wat is het verschil?En je negeert nog altijd totaal het issue: een andere president zou andere acties andere gevolgen en een andere uitkomst betkenen. Wie president is is dus wel degelijk belangrijk.
Beide waren de GOP kanidaten en beide hadden geen enkele intentie om GB te sluiten. Het gevolg was dus ofwel mensen die daar nog steeds gevangen zouden zitten maar waarschijnlijk gewoon een verderzetten van het beleid van Bush en zou GB nog groter geworden zijn.
EN dat noem jij "hetzelfde" .
Of wil je beweren dat Obama heeft beloofd GB te sluiten een verschil noemen?
Wat publiek wordt gemaakt mag wel anders zijn maar de resultaten zijn op veel vlakken hetzelfde. De verklaring is eenvoudig omdat de president niet veel armlengte heeft om de zaken naar eigen inzicht in te vullen.
Zelfs een hoge rechter zal de wet als uitgangspunt nemen en dient (ideologisch) onpartijdig te zijn. En de benoeming is voor het leven en zelfs de president kan een hoge rechter niet ontslaan en die rechter kan dus doen wat zij/hij wil.Je onderschat zwaar wat een VS president wel kan doen, ik heb nergens gezegd dat hij almachtig is maar hij heeft wel degelijk een enorme invloed.
Denk maar aan het hoge gerechtshof, kandidaten worden rechtsreeks door de president aangesteld en nemen beslissingen die fundamenteel zijn voor de VS. Benoem een paar rechtse rakkers en je krijgt heel andere uitspraken dan met een paar linkiewinkies . Iets wat de VS dan potentieel decenia lang kan meedragen.
Geen effect noem je dat.
Dat de publieke opinie meent dat de president veel invloed heeft betekend niet dat hij veel invloed heeft. Als je het bekijkt in vergelijk met de hele overheid is zijn invloed zeker beperkt als deze hem tegenwerkt.
En een voorbeeld heb je zelf al gegeven dat het congres de president tegenwerkt.
Geef maar argumenten , heb er nog geen gezien.
Nog niks gezien, welke grote wetgevingen hebben ze dan de laatste decenia aangeworven?Heb een redelijk uitleg gegeven over dat het veel meer inhoudt dus dat hoef je niet weg te wuiven.
Het ging hier over dat jij beweert dat de VS veel socialer geworden is specifiek de staten hier.En hoeveel heeft dat met het beleid van de president te maken waar het over ging?
Meen je dit nu? Lage belastingen is niet kapitalistisch? LOLDan draaien die zich in hun graf om. Van het kapitalistische systeem is weinig over als je de grote bedrijven zeer lage of geen belastingen meer geeft en de lagere en middenklasse voor die (overheids)kosten laat opdraaien. Vandaar dat de MKB ook zo aan het krimpen is.
Dat is juist 1 van de kenmerken: vrije markt, zo weinig mogelijk bedrijven iets in de weg leggen inclusief belastingen.
Je snapt nog steeds niet wat socialisme is, daar zijn er geen prive bedijven, dus geen winst en alles gaat op in "belastingen".
Neen de meeste van die staten die weigerde zijn ironisch genoeg diegene die al het meeste steun kregen van de federale overheid. Langs de ene kant hebben ze dus helemaal geen probleem om federaal geld te aanvaarden, echter als Obama er iets mee te maken heeft weigeren ze plots. Duidelijk politieke spelletjes, zoals ze zelf ook afgesproken hadden wat later uitgelekt is.Makkelijk opdraaien voor kosten als die kosten van dezelfde mensen komen die belasting betalen. Oftewel de beroemde sigaar uit eigen doos.
Ik ben geen VS burger dus wat maakt mij dat uit, echter somde ik feiten op: ze zullen nooit niks doen dat Obama ook maar 1 mm helpt. Als ACA een succes is helpt dit Obama dus ze zullen hier alles tegen doen wat ze kunnen.Nogal een dooddoener om alles op de Republikeinen af te schuiven ongeacht het een goede of slechte wet is.
http://www.huffingtonpost...a-campaign_n_1452899.htmlWat zijn je bewijzen hiervoor?
"We've gotta challenge them on every single bill and challenge them on every single campaign."
Dat je de man niet kent zegt genoeg.Wat is het nou Soron of Soros? En wat heeft die hier mee te maken? Dat die man zijn miljarden heeft verdient met twijfelachtige zaakjes en in veel landen niet meer welkom is maakt de man op zijn minst politiek giftig ware het niet dat hij met tientallen miljoenen rondstrooit in het politieke circuit.
Dat hangt af van je definitie van oorlog. En ziende dat het hoogerechtshof hier nog geen uitspraak over gedaan heeft kan jij langs geen kanten besluiten dat dit tegen de grondwet is.En dus tegen de grondwet waar dit duidelijk in staat vermeld.
Maakt weinig uit elke president de laatste 50 jaar deed dit als iemand een probleem mee had was dat al lang uitgeklaard.
Je kent duidelijk de situatie nietDus GB is nu gesloten? Nee, dus wat is het verschil?
Of wil je beweren dat Obama heeft beloofd GB te sluiten een verschil noemen?
Wikipedia: Guantanamo Bay detention camp
Zoals al gezegd geen enkele GOP kandidaat was tegen dit kamp laat staan dat ze probeerde en gedaan hebben wat Obama deed.
Dan ken je weeral weinig van hoe de VS werkt.Zelfs een hoge rechter zal de wet als uitgangspunt nemen en dient (ideologisch) onpartijdig te zijn. En de benoeming is voor het leven en zelfs de president kan een hoge rechter niet ontslaan en die rechter kan dus doen wat zij/hij wil.
Het hooggerechtshof is 1 van de voornaamste redenen waarom partijen een president willen hebben, dat bepaald zo enorm veel in de VS .
Dan negeer je gewoon de realiteit. Hij heeft veel invloed, zoals ik ook al aantoonde zowel voor de toekomst als voor directe impact op de mensen.Dat de publieke opinie meent dat de president veel invloed heeft betekend niet dat hij veel invloed heeft. Als je het bekijkt in vergelijk met de hele overheid is zijn invloed zeker beperkt als deze hem tegenwerkt.
En een voorbeeld heb je zelf al gegeven dat het congres de president tegenwerkt.
Nogmaals de VS president is er 1 die redelijk wat macht heeft . Waarom wil jij doen alsof die niks van macht heeft eigenlijk snap ik totaal niet.
Heren, op deze manier DMen nodigt niet uit voor anderen om te reageren, vooral als quotes per zin ontleed worden.
Verwijderd
Jij maakt van een afspraak om oppositie te voeren een heel complot theorie dat de Republikeinen alles willen saboteren ook al kost ze dat hun kiezers. Dat is geen bewijs maar een vage verdachtmaking op zijn best.k995 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:04:
http://www.huffingtonpost...a-campaign_n_1452899.html
"We've gotta challenge them on every single bill and challenge them on every single campaign."
[ontopic]
Dat anderen niet reageren heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het onderwerp op de achtergrond is geraakt. (Tsja, dan houd je twee kijvende wijven over.
Maar mettertijd komen de voorrondes en zal er wel meer gepost worden.
Ik hou me aanbevolen voor aanwijzingen van het tegendeel. The party of NO heeft IMO niet voor niets zo'n slechte reputatie en Trump/Cruz zijn ook al zo'n aanwijzing dat men geen insiders meer blieft.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:08:
[...]
Jij maakt van een afspraak om oppositie te voeren een heel complot theorie dat de Republikeinen alles willen saboteren ook al kost ze dat hun kiezers. Dat is geen bewijs maar een vage verdachtmaking op zijn best.
Van vandaag en niet de eerste de beste cartoonist.
Ik ben het eens met de modbreak. Alhoewel in de Volkskrant vandag het volgende stond:Dat anderen niet reageren heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het onderwerp op de achtergrond is geraakt. (Tsja, dan houd je twee kijvende wijven over.)
Dat xenofobe conservatieve is voor bijna iedereen een gegeven.Voor de Republikeinen dreigen drie gevaren als Trump of Cruz de nominatie in de wacht sleept. Het eerste zijn de presidentsverkiezingen zelf. Trump en Cruz trekken met hun xenofobe conservatieve retoriek een flink deel van de achterban naar zich toe, maar stoten een groot ander deel af. Latijns-Amerikaanse Amerikanen, maar ook veel twintigers en dertigers die minder rechts georiënteerd zijn dan de generatie voor hen. Twijfelaars komen eerder bij een Democratische kandidaat uit.
Maar verder dus:
En dat is waarom de Republikeinen zo verschrikkelijk koppig en tegensputterend zijn. Ze hebben namelijk alleen belastingverlaging voor ogen om beleid te maken... en als dat niet werkt, was het niet laag genoeg. Dus is er maar 1 richting mogelijk -> lagere belastingen. Maar de rest van het land heeft wel door dat het niet werkt en dat de overheid daarmee enorme tekorten oploopt.Een derde gevaar is structureler. Er liep altijd al een kloof in de Republikeinse partij tussen rijke elite en middenklasse, maar Trump en Cruz hebben die verdiept. Het kan zelfs een scheur worden. Want na de Grote Recessie is de economie weliswaar gegroeid, maar zijn de lonen amper gestegen. De hardwerkende Amerikaan begint zich te realiseren dat hard werken hem niet verder brengt.
Dat zijn belangen niet worden behartigd door zijn eigen partij, althans niet door de klassieke, dominante stroming. Die heeft het bekende neoliberale recept: deregulering, lage belastingen, weinig overheidsingrijpen. De donoren van de Republikeinen, het grote geld achter Bush en Rubio, zijn ook voor immigratie, omdat de instroom van goedkope arbeidskrachten de lonen lekker laag houdt. Daar schiet een gemiddelde kantoorklerk in Ohio weinig mee op.
En de tea-party? Die willen niet perse lagere belastingen maar bestaanszekerheden. Wat hier in Europa een eruptie oplevert in het vluchtelingendebat (is er werk voor hun en ons?) is daar precies hetzelfde en concentreert zich in een tea-party.
En beide tegenstanders (vluchtelingendebat / tea-party) ontkennen de realiteit van globalisering en verlangen terug naar een verleden dat zekerheden leek te brengen. Dat terwijl er inmiddels teveel mensen zijn (met elkaar verweven) om allemaal zekerheden te bieden.
Acceptatie van het heden is dan de eerste stap voor oplossingen zoeken voor de toekomst; het uitvinden van een tijdmachine om terug te gaan gaat gewoon niet werken.
[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 14-01-2016 18:01 ]
Verwijderd
Het was weer tijd voor een potje Republikeinen bashen? Alhoewel de oude garde Trump liever vandaag dan morgen ziet vertrekken. Alleen dat betekend dat de Democraten waarschijnlijk gaan winnen. En daar lijkt het er niet op dat Clinton ruim afstand kan nemen van de 2e op de lijst en het mogelijk toch nog spannend kan worden wie de halve finale haalt.Delerium schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:25:
Ik ben het eens met de modbreak. Alhoewel in de Volkskrant vandag het volgende stond:
Bizar dat het nu eigenlijk al een patstelling is ongeacht wie er gekozen gaat worden.
Heb je niet door dat een overwinning van Trump voor de Republikeinse partij een Pyrrhusoverwinning is? De partij zou het niet overleven om redenen die jij nooit kan begrijpen. Net zoals je de volgende alinea waarschijnlijk niet snapt:Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:33:
[...]
Het was weer tijd voor een potje Republikeinen bashen?
Maar de GOP heeft intern een groot probleem met Trump, of het verlies van vertrouwen van de eigen kiezers. Dat is dus Republikein bashen door Reps.Er wordt gedacht over paardenmiddelen. Volgens website Politico hebben aanvoerders en donoren van de Republikeinen overlegd met Alex Castellanos, campagneveteraan van George W. Bush en Mitt Romney, over tv-spotjes om Trump kapot te maken. Het zou ongekend zijn dat niet een rivaal, maar de partijleiding zelf zich tegen een van haar kandidaten keert. Met als risico dat deze alleen maar sterker wordt. Een aanval van de gevestigde orde bevestigt het gelijk van de buitenstaander.
Kortom, we hoeven geen Repu's te bashen, dat doen ze zelf wel.
Sowieso snap ik ook wel waarom hier op Tweakers de GOP over het algemeen uitgekotst wordt, een flink deel van hun standpunten zijn gewoon niet meer van deze tijd in de Westerse wereld.
Maar, zou het kwaad kunnen als de GOP zich splitst? Een tweepartijenstelsel vind ik sowieso van de zotte, een splitsing van de GOP zorgt er misschien voor dat de democraten ook op een dag splitsen, en dan heb je bijna het Nederlandse of Duitse model te pakken, met meerdere smaken om op te stemmen.
Sowieso snap ik ook wel waarom hier op Tweakers de GOP over het algemeen uitgekotst wordt, een flink deel van hun standpunten zijn gewoon niet meer van deze tijd in de Westerse wereld.
Maar, zou het kwaad kunnen als de GOP zich splitst? Een tweepartijenstelsel vind ik sowieso van de zotte, een splitsing van de GOP zorgt er misschien voor dat de democraten ook op een dag splitsen, en dan heb je bijna het Nederlandse of Duitse model te pakken, met meerdere smaken om op te stemmen.
People as things, that’s where it starts.
Trump mag dan niet populair zijn binnen de republikeinse partij, de beste kerel is waarschijnlijk een minder erge kandidaat dan een hoop andere republikeinen. Vergeet niet dat de republikeinen vastgeroest zitten in een soort bekrompen, kortzichtig, religieus geïnspireerd fundamentalistisch, kapitalistisch denkpatroon, wat logisch is als je ziet waar die lui hun steun vandaan toveren. Nog afgezien van dat Trump zo rijk is dat hij geen financiële steun hoeft te hebben en daarom niet de hielen hoeft te likken van een stel rijke oligarchen. Waarbij zei opgemerkt dat hijzelf een oligarch is met soortgelijke ideeën. Of moet ik zeggen, een plutocraat?
Voorbeeld van hoe rijke kapitalistische zakenlieden zich bemoeien met politiek. Gooi er maar ff een miljardje tegen aan (Koch, who along with billionaire brother David famously pledged to spend $900 million supporting Republicans in 2016)
http://edition.cnn.com/20..._expansion&iref=obnetwork
"It is hard for me to get a high level of enthusiasm because the things I'm passionate about and I think this country urgently needs aren't being addressed," he explained.
And though the Kochs' political operation has highlighted their priorities to the candidates, "it doesn't seem to faze them much," Koch said. "You think we could have a little more influence."
The Koch brothers have said they will not endorse during the primary, and plan instead to save their considerable financial firepower for the general election and the eventual Republican nominee.
Voorbeeld van hoe rijke kapitalistische zakenlieden zich bemoeien met politiek. Gooi er maar ff een miljardje tegen aan (Koch, who along with billionaire brother David famously pledged to spend $900 million supporting Republicans in 2016)
http://edition.cnn.com/20..._expansion&iref=obnetwork
"It is hard for me to get a high level of enthusiasm because the things I'm passionate about and I think this country urgently needs aren't being addressed," he explained.
And though the Kochs' political operation has highlighted their priorities to the candidates, "it doesn't seem to faze them much," Koch said. "You think we could have a little more influence."
The Koch brothers have said they will not endorse during the primary, and plan instead to save their considerable financial firepower for the general election and the eventual Republican nominee.
Gaat niet zo snel gebeuren, vanwege het kiesstelsel. Een meerderheidsstelsel neigt al snel naar een tweepartijenstelsel. Het is niet alsof er nu geen andere partijen bestaan, maar deze andere partijen – bijvoorbeeld libertarische en socialistische bewegingen – spelen geen rol van enige betekenis.RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:16:
Verwijderd
Wat voor een aanmatigende houding heb je in je donder als je durft te beweren dat als iemand een andere perspectief heeft op zaken die hij nooit zou kunnen begrijpen? Dat soort opmerkingen zijn onacceptabel en het zou je sieren als je hiervoor je excuses aanbiedt. Dat je van mening verschilt is geen reden om zo zwaar onder de gordel te stoten.Delerium schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:53:
Heb je niet door dat een overwinning van Trump voor de Republikeinse partij een Pyrrhusoverwinning is? De partij zou het niet overleven om redenen die jij nooit kan begrijpen. Net zoals je de volgende alinea waarschijnlijk niet snapt:
Dat de Republikeinen een intern machtsspelletje spelen met een afvallig lid dat niet afhankelijk is van de donaties van de rijke elite is juist tekenend voor de verziekte staat van het politieke stelsel dat ongezond veel invloed heeft door de rijke elite die beide partijen genadeloos tegen elkaar uitspeelt.
Dat jij met opinie uit de volkskrant aankomt is een linkse opinie die zeer ver van de Amerikaanse publieke opinie afstaat en dus alles behalve relevant is. In zijn algemeenheid is de berichtgeving in Nederland traditioneel zeer pro Democrat wat in andere Europese landen veel minder is en meer genuanceerd is. Als je de dynamiek van het politieke proces beter inzichtelijk wil maken is het aan te raden om diverse Amerikaanse journalistieke kanalen te volgen.
Dat blijkt wel uit de posts van mensen die in het land zelf verblijven dat het daar heel anders wordt ervaren dan de mensen die niet in het land verblijven.
Niks vaag het is zoals ze zich sindsdien gedragen hebben, op niks hebben ze willen samenwerken . En idd zelf tegen hun eigen kiezers denk maar aan het debacle met het schuldplafond waar de GOP zichzelf ondermijnde puur omdat ze obama niks willen gunnen.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:08:
[...]
Jij maakt van een afspraak om oppositie te voeren een heel complot theorie dat de Republikeinen alles willen saboteren ook al kost ze dat hun kiezers. Dat is geen bewijs maar een vage verdachtmaking op zijn best.
Geloof gerust in sprookjes en dat de GOP geen probleem met Obama heeft, iets wat eigenlijk nog nooit in de VS politiek zo gebeurt is met al gevolg dat het hele politiek bestel federaal amper nog werkt.
[ontopic]
Dat anderen niet reageren heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het onderwerp op de achtergrond is geraakt. (Tsja, dan houd je twee kijvende wijven over.
[/quote]
Ik prefereer de term "2 hanen op een mesthoop"
Donald Trump is een clown, net als dat wij een clown hebben met de naam Geert Wilders.
Veel dingen roepen wat de mensen willen (maar die in werkelijkheid haast onmogelijk uitgevoerd kunnen worden) en je krijgt genoeg stemmen. Helaas mogen mensen die er geen verstand van hebben of niet verder na kunnen denken dan hun neus lang is ook stemmen, dat kan voor een gevaar zorgen dat iemand als Trump (of in ons geval Wilders) aan de macht komt, met alle gevolgen van dien.
Veel dingen roepen wat de mensen willen (maar die in werkelijkheid haast onmogelijk uitgevoerd kunnen worden) en je krijgt genoeg stemmen. Helaas mogen mensen die er geen verstand van hebben of niet verder na kunnen denken dan hun neus lang is ook stemmen, dat kan voor een gevaar zorgen dat iemand als Trump (of in ons geval Wilders) aan de macht komt, met alle gevolgen van dien.
Ten dele maar vooral: de GOP heeft jarenlang mensen bang/boos gemaakt tegen het establishment en de gevestigde waarden. Met als gevolg dat een deel van hun kiezers (dit zijn immers nog altijd maar een beperkte subset van republikeinen die nu meespelen) zich afkeert van de partij . Gevolg is dat een kandidaat die niks/weinig met politiek te maken heeft en 1 die al jaren aan de kant staat (trump en cruz) aan de kop staan.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:38:
Dat de Republikeinen een intern machtsspelletje spelen met een afvallig lid dat niet afhankelijk is van de donaties van de rijke elite is juist tekenend voor de verziekte staat van het politieke stelsel dat ongezond veel invloed heeft door de rijke elite die beide partijen genadeloos tegen elkaar uitspeelt.
Dat de rijke elite weinig in te brengen heeft in zo'n verkiezingen is wel duidelijk als je ziet dat Obamam verkozen raakte, sanders het niet slecht doet en bij de GOP de kandidaten met het meeste geld het het slechtste doen (bush en co)
Trump is net zoals Wilders een gevolg van een disfunctionerend systeem in combinatie met grote onvrede over de gevolgen van eerder gevoerd beleid, vaak tot decennia terug. Je kan natuurlijk de gevolgen bestrijden (de persoon Trump of Wilders) maar de voedingsbodem voor een andere persoon met het zelfde populisme blijft bestaan.
De fout die men in westerse democratieën vaak maakt is een eenzijdige focus op verkiezingen en hun kandidaten, maar hoe het land daadwerkelijk functioneert en welke gevolgen dat heeft krijgt vaak weinig tot geen aandacht.
Men is vaak geschokt en compleet verrast als eenmaal duidelijk wordt hoever kiezers naar de flanken schieten, terwijl als je zou kijken naar economische en sociale processen die hebben plaatsgevonden het absoluut geen verassing zou mogen zijn.
De fout die men in westerse democratieën vaak maakt is een eenzijdige focus op verkiezingen en hun kandidaten, maar hoe het land daadwerkelijk functioneert en welke gevolgen dat heeft krijgt vaak weinig tot geen aandacht.
Men is vaak geschokt en compleet verrast als eenmaal duidelijk wordt hoever kiezers naar de flanken schieten, terwijl als je zou kijken naar economische en sociale processen die hebben plaatsgevonden het absoluut geen verassing zou mogen zijn.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Wilders en Trump zijn imo zo populair omdat ze zich sterk weten te profileren waardoor ze veel mensen aanspreken. Trump zegt veel onzin, echter kijken veel mensen waarschijnlijk ook naar de manier waarop hij zich profileert en naar de persoonlijkheid erachter. Aangezien Trump redelijk tegendraads is en een energieke persoonlijkheid die altijd wel wat te zeggen heeft profileert hij zich dus goed en valt hij sterk op wat veel mensen aanspreekt ondanks dat hij veel dingen zegt die niet kloppen. Het gaat er dus niet alleen om of het waar is wat de policitus zegt, maar ook om de persoonlijkheid. Trump mag dan een komiek zijn, het is begrijpelijk dat hij meer mensen aanspreekt dan een slap figuur als Jeb Bush. Daarnaast is de vraag in hoeverre het relevant is of het waar is wat de politicus zegt, aangezien politici sowieso liegen en compromissen sluiten waardoor inderdaad de persoonlijkheid van de politicus ook een rol speelt. Jeb Bush mag misschien een hoger waarheidsgehalte hebben in uitspraken, als zo'n figuur zich bewust of onbewust laat beïnvloeden door het bedrijfsleven (oliebroeders Koch bijv.) dan is het maar de vraag in hoeverre het waarheidsgehalte van de uitspraken überhaupt relevant is.
Migratie is dus ook in de VS een splijtzwam, waarin binnen de republikeinen dus een kamp is die alleen oog heeft voor de werkgevers en de andere die oog heeft voor de mensen die de klappen opvangen van migratie.VS kunnen toestroom latino’s niet aan
Zuidgrens Noord-Amerika De Verenigde Staten vragen de Verenigde Naties om hulp bij de selectie en opvang van de groeiende stroom migranten uit Latijns-Amerika.
Europa is niet het enige continent dat worstelt met grote aantallen vluchtelingen. Woensdag vroegen de Verenigde Staten de UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, om hulp bij het screenen van migranten uit Midden-Amerika, waarna ze legaal zouden kunnen migreren.
Sinds oktober zijn meer dan 16.000 alleenreizende kinderen en meer dan 20.800 mensen die in gezinsverband reisden aan de Amerikaanse zuidgrens aangehouden. Ze zijn voornamelijk afkomstig uit Honduras, Guatemala en El Salvador.
[...]
Het migratievraagstuk belooft een van de centrale kwesties van het Amerikaanse verkiezingsjaar te worden. Afgelopen dagen hebben de Democratische kandidaten Hillary Clinton en Bernie Sanders de regering bekritiseerd om de ruwe deportaties.
Aan Republikeinse zijde is de kwestie een nog grotere splijtzwam. De populistische kandidaten die aan kop gaan, Donald Trump en Ted Cruz, pleiten voor een muur langs de grens met Mexico. Zij hebben veel steun van lageropgeleide Republikeinse kiezers die zich bedreigd voelen door migratie. Kandidaten van het Republikeinse establishment die met het oog op de arbeidsmarkt pleiten voor migratiehervorming, zoals Jeb Bush en Marco Rubio, doen het in de peilingen minder goed.
Verwijderd
Dan kan je je afvragen van wie het de verantwoordelijkheid is om die aandacht op de zaken te leggen. Het is toch echt aan de burgers zelf om zich voldoende te informeren zodat zij op het gevraagde moment een goed onderbouwde stem uit kunnen brengen tijdens verkiezingen of referenda. Stemmen doe je immers voor het welzijn van jezelf, familie, je naasten en de gehele samenleving en niet op een gezicht dat je kent van TV. De politiek vindt die apathie prima en kan zich grotendeels op zichzelf richten met als gevolg dat ze in een ivoren toren zitten.defiant schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:19:
Dan is crowdfund onderzoeksjournalistiek wellicht een interessante mogelijkheid om toch weer wat meer zicht te krijgen op de politieke processen. Onafhankelijk, laagdrempelig en gericht op een geïnteresseerde doelgroep.
Het is ook geen verrassing want dat wordt nauwgezet bij gehouden en meegenomen in de verkiezing programma's. De partijen weten wel dat mooi weer spelen net voor de verkiezingen de meeste kiezers toch wel weer voor hun gaan stemmen. En als de peilingen ongunstig zijn gooien ze er wat bangmakerij tegenaan. Dat hoort bij het toneel wat er gespeeld wordt.Men is vaak geschokt en compleet verrast als eenmaal duidelijk wordt hoever kiezers naar de flanken schieten, terwijl als je zou kijken naar economische en sociale processen die hebben plaatsgevonden het absoluut geen verassing zou mogen zijn.
https://www.facebook.com/...ots/posts/718595578277137
. Een van de reacties "If it wasn't for the American flags on their dresses I'd be convinced I was looking at a performance from North Korea." is ook wel terecht
Maar wel goed theater, alleen heb ik medelijden met de satiristen. Hoe moet je dit nog parodieren?
Ik denk dat de "holy cow" wel terecht isDonald Trump's "official theme song" will haunt your soul. You've been warned.

Maar wel goed theater, alleen heb ik medelijden met de satiristen. Hoe moet je dit nog parodieren?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat kan zeker kwaad. Nu krijgen beide partijen grofweg 50%. Als de republikeinen zich op gaan splitsen zullen de twee nieuwe gemiddeld 25% krijgen terwijl de democraten rond de 50% blijven en makkelijk winnen. Zelfs als er een groep democraten op één van beide partijen gaat stemmen, is de kans heel klein dat één van de republikeinse partijen groter wordt dan de democraten.RobinHood schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:16:
[...]
Dit is een van de grote problemen van het tweepartijenstelsel first-past-the-post-systeem: je komt niet van je tweepartijenstelsel af. Elke groep die zich afsplitst van een partij, haalt stemmers weg bij die partij en zorgt ervoor dat de andere partij wint.
Edit: Ik heb m'n reactie iets aangepast om te verduidelijken dat het probleem ligt bij het first-past-the-post-systeem dat ze in de USA hebben . Het tweepartijenstelsel is hier een symptoom van. Zie voor een duidelijke uitleg hierover het volgende filmpje:
[ Voor 26% gewijzigd door Vihaio op 16-01-2016 12:23 ]
gambieter schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:59:
https://www.facebook.com/...ots/posts/718595578277137
[...]
Ik denk dat de "holy cow" wel terecht is. Een van de reacties "If it wasn't for the American flags on their dresses I'd be convinced I was looking at a performance from North Korea." is ook wel terecht
![]()
Who wrote the lyrics to the song?
Ehm... my dad
Will soon be available as a ring tone....

Het meest zieke is je kinderen gebruiken voor dit soort dingen. Die kids zijn veel te jong om mening te hebben hierover, en worden vast wel gebrainwashed door paps wanneer ze er wel eentje krijgen, en zullen dit wss de rest van hun leven moeten aanhoren.
Maarja, een Russisch metalbandje zong het jaren geleden al: all ies possible in ze vest!
Maarja, een Russisch metalbandje zong het jaren geleden al: all ies possible in ze vest!
Die kinderen overleven het wel.
Uiteraard, kinderen overleven wel meer dingen, maar dat betekend niet dat je het met kinderen moet doen.Salvatron schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 03:14:
Die kinderen overleven het wel.
Maar, best typisch Amerikaans om je kinderen voor je wagentje te spannen, je ziet het ook wel bij demonstraties voor/tegen het homohuwelijk bijv. Kinderen weten het verschil tussen man en vrouw niet eens, maar ze krijgen wel een bordje met "all gays are evil" in hun handen gedrukt.
Ik was idd het spoilereffect lichtelijk vergeten, een splitsing van de GOP zorgt idd voor een easy win voor de democraten, tenzij veel strategische stemmers opeens ook voor de kleinere partijen gaan stemmen, maar ik zie dat niet snel gebeuren zolang de grootste partij idd gewoon de macht krijgt.Vihaio schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:16:
[...]
Dat kan zeker kwaad. Nu krijgen beide partijen grofweg 50%. Als de republikeinen zich op gaan splitsen zullen de twee nieuwe gemiddeld 25% krijgen terwijl de democraten rond de 50% blijven en makkelijk winnen. Zelfs als er een groep democraten op één van beide partijen gaat stemmen, is de kans heel klein dat één van de republikeinse partijen groter wordt dan de democraten.
Dit is een van de grote problemen van het tweepartijenstelsel url=https://en.wikipedia.org/wiki/First-past-the-post_voting]first-past-the-post-systeem[/url]: je komt niet van je tweepartijenstelsel af. Elke groep die zich afsplitst van een partij, haalt stemmers weg bij die partij en zorgt ervoor dat de andere partij wint.
Edit: Ik heb m'n reactie iets aangepast om te verduidelijken dat het probleem ligt bij het first-past-the-post-systeem dat ze in de USA hebben . Het tweepartijenstelsel is hier een symptoom van. Zie voor een duidelijke uitleg hierover het volgende filmpje:
[video]
Nederlandse systeem is dan echt een stuk beter, natuurlijk heeft het ook zo zijn nadelen, maar die zijn minder groot dan die van winner take all of alternative vote.
Het zijn niet trump zijn kinderen, het was een bestaande groepje waarvan 1 van de vaders een trump supporter is en die zo bekendheid voor dat groepje wil .RobinHood schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 03:30:
[...]
Uiteraard, kinderen overleven wel meer dingen, maar dat betekend niet dat je het met kinderen moet doen.
Maar, best typisch Amerikaans om je kinderen voor je wagentje te spannen, je ziet het ook wel bij demonstraties voor/tegen het homohuwelijk bijv. Kinderen weten het verschil tussen man en vrouw niet eens, maar ze krijgen wel een bordje met "all gays are evil" in hun handen gedrukt.
Verwijderd
Is nou eenmaal verschil in cultuur en nationalisme in Nederland is .RobinHood schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 03:30:
Uiteraard, kinderen overleven wel meer dingen, maar dat betekend niet dat je het met kinderen moet doen.
Totdat je een voetbalwedstrijd of koningsdag meemaakt.
Dat vinden niet-nederlanders (en republikeinen) dan weer raar.
Donald Trump, slechts op nummer 405 in de lijst van rijkste mensen ter wereld. Hij loopt wel stoer te doen met hoeveel geld hij heeft, maar wat is het toch eigenlijk maar een arme sloeber. Bill gates en Warren Buffet hebben circa 20x zoveel. Ik ben zó not impressed door The Donald. Overigens heeft hij wel een gedeelde plaats op 405 met een paar anderen want er zijn vele nummer 405's.
405. Donald Trump
Net Worth: $4.1 B
Source of wealth: television, real estate
http://www.forbes.com/sit...#2715e4857a0b2f49c21444c9
405. Donald Trump
Net Worth: $4.1 B
Source of wealth: television, real estate
http://www.forbes.com/sit...#2715e4857a0b2f49c21444c9
[ Voor 8% gewijzigd door Salvatron op 17-01-2016 19:55 ]
Ik weet het niet hoor, maar er wordt in de Nederlandse media aardig afgegeven op iemand die zelf dik 4 miljard bij elkaar gesprokkeld heeft. Hij zal dus wel iets goed gedaan hebben. Natuurlijk gezegende ouders et al, maar er zijn er genoeg die nu bankroet zijn.
Dit topic is gesloten.