volgens mij heeft elk disney park zijn eigen kasteel (in parijs dus die van sleeping beauty) en die verschillen, logischerwijs, ook van elkaardowncom schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Nooit geweten dat ze dusdanig verschilde van elkaar.. Maar dit komt al beter in de buurt.
Jup, daar dacht ik ook aandowncom schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:20:
[...]
Lekker toepasselijk "Spa F1" (zit er zometeen ook klaar voor) Hup Max!
Maar zie het nou goed 4 karretjes?! ziet er super uit!

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Objecten die niet standaard als gebouw worden gezien moet je als het goed is plaatsen met de geavanceerde bediening die je onder de "X" knop vindt.Pykow schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:46:
3. Ik bouw 3 pilaren en deze 3 pilaren worden als losse gebouwen gezien.
Ondanks dat ik heb wel 10x heb geprobeerd om het goed te krijgen.
Ik selecteer eerst het gebouw, klikte op de edit knop (r) en vervolgens selecteer ik pilaren.
Zodra ik ze wil bouwen verlaat hij mijn hoofdgebouw en zijn de pilaren dus losse gebouwen geworden.
Wil ik dus de heleboel kopiëren, dan is dit niet mogelijk.
Bèta ja, niet de Alpha. Staat ook in de quote vermeldrwbk schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:17:
[...]
Dus ik krijg toegang tot de Thrillseekers editie die toegang geeft tot de BETA niet de ALPHA. Dus die key krijg ik nog lang niet zoals ik het nu lees?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je wordt onderhand dood gegooid met beta's en alpha's dat ik onderhand het verschil niet meer zie. Wanneer is de beta dat is zeker nog niet bekend?RobinNL schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:55:
[...]
Bèta ja, niet de Alpha. Staat ook in de quote vermeld
Begin novemberrwbk schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 20:12:
[...]
Je wordt onderhand dood gegooid met beta's en alpha's dat ik onderhand het verschil niet meer zie. Wanneer is de beta dat is zeker nog niet bekend?
ik heb soms echt behoorlijke fps drops met dit spel , ik heb 16 gb ram en een r9 390x 8gb
psn: taker-mart
Mhm hier geen last van vooralsnog. i5-6400, 8gb RAM en gtx 750 Ti. Ik heb ook nog niet echt hele grote parken gebouwd dus wie weet dat ik het nog ga ervaren.
Elk Disney park heeft inderdaad een eigen kasteel. Als klein weetje, het kasteel in Parijs had in eerste instantie ook niet roze moeten zijn maar ik dacht blauw. Echter werkte dat niet en hebben ze het roze gemaakt.downcom schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Nooit geweten dat ze dusdanig verschilde van elkaar.. Maar dit komt al beter in de buurt.
ik ben echt wel heel benieuwd naar dit spel
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Ben er even in gedoken want werd mij even onduidelijk (niet dat ik dadelijk in mn project verschillende kastelen door elkaar ga gooien)mschol schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:13:
[...]
volgens mij heeft elk disney park zijn eigen kasteel (in parijs dus die van sleeping beauty) en die verschillen, logischerwijs, ook van elkaar
Magic Kindom (orlando) en Tokyo Disneyland zijn beide het Cindrella Castle
Disneyland Parijs en Disneyland Honkong beide het zelfde kasteel de Sleeping Beauty
Er komt in Hongkong nog een nieuw soort kasteel gebaseerd op het Cindrella Castle maar dan behoorlijk wat breder en iets hoger en krijgt de naam Storybook Castle
Deze blueprint wil ik graag met de rest delen. Dit FantasyLand Welcome Book is gemaakt door Crybio.

Steam Workshop link: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=759854358

Steam Workshop link: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=759854358
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gisteren was er een livestream van PlanetCoaster over de workshop creaties.
Blijkbaar zijn ze van plan wekelijkse streams te maken over en met de communitie en hun creaties
Blijkbaar zijn ze van plan wekelijkse streams te maken over en met de communitie en hun creaties
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
@ PSPfreaky hierboven, dat is dan best weer een zeer creatieve creatie zeg. Wat dat betreft is er met dit soort spellen natuurlijk zoveel te bouwen en te doen, waanzinnig.
Paar dagen even niet gespeeld, dit weekend denk ik maar weer even met mijn park verder. Ben nu met een park bezig, Carribean Vibes, ik probeer binnenkort het eerste gedeelte hier te presenteren.
Paar dagen even niet gespeeld, dit weekend denk ik maar weer even met mijn park verder. Ben nu met een park bezig, Carribean Vibes, ik probeer binnenkort het eerste gedeelte hier te presenteren.
gister even een parkje met 12-13k aan bezoekers gedownload van de workshop...
dat vond mijn pc niet tof
1080p, high details op een R9 290 met een I7 6700k: 10-15fps
dat vond mijn pc niet tof
1080p, high details op een R9 290 met een I7 6700k: 10-15fps
Ik ben al een aantal dagen bezig met het nabouwen van het Efteling Theater. Heel leuk projectje, maar best vermoeiend en tijdrovend. Eerst heb ik het hele gebouw gemeten aan de hand van kaarten en dan geschaald naar de grid van Planet Coaster en nu langzaamaan alles opbouwen met behulp van foto's. De verhoudingen zijn niet allemaal correct, maar dat komt omdat het spel op dit moment niet alle objecten heeft die ik nodig heb. Zo zijn de torentjes net iets te groot en mis ik vooral passende ramen en deuren. Heb zelf wat zitten knutselen om de grote ramen met een boog te maken. Wat mij bij het bouwen ook opviel is dat de map vrij klein, wat duidelijk te zien is op de laatste foto. Ik ga er wel vanuit dat ze de map nog groter zullen maken in een later stadium.
En dit is het resultaat tot nu toe:

En dit is het resultaat tot nu toe:

Ziet er netjes uit hoor. Benieuwd naar de verdere ontwikkeling!
Kleine update van het Efteling Theater dat ik aan het bouwen ben 
De platte daken en de zijkant van het theater zijn bijna af. Ik ben er niet helemaal blij mee, want heel wat zaken kloppen niet met werkelijkheid en ik ben zo een autist die alles identiek hetzelfde wil hebben
Ik heb dan ook veel dingen custom moeten maken met plankjes en blokjes. Kruipt eigenlijk veels te veel werk in

De platte daken en de zijkant van het theater zijn bijna af. Ik ben er niet helemaal blij mee, want heel wat zaken kloppen niet met werkelijkheid en ik ben zo een autist die alles identiek hetzelfde wil hebben

Ik heb dan ook veel dingen custom moeten maken met plankjes en blokjes. Kruipt eigenlijk veels te veel werk in

Om 15:00uur vanmiddag zal er een livestream zijn van Planet Coaster met nieuwe onthullingen en aankondigingen (never-before-seen features)!
https://www.twitch.tv/egx
https://www.twitch.tv/egx
Coaster crash! YouTube: Planet Coaster - Coaster Crash!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bekend gemaakt in de stream: Iedereen die in bezit is van de Thrillseeker Edition van Planet Coaster zal van 6 t/m 10 oktober de alpha kunnen spelen! Natuurlijk is het nog steeds mogelijk om de Thrillseeker Edition te kopen om deel te nemen aan dit lange alpha weekend.

Ah cool ben precies vrij die week, dus ik kan goed testen!
Don't trust an atom, they make up everything.
Komt je steamkey de 6e bij je preorder te staan in de frontier store? Heb geen idee hoe dat werkt namelijk
Ik vermoed dat het net zo gaat als bij degenen die nu al de alpha's kunnen spelen. Key ophalen bij Frontier, invoeren op Steam. Degenen die de game via Steam hebben gekocht, hebben de game nu al in hun lijst staan, maar kunnen nog niets, wel als de alpha week open is.Sporedd schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:44:
Ik denk dat je een steam beta key krijgt oid.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 25-09-2016 13:06 ]
Ah oke, wordt even afwachten dan :-) ik heb wel zin in deze game. Lang geleden dat er een goede Tycoon game geweest is.
Ik hoop dat dit de game word die ik wil gaan spelen.
@XaeonBE | Discord ID: XAEONBE#2830 | Steam & Origin & UPlay & Nintendo ID: XaeonBE | Switch friendcode SW-0920-5796-9594
Ben nog t meest benieuwd of ik t een beetje goed kan spelen zonder de boel op te blazen. Maar daarna mooi de tijd om te sparen voor een goeie pc voor november
Het is lang geleden dat ik nog zo uit heb gekeken naar een game.
Ik herinner me het moment nog perfect dat ik Rollercoaster Tycoon in de winkelrekken zag liggen, ik was meteen verkocht en heb 'm dan ook uuuuren gespeeld.
Ik herinner me het moment nog perfect dat ik Rollercoaster Tycoon in de winkelrekken zag liggen, ik was meteen verkocht en heb 'm dan ook uuuuren gespeeld.
Hebben jullie ook zo'n last van FPS drops? Als ik een park opstart heb ik 70-80 fps op high-preset maar met enkele attracties kakt de fps al in rond de 30, met een vol park zit ik op 15-20 fps.
specs:
i5-6500
GTX 970
16gb RAM
SSD
Voorderest wel een hele gave game tot nu toe!
specs:
i5-6500
GTX 970
16gb RAM
SSD
Na het zien van de Mr. Bean in de workshop dacht ik "he dat wil ook doen". Leuk om even tussendoor te doen, naast mijn Efteling Theater project. Dus dan maar besloten om niemand minder dan de King of Pop himself naar Planet Coaster te brengen
Je kan hem ook vinden in de workshop.

hier excact het zelfde probleem .JeVader schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:17:
Hebben jullie ook zo'n last van FPS drops? Als ik een park opstart heb ik 70-80 fps op high-preset maar met enkele attracties kakt de fps al in rond de 30, met een vol park zit ik op 15-20 fps.
specs:
i5-6500
GTX 970
16gb RAM
SSD
specs
i5 6500
16 gb ram
asrock z170 k4
xfx r9 390x
psn: taker-mart
Je kan feitelijk al een "vroege" volledige versie van Planet Coaster spelen -- Planet Coaster is namelijk niets meer of minder dan een zwaar opgepimpte versie van Rollercoaster Tycoon 3, de eerste in 3D, welke ook door Frontier is ontwikkeld in opdracht van Atari.degeens schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:26:
Het is lang geleden dat ik nog zo uit heb gekeken naar een game.
Planet Coaster heeft echter helemaal niets te maken met de eerste twee (2.5dimensionale) Rollercoaster Tycoon games, die gemaakt zijn door Chris Sawyer, net zoals deel 3 eigenlijk behalve naam en settings niets te maken had met deel 1 en 2.
That being said, wie zich goed kon vermaken met RCT 3 zal zich ook prima kunnen vermaken met Planet Coaster
[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 27-09-2016 01:05 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Een van de zaken waar ik mij het hardst mee kon vermaken in RCT 2 en nooit lekker vond werken in RCT 3 was de mogelijkheid custom gebouwen te bouwen. Bijna oneindig veel mogelijkheden in rct 2, maar in rct 3 miste ik toch veel op dit punt.
Is PC qua mogelijkheden op dit gebied uitgebreider dan rct 3?
Zie maar even in de workshopkoen3950 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:23:
Een van de zaken waar ik mij het hardst mee kon vermaken in RCT 2 en nooit lekker vond werken in RCT 3 was de mogelijkheid custom gebouwen te bouwen. Bijna oneindig veel mogelijkheden in rct 2, maar in rct 3 miste ik toch veel op dit punt.
https://steamcommunity.com/app/518340/workshop/
De mogelijkheden zijn gigantisch
Ziet er inderdaad super uit!
Iemand een idee hoe het draait ivm rct3?
Heb een MacBook air uit 2011 en daar draait rct3 vlotjes op, hopelijk ook dan :-) (moet niet op high voor mij)
Heb een MacBook air uit 2011 en daar draait rct3 vlotjes op, hopelijk ook dan :-) (moet niet op high voor mij)
Minimale systeemeisen.koen3950 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 19:51:
Ziet er inderdaad super uit!
Processor - Intel Core i5 2300 / AMD FX-4300
RAM - 8GB
Videokaart - DirectX 11 videokaart met 2GB video RAM (Nvidia GTX 560 / ATI Radeon 7850)
Harde schijf - 8GB
Besturingssysteem - Windows 7, 8.1, 10 64-bit
Onlangs was PC bij EGX 2016 en de volgende video is beschikbaar:
Heb het niet helemaal gezien maar wel de volgende onderdelen erin gevonden
Op 9m38s: Sci-fi thema preview
En op 15m16: Transport hypetrain
Heb het niet helemaal gezien maar wel de volgende onderdelen erin gevonden
Op 9m38s: Sci-fi thema preview
[ Voor 17% gewijzigd door Sinus_rhythm op 29-09-2016 21:38 ]
Jaaaa coaster crashenSinus_rhythm schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:37:
Onlangs was PC bij EGX 2016 en de volgende video is beschikbaar:
[video]
Heb het niet helemaal gezien maar wel de volgende onderdelen erin gevonden![]()
Op 9m38s: Sci-fi thema preview![]()
Wie Planet Coaster voor 25 augustus, 18:00uur heeft besteld kan zijn/haar Steam key maandag in de Frontier Store vinden, aldus de nieuwsbrief van 30 september.
Edit 2 oktober 2016, 18:52uur
Nieuwe concept van de TikiChicken!
Ook staan er weer twee nieuwe Q&As op het Planet Coaster forum, eentje met James Stant (Senior Audio Designer) van 20 september en Owen Mc Carthy (Crowd Simulation and Physics programmer), die op 28 september is geplaatst.The Party will be running from October 6 - 10. You'll also be eligible if you pre-ordered from the Frontier Store before Planet Coaster was available on Steam. Steam codes for both the Thrillseeker and standard Pre-Order will be available from the Frontier Store for you to add to your steam library on Monday. However, only Thrillseeker Edition owners will be added to the Alpha for the Party in the Park weekend. To get your steam code for your Frontier Store Pre-Order, simply log in and head to the "My Key Purchases" page. We can't wait to see you there!
Edit 2 oktober 2016, 18:52uur
Nieuwe concept van de TikiChicken!

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 02-10-2016 18:52 ]
Ik heb 'm via Steam ge-pre-ordered, is ie dan direct speelbaar vanaf daar?RobinNL schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:04:
Wie Planet Coaster voor 25 augustus, 18:00uur heeft besteld kan zijn/haar Steam key maandag in de Frontier Store vinden, aldus de nieuwsbrief van 30 september.
[...]
De Party in the Park weekend begint op donderdagavond 19:00uur en duurt tot maandagmiddag 18:00uur, dus iedereen moet gewoon wachten tot die tijd
(Early Birds kunnen na deze tijd uiteraard door blijven spelen.)
Verder zijn er op zaterdag én zondag 3 uur durende livestreams met Bo en Ed! Kijk tussen 19:00uur en 22:00uur mee via het officiële YouTube channel!From Thursday, October 6 at 6PM BST, until Monday, October 10 at 5PM BST, anyone who has pre-ordered the Thrillseeker Edition of Planet Coaster will be able to join the Early Bird owners playing the Planet Coaster Alpha! What’s more, we’ll be coming together for an epic, imaginative, and fun weekend of community livestreams and activity!
Yes, zo ver was ik ;-) Maar ik begrijp nu dat de game gewoon vanuit Steam speelbaar is. Dus ik hoef me geen zorgen te maken over een Steamkey :-) Thanks!RobinNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:20:
De Party in the Park weekend begint op donderdagavond 19:00uur en duurt tot maandagmiddag 18:00uur, dus iedereen moet gewoon wachten tot die tijd(Early Birds kunnen na deze tijd uiteraard door blijven spelen.)
Heeft iemand z'n Steam key al ontvangen? Bij mij staat ie er niet tussen op de Frontier Store. Ik heb Planet Coaster in mei besteld.
Ik heb die ook nog niet ontvangen (besteld in juli). Maar van wat ik begrepen had was dat de pre-orders (voor 25 aug) vanaf vandaag worden geleverd. Ik zou nog even geduld oefenen, en pas woensdag een ticket openen mocht je je key dan nog niet ontvangen hebben.degeens schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:58:
Heeft iemand z'n Steam key al ontvangen? Bij mij staat ie er niet tussen op de Frontier Store. Ik heb Planet Coaster in mei besteld.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Okay, thanks voor je reactie!Soggney schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:04:
[...]
Ik heb die ook nog niet ontvangen (besteld in juli). Maar van wat ik begrepen had was dat de pre-orders (voor 25 aug) vanaf vandaag worden geleverd. Ik zou nog even geduld oefenen, en pas woensdag een ticket openen mocht je je key dan nog niet ontvangen hebben.
Ik dacht dat ik misschien de enige was, maar blijkbaar niet... Hij zal wel komen dan
Edit: ik heb de Steam key ondertussen ontvangen. Hij staat op de Frontier Store bij "My key purchases". Nu nog even geduld
[ Voor 11% gewijzigd door degeens op 03-10-2016 14:10 ]
Hier ook de steam key ontvangen (pre-order van 22 aug.).
Beter op voorhand je key krijgen dan te laatBritske schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:42:
Een beetje blijmaken met een dooie mus. Heb je je steam key, kan je er nog niks mee tot donderdag.
Dan staat hij er alvast in maar ik begrijp dus dat preloading geen optie is en om 19:00 de servers dus overbelast gaan zijn met downloads xDBritske schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:42:
Een beetje blijmaken met een dooie mus. Heb je je steam key, kan je er nog niks mee tot donderdag.
Als ik dan dit lees: " Jongen uit Hoenzadriel maakt digitale versie Efteling-achtbaan (video) " waarin iemand de Baron heeft nagemaakt in Planet Coaster dan ben ik blij dat ik vrijdag lekker een vrije dag heb om ook aan de slag te gaan
Ik verwacht niet dat de servers overbelast zullen zijn. De gamefiles haal je weg via steam en volgens mij zit daar een file cluster achter van akamai. Dat kan genoeg aan. Zeker die paar Planet Coaster pre-orders (laten we een gokje doen... 10.000 preorders?).
Kan weg. Sorry.
[ Voor 86% gewijzigd door Xamsix op 05-10-2016 13:58 ]
PSN/Steam: Xamsix
Ik heb ook geen e-mail ontvangen. Maar normaal gezien kan je je Steam key terugvinden op de Frontier Store bij "My key purchases" (eerst even inloggen).Xamsix schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:55:
Ontvingen jullie de steam key in mail? Ik heb nog niks ontvangen namelijk.
Bedankt om het filmpje te delen. Hier krijg ik ook wel zin van om te spelen... prachtig gemaaktlubbertkramer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 00:04:
[...]
Als ik dan dit lees: " Jongen uit Hoenzadriel maakt digitale versie Efteling-achtbaan (video) " waarin iemand de Baron heeft nagemaakt in Planet Coaster dan ben ik blij dat ik vrijdag lekker een vrije dag heb om ook aan de slag te gaan
[ Voor 51% gewijzigd door degeens op 05-10-2016 14:05 ]
Het zijn er minstens 5x zoveel: Zie hun FY report (8-september) spreken ze van 50.000. Aangezien het toen net 2 weken uit was op Steam, zullen het er ongetwijfeld nog meer zijn.Pikkemans schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:49:
Ik verwacht niet dat de servers overbelast zullen zijn. De gamefiles haal je weg via steam en volgens mij zit daar een file cluster achter van akamai. Dat kan genoeg aan. Zeker die paar Planet Coaster pre-orders (laten we een gokje doen... 10.000 preorders?).
Frontier Developments FY2015-2016 Annual Report & Accounts
Wow dat wist ik niet. Maar alsnog verwacht ik geen overbelasting bij het downloaden a.s. donderdag. Maar mogelijk wel wat connectie issues vanuit de game naar de servers van Frontier (als die er zijn).Soggney schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:42:
[...]
Het zijn er minstens 5x zoveel: Zie hun FY report (8-september) spreken ze van 50.000. Aangezien het toen net 2 weken uit was op Steam, zullen het er ongetwijfeld nog meer zijn.
Frontier Developments FY2015-2016 Annual Report & Accounts
Ik verwacht eigenlijk wel dat zowel de servers van Frontier als Steam stabiel genoeg zullen zijn.Pikkemans schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:47:
[...]
Wow dat wist ik niet. Maar alsnog verwacht ik geen overbelasting bij het downloaden a.s. donderdag. Maar mogelijk wel wat connectie issues vanuit de game naar de servers van Frontier (als die er zijn).
Dit omdat Frontier ook Elite Dangerous host, en daar ook dagelijks genoeg traffic op zit zullen beide partijen wel de traffic kunnen afhandelen.
Ik heb een mail ontvangen voor de steamkey. Pre-order van 23 Aug.
Nog een paar uur en dan gaan de poorten open
19:00u Nederlandse tijd toch?lubbertkramer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:31:
Nog een paar uur en dan gaan de poorten open
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Klopt, vanaf dan is het mogelijk om Planet Coaster te downloaden en te spelen.
Hebben alle alpha mensen die steam versie gratis gekregen?
Heb me maandenlang niet zo bezig gehouden met Planet Coaster, maar kreeg opeens een mailtje met 2 keys die ik op Steam kon activeren.
Heb me maandenlang niet zo bezig gehouden met Planet Coaster, maar kreeg opeens een mailtje met 2 keys die ik op Steam kon activeren.
Tesla M3LR '21
Pre-orders (alpha) zijn allemaal omgezet naar Steam, dus gratis is het natuurlijk nietPlanespotter schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:12:
Hebben alle alpha mensen die steam versie gratis gekregen?![]()
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb ook een mailtje gekregen, al speelde ik de alpha al op Steam. Vervalt de oude gamekey nou, en moet ik 't opnieuw registreren en downloaden?
Deze update is toch enkel zodat de pre-order mensen mee kunnen spelen? Of komt er ook weer nieuwe content etc bij?
Deze update is toch enkel zodat de pre-order mensen mee kunnen spelen? Of komt er ook weer nieuwe content etc bij?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hey, komt deze game eindelijk uit? Of is het nog alpha/beta? Ik begrijp het niet helemaal als ik dit lees
.
Als die uitkomt toch maar eens even aanschaffen!
* Kecin joint het topic
-edit-
Oh wacht, het is dus nog een alpha, en als je een pre-order hebt gedaan kan je dit weekend spelen? Is het nog te pre-orderen? Daar is Steam niet helemaal duidelijk in
* Kecin joint het topic
-edit-
Oh wacht, het is dus nog een alpha, en als je een pre-order hebt gedaan kan je dit weekend spelen? Is het nog te pre-orderen? Daar is Steam niet helemaal duidelijk in

[ Voor 31% gewijzigd door Kecin op 06-10-2016 14:32 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Beta weekend, launch is in novemberKecin schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:30:
Hey, komt deze game eindelijk uit? Of is het nog alpha/beta? Ik begrijp het niet helemaal als ik dit lees.
* Kecin joint het topic
-edit-
Edit:
Uhm zie dat je edit nog meegepakt is, maar heb geen idee. Volgens mij was er wel iets mee maar of dat dan alleen met de prijs is of ook dit weekend durf ik niet te zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 06-10-2016 14:37 ]
Het lijkt erop dat als ik hem nu op Steam koop dat die dan toch de beta vrijgeeft, maar dat wil ik wel zeker weten, anders is het wel zondelubbertkramer schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:36:
[...]
Beta weekend, launch is in november
Edit:
Uhm zie dat je edit nog meegepakt is, maar heb geen idee. Volgens mij was er wel iets mee maar of dat dan alleen met de prijs is of ook dit weekend durf ik niet te zeggen.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Enkel indien je de Thrillseeker Edition koopt.Kecin schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:48:
[...]
Het lijkt erop dat als ik hem nu op Steam koop dat die dan toch de beta vrijgeeft, maar dat wil ik wel zeker weten, anders is het wel zonde.
Source:Make sure you’re ready by pre-ordering the Thrillseeker Edition of Planet Coaster so you can get access and join us during the Alpha weekend. The Thrillseeker Edition also includes Beta Access in early November, a Gold Mascot, Digital Sketchbook, Official Soundtrack, and in-game Golden Baseball Cap for your avatar which will be available at the games release on November 17, 2016.
https://www.planetcoaster...net-coaster-alpha-weekend
EDIT: Blijkbaar moet je deze wel voor het alpha weekend gekocht hebben, zie reactie van CH40S voor meer info.
[ Voor 10% gewijzigd door fifarunnerr op 07-10-2016 08:58 ]
Je hebt 2 key's gekregen voor 2 verschillende producten op steam: - Planet Coaster (met Thrillseeker DLC) en Planet Coaster Alpha.Richh schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:27:
Ik heb ook een mailtje gekregen, al speelde ik de alpha al op Steam. Vervalt de oude gamekey nou, en moet ik 't opnieuw registreren en downloaden?
Wanneer Planet Coaster released wordt, dan verdwijnt de Alpha. Dus redeem zeker je 2de key voor de release versie.
Het is dus geen update, de pre-order mensen kunnen de alpha spelen dit weekend. Maar de finale versie wordt pas in november unlocked.
maw lubbertkramer, het is een alpha weekend, geen beta weekend. Beta wil zeggen feature complete, en daar zitten we nog niet. (Anders zouden we de transport rides kunnen gebruiken).
Ik heb er even mee zitten stoeien, maar ik heb gewoon met de laptop op de bank zitten klooien. Zo zonder muis is het toch wel erg lastig. Geen scroll button maakt het draaien van de camera wel heel lastig. En zonder draaien van de camera is het bijna niet te doen.
Ik ben ook meer aan het klooien dan aan het bouwen. Vooral het aanleggen van paden is een drama.
Dat is inderdaad best lastig. Ook meer doorgewinterde planet coaster gebruikers klagen er over.Sporedd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:28:
Ik ben ook meer aan het klooien dan aan het bouwen. Vooral het aanleggen van paden is een drama.
Veel settings op low en de schaduw maar uitgezet, maar dan trekt mn laptop het aardig en ziet het er toch nog leuk uit. Maar toch de komende maanden maar eens gaan kijken voor een nieuwe pc
Speelt verder lekker behalve die paden inderdaad, maar goed, daar is het nog een Alpha voor. Mis wel de kale shops, maar heb misschien niet goed gekeken, maar zou jammer zijn als je niet zelf meer wat kan bouwen.
Speelt verder lekker behalve die paden inderdaad, maar goed, daar is het nog een Alpha voor. Mis wel de kale shops, maar heb misschien niet goed gekeken, maar zou jammer zijn als je niet zelf meer wat kan bouwen.
Je Hebt inderdaad een shop van 1*1*1 waar je zelf wat omheen kan bouwen
Speelt super soepel hier! Tot nu toe alleen nog maar wat gebouwen zelf proberen te maken, maar dat is nog niet zo makkelijk zeg..
In al die Youtube filmpjes ziet het er zo simpel uit, maar het vergt nog best wat oefening..
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Wat verder op de pagina staat dit:fifarunnerr schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:11:
Enkel indien je de Thrillseeker Edition koopt.
Source:
https://www.planetcoaster...net-coaster-alpha-weekend
Je moet dus de Thrillseeker Edition gekocht hebben voor de start van het alpha weekend, die al begonnen is. Ik denk dus niet, dat je toegang tot het event krijgt, als je nu nog de game koopt.Anyone can join; make sure you have pre-ordered the Planet Coaster Thrillseeker Edition before the start of the Alpha weekend to gain instant access to the game.
En om speciaal om 1 weekend te kunnen spelen is imo ook zonde
This access will be revoked at the end of the Alpha weekend (October 10, 5PM BST). This does not count for Early Bird owners, who will continue to have access up until the game’s release.
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2016 08:44 ]
Ahja, inderdaad. Dat kon dus waarschijnlijk tot gisteren 19u, maar vanaf nu zal dat dan inderdaad niet meer geldig zijn. Ik heb mijn post even aangepast voor degenen die dat nu pas lezen.CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:42:
Wat verder op de pagina staat dit:
Je moet dus de Thrillseeker Edition gekocht hebben voor de start van het alpha weekend, die al begonnen is. Ik denk dus niet, dat je toegang tot het event krijgt, als je nu nog de game koopt.
Gedownload! Nu moet ik eerst @#$% werken en dan vanavond... #excitement
Haha, net toch maar een tweedehands gtx560 gekocht om het spel een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien. Hij is zonder een upgrade echt niet vooruit te branden. Op zich was het wel tijd voor een upgrade, maar nu heb ik een goede reden.
Maar om daar nu 200 euro voor uit te gaan geven vond ik een beetje teveel van het goede.
Maar om daar nu 200 euro voor uit te gaan geven vond ik een beetje teveel van het goede.
Het is gewoon mogelijk om de Thrillseeker Edition nu te kopen om tijdens het Party in the Park weekend (tot maandag 18:00uur) te kunnen spelen. Al koop je het op zondag op maandag, je zal de Alpha kunnen spelen tot het eindeCH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:42:
Je moet dus de Thrillseeker Edition gekocht hebben voor de start van het alpha weekend, die al begonnen is. Ik denk dus niet, dat je toegang tot het event krijgt, als je nu nog de game koopt.
[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 07-10-2016 14:16 ]
Hmmm, waar staat dat dan? Op die pagina staat immers iets heel anders.RobinNL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:15:
Het is gewoon mogelijk om de Thrillseeker Edition nu te kopen om tijdens het Party in the Park weekend (tot maandag 18:00uur) te kunnen spelen. Al koop je het op zondag op maandag, je zal de Alpha kunnen spelen tot het einde
Ik heb het net aan Edward Lewis (Community Manager) gevraagd via Twitch. Hij antwoordde dat je zelfs op het laatste moment Planet Coaster Thrillseeker Edition kan kopen om nog eventjes mee te doen met het alpha weekendCH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:16:
[...]
Hmmm, waar staat dat dan? Op die pagina staat immers iets heel anders.
Ik heb de vraag ook eerder aan Bo (Community Manager) gesteld via Twitter, om het even zwart op wit te krijgen
Edit: https://www.twitch.tv/edwardclewis/v/93480595 (08:16)
[ Voor 9% gewijzigd door RobinNL op 07-10-2016 15:00 ]
Hmmm, oke. Nice. 
Iemand die trouwens weet wanneer wooden coasters gaan komen?
Ik weet dat men eerst de transport rides gaan doen, maar iemand die een statusupdate weet voor wooden coasters? Enige wat ik kan vinden is dat de transport rides eerst gingen doen en dat wooden coasters later volgen, maar dat zijn berichten van zo'n 4 maanden geleden. Heb toch niet al te veel gemist, hoop ik?
Iemand die trouwens weet wanneer wooden coasters gaan komen?
[ Voor 90% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2016 16:03 ]
Wooden coasters zullen met de release verschijnen of later, wanneer Frontier extra tijd nodig heeft. Dit werd een keer in een livestream vermeld zover ik weet (of met een Q&A). Frontier wil niks afleveren wat niet helemaal af is (behalve voor de alpha dan, maar wij zijn er om dingen te laten verbeteren). Wanneer transport rides komen... Zeker met de release, al is er ook al een kans dat we transport rides in de bèta krijgen.CH40S schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:53:
Hmmm, oke. Nice.
Iemand die trouwens weet wanneer wooden coasters gaan komen?Ik weet dat men eerst de transport rides gaan doen, maar iemand die een statusupdate weet voor wooden coasters? Enige wat ik kan vinden is dat de transport rides eerst gingen doen en dat wooden coasters later volgen, maar dat zijn berichten van zo'n 4 maanden geleden. Heb toch niet al te veel gemist, hoop ik?
Ook over waterattracties wil Frontier nog niks kwijt. Hier moeten we gewoon op een reactie wachten.
Woei alpha acces, oh game start niet, ah, windows update laten doen is de oplossing, oh, updates downloaden niet... Dus...
Ik heb overigens maar 1 key gekregen waarbij ik dus planet coaster en de alpha kreeg.Soggney schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:26:
[...]
Je hebt 2 key's gekregen voor 2 verschillende producten op steam: - Planet Coaster (met Thrillseeker DLC) en Planet Coaster Alpha.
Wanneer Planet Coaster released wordt, dan verdwijnt de Alpha. Dus redeem zeker je 2de key voor de release versie.
Het is dus geen update, de pre-order mensen kunnen de alpha spelen dit weekend. Maar de finale versie wordt pas in november unlocked.
maw lubbertkramer, het is een alpha weekend, geen beta weekend. Beta wil zeggen feature complete, en daar zitten we nog niet. (Anders zouden we de transport rides kunnen gebruiken).
Zal waarschijnlijk in een dlc komen net zoals bij RCT3.RobinNL schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:46:
[...]
Ook over waterattracties wil Frontier nog niks kwijt. Hier moeten we gewoon op een reactie wachten.
[ Voor 15% gewijzigd door Xepos op 08-10-2016 03:31 ]
toen ik mijn alpha registreerde had ik maar 1 key, hebben ze zeker voor dit weekend aangepast?Soggney schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:26:
[...]
Je hebt 2 key's gekregen voor 2 verschillende producten op steam: - Planet Coaster (met Thrillseeker DLC) en Planet Coaster Alpha.
Daarom dat ik de volgende screenshot zie voorbijkomen op de fora van PC?Xepos schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:40:
[...]
Ik heb overigens maar 1 key gekregen waarbij ik dus planet coaster en de alpha kreeg.
https://forums.planetcoas...634&viewfull=1#post105634
De thrillseeker key (die jij normaalgezien ook hebt) is dus voor de release versie, maar die keys werden toen nog niet gegenereerd omdat het toen nog niet nodig was. Ik zou als ik jou was nog even inloggen op de frontierstore.
Wie heeft er ook last van het volgende?
Als ik op de searchbox klik om bijvoorbeeld "stucco"
te zoeken duurt het wel 5 tot 10 sec. Dat ik kan gaan typen. Geld voor alle invulvelden....levert een freez op, zwaar irritant. Verder erg nice allemaal
Als ik op de searchbox klik om bijvoorbeeld "stucco"
Jep ik herken het probleem ook. Al is 10 sec wat erg lang bij mij is het 3-5 sec, blijft vervelend.
Ik heb mijn thrillseeker key ook gekregen samen met de alpha versie. Misschien dat ze tussendoor iets hebben veranderd.Soggney schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:04:
[...]
Daarom dat ik de volgende screenshot zie voorbijkomen op de fora van PC?
https://forums.planetcoas...634&viewfull=1#post105634
De thrillseeker key (die jij normaalgezien ook hebt) is dus voor de release versie, maar die keys werden toen nog niet gegenereerd omdat het toen nog niet nodig was. Ik zou als ik jou was nog even inloggen op de frontierstore.
[ Voor 77% gewijzigd door Xepos op 08-10-2016 15:22 ]
Ik deed dit gistermiddag eventjes. Ben ik nou de enige die de besturing van dit spel echt mega brak vind?
Ik had op bepaalde momenten redelijk wat lagg. Zal de graphics wat lager instellen want ik speel wel op 2560x1140. Maar gewoon de het zoomen e.d. vind ik echt heel slecht en totaal niet intuïtief werken.
Ik had op bepaalde momenten redelijk wat lagg. Zal de graphics wat lager instellen want ik speel wel op 2560x1140. Maar gewoon de het zoomen e.d. vind ik echt heel slecht en totaal niet intuïtief werken.
Always look on the bright side of life.
Ik ben ook vaak aan het stoeien om de camera op de juiste positie te krijgen. Misschien komt dit doordat ik meer gewend ben om in een 2d vlak te werken (SCADA tekenen bijv.). Soms heb ik ook dat de camera bij een heel kleine beweging van de muis heel grote bewegingen maakt. Als ik dan wat in- en uitzoom en wat op en neer beweeg gaat dit weer weg.Clifdon schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:24:
Ik deed dit gistermiddag eventjes. Ben ik nou de enige die de besturing van dit spel echt mega brak vind?
Zoomen gaat niet heel geweldig nee. Besturing verder is op zich wel OK, met WASD en het scrollwiel.
Ik vond het overigens wel jammer, dat er niet even een kleine update was gedaan met wat kleine toevoegingen (zoals de scifi theme waar ze mee bezig zijn) en/of verbeteringen er in, zodat er tenminste reden was voor een feestje, nu was het gewoon de reeds uitgegeven alpha 3, een gemiste kans van Frontier, imo. Nu was er (naar mijn idee) vrij bombastisch gedaan erover en dat je hem zo snel mogelijk moest activeren (code ophalen voor Steam e.d.) om vervolgens blij gemaakt te worden met een dooie mus, als early access speler.
[ Voor 77% gewijzigd door CH4OS op 10-10-2016 08:48 ]
Ik heb dit weekend ook even gespeeld.
Mijn pc is niet van de beste (i7 2600k & HD6950) maar het viel me op dat je echt pixels kon zien.
Zelfs als ik alles op high had gezet zag het er echt niet goed uit. (+-15 fps op high)
Nog iemand dit opgevallen of ligt het echt aan mijn pc?
Mijn pc is niet van de beste (i7 2600k & HD6950) maar het viel me op dat je echt pixels kon zien.
Zelfs als ik alles op high had gezet zag het er echt niet goed uit. (+-15 fps op high)
Nog iemand dit opgevallen of ligt het echt aan mijn pc?
Pixels zie je natuurlijk sowieso, zonder pixels, geen beeld.
Ik begrijp dus even niet helemaal wat je exact bedoeld, wellicht bedoel je dat het niet super scherp was? Daar heb ik bij mij geen last van, al heb ik een wat zwaardere PC, met een i7 4790k en een GTX 980.
Fout verwoord inderdaad.CH40S schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:47:
Pixels zie je natuurlijk sowieso, zonder pixels, geen beeld.Ik begrijp dus even niet helemaal wat je exact bedoeld, wellicht bedoel je dat het niet super scherp was? Daar heb ik bij mij geen last van, al heb ik een wat zwaardere PC, met een i7 4790k en een GTX 980.
Probleem is dat je soms echt zwarte pixels / onscherpe pixels zichtbaar zijn.
Nu ik voldoe niet aan de minimum specs maar als ik het op high zet zou het normaal toch in orde zijn maar dan minder fps?
Minimum specs vanuit de topicstart:
Het valt op zich dus nog wel mee.De alpha systeemeisen zijn:
Windows 7 64bit or nieuwer
Intel Core i5 -2300, AMD FX-4300 of beter
8GB Ram
Nvidia GTX 560 / ATI Radeon 7850 met 2GB of videogeheugen of beter
Als het echt een probleem is, zou de GPU upgraden voldoende moeten zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 10-10-2016 12:11 ]
Heb je dynamic resolution toevallig op High staan?frye schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:11:
[...]
Fout verwoord inderdaad.
Probleem is dat je soms echt zwarte pixels / onscherpe pixels zichtbaar zijn.
Nu ik voldoe niet aan de minimum specs maar als ik het op high zet zou het normaal toch in orde zijn maar dan minder fps?