Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 05:33
Er staat nu een zeer uitgebreide preview van de scenario-editor op youtube en ook af en toe een extratje wat de 1.4 update allemaal gaat brengen, bijv. vieze wc's en werkende reclame-schermen voor shops of attracties.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 13:31
rhodium schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:43:
Er staat nu een zeer uitgebreide preview van de scenario-editor op youtube en ook af en toe een extratje wat de 1.4 update allemaal gaat brengen, bijv. vieze wc's en werkende reclame-schermen voor shops of attracties.

[video]
Ben ik de enige die scenario editor nou niet echt hoog op zijn lijst had staan? Ik had liever iets in-game gehad wat groots was.

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Een scenario editor kan enorm veel gameplay toevoegen dankzij de Workshop. Ik ben excited, maar ik hoop wel dat de missies niet onmogelijk gaan worden. Daarnaast zijn alle kleine toevoegingen zoals vieze WC's en picknicktafels erg welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-08 21:52
rejer schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:29:
[...]

Ben ik de enige die scenario editor nou niet echt hoog op zijn lijst had staan? Ik had liever iets in-game gehad wat groots was.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Zie liever een scenery editor. Elke keer dat saaie vierkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
Murc1elag0 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:22:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens! Zie liever een scenery editor. Elke keer dat saaie vierkant..
scenery editor? Vierkant?

Bedoel je de park size?

Deze blijft weliswaar rechthoekig maar is aanpasbaar in hoogte, breedte en diepte in de scenario editor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenderB
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-08 09:37
De Anniversary Update is live!

Hieronder een link naar de update notes:

https://forums.planetcoas...otes!?p=216599#post216599

Ben benieuwd hoe de nieuwe features werken, vanavond maar eens aan de slag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04

Mauz1978

Console War Veteran

fenderB schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:09:
De Anniversary Update is live!

Hieronder een link naar de update notes:

https://forums.planetcoas...otes!?p=216599#post216599

Ben benieuwd hoe de nieuwe features werken, vanavond maar eens aan de slag :)
Eindelijk echte restaurantjes! Het ziet er zo gezellig uit als ze met zn allen op het terras zitten!! Lang op gewacht, maar was het waard!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:22
Vanavond maar weer eens oppakken na de nieuwe update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:48
Ik heb het spel van het weekend gekocht in de sale. Ik zat er al een tijdje op te broeden.

Ik snap er nog niet superveel van, maar is er ook een mogelijkheid om met helemaal niks dan wat geld te beginnen en van scratch af aan een park te starten?
En dan dus niet sandbox waarin ik oneindig veel geld heb.

Als ik career doe dan begin ik toch altijd al met een beetje park. Ik zou graag helemaal nik swillen en een budget willen hebben en dan uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Heb het spel ook afgelopen weekend in de sale gekocht, voor de kids en mezelf. Nu heb ik met het engels geen enkel probleem, maar voor de kids is het wel wat lastiger. Nu las ik dat de game ook andere talen zoals NL ondersteund, hiervoor moet je dan de vertaling van allerlei text in een .xml file hebben staan. Is er al een NL vertaling die af is? Of moet die sowieso weer helemaal bijgewerkt worden nu de anniversary update live is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Heb hem ook gekocht. Eerst maar even kijken naar wat goede YouTube tutorials ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
beebie121 schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:41:
Ik heb het spel van het weekend gekocht in de sale. Ik zat er al een tijdje op te broeden.

Ik snap er nog niet superveel van, maar is er ook een mogelijkheid om met helemaal niks dan wat geld te beginnen en van scratch af aan een park te starten?
En dan dus niet sandbox waarin ik oneindig veel geld heb.

Als ik career doe dan begin ik toch altijd al met een beetje park. Ik zou graag helemaal nik swillen en een budget willen hebben en dan uitbouwen.
Volgens mij heet die mode "Challenge mode"? Hij bestaat in ieder geval wel in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
msnguy schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:08:
[...]

Volgens mij heet die mode "Challenge mode"? Hij bestaat in ieder geval wel in het spel.
Sterker nog.
Je kan het nu zelf helemaal bepalen en instellen met de scenario editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Laatst online: 08-09 18:54
Er is een patch met wat bug fixes.

Hi all, hot off the press, we have update 1.4.3 rolling out now! Below are the fixes and changes for this update.

Bug Fixes
- Resolved a crash that could occur when playing scenarios with certain scenario editor objectives.
- Fixed an issue where guests would sometimes choose very narrow sections of path to walk on.
- General stability fixes and improvements.

Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar weer eens wat aandacht in PC gestoken oOo

Vind de toevoeging van de picnic bankjes tof, maar gasten gebruiken ze bijna niet tenzij ze midden in het pad staan :(

album

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iXUY2Fj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Wrong topic

[ Voor 95% gewijzigd door Extigo op 01-12-2017 07:07 . Reden: oeps ]

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vraagje

Ik was vroeger nogal fan van RTC zootycoon en Themepark.
Maar dan met name voor het management gedeelte, en niet zozeer vanwege het zelf bouwen van rollercoasters.

Ik keek dan ook uit naar dit spel, maar dat viel nogal tegen nadat ik het bij iemand gezien had.
Het ging daar voornamelijk om in een sandbox mooie atracties/parken te bouwen. Qua management gedeelte was er niet echt veel te doen.

Ondertussen zijn we tig versies verder, is dat in de huidige versie nog steeds zo ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
heuveltje schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:21:
Vraagje

Maar dan met name voor het management gedeelte, en niet zozeer vanwege het zelf bouwen van rollercoasters.

Ik keek dan ook uit naar dit spel, maar dat viel nogal tegen nadat ik het bij iemand gezien had.
Het ging daar voornamelijk om in een sandbox mooie atracties/parken te bouwen. Qua management gedeelte was er niet echt veel te doen.

Ondertussen zijn we tig versies verder, is dat in de huidige versie nog steeds zo ?
De nadruk van het spel ligt heel erg op het creatieve aspect.

Ik vind het management gedeelte niet slecht, maar het is ook niet beter dan andere simulatie builder games die op de markt zijn.

Is het beter dan zeg een jaar geleden?

Een klein beetje, er zijn in het afgelopen jaar wat aspecten toegevoegd om het management wat breder te maken (security, staff buildings). Maar het is duidelijk dat het spel de voorkeur geeft aan visuals.

De scenario editor zorgt en dan weer voor dat je zelf meer uitdaging kan toevoegen. Maar zoals met zoveel management spellen is het relatief eenvoudig een werkwijze te vinden die altijd werkt, en dan is het management deel zoals ik al zei niet beter dan andere games.

RCT, zoo tycoon en Theme Park zitten gewoon op hetzelfde niveau vindt ik, waarbij RCT en Theme Park weer visueel ernstig tekort schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenderB
heuveltje schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:21:
Vraagje

Het management gedeelte in Planet Coaster is wel veel uitgebreider dan dat het bij eerdere releases was. Zoals Luuknoord aangeeft zijn er veel zaken toegevoegd maar ligt de focus hier niet.

Vind het zelf het leukste om in de sandbox aan de gang te gaan, bouw ik een coaster die best nice is, om vervolgens zonder inspiratie te zitten, waardoor ik een nieuwe sandbox begin :?

Heb tot nu toch geen DLC's gekocht, maar ga het met het Adventure Pack toch wel doen samen met het Spooky Pack.

Persoonlijk vind ik het toch wel een beetje jammer dat er veel functies/attracties (nog) niet in het spel zitten. Los van een aantal attracties zijn er dingen die ik echt mis bij het maken van achtbanen, zoals een remise, met mogelijkheid om afhankelijk van de drukte in je wachtrij extra treinen in te zetten, dubbele stations voor hogere load/reload tijd en switch-tracks, voor o.a. remise/station, maar ook om een achtbaan achteruit over een nieuw stuk track te laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
fenderB schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:33:
[...]
Persoonlijk vind ik het toch wel een beetje jammer dat er veel functies/attracties (nog) niet in het spel zitten. Los van een aantal attracties zijn er dingen die ik echt mis bij het maken van achtbanen, zoals een remise, met mogelijkheid om afhankelijk van de drukte in je wachtrij extra treinen in te zetten, dubbele stations voor hogere load/reload tijd en switch-tracks, voor o.a. remise/station, maar ook om een achtbaan achteruit over een nieuw stuk track te laten rijden.
Eens. Dat lees je ook veel op het PC forum. Ze verzinnen nieuwe dingen, maar dan is het het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Luuknoord schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:39:
[...]

Eens. Dat lees je ook veel op het PC forum. Ze verzinnen nieuwe dingen, maar dan is het het net niet.
Nu heb ik daar ook al e.e.a. voorbij zien komen over mods, wie weet wat er nog kan komen mits de community een contributie mag leveren aan de ontwikkeling van Planet Coaster.

Ben echt nieuwsgierig naar wat de developers op de backlog hebben staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 10€ op steam nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, spel is net een jaar oud en nu al in de online dumpbak. 8)7

Nu het Adventure Pack uit is vind ik het wel weer even leuk, ben nu bezig met een challenge (Festive Funlands) en ga straks weer bezig met een nieuw compleet park :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SanderTje! schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:50:
[...]

Ja, spel is net een jaar oud en nu al in de online dumpbak. 8)7

Nu het Adventure Pack uit is vind ik het wel weer even leuk, ben nu bezig met een challenge (Festive Funlands) en ga straks weer bezig met een nieuw compleet park :)
helaas is die trend ingezet door sites als humblebundle: veel games voor heel weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
mschol schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:51:
[...]
helaas is die trend ingezet door sites als humblebundle: veel games voor heel weinig
Ja en? Is toch geen probleem dat ze meer mensen proberen te bereiken? Is alleen maar goed voor een eventuele opvolger of volgend spel.

Heb zelf full price betaald maar je kan wel aannemen dat degene die dat nog niet gedaan hebben nooit veel geld gaan uitgeven aan deze game.

En Steam sales waren er eerder dan Humble bundle dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Beakzz schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:11:
[...]

Ja en? Is toch geen probleem dat ze meer mensen proberen te bereiken? Is alleen maar goed voor een eventuele opvolger of volgend spel.

Heb zelf full price betaald maar je kan wel aannemen dat degene die dat nog niet gedaan hebben nooit veel geld gaan uitgeven aan deze game.

En Steam sales waren er eerder dan Humble bundle dus...
probleem is dat men heel snel (echt snel) niet bereid is een normale prijs meer te betalen, wat uiteindelijk resulteert in veel minder inkomsten

ik heb overigens de alpha early bird gekocht toen het kon a €70; geen moment spijt van

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuknoord
Afgelopen kerst lekker weer eff bezig geweest.
Hierbij wat screens van mijn adventure park.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VokVwIxh.jpg
Overzicht park tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0hn0nzrh.jpg
kleine haven met de coaster Inferno

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ktx9r8Uh.jpg
Een scene in mijn darkride. Deze is gebaseerd op een jungle met duistere wezens.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rf5O1lqh.jpg
De flatride Sky Ace, lekker druk ook.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V8ZNDHNh.jpg
Station voor de bootrit. Deze brengt je langs diverse animatronics.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wh8OBCSh.jpg
Een rol over het pad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fecxqv7h.jpg
Hoge bocht houten coaster.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hNjbIDkh.jpg
Overzicht 2e deel coaster Inferno

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lPXEfFph.jpg
Nacht overzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uVHOoy5h.jpg
Vlak na de lancering.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AUu0YTFh.jpg
Dark Ride showgebouw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e0G53Syh.jpg
Stations gebouw houten coaster

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4xyXguPh.jpg
Nacht overzicht Inferno

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sgNVzkxh.jpg
Dag overzicht Inferno coaster

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KSOuU3fh.jpg
Dark Ride showgebouw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7yCFZlh.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Luuknoord op 02-01-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Ik heb het spel al een tijd maar nooit echt gespeeld omdat het met een trackpad lastig is (op mn gaming laptop, speel zelf veel race games dus een muis is toch niet echt nodig).

Anyway muis van mn werk ga ik aansluiten dus moet dat verholpen zijn maar je kan dingen zoals het Disney kasteel of de Python downloaden maar als ik ze open hebben ze vaak hun "eigen" park. Hoe krijg ik bijvoorbeeld het Disney kasteel en de Python in 1 park?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Ja, das een lastige. Dan moet je echt zoeken naar alleen de blueprint. Het moeten dus geen savegames zijn. Maar dat is lastig te zien op Steam. Volgens mij hebben alle parken op Steam automatisch de tag "park". Maar ik ben niet zeker. Een blueprint zonder de tag "park" is dus wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11-09 23:48
Luuknoord schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:41:
Ja, das een lastige. Dan moet je echt zoeken naar alleen de blueprint. Het moeten dus geen savegames zijn. Maar dat is lastig te zien op Steam. Volgens mij hebben alle parken op Steam automatisch de tag "park". Maar ik ben niet zeker. Een blueprint zonder de tag "park" is dus wat je zoekt.
Ah thnx.
Ik zal straks eens gaan vogelen :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb het spel een tijd geleden aangeschaft voor de pc (steam), speel nu een tijdje, maar heb een vaag probleem:
In mijn park komen geen bezoekers meer. Het park had 11K bezoekers, nu is het teruggelopen naar 7K, ik heb het een tijd in de gaten gehouden, maar er komt gewoon niemand meer.
Het park is open, er staan marketing programma's aan, er zijn veel attracties, geen idee dus waar het aan ligt. Hebben jullie enig idee?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:29:
Ik heb het spel een tijd geleden aangeschaft voor de pc (steam), speel nu een tijdje, maar heb een vaag probleem:
In mijn park komen geen bezoekers meer. Het park had 11K bezoekers, nu is het teruggelopen naar 7K, ik heb het een tijd in de gaten gehouden, maar er komt gewoon niemand meer.
Het park is open, er staan marketing programma's aan, er zijn veel attracties, geen idee dus waar het aan ligt. Hebben jullie enig idee?
Een max aantal bezoekers ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Paulus07 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:51:
[...]

Een max aantal bezoekers ingesteld?
Waar kun je dat instellen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
https://steamcommunity.co...6519/#c133261369998144710
There is an option to limit the guests in the Park Management tab. I think it's under the tab on the left with the ticket icon (can't remember the name right off).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Gister ook wezen rommelen met Planet Coaster. Erg verslavend spel moet ik zeggen. Omdat ik veel meer ben van spelenderwijs leren dan duizend YouTube-filmpjes kijken ben ik gewoon maar begonnen in sandbox. Heb de basis al best onder de knie. De parkmanagement er omheen is voor mij nog wel sterk wennen. Zit ik lekker een rollercoaster te bouwen, wat soms wel minstens een half uur kan duren, is je halve personeel blijkbaar weggelopen vanwege ontevredenheid. Dat soort micromanagement had er van mij wel uit gemogen, vind de managing daaromtreent bij de klassieke RCT's wel genoeg.

Het is wel even omschakelen, als verstokte RCT (1 en 2)-speler om niet meer in vaste rails-stukjes te denken, maar elk stukje vrij te manipuleren. Enerzijds geeft dit meer controle, anderzijds vind ik het soms weer lastiger om bijvoorbeeld een g-kracht-acceptabele twist te maken, of een grote hobbel (hoe heet dat in rollercoaster-land) die exact symmetrisch is. Ook vind ik de symbooltjes soms wat verwarrend en draai ik heel vaak per ongeluk een stuk rails (die lengtepijltjes) ipv dat ik hem verleng (lengtepijltjes + meetlint-knop). Heb ook nog vaak dat ik net een mooi stukje rails heb gevormd en dat ik dan per ongeluk op een ander stuk rails klik, waardoor hij het net bedachte stukje rails helemaal cancelt. Als ik dan opnieuw dat stukje rails wil maken is het weer de standaardvorm helaas. Zou mooi zijn als hij je bedachte vorm even onthield.

Maar al met al komen er best leuke creaties uit en zijn ze in tegenstelling tot RCT eerder wat te laf dan ultra-extreem, zoals ze dat noemen bij RCT.

Het zelf bouwen van thematische props is weer helemaal niet m'n ding, dat is me te veel detail en creatief werk, wat dat betreft mikken ze iets meer op de Kerbal Space Program, Minecraft, Spore, speler die dat soort dingen juist leuk vond aan genoemde games.

De beleving van een pretpark komt heel mooi naar voren vind ik, ik krijg er echt zo'n Walibi-gevoel van, en ook dat je daadwerkelijk in elke attractie kan draagt hier heel erg aan bij. Het is ook niet even een truukje die camera-modus, nee alles is echt realtime en je andere attracties gaan gewoon door en de mensen die je ziet lopen blijven ook die personen nadat je uit bent gestapt, heel mooi geïntegreerd allemaal.

Heb nu een park met 2800 bezoekers. Moet maar even kijken hoe m'n i7 2600k @ 4.4 Ghz en m'n GTX 970 en 16GB ram dit spel met andere grotere maps gaan uithouden, het is niet het nieuwste spul, maar ook weer niet de minste. Qua recommendations stond hij in ieder geval al niet op z'n hoogst, dat heb ik maar zo gelaten. Depth of Field staat bijv. helemaal uit, dat is vaak ook enorm zwaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Dit mag dan misschien niet gemaakt zijn in Planet Coaster ook al is er een Space Mountain gemaakt in Planet Coaster is dit project gemaakt in No Limits Coaster 2 compleet gestoord te noemen aan de details die erin zitten. De video is frans en nogal lang met 2 uur maar het laat wel goed zien hoe ongelooflijk veel werk in dit 10 jarig project zit.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Hakker schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:22:
Dit mag dan misschien niet gemaakt zijn in Planet Coaster ook al is er een Space Mountain gemaakt in Planet Coaster is dit project gemaakt in No Limits Coaster 2 compleet gestoord te noemen aan de details die erin zitten. De video is frans en nogal lang met 2 uur maar het laat wel goed zien hoe ongelooflijk veel werk in dit 10 jarig project zit.
[video]
Had 'm van de week ook al gezien, echt een prachtig project wat deze man heeft gemaakt.
Wel lullig, heeft hij zijn project af, dopen ze de achtbaan om tot Hyperspace Mountain :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

fenderB schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Had 'm van de week ook al gezien, echt een prachtig project wat deze man heeft gemaakt.
Wel lullig, heeft hij zijn project af, dopen ze de achtbaan om tot Hyperspace Mountain :p
Dit is de orginele. zoals in 1993 is gemaakt. Sinds 2005 is Space Mountain al naar Mission 2 gegaan die al anders was, maar eerlijk gezegd mogen ze weer terug naar De La Terre A La Lune gaan. Mission 2 was al een acheruitgang en Hyperspace Mountain is ook maar half gedaan.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fenderB
Hier een aantal screenshots van het park dat ik nu aan het bouwen ben. Ik heb geen statistieken bijgehouden, maar schat dat ik er toch al wel 50+ uur aan besteed heb in de afgelopen 7 weken (Pffffrt wat zijn die custom supports een geduldige klus...).
Heeft iemand nog suggesties en/of aanvullingen zodat ik dit "adventure"-gedeelte af kan maken?

In eerste instantie was de 'Tikichiki's Revenge' een Barghest, maar heb hier B&M floorless trains aan toegevoegd, zodat je een idee van "The Smiler" uit Alton Towers hebt, maar dan in een vrij eenvoudige en korte lay-out. Het concept van deze coaster is (los van de Tikichiki masoctte die ooit nog ergens rond gaat lopen) is een begin zoals de nog op te leveren Time Traveler (zie youtube link), maar dan een stuk compacter én korter, welke je door een verloren Maya gebied neemt.

https://www.youtube.com/watch?v=kK8JRA5OMpE&t=164s

Gezien ik me nog nog nooit bezig heb gehouden met het uploaden van video's zullen jullie het tot nu toe moeten doen met screenshots uit Planet Coaster 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JjS3KFD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8n7qBDa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hioOl5E.jpg

p.s. Nog een foto van een op 'Cheetah Run - Busch Gardens' geinspireerde coaster in hetzelfde park:

onderstaande screenshot was in de beginfase van het park, je ziet Tikichiki's Revenge hier nog niet, moet nog e.e.a. aan supports worden aangepast

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6bLbxXS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ff0OoEJ.jpg

edit: typo's

[ Voor 21% gewijzigd door fenderB op 27-02-2018 11:21 . Reden: Thumbnails bewerkt ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fenderB
Een hoop uurtjes verder, hier wat screenshots van de vorderingen tot nu toe, mijn doel is om de hele map vol te bouwen, hopelijk kan mijn pc dit nog aan, tegen de tijd dat de map is ingeladen (<20k scenery items) heb ik een bakje koffie gezet en opgedronken :p Wegens performance is het park gesloten voor bezoekers, zo kan ik nog op een redelijke 30FPS aan de slag.

V8: Full Throttle
Veel werk om de betonblokken onder de supports boven water te laten komen, op de achtergrond zie je de supports van de op Cheetah Hunt geinspireerde coaster.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6oa6Rqu.jpg

Tikichiki's Revenge
De layout van de baan was al definitief, zoals je ziet heb ik custom supports toegevoegd, een vista-point, restaurants onder de 2e blockbrakes, en héél errug véél planten. Ik wil nog een paar kleine ruïnes maken waar de baan doorheen gaat.

Uitzicht vanuit het vista point
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R9Y7RY8.jpg

Deze is een meter of 20 verder, vanaf de boom die je op de vorige foto ziet staan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jnX1rw4.jpg

Dive loop met custom supports, meteen na de 1st drop uit het station, op de achtergrond zie je het station van een (nog naamloze) shuttle coaster
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HBolGfd.jpg

Hier wat interactie waar je met Tikichiki's Revenge door het station van de shuttle gaat
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O8ZqVcP.jpg

Overview van de launch 'bridge', op de achtergrond de 2e block section
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tc1Y7by.jpg

Pitfall
Nieuwe spinning coaster, neemt je op avontuur door de jungle, waar je met een hoog tempo door de bomen vliegt en door ruines/grotten duikt (let niet op die zwevende boom → WIP :) )

Zicht vanuit de wachtrij
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/68hlQk3.jpg

Kleine impressie van Pitfall
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g0ZiQDD.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door fenderB op 27-02-2018 11:33 . Reden: Thumbnails bewerkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
Het ziet er altijd zo lekker zonnig uit in die parken :) Kunnen we wel gebruiken op dit moment.
Een hoop uurtjes
Is denk ik nog een understatement, dat zijn supermooie plaatjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planet parkinglot :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZwVBMmT.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KZGC9iP.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

cracking cloud schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:13:
Het ziet er altijd zo lekker zonnig uit in die parken :) Kunnen we wel gebruiken op dit moment.
Tis hier anders prachtig blauwe lucht en stralende zon hier 8)

(wel 3 graden ofzo -O- dat dan weer wel :P )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Beetje jammer dat ze zo weinig doen met deze game. Het enige wat de dev de laatste tijd doet is wat community gemaakte dingen promoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
rejer schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:38:
Beetje jammer dat ze zo weinig doen met deze game. Het enige wat de dev de laatste tijd doet is wat community gemaakte dingen promoten.
weinig? er komy meer dlc uit dan ik überhaupt had verwacht.. recentelijk nog die adventures dlc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenderB
mschol schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:06:
[...]

weinig? er komy meer dlc uit dan ik überhaupt had verwacht.. recentelijk nog die adventures dlc
Ik verwacht in de 1e helft van april nog een update, er komt een nieuw systeem zodat je eenvoudiger paden op hellend terrein kunt maken, dit stond voor de vorige sprint in de planning, maar was nog niet klaar voor release.

Statement Frontier: https://forums.planetcoas...regarding-Path-Tunnelling

En @rejer, er zullen vast nog wel updates uitkomen, kijk maar naar Elite Dangerous. Waarschijnlijk zit het hem vooral in het gebruik van Frontier's eigen Cobra-engine, alles is hierin maatwerk, waardoor alles enorm tijdrovend is. En die community, dat hebben we zelf in de hand :)

Tip: als je in een donkere omgeving licht nodig hebt → druk op L voor de zaklamp

Net nog wat theming toegevoegd aan Pitfall, het begint ergens op te lijken :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KotuZOs.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door fenderB op 01-03-2018 08:15 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fenderB
Op dinsdag 27 maart gaat de nieuwe update van Planet Coaster live!
Deze bestaat uit 2 delen, een algemene update, en een deel met paid content: Studio Pack

Gratis update
  • Hotels, zodat je je gasten langer in/om je parkt kunt houden
  • auto path tunneling, hiermee kun je (eindelijk) op een eenvoudigere manier verhoogde en ondergrondse paden maken
  • Triggerable 'flexi-colour' op objecten, ik neem aan om scenery pieces van kleur te laten veranderen
  • Triggerable day-nighttime cyclus
Studio Pack (€ 10,99)
  • Vooral heel nieuwe animatronics, waaronder stuntfiguranten, props, voertuigen, en effecten
  • Nieuwe scenery pieces
  • Big Screen Tour
  • Kan zowel als transport rit als attractie worden gemaakt, hiermee kun je een tour door een show maken, zoals Disney Studio Tours. Ik vermoed dat je deze voor een x-periode kan laten stoppen, om een animatie af te spelen
Afbeeldingslocatie: https://cdn5.dlp-media.com/resize/mwImage/1/640/360/90/wdpromedia.disney.go.com/media/wdpro-dlp-assets/prod/fr-fr/system/images/n014788_2020apr14_studio-tram-tour-behind-the-magic_16-9.jpg
  • Re-Motion
  • Simpel gezegd: een ritje op een robotarm. Waarschijnlijk net zo te configureren als de Huntsman, ik verwacht zoiets als hieronder, maar dan op een track geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R67ZZAg.png
  • [b]https://photos.smugmug.com/Amusement-Park/Six-Flags-Fiesta-Texas-101505/i-CBBPz7d/0/5889f658/L/S%26Stower1-L.jpg[/b][/li]
  • Multi-drop tower, lijkt me dat dit twee dingen kunnen zijn, een S&S Space Tower, of iets zoals het Hollywood Terror Hotel/Guardians of the Galaxy
Afbeeldingslocatie: https://photos.smugmug.com/Amusement-Park/Six-Flags-Fiesta-Texas-101505/i-CBBPz7d/0/5889f658/L/S%26Stower1-L.jpg
S&S Space Shot

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/48/TowerOfTerror_MGM.jpg/1024px-TowerOfTerror_MGM.jpg
Hollywood Tower of Terror

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/10/GOTG_ride_%2834404621430%29.jpg/1280px-GOTG_ride_%2834404621430%29.jpg
Guardians of the Galaxy: Mission Breakout

Hier nog een screenshot die door Frontier is gedeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8ALsWHN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
Superleuk al die props, maar geef me gewoon een uitdagende game in plaats van enkel bouwen. Zo veel potentie, maar het slappe management gedeelte zorgt er voor dat ik nog geen 20 uur in deze game heb zitten. Heb zelfs nog meer RCT3 gespeeld afgelopen jaar.

Hopen dat ze dat bij Jurassic Park wat beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Het management gedeelte vind ik zelf niet zo heel erg boeiend, ik ben liever bezig met het maken van attracties. Update ziet er wel aardig uit, maar ik had toch wel wat meer verwacht, al heb ik uit de laatste twee betaalde DLC's toch wel veel voldoening gehaald.

Toch zijn er nog wel een aantal dingen die ik mis om realistische coasters te maken:
  • switches (om meerdere stations op een track te maken en draairichting te wijzigen)
  • remise waar treintjes voor onderhoud staan (desnoods in te plannen met monteur, zodat treintjes automatisch wisselen en de capaciteit van de rit tijdens het onderhoud wel lager is)
  • optie om eigen skins voor over karretjes te maken
  • shuttle mode
  • optie om een launch te maken op de MK-1200 (LIM met trolley) en een tilt-module zoals op Gravity Max
Hieronder een switch die voor transfers van station→remise of station→baan gebruikt kan worden:

De tilt-module van Gravity Max:

Beetje slecht gefilmd, hier een wisselbaan voor 2 treinen op een shuttle coaster (Mr. Freeze):

Hetzelfde concept in Dubai:

En een laatste om af te sluiten, een transfer waarmee je de trein in tegengestelde richting over een ander stuk baan kunt laten rollen:

Terugkomend op het Studio Pack, ziet er aardig uit, beetje duur (maar als je dat naar het aantal uur terug rekend dat ik met PC bezig ben valt het ook wel weer mee :+) maar de 27e staat die wel in-game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Beakzz schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:22:
Superleuk al die props, maar geef me gewoon een uitdagende game in plaats van enkel bouwen. Zo veel potentie, maar het slappe management gedeelte zorgt er voor dat ik nog geen 20 uur in deze game heb zitten. Heb zelfs nog meer RCT3 gespeeld afgelopen jaar.

Hopen dat ze dat bij Jurassic Park wat beter doen.
Als je een custom scenario start met weinig geld en alles ingesteld op zijn moeilijkst (werknemers enzo), is er dan nog niet genoeg uitdaging?

Ik vraag me altijd af met meer management toevoegen of er dan echt meer veranderd? Eigenlijk worden er gewoon extra handelingen toegevoegd. Net zoals een warehouse wat veel op het forum van PC wordt ge-opperd, maar dan? 1x per maand je voorraad bijwerken is toch ook niet echt uitdagende gameplay?

Over het hotel, dat zal wel net zoiets als de staff building zijn, is ook beter, want dan kan je vakantie huisjes maken of een hoog hotel met meerdere verdiepingen, en dan zal elke box wel een kamer voorstellen.

De drop tower schijnt net zoiets als Hollywood Tower of Terror te zijn, Daarom heet het ook een multi-drop toren. Hopelijk is de uitwerking net zo goed.

Maar net als vorige keer zal deze DLC wel aangeschaft worden, maar niet direct, eerst kijken wat er in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuknoord op 22-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenderB
Nog een kleine teaser die Frontier online heeft geplaatst:

Wat dingen die mij opvallen:
  • moving heads
  • brandweer/politie props
  • verkeers-pilonnen
  • nieuw soort lantaarnpaal
  • op de achtergrond (toren) nieuwe muren?
  • nieuwe verkeersborden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u7nNLxs.jpg%5Burl%5Dhttps://i.imgur.com/wpcAHWZ.jpg%5B/url%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik hoop nog steeds ooit op echte storage tracks bij rollercoasters :$

en switches natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 23-03-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Net even de Jurasic Park editie pre-orderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Skywalker27 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:15:
Net even de Jurasic Park editie pre-orderd ;)
ik twijfel of ik die nu al ga halen...
maar die lijkt mij ook tof

die heeft overigens ook al eigen topic: [Multi] Jurassic World Evolution

[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 28-05-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
AH nice thx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
vraagje, waar kan ik boomstammen ter decoratie vinden? ik zie ze niet en kan ze ook niet vinden :'(

dat wat ik zoek gebruikt silvarret hier bij de paden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dd4BWlCU8AE85GK.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

mschol schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:07:
vraagje, waar kan ik boomstammen ter decoratie vinden? ik zie ze niet en kan ze ook niet vinden :'(

dat wat ik zoek gebruikt silvarret hier bij de paden:
[afbeelding]
Zijn dat niet gewoon houten pilaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb dit spel maar weer eens opgepakt en ben een custom parkje begonnen: Coconut Paradise :D Pirate themed (in ieder geval de entree).

Wel grappig hoe ik inmiddels 2,5 uur verder ben voor m'n gevoel amper wat heb gedaan. Druk bezig met een fort te bouwen alleen kan ik geen goeie muur/hoekdeel vinden met een raam/gat erin waar ik een kanon uit kan steken. Zou toch zweren dat er wel zoiets in zat wat ook een beetje pirate themed is maar vooralsnog niet gevonden.

Afijn, morgen maar weer verder bouwen.

Vraag me af of ik ooit 1 attractie gebouwd ga krijgen als ik al zolang bezig ben met de entree van m'n park. Tis meer een soort theme park construction simulator dan een theme park manager :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Mauz1978 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:05:
[...]

Zijn dat niet gewoon houten pilaren?
het zijn wel iets van logs in game, maar kennelijk had ik ze nog niet unlocked in de missie 8)7 :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Even een vraag,

Ik heb het spel gekocht in de uitverkoop en heb nu constant last van crashes na enkele minuten, half uur of een uurtje. Het maakt eigenlijk niet uit wat ik doe.

Ik heb ook al uitgevonden dat ik niet de enige ben hiermee, maar via google e.d wordt ik doodgegooid met deze problemen, maar oplossingen vind ik niet echt.

Weten jullie of er een oplossing al is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Ferio schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:20:
Even een vraag,

Ik heb het spel gekocht in de uitverkoop en heb nu constant last van crashes na enkele minuten, half uur of een uurtje. Het maakt eigenlijk niet uit wat ik doe.

Ik heb ook al uitgevonden dat ik niet de enige ben hiermee, maar via google e.d wordt ik doodgegooid met deze problemen, maar oplossingen vind ik niet echt.

Weten jullie of er een oplossing al is?
aangezien een crash werkelijk door vanalles veroorzaakt kan worden, geen idee.

drivers up to date?
heb je hem al als administrator geprobeerd te draaien?
wat zeggen eventuele logfiles en/of windows eventviewer over de crash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
mschol schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:28:
[...]

aangezien een crash werkelijk door vanalles veroorzaakt kan worden, geen idee.

drivers up to date?
heb je hem al als administrator geprobeerd te draaien?
wat zeggen eventuele logfiles en/of windows eventviewer over de crash?
Drivers heb ik de laatste versie en het is ook een compleet schone windows 10 pro. Windows event viewer zegt niets om het moment van de crash, zie geen log. Welke log heb je nog meer die eventueel zoiets vast legt?

Edit:

Het programma PlanetCoaster.exe, versie 1.6.2.52934 reageert niet meer op Windows en is afgesloten. Als u wilt zien of er meer informatie over het probleem beschikbaar is, raadpleegt u de probleemgeschiedenis in het onderdeel Beveiliging en onderhoud van het Configuratiescherm.
Proces-id: 2074
Starttijd: 01d4137d8d161da0
Eindtijd: 4294967295
Toepassingspad: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Planet Coaster\PlanetCoaster.exe
Rapport-id: c0bf30f6-9523-4b04-90f6-d7f123c0f8c0
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:

[ Voor 34% gewijzigd door Ferio op 04-07-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Vandaag de nieuwe DLC uit. Alleen jammer dat ze er weer 11 euro voor vragen. Gaat wel aantikken , elke drie maanden 11 euro. Ik laat dan ook deze aan mij voorbij gaan.

PS voor mensen die vinden dat ik zeur en dat ik cheap ass ben. Bedenk dan even dat ik de game gebacked heb , back in the day en ook nog een VIP ticket betaald heb. Ze gaven toen aan :

Back nu deze game en je ontvangt de game gratis. Dat houd in alles wat ze ontwikkelen voor deze game zou gewoon bij deze backing in moeten zitten. Als ze toch al wisten dat ze elke 3 maanden DLC zouden uitbrengen , hadden ze misschien een seasons pass moeten uitbrengen.

Die extra dingen die ze brengen , zijn vrij eenvoudig te maken. Het zou hoogtens 3 - 5 euro moeten kosten. Maar gelijk 11 euro. Als je in GB woont betaal je 7 pound . Dat is ongeveer 9 euro.

Nee dit is gewoon cashgrabbing. Je weet ook dat ze veel dingen dat content creators maken , gewoon toevoegen in die DLC's.. Ze halen vele ideeen uit de creaties van andere mensen.

Dit is geen ideale wereld voor gamers.. Ik heb al ruim 90 euro uitgegeven voor dit spel. Ik vind het wel genoeg. Laat ze gewoon alles maar wat goedkoper uitbrengen.. Verdienen ze toch meer aan.

Of beter , laat deze game voor wat het is en concentreer meer op Jurrasic Park lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

En hier een linkje naar de content:
https://forums.planetcoas...1-7-Vintage-Pack-LIVE-now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaggast
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 08:26
Je kan de DLC in de vorm van een steam key ook via hun website kopen. Wanneer deze in de uitverkoop zijn via steam, zijn ze ook in de uitverkoop op de website. Zodoende heb ik via hun website Planet Coaster voor 15 euro kunnen kopen en de Adventure Pack voor 8 euro. Scheelt een klein beetje geld en veel moeite kost het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Vraaggast op 11-07-2018 11:07 . Reden: Grammaticale fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
Vraaggast schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:49:
Je kan de DLC in de vorm van een steam key ook via hun website kopen. Wanneer deze in de uitverkoop zijn via steam, zijn ze ook in de uitverkoop in de website. Zodoende heb ik via hun website Planet Coaster voor 15 euro kunnen kopen en de Adventure Pack voor 8 euro. Scheelt een klein beetje geld en veel moeite kost het niet.
En hiermee steun je de ontwikkelaars ietsjes meer ipv Valve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Stronkie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:26:
Vandaag de nieuwe DLC uit. Alleen jammer dat ze er weer 11 euro voor vragen. Gaat wel aantikken , elke drie maanden 11 euro. Ik laat dan ook deze aan mij voorbij gaan.

[...]
Het is een keuze natuurlijk! Ik heb hem wel direct gekocht. Vind het thema niet geweldig maar er zit vast wel weer iets bruikbaars tussen.

Ontwikkeling is duur (weet ik uit ervaring) ;) dus vind het helemaal niet erg om er iets voor neer te leggen. Er worden ook continu bugs gefixt - kost ook geld, maar wordt indirect betaald door de opbrengsten van de DLC's. Maar zeker snap ik je punt, de keerzijde is echter dat er helemaal niet meer aan ontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Stronkie schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:26:
Die extra dingen die ze brengen , zijn vrij eenvoudig te maken. Het zou hoogtens 3 - 5 euro moeten kosten. Maar gelijk 11 euro. Als je in GB woont betaal je 7 pound . Dat is ongeveer 9 euro.
Je kan ook in ponden betalen in de Frotierstore via PayPal of creditcard, dan betaal je 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Kijk , begrijp me niet verkeerd . Ik vind het een geweldig spel. Maar ze brengen de DLC uit alsof het iets groots is.

De DLC bestaat uit items etc , maar de bugfixes en andere aanpassingen die het spel leuker maken , horen niet in een DLC thuis. Dat is iets wat een gewoon gratis update kan verhelpen.

De dingen die de creators uitbrengen in de Steamsworkshop zijn vaak gewoon een stuk beter uitgewerkt. Ja de Frontier mensen kunnen van alle kleine details die wij er in stoppen , 1 object maken. Ze kunnen ook aan de code werken in het spel zelf .

Dat van deze DLC kopen via hun website is idd een goede optie. Ik wacht wel weer totdat er een sale aankomt.

Maar 1 ding in mijn post , dat waarschijnelijk niet goed naar voren kwam.. Ik meen het als ik zeg dat ze deze game maar met rust moeten laten en dan allemaal concentreren op Jurrasic Park :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Stronkie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:10:
Kijk , begrijp me niet verkeerd . Ik vind het een geweldig spel. Maar ze brengen de DLC uit alsof het iets groots is.

De DLC bestaat uit items etc , maar de bugfixes en andere aanpassingen die het spel leuker maken , horen niet in een DLC thuis. Dat is iets wat een gewoon gratis update kan verhelpen.

De dingen die de creators uitbrengen in de Steamsworkshop zijn vaak gewoon een stuk beter uitgewerkt. Ja de Frontier mensen kunnen van alle kleine details die wij er in stoppen , 1 object maken. Ze kunnen ook aan de code werken in het spel zelf .

Dat van deze DLC kopen via hun website is idd een goede optie. Ik wacht wel weer totdat er een sale aankomt.

Maar 1 ding in mijn post , dat waarschijnelijk niet goed naar voren kwam.. Ik meen het als ik zeg dat ze deze game maar met rust moeten laten en dan allemaal concentreren op Jurrasic Park :)
de fixes komen gewoon binnen zonder de dlc afaik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21:04
mschol schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:18:
[...]

de fixes komen gewoon binnen zonder de dlc afaik..
Dat klopt. Een DLC geeft alleen extra's in de vorm van attracties, shops en scenery. Kijk bijvoorbeeld eens naar de filmpjes van Geekism. Deze laten zien welke items waar in zitten:

Software update (v1.7) zonder DLC elementen: YouTube: ⭐ 1.7 Update Overview | Planet Coaster
Scenery updates in de DLC: YouTube: 🤡 Scenery Overview | Vintage Pack DLC Update | Planet Coaster
Attarcties en shops in de DLC: YouTube: 🤡 Rides & Shops Overview | Vintage Pack DLC Update | Pla...

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

demo31051987 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Dat klopt. Een DLC geeft alleen extra's in de vorm van attracties, shops en scenery. Kijk bijvoorbeeld eens naar de filmpjes van Geekism. Deze laten zien welke items waar in zitten:

Software update (v1.7) zonder DLC elementen: YouTube: ⭐ 1.7 Update Overview | Planet Coaster
Scenery updates in de DLC: YouTube: 🤡 Scenery Overview | Vintage Pack DLC Update | Planet Coaster
Attarcties en shops in de DLC: YouTube: 🤡 Rides & Shops Overview | Vintage Pack DLC Update | Pla...
Zie ik daar nu een Bobslee achtbaan.
Toch weer eens tijd om planet coaster opnieuw te installeren met wat DLC's erbij kopen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Laatste tijd weer lekker bezig met Planet Coaster. Voor de Studio’s en Vintage DLC al bezig geweest met een studio tour van Laurel en Hardy sets. Met die DLC toch het een en ander vervangen. Het is nog niet helemaal af, maar wilde het al wel laten zien.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De Hall Roach Studio gemaakt op basis van een paar vage foto’s online. De sets van de films die ik maar al te goed ken. Sommige gebouwen zijn van de workshop, maar het meeste is van mij :).

Ps. Ben nieuw met editen van YT filmpjes en Mn pc is ook niet de snelste helaas, dus de kwaliteit ervan is niet zoals ik zou willen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mauz1978 op 19-07-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:59
Apple schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:31:
Heb dit spel maar weer eens opgepakt en ben een custom parkje begonnen: Coconut Paradise :D Pirate themed (in ieder geval de entree).

Wel grappig hoe ik inmiddels 2,5 uur verder ben voor m'n gevoel amper wat heb gedaan. Druk bezig met een fort te bouwen alleen kan ik geen goeie muur/hoekdeel vinden met een raam/gat erin waar ik een kanon uit kan steken. Zou toch zweren dat er wel zoiets in zat wat ook een beetje pirate themed is maar vooralsnog niet gevonden.

Afijn, morgen maar weer verder bouwen.

Vraag me af of ik ooit 1 attractie gebouwd ga krijgen als ik al zolang bezig ben met de entree van m'n park. Tis meer een soort theme park construction simulator dan een theme park manager :+
Als je meer wil ‘managen’ in plaats van custom builden is het verstandig om je te storten op de blue prints in de steam workshop. Hier kun je entree’s genoeg vinden in allerlei stijlen. Zelf vind ik custom builden leuk, maar er is een grens. Een combi van pre-build en custom werkt voor mij prima! Dit geldt ook voor attracties overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Ferio schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:01:
[...]

Drivers heb ik de laatste versie en het is ook een compleet schone windows 10 pro. Windows event viewer zegt niets om het moment van de crash, zie geen log. Welke log heb je nog meer die eventueel zoiets vast legt?

Edit:

Het programma PlanetCoaster.exe, versie 1.6.2.52934 reageert niet meer op Windows en is afgesloten. Als u wilt zien of er meer informatie over het probleem beschikbaar is, raadpleegt u de probleemgeschiedenis in het onderdeel Beveiliging en onderhoud van het Configuratiescherm.
Proces-id: 2074
Starttijd: 01d4137d8d161da0
Eindtijd: 4294967295
Toepassingspad: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Planet Coaster\PlanetCoaster.exe
Rapport-id: c0bf30f6-9523-4b04-90f6-d7f123c0f8c0
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Weet je zeker dat je PC het spel aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Luuknoord schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Weet je zeker dat je PC het spel aankan?
Ja zeker..

Het bleek dus in de timing van mijn RAM te zitten. Deze waren op auto (onlangs nieuwe gehaald) en heb ze nu handmatig op de instellingen volgens de fabrikant gezet.

Geen enkele game geeft een crash, behalve deze dus... heb met support gepraat en dit doorgegeven en is dus iets wat ze willen gaan fixen in de toekomst. Het heeft uiteindelijk ook andere crashes verholpen bij mensen op t forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferio op 02-08-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Ferio schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:03:
[...]

Ja zeker..

Het bleek dus in de timing van mijn RAM te zitten. Deze waren op auto (onlangs nieuwe gehaald) en heb ze nu handmatig op de instellingen volgens de fabrikant gezet.

Geen enkele game geeft een crash, behalve deze dus... heb met support gepraat en dit doorgegeven en is dus iets wat ze willen gaan fixen in de toekomst. Het heeft uiteindelijk ook andere crashes verholpen bij mensen op t forum.
Ik had net zoiets gelezen op het forum van Planet Coaster over die timings van de RAM.

Ik heb totaal geen problemen, maar ik ben wel nieuwsgierig. Welke RAM heb jij in je pc zitten?

Ik heb Crucial 8GB(2x4GB) DDR4 2133MHz CL15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Luuknoord schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:38:
[...]

Ik had net zoiets gelezen op het forum van Planet Coaster over die timings van de RAM.

Ik heb totaal geen problemen, maar ik ben wel nieuwsgierig. Welke RAM heb jij in je pc zitten?

Ik heb Crucial 8GB(2x4GB) DDR4 2133MHz CL15.
Heb zelf de G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-16GXH

Heb het nog niet eerder meegemaakt dat door de timings een games crashen. Speel al jaren zonder problemen en alleen met dus met planet coaster de crashes. Ik kwam er uiteindelijk ook per toeval achter dat het ram timings bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Stronkie schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:10:
Persoonlijk zou ik het juist zonde vinden als ze Planet Coaster nu links zouden laten liggen. Ze brengen nu steeds DLC uit waar je toch weer steeds iets nieuws mee kan bouwen. Daarnaast vind ik de game ook nog niet compleet.

Elite Dangerous (2015) krijgt ook nog steeds updates van Frontier. Ik denk juist dat we blij mogen zijn dat een developer na 3 jaar nog updates voor hun game(s) uitbrengt.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RobinNL schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Persoonlijk zou ik het juist zonde vinden als ze Planet Coaster nu links zouden laten liggen. Ze brengen nu steeds DLC uit waar je toch weer steeds iets nieuws mee kan bouwen. Daarnaast vind ik de game ook nog niet compleet.

Elite Dangerous (2015) krijgt ook nog steeds updates van Frontier. Ik denk juist dat we blij mogen zijn dat een developer na 3 jaar nog updates voor hun game(s) uitbrengt.
Ik zit nog steeds te wachten op een uitbereiding voor waterparken! Zoals je dat voor RCT3 had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Brilsmurfffje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:21:
[...]

Ik zit nog steeds te wachten op een uitbereiding voor waterparken! Zoals je dat voor RCT3 had
Je bent niet de enige haha, ik zit daar ook echt op te wachten. Alleen... Volgens mij is het onofficieel via Frontier bevestigd dat er geen waterparken komen, al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Maar we zullen het zien.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RobinNL schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:38:
[...]

Je bent niet de enige haha, ik zit daar ook echt op te wachten. Alleen... Volgens mij is het onofficieel via Frontier bevestigd dat er geen waterparken komen, al durf ik dit niet met zekerheid te zeggen. Maar we zullen het zien.
Mensen willen het zo graag dat er zelfs stukken glijbaan in de steamworkshop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Brilsmurfffje schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:21:
[...]

Ik dus weer niet, maar dat is mijn mening.

Ik vind het totaal niet bij mekaar passen, ik snap dat veel parken in het echt soms wel zo'n zwembadcomplex hebben, maar mijn mening is dat het 2 totaal verschillende dingen zijn.

Dat gezegd hebbende, er is reeds bevestigd dat er geen waterpark uitbreiding komt (in de nabije toekomst dan althans.)

En de meningen op de officiele fora zijn ook erg verdeeld.

https://forums.planetcoas...084&viewfull=1#post237084
(hier vind je de officiele reply van Frontier over waterparken)

ps. Uiteraard gun ik het een ander wel, maar als DLC zou ik het iig niet kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Luuknoord op 13-08-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Dat is cool.. Als ik het goed begrijp hoef je dan nooit meer een expansion pack te kopen, maar kan je straks gratis 8) 3D modellen vanuit de community gebruiken in PC..
Introducing the Planet Coaster Thememaker's Toolkit – available later this year!

This FREE feature will let you import 3D models and animations into Planet Coaster, giving you endless creative possibilities. You will be able to upload your all-new and original assets to the Steam Workshop to share with the whole Planet Coaster community!

We will have even more news for you soon about the next free Planet Coaster update, but for now: thank you for your ongoing support!
Linkje: https://forums.planetcoas...ster-Thememaker-s-Toolkit

Afbeeldingslocatie: https://community-cdn.frontier.co.uk/planet-coaster/823e1b70-a40f-4711-b6d8-23debc0b746f.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door keverjeroen op 21-09-2018 15:44 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik91
Copy pasta van PC forum over update 1.8 en World's Fair Pack
https://forums.planetcoas...World-s-Fair-Pack-Out-Now!

Echt nice dat ze updates blijven geven d:)b

UPDATE NOTES
World's Fair Pack now available
Jixxer coaster and Interceptor coaster - The Jixxer and Interceptor are a duelling duo of launched motorcycle coasters with a high-speed hydraulic launched track and riders leaning into the corners as they embark on a crazy motorcycle race!
Polarity tracked ride - The Polarity is an unmanned rapid transport system using magnetic forces to propel the train forward at great speed. It has a unique and flexible track system with a futuristic feel
10 new brands - eating experiences from different cultures, with shops, vending machines, signage and more
10 vending machines - providing automatic nibbles
335 building items - including brand signs, 10 new wall sets and a massive 50 piece tiled roof set
62 scenery items - including giant food props, swing signs for the new brands, plus props inspired by cultures from around the world
38 blueprints - including the Race and Chase duelling motorbike coaster, shops, facilities and buildings
New audio - 25 new triggered sound effects, 15 new music tracks and 16 new ambiences
New Hats - including Valkyrie helmet, crown and candy skull in 4 colours, for avatars and can be sold in the Hat's Fantastic shop
New Features for all players

Free Update 1.8

Restaurants - effective eateries for large parks
Restaurants are built like hotels, in that you expand capacity with additional expansions
Restaurants have perks and can only have one active at a time, with perks for different sizes of restaurant
Perks change the demographic of guests that will visit that restaurant, so you can tailor the restaurant to the types of guests that visit your park
Each restaurant has its own menu and you can select which items to sell from brands in the Main Game or from the World's Fair Pack
Menu items are licensed from brands and you pay a flat licensing fee for each brand
The star rating of the restaurant is affected by the number of brands you’re using, the size of the restaurant, the scenery rating and the different perks
Janitors are needed to maintain the cleanliness of the restaurant

Food Vending Machines - New options for hungry guests
Automated alternates for Chief Beef, Hotdog Squad, Monsieur Frites, Missy Good, Cosmic Cow, Tikichiki and Mexelente
New Tags and Searching - faster access to all scenery and building pieces
Added a slew of new tags to filter by in the scenery and building browsers, across all items in the game
Active filters are displayed along the top of the browser
Expanded the More Filters panel to accommodate more filter selections
The search bar now also searches items with tags that match your search, as well as the item name
Tags an item has are displayed in the Overview tab
Tag Items as Favourites - curate a selection of your most used items
Added a new Favourites category
Simply click the star on an item to add it to your favourites
Surely a certain tropical rock #7 would make the cut?
Custom Tags - create your own tags
From the More Filters panel or Overview tab, add tags to any object or blueprint
These tags can be searched or filtered as with other tags
Lapping Coaster mode - perfect for shuttle coasters
Changed and consolidated the Operations panel for coasters to include up to 3 modes - standard, lapping and block section
Lapping mode fixes the track to one train with a number of cars. The number of laps defines how many times the train can go through the station forwards or reverse
Standard mode works as it always has for most coasters with adjustable numbers of cars and trains
Block Sectioned mode works as it used to with the number of trains available based on the stations and block sections on the track
There is no change to coasters that used to have laps like Viper One or coasters that were using Block Sections already
Audio options for Camera Effects - add filters and reverb to your camera effects
New audio effect and triggered sound options have been added to the Camera Effects panel
Use the preset effects linked to the colour grading or mix and match
Like colour grading, these effects can be triggered in the Ride Cam Time Machine
Triggerable Pitch and Volume - change the pitch and volume of triggered sounds
Trigger pitch, volume or both, with instant or gradual change
Create musical sequences or disturbing effects
Operator Staff Custom Colours
Players can now customise the colours of staff standing at ticket booths as well as the operators of rides
Open and Close events for Coaster Doors
Coaster doors can now be triggered to open and close in addition to their original animations
Trigger the door to open, close, or open for a set amount of time using the trigger editors in Coasters, Flat Rides or the Display Sequencer
New Scenery
Added 42 new fireworks, including numbers, letters and special shapes

Blueprints
Added 2 Restaurant blueprints

UI
Added Smooth Height and Smooth Turn options to the Coaster editor
Disabled the blue highlight when changing the colours of a selected item
Added support for Watchdog. When a game hang of longer than a minute is detected the game will prompt to crash and send a report

Ride and Coaster Bug Fixes
Fixed an issue where the preview of tunneling coaster sections would not update
Improved the cinematic camera on the Island Adventure
Fixed an issue where the geometry was missing from the Gold Fever track
Fixed an issue where the Equalizer car had an extra custom colour
Fixed an issue where block brakes would not appear on short sections of the Gold Fever
Improved the elevator doors on the Erie Elevation blueprint
Fixed an issue where the missing User Audio popup was appearing on the Princess Amelie's Castle Karts blueprint
Fixed some missing geometry on the Hellion Ring ride's base
Fixed an issue where the The Witch's Haunt and The Jailer's Den were not tagged correctly
Fixed an issue where the drive wheels on the Centrum did not spin
Fixed an issue where the Reverse Loop High sequence on the Centrum did not lift the ride
Hydraulic Launched coasters now wait for the catch car to return before launched another coaster

Scenery Bug Fixes
Fixed an issue where the name of small attractions would have very large numbers
Improved the snap points on the Biplane wing items
Fixed an issue where the custom colours on the Haunted House Roof Tower overlapped
Fixed clipping on the Adventure Temple Run blueprint
Improved the snapping points on the Shallow Steps Corner Outer scenery item
Fixed an issue where the Subway Entrance scenery item did not allow advertising
Fixed some missing scenery items in the Panic at the Parking Lot blueprint
Fixed an issue where Hotdog Squad Sign - Wall Sign 4 Lit was not, in fact, lit
Added an alternate Gulpee Soda Neon Sign that has a backplate
Fixed texture seams on the Modular Planter set
Fixed an issue where display cameras used world co-ordinates rather than offset from their display sequencer as a position
Fixed an issue where certain roof pieces would shift the building grid around
Fixed an issue where Spooky Candles had no base
Removed the Planet Coaster logo from Art Shapes items

UI Bug Fixes
Fixed an issue where video billboard options could not be changed if the billboard was contained within a building
Fixed an issue where Haunted House Windows in the Spooky pack were missing statistics
Added a centre camera button in the guest popup for when guests report that they are stuck
Fixed an issue where the staff info panel would flicker when resized
Fixed an issue where UI buttons would move if the window was resized in ride cam
Improved the status updates for mechanics fixing coasters
Improved the way coaster heatmaps are selected
Fixed an issue where clicking the right box of a custom colour would not add it to the recent colours list
Fixed an issue where the time format would change to 12:00 when using camera effects
Added an Advanced move option for rides
Fixed an issue where Hotel Rooms could not be single clicked in the multi-select tool
Fixed an issue where the recent colours list would not be updated if editing a piece within a building
Improved sorting of triggers in Trigger Editors when using Sort All
Fixed an issue where the filters in the Research tab of the Scenario Editor would not be editable
Fixed an issue where the UI would scroll to the top when adding multiple triggers to a Trigger Editor
Fixed an issue where scenarios could not be saved when no bronze objective was set
Fixed an issue where recent down time was not decremented on Vending Machines
Fixed an issue where browser tabs would not be available when there was nothing unlocked from research
Fixed an issue where building names would not support apostrophes
Improved the frequency that autosaves occur when switching between browser tabs

General stability fixes and improvements
Staff, Guests and Facilities Bug Fixes
Improved the rate at which guests use picnic benches
Improved the geometry of the Police hat for child guests
Guests now take their hats off when riding the Loop Da Loop ride
Guests now have guest thoughts about games with high win rates
Fixed an issue where guests would perpetually watch the fireworks in the Vintage Amusement Blueprint. It was just that interesting
Fixed an issue where guests would not watch a fireworks display when it was moved
Fixed an issue where guests would try to use transport rides to get to destinations that the ride was not connected to
Fixed an issue where vendors in shops that had yet to be placed counted towards objectives
Improved the resolution of the Planet Coaster logo on the Mechanic
Fixed an issue where a shop would always remain un-staffed in the Chief Beef's Raceway scenario

Audio Bug Fixes
Fixed an issue where the Pirate Band's audio would be occluded at certain angles
Fixed an issue where the Vintage Quartet Band's audio would be occluded at certain angles
Added a missing thud to the animation of the Ancient Rock door
Fixed an issue where high pitched sound would trigger on the Forge ride
Music speakers now default to No Music when placed
Fixed an issue where the audio for hotels and staff buildings did not sync with the game speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
Bugfixes https://forums.planetcoas...ad.php/34537-Update-1-8-2

Staff, Guests and Facilities Bug Fixes
- Fixed an issue where placing priority pass queues in parks where terrain editing was disabled, including the Cavernous Coasters scenario, would prevent further placement
- The Cosmic Cow Vending Machine now vends the correct items
- Fixed an issue where vending machines were ignored by Mechanics in custom scenarios
- Fixed an issue where restaurant expansions could not be selected after cancelling selecting
- Janitors no longer wait for a hotel, restaurant or toilet to become dirty before they clean it

Scenery Bug Fixes
- Fixed a mesh seam in the Victorian Wall 4m Shopfront
- Improved the icons for the Qin Dynasty Decorative Roof items
- Fixed an issue where the Classical Archway Large and Classical Archway Small had text on only one side
- Added missing Inner Corner 2m, 4m Ridge and 1.5m Gable to the Qin Dynasty roof set
- Fixed gaps between the 1m Gable and Ridge and the 3m Gable and Ridge on the Qin Dynasty roof set

Ride Bug Fixes
- Fixed clipping geometry on the pulley of the Jixxer and Interceptor tracks
- Fixed an issue where the ride operator booth would clip with canopy pillars on the Polarity ride

UI Bug Fixes
- The colour options for flat rides now have labels
- Fixed an issue where undoing colour changes to ticket attendants would not update in the UI
- Rides no longer highlight when attempting to add rooms to Hotels or Restaurants
- Fixed an issue in the UI where rides would assume the tags of the last selected scenery or building piece
- Fixed an issue where the Recent browser category did not list any recently used items
- General stability fixes and improvements

Audio Bug Fixes
- Fixed a missing audio effect when duplicating the Haya Sushi Swing Sign
- Did some detective work to find and return missing audio triggers on the Firework Shape - Letter P and Firework Shape - Letter I
- Fixed an audio stutter when attempting to advance move one of the Motorcycle coasters in the Race and Chase blueprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wat een heerlijke game! Nu een week in gebruik en al 84 uur erop zitten. Ik slaap maar 3 uur per nacht. WAANZIN!

Anywho... Ik merk dat nu ik een groter park heb (5000+ guests) mijn pc (zie sig) toch wel erg op de knieën gaat voor Planet Coaster. Hij poept er op de normale snelheid een frame op 14 a 16 per seconde uit. Is dat met een moderne i7 ook het geval? Ik heb nu denk 40% van het oppervlak bebouwd. Als dat dalijk richting de 90% ofzo kruipt, is het (iig met mijn pc) toch haast onspeelbaar geworden?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Techno Overlord schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:38:
Wat een heerlijke game! Nu een week in gebruik en al 84 uur erop zitten. Ik slaap maar 3 uur per nacht. WAANZIN!

Anywho... Ik merk dat nu ik een groter park heb (5000+ guests) mijn pc (zie sig) toch wel erg op de knieën gaat voor Planet Coaster. Hij poept er op de normale snelheid een frame op 14 a 16 per minuut uit. Is dat met een moderne i7 ook het geval? Ik heb nu denk 40% van het oppervlak bebouwd. Als dat dalijk richting de 90% ofzo kruipt, is het (iig met mijn pc) toch haast onspeelbaar geworden?
Ja, ik vrees van wel. PC is erg CPU intensief omdat het de interacties van de gasten continu bijwerkt. Hoe meer gasten, hoe meer interacties. Er zijn daarom ook veel bouwers die in een leeg park spelen omdat veel (zeer gedetailleerd!) bouwen ook al een zware belasting oplevert, dan weer met name voor je GPU. I.c.m. je CPU-belasting blijven er nauwelijks resources over om de 60 fps te halen.

De Devs zijn bekend met dit 'issue', maar ze doen dit wel bewust zo om het spel levendig te houden.

Mijn volgende project wordt dan ook een park met een gelimiteerd aantal gasten (bijv. max. 500) en niet supergroot omdat ik die 60 fps wel erg belangrijk vind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuknoord
DirectX is hier hoogst waarschijnlijk de schuldige aan. (ze gebruiken nu gewoon Dx11, maar DX12 ondersteund multi-threading, maar heeft ook een kleiner marktgebied omdat dat alleen op W10 zit, vandaar dat ze vermoedelijk voor Dx11 hebben gekozen)

Je hebt 5000 guests, maar hoeveel objecten heb je?

De game blijft op mijn pc : i5-6500 / GTX-1050 Ti / 8 GB DDR4 RAM redelijk (relatief, niet in FPS uit te drukken want ik meet dat niet) probleemloos tot 6,000 guests en +/- 100.000 objecten.

[ Voor 23% gewijzigd door Luuknoord op 30-10-2018 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rejer
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/93Y12pT.png
The Thememaker's Toolkit allows you to convert your 3D model creations into Planet Coaster scenery items. These can be later downloaded and placed in your Planet Coaster theme parks, or used as building blocks to make even more amazing piece-by-piece creations. As a final step, you can also share them with the community for everyone to enjoy via the Steam workshop.
https://thememakers-toolkit.planetcoaster.com/

[ Voor 77% gewijzigd door rejer op 20-11-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel om deze game aan te schaffen, maar hoe is het economische systeem? Of ligt de nadruk vooral op het bouwen en aanpassen van een park? Zijn er nog steeds problemen met het spel naarmate er meer bezoekers komen en het park groter wordt? (spel zou dan haperen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game toch maar aangeschaft om eens te proberen. Het ziet er prachtig uit en mooie attracties. Veel interactie. Wel jammer dat je in Sandbox geen echte doelen hebt. Unlimited money, alleen maar ontevreden personeel (zelfs trainen helpt niks) vaak lege winkeltjes etc etc. Zijn er nog manieren om dat te voorkomen?

Hoe vaak ik ze ook train, uiteindelijk stappen ze op. Salarisverhogingen helpen vaak ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:43:
Game toch maar aangeschaft om eens te proberen. Het ziet er prachtig uit en mooie attracties. Veel interactie. Wel jammer dat je in Sandbox geen echte doelen hebt. Unlimited money, alleen maar ontevreden personeel (zelfs trainen helpt niks) vaak lege winkeltjes etc etc. Zijn er nog manieren om dat te voorkomen?

Hoe vaak ik ze ook train, uiteindelijk stappen ze op. Salarisverhogingen helpen vaak ook niks.
Heb je staff management ook aan staan?
Want als je dan geen staff buildings maakt dan worden ze alsnog chago omdat ze nergens kunnen uitrusten.
Dat verklaard ook je lege winkeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 14-09 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
De Deluxe Edition gekocht zojuist nu hij in de aanbieding is. Stond al een tijdje op m'n verlanglijstje.

Iemand nog goeie tips om mee te beginnen?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 17:23
pretpik schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:22:
De Deluxe Edition gekocht zojuist nu hij in de aanbieding is. Stond al een tijdje op m'n verlanglijstje.

Iemand nog goeie tips om mee te beginnen?
Goeie tip, ik heb hem nu ook aangeschaft. Zal m'n dochter ook wel leuk vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
Ik heb een trein geplaatst met 2 stations, echter bij station 2 gaat niemand in de trein (wachtrij staat vol).

De uitgang werkt normaal, en zodra iedereen eruit is en de uitgang dicht gaat, gaat de ingang open maar deze gaat meteen weer dicht zonder dat er iemand door kan.

De trein is niet vol, de trein rijdt niet meteen weg, er is genoeg tijd voor een volgende trein arriveert, etc. Ik heb al geprobeerd om de ingang te verplaatsen en het pad van de wachtrij anders neer te leggen maar dit heeft geen effect.

Iemand een idee wat hier fout gaat? Lijkt een beetje hierop, alleen is het bij mij dus de ingang: https://steamcommunity.co...ns/0/1739964683501021842/
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste