Deadsy schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:20:
[...]
Klopt, er zijn SOCs die een slechte naam hebben qua stroomverbruik of warm worden zoals de 810, maar er zijn genoeg fabrikanten die zelfs nog oudere SOCs gebruiken zoals de 801 wat gewoon nog steeds goede SOCs zijn welke voor veel mensen gewoon voldoen, deze oude SOCs zijn qua kracht sterk genoeg om alles smooth te laten draaien. Lukt dit de fabrikant niet dan is dit gewoon luiheid.
Ik heb afgelopen maand toestellen met SOCs uit de 600 serie van Qualcomm in handen gehad en dit is een vrij goede SOC. Alles draaide smooth geen rare dingen etc. Ik kijk er dan ook positief naar uit dat er diverse toestellen met de 650 komen. Ik heb wel het gevoel dat deze niet zolang updates zullen krijgen zoals de top modellen met een 820, wat jammer is.
Derhalve zou ik het wel leuk vinden wanneer Google met een midrange Nexus komt waar een 650 in zit.
En 2GB kan iets zijn dat voor sommige mensen beperkend is, maar voor de bulk van de mensen zal dit denk ik geen groot probleem zijn.
De 650 is voor mid-range inderdaad een goede SoC, qua performance vergelijkbaar met de SoC in de 5X.
Ik neem aan dat het energieverbruik wel een stuk beter is. Toch heb ik persoonlijk liever een handzaam high-end Nexus toestel.
Dat is echt zo'n non-argument: "omdat ik het amper gebruik mag het bagger zijn", er zijn zat mensen die hier namelijk wel waarde aan hechten.
[...]
Het geheugen van 2GB is meer dan prima voor nu en voor de komende jaren. Het gemiddelde gebruik op mijn toestel ligt op 1.1GB over de afgelopen 24 uur. De S6 heeft meer geheugen maar ook een veel agressiever memory beleid en tig Samsung apps waar je niet vanaf kunt. Niet echt een pluspunt dus
Wanneer ik mijn N5X vergelijk met bijvoorbeeld een G4 of ander toestel dan is de hardware echt veel beter geschikt voor de software. Ik begrijp best dat je teleurgesteld bent maar je negatieve bril is lichtelijk overdreven

2GB is op mijn Nexus 5 soms niet toereikend, al wijt ik dat meer aan bugs in het OS of bugs in apps. In theorie kan het dus voldoende zijn, maar de realiteit is helaas anders. Samsung vind ik sowieso ruk, ze maken op zich mooie toestellen met high-end specs en bijbehorende prijzen, maar het blijven vasthouden aan de fysieke knoppen en dan ook nog de multitask knop en de back knop omgedraaid blijven plaatsen en de software verschrikkelijk, de algehele kinderlijke look en dubbele Samsung/Google apps.
Jouw roze bril doet het anders ook best goed
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H