CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 132 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 48.325 views

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-06 09:35
-The_Mask- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:46:
Nee in de nieuwste reviews zie je al dat een Fury X sneller op 4K is als een GTX 980 Ti op standaard kloksnelheid, prestaties zijn nu gelijk op 2560x1440. Al zijn er wel veel overgeklokte GTX 980. Ti's natuurlijk.
Iedereen koopt natuurlijk een custom overklokte GTX 980TI zie je ook aan de pricewatch dan ga je dik over de Fury X heen, Maxwell is ook al 14 maanden oud en Fury X is nu pas een beetje leverbaar temeer Nvidia dus heel goed bezig is.

@madmaxnl: De GTX 980TI schaalt minder met sli/crossfire opstelling daar moet de koper dan rekening mee houden, dat is geen reden om Fury X beter te vinden.

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
reviews: XFX Radeon R9 380X: gat in AMD's line-up gevuld

http://nl.hardware.info/r...-review-volwaardige-tonga

wat een domper is die 380x zeg.. is even wachten tot drivers geupdate worden ofzo want dit is om te huilen de 280x is vaker veel beter dan 380x |:( 8)7

Anoniem: 298195

Nature schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:09:
[...]

@madmaxnl: De GTX 980TI schaalt minder met sli/crossfire opstelling daar moet de koper dan rekening mee houden, dat is geen reden om Fury X beter te vinden.
Wel als je naar prijs/presatie kijkt want die gaat dan achteruit in vergelijking met crossfire fury X

Beetje een vreemd argument wat je nu aanhoud.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 23:05
In de HWI info ziet het er beter uit dan een de t.net review, maar ik vind het ook een faal eigenlijk.

Was ook wel te verwachten als je de specs vergelijkt met een 280x, de 380x heeft aleen meer geheugen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 19-11-2015 16:40 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

TerrorDanny94 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:30:
reviews: XFX Radeon R9 380X: gat in AMD's line-up gevuld

http://nl.hardware.info/r...-review-volwaardige-tonga

wat een domper is die 380x zeg.. is even wachten tot drivers geupdate worden ofzo want dit is om te huilen de 280x is vaker veel beter dan 380x |:( 8)7
Bij Tweakers is het gat gemiddeld gezien miniem + Tweakers is zo slim om een overclocked R9 280x te pakken in de vergelijkingen, tja....

Bij HWI ziet er al beter uit.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/ is al een wat serieuzere review, wel jammer dat alleen de 380x de nieuwste driver heeft, maar ook daar zie je dat een 380x gelijk presteert aan een 280x, maar wel met minder verbruik.

Hoe erg dat is? Ik vind het wel meevallen, de 280 en 280x waren op het laatst gewoon erg goedkoop voor hun performance, en de 380 zit op datzelfde punt, met een lager verbruik. Natuurlijk nog steeds geen Maxwell 2 resultaten, maar we gaan de goede kant op.

En hij is een stuk sneller dan zijn grootste concurrent: de GTX960 4GB. Bijna 25% op fullHD en 1440p.

People as things, that’s where it starts.

• TerrorDanny94
RobinHood schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:43:
[...]

Bij Tweakers is het gat gemiddeld gezien miniem + Tweakers is zo slim om een overclocked R9 280x te pakken in de vergelijkingen, tja....

Bij HWI ziet er al beter uit.

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/ is al een wat serieuzere review, wel jammer dat alleen de 380x de nieuwste driver heeft, maar ook daar zie je dat een 380x gelijk presteert aan een 280x, maar wel met minder verbruik.

Hoe erg dat is? Ik vind het wel meevallen, de 280 en 280x waren op het laatst gewoon erg goedkoop voor hun performance, en de 380 zit op datzelfde punt, met een lager verbruik. Natuurlijk nog steeds geen Maxwell 2 resultaten, maar we gaan de goede kant op.

En hij is een stuk sneller dan zijn grootste concurrent: de GTX960 4GB. Bijna 25% op fullHD en 1440p.
ja GTX960 presteerde tegen de 380 al niet zo heel goed maar is die 20 euro extra het waard om 380x te nemen ipv 380 8)7 ik denk het haast niet behalven als 380x heel goed kan overclocken dat hij in iedergeval beter draait dan een 280x |:( overigens is er geen eens een MSI of Gigabyte variant van 380x :F

• Nature
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:35:
[...]

Wel als je naar prijs/presatie kijkt want die gaat dan achteruit in vergelijking met crossfire fury X

Beetje een vreemd argument wat je nu aanhoud.
Je kan niet zeggen dat een Fury X beter is dan een GTX 980TI omdat hij beter draait in crossfire, dat is imo een vreemd argument. We kunnen het ook over crossfire hebben dan is Fury X beter maar dat zijn de meer exotische opstellingen.

561369

RobinHood schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:43:
[...]

...

...
Kijk die review geeft naar mijn mening een beter beeld van de kaart dan die van Tweakers. Even de performance/dollar erbij zetten, hoe de (Strix versie tenminste) overclockt en een scala aan geteste games (ook wat oudere en nieuwe, minder bekende/gespeelde games zoals Mad Max).

Deze geeft mij dan wel weer het gevoel dat een R9 380X een betere koop zou zijn ten opzichte van een R9 380, als je op 144Hz wilt gamen dan.

561369

TerrorDanny94 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:54:
[...]

... overigens is er geen eens een MSI of Gigabyte variant van 380x :F
Jawel hoor, tenminste, sowieso een Gigabyte versie: pricewatch: Gigabyte GV-R938XG1 GAMING-4GD

En ik kan me niet voorstellen dat MSI hier geen kaart van gaat maken, dus ga er maar vanuit dat die versie binnen een weekje ook wel in de pricewatch staat.

Die XFX kaart ziet er trouwens wel wat anders uit als op die eerste foto die we zagen, met de rode accenten op de koeler. Ik vind het helemaal zwart wel mooier, maar dat doet er niet toe :9

Nature schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:17:
[...]

Je kan niet zeggen dat een Fury X beter is dan een GTX 980TI omdat hij beter draait in crossfire, dat is imo een vreemd argument. We kunnen het ook over crossfire hebben dan is Fury X beter maar dat zijn de meer exotische opstellingen.
Nature schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:09:
[...]

jij reageerde op iemand door te zeggen dat je een fury X niet beter kan vinden omdat die beter schaalt als je er 2 van hebt ipv van 2x een 980TI

Als iemand van plan is een crossfire/SLI setup te kopen en hij het oog houd op prijs/prestatie dan is zeker wel terecht om een fury X de betere kaart te vinden. Dat is het punt wat ik wilde maken.

Dat jou definitie van "beter" geen oog houd op prijs/prestatie en budget betekend nog niet dat zijn definite van "beter" niet kan of mag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 19-11-2015 18:14 ]

• TerrorDanny94
561369 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:29:
[...]

Jawel hoor, tenminste, sowieso een Gigabyte versie: pricewatch: Gigabyte GV-R938XG1 GAMING-4GD

En ik kan me niet voorstellen dat MSI hier geen kaart van gaat maken, dus ga er maar vanuit dat die versie binnen een weekje ook wel in de pricewatch staat.

Die XFX kaart ziet er trouwens wel wat anders uit als op die eerste foto die we zagen, met de rode accenten op de koeler. Ik vind het helemaal zwart wel mooier, maar dat doet er niet toe :9
maar geen MSI :?
maar denk dat ik MSI R9 380 koop voor mij heeft 380x amper meer waarde 35 euro voor 5fps ;w
ik game op simpel 1080p scherm.
ik ga ook voor de volgende generatie pascal of 400 serie maar dan high segment kopen,.. als ik nu 390 koop hoeveel is hij waart als 490 uit is? HBM + kleine procs
neem geen risico de 380 verkoop ik dan voor 120 euro of zo iets (mischien is hij wel minder waard dan) en leg zelf wel ongeveer 350 euro bij voor next gen gpu. O-)
me huidige GPU is 1 dikke bottelneck Asus GTX 560 1GB :F

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 17:28
TerrorDanny94 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:23:
[...]

maar denk dat ik MSI R9 380 koop voor mij heeft 380x amper meer waarde 35 euro voor 5fps ;w
ik ga ook voor de volgende generatie pascal of 400 serie maar dan high segment kopen,.. als ik nu 390 koop hoeveel is hij waart als 490 uit is? HBM + kleine procs
neem geen risico de 380 verkoop ik dan voor 120 euro of zo iets (mischien is hij wel minder waard dan) en leg zelf wel ongeveer 350 euro bij voor next gen gpu. O-)
Je kunt ook een tweede hands 280X overwegen. Die kwam bij tweakers als sneller uit de bus (dan de 380x) en is al vanaf 150 euro te vinden. Tenzij je toevallig veel gameworks speelt dan kun je misschien beter naar een GTX 960 ofzo kijken :+ . Met een GTX 560 is het in ieder geval makkelijk om je performance te verdubbelen voor een redelijk bedrag :).

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 19-11-2015 18:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:34

Mojo

The Power Within

Meh:
No Tonga uses read only locks that can't be overwritten. The purpose of the thread originally was to get Tonga owners to chip in with information gathered from CUinfo to see if unlocks were possible. They are not.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

TerrorDanny94 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:23:
[...]

Waarom persë MSI? Er zijn zat andere goede merken, sterker nog, wss moet je alleen wegblijven van XFX en je hebt een prima kaart.

Of MSI wel of niet eentje uitbrengt boeit mij weinig, vind MSI niet beter dan andere merken.

• Nature
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:12:

jij reageerde op iemand door te zeggen dat je een fury X niet beter kan vinden omdat die beter schaalt als je er 2 van hebt ipv van 2x een 980TI

Als iemand van plan is een crossfire/SLI setup te kopen en hij het oog houd op prijs/prestatie dan is zeker wel terecht om een fury X de betere kaart te vinden. Dat is het punt wat ik wilde maken.

Dat jou definitie van "beter" geen oog houd op prijs/prestatie en budget betekend nog niet dat zijn definite van "beter" niet kan of mag ;)
Als je sowieso de exotische opstelling wilt hebben met 2 kaarten is de Fury X natuurlijk goed zoals ik eigenlijk tussen de regels zei, maar als je dat niet doet is het algemene advies de snelste kaart te kopen ipv van te denken misschien doe ik later nog crossfire, dat gebeurt over het algemeen nooit 1 of 2 jaar later is een 2 of 3 keer zo snelle kaart uitgekomen. Prijsverschil van 30+ eu valt toch mee?

• TerrorDanny94
RobinHood schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:27:
[...]

Waarom persë MSI? Er zijn zat andere goede merken, sterker nog, wss moet je alleen wegblijven van XFX en je hebt een prima kaart.

Of MSI wel of niet eentje uitbrengt boeit mij weinig, vind MSI niet beter dan andere merken.
omdat ik een rood zwart kleur chema heb
en hij pas dus erg goed bij mijn msi h97 gaming 3 O-)
en de asus kaart is verdomt lelijk die komt me kast echt niet in :X

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Pak je toch de Gigabyte? Mooi zwart, is niet lelijk.

De XFX was ook vast leuk geweest, maar volgens mij is XFX al vanaf de HD79xx de weg kwijt met koelers, het zijn telkens de slechtst presterende koelers op de HD7950 en spin-offs, maar ook hun koeler op de 290 en 290x was knap waardeloos.

• TerrorDanny94
RobinHood schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:51:
Pak je toch de Gigabyte? Mooi zwart, is niet lelijk.

De XFX was ook vast leuk geweest, maar volgens mij is XFX al vanaf de HD79xx de weg kwijt met koelers, het zijn telkens de slechtst presterende koelers op de HD7950 en spin-offs, maar ook hun koeler op de 290 en 290x was knap waardeloos.
is ook mogelijk.. moet eerst kijken hoe de koeler het doet met overclock. MSI Gaming en Sapphire NITRO zijn zo ver ik weet wel goeie kaarten om over te klokken :9
290 en 290x zijn ook echt wel flinke heet hoofden ook hoor.. XFX mis ook backplate terwel de rest dat wel heeft :?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mijn Gelid Icy heeft ook geen backplate, en toch koelt ie beter dan een MSI/Sapphire/Club3D/Gigabyte :+ Die koeler is niet eens heel groot of zwaar, gewoon een goed ontwerp.

Qua overclock, volgens mij maakt het allemaal weinig uit als ze hetzelfde PCB gebruiken.

• spNk
sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:46:
[...]

Je kunt ook een tweede hands 280X overwegen. Die kwam bij tweakers als sneller uit de bus (dan de 380x) en is al vanaf 150 euro te vinden. Tenzij je toevallig veel gameworks speelt dan kun je misschien beter naar een GTX 960 ofzo kijken :+ . Met een GTX 560 is het in ieder geval makkelijk om je performance te verdubbelen voor een redelijk bedrag :).
Dan moet je natuurlijk wel de nieuwste features missen, de 280x is al een aardig oude chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

561369

RobinHood schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:05:
Mijn Gelid Icy heeft ook geen backplate, en toch koelt ie beter dan een MSI/Sapphire/Club3D/Gigabyte :+ Die koeler is niet eens heel groot of zwaar, gewoon een goed ontwerp.

Qua overclock, volgens mij maakt het allemaal weinig uit als ze hetzelfde PCB gebruiken.
Het is vooral geluk hebben met de 'silicon lottery'. Natuurlijk zijn er bepaalde ontwerps qua heatsinks die beter werken dan andere, maar ik denk dat dit je pas gaat tegenhouden bij extreme overclocks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:05
Jeroenneman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:29:
Het is al in diverse reviews voorbijgekomen, maar G-sync kent een grotere refreshrange
Jeroenneman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:46:
Na verder onderzoek blijkt dat Freesync "theoretisch" een grote range heeft qua refreshrates, maar dat de eerste Freesync monitors beperkt waren qua minimale refreshrates, terwijl dit bij G-sync bijna geheel vanuit Nvidia bepaalt wordt.
Fout.

Zowel G-Sync als FreeSync zijn beperkt tot wat het paneel daadwerkelijk als refresh rate aan kan. G-Sync is niet verantwoordelijk voor welke refresh rates beschikbaar zijn. Zie http://www.pcper.com/revi...c-How-Technologies-Differ - dat panel kan niet onder de 40 Hz komen en G-Sync verandert daar helemaal niets aan. De daadwerkelijke refresh rate komt nooit en te nimmer onder de 40 Hz.

Nvidia bepaalt helemaal niets, zij hebben zich te houden aan wat het paneel aan kan. Het "overklokken" staat daar los van, dat kunnen andere scalers ook.
Jeroenneman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:29:
en gaat beter om met lage framerates.
sdk1985 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:45:
[...]

G-Sync gebruikt een lokale frame buffer om bij te lage Hz (bijvoorbeeld 29 fps) het zelfde beeld nog een keer te laten zien. Bij FreeSync gebeurd dit niet en gaat het scherm terug naar zijn maximale refreshrate. Vervolgens kun je kiezen voor één van de twee de nadelen zoals die er zonder sync zouden zijn: v-sync of tearing. Hoe minder laag de monitor gaat des te sneller dit een probleem oplevert. G-sync is dus technisch gezien de betere, maar ook duurdere, oplossing.
Dit klopt deels wat betreft de ondergrens van het gebruikte paneel. Bij het paneel hierboven is dat 40 Hz; onder de 40 FPS gaat G-Sync bij dat specifiek paneel frames dupliceren tot ze op een meervoud van een mogelijke refresh rate komen. 39 FPS wordt dus 78 Hz, 38 FPS 76 Hz - 20 FPS wordt 40 Hz, 19 FPS wordt wordt 57 Hz (3 dezelfde frames achter elkaar!), enzovoort. FreeSync gaat dan op de ondergrens (niet de bovengrens zoals sdk1985 aangeeft) draaien en dan kun je zelf kiezen of je wel of geen V-Sync wilt.

Is dat technisch beter van Nvidia? Ja en nee. Als jij constant frametimes van 25ms hebt (40ms) met daar tussen in een piek van bijvoorbeeld 27ms (37 FPS), dupliceert de controller een frame na 25ms. Het frame dat 2ms later klaar is kan dan echter niet meteen worden weer gegeven omdat dat interval te kort is. Dit komt natuurlijk maar zelden voor, maar wanneer het zich voordoet heb je een beetje judder (heb dit zelf ervaren). Het betekent echter dat als je bewust op zulke lage framerates speelt, je een beetje judder ervaart. Met FreeSync kun je er dan voor kiezen om V-Sync uit te zetten. Of je dat wil is een andere zaak, maar je hebt de keuze.

Technisch gezien laat Nvidia's oplossing een strakker beeld zien, maar als je die judder vervelend vind heb je niet de keuze om het uit te zetten.

De grote clou is echter dat monitor fabrikanten die lokale framebuffer zelf ook kunnen inbouwen; afgezien van het feit dat ik weet dat er experimenten zijn (geweest) met zo'n buffer aan de driver kant. Helaas kom ik op dit vlak de laatste tijd weinig te weten in de aanloop naar CES en enkele aankomende product releases. Het zou me echter niets verbazen als dit de volgende grote stap voor FreeSync is.

Overigens is het ook waard te vermelden dat G-Sync aan de bovengrens altijd V-Sync gebruikt, terwijl je dit bij FreeSync weer uit kunt zetten. Dus wil je een game op 200 FPS laten draaien zonder de nadelen van V-Sync, dan kan dat. Op 120/144 Hz heb ik dat persoonlijk liever; tearing is nauwelijks merkbaar, terwijl V-Sync judder dat wel is. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar de keuze is er. En die keuze is er omdat de mogelijkheden niet vast liggen in een klein stukje hardware ;)
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:06:
Voor zover ik heb begrepen is bij freesync het nadeel dat de schermfabrikanten de uiteindelijke kwaliteit bepalen en bij Gsync heeft nvidia hier meer controle op omdat het hun hardware is.
Nadeel? Dat is juist een voordeel. Nvidia is geen monitor fabrikant en weet maar "weinig" er van af.

Nvidia's scaler is heel slecht programmeerbaar en behoorlijk gesloten. Dat is waarom bedrijven als Eizo, LG en Samsung allemaal voor FreeSync gaan - zij maken allemaal zelf onderdelen / software (LG en Samsung hebben zelfs vrijwel alles in-house). Vergeet niet dat bedrijven als ASUS, Acer en BenQ enkel monitors assembleren. Zij maken geen van de onderdelen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:43
Werelds schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:38:
Overigens is het ook waard te vermelden dat G-Sync aan de bovengrens altijd V-Sync gebruikt
Dat is het niet, want het is niet zo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:00:
[...]

Dat is het niet, want het is niet zo.
Heb het even opgezocht en ze hebben dat inmiddels inderdaad toegevoegd in de driver. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Een andere discussie: waarom komt AMD nu pas met een complete Tonga? Het lijkt mij sterk dat àlle goede chips in iMacs verdwenen, zoveel worden er daar immers niet van verkocht.

Ik heb ergens gelezen dat ze bij Tonga sommige dingen in de chip dubbel hebben uitgevoerd, omdat ze niet zeker wisten of alles wel ging werken. Ging volgens mij oa over de memorycontrollers. (ik zal proberen de bron terug te vinden).

Zou het zo kunnen zijn dat ze de chip moeilijk van de grond kregen? Dat de yield erg tegenvielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-05 17:33

Racing_Reporter

Contentmaker

iMacs zijn toch niet alleen maar online te bestellen? Misschien liggen er ook nog een hoop Tonga's 'op de plank' in onverkochte apparaten.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 22:20

Trygve

Redacteur
spNk schreef op donderdag 19 november 2015 @ 22:49:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel de nieuwste features missen, de 280x is al een aardig oude chip.
Op welke features doel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
r100 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:49:
[...]
Op welke features doel je precies?
O.a. true audio en volgens mij ook freesync. Ook een aantal feature levels van dx12 als ik me niet vergis.
Hier staat ook nog het een en ander:
Wikipedia: Graphics Core Next
(dit is GCN 1.1, verderop staat GCN 1.2. 280x is GCN 1.0)

Hoe boeiend deze featuers zijn laat ik even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Werelds schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:38:
. FreeSync gaat dan op de ondergrens (niet de bovengrens zoals sdk1985 aangeeft) draaien en dan kun je zelf kiezen of je wel of geen V-Sync wilt.
Hmm nee het was AMD die aangaf het voortaan op te lossen via de maximale frequentie. Heb niet zo veel tijd maar als ik het snel vindt dan edit ik hier wel even de bron in.

edit: Nog niet gevonden wel een stukje extra info van toen het net uit was:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2015-03-26/gsync2.png
It's also important to note that the experience below the VRR window on a FreeSync panel today is actually worse in practice than in theory. Because the refresh rates stays at 40 Hz when your frame rates are low, you get a combination of stutter and frame tearing (if V-Sync is off) that is worse than if the refresh rate was higher, at say 60 Hz or even 144 Hz. No doubt complications would arise from an instantaneous refresh rate shift of ~40 Hz to 144 Hz but some middle ground likely exists that FreeSync could implement to improve low-FPS experiences.
Maar wat recenter was een een bron die het tegenovergestelde beschreef, juist omdat hier aangehaalde probleem op te lossen (stutter EN tearing). Sync voegt juist het meeste toe op die lage framerates. Want als je met v-sync onder de 60 fps zakt knal je meteen naar 30 fps. Daarom is g-sync de technisch beter oplossing.

Update gevonden:
UPDATE April 13th 2015
As of this date AMD has officially stated that they have chosen to refresh the panel at the maximum refresh rate rather than the minimum when the FPS dips below the FreeSync operating range, precisely the type of behavior that we had called for. And just as we had originally stated this behavior is enforced directly through the drivers which is why AMD was able to introduce this behavior without much trouble.
Vanaf April is het gedrag van de driver dus aangepast, aldus wccftech.
Overigens is het ook waard te vermelden dat G-Sync aan de bovengrens altijd V-Sync gebruikt, terwijl je dit bij FreeSync weer uit kunt zetten. Dus wil je een game op 200 FPS laten draaien zonder de nadelen van V-Sync, dan kan dat. Op 120/144 Hz heb ik dat persoonlijk liever; tearing is nauwelijks merkbaar, terwijl V-Sync judder dat wel is. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar de keuze is er. En die keuze is er omdat de mogelijkheden niet vast liggen in een klein stukje hardware ;)
Los van dat dat niet klopte (posts eerder) lijkt mij judder waarnemen op 120 fps best lastig. Met een afstand van 8ms per frame werk je natuurlijk een veelvoud sneller dan op 1/60 of laat staan 1/24e:

[ Voor 45% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
sdk1985 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:46:
Vanaf April is het gedrag van de driver dus aangepast, aldus wccftech.
Dat heb ik helemaal gemist :/

Ziet er naar uit dat ik eens wat recentere reviews in moet duiken, ik heb het eerlijk gezegd niet bij gehouden wegens tijdgebrek. Als ik dan de specs van een monitor zie en er zit een TN paneel in of hij heeft relatief lage refresh rates zie haak ik meteen af. Het wordt tijd voor nieuw speelgoed, Eizo moet eens opschieten met de FS2735 :P
Los van dat dat niet klopte (posts eerder) lijkt mij judder waarnemen op 120 fps best lastig. Met een afstand van 8ms per frame werk je natuurlijk een veelvoud sneller dan op 1/60 of laat staan 1/24e:
[video]
Geloof me, daar kun je je nog vies in vergissen. Ik ben er wel relatief gevoelig voor; net als microstutter is judder iets dat niet iedereen als vervelend ervaart. Judder wordt niet per se minder op hogere refresh rates; het verandert vooral. Waar je op "lage" refresh rates heel duidelijk een "sprong" ziet, lijkt het op hogere refresh rates meer op trillen. Het is lastig uit te leggen en het komt tegenwoordig uiteraard niet veel voor dat je een game nog op zulke hoge framerates kan draaien, maar het is weldegelijk waarneembaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[...]

[video]
Video en real-time gaming zijn twee compleet verschillende dingen. Vergelijk een random game screenshot en een video framegrab maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Phuncz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:38:
[...]

Video en real-time gaming zijn twee compleet verschillende dingen. Vergelijk een random game screenshot en een video framegrab maar eens.
Ter illustratie van judder/jidder is er geen verschil. Het punt was dat het op 24 hz voor de meeste mensen al heel lastig te onderscheiden is. Problemen met input lag en v-sync vs tearing staan helemaal los van dit verhaal. Ik ben de laatste persoon die gaat beweren dat je prima op 30 fps kunt game want zelfs in een game als Anno 2070 vind ik dat mateloos irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

24fps judder op 60Hz schermen (jitter is iets anders) zie ik met video zonder enig probleem en ik zie mezelf niet als iemand die bovengemiddeld goed ziet maar hier wel last van ondervind. Een probleem met judder aan proberen te tonen via YouTube is ook niet evident. Niet alleen omdat YouTube er nog eens een recode over gooit, maar er zijn teveel variabelen in weergave en hardware dat je het niet zomaar kan demonstreren via een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Phuncz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:10:
24fps judder op 60Hz schermen (jitter is iets anders) zie ik met video zonder enig probleem en ik zie mezelf niet als iemand die bovengemiddeld goed ziet maar hier wel last van ondervind. Een probleem met judder aan proberen te tonen via YouTube is ook niet evident. Niet alleen omdat YouTube er nog eens een recode over gooit, maar er zijn teveel variabelen in weergave en hardware dat je het niet zomaar kan demonstreren via een link.
Kleine gerelateerde vraag: hoeveel komt 24p content eigenlijk voor. Ik kijk als sinds jaar en dag series en films via de PC of de DVD, maar ik heb echt nog nooit stilgestaan bij judder.

Is dit een blu-ray dingetje, of hoe werkt dit?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Jeroenneman schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:16:
[...]

Kleine gerelateerde vraag: hoeveel komt 24p content eigenlijk voor. Ik kijk als sinds jaar en dag series en films via de PC of de DVD, maar ik heb echt nog nooit stilgestaan bij judder.

Is dit een blu-ray dingetje, of hoe werkt dit?
Alles wat je download is 23.976 fps.

@Phuncz
Het idee van 24 hz judder is dat er heel consistent een 3:2 pulldown wordt gebruikt (op tv's). Dus 3 frames en dan 2 frames en dan 3 frames en dan 2 frames. Dat kun je dus prima via youtube demonstreren.

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/24p-playback.png

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2015 20:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Je hebt 23.976fps (99% van de content) en echt 24hz. Maar dat laatste is extreem zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[video]
Weet niet precies wat er aan of uit staat maar het linkerbeeld vind ik overduidelijk fijner. Bij het rechterbeeld verspringt het raar voor mijn gevoel, ik zou daar denk ik ook niet naar kunnen kijken.
Over het algemeen ben ik gevoelig voor input lag, als vsync met iets aanstaat dan wordt ik al gek :P. De meeste spellen heb ik dan ook via RadeonPro gelimiteerd op 60fps, enige nadeel is dat je soms inderdaad tearing hebt maar daar heb ik dan weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:58:
[...]

Weet niet precies wat er aan of uit staat maar het linkerbeeld vind ik overduidelijk fijner. Bij het rechterbeeld verspringt het raar voor mijn gevoel, ik zou daar denk ik ook niet naar kunnen kijken.
Over het algemeen ben ik gevoelig voor input lag, als vsync met iets aanstaat dan wordt ik al gek :P. De meeste spellen heb ik dan ook via RadeonPro gelimiteerd op 60fps, enige nadeel is dat je soms inderdaad tearing hebt maar daar heb ik dan weer geen last van.
Mja zo zie je maar hoe lastig het is voor velen. Links is dus 3:2 pulldown en rechts is normaal:
Take a look at the video above and compare the look of 24p with judder (left) to judder-free 24p (right). If you don’t notice the judder on the left, or it doesn’t bother you, there’s no need to worry about getting a TV that can do judder-free 24p. If you do notice it and it bothers you, make a point of getting a TV that can.
Ik merk het zelf ook wel op 16ms per frame (60 hz) maar met 8ms per frame (120 hz) worden het wel hele kleine verschuivingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:41

ikt

Crimson driver slides zijn gelekt.

http://videocardz.com/577...n-software-crimson-driver

Ziet er goed uit, als het waar blijkt te zijn. We zien 't morgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 20:43
ikt schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:31:
Crimson driver slides zijn gelekt.

http://videocardz.com/577...n-software-crimson-driver

Ziet er goed uit, als het waar blijkt te zijn. We zien 't morgen :)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-16.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-24.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-25.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-26.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-28.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-30.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-31.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-32.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-33.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-34.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-35.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-37.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-38.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-39.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-40.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2015/11/VC_AMD-Crimson-Driver-42.jpg

Zes WHQL releases in 2016. Freesync werkt nu beter als je fps zakt onder je min refreshrate van je monitor. Zoals G-Sync dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ben erg benieuwd :p.

Hoopt stilletjes dat een aantal grote techsites deze release behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

polli_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:13:
[...]

[onmogelijk veel slides]

Zes WHQL releases in 2016. Freesync werkt nu beter als je fps zakt onder je min refreshrate van je monitor. Zoals G-Sync dat doet.
"up to six whql releases", dat kunnen er dus ook minder worden

Voor de rest ziet het er goed uit. Ik ben benieuwd hoeveel ik ga merken van die power usage reduction met m'n 290, misschien dat de fan dan wat stiller blijft bij webvideo (gifjes en vines op twitter bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat zijn een berg verbeteringen en features! Kom meteen een paar opvallende dingen tegen. Zo is er getest met een Intel cpu in de benchmarks ( :+ ), is er 20% winst behaald in dx12 (dus zoals verwacht is het verhaal dat drivers niets doen in dx12 onzin), krijgt frame pacing nog meer aandacht voor dx9 titels (netjes, wel beetje laat) en freesync kon volgens AMD zelf dus nog wel wat werk gebruiken aan de onderkant vh fps specturm (van de week nog discussie over geweest hier). Verder kan ik dingen als driver cleaning kan alleen maar toejuichen.

Ook wat negatieve puntjes: De move naar 6 WHQL releases is goed maar nog een beetje karig. Gewoon elke maand een WHQL driver 8) . Dat ze trots vermelden dat ze de top10 bugs uit de community hebben gefixt is natuurlijk een beetje triest. Dat impliceert dat het dus al wel kon maar het ze eerst niet boeide.

Maar alles bij elkaar lijkt me dit een keer positief nieuws vanuit AMD/Radeon.
polli_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:13:
[...]
Dat haal ik echt niet uit die slide hoor. Er staat reduced tearing en motion judder zonder v-sync.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 24-11-2015 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Met de komst van deze nieuwe drivers kunnen de oude resultaten voor G-Sync vs Free-Sync sowieso de prullenbak in. Hopelijk gaat er nu dan eens een fatsoenlijke G-Sync vs Free-Sync test komen. Laatste nieuwe drivers, firmware met respectievelijk meer dan één model per standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 15:00

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

madmaxnl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:20:
Met de komst van deze nieuwe drivers kunnen de oude resultaten voor G-Sync vs Free-Sync sowieso de prullenbak in. Hopelijk gaat er nu dan eens een fatsoenlijke G-Sync vs Free-Sync test komen. Laatste nieuwe drivers, firmware met respectievelijk meer dan één model per standaard...
Kijk en dat is nou het grote voordeel van freesync. Omdat er geen dedicated stuk hardware aan te pas komt zijn een hele hoop problemen op te lossen met software updates. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Nog sappiger nieuws! De beta Crimson driver is gelekt. Het driverpakket is door AMD ondertekend, dus je zit in ieder geval goed.

https://www.reddit.com/r/...imson_beta_driver_leaked/

Wat dingen die meteen opvallen:

CCC is vervangen met Radeon Settings. Het control panel is lekker responsief en ziet er kek uit met transparantie/glass effecten.

Er is een optie om te checken voor updates, in de applicatie.

Bij elk menu is er een "more..." knop die zegt wat de instellingen inhouden. Er is een extra knop met Additional Settings de oude CCC UI opent voor zaken die nog niet in de nieuwe UI zitten.

Je oude instellingen worden overgenomen naar de nieuwe UI.
FRTC kan nu van 30 tot 200FPS bij games, Shader Cache kan worden ingeschakeld. Voor de rest zal ik wat screenshots plaatsen.

Hier een Gfycat van iemand op Reddit:
https://gfycat.com/LonelySpryAnemonecrab

Er lijken problemen met de kompas in FO4 op te treden, dus als je zeker wilt zijn zou ik op de stable release wachten.

Mijn screenshots: https://imgur.com/a/R9vjI
Snel doorheen klikken (animaties): YouTube: AMD Crimson "Radeon Settings" control panel

Ik heb maar een R9 390 op 1 monitor die geen FreeSync kan, dus die zie je uiteraard niet terug komen.

[ Voor 79% gewijzigd door ikt op 24-11-2015 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 07-06 22:20

Trygve

Redacteur
Hardware.info heeft net ook een artikel online gezet: http://nl.hardware.info/r...rivers-veel-verbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25
Bij mij werkt de driver iig niet goed. Beeld springt omhoog en omlaag ik iets doe. Vooral tijdens scrollern en het bewegen van vensters Heb daar wel eens eerder last van gehad en toen werkte het veranderen van de resolutie, maar dat is nu helaas niet de oplossing.

Zie ook nergens de optie om resoluties in te stellen(buiten custom resoltions). Kan het alleen via windows doen.

Terug naar de laatste Catalysts. Leuke is wel dat Radeon Settings niet gedeinstalleerd is en ook niet bij Remove programs te vinden is. |:(

[ Voor 33% gewijzigd door paragon op 24-11-2015 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 20:30

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Hier draaien ze sinds vanochtend stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:53
Even Firestrike gedraaid. 120 punten meer met een 290x, 1,3%.
http://www.3dmark.com/compare/fs/6555849/fs/6576136

[EDIT]
Wisselende resultaten bij de overhead test.
http://www.3dmark.com/compare/aot/86968/aot/87375

Mantle is nu op het niveau van DX12. Bij DX11 geen grote veranderingen. (kijkend naar Draw Calls per frame)

[ Voor 48% gewijzigd door LongBowNL op 24-11-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
sdk1985 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 02:37:
Dat zijn een berg verbeteringen en features! Kom meteen een paar opvallende dingen tegen. Zo is er getest met een Intel cpu in de benchmarks ( :+ ), is er 20% winst behaald in dx12 (dus zoals verwacht is het verhaal dat drivers niets doen in dx12 onzin), krijgt frame pacing nog meer aandacht voor dx9 titels (netjes, wel beetje laat) en freesync kon volgens AMD zelf dus nog wel wat werk gebruiken aan de onderkant vh fps specturm (van de week nog discussie over geweest hier). Verder kan ik dingen als driver cleaning kan alleen maar toejuichen.

Ook wat negatieve puntjes: De move naar 6 WHQL releases is goed maar nog een beetje karig. Gewoon elke maand een WHQL driver 8) . Dat ze trots vermelden dat ze de top10 bugs uit de community hebben gefixt is natuurlijk een beetje triest. Dat impliceert dat het dus al wel kon maar het ze eerst niet boeide.

Maar alles bij elkaar lijkt me dit een keer positief nieuws vanuit AMD/Radeon.

[...]

Dat haal ik echt niet uit die slide hoor. Er staat reduced tearing en motion judder zonder v-sync.
FreeSync: Low Frame Rate Compensation

One disadvantage that AMD has had when going up against the NVIDIA technology was prominent at low frame rates. AMD has had "variable refresh rate windows" that have varied from a narrow 48-75Hz (our first 21:9 IPS panel) to a much wider 40-144Hz (TN 2560x1440). When you went above or below that refresh rate with your game render rate (frame rate) you would either revert to a non-variable refresh rate state of either having V-Sync enabled or V-Sync disabled, at the users selection. The result, when your frame rate when below that minimum VRR range, was an experience that was sub-par - you either had tearing on your screen or judder/stutter in the animation. Those were the exact things that VRR technology was supposed to prevent!

NVIDIA G-Sync solved the problem from the beginning by doing something called frame doubling - when your in-game FPS hit that low VRR window range, it would double the frame rate being sent to the screen in order to keep the perceived frame rate (to the monitor at least) high enough to stay inside the range. That gave us no effective minimum variable refresh rate range for NVIDIA G-Sync monitors - and for users that really wanted to push the fringe of performance and image quality settings, that was a significant advantage in nearly all gaming environments.

While NVIDIA was able to handle that functionality in hardware thanks to the G-Sync module embedded in all G-Sync displays, AMD didn't have that option as they were piggy-backing on the Adaptive V-Sync portion of the DisplayPort standard to get FreeSync working. The answer? To implement frame doubling in software, a feature that I have been asking for since day one of FreeSync's release on the market. AMD's new Radeon Software Crimson is the company's first pass at it, with a new feature called Low Frame Rate Compensation (LFC).

The goal is the same - to prevent tearing and judder when the frame rate drops below the minimum variable refresh rate of the FreeSync monitor. AMD is doing it all in software at the driver level, and while the idea is easy to understand it's not as easy to implement. An algorithm monitors the draw rate of the GPU (this is easy from internal trackers) and when it finds that it is about to cross the VRR minimum of a monitor, double the frame rate being sent from the GPU to the monitor. That "doubled" frame is a duplicate, with no changed data, but it prevents the monitor from going into a danger zone where screen flicker and other bad effects can occur. For a visual representation of this behavior (in hardware or software) look at the graph below (though it uses data from before AMD implemented LFC).

I have spent the last couple of days with the new Crimson driver and tested Low Frame Rate Compensation with several FreeSync monitors including the ASUS MG279Q, the ASUS MG278Q, the Acer XR341CK and the LG 29UM67. Of those four displays we have in-house, only the LG 29UM67 has a FreeSync range that is outside the support criteria for LFC and as I expected, the monitor behaved no differently with the Crimson driver than it did with any software before it. All three of the other displays worked though, including the 35-90Hz range on the MG279Q, the 40-144Hz on the MG278Q and the 30-75Hz range on the UltraWide Acer XR341CK.

http://www.pcper.com/revi...-and-Frame-Pacing-Support

Meer informatie over Low Frame Rate Compensation.

[ Voor 5% gewijzigd door polli_ op 24-11-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-05 23:39
Wanneer word de 380x beschikbaar in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 00:06
Mantle is een stuk sneller in de nieuwe Crimson driver (+13%) (in 3dmark API overhead test)

Directx is een beetje langzamer dan in de Catalyst 15.11.1 Beta, ongeveer -5%

De nieuwe shader cache functie werkt blijkbaar niet met 3dmark(API overhead), maar wel met games zoals GTA V.

GPU clock lijkt ook wat larger tijdens idle (voorheen was deze constant de hoogste kloksnelheid, met 3 monitoren: 1 x 1080P@144Hz, 1 X 1080P@60Hz en een 1280x1024@75Hz)

Nu is de kloksnelheid tussen de ~440 and 800MHz

http://www.3dmark.com/compare/aot/87431/aot/87434/aot/87448

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polli_
14nm AMD Greenland tapes out: Attack on NVIDIA Pascal, Intel Xeon Phi

“FinFET technology is expected to play a critical foundational role across multiple AMD product lines, starting in 2016. GLOBALFOUNDRIES has worked tirelessly to reach this key milestone on its 14LPP process. We look forward to GLOBALFOUNDRIES’ continued progress towards full production readiness and expect to leverage the advanced 14LPP process technology across a broad set of our CPU, APU, and GPU products,” said Mark Papermaster, Senior Vice President and Chief Technology Officer at Advanced Micro Devices.

So, what did AMD taped out? In a recent conversation with Forbes, Raja Koduri, head of graphics spinoff Radeon Technologies Group (RTG) disclosed that “RTG will need to execute on their architectural designs and create brand new GPUs, something that Advanced Micro Devices has struggled with lately. He promised two brand new GPUs in 2016,” followed by their plan to “make Advanced Micro Devices more power and die size competitive.”

Thus, we have at least two GPUs coming from AMD, being mainstream (Baffin / Ellesmere) and high-end (Greenland) members of Arctic Island GPU family, as low-end is now integrated inside AMD’s APU (Accelerated Processing Units). According to unconfirmed rumors, the company also tapped out first prototypes carrying Zen architecture, which is still more than a year away. Given that Zen effectively changes AMD / RTG from top to bottom, it will be interesting to see when the company can deploy multi-TFLOPS APUs based on Zen x86 architecture and Greenland GPU architecture.

http://vrworld.com/2015/1...ia-pascal-intel-xeon-phi/

Ben echt benieuwd naar Artic Island 2x performance per watt vs de Fury generatie is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Opgepast, de nieuwe driver zorgt dat je kompas in Fallout 4 gaat glitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
bij de buren: Club 3D brengt actieve adapter van DisplayPort naar HDMI 2.0 op de markt

http://nl.hardware.info/n...-naar-hdmi-20-op-de-markt

Inmiddels ook op Tweakers

nieuws: Club 3D introduceert displayport 1.2 naar hdmi 2.0-adapters

[ Voor 34% gewijzigd door winwiz op 25-11-2015 11:18 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 11:43
ikt schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:27:
Opgepast, de nieuwe driver zorgt dat je kompas in Fallout 4 gaat glitchen.
https://mega.nz/#F!8tlAhDyQ!2AkAQukJKAYuIWEzDTGtFA!l4FjhA7R

Selecteer 15.11.1 en zet deze dll in je fallout4 folder, waar fallout4.exe staat en je compas werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat glitchen viel me ook op, maar na een minuutje of fast travel was het weg. Minor issue dus, daar zou ik nog niet eens een nieuwe driver voor installeren. Zeker gezien de vele bugs die het spel rijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Phuncz op 25-11-2015 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Kijk eens wat ik tegen kwam.

http://wccftech.com/amd-r9-fury-x-nano-price-cuts/

Ziet er goed uit1

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• paragon
Ziet er idd goed uit. Was van plan om deze week een 390 te kopen omdat mn 270x het niet echt trekt op 1440P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hmm, misschien eindelijk eens wat R9 380's scoren voor een leuke bridgeless Crossfire setup projectje.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 12:30
Waar zit de saturation verstopt, ik ben me kapot aan het zoeken :+?

• paragon
Volgens mij onder extra instellingen of zo welke bij mij niet aanwezig zijn :S

Beeldscherm - Naast meer...

Bij mij staat er alleen "Geavanceerde installatie proberen" ipv "extra instellingen". (of wat er ook moet staan)

• LongBowNL
Hoogstwaarschijnlijk gewoon een tijdelijke sale voor Thanksgiving. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

It gets better.

http://hexus.net/tech/new...vr.it&utm_medium=facebook

Fury X2 op de planning voor vanaf december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:21

Niellie41

[object Object]

Ik krijg de Crimson drivers maar niet geïnstalleerd op Windows 10. Ik heb een R9 270x. Vanmorgen een clean Windows install gedaan en gelijk de drivers proberen te installeren. Wanneer die begint om de drivers te installeren, gaat het scherm heel even op zwart (zoals altijd) en wanneer deze terug komt bevriest de PC. Niets reageert.

Het is niet de standaard 2/16/xx procent problemen die ik alleen kan vinden, waarbij alleen de installer niet reageert. Ik heb vrijwel alle tips, die ik steeds terug zie komen, geprobeerd: anti-virus uit zetten, internet verbinding verbreken, onderdelen één voor één installeren etc.

Verder kan ik ook niets vinden. Heeft iemand nog tips waar ik kan zoeken?
Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 28-11-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit kan je proberen:
DDU op je bureaublad zetten, reboot naar veilige modus, DDU draaien en AMD drivers wissen, reboot naar normale modus, nogmaals proberen te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 12:30
Eergisteren kreeg ik plots een zwart scherm na het Windows loading screen. In safe mode alles gedelete (met AMD's tool) en alles zonder problemen terug kunnen installen.

Nu merk ik wel dat ik in CS:GO ongeveer 100-150 FPS verloren ben (Sapphire Tri-X R9 290 @ W10 64b) :?

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 28-11-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phuncz schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:39:
Dit kan je proberen:
DDU op je bureaublad zetten, reboot naar veilige modus, DDU draaien en AMD drivers wissen, reboot naar normale modus, nogmaals proberen te installeren.
Nee, helaas. Dit heeft ook niet gewerkt.
Net ook nog geprobeerd om de drivers via de wizard van Windows te installeren, maar dat mocht ook niet baten. :/

Update:
Ik ben nu terug gegaan naar Windows 7 en toen kon ik wel de drivers installeren, zonder vastlopers. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 28-11-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Er zal dan toch iets zich moeten moeien met de driver install. Heb je toevallig nog een GPU tool ofzo actief zoals MSI Afterburner ? Of misschien iets dat met 3D rendering wat doet zoals Rainmeter ? Of een temp/volt/clock meetprogramma zoals SpeedFan of AIDA64 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nee, helemaal niets van dat soort programma's. De kaart is ook niet overgeclocked of zo.
Inmiddels heb ik alles kunnen installeren na een schone installatie van Windows 7. Ik denk dat ik dan toch even bij Windows 7 blijf, voor de zekerheid.

Toch raar. Wanneer ik mijn PC weer up en running heb, dan ga ik dit toch melden bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vergeet niet dat het in dit geval ook echt om een beta driver gaat en er dus nog bugs in kunnen zitten. Indien het niet goed werkt kan je inderdaad het beste dit bij AMD melden.
De crimson drivers hebben een geheel nieuwe interface en is anders geschreven dan het CCC.

Normalitair brengt AMD beta drivers uit die gewoon stabiel zijn, maar waar ze geen zin hebben om voor elke kleine fix het WHQL process te doorlopen. Hierdoor kunnen ze game specifieke patches op de dag uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ze hebben ook "beloofd" 6x per jaar een nieuwe driver uit te brengen.

Aangezien dit de 1e is die released is aan het grote publiek zal er spoedig (binnen 1 maand) wel wat geupdate/gepatched worden.

Ik denk dat er voor kerst al wel wat te downloaden is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:01:
Vergeet niet dat het in dit geval ook echt om een beta driver gaat en er dus nog bugs in kunnen zitten. Indien het niet goed werkt kan je inderdaad het beste dit bij AMD melden.
De crimson drivers hebben een geheel nieuwe interface en is anders geschreven dan het CCC.

Normalitair brengt AMD beta drivers uit die gewoon stabiel zijn, maar waar ze geen zin hebben om voor elke kleine fix het WHQL process te doorlopen. Hierdoor kunnen ze game specifieke patches op de dag uitbrengen.
De belangrijkste bug om op te letten is dat de fan-speed automatisch op handmatig gaat. Het kan dus zijn dat de fan op 20% blijft hangen met oververhitting tot gevolg! Kijk elke keer bij het opstarten van je PC of je fan niet blijft hangen.

Handige tip om het niet te vergeten. Zet je fan tussen de 50%-100% en druk op Reset bij Global Overdrive. Nu zal elke keer bij het opstarten je fan hoorbaar versnellen tussen de 50-100% zodat je weet dat je hem terug op automatisch moet zetten. (of je skipt Crimson voor nu, is ook een oplossing :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

LongBowNL schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:54:
[...]

De belangrijkste bug om op te letten is dat de fan-speed automatisch op handmatig gaat. Het kan dus zijn dat de fan op 20% blijft hangen met oververhitting tot gevolg! Kijk elke keer bij het opstarten van je PC of je fan niet blijft hangen.

Handige tip om het niet te vergeten. Zet je fan tussen de 50%-100% en druk op Reset bij Global Overdrive. Nu zal elke keer bij het opstarten je fan hoorbaar versnellen tussen de 50-100% zodat je weet dat je hem terug op automatisch moet zetten. (of je skipt Crimson voor nu, is ook een oplossing :+ )
Gelukkig gebruik ik MSI Afterburner met een custom fan profiel, ik maak eigenlijk nooit gebruik van het standaard profiel van een videokaart.

Ik skip inderdaad de Crimson driver, ik laat jullie eerst de bugs eruit filteren :+. Maar zonder dollen, het is gewoon een echte beta driver. De bugs zullen in de volgende release een stuk minder zijn.

Precies wat de -The_Mask- schrijft, AMD blijft met 6 WHQL drivers per jaar komen en voor bepaalde game releases zullen ze een beta driver uitbrengen. Veel nieuwssites vertellen dit er niet bij waardoor het niet in context is en iedereen meteen bang is dat AMD nauwelijks meer drivers uitbrengt. Er zal dus weinig veranderen aan het releasen van AMD drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Mij maakt het weinig uit hoeveel drivers ze op een jaar uitbrengen, zolang de games die ik speel maar goed lopen. Of dat bij launchday een nieuwe driver is of eentje die een maand van tevoren al geoptimaliseerd is, kan me niet zozeer boeien. Voor mijn part brengen ze maar één driver per jaar uit en worden nieuwe games erin "gepatched", maar helaas lijkt dat niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet wel kunnen lijkt mij. Misschien iets voor de toekomst, auto update welke alleen game profielen update, moet het echter wel mogelijk zijn om ze terug te draaien ivm eventuele bugs.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Warning: New AMD Crimson Driver Is Heating and Killing GPUs, Users Report

Reddit has a lot of reports from users who are saying that after they had installed the latest Crimson driver, the fan remained locked at 20%. This is usually happening without the knowledge of the user, who usually finds out when the system crashes. If they’re lucky, the system will reboot, but that's not always the case. It’s possible for GPU to die in the process, and that makes things a lot more complicated.
Was al eerder wat gepost hierover. Hoop dat die users het woord beta in hun achterhoofd houden :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit zou ik niet onder Beta gedrag toewijzen, anders is het argument dat AMD's beta's van goede kwaliteit zijn ook ontkracht. Dit had niet mogen gebeuren, maar ik vermoed dat ook niet alle HD 7870's en 280X'en dit hebben, anders was het internet alweer te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Phuncz schreef op zondag 29 november 2015 @ 19:28:
Dit zou ik niet onder Beta gedrag toewijzen, anders is het argument dat AMD's beta's van goede kwaliteit zijn ook ontkracht. Dit had niet mogen gebeuren, maar ik vermoed dat ook niet alle HD 7870's en 280X'en dit hebben, anders was het internet alweer te klein.
Daar heb je gelijk in, ik dacht dat met de crimson driver dit toch alleen een driver was die voor de pers was? Dus in feite een driver die nog niet was bedoelt voor het grote publiek.
Het zou best een grote groep kunnen betreffen, maar het voordeel is dat de groep die dit soort drivers download ook vaak een eigen fan profiel hebben doormiddel van een andere programma (lees MSI Afterburner). Deze mensen hebben er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Laatst online: 14:49
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:39:

Warning: New AMD Crimson Driver Is Heating and Killing GPUs, Users Report

[...]

Was al eerder wat gepost hierover. Hoop dat die users het woord beta in hun achterhoofd houden :z.
Had het vandaag ook tijdens het spelen van fallout. Ik had zelf een headset op en hoorde dus niets. Mijn vriendin was aan het leren en zij zei tegen mij wat maakt je PC een raar geluid. Bleek dat de fan van de videokaart van 20% naar 100% ging voor een halve seconde. Toen ik het hoorde zag ik dat mijn HD 7950 100 graden was. Normaal gesproken wordt de videokaart niet warmer dan 70 graden.

In het stuurprogramma van AMD werkte alle instellingen m.b.t. de fan niet meer. MSI afterburner verhielp het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:12:
[...]
Daar heb je gelijk in, ik dacht dat met de crimson driver dit toch alleen een driver was die voor de pers was? Dus in feite een driver die nog niet was bedoelt voor het grote publiek.
Voor de pers is deze niet, ik kon hem gewoon van de website van AMD downloaden zonder een NDA te moeten doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Phuncz schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:51:
[...]

Voor de pers is deze niet, ik kon hem gewoon van de website van AMD downloaden zonder een NDA te moeten doorlopen :)
Zag het ja, gewoon het normale driver selectie process doorlopen en daarmee kom ik uit op de crimson driver. Slordig hoor... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 06-06 11:45
Eerlijk gezegd vind ik het erg slordig van AMD om de temperatuur regeling niet goed op orde te hebben in de nieuwe interface. Ze hadden nu een kans het imago van hun drivers op te poetsen en bij deze is het helemaal verprutst.. De schone lei is niet meer zo schoon en dat al direct vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gelukkig heb ik nergens last van, de drivers geven hier en daar een leuke boost en ja het is wennen maar de nieuwe interface ziet er wel degelijk uit. Jammer dat bij 'extra opties' je toch nog de oude interface krijgt voor bepaalde instellingen.

Ik heb mijn videokaarten beide op 85 graden max staan en fanspeed op 85% max en daar houd hij zich netjes aan.

En als het fout had gegaan had ik het wel gemerkt, dan had ik nu mogelijk 2 defecte kaarten want ik heb bijna het hele weeken RB6 gespeeld.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
Hoi
Ik ondervond ook nog wat andere problemen met de nieuwe drivers .
Onder andere in gta 5 dat de gps route niet meer word weergeven op de mini map.
En bijf de wanted sterren niet zichtbaar zijn .
En nog wat andere dingen met betrekking tot de mini map.
En eigen het zelfde in falout 4 ook problemen met de mini map

Heb hier geen fix voor gevonden.
Wel al gta en falout en de drivers opnieuw ge instaleerd maar geen resultaat .

Zijn er meerdere mensen die deze problemen kennen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

stalkertje schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:32:
Hoi
Ik ondervond ook nog wat andere problemen met de nieuwe drivers .
Onder andere in gta 5 dat de gps route niet meer word weergeven op de mini map.
En bijf de wanted sterren niet zichtbaar zijn .
En nog wat andere dingen met betrekking tot de mini map.
En eigen het zelfde in falout 4 ook problemen met de mini map

Heb hier geen fix voor gevonden.
Wel al gta en falout en de drivers opnieuw ge instaleerd maar geen resultaat .

Zijn er meerdere mensen die deze problemen kennen .
Ja, geen beta-drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
Hoezo niet eigenlijk nooit eerder problemen ondervonden met de beta drivers van amd .
Was gewoon benieuwd of dit een meer voorkomend probleem is . aangezien er weinig over te vinden is .
Verder heb ik geen klachten over deze beta .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
Leuk dat het bèta drivers zouden zijn maar ze worden ook gewoon aangeboden via de Gaming Evolved app. Dus kans is groot dat ze geïnstalleerd worden door Jan en alleman. Bij mij wordt m'n gpu ook warmer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

paragon schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:27:
Leuk dat het bèta drivers zouden zijn maar ze worden ook gewoon aangeboden via de Gaming Evolved app. Dus kans is groot dat ze geïnstalleerd worden door Jan en alleman. Bij mij wordt m'n gpu ook warmer dan normaal.
Klopt. Er zitten beta-achtige verbeteringen in die wel goed getest zijn. Alleen een fancontrol-bug is iets wat er nooit in voor had mogen komen, valt duidelijk buiten game en app related improvements ;) Kunnen jullie hier niet een eigen topic voor maken, met name stalkertje? Lijkt me handiger dan in een nieuwsdiscussietopic naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Lambo LP670 SV schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:27:
Eerlijk gezegd vind ik het erg slordig van AMD om de temperatuur regeling niet goed op orde te hebben in de nieuwe interface. Ze hadden nu een kans het imago van hun drivers op te poetsen en bij deze is het helemaal verprutst.. De schone lei is niet meer zo schoon en dat al direct vanaf het begin.
Ja het frame is helemaal verpest inderdaad, zeker nu er ook kaarten zijn overleden bij mensen. Ik geloof zelf niet dat dit door de fanspeed komt, de kaarten beschikken echt al jaren over thermische bescherming en zullen zichzelf dus uitzetten voor ze kapot gaan. Maar het wordt wel overal genoemd, en dan is de strijd al gestreden....

Jammer voor AMD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Ik zie hier veel mensen roepen dat de Crimson Edition beta zouden zijn. Noem mij gek, maar als ik op de AMD site naar de nieuwste beta ga krijg ik de oude Catalyst 15.11 Beta. De Crimson Edition is gewoon de nieuwste versie, en geen beta.

Crimson Edition is een goed idee, maar eerlijk is eerlijk, deze driver is nog niet af. Er zijn nog te veel problemen mee, zo kun je geen taal instellen en ik had een spel waarbij het profiel voor dat spel niet toegepast wordt. Crimson had nog wat extra ontwikkeltijd kunnen gebruiken en daarna als beta uitgebracht moeten worden, dan hadden al deze problemen er uitgehaald kunnen worden.

Ik draai nu zelf wel nog de nieuwste driver maar ik heb Radeon Settings gedeïnstalleerd en het Catalyst Control Center van de laatste beta weer geïnstalleerd. Uiteraard geen oplossing voor de langere termijn, maar voorlopig werkt dat beter dan Radeon Settings. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
In DxDiag staat inderdaad gewoon 'Yes' bij "WHQL Logo'd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb sinds de update last van artifacts bij het spelen van BF4.
Probleem lijkt niet temperatuur gerelateerd. Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zo ook in GTA5 en Fallout4 zoals je kunt lezen, tis niet heel moeilijk om dan de oude weer even te installeren en te kijken of ze uitblijven, dan weet je dat je BF4 ook in de lijst met bugged games kunt opnemen, en het dus niet aan je grafische kaart ligt.. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.