Als je met Fallout 4 problemen bedoelt dat je quest markers buggen; dat is een bekend probleem en er is al een "mod" te vinden die dit fixed op Nexus mods.stalkertje schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:32:
Hoi
Ik ondervond ook nog wat andere problemen met de nieuwe drivers .
Onder andere in gta 5 dat de gps route niet meer word weergeven op de mini map.
En bijf de wanted sterren niet zichtbaar zijn .
En nog wat andere dingen met betrekking tot de mini map.
En eigen het zelfde in falout 4 ook problemen met de mini map
Heb hier geen fix voor gevonden.
Wel al gta en falout en de drivers opnieuw ge instaleerd maar geen resultaat .
Zijn er meerdere mensen die deze problemen kennen .
Een beveiliging is een hulpmiddel geen garantie die je chip onsterfelijk maakt. Zonder voldoende koeling een chip laten draaien is vragen om problemen, als je het niet weet en je een potje gaat gamen is het helemaal linke boel. Om die bescherming te activeren gaat de core al korte tijd tegen en ook over een limiet heen. Zeker als de fan niet sneller gaat draaien kan dat rap gaan.SpankmasterC schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:23:
[...]
Ja het frame is helemaal verpest inderdaad, zeker nu er ook kaarten zijn overleden bij mensen. Ik geloof zelf niet dat dit door de fanspeed komt, de kaarten beschikken echt al jaren over thermische bescherming en zullen zichzelf dus uitzetten voor ze kapot gaan. Maar het wordt wel overal genoemd, en dan is de strijd al gestreden....
Jammer voor AMD!
Neem dan een chip die standaard al bekend is met hoge temps en hoge uitvalpercentages zoals een 280X en het is niet vreemd te noemen dat deze chips nu gaan uitvallen bij een foutje als deze.
Lullig verhaal en hopelijk krijgen mensen compensatie, want dit soort foutjes kost vertrouwen.
Denk niet dat AMD grafische kaarten gaat vervangen, ben benieuwd wat voor staartje dit nog gaat krijgen..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Ik ben iig blij dat ik toevallig net mijn waterkoeling klaar had toen ik de Crimson driver ging gebruiken 
Heb overigens niet al te veel last van bugs voor zover ik kan zien. soms wel even wat tearing, maar niet gek veel.
Heb overigens niet al te veel last van bugs voor zover ik kan zien. soms wel even wat tearing, maar niet gek veel.
Waarom denk je van niet? Als hun een WHQL driver uitbrengen en gebruikers kunnen aantonen dat het komt door toedoen van AMD, dan heeft AMD vrij weinig keuze dan het vervangen van die kaarten, toch?SAiN ONeZ schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:40:
Denk niet dat AMD grafische kaarten gaat vervangen, ben benieuwd wat voor staartje dit nog gaat krijgen..
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Die verwijzen je door naar de fabrikant of de winkel waar je hem hebt aangeschaft wrs...
Je gelijk hebben en dat ook nog eens krijgen, zijn ook nog eens 2 verschillende dingen.
Je gelijk hebben en dat ook nog eens krijgen, zijn ook nog eens 2 verschillende dingen.
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Heeft nVidia toentertijd ook maar 1 kaart vervangen die dood ging door hun WHQL driver die alles niet zo netjes deed?batumulia schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:46:
[...]
Waarom denk je van niet? Als hun een WHQL driver uitbrengen en gebruikers kunnen aantonen dat het komt door toedoen van AMD, dan heeft AMD vrij weinig keuze dan het vervangen van die kaarten, toch?
De vraag is of AMD daadwerkelijk aansprakelijk gehouden kan worden. Leuk is het verder natuurlijk absoluut niet als je kaart sterft door te hoge temperaturen en het is te hopen dat de problemen zeer beperkt blijven.
AMD kan in bepaalde gevallen wel degelijk aanbieden een kaart te vervangen/repareren.
Had een tweedehands 5870 die een kapotte core had, als ik een bonnetje kon tonen hadden hun hem vervangen (AMD hielp met het troubleshooten, aangezien bepaalde spellen het wel deden en andere niet).
Had een tweedehands 5870 die een kapotte core had, als ik een bonnetje kon tonen hadden hun hem vervangen (AMD hielp met het troubleshooten, aangezien bepaalde spellen het wel deden en andere niet).
Heeft er hier iemand ervaring met VTX3D als reseller van AMD. Zij zijn vaak de goedkoopste met als ik ga zoeken voor een videokaart van AMD. Moet ik enige concessies doen bij deze kaarten?
Het probleem zit erin dat er een handjevol gevallen (2 of 3 dacht ik gelezen te hebben) dit hebben gehad in die paar dagen dat de driver uit is. Het is niet de eerste keer dat een GPU kapot gaat en het is zeker ook niet de eerste keer dat het internet van een mug een gigantische olifant maakt. Als het een reëel probleem is, zal er ook wel iets uit volgen.
Apate is, de drivers staan nog steeds online. Dan maar vanavond niet gamen.
What a mistaka to maka (Allo Allo
). Wat nu eerst een nadeel was, geen Crimson voor oudere kaarten, blijkt nu een voordeel te zijn. Want die kaarten vallen mooi buiten de garantie.
Waarom throttlen die kaarten niet boven de 85 graden??? Zou toch los van de driver moeten staan. Of vindt AMD 100 graden ook wel prima?
Waarom throttlen die kaarten niet boven de 85 graden??? Zou toch los van de driver moeten staan. Of vindt AMD 100 graden ook wel prima?
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 30-11-2015 22:03 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
VTX3D is hetzelfde als Club3D wat weer hetzelfde als Powercolor is, of in een andere volgorde, iig zijn ze alledrie van hetzelfde merk.caspervu schreef op maandag 30 november 2015 @ 19:16:
Heeft er hier iemand ervaring met VTX3D als reseller van AMD. Zij zijn vaak de goedkoopste met als ik ga zoeken voor een videokaart van AMD. Moet ik enige concessies doen bij deze kaarten?
De koelers zijn dus ook hetzelfde, dus opzich prima voor de 380, maar die twinfan koeler ziet er wat ielig uit voor een 390.
Inderdaad dat laatste, die kaarten zijn gewoon gemaakt om de 100 graden aan te kunnen op de core. De VRM's van de 290 en 390 gaan pas terugclocken als ze de 115 aantikken.sdk1985 schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:59:
What a mistaka to maka (Allo Allo). Wat nu eerst een nadeel was, geen Crimson voor oudere kaarten, blijkt nu een voordeel te zijn. Want die kaarten vallen mooi buiten de garantie.
Dat er kaarten stuk gaan van die driver vind ik ook moeilijk te geloven, thermische beveiliging zal gewoon in de bios van die kaart zitten, mocht de boel echt te heet worden klapt gewoon de kaart eruit. Natuurlijk ook niet fijn, maar beter dan een gefrituurde kaart.
Uiteraard had zo'n gigantische bug er nooit in mogen komen, dat is 1 ding wat zeker is. Ben nu zeker wel blij met mijn Gelid Icy, die ik gewoon handmatig bedien met de fancontroller van mijn R4.
People as things, that’s where it starts.
Heb je een bron voor die bewering? Ik ben erg benieuwd waar je dit vandaan haalt.sjekneck schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:24:
[...]
Een beveiliging is een hulpmiddel geen garantie die je chip onsterfelijk maakt. Zonder voldoende koeling een chip laten draaien is vragen om problemen, als je het niet weet en je een potje gaat gamen is het helemaal linke boel. Om die bescherming te activeren gaat de core al korte tijd tegen en ook over een limiet heen. Zeker als de fan niet sneller gaat draaien kan dat rap gaan.
Neem dan een chip die standaard al bekend is met hoge temps en hoge uitvalpercentages zoals een 280X en het is niet vreemd te noemen dat deze chips nu gaan uitvallen bij een foutje als deze.
Lullig verhaal en hopelijk krijgen mensen compensatie, want dit soort foutjes kost vertrouwen.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Bij mijn 7950 van gigabyte geen problemen. De fanspeed loopt braaf op tot 40% en de kaart wordt niet warmer dan 56c. Kan ook door de drie koelers komen echter.
ik kan de drivers niet meer downloaden.westlym schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:46:
Apate is, de drivers staan nog steeds online. Dan maar vanavond niet gamen.
daarnet mijn videokaart HD 7850 gebenchmarked. Het wordt niet warmer van 54 graden celsius, maar de fanspeed blijft op 10 procent zitten.
Anoniem: 59888
Crimson Edition 15.11.1 beta
AMD heeft een nieuwe beta van Crimson Edition uitgebracht waarmee de fan speed issues opgelost zouden moeten zijn. Meer info in de release notes.Download:
Windows 10 | 64-bit | 32-bit |
Windows 8.1 | 64-bit | 32-bit |
Windows 7 | 64-bit | 32-bit |
Daarnaast zijn er ook nog andere dingen gefixt. Een selectie:
Resolved Issues with AMD Radeon Software Crimson Edition 15.11.1 Update
- Star Wars™: Battlefront - Snow flickers in a few locations in the game
- Star Wars™: Battlefront - Sky rendering may be broken in some game locations
- Fallout 4 - The compass may flicker during gameplay on AMD Radeon R9 390 series products. We continue to investigate the issue with AMD Radeon R9 290 and AMD Radeon R9 295X2 series products
- Star Wars™: Battlefront - Shadowy textures are visible around hills/structures/caves
- Just Cause 3 - Texture corruption may be experienced during gameplay
- Call of Duty: Black Ops 3 - Poor AMD Crossfire™ performance may be experienced
- The driver installation may fail while installing the ACP component
- The font size in Chinese language installations may be too small
- The label range values in some AMD Freesync™ installations may be incorrect
- The Radeon Settings dropbox does not close when it is clicked on a second time
- The AMD Overdrive™ fan settings is always set to ON after first edit on reboot
- Language shows up as Chinese Simplified when Chinese Traditional is selected in Windows® 7
- Radeon Settings crashes on the Display tab when cloning a display via HDMI on some notebooks
- Overdrive™ fan speed is reset to Manual on exiting from a 3D game or application
- Radeon Settings does not get upgraded in some install scenarios
- AMD Overdrive™ cannot revert to default settings in some situations
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 01-12-2015 18:14 . Reden: Download links verbeterd ]
Even een vraagje mensen.
Bij CCC gebruik ik altijd "Voorkeuzes" om mijn kaart op 400/465 @62C max te laten lopen en andere voorkeuzes. Toen Crimson uitkwam had ik het geïnstalleerd, maar kon ik dat niet meer vinden. Is dat weg/eruit gehaald? Of ik ben blind geweest
Bij CCC gebruik ik altijd "Voorkeuzes" om mijn kaart op 400/465 @62C max te laten lopen en andere voorkeuzes. Toen Crimson uitkwam had ik het geïnstalleerd, maar kon ik dat niet meer vinden. Is dat weg/eruit gehaald? Of ik ben blind geweest
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064 lijkt mij de goede locatie voor de driver.
Hmm...
Heb nu een MSI r9 280x. Soms wat artifacts met bepaalde spellen maar met fallout 4 is dit wel erg hinderlijk.
De minimap is bij mij helemaal geglitched (veel artifacts tussen de markers en icoontjes). Soms is het zo erg met de artifacts dat de textures vanuit een bepaald punt uitgerekt worden.
Na een herstart heb ik er vaak geen last meer van. Het is best random. Temperaturen zijn normaal (<50 graden) en ik heb ook al met de stock core clock gespeeld.
Ik zit er toch aan te denken om de videokaart te vervangen...
Heb nu een MSI r9 280x. Soms wat artifacts met bepaalde spellen maar met fallout 4 is dit wel erg hinderlijk.
De minimap is bij mij helemaal geglitched (veel artifacts tussen de markers en icoontjes). Soms is het zo erg met de artifacts dat de textures vanuit een bepaald punt uitgerekt worden.
Na een herstart heb ik er vaak geen last meer van. Het is best random. Temperaturen zijn normaal (<50 graden) en ik heb ook al met de stock core clock gespeeld.
Ik zit er toch aan te denken om de videokaart te vervangen...
Ook de memory clock al geprobeerd?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik heb nooit aan de memory clock gezeten dus die loopt nog op stock.
Komt omdat ik op verschillende sites heb gelezen dat de memory clock nooit veel uithaalt performance wise.
Welke underclock moet ik me ongeveer aan houden?
Komt omdat ik op verschillende sites heb gelezen dat de memory clock nooit veel uithaalt performance wise.
Welke underclock moet ik me ongeveer aan houden?
Welke driver draai je? Want je gaat nu allemaal rare dingen doen zonder dat er een compleet beeld is. Verder is dit topic niet bedoeld voor support, kan je beter een apart topic voor starten. Zorg voor een goede topicstart want nu is er te weinig info om iets zinnig te zeggen.
Je moet dat niet willen accepteren, tis meer een test om te kijken of je daarna zonder artifacts speelt, dan is het zaak je aankoopbewijs erbij te zoeken, om garantie te claimen.
Ja dat lijkt me de beste optie dan maar.
Iniedergeval bedankt, ik zal wel even een topic aanmaken als ik verdere hulp nodig heb, excuses daarvoor.
Iniedergeval bedankt, ik zal wel even een topic aanmaken als ik verdere hulp nodig heb, excuses daarvoor.
Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een R9 290 Sapphire Tri-X in mijn systeem. Pracht van een kaart (zeker qua prijs/kwaliteit), maar nu begint het toch stiekem te jeuken om te upgraden naar de 390. Ik erger me ook wel stiekem aan de felle oranje kleur en het feit dat de kaart geen backplate heeft.
Ik kan mijn kaart voor ongeveer 200 gaan verkopen, zouden jullie de stap wagen of toch maar niet
?
Ik kan mijn kaart voor ongeveer 200 gaan verkopen, zouden jullie de stap wagen of toch maar niet
Om dan 150€ meer te geven aan een kaart die marginaal sneller is ? Als het om het uiterlijk van de kaart gaat als belangrijkste factor, zit je in het verkeerde sub-forum 
Ik zou het persoonlijk niet doen, een backplate en een kleurtje geven geen beter presterende kaart en volgende maand ben je die misschien ook beu gezien.
Ik zou het persoonlijk niet doen, een backplate en een kleurtje geven geen beter presterende kaart en volgende maand ben je die misschien ook beu gezien.
Ik zou een jaartje wachten op de volgende generatie, dan ga je er qua snelheid ook flink op vooruit. Tegen die tijd zal je huidige kaart minder waard zijn, maar zoals Phuncz ook al zegt, 150 euro voor een andere kleur is toch wat veel.
Sj44k13 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:00:
http://support.amd.com/en...?os=Windows%2010%20-%2064 lijkt mij de goede locatie voor de driver.
offtopic:
Ik heb uiteindelijk maar ff een tabelletje in elkaar gedraaid. Da's het makkelijkste en zo veel moeite was het niet.
Ik heb uiteindelijk maar ff een tabelletje in elkaar gedraaid. Da's het makkelijkste en zo veel moeite was het niet.
Iemand?XRayXI schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 03:59:
Even een vraagje mensen.
Zijn er profielen in te stellen?
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Ugh, jongens.. is er geen ervaringentopic ofzo?
Vind ik ook wel jammer. Ik zou wel eens willen weten of de fanproblemen nu opgelost zijn met de nieuwe Crimson 15.11.1 beta.
Ik had de Crimson update (niet de beta) geïnstalleerd en zodra ik de PC aanzette dan draaien de ventilatoren op 100%. En dit stopte pas als ik de MSI Gaming app open.
Ben voorlopig maar weer terug gegaan naar Catalyst.
Hebben meer mensen hier last van?
Ben voorlopig maar weer terug gegaan naar Catalyst.
Hebben meer mensen hier last van?
Ze hebben 15.11.1 uitgebracht om het probleem op te lossen, dus lijkt mij wel. Probeer het anders dan kom je er vanzelf achter. Ik had sowieso geen problemen met 15.11, zoals de meesten, dus ik kan het je niet vertellen.Fredi schreef op donderdag 03 december 2015 @ 00:49:
Vind ik ook wel jammer. Ik zou wel eens willen weten of de fanproblemen nu opgelost zijn met de nieuwe Crimson 15.11.1 beta.
Je bedoelt denk ik tijdens het starten van het OS? Drivers worden namelijk niet geladen in UEFI of BIOS.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja ik bedoel bij het opstarten van Windows 10. Eerder deed hij dit niet.-The_Mask- schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:51:
[...]
Ze hebben 15.11.1 uitgebracht om het probleem op te lossen, dus lijkt mij wel. Probeer het anders dan kom je er vanzelf achter. Ik had sowieso geen problemen met 15.11, zoals de meesten, dus ik kan het je niet vertellen.
[...]
Je bedoelt denk ik tijdens het starten van het OS? Drivers worden namelijk niet geladen in UEFI of BIOS.
En ik installeer liever geen beta drivers, vandaar dat ik maar weer terug ben gegaan naar de vorige versie. Ik wacht wel tot AMD een update uitbrengt voor de normale versie.
De reden voor bèta's is dat ze geen 'lange en dure' WHQL certificering hoeven te ondergaan, maakt ze niet minder stabiel. Is gewoon dezelfde driver met een paar extra opgeloste problemen.
Beestje moet een naam hebben en omdat het geen WHQL certificering heeft noemen ze het een bèta. Maar bijna alle huidige games kun je ook onder bèta's gooien al is dat zelfs soms te veel eer. Die installeert ook iedereen. Bevalt het niet kun je ze ook gewoon verwijderen, kleine moeite.
Beestje moet een naam hebben en omdat het geen WHQL certificering heeft noemen ze het een bèta. Maar bijna alle huidige games kun je ook onder bèta's gooien al is dat zelfs soms te veel eer. Die installeert ook iedereen. Bevalt het niet kun je ze ook gewoon verwijderen, kleine moeite.
[ Voor 43% gewijzigd door -The_Mask- op 03-12-2015 10:16 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Scott Wasson (de man achter techreport) gaat naar AMD.
http://techreport.com/blog/29390/into-a-new-era
Kosten mogen geen argument zijn voor een bedrijf met de omzet van AMD. Los daarvaan staat op wiki dat WHQL driver testen sinds 2014 gratis en het daarvoor 250 dollar kostte.-The_Mask- schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:12:
De reden voor bèta's is dat ze geen 'lange en dure' WHQL certificering hoeven te ondergaan, maakt ze niet minder stabiel. Is gewoon dezelfde driver met een paar extra opgeloste problemen.
Nvidia heeft overigens ook onopgeloste problemen in hun WHQL drivers. Zie "Open issues" en "Known limitations" in de release notes: http://uk.download.nvidia...desktop-release-notes.pdf.
Het lijkt me niet dat we AMD hoeven te gaan verdedigen dat ze hun drivers te weinig laten testen. Zeker niet nu ze zelf hebben aangegeven het voortaan minimaal 6x per jaar te gaan doen. Vergeet ook de blamage met de fancontroller niet
Hopelijk komen er ook wat technische genieen AMD's kant uit, want de brain drain bij AMD schijnt nogal fors te zijn (begrijpelijk, ook ik zou ook liever naar een Apple, Intel of Nvidia gaan ivm baanzekerheid).haarbal schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:28:
Testmethodes zijn natuurlijk ook belangrijk maar ik denk dat ze een Jim Keller harder nodig hebben. (maar helaas)
Een WHQL driver testen kost ofc ook tijd, en als ze zeker zijn van hun drivers snap ik wel dat je dat ze liever ASAP test.sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:31:
[...]
Kosten mogen geen argument zijn voor een bedrijf met de omzet van AMD. Los daarvaan staat op wiki dat WHQL driver testen sinds 2014 gratis en het daarvoor 250 dollar kostte.
Nvidia heeft overigens ook onopgeloste problemen in hun WHQL drivers. Zie "Open issues" en "Known limitations" in de release notes: http://uk.download.nvidia...desktop-release-notes.pdf.
Het lijkt me niet dat we AMD hoeven te gaan verdedigen dat ze hun drivers te weinig laten testen. Zeker niet nu ze zelf hebben aangegeven het voortaan minimaal 6x per jaar te gaan doen. Vergeet ook de blamage met de fancontroller niet.
That said, het hele debakel met de fanspeeds die niet lekker lopen zorgt wel voor wat reputatieschade en bewijst imho het nut van het WHQL programma (niet dat dat wilt zeggen dat die het probleem ontdekt hadden, maar die kans is aanwezig)
Tijd is geld. WHQL certificering kost tijd en dus geld, daarnaast zou de driver dan nu ook niet komen maar nog een tijd op zich laten wachten, dat is niet handig als de huidige een probleem heeft.sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:31:
[...]
Kosten mogen geen argument zijn voor een bedrijf met de omzet van AMD. Los daarvaan staat op wiki dat WHQL driver testen sinds 2014 gratis en het daarvoor 250 dollar kostte.
Ja dat is normaal.Nvidia heeft overigens ook onopgeloste problemen in hun WHQL drivers. Zie "Open issues" en "Known limitations" in de release notes: http://uk.download.nvidia...desktop-release-notes.pdf.
Je kan nog zo vaak gaan testen, problemen blijf je toch houden. Net als alle software blijf je altijd bugs houden. De kunst is om het aantal bugs zo klein mogelijk te houden zonder dat je exceptioneel veel geld hieraan uitgeeft. Je moet een goede balans vinden tussen redelijk bug vrij en betaalbaar.Het lijkt me niet dat we AMD hoeven te gaan verdedigen dat ze hun drivers te weinig laten testen.
Hebben ze niet.Zeker niet nu ze zelf hebben aangegeven het voortaan minimaal 6x per jaar te gaan doen. .
Radeon software 15.11 is WHQL gecertificeerd, wat dus bewijst dat grote bugs daar net zo goed in voor kunnen komen.Ardjee schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:38:
[...]
That said, het hele debakel met de fanspeeds die niet lekker lopen zorgt wel voor wat reputatieschade en bewijst imho het nut van het WHQL programma (niet dat dat wilt zeggen dat die het probleem ontdekt hadden, maar die kans is aanwezig)
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 03-12-2015 15:46 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Als AMD beta drivers daadwerkelijk als beta drivers gaat behandelen, dat wil zeggen ze niet automatisch naar iedereen te pushen, dan was de impact van fanspeed gate in ieder geval veel minder geweest. Het probleem zelf was immers zo opgelost. Dat kan natuurlijk niet als je maanden lang niet met een nieuwe non-beta driver komt. Het is voor een leek nu überhaupt erg lastig om een non-beta te downloaden. De website dirigeert je steeds naar de nieuwste "beta". Als je ze dan ook nog automatisch krijgt...
Maar goed, het ziet er naar uit dat AMD het in 2016 dus helemaal anders doen
. Wie komen komen ze dan ook nog eens van de slechte naam af op driver gebied. Crimson samen met het nieuwe WHQL beleid is wat mij betreft een hele grote stap in de goede richting.
Maar goed, het ziet er naar uit dat AMD het in 2016 dus helemaal anders doen
Heb een aantal van zijn youtube video's gezien, hij lijkt inderdaad zijn kennis goed op orde te hebben. Je merkt wel dat hij in zijn video's richting de AMD kant gaathaarbal schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:28:
Goed om te zien dat ze hier actief mee bezig zijn.Some months ago, I got a phone call from Raja Koduri, who heads up the newly formed Radeon Technologies Group at AMD. Raja asked me if I'd be interested in coming to work at AMD, to help implement the frame-time-based testing methods for game performance that I've championed here at TR.
[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-12-2015 15:52 ]
@sdk1985
Wat loop je te miauwen, nVidia heeft ook eens een driver uitgerold waar je je videokaart mee naar de kloten helpt.
Wat loop je te miauwen, nVidia heeft ook eens een driver uitgerold waar je je videokaart mee naar de kloten helpt.
Waarschijnlijk omdat hem toen al het aanbod is gedaan door AMD of i.i.g. in de lucht hing?Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:49:
Heb een aantal van zijn youtube video's gezien, hij lijkt inderdaad zijn kennis goed op orde te hebben. Je merkt wel dat hij in zijn video's richting de AMD kant gaat. Ik doel op de video die ROV's, DX12 en Fury bespreekt.
Het klopt ook inderdaad wel met de tijdlijn en wanneer Fury uitkwam. Geen idee of het in het verleden ook zo was aangezien ik maar iets van 2 video's heb gezien die redelijk nieuw zijn.madmaxnl schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:22:
@sdk1985
[...]
Waarschijnlijk omdat hem toen al het aanbod is gedaan door AMD of i.i.g. in de lucht hing?
Het fan speed probleem zit in Crimson 15.11, dat is geen beta en dat is dan ook de reden dat die versie naar iedereen gepusht is. Dat er in een release versie een dergelijke bug zit hoort uiteraard niet, maar dat wil nog niet zeggen dat het een beta is. Dat is het niet.sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
Als AMD beta drivers daadwerkelijk als beta drivers gaat behandelen, dat wil zeggen ze niet automatisch naar iedereen te pushen, dan was de impact van fanspeed gate in ieder geval veel minder geweest.
De website dirigeert je naar een pagina met daarop de stable en de beta, zodat je kunt kiezen. Er is geen enkele sprake van het automatisch pushen van beta's.sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
Het is voor een leek nu überhaupt erg lastig om een non-beta te downloaden. De website dirigeert je steeds naar de nieuwste "beta". Als je ze dan ook nog automatisch krijgt...
Zoals The Mask ook al zei hebben ze niet aangegeven dat ze zes WHQL releases per jaar gaan doen, maar "tot zes releases", het kunnen er dus ook minder zijn. Hoe jij daar van maakt dat het er minimaal zes worden is me een raadsel, maar dat is dus zeker niet het geval. Ze gaan het dus niet "helemaal anders" doen.sdk1985 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:47:
Maar goed, het ziet er naar uit dat AMD het in 2016 dus helemaal anders doen. Wie komen komen ze dan ook nog eens van de slechte naam af op driver gebied. Crimson samen met het nieuwe WHQL beleid is wat mij betreft een hele grote stap in de goede richting.
Dit jaar hebben we tot nu toe twee WHQL releases gehad, als je Omega (december 2014) mee zou willen rekenen zijn het er drie. Met maximaal zes WHQL releases heeft AMD duidelijk de intentie om dat wat te verhogen, maar meer ook niet. Wat mij betreft fijn, twee WHQL releases in een jaar is wel erg mager. Het zou fijn zijn dat als je niet de nieuwste games speelt je eens in de twee à drie maanden een nieuwe WHQL release zou kunnen installeren in plaats van iedere maand toch maar de nieuwste beta er op te gooien omdat het een half jaar kan duren voor de volgende WHQL release komt.
Het feit dat die beta er bij staat was nu net het punt. Toen ik nog de moeite nam voor mijn e-350 drivers te downloaden had ik altijd twee opties; een tig maanden oude driver of een recente beta driver. Rara waar ga je dan voor. Die beta moet er niet tussen staan. De terminologie was overigens altijd "non-WHQL beta" en de "WHQL version". Dat AMD nu aan een inhaalslag bezig is mbt de drivers maakt dat niet minder waar. Dat een non-WHQL beta goed kan werken ook niet. AMD wil(de?) gewoon graag dat je de beta drivers als "normaal" beschouwd. Iets wat ik persoonlijk altijd merkwaardig heb gevonden. Het bevestigd weer de underdog mentaliteit die bij AMD heerst. Ze moeten eerst 6 maanden moed verzamelen voor ze hem door Microsoft durven te laten testenAnoniem: 59888 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:34:
De website dirigeert je naar een pagina met daarop de stable en de beta, zodat je kunt kiezen. Er is geen enkele sprake van het automatisch pushen van beta's.
Ik zie het positief in en ga voor de optimistische interpretatie. Hij zou een beetje nutteloos zijn om de aankondiging te doen en vervolgens niets te veranderen. Gezien de moeite die is gedaan met de Crimson release (en het bijbehorende presentatie materiaal) is er een duidelijk trendbreuk met de afgelopen 20 jaar. Guru3d verwoorde het wat poëtischer:Anoniem: 59888 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:34:
Zoals The Mask ook al zei hebben ze niet aangegeven dat ze zes WHQL releases per jaar gaan doen, maar "tot zes releases", het kunnen er dus ook minder zijn. Hoe jij daar van maakt dat het er minimaal zes worden is me een raadsel, maar dat is dus zeker niet het geval. Ze gaan het dus niet "helemaal anders" doen.
This means AMD will be retiring Catalyst drivers. This marks the end of an era, and the beginning of a new age of immersive computing where they will be surrounded by billions of pixels that enhance our daily lives in ways we have yet to fully comprehend.
Op dat punt zijn we het blijkbaar eens. Ik kan meer WHQL releases alleen maar toejuichen.Anoniem: 59888 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:34:
Dit jaar hebben we tot nu toe twee WHQL releases gehad, als je Omega (december 2014) mee zou willen rekenen zijn het er drie. Met maximaal zes WHQL releases heeft AMD duidelijk de intentie om dat wat te verhogen, maar meer ook niet. Wat mij betreft fijn, twee WHQL releases in een jaar is wel erg mager. Het zou fijn zijn dat als je niet de nieuwste games speelt je eens in de twee à drie maanden een nieuwe WHQL release zou kunnen installeren in plaats van iedere maand toch maar de nieuwste beta er op te gooien omdat het een half jaar kan duren voor de volgende WHQL release komt.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-12-2015 22:29 ]
Dan is die als journalist niet meer echt onpartijdig te noemen, niet dat het dan minder waar is wat die zegt, maar dat komt zijn geloofwaardigheid niet ten goeden.Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:43:
[...]
Het klopt ook inderdaad wel met de tijdlijn en wanneer Fury uitkwam. Geen idee of het in het verleden ook zo was aangezien ik maar iets van 2 video's heb gezien die redelijk nieuw zijn.
Ik zie dat "neigen naar amd" van scott wasson niet.
De marketing arm van AMD had hem zelfs geblacklist voor de fury nano. Waarschijnlijk als reactie op de fury x review, die het in de 99th percentile fps slechter deed dan de 980. http://techreport.com/rev...graphics-card-reviewed/14
Op mij kwam het altijd neutraal over.
De marketing arm van AMD had hem zelfs geblacklist voor de fury nano. Waarschijnlijk als reactie op de fury x review, die het in de 99th percentile fps slechter deed dan de 980. http://techreport.com/rev...graphics-card-reviewed/14
Op mij kwam het altijd neutraal over.
Scott Wason weet precise hoe de hazen lopen en is wat mij betreft, binnen dat speelveld, één van de beste tech sites. Alhoewel hij al langer weet dat hij naar AMD gaat heb ik hem niet op onredelijk positieve beschouwingen over AMD kunnen betrappen.
Het lijkt mij zeker iemand die iets positiefs kan toevoegen aan AMD.
Het lijkt mij zeker iemand die iets positiefs kan toevoegen aan AMD.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ander nieuwtje dan: De Tonga XT chip (380X) heeft WEL een 384-bit interface alleen is maar 256-bit ingeschakeld. Reden: Prijs/Prestatie.
http://www.pcper.com/news...-Not-Enabled-Any-Products
Argh ik heb het ook helemaal verkeerd verwoordmadmaxnl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 01:36:
[...]
Dan is die als journalist niet meer echt onpartijdig te noemen, niet dat het dan minder waar is wat die zegt, maar dat komt zijn geloofwaardigheid niet ten goeden.

Negeer mijn laatste 2 posts maar over hem

Dus eens met de de post boven mij
Edit:
Zou het niet eerder performance/Watt zijn geweest? De 380(x) lijkt namelijk niet direct gelimiteerd te zijn door bandbreedte als je hem vergelijkt met de 280x.LongBowNL schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:24:
Ander nieuwtje dan: De Tonga XT chip (380X) heeft WEL een 384-bit interface alleen is maar 256-bit ingeschakeld. Reden: Prijs/Prestatie.
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_380X_Strix/23.html
Overigens als je nu kijkt naar de GTX770 en de GTX780 dan doet de 280x het heel erg goed. De 280x is beter vergelijkbaar met de GTX780 dan de GTX770 momenteel.
Op 1440p is de 280x 24% sneller dan een GTX770 en hij is maar 9% trager dan een GTX780....
[ Voor 40% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-12-2015 16:33 ]
Als de bus al breed genoeg is om de gpu te voeden heeft het unlocken weinig zin, als het nu extra shaders betroffen was het andere koek.
Er werd ook geopperd dat de extra GDDR5 misschien de boosdoener zouden zijn geweest, kijkend naar het geld. (384-bit geeft 3GB of meteen 6GB)
ik denk dat wat meer bandbreedte wel geholpen had, je ziet nu dat de 280x sneller is in bepaalde spellen, en de 380x in andere, met meer bandbreedte had de 380x misschien alles gewonnen.
Daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken, maar de R9 285 is de basis voor de Fury en daar zie je ook dat de 390x in sommige gevallen heel dicht bij komt terwijl de Fury veel meer bandbreedte heeft. Ik vermoed eigenlijk dat er ergens anders nog een bottleneck zit, waar weet ik niet.haarbal schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 17:35:
ik denk dat wat meer bandbreedte wel geholpen had, je ziet nu dat de 280x sneller is in bepaalde spellen, en de 380x in andere, met meer bandbreedte had de 380x misschien alles gewonnen.
De 285 en dus ook de 380(x) hebben een verbeterde delta color compression dus ze hebben minder bandbreedte nodig (niet in alle gevallen).

Nu is BF3 misschien niet meer de meest relevante benchmark, maar er is wel te zien dat een core oc meer oplevert dan een geheugen oc. Helaas is TPU de enige (zover ik weet) die geheugen en core appart overclocked.
[ Voor 17% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-12-2015 18:37 ]
Ik vraag me af waarom ze er dan geen 256 bits bus in hebben gebouwd i.p.v. een 384 bits geheugenbus welke voor 2/3 is geactiveerd is. Enige financieële voordeel is dezelfde chip, wellicht licht aangepast, ook op 16 of 14nm uit te brengen. Op dergelijke productie procedes kunnen de klokfrequenties flink omhoog waardoor de geheugenbandbreedte honger toe zal nemen? Dan zou een volledig ingeschakelde geheugenbus met bijkomende kosten wellicht wel rendabel zijn?
Klokfrequenties gaan niet flink omhoog, dat is niet zo maar mogelijk. Volgend jaar is er dan ook GDDR5X waardoor dat ook een non reden zou zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Het zou kunnen dat dit het originele plan was en de chip zo is ontwikkeld voor 384-bit, maar dat men later het om varia redenen beter of voldoende vond om hem van 256-bit te voorzien. Het PCB wordt er inderdaad duurder door, ook verbruikt het meer stroom (en dus hitte) terwijl het misschien bleek dat ie daardoor minder interessant werd of zelfs te interessant (te kort op de R9 390).madmaxnl schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 02:41:
Ik vraag me af waarom ze er dan geen 256 bits bus in hebben gebouwd i.p.v. een 384 bits geheugenbus welke voor 2/3 is geactiveerd is.
Mensen, bij gebrek aan moderators rond de feestdagen: ik ben blij dat we weer ontopic zijn, er is eindelijk weer wat nieuws te lezen 
Als volgend jaar GDDR5X komt, dan kunnen ze binnen dezelfde power- en kostenenvelop meer bandbreedte toevoegen. Op zich een slimme zet om dan toch voor een minder ingewikkelde bus te kiezen.
Als volgend jaar GDDR5X komt, dan kunnen ze binnen dezelfde power- en kostenenvelop meer bandbreedte toevoegen. Op zich een slimme zet om dan toch voor een minder ingewikkelde bus te kiezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-12-2015 13:57 ]
Asetek Demands AMD Cease Sales of Fury X on Infringement Claims
Beetje jammer dat ze Gigabyte en AMD hierbij betrekken. Laat Coolermaster het maar lekker oplossenLiquid cooler supplier Asetek revealed to GamersNexus that the cooling manufacturer has expanded its legal pursuit of products allegedly infringing upon patents. The company has now issued Cease & Desist orders to AMD over the sale of its liquid-cooled R9 Fury X. This news coincides with additional Asetek-dispatched C&Ds that AIB partner Gigabyte halt sales of its WaterForce video cards, a development we predicted would happen in a previous write-up.
UnderstatementRacing_Reporter schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:53:
Mensen, bij gebrek aan moderators rond de feestdagen: ik ben blij dat we weer ontopic zijn, er is eindelijk weer wat nieuws te lezen
Waar blijven die R9 380X kaarten mensen? Ik zit nu te dubben tussen de 380 en 380X, maar de X versies zijn nog nauwelijks te koop!
Behalve een paar luidruchtige XFX kaarten. Ik wil weten wat de Asus STRIX 380 OC in prijs gaat doen...
Brengt MSI ook nog een 380X uit?
Behalve een paar luidruchtige XFX kaarten. Ik wil weten wat de Asus STRIX 380 OC in prijs gaat doen...
Brengt MSI ook nog een 380X uit?
In je linkjes en in hun beschrijvingen staat 380 en niet 380X, maar ik kan wel zien dat ze linken naar 380X producten.-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:19:
pricewatch unsorted: R9 380 Strix 4gb grafische kaart
pricewatch unsorted: R9 380 Strix OC 4gb grafische kaart
MSI lijkt vooralsnog weinig haast het hebben.
Maar thanks voor de linkjes. Goed om te weten wat de richtprijs wordt.
Persoonlijk vind ik €280 - €290 wel erg aan de prijs…
Er zit dan een gat van €50 - €70 met de normale 380.
Daarmee heb je dan 10% snelheidswinst voor 25% meer geld. Slechte deal…
Dan is het stapje naar een 970 of zelfs 390 interessanter.
Dan betaal je wel 45% meer, maar je bent ook 45% sneller (of meer zelfs).
Ik heb 5870 vervangen voor 380 dan is 380x ook niet televant meer en dient het vooral om die jaar te overbrugen eer het dieshrink geweld beschikbaar komt. Dat is al een flinke stap vooruit.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Dat lijkt mij logisch dat je meer betaald voor meer prestaties in dezelfde generatie...
AMD Nieuwsdiscussie
Pff... Ik word zo achterlijk van al die benchmarks. Ze laten allemaal wat anders zien.
Bij de ene review / benchmark draait de R9 380 de GTX 960 helemaal stront.
Bij deze review is de GTX 960 over de gehele linie sneller...
Lastig als je, zoals ik, geen voorkeur voor Nvidia of AMD hebt, ik wil gewoon de beste videokaart voor de juiste prijs. Dat wordt op deze manier wel heel lastig gemaakt...
Meer betalen is niet erg natuurlijk, maar het moet wel in verhouding zijn!-The_Mask- schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:33:
Dat lijkt mij logisch dat je meer betaald voor meer prestaties in dezelfde generatie...
[ Voor 19% gewijzigd door MarvinJames op 07-12-2015 11:56 ]
Pff... Ik word zo achterlijk van al die benchmarks. Ze laten allemaal wat anders zien.Tsux schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:56:
[...]
Pff... Ik word zo achterlijk van al die benchmarks. Ze laten allemaal wat anders zien.
Lastig als je, zoals ik, geen voorkeur voor Nvidia of AMD hebt, ik wil gewoon de beste videokaart voor de juiste prijs. Dat wordt op deze manier wel heel lastig gemaakt...
[...]
Meer betalen is niet erg natuurlijk, maar het moet wel in verhouding zijn!
Yep. En dan heb je ook nog reviewers die testen met belachelijk zware settings (4xMSAA, of lekker alle advanced opties ook open) of juist reviewers die dingen zoals HBOA+ uitzetten of Hairworks (Techreport). Nu kan ik Hairworks nog begrijpen, maar niet testen met HBAO+, maar zonder AO? Dat ziet er toch niet uit.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja, maar dat is in geval van een R9 380X toch ook prima? 250/260 euro lijkt mij gewoon een logische prijs.Tsux schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:56:
[...]
Meer betalen is niet erg natuurlijk, maar het moet wel in verhouding zijn!
AMD Nieuwsdiscussie
Met een prijs van ongeveer €220 - €230 voor de R9 380 is €250 - €260 inderdaad een logische prijs.-The_Mask- schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:54:
Ja, maar dat is in geval van een R9 380X toch ook prima? 250/260 euro lijkt mij gewoon een logische prijs.
In de pricewatch kan je dan echter alleen de XFX R9 380X kaarten krijgen. Daar zijn alleen de reviewers niet heel positief over. Wel over de prestaties, maar vooral de fan schijnt bijzonder lawaaiig te zijn bij een hogere load.
Kijk je naar de Asus STRIX kaarten, zoals je hier eerder meldde, dan duikt de prijs direct naar €280 - €290 en dat is toch wel een serieus sprong omhoog. Dat is, mijns inziens, weer een brug te ver. Daarom hoop ik dat meer shops ze binnenkort gaan aanbieden zodat de prijzen hopelijk nog wat dalen richting de €260.
De twee Asus kaarten zijn nog niet leverbaar, daar valt dus weinig over te zeggen. Wel staan er een Gigabyte en Sapphire in welke leverbaar zijn.
AMD Nieuwsdiscussie
Naar alle waarschijnlijkheid is de vraag al gesteld :
Zijn er meer mensen met een AMD Fury/AMD Fury X die de laatste Crimson driver (die Beta van een paar dagen geleden) gebruiken waarvan de GPU niet op klokt
Lees zowel GPU als RAM blijven stug "staionaar" draaien
Zijn er meer mensen met een AMD Fury/AMD Fury X die de laatste Crimson driver (die Beta van een paar dagen geleden) gebruiken waarvan de GPU niet op klokt
[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 07-12-2015 15:46 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Hairworks ben ik het mee eens dat dat uitmoet, HBAO+ voegd vaak wel wat toe hoewel ik moet zeggen dat ik het verschil tussen HBAO en HBAO+ al nauwelijks zie tijdens het spelen. Het verschil tussen de twee is alleen goed zichtbaar in screenshots.Jeroenneman schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:05:
[...]
Yep. En dan heb je ook nog reviewers die testen met belachelijk zware settings (4xMSAA, of lekker alle advanced opties ook open) of juist reviewers die dingen zoals HBOA+ uitzetten of Hairworks (Techreport). Nu kan ik Hairworks nog begrijpen, maar niet testen met HBAO+, maar zonder AO? Dat ziet er toch niet uit.
Sinds wanneer is 4xMSAA veel? Misschien ben ik verwend maar ik vind 8xMSAA pas zwaar worden. Helaas hebben de spellen van tegenwoordig voornamelijk FXAA (of nog erger TXAA)

Tja, als je moet kiezen tussen 40 fps met 4x MSAA of 60 fps zonder, dan weet ik het wel.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:22:
[...]
Hairworks ben ik het mee eens dat dat uitmoet, HBAO+ voegd vaak wel wat toe hoewel ik moet zeggen dat ik het verschil tussen HBAO en HBAO+ al nauwelijks zie tijdens het spelen. Het verschil tussen de twee is alleen goed zichtbaar in screenshots.
Sinds wanneer is 4xMSAA veel? Misschien ben ik verwend maar ik vind 8xMSAA pas zwaar worden. Helaas hebben de spellen van tegenwoordig voornamelijk FXAA (of nog erger TXAA)![]()
. Als ik blur filters wil dan voeg ik die zelf wel toe met een externe tool.
Hier ook 1tje die nooit AA gebruikt tenzij het spel extreem snel loopt en ik de extra frame latentie kan accepteren.
Spel als Portal2 bv. Waar ik toch rustig om me heen aan het kijken ben.
Spel als Portal2 bv. Waar ik toch rustig om me heen aan het kijken ben.
How do you save a random generator ?
Pfff... Bij Afuture.nl zelfs €309 voor de niet OC versie...-The_Mask- schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:14:
De twee Asus kaarten zijn nog niet leverbaar, daar valt dus weinig over te zeggen. Wel staan er een Gigabyte en Sapphire in welke leverbaar zijn.
Dat maakt hem €80 duurder dan de "normale" R9 380. Das toch wel heul heul heul veel duurder...
[ Voor 11% gewijzigd door MarvinJames op 07-12-2015 16:50 ]
Ik loop achter qua spellenJeroenneman schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:24:
[...]
Tja, als je moet kiezen tussen 40 fps met 4x MSAA of 60 fps zonder, dan weet ik het wel.

Maar ik ben het met je eens dat ik liever 60fps heb dan minder karteltjes.
Denk niet dat dit het juiste topic hiervoor is, maar ja, ik ervaar eveneens veel problemen met die nieuwe radeonsoftware. GPU klokt iedere keer terug op 50%, waarna ik deze manueel moet aanpassen. Crimson drivers eruit gekieperd en terug catalyst gedownload, met tot nu toe nog geen problemen.dierkx36 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:44:
De kaarten zijn nog niet eens goed beschikbaar en men klaagt al over prijs/prestatie. Hou je Sinterklaas spaarpotje nog een weekje of twee dicht, dan word ie meer waard !
Zoals ik al zei, als die fatsoenlijk leverbaar wordt in één of twee weken dan wordt het vanzelf zo'n 260 euro. Zie bijvoorbeeld de Sapphire en Gigabyte kaart, Asus zit altijd rond dezelfde prijs, maar doordat er in heel Nederland nog maar 6 beschikbaar zijn (of misschien zelfs Duitsland) en die liggen bij één leverancier is de prijs nu nog even hoog.Tsux schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:49:
[...]
Pfff... Bij Afuture.nl zelfs €309 voor de niet OC versie...
Dat maakt hem €80 duurder dan de "normale" R9 380. Das toch wel heul heul heul veel duurder...
Heeft echt geen zin om daar nu over te klagen. Elk product even tijd nodig om overal beschikbaar te zijn. Teleporteren kan (nog) niet.
AMD Nieuwsdiscussie
What about 50 fps met 2x MSAA?Jeroenneman schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:24:
[...]
Tja, als je moet kiezen tussen 40 fps met 4x MSAA of 60 fps zonder, dan weet ik het wel.
What about High ipv. Ultra ? Framerate-vernielende gimmicks zoals vele GameWorks technieken schelen best wat framerate en dan heb ik liever MSAA x4 met God Rays off voor 60fps dan God Rays op Medium zonder enige deftige AA.
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 07-12-2015 18:48 ]
Daarom lees ik altijd graag reviews op HardOCP, hier testen ze wat de maximale beeldkwaliteit is van een een bepaald type videokaart bij acceptabele fps.
Een methode die wel wat meer sites zouden mogen hanteren als je het mij vraagt.
HardOCP is zeker op de goede weg, maar testen volgens mij helaas met de avg fps in het hoofd. Dan kan de min fps nog steeds flinke dips vertonen.Gurneyhck schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:54:
Daarom lees ik altijd graag reviews op HardOCP, hier testen ze wat de maximale beeldkwaliteit is van een een bepaald type videokaart bij acceptabele fps.
HardOCP laat altijd netjes de min/avg/max fps zien van hun benches. Alleen bij BF4 doen ze dit niet.

Ik bedoelde dat ze de settings afregelen op een gemiddelde van 60 fps, en niet op een fatsoenlijke minimum framerate.Zeara schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:04:
HardOCP laat altijd netjes de min/avg/max fps zien van hun benches. Alleen bij BF4 doen ze dit niet.
[afbeelding]
Min fps 30 zou ik niet heel blij van worden. En uit de figuren die jij laat zien: 63 Max fps?! Dat moet het gemiddelde zijn.
Alsnog beter dan random settings, maar het kan altijd ietsje beter.
http://www.anandtech.com/...eils-2016-vistech-roadmap
tl;dr
AMD belooft in 2016:
- DisplayPort 1.3 & HDMI 2.0a
- LFR voor 4K bij >75Hz
- FreeSync over HDMI
- HDRR voor 10-bit OLED met BT.2020 support
Good times !
tl;dr
AMD belooft in 2016:
- LFR voor 4K bij >75Hz
- FreeSync over HDMI
Good times !
Klopt, je moet ook niet uitgaan van een reviewsite. Wat wel eerlijk is om te vermelden is dat ze aangeven of een bepaalde setup goed speelbaar is. Dus stel dat een kaart 60fps haalt maar dat het door microstuttering onspeelbaar is dan geven ze dat aan en schroeven ze ook de settings terug.Jeroenneman schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:31:
[...]
HardOCP is zeker op de goede weg, maar testen volgens mij helaas met de avg fps in het hoofd. Dan kan de min fps nog steeds flinke dips vertonen.
Zelf vind ik TPU een erg goede site door hun percentuele overzichten aan het einde daarnaast Anandtech (technische diepgang!) en HardOCP (testen van speelbare settings), plus nog een site die microstuttering meet bijvoorbeeld pcperspective of dergelijk.
Wat ik overigens een goede zet vind van AMD;Phuncz schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:28:
tl;dr
AMD belooft in 2016:
- LFR voor 4K bij >75Hz
- FreeSync over HDMI
Good times !
Laat de community maar voor de hype zorgen om het zo maar te zeggen, gratis reclame.This is something that initially caught me off-guard when I first realized it, but AMD historically hasn’t liked to talk about their GPU plans much in advance. On the CPU size we’ve heard about Carrizo and Zen years in advance. Meanwhile AMD’s competitor in the world of GPUs, NVIDIA, releases some basic architectural information over a year in advance as well. However with AMD’s GPU technology, we typically don’t hear about it until the first products implementing new technology are launched.
Displayport ftw, heb via mijn Dell U2515H mijn oude U2412M gedaisychained. Werkt perfect! Hoopt stilletjes dat die achterhaalde HDMI standaard snel uitsterft.
[ Voor 43% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 08-12-2015 17:43 . Reden: reactie op Phuncz ]
HDMI zal nog zéér lang niet verdwijnen, SCART verdween ook pas toen HDMI het overnam. SCART was in mijn ogen ook een gedrocht van een standaard met zijn gigantische stekker en onzekerheid van kwaliteit. HDMI zit in alle TVs en op zowat elk apparaat dat je op een TV zou willen aansluiten.
Ja maar wat nu als we HDMI 2.0 links laten liggen en DP1.3 nemen? Missen we dan iets? We missen dan dus helemaal niks. Helaas is HDMI al ingeburgerd (voor sommige, helaas, vaak reden om iets een voorkeur te geven).
DP heeft de strijd op de PC markt gewonnen, HDMI op de TV markt. Ik zou inderdaad geen HDMI gebruiken om een monitor op een PC aan te sluiten, maar een HDMI uitgang op je graka is wel fijn als je een TV of een beamer aan wil sluiten. Een HDMI ingang op je monitor is fijn als je een console op je monitor aan wil sluiten (bijv. mensen die geen TV kijken maar wel gamen op PC & console). Dus in elk geval één HDMI poort zowel op een graka als een monitor is wat mij betreft wel fijn, niks mis mee zolang er ook DP op zit.
Doen ze dit door de drivers up te daten of gaat het hier echt om nieuwe videokaarten die dit ondersteunen?Phuncz schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:28:
tl;dr
AMD belooft in 2016:
- LFR voor 4K bij >75Hz
- FreeSync over HDMI
Good times !
Beide, dat word ook uitgebreid uitgelegd in het artikel in de link.
Sinds ik mijn pricewatch: LG 29UB65-P Zwart heb gebruik ik HDMI voor exact dat doel en tot op heden heb ik nog geen enkel probleem ervaren.Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:54:
DP heeft de strijd op de PC markt gewonnen, HDMI op de TV markt. Ik zou inderdaad geen HDMI gebruiken om een monitor op een PC aan te sluiten, maar een HDMI uitgang op je graka is wel fijn als je een TV of een beamer aan wil sluiten. Een HDMI ingang op je monitor is fijn als je een console op je monitor aan wil sluiten (bijv. mensen die geen TV kijken maar wel gamen op PC & console). Dus in elk geval één HDMI poort zowel op een graka als een monitor is wat mij betreft wel fijn, niks mis mee zolang er ook DP op zit.
Edit: Dat is dan wel in combinatie met een Nvidia kaart.
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 08-12-2015 22:01 ]
Overigens zit ik nu in de transitie van console gaming naar pc gaming dus ik ben nog niet op de hoogte van alles.
Maar die features van Nvidia zoals bijvoorbeeld HairWorks en weet ik veel wat ze allemaal nog hebben. Werkt dat dan helemaal niet op een AMD kaart? Of kost het een AMD kaart gewoon 10x zoveel moeite omdat te renderen?
Maar die features van Nvidia zoals bijvoorbeeld HairWorks en weet ik veel wat ze allemaal nog hebben. Werkt dat dan helemaal niet op een AMD kaart? Of kost het een AMD kaart gewoon 10x zoveel moeite omdat te renderen?
Er is regelmatig over GameWorks in dit topic gediscussieerd, zoek eens met de balk bovenaan de pagina bijvoorbeeld.
Merci, heb e.e.a. doorgelezen. Wel vervelend dat die wig tussen AMD en Nvidia groter lijkt te worden... Ik hoop toch niet dat we later AMD of Nvidia exclusive games gaan krijgen... Dat zou echt heel slecht zijn voor PC gaming.
Dit topic is gesloten.