Je gaat wel een hoop argumenten uit de weg.
1. 980TI is zonden van je geld als je denkt daarmee de beste 4K ervaring mee in huis te halen i.s.m. G-Sync. Immers leg je al veel meer neer voor een kaart die op die resolutie om en nabij even snel is als een Fury X. Om vervolgens ook nog een rip uit je lijf te trekken voor G-Sync, iets dat bij het rode team ook goedkoper kan.
2. Een E-ATX kast met mITX kaartjes... Het past wel zoals je zegt alleen vind je het moeilijk te accepteren dat er aan de voorkant van de kast lucht wordt uitgeblazen? Ik zie daar het probleem niet zo van in. Je kan immers alle andere fans dusdanig plaatsen dat er niks mis is met een dergelijke airflow.
3. Nee de Fury X clockt inderdaad niet over, maar het punt wat ik hiermee probeerde te maken is dat je overclocken in het geval van een SLI opstelling dus wel kunt vergeten. Of je moet een bizar goede koeling hebben (zoals ik ook al aangeef). Het hele argument, 'ja maar een GTX980Ti klokt veel beter over dan een Fury X', is in het geval van SLI niet meer zo van toepassing zoals dat is bij enkele kaarten. Immers zit je opeens met twee warmte kanonnen in je kast.Dat heeft wel zo zijn invloed op de airflow om de videokaarten heen en de temperatuur in de kast zelf.
4. 100Hz is mooi, maar hoe wilde je dit precies gaan halen? Of leg je 1300 euro neer voor een monitor met een zelfde prijs aan videokaarten om vervolgens niet op Ultra te kunnen spelen omdat je de maximale verversingssnelheid van die monitor ook nog eens wil gebruiken? G-Sync en Free-Sync zijn juist op hun best bij lage verversingssnelheden. Enfin, prijs verschil is verklaard, maar is de prijs gezien het toepassingsgebruik dus totaal niet waard.
Welke problemen heeft Free-Sync die G-Sync niet heeft? Enige wat ik weet is dat je misschien de firmware van je monitor moet upgrade, meer niet?
Enfin, leuk dat je precies die monitor vergelijking ertussen uitpakt. Probeer het nog eens met de:
pricewatch: Samsung U24E590 Zilver, Zwart en
pricewatch: Acer Predator XB280HKbprz Zwart
Het is trouwens geen anti nVidia rant o.i.d. Het is gewoon mijn mening en als je die te anti vind, tja big deal. Is ook maar gewoon weer jouw mening. Probeer het gewoon te onderbouwen en uit te leggen hoe je het bedoeld dan kunnen we de fanboy verwijten achterwegen laten.
[
Voor 8% gewijzigd door
madmaxnl op 19-11-2015 14:29
]