Nadat ik Windows 10 gedownload had kwam er geen geluid meer uit de boksen van mijn laptop. Datzelfde geldt voor als ik mijn koptelefoon aansluit, ik krijg gewoon niks te horen. Ik heb al meerdere keren gekeken naar het volume, maar dat staat gewoon aan en goed ingesteld. Verder heb ik de probleem oplosser voor het afspelen van geluiden al geprobeerd maar deze kon geen problemen detecteren. Voordat ik Windows 10 had gedownload, deed alles het nog wel.Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft want nu kan ik geen muziek meer luisteren of films kijken, en dat vind ik wel heel jammer. Alvast bedankt.
Welk standaard apparaat voor geluiden afspelen heb je geselecteerd. Kan zijn dat deze per ongeluk op hdmi staat.
Uiteraard heb je al via apparaatbeheer gekeken of de drivers goed geïnstalleerd zijn.
Deze evt verwijderen en de pc herstarten.
In het ergste geval op de site van de fabrikant van de geluidschip kijken naar de laatste drivers.
Uiteraard heb je al via apparaatbeheer gekeken of de drivers goed geïnstalleerd zijn.
Deze evt verwijderen en de pc herstarten.
In het ergste geval op de site van de fabrikant van de geluidschip kijken naar de laatste drivers.
[ Voor 19% gewijzigd door D-dark op 18-08-2015 20:25 ]
Even een kopietje van een antwoord van me van elders:
Mag ik raden over wat voor merk & type machine het gaat of zal ik zomaar een suggestie in de groep gooien?
Windows 10 Stotter video / Windows 10 Video TD Failure / [Windows 10] Probleem met video afspelen in browsers* / [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen / [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Mogelijk dat je die topics allemaal over het hoofd hebt gezien of dat alle suggesties daarin niet hebben geholpen voor jou; laat dat dan in ieder geval even weten in de startpost want dat lees & beantwoord door anderen ook wat makkelijker naar jou toe.
Mag ik raden over wat voor merk & type machine het gaat of zal ik zomaar een suggestie in de groep gooien?
Windows 10 Stotter video / Windows 10 Video TD Failure / [Windows 10] Probleem met video afspelen in browsers* / [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen / [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Mogelijk dat je die topics allemaal over het hoofd hebt gezien of dat alle suggesties daarin niet hebben geholpen voor jou; laat dat dan in ieder geval even weten in de startpost want dat lees & beantwoord door anderen ook wat makkelijker naar jou toe.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Ik heb sinds de update van windows 8 naar windows 10 ook een probleem met mijn geluid. Wanneer ik het geluid van mijn laptop op het maximum zet, klinkt het helemaal niet zo luid als voor de update. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Mijn vorige post? Dat we op GoT weinig/geen zin hebben om te raden wat je uberhaupt hebt staan aan hardware & software en dat het toch erg handig zou zijn als je enige troubleshooting zelf doet en ons voorlicht wat / waar / hoe je tests/troubles verlopen zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:53:
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Gokje: op je oude installatie had je waarschijnlijk iets als een "dolby geluidsenhancer" Kan ook best anders hebben geheten, maar die willen door hun standaard instellingen weleens een wat "harder" geluid geven. Probeer anders eens op de website van je pc-bouwer of geluidschipfabrikant een recente driver te vinden. Vaak zit in die installpackage niet alleen de driver, maar ook dit soort dingen (van lenovo icm. realtek weet ik het bv. zeker...).Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:53:
Ik heb sinds de update van windows 8 naar windows 10 ook een probleem met mijn geluid. Wanneer ik het geluid van mijn laptop op het maximum zet, klinkt het helemaal niet zo luid als voor de update. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Verwijderd
Heel hard bedankt, probleem opgelost!Carnoustie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:10:
[...]
Gokje: op je oude installatie had je waarschijnlijk iets als een "dolby geluidsenhancer" Kan ook best anders hebben geheten, maar die willen door hun standaard instellingen weleens een wat "harder" geluid geven. Probeer anders eens op de website van je pc-bouwer of geluidschipfabrikant een recente driver te vinden. Vaak zit in die installpackage niet alleen de driver, maar ook dit soort dingen (van lenovo icm. realtek weet ik het bv. zeker...).
Pagina: 1