Windows 10 Video TD Failure

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
Goedemorgen,
ik heb een probleem met een HP Probook 650 G1.
Wanneer deze uit slaaptstand komt heb ik soms geen beeld, of ik krijg de BSOD : Video TDR Failure igdkmd64.sys.
De videokaart is een HP Graphics 4600.
Laatste Windows 10 driver heb ik al geïnstalleerd.
Een googltje geeft aan dat veel mensen hiervan last hebben, maar alle oplossingen (o.a. op de microsoft-pagina) hebben nog geen oplossing geboden.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ter verduidelijk, de videochip is een Intel HD Graphics 4600, dan geeft het zoeken naar een oplossing mogelijk wat betere resultaten. Overigens heb ik hier diverse systemen staan met Intel iGP HD Graphics (4400, 5000), en daarbij komt de foutmelding of BSOD, na uit het slaap halen, niet voor.

Heb je al wat gespeeld met de BIOS standby state (S) instellingen en de gevolgen van zo'n wijziging?

Aanvulling: zoeken geeft aan dat dit probleem ook bij Windows 7/8(.1) al aan de orde kon zijn. Het lijkt niet echt een specifiek W10 probleem maar door het gebrek aan een ruime hoeveelheid aan drivers zou het wel zo kunnen zijn dat er niet direct een oplossing voor handen is nu.

Je zou de standby instellingen wat aan kunnen passen zodat je laptop op een andere wijze in slaap valt, eens kijken wat dat brengt?

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 08-08-2015 13:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
hardware-lover schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:31:
Ter verduidelijk, de videochip is een Intel HD Graphics 4600, dan geeft het zoeken naar een oplossing mogelijk wat betere resultaten. Overigens heb ik hier diverse systemen staan met Intel iGP HD Graphics (4400, 5000), en daarbij komt de foutmelding of BSOD, na uit het slaap halen, niet voor.

Heb je al wat gespeeld met de BIOS standby state (S) instellingen en de gevolgen van zo'n wijziging?

Aanvulling: zoeken geeft aan dat dit probleem ook bij Windows 7/8(.1) al aan de orde kon zijn. Het lijkt niet echt een specifiek W10 probleem maar door het gebrek aan een ruime hoeveelheid aan drivers zou het wel zo kunnen zijn dat er niet direct een oplossing voor handen is nu.

Je zou de standby instellingen wat aan kunnen passen zodat je laptop op een andere wijze in slaap valt, eens kijken wat dat brengt?
Bedankt voor je acties.
Ik heb dit issue sinds ik ben geupgrade van windows 8.1 naar Windows 10.

Ik kan het probleem herproduceren als ik de laptop uit slaapstand laat komen.
Wijzingen in de bios heeft niks opgeleverd.

Alle wegen via google leiden naar de Intel HD Graphics 4600.
Biosupdate en driver updates voor windows 10 voor de HP Probook 650 G1 heb ik allemaal uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Dus je hebt de meest recente driver voor je videochip van Intel via de Intel website geprobeerd te downloaden? De drivers die je via Windows Update krijgt, laten soms nogal wat steekjes vallen....

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Klopt. Zelfde issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die hier nog een oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Heb je ook niet, naast die Intel grafische chip, er een AMD-Videokaart in zitten?: http://www8.hp.com/nl/nl/...ml?oid=5405400#!tab=specs Zo ja, download dan via de AMD-website de meest recente driver en dan zou je probleem verholpen moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door mrtnptrs op 10-08-2015 19:21 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nee...dat zit niet in een probook 650 g1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pitchdown schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:29:
Nee...dat zit niet in een probook 650 g1.
Specifiek niet in jouw uitvoering of hoe bedoel je dat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bij video adapters binnen apparaatbeheer staat alleen de intel HD graphics 4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 16:57

Joran

<3 natalee

Ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan met een Nvidia-kaart op een desktop. Ik heb net (na veel dingen opnieuw installeren, andere driverversies te porberen etc) de volgende tweak gebruikt:

https://forums.geforce.co...ponding-solved-/?offset=3

Tdrdelay naar 8 zetten, ipv 2. Een andere site raadt zelfs aan deze op 0 te zetten voor helemaal uit, als je hardware gewoon goed is kan dit.

Vooralsnog draait mijn pc nog, crashes gebeurden soms twee keer in een uur, soms een keer in vier uur. Ik wacht het nog even af dus...

Update: zojuist gecrasht... helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Joran op 11-08-2015 12:42 ]

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pitchdown schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:12:
Bij video adapters binnen apparaatbeheer staat alleen de intel HD graphics 4000.
[...]
Als één van beiden is uitgeschakeld in het BIOS (als er twee aanwezig zijn), dan zie je er ook maar één staan onder apparaten-beheer. Maar het zou best mogelijk kunnen zijn dat jouw 650 G1 uitvoering alleen beschikt over een Intel iGP maar er zijn ook 650 G1 modellen die voorzien zijn van een 2e GPU in de vorm van een AMD HD GPU. Afhankelijk van diverse instellingen (meestal in het BIOS gekozen), zouden dan 2 GPU's in het lijstje onder video-adapters te zien (kunnen) zijn.

Ik neem aan dat de HD 4000 hierboven een typo is omdat het eerst over een HD 4600 iGP zou gaan? Een Intel HD 4000 hoort bij de 3e generatie Ivy Bridge processors.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
hardware-lover schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Als één van beiden is uitgeschakeld in het BIOS (als er twee aanwezig zijn), dan zie je er ook maar één staan onder apparaten-beheer. Maar het zou best mogelijk kunnen zijn dat jouw 650 G1 uitvoering alleen beschikt over een Intel iGP maar er zijn ook 650 G1 modellen die voorzien zijn van een 2e GPU in de vorm van een AMD HD GPU. Afhankelijk van diverse instellingen (meestal in het BIOS gekozen), zouden dan 2 GPU's in het lijstje onder video-adapters te zien (kunnen) zijn.

Ik neem aan dat de HD 4000 hierboven een typo is omdat het eerst over een HD 4600 iGP zou gaan? Een Intel HD 4000 hoort bij de 3e generatie Ivy Bridge processors.
Yep klopt, gaat om een HD 4600.
Er is echter geen 2e GPU in de bios beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Joran schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:45:
Ik heb nu hetzelfde probleem, maar dan met een Nvidia-kaart op een desktop. Ik heb net (na veel dingen opnieuw installeren, andere driverversies te porberen etc) de volgende tweak gebruikt:

https://forums.geforce.co...ponding-solved-/?offset=3

Tdrdelay naar 8 zetten, ipv 2. Een andere site raadt zelfs aan deze op 0 te zetten voor helemaal uit, als je hardware gewoon goed is kan dit.

Vooralsnog draait mijn pc nog, crashes gebeurden soms twee keer in een uur, soms een keer in vier uur. Ik wacht het nog even af dus...

Update: zojuist gecrasht... helaas.
Ik heb vanavond nog even zitten zoeken, maar nog steeds geen oplossing kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Iemand die nog een oplossing heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb het gestotter "opgelost" door een schone installatie van windows 10.
Het probleem met Video TDR Failure igdkmd64.sys. is nog steeds van toepassing.
Dit probleem speelt alleen wanner de laptop in slaapsland valt en weer aan word gezet.

Als workarround heb ik alle slaapstand mogelijkheden uitgezet.
Ik hoop dat er wel nog een oplossing komt.
Pagina: 1