Windows 10 Stotter video

Pagina: 1
Acties:
  • 1.551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
Ik heb een probleem met mijn HP probook 650 g1 bij het afspelen van video.
Deze stottert m.b.t. audio/video.
Laatste drivers + bios zijn geïnstalleerd (intel hd graphics 4600)
Online kom je veel tegen m.b.t. stotter-problemen, maar weinig echte oplossingen.

Wanneer ik dezelfde video afspeel met VLC player is er geen probleem.
Lijkt een combinatie van drivers i.c.m. edge/internet explorer op de achtergrond?
Opvallend is dat YouTube i.c.m. chrome hetzelfde probleem oplevert.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Is je probleem specifiek voor video's op websites (denk Flash gebaseerde video spelers) of treedt het ook op met mediaspeler(s) op je systeem? In het kort; zou je het probleem nader willen beschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pitchdown schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 09:14:Wanneer ik dezelfde video afspeel met VLC player is er geen probleem.
Lijkt een combinatie van drivers i.c.m. edge/internet explorer op de achtergrond?
Opvallend is dat YouTube i.c.m. chrome hetzelfde probleem oplevert.
Opvallen dat je impliciet Edge/IE de schuld geeft maar in een andere browser treedt hetzelfde probleem op. Door Task Manager te controleren, zal je ongetwijfeld hebben gezien (of kunnen forceren) dat Edge/IE geen invloed hebben op Chrome. Daarnaast heeft Chrome zijn eigen Flash-componenten aan boord dus dat kan als een apart probleem worden gezien.

Je definieert niet of VLC dezelfde stream van internet wel vloeiend kan afspelen of dat je het over andere video's hebt, zoals van een NAS of een USB-stick. Hierdoor is het erg lastig om te bepalen of het bijvoorbeeld aan je netwerk ligt of dat er iets anders aan de hand is.

Vul je startpost even aan met wat info, niet in de laatste plaats over wat voor machine we het hebben want ook die ProBook is in verschillende configuraties aan te schaffen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
MAX3400 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 07:15:
[...]

Opvallen dat je impliciet Edge/IE de schuld geeft maar in een andere browser treedt hetzelfde probleem op. Door Task Manager te controleren, zal je ongetwijfeld hebben gezien (of kunnen forceren) dat Edge/IE geen invloed hebben op Chrome. Daarnaast heeft Chrome zijn eigen Flash-componenten aan boord dus dat kan als een apart probleem worden gezien.

Je definieert niet of VLC dezelfde stream van internet wel vloeiend kan afspelen of dat je het over andere video's hebt, zoals van een NAS of een USB-stick. Hierdoor is het erg lastig om te bepalen of het bijvoorbeeld aan je netwerk ligt of dat er iets anders aan de hand is.

Vul je startpost even aan met wat info, niet in de laatste plaats over wat voor machine we het hebben want ook die ProBook is in verschillende configuraties aan te schaffen.
Bij deze :

- Alle video`s stotteren --> ook lokale .mp4-bestanden met de ingebouwde videplayer van Windows 10.. Dus inderdaad lijkt het niks met de browser te maken. Echter wanneer ik dezelfde video afspeel met vlc-player dan stottert deze niet...
- Type laptop : HP Probook 650 G1

Raar verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pitchdown schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:35:
[...]
- Type laptop : HP Probook 650 G1

Raar verhaal?
Windows 10 Video TD Failure ? Daar werd ook al gevraagd wat voor machine je had. Je geeft als antwoord pitchdown in "Windows 10 Video TD Failure" maar daarmee zijn we nog geen steek verder. Lijkt me voornamelijk zinvol om je oude topic even nieuw leven in te blazen door daar te antwoorden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel drivers verwijderen en dan opnieuw opstarten. W10 download of de goede drivers of je kunt de drivers van HP installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Twee topics....een onderwerp :)

Graag in je oude topic verder -> Windows 10 Video TD Failure
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.