[Windows 10] Probleem met video afspelen in browsers*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0cK
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05-2022
Topic titel vergeten aan te passen :F, Probleem met afspelen van videos

Beste Tweakers,

Al een hele tijd heb ik last van videos die voor de eerste paar seconden raar inladen of iets dergelijks.

Ik heb er een heletijd gewoon overheen gekeken maar nu begin ik me eraan te ergeren en weer niet precies wat ik zou moeten doen om het probleem te verhelpen. Het gebeurt op verschillende sites waaronder Facebook, YouTube en Dumpert. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand is en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Hieronder een afbeelding met het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XgkqHpg.png

[ Voor 6% gewijzigd door Sh0cK op 15-08-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb je hetzelfde probleem met een andere browser ook?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 15:58
Ik hou dit even in de gaten, ik heb namelijk last van hetzelfde probleem. Heb jij toevallig ook een ATI videokaart ?

Dit gebeurd bij mij in zowel Chrome als de nieuwe Edge browser (in Edge begint hij zwart en komt na een paar seconden.)

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hebben jullie al wat geprobeerd en gezocht of anderen het ook hebben? MrOizo, je refereert naar een AMD videokaart, omdat jij er ook een hebt of heb je ergens iets gelezen erover? Hebben jullie al getest door hardware acceleratie uit te zetten?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 15:58
Hero of Time schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:32:
Hebben jullie al wat geprobeerd en gezocht of anderen het ook hebben? MrOizo, je refereert naar een AMD videokaart, omdat jij er ook een hebt of heb je ergens iets gelezen erover? Hebben jullie al getest door hardware acceleratie uit te zetten?
Ik heb er eerlijk gezegd nog niet zo heel veel tijd in gestoken om het op te lossen, dit omdat het bij mij ook niet altijd is. Onder windows 8.1 had ik er ook al af en toe last van. dus mijn vermoedens zijn het de AMD drivers na 12.7. kan me herinneren dat het daarna pas gebeurde.

De eerste stappen die ik al had gedaan was inderdaad de hardware acceleratie in Chrome uitgezet via de advanced settings, dit verhelpt inderdaad het probleem maar vind ik niet echt een oplossing, zelfde geldt voor flash videos (de GPU ondersteuning uitschakelen via flash settings).

Ik vroeg me eerder af of de TS ook een AMD videokaart heeft, dit om te kunnen ontdekken of het een AMD gerelateerd probleem is of iets anders :)

[ Voor 7% gewijzigd door MrOizo2005 op 15-08-2015 14:47 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0cK
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05-2022
Ja ik heb een amd hd 7970 kaart. Ik had ook geprobeerd om het probleem te verhelpen met een extensie html5 en flash omwisselde of iets dergelijks waardoor het probleem zou worden verholpen maar dit had ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik had met de overstap naar Windows 10 dat filmpjes op Youtube een groen vlak waren. Ik gebruik een Nvidia kaart dan, maar het probleem zat daarbij in de drivers. Ik had twee workarounds gevonden, misschien helpen die ook bij dit probleem.

Je kan proberen om of GPU rendering in je browser uit te schakelen, of forceer flash gebruik. Beiden hielpen mij met mijn afspeelproblemen.
Pagina: 1