Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows 10 - Veel problemen met video en audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat Googelen lijk ik lang niet de enige te zijn. Ik stapte op dag 1 over naar Windows 10 en sindsdien heb ik problemen met multimedia. Ik dacht eerst dat het alleen video was, maar ben er inmiddels achter dat er ook audioproblemen zijn.

Streamen: vrijwel onmogelijk. Continue haperingen, bufferen doet er vreselijk lang over. Als ik de video lang op pauze houd helpt het ook niet. In taakbeheer zie ik dat mijn internet niet optimaal wordt gebruikt. Er wordt steeds een heel klein beetje gedownload en dan gaat het weer naar 0 kbps. Zowel op willekeurige sites als op Uitzending Gemist. Video's zijn helemaal niet te bekijken. Ik heb geen problemen op YouTube dus misschien is het een Flash probleem.

Video's op computer: geen enkel probleem. Mijn spelers doen het normaal.

Audio: in Edge en IE heb ik soms hele rare audio. Compleet gebroken, niks is te verstaan. Vandaag deed ik de Voicerecorder app aan en nam mijzelf op. Toen ik het terug beluisterde was het geluid net zoals in Edge en IE. (Ik heb nergens anders deze geluidsproblemen, zoals in Skype, video's, etc.)

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Volgens mijn software zijn er geen driver updates voor mij.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

'volgens mijn software' welke software? Van die driver update tools zijn meestal nogal ruk, kijk liever op de pagina(s) van de fabrikant. Sowieso dus even kijken of er een update is voor je GPU en Audiodrivers, let er verder op dat je geen zooi als (audio)codecpacks geïnstalleerd hebt, deze doen vaak meer kwaad dan goed.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Driver Genius. Volgens AMD zijn er geen driver updates voor mijn videokaart. Mijn geluidskaart leverancier heeft een minder overzichtelijke site (IDT High Defnition Audio), maar ook daar nog geen nieuwere gezien.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mag ik raden over wat voor merk & type machine het gaat of zal ik zomaar een suggestie in de groep gooien?

Windows 10 Stotter video / Windows 10 Video TD Failure / [Windows 10] Probleem met video afspelen in browsers* / [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen / [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Mogelijk dat je die topics allemaal over het hoofd hebt gezien of dat alle suggesties daarin niet hebben geholpen voor jou; laat dat dan in ieder geval even weten in de startpost want dat lees & beantwoord door anderen ook wat makkelijker naar jou toe.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
HP Pavilion G6-2051sd.

Nee, ik heb die threads ook gezien. Dat lijken andere problemen te zijn. Ik heb namelijk geen problemen met de bestanden op mijn computer (geen enkel probleem) en ik heb ook geen problemen met beeld op zich. Het is puur dat video's in browsers nauwelijks lopen en de audio heel raar doet.

Edit: meerdere browsers ook natuurlijk geprobeerd. Geen audioproblem in Chome, wel videoproblemen. In IE en Edge zowel de haperingen als de audioproblemen. Popcorn Time werkt perfect bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 23:14 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VSuyt52.jpg
Gok: jouw laptop is voorzien van drivers die door Microsoft zijn aangeboden maar je hebt niet gecontroleerd of dat ook correct werkt noch heb je (uit enkele van eerstgenoemde topics) enkele oplossingen bekeken omtrent hardware acceleration uit/aan-zetten etc.

Dit is wel erg lastig troubleshooten; als je namelijk zeker weet dat geen van de genoemde topics op jou van toepassing zijn, dan heb je al een hele boel zelf uitgezocht en tot op driver-niveau alles inzichtelijk wat er wel & niet op de laptop thuishoort. Als je die logs en dergelijke even post, mogelijk dat we daar dan meer info over kunnen geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Probeer een bios reset op fabriekinstellingen dan dwing je win10 daar gebruik van te maken!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Verwijderd

Topicstarter
Gok: jouw laptop is voorzien van drivers die door Microsoft zijn aangeboden maar je hebt niet gecontroleerd of dat ook correct werkt
Veel van mijn drivers komen niet van Microsoft maar heb ik zelf van internet in de afgelopen jaren/maanden gehaald. Ik hou ze in het algemeen erg up to date.
noch heb je (uit enkele van eerstgenoemde topics) enkele oplossingen bekeken omtrent hardware acceleration uit/aan-zetten etc.
Jawel, hielp niet. Maar het punt is dat ik geen link zie. Waarom doet de audio in Chrome het wel normaal en in andere browsers niet? En als het flash is: waarom werkt de voice recorder app niet? En hoezo schommelt mijn internetsnelheid tijdens filmpjes.

Ok, ik zag een oplossing op internet die ik maar ging wagen en ik merk een gigantisch verschil! Ik heb bij Geluiden in de tabs Afspelen en Opnemen de samplefrequenties veranderd naar 24 bits, 44100 Hz in plaats van de standaard 16 bits, 48000 Hz. De video's lopen soepeler en de voice recorder app is veel minder schokkerig! Mijn opname klinkt ook nu echt als een zin en de app loopt niet meer vast. Er zitten nog wel kleinere schokken in.
Deze instellingen terug gedraaid en de problemen kwamen terug, de nieuwe instellingen ingesteld en de problemen zijn weer grotendeels weg. Dus het lijkt echt hieraan te liggen! Iemand enig idee hoe dit kan, wat dit betekent en nog belangrijker: wat zijn de perfecte instellingen? Ik kan namelijk veel kiezen tussen bits en Hz.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:29:
[...]

Veel van mijn drivers komen niet van Microsoft maar heb ik zelf van internet in de afgelopen jaren/maanden gehaald. Ik hou ze in het algemeen erg up to date.
Maar het gaat hier over win10. Die drivers zijn net uit, paar weken of zo. En op sommige zitten we nu nog te wachten. Nu is HP niet de snelste met drivers(voor jouw laptop zelfs geen drivers beschikbaar). Ze raden dus aan gewoon maar de standaard windows drivers te gebruiken. Dat kan, maar is niet optimaal. In die situatie zit jij. Het product is dus niet geheel compatible met windows 10.

Verwijderd

Topicstarter
Ah op die manier. Ik heb inderdaad de drivers van 8.1 geïnstalleerd. Die raad de HP Software Framework ofzo mij ook aan als ik een scan doe.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 02:11

Radeon

Today is a good day to die

Probeer eens een scan te doen met Driver Booster 2 misschien vindt die nog een aantal nieuwe drivers die jij over het hoofd heb gezien.

It's never easy.....

Verwijderd

Een aantal drivers komen direct van Microsoft. Ik vermoed dat je de laptop gewoon aan moet laten staan. En dan zal windows update na een half uur waarschijnlijk je multimedia drivers willen vervangen met drivers die door hen zijn goedgekeurd.

Het is de bedoeling van Microsoft dat je computer net als bij Apple alleen nog met door hen goedgekeurde drivers gaat werken om je een stabiel systeem te bieden.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:06
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:29:
[...]
Ok, ik zag een oplossing op internet die ik maar ging wagen en ik merk een gigantisch verschil! Ik heb bij Geluiden in de tabs Afspelen en Opnemen de samplefrequenties veranderd naar 24 bits, 44100 Hz in plaats van de standaard 16 bits, 48000 Hz. De video's lopen soepeler en de voice recorder app is veel minder schokkerig! Mijn opname klinkt ook nu echt als een zin en de app loopt niet meer vast. Er zitten nog wel kleinere schokken in.
Deze instellingen terug gedraaid en de problemen kwamen terug, de nieuwe instellingen ingesteld en de problemen zijn weer grotendeels weg. Dus het lijkt echt hieraan te liggen! Iemand enig idee hoe dit kan, wat dit betekent en nog belangrijker: wat zijn de perfecte instellingen? Ik kan namelijk veel kiezen tussen bits en Hz.
16-bits en 44.100Hz.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1