Dat moet zo'n kasteel ook doen wat je met een factor 10 of 100 meer man aanvalt. Laatst 300 tegen 1
Daarvoor een giga battle gehad van 400 tegen 400 ofzo toen de garrison en aanstormend leger mij samen aanvielen terwijl ik in een siege lag. Van de garrison had 1tje het overleeft door te vluchten, die ging in zijn eentje het kasteel verdedigen... Hij had zich over moeten geven. Ook bij 300 tegen 50 verdediging heeft de verdediging geen enkele schijn van kans.
Ik hoop wel dat er wat meer inzage komt in redenen om te starten tot een oorlog, of tot het sluiten van vrede tussen de factions. (misschien iets van een relations / buildup for war / peace.
De aserai liggen op hun gat, en ineens tekent rhagaea vrede, ook leuk, ik lag met een leger in siege bij één van de twee laatste steden.
(en vervolgens 4 dagen later starten we een oorlog tegen Sturgia, geheel aan de andere kant van de map, terwijl ik nog wat kastelen in het zuiden heb te managen, die wil ik wel netjes achterlaten voordat ik op kruistocht ga...)
edit: owja, iemand die weet of je ook specifieke charge orders richting één plek, of soort tegenstander kan geven?
Bijvoorbeeld m'n cavalry moet recht op de archers af, in charge, en niet de spearmen instormen...
Kan wel, maar dan moet je ze eerst omleiden, en dan vanaf een andere kant een charge laten doen, ik zou het graag wat intelligenter willen.
De aserai liggen op hun gat, en ineens tekent rhagaea vrede, ook leuk, ik lag met een leger in siege bij één van de twee laatste steden.
(en vervolgens 4 dagen later starten we een oorlog tegen Sturgia, geheel aan de andere kant van de map, terwijl ik nog wat kastelen in het zuiden heb te managen, die wil ik wel netjes achterlaten voordat ik op kruistocht ga...)
edit: owja, iemand die weet of je ook specifieke charge orders richting één plek, of soort tegenstander kan geven?
Bijvoorbeeld m'n cavalry moet recht op de archers af, in charge, en niet de spearmen instormen...
Kan wel, maar dan moet je ze eerst omleiden, en dan vanaf een andere kant een charge laten doen, ik zou het graag wat intelligenter willen.
[ Voor 24% gewijzigd door artemivanov op 10-04-2020 07:44 ]
Kan het niet geloven. Op het moment dat ik bezig ben met een siege bij een kasteel neemt de kingdom waar ik in zit (Vlandia) nog even 2 van de sterkste factions als vijanden.
Heb het spel gesaved en ben gestopt om even na te denken wat mijn volgende stap wordt. Blijven, weggaan en de fief houden of weggaan en de fief teruggeven.
Heb namelijk in de faction waar wij oorlog mee gaan voeren een workshop dat veel geld oplevert. En in mijn huidige kingdom eentje die net aan 100 binnen brengt.
En dan natuurlijk nog het roleplay achtergrond, ben getrouwd met de dochter van de koning van Vlandia.
Heb het spel gesaved en ben gestopt om even na te denken wat mijn volgende stap wordt. Blijven, weggaan en de fief houden of weggaan en de fief teruggeven.
Heb namelijk in de faction waar wij oorlog mee gaan voeren een workshop dat veel geld oplevert. En in mijn huidige kingdom eentje die net aan 100 binnen brengt.
En dan natuurlijk nog het roleplay achtergrond, ben getrouwd met de dochter van de koning van Vlandia.
Je kan vrij simpel wisselen welk product die shop moet produceren. Meestal is het beste af en toe te kijken en wat op dat moment veel waard is te laten maken. Voor de investering is een caravan wel beter maar kost je een companion.Ves schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:02:
Heb spijt dat ik een Winery workshop heb gekocht in Pravend Galend. Draait voor geen meter terwijl er wel een settlement in de buurt is.
Voor nu helaas niet, de AI is volgens mij nog legacy vanuit warband, ik zie eigenlijk geen verschil. Je zult erg goed moeten sturen met plaatsing om een beetje de juiste units te pakken te krijgen en dan nog is het een grote cluster**** als je ze laat chargen, niks geen eenduidige lijn volgen maar allemaal kriskras door elkaarartemivanov schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:41:
Ik hoop wel dat er wat meer inzage komt in redenen om te starten tot een oorlog, of tot het sluiten van vrede tussen de factions. (misschien iets van een relations / buildup for war / peace.

Hiernaast, wat vinden jullie van sturgia? Ik heb geprobeerd er wat van te maken maar die lui zijn zo fakking tering slecht, maar ze voeren wel met alles en iedereen om hun heen oorlog. Voor nu maar weer terug gegaan naar vlandia maar dat voelt zelfs op realistic op easy mode

In elke play through, zijn er nu 3 dat ik geprobeerd heb, is sturgia naast northern empire de eerste die het loodje legt, op de voet gevolgd door Battania.
[ Voor 51% gewijzigd door SouLLeSSportal op 10-04-2020 19:27 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Heb nu 1 castle in handen, tussen Vlandia en Southern Empire en Kuzait empire... Van de Kuzaits afgepakt, dus die verklaren te pas en onpas de oorlog... wel hinderlijk dat je dan zogezegd wel vrede kan onderhandelen.. die dan welgeteld nog geen dag duurt... Lords aanvallen levert behoorlijk wat op, maar niet zoveel dat ik elke dag 40k kan neertellen
.
Zou graag zien dat daar wat dagen tussen zit op z'n minst. Denk voor nu dat ik Vlandia maar join... gaat schelen.
Zal vast wel in te stellen zijn, maar ik heb het nog niet uitgezocht.
Zou graag zien dat daar wat dagen tussen zit op z'n minst. Denk voor nu dat ik Vlandia maar join... gaat schelen.
Het zou al helpen als het indelen van troepen makkelijk zou zijn. Nu heb je standaard infantry en archers, mounted en mounted archers. Zou in sommige gevallen wel fijn zijn als je daarin kan delen. 2 groepen infantry om iets makkelijker een hammer/anvil te kunnen maken. Met cav. werkt dat ook wel, maar als je bijvoorbeeld je inf. aan 2 kanten van een gebouw kan zetten, geeft dat wat meer speelruimte.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:24:
[...]
Voor nu helaas niet, de AI is volgens mij nog legacy vanuit warband, ik zie eigenlijk geen verschil. Je zult erg goed moeten sturen met plaatsing om een beetje de juiste units te pakken te krijgen en dan nog is het een grote cluster**** als je ze laat chargen, niks geen eenduidige lijn volgen maar allemaal kriskras door elkaar
Sturgia is qua units zo slecht niet denk ik. In mijn playthrough is het Vlandia die met het S. Empire Sturgia binnenvalt, maar dat gaat niet gigantisch hard. Ben benieuwd of er een penalty is voor troepen die buiten home-zone moeten vechten. Volgens mij wel voor moraal.Hiernaast, wat vinden jullie van sturgia? Ik heb geprobeerd er wat van te maken maar die lui zijn zo fakking tering slecht, maar ze voeren wel met alles en iedereen om hun heen oorlog. Voor nu maar weer terug gegaan naar vlandia maar dat voelt zelfs op realistic op easy mode
[ Voor 61% gewijzigd door Case_C op 10-04-2020 20:52 ]
Lol ik ben er letterlijk net achter hoe je units kunt toewijzen aan groep x. In je party in het plaatjes in het midden heb je een soort van pijl aan de rechter kant, daar kun je die unit aan een specifieke groep toevoegen. Raar dat dit zo 'verstopt' zit.Case_C schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:42:
Heb nu 1 castle in handen, tussen Vlandia en Southern Empire en Kuzait empire... Van de Kuzaits afgepakt, dus die verklaren te pas en onpas de oorlog... wel hinderlijk dat je dan zogezegd wel vrede kan onderhandelen.. die dan welgeteld nog geen dag duurt... Lords aanvallen levert behoorlijk wat op, maar niet zoveel dat ik elke dag 40k kan neertellen.
[...]
Het zou al helpen als het indelen van troepen makkelijk zou zijn. Nu heb je standaard infantry en archers, mounted en mounted archers. Zou in sommige gevallen wel fijn zijn als je daarin kan delen. 2 groepen infantry om iets makkelijker een hammer/anvil te kunnen maken. Met cav. werkt dat ook wel, maar als je bijvoorbeeld je inf. aan 2 kanten van een gebouw kan zetten, geeft dat wat meer speelruimte.
[...]
Sturgia is qua units zo slecht niet denk ik. In mijn playthrough is het Vlandia die met het S. Empire Sturgia binnenvalt, maar dat gaat niet gigantisch hard. Ben benieuwd of er een penalty is voor troepen die buiten home-zone moeten vechten. Volgens mij wel voor moraal.

Er zit ook wel iets onder de F knoppen als in combat bent maar dat schiet niet echt op imho.
Loop ik de stad in om eens loot te gaan verkopen... blijk ik een armor van 222k te hebben
. Nou vooruit dan gaan we die toch maar gebruiken. Ondertussen redelijk kitted out
.
En nog zoiets leuks....
Wil mn achtervolgers ontlopen... klik op de map... gaat de routing helemaal fout loopt ik zo de enemy in... 300tegen 50 word iets te lastig... Nou 45min weg. Incl. die armor van 222k
. Denk niet dat de drop-chance daarop heel groot is.
En nog zoiets leuks....
Wil mn achtervolgers ontlopen... klik op de map... gaat de routing helemaal fout loopt ik zo de enemy in... 300tegen 50 word iets te lastig... Nou 45min weg. Incl. die armor van 222k
[ Voor 44% gewijzigd door Case_C op 10-04-2020 22:54 ]
@Case_C Je kan vooraf groepen indelen in de party view zoals hierboven staat, maar ook tijdens de battle zelf. Selecteer de unit die je wilt splitsen, druk op F7, kies hoeveel je naar welke unit wilt verplaatsen, klaar. Je hebt dan natuurlijk niet de details als "alle recruits naar groep X", maar als je even 100 infanterie wilt afsplitsen is dat goed genoeg 
En cavalry charges leid ik altijd zelf. Gewoon follow me en dan richting vijandelijke cavalerie. Zijn die uitgeschakeld dan een charge door de archers, of hun infanterie in de rug aanvallen als ze in combat zijn. Je geeft dan geen charge commando, maar in vol galop met een groot aantal paarden dwars door vijandelijke linies heen beuken is vrij effectief om hun moraal omlaag te krijgen. Je party genoten vallen ook gewoon aan in follow me mode. Pas tegen het einde vd battle geef ik mijn cavalerie de opdracht om te chargen omdat alles dan meestal erg verspreid is. Het is ook prettig dat iedereen die vlucht nog even neergehaald wordt.
Het is wel handig om een lange lans of speer mee te nemen, en genoeg armor voor jezelf en je paard. Persoonlijk vind ik dat het leukste vd battles: start formaties opstellen en dan lekker als eerste overal doorheen chargen
En cavalry charges leid ik altijd zelf. Gewoon follow me en dan richting vijandelijke cavalerie. Zijn die uitgeschakeld dan een charge door de archers, of hun infanterie in de rug aanvallen als ze in combat zijn. Je geeft dan geen charge commando, maar in vol galop met een groot aantal paarden dwars door vijandelijke linies heen beuken is vrij effectief om hun moraal omlaag te krijgen. Je party genoten vallen ook gewoon aan in follow me mode. Pas tegen het einde vd battle geef ik mijn cavalerie de opdracht om te chargen omdat alles dan meestal erg verspreid is. Het is ook prettig dat iedereen die vlucht nog even neergehaald wordt.
Het is wel handig om een lange lans of speer mee te nemen, en genoeg armor voor jezelf en je paard. Persoonlijk vind ik dat het leukste vd battles: start formaties opstellen en dan lekker als eerste overal doorheen chargen
Hier loop ik dus ook tegen aan. De tactische keuzes van de AI vallen vies tegen. meerdere oorlogen tegelijk voeren op 2-3 fronten, vervolgens hebben ze één factie bijna op hun knieeën en dan sluiten ze vredeartemivanov schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:41:
Ik was een vassal van Rhagae the Southern Empire, maar nadat ik een paar keer haar ass had gesaved in een battle, stond mijn relatie nog steeds op -46 met haar. Dat voelde voor mij als een dolk in de rug, dus ik heb mijn vassal treaty opgezegd en heb haar de oorlog verklaard
Vaak zet ik inderdaad met recruiten op 6, zodat je ze specifiek kan positioneren om wat meer in gevecht te komen, dan als ze tussen alle veterans staan en niet aan vechten toekomen.
Werkt het bij jullie wel goed? Ik had er last van dat dit zich elke keer ging resetten soms na een veldslag en soms direct na het verlaten van het party menupirke schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 01:20:
@Case_C Je kan vooraf groepen indelen in de party view zoals hierboven staat, maar ook tijdens de battle zelf. Selecteer de unit die je wilt splitsen, druk op F7, kies hoeveel je naar welke unit wilt verplaatsen, klaar. Je hebt dan natuurlijk niet de details als "alle recruits naar groep X", maar als je even 100 infanterie wilt afsplitsen is dat goed genoeg
EDIT: Taleworlds introduceert een alpha/beta release channel voor Bannerlord.
For this purpose, we intend to introduce 2 additional branches to Steam. Aside from our public branch, which players will use by default, we will also offer opt-in alpha and beta branches.
The beta branch will include content that has gone through our internal testing and will be exposed to public testers for at least one week. During this period, we will address discovered issues with hotfixes. Our goal is a weekly cycle where we push our internal version to the beta and the prior beta version to the main Steam build. However, if serious challenges arise, we may delay an update until those issues have been addressed.
The alpha branch will include content that is untested. It is intended for players, modders and explorers that wish to be as close to development as possible - even at the cost of stability. Our goal is to update it daily with our latest development branch.
[ Voor 43% gewijzigd door Ves op 11-04-2020 14:47 ]
Ik ben inmiddels aan mijn zoveelste start begonnen (quirk van mijzelf, nooit iets afmaken
)
Nu als Aserai met een hele zwik aan horsemen/archers aan het rondstampen en wat caravans ingezet. Ik vrees alleen dat ik niet zo effectief ben in sieges
Nu als Aserai met een hele zwik aan horsemen/archers aan het rondstampen en wat caravans ingezet. Ik vrees alleen dat ik niet zo effectief ben in sieges
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Wel gaaf om zelf banners te kunnen maken.
:strip_exif()/f/image/CQxJFstswApvEy5YTsveHF9m.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat wel wat omslachtig via deze site maar wel leuk om iets zelf te knutselen.
Mijn banner 'in actie':
:strip_exif()/f/image/CQxJFstswApvEy5YTsveHF9m.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gaat wel wat omslachtig via deze site maar wel leuk om iets zelf te knutselen.
Mijn banner 'in actie':
:strip_exif()/f/image/dHFL6KrsAxywUfbF675UAioR.jpg?f=fotoalbum_large)
Lol late game siege met 370 man ofzo paar nobles van vlandia waren nog onderweg, vs 800 totaal vanuit 13 nobles (zit nog een wat hoger) en samen met de stad die een sally uitvoerde. Scheelt dat mijn medic richting de 100 is en alle units ongeveer lvl 4 of hoger. Letterlijk geen units verloren, alleen 12 wounded.
Ik heb nog geen problemen met die groepen toewijzen gehad van cavalry en infantry etc. Werkt prima maar mooi zou zijn als je bv zelf een overrulende groep kan toe wijzen, zodat je bv alle infantry klaar zet en kan selecteren maar nog steeds wel heavy, skirmishers en normale infantry kan kiezen.
Wat bij vlandia goed werkt is je shield wall de pijlen en javelins laten tanken, je eigen skirmishers en pikemen daarachter houden tot ze nodig zijn, en je eigen archers iedereen naar de tering laten schieten tot ze te dichtbij komen.
Daarna cavalry als counter op hun evt cavalry en daarna infantry kapot rijden. 3 tot 4 tegen 1 unit kan je zo best goed aan. Maar zoals ik al eerder zei, Vlandia is bannerlord spelen op easy mode, een van de beste cavalry, goede armor op infantry en goede crossbow en archers. Als je dat nog eens aanvult met brotva uniets, wat sturgia warriors voor shieldwall, wat horse archers en wat van de special royal units van andere facties en je kan echt steamrollen.
@SouLLeSSportal die tactiek lukt ook prima met imperial units
klopt, qua units zijn die twee ook enigszins gelijk. Ik vind de skirmish units met javelins op zich goed, ze zijn sterk vs alles zonder schild maar iedereen en zijn moeder loopt zo'n beetje met een schild rond als het geen looters zijn dus zodra die op zijn en die paar units een headshot hebben gekregen, zijn ze gewoon lower tier infantry die weinig armor hebben. Een op een verliezen die gewoon van andere units.pirke schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 22:46:
@SouLLeSSportal die tactiek lukt ook prima met imperial units
Er moet nog wel een beetje balance in de facties komen. Net de gehele empire van de kaart geveegd, maar de helft van de kaart is nu van de Khuzait en de andere van vlandia... Die zijn ook wel aan elkaar gewaagd. irritante kut horse archers die constant wegrennen.
Weet niet of die al voorbij is gekomen: https://www.reddit.com/r/...nderers_and_their_skills/ hier kun je redelijk duidelijk zien welke companions je wilt en welke niet. je kan ze natuurlijk ook altijd later weer inwisselen.
[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-04-2020 01:10 ]
nieuwe patch veranderd trouwens best veel aan de skills en xp etc. Ook smelting is patched, dus geen OP smithing inkomsten meer... ook behoorlijk wat verbeteringen in performance, vooral geluid wat voor enorme lag zorgde bij sieges. Wel belangrijk dit is nog niet live op de main branch, dit is de beta test versie.
[ Voor 26% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-04-2020 21:24 ]
Ik vond al dat levelup redelijk traag was. Ik run een kingdom met tien steden en een bult kastelen, en ben nog een redelijk noob in de meeste skills. Ik had een snellere progressie verwacht, al ben ik benieuwd of ik de nieuwe progressie niet wat doorgeschoten vind...
Ik weet al wat het veroorzaakt, als je een leger start, dan reset die alle classes weer naar default voor een of andere reden. Je zult dus bij elk leger dat je maakt het weer even langs moeten lopen (of niet lol)Ves schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:30:
[...]
Werkt het bij jullie wel goed? Ik had er last van dat dit zich elke keer ging resetten soms na een veldslag en soms direct na het verlaten van het party menu
EDIT: Taleworlds introduceert een alpha/beta release channel voor Bannerlord.
[...]
Verschillen de beschikbare companions per playthrough? Ik ben een nieuwe playthrough begonnen en de "standaard" 3 healers zijn b.v. niet aanwezig in de lijst van heroes in de encyclopedia.
edit:
Handige lijst gevonden en antwoord in de thread: https://www.reddit.com/r/...nderers_and_their_skills/
edit:
Handige lijst gevonden en antwoord in de thread: https://www.reddit.com/r/...nderers_and_their_skills/
[ Voor 9% gewijzigd door ambi op 13-04-2020 09:23 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Weet nog niet helemaal wat ik van de patch moet vinden.
Ben het inderdaad met iedereen eens dat het lvlen nu behoorlijk traag gaat, maar straks gaat het dan weer super snel, vooral de eerste levels.
Zou graag zien dat ze ook iets veranderen aan de log, want dat gaat nu al zo snel dat ik behoorlijk vaak op pauze moet om te lezen wat er is gebeurd, als daar ook nog om de 3 meter skill points tussendoor rollen wordt het helemaal veel.
(heb overigens wel de log gevonden, dmv enter, maar dat is alleen persoonlijk)
Ben het inderdaad met iedereen eens dat het lvlen nu behoorlijk traag gaat, maar straks gaat het dan weer super snel, vooral de eerste levels.
Zou graag zien dat ze ook iets veranderen aan de log, want dat gaat nu al zo snel dat ik behoorlijk vaak op pauze moet om te lezen wat er is gebeurd, als daar ook nog om de 3 meter skill points tussendoor rollen wordt het helemaal veel.
(heb overigens wel de log gevonden, dmv enter, maar dat is alleen persoonlijk)
Hoegaat het bij jullie met de Relations ? Want voor mijn idee werkt er niks, behalve vijandelijke nobles releasen.
Verder ben ik nu net mijn eigen Kingdom gestart, nu nog een beetje uitvogelen hoe je dit fatsoenlijk kan managen
Verder ben ik nu net mijn eigen Kingdom gestart, nu nog een beetje uitvogelen hoe je dit fatsoenlijk kan managen
Ik heb 2 companions met een party. Ik geloof dat die ook bandits ed opruimen, krijg af en toe weer +2 meldingen. Erg handig, aangezien ik zo in die gebieden met goeie relatie meteen tier5 units kan recruiten..en dat op realistic.PEBKAC schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:13:
Hoegaat het bij jullie met de Relations ? Want voor mijn idee werkt er niks, behalve vijandelijke nobles releasen.
Ik was er nog niet achter gekomen dat je een nieuwe party kon starten met een companion. Dit is inderdaad heel erg handig !KeesFluitman schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:57:
[...]
Ik heb 2 companions met een party. Ik geloof dat die ook bandits ed opruimen, krijg af en toe weer +2 meldingen. Erg handig, aangezien ik zo in die gebieden met goeie relatie meteen tier5 units kan recruiten..en dat op realistic.
Hoe onderhoud je relaties met andere Nobles? Want als je een negatieve relatie hebt dan kan je geen quests doen. Gifts geven werkt ook niet, ook battles samen vechten helpt niet.
Ik onderhoud met een paar goeie relaties. De rest laat ik zitten. Als je vassal bent en moet voten, moet je ook altijd kiezen. Ik geloof dat je kinderen uithuwelijken ook werkt...maar ik heb t geduld om te trouwen niet.PEBKAC schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:17:
[...]
Ik was er nog niet achter gekomen dat je een nieuwe party kon starten met een companion. Dit is inderdaad heel erg handig !
Hoe onderhoud je relaties met andere Nobles? Want als je een negatieve relatie hebt dan kan je geen quests doen. Gifts geven werkt ook niet, ook battles samen vechten helpt niet.
Verder markeer ik dus de steden en kastelen v lords met een goeie relatie. Zo kn ik ook wel eens een zwaar gevecht riskeren en veel mannen verliezen en toch snel aan nieuwe mannen komen.
Ik heb ook circa 200 elite troepen in mn 2 kastelen, maar dat kost natuurlijk veel voedsel en upkeep voor t kasteel, wat nadelig is bij een siege.
Je kunt ze ook 'backen' met 50 influence bij kingdom scherm, links naast het kick out of kingdom knopjePEBKAC schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:17:
[...]
Ik was er nog niet achter gekomen dat je een nieuwe party kon starten met een companion. Dit is inderdaad heel erg handig !
Maar dat heeft toch alleen invloed op de locale npc's voor die stad en niet de nobles? Of werkt dat voor beide?KeesFluitman schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:57:
[...]
Ik heb 2 companions met een party. Ik geloof dat die ook bandits ed opruimen, krijg af en toe weer +2 meldingen. Erg handig, aangezien ik zo in die gebieden met goeie relatie meteen tier5 units kan recruiten..en dat op realistic.
Die had een paar posts hierboven ook al geplaatstambi schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:18:
Verschillen de beschikbare companions per playthrough? Ik ben een nieuwe playthrough begonnen en de "standaard" 3 healers zijn b.v. niet aanwezig in de lijst van heroes in de encyclopedia.
edit:
[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-04-2020 17:01 ]
@SouLLeSSportal @KeesFluitman Bedankt voor de tips !
Ik heb nu eindelijk wat Nobles aan mijn kant gekregen, dat ging eigenlijk vrij makkelijk
Nu The Empire voor eens en voor altijd van de kaart vegen.
Ik heb nu eindelijk wat Nobles aan mijn kant gekregen, dat ging eigenlijk vrij makkelijk
mijn Geralt of rivia (XD) is nu bijna klaar met de khuzait uit te roeien nadat we de rest van het continent al overgenomen hebben. Die laatste stad is vaak een enorm gedoe van een kingdom, al die nobles op een kluitje om je siege heen te drentelen.PEBKAC schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:16:
@SouLLeSSportal @KeesFluitman Bedankt voor de tips !
trouwens om meer influence te krijgen, is donate prisoners/garrisson ook goed. Het spel geeft dit niet goed aan dat je wat krijgt maar je krijgt wel degelijk een hoeveelheid influence erbij.
[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-04-2020 19:29 ]
Wow, ik heb wel heel hard moeten wennen gister bij m'n 1e poging. Settings op realistic resulteerde in 5 uur lang geld en legers opbouwen en weer gevangen genomen worden door bandits om alles weer te verliezen
Toen ik nog maar 2 dinar over had heb ik m'n settings maar naar very easy gezet om überhaupt door te gaan met de game
Toen ik nog maar 2 dinar over had heb ik m'n settings maar naar very easy gezet om überhaupt door te gaan met de game
Ja als je in het begin gepakt wordt verlies je net wat te veel om na ontsnappen of ransom betalen weer door te gaan. Top tip, af en toe een manual save doen, scheelt je enorm. De autosave is iets te enthousiast voor realistic vind ik.Terranova schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:33:
Wow, ik heb wel heel hard moeten wennen gister bij m'n 1e poging. Settings op realistic resulteerde in 5 uur lang geld en legers opbouwen en weer gevangen genomen worden door bandits om alles weer te verliezen![]()
[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 16-04-2020 14:46 ]
Haha ja. Toch besloot ik het als uitdaging te zien en telkens opnieuw te traden en op te bouwen. Totdat ik een keer gepakt werd met al m'n geld in salt en toen kon ik niets meer met 2 dinar. Dus dan maar op makkelijkste setting in vechten en in m'n eentje een stuk of 10 groepjes looters te pakken). Daarna toch maar weer naar realistic gezetSouLLeSSportal schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:42:
[...]
Ja als je in het begin gepakt wordt verlies je net wat te veel om na ontsnappen of ransom betalen weer door te gaan. Top tip, af en toe een manual save doen, scheelt je enorm.
Ik moet nog 6 castle en steden van de khuzait nu, en ik was klaar met al die kleine noble groepjes om mij heen. Dus alles eruit behalve cavalry in mijn party en een paar uurtjes later heb ik ongeveer 35 van die lui geexecuteerd. Moet wel zeggen, dat is niet goed voor je relaties, vreemd genoeg...Terranova schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:47:
[...]
Haha ja. Toch besloot ik het als uitdaging te zien en telkens opnieuw te traden en op te bouwen. Totdat ik een keer gepakt werd met al m'n geld in salt en toen kon ik niets meer met 2 dinar. Dus dan maar op makkelijkste setting in vechten en in m'n eentje een stuk of 10 groepjes looters te pakken). Daarna toch maar weer naar realistic gezet

Na de tutorial ( waarin ik 12x dood ben gegaan omdat ik met schild en zwaard wil spelen en niet als een kleine bitch ergens met een boog op afstand haha, echt waar elke guide of starting tips hebben het over op je paard rondjes rijden met een boog..
)
Maargoed na de tutorial start ik met 5 morale... 5
. 50 base en dan iets van -46 door "current events" en nog wat dingen. Is dat normaal ? Als ik units huur dan deserten ze vrijwel meteen 1 voor 1.
Edit: Ik ben trouwens inmiddels ook al 17 min aan het staren naar het "looking for game" scherm in multiplayer. Gisteren ook al een aantal keer geprobeerd zonder succes. Ik zie wel dat in totaal meer dan 100 mensen aan het wachten zijn op een game. Doet multiplayer het gewoon niet ?
Maargoed na de tutorial start ik met 5 morale... 5

Edit: Ik ben trouwens inmiddels ook al 17 min aan het staren naar het "looking for game" scherm in multiplayer. Gisteren ook al een aantal keer geprobeerd zonder succes. Ik zie wel dat in totaal meer dan 100 mensen aan het wachten zijn op een game. Doet multiplayer het gewoon niet ?
[ Voor 23% gewijzigd door Skybullet op 17-04-2020 10:59 ]
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
Heb je wel eten? Anders paar dagen ingame wachten, komt je morale vanzelf weer omhoog. Of aangezien je toch net begonnen bent, maak ff nieuwe character aan. Je weet immers nu hoe het moet.Skybullet schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:43:
Na de tutorial ( waarin ik 12x dood ben gegaan omdat ik met schild en zwaard wil spelen en niet als een kleine bitch ergens met een boog op afstand haha, echt waar elke guide of starting tips hebben het over op je paard rondjes rijden met een boog..)
Maargoed na de tutorial start ik met 5 morale... 5. 50 base en dan iets van -46 door "current events" en nog wat dingen. Is dat normaal ? Als ik units huur dan deserten ze vrijwel meteen 1 voor 1.
Heb nu al paar potjes online gespeeld (allemaal sieges) en dat ging prima. Nooit langer dan 5 minuten moeten wachten op een pot.Edit: Ik ben trouwens inmiddels ook al 17 min aan het staren naar het "looking for game" scherm in multiplayer. Gisteren ook al een aantal keer geprobeerd zonder succes. Ik zie wel dat in totaal meer dan 100 mensen aan het wachten zijn op een game. Doet multiplayer het gewoon niet ?
Gewoon 6 graan in de voorraad. Ik vind het gewoon bizar dat je letterlijk bij het begin na de tutorial, ( net na het intypen van je familienaam en maken van je vlag) op -46 vanwege current events sta. Weinig zin opnieuw te beginnen. Dit was al de derde keer opnieuw beginnen vanwege eerdere crashes of corrupte saves.invine schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:25:
Heb je wel eten? Anders paar dagen ingame wachten, komt je morale vanzelf weer omhoog. Of aangezien je toch net begonnen bent, maak ff nieuwe character aan. Je weet immers nu hoe het moet.
Heb nu al paar potjes online gespeeld (allemaal sieges) en dat ging prima. Nooit langer dan 5 minuten moeten wachten op een pot.
Inmiddels deze ochtend meer dan 1 uur op "looking for games" totaal gestaan zoekende op siege in amerika of europe region metr meerdere pogingen en gisteren ook zeker 30-40 min, maakt allemaal geen verschil.
Ik wacht nog wel een paar patches.
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
Dat lijkt me een bug, heb ik geen last van gehad met alle campaigns die ik heb gestart. Ben nu bezig in battania kingdom met Keanu of the Reavers clanSkybullet schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:33:
[...]
Gewoon 6 graan in de voorraad. Ik vind het gewoon bizar dat je letterlijk bij het begin na de tutorial, ( net na het intypen van je familienaam en maken van je vlag) op -46 vanwege current events sta. Weinig zin opnieuw te beginnen. Dit was al de derde keer opnieuw beginnen vanwege eerdere crashes of corrupte saves.
Inmiddels deze ochtend meer dan 1 uur op "looking for games" totaal gestaan zoekende op siege in amerika of europe region metr meerdere pogingen en gisteren ook zeker 30-40 min, maakt allemaal geen verschil.
Ik wacht nog wel een paar patches.

meer mensen last van pathfinding problemen tijdens (aanvallende) siege battles?Units die niet de ladders opgaan, of constant voor de muur heen en weer rennen (als schietschijven). als aanvallende partij ben je al flink in het nadeel, maar dit maakt het nog veel erger
Komt regelmatig voor ja, sieges zijn hit en miss qua AI. Soms werkt het prima, andere keren weer niet. Hoop dat ze dat goed aan kunnen pakken.PEBKAC schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:38:
meer mensen last van pathfinding problemen tijdens (aanvallende) siege battles?Units die niet de ladders opgaan, of constant voor de muur heen en weer rennen (als schietschijven). als aanvallende partij ben je al flink in het nadeel, maar dit maakt het nog veel erger
Merk eigenlijk wel dat sieges ietwat saai zijn met ladders. Dat je daarmee iets te makkelijk een kasteel in kan nemen,
1/1 attack/def, dan zou je in theorie niet zonder echte siege equipment dat kasteel in moeten nemen. Of met behoorlijke losses.
@Case_C idd hopen dat ze het snel oplossen. Persoonlijk vind ik Siege Towers als ze goed gebruikt worden effectiever dan ladders, je ziet veel ventjes naar beneden gemept worden op de ladders.
Volgens mij heb ik een bug gevonden, als je in een army (ik ben dan wel koning) zit en dan naar je inventory gaat, dan kan je gratis al het beste armor&weapons krijgen, armor van 200K+. Dit lijkt mij toch een bug ? Of komt dit omdat je koning bent?
Volgens mij heb ik een bug gevonden, als je in een army (ik ben dan wel koning) zit en dan naar je inventory gaat, dan kan je gratis al het beste armor&weapons krijgen, armor van 200K+. Dit lijkt mij toch een bug ? Of komt dit omdat je koning bent?
[ Voor 5% gewijzigd door PEBKAC op 19-04-2020 21:06 ]
Wat gebeurt er als je non-lord prisoners in de dungeon steekt? Komen die dan (uiteindelijk) in het garnizoen van de stad terecht?
Nee, de gevangenen blijven in de dungeon, uit mijn ervaring tot nu toe.
Zie graag dat deze, al is het dan op een langzamer tempo, toch overstappen.
Zie graag dat deze, al is het dan op een langzamer tempo, toch overstappen.
Vreemd, bij mij verdwenen ze uit de gevangenis. Ik weet dat gevangenen (nobles) kunnen ontsnappen, maar deze waren ogenblikkelijk weg. Ik had gehoopt dat ze in het garnizoen opgenomen waren.
Veel irritanter is het dat als je eindelijk die city hebt overwonnen, je staat letterlijk op de muren, je weer in de map wordt gespawned... alwaar als het even tegenzit een aantal van die pauperaasgieren van die kleine klote facties je altijd te pakken kunnen nemen en je leger dat gedecimeerd is door die siege alsnog makkelijk aankunnen. Ik hoop dat ze dit echt gaan fixen want het is zo frustrerend als je net een enorme battle hebt gehad en iedereen binnen staat je dood leuk weer in de leeuwenkuil geflikkerd wordt en door zo'n dergelijke onzin weer een 20 min kunt overdoen van die siege, of meer als je saves niet goed zijn. Je kunt veel doen door de guerrilla tactic te doen, archers laten aanvallen, tot de enemy dichtbij is, dan retreaten, rinse en repeat maar dat is saai en niet echt waar ik lol uit haal.Case_C schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:03:
[...]
Komt regelmatig voor ja, sieges zijn hit en miss qua AI. Soms werkt het prima, andere keren weer niet. Hoop dat ze dat goed aan kunnen pakken.
Merk eigenlijk wel dat sieges ietwat saai zijn met ladders. Dat je daarmee iets te makkelijk een kasteel in kan nemen,
1/1 attack/def, dan zou je in theorie niet zonder echte siege equipment dat kasteel in moeten nemen. Of met behoorlijke losses.
Omfg, ik ben er nu pas achter dat je siege wapens kunt bouwen en in reserve kunt zetten, zodat je in 1 keer ze allemaal in kunt zetten (rechtsklikken als een klaar hebt en je haalt hem van het veld af zodat die niet kapot geschoten wordt)....

[ Voor 24% gewijzigd door SouLLeSSportal op 22-04-2020 15:14 ]
Beste is daarom ook van te voren zoveel mogelijk nobles gevangen te zetten en daarna pas een siege beginnen. maar het blijft irritant, het zou logischer zijn om in de stad te spawnen ipv de map.SouLLeSSportal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:33:
[...]
Veel irritanter is het dat als je eindelijk die city hebt overwonnen, je staat letterlijk op de muren, je weer in de map wordt gespawned... alwaar als het even tegenzit een aantal van die pauperaasgieren van die kleine klote facties je altijd te pakken kunnen nemen en je leger dat gedecimeerd is door die siege alsnog makkelijk aankunnen. Ik hoop dat ze dit echt gaan fixen want het is zo frustrerend als je net een enorme battle hebt gehad en iedereen binnen staat je dood leuk weer in de leeuwenkuil geflikkerd wordt en door zo'n dergelijke onzin weer een 20 min kunt overdoen van die siege, of meer als je saves niet goed zijn. Je kunt veel doen door de guerrilla tactic te doen, archers laten aanvallen, tot de enemy dichtbij is, dan retreaten, rinse en repeat maar dat is saai en niet echt waar ik lol uit haal.
Omfg, ik ben er nu pas achter dat je siege wapens kunt bouwen en in reserve kunt zetten, zodat je in 1 keer ze allemaal in kunt zetten (rechtsklikken als een klaar hebt en je haalt hem van het veld af zodat die niet kapot geschoten wordt)....![]()
Ik vond die siege wapens al zo debiel geimplementeerd, maar dat zorgt dat je ook eindelijk wat kunt doen ermee, zelfs de muren neer kunt halen zodat je niet eens een buggy shit siege tower hoeft te bouwen en naar binnen kunt wandelen. (duurt wel lang dus genoeg voedsel en je cohesion in de gaten houden + de aasgier nobles om je siege heen)
dat van die siege weapons in reserve brengen wist ik niet, dus bedankt voor de tip ;)ik vond het namelijk ook al een vreselijk onhandig systeem.
kan je de muren kapot schieten in de battle zelf? of moet je dat voor de battle doe ?
Geen idee, ik heb het nog niet mogen meemaken maar in ieder geval tijdens het siege gebeuren op de map zeg maar, als je de aanval doet misschien als de muren superzwak zijn als je dan aanvalt maar denk dat dat nog niet goed zal werken, ik zou dan het risico niet nemen. Nadeel is wel dat je dan als je de stad overneemt een stad met een kapotte muur hebt, dus die moet repareren in je management of als die daarna meteen weer aangevallen wordt veel lastiger te verdedigen is.PEBKAC schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:54:
[...]
Beste is daarom ook van te voren zoveel mogelijk nobles gevangen te zetten en daarna pas een siege beginnen. maar het blijft irritant, het zou logischer zijn om in de stad te spawnen ipv de map.
dat van die siege weapons in reserve brengen wist ik niet, dus bedankt voor de tip ;)ik vond het namelijk ook al een vreselijk onhandig systeem.
kan je de muren kapot schieten in de battle zelf? of moet je dat voor de battle doe ?
Ik ben trouwens nu met de mod dat je ook tier 5 en 6 kan recruiten een leger met allemaal bandit bosses aan het maken

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-04-2020 19:34 ]
Wat interessante achtergrond info over de cataphracts als voorloper van de bij ons bekende ridders te paard.
Mjah helaas in het ingame meer like, 3 man gaan die toren op per keer en worden door peasants en volunteers overwhelmed en kapot gehakt, terwijl jij als leider constant archers aan het snipen bent en hoopt dat je genoeg retards qua units hebt om die zerglines te doorbreken en dan de stilstaande groep voor de gate vanachter aan te vallen totdat de AI doorheeft dat er na 20 doden een groep vanachter op ze staat in te hakken....

Ik hoop dat ze die sieges wel snel gaan overhaulen qua mechanics, het is nu zo'n kansloze grind van units zonder enkele vorm van tactics of logica, je ziet nu dat defenders zelfs van muren vallen, naar beneden klimmen op de ladders etc, stil staan voor de gate. Ik mis ook de multistage zoals in warband dat je ook de keep moet aanvallen en binnen in de stad moet vechten.
Ik heb trouwens ook paar keer gehad dat ik een siege had waarbij ik alleen infantry kreeg ingespawned, geen archers. Dat was nogal een massale slachtpartij voor de defenders...

[ Voor 27% gewijzigd door SouLLeSSportal op 29-04-2020 15:49 ]
Ik heb het nu een paar keer geprobeerd om met Trebuchets de walls te bricken, en ik moet zeggen dat het aanzienlijk scheelt in het aantal verliezen wat je leid t.o.v Towers, ladders, ram. Enigste nadeel is dat de muren kapot zijn en dat het heel lang duurtSouLLeSSportal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 23:33:
[...]
Omfg, ik ben er nu pas achter dat je siege wapens kunt bouwen en in reserve kunt zetten, zodat je in 1 keer ze allemaal in kunt zetten (rechtsklikken als een klaar hebt en je haalt hem van het veld af zodat die niet kapot geschoten wordt)....![]()
Ik vond die siege wapens al zo debiel geimplementeerd, maar dat zorgt dat je ook eindelijk wat kunt doen ermee, zelfs de muren neer kunt halen zodat je niet eens een buggy shit siege tower hoeft te bouwen en naar binnen kunt wandelen. (duurt wel lang dus genoeg voedsel en je cohesion in de gaten houden + de aasgier nobles om je siege heen)
verder wat je aangeeft zijn de sieges echt chaos, fatsoenlijk units commands geven lukt gewoon niet. Ik hoop inderdaad dat ze siege battles compleet overhaulen. Lijkt me ook leuker om dieper in de stad te vechten, dan kan je ook je tactiek daarop aanpassen.
hoegaat het met je Bandit Boss Army?
Ik had er een stuk of 30 maar de fijne random war declaraties hebben nogal ingehakt op het originele aantal dat ik had dus denk nog 10 over ofzo. Geen zin om daar weer voor die hidouts te gaan grinden. Ik kijk wel via een custom battle hoe ze het doenPEBKAC schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:48:
[...]
Ik heb het nu een paar keer geprobeerd om met Trebuchets de walls te bricken, en ik moet zeggen dat het aanzienlijk scheelt in het aantal verliezen wat je leid t.o.v Towers, ladders, ram. Enigste nadeel is dat de muren kapot zijn en dat het heel lang duurt
verder wat je aangeeft zijn de sieges echt chaos, fatsoenlijk units commands geven lukt gewoon niet. Ik hoop inderdaad dat ze siege battles compleet overhaulen. Lijkt me ook leuker om dieper in de stad te vechten, dan kan je ook je tactiek daarop aanpassen.
hoegaat het met je Bandit Boss Army?
En de forest boss staat standaard als archer unit, de mountain als cavalry oid. Moet je bij elk begin van de game weer instellen en had ik ook geen zin in. zelfde geldt nog steeds voor de wolf units en de merc guard crossbowman lijn.
[ Voor 11% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-05-2020 19:22 ]
Tis gewoon in die zin veel te slecht voor release. Ik ben al snel gestopt door breaking balance issues en bv siege ai.SouLLeSSportal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:58:
[YouTube: Before There Were Knights...Cataphracts] Wat interessante achtergrond info over de cataphracts als voorloper van de bij ons bekende ridders te paard.
Het is wel heel rustig hier. Zijn er nog mensen die dit spelen? En zo ja, met welke mods heb jij?
Nee, na update 1.3 of 1.4 gestopt. Wacht tot ze uit Early Release zijn.
Ik zelf twijfel nog steeds om de game te halen! Veelal lees ik dat de basisgame niet echt heel uitdagend zou zijn. En dat M&B het vooral van de mods moet hebben. Dit waren voornamelijk de geluiden net na EA release dus ik weet niet wat er in de tussentijd is bijgevoegd. De setting en het idee van het spel heeft wel mijn interesse. Lijkt me wel erg gaaf om een gigantisch leger aan te sturen. Maar goed....dat doe je 5 x en dan is de lol daar ook wel vanaf denk ik...... Maar jullie schrijven er wel heel erg positief over
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Binnekort komt dit spel officeel uit....had wel verwacht dat er weer wat activiteit in dit forum zou komen.
Speel nu weer even warband op de Playstation en heb Bannerlord besteld, moet zeggen dat ik Warband toch echt wel een leuk spel vind en verwacht alleen maar meer bij Bannerlord.
Hopelijk zijn er veel spelers op Playstation zodat ook het online spelen kan.
Speel nu weer even warband op de Playstation en heb Bannerlord besteld, moet zeggen dat ik Warband toch echt wel een leuk spel vind en verwacht alleen maar meer bij Bannerlord.
Hopelijk zijn er veel spelers op Playstation zodat ook het online spelen kan.
Ben echt benieuwd. Heb sinds 1.5 of zo niet meer gespeeld.
Afgelopen weekend alvast geïnstalleerd
Afgelopen weekend alvast geïnstalleerd
Ow ik heb hem nog steeds geinstalleerd, en moet zeggen dat ze wel het 1 en ander hebben veranderd.
Tuurlijk zijn er nog tal van mods, maar ik speel liever zonder. De enige mod die ik gebruik is screamerlord (verourderd maar werkt nog steeds). En heb dus voice attack gekocht toen destijds.
Ik vind het gewoon fantastisch om mijn troepen te besturen met mijn stem, scheelt een hoop geklik op mijn toetsenbord en zorgt ervoor dat ik meer focus heb op mijn eigen character.
Tuurlijk zijn er nog tal van mods, maar ik speel liever zonder. De enige mod die ik gebruik is screamerlord (verourderd maar werkt nog steeds). En heb dus voice attack gekocht toen destijds.
Ik vind het gewoon fantastisch om mijn troepen te besturen met mijn stem, scheelt een hoop geklik op mijn toetsenbord en zorgt ervoor dat ik meer focus heb op mijn eigen character.
Heb screamerlord toen ook gekocht. Jammer dat de ontwikkeling is gestopt.
Een dat dit echt helpt zonder te hoeven onthouden welke toetsen. Of dat je moet stil staan tijdens de hitte van de strijd.
Voelde mij echt als een warlord als ik wat riep
Een dat dit echt helpt zonder te hoeven onthouden welke toetsen. Of dat je moet stil staan tijdens de hitte van de strijd.
Ja ben ook wel benieuwd wat het gaat brengen op release. Best een tijd niet gespeeld, mede omdat langere games gewoon niet lekker werken met early-acces. Ja saves werkten meestal nog wel... maar helemaal soepel werkte dat nooit.
Ja maar hij werkt nog wel gewoon dus dat scheelt. Omdat hij toch bepaalde instructies aanstuurt qua toetsencombinaties.Ves schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:37:
Heb screamerlord toen ook gekocht. Jammer dat de ontwikkeling is gestopt.
Dinsdag de console release, iemand die misschien weet wanneer de reviews zouden kunnen komen? Voor of pas na de release?
Kijk best uit naar deze game al lijkt mij het management iets te uitgebreid maar we gaan het zien.
Kijk best uit naar deze game al lijkt mij het management iets te uitgebreid maar we gaan het zien.
Zojuist eindelijk binnen op de PS5, zo veel zin in, 700+ uur in warband en viking conquest. Kan niet wachten op vanavond.. eerste reviews zien er ook veelbelovend uit.
Speelt het fijn op console? Heb nog nooit een M&B game gespeeld maar overweeg deze te kopen voor de Xbox.gogocrazyark schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:44:
Zojuist eindelijk binnen op de PS5, zo veel zin in, 700+ uur in warband en viking conquest. Kan niet wachten op vanavond.. eerste reviews zien er ook veelbelovend uit.
Heb nu een uurtje of drie kunnen spelen, controls zijn goed geïmplementeerd, is even wennen ten opzichte van de pc, maar vind het geen issue zoals ik dat bij sommige sim games heb ervaren.
Ik heb het blokken van aanvallen naar lang proberen maar op automatisch gezet op de XSX.
Man wat is dat moeilijk om te doen
En ik zie op YouTube videos van PC gameplay waar iemand attacks aan het feinten is. (hij staat gewoon still, houdt zijn attack vast en begint zijn wapen alle kanten op te draaien zonder nog echt aan te vallen)
Geen idee hoe ik dit met de controller voor elkaar moet krijgen maar goed.
Tis geen makkelijke game voor mij iig
Man wat is dat moeilijk om te doen
En ik zie op YouTube videos van PC gameplay waar iemand attacks aan het feinten is. (hij staat gewoon still, houdt zijn attack vast en begint zijn wapen alle kanten op te draaien zonder nog echt aan te vallen)
Geen idee hoe ik dit met de controller voor elkaar moet krijgen maar goed.
Tis geen makkelijke game voor mij iig
Ondertussen alweer 30 uur in een nieuwe playthrough. Banner is gemaakt... en nu de keuze maken hoe een kingdom op te starten.
Oorlog met Vlandia, dus losse parties aanvallen met 80 fian champions
. Zolang je geen castle hebt om te verdedigen gaat dat makkelijk.
Oorlog met Vlandia, dus losse parties aanvallen met 80 fian champions
Vandaag toch ook maar gekocht, vermakelijk maar nog lastig om verder te komen, heb 20 man, doe wat missies maar progressie lijkt nog wat langzaam te gaan en volgende stap is niet helemaal duidelijk.
Moet nog maar even flink googlen naar wat een companion is, hoe je geld verdient (behalve wat willekeurig handelen).
Moet nog maar even flink googlen naar wat een companion is, hoe je geld verdient (behalve wat willekeurig handelen).
Inmiddels een party van zo'n 100 man (wel mooi hoor als er zo'n groepje bos bandits aan komt lopen tegenover alleen al bijna 50 archers, kan gewoon op mijn paard blijven zitten en ze vallen met bosjes voor me neer) 
Ook al een kasteel gekregen maar dat duurde niet lang als er ineens een paar honderd man voor de muur staat.
Getrouwd met een mooie blonde sturgia babe en inmiddels ook een kind en al wat toernooien gewonnen maar verder heb ik geen idee wat ik aan het doen ben eigenlijk.
Maar vermaken doe ik me wel
Ook al een kasteel gekregen maar dat duurde niet lang als er ineens een paar honderd man voor de muur staat.
Getrouwd met een mooie blonde sturgia babe en inmiddels ook een kind en al wat toernooien gewonnen maar verder heb ik geen idee wat ik aan het doen ben eigenlijk.
Maar vermaken doe ik me wel
Zalig spel party van 150 man. Sta ver op kop in winnen toernooi. Nu eigen kingdom maar continu aangevallen door army met 1500 man terwijl mijn army maar 600 is.... Probeer een manier te vinden om nog te groeien in the game...
Rond gisteravond 21.00 greep het spel mij ineens en toen was het pas 1.30 toen ik op de klok keek :-D
Wat een game! Op een gegeven moment als party van 20 compleet afgeslacht en letterlijk alles kwijtgeraakt, wat armor moeten verkopen om weer iets op te bouwen en nu een party van 70 man, een goede companion, aangesloten bij een groot leger.
Nog enorm veel te ontdekken/uit te vinden maar dit is wel een perfecte time-sink waar ik nog vele uren in ga steken.
Wat een game! Op een gegeven moment als party van 20 compleet afgeslacht en letterlijk alles kwijtgeraakt, wat armor moeten verkopen om weer iets op te bouwen en nu een party van 70 man, een goede companion, aangesloten bij een groot leger.
Nog enorm veel te ontdekken/uit te vinden maar dit is wel een perfecte time-sink waar ik nog vele uren in ga steken.
Wat trouwens ook een goeie missie is, caravan escort. De hoeveelheid paarden die je daar aan overhoud is echt heel handig. Heb nu ca. 25k carry capacity 
Elke stad die je dan aandoet het toernooi meedoen als het er is. Uitrusten, en smithy oefenen.
Elke stad die je dan aandoet het toernooi meedoen als het er is. Uitrusten, en smithy oefenen.
[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 07-11-2022 11:42 ]
Haal paarden in het uiterste zuiden en verkoop het in valandia voor dik 700 per paard winst. Dit totdat je genoeg geld hebt voor een winkel te kopen in een grote centrale stad.
Ik heb vijf winkels en vier caravans en met de loot van de gevechten enz heb ik genoeg geld voor een klein leger van 200 man.
Ik heb vijf winkels en vier caravans en met de loot van de gevechten enz heb ik genoeg geld voor een klein leger van 200 man.
Workshops kan ik nog niet mee werken, ongeacht wat ik doe halen die in het begin ~+150 en dan kakt het in naar 0 of negatief. Dat heeft dan ook te maken met grondstof toevoer die afgeknepen word door kingdoms die dorpjes afpakken.. maar dat blijft vervelend.SecondGuess schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:12:
Haal paarden in het uiterste zuiden en verkoop het in valandia voor dik 700 per paard winst. Dit totdat je genoeg geld hebt voor een winkel te kopen in een grote centrale stad.
Denk dat mijn huidige taktiek met Vlandian lords te overvallen nog wel prima werkt. Gisteravond had ik het wel lastig... een leger van ca. 250-300 / 3 lords die me ineens aanhielden.. Terwijl er nog 150 op mn hielen zat. Die 300 ging wel... maar daarna had ik maar 50 troops meer over.... Dus daarna maar een vrede onderhandeld... Ik had 50 man, hij 150. Kreeg nog 5k gold toe.. het was dat hij niet meer had xD.
Maar ansich 20/30k gold per battle die je dan wint los van de ransoms, op zich wel vol te houden. Wel goed opletten dat je niet te traag word
Hoe kom ik erachter welke culture mijn character heeft?!
Ik zie in mijn character hoogstens een rood cirkeltje rechts bij mijn naam staan, met daarnaast een wit schildje met een tekentje erin.
Schijnbaar is het belangrijk dat ik lui van dezelfde culture recruit. Maar ik kan nergens op klikken om te zien wat mijn ventje is.
Ja, ik ben het vergeten.
Ik zie in mijn character hoogstens een rood cirkeltje rechts bij mijn naam staan, met daarnaast een wit schildje met een tekentje erin.
Schijnbaar is het belangrijk dat ik lui van dezelfde culture recruit. Maar ik kan nergens op klikken om te zien wat mijn ventje is.
Ja, ik ben het vergeten.
Als je naar de encyclopedie gaat en jezelf opzoekt onder de Heroes tab daar kun je het vinden.Rickokun schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:21:
Hoe kom ik erachter welke culture mijn character heeft?!
Ja, ik ben het vergeten.
En voor de zekerheid, dat rode circeltje en schildje zijn skills die je kunt inzetten
Het is ook belangrijk om bij een stad of kasteel een companion van de bijpassende cultuur te zetten. Om rebelie te voorkomen.
Duurde even voordat ik dat doorhad.
Misschien is het handig om een cultuur te kiezen in het begin die je wilt gaan veroveren ipv je aan te sluiten bij dezelfde cultuur.
De huidige steden en kastelen zijn al verdeeld.
Ik ben bij zuidelijke empire en getrouwd met ira.
Had vanuit de huurling tijd goede relaties gekregen in het zuidelijke rijk.
Ben zelf valandian.
En ben kuzait steden aan het verkrijgen.
Mede door de constante oorlog aan het oosten.
En heb een kuzait goveneur gemaakt. Voor de loyaliteit bonus.
Duurde even voordat ik dat doorhad.
Misschien is het handig om een cultuur te kiezen in het begin die je wilt gaan veroveren ipv je aan te sluiten bij dezelfde cultuur.
De huidige steden en kastelen zijn al verdeeld.
Ik ben bij zuidelijke empire en getrouwd met ira.
Had vanuit de huurling tijd goede relaties gekregen in het zuidelijke rijk.
Ben zelf valandian.
En ben kuzait steden aan het verkrijgen.
Mede door de constante oorlog aan het oosten.
En heb een kuzait goveneur gemaakt. Voor de loyaliteit bonus.
Topper! Thanks.Sipio schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:05:
[...]
Als je naar de encyclopedie gaat en jezelf opzoekt onder de Heroes tab daar kun je het vinden.
En voor de zekerheid, dat rode circeltje en schildje zijn skills die je kunt inzetten
Zag dat ik ook onder het "clan" tabblad kon zien wie ik ben.
Ben inmiddels even overnieuw begonnen. Ga nu maar met een Empire een mannetje aanmaken. Het heeft me wel te pakken. Heb er nu al zin in om morgen na het werk aan de gang te gaan
Ik speel het trouwens op de xbox.
Overnieuw begonnen aangezien er nét een nieuwe update uitgekomen is, en ik het gevoel heb veel tijd te hebben verspild, te weinig geïnvesteerd te hebben in passief inkomen. Dat ga ik nu anders doen.
Haha, Ik had gister exact hetzelfde. Begon denk ik rond 20:00. Vroeg toen aan mijn Google Home hoe laat het was, hoorde ik 2:03.Homeland schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:53:
Rond gisteravond 21.00 greep het spel mij ineens en toen was het pas 1.30 toen ik op de klok keek :-D
....
En niet dat ik zulke grote stappen in het spel had gemaakt. Met Vlandia meerdere keren in oorlogen getrokken
Ben inmiddels ook lekker aan de gang. 2 steden en 3 kastelen als vazal van Battania. Geld is geen issue meer.
Ben bezig om mezelf op te lijnen als opvolger van de huidige faction leider. Hoop dat dit gaat lukken (moet flink aan de bak voor reputation en influence).
Merk wel dat ik sandbox leuker vind, heel die verhaal lijn vind ik niet zo nodig, voordeel is wel dat je clan steeds "gratis" groeit. (en start met een OP broer). Politieke betrekkingen mis ik ook een beetje (gesprekken blijven oppervlakkig) maar wellicht is dat anders als je zelf koning bent.
Al met al blijft dit een heerlijk spel, tijd vliegt en ontdek nog steeds nieuwe dingen.
Ben bezig om mezelf op te lijnen als opvolger van de huidige faction leider. Hoop dat dit gaat lukken (moet flink aan de bak voor reputation en influence).
Merk wel dat ik sandbox leuker vind, heel die verhaal lijn vind ik niet zo nodig, voordeel is wel dat je clan steeds "gratis" groeit. (en start met een OP broer). Politieke betrekkingen mis ik ook een beetje (gesprekken blijven oppervlakkig) maar wellicht is dat anders als je zelf koning bent.
Al met al blijft dit een heerlijk spel, tijd vliegt en ontdek nog steeds nieuwe dingen.
Gisteravond weer uren lang gespeeld, nu 2 kastelen en getrouwd met de dochter van Rhagaea, de baas van de Southern Empire. Wel met de Southern Empire echt een mega nederlaag geleden, oorlog met de Aserai, aan onze kant 2000 man kwijt geraakt, de Aserai hadden er nog 150 over en zijn er ook zeker 2000 kwijtgeraakt. Tevens het foutje gemaakt om zelf spontaan een oorlog te beginnen, daardoor stond ik ineens op -200 influence, heeft een beste tijd geduurd om dat weer recht te trekken.
Wat een game, blijf me verbazen hoe je met elk stapje verder qua groei ook weer nieuwe gameplay mogelijkheden hebt, blijft op die manier erg verslavend. En mooi om te zien dat dit ook met een controller goed te spelen is.
Wat een game, blijf me verbazen hoe je met elk stapje verder qua groei ook weer nieuwe gameplay mogelijkheden hebt, blijft op die manier erg verslavend. En mooi om te zien dat dit ook met een controller goed te spelen is.
Wij (ik ben vazal van Battania) zijn in oorlog met de Aserai.. Valt me vies tegen. We hebben in het noorden een rebellerende stad, er een ander Clanlid loopt doelloos rond met een 1200+ leger. Ik wil mijn belangen verdedigen maar krijg niet voldoende mensen op de been omdat wel al twee legers hebben rondlopen.. wordt een tough cookie vanavond, wil mijn zuidelijke stad niet kwijt. Goede nieuws is dat mijn vrouw (Corein dochter van Caladog) bevallen is van ons tweede kind, opvallend omdat ik haar gister tijdens een toernooi te lijf ben gegaan met een two handed axe
Ik merk dat ik op de console er nog steeds niet achter ben hoop ik mijn formatie's langer of compacter kan maken. Commando's geven gaat prima, lijn vormen en formatie ook. Maar hier ben ik nog niet achter.
Ik merk dat ik op de console er nog steeds niet achter ben hoop ik mijn formatie's langer of compacter kan maken. Commando's geven gaat prima, lijn vormen en formatie ook. Maar hier ben ik nog niet achter.
Zag op reddit dat veel mensen niet door hebben hoe sieges werken.
Je kunt je gemaakte catapults in voorraad zetten.
Om zo vier tegelijkertijd in te zetten en de verdediging te overmeesteren.
Je kunt dan zelfs een gat in de stad of kasteel muur maken voordat de siege begint.
Misschien is dat jullie al duidelijk, gewoon ter informatie.
Je kunt je gemaakte catapults in voorraad zetten.
Om zo vier tegelijkertijd in te zetten en de verdediging te overmeesteren.
Je kunt dan zelfs een gat in de stad of kasteel muur maken voordat de siege begint.
Misschien is dat jullie al duidelijk, gewoon ter informatie.
Ik wist het ook niet tot ik die video zag van de week. En dan heb ik het spel sinds het met early access uit was 😅
Ik ben er per toeval ooit achter gekomen.
De grote van formaties aanpassen lukt me maar niet. F1 en dan? F1 inhouden en scrollen of bewegen lijkt niets te doen.
De grote van formaties aanpassen lukt me maar niet. F1 en dan? F1 inhouden en scrollen of bewegen lijkt niets te doen.
aantallen troops of de vorm?SecondGuess schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:25:
Ik ben er per toeval ooit achter gekomen.
klikken op de grond en slepen, f1 is enkel om de actie aan te zetten.
Zojuist gekroond tot high-king van de battanians
Net tegen mijn zin in vrede getekend met valandia. De ai vind het blijkbaar niet erg om Tribute te betalen.
Mijn leger was nog een kasteel aanval aan het voorbereiden.
Mijn leger was nog een kasteel aanval aan het voorbereiden.
[ Voor 18% gewijzigd door SecondGuess op 13-11-2022 12:34 ]
Vraagje, met sieges enzo. Doen jullie dan überhaupt zelf ook mee met aanvallen?
Ik merk dat ik dan al gauw dood ga, en aangezien het kapotje lang duurt, laat ik het altijd wel de troepen uitvechten.
Ik merk dat ik dan al gauw dood ga, en aangezien het kapotje lang duurt, laat ik het altijd wel de troepen uitvechten.
Ik doe altijd mee. Verdediging en aanval..
Ik schiet met de pijl en boog zo heel wat af.
Als je niet geraakt wilt worden mis de catapult is voor jou?
Met een high level armor en aantal perks ga je niet zo snel meer dood.
Ik schiet met de pijl en boog zo heel wat af.
Als je niet geraakt wilt worden mis de catapult is voor jou?
Met een high level armor en aantal perks ga je niet zo snel meer dood.
@Case_C Mooi hoofdtopic!
Ik ben ergens heel nieuwsgierig naar dit spel, maar ik weet dat ik er tot Maart volgend jaar geen tijd voor heb. Ik twijfel wel om hem gewoon aan te schaffen op de Series X en te bewaren, aangezien dit spel nu €27 in Brazilië.
Ik ben ergens heel nieuwsgierig naar dit spel, maar ik weet dat ik er tot Maart volgend jaar geen tijd voor heb. Ik twijfel wel om hem gewoon aan te schaffen op de Series X en te bewaren, aangezien dit spel nu €27 in Brazilië.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
het enige wat ik nog mis in Bannerlord is de tactical view, zou het zelf fijn vinden om op die manier wat beter mijn troepen te kunnen besturen. Met alleen de F1...FX knoppen vind ik het zelf redelijk moeilijk om een net uitziende formatie te maken waarbij alles goed op elkaar aansluit en geen gaten in de voorste linie onstaan.
specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,
Mijn blue eyed Ildrun uit Sturgia heeft me al 2 zonen gegeven, en dat terwijl ze altijd met me mee knokt op haar paard 
Weet nog steeds niet welke kant ik nou uit wil maar inmiddels al een paar keer oorlog gehad en een paar dorpjes raiden levert wel wat op.
Kastelen geef ik na een tijdje maar weer terug, moet me daar nog maar eens flink in verdiepen.
Maar man wat blijft het leuk om een battle te doen en het geeft best een kick on zo'n flinke groep troepen aan te sturen,.. Oh nog 4 sea raiders over? (nadat de rest door mijn archers zijn doorzeefd)
15 man cavelry... Chaaargeeee...
Weet nog steeds niet welke kant ik nou uit wil maar inmiddels al een paar keer oorlog gehad en een paar dorpjes raiden levert wel wat op.
Kastelen geef ik na een tijdje maar weer terug, moet me daar nog maar eens flink in verdiepen.
Maar man wat blijft het leuk om een battle te doen en het geeft best een kick on zo'n flinke groep troepen aan te sturen,.. Oh nog 4 sea raiders over? (nadat de rest door mijn archers zijn doorzeefd)
15 man cavelry... Chaaargeeee...

Ik kom er na 100 uur achter dat je bij character screen punten in intelligentie enz kunt verdelen..
Dit zag ik namelijk iemand doen in een YouTube filmpje.
😂
Ik heb nu al aardig wat kastelen en fiefs. Heb mega veel influence 2k+ en heb daarmee een aantal loyaliteit wetten erdoor geduwd.
Nu zijn er geen opstandjes meer.
😂
Ik heb nu al aardig wat kastelen en fiefs. Heb mega veel influence 2k+ en heb daarmee een aantal loyaliteit wetten erdoor geduwd.
Vergeet die van je companions nietSecondGuess schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:49:
Ik kom er na 100 uur achter dat je bij character screen punten in intelligentie enz kunt verdelen..
😂
Altijd op auto-upgrade, die micro-management gaat vlug vervelen
Was bij mij juist omgekeerd, had hem ook op auto staan maar achteraf toch leuker om zelf te doen.Case_C schreef op donderdag 17 november 2022 @ 18:24:
[...]
Altijd op auto-upgrade, die micro-management gaat vlug vervelen
Maar nou vind ik het ook leuk om al mijn loot 1 voor 1 te verpatsen ipv in bulk
Goeie tip, die moet ik vanavond eens proberen want dat is op dit moment wel het meest vervelende aan de game. Je hebt maar 8 companions (op mijn clan tier), de kids zijn nog te jong en je wil sommige van je companions in je party houden of als caravan leader of met een eigen party...SecondGuess schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:49:
Als je dan nog de companion van de juiste culture moet gaan zoeken dan wordt het snel heel lastig. Bijna iedere stad die ik verover verlies ik snel aan ene rebellion... Ook als de loyalty te laag is dan kan je niks bouwen (progress staat dan op 'will never finish' of zoiets), dus je kan dan ook niet de gebouwen zetten die loyalty boosten....
Die workshops snap ik nog altijd niet, ze leveren soms een beetje op (+250 is het hoogste dat ik al gezien heb), maar dan na een paar uur spelen staan ze gewoon allemaal op nul. Maakt niet uit of ik ze in een stad met hoge of lage prosperity zet...
Al bij al heb ik al redelijk wat uren in de game gestopt en het blijft leuk om grote battles uit te vechten en zelf door massaal veel kills te doen het verschil te maken. Het helpt dat de AI debiel is bij momenten, vooral bij sieges. En die reinforcements mechanic kan je ook enorm uitbuiten...
Ben nu de mods wat aan het ontdekken. Erg leuk om meer armours hebben op uit te kiezen, en met wat XP tweaks haal je er heel wat onnodig saaie grind uit (zeker als het al je zoveelste nieuwe campaign is). RTS battle view is ook leuk... etc...
Leuke game, maar erg ruw. Nog 10 jaar development en dan is het mssn "AF"
@Inrage De mods zijn wel in ontwikkeling, maar daar duik ik volgend jaar wel een keer in
.
https://www.nexusmods.com/mountandblade2bannerlord/mods/2560
https://www.nexusmods.com/mountandblade2bannerlord/mods/2560
Verlies ook veel kastelen aan rebellion.... Nu sommige perks grade ik expres hoger op nu bezig met crosbow zodat die in mijn leger ook een upgrade kan krijgen.
Leuk spel, zeer verslavend. Word volgens mij wel niet meer echt gespeeld online op de console. Ik heb de laatste 3 dagen geprobeerd een een MP sessie te joinen maar helaas, na 30-45 min nog steeds geen server gevonden dus ik denk dat we weinig animo voor is.
Vandaag is eindelijk de 1.2 patch voor XBOX te downloaden.
Voor de PS en PC was hij er al een aantal dagen.
Als het goed is lost deze patch het probleem op van kleine clans zonder enige fiefs die constant jou dorpjes blijven raiden.
Ik heb teveel achter die etters aangezeten dus als het goed is gaan er in mijn save wat kingdoms uitsterven
Ben nog steeds met mijn main character bezig maar inmiddels hebben mijn 2 zoons ook al kinderen waarvan ik er nu een aan het opleiden ben.
Ik kan nog ff vooruit met characters
Voor de PS en PC was hij er al een aantal dagen.
Als het goed is lost deze patch het probleem op van kleine clans zonder enige fiefs die constant jou dorpjes blijven raiden.
Ik heb teveel achter die etters aangezeten dus als het goed is gaan er in mijn save wat kingdoms uitsterven
Ben nog steeds met mijn main character bezig maar inmiddels hebben mijn 2 zoons ook al kinderen waarvan ik er nu een aan het opleiden ben.
Ik kan nog ff vooruit met characters