Goeie tip, die moet ik vanavond eens proberen want dat is op dit moment wel het meest vervelende aan de game. Je hebt maar 8 companions (op mijn clan tier), de kids zijn nog te jong en je wil sommige van je companions in je party houden of als caravan leader of met een eigen party...
Als je dan nog de companion van de juiste culture moet gaan zoeken dan wordt het snel heel lastig. Bijna iedere stad die ik verover verlies ik snel aan ene rebellion... Ook als de loyalty te laag is dan kan je niks bouwen (progress staat dan op 'will never finish' of zoiets), dus je kan dan ook niet de gebouwen zetten die loyalty boosten....
Die workshops snap ik nog altijd niet, ze leveren soms een beetje op (+250 is het hoogste dat ik al gezien heb), maar dan na een paar uur spelen staan ze gewoon allemaal op nul. Maakt niet uit of ik ze in een stad met hoge of lage prosperity zet...
Al bij al heb ik al redelijk wat uren in de game gestopt en het blijft leuk om grote battles uit te vechten en zelf door massaal veel kills te doen het verschil te maken. Het helpt dat de AI debiel is bij momenten, vooral bij sieges. En die reinforcements mechanic kan je ook enorm uitbuiten...
Ben nu de mods wat aan het ontdekken. Erg leuk om meer armours hebben op uit te kiezen, en met wat XP tweaks haal je er heel wat onnodig saaie grind uit (zeker als het al je zoveelste nieuwe campaign is). RTS battle view is ook leuk... etc...
Leuke game, maar erg ruw. Nog 10 jaar development en dan is het mssn "AF"