Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:18
Eergisteren had ik een probleem met de TV-ontvanger, had namelijk zwart beeld en geen gluid, maar wél het menu en zenderinformatie. Gebeld met de klantenservice, standaard zaken had ik van tevoren al gedaan (firmware opnieuw downloaden, etc.), monteur ingepland.

Die kwam gisteren rond half twee. Kastje gereset, geen oplossing. Netwerkkabel rechtstreeks vanaf de Experiabox, nee. Uiteindelijk een nieuwe ontvanger geplaatst, maar helaas, hetzelfde probleem.

De monteur gaf aan dat er een probleem is in de communicatie tussen sommige (4K) TV’s en de TV-ontvangers. Hij gaf aan dat een HDMI switch het probleem mogelijk zou oplossen.

Hij ging om half vijf naar huis. Kwam er op neer dat ik zelf maar een HDMI switch moest regelen en dan hopen dat ‘t opgelost is. Ik kan nu al drie dagen geen TV kijken, monteur komt en lost niets op.

Iemand nog oplossingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:12
HDMI switch kopen?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:52
Klinkt als een HDCP probleem. Kun je de oorzaak verifiëren door de decoder op een andere TV of monitor met HDMI-input aan te sluiten? Kun je in de TV enkele HDMI-gerelateerde instellingen zoals CEC en HDR aan-/uitzetten (dit beïnvloed de communicatie over HDMI)? Is er een firmware-update beschikbaar voor de TV?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beunhaas91
quote:
Voor de duidelijkheid, ik heb een jaar lang zonder problemen TV kunnen kijken. Dan begrijp je ook wel dat ik niet op eigen kosten spullen ga aanschaffen omdat KPN de zaakjes niet op orde heeft.
quote:
Tom Paris schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:44:
Klinkt als een HDCP probleem. Kun je de oorzaak verifiëren door de decoder op een andere TV of monitor met HDMI-input aan te sluiten? Kun je in de TV enkele HDMI-gerelateerde instellingen zoals CEC en HDR aan-/uitzetten (dit beïnvloed de communicatie over HDMI)? Is er een firmware-update beschikbaar voor de TV?
Gisteren met de monteur inderdaad wat nagelopen. De TV (Samsung 49” KS7000) had geen update beschikbaar. HDMI zaken zijn niet in te stellen. HDR uit/aan geeft geen verschil.

Vervolgens alles aangesloten op de Denon X2300. Ook geen oplossing, hetzelfde resultaat.

Thanks voor je reactie!

Beunhaas91 wijzigde deze reactie 08-07-2018 17:47 (52%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:51
Andere HDMI kabel is ook getest? Verder heb je echt zwart beeld, dus geen venster "zender niet beschikbaar"?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:12
quote:
Beunhaas91 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:44:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik heb een jaar lang zonder problemen TV kunnen kijken. Dan begrijp je ook wel dat ik niet op eigen kosten spullen ga aanschaffen omdat KPN de zaakjes niet op orde heeft.
Het is natuurlijk super makkelijk om naar je provider te wijzen. Maar als je tv bijvoorbeeld zich niet aan een protocol standaard houdt kan de provider daar weinig aan doen.

Je zou ook naar een hdcp filter kunnen kijken:
https://www.howtogeek.com...tv-and-how-to-fix-it/amp/

(Wordt ook gelijk uitgelegd waarom je reactie " het ligt aan de provider" zo lekker kort door de bocht en niks zeggend is)

White_Collar wijzigde deze reactie 08-07-2018 18:44 (16%)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beunhaas91
quote:
ik222 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:12:
Andere HDMI kabel is ook getest? Verder heb je echt zwart beeld, dus geen venster "zender niet beschikbaar"?
Ja, ook met andere kabel getest. Ik heb echt zwart beeld, de zenderinformatie is gewoon beschikbaar en ook het menu werkt gewoon.
quote:
White_Collar schreef op zondag 8 juli 2018 @ 18:39:
[...]

Het is natuurlijk super makkelijk om naar je provider te wijzen. Maar als je tv bijvoorbeeld zich niet aan een protocol standaard houdt kan de provider daar weinig aan doen.

Je zou ook naar een hdcp filter kunnen kijken:
https://www.howtogeek.com...tv-and-how-to-fix-it/amp/

(Wordt ook gelijk uitgelegd waarom je reactie " het ligt aan de provider" zo lekker kort door de bocht en niks zeggend is)
Interessant leesvoer. Overigens, de TV heeft sinds november 2017 geen update gehad, de Denon vanaf februari niets meer.

Hoe kan het dan ineens niet meer werken? Natuurlijk is het lekker makkelijk verwijzen, maar dat is vrij logisch gezien mijn situatie.

PS: Enkele SD zenders werken wel, toevallig wat zenders onder de 1, dat zijn lokale stations en die werken wél.

Beunhaas91 wijzigde deze reactie 08-07-2018 19:48 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11-10 20:45
Ik ga binnenkort overstappen op glasvezel, maar weet niet goed hoe ik het qua switches en Pfsense router moet opstellen.

Ik heb namelijk een 48 poorts switch nodig (internet aansluitingen in huis), een POE switch voor access points en camera's en ik heb een PfSense router. En ik wil geen materiaal van KPN gebruiken.

Hoe kan ik dit dan het beste inrichten? Als ik naar netwerkje.com kijk dan moet ik volgens mij een kleine switch hebben om vanaf de NTU te kunnen splitsen in VLANS (internet + routed IPTV). De internet vlan gaat naar de PfSense router die weer naar de 48 poorts switch en de POE switch gaat.
De IPTV vlan kan ik wellicht op de eerste switch die aangesloten is op de NTU aansluiten? Of heb ik daar ook een aparte switch voor nodig?

Hoe zouden jullie dit opstellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:25

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
Kayl schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:14:
Ik ga binnenkort overstappen op glasvezel, maar weet niet goed hoe ik het qua switches en Pfsense router moet opstellen.

Ik heb namelijk een 48 poorts switch nodig (internet aansluitingen in huis), een POE switch voor access points en camera's en ik heb een PfSense router. En ik wil geen materiaal van KPN gebruiken.

Hoe kan ik dit dan het beste inrichten? Als ik naar netwerkje.com kijk dan moet ik volgens mij een kleine switch hebben om vanaf de NTU te kunnen splitsen in VLANS (internet + routed IPTV). De internet vlan gaat naar de PfSense router die weer naar de 48 poorts switch en de POE switch gaat.
De IPTV vlan kan ik wellicht op de eerste switch die aangesloten is op de NTU aansluiten? Of heb ik daar ook een aparte switch voor nodig?

Hoe zouden jullie dit opstellen?
NTU -> pfSense
pfSense -> 48p switch

IGMP proxy en VLANs op pfsense.

V&A:24 Core Xeon E5 v4, 256GB ECC met dual 10Gbit upgradeset

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kayl
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11-10 20:45
quote:
|sWORDs| schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:53:
[...]

NTU -> pfSense
pfSense -> 48p switch

IGMP proxy en VLANs op pfsense.
Bedankt voor je reactie! Ik las online dat mensen last hadden met de IGMP proxy van pfsense, schijnt niet heel stabiel te zijn. Is jouw ervaring anders? En ik begrijp dat je voor route IPTV weer IGMP snooping nodig hebt en die levert pfsense volgens mij niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
PfSense igmpproxy werkt in principe prima en stabiel in de recente versies.

Enige nadeel is nog dat quickleave niet optimaal werkt, hierdoor heb ik dat als ik op 1 STB wegzap van een bepaalde zender het beeld even hapert op andere STB's die op deze zender staan. Dit zou ook op te lossen zijn met een andere switch maar in igmpproxy kan het ook opgelost worden.

ik222 wijzigde deze reactie 08-07-2018 23:09 (21%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-10 15:43
quote:
Beunhaas91 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:44:
[...]

[...]

Gisteren met de monteur inderdaad wat nagelopen. De TV (Samsung 49” KS7000) had geen update beschikbaar. HDMI zaken zijn niet in te stellen. HDR uit/aan geeft geen verschil.

Vervolgens alles aangesloten op de Denon X2300. Ook geen oplossing, hetzelfde resultaat.

Thanks voor je reactie!
Ik zou toch ff het menu van de tv induiken. Ik heb dezelfde tv en kpn en had deze issue ook. Je kan op de tv voor elke hdmi poort aangeven of je ik geloof uhd colour wil kunnen ontvangen of niet. Zet deze input voor de tv hdmi kabel op off. Daarna moet 't werken.

Als je 't niet kan vinden zal ik morgen even in 't menu kijken waar 't staat.

Pepper92 wijzigde deze reactie 09-07-2018 00:20 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
ik222 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 23:02:
PfSense igmpproxy werkt in principe prima en stabiel in de recente versies.

Enige nadeel is nog dat quickleave niet optimaal werkt, hierdoor heb ik dat als ik op 1 STB wegzap van een bepaalde zender het beeld even hapert op andere STB's die op deze zender staan. Dit zou ook op te lossen zijn met een andere switch maar in igmpproxy kan het ook opgelost worden.
Hoe is je topology qua switches en switchpoorten (alleen voor STBs, switches en NTU)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
quote:
|sWORDs| schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:54:
[...]

Hoe is je topology qua switches en switchpoorten (alleen voor STBs, switches en NTU)?
Ik heb de glasvezel direct met een SFP in een 28 poorts TP-Link switch (T1600G-28TS). Van daaruit gaan VLAN 4 en 6 tagged naar mijn pfSense machine (deze draait op VMWare met VMXNET3 interfaces). Overigens haalt VMWare de tags al uit elkaar, mijn pfSense VM ziet dus gewoon untagged interfaces. Voor deze WAN interface heb ik ook een aparte fysieke NIC. En vanaf pfSense heb ik dan een apart VLAN waar enkel mijn STB's inzitten, dit STB VLAN loopt ook weer via een aparte NIC terug naar de switch. Daarnaast heb ik dan nog een 3e fysieke NIC en daar lopen een stuk of 7 andere VLAN's over.

Probleem is dat de switch geen mac-based quickleave / fastleave kan waardoor deze enkel kijkt naar groepen en niet naar MAC adressen. En igmpproxy ondersteunt dat ook niet waardoor je dus altijd een onderbreking op een andere STB bij het zappen krijg met quickleave aan.

Zet ik quickleave uit in igmpproxy (services.inc file aanpassen) heb je die hapering niet altijd (maar nog wel soms vreemd genoeg) maar trek je met snel zappen de lijn vol (getest) en bovendien vind igmpproxy dat ook niet heel leuk. Met quickleave uitgeschakelt op igmpproxy spuugt hij namelijk continu de log vol met rare errors en moet ik eens in de 4 tot 6 weken de service herstarten omdat een bepaalde zender niet meer werkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
Kayl schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:56:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik las online dat mensen last hadden met de IGMP proxy van pfsense, schijnt niet heel stabiel te zijn. Is jouw ervaring anders? En ik begrijp dat je voor route IPTV weer IGMP snooping nodig hebt en die levert pfsense volgens mij niet?
Stabiliteitsproblemen zijn al een tijdje opgelost.
Interface op VLAN4:
Description: IPTV
IPv4 Configuration Type: DHCP
DHCP Client Configuration Options: Advanced Configuration
Lease requirements and Requests Send options: dhcp-class-identifier "IPTV_RG"
Lease requirements and Requests Require options: subnet-mask, routers, classless-routes
IPTV firewall rules:
ProtocolSourceDestinationDestination PortDescription
IGMP10.60.0.0/16224.0.0.1*IGMPv2 General Query
UDP213.75.167.0/24224.0.250.0/23, 224.0.252.0/24, 224.0.253.0/24*IPTV Streams
UDP213.75.167.0/24224.3.2.69875Session Announcement
LAN firewall rules:
ProtocolSourceDestinationDestination PortDescription
IGMPLAN address224.0.0.1*IGMPv2 General Query
IGMPLAN address224.0.0.2*IGMPv2 Leave Message
IGMPLAN net224.0.250.0/23, 224.0.252.0/24, 224.0.253.0/24, 224.3.2.6*IGMPv2 Report
IGMP Proxy:
InterfaceTypeValues
IPTVupstream213.75.167.0/24
LANdownstream192.168.1.0/24

Verder staat multicast dicht (block 224.0.0.0/4 als laatste rule op WAN, LAN en IPTV).
quote:
ik222 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:09:
[...]

Ik heb de glasvezel direct met een SFP in een 28 poorts TP-Link switch (T1600G-28TS). Van daaruit gaan VLAN 4 en 6 tagged naar mijn pfSense machine (deze draait op VMWare met VMXNET3 interfaces). Overigens haalt VMWare de tags al uit elkaar, mijn pfSense VM ziet dus gewoon untagged interfaces. Voor deze WAN interface heb ik ook een aparte fysieke NIC. En vanaf pfSense heb ik dan een apart VLAN waar enkel mijn STB's inzitten, dit STB VLAN loopt ook weer via een aparte NIC terug naar de switch. Daarnaast heb ik dan nog een 3e fysieke NIC en daar lopen een stuk of 7 andere VLAN's over.

Probleem is dat de switch geen mac-based quickleave / fastleave kan waardoor deze enkel kijkt naar groepen en niet naar MAC adressen. En igmpproxy ondersteunt dat ook niet waardoor je dus altijd een onderbreking op een andere STB bij het zappen krijg met quickleave aan.

Zet ik quickleave uit in igmpproxy (services.inc file aanpassen) heb je die hapering niet altijd (maar nog wel soms vreemd genoeg) maar trek je met snel zappen de lijn vol (getest) en bovendien vind igmpproxy dat ook niet heel leuk. Met quickleave uitgeschakelt op igmpproxy spuugt hij namelijk continu de log vol met rare errors en moet ik eens in de 4 tot 6 weken de service herstarten omdat een bepaalde zender niet meer werkt.
Dat probleem krijgt hij dan toch met mijn voorgestelde topology niet?

|sWORDs| wijzigde deze reactie 09-07-2018 08:12 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beunhaas91
quote:
Pepper92 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:19:
[...]

Ik zou toch ff het menu van de tv induiken. Ik heb dezelfde tv en kpn en had deze issue ook. Je kan op de tv voor elke hdmi poort aangeven of je ik geloof uhd colour wil kunnen ontvangen of niet. Zet deze input voor de tv hdmi kabel op off. Daarna moet 't werken.

Als je 't niet kan vinden zal ik morgen even in 't menu kijken waar 't staat.
Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken, maar op alle vier de HDMI-poorten stonden deze uit. Ik heb ze ook allemaal even aangezet, zonder resultaat, dus weer teruggezet naar hoe het was.

Het vreemde is en blijft, opeens heb ik hier last van (niets gewijzigd in de instellingen, vziw. ook geen firmware updates vanuit KPN, Denon of Samsung). Het heeft een jaar lang zonder problemen gewerkt. Vandaag zou ik teruggebeld worden door KPN, aangezien de monteur het niet opgelost heeft, even afwachten dus... :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
quote:
|sWORDs| schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:09:
[...]

Dat probleem krijgt hij dan toch met mijn voorgestelde topology niet?
Volgens mij krijg je dat probleem altijd als je meerdere STB's draait en tegelijk op meerdere kijkt, tenzij je tussen pfSense en je STB's een switch heb staan die MAC based quickleave snapt. En voor zover ik het zie zijn er weinig van de bekende huis tuin en keuken switches die dat doen (of in elk geval waar het configureerbaar is, het zou kunnen dat sommige dat standaard doen). Mijn TP-Link doet het in elk geval niet.

Nogmaals, dit is niet vaak een probleem. Alleen hier in huis staan 4 STB's die ook gelijktijdig gebruikt worden. Dan loop je er soms tegenaan.

ik222 wijzigde deze reactie 09-07-2018 10:06 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:53

Tylen

ONK ProCup 600 #56

@Barre73 wanneer word PassieLight (Kanaal 651) vervangen voor een nieuwe kanaal? Die zijn reeds 9 dagen al niet meer aan het uitzenden 8) 8) 8)

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Tylen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:38:
@Barre73 wanneer word PassieLight (Kanaal 651) vervangen voor een nieuwe kanaal? Die zijn reeds 9 dagen al niet meer aan het uitzenden 8) 8) 8)
Helaas zit ik in de passieve kant , niet in de diensten kant... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:27
Ik dacht dat het standaardabonnement bij glasvezel van 80 Mbps naar 100 Mbps ging per 1 juli, ik merk daar echter nog niets van.

Lasmibalsingh wijzigde deze reactie 09-07-2018 13:19 (5%)

PSN: KADR777

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:51
Sinds gisteren eindelijk een reden gevonden om toch maar die 5 euro extra per maand te gaan uitgeven aan 200/200 abbo bij KPN, toen ik Fortnite ging downloaden op de xbox-one (ja ik heb het geprobeerd tegen te houden, maar meer dan 4 blauwe kinderoogjes deden mij buigen O-) ).

22GB met niet meer dan 100mbit is traag :P

Moet nog door de eerste kamer overigens :+

Falcon wijzigde deze reactie 09-07-2018 13:28 (7%)

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

@Falcon nergens voor nodig die 200mbit, met xbox faststart kun je na een paar minuten downloaden alvast beginnen ;) O-)

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Lasmibalsingh schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:18:
Ik dacht dat het standaardabonnement bij glasvezel van 80 Mbps naar 100 Mbps ging per 1 juli, ik merk daar echter nog niets van.
Ik zat het gister ook al te denken. Ik zit ook nog op 80. Vanavond de modem eens resetten, en dan kijken of het gelukt is. Ik zal het wel even laten weten.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01-10 10:58

ep667

It doesn't hurt to help

quote:
Dennis-L schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Veel adressen hebben dat sinds vandaag ineens, hier in Assen ook.
Lijkt me een storing o.i.d.

Beetje vervelend voor mensen die nu een abonnement willen afsluiten, 200 of 500 willen kiezen maar dat nu dus even niet kunnen.
Volgens mij is dit weer gefikst. Snel mijn verhuizing regelen zometeen, voordat het misschien weer kapot gaat ;).

EP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
ik heb nu spotify family buiten kpn om. Wil op zich wel voor die éne euro per maand switchen naar spotify family via KPN, maar vraag me af of ik nu voor de komende maand dubbel betaal. Denk niet dat ik dan geld terugkrijg oid, dus dan vervalt het eurootje voordeel.

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Cerenas

Light

quote:
Tylen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:38:
Voor volgende week staan wel wat kanaalwijzigingen gepland (wat naamwijzigingen, kanaalnummertjes, etc.), maar ik zie geen wijzigingen voor PassieLight.

Twitter | LinkedIn | Steam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:01:
[...]

Ik zat het gister ook al te denken. Ik zit ook nog op 80. Vanavond de modem eens resetten, en dan kijken of het gelukt is. Ik zal het wel even laten weten.
Reset heeft het niet gefixt. Nog steeds 80. Nu dacht ik, ik stuur KPN een mailtje, maar dat kom ik op de site nergens meer tegen. Vanavond maar eens bellen dan.

www.digitalracing.nl

• Beunhaas91
quote:
Beunhaas91 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 08:37:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken, maar op alle vier de HDMI-poorten stonden deze uit. Ik heb ze ook allemaal even aangezet, zonder resultaat, dus weer teruggezet naar hoe het was.

Het vreemde is en blijft, opeens heb ik hier last van (niets gewijzigd in de instellingen, vziw. ook geen firmware updates vanuit KPN, Denon of Samsung). Het heeft een jaar lang zonder problemen gewerkt. Vandaag zou ik teruggebeld worden door KPN, aangezien de monteur het niet opgelost heeft, even afwachten dus... :/
Kleine update, ben gisteren teruggebeld door KPN. Ze gaven aan dat het écht aan de TV en dus Samsung ligt. Ik moest Samsung maar gaan bellen van ze, daarmee werd het 2e lijns ticket gesloten en kon ik het uitzoeken.

Gisteren dus gelijk na dat gesprek contact opgenomen met Samsung. Ze zouden een remote sessie inplannen voor vandaag. Vanmiddag rond 17:00 werd ik netjes gebeld door Samsung.

Echter, het probleem heeft zich even daarvoor ‘ineens’ opgelost. Zonder problemen kon ik gewoon TV kijken. De meneer van Samsung zei ook dat, wanneer de zenderinformatie en het menu gewoon weergegeven wordt, het dan ook écht aan KPN zou liggen. Makes sense to me. Ik heb hem vriendelijk bedankt.

Vervolgens weer contact opgenomen met KPN, waarbij ze zeiden dat ze niets hadden gedaan/gewijzigd. Het probleem heeft zichzelf dus opgelost. Ik geloof er geen snars van, maar goed, het werkt dus nu weer. :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
quote:
Beunhaas91 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:19:
[...]

Kleine update, ben gisteren teruggebeld door KPN. Ze gaven aan dat het écht aan de TV en dus Samsung ligt. Ik moest Samsung maar gaan bellen van ze, daarmee werd het 2e lijns ticket gesloten en kon ik het uitzoeken.

Gisteren dus gelijk na dat gesprek contact opgenomen met Samsung. Ze zouden een remote sessie inplannen voor vandaag. Vanmiddag rond 17:00 werd ik netjes gebeld door Samsung.

Echter, het probleem heeft zich even daarvoor ‘ineens’ opgelost. Zonder problemen kon ik gewoon TV kijken. De meneer van Samsung zei ook dat, wanneer de zenderinformatie en het menu gewoon weergegeven wordt, het dan ook écht aan KPN zou liggen. Makes sense to me. Ik heb hem vriendelijk bedankt.

Vervolgens weer contact opgenomen met KPN, waarbij ze zeiden dat ze niets hadden gedaan/gewijzigd. Het probleem heeft zichzelf dus opgelost. Ik geloof er geen snars van, maar goed, het werkt dus nu weer. :?
Die meneer van Samsung praat in ieder geval poep. Zenderinfo en menu maken geen deel uit van HDCP zaken

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:36
Vanaf 1 okt (sleuteloverdracht) ga ik ook naar KPN.
Alleen internet 200/200. Ik ben benieuwd.

Nu klaag ik (en mijn vrouw) te vaak over de Wifi verbinding van Ziggo (geen glas, wel 200 down)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
streamnl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:29:

Nu klaag ik (en mijn vrouw) te vaak over de Wifi verbinding van Ziggo (geen glas, wel 200 down)
Ik ben best tevreden over KPN. Wij hebben ook TV erbij. Het echte besparen kwam pas toen we ook onze mobiele abonnementen erbij hebben ondergebracht. Scheelt in totaalpakket ten opzichte van Ziggo dik 25 euro per maand.

www.digitalracing.nl

• mad-dog
quote:
streamnl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:29:

WIFI heeft niks te maken de inkomende verbinding. Kwestie van correct instellen en evt gebruik van extra access point om afstand-gerelateerde problemen op te lossen

• streamnl
quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:59:
Ik ben best tevreden over KPN. Wij hebben ook TV erbij. Het echte besparen kwam pas toen we ook onze mobiele abonnementen erbij hebben ondergebracht. Scheelt in totaalpakket ten opzichte van Ziggo dik 25 euro per maand.
Fijn om te horen!
Bij ons gaat het (na de drie maanden) 15 euro schelen met mijn huidige abb (daar zit wel tv in).
Qua gsm, bij mijn vrouw wordt het vergoed door de werkgever en ik betaal 15 euro voor 4GB. Daar kan KPN helaas niet aan tippen.
quote:
mad-dog schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:43:
WIFI heeft niks te maken de inkomende verbinding.Kwestie van correct instellen en evt gebruik van extra access point om afstand-gerelateerde problemen op te lossen
Knap dat jij vanuit jouw plek kan zien hoe ik het bij mij thuis alles heb aangesloten en ingesteld. En vooral knap dat jij weet waar het wel aan ligt en waar het niet aan ligt _/-\o_

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:50
quote:
streamnl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:06:
[...]

[...]

Knap dat jij vanuit jouw plek kan zien hoe ik het bij mij thuis alles heb aangesloten en ingesteld. En vooral knap dat jij weet waar het wel aan ligt en waar het niet aan ligt _/-\o_
Toch heeft hij gelijk dat de inkomende verbinding niet de kwaliteit van je wifi bepaald, wel de evt te behalen snelheid.

http://www.discogs.com/user/ilFamo/collection?sort=artist&sort_order=asc

• streamnl
quote:
ilfamo schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:12:
Toch heeft hij gelijk dat de inkomende verbinding niet de kwaliteit van je wifi bepaald, wel de evt te behalen snelheid.
Ik herhaal mijzelf:"Nu klaag ik (en mijn vrouw) te vaak over de Wifi verbinding van Ziggo"
Ik zeg hier niets over de snelheid of over de kwaliteit. Alleen dat ik klaag over de verbinding van Ziggo an sich.

Maar laat ik het anders formuleren...
Wij gebruiken eigenlijk alleen wifi van Ziggo. En als Ziggo eruit ligt (of zichzelf herstart), dan heb ik geen wifi.
Dan is de kwaliteit én snelheid 0. Dat gebeurt te vaak naar mijn mening.

En ik hoop dat dit beter is bij KPN. Maar dat ga ik vanzelf meemaken.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:50
quote:
streamnl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Ik herhaal mijzelf:"Nu klaag ik (en mijn vrouw) te vaak over de Wifi verbinding van Ziggo"
Ik zeg hier niets over de snelheid of over de kwaliteit. Alleen dat ik klaag over de verbinding van Ziggo an sich.

Wij gebruiken eigenlijk alleen wifi van Ziggo. En als Ziggo eruit ligt (of zichzelf herstart), dan heb ik geen wifi.

De verbinding dus, en niet de wifi. Dat is niet hetzelfde. Ik kan zeggen dat de verbinding van KPN bij mij iig stabiel is, en ja de wifi dat hangt van een aantal factoren af ;)

http://www.discogs.com/user/ilFamo/collection?sort=artist&sort_order=asc

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:29
quote:
streamnl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Mijn ervaring is dat zowel Wifi van de Experiabox(v10) als de glasverbinding met KPN veel stabieler is dan die van Ziggo.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
[...]

Fijn om te horen!
Bij ons gaat het (na de drie maanden) 15 euro schelen met mijn huidige abb (daar zit wel tv in).
Qua gsm, bij mijn vrouw wordt het vergoed door de werkgever en ik betaal 15 euro voor 4GB. Daar kan KPN helaas niet aan tippen.

[...]

Nou, 2GB kost bij KPN 15 euro maar in je totaalpakket wordt dat verdubbeld.

www.digitalracing.nl

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
quote:
[...]

Fijn om te horen!
Als je KPN compleet neemt krijg je dubbele data en gaat er 5 euro van de rekening af.
Scheelt het 1 euro (400 minuten, 2 GB data) want dat is 16 euro.

Ik heb ook maar verlengd, ook meer data voor de vakantie, voor de rest maak ik het toch nooit op. (nu 500 MB met verdubbeling door compleet)

• streamnl
Fijn om de positieve verhalen te horen.

@BeQuietAndDrive dat klopt volgens mij niet. Ik vermoed wat jij op de site ziet, al inclusief de verdubbelaar is.

streamnl wijzigde deze reactie 11-07-2018 17:35 (24%)

quote:
streamnl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:34:
Fijn om de positieve verhalen te horen.

@BeQuietAndDrive dat klopt volgens mij niet. Ik vermoed wat jij op de site ziet, al inclusief de verdubbelaar is.
Inderdaad. Dat abonnement kost normaal 21 euro voor 1 GB en 200 min/sms.
Met Compleet dus 16 euro voor het dubbele.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er wordt wel gevraagd of ik voordelen wil, maar die heb ik niet aangeklikt. Gek toch?

www.digitalracing.nl

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12-10 18:02

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:30:
Er wordt wel gevraagd of ik voordelen wil, maar die heb ik niet aangeklikt. Gek toch?
Zonder compleet :

Met compleet :

4GB kan dus wel maar dan voor 22 euro per maand. 2GB is 15 euro per maand.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik geloofde het al hoor ;) maar ik had niets gekozen dacht ik.

www.digitalracing.nl

• TRaSH
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:29

TRaSH

Koffie ?

Is ook afhankelijk wat je hebt om in aanmerking te komen voor compleet.
Ik heb meerdere mobiele abonnementen.
Krijg dus 5 euro korting.
Zou ik ook internet hebben dan verdubbelt mijn data.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

quote:
TRaSH schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:58:
Is ook afhankelijk wat je hebt om in aanmerking te komen voor compleet.
Ik heb meerdere mobiele abonnementen.
Krijg dus 5 euro korting.
Zou ik ook internet hebben dan verdubbelt mijn data.
En neem je TV er ook nog bij dan krijg je een gratis TV pakket erbij.

Overigens heb je met twee mobiele abonnement ook al gratis onderling bellen.

Voor alle voordelen per combinatiemogelijkheid:

https://www.kpn.com/compleet.htm

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:44
Hmmm, ik heb de laatste tijd erg vaak dat DHCP binding niet werkt in m'n V10. Ik heb meerdere apparaten die via wifi verbonden zijn en waarbij ik "Fixed IP-address by DHCP binding" op ON had staan. Maar heel vaak is die optie ineens weg en verandert het IP adres van die apparaten na een willekeurige reset ineens.

Enig idee hoe dit komt? Foutje in de firmware?

(Of kan ik beter terecht op dat KPN Forum?)

Oneplus One Review & Specificaties

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:46
quote:
barrymossel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:35:
Hmmm, ik heb de laatste tijd erg vaak dat DHCP binding niet werkt in m'n V10. Ik heb meerdere apparaten die via wifi verbonden zijn en waarbij ik "Fixed IP-address by DHCP binding" op ON had staan. Maar heel vaak is die optie ineens weg en verandert het IP adres van die apparaten na een willekeurige reset ineens.

Maar, maak em 'es via Instellingen - DHCP ipv via de aan-uit dinges bij aangesloten apparaten. En check even of t MAC enzo (nog) kloppen

• barrymossel
quote:
RobinF schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:41:
[...]

Maar, maak em 'es via Instellingen - DHCP ipv via de aan-uit dinges bij aangesloten apparaten. En check even of t MAC enzo (nog) kloppen
Daar zou het aan kunnen liggen. Zo te zien (op het eerste gezicht) staan daar minder bindings. Geen zin om het nu uit te zoeken, maar daar kijk ik volgende keer dat er iets mis gaat meteen even naar.

Jammer dat KPN dan de software toch weer niet op orde heeft. Onbegrijpelijk voor een bedrijf dat zoveel geld binnen harkt.

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:49

Convoy

g44p

quote:
barrymossel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:52:
[...]

Jammer dat KPN dan de software toch weer niet op orde heeft. Onbegrijpelijk voor een bedrijf dat zoveel geld binnen harkt.
KPN? ZTE bedoel je O-)

LG OLED55C7V | Xbox One X | NVIDIA Shield TV 2017

• barrymossel
quote:
Ik dacht toch echt dat de firmware van KPN komt. Er is tenminste wel een Nederlandse "KPN modem developer" actief op het KPN forum.

• mad-dog
quote:
barrymossel schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:21:
[...]

Ik dacht toch echt dat de firmware van KPN komt. Er is tenminste wel een Nederlandse "KPN modem developer" actief op het KPN forum.
Software wordt gewoon door ZTE ontwikkeld op basis van de eisen van KPN

• barrymossel
quote:
mad-dog schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:03:
[...]

Software wordt gewoon door ZTE ontwikkeld op basis van de eisen van KPN
Ok dus die developer is een "consultant" ofzo? Ik vind het best, maar ik vind het ook een totaal loze discussie.

• GlenSpey
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-09 12:20
Even een vraag van een glasvezel noob hier. Ik heb momenteel een 200/20 Mbit/s powerpakket bij Ziggo maar wil over op KPN glasvezel (verbinding is aanwezig in huis). Ik zie dat ik voor een abo vanaf 50/5 Mbit/s kan kiezen, is dat nou te vergelijken met mijn huidige snelheid (omdat het glasvezel is wat volgens alle advertenties sneller zou zijn), of moet ik voor een evenredige snelheid t.o.v. mijn huidige niet-glasvezel abo dan gewoon voor de 200/200 Mbit/s optie kiezen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
quote:
GlenSpey schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:15:
Even een vraag van een glasvezel noob hier. Ik heb momenteel een 200/20 Mbit/s powerpakket bij Ziggo maar wil over op KPN glasvezel (verbinding is aanwezig in huis). Ik zie dat ik voor een abo vanaf 50/5 Mbit/s kan kiezen, is dat nou te vergelijken met mijn huidige snelheid (omdat het glasvezel is wat volgens alle advertenties sneller zou zijn), of moet ik voor een evenredige snelheid t.o.v. mijn huidige niet-glasvezel abo dan gewoon voor de 200/200 Mbit/s optie kiezen?
Bandbreedte is bandbreedte, of die geleverd wordt over koper of over glasvezel maakt niet uit. Het is wel zo dat de latency van glasvezel over het algemeen een stuk lager is. Dat merk je niet met browsen of downloaden maar bijvoorbeeld wel bij online gaming.

Maar je moet gewoon kijken wat je daadwerkelijk nodig hebt aan bandbreedte. Bij het browsen op 1 PC tegelijk of met 1 apparaat tegelijk Netflix kijken en wat browsen ga je geen verschil merken tussen 50/50, 50/50 of 200/200.

Die extra bandbreedte heb je alleen wat aan als je met veel apparaten tegelijk gaat streamen e.d. of natuurlijk wanneer je grote bestanden down of upload, dat is met 200/200 simpelweg 4 x sneller klaar dan met 50/50.

• mad-dog
quote:
De upload-snelheid ligt sowieso een stuk hoger(die 5mbit klopt niet). Daarnaast is storingsgevoeligheid van glas echt wel lager als coax.
Ziggo is alleen interessant als coax in de woonkamer binnenkomt en je geen trek hebt om bekabeling naar de decoders van KPN aan te leggen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

We hebben hier ook 100 op glas van KPN. Twee netflix streams is echt geen probleem. Upload is officieel 10 maar in de praktijk makkelijk 40.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-10 20:25

vr6-only

Blub Blub

quote:
Je kunt bij KPN elke maand en tevens kosteloos van snelheid veranderen, tot aan 500Mbit indien dit beschikbaar is op je adres.

Ik zou zeggen. Begin eens met 50Mbit en je kunt daarna stapsgewijs naar 500Mbit als je meer nodig bent dan 50.

Wijzigen doe je zelf gemakkelijk via MijnKPN en het gaat meestal binnen 15 min in werking.
quote:
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:32:
We hebben hier ook 100 op glas van KPN. Twee netflix streams is echt geen probleem. Upload is officieel 10 maar in de praktijk makkelijk 40.
Dan klopt er iets niet. Als je het 100Mbit glasvezelpakket hebt, hoor je ook rond de 100Mbit upload te krijgen. Wel bekabeld testen om zeker te zijn. Gaat dus kennelijk om de standaard snelheden. Ik doelde op het upgradepakket van 100Mbit.

vr6-only wijzigde deze reactie 15-07-2018 09:43 (4%)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:29
quote:
vr6-only schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:53:
[...]
Dan klopt er iets niet. Als je het 100Mbit glasvezelpakket hebt, hoor je ook rond de 100Mbit upload te krijgen. Wel bekabeld testen om zeker te zijn.
Dat klopt wel, het standaard pakket is 100/10, daar kun je een uitbreiding naar 100/100 bij kopen. In de praktijk is het overigens 100/35 ofzo, maar toch.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• (RSH)
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:14
quote:
Hmmbob schreef op zondag 15 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Dat klopt wel, het standaard pakket is 100/10, daar kun je een uitbreiding naar 100/100 bij kopen. In de praktijk is het overigens 100/35 ofzo, maar toch.
Ik ben vorige week overgegaan van 50/50 (FFTH) naar 100/100, echter haal ik inderdaad nu (nog) maar 98/34....
En met het 50/50 haalde ik 49/49

Ik ga ze toch nog even bellen... :|

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:29
Met 98/34 sta je inderdaad op je standard 100/10 profiel, en niet op 100/100. Overigens is 49/49 voor een 50/50 en 98 voor 100 een prima score - dat is simpelweg de meetfout. Het enige wat dus niet klopt bij je is die upload van 34.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• streamnl
De glasvezel monteur komt "pas" 5 oktober en volgens de mail :Uiterlijk 3 werkdagen voordat u wordt aangesloten, ontvangt u het installatiepakket".
Morgenmiddag kan ik mijn pakket op het postkantoor ophalen.

KPN werkt in ieder geval wel snel. :+

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:27
Even terugkomen op de snelheidsverhoging die in principe op 1 juli 2018 had moeten plaatsvinden. Bij veel abonnementhouders is deze wijziging niet doorgevoerd in de praktijk terwijl het wel al op papier is doorgevoerd. Ik heb even contact gehad met de helpdesk en ze sturen een gratis monteur om te kijken wat er aan de hand is. Ze kunnen het niet via hun centrale oplossen blijkbaar.

PSN: KADR777

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij mij is de snelheidsverhoging inmiddels wel doorgevoerd (glas, nu 100 mbit), maar toevallig ineens nadat ik gebeld had. Wel vervelend dat het gepaard gaat met de prijsverhoging. Wel de prijs verhogen per 1-7 maar niet de snelheidsverhoging doorvoeren bij x aantal klanten. Niet het einde van de wereld, maar ook niet erg netjes. En geïnformeerd wordt je niet.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 18-07-2018 08:59 (8%)

www.digitalracing.nl

• shaft8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:57
Met dank aan een aantal tweakers en o.a. netwerkje.com heb ik nu de volgende situatie werkend:
code:
1
2
FTU/NT -> managed switch (TP-Link T2500G-10TS, zelfde als SG3210) -> (vlan 6) Unifi USG -> LAN
                           "                                 -> (vlan 4+7) Experia -> telefoon en STB.

De reden dat ik de bovenstaande situatie heb is simpel, ik wil eigenlijk zo min mogelijk de USG aanpassen om er toch gebruik van te kunnen maken. Nu begrijp ik hier en daar dat het prima mogelijk moet zijn om opnames te bekijken en te programmeren. Begin gemist en pauzeren zou ook moeten werken heb ik gegrepen.

Dit werkt niet en daarnaast is het zo dat op dit moment ik elke 10 à 14 dagen sommige zenders kwijt ben (zwart beeld). Of zoals vanmorgen een foutcode F583. Als dit gebeurt dan sluit ik de Experiabox weer even op de FTU aan zodat de laatste gegevens binnen kunnen komen. Daarna werkt de TV in ieder geval weer.

Ik vermoed dat het mogelijk te maken heeft met instellingen in de T2500G. Mogelijk iets met Multicast / IGMP.

Kan iemand mij verder helpen? Toevallig iemand met eenzelfde configuratie?

• HWliefhebber
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 29-09 18:49
Waar zou ik kunnen zien of ze bezig zijn met eventuele glasvezel aanleg? Ik kan het niet echt vinden op internet. Daar staat je heb glasvezel of niet maar niet echt wanneer het er wel komt.

Misschien is het wel eens voorbij gekomen, maar op nou 315 pagina’s terug te lezen zie ik ook niet zitten. ;)

HWliefhebber wijzigde deze reactie 20-07-2018 14:52 (14%)

• Kobus Post
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:32
nvm, denkfout

Hier vandaag ook de monteur gehad, netjes 507/598.
Experia box meteen vervangen voor een edge Router.

Het nieuwste model experiabox (V10A) heeft een heel logisch lampje. Rood is niet goed, roze is alles werkt top en groen is opstarten. 8)7

Kobus Post wijzigde deze reactie 20-07-2018 23:50 (73%)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De STB heeft niets aan VLAN6, of je stuurt alleen untagged VLAN4 (bridged IPTV) of je stuurt een LAN (met NAT) met een IGMP proxy (routed IPTV).

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:00
quote:
shaft8472 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:06:
Met dank aan een aantal tweakers en o.a. netwerkje.com heb ik nu de volgende situatie werkend:
code:
1
2
FTU/NT -> managed switch (TP-Link T2500G-10TS, zelfde als SG3210) -> (vlan 6) Unifi USG -> LAN
                           "                                 -> (vlan 4+7) Experia -> telefoon en STB.

De reden dat ik de bovenstaande situatie heb is simpel, ik wil eigenlijk zo min mogelijk de USG aanpassen om er toch gebruik van te kunnen maken. Nu begrijp ik hier en daar dat het prima mogelijk moet zijn om opnames te bekijken en te programmeren. Begin gemist en pauzeren zou ook moeten werken heb ik gegrepen.

Dit werkt niet en daarnaast is het zo dat op dit moment ik elke 10 à 14 dagen sommige zenders kwijt ben (zwart beeld). Of zoals vanmorgen een foutcode F583. Als dit gebeurt dan sluit ik de Experiabox weer even op de FTU aan zodat de laatste gegevens binnen kunnen komen. Daarna werkt de TV in ieder geval weer.

Kan iemand mij verder helpen?
De STB's kennen 2 configuraties:
  • Bridged: Ze zijn alleen verbonden met (untagged) Vlan4. Ze hebben een IP adres in de 10.x.x.x reeks. Je kunt dan alleen tv kijken, maar geen netflix, etc. gebruiken
  • Routed: Ze zijn verbonden met zowel Vlan4 als Vlan6. Er draait een router die beide netwerken naar je lokale netwerk routeert. Die router draait ook een IGMP proxy zodat de STB's zich op multicast streams kunnen abonneren
Doordat jij Vlan4 via de Experiabox routeert, denken de STB's dat ze op een Routed netwerk zitten, maar ze hebben geen internet verbinding.
Je hebt dus een aantal oplossingen:
  1. Vlan4 niet via de Experiabox naar de STB's laten lopen (Bridged)
  2. Internet van je USG (Vlan6 tagged) weer naar je Experiabox laten lopen (Routed)
  3. Je USG voorzien van een IGMP proxy en daar zowel Vlan4 als Vlan6 heensturen (Routed)

Muis666 wijzigde deze reactie 28-07-2018 08:35 (0%)
Reden: Optie die niet werkt doorgestreept

• shaft8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:57
quote:
Muis666 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:17:
[...]

De STB's kennen 2 configuraties:
  • Bridged: Ze zijn alleen verbonden met (untagged) Vlan4. Ze hebben een IP adres in de 10.x.x.x reeks. Je kunt dan alleen tv kijken, maar geen netflix, etc. gebruiken
  • Routed: Ze zijn verbonden met zowel Vlan4 als Vlan6. Er draait een router die beide netwerken naar je lokale netwerk routeert. Die router draait ook een IGMP proxy zodat de STB's zich op multicast streams kunnen abonneren
Doordat jij Vlan4 via de Experiabox routeert, denken de STB's dat ze op een Routed netwerk zitten, maar ze hebben geen internet verbinding.
Je hebt dus een aantal oplossingen:
  1. Vlan4 niet via de Experiabox naar de STB's laten lopen (Bridged)
  2. Internet van je USG (Vlan6 tagged) weer naar je Experiabox laten lopen (Routed)
  3. Je USG voorzien van een IGMP proxy en daar zowel Vlan4 als Vlan6 heensturen (Routed)
Ok, in het geval van optie twee stuur ik als ik het goed begrijp Vlan6 naar zowel de USG als naar de ExperiaBox? Gaan er dan niet twee apparaten inloggen via PPPoE?

Of bedoel je dat vanuit de USG Vlan 4 en 6 naar de EB gaan? Volgens mij verlies ik dan de telefonie?

• Richub
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:13
Ik zit sinds gisteren ook bij KPN, na de (verplichte) overstap van ON. Ik heb 500/500 internet-only.

Speedtest zat meteen netjes op 508/520. :D

Wat me tot nu toe positief verraste is de Experiabox v10A die je bij KPN "moet" gebruiken. ;)

Nadat ik de nodige horrorverhalen van collega's en vrienden/kennissen had gehoord over experiaboxen keek ik dat ding met argusogen aan, maar so far, so good.
Het apparaat is totnogtoe stabiel (ondanks een paar dikke test-torrents >:) ), de wifi stelde niet teleur: 468/458 op de 5 GHZ. :P Op 6 meter zat ik nog ruim boven de 200/200.
Het bereik lijkt maar weinig onder te doen voor mijn Asus RT-AC68u.

Als dit zo blijft hoef ik niet meer zo nodig mijn Asus terug te zetten. Scheelt me weer een hoop gedoe met instellingen en testen.

Al met al is de overstap vlot gegaan, en ben ik nu tevreden. :)

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:00
quote:
shaft8472 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Ok, in het geval van optie twee stuur ik als ik het goed begrijp Vlan6 naar zowel de USG als naar de ExperiaBox? Gaan er dan niet twee apparaten inloggen via PPPoE?

Of bedoel je dat vanuit de USG Vlan 4 en 6 naar de EB gaan? Volgens mij verlies ik dan de telefonie?
Ik bedoelde eigenlijk je lan voorzien van Vlan6 tag doorzetten naar de experiabox.
Maar ik besef nu dat dat niet gaat werken, de Experiabox verwacht dan inderdaad PPPoE (Ik zit zelf bij telfort, daar hebben we dat niet)
Dus alleen opties 1 en 3 blijven over...

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

quote:
shaft8472 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 08:36:
[...]

VLAN4 en 6 tagged-> USG (met IGMP proxy)
VLAN7 tagged-> Experiabox (telefonie)
LAN untagged-> Rest (ook STBs)

• hjzwiers
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09-10 23:12
Vandaag met enig zoekwerk een Asus AC86U aangesloten op de glas kabel.

Na het overnemen van de PPPoE settings van de Experia box (Mac met streepjes er tussen @internet, password kpn). Nog geen internet.

De VLAN settings moet je instellen onder het LAN menu. Kies IPTV tab. Onder "Port" bij "Select ISP Profile",kies "Manual" (drop down menu keuze)
Zet dan onder "Internet", "6" (zonder de"") in het VID veld.

Alles up and running zonder managed switch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
quote:
barrymossel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:35:

Schijnbaar zijn er maar 10 bindings mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17:19
Hier sinds gisteren ook mijn kpn pakket uitgebreid met de interactieve televisie.

Ik krijg het alleen niet voorelkaar om de lipsync exact goed te krijgen, Ik heb de tv box via hdmi aan mijn televisie (lg 65C7) aangesloten, en mijn sonos playbar uiteraard optisch aan de tv.

Hebben meer mensen dit probleem en zo ja hoe hebben jullie het opgelost.

Ik denk dat ik het kan oplossen door de playbar direct optisch te koppelen, maar dan ben ik mijn netflix 4k volgens mij kwijt, want die kijk ik altijd via de netflix van lg webos.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18:46
quote:
duc848 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:15:
Hier sinds gisteren ook mijn kpn pakket uitgebreid met de interactieve televisie.

Ik krijg het alleen niet voorelkaar om de lipsync exact goed te krijgen, Ik heb de tv box via hdmi aan mijn televisie (lg 65C7) aangesloten, en mijn sonos playbar uiteraard optisch aan de tv.

Ik denk dat ik het kan oplossen door de playbar direct optisch te koppelen, maar dan ben ik mijn netflix 4k volgens mij kwijt, want die kijk ik altijd via de netflix van lg webos.

In de TV de synchronisatie instellen? Moet mogelijk zijn, maar ik zie ook een aantal topics waarbij er zo'n groot verschil in zit dat de -5 seconden niet genoeg is (klik)

Verder, de laatste opmerking klopt inderdaad, tenzij je de sonos op 2 manieren kan verbinden.

RobinF wijzigde deze reactie 22-07-2018 17:59 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
quote:
duc848 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 14:15:

Optische switch misschien? Is weliswaar niet DE oplossing, maar werken zal het wel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@duc848 wat betreft dat geluid/beeld synchroniseren:
Je kunt vaak in de setup van je TV e.e.a. instellen qua delay tussen audio/video signaal, afhankelijk van de gebruikte bron (ik tenminste wel; zelfs bij mijn al heel wat jaartjes oudere Samsung HDTV)

En in het IPTV setup menu zitten ook wat instellingen qua geluid.
Onder Instellingen/Geluid instellingen kun je apart kiezen voor een delay bij zowel HDMI als Optical.

Mooie Plaatjes   

• duc848
quote:
ehtweak schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:18:
@duc848 wat betreft dat geluid/beeld synchroniseren:
Je kunt vaak in de setup van je TV e.e.a. instellen qua delay tussen audio/video signaal, afhankelijk van de gebruikte bron (ik tenminste wel; zelfs bij mijn al heel wat jaartjes oudere Samsung HDTV)

En in het IPTV setup menu zitten ook wat instellingen qua geluid.
Onder Instellingen/Geluid instellingen kun je apart kiezen voor een delay bij zowel HDMI als Optical.
Klopt, Ik heb hier al mee zitten spelen. Zowel in het menu van de tv ontvanger als in het menu van de Sonos. Helaas is het in beidde menu's niet mogelijk op stapjes te zetten die klein genoeg zijn om het probleem op te lossen.

Het gekke is wel dat als ik via de tv box youtube opstart en dan een lipsync filmpje afspeel, het geluid wel goed lijkt te zijn, maar met live televisie is het gewoon echt net niet goed, en als je erop gaat letten gaat het alleen maar irriteren haha.

Ik ga kijken of ik eraan kan wennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
duc848 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 02:45:
[...]

Klopt, Ik heb hier al mee zitten spelen. Zowel in het menu van de tv ontvanger als in het menu van de Sonos. Helaas is het in beidde menu's niet mogelijk op stapjes te zetten die klein genoeg zijn om het probleem op te lossen.

Het gekke is wel dat als ik via de tv box youtube opstart en dan een lipsync filmpje afspeel, het geluid wel goed lijkt te zijn, maar met live televisie is het gewoon echt net niet goed, en als je erop gaat letten gaat het alleen maar irriteren haha.

Ik ga kijken of ik eraan kan wennen.
Je hebt zelf de vertraging gecreëerd door de Sonos aan de TV te hangen. Sonos optisch verbinden met je decoder zou het moeten oplossen. Voordeel daarbij is dat je de radiozenders op de decoder kan aanzetten en de TV kan uitlaten.
Wat Netflix betreft ben je dan inderdaad je 4K kwijt. Of je moet speciaal daarvoor het 4K abonnement van KPN gaan nemen zodat je de 4K decoder krijgt. Dan kan je via die decoder Netflix in 4K kijken.
Of een tweede optische kabel halen, in de TV steken en het andere uiteinde bij de Sonos klaarleggen. Als je dan wil Netflixen via je TV verwissel je even de optische kabel op de Sonos.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hmm, heeft die Sonos dan zo'n processing delay op z'n input?

In mijn ervaring is de optische uitgang van de TV (of ARC als je een AVR met HDMI aan de TV hebt hangen) juist dé manier om lipsync te garanderen. TV kent zelf z'n eigen vertraging en stuurt het geluid goed ge-timed over de optical out.

Op die manier gebruiken m'n ouders ook een Sonos Play Base achter hun Samsung TV en daar was lipsync zonder verdere instellingen meteen in orde.

• duc848
quote:
eymey schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:08:
Hmm, heeft die Sonos dan zo'n processing delay op z'n input?

In mijn ervaring is de optische uitgang van de TV (of ARC als je een AVR met HDMI aan de TV hebt hangen) juist dé manier om lipsync te garanderen. TV kent zelf z'n eigen vertraging en stuurt het geluid goed ge-timed over de optical out.

Op die manier gebruiken m'n ouders ook een Sonos Play Base achter hun Samsung TV en daar was lipsync zonder verdere instellingen meteen in orde.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik verder absoluut geen problemen heb met sonos, en dat alles perfect Sync loopt.

Tot afgelopen zaterdag keek ik via een CAM module van Ziggo live televisie, en dit was ook altijd perfect.

Nu echter via Kpn (die dus eerst via HDMI naar de tv gaat) en dan via de tv optisch naar de Sonos, valt het gewoon ietsje op...

• Remco brinkman
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-10 13:06
Hallo,

Hebben er mensen ervaring met een glasvezel aansluiting aanvragen als de glasvezel op de erfgrens ligt?
Word hier moeilijk over gedaan?
Als ik een postcode check doe dan staat er dat glasvezel beschikbaar is.

Als ik in de database van mijn werk na kijk staat er NLS 8 bij deze aansluiting (betekend glasvezel op erfgrens)

Wij gaan namelijk mogelijk dit huis kopen maar de vorige eigenaar heeft de glasvezel aansluiting niet naar binnen laten leggen. De buren hebben het allemaal wel.

• mad-dog
quote:
Remco brinkman schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:10:
Hallo,

Hebben er mensen ervaring met een glasvezel aansluiting aanvragen als de glasvezel op de erfgrens ligt?
Word hier moeilijk over gedaan?
Als ik een postcode check doe dan staat er dat glasvezel beschikbaar is.

Als ik in de database van mijn werk na kijk staat er NLS 8 bij deze aansluiting (betekend glasvezel op erfgrens)

Wij gaan namelijk mogelijk dit huis kopen maar de vorige eigenaar heeft de glasvezel aansluiting niet naar binnen laten leggen. De buren hebben het allemaal wel.
Is totaal geen probleem. Oplevering duurt alleen langer doordat Reggefiber de glaskabel naar binnen moet leiden.
Er zitten verder geen kosten aan vast.

• Richub
Inmiddels heb ik een nadeel gevonden aan mijn Experiabox v10a: De wifi hiervan en android devices zijn geen vriendjes...
Sites en apps laden traag, en de snelheid is ook niet optimaal.

Dit is een bug waar al langer over gepraat wordt, maar een fix heeft dat nog niet opgeleverd. :(
https://forum.kpn.com/int...modem-van-kpn-v10a-454616

Een tweede nadeel is dat je de 2.4 ghz en 5 ghz kanalen geen aparte ssid meer kan geven.

Omdat lang niet iedereen deze feature gebruikt is dat blijkbaar uit de instellingen gehaald. (Ik heb gelezen dat dit in de oudere experiaboxen wel kan.)

Gelukkig had ik een simpele fix voor deze problemen: Mijn Asus RT-AC68u als accesspoint instellen. :)

Deze situatie doet me aan mijn chello/upc tijd denken: Ook daar was de modem (Cisco EPC3925) bedraad goed, maar de wifi was brak. Indertijd heb ik ook een accesspoint gekocht om toch een goed bereik te hebben.

Die RT-AC68u instellen zodat hij de experiabox overbodig maakt is me nog niet gelukt... Maar aangezien alles nu goed werkt laat ik het maar zo.

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:53

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Richub schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:57:
Inmiddels heb ik een nadeel gevonden aan mijn Experiabox v10a: De wifi hiervan en android devices zijn geen vriendjes...

Dit is een bug waar al langer over gepraat wordt, maar een fix heeft dat nog niet opgeleverd. :(

Een tweede nadeel is dat je de 2.4 ghz en 5 ghz kanalen geen aparte ssid meer kan geven.

Omdat lang niet iedereen deze feature gebruikt is dat blijkbaar uit de instellingen gehaald. (Ik heb gelezen dat dit in de oudere experiaboxen wel kan.)

Gelukkig had ik een simpele fix voor deze problemen: Mijn Asus RT-AC68u als accesspoint instellen. :)

Deze situatie doet me aan mijn chello/upc tijd denken: Ook daar was de modem (Cisco EPC3925) bedraad goed, maar de wifi was brak. Indertijd heb ik ook een accesspoint gekocht om toch een goed bereik te hebben.

Die RT-AC68u instellen zodat hij de experiabox overbodig maakt is me nog niet gelukt... Maar aangezien alles nu goed werkt laat ik het maar zo.
Dat is natuurlijk geen fix maar een workaround.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• ik222
quote:
Richub schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:57:

Dat is volgens mij geen bug in de Experiabox maar een langslepende bug in verschillende Android apparaten. Die kunnen niet omgaan met IPv6 i.c.m. 5Ghz WiFi of zoiets. Heb daar zelf ook tijden last van gehad op mijn S7 Edge, nu met de Oreo update lijkt het eindelijk gefixt.

Ik vermoed dat als je IPv6 uitzet in de Experiabox (weet overigens niet of dat kan) dat het probleem dan ook 'opgelost' is. Al is dat in principe ook enkel een workarround natuurlijk.

• Richub
Er is op de V10a zo te zien geen IPv6 instelling die je aan of uit kunt zetten... Dus dat kan ik niet testen. :(

• Convoy

Convoy

g44p

quote:
Richub schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:48:
Er is op de V10a zo te zien geen IPv6 instelling die je aan of uit kunt zetten... Dus dat kan ik niet testen. :(
Niet? O-)

http://i66.tinypic.com/27xo5xc.png

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:52
quote:
Dat is geen V10A...

Ik ondervind ook veel problemen met dit nieuwe modem. Eigen DNS server werkt bijv. ook niet.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Convoy

Convoy

g44p

quote:
Tom Paris schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Dat is geen V10A...

Ik ondervind ook veel problemen met dit nieuwe modem. Eigen DNS server werkt bijv. ook niet.
My bad, even overheen gelezen dat het om een V10A gaat :X

• Richub
quote:
Woah, dat instellingenmenu is echt veel uitgebreider dan wat er in de V10A zit.

Blijkbaar is die V10A veel verder dichtgetimmerd dan de V10. :X

Ook het aansluiten van een eigen router werkt hier niet.

Als ik na het instellen (met de guide op netwerkje.com) de router aan het glasvezelkastje hang, dan wordt echt meteen de UTP poort in het glasvezelkastje uitgezet. Alleen als ik de experiabox weer aan het kastje hang, en de box reboot gaat de UTP poort weer aan.

Blijkbaar zit er een check op mijn lijn waardoor ik geen vreemde routers meer kan aansluiten. :(

• ik222
Dat lijkt me sterk, ik vrees dat je dan toch ergens iets fout doet waardoor je een poort beveiliging op de DSLAM weet te triggeren.

• Richub
Zou goed kunnen, maar aangezien ik die guide tot 3x toe to-the-letter heb gevolgd, en ik steeds meteen disconnected word, weet ik niet meer wat ik fout doe.

Als ik de Asus na een reset met alleen de KPN PPOE instellingen, maar zonder VLAN instellingen aan het kastje hang wordt hij er ook meteen uitgegooid. Dus aan foute VLAN instellingen kan het dan ook niet meer liggen.

• mietde
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Richub schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:38:
Ik zit sinds gisteren ook bij KPN, na de (verplichte) overstap van ON. Ik heb 500/500 internet-only.

Speedtest zat meteen netjes op 508/520. :D

Wat me tot nu toe positief verraste is de Experiabox v10A die je bij KPN "moet" gebruiken. ;)
Vraag me af wat je nu per maand gaat betalen want bij ON had je geen 500Mbit.

• Richub
Bij ON heb ik vanaf de oplevering van mijn glaslijn in augustus 2015 wel 500 Mbit gehad. :Y

Maar nu betaal ik 37.50 per maand, bij ON was dat 66 euro. Na een jaar wordt mijn KPN lijn 54.50 per maand.

• marcel19
  • Registratie: september 2012
Ik heb na een lang besluit toch maar weer mijn Asus RT-AC87U uit de kast gehaald en deze wilde ik weer plaatsen in plaats van de Experiabox V10.

Ik heb exact gevold wat hier staat: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50000529

Mijn CPU adres heb ik aangepast naar: 7t

En op dit moment werkt mijn ITV op poort 4 van de asus router maar dan heb ik geen internet
op poort 1 2 3 werkt mijn internet wel, maar mijn ITV niet. Iemand enig idee?

robocfg show:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
admin@RT-AC87U-6C20:/jffs/configs# robocfg show
Switch: enabled
Port 0: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 10:51:72:23:32:7e
Port 1:   DOWN enabled stp: none vlan: 4 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 2:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 3:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 4:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
Port 5: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: d8:cb:8a:e5:96:e0
Port 7: 1000FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 08:62:66:8e:6c:20
Port 8:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
   1: vlan1: 2 3 5 7t
   2: vlan2: 0 7
   4: vlan4: 0t 1
   6: vlan6: 0t 7t
1045: vlan1045: 0 4t
1046: vlan1046: 0 1t 2 4 5t 7t 8u
1047: vlan1047: 0 1 3 4 7 8u
1099: vlan1099: 1 2t 3t
1100: vlan1100: 4
1101: vlan1101: 0 1t 4t 5t 8t
1102: vlan1102: 2t 3 4 5 7t 8u
1103: vlan1103: 0t 1t 3t 5

System log van de Asus Router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
Aug  9 21:31:32 rc_service: httpd 305:notify_rc reboot
Aug  9 21:31:33 dnsmasq[297]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug  9 21:31:33 dnsmasq[297]: using nameserver 195.121.1.66#53
Aug  9 21:31:33 dnsmasq[297]: using nameserver 195.121.1.34#53
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Hangup (SIGHUP)
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Terminating on signal 15
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Connect time 14.5 minutes.
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Sent 498133066 bytes, received 448355157 bytes.
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Connection terminated.
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Sent PADT
Aug  9 21:31:33 dnsmasq[297]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug  9 21:31:33 dnsmasq[297]: using nameserver 195.121.1.66#53
Aug  9 21:31:33 dnsmasq[297]: using nameserver 195.121.1.34#53
Aug  9 21:31:33 pppd[372]: Exit.
Aug  9 21:31:33 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 9 for vlan6 mvlan_en 0
Aug  9 21:31:33 kernel: Interface ppp0 doesn't exist
Aug  9 21:31:33 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 2 for vlan6 mvlan_en 0
Aug  9 21:31:33 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan6 mvlan_en 0
Aug  9 21:31:33 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan6 mvlan_en 0
Aug  9 21:31:33 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 4 for vlan6 mvlan_en 0
Aug  9 21:31:34 iTunes: daemon is stopped
Aug  9 21:31:34 FTP_Server: daemon is stopped
Aug  9 21:31:34 Samba_Server: smb daemon is stopped
Aug  9 21:31:34 kernel: gro disabled
Aug  9 21:31:34 Timemachine: daemon is stopped
Aug  9 21:31:34 WEBDAV_Server: daemon is stopped
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_mbim
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ncm
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver qmi_wwan
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_wdm
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver rndis_host
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_ether
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver asix
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver cdc_acm
Aug  9 21:31:34 kernel: usbcore: deregistering interface driver usblp
Aug  9 21:31:34 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 4 for vlan6 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:11 syslogd started: BusyBox v1.25.1
Feb 14 01:00:11 kernel: klogd started: BusyBox v1.25.1 (2018-05-12 21:53:36 EDT)
Feb 14 01:00:11 kernel: Linux version 2.6.36.4brcmarm (merlin@ubuntu-dev) (gcc version 4.5.3 (Buildroot 2012.02) ) #1 SMP PREEMPT Sat May 12 22:04:16 EDT 2018
Feb 14 01:00:11 kernel: CPU: ARMv7 Processor [413fc090] revision 0 (ARMv7), cr=10c53c7f
Feb 14 01:00:11 kernel: CPU: VIPT nonaliasing data cache, VIPT nonaliasing instruction cache
Feb 14 01:00:11 kernel: Machine: Northstar Prototype
Feb 14 01:00:11 kernel: Ignoring unrecognised tag 0x00000000
Feb 14 01:00:11 kernel: bootconsole [earlycon0] enabled
Feb 14 01:00:11 kernel: Memory policy: ECC disabled, Data cache writealloc
Feb 14 01:00:11 kernel: MPCORE found at 19020000
Feb 14 01:00:11 kernel: PERCPU: Embedded 7 pages/cpu @c8215000 s5472 r8192 d15008 u65536
Feb 14 01:00:11 kernel: pcpu-alloc: s5472 r8192 d15008 u65536 alloc=16*4096
Feb 14 01:00:11 kernel: pcpu-alloc: [0] 0 [0] 1 
Feb 14 01:00:11 kernel: Built 1 zonelists in Zone order, mobility grouping on.  Total pages: 60416
Feb 14 01:00:11 kernel: Kernel command line: root=/dev/mtdblock2 console=ttyS0,115200 init=/sbin/preinit earlyprintk debug
Feb 14 01:00:11 kernel: PID hash table entries: 1024 (order: 0, 4096 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: Dentry cache hash table entries: 32768 (order: 5, 131072 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: Inode-cache hash table entries: 16384 (order: 4, 65536 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: Memory: 128MB 128MB = 256MB total
Feb 14 01:00:11 kernel: Memory: 255488k/255488k available, 6656k reserved, 0K highmem
Feb 14 01:00:11 kernel: Virtual kernel memory layout:
Feb 14 01:00:11 kernel:     vector  : 0xffff0000 - 0xffff1000   (   4 kB)
Feb 14 01:00:11 kernel:     fixmap  : 0xfff00000 - 0xfffe0000   ( 896 kB)
Feb 14 01:00:11 kernel:     DMA     : 0xf7e00000 - 0xffe00000   ( 128 MB)
Feb 14 01:00:11 kernel:     vmalloc : 0xd0800000 - 0xf0000000   ( 504 MB)
Feb 14 01:00:11 kernel:     lowmem  : 0xc0000000 - 0xd0000000   ( 256 MB)
Feb 14 01:00:11 kernel:     modules : 0xbf000000 - 0xc0000000   (  16 MB)
Feb 14 01:00:11 kernel:       .init : 0xc0008000 - 0xc003d000   ( 212 kB)
Feb 14 01:00:11 kernel:       .text : 0xc003d000 - 0xc03aa000   (3508 kB)
Feb 14 01:00:11 kernel:       .data : 0xc03c2000 - 0xc03e52e0   ( 141 kB)
Feb 14 01:00:11 kernel: SLUB: Genslabs=11, HWalign=32, Order=0-3, MinObjects=0, CPUs=2, Nodes=1
Feb 14 01:00:11 kernel: Hierarchical RCU implementation.
Feb 14 01:00:11 kernel:     RCU-based detection of stalled CPUs is disabled.
Feb 14 01:00:11 kernel:     Verbose stalled-CPUs detection is disabled.
Feb 14 01:00:11 kernel: NR_IRQS:256
Feb 14 01:00:11 kernel: MPCORE GIC init
Feb 14 01:00:11 kernel: External imprecise Data abort at addr=0x0, fsr=0x1c06 ignored.
Feb 14 01:00:11 kernel: MPCORE Global Timer Clock 500000000Hz
Feb 14 01:00:11 kernel: Calibrating delay loop... 1998.84 BogoMIPS (lpj=9994240)
Feb 14 01:00:11 kernel: pid_max: default: 32768 minimum: 301
Feb 14 01:00:11 kernel: Mount-cache hash table entries: 512
Feb 14 01:00:11 kernel: CPU: Testing write buffer coherency: ok
Feb 14 01:00:11 kernel: MPCORE Private timer setup CPU0
Feb 14 01:00:11 kernel: Calibrating local timer... 499.816MHz.
Feb 14 01:00:11 kernel: L310: cache controller enabled 16 ways, CACHE_ID 0x410000c8, AUX_CTRL 0x7a130000
Feb 14 01:00:11 kernel: CPU1: Booted secondary processor
Feb 14 01:00:11 kernel: MPCORE Private timer setup CPU1
Feb 14 01:00:11 kernel: Brought up 2 CPUs
Feb 14 01:00:11 kernel: SMP: Total of 2 processors activated (3997.69 BogoMIPS).
Feb 14 01:00:11 kernel: devtmpfs: initialized
Feb 14 01:00:11 kernel: atomic64 test passed
Feb 14 01:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 16
Feb 14 01:00:11 kernel: Found a AMD NAND flash:
Feb 14 01:00:11 kernel: Total size:  128MB
Feb 14 01:00:11 kernel: Block size:  128KB
Feb 14 01:00:11 kernel: Page Size:   2048B
Feb 14 01:00:11 kernel: OOB Size:    64B
Feb 14 01:00:11 kernel: Sector size: 512B
Feb 14 01:00:11 kernel: Spare size:  16B
Feb 14 01:00:11 kernel: ECC level:   8 (8-bit)
Feb 14 01:00:11 kernel: Device ID: 0x 1 0xf1 0x80 0x1d 0x 1 0xf1
Feb 14 01:00:11 kernel: CCA UART Clock Config: Sel=1 Ovr=1 Div=48
Feb 14 01:00:11 kernel: CCA UART Clock rate 125000000Hz
Feb 14 01:00:11 kernel: bio: create slab <bio-0> at 0
Feb 14 01:00:11 kernel: Switching to clocksource mpcore_gtimer
Feb 14 01:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 2
Feb 14 01:00:11 kernel: IP route cache hash table entries: 2048 (order: 1, 8192 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: TCP established hash table entries: 8192 (order: 4, 65536 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: TCP bind hash table entries: 8192 (order: 4, 98304 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: TCP: Hash tables configured (established 8192 bind 8192)
Feb 14 01:00:11 kernel: TCP reno registered
Feb 14 01:00:11 kernel: UDP hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: UDP-Lite hash table entries: 128 (order: 0, 4096 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 1
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: no core
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: no core
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: scanning bus 0
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: Fixing up bus 0
Feb 14 01:00:11 kernel: PCIE1 link=1
Feb 14 01:00:11 kernel: PCIE1 switching to GEN2
Feb 14 01:00:11 kernel: PCIE1 link=1
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: Fixing up bus 0
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: bus0: Fast back to back transfers disabled
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: Fixing up bus 1
Feb 14 01:00:11 kernel: PCI: bus1: Fast back to back transfers disabled
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: BAR 8: assigned [mem 0x08000000-0x080fffff]
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: assigned [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit]
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:01:00.0: BAR 0: set to [mem 0x08000000-0x08007fff 64bit] (PCI address [0x8000000-0x8007fff]
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0: PCI bridge to [bus 01-01]
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [io  disabled]
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem 0x08000000-0x080fffff]
Feb 14 01:00:11 kernel: pci 0001:00:00.0:   bridge window [mem pref disabled]
Feb 14 01:00:11 kernel: PCIE2 link=0
Feb 14 01:00:11 kernel: PCIE3 link=0
Feb 14 01:00:11 kernel: VFS: Disk quotas dquot_6.5.2
Feb 14 01:00:11 kernel: Dquot-cache hash table entries: 1024 (order 0, 4096 bytes)
Feb 14 01:00:11 kernel: squashfs: version 4.0 (2009/01/31) Phillip Lougher
Feb 14 01:00:11 kernel: fuse init (API version 7.15)
Feb 14 01:00:11 kernel: msgmni has been set to 499
Feb 14 01:00:11 kernel: io scheduler noop registered (default)
Feb 14 01:00:11 kernel: io scheduler deadline registered
Feb 14 01:00:11 kernel: io scheduler cfq registered
Feb 14 01:00:11 kernel: Serial: 8250/16550 driver, 2 ports, IRQ sharing disabled
Feb 14 01:00:11 kernel: serial8250.0: ttyS0 at MMIO 0x18000300 (irq = 117) is a 16550
Feb 14 01:00:11 kernel: console [ttyS0] enabled, bootconsole disabled
Feb 14 01:00:11 kernel: serial8250.0: ttyS1 at MMIO 0x18000400 (irq = 117) is a 16550
Feb 14 01:00:11 kernel: brd: module loaded
Feb 14 01:00:11 kernel: loop: module loaded
Feb 14 01:00:11 kernel: pflash: found no supported devices
Feb 14 01:00:11 kernel: bcmsflash: found no supported devices
Feb 14 01:00:11 kernel: Boot partition size = 524288(0x80000)
Feb 14 01:00:11 kernel: lookup_nflash_rootfs_offset: offset = 0x200000
Feb 14 01:00:11 kernel: nflash: squash filesystem with lzma found at block 28
Feb 14 01:00:11 kernel: Creating 4 MTD partitions on "nflash":
Feb 14 01:00:11 kernel: 0x000000000000-0x000000080000 : "boot"
Feb 14 01:00:11 kernel: 0x000000080000-0x000000200000 : "nvram"
Feb 14 01:00:11 kernel: 0x000000200000-0x000004000000 : "linux"
Feb 14 01:00:11 kernel: 0x00000039dd14-0x000004000000 : "rootfs"
Feb 14 01:00:11 kernel: PPP generic driver version 2.4.2
Feb 14 01:00:11 kernel: PPP MPPE Compression module registered
Feb 14 01:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 24
Feb 14 01:00:11 kernel: PPTP driver version 0.8.5
Feb 14 01:00:11 kernel: Mirror/redirect action on
Feb 14 01:00:11 kernel: u32 classifier
Feb 14 01:00:11 kernel:     Performance counters on
Feb 14 01:00:11 kernel:     Actions configured
Feb 14 01:00:11 kernel: Netfilter messages via NETLINK v0.30.
Feb 14 01:00:11 kernel: nf_conntrack version 0.5.0 (3992 buckets, 15968 max)
Feb 14 01:00:11 kernel: xt_time: kernel timezone is -0000
Feb 14 01:00:11 kernel: ip_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Feb 14 01:00:11 kernel: TCP cubic registered
Feb 14 01:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 10
Feb 14 01:00:11 kernel: ip6_tables: (C) 2000-2006 Netfilter Core Team
Feb 14 01:00:11 kernel: NET: Registered protocol family 17
Feb 14 01:00:11 kernel: L2TP core driver, V2.0
Feb 14 01:00:11 kernel: PPPoL2TP kernel driver, V2.0
Feb 14 01:00:11 kernel: 802.1Q VLAN Support v1.8 Ben Greear <greearb@candelatech.com>
Feb 14 01:00:11 kernel: All bugs added by David S. Miller <davem@redhat.com>
Feb 14 01:00:11 kernel: Registering the dns_resolver key type
Feb 14 01:00:11 kernel: Northstar brcmnand NAND Flash Controller driver, Version 0.1 (c) Broadcom Inc. 2012
Feb 14 01:00:11 kernel: NAND device: Manufacturer ID: 0x01, Chip ID: 0xf1 (AMD NAND 128MiB 3,3V 8-bit)
Feb 14 01:00:11 kernel: Spare area=64 eccbytes 56, ecc bytes located at:
Feb 14 01:00:11 kernel:  2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
Feb 14 01:00:11 kernel: Available 7 bytes at (off,len):
Feb 14 01:00:11 kernel: (1,1) (16,2) (32,2) (48,2) (0,0) (0,0) (0,0) (0,0) 
Feb 14 01:00:11 kernel: Scanning device for bad blocks
Feb 14 01:00:11 kernel: Options: NO_AUTOINCR,NO_READRDY,BBT_SCAN2NDPAGE,
Feb 14 01:00:11 kernel: Creating 2 MTD partitions on "brcmnand":
Feb 14 01:00:11 kernel: 0x000004000000-0x000007ec0000 : "brcmnand"
Feb 14 01:00:11 kernel: 0x000007ec0000-0x000008000000 : "asus"
Feb 14 01:00:11 kernel: VFS: Mounted root (squashfs filesystem) readonly on device 31:3.
Feb 14 01:00:11 kernel: devtmpfs: mounted
Feb 14 01:00:11 kernel: Freeing init memory: 212K
Feb 14 01:00:11 kernel: ctf: module license 'Proprietary' taints kernel.
Feb 14 01:00:11 kernel: Disabling lock debugging due to kernel taint
Feb 14 01:00:11 kernel: et_module_init: passivemode set to 0x0
Feb 14 01:00:11 kernel: et_module_init: txworkq set to 0x1
Feb 14 01:00:11 kernel: et_module_init: et_txq_thresh set to 0xce4
Feb 14 01:00:11 kernel: =================
Feb 14 01:00:11 kernel: robo chk regs:
Feb 14 01:00:11 kernel: ===================
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x00,0x5d)Port 5 States Override: 0xfb
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x00,0x5f)Port 7 States Override: 0xfb
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x00,0x0e)Port 8 States Override: 0x0a
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x00,0x08)Port 8 IMP Control Register: 0x00
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x02,0x00) Global Management Config: 0x00
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x02,0x00) 802.1Q VLAN Control 5: 0x00
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x02,0x03) BRCM HDR Control Register: 0x00
Feb 14 01:00:11 kernel: (0x00,0x0b) Switch Mode Register: 0x06
Feb 14 01:00:11 kernel: eth0: Broadcom BCM47XX 10/100/1000 Mbps Ethernet Controller 6.37.14.126 (r561982)
Feb 14 01:00:11 kernel: et_probe: mvlan vid[0]: 0
Feb 14 01:00:11 kernel: et_probe: mvlan vid[1]: 0
Feb 14 01:00:11 kernel: et_probe: mvlan en 0
Feb 14 01:00:11 kernel: wl_module_init: passivemode set to 0x0
Feb 14 01:00:11 kernel: wl_module_init: igs set to 0x0
Feb 14 01:00:11 kernel: wl_module_init: txworkq set to 0x1
Feb 14 01:00:11 kernel: eth1: Broadcom BCM4360 802.11 Wireless Controller 6.37.14.126 (r561982)
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver usbfs
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver hub
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new device driver usb
Feb 14 01:00:11 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: xHCI Host Controller
Feb 14 01:00:11 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: new USB bus registered, assigned bus number 1
Feb 14 01:00:11 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: irq 112, io mem 0x18023000
Feb 14 01:00:11 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: Failed to enable MSI-X
Feb 14 01:00:11 kernel: xhci_hcd 0000:00:0c.0: failed to allocate MSI entry
Feb 14 01:00:11 kernel: usb usb1: No SuperSpeed endpoint companion for config 1  interface 0 altsetting 0 ep 129: using minimum values
Feb 14 01:00:11 kernel: hub 1-0:1.0: USB hub found
Feb 14 01:00:11 kernel: hub 1-0:1.0: 1 port detected
Feb 14 01:00:11 kernel: [xhci-hub] usb2mode:[0]
Feb 14 01:00:11 kernel: ehci_hcd: USB 2.0 'Enhanced' Host Controller (EHCI) Driver
Feb 14 01:00:11 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: EHCI Host Controller
Feb 14 01:00:11 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: new USB bus registered, assigned bus number 2
Feb 14 01:00:11 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: irq 111, io mem 0x18021000
Feb 14 01:00:11 kernel: ehci_hcd 0000:00:0b.1: USB 0.0 started, EHCI 1.00
Feb 14 01:00:11 kernel: hub 2-0:1.0: USB hub found
Feb 14 01:00:11 kernel: hub 2-0:1.0: 2 ports detected
Feb 14 01:00:11 kernel: ohci_hcd: USB 1.1 'Open' Host Controller (OHCI) Driver
Feb 14 01:00:11 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: OHCI Host Controller
Feb 14 01:00:11 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: new USB bus registered, assigned bus number 3
Feb 14 01:00:11 kernel: ohci_hcd 0000:00:0b.0: irq 111, io mem 0x18022000
Feb 14 01:00:11 kernel: hub 3-0:1.0: USB hub found
Feb 14 01:00:11 kernel: hub 3-0:1.0: 2 ports detected
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_acm
Feb 14 01:00:11 kernel: cdc_acm: v0.26:USB Abstract Control Model driver for USB modems and ISDN adapters
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver asix
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ether
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver rndis_host
Feb 14 01:00:11 kernel: cdc_ncm: 14-Mar-2012
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_ncm
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_wdm
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver qmi_wwan
Feb 14 01:00:11 kernel: cdc_mbim: loaded
Feb 14 01:00:11 kernel: usbcore: registered new interface driver cdc_mbim
Feb 14 01:00:11 kernel: JFFS2 version 2.2. (NAND) © 2001-2006 Red Hat, Inc.
Feb 14 01:00:11 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan1 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:11 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan1 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:11 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan2 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:11 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan2 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 6 for vlan2 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 17 for vlan2 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 16 for vlan6 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 5 for vlan6 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: Interface br0 doesn't exist
Feb 14 01:00:12 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan1 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan1 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:12 kernel: device vlan1 entered promiscuous mode
Feb 14 01:00:12 kernel: device eth0 entered promiscuous mode
Feb 14 01:00:12 kernel: device eth1 entered promiscuous mode
Feb 14 01:00:12 kernel: br0: topology change detected, propagating
Feb 14 01:00:12 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Feb 14 01:00:12 kernel: br0: port 2(eth1) entering forwarding state
Feb 14 01:00:12 kernel: br0: topology change detected, propagating
Feb 14 01:00:12 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Feb 14 01:00:12 kernel: br0: port 1(vlan1) entering forwarding state
Feb 14 01:00:13 nat: apply redirect rules
Feb 14 01:00:13 qcsapi: write qcsapi conf ok
Feb 14 01:00:18 WAN_Connection: Fail to connect with some issues.
Feb 14 01:00:22 dropbear[271]: Running in background
Feb 14 01:00:26 custom_config: Appending content of /jffs/configs/dnsmasq.conf.add.
Feb 14 01:00:26 dnsmasq[293]: started, version 2.78 cachesize 1500
Feb 14 01:00:26 dnsmasq[293]: warning: no upstream servers configured
Feb 14 01:00:26 dnsmasq[293]: asynchronous logging enabled, queue limit is 5 messages
Feb 14 01:00:26 dnsmasq-dhcp[293]: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Feb 14 01:00:26 dnsmasq[293]: read /etc/hosts - 5 addresses
Feb 14 01:00:26 RT-AC87U: start httpd:80
Feb 14 01:00:27 snooper[309]: started on vlan1@br0
Feb 14 01:00:27 NAT_Tunnel: AAE Service is stopped
Feb 14 01:00:27 httpd: Generating SSL certificate...
Feb 14 01:00:27 disk_monitor: be idle
Feb 14 01:00:27 AAE: AAE Service is started
Feb 14 01:00:27 hour_monitor: daemon is starting
Feb 14 01:00:27 hour_monitor: daemon terminates
Feb 14 01:00:27 jffs2: valid logs(1)
Feb 14 01:00:27 Mastiff: init
Feb 14 01:00:27 wan: [wan0_hwaddr] == [08:62:66:8E:6C:20]
Feb 14 01:00:27 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 8 for vlan6 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:27 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 13 for vlan6 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:27 kernel: et1: et_mvlan_netdev_event: event 1 for vlan6 mvlan_en 0
Feb 14 01:00:27 pppd[363]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Feb 14 01:00:27 pppd[363]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.7
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: pppd 2.4.7 started by admin, uid 0
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: PPP session is 27913 (0x6d09)
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: Connected to 10:51:72:23:32:7e via interface vlan6
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: Using interface ppp0
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: Remote message: Authentication success,Welcome!
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: PAP authentication succeeded
Feb 14 01:00:27 pppd[382]: peer from calling number 10:51:72:23:32:7E authorized
Feb 14 01:00:28 pppd[382]: local  IP address 86.89.90.159
Feb 14 01:00:28 pppd[382]: remote IP address 195.190.228.41
Feb 14 01:00:28 pppd[382]: primary   DNS address 195.121.1.34
Feb 14 01:00:28 pppd[382]: secondary DNS address 195.121.1.66
Feb 14 01:00:28 custom_script: Running /jffs/scripts/wan-start (args: 0)
Feb 14 01:00:28 rc_service: ip-up 398:notify_rc start_firewall
Feb 14 01:00:28 dnsmasq[293]: read /etc/hosts - 5 addresses
Feb 14 01:00:28 dnsmasq[293]: using nameserver 195.121.1.66#53
Feb 14 01:00:28 dnsmasq[293]: using nameserver 195.121.1.34#53
Feb 14 01:00:28 wan: finish adding multi routes
Feb 14 01:00:28 rc_service: ip-up 398:notify_rc stop_upnp
Feb 14 01:00:28 rc_service: waitting "start_firewall" via ip-up ...
Feb 14 01:00:28 WAN_Connection: WAN was restored.
Feb 14 01:00:28 dnsmasq[293]: read /etc/hosts - 5 addresses
Feb 14 01:00:28 dnsmasq[293]: using nameserver 195.121.1.66#53
Feb 14 01:00:28 dnsmasq[293]: using nameserver 195.121.1.34#53
Feb 14 01:00:29 kernel: SCSI subsystem initialized
Feb 14 01:00:29 kernel: csw_retry 100
Feb 14 01:00:29 kernel: Initializing USB Mass Storage driver...
Feb 14 01:00:29 kernel: usbcore: registered new interface driver usb-storage
Feb 14 01:00:29 kernel: USB Mass Storage support registered.
Feb 14 01:00:29 kernel: Tuxera FAT 12/16/32 driver version 3015.1.29.5_1 [Flags: R/W MODULE].
Feb 14 01:00:29 kernel: Built against headers 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Wed Dec 2 11:17:39 CST 2015 arm
Feb 14 01:00:29 kernel: Running on kernel 2.6.36.4brcmarm #1 SMP PREEMPT Sat May 12 22:04:16 EDT 2018 armv7l
Feb 14 01:00:30 kernel: Tuxera NTFS driver 3015.1.29.8_1 [Flags: R/W MODULE].
Feb 14 01:00:30 kernel: Tuxera HFS+ driver 3014.7.28
Feb 14 01:00:30 kernel: usbcore: registered new interface driver usblp
Feb 14 01:00:31 nat: apply nat rules (/tmp/nat_rules_ppp0_vlan6)
Feb 14 01:00:31 custom_script: Running /jffs/scripts/nat-start
Feb 14 01:00:31 ntp: start NTP update
Aug  9 21:33:32 rc_service: ntp 417:notify_rc restart_diskmon
Aug  9 21:33:32 rc_service: waitting "start_firewall" via ip-up ...
Aug  9 21:33:33 kernel: nf_conntrack_rtsp v0.6.21 loading
Aug  9 21:33:33 kernel: nf_nat_rtsp v0.6.21 loading
Aug  9 21:33:33 nat: apply nat rules (/tmp/nat_rules_ppp0_vlan6)
Aug  9 21:33:33 custom_script: Running /jffs/scripts/nat-start
Aug  9 21:33:34 disk_monitor: Finish
Aug  9 21:33:34 pppd[382]: System time change detected.
Aug  9 21:33:35 rc_service: ip-up 398:notify_rc start_upnp
Aug  9 21:33:35 rc_service: waitting "stop_upnp" via ip-up ...
Aug  9 21:33:35 disk_monitor: be idle
Aug  9 21:33:37 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 28:6c:07:11:2a:7b 
Aug  9 21:33:37 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.136 28:6c:07:11:2a:7b 
Aug  9 21:33:40 rc_service: zcip 561:notify_rc start_firewall
Aug  9 21:33:40 udpxy[565]: udpxy 1.0-23.10 (prod) standard [Linux 2.6.36.4brcmarm armv7l] is starting
Aug  9 21:33:40 custom_config: Using custom /jffs/configs/igmpproxy.conf config file.
Aug  9 21:33:41 nat: apply nat rules (/tmp/nat_rules_ppp0_vlan6)
Aug  9 21:33:41 custom_script: Running /jffs/scripts/nat-start
Aug  9 21:33:41 igmpproxy[571]: There must be at least 2 Vif's where one is upstream.
Aug  9 21:33:41 zcip_client: configured 169.254.199.72
Aug  9 21:33:41 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 28:6c:07:11:29:36 
Aug  9 21:33:41 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.248 28:6c:07:11:29:36 
Aug  9 21:33:41 dnsmasq[293]: read /etc/hosts - 5 addresses
Aug  9 21:33:41 dnsmasq[293]: using nameserver 195.121.1.66#53
Aug  9 21:33:41 dnsmasq[293]: using nameserver 195.121.1.34#53
Aug  9 21:33:41 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.136 28:6c:07:11:2a:7b 
Aug  9 21:33:41 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.136 28:6c:07:11:2a:7b yeelink-light-color1_miio48260752
Aug  9 21:33:41 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 28:6c:07:11:29:36 
Aug  9 21:33:41 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.248 28:6c:07:11:29:36 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.136 28:6c:07:11:2a:7b 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.136 28:6c:07:11:2a:7b yeelink-light-color1_miio48260752
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.248 28:6c:07:11:29:36 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.248 28:6c:07:11:29:36 yeelink-light-color1_miio48260427
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.248 28:6c:07:11:29:36 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.248 28:6c:07:11:29:36 yeelink-light-color1_miio48260427
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:45 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d eneco-001-068163
Aug  9 21:33:56 qtn: bootcfg.tgz exists
Aug  9 21:33:58 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:58 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:58 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d 
Aug  9 21:33:58 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.113 54:27:1e:5a:57:3d eneco-001-068163
Aug  9 21:34:01 crond[300]: time disparity of 780213 minutes detected
Aug  9 21:34:05 channel_scan: start scan[1]
Aug  9 21:34:05 channel_scan: complete
Aug  9 21:35:51 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 3c:bd:3e:70:e4:47 
Aug  9 21:35:51 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.47 3c:bd:3e:70:e4:47 
Aug  9 21:35:51 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.47 3c:bd:3e:70:e4:47 
Aug  9 21:35:51 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.47 3c:bd:3e:70:e4:47 
Aug  9 21:36:05 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 04:d6:aa:5d:ed:7a 
Aug  9 21:36:05 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.250 04:d6:aa:5d:ed:7a 
Aug  9 21:36:05 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPDISCOVER(br0) 04:d6:aa:5d:ed:7a 
Aug  9 21:36:05 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPOFFER(br0) 192.168.1.250 04:d6:aa:5d:ed:7a 
Aug  9 21:36:05 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPREQUEST(br0) 192.168.1.250 04:d6:aa:5d:ed:7a 
Aug  9 21:36:05 dnsmasq-dhcp[293]: DHCPACK(br0) 192.168.1.250 04:d6:aa:5d:ed:7a Galaxy-S8

marcel19 wijzigde deze reactie 09-08-2018 21:36 (94%)

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-10 22:56
@marcel19 Ik heb even gekeken in mijn robocfg show van mijn 87U waar het wel perfect werkt.
1: vlan1: 1 2 3 5 7t
4: vlan4: 0t 7t

Misschien als je je vlan1 en vlan4 aanpast naar wat ik heb, dat het dan wel werkt.

• marcel19
  • Registratie: september 2012
quote:
laugh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:21:
@marcel19 Ik heb even gekeken in mijn robocfg show van mijn 87U waar het wel perfect werkt.
1: vlan1: 1 2 3 5 7t
4: vlan4: 0t 7t

Misschien als je je vlan1 en vlan4 aanpast naar wat ik heb, dat het dan wel werkt.
Bedankt voor de informatie.

Kun je laten zien wat jij ingevuld hebt in de gui bij IPTV?
Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True