Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-12 16:48
@marcel19
Select ISP Profile: Manual Setting
Internet VID 6 en prio 0
LAN port 4: leeg en prio 0
LAN port 3: leeg en prio 0
Use DHCP routes: Microsoft
Enable multicast routing (IGMP proxy): Disable
Enable efficient multicast forwarding (IGMP snooping): Disable
UDP proxy: 0

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:14
quote:
laugh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:31:
@marcel19
Enable multicast routing (IGMP proxy): Disable
Enable efficient multicast forwarding (IGMP snooping): Disable
Moet nou juist IGMP snooping en multicast niet op enabled staan?
KPN gebruikt dat namelijk.

• laugh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11-12 16:48
quote:
marcel19 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Moet nou juist IGMP snooping en multicast niet op enabled staan?
KPN gebruikt dat namelijk.
Nee want daar werden er scripts voor gebruikt via de CLI ipv de GUI. Ik weet nog dat er toen in dit topic die scripts werden gedeeld.

• diotav
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:04
Vraagje. Ik ben inmiddels 6 jaar glasvezel klant bij KPN. Ik ben dan ook een 500/500 gebruiker van het eerste uur. Recent heb ik de verbinding verhuisd naar een nieuw adres (werkelijk een drama). Nu wil KPN dat ik mijn v8 weer in het netwerk hang.

Is het normaal dat ik nog 6 jaar oude hardware gebruik? Aan een v10 willen ze mij namelijk niet helpen. Daarnaast maakte ik op het vorige adres gebruik van een AC88U gezien mijn problemen met de v8. Gezien de ASUS nu overkill is met veelal wired LAN en Google Wifi wil ik weer terug naar een Experiabox.

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

AvK

Ready Set Go

quote:
diotav schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:46:
Vraagje. Ik ben inmiddels 6 jaar glasvezel klant bij KPN. Ik ben dan ook een 500/500 gebruiker van het eerste uur. Recent heb ik de verbinding verhuisd naar een nieuw adres (werkelijk een drama). Nu wil KPN dat ik mijn v8 weer in het netwerk hang.

Is het normaal dat ik nog 6 jaar oude hardware gebruik? Aan een v10 willen ze mij namelijk niet helpen. Daarnaast maakte ik op het vorige adres gebruik van een AC88U gezien mijn problemen met de v8. Gezien de ASUS nu overkill is met veelal wired LAN en Google Wifi wil ik weer terug naar een Experiabox.
Had de monteur niet een V10 voor je?
Anders de V8 er gewoon inhangen en over een week ofzo bellen dat je wifi ruk is. Op je oude adres had je geen problemen... nu wel. Lijkt me gek dat je dan niet een V10 toegestuurd krijgt.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... ik heb nu HD op 1. Maar geen glasvezel HD meer. Klopt dat? Dacht dat ik hier overal las dat dan de glasHDkanalen gewoon op 661 en verder zouden komen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• diotav
quote:
AvK schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Anders de V8 er gewoon inhangen en over een week ofzo bellen dat je wifi ruk is. Op je oude adres had je geen problemen... nu wel. Lijkt me gek dat je dan niet een V10 toegestuurd krijgt.
De aansluiting is uiteindelijk gisteren verzorgd door VolkerWessels. Om KPN vervolgens langs te laten komen om letterlijk een kabeltje tussen de NTU en de Experiabox te trekken vond ik nogal overbodig. Daarnaast heb ik dus meteen mijn AC88U er succesvol in geprikt.

Ik ga de v8 er maar weer tussen hangen. Ik wil vooral niet dat (oude) hardware mij beperkt.

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:52
quote:
Cyberpope schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:33:
Mmm... ik heb nu HD op 1. Maar geen glasvezel HD meer. Klopt dat? Dacht dat ik hier overal las dat dan de glasHDkanalen gewoon op 661 en verder zouden komen.
Ik heb glasvezel en bij mij zitten de HD glas-kanalen nog op 661 en verder. Als jij die niet hebt is er iets fout gegaan en kun je het beste even de klantenservice bellen.

We are shaping the future

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zal er over denken. maar zie eerlijk het verschil niet tussen glas-HD en gewoon-HD.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• pekanoot
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-12 16:19
Gewoon die V8 plaatsen en een uurtje laten draaien vervolgens de stekker er uit en bellen dat je internet het niet meer doet. Als ze dan gaan meten zien ze de EB niet.

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Heb de laatste tijd een nieuwe probleem. Ik dacht eerst dat het aan mijn USG lag maar nu heb ik vandaag de Experiabox(V9) terug geplaatst en het probleem blijft zich voordoen. Ik heb een 200/200 kpn glas verbinding.

Wanneer ik begin te downloaden stopt de IPTV er mee na een paar minuten(denk aan +-3m). Zodra ik de download stopt hervat de TV zich weer na een minuutje. Nu dacht ik eerst dat ik alle bandbreedte weg trok en dat daardoor er geen TV meer mogelijk was. Nu heb ik net als test mijn steam eens gecapped op 10MB/s en nog steeds loopt dan de TV vast terwijl er voldoende bandbreedte zou moeten zijn. Het maakt ook geen verschil of ik het via de WiFi doe of via een bekabeld apparaat.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

Omisys wijzigde deze reactie 15-08-2018 14:00 (5%)

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
quote:
Omisys schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:59:
Heb de laatste tijd een nieuwe probleem. Ik dacht eerst dat het aan mijn USG lag maar nu heb ik vandaag de Experiabox(V9) terug geplaatst en het probleem blijft zich voordoen. Ik heb een 200/200 kpn glas verbinding.

Wanneer ik begin te downloaden stopt de IPTV er mee na een paar minuten(denk aan +-3m). Zodra ik de download stopt hervat de TV zich weer na een minuutje. Nu dacht ik eerst dat ik alle bandbreedte weg trok en dat daardoor er geen TV meer mogelijk was. Nu heb ik net als test mijn steam eens gecapped op 10MB/s en nog steeds loopt dan de TV vast terwijl er voldoende bandbreedte zou moeten zijn. Het maakt ook geen verschil of ik het via de WiFi doe of via een bekabeld apparaat.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Check eerst eens op de PPP verbinding in de Experiabox opnieuw wordt opgebouwd. Als dat het geval kabel tussen NTU en EB vervangen. Als dat ook niks oplost KPN inschakelen, vermoedelijk is er dan iets mis met de NTU

• Omisys
quote:
mad-dog schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Check eerst eens op de PPP verbinding in de Experiabox opnieuw wordt opgebouwd. Als dat het geval kabel tussen NTU en EB vervangen. Als dat ook niks oplost KPN inschakelen, vermoedelijk is er dan iets mis met de NTU
Ik zie in de logs van de USG en op de experiabox niks gebeuren met de pppoe verbinding.

Is het een bekend iets dat je IPTV weg valt wanneer je op volle snelheid download? Ik kom er maar weinig over tegen op het internet

• janbal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:35
quote:
Cyberpope schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:07:
zal er over denken. maar zie eerlijk het verschil niet tussen glas-HD en gewoon-HD.
Dan kun je beter eerst een nieuwe tv kopen.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• mad-dog
quote:
Omisys schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:50:
[...]

Ik zie in de logs van de USG en op de experiabox niks gebeuren met de pppoe verbinding.

Is het een bekend iets dat je IPTV weg valt wanneer je op volle snelheid download? Ik kom er maar weinig over tegen op het internet
Zou niet mogen, al heb ik wel gemerkt dat als ik de WLAN van de Fritzbox volledig open zet(lokaal) dat TV dit niet fijn vindt.
We hebben het dan over compleet andere snelheden als die gecapte snelheid van jou..
Is er een switch aanwezig die vervelend kan doen? Zo ja, welke?

• mad-dog
quote:
janbal schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Dan kun je beter eerst een nieuwe tv kopen.
Beetje kort door de bocht.. Ja, het verschil is er zeker, maar is met de gemiddelde middenklasse tv bijna niet te zien.
Gezien het feit dat er steeds minder lineaire tv wordt gekeken en on demand aanbod überhaupt niet in glas HD is is het redelijk zinloos

• janbal
Ik heb een middenklasse tv en ik kan het verschil goed zien.
Ik kijk hoofdzakelijk lineair.
Ik vind Glas HD dus helemaal niet zinloos.

• xbeam
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:58
quote:
diotav schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:46:

Ik wil graag een v10 ruilen tegen jouw V8
Als je nog meer V8 hebt laat maar weten.

xbeam wijzigde deze reactie 16-08-2018 01:04 (3%)

• nautaonline
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12-12 07:33
Ik heb inmiddels mijn KPN lijn ook actief..

Die v10a, wat een gedrocht. Die moest de monteur er op hebben om te activeren, nadat dat klaar was meteen de edgerouter erop gezet.

Ik zat alleen te bedenken hoe men de KPN FON Wi-Fi vlan naar binnen laat komen welke ik bij de buurman zie, iemand een idee?

Heb wel ergens gevonden vlan100, maar zie daar niks op verschijnen. (VLAN gemapped naar de router via de switch).

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik weet niet of ik de V10a heb, maar de V10 werkt hier prima. Ook een meer dan uitstekend wifi signaal. Dus een gedrocht zou ik het niet willen noemen.

KPN Fon is volgens mij zo'n gratis open wifi, ik heb het uitgeschakeld.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 16-08-2018 08:39 (19%)

www.digitalracing.nl

• vDorst
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:26
quote:
nautaonline schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:52:

Heb wel ergens gevonden vlan100, maar zie daar niks op verschijnen. (VLAN gemapped naar de router via de switch).
VLAN100 zit boven op je vlan6 van je internet.
Over VLAN100 zag ik een ipsec verbindingen naar FON.

• Omisys
quote:
mad-dog schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:48:
[...]

Zou niet mogen, al heb ik wel gemerkt dat als ik de WLAN van de Fritzbox volledig open zet(lokaal) dat TV dit niet fijn vindt.
We hebben het dan over compleet andere snelheden als die gecapte snelheid van jou..
Is er een switch aanwezig die vervelend kan doen? Zo ja, welke?
Ik heb alleen maar netgear switches, de GS105E en de 8 port variant, naar mijn weten zouden deze goed moeten zijn?

• mad-dog
quote:
Omisys schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Ik heb alleen maar netgear switches, de GS105E en de 8 port variant, naar mijn weten zouden deze goed moeten zijn?
Die zouden inderdaad geen problemen mogen vormen, maar niettemin verstandig om de STB en PC rechtstreeks aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurt.

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

quote:
AvK schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat eind dit jaar of begin volgend jaar de Experia WIFI te verkrijgen is bij KNP/TELFORT. Ik ben op dit moment een extender aan het testen.

https://ibb.co/gi4pne

https://ibb.co/nGSZ3K

Wat is de Experia WiFi?
De Experia WiFi is een nieuw apparaatje wat we aan het ontwikkelen zijn om de WiFi verbinding voor al onze klanten te verbeteren. Het is geoptimaliseerd voor de Experia Box V8 en V10, zodra je deze aansluit neemt deze de WiFi functionaliteit van de Experia Box volledig over. WiFi wordt uitgezet en de WPA en SSID worden overgenomen, waardoor je niets hoeft te veranderen aan de instellingen. Heb je een ander type modem? Geen probleem, dan kan je de Experia WiFi ook gebruiken. Hierbij wordt de WiFi van het modem niet automatisch uitgezet en de SSID/WPA worden ook niet overgenomen. Dit kan je handmatig zelf doen.

De lange planning is om meerdere Experia WiFi met elkaar samen te laten werken om zo een mesh netwerk te creëren, waarbij je automatisch overschakelt naar het dichtstbijzijnde access point. De hardware kan het aan, softwarematig werken ze nog aan dat onderdeel.

Een aantal kenmerken van het apparaat:
  • Zwarte behuizing
  • Rechtopstaand tafelmodel
  • Klein design (12x12cm)
  • Wi-Fi AC dual band (2.4/5G wifi) technologie
  • Wi-Fi Bandsteering en voorbereiding voor Roaming
  • Twee ethernet aansluitingen (gemakkelijk ergens tussen plaatsen, bv een tv-ontvanger)
  • Indicatie leds uitschakelbaar voor plaatsing in slaapomgevingen
  • Zero Touch auto configuratie (plug & play) op Experia modems
Werkt het net zoals de WiFi-versterker?
Nee, dat niet. De WiFi-versterker kan het draadloze signaal oppakken en verder doorsturen. De Experia WiFi kan alleen via een kabel aangesloten worden op de modem. Dit kan bijvoorbeeld tussen een draadloze verbindingsset adapter en de tv ontvanger. Het neemt bijna geen ruimte in en je hebt een nieuw toegangspunt voor jouw WiFi netwerk.

Nijl wijzigde deze reactie 17-08-2018 18:56 (5%)

You are NIJL-ed!

• janbal
En mag je dat maar zo publiceren?

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:42
Mja op het mesh gedeelte na heb ik nu in huis 3 KPN WiFi versterkers over de verschillende verdiepingen bedraad aangesloten en deze als accespoint geïnstalleerd. Het overpakken van het signaal gaat daarbij prima over de diverse verdiepingen. Had liever gezien dat ze net zoals xs4all met Fritzbox icm powerline en WiFi een mesh netwerk hadden opgezet.

• diotav
quote:
xbeam schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:59:
[...]

Ik wil graag een v10 ruilen tegen jouw V8
Als je nog meer V8 hebt laat maar weten.
Hilarisch genoeg was er al reeds een Experiabox V10A onderweg. Lekkere communicatie bij KPN. 8)7

• xbeam
quote:
diotav schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:05:
[...]
Hilarisch genoeg was er al reeds een Experiabox V10A onderweg. Lekkere communicatie bij KPN. 8)7
Ik Kan je een nog oudere sturen dat je die met kpn kan ruilen tegen de V10.
V8 zijn namelijk de enige kpn routers die je bridge en door behoud telefonie maar kan je wel volledig je eigen router draaien zonder dubbel NAT.

• xbeam
quote:
Nijl schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat eind dit jaar of begin volgend jaar de Experia WIFI te verkrijgen is bij KNP/TELFORT. Ik ben op dit moment een extender aan het testen.

https://ibb.co/gi4pne

https://ibb.co/nGSZ3K

Wat is de Experia WiFi?
De Experia WiFi is een nieuw apparaatje wat we aan het ontwikkelen zijn om de WiFi verbinding voor al onze klanten te verbeteren. Het is geoptimaliseerd voor de Experia Box V8 en V10, zodra je deze aansluit neemt deze de WiFi functionaliteit van de Experia Box volledig over. WiFi wordt uitgezet en de WPA en SSID worden overgenomen, waardoor je niets hoeft te veranderen aan de instellingen. Heb je een ander type modem? Geen probleem, dan kan je de Experia WiFi ook gebruiken. Hierbij wordt de WiFi van het modem niet automatisch uitgezet en de SSID/WPA worden ook niet overgenomen. Dit kan je handmatig zelf doen.

De lange planning is om meerdere Experia WiFi met elkaar samen te laten werken om zo een mesh netwerk te creëren, waarbij je automatisch overschakelt naar het dichtstbijzijnde access point. De hardware kan het aan, softwarematig werken ze nog aan dat onderdeel.

Een aantal kenmerken van het apparaat:
  • Zwarte behuizing
  • Rechtopstaand tafelmodel
  • Klein design (12x12cm)
  • Wi-Fi AC dual band (2.4/5G wifi) technologie
  • Wi-Fi Bandsteering en voorbereiding voor Roaming
  • Twee ethernet aansluitingen (gemakkelijk ergens tussen plaatsen, bv een tv-ontvanger)
  • Indicatie leds uitschakelbaar voor plaatsing in slaapomgevingen
  • Zero Touch auto configuratie (plug & play) op Experia modems
Werkt het net zoals de WiFi-versterker?
Nee, dat niet. De WiFi-versterker kan het draadloze signaal oppakken en verder doorsturen. De Experia WiFi kan alleen via een kabel aangesloten worden op de modem. Dit kan bijvoorbeeld tussen een draadloze verbindingsset adapter en de tv ontvanger. Het neemt bijna geen ruimte in en je hebt een nieuw toegangspunt voor jouw WiFi netwerk.
Ik kom 2 fouten tegen.

Als je experia WiFi alleen met de kabel kan aansluiten is het geen/nooit mesh ;-) mesh WiFi is namelijk een WiFi netwerk zonder kabels dat alle WiFi versterkers draadloos met elkaar verbinden en zo en 1 groot WiFi netwerken juist zoals bij een WiFi versterker.

En het stukje; de hardware kan het aan om devices te roamen naar het dichtbij zijn accespoint ? Ze werken nog aan de software.

Dat is onmogelijk met hoe WiFi werkt en dit kan geen enkele WiFi fabriekant.(is wel de grote droom van elke fabriekant ) Het is altijd het WiFi apparaat zelf dat beslist welke accespoint hij kiest. En daarmee blijft hij verbonden tot hij de verbinding verliest. Dus ook al sta/zit je op een accespoint en er is nog signaal van de experiabox (waar het device het het eerst mee is verbonden) zelf dan blijft je apparaat verbonden met experiabox. Tenzij je een min rssi instelt en alles onder die waarde van je WiFi schopt. Dit kan bij professionele hardware. Maar dat is handwerk want dan moet je overal de overgangs RSSI gaan meten en instellen. Geloof me dat is niet iets kpn gaat implementeren. De kans dat een thuis gebruiker dit goed instelt is 0% waardoor het 100% problemen geeft.

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:01
quote:
xbeam schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:46:
[...]

Ik kom 2 grote fouten tegen.

Als je experia WiFi alleen met de kabel kan aansluiten is het geen/nooit mesh ;-) mesh is namelijk zonder kabels dat alle WiFi versterkers draadloos met elkaar verbinden en zo en 1 groot WiFi netwerken juist zoals een WiFi versterker.
Nee dat is onjuist. Onderdelen (nodes) van een wifi mesh mogen ook gewoon bedraad aangesloten worden. Dat doet niks af van de definitie van een mesh netwerk.
Sterker nog, het is zelfs aan te raden om het juist bedraad te doen om te verkomen dat er te veel latency tussen de verschillende nodes door inzet van een onderlingen communicatie via wifi.

Lees voor het gemak de Ubiquiti topics maar eens door, daar lees je voldoende over het feit waarom het zeer aan te raden is om nodes in te schakelen over utp ipv wifi.

White_Collar wijzigde deze reactie 18-08-2018 17:57 (16%)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

quote:
xbeam schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:46:
[...]

. Maar dat is handwerk want dan moet de overal de overgangs RSSI gaan meten en instellen. Geloof me dat is niet iets kpn gaan implementeren. De kans dat een thuis gebruiker dit goed instelt is 0% waardoor het 100% problemen geeft.
Ik kan instellen wat de signaalsterkte trigger is.
https://ibb.co/hzuvCe

You are NIJL-ed!

• xbeam
quote:
White_Collar schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Nee dat is onjuist. Onderdelen (nodes) van een wifi mesh mogen ook gewoon bedraad aangesloten worden. Dat doet niks af van de definitie van een mesh netwerk.
Sterker nog, het is zelfs aan te raden om het juist bedraad te doen om te verkomen dat er te veel latency tussen de verschillende nodes door inzet van een onderlingen communicatie via wifi.

Lees voor het gemak de Ubiquiti topics maar eens door, daar lees je voldoende over het feit waarom het zeer aan te raden is om nodes in te schakelen over utp ipv wifi.
Precies geen mesh.
Mesh is een 100% draadloze WiFi versterker techniek met 2 verschillen met een gewonen WiFi versterker dat hij gebruikt maakt van 2 WiFi signalen waarvan 1 WiFi signaal de functie van de kabel over neemt om 2 WiFi accespoint draadloos te verbinden. Waardoor er alleen snelheid halvering optreed van node naar node en niet van node naar client zoals bij een gewonen WiFi versterker. En dat de WiFi versterkers verbinding hebben met meerde versterkers zodat wanneer er versterker uitvalt de vebinding via andere WiFi versterkers loopt. Zie dat een beetje zoals packet switching werkt. Maar Zodra je er een kabel in steekt is het gewoon een accepoint. En heeft niets meer WiFi mesh te maken. Dan wordt een star of daisy chain network.

Ik weet het is het een beetje flauw, maar ik hoef het Ubiquiti topic niet te lezen ben daar Ubiquiti karma koning;-)
Waarom we adviseren een AP via de kabel aan te sluiten is omdat het altijd sneller is.
Draadloos dus ook mesh heb je namelijk altijd 50 procent snelheid verlies per draadloos node dat het verkeer moet afleggen (Dit komt door de half duplex structuur van WiFi) en dat heb bij draad niet. Mesh heeft namelijk niets te maken met hoe clients zijn verbonden met je WiFi en heeft dus ook geen verbindings voordeel/meerwaarde tegen over een normale accespoint wat is aangesloten via de kabel)
Mesh is namelijk soort kippengaas verbindings techniek om accedspoint draadloos met elkaar te laten praten. Maar doet voor de devices niets extras

xbeam wijzigde deze reactie 18-08-2018 22:57 (22%)

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:01
quote:
xbeam schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Precies geen mesh.
Mesh is een 100% draadloze WiFi versterker techniek met 2 verschillen met een gewonen WiFi versterker dat hij gebruikt maakt van 2 WiFi signalen waarvan 1 WiFi signaal de functie van de kabel over neemt om 2 WiFi accespoint draadloos te verbinden. Waardoor er alleen snelheid halvering optreed van node naar node en niet van node naar client zoals bij een gewonen WiFi versterker. En dat de WiFi versterkers verbinding hebben met meerde versterkers zodat wanneer er versterker uitvalt de vebinding via andere WiFi versterkers loopt. Zie dat een beetje zoals packet switching werkt. Maar Zodra je er een kabel in steekt is het gewoon een accepoint. En heeft niets meer WiFi mesh te maken. Dan wordt een star of daisy chain network.

[afbeelding]

Ik weet het is het een beetje flauw, maar ik hoef het Ubiquiti topic niet te lezen ben daar Ubiquiti karma koning;-) Dus weet wel wat ik daar schrijf. <3
Fout. Mesh != wifi mesh.
---> Wikipedia: Mesh networking
Nogmaals, mesh betekend niet per definitie draadloos. Het kan ook gewoon bedraad, niet dat het altijd handig is.

White_Collar wijzigde deze reactie 18-08-2018 19:12 (3%)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• xbeam
quote:
Nijl schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:07:
[...]

Ik kan instellen wat de signaalsterkte trigger is.
https://ibb.co/hzuvCe
Wat je nu laat zien zijn de band steering settings. Dat gaat over je device overschakelen van 2.4 naar 5ghz WiFi. Dus wanneer 2.4 en 5ghz dezelfde WiFi naam (ssid) hebben (dit noemen we een verticale handover (zelfde accepoint andere ferqentie) . Dat is heel anders dan geforceerd accepoint roaming. (Horizontale handhover zelfde ferqentie andere accespoint ) Wat je in je screenshot doet, is dat wanneer je signaal slechter wordt dan -84dbm je accepoint je device 3 keer aanbied om op 2.4ghz te verbinden lukt dat niet dan gaat je accepoint er vanuit dat het 5ghz only is blijft hij 5ghz verbonden. Bij de 2,4ghz kant geeft je aan dat wanneer de verbinding beter is dan -72dbm of een Airtime belasting van 90% (negaties getal dus -72 is beter dan -84) hij 3 keer probeert te verbinden op 5Ghz (zelfde accespoint) lukt dat niet dan gaat je accepoint er van uit dat je device 2,4ghz only is blijft verbonden op 2,4ghz tot dat verbinding verbreekt door buiten bereik.

Apparaten/devices blijven altijd zo lang mogelijk verbonden met het zelfde accespoint (zelfde wifi Mac bssid) omdat ze maar met 1 accepoint tegelijk kunnen praten. Een device weten dus helemaal niets van en over een andere sterker/dichterbij accepoint en zijn daarom bang om de verbinding te verliezen. Bij verlies van de verbinding gaat een devices dus eerst weer nieuwe netwerken zoeken en daarna weer opnieuw verbinden en moet dan ook eerst inloggen bij het nieuwe accespoint en daarna weer opnieuw een dhcp ophalen. Dit duurt een seconde of 10 of langer afhankelijk van kwaliteit van de verbinding (met fast roaming r/v/k kan dat sneller 2 a 5 sec) omdat het (simple uitgelegd ) inlogen wordt over geslagen maar nog steeds opnieuw moet verbinden. (De ssid’s heeft namelijk ander Mac adress )
Maar een netwerk bouwen Met minimale RSSI waarde of Data Rate Control is heel ingewikkeld er moet een juiste RSSI overlapping zijn omdat alle apparaten op zelfde plek een andere RSSI of data rate waarde hebben en daard door een eigen link budget hebben (door verschillende antennes). Als die overlap niet precies goed is gaan aparaten klapperen tussen accespoint wat inhoud dat wanneer je op de bank zit en je meestal geen (vaker niet dan wel ) verbinding hebt met je WiFi. Of bij een verkeerde data rate helemaal niet kunnen verbinden.

Waneer KPN min RSSI of date rate controles gaat gebruiken om de cel size te kunnen aanpassen om zo horizontale handovers te forceren, Krijgen telefonische wachtrijen van meer dan een jaar ;-) zelfs de pro WiFi bouwers zijn heel voorzichtig en terughouden met deze instellen, omdat deze settings heel nauw komen en precieze metingen nodig hebben. Zonder dat doen eigenlijk altijd meer kwaad doen dan goed. Daarom zijn ze (bijna)nooit in consumeten routers te vinden, laagstaande in provider routers. Daarom moet je ook bij Ubnt ook 2 vinkjes aan zetten 1 voor advanced settings en 1 dat je een gecertificeerde beheerde bent en dat je weet wat je doet en Ubnt niet aanspraaklijk is waanneer je daardoor de wet/regelgevend overtreed en iets stuk maakt.

xbeam wijzigde deze reactie 18-08-2018 22:33 (4%)

• xbeam
quote:
White_Collar schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Fout. Mesh != wifi mesh.
---> Wikipedia: Mesh networking
Nogmaals, mesh betekend niet per definitie draadloos. Het kan ook gewoon bedraad, niet dat het altijd handig is.
Dat bedraad is het kippen gaas. Dat is een mesh ;-) maar WiFi mesh is altijd draadloos en het enige bedrade netwerk ik ken dat een beetje op mesh lijkt is het internet. Maar dan noemen we zoals ik al zij een packet switching netwerk.

Heb jij ooit een bedraad netwerk gezien waar alle aparaten een kabel had naar alle andere andere aparaten? Of via een kippengaas structuur ? Dat geeft een hele berg draden

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:47
Meer mensen problemen met wegvallende wifi?

Ik had begrepen dat na firmware update dit verholpen zou moeten zijn. Echter blijf ik last houden van wegvallende wifi.

Gebruik de 5ghz verbinding en deze heeft een aparte ssid. Echter is deze vaak niet eens zichtbaar. Zowel op mobiele apparaten en laptops.

Is er nog iets wat ik zelf kan doen? Of wordt dit een belletje kpn?

• GovertNL
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14:51
quote:
Highfive95 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:59:
Meer mensen problemen met wegvallende wifi?

Ik had begrepen dat na firmware update dit verholpen zou moeten zijn. Echter blijf ik last houden van wegvallende wifi.

Gebruik de 5ghz verbinding en deze heeft een aparte ssid. Echter is deze vaak niet eens zichtbaar. Zowel op mobiele apparaten en laptops.

Is er nog iets wat ik zelf kan doen? Of wordt dit een belletje kpn?
Hier ook heel de ochtend last van een wegvallende verbinding. Ik kijk het ook nog even aan.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

coelho

VanTheManFan

Ik heb hier een Experia Box v9 hangen, model H368N. Nu zijn door een herstart interne IP adressen veranderd. Mijn Synology NAS is van 192.168.2.4 verhuisd naar 192.168.2.6. Ik zou dit graag terugzetten. Nu zou ik dat graag teruggeplaatst hebben. Ik heb ingelogd in het modem en gekeken onder Network > LAN > DHCP Server. Het lijkt er daar echter op dat ik de allocated addresses niet aan kan passen. Bovendien is 192.168.2.4 vergeven aan een ander apparaat.

Mijn DHP Start IP Address begint met .1 en End IP Address eindigt op .252. Ik had deze range aangepast naar .20-.252 en vervolgens onder DHCP Binding het MAC Adres van mijn NAS gekoppeld aan het gewenste IP. Vervolgens modem opnieuw opgestart. Nu blijkt het IP adres van de NAS ineens 192.168.2.14 te zijn. Eerst dacht ik nog aan een typefout maar ik heb het correct ingevoerd.

Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik dit herstellen?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:56

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Serieus?

Zet je synology gewoon static op het afres dat je wilt.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

coelho

VanTheManFan

quote:
Tylen schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:21:
Serieus?

Zet je synology gewoon static op het afres dat je wilt.
Dat dacht ik gedaan te hebben door 'm via Binding DHCP aan een IP te koppelen. Dit omdat ik las dat het beter via de router kon dan via de NAS zelf.

• nescafe
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:05
Ik kan me voorstellen dat je fixed ip's op je DHCP-server wilt toewijzen. Zo houd je één apparaat verantwoordelijk voor je adrestoewijzing en minimaliseer je de kans op conflicten.

Heb het hier even getest op een H368N en ook ik kan geen apparaat binden aan 192.168.2.4 (er wordt dan een ander, vrij, ip-adres gebruikt). Binden aan andere ip's (192.168.2.2, 192.168.2.3, 192.168.2.5) lukt wel.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• pekanoot
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 11-12 16:19
Een ip kan maar 1 x worden toegewezen door dhcp, wil je een vast adres toewijzen zal je de router moeten resetten waardoor er nieuwe ip adressen worden toegekend.

• xbeam
quote:
pekanoot schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:49:
Een ip kan maar 1 x worden toegewezen door dhcp, wil je een vast adres toewijzen zal je de router moeten resetten waardoor er nieuwe ip adressen worden toegekend.
Of gewoon wachten tot de lease verlopen is.
Maar je kan op het device zelf een static ip zetten dan wordt het Mac adress gewoon overschreven in de dhcp. Zorgt dat je geen dubbel ip adressen gebruikt zie ik geen probleem en noodzaak om je router te resetten.

xbeam wijzigde deze reactie 20-08-2018 19:31 (5%)

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-12 21:08
quote:
GovertNL schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:10:
[...]

Hier ook heel de ochtend last van een wegvallende verbinding. Ik kijk het ook nog even aan.
Hier ook vanmorgen. Verholpen na een herstart

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:16
Hey, ik heb ineens YouTube op kanaal 201 van de ontvanger zitten. Grappig, daar had ik nog niets over gelezen!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mad-dog
quote:
Hmmbob schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 20:14:
Hey, ik heb ineens YouTube op kanaal 201 van de ontvanger zitten. Grappig, daar had ik nog niets over gelezen!
Dat is inderdaad nieuw in de laatste firmware :)
Dat niet alleen, je kunt hiermee ook casten vanuit Youtube :)

• Cartman!
  • Niet online
quote:
mad-dog schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:05:
[...]
Dat niet alleen, je kunt hiermee ook casten vanuit Youtube :)
Serieus? Heb echt net n Chromecast gekocht met voornamelijk dit doel :/

• mad-dog
quote:
Cartman! schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:44:
[...]

Serieus? Heb echt net n Chromecast gekocht met voornamelijk dit doel :/
Sja.. Nadeel blijft wel dat je de YouTube app op de STB wel open moet hebben staan. In tegenstelling tot een Chromecast die altijd actief is

Edit...
Hoeft niet actief te zijn. M'n vriendin werd ineens boos terwijl ze tv aan het kijken was 😂

mad-dog wijzigde deze reactie 28-08-2018 22:31 (14%)

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:35
Zo waardeloos van KPN...
Ik heb alleen internet en tv van KPN, mobiel heb ik bij T-Mobile na een paar jaar KPN, ivm meer data voor hetzelfde geld.
Ik kan de iTV app niet op mijn werk gebruiken, want dan roept ie dat ik buiten de EU ben, vanwege VPN's van het werk. Probeer ik interactievetv.nl te openen op mijn werklaptop, zelfde probleem.
Ga ik met mijn mobiel van het wifinetwerk af, dan zit ik niet op het KPN-netwerk, en kan ik nog niks zien.
Kortom, ik kan alleen maar thuis tv kijken, waar ik een tv en een laptop heb en dus toch niet gauw op mijn mobiel kijk.
KPN is mij volgend jaar kwijt...

• mad-dog
quote:
Incolumis schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:08:
Zo waardeloos van KPN...
Ik heb alleen internet en tv van KPN, mobiel heb ik bij T-Mobile na een paar jaar KPN, ivm meer data voor hetzelfde geld.
Ik kan de iTV app niet op mijn werk gebruiken, want dan roept ie dat ik buiten de EU ben, vanwege VPN's van het werk. Probeer ik interactievetv.nl te openen op mijn werklaptop, zelfde probleem.
Ga ik met mijn mobiel van het wifinetwerk af, dan zit ik niet op het KPN-netwerk, en kan ik nog niks zien.
Kortom, ik kan alleen maar thuis tv kijken, waar ik een tv en een laptop heb en dus toch niet gauw op mijn mobiel kijk.
Je kunt beter gewoon werken ipv te zeuren over hele logische zaken. Itv online is vanaf moment 1 altijd alleen thuis te gebruiken.

Dat gezegd hebbende. Xs4all gaat webtv op de schop gooien en de mogelijkheden van de app gebruiken, waaronder buitenshuis kijken. Gezien het dezelfde tv dienst is zal kpn dit vermoedelijk ook gaan bieden

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:48

Cerenas

I have to get out of here.

quote:
mad-dog schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Je kunt beter gewoon werken ipv te zeuren over hele logische zaken. Itv online is vanaf moment 1 altijd alleen thuis te gebruiken.

Dat gezegd hebbende. Xs4all gaat webtv op de schop gooien en de mogelijkheden van de app gebruiken, waaronder buitenshuis kijken. Gezien het dezelfde tv dienst is zal kpn dit vermoedelijk ook gaan bieden
De nieuwe iTV Online's zijn voor alle 3 de providers al online toch? Tenminste ze zijn bereikbaar op:
KPN - https://www.interactievetv.nl/
XS4ALL - https://xs4all.interactievetv.nl/
Telfort - https://telfort.interactievetv.nl/

LinkedIn | Twitter | Steam

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
mad-dog schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Maar dat is toch al lang actief: :?
https://www.xs4all.nl/ser...over-de-televisie-app.htm

Recentelijk nog gebruikt vanuit Oostenrijk; werkte prima. :Y

BTW: het WebTV product is idd alleen vanuit het eigen netwerk te gebruiken...

Mooie Plaatjes   

• mad-dog
quote:
Cerenas schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:36:
[...]

De nieuwe iTV Online's zijn voor alle 3 de providers al online toch? Tenminste ze zijn bereikbaar op:
KPN - https://www.interactievetv.nl/
XS4ALL - https://xs4all.interactievetv.nl/
Telfort - https://telfort.interactievetv.nl/
Ik heb geloof ik iets gemist :P . Blijkbaar is er weinig ruchtbaarheid aan gegeven door XS4ALL.
Anyway, getest en werkt prima.
quote:
Incolumis schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:08:
Zo waardeloos van KPN...
Je kan KPN toch niet de schuld geven van het feit dat jouw werk de boel zo heeft ingesteld dat de VPN het doet lijken alsof je buiten de EU bent?
Dat probleem zou je dan bij elke andere provider ook krijgen, welke je ook kiest.

De KPN ITV app op je telefoon zou op elk mobiel netwerk moeten werken. Kan dat niet aan je telefooninstellingen liggen? Of aan T-Mobile?

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 18:35
quote:
Barre73 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:22:
[...]

Je kan KPN toch niet de schuld geven van het feit dat jouw werk de boel zo heeft ingesteld dat de VPN het doet lijken alsof je buiten de EU bent?
Dat probleem zou je dan bij elke andere provider ook krijgen, welke je ook kiest.

De KPN ITV app op je telefoon zou op elk mobiel netwerk moeten werken. Kan dat niet aan je telefooninstellingen liggen? Of aan T-Mobile?
Nee dit ligt echt aan KPN. Toen ik nog een mobiel abbo van KPN had, kon ik er wel mee kijken. Schakelde ik over naar Wifi (niet KPN) dan deed ie het niet.
Hoe moeilijk is het om in de app een GPS-request toe te voegen, zodat ze kunnen zien dat je wel echt in NL bent?

Oke vreemd, ik heb de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu werkte het wel! En er zit inderdaad een soort van GPS-request in om te bepalen dat ik echt in NL ben.
Het zal een bug in de app zijn geweest, gok ik. I take back my words :)

Incolumis wijzigde deze reactie 29-08-2018 12:03 (14%)

• Alex)
Eergisteren heb ik mijn aardlekschakelaar getest. Sindsdien kan ik geen tv meer kijken. -O-

Het kastje (HMB2260) start op, haalt z'n configuratie op, en daar houdt het op. De balk onderin zegt waar ik naar zit te kijken, maar op de tv zie ik enkel zwart beeld. Dit is het geval op alle zenders. De gids doet het, menu's doen het, Netflix en YouTube doen het, alles lijkt het gewoon te doen. Toch heb ik geen beeld.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: stekkers van de STB eruit eruit (power, HDMI), Experiabox herstart, glasvezel-NTU herstart, stekker van de tv eruit, een reset van de STB, maar niets helpt. Bij de systeemtests krijg ik ook geen beeld wanneer er wordt geprobeerd een video af te spelen (statische plaatjes doen het wel).

Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Of is dit kastje dood?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
Alex) schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:22:
Eergisteren heb ik mijn aardlekschakelaar getest. Sindsdien kan ik geen tv meer kijken. -O-

Het kastje (HMB2260) start op, haalt z'n configuratie op, en daar houdt het op. De balk onderin zegt waar ik naar zit te kijken, maar op de tv zie ik enkel zwart beeld. Dit is het geval op alle zenders. De gids doet het, menu's doen het, Netflix en YouTube doen het, alles lijkt het gewoon te doen. Toch heb ik geen beeld.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: stekkers van de STB eruit eruit (power, HDMI), Experiabox herstart, glasvezel-NTU herstart, stekker van de tv eruit, een reset van de STB, maar niets helpt. Bij de systeemtests krijg ik ook geen beeld wanneer er wordt geprobeerd een video af te spelen (statische plaatjes doen het wel).

Hey... ik had exact hetzelfde 2 dagen geleden. Bij 2 kastjes.

Ik heb het opgelost door de herinstallatie van de software, nadat ik bij alles de stekker eruit had getrokken (tegelijk). Na herinstallatie van de software deed hij het beneden weer. En ook boven, terwijl ik daar de software niet opnieuw geïnstalleerd had.

Ik kneep hem een beetje omdat ik de experia box er tussen uit gehaald had en geen zin had om weer te klooien.

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12-12 16:16

Gaitman

The Real One

quote:

En rechtstreeks op de Experiabox aansluiten voor zover dat al niet het geval is. Anders gewoon even KPN bellen.

• Alex)
quote:
Gaitman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

En rechtstreeks op de Experiabox aansluiten voor zover dat al niet het geval is.
Dat zit hij al. Er zitten geen routers tussen.
quote:
Anders gewoon even KPN bellen.
Ik zit momenteel met KPN te chatten, tot nu toe niets meer gedaan dan de stappen die ik al had geprobeerd. Ook heb ik een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar haalt niets uit.

• mad-dog
quote:
Alex) schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:14:
[...]
Dat zit hij al. Er zitten geen routers tussen.

[...]

Ik zit momenteel met KPN te chatten, tot nu toe niets meer gedaan dan de stappen die ik al had geprobeerd. Ook heb ik een andere HDMI-kabel geprobeerd, maar haalt niets uit.
Klinkt als een HDCP probleem. Al andere tv geprobeerd?

STB zal vermoedelijk niet het probleem zijn

mad-dog wijzigde deze reactie 30-08-2018 17:16 (5%)

• Alex)
quote:
mad-dog schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

Ik heb maar één tv in huis :)

Ik heb contact gehad met de klantenservice, daar kwamen ze er ook niet meer uit. "Misschien is hij dood, ik ga een nieuwe laten leveren." was de uitkomst - morgen kan ik een nieuwe ontvanger ophalen bij een servicepunt hier in de buurt. Hopelijk lost dat het op.

• mad-dog
quote:
Alex) schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb maar één tv in huis :)

Ik heb contact gehad met de klantenservice, daar kwamen ze er ook niet meer uit. "Misschien is hij dood, ik ga een nieuwe laten leveren." was de uitkomst - morgen kan ik een nieuwe ontvanger ophalen bij een servicepunt hier in de buurt. Hopelijk lost dat het op.
Geen monitor met HDMI aansluiting?

• Alex)
quote:
mad-dog schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:19:
[...]

Geen monitor met HDMI aansluiting?
Oh, goede. Daar had ik niet aan gedacht.

Die ga ik nog wel eens even proberen :)

• mad-dog
quote:
Alex) schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:19:
[...]
Oh, goede. Daar had ik niet aan gedacht.

Die ga ik nog wel eens even proberen :)
Dat, en je zou kunnen proberen de tv nog eens volledig spanningsloos te maken

• Alex)
quote:
mad-dog schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:21:
[...]

Dat, en je zou kunnen proberen de tv nog eens volledig spanningsloos te maken
Dat had ik geprobeerd maar maakte geen verschil.

De STB aan een monitor (Dell U2414h, die snapt HDCL) hangen levert helaas ook niks op.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
mad-dog schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:15:
[...]

STB zal vermoedelijk niet het probleem zijn
Wat is dan exact het probleem... Want ik dacht als ik wel de balk zie en het menu kan openen, heb ik beeld en kan het dus niet aan de TV en/of kabel liggen. Maar begrijp dat dit niet zo is?

• AvK
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

AvK

Ready Set Go

STB resetten. Opnieuw de software laden. Gele knop geloof ik.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• mad-dog
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Wat is dan exact het probleem... Want ik dacht als ik wel de balk zie en het menu kan openen, heb ik beeld en kan het dus niet aan de TV en/of kabel liggen. Maar begrijp dat dit niet zo is?
Voor live beeld is HDCP noodzakelijk, voor de rest van de interface is dit niet verplicht, vandaar dat er op die plekken wel beeld is.
Niet werkende hdcp kan een flink aantal oorzaken hebben, bekabeling, hardware...

• mad-dog
quote:
AvK schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:42:
STB resetten. Opnieuw de software laden. Gele knop geloof ik.
Dat heeft hij al gedaan |:(
quote:
Cyberpope schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Heb je een full HD tv/monitor er op aangesloten?
Ik had hetzelfde toen ik een decoder verhuisde van beneden(full HD) naar boven (HD ready). Aangezien de decoder nog stond ingesteld op 1080 kon de TV boven geen beelden weergeven. Alleen een menu.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:56

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Dat is een igmp proxy probleem op je experiabox. Haal je box even van stroom (even laten rusten) en start hem weer op. Misschien kan je de box helemaal resseten? (Ik gebruik hem niet dus heb geen verstand van die experiabox).

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

quote:
Barre73 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:26:
[...]

Heb je een full HD tv/monitor er op aangesloten?
Ik had hetzelfde toen ik een decoder verhuisde van beneden(full HD) naar boven (HD ready). Aangezien de decoder nog stond ingesteld op 1080 kon de TV boven geen beelden weergeven. Alleen een menu.
Bij mij was het al opgelost...

• Alex)
quote:
Tylen schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:31:
Dat is een igmp proxy probleem op je experiabox. Haal je box even van stroom (even laten rusten) en start hem weer op. Misschien kan je de box helemaal resseten? (Ik gebruik hem niet dus heb geen verstand van die experiabox).
Ook geprobeerd, haalde allemaal niks uit.

Zelfs m'n EB heeft een factory reset gehad (dag portforwards) zonder dat het iets opleverde. :N

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:06
quote:

Toevallig een paar dagen geleden precies hetzelfde, ook de stroom er volledig afgeweest en sindsdien geen beeld meer op de interface na. EB volledig gereset, verschillende kabels geprobeerd maar helaas.. ik heb twee itv-kastjes in huis waarvan er maar één aangesloten was ttv de stroomonderbreking, maar op beide geen beeld meer. Lijkt dus ergens mis te gaan in de EB (of het glasvezelkastje?) en niet met het itv-kastje zelf :?

Ik ben benieuwd wat KPN als oplossing geeft..

the stuarts are singing, as we dive into the height, the soundtrack of our live

• Alex)
Ik heb een paar afwijkende instellingen op mijn EB: andere DHCP range (10.*) en een andere primary DNS server. Daarmee heeft het ruim 3 jaar gewerkt, en de EB is wel eens vaker gepowercycled.

Ik hoop dat de STB-swap het bij mij oplost. Anders wordt het een swap van de EB... met als risico dat ik dan een v9 krijg? :P

• xminator
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
Zit al 2 maanden te wachten totdat kpn/reggefiber het ntu kastje komen plaatsen, paar minuutjes werk zou je denken... nog steeds hebben ze geen indicatie wanneer ze zouden langskomen. Wat een kak bedrijf is kpn dan ook.

Dan toch maar voor ziggo kiezen.

• Alex)
Heb je die NTU al wel in huis? Dan lekker zelf erop klikken, er staan genoeg video's op YouTube ;)

quote:
xminator schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:47:
Zit al 2 maanden te wachten totdat kpn/reggefiber het ntu kastje komen plaatsen, paar minuutjes werk zou je denken... nog steeds hebben ze geen indicatie wanneer ze zouden langskomen. Wat een kak bedrijf is kpn dan ook.

Dan toch maar voor ziggo kiezen.
Wat is er aan de hand dan? Is dat niet gewoon een monteur van KPN?
Dat kan niet zomaar 2 maanden duren. Dan is er iets bijzonders..

• xminator
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:18:
[...]

Wat is er aan de hand dan? Is dat niet gewoon een monteur van KPN?
Dat kan niet zomaar 2 maanden duren. Dan is er iets bijzonders..
FTU moet er ook op. Glasvezel kabel ligt ook al meer dan twee maanden in het huis.

Betreft gewoon incompetentie van de medewerkers. Elke medewerker zegt iets anders. Reggefiber zegt iets anders. Maar eindsaldo geen vooruitgang in te krijgen.

• Alex)
Update: nieuwe STB is binnen. Ik heb nu een HMB2260 V2 gekregen. Geen idee of er verschillen zijn met de v1?

Het belangrijkste: hij doet het. Ik heb weer tv. :)

quote:
xminator schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

FTU moet er ook op. Glasvezel kabel ligt ook al meer dan twee maanden in het huis.

Betreft gewoon incompetentie van de medewerkers. Elke medewerker zegt iets anders. Reggefiber zegt iets anders. Maar eindsaldo geen vooruitgang in te krijgen.
DM je adresgegevens maar even. Ik zal kijken of ik die order een schop kan geven.

• Gaitman

Gaitman

The Real One

quote:
Alex) schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:56:
Update: nieuwe STB is binnen. Ik heb nu een HMB2260 V2 gekregen. Geen idee of er verschillen zijn met de v1?

Het belangrijkste: hij doet het. Ik heb weer tv. :)
Mooi dat het weer werkt het enige verschil is dat de v2 geen SSD/HD heeft voor timeshift. Dat word allemaal in de KPN cloud gedaan.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gaitman Volgens mij hebben de STBs die KPN gebruikt sinds 2011, nog nooit een SSD/HDD aan boord gehad...

Jaren geleden had ik een 1853, daarna een VIP1853 en vervolgens een 2260/2952. Live TV pauzeren gebruikt het interne geheugen van die box, niet de cloud, noch een interne SSD/HDD.

Alleen de 1960/1963 zijn korte tijd geleverd met een interne schijf; vandaar ook het veel hogere energieverbruik.

FYI:
https://www.kpn.com/faq/8090

Mooie Plaatjes   

• Gaitman

Gaitman

The Real One

quote:
ehtweak schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:57:
@Gaitman Volgens mij hebben de STBs die KPN gebruikt sinds 2011, nog nooit een SSD/HDD aan boord gehad...

Jaren geleden had ik een 1853, daarna een VIP1853 en vervolgens een 2260/2952. Live TV pauzeren gebruikt het interne geheugen van die box, niet de cloud, noch een interne SSD/HDD.

Alleen de 1960/1963 zijn korte tijd geleverd met een interne schijf; vandaar ook het veel hogere energieverbruik.

FYI:
https://www.kpn.com/faq/8090
Ja ik bedoelde geheugen. Ik verwarde het met de oudere boxen. En dat (extra) geheugen heeft de v2 niet.

• droner
  • Laatst online: 11-12 04:01
Blokada werkt niet lekker met de EB, iemand een idee waarom / hoe te fixen?

Het gaat om Blokada op onze Android telefoons, via de EB WiFi.

Het grappige is: achter de EB heb ik nog een klein routertje hangen wat ook een WiFi netwerkje maakt, als ik via dat netwerk verbonden ben heb ik totaal geen problemen. Via de EB WiFi echter willen een hoop apps helemaal niet meer laden als Blokada aanstaat. Probeert KPN wellicht advertentieblokkers te saboteren oid? Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

• wimpie007
  • Laatst online: 12-12 21:00
Iemand een suggestie om dit te verhelpen?

Lijkt erop dat iets ervoor zorgt dat de EB V10 na een tijdje mijn 500mbit niet meer pakt
Ik heb wel gewoon 1GB netwerkverbinding en als ik de EB reboot haal ik wel weer 500 in de speedtest
Heeft jaren zo stabiel gedraaid al

wimpie007 wijzigde deze reactie 09-09-2018 01:47 (7%)

• scubamichel
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:16
Ik kreeg gisteravond toen ik Netflix op de STB wilde openen een '502 bad gateway nginx' melding. Iemand een idee hoe ik van deze melding af kan komen en weer netflix kan kijken? Ik kan wel gewoon televisie kijken maar kan geen van de extra services/apps bekijken.

NB: Ik gebruik de standaard setup met de EB. Vanavond de STB maar eens opnieuw opstarten.

Na het uit en aanzetten werkte e.e.a. weer naar behoren. De andere STB had overigens geen last van het fenomeen.

scubamichel wijzigde deze reactie 10-09-2018 21:25 (29%)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:16
Je gebruikt een andere setup dan de standaard Experiabox?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10:16
Goede avond,

Misschien een stomme vraag maar waarom kan ik niet een standaard internet verdeler gebruiken voor mijn verbinding?

Ik heb vanaf de experiabox een direct internet lijn naar boven toe. Deze wil ik graag verdelen in één voor iTV en één voor de pc.

Ik lees op het forum van KPN dat ik daar een speciale switch voor moet kopen?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:33
RBN026 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:04:
Goede avond,

Misschien een stomme vraag maar waarom kan ik niet een standaard internet verdeler gebruiken voor mijn verbinding?

Ik heb vanaf de experiabox een direct internet lijn naar boven toe. Deze wil ik graag verdelen in één voor iTV en één voor de pc.

De gebruikte switch moet enkel IGMP snooping ondersteunen, heel speciaal is dat verder niet. Gewoon in de specificaties kijken en dan moet het goed komen.

Als je een switch zonder IGMP snooping pakt kun je inderdaad ongewenste effecten krijgen.

• Luchtbakker
  • Nu online
RBN026 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:04:
Goede avond,

Gebruik je een domme switch dan heb je nergens last van, maar gebruik je een managed router (dus iets met een interface of dat in te stellen is) dan moet het IGMP-Snooping ondersteunen. Anders krijg je haperende tv, en werken on demand functies niet.

• Luchtbakker
  • Nu online
wimpie007 schreef op zondag 9 september 2018 @ 01:46:
Iemand een suggestie om dit te verhelpen?

Lijkt erop dat iets ervoor zorgt dat de EB V10 na een tijdje mijn 500mbit niet meer pakt
Ik heb wel gewoon 1GB netwerkverbinding en als ik de EB reboot haal ik wel weer 500 in de speedtest
Heeft jaren zo stabiel gedraaid al
Heb helaas dit ook met de v10 box. Factory reset heeft een paar dagen gewerkt maar helaas kom ik nu niet verder dan 250mbit download en 400 upload terwijl dit altijd strak 500/500 was.

Ook heb ik veel moeite met laden van video content. Ook met enige regelmaat diverse sites die nauwelijks tot niet laden.

Binnenkort maar een melding van maken denk ik.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:33
michelsoe12 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:13:
[...]

Gebruik je een domme switch dan heb je nergens last van, maar gebruik je een managed router (dus iets met een interface of dat in te stellen is) dan moet het IGMP-Snooping ondersteunen. Anders krijg je haperende tv, en werken on demand functies niet.
Nee dat klopt niet wat je nu zegt, ook een 'domme' switch moet altijd IGMP snooping ondersteunen in de routed ITV setup die KPN gebruikt. Of een switch managed of unmanaged is maar daarvoor niets uit.

Met elke switch zonder IGMP snooping waar je gemixt zowel settopboxen en andere clients op aansluit kun je de genoemde problemen krijgen. Al zal het niet altijd gebeuren, dat is afhankelijk van het gebruik en wat je precies voor apparaten aansluit.

• wimpie007
michelsoe12 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:17:
[...]

Heb helaas dit ook met de v10 box. Factory reset heeft een paar dagen gewerkt maar helaas kom ik nu niet verder dan 250mbit download en 400 upload terwijl dit altijd strak 500/500 was.

Ook heb ik veel moeite met laden van video content. Ook met enige regelmaat diverse sites die nauwelijks tot niet laden.

Binnenkort maar een melding van maken denk ik.
Hmz klink niet best en het vreemde was toen ik zei dat ik dat liever niet deed een factory reset dat ze konden melden dat ze al mijn settings en port forwarding bij hun hadden staan? Wtf!

En hij kon ook zien wat voor apparaten eraan hingen en dat er ook nog een router tussen zat

• VonFoX
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-10 17:16

VonFoX

Las noches de Diciembre

michelsoe12 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:17:
[...]

Dat had ik ook, youtube bv deed het niet op iPhones. Toen in de EP IPV6 uitgezet en problemen opgelost.

Yo.

Wat is een "EP" ?

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
Gokje: Experia Box, met een typefoutje.

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:58
Ik heb een probleempje met iTV op mijn glasvezel aansluiting in mijn nieuwe huis. In mijn vorige huis had ik een Asus router waar ik TV keek doordat ik Vlans gesplitst had. Dat werkte prima, maar toen ik ging verhuizen wilde ik ook de stap maken naar wat beter netwerk spul, dus in mijn nieuwe huis heb ik alle Unify spullen gezet. Ik heb gekozen voor de routed mode omdat dat de way to go is en de andere methode op den duur uitgefasseerd zal worden en ik dan MeerTv zoals Netflix kan gebruiken op de SetOpBox.

Uiteindelijk na veel gepiep heb ik het werkend gekregen dat ik internet en TV. Het was even wat gedoe om de juiste settings in de config.gateway.json te krijgen en die vanuit Docker in de controller te krijgen. Ik heb de config van Bas Meerman gebruikt (https://github.com/basmeerman/unifi-usg-kpn). Die heb ik maar op 2 plekken (KPN credentials en IP range intern) aangepast en de rest in takt gehouden. Uiteindelijk heb ik het updatescript via Cron voor de NextHop ook nog in de config gezet, waardoor die nu elke 15 minuten worden gedraaid. Ik dacht dat alles nu goed werkte.

Echter, kwam ik er gisteren achteren dat pauzeren van Tv niet meer werkt. Als ik dat doe en daarna weer op play drukt dan werkt dat niet. Dan komt die met een vage foutmelding, waardoor ik overmoet naar live tv. Op internet zag ik dat dit met IGMP te maken kan hebben. Echter werkt de rest van de routed tv etc wel allemaal perfect.

Hebben jullie een idee? Moet ik nog iets extra's doen voor pauzeren van iTV?

• wimpie007
Helemaal klaar met KPN....

Ik had pas problemen met soms terugschakelen naar 100 ipv 500Mbit
Dus ik gebeld met de klantenservice kreeg ik een of andere nitwit die alles beter leek te weten dan ik...

Dus hij raadde me aan op een factory reset te doen. Ik gaf aan dat liever niet te doen omdat ik super veel custom settings en port forwarding had gedaan en dat ik het nog steeds dom vind dat je die config niet kan exporteren. Hij zei nee die settings backuppen we allemaal. Ik zei nou dan doe ik dat evt zelf wel een keer als ik alle settings heb opgeschreven

Dus ik slinger 5 dagen later, gisteren mijn XBox aan en was mijn NAT strict.

Dus ik naar mijn modemlinlog: Kom ik op een pagina waar stond " U gebruikt nu het standaardwachtwoord, laat het wachtwoord leeg en verander daarna uw wachtwoord"

Nu blijkt: Die nitwit van de KS heeft dus zonder mijn toestemming een reset gedaan.
En jullie raden het al: Al mijn instellingen weg!

En ik heb bijna een week met een open modem aan het internet gehangen!

Boos gebeld en ze kon idd zien dat hij dat gedaan had.....
Op de vraag wie mijn tijd ging vergoeden voor het doen van alle settings kon ze melden dat ze daar niks voor konden betekenen

wimpie007 wijzigde deze reactie 18-09-2018 12:00 (8%)

Pagina: 1 ... 80 ... 84 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True