Vandaag (25-10-2017) was mijn geplande overgang van onsbrabantnet naar KPN, helaas na een dag nog steeds geen diensten...
Vannacht rond 02.45 gingen mijn OBN diensten offline.
Monteur kwam om 09.00 langs maar de opgestuurde genexis ntu pastte niet op mijn ftu, gelukkig had de monteur een andere bij en al snel was alles aangesloten.
Helaas kwam het modem niet online en monteur vertrok met melding dat alles goed zou komen in de loop van de ochtend. Met moeite de neiging om meteen klantenservice te bellen weten te onderdrukken tot 12.00. "geen probleem meneer, ik zie dat het in 1 systeem goed staat maar in het andere niet, komt in de loop van de middag vanzelf goed..."
Jullie voelen hem al aankomen, kwam niet goed, weer bellen, zelfde verhaal over twee systemen, ticket aanmaken en in ieder geval afwachten tot na 20.30.
Heerlijk uit eten geweest, 21.50 thuis, geen internet, bellen, systemen verhaal, helaas wachten op ticket en anders morgen rond de middag bellen voor status.
Tijdens een van de telefoontjes wel een gratis gs105e weten te scoren omdat ik 3 ontvangers
gebruik klaar heb liggen om te gebruiken.
Ik heb de monteur en alle klantenservice medewerkers gevraagd of het probleem kan zitten in de ntu die de monteur uit zijn auto heeft gehaald en dus niet aan mijn aansluiting gekoppeld zat, voor zover dat opgaat, allemaal zeiden ze dat ze er vanuit gingen dat dat het wel niet zou zijn...
Zou dat het toch kunnen zijn? Of gaat er toch iets mis met het profiel van de experia/aansluiting? Wie heeft iets vergelijkbaars meegemaakt en hoe lang duurde het voor het opgelost was?
Ondertussen heb ik vandaag de hele dag met 3 kinderen thuis gezeten zonder diensten en wacht mijn vriendin morgen hetzelfde lot, ik hoop voor haar dat het morgenochtend snel opgelost is
edit:
vanochtend (26-10-2017) voor het werk om zo veel mogelijk uit te sluiten nog snel de andere vezel geprobeerd maar daar kwam helemaal geen signaal op.
Zojuist ben ik gebeld door KPN met de melding dat ze verwachten dat het in de POP niet goed zit en dat ze Reggefiber aan gaan sturen. Medewerkster hoopte dat het vandaag nog ging lukken...
edit2:
Vandaag dus niet gelukt, afspraak staat voor morgenmiddag (27-10-2017) gepland, Reggefiber wilde er volgens KPN ook nog niets aan doen omdat er wel licht op de kabel staat dus er komt een KPN monteur...
edit3:
Monteurs zijn zojuist (27-10-2017 15.00 - 16.30) geweest, alles vervangen in de meterkast, uiteindelijk naar de POP waar de gbic defect bleek te zijn. Thuis iedereen happy, alles werkt, kan ik het straks als ik thuis kom weer gaan slopen om van de Experia af te komen
[
Voor 17% gewijzigd door
db I Delirium op 27-10-2017 16:31
. Reden: Extra info ]