[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:14:
[...]
Allemaal lastige dingen die veroorzaakt worden door die verplichte plaatsing naast de FTU van Reggefiber. En je kan dus niet even makkelijk 1 UTP kabel naar de woonkamer trekken en daar de Draytek plaatsen. Of eventueel een switch in de woonkamer aansluiten met die UTP kabel (want de poorten op de Draytek zijn afzonderlijk bedoeld voor TV en internet en niet uitwisselbaar zoals bij KPN)
Ik ben een cable cutter dus waar er hoeft helemaal niets naar mijn tv toe :X. Die gedeelde poorten zijn als je wel tv kijkt een mooie feature, daar denk ik zonder TV niet aan :)
clockw1ze schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:09:
Zo. KPN monteur vandaag geweest, de Experiabox V9 helemaal getest etc en die snelheid was om te huilen via WiFi werd er maar 20mb down/up gehaald (heb 100/100 verbinding). Zonder moeite liep die naar z'n busje en ruilde de V9 om voor een V10 :D Nu via WiFi 95mb down en 170 up (somehow hoger dan de 100 die k zou moeten halen)
In mijn regio mogen monteurs geen v9 voor een v10 meer ruilen. Monteurs worden er op afgerekend als er "zomaar" geruild wordt en het modem werkte (= klant niet offline).

Omdat mijn wifi traag is wordt er een wifi versterker te koop aangeboden als oplossing. Mijns inziens (zoals eerder besproken) is dit non-conform tov de "supersnelle wifi" waar over gesproken wordt op de verkoopsite.

Vooralsnog merk ik dat het een ex-staatsbedrijf is "Ja ik zie dat ook staan. Dat klopt niet. Het staat er wel maar dat is een andere afdeling die de marketing doet" 8)7
En hoe goed doet wifi het? Tja het is 2.4 GHz… Dus op korte afstand 20-30 mbit/s met elke paar minuten een hikje, dat krijg je in een drukke omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
ANdrode schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:51:
[...]

Ik ben een cable cutter dus waar er hoeft helemaal niets naar mijn tv toe :X. Die gedeelde poorten zijn als je wel tv kijkt een mooie feature, daar denk ik zonder TV niet aan :)

[...]
Wat is een cable cutter??

Wat die monteurs betreft: dat is niet regionaal gebonden maar geldt voor alle monteurs.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
"Cutting the [tv] cord". Iemand die geen (lineair) TV abonnement meer heeft maar gebruik maakt van alternatieven (in mijn geval: streaming diensten)
Wat die monteurs betreft: dat is niet regionaal gebonden maar geldt voor alle monteurs.
Dat leek mij ook logischer maar ik had alleen n=1 ervaring in een bepaalde regio.

Buiten mijn persoonlijke mening die is duidelijk vind ik het een logische zet vanuit KPN. Minder "verbruik" van hardware en op deze manier kom je van magazijnen vol V9's af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:39:
[...]

"Cutting the [tv] cord". Iemand die geen (lineair) TV abonnement meer heeft maar gebruik maakt van alternatieven (in mijn geval: streaming diensten)
Aha.... ik vermoedde al zoiets. Dan kan Vodafone inderdaad prima voor jou voldoen (mits wifiservice goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Chip. schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:00:
Iemand hier problemen met interactieve TV van KPN? Ik lees via nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommige gebruikers... dat er internet problemen zijn. Echter heb ik gewoon internet op mijn computer alleen krijg ik bij zowel de Windows 10 app als de website de melding "Er is momenteel geen verbinding met uw thuisnetwerk. Live tv-kijken is daarom niet mogelijk."

Iemand een idee?
Door een update van 5 december maaken Windows 10 gebruikers geen verbinding met het netwerk. Dit is een wereldwijd probleem en geld voor iedere installatie behalve de Engelse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 19:30
Oh man. Vorige maand mijn abonnement "KPN Alles-in-1 Glasvezel Premium" verlengd, omdat ze me dan een leuke korting konden geven op mijn kosten.

Nu blijkt achteraf dat ze me hebben overgezet op "KPN Alles-in-1 Premium", wel met de eerste 6 maanden 35 euro korting. De snelheid was van 500/500 terug gezet op 60/6 en nu is na de actie periode mijn abonnement prijs met 10 euro in de maand gestegen.

Ik klim weer in de chat, want dit was niet wat ik besteld heb. Ik heb een simpele verlenging met korting aangevraagd, niet een aanpassing van abonnement + prijsverhoging + snelheidsaanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
sorted.bits schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 06:34:
Oh man. Vorige maand mijn abonnement "KPN Alles-in-1 Glasvezel Premium" verlengd, omdat ze me dan een leuke korting konden geven op mijn kosten.

Nu blijkt achteraf dat ze me hebben overgezet op "KPN Alles-in-1 Premium", wel met de eerste 6 maanden 35 euro korting. De snelheid was van 500/500 terug gezet op 60/6 en nu is na de actie periode mijn abonnement prijs met 10 euro in de maand gestegen.

Ik klim weer in de chat, want dit was niet wat ik besteld heb. Ik heb een simpele verlenging met korting aangevraagd, niet een aanpassing van abonnement + prijsverhoging + snelheidsaanpassing.
Stond dat niet in de bevestigingemail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Het is geen probleem om na de actie periode weer terug te gaan naar alles in een standaard of instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag gebeld met KPN om mijn alles-in-1 abbo te verlengen en zo te profiteren van de actiekorting. De medewerker vertelde mij dat dat sinds mei niet meer mogelijk is....
Wat ik ook zei....hij bleef erbij dat verlengen niet meer kan .....😕

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Roelos schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:42:
Vandaag gebeld met KPN om mijn alles-in-1 abbo te verlengen en zo te profiteren van de actiekorting. De medewerker vertelde mij dat dat sinds mei niet meer mogelijk is....
Dan moet je je laten door verbinden met de afdeling opzeggingen. Die doen het wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Roelos schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:42:
Opnieuw even bellen, andere medewerker die het wel kan? Zo te lezen kon het nog wel. :?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nog meer mensen hier televisie storing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 15:37
Tylen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:56:
Nog meer mensen hier televisie storing??
Nope hier niet! Alles-In-1 Glas Standaard. Omgeving Kampen.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Net alles gereset (reset knop op de experiabox). Daarna de tv kastjes opnieuw ingeladen (2x geel) en nu doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Tylen schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 17:32:
Net alles gereset (reset knop op de experiabox). Daarna de tv kastjes opnieuw ingeladen (2x geel) en nu doet alles het weer.
Ik dacht dat jij alles achter de ERL had zitten?
heb je het weer terug gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Iemand hier een Experiabox (bij voorkeur de V9) i.c.m. de Devolo adapters van KPN? Welke Forwards zijn er op die Experiabox allemaal ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:10
Halleluja!

Nadat de verbinding was opgeleverd, doch door een administratieve fout weer uit de centrale getrokken is het zojuist alsnog/wederom gerepareerd.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5872048593.png

De 8e monteur loste het op. Hij was er voor de derde keer :+

[ Voor 11% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-12-2016 18:41 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobinF schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:21:
Iemand hier een Experiabox (bij voorkeur de V9) i.c.m. de Devolo adapters van KPN? Welke Forwards zijn er op die Experiabox allemaal ingesteld?
Wat hebben Devolo adapters (homeplugs?) met Forwards (port forwarding?) te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

NiGeLaToR schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:11:
Halleluja!

Nadat de verbinding was opgeleverd, doch door een administratieve fout weer uit de centrale getrokken is het zojuist alsnog/wederom gerepareerd.

[afbeelding]

Nou snap ik waarom ik deze gasten tegenkwam vandaag!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bhamers/Site%20Fanfare/Fanfare%201.jpg

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat :P

[ Voor 19% gewijzigd door Joepla op 12-12-2016 20:27 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NiGeLaToR schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:11:
Halleluja!

[afbeelding]

Gefeliciteerd met je verbinding!!!!

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:02:
[...]

Gefeliciteerd met je verbinding!!!!
Joepla schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:26:

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat :P
Nu alleen de volgende uitdaging :)

Ik heb alles werkend, Experiadingest en de tv toestand - werkt.

Vervolgens wil ik de Experiabox vervangen door de Asus RT-AC87U.
Dus, ik maak een PPPoE verbinding aan met de volgende gegevens:

11-12-EA-89-33-74@internet
-> klopt met de experiabox

Wachtwoord:
kpn
-> experiabox heeft 6 bolletjes als wachtwoord. Kan niet zien wat erin zit.

En helaas blijft de router nu hangen met het maken van de verbinding. Het lijkt me dat ik eerst een PPPoE verbinding moet kunnen opbouwen voor ik me pas zorgen om de Vlan tagging hoef te maken? Die heb ik ook volgens de diverse guides ingesteld, maar dit werkt vooralsnog niet.

Ik kloon overigens het macadres van de experiadingest niet, maar dat hoeft niet c.q. lijkt niets uit te maken.

Wellicht zie ik wat over het hoofd? Wachtwoord niet goed?
_Piwi_ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:56:
[...]

Username is het mac adres van de experiabox @internet (dus: 00-00-00-00-00-00@internet) en wachtwoord "kpn".

Je moet wel een keer je experiabox volledig aangesloten hebben zodat internet, IPTV en telefonie werkt. Anders krijgt KPN geen "groen lampje" en blijft de monteur terugkomen ;)
Nog suggesties voor een ander wachtwoord? :P

EDIT: joh, VLAN settings DO matter. Nadat ik dit toch maar weer heb veranderd ben ik spontaan online.

[ Voor 19% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-12-2016 21:43 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ww kan ook een variant van welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:25:
Ww kan ook een variant van welkom zijn.
Ene site staat dat wachtwoord er niet toe doet, andere weer wel. Merkwaardig, gebruik toch echt dezelfde instellingen. Zal ze wel even uploaden.

edit: gelukt, thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-12-2016 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
Dj-sannieboy schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:58:
[...]

Wat hebben Devolo adapters (homeplugs?) met Forwards (port forwarding?) te maken?
Nou, het blijkt dat de EB V9 zelf de TR-069 poort opent voor die Devolo's zodat Helpdesk medewerkers de adapter kunnen herstarten. En persoonlijk heb ik daar mijn twijfels bij.

Zie: Dit topic op het KPN Forum
En geef gerust je mening, ten slotte is het een forum voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RobinF schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:12:
Nou, het blijkt dat de EB V9 zelf de TR-069 poort opent voor die Devolo's zodat Helpdesk medewerkers de adapter kunnen herstarten. En persoonlijk heb ik daar mijn twijfels bij.

Dat is best wel matig.

Mijn ervaring is dat in dit soort embedded apparaten* relatief makkelijk (O(dagen) aan tijd) fouten te vinden zijn als je eenmaal bij de web-interface kan.

Ik zou zo'n ding nooit vanaf het internet beschikbaar maken & dat doet zo'n V9 dus wel voor je :/

*: Alleen niet gelukt bij Ziggo modem (niet geprobeerd) en Vodafone Femtocell (firmware niet beschikbaar, geen zin om open te schroeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op maandag 12 december 2016 @ 23:12:
[...]

Ik vind dit best wel slecht... :(

Je gaat toch niet de http port openzetten om de adapter te kunnen resetten. Ik heb er ook al nooit van gehouden dat ze zo in je router kunnen.

Ik hoop niet dat dit ook aan de orde is bij originele devolo's en de v10...

Op deze manier kan iedereen wel heel erg makkelijk in je netwerk komen.

En inderdaad, net als op het kpn forum: Wat gebeurt er met de ww? Gaat alles over http? Als dat zo is, dan kan iedereen inloggen op die dingen en dus het netwerk.

Laten we dan nog maar niet zeuren over de naam...

[ Voor 14% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-12-2016 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05-2023
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:22:
[...]

Je gaat toch niet de http port openzetten om de adapter te kunnen resetten. Ik heb er ook al nooit van gehouden dat ze zo in je router kunnen.

En inderdaad, net als op het kpn forum: Wat gebeurt er met de ww? Gaat alles over http? Als dat zo is, dan kan iedereen inloggen op die dingen en dus het netwerk.

En dan vinden ze het gek dat mensen eigen routers/modems gaan plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:22:
[...]

Zoals ik het zie gaat alles over HTTP, als je handig bent met wireshark zou je eventueel de inloggegevens kunnen afluisteren wanneer zo'n helpdesk medewerker die adapters herstart.

Ik ben erg benieuwd of dit ook bij de originele Devolo adapters, en andere Experiaboxen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:57:
[...]

Zoals ik het zie gaat alles over HTTP, als je handig bent met wireshark zou je eventueel de inloggegevens kunnen afluisteren wanneer zo'n helpdesk medewerker die adapters herstart.

Ik ben erg benieuwd of dit ook bij de originele Devolo adapters, en andere Experiaboxen het geval is.
Ik heb thuis een stel originele en een v10. Ik zal vanmiddag eens kijken. Ik denk het niet, want alles gaat gewoon over port 80. En die is al in gebruik voor de nas om http verzoeken om te zetten naar https.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
KPN wilde me via Twitter overigens niet echt helpen met een eigen router, gaat schijnbaar min of meer tegen de voorwaarden in. Helaas voor hun kan hun router 100 en 1 dingen niet die ik nu wel gebruik, onder andere voor betere beveiliging en inrichting van m'n eigen IoT en domotica, maar daarbij maak je je klanten ook kwetsbaar door allemaal dezelfde zooi te gebruiken. Laat staan door dan ook nog eens poortjes open te zetten voor beheer op afstand van apparatuur bij mensen thuis. Grijs gebied.

Nu mijn RT-AC87U router werkt direct op de NT heb ik m'n netwerkje weer deels hersteld. Doordat ik nu 2-3 poortjes op m'n Asus kan gebruiken kan ik nog niet alles aansluiten, dus heb een wat betere simpele doch manageble switch besteld met 16 poorten. Verder valt het volgende op met het gebruik van de Asus router ipv de Experiabox:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5873838375.png

Download wilde eerst niet boven de 250mbit, maar nadat ik h/w NAT weer heb aangezet (heeft wat nadelen met filtering van verkeer wat dan minder/niet goed werkt in de Asus) haal ik de volle 500mbit down. En iets meer up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RobinF schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:57:
[...]

Ligt een beetje aan de authenticatie.

Bij Vodafone werd er digest authenticatie gebruikt en kon je geen downgrade doen naar basic. Bij de Devolo's is dat de vraag en moet er iemand (1) eerst met wireshark kijken wat er bij TR-69 requests preceis gestuurd wordt (2) kijken of je een downgrade kan doen naar basic en (3) kijken of de daemon niet gewoon vulnerable is, want daar hadden veel TR-69 implementaties last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:57:
KPN wilde me via Twitter overigens niet echt helpen met een eigen router, gaat schijnbaar min of meer tegen de voorwaarden in. Helaas voor hun kan hun router 100 en 1 dingen niet die ik nu wel gebruik, onder andere voor betere beveiliging en inrichting van m'n eigen IoT en domotica, maar daarbij maak je je klanten ook kwetsbaar door allemaal dezelfde zooi te gebruiken. Laat staan door dan ook nog eens poortjes open te zetten voor beheer op afstand van apparatuur bij mensen thuis. Grijs gebied.

Nu mijn RT-AC87U router werkt direct op de NT heb ik m'n netwerkje weer deels hersteld. Doordat ik nu 2-3 poortjes op m'n Asus kan gebruiken kan ik nog niet alles aansluiten, dus heb een wat betere simpele doch manageble switch besteld met 16 poorten. Verder valt het volgende op met het gebruik van de Asus router ipv de Experiabox:

[afbeelding]

Download wilde eerst niet boven de 250mbit, maar nadat ik h/w NAT weer heb aangezet (heeft wat nadelen met filtering van verkeer wat dan minder/niet goed werkt in de Asus) haal ik de volle 500mbit down. En iets meer up!
Voortaan dus via twitter of de webcare vragen stellen, niet via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

NiGeLaToR schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:38:
[...]
Ene site staat dat wachtwoord er niet toe doet, andere weer wel. Merkwaardig, gebruik toch echt dezelfde instellingen. Zal ze wel even uploaden.

edit: gelukt, thanks!
Was het toch "kpn"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Er staat nu: welkom1

Geen idee of dit wat uitmaakt, had het idee van niet maar ga het nu even niet proberen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

NiGeLaToR schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:45:
[...]
Er staat nu: welkom1

Geen idee of dit wat uitmaakt, had het idee van niet maar ga het nu even niet proberen :P
Snap het, thanks. Gaat het archief in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Joepla schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:46:
[...]

Snap het, thanks. Gaat het archief in ;)
Das ook top, zo bouwt zich een mooie knowledgebase op.

ASUS RT-AC87U instellingen KPN Glasvezel:

Macadres-met-streepjes-ertussen@internet
Wachtwoord:
welkom1

En dan bij IPTV settings onder lan de instellingen van de vlan's goed, dat leek de doorslag te geven waarna het werkte. Deze settings duren een eeuwigheid om in te stellen, maar krijg tijdens de wijziging in ene uptime telefoontje dat ik weer online was.

Select ISP Profile

Internet VID 6 
LAN port 4 VID 4 
LAN port 3 VID 3

Ik had dus bedacht om op poort 3 ook VID 6 te doen.. maar dat werkt dus niet bij mij. Ik heb maar 1 tv poortje nodig, rest mag internet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 13-12-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Het viel me trouwens op dat de Netflix app op de settopbox van KPN geen DD5.1 ondersteund.

Hoe slecht is dat?!

Heb even snel zitten googelen en het lijkt er op dat het by design is.
Snap niet dat die keuze gemaakt is.

Nu maar even gaan zoeken of ik Netflix op de een of andere manier op mijn KodiBuntu HTPC kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb tegenwoordig mijn ASUS RT-AC87U achter een managed switch hangen (5 ports) daar worden de vlans op gebouwd (ik gebruik alleen 6 want heb geen tv of telefonie van KPN). En dan bouwt de AC87U de PPPoE sessie op. Ik kreeg het niet voor elkaar om de vlans te veranderen op de AC87 dus dit was een oplossing die voor mij werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om WPS uit te schakelen op de V10. Nergens heb ik iets kunnen vinden waar dit beschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:08:
Is er een manier om WPS uit te schakelen op de V10. Nergens heb ik iets kunnen vinden waar dit beschreven wordt.
Nee, geloof het niet. Ik was er ook al naar opzoek. Wps is best wel oud ondertussen.

Is het mogelijk om achter een v10 een L2TP/IPSEC server te plaatsen. Ik ondervindt namelijk problemen met de vpn server op mijn Qnap, dus maar eens stap voor stap beginnen.

Ik heb je juiste porten open staan en probeer te verbinden met mijn laptop vanaf school en 4g (via tel.).

Ik krijg de volgende fout:

vpn fout wifi school

[ Voor 48% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-12-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:08:
WPS PIN is uit, en niet aan te zetten. WPS Push is aan en niet uit te zetten. Maar voor WPS Push heb je fysieke toegang nodig (het drukken op een knop)
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:45:
[...]

Ik heb thuis een stel originele en een v10. Ik zal vanmiddag eens kijken. Ik denk het niet, want alles gaat gewoon over port 80. En die is al in gebruik voor de nas om http verzoeken om te zetten naar https.
Hij draait HTTP over een andere poort. Internet is dat een standaard poort maar die worden gemapt naar aandere poorten in de 9000-range. Als je meerdere adapters heb staan er dus ook meerdere forwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:36:
[...]

Nee, geloof het niet. Ik was er ook al naar opzoek. Wps is best wel oud ondertussen.

Is het mogelijk om achter een v10 een L2TP/IPSEC server te plaatsen. Ik ondervindt namelijk problemen met de vpn server op mijn Qnap, dus maar eens stap voor stap beginnen.

Ik heb je juiste porten open staan en probeer te verbinden met mijn laptop vanaf school en 4g (via tel.).

[afbeelding]
VPN draait hier prima moet straks wel even kijken maar was volgensmij gewoon ipsec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:36:
[...]

[afbeelding]
Ja en nee. De V10 reageert niet op pings op zijn WAN adres. De implementatie van de standaard Windows 10 L2TP Client vereist dat dit wel gebeurt (even zoeken op NAT-T voor een workaround met registry keys). Op o.a. Android zal je geen probleem hebben met L2TP via de V10 naar een VPN Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 18:52:
[...]

Ja en nee. De V10 reageert niet op pings op zijn WAN adres. De implementatie van de standaard Windows 10 L2TP Client vereist dat dit wel gebeurt (even zoeken op NAT-T voor een workaround met registry keys).
Dat zal het wel zijn. Ik kreeg ook al foutcode 809, en dat betekent geloof ik dat de server niet reageert.
Eens zoeken naar NAT-T.
Toch pas ik liever geen regels aan in het registery.
Op o.a. Android zal je geen probleem hebben met L2TP via de V10 naar een VPN Server
Ik gebruik ook WP, maar zal ook eens op android en apple testen.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-12-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Zijn er mensen met een KPN glasvezel verbinding en een eigen mailserver, maar die WEL mail naar een yahoo mail adres kunnen sturen?

Mijn mailtjes worden altijd geweigerd/deferred zowel als ik de mail direct vanaf de mailserver verstuur als wanneer ik mail.kpnmail.nl als relayhost gebruik.

Iemand meer succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Gisteren mijn installatiepakket binnengekregen voor mijn overstap van Vodafone Thuis naar KPN. Tot mijn teleurstelling vond ik een V9 in de doos. Ontzettend jammer dat er nog steeds apparatuur wordt geleverd zonder 5ghz. Ik heb op 2,4ghz altijd gesodemieter in huis, omdat de Wifi-dichtheid hier in de wijk echt absurd is op die frequentie.

Verder ziet de apparatuur en het pakket er prima uit. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21
arnoud_h schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:17:
Zijn er mensen met een KPN glasvezel verbinding en een eigen mailserver, maar die WEL mail naar een yahoo mail adres kunnen sturen?

Mijn mailtjes worden altijd geweigerd/deferred zowel als ik de mail direct vanaf de mailserver verstuur als wanneer ik mail.kpnmail.nl als relayhost gebruik.

Iemand meer succes?
Als je via privmsg even het/een Yahooadres stuurt kan ik wel even proberen vanavond. Ik gebruik een door een vriend gehoste mailserver en kan momenteel niet zelf bij de logging, maar ik neem aan dat als het mis gaat ik wel een notificatie van de server ontvang...

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Korvaag schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:53:
Als je via privmsg even het/een Yahooadres stuurt kan ik wel even proberen vanavond. Ik gebruik een door een vriend gehoste mailserver en kan momenteel niet zelf bij de logging, maar ik neem aan dat als het mis gaat ik wel een notificatie van de server ontvang...
Ik krijg deze notificatie als ik rechtstreeks stuur:

postfix/smtp[7399]: A1D00E6083F: host mta5.am0.yahoodns.net[98.136.217.202] said: 421 4.7.0 [TSS09] All messages from xxx.xxx.xxx.xxx temporarily deferred due to user complaints - 4.16.56.1; see https://help.yahoo.com/kb/postmaster/SLN3326.html (in reply to MAIL FROM command)

Zowel via de KPN SMTP server als rechtstreeks gebeurt (qua gedrag) hetzelfde: na een paar uur een 'delayed' bericht, en na nog een paar uur een 'failure' bericht...

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews26.kpnxchange.com
Arrival-Date: Tue, 13 Dec 2016 21:40:47 +0100

Original-Recipient: rfc822;xxxxxxxxxxx@yahoo.com
Final-Recipient: rfc822;xxxxxxxxxx@yahoo.com
Action: failed
Status: 4.4.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
arnoud_h schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:30:
[...]

Ik krijg deze notificatie als ik rechtstreeks stuur:

postfix/smtp\[7399]: A1D00E6083F: host mta5.am0.yahoodns.net[98.136.217.202] said: 421 4.7.0 [TSS09] All messages from xxx.xxx.xxx.xxx temporarily deferred due to user complaints - 4.16.56.1; see https://help.yahoo.com/kb/postmaster/SLN3326.html (in reply to MAIL FROM command)

Zowel via de KPN SMTP server als rechtstreeks gebeurt (qua gedrag) hetzelfde: na een paar uur een 'delayed' bericht, en na nog een paar uur een 'failure' bericht...

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews26.kpnxchange.com
Arrival-Date: Tue, 13 Dec 2016 21:40:47 +0100

Original-Recipient: rfc822;xxxxxxxxxxx@yahoo.com
Final-Recipient: rfc822;xxxxxxxxxx@yahoo.com
Action: failed
Status: 4.4.7
blijkbaar staat het ip of de range in een blacklist van yahoo

All messages from xxx.xxx.xxx.xxx temporarily deferred due to user complaints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
mcetweaker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:21:
[...]

blijkbaar staat het ip of de range in een blacklist van yahoo

All messages from xxx.xxx.xxx.xxx temporarily deferred due to user complaints
Dat mijn dynamische IP thuis daar op staat vind ik niet zo vreemd, maar de SMTP server van KPN ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
arnoud_h schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:30:
[...]

Dat mijn dynamische IP thuis daar op staat vind ik niet zo vreemd, maar de SMTP server van KPN ook?
als dat de melding is van de server van yahoo, dan blijkbaar wel. Of je moet bij gebruik van de SMTP server van KPN een andere melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Net ook even als test vanaf de kpnmail webmail een berichtje naar de Yahoo account gestuurd, en ook die komt (nog) niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
arnoud_h schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:17:

Iemand meer succes?
Ik draai ook een Exchange server en heb er inderdaad last van dat Yahoo niet aankomt.
M'n spamfilter gebruikt smtp.kpnmail.nl als outbound smarthost, mail wordt dan o.a. verzonden met cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com dus je zou zeggen dat het allemaal goed komt.

Ik zit er aan de denken om SPF records aan te maken op m'n domein maar moet even vogelen hoe ik dit doe i.c.m. de verplichte KPN relay.
een include:kpnxchange.com gaat niet werken omdat er op dat domein geen SPF record aanwezig is.
En met a:cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com kom je er ook niet aangezien KPN een hele batterij aan outbound servers heeft die volgens mij staan te load-balancen, je dient dus elke mogelijke hostname te weten...

Als ik naar een vriend van me mail die ook op Yahoo zit krijg ik vaak een 4.4.7 terug.
(die bounces worden dan weer verzonden door o.a cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com en cpsps-ews12.kpnxchange.com)

[ Voor 8% gewijzigd door tmaniac op 14-12-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Zoiets:

kpnexchange.com v=spf1 mx:kpnxchange.com -all

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Zou logisch zijn, ware het niet dat de enige MX van kpnxchange.com een totaal ander IP is als de outbound hosts.

Dus je hebt eigenlijk niets aan de mx:kpnxchange.com entry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Dan maak je er een a record van?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17
Het SPF record op mijn domein is als volgt:
v=spf1 ip4:x.x.x.x ip4:x.x.x.x a:smtp.online.nl a:mail.kpnmail.nl include:spf.protection.outlook.com -all

Mail wordt verstuurd vanaf hosted Exchange, mijn NAS thuis voor monitoring en de NAS bij mijn ouders thuis voor monitoring.
De eerste ip4 is mijn internet IP
De tweede ip4 is het internet IP bij mijn ouders thuis
smtp.online.nl omdat mijn ouders een Online.nl ADSL verbinding hebben
mail.kpnmail.nl is de smarthost op de NAS bij mijn ouders
spf.protection.outlook.com voor de hosted exchange mail

En dat loopt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
En je hebt geen problemen om mail naar een Yahoo account te sturen?

En als je iets naar een Gmail adres stuurt, krijg je dan ook bij het afzender "via kpnmail.nl" achter het adres te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
tmaniac schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:16:
[...]

Ik draai ook een Exchange server en heb er inderdaad last van dat Yahoo niet aankomt.
M'n spamfilter gebruikt smtp.kpnmail.nl als outbound smarthost, mail wordt dan o.a. verzonden met cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com dus je zou zeggen dat het allemaal goed komt.

Ik zit er aan de denken om SPF records aan te maken op m'n domein maar moet even vogelen hoe ik dit doe i.c.m. de verplichte KPN relay.
een include:kpnxchange.com gaat niet werken omdat er op dat domein geen SPF record aanwezig is.
En met a:cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com kom je er ook niet aangezien KPN een hele batterij aan outbound servers heeft die volgens mij staan te load-balancen, je dient dus elke mogelijke hostname te weten...

Als ik naar een vriend van me mail die ook op Yahoo zit krijg ik vaak een 4.4.7 terug.
(die bounces worden dan weer verzonden door o.a cpsmtpb-ews08.kpnxchange.com en cpsps-ews12.kpnxchange.com)
http://mxtoolbox.com/Supe...a213.75.39.5&run=toolpage

blijkbaar wel op de SORBS blacklist. Geen idee of yahoo die gebruikt.

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 14:23
WeAreLegion schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:07:
Ik heb tegenwoordig mijn ASUS RT-AC87U achter een managed switch hangen (5 ports) daar worden de vlans op gebouwd (ik gebruik alleen 6 want heb geen tv of telefonie van KPN). En dan bouwt de AC87U de PPPoE sessie op. Ik kreeg het niet voor elkaar om de vlans te veranderen op de AC87 dus dit was een oplossing die voor mij werkte :)
als je Merlin WRT installeert op je Asus dan heb je wel de mogelijkheid om het in te stellen. Ik draai zo ook een config met Telfort glasvezel maar is tecnisch gezien hetzelfde en in mijn geval een nog een oudere Asus RT-N66

https://asuswrt.lostrealm.ca/

• WeAreLegion
  • Niet online
basix schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:06:
[...]

als je Merlin WRT installeert op je Asus dan heb je wel de mogelijkheid om het in te stellen. Ik draai zo ook een config met Telfort glasvezel maar is tecnisch gezien hetzelfde en in mijn geval een nog een oudere Asus RT-N66

https://asuswrt.lostrealm.ca/
Ja dat heb ik geïnstalleerd inderdaad maar hij veranderd de vlan niet naar 6 ook al vul ik dat in maar goed op manier die ik nu hen werkt het prima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met de standaard Asus firmware kun je ook prima zelf een VLAN instellen voor de PPPoE:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/vlan.jpg

Daarvoor heb je geen managed switch nodig.

Dit draait op mijn Asus RT-AC68U al ruim een jaar zonder problemen, op zowel de originele Asus firmware als op de Merlin variant.

[ Voor 25% gewijzigd door MegaTronics op 15-12-2016 12:10 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• WeAreLegion
  • Niet online
MegaTronics schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:09:
Met de standaard Asus firmware kun je ook prima zelf een VLAN instellen voor de PPPoE:

[afbeelding]

Dit draait op mijn Asus RT-AC68U al ruim een jaar zonder problemen, op zowel de originele Asus firmware als op de Merlin variant.
Ja die dingen dus en als ik het daar invul zoals het moet dan veranderd hij dus niet de VLAN die blijft op 2 staan, en doet dan helemaal niks :) vandaar dit maar gedaan gedaan met een managed switched, was eerst terug gegaan naar mijn V10 maar vind dat helemaal niks.

• NiGeLaToR
MegaTronics schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:09:

[afbeelding]

Draai 't sinds enkele dagen ook op een RT-AC68U met Merlin firmware en vooralsnog als een raket.

Ik zie dat jij 1 Vlan gedefinieerd hebt? Ik kreeg de indruk dat als ik daar mee ging 'spelen' dat het dan stopte met werken: ik hoef maar 1 poortje voor IPTV en de rest mag regulier internet zijn, kan dat dus ook/wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb ook alleen maar Internet en Bellen afgenomen bij Helden van Nu, waarbij het belverkeer over de Internet verbinding wordt gestuurd. Onder water is het een KPN verbinding via VLAN 6

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Ik heb al tijden een Alles in 1 pakket glasvezel maar kijk eigelijk nooit TV.
Wel gebruik ik het tv kastje van KPN om Netflix te starten.

Wat gebeurd er als ik overstap naar een Internet only abbonement? Kan ik dan alsnog gebruik blijven maken van dat KPN kastje voor netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SandStar schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:57:

Wat gebeurd er als ik overstap naar een Internet only abbonement? Kan ik dan alsnog gebruik blijven maken van dat KPN kastje voor netflix?
Nee, dat zou niet meer moeten kunnen. De decoder kan zich niet meer aanmelden op het KPN netwerk en blijft dan hangen. En als hij blijft hangen kan jij dus de Netflix app niet opstarten.

Een chromecast van Google lost je probleem dan op lijkt me. Voor drie tientjes ben je dan klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Barre73 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:19:
[...]

Nee, dat zou niet meer moeten kunnen. De decoder kan zich niet meer aanmelden op het KPN netwerk en blijft dan hangen. En als hij blijft hangen kan jij dus de Netflix app niet opstarten.

Een chromecast van Google lost je probleem dan op lijkt me. Voor drie tientjes ben je dan klaar.
tnx :)

Chromecast v1 al in bezit.
Zal eens gaan kijken of dat beetje bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
SandStar schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:57:

Is het wel mogelijk alleen internet te nemen over glasvezel? Als ik glasvezel kies op de website krijg ik alleen maar die Alles-in-1 abonnementen te zien als keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Suicyder schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:28:
[...]

Is het wel mogelijk alleen internet te nemen over glasvezel? Als ik glasvezel kies op de website krijg ik alleen maar die Alles-in-1 abonnementen te zien als keuze.
Bovenin weer even op "Internet" klikken.
Het zit goed verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
SandStar schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:33:
[...]

Het zit goed verstopt.
https://bestellen.kpn.com/pakket/basis/internet/

Eerste resultaat als je googled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
SandStar schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:33:
[...]
Het zit goed verstopt.
En het scheelt ook amper iets vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Caelorum schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:16:
[...]

En het scheelt ook amper iets vreemd genoeg.
Volgensmij is het verschil ~€20,- wat overeenkomt met TV pakketten van Ziggo en CanaalDigitaal.

"Pakket"Alles-in-1Internet-OnlyPrijsverschil
Instap / 20€47,50€35,-€17,50
Standaard / 60€62,50€40,-€22,50
? / 100€65,00€42,50€22,50

Ziggo: €18,70 (tot €34,95 afhankelijk van het pakket)
CanaalDigitaal: €19,95 (tot €31,50 afhankelijk van het pakket)

I.c.m met de positie van mijn kabelaansluiting en de positie van mijn ethernetaansluitingen en de tuners die ik al heb, kom ik tot de conclusie dat ik beter Ziggo TV af kan nemen naast mijn KPN internet abonnement aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Tja, ik vind het gewoon wat vreemd. Persoonlijk dacht ik altijd dat de meeste kosten zaten in het aanbieden van het tv-pakket en niet in de internet dienst. Nu is dat bij glasvezel misschien anders, omdat het onderliggende medium niet voor tv -specifiek is gemaakt, maar dan zou ik eigenlijk nog een 50/50 split verwachten (of misschien iets realistischer 40/40/20 met 20% administratieve kosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:45:
[...]

Bij mij geen porten naar de devolo's open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

TRaSH

koffie ?

Wat ik raar vind is als ik de ene keer kijk kan ik niet meer dan een een 60 Mbit abo nemen en een andere keer kan ik wel gewoon de 500 Mbit abo nemem.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36
ik heb denk ik de meest voordelige constructie bedacht die mogelijk is bij kpn.

op dit moment heb ik:
alles in 1 instap,
3 itv ontvangers
opnemen
100/100
spotify premium
en kpn compleet (pluspakket)
De maandelijkse kostenpost voor dit geheel kost mij 61,50(na verstrijken kortingsperiode).

jullie een idee om dat maandbedrag nog verder omlaag te brengen, zonder inleveren van de bovenstaande zaken?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09

vr6-only

Blub Blub

Indien je contract binnen 4 maanden afloopt, of zelfs al verlopen is, kun je bellen voor een nieuwe aanbieding. De regel is: hoe meer producten, hoe meer korting.

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 16-12-2016 23:11 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
maomanna schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:44:

op dit moment heb ik:
alles in 1 instap,
3 itv ontvangers
opnemen
100/100
spotify premium
De maandelijkse kostenpost voor dit geheel kost mij 61,50(na verstrijken kortingsperiode).

jullie een idee om dat maandbedrag nog verder omlaag te brengen, zonder inleveren van de bovenstaande zaken?
Tenzij je werkt bij kpn gaat je dat niet lukken ben ik bang. Of je moet de 5 euro korting met mobiele telefonie niet hebben meegerekend ? Maar eigenlijk is dat korting op je mobiele abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
maomanna schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:44:

op dit moment heb ik:
alles in 1 instap,
3 itv ontvangers
opnemen
100/100
spotify premium

Denk niet dat je het heel veel goedkoper krijgt. Ik was voor ongeveer het zelfde bijna 72 euro kwijt :). Nou kijk ik eigenlijk geen tv dus heb dat weg gedaan dus heb alleen nog internet, maar tis een mooi bedrag wat je nu betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:32:
Tja, ik vind het gewoon wat vreemd. Persoonlijk dacht ik altijd dat de meeste kosten zaten in het aanbieden van het tv-pakket en niet in de internet dienst.
Je hebt niet ongelijk. Maar de prijs staat niet per se evenredig in verhouding tot de door KPN gemaakte kosten.

Providers verkopen je het liefst een triple- of quad-play pakket. Dat vertaalt zich in kortingen (KPN Compleet) maar ook in relatief hogere prijzen voor de individuele producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TRaSH schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:31:
Wat ik raar vind is als ik de ene keer kijk kan ik niet meer dan een een 60 Mbit abo nemen en een andere keer kan ik wel gewoon de 500 Mbit abo nemem.
Dat schijnt een bug in de checker te zijn. Is al een tijdje in onderzoek maar lijkt een lastige te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
TRaSH schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:31:
Sinds ik mijn 500mbit verbinding heb besteld kan de hele postcode nog maar tot 100mbit bestellen. Wellicht als je belt dat dit te fixen is, of misschien is het met opzet. 1 500mbit verbinding per postcode :+

Edit: gecheckt, nu kan ik wel weer 500mbit bestellen op onze postcode. Is dus weer aangepast. Wellicht nadat met 8 monteursbezoeken mijn verbinding het nu wel doet sinds een paar dagen :9~

Eerste ervaringen & vragen iTV

Gisteravond dat iTV dingetje maar 's gebruikt en dat werkt prima zeg! Ook dat je een serie van iets kan opnemen - checkt ie dan zelf of de programmering verandert, zodat je niets mist?
En opnames kun je via de app ook bekijken toch? Kan ik de reclame van opnames wel doorspoelen? Dat werd bij Ziggo namelijk steeds minder.. ze begonnen op allerlei manieren je te dwingen reclames te kijken. Dan haak ik af.

Verder las ik iemand die netflix kijkt via dat kpn dingetje, maar die optie lijkt die van mij niet te hebben, klopt dat?

Tenslotte staat ie nu op standby, want helemaal uit dan duurt het opstarten een eeuwigheid. Verbruikt dit ding in standy weinig, of ga ik hem toch gewoon met de rest van de apparatuur schakelen?

Hoop vragen O-) O+

[ Voor 50% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-12-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik kan gewoon nog een 500Mbit bestellen, net als ik nu heb. Ik zie trouwens dat wel of geen tv bij een 500 pakket maar 2,5 euro kost.
Dit is internet met upgrade naar 500 en Instap met 500 upgrade.

Ik zie nu ook dat de speedtest niet werkt, het probleem was ook al bij de van Ziggo, las ik.
De originele werkt dan weer wel.
http://speedtest.operator.nl/kpn/

[ Voor 30% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 17-12-2016 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
NiGeLaToR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:32:
Verder las ik iemand die netflix kijkt via dat kpn dingetje, maar die optie lijkt die van mij niet te hebben, klopt dat?
Kijk hier even.
Tenslotte staat ie nu op standby, want helemaal uit dan duurt het opstarten een eeuwigheid. Verbruikt dit ding in standy weinig, of ga ik hem toch gewoon met de rest van de apparatuur schakelen?
Verbruikt maar 5,2 watt (bron).
Niet te vergelijken met de Ziggo Horizon Box die in stand-by maar liefst 38,3 watt verbruikt (of 27,5 watt bij 1 minuut opstarttijd) (bron).

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Blobby op 17-12-2016 12:42 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Mr_Blobby schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:39:
[...]

Verbruikt maar 5,2 watt (bron).
Niet te vergelijken met de Ziggo Horizon Box die in stand-by maar liefst 38,3 watt verbruikt (of 27,5 watt bij 1 minuut opstarttijd) (bron).
Wow, en dat Ziggo modem - afhankelijk van de versie/model/merk - zit ook al 15-20+ watt. En de Experiabox is daarin ook flink zuiniger.

Overigens heb ik een Asus router die vast niet zuinig is, maar had ook een Ziggo-humax en dus zo'n ziggo modem. Modem niet meer nodig, Humax niet meer nodig - scheelt.

Horizon ding heb ik geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
NiGeLaToR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 10:32:
[...]

Sinds ik mijn 500mbit verbinding heb besteld kan de hele postcode nog maar tot 100mbit bestellen. Wellicht als je belt dat dit te fixen is, of misschien is het met opzet. 1 500mbit verbinding per postcode :+

Edit: gecheckt, nu kan ik wel weer 500mbit bestellen op onze postcode. Is dus weer aangepast. Wellicht nadat met 8 monteursbezoeken mijn verbinding het nu wel doet sinds een paar dagen :9~

Eerste ervaringen & vragen iTV

Gisteravond dat iTV dingetje maar 's gebruikt en dat werkt prima zeg! Ook dat je een serie van iets kan opnemen - checkt ie dan zelf of de programmering verandert, zodat je niets mist?
En opnames kun je via de app ook bekijken toch? Kan ik de reclame van opnames wel doorspoelen? Dat werd bij Ziggo namelijk steeds minder.. ze begonnen op allerlei manieren je te dwingen reclames te kijken. Dan haak ik af.

Hoop vragen O-) O+
Gezien je voorgeschiedenis neem ik aan dat je net KPN hebt en dat je dus een nieuwe decoder hebt (oude motorola's kunnen inderdaad geen Netflix weergeven).
* Je kan naar kanaal 200 en dan op de rode knop drukken.
* Of via "menu -> MeerTV. Dan kom je in de "apps" en daar staat Netflix vooraan.

Overigens is het alleen de Netflix app, maar dan voor decoders. Je moet wel gewoon zelf een abonnement afsluiten bij Netflix en met die gegevens kan je dan inloggen op de app op de decoder.

Opnames via de ITV-app: Let op!! Omdat KPN de HD zenders en de SD zenders volledig apart verstuurt en laat zien is dat in de app ook zo. Het was tot voor kort zo dat de ITV-app geen HD zenders kende. Als je dan een HD zender opnam op je decoder dan kon je deze niet terug kijken op je tablet of telefoon (want HD). Dus moest je bewust de SD versie opnemen op je decoder om op de app terug te kijken. En opnames die je via de app instelde waren dus automatisch in SD op je decoder. Beetje jammer...
Misschien is dat inmiddels veranderd omdat ik zag dat in de app helemaal achteraan de zenderlijst nu ook een aantal HD zenders staan. De opnames daarvan zou je dan misschien wel kunnen terugkijken.
Ik weet het.... moeilijk.

Overigens kan ik alle reclames gewoon doorspoelen. Bij uitzending gemist, bij begin gemist, bij gepauzeerde programma's en bij opnames. Ik hoor wel geluiden dat het inderdaad bij enkele providers steeds minder kan (maar dan alleen bij RTL en SBS zenders niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:49:
[...]
Overigens kan ik alle reclames gewoon doorspoelen. Bij uitzending gemist, bij begin gemist, bij gepauzeerde programma's en bij opnames. Ik hoor wel geluiden dat het inderdaad bij enkele providers steeds minder kan (maar dan alleen bij RTL en SBS zenders niet).
Dat is/was bij Vodafone Thuis (via de app) en bij Ziggo (replay tv) op bepaalde zenders/bij bepaalde programma's inderdaad niet mogelijk. Bij opnames bij Ziggo (horizon box) wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Barre73 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:49:
[...]

Gezien je voorgeschiedenis neem ik aan dat je net KPN hebt en dat je dus een nieuwe decoder hebt (oude motorola's kunnen inderdaad geen Netflix weergeven).
* Je kan naar kanaal 200 en dan op de rode knop drukken.
* Of via "menu -> MeerTV. Dan kom je in de "apps" en daar staat Netflix vooraan.

Overigens is het alleen de Netflix app, maar dan voor decoders. Je moet wel gewoon zelf een abonnement afsluiten bij Netflix en met die gegevens kan je dan inloggen op de app op de decoder.
De grap is: ik heb de juiste decoder hiervoor: maar niet die optie 'MeerTV'. Die is er gewoon niet :-)
Vandaar dat ik het niet kon vinden.
Opnames via de ITV-app: Let op!! Omdat KPN de HD zenders en de SD zenders volledig apart verstuurt en laat zien is dat in de app ook zo. Het was tot voor kort zo dat de ITV-app geen HD zenders kende. Als je dan een HD zender opnam op je decoder dan kon je deze niet terug kijken op je tablet of telefoon (want HD). Dus moest je bewust de SD versie opnemen op je decoder om op de app terug te kijken. En opnames die je via de app instelde waren dus automatisch in SD op je decoder. Beetje jammer...
Misschien is dat inmiddels veranderd omdat ik zag dat in de app helemaal achteraan de zenderlijst nu ook een aantal HD zenders staan. De opnames daarvan zou je dan misschien wel kunnen terugkijken.
Ik weet het.... moeilijk.

Thanks, dat is inderdaad debiel. Dan moet je eigenlijk alles dubbel opnemen als je nog niet weet waarop je het gaat kijken. Het viel me ook op dat de iTV app gewoon werkt in huis zonder wachtwoord/username. Betekent dit dat de app buiten de deur niet werkt, of kan ik dat realiseren met m'n VPN naar huis? Had vroeger dit ook zo werkende met Ziggo, tot ze per se locatiegegevens gingen vragen met die Horizon app. Echt te debiel voor woorden dat ze m'n exacte locatie bijhouden tijdens het tv kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:09

vr6-only

Blub Blub

Kan het niet aan je opstelling liggen (Routed vs bridged) dat je geen MeerTV ziet?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

MeerTV moet je inderdaad routed iptv hebben.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
NiGeLaToR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:36:
[...]

De grap is: ik heb de juiste decoder hiervoor: maar niet die optie 'MeerTV'. Die is er gewoon niet :-)

[...]

Thanks, dat is inderdaad debiel. Dan moet je eigenlijk alles dubbel opnemen als je nog niet weet waarop je het gaat kijken. Het viel me ook op dat de iTV app gewoon werkt in huis zonder wachtwoord/username. Betekent dit dat de app buiten de deur niet werkt, of kan ik dat realiseren met m'n VPN naar huis? Had vroeger dit ook zo werkende met Ziggo, tot ze per se locatiegegevens gingen vragen met die Horizon app. Echt te debiel voor woorden dat ze m'n exacte locatie bijhouden tijdens het tv kijken.
Je kan de app buitenshuis gebruikten maar dan moet je inloggen. Een het is beperkt tot 5 apparaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:45:
Kan het niet aan je opstelling liggen (Routed vs bridged) dat je geen MeerTV ziet?
Ach ja... Ik was vergeten dat NiGeLaToR direct was begonnen met een eigen opstelling zonder experiabox.

Dan zal je even moeten checken op netwerkje.com hoe je op die manier ook alweer een routed opstelling realiseert. Anders zal MeerTV inderdaad nooit gaan werken. En daarmee Netflix ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
NiGeLaToR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:36:
[...]

[...]

Zoals aangegeven: Buitenshuis werkt het in Nederland door middel van inloggen met je abonneenummer en je pincode. TIP: download de mijnKPN app en volg de aanwijzingen om daar op in te loggen. Daarin zie je naast verbruik, rekeningen e.d. ook je abonneenummer en je pincode. En aangezien dat abonneenummer vrij lang is, heb je die mooi bij de hand als je het nodig hebt.

In buitenland werkt alleen een eigen VPN naar je router.

Overigens heb ik net even gecheckt hoe het nu gaat maar helaas... HD zenders die op de decoder zijn opgenomen kun je niet terug kijken op de app. Je ziet ze wel in de lijst met opnames maar kan ze alleen verwijderen, niet kijken, behalve op de decoder zelf weer.

In mijn bescheiden mening volkomen belachelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
vr6-only schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:45:
Barre73 schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:23:
[...]

Ach ja... Ik was vergeten dat NiGeLaToR direct was begonnen met een eigen opstelling zonder experiabox.

Dan zal je even moeten checken op netwerkje.com hoe je op die manier ook alweer een routed opstelling realiseert. Anders zal MeerTV inderdaad nooit gaan werken. En daarmee Netflix ook niet.
Had vanochtend de boel opnieuw geïnitialiseerd en daarna nog steeds die optie niet. Initialisatie ging overigens prima, maar dan gaat het in mijn geval niet werken. Snap nu ook waarom - er is natuurlijk geen internet op mijn IPtv Vlan & netwerkje. Dit heb ik met opzet zo ingesteld. Dan kan de Arris in een routed situatie dus beide Vlan's gebruiken - IPTV vlan voor tv en internet voor netflix e.d.

Beetje een 'duh'-momentje - dank voor de hulp en het meedenken. Routed optie is voor mij nu niet opportuun.

In de app inderdaad m'n HD opnames gevonden.. en niet afspeelbaar. Enfin, ga er verder geen tijd aan besteden aangezien we uiteindelijk toch nauwelijks tv kijken. Enige wat ik grappig vind is om in het buitenland via VPN te kunnen kijken - om dan te ontdekken dat er nog steeds niets te zien valt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

weet iemand of er momenteel een storing is met het aanpassen van internetsnelheid. ik heb gister mijn 500/500 even naar 'geen upgrade' gezet omdat mijn actie was verlopen. vrij snel de mail en downgrade. Maar in mijn kpn is het nog niet verwerkt. Ik wil namelijk weer terug naar 500/500 met de maandelijkse korting maar dat lukt dus niet. Heb nu dus 30/nogwat en dat is best even wennen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36
Ray schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:53:
weet iemand of er momenteel een storing is met het aanpassen van internetsnelheid. ik heb gister mijn 500/500 even naar 'geen upgrade' gezet omdat mijn actie was verlopen. vrij snel de mail en downgrade. Maar in mijn kpn is het nog niet verwerkt. Ik wil namelijk weer terug naar 500/500 met de maandelijkse korting maar dat lukt dus niet. Heb nu dus 30/nogwat en dat is best even wennen :(
ik moest ong 5min wachten en opnieuw inloggen.
was daarna weer gefixt.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

maomanna schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:27:
[...]

ik moest ong 5min wachten en opnieuw inloggen.
was daarna weer gefixt.
zo herken ik het dus ook van een vorige keer. Nu zit er al 24 uur tussen en ik blijf de melding krijgen dat het nog niet verwerkt is.

dus echt uitloggen en weer inloggen maar nog niet verwerkt terwijl de donwgrade dus al wel is uitgevoerd gister rond deze tijd.

echt 3,6 down waar ik inmiddels gewend was 45 - 55 te zien 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 18-12-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Wegens change of plans zit ik vanmiddag thuis ipv bij een vriend om Ajax-PSV te kijken. Nu heb ik vanwege KPN Compleet een extra pakket gratis. Vanwege kinderen en extra kinderzenders staat die bij ons ongesteld op het Pluspakket.

Kan ik nu nog switchen naar Fox om vanmiddag voetbal te kijken? Is dat instant doorgevoerd? En na hoe lang kan ik weer terugswitchen naar het Pluspakket?

[ Voor 28% gewijzigd door coelho op 18-12-2016 13:47 . Reden: edit: het schijnt eens per kalendermaand te kunnen ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:42:
Wegens change of plans zit ik vanmiddag thuis ipv bij een vriend om Ajax-PSV te kijken. Nu heb ik vanwege KPN Compleet een extra pakket gratis. Vanwege kinderen en extra kinderzenders staat die bij ons ongesteld op het Pluspakket.

Kan ik nu nog switchen naar Fox om vanmiddag voetbal te kijken? Is dat instant doorgevoerd? En na hoe lang kan ik weer terugswitchen naar het Pluspakket?
Wisselen van een zenderpakket kan tot 24 uur duren. Normaliter wordt dit echter vrij snel doorgevoerd. Wisselen van het Compleet pakket kan één keer per kalendermaand.
Pagina: 1 ... 50 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie