Ik ben een cable cutter dus waar er hoeft helemaal niets naar mijn tv toeBarre73 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:14:
[...]
Allemaal lastige dingen die veroorzaakt worden door die verplichte plaatsing naast de FTU van Reggefiber. En je kan dus niet even makkelijk 1 UTP kabel naar de woonkamer trekken en daar de Draytek plaatsen. Of eventueel een switch in de woonkamer aansluiten met die UTP kabel (want de poorten op de Draytek zijn afzonderlijk bedoeld voor TV en internet en niet uitwisselbaar zoals bij KPN)

In mijn regio mogen monteurs geen v9 voor een v10 meer ruilen. Monteurs worden er op afgerekend als er "zomaar" geruild wordt en het modem werkte (= klant niet offline).clockw1ze schreef op woensdag 7 december 2016 @ 16:09:
Zo. KPN monteur vandaag geweest, de Experiabox V9 helemaal getest etc en die snelheid was om te huilen via WiFi werd er maar 20mb down/up gehaald (heb 100/100 verbinding). Zonder moeite liep die naar z'n busje en ruilde de V9 om voor een V10Nu via WiFi 95mb down en 170 up (somehow hoger dan de 100 die k zou moeten halen)
Omdat mijn wifi traag is wordt er een wifi versterker te koop aangeboden als oplossing. Mijns inziens (zoals eerder besproken) is dit non-conform tov de "supersnelle wifi" waar over gesproken wordt op de verkoopsite.
Vooralsnog merk ik dat het een ex-staatsbedrijf is "Ja ik zie dat ook staan. Dat klopt niet. Het staat er wel maar dat is een andere afdeling die de marketing doet"

En hoe goed doet wifi het? Tja het is 2.4 GHz… Dus op korte afstand 20-30 mbit/s met elke paar minuten een hikje, dat krijg je in een drukke omgeving