[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.588 views

• dumbo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-04-2022
Zijn er meer mensen waar itvonline.nl (omgeleid naar interectievetv.nl) sinds gisteren niet meer werkt binnen Firefox op Linux (werkt wel voor firefox op w10 of voor chromium :( op linux).

[ Voor 8% gewijzigd door dumbo op 07-09-2016 09:42 . Reden: verdere informatie ]

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:50
dialmformark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:22:
[...]

Ik heb het via de app (MijnKPN) gedaan, zou hierin het probleem zitten?
Via de app zal volgens de site wel goed moeten zijn idd dus dan even bellen met kpn :).

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-11 19:41
vriesren schreef op woensdag 07 september 2016 @ 07:32:
Ik had een vraagje waar ik hoop dat men hier het antwoord op heeft. Ik woon al sinds 2008 (in een toendertijd nieuwbouw woning) in Amsterdam ZO. Al jaren heb ik Ziggo omdat er niets anders beschikbaar is op mijn locatie. Echter al die jaren heb ik al wel een kastje van KPN in mijn meterkast hangen wat verdacht veel op een glasvezel termination punt lijkt.

[afbeelding]

Dus de grote vraag die ik heb is dit inderdaad een Glasvezel termination punt? En de volgende vraag is dan waarom KPN dit nooit heeft aangesloten op het netwerk? Lijkt me zonde dat ze in een termination punt hebben geïnvesteerd maar het nooit hebben gebruikt? Hoop dat iemand misschien het antwoord weet :)
Aan de hand van de foto en de postcode via DM heb ik een antwoord, maar wellicht dat meer mensen dat interessant vinden dus hierbij de uitleg:

De foto die Vriesren in het topic plaatste is inderdaad van een Trinet FTU.
Trinet werd door KPN van ca 2005 tot 2011/2012 uitgerold bij alle grotere nieuwbouwprojecten in Nederland. Het was een hybride netwerk met dubbele buizen in de grond en de woning in. De blauwe kabel die de woning inkomt bevat ook 2 tubes, net als alles buiten in de grond. Die kabel komt uit bij een soort ISRA kastje.
Al die buizen kwamen uit bij een kleine wijkcentrale (een betonnen gebouwtje van ongeveer 3 bij 3). In eerste instantie werd er vanuit dat gebouwtje alleen koperkabels door de tubes heen geblazen naar de woningen. Die wijkcentrale fungeerde dan ook alleen als kabelverdeler, net als de kleine wijkkasten van KPN.
De bedoeling was dat later het tweede deel van het netwerk (de andere lege buizen) gebruikt zouden worden om glasvezel te blazen naar de woningen vanuit die wijkcentrale. En die wijkcentrale zou dan de PoP worden van dat glasvezelnetwerk. Op een klein aantal plaatsen in Nederland is het ook zover gekomen, waaronder de woning van Vriesren. Hij heeft dus een passieve glasvezelaansluiting. Maar de wijkcentrale waar deze op aangesloten is, is niet actief en zal dat ook niet snel worden denk ik.Technisch gezien is het op dit moment voor KPN veel voordeliger om die wijkcentrale te voorzien van actieve apparatuur en dat vervolgens via de koperlijn te laten werken (VVDSL, etc..). Wellicht dat het in het verleden heel kort heeft gewerkt, wellicht ook niet. Er zijn toen veel technische projecten begonnen en tussentijds alsnog gestopt.

Wel zijn een veel groter deel van die "Trinet"woningen later alsnog door Reggefiber verglaasd waarbij het lege buizennetwerk werd overgenomen van KPN, de PoP locatie werd wat aangepast en de buizen werden her en der verlegd. En dan werd er glasvezel ingeblazen. FTU afgewerkt en dan was die woning een volwaardige glasvezelaansluiting op het Reggefibernetwerk rijker.

Maar deze aansluitingen zijn dus leuk voor in de meterkast maar ik verwacht niet dat er ooit nog gebruik van gemaakt gaat worden, zeker niet in de komende 3 tot 5 jaar. Zowel, dan zal op z'n minst de vezel opnieuw geblazen moeten worden want die zijn in heel veel gevallen broos geworden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-11 19:23

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zeer zeker interessante info!
Barre73 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:05:
[...]Zowel, dan zal op z'n minst de vezel opnieuw geblazen moeten worden want die zijn in heel veel gevallen broos geworden.
Hoe dat zo? Ik zou verwachten dat glasvezel zo ongeveer oneindig mee gaat? Kan me niet voorstellen dat er iets van onderhoud oid moet plaatsvinden om de vezel in goede conditie te houden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:59
Barre73 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:05:
[...]

Aan de hand van de foto en de postcode via DM heb ik een antwoord, maar wellicht dat meer mensen dat interessant vinden dus hierbij de uitleg:

De foto die Vriesren in het topic plaatste is inderdaad van een Trinet FTU.
Trinet werd door KPN van ca 2005 tot 2011/2012 uitgerold bij alle grotere nieuwbouwprojecten in Nederland. Het was een hybride netwerk met dubbele buizen in de grond en de woning in. De blauwe kabel die de woning inkomt bevat ook 2 tubes, net als alles buiten in de grond. Die kabel komt uit bij een soort ISRA kastje.
Al die buizen kwamen uit bij een kleine wijkcentrale (een betonnen gebouwtje van ongeveer 3 bij 3). In eerste instantie werd er vanuit dat gebouwtje alleen koperkabels door de tubes heen geblazen naar de woningen. Die wijkcentrale fungeerde dan ook alleen als kabelverdeler, net als de kleine wijkkasten van KPN.
De bedoeling was dat later het tweede deel van het netwerk (de andere lege buizen) gebruikt zouden worden om glasvezel te blazen naar de woningen vanuit die wijkcentrale. En die wijkcentrale zou dan de PoP worden van dat glasvezelnetwerk. Op een klein aantal plaatsen in Nederland is het ook zover gekomen, waaronder de woning van Vriesren. Hij heeft dus een passieve glasvezelaansluiting. Maar de wijkcentrale waar deze op aangesloten is, is niet actief en zal dat ook niet snel worden denk ik.Technisch gezien is het op dit moment voor KPN veel voordeliger om die wijkcentrale te voorzien van actieve apparatuur en dat vervolgens via de koperlijn te laten werken (VVDSL, etc..). Wellicht dat het in het verleden heel kort heeft gewerkt, wellicht ook niet. Er zijn toen veel technische projecten begonnen en tussentijds alsnog gestopt.

Wel zijn een veel groter deel van die "Trinet"woningen later alsnog door Reggefiber verglaasd waarbij het lege buizennetwerk werd overgenomen van KPN, de PoP locatie werd wat aangepast en de buizen werden her en der verlegd. En dan werd er glasvezel ingeblazen. FTU afgewerkt en dan was die woning een volwaardige glasvezelaansluiting op het Reggefibernetwerk rijker.

Maar deze aansluitingen zijn dus leuk voor in de meterkast maar ik verwacht niet dat er ooit nog gebruik van gemaakt gaat worden, zeker niet in de komende 3 tot 5 jaar. Zowel, dan zal op z'n minst de vezel opnieuw geblazen moeten worden want die zijn in heel veel gevallen broos geworden.
Top en bedankt voor deze info. Wel erg jammer dat een organisatie als Reggefiber hier niet kan doorpakken, de hele wijk is voorbereid, maar aansluiten helaas dan niet....

Ze leveren in mijn wijk ook helemaal geen ADSL meer op dit moment, maximaal 4Mbit ADSL kan er op papier geleverd worden. Had vroeger tweakDSL maar dat was toen opeens niet meer leverbaar (letterlijk de verbinding heeft er maanden uitgelegen) en toen moeten switchen naar Ziggo.

Ik weet niet of het überhaupt zin heeft om nog te vragen aan een KPN of Reggefiber om dit te onderzoeken? Zit ik dus toch vast aan dat vreselijke Ziggo vast, wat nu ook voor de zoveelste keer plat is. Onvoorstelbaar dat in een grote stad als Amsterdam in een nieuwbouw wijk gewoon geen fatsoenlijk internet kan worden geleverd :( :( :(

Stay hungry, Stay foolish

• Barre73
Dat is inderdaad wel heel apart. Ik zal ook eens polsen of er VDSL upgrades bedacht waren/zijn die niet zichtbaar zijn in de postcodetool van KPN Netco.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 22:32

vr6-only

Blub Blub

En ook exact de reden dat Ziggo tegenwoordig zo dominant is. Alhoewel ze niet de absolute marktleider zijn, gelukkig. KPN heeft een te versnipperd netwerk en dat is hun eigen stomme schuld.

Gebrek aan visie, gevolgd door druk vanuit aandeelhouders heeft hen een netwerk opgeleverd dat aan de ene kant prima geschikt is voor de toekomst en aan de andere kant allang achterhaalt is. Het is zelfs zo erg dat het per straat kan verschillen, in het geval van dorpen/steden waar geen FttH is uitgerold. Te bizar.

Bij kabel heb je 1 zekerheid. Ik kan, in principe, alle diensten krijgen als iemand anders 2 straten verderop, of in een ander dorp etc. Indien dat netwerk uiteraard retour geschikt is.

Ik meen mij te herinneren dat er in 2008 een voorstel was ingediend bij KPN door één van haar partners omtrent futureproof maken van KPN netwerk. Heel kort gezegd zou de uitrol er zo uitzien:

- Binnensteden en moeilijk gangbare wijken > VDSL op buitenring (alle panden, dus niet half half oplossing)
- FttH voor de rest

Na gelang de tijd vordert en bijna alles verglaasd is, pak je als laatste ook de binnensteden aan. Met binnensteden doel ik dus ook op plaatsen met heel veel hoogbouwwoningen. Dit alles zou gerealiseerd worden in, dacht ik, 12 jaar.

KPN heeft het zo van tafel geveegd.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 07-09-2016 16:03 ]

It ain't stupid if it works!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
dialmformark schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:01:
Ik zat zojuist mijn factuur van de afgelopen maand te bekijken, en zag wat raars omtrent Eredivisie Live. Na de aankondiging dat deze zender als gratis zender toegevoegd kon worden icm KPN Compleet, heb ik deze geactiveerd. Hiervoor hadden wij HBO. Deze werd in het verleden altijd netjes gecrediteerd, maar nu zie ik op de factuur dat er nu wel 7,50 voor Eredivisie Live in rekening wordt gebracht, en niet gecrediteerd wordt.
[afbeelding]

Zie ik iets over het hoofd of is dit een fout van KPN?
Lijkt idd een fout van KPN, of Eredivisie live is nog niet toegevoegd aan Compleet

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04
Goh.. volgens mij heb ik een eerste probleempje te pakken wat een hickup kan zijn. Toch de vraag maar even stellen:

Ik heb glas en een V10 experiabox. Managed switch erbij, jadiejada. Nooit problemen gehad. Ik airplay lekker muziek van m'n Macbook naar m'n Denon en na ongeveer een hele dag streamen: BAM ineens Airplay eruit. Versterker niet meer zichtbaar als Airplay device. Na de nodige experimenten uiteindelijk net de router even een reboot gegeven --> en hop, daar is het Airplay device weer (de Denon dus).

Iemand daar toevallig ook al last van gehad of heeft m'n router zich gewoon even verslikt in een bitje :)

UNOX: The worst operating system

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 15:50
Dan had ie blijkbaar een reboot nodig. Onze v10 heeft er soms ook geen zin meer in na 2 maanden uptime, draadloos werkt wel, maar niet zo snel als normaal.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:57

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jan-man schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:36:
dat je een afwijkende configuratie hebt kan kpn danwel de monteur niks aan doen natuurlijk :).

Tenzij je een V10 hebt gekregen zul je zoiezo alles moeten gaan aanpassen.
Ik hoop dat de monteur een v10 meeheeft en die wil omwisselen, nu een v9 gekregen.
Of je trekt 5 tientjes uit voor bijvoorbeeld een ubnt edge router. Wan poort luisteren laten naar dhcp en de lan poort geeft jouw netwerk configuratie af heb je nooit meer gezeur met modems swaps en het modem zelf je gewoon in dmz naar je router toe.
Misschien komt die er nog, maar een v10 die goed werkt is ook prima.
Meeste monteurs zijn niet moeilijk en willen best met je meedenken wat binnen hun mogelijkheden ligt. Wil je echter dat bijvoorbeeld alle 20 pcs worden aangepast kan dat gewoon geregeld worden voor €12,50 per kwartier.

Gratis is 1 pc 1 tel 2 tv. 2x TV met maximaal 15 meter bekabeling per tv gratis.
Als het alleen pc's waren was het niet zo'n probleem, alleen het zijn vooral apparaten zonder scherm. Dus dat maakt het al wat lastiger... Vanmiddag komt de monteur en hopelijk komt er een goede, die wil meedenken.

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 08-09-2016 10:09 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
HvanderT schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:28:
Dan had ie blijkbaar een reboot nodig. Onze v10 heeft er soms ook geen zin meer in na 2 maanden uptime, draadloos werkt wel, maar niet zo snel als normaal.
Komt bij mij ook wel eens voor dat er verschillende apparaten in het netwerk niet meer zichtbaar zijn.
Even een reboot en dan is het hele spul weer zichtbaar inderdaad.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Vandaag is de monteur geweest, hij had zijn Collega mee, want dan konden ze sneller werken. Ik had al veel voorwerk gedaan en daar waren ze erg blij mee en ze zien maar weinig huizen waar alles zo goed geregeld was. Ik heb van ze een v10 gekregen, dus sat is mooi. Volgens de monteur kan de v9 geen 500-500 verbinding aan dus ik had de v10 wel nodig. Op advies van de monteur heb ik de dhcp reeks op 192.168.2.*** laten staan. Een handige functie is dhcp binding. Ik heb daar alle mac-adressen ingevuld en ga alle apparaten op dhcp zetten. Tv werkt snel en met internet haal ik 510 up en down, dus ook prima. Ben nu al best tevreden met kpn.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Fijn dat je ervaring met de monteur(s) uiteindelijk ook goed is. Kleine kanttekening: de v9 kan prima een 500 Mbits verbinding aan. Dus dat klopt niet. Ironisch genoeg had je dus ook prima de v9 kunnen houden, aangezien je de DHCP nu ook nog eens hetzelfde houdt ;)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:31:
Fijn dat je ervaring met de monteur(s) uiteindelijk ook goed is. Kleine kanttekening: de v9 kan prima een 500 Mbits verbinding aan. Dus dat klopt niet. Ironisch genoeg had je dus ook prima de v9 kunnen houden, aangezien je de DHCP nu ook nog eens hetzelfde houdt ;)
Dat kan zijn, maar heb nu de v10 gekregen en dat werkt prima. Ga nu niet naar de klantenservice bellen van ik heb een v10 gekregen en wil een v9. :) :)

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:02
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en online bij KPN 100/100Mb glas internet besteld. Vlot kreeg ik per email een korte bevestiging van mijn bestelling. Vandaag per mail de uitgebreide bevestiging met klantnummer, alle gegevens etc. maar oei, daar was opeens sprake van 60/6Mb!

Wat blijkt, de bestellingen via de website worden later met de hand overtikt in het systeem en daar sluipen tikfouten binnen. Een uur aan de telefoon gehangen, bestellingen kunnen niet gewijzigd worden. Advies was na de oplevering upgraden maar dan vervalt de actiekorting, alternatief is annuleren en opnieuw beginnen... Enfin, de juffrouw heeft een nieuwe bestelling ingevoerd en nu moet het goed zijn.

Ik dacht trouwend dat een monteur optioneel was maar ik krijg dit bericht:
"Om uw bestelling aan te sluiten is het noodzakelijk dat een monteur uw aansluitpunt aanpast. U kunt dat niet zelf doen. De monteur zal dan ook meteen uw apparatuur aansluiten."

Verwijderd

dirks schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:01:
Ik dacht trouwend dat een monteur optioneel was maar ik krijg dit bericht:
"Om uw bestelling aan te sluiten is het noodzakelijk dat een monteur uw aansluitpunt aanpast. U kunt dat niet zelf doen. De monteur zal dan ook meteen uw apparatuur aansluiten."
Bij glasvezel is een monteur inderdaad "verplicht" vanuit KPN. Bij koper is de monteur optioneel. Zou direct even afspraakje maken. Dit doen ze namelijk niet altijd automatisch.

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:21
dirks schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:01:
Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en online bij KPN 100/100Mb glas internet besteld. Vlot kreeg ik per email een korte bevestiging van mijn bestelling. Vandaag per mail de uitgebreide bevestiging met klantnummer, alle gegevens etc. maar oei, daar was opeens sprake van 60/6Mb!

Wat blijkt, de bestellingen via de website worden later met de hand overtikt in het systeem en daar sluipen tikfouten binnen. Een uur aan de telefoon gehangen, bestellingen kunnen niet gewijzigd worden. Advies was na de oplevering upgraden maar dan vervalt de actiekorting, alternatief is annuleren en opnieuw beginnen... Enfin, de juffrouw heeft een nieuwe bestelling ingevoerd en nu moet het goed zijn.
precies hetzelfde hier. kwam er pas achter toen de monteur de snelheid ging testen. daarna met ks gebeld en die hebben het aangepast. binnen 5-10min verwerkt en idd hogere snelheid. upload haal ik niet hoger als 92mb. maar dit schijnt "normaal" te zijn als ik de verschillende forums erop na lees.

bij mij bleef de korting staan.
idd zelfde verhaal dat als je glasveel besteld dit beter telefonisch kan doen ipv via de website ... vreemd

Verwijderd

92 Mbits upload bij 100/100 is niet normaal hoor. Normale waardes bij 100/100 glasvezel is ongeveer 94 Mbits download en 115 Mbits upload.

Bekabeld getest met gigabit UTP?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 23:35 ]

• Jan-man
die upgrade van snelheid is nu toch weer een nieuwe actie van?

zoals hrh2 aangeeft is de downloaden rond de 95 mbit en upgraden tussen de 105 en 115 mbit bedraad.

• Ener103
Oeps... typo mijn kant.
Moet zijn download ipv upload. Gemiddeld download 92-94mb en upload is 110-115mb

Verwijderd

Dat is inderdaad wel normaal helaas.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:06:
Dat is inderdaad wel normaal helaas.
:?
Gek, want bij de andere snelheden zit de up en down altijd (iets) boven wat je betaalt. :?

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-11 21:47

TRaSH

koffie ?

Ja alleen bij de 100/100 hebben ze het verkeerde profiel er in zitten had ik begrepen van Barre73.

Wou ook 100/100 maar is nogal een downgrade (vanaf ziggo 150/15) met de download snelheid zeker als je er naast ook nog eens TV zit te kijken en dan niet eens de 100 kan halen met downloaden.
en 500/500 heeft nogal een stuk hoger prijs verschil.
zou alleen daarvoor een soort midden pakket erbij willen hebben 250/250.
maar als ze nou eens de 100/100 fixen zou het ook wel schelen denk ik

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:08
Maar.... In welke situatie precies ga je echt last hebben dat je niet de volle 100 haalt als je Tv aan het kijken bent? Ik denk dat je die 40 seconden verschil op een BluRay download niet gaat merken, wel?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2d6mzb8.png

* Hmmbob snapt dat soort opmerkingen niet zo goed....

[ Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 09-09-2016 18:57 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:06:
[...]

:?
Gek, want bij de andere snelheden zit de up en down altijd (iets) boven wat je betaalt. :?
Bij 100/100 is dit, zoals ik al zei, niet zo. Als ik het goed heb komt dit aangezien glasvezel oorspronkelijk tot 100 Mbits ging. Het profiel stond dan ook ingesteld op strak 100 Mbits. Door wat overhead kwam je dan uit op 94 Mbits. Deze overhead geldt ook voor jouw lijn. Echter stelt KPN het profiel niet in op 500 Mbits, maar een stuk ruimer. Dit doen ze tegenwoordig met alle abonnementen.

KPN is op de hoogte van dit "probleem". Echter schijnt het niet mogelijk te zijn om dit in één keer aan te passen. Dit zou individueel moeten gebeuren, en dat gaat KPN natuurlijk niet doen. Hoger dan 94-95 Mbits zul je dus nooit meten met een 100/100 abonnement.

Maar zoals Hmmbob al noemt, zullen de meeste gebruikers dit nooit merken. Je kunt alleen nét iets minder tof doen tegen je vrienden met de Speedtest.net meting ;)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:47:
[...]

Bij 100/100 is dit, zoals ik al zei, niet zo. Als ik het goed heb komt dit aangezien glasvezel oorspronkelijk tot 100 Mbits ging. Het profiel stond dan ook ingesteld op strak 100 Mbits. Door wat overhead kwam je dan uit op 94 Mbits. Deze overhead geldt ook voor jouw lijn. Echter stelt KPN het profiel niet in op 500 Mbits, maar een stuk ruimer. Dit doen ze tegenwoordig met alle abonnementen.

KPN is op de hoogte van dit "probleem". Echter schijnt het niet mogelijk te zijn om dit in één keer aan te passen. Dit zou individueel moeten gebeuren, en dat gaat KPN natuurlijk niet doen. Hoger dan 94-95 Mbits zul je dus nooit meten met een 100/100 abonnement.

Maar zoals Hmmbob al noemt, zullen de meeste gebruikers dit nooit merken. Je kunt alleen nét iets minder tof doen tegen je vrienden met de Speedtest.net meting ;)
Klopt die 8mbit merk je niet. Nu weet ik niet hoe het kan dat sommige mensen >600 up halen. Had ik ook gehoopt, maar van 15 naar 510.

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Verhoog voor 1 maand je abb naar 500/500 Mbs na een maand ga je weer terug naar 100 Mbs dan kom je niet meer onder de 100 Mbs als je een of meerdere tv's inschakeld.

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:30:
[...]

Klopt die 8mbit merk je niet. Nu weet ik niet hoe het kan dat sommige mensen >600 up halen. Had ik ook gehoopt, maar van 15 naar 510.
Dit was niet bij KPN denk ik. Bij KPN haalt iedereen 510/515. Deze snelheid haal je zeer stabiel. Dat is het belangrijkste imo.
pekanoot schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:31:
Verhoog voor 1 maand je abb naar 500/500 Mbs na een maand ga je weer terug naar 100 Mbs dan kom je niet meer onder de 100 Mbs als je een of meerdere tv's inschakeld.
Dit werkt niet voor het "probleem" wat hier besproken wordt. Dit trucje werkt als je op een 100 Mbits kaart aangesloten zit in de centrale. Dan zijn zowel je upload- als je downloadsnelheid 94-95 Mbits. Dat is hier niet het geval. De downloadsnelheid is 94-95 Mbits, maar de uploadsnelheid is 115 Mbits. Dat betekent dat je gewoon al op een gigabit kaart aangesloten zit. Een maandje naar 500 Mbits gaat hier helaas niets aan veranderen.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Hmmbob schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:05:
Maar.... In welke situatie precies ga je echt last hebben dat je niet de volle 100 haalt als je Tv aan het kijken bent? Ik denk dat je die 40 seconden verschil op een BluRay download niet gaat merken, wel?

[afbeelding]

* Hmmbob snapt dat soort opmerkingen niet zo goed....
Wat ik bedoel:
ik heb nu 150 en zou dan naar de 100 gaan die ik niet haal,
en als er in mijn geval 2 TV's aan staan (Dochter lief) dan is het een grootte stap
Rekenvoorbeeld met een 40 GB Blu-Ray: Download Calculator
150 Mbits = 00:38:10
100 Mbits = 00:57:15
094 Mbits = 01:00:55
086 Mbits = 01:06:35 (1 TV)
078 Mbits = 01:13:25 (2 TV's)

Maar zoals je zelf aangaf, want ik moet geen appels met peren vergelijken (150 tegen over 100)
het is zonder TV 3 minuten verschil.
met 1 TV 6-9 Minuten (afhankelijk wat je gebruikt 100 of 94)
en als er 2 aan staan 13-16 minuten.

maar blijf erbij dat het jammer is dat je snelheids verlies hebt als je TV aan staat.

Had trouwens ooit van iemand vernomen die bij Vodafone zit (zat weet niet of hij al overgestapt is)
dat hij al zelfs verlies had als de box aangesloten zat.
dus hij hoefde niet eens aan te staan.
Neem aan dat dat bij KPN niet zo is ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Verwijderd

TRaSH schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:28:
[...]

Wat ik bedoel:
ik heb nu 150 en zou dan naar de 100 gaan die ik niet haal,
en als er in mijn geval 2 TV's aan staan (Dochter lief) dan is het een grootte stap
Rekenvoorbeeld met een 40 GB Blu-Ray: Download Calculator
150 Mbits = 00:38:10
100 Mbits = 00:57:15
094 Mbits = 01:00:55
086 Mbits = 01:06:35 (1 TV)
078 Mbits = 01:13:25 (2 TV's)

Maar zoals je zelf aangaf, want ik moet geen appels met peren vergelijken (150 tegen over 100)
het is zonder TV 3 minuten verschil.
met 1 TV 6-9 Minuten (afhankelijk wat je gebruikt 100 of 94)
en als er 2 aan staan 13-16 minuten.

maar blijf erbij dat het jammer is dat je snelheids verlies hebt als je TV aan staat.

Had trouwens ooit van iemand vernomen die bij Vodafone zit (zat weet niet of hij al overgestapt is)
dat hij al zelfs verlies had als de box aangesloten zat.
dus hij hoefde niet eens aan te staan.
Neem aan dat dat bij KPN niet zo is ?
Even twee dingetjes. Als eerste treedt er geen snelheidsverlies op als je een glasvezel aansluiting hebt van 500 Mbit. De TV komt "bovenop" je abonnementsnelheid. Ik heb bijvoorbeeld nu de TV aanstaan, en ik haal nog steeds precies dezelfde snelheid als wanneer deze uit staat. Bij koper treedt er inderdaad wel vaak snelheidsverlies op, aangezien de lijn dan niet meer trekt. Bij glasvezel is dit dus niet het geval. Je kunt dus rustig 2 TVs aanzetten, en tegelijk nog iets downloaden, zonder snelheidsverlies.

Ten tweede: 40GB Blu Ray? Waarom zou je dat in vredesnaam downloaden? Ik wist niet eens dat daar aanbod voor was. Als je kwaliteit blijkbaar zo belangrijk vindt, koop dan gewoon de Blu Ray in de winkel ;)

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:36:
Ten tweede: 40GB Blu Ray? Waarom zou je dat in vredesnaam downloaden? Ik wist niet eens dat daar aanbod voor was. Als je kwaliteit blijkbaar zo belangrijk vindt, koop dan gewoon de Blu Ray in de winkel ;)
Eenieder kan zo zijn/haar redenen daarvoor hebben... net zoals jij denkt dat het juist niet nodig is.
Dus laten we alsjeblieft niet roomser dan de paus wezen ;)

En het kan toch zo zijn dat het aanbod kwalitatief niet aan jouw eisen voldoet, dat je die BD50 zelf rebuild naar een wat acceptabeler formaat volledig volgens jouw wensen?

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:36:
[...]

Even twee dingetjes. Als eerste treedt er geen snelheidsverlies op als je een glasvezel aansluiting hebt van 500 Mbit. De TV komt "bovenop" je abonnementsnelheid. Ik heb bijvoorbeeld nu de TV aanstaan, en ik haal nog steeds precies dezelfde snelheid als wanneer deze uit staat. Bij koper treedt er inderdaad wel vaak snelheidsverlies op, aangezien de lijn dan niet meer trekt. Bij glasvezel is dit dus niet het geval. Je kunt dus rustig 2 TVs aanzetten, en tegelijk nog iets downloaden, zonder snelheidsverlies.
.....
Beter heb namelijk een tijdje het Vodafone Glas topic gevolgd en las dat daar nogal wat verlies was.
Met Coax heb ik namelijk ook totaal geen snelheids verlies als alle TV's aan staan.
Vandaar dat ik dacht dat het met alle glas zo was.
Thnx voor de info

Verwijderd

CreativeS schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:54:
En het kan toch zo zijn dat het aanbod kwalitatief niet aan jouw eisen voldoet, dat je die BD50 zelf rebuild naar een wat acceptabeler formaat volledig volgens jouw wensen?
Natuurlijk kan dat zo zijn. Misschien uitte ik mij wat fel aangezien ik ietwat snel de link leg naar illegaal downloaden. Dat zou -mijn inziens- sowieso al niet horen. Dus om een standpunt kwa internetsnelheid te staven door, bij wijze van spreken, de grootste Blu Ray torrent van tpb als voorbeeld te nemen vind ik niet geheel fair, begrijp je?

Los van dat; als je een BD50 gaat rebuilden, heeft dit alsnog niet zoveel te maken met je internetsnelheid, toch?
TRaSH schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:02:
[...]

Beter heb namelijk een tijdje het Vodafone Glas topic gevolgd en las dat daar nogal wat verlies was.
Met Coax heb ik namelijk ook totaal geen snelheids verlies als alle TV's aan staan.
Thnx voor de info
Fijn dat mijn info je geholpen heeft! Ik hoop dat je een goede keuze zal kunnen maken.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:06:
Natuurlijk kan dat zo zijn. Misschien uitte ik mij wat fel aangezien ik ietwat snel de link leg naar illegaal downloaden. Dat zou -mijn inziens- sowieso al niet horen. Dus om een standpunt kwa internetsnelheid te staven door, bij wijze van spreken, de grootste Blu Ray torrent van tpb als voorbeeld te nemen vind ik niet geheel fair, begrijp je?
Tuurlijk snap ik dat, maar het overgrote deel van de 500Mb/s-abonnee's zal mijns inziens deze abonnementsvorm niet alleen specifiek voor internet en mailen gebruiken. Echter... waarom moet men er altijd torrents bij halen? Er is veel meer dan alleen torrents.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:06:Los van dat; als je een BD50 gaat rebuilden, heeft dit alsnog niet zoveel te maken met je internetsnelheid, toch?
Ik reageerde puur op jouw opmerking... ongeacht welke reden voor jou om te reageren hieraan vooraf is gegaan.

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zullen we er een punt achter zetten zodat we geen flamewar beginnen en offtopic raken. ;)
Laten we het houden dat het een voorbeeldje was :+

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Ho ho, ik heb nergens de intentie om een 'flamewar' te beginnen... onze UTP-kabeltjes blijven toch wel 'gesmeerd'. Een weerwoord mag echter wel gegeven worden toch? Both sides :)

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Hoe is de kwaliteit wanneer je via de browser TV kijkt op je Windows pc/laptop? Ik las namelijk dat het SD kwaliteit is, dat is toch niet meer om aan te zien? Of valt dat mee in de praktijk?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TRaSH schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 22:02:
[...]

Thnx voor de info
Dat had met KPN net zo goed kunnen zijn toen 100Mb de max was (van de apparatuur/NTU/POP; tegenwoordig 1000). Bij een abo van 100/x dan ging het idd van je snelheid af. Bij een 50/x abo had je daar dan geen last van omdat er nog 50 ruimte extra voor tv was ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 10-09-2016 13:03 ]

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
Korvaag schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:52:
Goh.. volgens mij heb ik een eerste probleempje te pakken wat een hickup kan zijn. Toch de vraag maar even stellen:

Ik heb glas en een V10 experiabox. Managed switch erbij, jadiejada. Nooit problemen gehad. Ik airplay lekker muziek van m'n Macbook naar m'n Denon en na ongeveer een hele dag streamen: BAM ineens Airplay eruit. Versterker niet meer zichtbaar als Airplay device. Na de nodige experimenten uiteindelijk net de router even een reboot gegeven --> en hop, daar is het Airplay device weer (de Denon dus).

Iemand daar toevallig ook al last van gehad of heeft m'n router zich gewoon even verslikt in een bitje :)
Vergelijkbare situatie met een onkyo hier. (En nee onkyo en denon zijn niet hetzelfde) . Ben er achtergekomen dat er bij Airplay op mijn onkyo crc pakket errors gegenereerd worden. (Via een smart switch ontdekt)
De V10 lijkt dan agv van deze error even het utp verkeer te onderbreken en vervolgens is mijn onkyo niet zichtbaar totdat ik deze "powertoggle"
V10 gaat in mijn geval door.

Het zit hem den ik waarschijnlijk in de crc fout afhandeling. Heb namelijk ook een Android mediaplayer met een amlogic chipset waarvan ik weet dat er een error crc errors op utp verkeer gegenereerd wordt ( sterker nog een wisselde Mac adres op Android 4.4.2. Agv deze error)
Als ik deze media player aansluit direct of via switch heb ik een zelfde probleem als met mijn onkyo
Nu weet ik dat zowel de mediaplayer als mijn onkyo cheapass utp hardware heeft die beide (onkyo heeft zelfs recall gehad) fouten afgeeft. Alle andere utp hardware (echt vsn alles...,) dus niet.
Ik denk dat de v10 dus n soort failsafe heeft die dan in werking treed en het verdwijnen in je netwerkoverzicht wellicht een issue van de Denon is dan echt een fout in de V10.
Maar dat is meer een deductie van mijn bevindingen dan technisch onderbouwd

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:40:
[...]

Dit was niet bij KPN denk ik. Bij KPN haalt iedereen 510/515. Deze snelheid haal je zeer stabiel. Dat is het belangrijkste imo.

[...]

Dit werkt niet voor het "probleem" wat hier besproken wordt. Dit trucje werkt als je op een 100 Mbits kaart aangesloten zit in de centrale. Dan zijn zowel je upload- als je downloadsnelheid 94-95 Mbits. Dat is hier niet het geval. De downloadsnelheid is 94-95 Mbits, maar de uploadsnelheid is 115 Mbits. Dat betekent dat je gewoon al op een gigabit kaart aangesloten zit. Een maandje naar 500 Mbits gaat hier helaas niets aan veranderen.
Dat is wel bij KPN. Met eigen hardware. Haal je upload soms wel 700mbit wat terug zakt naar 600 en download vaak ook hoger door de burst in de QoS.

Lesdictische is mijn hash#

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 15:50
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:32:
Hoe is de kwaliteit wanneer je via de browser TV kijkt op je Windows pc/laptop? Ik las namelijk dat het SD kwaliteit is, dat is toch niet meer om aan te zien? Of valt dat mee in de praktijk?
Kwaliteit is redelijk tot goed. Hangt ook van de zender af..

Sommige zenders zijn weer scherper dan bijvoorbeeld Horizon.tv van Ziggo. Andere weer niet. Maar het is prima te pruimen over het algemeen.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:32:
De kwaliteit is prima te doen, ook full screen. Ik heb even een screenshot gemaakt voor je zodat jezelf kan bepalen of het goed genoeg is voor je.

Interactieve tv website

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
chickpoint schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:27:
[...]

De kwaliteit is prima te doen, ook full screen. Ik heb even een screenshot gemaakt voor je zodat jezelf kan bepalen of het goed genoeg is voor je.

[afbeelding]
Top, dank je! Hier kan ik zeker iets mee. Het beeld ziet er prima uit, moet ik zeggen. Beter dan ik gedacht had voor SD kwaliteit. Weet je misschien wat de resolutie is?

• chickpoint
Pierre_nr1 schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:42:
[...]

Top, dank je! Hier kan ik zeker iets mee. Het beeld ziet er prima uit, moet ik zeggen. Beter dan ik gedacht had voor SD kwaliteit. Weet je misschien wat de resolutie is?
Ik weet niet wat de resolutie van de stream is, maar mijn scherm gebruikt een resolutie van 1680 x 1050

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 19:40:
[...]

[...]
Dat kan best. Snelheid is redelijk stabiel.
xbeam schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 23:57:
[...]

Dat is wel bij KPN. Met eigen hardware. Haal je upload soms wel 700mbit wat terug zakt naar 600 en download vaak ook hoger door de burst in de QoS.
Dat is ook mogelijk. Het was al een hele tijd geleden, dus ik dacht zelf eigenlijk dat ze het profiel hadden aangepast.
Ener103 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:28:
Oeps... typo mijn kant.
Moet zijn download ipv upload. Gemiddeld download 92-94mb en upload is 110-115mb
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:47:
[...]

KPN is op de hoogte van dit "probleem". Echter schijnt het niet mogelijk te zijn om dit in één keer aan te passen. Dit zou individueel moeten gebeuren, en dat gaat KPN natuurlijk niet doen. Hoger dan 94-95 Mbits zul je dus nooit meten met een 100/100
Misschien als je zou bellen en je hebt een aardige medewerker aan de telefoon, dat ze dan de snelheid aanpassen. Het hangt namelijk erg van de medewerker af wat je gedaan krijgt. Het nummer is toch gratis vanaf je kpn lijn, dus meerdere keren bellen kan wel eens helpen.

Hebben jullie ook dat het niet mogelijk is om meer dan tien apparaten toe te voegen aan binding-IP? Zit er nu mee en was nog niet klaar met mijn apparaten.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 12-09-2016 17:04 ]

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 12:20
Hmmm klote.

Vrouw vanmiddag geen internet thuis, wat blijkt NTU kastje brand het glas lampje niet. Na herstart geen oplossing. KPN gebeld en die komen nu morgen langs met een monteur.

Iemand ideeën om te controleren om een avondje zonder internet en TV te besparen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:03
GAEvakYD schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:33:
Hmmm klote.

Vrouw vanmiddag geen internet thuis, wat blijkt NTU kastje brand het glas lampje niet. Na herstart geen oplossing. KPN gebeld en die komen nu morgen langs met een monteur.

Iemand ideeën om te controleren om een avondje zonder internet en TV te besparen.
pak een biertje , zet je bbq aan en geniet van het mooie weer

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 12 september 2016 @ 06:45:
Hebben jullie ook dat het niet mogelijk is om meer dan tien apparaten toe te voegen aan binding-IP? Zit er nu mee en was nog niet klaar met mijn apparaten.
Ik weet even niet om welke EB dit gaat. Maar in de V10 zou dit niveau verhoogd worden met T2.9v3 (of het is al zo in T2.7v2)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:31:
[...]

Ik weet even niet om welke EB dit gaat. Maar in de V10 zou dit niveau verhoogd worden met T2.9v3 (of het is al zo in T2.7v2)
Get is inderdaad een v10. Zal morgen eens naar de firmware kijken.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

tmaniac schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:00:
[...]

Simpel, ik logde in op de ERL en zag dat het IP adres op de IPTV interface op 10.242.185.x/22 stond.
Toen ik in de Static route tabel keek zag ik dat het IPTV verkeer naar een compleet ander subnet gerouteerd werd.

Dus heb eerst dit command weer gedraaid:
code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

En de output daarvan uitgevoerd, dat commando maakt een nieuwe static route.
De oude route natuurlijk wel even verwijderd en daarna werkte alles weer normaal.
Vanmorgen deed iptv het niet meer hier. Volgens mij heb ik hetzelfde. Snel de V10 aangesloten zodat alles weer werkt. Vanavond dit ff maken.

Heb wel mijn failover zo kunnen testen ;). Lol

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:40
:)

Ik merk trouwens steeds vaker dat het IPTV signaal af en toe licht hapert.
Geen idee waar het aan ligt en het gebeurd nog te weinig om m'n hele setup na te pluizen maar het is wel apart.

Bandbreedte is het in ieder geval niet, ik download gemakkelijk met 60MB/s :)

Het is alleen zo jammer dat de IPTV streams niet rechtstreeks vanuit Kodi te openen zijn :(
Dan had ik die hele settop box zo het raam uit kunnen wippen :P .

• chickpoint
Tylen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:26:
[...]

Vanmorgen deed iptv het niet meer hier. Volgens mij heb ik hetzelfde. Snel de V10 aangesloten zodat alles weer werkt. Vanavond dit ff maken.

Heb wel mijn failover zo kunnen testen ;). Lol
Ik moet eerlijk zegen dat ik dit laatst ook gehad heb, maar ja kwestie van even snel de route aanpassen en alles was weer in orde. Misschien is KPN op het netwerk wat aan het reorganiseren? Dit is namenlijk de eerste keer dat het voorkomt.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:28

Pubbert

random gestoord

Zijn er mensen met wat inside kennis bij KPN/Reggeiber i.v.m de 500Mbit upgrades, en de logica/planning van KPN/Reggefiber hierin? In mijn gemeente zijn er nog enkele POPs nog niet geupgrade. (Waaronder die waar ik op zit) (Via Netco aardig in kaart gebracht hoeveel POPs er zijn in mijn gemeente, en welke wel en niet 500mbit hebben)

Ik heb begrepen dat van de 3000 POPs in Nederland er nog zo'n 200-250 max. 100Mbit leveren.
Worden er POPs willekeurig geupgrade, of zal dit ook met capaciteit te doen hebben? Ik zou heel graag naar 500Mbit upgraden namelijk, zit erbijna aan te denken Ziggo 300mbit erbij of in plaats van te nemen, maar ben over de TV en service van KPN verder wel tevreden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Tylen

Tylen

chickpoint schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:26:
[...]

Ik moet eerlijk zegen dat ik dit laatst ook gehad heb, maar ja kwestie van even snel de route aanpassen en alles was weer in orde. Misschien is KPN op het netwerk wat aan het reorganiseren? Dit is namenlijk de eerste keer dat het voorkomt.
Is ook mijn eerste keer. Ach als het echt een route is die aangepast moet worden kan ik ermee leven. Internet deed het nog steeds dus kan altijd remote dit oplossen als moeders de vrouw klachten heeft ;)

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Pubbert schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:34:
Zijn er mensen met wat inside kennis bij KPN/Reggeiber i.v.m de 500Mbit upgrades, en de logica/planning van KPN/Reggefiber hierin? In mijn gemeente zijn er nog enkele POPs nog niet geupgrade. (Waaronder die waar ik op zit) (Via Netco aardig in kaart gebracht hoeveel POPs er zijn in mijn gemeente, en welke wel en niet 500mbit hebben)

Ik heb begrepen dat van de 3000 POPs in Nederland er nog zo'n 200-250 max. 100Mbit leveren.
Worden er POPs willekeurig geupgrade, of zal dit ook met capaciteit te doen hebben? Ik zou heel graag naar 500Mbit upgraden namelijk, zit erbijna aan te denken Ziggo 300mbit erbij of in plaats van te nemen, maar ben over de TV en service van KPN verder wel tevreden.
Ik denk dat het een deel capaciteit back-bone, een deel vraag, en een deel een lijst van boven naar beneden die afgedaan wordt. Uiteindelijk zullen alle POP's wel overgaan om 1000 of misschien wel meer.

• chickpoint
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat het een deel capaciteit back-bone, een deel vraag, en een deel een lijst van boven naar beneden die afgedaan wordt. Uiteindelijk zullen alle POP's wel overgaan om 1000 of misschien wel meer.
Houd er wel rekening mee dat je een consumentendienst afneemt, dit betekent dus dat je geen harde garanties hebt en geen SLA. Volgens de GTI (gedragscode transparantie internetsnelheden) staat dus ook vastgelegd dat je dienst als best-effort geleverd wordt (Artikel 2.1). Mocht je dat wel willen dan zul je dus een andere dienst af moeten sluiten, zoals zakelijke glasvezel verbindingen nog wel eens hebben, die je gelijk een rib uit je lijf kosten.

Je ziet in de bron al dat alle grote Nederlandse providers hier aan meedoen, je zult bij een andere aanbieder dus niet meer kunnen halen.

Bron: https://www.kpn.com/w3/fi...b380e682fc&contentid=3490

[ Voor 7% gewijzigd door chickpoint op 13-09-2016 14:57 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op maandag 12 september 2016 @ 21:31:
[...]

Ik zie dat ik deze firmware heb en dat het dus nog gelimiteerd is tot 10 apparaten:
status v10

Hoe moet ik de firmware updaten? Aan/uit zetten? Gewoon wachten?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:05:
[...]

Ik zie dat ik deze firmware heb en dat het dus nog gelimiteerd is tot 10 apparaten:
[afbeelding]
Hoe moet ik de firmware updaten? Aan/uit zetten? Gewoon wachten?
Dan wordt het aantal bindings verhoogt bij T2.9v3, en daar moet je nog ff op wachten

• Joepla

Joepla

Vandaag de monteurs over de vloer gehad, alles was voorbereid dus ze waren zo weer weg. Snelheid 510/510 Mbps. Helaas konden ze me niet aan een V10 helpen (heb een V9 ontvangen), want "ze waren niet van KPN". Eens kijken of de klantenservice iets kan/wil betekenen... DHCP en beperkte IP range is erg onhandig voor me.

Maar wat is die EB een waardeloos ding... Lijkt wel of je in een tijdmachine stapt, laatste keer dat ik zulke onhandige, dichtgetimmerde configuratiemenu's zag, was ergens in 2002, toen ik Versatel ADSL kreeg volgens mij. Port forwarding met voorgedefinieerde applicaties, moet eerst uitzoeken hoe je daar zelf eea kan definieren.

Helaas kreeg ik m'n WNDR3700 (met DD-WRT) niet aan de gang met PPPoE (xx-xx-xx-xx-xx-xx@internet, password kpn), moet daar verder induiken. De EB en ik worden geen vrienden :(

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Niet van kpn? Onzin natuurlijk ze werken voor kpn en ze hebben hem zeker weten wel. Op de auto van elke monteur wordt standaard de v10 geleverd. Waar was dit? Welk gebied?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Joepla

Joepla

Dordrecht. Ze hadden wel een notitie in hun systeem gemaakt over V9/V10, mogelijk kon de klantenservice dat zien, want de V10 komt eraan :)

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Wat ik niet snap van KPN is dat ze de V8/V9 niet aan de mensen geven die nog op ADSL/VDSL zitten of aanvragen.
vriend van mijn zus heeft nu ADSL of VDSL en heeft gewoon een V10 gekregen.
Regio Haarlem daar hebben ze nog geen glas dekking.

• Barre73
Iedereen denkt altijd maar dat de V10 sneller is en daarom bedoeld is voor glasvezel. Maar de V10 is de enige die goed om kan gaan met Vectoring VDSL. En daarom krijgen koperklanten wel een V10 en glasklanten niet zo snel. De V8 en V9 kunnen bedraad prima 500 Mbit leveren. WiFi werkt soms goed, soms slecht maar dat is goed op te lossen met een AP.
Dat hier Tweakers zijn die met een EB V9 bepaalde zaken niet kunnen is op zich niet het probleem van KPN. Wat zij leveren is goed genoeg voor normaal dagelijks gebruik.

• Joepla

Joepla

Je reageert niet direct op mij (denk ik), toch mijn comments.
Barre73 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 19:21:
Iedereen denkt altijd maar dat de V10 sneller is en daarom bedoeld is voor glasvezel.
Ik zie dat de beloofde snelheid ruim gehaald wordt, dus daarvoor hoef ik geen V10.
Dat hier Tweakers zijn die met een EB V9 bepaalde zaken niet kunnen is op zich niet het probleem van KPN. Wat zij leveren is goed genoeg voor normaal dagelijks gebruik.
Op zich heb je gelijk, maar... je netwerk zo inrichten dat je eigenlijk niet zonder grondige kennis een eigen routertje kan aansluiten, dat vraagt op z'n minst een beetje flexibiliteit in de apparatuur.
Maak er dan desnoods een "advanced" mode in waarbij deze zaken mogelijk zijn, waar de gewone gebruiker niet snel zal komen.

Verder overigens niets dan goeds over de verbinding, de installatie en de hele gang van zaken. Na jaren een eigen routertje te hebben gedraaid valt dit gewoon erg tegen ;)

• Barre73
Joepla schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:10:
Je reageert niet direct op mij (denk ik), toch mijn comments.

[...]

Ik zie dat de beloofde snelheid ruim gehaald wordt, dus daarvoor hoef ik geen V10.

[...]

Op zich heb je gelijk, maar... je netwerk zo inrichten dat je eigenlijk niet zonder grondige kennis een eigen routertje kan aansluiten, dat vraagt op z'n minst een beetje flexibiliteit in de apparatuur.
Maak er dan desnoods een "advanced" mode in waarbij deze zaken mogelijk zijn, waar de gewone gebruiker niet snel zal komen.

Verder overigens niets dan goeds over de verbinding, de installatie en de hele gang van zaken. Na jaren een eigen routertje te hebben gedraaid valt dit gewoon erg tegen ;)
Mijn post was eigenlijk een reactie op die van Trash.

Wat jouw antwoord betreft: ik neem aan dat je netwerkje.com hebt gecheckt voor de mogelijkheden van een eigen router op KPN? Er zijn er genoeg namelijk.

• Tylen

Tylen

tmaniac schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:08:
:)

Ik merk trouwens steeds vaker dat het IPTV signaal af en toe licht hapert.
Geen idee waar het aan ligt en het gebeurd nog te weinig om m'n hele setup na te pluizen maar het is wel apart.

Bandbreedte is het in ieder geval niet, ik download gemakkelijk met 60MB/s :)

Het is alleen zo jammer dat de IPTV streams niet rechtstreeks vanuit Kodi te openen zijn :(
Dan had ik die hele settop box zo het raam uit kunnen wippen :P .
Nieuwe static router erin en werken weer. Top.

• Joepla

Joepla

Barre73 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:32:
[...]
Wat jouw antwoord betreft: ik neem aan dat je netwerkje.com hebt gecheckt voor de mogelijkheden van een eigen router op KPN? Er zijn er genoeg namelijk.
Ja zeker wel, goede site. Ik wacht even de ervaringen met de V10 af, mogelijk dat ik dan een vd mogelijkheden kies.

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:37
Heb ook lglasvezel 500/500 besteld en komen ze binnenkort aansluiten.
Ik begrijp dus dat je alleen met de v10 ip adressen kan reserveren?
Dat is jammer, heb idd een eigen netwerk en wifi router die ik wil blijven gebruiken.
Dat scheelt veel instellen op diverse apparaten.
Ik dacht dan laat ik de eb gewoon een hoger ip adres uitdelen in mijn range.
Dus nu even afwachten wat ik geleverd krijg dus.....en ander hopen dat de monteur hem wil ruilen dus?

• Jan-man
rhos schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:23:
Niet van kpn? Onzin natuurlijk ze werken voor kpn en ze hebben hem zeker weten wel. Op de auto van elke monteur wordt standaard de v10 geleverd. Waar was dit? Welk gebied?
Als je een experteam of spie monteur krijgt die hebben ze niet. Daarnaast mogen er geen EB meer omgeruild worden voor een v10 zonder dat deze defect zijn.

KPN garandeerd de volle snelheid op bekabeld en niet op wifi. De v9/8 voldoet ook aan de eisen die gesteld worden voor een goed werkende verbinding. Dat wij als tweakers meer eisen hebben is niet het probleem van kpn natuurlijk.

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
Tijdens mijn tombola aan monteursbezoeken veelal met de monteurs gehad over de zin en onzin van de V10 tov V9/V8.lang verhaal kort: verschil zit hem in de nuances was de algemene conclusie.
V10 is populair en schaars aan het worden. Gaat een beetje onder aan eigen succes. Wat betreft de afgenomen snelheden maken de units geen verschil of er moet sprake dan vectoring VDSL.
De monteur heeft richtlijnen meegekregen wanneer zij een swap mogen uitvoeren naar of met een V10.
Zo had ik zelf op glas een V8. Ik vroeg alleen aan kon kan dit overweg met een sonosnet en per koerier werd er een V10 nagezonden.
Alles goed en aardig, maar bij een monteursbezoek later moest per instructie de EB vervangen worden, monteur kwam met V8 binnen, zag de V10 staan en haalde uit zijn wagen een V10 want de ruil moest identiek zijn volgens de richtlijn.

Ik heb een enkele dag met de V8 gewerkt en nu weken met de V10. Bekabeld geen verschil, maar WiFi technisch steekt de V10 ver boven de V8 uit qua prestaties (ook op de 2.4band) maar nog meer op bereik.

[ Voor 3% gewijzigd door TripleNL op 13-09-2016 21:40 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jan-man schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:10:
[...]

Als je een experteam of spie monteur krijgt die hebben ze niet. Daarnaast mogen er geen EB meer omgeruild worden voor een v10 zonder dat deze defect zijn.

KPN garandeerd de volle snelheid op bekabeld en niet op wifi. De v9/8 voldoet ook aan de eisen die gesteld worden voor een goed werkende verbinding. Dat wij als tweakers meer eisen hebben is niet het probleem van kpn natuurlijk.
Dan heb ik geluk gehad. Misschien zou ik nu geen v10 meer krijgen. Dan mis ik dus een belangrijke instelling: Ip binding. Nu alleen nog even wachten op de update. Voor meer dan 10 apparaten.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:08
Interessevraag: waarom zou je uberhaupt met meer dan tien apparaten IP binding willen doen en niet gewoon DHCP?

Sometimes you need to plan for coincidence

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Als je in je eigen netwerk bepaalde apparaten in een ip range wilt.
Zo heb ik bij mij dat alle mobiele telefoons en tablets bv tussen de 192.168.2.11-20 zitten.
HTPC en 3X raspberry pi tussen 192.168.2.210-15
Server, VMware's op 192.168.2.200-209
En zo nog een paar dingen zodat het voor mij makkelijk is om te onderscheiden.

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 07:09

WilbertW

IT Freak website

T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:58:
[...]

Dan heb ik geluk gehad. Misschien zou ik nu geen v10 meer krijgen. Dan mis ik dus een belangrijke instelling: Ip binding. Nu alleen nog even wachten op de update. Voor meer dan 10 apparaten.
V8 heeft momenteel ook gewoon de instelling van het ip adres (zodat je een ander netwerk kunt kiezen dan 192.168.2) en de vaste instelling van adressen mbv dhcp.
Hier kun je zelfs 32 adressen aan de static dhcp toevoegen.

Https://www.it-freak.nl

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

WilbertW schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:04:
[...]

V8 heeft momenteel ook gewoon de instelling van het ip adres (zodat je een ander netwerk kunt kiezen dan 192.168.2) en de vaste instelling van adressen mbv dhcp.
Hier kun je zelfs 32 adressen aan de static dhcp toevoegen.
Ik had de v9 gekregen en daar kon dat alles niet op. Het schijnt zo te zijn dat met een nieuwere versie van firmware van de v10 het ook mogelijk is om meer adressen toe te voegen.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:12
Vorige week KPN gebeld omdat het modem bij onze vereniging wat kuren had, was een KPN Experiabox H220N. De spoelen hoorde je constant behoorlijk aanwezig piepen, er zat een vergeelde plek op de behuizing en de hoofdreden, het ding liep om de haverklap vast. Verbinding overigens KPN ADSL, er ligt geen glasvezel aangezien de vereniging in het buitengebied is gesitueerd. Snelheid ongeveer 10Mbps door afstand tot centrale en gebrek aan VDSL.

Na het uitleggen van de situatie en wat ik allemaal zelf al had geprobeerd (verschillende computers, modem naar factory default enz.) heeft de helpdesk enkel een keer het modem herstart om daarna een nieuw modem op te sturen. Dat kon handig via een PostNL punt en was een dag later al binnen. Bleek een Experiabox V10 te zijn.

Nu heb ik zelf thuis sinds half oktober vorig jaar KPN glasvezel alles in 1 en heb daar destijds een Experiabox V9 bij gekregen. Ik vond het nooit echt de moeite om heissa te maken bij KPN om deze te vervangen maar nu de V10 werd geleverd voor de vereniging heb ik die bij me zelf thuis neer gezet en mijn V9 heb ik bij de vereniging geplaatst. De V9 is voor de vereniging meer dan goed zat en bij mij thuis kan ik wel gebruikmaken van de voordelen van de V10.

Super service van KPN dat het modem zonder morren en zo snel werd vervangen. Het was echt nodig maar er werd ook totaal niet moeilijk gedaan, top!

Zit voor mij thuis wel te twijfelen om op te zeggen. KPN levert een mooi product en ondanks een enkele storing werkt alles prima, maar ik vind het eigenlijk wel zo duur dat ik het voor mijzelf nauwelijks kan verantwoorden. Op dit moment betaal ik nog altijd € 13,50 >:) (was een persoonlijk aanbod voor het eerste jaar ivm opzeggen oud digitenne abonnement) maar dat is over een maand dus ook afgelopen en dan wordt het € 62,50 per maand. Toch dik 2 euro per dag terwijl ik eigenlijk niet echt veel tv kijk en internet alleen door mijzelf wordt gebruikt. Spotify ben ik wel echt gaan waarderen en ik heb een digitenne smartcard extra aangevraagd voor mijn abonnement en die zit fijn bij mijn ouders thuis in de tv (daar is geen glasvezel, geen kabel en ADSL maximaal 10Mbps).

• Joepla

Joepla

[...]
Als je een experteam of spie monteur krijgt die hebben ze niet.
Inderdaad een experteam aan de deur gehad, die wilde best, maar had hem niet.
Eigenlijk is dat best een beetje vreemd, KPN profileert zich als premium (bah woord) provider en doen er van alles aan om je dat gevoel te geven. Dat merk je aan bv. de (gratis) 24/7/365 klantenservice en de manier waarop je daar te woord gestaan wordt.

Maar dan lever je tegelijkertijd een low budget (+ alleen 2,4 GHz) Wifi-oplossing die eigenlijk niet meer van deze tijd is en waarmee je je dikke lijn niet optimaal kan gebruiken.

Voor mij overigens geen probleem, ik heb wat AP's her en der gemonteerd voor een "optimale gebruikerservaring" ;)

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
kijk ik op de website van KPN zie ik onderaan de tekst "Dit krijg je thuis", als laatste is afgebeeld de V10.
Klik ik hier op opent zich een pop-up waarin vermeld dat kpn verschillende varianten heeft van de experiabox. Onder andere de V8, V9 en V10. Dit is de V10: vervolgens een afbeelding van de V10.

Er staat nergens dat één van deze modellen geleverd zal worden, wat er wel staat "Van de Experia Box hebben we verschillende varianten: de V8, V9 en V10. Dit is de V10:", dit impliceert dat KPN niet nadrukkelijk vermeld dat men 1 van deze modems zal ontvangen.

• Tylen

Tylen

[...]

Er zit een loopback probleem in de V9 dus die voldoet zeker niet aan de eisen.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 12:56
Ze zouden gewoon moeten stoppen met die troep erbij te doen en mensen verplichten zelf een router te kopen, mits dit in prijs voordeliger is. De gewone consument kan dan altijd nog kiezen om voor 2 tientjes zon experia (meuk) ding te halen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

chaoscontrol schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:23:
Ze zouden gewoon moeten stoppen met die troep erbij te doen en mensen verplichten zelf een router te kopen, mits dit in prijs voordeliger is. De gewone consument kan dan altijd nog kiezen om voor 2 tientjes zon experia (meuk) ding te halen.
Zoiets zou best kunnen, maar dan voor internet. Je krijgt een stb en voip kastje en fon router en dan mag je zelf een router en benodigde rand apparatuur gebruiken. Alle gegevens/instellingen zijn voor iedereen toegankelijk. Ze moeten ook zelf een router aanbieden (tegen een maandelijkse extra huur van een paar euro) voor iedereen die geen eigen apparatuur wilt. Voor apparatuur van kon krijg je support en voor eigen niet/minder. Zoiets zou ik graag zien.

• Joepla

Joepla

Zou mooi zijn, maar denk dat het voor de massa dan veel te ingewikkeld wordt, zeker icm met telefonie en TV. Dat wordt een drama voor support. Ik snap wel dat ze een oplossing kiezen die voor 99% werkt. Pech voor ons :P

V10 is hier overigens gewisseld en werkt, vanavond eens de boel instellen.

• Jan-man
Tylen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:10:
[...]

Er zit een loopback probleem in de V9 dus die voldoet zeker niet aan de eisen.
Niet aan jouw eisen als tweaker misschien maar voor de rest die dat niet nodig hebben is de v9 meer dan geschikt om te gebruiken. ik heb in al die jaren dat de v9 op de markt is nog niemand erover gehoord en bij mij heeft het ook altijd prima gedraaid.

• Jan-man
Joepla schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:20:
[...]

Inderdaad een experteam aan de deur gehad, die wilde best, maar had hem niet.

[...]

Eigenlijk is dat best een beetje vreemd, KPN profileert zich als premium (bah woord) provider en doen er van alles aan om je dat gevoel te geven. Dat merk je aan bv. de (gratis) 24/7/365 klantenservice en de manier waarop je daar te woord gestaan wordt.

Maar dan lever je tegelijkertijd een low budget (+ alleen 2,4 GHz) Wifi-oplossing die eigenlijk niet meer van deze tijd is en waarmee je je dikke lijn niet optimaal kan gebruiken.

Voor mij overigens geen probleem, ik heb wat AP's her en der gemonteerd voor een "optimale gebruikerservaring" ;)
Wederom kijk je weer naar het product als tweaker en daarvoor moet je bij xs4all zijn want daar krijg je bijv elk jaar een nieuwe fritzbox.

En hoeveel klanten gebruiken daadwerkelijk 5 Ghz? ik denk dat 1 op de 50 installaties die ik doe dat er een vraag komt over de 5 ghz. En als ikzelf over 5 ghz begin is het meestal ja daar heb ik ooit eens iets over gehoord.

En op 2.4ghz kun je ook 100 mbit halen mits beide kanten het ondersteunen en uitzonderingen daar gelaten natuurlijk waar de 2.4ghz vervuild is.

Verwijderd

Jan-man schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:09:
[...]

En op 2.4ghz kun je ook 100 mbit halen mits beide kanten het ondersteunen en uitzonderingen daar gelaten natuurlijk waar de 2.4ghz vervuild is.
100 Mbits over een 2.4 Ghz band is in de meeste woningen echt een uitdaging hoor. Dat ga je in de meerderheid van de huishoudens echt niet over een 2.4 Ghz band trekken. De meeste mensen hebben gewoon geen verstand van dual band configuratie. Dát is de reden waarom ze enkel 2.4 Ghz wifi gebruiken, niet omdat ze geen baat hebben bij de 5 Ghz band.

Verder ben ik het helemaal eens met jouw post ;)

• Caelorum
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:29:
[...]
100 Mbits over een 2.4 Ghz band is in de meeste woningen echt een uitdaging hoor. Dat ga je in de meerderheid van de huishoudens echt niet over een 2.4 Ghz band trekken.[...]
Ligt er ook een beetje aan waar je staat he. Ik zou niet zo 1,2,3 durven stellen dat het in de meerderheid van de woningen niet zou lukken. Vaak kan het wel gewoon zelfs zonder de 5GHz mits de antenne en de netwerk chip van de devices ook redelijk up to date zijn.
Denk overigens dat veel mensen nog 1 of 2 apparaten hebben die roet in het eten gooien doordat ze alleen 802.11b of g ondersteunen. Dan kan de router niets anders dan terugschakelen ondanks dat het signaal zelf goed genoeg is.

• Jan-man
ja dat klopt zeker hrh2 en op de eerste verdieping zul je ook geen 100 mbit meer halen. Zeker in nieuwbouw niet daar is wifi gewoon weg drama! Ik ben al blij dat er op de 1e verdieping 3/40 van de 100 overblijft.

Maar in veel oudere huizen kun je best leuke resultaten krijgen de 2.4 ghz band. Maar dan is het altijd de vraag voor hoelang?

Ik ken zat mensen die baat hebben bij 5ghz maar zie aan de andere kant ook ook frappant genoeg hoe lang laptop leveranciers bijvoorbeeld op de 2.4ghz blijven doormoderen.

Zo kocht mijn schoonvader een half jaar geleden en 2016 model laptop blijkt thuis dat er geen eens 5 ghz opzit.

Wat dat betreft vind ik dat best jammer want anders had ik bij sommige allang de 2.4ghz uit gezet.

• Jan-man
https://www.dropbox.com/s.../FB_IMG_1473875032982.jpg

Hier een mooi voorbeeld waar 5 ghz ideaal was geweest. Helaas ondersteunde zijn telefoon het niet :(. Dit was overigens midden in een flatgebouw. Degene haalde krap aan 15mb op de telefoon op 4 meter afstand.... Met een glas 60/60 abonnement.

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De optie meer tv lijkt bij mij niet te werken. Ook geen kanaal 200 met Netflix. Dit zou alleen werken met de experiabox in het netwerk als ik kpn moet geloven.

Iemand dit aan de praat gekregen zonder Experiabox ?

Verder geen groot probleem, kan ook netflixen op andere manieren, maar ben benieuwd of de experiabox hier iets bijzonders in doet.

Ik heb wel een gesupporte settopbox.

edit:

blijkbaar routed IPTV voor nodig ipv Bridged. Even kijken of dat met m'n Netgear r7000 te doen is.

[ Voor 12% gewijzigd door mcetweaker op 14-09-2016 20:29 ]

• Tylen

Tylen

Werkt als een speer hier zonder experiabox (Uibiquiti EdgeRouter POE)

• mcetweaker
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:10:
Werkt als een speer hier zonder experiabox (Uibiquiti EdgeRouter POE)
mmm, vraag ik me toch af wat ik mis in m'n netwerk dat dit niet doorkomt op m'n settopbox

• Joepla

Joepla

V10 inmiddels geconfigureerd, wat een verademing tov de V9 _/-\o_
"Gewoon" weer (bijna) alles kunnen instellen zoals ik graag wil. Port forwarden is een beetje omslachtig (zou graag source IP, port, dest IP, port hebben), maar dat is vanuit een niet-Tweakers oogpunt misschien wel weer handig. Het werkt eigenlijk prima, tot nu toe.

Wat is voor jullie de belangrijkste overweging om bv. voor de Edgerouter Lite te gaan? Het lijkt me erg leuk om dit aan de gang te slingeren, maar nu met de V10 vraag ik me af of ik er veel mee vooruit ga. Snelheid is ok, port forwarding ok, wifi gebruik ik niet op de V10.
Wat ik nu wel mis is een VPN servertje, maar dat gaat de Edgerouter me ook niet bieden, daar zal ik m'n RPI voor kunnen inzetten.

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

mcetweaker schreef op woensdag 14 september 2016 @ 20:17:
[...]

mmm, vraag ik me toch af wat ik mis in m'n netwerk dat dit niet doorkomt op m'n settopbox
instellen van de juiste VLAN voor tv en de benodigde hups en next hup voor TV verwacht ik.

ESET software nodig? Let me know 😄

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Joepla schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:08:
V10 inmiddels geconfigureerd, wat een verademing tov de V9 _/-\o_
"Gewoon" weer (bijna) alles kunnen instellen zoals ik graag wil. Port forwarden is een beetje omslachtig (zou graag source IP, port, dest IP, port hebben), maar dat is vanuit een niet-Tweakers oogpunt misschien wel weer handig. Het werkt eigenlijk prima, tot nu toe.

Wat is voor jullie de belangrijkste overweging om bv. voor de Edgerouter Lite te gaan? Het lijkt me erg leuk om dit aan de gang te slingeren, maar nu met de V10 vraag ik me af of ik er veel mee vooruit ga. Snelheid is ok, port forwarding ok, wifi gebruik ik niet op de V10.
Wat ik nu wel mis is een VPN servertje, maar dat gaat de Edgerouter me ook niet bieden, daar zal ik m'n RPI voor kunnen inzetten.
meer mogelijkheden qua instellen. eigen apparatuur. Leuk. snel. VPN opties. Gastnetwerk over apart VLAN en nog veel meer instellingen, het is maar wat je wilt instellen... zie ook topic voor ubiquity: TPA in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"

ESET software nodig? Let me know 😄

• Tylen

Tylen

Joepla schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:08:

Omdat ik ook de Wifi infra van Ubiquiti heb en ik de volledige vrijheid in configuratie wilde hebben. Daarnaast gewoon "omdat het kan".

O en de Edgerouter kan gewoon VPN server zijn ;)

• mcetweaker
  • Niet online
TPA schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:46:
[...]

instellen van de juiste VLAN voor tv en de benodigde hups en next hup voor TV verwacht ik.
TV werkt, dus juiste VLAN.

Maar ik begrijp dat ik routed IPTV moet gaan gebruiken ipv bridged IPTV. Dit zodat de settopbox ook gebruik kan maken van internet ipv enkel IPTV.

• Joepla

Joepla

TPA schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:49:
[...]
meer mogelijkheden qua instellen. eigen apparatuur. Leuk. snel. VPN opties. Gastnetwerk over apart VLAN en nog veel meer instellingen, het is maar wat je wilt instellen... zie ook topic voor ubiquity: TPA in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"
Thanks, ik ga daar es kijken
Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:15:
[...]
Omdat ik ook de Wifi infra van Ubiquiti heb en ik de volledige vrijheid in configuratie wilde hebben. Daarnaast gewoon "omdat het kan".

O en de Edgerouter kan gewoon VPN server zijn ;)
Ik heb ook wat spul van Ubiquiti waar ik erg over te spreken ben. VPN wist ik niet, da's mooi!

• Barre73
mcetweaker schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:38:
[...]

TV werkt, dus juiste VLAN.

Maar ik begrijp dat ik routed IPTV moet gaan gebruiken ipv bridged IPTV. Dit zodat de settopbox ook gebruik kan maken van internet ipv enkel IPTV.
Om je op weg te helpen:
http://netwerkje.com/routed-iptv

• mcetweaker
  • Niet online
dank.

Binnenkort m'n TP Link SG105e en 8e maar eens vervangen door een V2 of Netgear managed switches zodat ik IGMP Snooping kan gebruiken. Dan zal ik ook eens kijken of de boel routed kan configureren.
Pagina: 1 ... 42 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie