Hij is juist een personage waar ik de meeste moeite mee heb. Iedereen klaagt dat tieners/ouders domme dingen doen, maar ze doen juist logische dingen, gedreven niet door logica als ware, maar door emoties. Vergis je niet, in zo'n situatie zou jij ook 'domme' dingen doen en 'domme' beslissingen nemen.Veefje schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:12:
Wat vinden jullie trouwens van Strand? Vindt dat het interessantste personage. Niet helemaal zuivere koffie, natuurlijk, sinds zijn komst is er wel wat van mysterie bij gekomen.
Strand daar en tegen neemt zeer gecalculeerde beslissingen. En dat is juist beetje raar. Of hij inderdaad weet meer dan de rest. Nu nog geen idee. Ik begrijp totaal niet waarom hij zijn passagiers had genomen. Zij eten dan 'zijn' voedsel voorraad op (OK, er is zee, ze kunnen vissen, maar toch), verbruiken brandstof, water etc. Hij heeft ze totaal niet nodig. Boot kan hij zelf bedienen...
Ik begrijp waarom hij dat vent in opvang tot waanzin dreef, het is ook een beetje te begrijpen waarom hij Nick nodig had om te ontsnappen, maar voor de rest... Hij is iemand die alles met een reden doet. Zo, wat is zijn reden om 7 onbekenden te redden? Wij zagen dat hij niet bepaald last van empathie heeft....