Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:41

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/eJKw4VeVX1vz5A9BrsY9xyvz/full.png

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JWVDmXqqrJk2nQZrskh60dM9/full.pngFear The Walking Dead

What did the world look like as it was transforming into the horrifying apocalypse depicted in "The Walking Dead"? This spin-off set in Los Angeles, following new characters as they face the beginning of the end of the world, will answer that question.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JWVDmXqqrJk2nQZrskh60dM9/full.pngAlgemene informatie

Genre:Horror Drama
Kanaal van uitzenden:AMC
Producent:AMC Studios
Circle of Confusion
Valhalla Entertainment
Producers:Robert Kirkman
Gale Anne Hurd
Greg Nicotero
David Alpert
Dave Erickson
Land + taal:USA / Engels
Gerelateerd aan:The Walking Dead

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JWVDmXqqrJk2nQZrskh60dM9/full.pngSpoiler Alert!!!

Omdat we graag discussiëren over de laatst uitgezonden aflevering, geld hier de regel dat wanneer een aflevering is uitgezonden het toegestaan is om erover te praten.

Wil je geen spoilers lezen, vermijd dan dit topic tot je bij bent met kijken!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/6D5eoqcU2cdrrIMtQeAL2e4H/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JWVDmXqqrJk2nQZrskh60dM9/full.pngAfleveringen

Seizoen 1
#Ep.TitelUitzenddatum (US)
0101Pilot23 augustus 2015
0202So Close, Yet So Far30 augustus 2015
0303The Dog13 september 2015
0404Not Fade Away20 september 2015
0505Cobalt27 september 2015
0606The Good Man4 oktober 2015

Seizoen 2
#Ep.TitelUitzenddatum (US)
0701Monster10 april 2016
0802We All Fall Down17 april 2016
0903Ouroboros24 april 2016
1004Blood in the Streets1 mei 2016
1105Captive8 mei 2016
1206Sicut Cervus15 mei 2016
1307Shiva22 mei 2016
1408Grotesque21 augustus 2016
1509Los Muertos28 augustus 2016
1610Do Not Disturb4 september 2016
1711Pablo & Jessica11 september 2016
1812Pillar of Salt18 september 2016
1913Date of Death25 september 2016
2014Wrath2 oktober 2016
2115North2 oktober 2016

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JWVDmXqqrJk2nQZrskh60dM9/full.pngWebisodes Flight 462

De webisodes zijn korte aflevering van ongeveer 1 à 2 minuten lang. Hier onder een link naar een youtube video waarin alle webisodes achter elkaar gezet zijn.

Alle webisodes in één video

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/JWVDmXqqrJk2nQZrskh60dM9/full.pngCredits

Topicstart door: Zeror
Medeauteur(s): geen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/XrY2O3P096Sq8bDeeLgE16kd/full.png

[ Voor 90% gewijzigd door Zeror op 07-05-2018 23:00 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:06

Damian

Insane Obtrusion

TVP :P

ben benieuwd naar deze serie :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:35

Scrummie

Think different

Gave OP _O_

Kan niet wachten tot het begint, heel erg veel zin in deze 'andere kant'.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mooie OP!

Hoop dat de matige acteurs en de slechte soapie trailer geen voorbode zijn voor de serie zelf.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Ik had deze trailer nog helemaal niet gezien, uit de OP. Krijg er alleen maar meer zin in! Ziet er bijzonder tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-05 13:46
Wauw, ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe het gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:09

Spooksel

Spooksel!

Mijn vriendin en ik zitten ieder seizoen echt weer helemaal klaar voor TWD :D Heb zelf de comics ook allemaal gelezen.

Voor deze serie gaan we dan ook absoluut weer even zitten en het een poging geven :) Ben erg benieuwd!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

YES!!

Al iets bekend over wie hem in Nederland gaat uitzenden? Hoewel ik waarschijnlijk toch een ander kanaal ga gebruiken :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-05 12:58
wooww vet.. ziet er goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
L1nt schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:56:
Al iets bekend over wie hem in Nederland gaat uitzenden? Hoewel ik waarschijnlijk toch een ander kanaal ga gebruiken :X
Voorlopig nog niemand. AMC heeft de rechten nog niet verkocht aan een Nederlandse zender.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Als het al gebeurt dan lijkt Fox me wel een goede kandidaat, die hebben tenslotte ook TWD zelf al binnen 24u na uitzending in de States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:34

Qck

Bazinga

The Walking Dead volg ik al vanaf het begin en is een geweldige serie. Ik ben dan ook erg benieuwd naar deze spin-off. Hopen dat ze het kunnen evenaren.

Trouwens, is het niet een beetje spoiler gevoelig om achter de characters te zetten dat ze nog in leven zijn?

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Qck schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:27:
The Walking Dead volg ik al vanaf het begin en is een geweldige serie. Ik ben dan ook erg benieuwd naar deze spin-off. Hopen dat ze het kunnen evenaren.

Trouwens, is het niet een beetje spoiler gevoelig om achter de characters te zetten dat ze nog in leven zijn?
Ik neem aan dat de regels voor dit topic hetzelfde zijn als in elk ander tv topic.
Na uitzending in Amerika mag er gewoon over alles gesproken worden. Dus als je niet wil weten wie er dood is moet je niet in dit topic kijken tot je bij bent ;)

Maar ik ben benieuwd. Heb het gevoel dat het een beetje een zoethoudertje en melkkoe is om het succes van twd te kunnen benutten budget zal niet hetzelfde zijn natuurlijk. Ik ben fan van alle zombie series en films dus ik kijk sowieso :D

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:50
Ben benieuwd naar deze serie, gaan we zeker volgen! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:56

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik ben erg benieuwd. Laat maar komen, ik hoop dat een NL zender het mag uitzenden. Vind ik persoonlijk toch wat relaxter.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:34

Qck

Bazinga

Afvalzak schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:01:
Ik neem aan dat de regels voor dit topic hetzelfde zijn als in elk ander tv topic.
Na uitzending in Amerika mag er gewoon over alles gesproken worden. Dus als je niet wil weten wie er dood is moet je niet in dit topic kijken tot je bij bent ;)
Aha, ik had me er niet in verdiept en had geen idee van zo'n regel.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:49

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Kudo's voor de OP! Trailer zag er ook erg vet uit. Ben zeer benieuwd!!!

Lekker tussendoortje voor als TWD S6 weer begint. :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
Inmiddels te bekijken..

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Qck schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:27:
Misschien voor de nieuwe kijker wel ja. Zal het wel weghalen. DONE

Daarnaast lijkt het me idd beter als hier dezelfde regels gelden als alle serietopics. Is de aflevering uitgezonden (maak niet uit waar ter wereld) dan mag er over gediscussieerd worden. Wil je geen spoilers lezen, blijf je beter weg tot je bij bent met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm ik hoop niet dat de eerste aflevering gelijk staat aan de kwaliteit van het hele seizoen.

Vooral de manier van filmen sprak mij niet aan, vreemd camera werk, te veel ingezoomd, rare hoeken, enz.

Ook het acteren was niet heel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Leuk ik ben echt heel benieuwd naar deze serie, eerst helaas wachten tot het seizoen klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:44
Aaaaargh, die heroïne-hipster met dat truitje. Vind het nu al niks. Na een halfuur kijken heb ik het maar afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001

m0nk

16-09-2003 15.15

oohh schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:19:
Aaaaargh, die heroïne-hipster met dat truitje. Vind het nu al niks. Na een halfuur kijken heb ik het maar afgezet.
Laat nou net het tweede half uur een stuk beter worden. Vond de eerste 30/40 min ook wat saai. Einde was goed en smaakt naar meer. Ik ga blijven kijken!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
m0nk schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

Laat nou net het tweede half uur een stuk beter worden.
Ooh dan ga ik die nog even downloaden. Want die 30 minuten zaten dan niet bij mijn download :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik vond hem goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:32
m0nk schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:27:
Laat nou net het tweede half uur een stuk beter worden. Vond de eerste 30/40 min ook wat saai. Einde was goed en smaakt naar meer. Ik ga blijven kijken!
^^^^^^

Je kreeg wel weer het spannende idee van seizoen 1 van twd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:14
Het was wel een aardige aflevering, begint een beetje langzaam maar dat is niet ongewoon bij een nieuwe serie. Ze zijn gewoon bezig om je kennis te laten maken met de hoofdrolspelers en het opbouwen van het verhaal. Net zoals The Walking Dead is het een horror drama serie en geen actie serie dus het is op zich logisch dat het niet begint vol met actie. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het wel mooi in beeld gebracht dat een zombie iets is, wat ze eerst moeten zien voordat ze het pas geloven. De hele regio is verbijsterd wat er gebeurd (zou ik ook zijn hoor). Ze zien nog niet echt het gevaar ervan tot Nick aan zijn ouders laat zien dat een zombie af moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
We mogen toch wel hopen dat de verhaallijn zich gaat richten op hoe de zombie-epidemie ontstaan is? Na de eerste aflevering gezien te hebben lijkt dat niet zo. Als het gewoon weer post-apocalyptisch overleven wordt met een nieuwe groep dan zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Naja, hopelijk in de volgende aflevering dan.

[ Voor 3% gewijzigd door ari3 op 25-08-2015 02:47 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

ari3 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 02:46:
We mogen toch wel hopen dat de verhaallijn zich gaat richten op hoe de zombie-epidemie ontstaan is? Na de eerste aflevering gezien te hebben lijkt dat niet zo. Als het gewoon weer post-apocalyptisch overleven wordt met een nieuwe groep dan zie ik de toegevoegde waarde niet zo. Naja, hopelijk in de volgende aflevering dan.
Toegevoegde waarde van een tv-serie? Anyway, ik vind dit wel een mooi concept. Net zoals bij de games zie je nu het begin van de outbreak met alle gevolgen van dien.

Het zijn verschillende verhaallijnen binnen hetzelfde universum en als je de comics kent weet je dat dit ruimte genoeg biedt voor de meeste gruwelijke/uiteenlopende verhaallijnen. Het ontstaan van die epidemie interesseert me werkelijk geen biet. Hoe de mensen er mee om gaan des temeer.

Hier op het forum klaagt iedereen altijd over hoe de mensen handelen (bij TWD), maar ga voor jezelf eens na wat je echt zou doen in een dergelijke situatie. Merendeel van de mensen is gewoon ten dode opgeschreven, nog los van de hoeveelheid geluk die je sowieso nodig hebt.

De pilot kwam wat langzaam op gang, maar op het laatst kwam het goed los. Ben benieuwd wat ze er van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb The Walking Dead nooit gezien (wel de Telltale-spellen gespeeld), is dat een probleem als ik deze serie wil kijken?

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 25-08-2015 09:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
ari3 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 02:46:
Snap dit nooit zo. Is toch volledig irrelevant? Vul zelf wat in, gemuteerd hondsdolheid virus oid. Wat voegt zulke informatie precies toe :o ?

Daarnaast gaat TWD (en ook FTWD gok ik zo) over hoe mensen omgaan met de zombie apocalypse en niet zozeer over de zombie apocalypse zelf. De serie laat zien hoe mensen kunnen en moeten veranderen als ze tot het uiterste worden gedreven. Ik vind persoonlijk dat er helemaal geen ruimte is voor een technische verklaring van de oorsprong van de zombies.
anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:25:
Ik heb The Walking Dead nooit gezien (wel de Telltale-spellen gespeeld), is dat een probleem als ik deze serie wil kijken?
Nee.
ADDG schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:17:
Het was wel een aardige aflevering, begint een beetje langzaam maar dat is niet ongewoon bij een nieuwe serie. Ze zijn gewoon bezig om je kennis te laten maken met de hoofdrolspelers en het opbouwen van het verhaal. Net zoals The Walking Dead is het een horror drama serie en geen actie serie dus het is op zich logisch dat het niet begint vol met actie. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen.
Opzich begon TWD wel met actie.

[ Voor 29% gewijzigd door MarcoC op 25-08-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:05
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:16:
[...]

Hier op het forum klaagt iedereen altijd over hoe de mensen handelen (bij TWD), maar ga voor jezelf eens na wat je echt zou doen in een dergelijke situatie. Merendeel van de mensen is gewoon ten dode opgeschreven, nog los van de hoeveelheid geluk die je sowieso nodig hebt.
In het echt zou dit probleem natuurlijk niet bestaan. Als er een uitbraak zou zijn van een zombie virus hebben we dat al lang onder controle voor het ooit zo ver komt als in deze series smakelijk wordt voorgeschoteld.

Dus ja, zelf zou ik er heel anders mee omgaan als het zou gebeuren. Los daarvan maken de mensen in TWD gewoon altijd onlogische domme keuzes dat ik het eerder knap vind dat ze nog niet dood zijn.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 16:13
chaoscontrol schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

In het echt zou dit probleem natuurlijk niet bestaan. Als er een uitbraak zou zijn van een zombie virus hebben we dat al lang onder controle voor het ooit zo ver komt als in deze series smakelijk wordt voorgeschoteld.
Ervoor waken dat we niet compleet off-topic gaan, maar die aanname mag je niet zomaar doen lijkt me. De mens heeft al lang bewezen dat ze over weinig voortschrijdend inzicht beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
mefjoew schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Ervoor waken dat we niet compleet off-topic gaan, maar die aanname mag je niet zomaar doen lijkt me. De mens heeft al lang bewezen dat ze over weinig voortschrijdend inzicht beschikt.
Laatste wat ik erover kwijt wil is dat we ook nog leven na de pest, sars en alle andere makkelijk te verspreiden ziektes de afgelopen 100en jaren. ;)

Vanavond de 1e twee eps maar eens kijken, maar hoop stiekem toch een ander niveau dan TWD zelf. Al zal dat ijdele hoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Lekker onderbouwde reactie |:(

Waarom zou het niet kunnen? Het speelt zich af voor het verhaal van TWD dus op zich zou je dit prima moeten kunnen kijken zonder TWD gezien te hebben.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Bergie schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:11:
[...]

Lekker onderbouwde reactie |:(

Waarom zou het niet kunnen? Het speelt zich af voor het verhaal van TWD dus op zich zou je dit prima moeten kunnen kijken zonder TWD gezien te hebben.
Volgens mij lees jij niet goed. Hij vraagt of het een probleem is, ik zeg dat het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
Vond het wel jammer dat ze 1 uur gebruikte voor een verhaal dat ze in 10-15 minuten ook wel hadden kunnen vertellen. Immers weten we door the walking dead al min of meer wat er gaat gebeuren. Ik vond het dan ook helemaal niet spannend of zo. Maar goed. Ik hou de stille hoop dat dit enkel is voor de introductie en dat we niet het hele seizoen bezig gaan zoals in ep1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

MarcoC schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:12:
[...]

Volgens mij lees jij niet goed. Hij vraagt of het een probleem is, ik zeg dat het geen probleem is.
Je hebt gelijk :) My bad :$

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Teckna schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:15:
Vond het wel jammer dat ze 1 uur gebruikte voor een verhaal dat ze in 10-15 minuten ook wel hadden kunnen vertellen. Immers weten we door the walking dead al min of meer wat er gaat gebeuren. Ik vond het dan ook helemaal niet spannend of zo. Maar goed. Ik hou de stille hoop dat dit enkel is voor de introductie en dat we niet het hele seizoen bezig gaan zoals in ep1.
Vond het juist wel grappig dat door de persoonlijke situatie van de hoofdrolspelers ze geen aandacht hadden voor wat er langzaam aan het gebeuren was, terwijl je als kijker de omgeving wel langzaam zag veranderen (steeds meer posters van vermiste mensen, speelpark dat elke keer leger werd, steeds minder kinderen op school vanwege ziekte). Juist omdat we al weten wat er gebeurt vond ik dit daarom juist een geslaagde manier om het verhaal in te luiden. Anders is het gewoon een TWD-kopie (waarbij dit hele stuk eigenlijk vrijwel volledig overgeslagen werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
chaoscontrol schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:02:
[...]

Vanavond de 1e twee eps maar eens kijken, maar hoop stiekem toch een ander niveau dan TWD zelf. Al zal dat ijdele hoop zijn.
Eerste twee? :o Ep nummer twee is nog niet uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ryan_ schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Eerste twee? :o Ep nummer twee is nog niet uit toch?
Oh mij collega vertelde mij net dat de 1e episode 1:30u duurt, ik ging er dus vanuit dat het de 1e twee zouden zijn. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
chaoscontrol schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Oh mij collega vertelde mij net dat de 1e episode 1:30u duurt, ik ging er dus vanuit dat het de 1e twee zouden zijn. :$
1 "Pilot" Adam Davidson Robert Kirkman & Dave Erickson August 23, 2015 10.10[13]
2 "So Close, Yet So Far"[14] Adam Davidson Marco Ramirez August 30, 2015 TBD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:54
Nee helaas is er nog maar 1. Zijn er nog mer mensen die het opviel dat de omgeving veel op gta sa en gta 5 lijkt?

Vooral het riool viel me op :P

[ Voor 13% gewijzigd door SkullboyNL op 25-08-2015 11:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Galukon schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:21:
[...]

1 "Pilot" Adam Davidson Robert Kirkman & Dave Erickson August 23, 2015 10.10\[13]
2 "So Close, Yet So Far"\[14] Adam Davidson Marco Ramirez August 30, 2015 TBD
Zou niet de 1e serie zijn waarvan de episodes eerder beschikbaar zijn op het internet dan dat ze uitgezonden zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
chaoscontrol schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Zou niet de 1e serie zijn waarvan de episodes eerder beschikbaar zijn op het internet dan dat ze uitgezonden zijn. :+
Ok true :P
Nu had je me wel onterecht blij gemaakt. Ik dacht ik kan mooi nog nieuwe aflevering kijken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Galukon schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:24:
[...]

Ok true :P
Nu had je me wel onterecht blij gemaakt. Ik dacht ik kan mooi nog nieuwe aflevering kijken :|
Sorry :$ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

chaoscontrol schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:19:
[...]

Nee maar 1 aflevering en die duurt overigens een uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ook al kun je misschien de afleveringen al een beetje verwachten ik denk toch dat ze er wel wat moois van maken. Bijvoorbeeld hoeveel kinderen er al niet ziek thuis bleven, dan kun je al wel zien hoe immens de uitbraak moest zijn. Ze maken er denk ik wel iets cools van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
SkullboyNL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22:
Nee helaas is er nog maar 1. Zijn er nog mer mensen die het opviel dat de omgeving veel op gta sa en gta 5 lijkt?

Ik denk eerder dat je bedoelt dat die spellen veel op Los Angeles lijken waar Fear the Walking Dead zich afspeelt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:49
ADDG schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Ik denk eerder dat je bedoelt dat die spellen veel op Los Angeles lijken waar Fear the Walking Dead zich afspeelt. :+
Het speelt zich toch in LA af? Venice Beach ligt namelijk bij LA :P

sneaky editen vlak voor ik quote >.<

[ Voor 8% gewijzigd door Puc van S. op 25-08-2015 11:45 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
Puc van S. schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Het speelt zich toch in LA af? Venice Beach ligt namelijk bij LA :P
Klopt had het al sneaky gewijzigd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ik vond het niet best, vrij saai en ruim een uur was te lang.
Familie sprak me weinig aan en het acteerwerk was ook niet best.
En het verhaal was soms erg onlogisch qua keuzes die de personen maakten, leek Under the Dome wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
sambalbaj schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:38:
Ik vond het niet best, vrij saai en ruim een uur was te lang.
Familie sprak me weinig aan en het acteerwerk was ook niet best.
En het verhaal was soms erg onlogisch qua keuzes die de personen maakten, leek Under the Dome wel.
Vooral de laatste zin van je ja _/-\o_
Ik moest daar ook meteen aan denken.

Erg jammer dat het maar op 1 gezin geconcentreerd is, beetje standaard weer. Vader, moeder, probleem kind en een knappe dochter. Hopelijk komen er meer personages bij want de huidige personages vind ik niet echt interessant om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:21
MarcoC schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:18:
[...]

Vond het juist wel grappig dat door de persoonlijke situatie van de hoofdrolspelers ze geen aandacht hadden voor wat er langzaam aan het gebeuren was, terwijl je als kijker de omgeving wel langzaam zag veranderen (steeds meer posters van vermiste mensen, speelpark dat elke keer leger werd, steeds minder kinderen op school vanwege ziekte). Juist omdat we al weten wat er gebeurt vond ik dit daarom juist een geslaagde manier om het verhaal in te luiden. Anders is het gewoon een TWD-kopie (waarbij dit hele stuk eigenlijk vrijwel volledig overgeslagen werd).
Dit ^^ én ik vind het wel mooi om een nieuw stel zombie-noobs zichzelf te zien ontwikkelen tot het niveau waar de hoofdpersonen van TWD nu al zijn, mede vanwege de compleet andere omgeving, ervanuitgaande dat ze (in ieder geval voorlopig) in LA blijven. Ik heb me wel vermaakt :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SkullboyNL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:22:

Haha dit is een grap toch?
anandus schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:25:
Dan zou ik persoonlijk dit links laten liggen en The Walking Dead gaan kijken.
The walking dead is ook niet het beste wat er te krijgen is maar zit (even gebaseerd op de eerste aflevering) een stuk beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind de Walking Dead toch echt wel een heel goede serie. Ik ga binnenkort dan ook eens even goed zitten voor ep.1 van deze.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Wat ik zelf wel apart vond aan deze pilot is dat je niet _VEEEEEEEEEEEEEEL_ meer zombies ziet al eigenlijk. Ga maar na, het zou een exponentiele pandemie moeten zijn... Zoals we gemerkt hebben turnen mensen al wanneer ze sterven en gezien de hoeveelheid mensen die er per dag van nature alleen al doodgaan, waarom zijn er nog maar zo weinig zombies dan!

De tijdsspanne van deze episode was wat, 2-3 dagen? Alleen in LA al zouden er al heel wat meer moeten zijn dan er nu weergegeven worden. Ok, je zag wel steeds meer referenties van mensen die verdwijnen, maar echt terug komen deden ze ook niet.

Waar is bijvoorbeeld die Gloria gebleven? Nick liet haar achter in dat kerkje toen hij op de vlucht sloeg, maar d'r naast Gloria waren d'r nog minimaal twee andere (nog niet geturnde) doden daar. Hell, zelfs Nick zijn dealer was uren later nog steeds in de buurt van waar hij neergeschoten werd en hij was notabene in een wijd open omgeving. Gloria zat min of meer 'opgesloten' in dat kerkje aangezien zombies niet bepaald de intelligentie hebben om door een raam te klimmen.

Ow well, 't zal wel zijn om de 'suspense' een beetje op te bouwen vermoed ik dat ze daarom nog niet zoveel zombies gebracht hebben.

Ik kijk denk ik sowieso S1 wel ff helemaal uit voor een beter oordeel, 't zijn toch maar 6 eps en daarna begint de gewone TWD weer :D

Mooi 'detail' ook weer... twee negroide karakters geintroduceerd en de eerste is al dood en de tweede verdwenen :P In TWD worden ze ook aardig hard door gecycled :D

[ Voor 5% gewijzigd door Spooksel op 26-08-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:39
Spooksel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:34:
Wat ik zelf wel apart vond aan deze pilot is dat je niet _VEEEEEEEEEEEEEEL_ meer zombies ziet al eigenlijk. Ga maar na, het zou een exponentiele pandemie moeten zijn... Zoals we gemerkt hebben turnen mensen al wanneer ze sterven en gezien de hoeveelheid mensen die er per dag van nature alleen al doodgaan, waarom zijn er nog maar zo weinig zombies dan!

De tijdsspanne van deze episode was wat, 2-3 dagen? Alleen in LA al zouden er al heel wat meer moeten zijn dan er nu weergegeven worden. Ok, je zag wel steeds meer referenties van mensen die verdwijnen, maar echt terug komen deden ze ook niet.

Waar is bijvoorbeeld die Gloria gebleven? Nick liet haar achter in dat kerkje toen hij op de vlucht sloeg, maar d'r naast Gloria waren d'r nog minimaal twee andere (nog niet geturnde) doden daar. Hell, zelfs Nick zijn dealer was uren later nog steeds in de buurt van waar hij neergeschoten werd en hij was notabene in een wijd open omgeving. Gloria zat min of meer 'opgesloten' in dat kerkje aangezien zombies niet bepaald de intelligentie hebben om door een raam te klimmen.

Ow well, 't zal wel zijn om de 'suspense' een beetje op te bouwen vermoed ik dat ze daarom nog niet zoveel zombies gebracht hebben.

Ik kijk denk ik sowieso S1 wel ff helemaal uit voor een beter oordeel, 't zijn toch maar 6 eps en daarna begint de gewone TWD weer :D

Mooi 'detail' ook weer... twee negroide karakters geintroduceerd en de eerste is al dood en de tweede verdwenen :P In TWD worden ze ook aardig hard door gecycled :D
Inderdaad, dit gevoel had ik ook.
Waar ik mee zit is die griepepidemie, die is duidelijka anwezig. Kinderen die niet op school komen, etc etc. misschien inderdaad een pandemie zelfs. Is dit griepvirus de veroorzaker van de zombies? Of zoals in TWD ooit gezegd wordt, iedereen is drager en je wordt zombie als je sterft. Als het een epidimie is dan spreken we over 60-100 per 100000? Hoeveel dragers hebben we dan in LA, als we ervan uitgaan dat LA de oorsprong van dit virus heeft? Ongeveer 40000? Daarvan sterft hoeveel, natuurlijk door een ongeluk bijvoorbeeld of vanwege het virus zelf? Zouden dus veel meer zombies moeten zijn.
Ik vond het ook heel vreemd dat er zo weinig zombies zijn? Waar waren idd Gloria en die ze geturnd had? Konden ze niet uit de kerk komen? Ze waren niet in de kerk toen die "vader" daar ging kijken. Je hebt dan alleen die zombie bij dat verkeersongeluk, en later die dealer.
Of is dat griepvirus niet het zombievirus? Is het toeval dat er tegelijkertijd een griepvirus heerst. Of heeft die junk toch een punt en heeft het iets met die drugs te maken. Die dealer leek namelijk geen griep te hebben maar turnt wel in een zombie nadat hij sterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Voor hetzelfde geldt ruimt het leger alle meldingen nu op zonder dat de bevolking het door heeft.
Ik geloof niet dat er een griepvirus heerst maar..
a) de leerlingen die nu niet op school komen zijn al Walkers
b) de leerlingen mogen niet naar school van hun ouders i.v.m. de geruchten die er gaan over mensen die andere mensen opeten.

Voor de rest zullen de regels hetzelfde zijn als in TWD, als je dood gaat wordt je zombie, en de kans dat je doodgaat in een junkenhok is nu eenmaal wat groter.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Omdat men niet weet wat het is en er wel kenmerken bij zitten van griep (koorts) zal men het snel daar op gooien.

Denk dat dit nog echt helemaal in het begin is en het dus nog niet explosief groeit. Speel bv maar eens Plague Inc. Loopt daar ook geen vaart in het begin.

Wel bijzonder dat de artsen wel weten dat het niet klopt. Toen die oude man overleed zei hij al direct "even proberen te reviven en anders rap naar verdieping 6. We weten nog te weinig".
Het fijne weten ze dus niet maar wel dat de doden weer tot leven komen en gevaarlijk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 26-08-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Wat ik me ook afvroeg. Hoe is die Gloria overleden?

Oke, ze leeft in een junkhol en dat kan gevaarlijk zijn met die instabiele mafkikkers om je heen. Maar Ik vraag me dus af of ze al gestorven was (bijv door een OD) of dat ze dood is gegaan door die steek van dat mes wat in d'r ribbenkast zat. Persoonlijk neig ik naar het eerste, ze is overleden door een OD en daarna als zombie neergestoken (zelfverdediding) door die kerel(s) die ze aan het opeten was. Jammer alleen voor hun wisten ze nog niet van de headshot rule, iets wat meneer de agent in de video later wel leerder :P

One way or another, het toonde in ieder geval goed aan dat 'het virus' op dat moment al min of meer nation-/worldwide is. Ga je dood -> je wordt zombie. Mogelijk was het dus op de achtergrond dus al goed aan het losbreken (zie ook steeds meer mensen die verdwenen/wegbleven/etc), maar wel toevallig dat het rondom die hoofdpersonen net even wat langzamer gaat voordat het mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Maar dat is geen nieuws toch? Het virus verspreidt zich via lucht en iedereen heeft het dus als je dood gaat wordt je een zombie. Als je gebeten/gekrabt wordt dan krijg je koorts en wordt je een zombie. Dit zijn dingen die als kijker niet nieuw voor je moeten zijn zeker niet als je TWD gezien hebt.

Zo verspreidt het virus zich dus. Mensen gaan dood, bijten anderen en die veranderen ook in zombies. Maar doordat mensen geen idee hebben en de overheid geen openheid geeft gaat het dus steeds harder.

Dat de zombies niet op geluid afkomen en een druk verkeerspunt opstrompelen is wel raar. Maar dat is natuurlijk ook verhaal bouwen.

Al met al vond ik het een goede pilot, ik vind Nick een toffe gozer en hoe hij denkt dat hij gek wordt is goed neergezet. Ik hoop dat een tweede aflevering wel iets meer vaart heeft en een derde aflevering zeker al wat meer zombies heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

welk virus? Het is nooit bevestigd (of ontkent for that matter) dat het een virus is. Enige wat we weten is dat iedereen het virus, gen, mutatie, whatever al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Megajr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:06:
Zo verspreidt het virus zich dus. Mensen gaan dood, bijten anderen en die veranderen ook in zombies.
LMFTFY :)

Het bijten an sich is niet per se wat anderen omtovert in zombies. Als je de wond en de koorts kunt behandelen dan overleef je het gewoon, het sterven (hoe dan ook, headshots daar gelaten uiteraard) is waar je een zombie van wordt.

Zie bijvoorbeeld het gebeuren met Hershel in TWD seizoen 3, toen Rick zijn onderbeen d'r af sloeg nadat hij gebeten was. Hershel herstelde hier volledig van en kon uiteindelijk met een prothese weer gewoon mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Spooksel op 26-08-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:09:
welk virus? Het is nooit bevestigd (of ontkent for that matter) dat het een virus is. Enige wat we weten is dat iedereen het virus, gen, mutatie, whatever al heeft.
Een gen of mutatie dat zich wereldwijd in een keer voordoet kan niet. Ik weet dat het een zombie serie is en dat er wel meer niet in kan :P maar een virus is wel de meest voor de hand liggende verklaring in mijn ogen.

Al meen ik ook dat het door Kirkman zelf ook een virus genoemd word maar mijn Google skills bevestigen dat niet 1,2,3.
Spooksel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:31:
[...]

Het bijten an sich is niet per se wat anderen omtovert in zombies. Als je de wond en de koorts kunt behandelen dan overleef je het gewoon, het sterven (hoe dan ook) is waar je een zombie van wordt.

Zie bijvoorbeeld het gebeuren met Hershel in TWD seizoen 3, toen Rick zijn onderbeen d'r af sloeg nadat hij gebeten was. Hershel herstelde hier volledig van en kon uiteindelijk met een prothese weer gewoon mee.
Hershell vind ik een lastig geval. Was de koorts die hij had van het amputeren of van het zombieficeren? Gezien dat iedereen die buiten hem gebeten is verandert is in een zombie zou ik zeggen van het amputeren aangezien hij niet meer of minder zorg gehad heeft dan andere mensen alleen hebben ze bij hem het geamputeerd.

Persoonlijk denk ik dan ook dat na het bijten of krassen dat het virus zich daarna in je bloed verspreidt, je koorts krijgt en een zombie wordt. En dat die koorts daadwerkelijk anders was dan de koorts die Hershell had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Je word hoe dan ook een zombie. Iedereen is besmet. Zie bijvoorbeeld Shane of Merle. Niet gebeten, wel gedood, ook tot leven gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:53:
Je word hoe dan ook een zombie. Iedereen is besmet. Zie bijvoorbeeld Shane of Merle. Niet gebeten, wel gedood, ook tot leven gekomen.
Dat zeg ik toch?
Het virus verspreidt zich via lucht en iedereen heeft het dus als je dood gaat wordt je een zombie. Als je gebeten/gekrabt wordt dan krijg je koorts en wordt je een zombie. Dit zijn dingen die als kijker niet nieuw voor je moeten zijn zeker niet als je TWD gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Persoonlijk denk ik dan ook dat na het bijten of krassen dat het virus zich daarna in je bloed verspreidt, je koorts krijgt en een zombie wordt. En dat die koorts daadwerkelijk anders was dan de koorts die Hershell had.
hier leek je te suggereren dat je pas zombie werd als je dor een zombie verwond was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Megajr schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:45:
Hershell vind ik een lastig geval. Was de koorts die hij had van het amputeren of van het zombieficeren? Gezien dat iedereen die buiten hem gebeten is verandert is in een zombie zou ik zeggen van het amputeren aangezien hij niet meer of minder zorg gehad heeft dan andere mensen alleen hebben ze bij hem het geamputeerd.
Wat die koorts betreft in TWD, de meeste personages die gebeten werden maakten dezelfde fout! Ze verborgen het tot op een punt waarop hun infectie domweg zowel niet meer te verbergen, danwel te behandelen was!

Bij Hershel waren ze er gewoon _direct_ bij en konden ze hem redden. Ook de beschikbaarheid van medicijnen heeft hier natuurlijk mee te maken gehad! Iemand met een zombiebite een koud lapje op zijn voorhoofd leggen gaat hem tenslotte niet redden! Zie ook Jim uit TWD seizoen 1.

Hershel zijn koorts was niet anders dan die van een ander denk ik zelf, maar dankzij die amputatie en het toedienen van medicijnen overleefde hij het.

Ps. Dat verbergen en niet behandelen van beten is volgens mij iets wat we in deze serie ook zeker weer zullen gaan zien, zeker omdat we hier te maken hebben met een situatie waarbij mensen nog niet weten wat er precies gebeurt!

[ Voor 33% gewijzigd door Spooksel op 26-08-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik denk dat ze het in eerste instantie niet verbergen. in TWD waren ze al wat verder en bekender er mee. Hier is alles nieuw dus een beet is een beet, hoeveel kwaad kan dat nou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:39
Ik weet toch vrij zeker (of vergis ik me toch met een andere zombiefilm) dat er ergens in TWD verteld wordt dat je geen zombie wordt van een beet van een zombie. Iedereen is drager van het "zombievirus" en je wordt zombie als je sterft. Een beet van een zombie is echter zo heftig en infectieus dat je daaraan vrijwel zeker sterft (koorts) en daarom zombie wordt.
Daarom blijf ik een ongemakkelijk gevoel houden bij aflevering 1. Te weinig zombies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

hier leek je te suggereren dat je pas zombie werd als je dor een zombie verwond was ;)
Ah op die manier! Dat was in reactie op jouw reactie, om het even ingewikkeld te maken ;)
Spooksel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:01:
Wat die koorts betreft in TWD, de meeste personages die gebeten werden maakten dezelfde fout! Ze verborgen het tot op een punt waarop hun infectie domweg zowel niet meer te verbergen, danwel te behandelen was!

Bij Hershel waren ze er gewoon _direct_ bij en konden ze hem redden. Ook de beschikbaarheid van medicijnen heeft hier natuurlijk mee te maken gehad! Iemand met een zombiebite een koud lapje op zijn voorhoofd leggen gaat hem tenslotte niet redden! Zie ook Jim uit TWD seizoen 1.

Hershel zijn koorts was niet anders dan die van een ander denk ik zelf, maar dankzij die amputatie en het toedienen van medicijnen overleefde hij het.

Ps. Dat verbergen en niet behandelen van beten is volgens mij iets wat we in deze serie ook zeker weer zullen gaan zien, zeker omdat we hier te maken hebben met een situatie waarbij mensen nog niet weten wat er precies gebeurt!
Dat is wel een valide punt op zich, al lijkt mij dat medicatie wel wat doet maar niet alles. Vind het lastig in te schatten omdat het niet in de serie zo naar voren gekomen is. Al zijn er ook mensen overleden die maar een paar krassen hadden bijvoorbeeld en hoewel infectie een rol kan spelen zou dat met goed uitspoelen met beschikbaar water ook gedeeltelijk al verholpen kunnen worden.

Om het helemaal uit te sluiten zou er eigenlijk iemand op beeld gebeten worden en volgepropt worden met antibiotica en dergelijke. Overleeft die persoon dan heb jij 100% gelijk. Maar ik ben bang dat we het nooit helemaal zeker zullen weten.

Het verbergen van de wonden zie ik ook wel gebeuren, hoe schadelijk is een mensenbeet nu? Dat overleef je makkelijk >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Timminator schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:06:
Ik weet toch vrij zeker (of vergis ik me toch met een andere zombiefilm) dat er ergens in TWD verteld wordt dat je geen zombie wordt van een beet van een zombie. Iedereen is drager van het "zombievirus" en je wordt zombie als je sterft. Een beet van een zombie is echter zo heftig en infectieus dat je daaraan vrijwel zeker sterft (koorts) en daarom zombie wordt.
Daarom blijf ik een ongemakkelijk gevoel houden bij aflevering 1. Te weinig zombies.
Het zou best kunnen dat velen nog in de incubatie periode zitten. Dat het dus nog even duurt voordat bij iedereen het virus daadwerkelijk genesteld is. Nu zijn de aantallen nog laag en kan de overheid het nog verbergen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Wat ik er van begrijp word je van het pathogeen zelf niet ziek. Pas als je dood bent treed het in werking (zie beelden CDC, TWD S1E06).

Als je dood een zombie gebeten of gekrabd word raakt die wond al erg snel geïnfecteerd. Hoewel dit nergens verteld word lijkt het aannemelijk dat hetzelfde pathogeen dat pas werkt als je dood bent ook op een of andere manier je imuunsysteem een douw geeft.

Het kan natuurlijk zijn dat de uitbraak toevallig gelijk valt met een grote griep epidemie.
Of het pathogeen resulteert in eerste instantie wel voor zieke mensen en is het net als griep een gevalletje lot of je wel of niet ziek word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:49
L1nt schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:41:

Wel bijzonder dat de artsen wel weten dat het niet klopt. Toen die oude man overleed zei hij al direct "even proberen te reviven en anders rap naar verdieping 6. We weten nog te weinig".
Het fijne weten ze dus niet maar wel dat de doden weer tot leven komen en gevaarlijk zijn.
Ik had eerder het idee dat op verdieping 6 de IC/OK's zaten en ze hem zo snel mogelijk daarheen wilde brengen voor verdere behandeling? En dat het "We weten nog te weinig" over het algemene ziektebeeld ging en niet zozeer over het punt dat de doden weer tot leven komen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Puc van S. schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:37:
[...]

Ik had eerder het idee dat op verdieping 6 de IC/OK's zaten en ze hem zo snel mogelijk daarheen wilde brengen voor verdere behandeling? En dat het "We weten nog te weinig" over het algemene ziektebeeld ging en niet zozeer over het punt dat de doden weer tot leven komen?
Hmm, je gaat niet iemand die al overleden is (en die ook niet reageerd op reanimatie) naar een IC/OK brengen om hem/haar verder te behandelen. Dood is dood en ivm de kritieke tijd die komt kijken bij het reanimeren ga je daarvoor niet eerst een persoon naar een andere afdeling verplaatsen.

Ik denk zelf dat het toch echt ermee te maken heeft dat de doktoren in dat ziekenhuis gewoon dondersgoed doorhadden dat de doden binnen no-time weer wakker zouden worden en dat ze daarom zsm verwijderd worden bij de rest van de patienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:27
Afvalzak schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:33:
Voor hetzelfde geldt ruimt het leger alle meldingen nu op zonder dat de bevolking het door heeft.
Ik geloof niet dat er een griepvirus heerst maar..
a) de leerlingen die nu niet op school komen zijn al Walkers
b) de leerlingen mogen niet naar school van hun ouders i.v.m. de geruchten die er gaan over mensen die andere mensen opeten.

Voor de rest zullen de regels hetzelfde zijn als in TWD, als je dood gaat wordt je zombie, en de kans dat je doodgaat in een junkenhok is nu eenmaal wat groter.
Het kan zijn dat de ziekte agressiever wordt naarmate hij zich meer verspreid, het hoeft op dit moment niet te zijn dat het zo hard gaat. Sterker nog, het valt niet uit te sluiten dat een rampzalige mutatie van het ene op het andere moment gebeurt.

Voor zover wetenschap relevant is bij dit soort series. :)

Overigens begon de originele TWD ook vrij langzaam en waren er wel meer van dit soort afleveringen. De setting is potentieel wel goed, en het biedt de ruimte voor verhalen die in TWD niet meer kunnen omdat de karakters inmiddels experts zijn in overleven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zoals ik al eerder zei, speel Plague Inc maar eens. Het begint erg langzaam tot er een omslagpunt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Dat zombies zich niet zo snel verspreiden komt omdat de overheid in de eerste dagen met alle macht de pandemie (of wat dan ook) probeert te bestrijden. Natuurlijk gaan er veel mensen dood, maar ik gok dat de meeste mensen overlijden in de buurt van medisch personeel die direct de overledene kunnen afvoeren. Op een gegeven moment zal de situatie onhoudbaar worden en dan pas zal je de exponentiële groei gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:26
Als fan van TWD was ik niet onder de indruk van de eerste aflevering. Vond het acteerwerk matig en de reacties/beslissingen van de personages niet logisch.

Bijvoorbeeld het einde:
Zoon geeft aan iemand te hebben vermoord en dan rijden ze rustig naar de vermeende plek.
"Kijk daar staat zijn auto en er ligt een pistool op de grond, maar er is geen lichaam, je zal je dus wel vergist hebben."
"Hé daar loopt hij, laten we hem een knuffel geven."
Vervolgens valt hij aan en rijden ze hem een aantal keer over, waarna hij weer opstaat en dan is het een flauw "Oh mijn god."

Ook zou er inmiddels wel verhalen uit Atlanta uitgelekt moeten zijn over de situatie daar en zou dat filmpje er mijn inziens voor zorgen dat de snelwegen vol zouden stromen in plaats van schouders ophalen en het afdoen als een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wie zegt dat er in Atlanta al iets aan de hand is dan?
Ik vraag me af of ik als ik een filmpje zie van een man die blijft opstaan na 10x neergeschoten te zijn in mijn auto zou stappen om te vluchten..

[ Voor 57% gewijzigd door Afvalzak op 28-08-2015 11:07 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Melniek schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:58:
Als fan van TWD was ik niet onder de indruk van de eerste aflevering. Vond het acteerwerk matig en de reacties/beslissingen van de personages niet logisch.

Bijvoorbeeld het einde:
Zoon geeft aan iemand te hebben vermoord en dan rijden ze rustig naar de vermeende plek.
"Kijk daar staat zijn auto en er ligt een pistool op de grond, maar er is geen lichaam, je zal je dus wel vergist hebben."
"Hé daar loopt hij, laten we hem een knuffel geven."
Vervolgens valt hij aan en rijden ze hem een aantal keer over, waarna hij weer opstaat en dan is het een flauw "Oh mijn god."
Voor mij persoonlijk komen ze hier nog wel mee weg. Gezien het drugsgebruik van zoonlief zou het nog steeds een hallucinatie kunnen zijn geweest. Ze willen Nick aan de andere kant graag geloven en hebben er inmiddels ook wel gezien dat niet alles in zijn hoofd heeft afgespeeld. Ik snap de verwarring en de keuzes wel.

ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Het is in ieder geval lekker kijkvoer.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik haak na aflevering 1 ook meteen weer af.
Vol verwachting op 'play' gedrukt maar na een klein half uur zat ik vaker naar mijn telefoon schermpje dan de TV te kijken..
Het 'pakte' mij niet.

Misschien doe ik over een maand of wat nog wel eens een poging, als ik mij verveel ofzo.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
BillSpaarbank schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Voor mij persoonlijk komen ze hier nog wel mee weg. Gezien het drugsgebruik van zoonlief zou het nog steeds een hallucinatie kunnen zijn geweest. Ze willen Nick aan de andere kant graag geloven en hebben er inmiddels ook wel gezien dat niet alles in zijn hoofd heeft afgespeeld. Ik snap de verwarring en de keuzes wel.

ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Het is in ieder geval lekker kijkvoer.
De combinatie van het gedrag van Nick en mogelijke hallucinaties door drugsgebruik zorgen nou niet bepaald voor een goede geloofwaardigheid. Dat mensen denken dat ie onzin uitkraamt is niet heel vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

Ik vond de eerste aflevering op zich wel te doen. Waar ik me wel aan stoorde is dat het nieuws zo langzaam verspreid over deze epidemie. Er gaan gemiddeld 106 mensen per minuut dood op deze wereld. Dat betekend 106 zombies per minuut. Lijkt me toch wel een keer WORLD BREAKING NEWS te zijn.

En ik had verwacht dat deze serie juist ging over wat er vooraf aan de epidemie ging. Dat is nu na 1 aflevering al gebeurd. Dan ben ik nog steeds benieuwd naar de toegevoegde waarde t.o.v. TWD.

Maar goed, ik geef het wel een paar afleveringen. Op zich kijkt het lekker weg, wachtend op het nieuwe seizoen van TWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

mickjuh schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:52:
Ik vond de eerste aflevering op zich wel te doen. Waar ik me wel aan stoorde is dat het nieuws zo langzaam verspreid over deze epidemie. Er gaan gemiddeld 106 mensen per minuut dood op deze wereld. Dat betekend 106 zombies per minuut. Lijkt me toch wel een keer WORLD BREAKING NEWS te zijn.

En ik had verwacht dat deze serie juist ging over wat er vooraf aan de epidemie ging. Dat is nu na 1 aflevering al gebeurd. Dan ben ik nog steeds benieuwd naar de toegevoegde waarde t.o.v. TWD.

Maar goed, ik geef het wel een paar afleveringen. Op zich kijkt het lekker weg, wachtend op het nieuwe seizoen van TWD.
Dit was ook mijn eerste gedachte :) Zie ook mijn eerste post afgelopen woensdag ergens ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08

Kan natuurlijk ook zo zijn dat de zombie epidemie zich in het begin langzaam verspreid en moet je het 'virus' al hebben voor het doodgaan.

Ten tijden van TWD zijn 106 doden per minuut inderdaad 106 zombies per minuut, want dan is de hele wereld al 'bedekt'.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Afvalzak schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:05:
Wie zegt dat er in Atlanta al iets aan de hand is dan?
Ik vraag me af of ik als ik een filmpje zie van een man die blijft opstaan na 10x neergeschoten te zijn in mijn auto zou stappen om te vluchten..
Aangezien je wel vaker hoort dat adrenaline en drugs soortgelijke reacties kunnen veroorzaken raak ik niet gelijk in paniek van zo'n filmpje. De media zal het er ook op gooien dat hij/zij een of andere drugs heeft gebruikt.

Pas rond het omslagpunt zal de paniek pas massaal inslaan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
In principe zit je nu nog steeds voor de uitbraak. De eerste zombies zijn net ontdekt. Het is nu nog geen epidemie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

Vragen om warez is niet toegestaan op GoT

[ Voor 99% gewijzigd door Mx. Alba op 01-09-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:04
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

Ooh dan ga ik die nog even downloaden. Want die 30 minuten zaten dan niet bij mijn download :+
welke idioot maakt een torrent met maar de helft van de oorspronkelijke content? whahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
SchaapDeAap schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:24:
Weet iemand waar ik de eerste aflevering kan zien ik heb geen AMC
Ten eerste is er geen AMC in nederland, dit is een amerikaanse/ engelse(misschien) zender, dus niet in Nederland maar op een andere zender ( heet fox ofzo volgens mij ).

*knip*

[ Voor 21% gewijzigd door Mx. Alba op 01-09-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCS
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-06-2024

BramCS

Random Schaap

BatmanNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:54:
[...]

Ten eerste is er geen AMC in nederland, dit is een amerikaanse/ engelse(misschien) zender, dus niet in Nederland maar op een andere zender ( heet fox ofzo volgens mij ).

*knip*
Dankje

[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 01-09-2015 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BatmanNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:50:
[...]

welke idioot maakt een torrent met maar de helft van de oorspronkelijke content? whahaha
Wel eens van Sarcamse gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
Donstil schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:11:
[...]

Wel eens van Sarcamse gehoord :)
Sarwattes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Laatst online: 25-04 18:45
Ik vond de pilot boring!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond het stukje "gezeur" met het verwende meisje en die jongen die zijn vader niet wil zien, niet zo leuk, maar voor de rest vond ik het qua sfeer prima passen bij TWD. Ik ga zeker nog verder kijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Gister gezien, vond het erg gaaf :). Heel benieuwd naar aflevering 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
Aflevering 2 vond ik al stukken beter verteren dan aflevering 1. Wel nog steeds dezelfde traagheid, maar anders. :P
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste