Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:12
De karakters weten me niet zo te boeien, maar de apocalyptische setting begint al aardig vorm te krijgen. Benieuwd naar aflevering 3. Leuk 'detail' is dat de zombies echt wel sterker zijn. Schedels zijn niet zo week als pudding.

[ Voor 26% gewijzigd door Turralyon op 31-08-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Vind de serie toch wel beetje traag maar snap wat ze proberen te doen door langzaam te laten zien wat er gebeurd. De laatste scene waar het buurmeisje werd gebeten laat al aardig zien dat het niet meer te verbergen is voor het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier dus prima van genieten, dit universum blijft me boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:00
BatmanNL schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:54:
[...]

Ten eerste is er geen AMC in nederland, dit is een amerikaanse/ engelse(misschien) zender, dus niet in Nederland maar op een andere zender ( heet fox ofzo volgens mij ).
Er bestaat wel een AMC in Nederland, alleen in Nederland is het een digitaal kanaal met wat B-series/films.

Tweede aflevering was alweer wat beter dan de eerste. Ik denk dat de snelheid en actie nu wel wat omhoog zullen gaan nu dat de chaos overal is uitgebroken. Het heeft wel wat potentie deze serie vind ik. Ik blijf het wel verder volgen en kijken hoe het verder gaat. Het zal wel lastig zijn voor de makers van de serie om het zo populair te maken als The Walking Dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Het gaat juist traag, dat is de bedoeling. Deze serie laat precies het gedeelte zien wat in The Walking Dead werd overgeslagen omdat Rick in coma lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vond dat de Walking Rector wel wat fanatiek bovenop die jongen sprong. Dan wordt hij eraf geslagen, en springt meteen weer bovenop die jongen, en probeert zelfs even zijn armen onder controle te houden.

Beetje een bummer, slimme zombies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Turralyon schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:32:
De karakters weten me niet zo te boeien, maar de apocalyptische setting begint al aardig vorm te krijgen. Benieuwd naar aflevering 3. Leuk 'detail' is dat de zombies echt wel sterker zijn. Schedels zijn niet zo week als pudding.
Misschien omdat die zombies nog vers zijn en alles nog niet rot is van binnen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja uiteraard, dat bedoelt hij ook denk ik :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:08
Wel grappig om te zien dat mensen zeggen dat de personages niet genoeg uitgewerkt zijn, ze nog geen emoties voelen voor deze personags etc.

Hier heb ik al 3 reviews van gezien, dan denk ik echt van: gast, je bent bij episode 2, alles moet nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
Gisteravond de tweede episode gezien, en ook ik ben nog niet compleet hooked. Sterker nog, als het niet in hetzelfde universum als The Walking Dead had gezeten, had ik niet de moeite genomen om verder te kijken.

De zombies zijn inderdaad slimmer en 'sterker'. Wat we zagen in TWD waren voornamelijk voortstrompelende lijken, hier kunnen ze zo de WWE in :P. Agh, die 40 minuten per week hou ik wel vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Trouwens, als degene die zei dat hij het gek vond dat er zombies waren terwijl de serie zou gaan over het leven voor de uitbraak zo graag het leven voor de eerste zombie wil zien, kun je gewoon elke random soapserie kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Kan niet wachten tot The Walking Dead weer begint is echt veel beter als dit slappe aftreksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

calsonic schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:00:
Kan niet wachten tot The Walking Dead weer begint is echt veel beter als dit slappe aftreksel.
Bedankt voor je mening.

Gister ook aflevering 2 gezien. Heerlijk! Iemand hierboven zei al; dit universum pakt me.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:08
mat.hi.as schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:51:
Gisteravond de tweede episode gezien, en ook ik ben nog niet compleet hooked. Sterker nog, als het niet in hetzelfde universum als The Walking Dead had gezeten, had ik niet de moeite genomen om verder te kijken.

De zombies zijn inderdaad slimmer en 'sterker'. Wat we zagen in TWD waren voornamelijk voortstrompelende lijken, hier kunnen ze zo de WWE in :P. Agh, die 40 minuten per week hou ik wel vol :)
Aflevering 2 is al een stuk beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het zelf zeer vervelend dat ze heel veel zaken niet weten die je als kijker van The Walking Dead wel weet. Je weet precies waar de serie naar toe gaat en wat er de komende afleveringen gaat gebeuren. Dit is dus, op dit moment, meer een documentaire over de uitbraak. Hoop dat ze snel door het begin stuk heen komen en we wat nieuws te zien krijgen. Op dit moment vind ik het nog vrij matig en saai, alsof ze de verkeerde hoofdpersonen gekozen hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:40
Jorgen schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:38:
Ik vond het stukje "gezeur" met het verwende meisje en die jongen die zijn vader niet wil zien, niet zo leuk, maar voor de rest vond ik het qua sfeer prima passen bij TWD. Ik ga zeker nog verder kijken.
ik vind de insteek niet verkeerd, dit is een typsich doorsnee disfunctioneel (amerikaans) gezin, dat in een zombie apocalypse word gegooid.

vrij realistisch als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
BatmanNL schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:32:
Wel grappig om te zien dat mensen zeggen dat de personages niet genoeg uitgewerkt zijn, ze nog geen emoties voelen voor deze personags etc.

Hier heb ik al 3 reviews van gezien, dan denk ik echt van: gast, je bent bij episode 2, alles moet nog komen
tja tegenwoordig wil men al vanaf aflevering 1 een "symbiotisch" relaties hebben met de acteurs... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Scrummie schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:10:
[...]

Bedankt voor je mening.

Gister ook aflevering 2 gezien. Heerlijk! Iemand hierboven zei al; dit universum pakt me.
het enige wat ik hoop is dat er meer tempo in zit (gaat komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:50
Toch heb ik het idee dat ze wat traag van begrip zijn zelfs als dat jochie eten aan uit de kantine wilt meenemen en vraagt wil je ook wat dan doodleuk zeggen nee ik heb genoeg.

Net als het niet vertellen wat er aan de hand is, ze weten genoeg om te zeggen dat mensen niet dood gaan etc..

Maarja zal wel voor het verhaal zijn ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Langras schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:34:
Toch heb ik het idee dat ze wat traag van begrip zijn zelfs als dat jochie eten aan uit de kantine wilt meenemen en vraagt wil je ook wat dan doodleuk zeggen nee ik heb genoeg.

Net als het niet vertellen wat er aan de hand is, ze weten genoeg om te zeggen dat mensen niet dood gaan etc..

Maarja zal wel voor het verhaal zijn ofzo
Het besef wil nog niet doordringen bij de mensen. Iedereen heeft nog vertrouwen in de regering, zij zullen wel langs komen en de straten schoonvegen. We all know how that will turn out O-)

oh ja dat was ook zo iets, hebben ze nou na alles serieus dat karretje vol eten daar in de gang achtergelaten na het gevecht met de rector ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Ik zie dat de meningen verdeeld zijn maar mij kan deze nieuwe serie zeker wel boeien. Misschien wat trager maar vind het prima zo.

Over die 106 mensen die per minuut dood gaan, wie zegt dat iedereen op de wereld al "geinfecteerd" is or whatever. Het moet toch ergens beginnen? Omdat er enkele mensen doodgaan en weer opstaan als zombie wil niet zeggen dat dan de hele wereld als het virus/mutatie heeft oid.

[ Voor 19% gewijzigd door Nopheros op 01-09-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
Ik snap het ook wel, ze hebben wat marge om het traag op te bouwen was the walking dead er niet geweest was dit heel hard geflopt op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:20

Bullettooth

--VR--

Ik denk dat sommige mensen deze serie even met een andere mindstate moeten gaan bekijken. Er wordt veel te veel gekeken met de kennis die we als kijker al hebben uit TWD.

Kennis die de personages in deze serie nog niet hebben. Als we dit bedenken worden een aantal "rare" beslissingen opeens wellicht wat logischer. Verder vindt ik het een prima serie tot nu toe. Alle begin is moeilijk, maar we komen er wel zo langzaam aan.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
hmmm waar maar is te beginnen met deze serie na de eerste 2 afleveringen dus ook de eerste indruk van de serie.

let op spoiler alert!!!!! skip naar mening/conclusie als je het nog niet gezien hebt

een kleine recap om maar is te beginnen.

Episode 1 start langzaam, maar toch ook weer niet. Er is direct actie in het begin in de kerk met de verslaafde Nick die zijn vriendin ( of in iedergeval dame waar die de nacht, "of in iedergeval het gedeelte waar hij wel nuchter was" mee heeft doorgebracht ) voorover gebogen over een lijk \, druk bezig datzelfde lijk te verorberen ziet. De reactie die we vervolgens zien van Nick spreekt boekdelen "hoe kom ik hier zo snel mogelijk weg".

Eenmaal buiten aangekomen en geschept door een auto is het logisch dat Nick in het ziekenhuis niet meer dan verward is. De doktoren tellen 1 + 1 bij elkaar op en houden het op verwardheid van zijn gebruik, Nick zelf inclusief ( zeg nu zelf best logisch als iemand mij vandaag meld dat mijn vriendin een ander persoon aan het verslinden is verklaar ik ze ook voor gek). De enige die Nick niet voor gek verklaard is Travis zijn vader die zelf pols hoogte gaat nemen in de kerk.

Vanaf hier word deze episode en 1 keer een stuk trager, of de makers dit expres hebben gedaan, of dat dit een gevolg is van slecht schrijfwerk laat ik in het midden ( mijn gevoel zegt dat het expres is ). Er zit nog wel een zekere spanning in de lucht zeker wanneer Travis(vader) nog is terug gaat naar de kerk met Madison(moeder) om Nick te zoeken na dat hij uit het ziekenhuis is gevlucht. Echter blijft het opvallend traag.

Wat ook niet helpt aan de hele trage start is het ontzettende puberale gedrag van niet 1 maar alle 3 de kinderen.

Nick: zoals eerder gezegt is Nick het zorgen kindje Nick is verslaafd aan drugs en niet zo'n zuinig beetje ook. later in episode 1 en 2 komen we er achter dat het niet de eerste keer is dat ze Nick nuchter proberen te krijgen. T afkicken komt hem zwaar maar zeg zelf welke drugsverslaafde valt het niet zwaar. Daarnaast bewijst Nick echt nog een puber te zijn, door tegen alles wat papa en mama te vertellen hebben in te gaan. We vluchten uit een ziekenhuis, lopen terug naar onze dealer, vertellen mama dat we zusje hebben tegengehouden het huis uit te gaan ( episode 2 ) ... kortom lekker irritant kind!

Allicia: misschien iets minder irritant dan Nick, zeker de slimste van de 3! Naast het ja en amen roepen in episode 1 tegen alles wat papa en mama zeggen ( en dan eigenlijk niet naar luisteren ), in episode 2 dan de ware aard! Het willen blijven plakken bij haar vriendje, het bijna haar broertje achter laten terwijl Madison haar nadrukkelijk verteld heeft het huis niet te verlaten t heeft alle kenmerken van een lekker verwend kreng dat je eigenlijk zin hebt om op sterkwater te zetten.

Chris/Christopher: Nee dan de laatste van de 3 die bewijst zowaar als je de eerste 2 hebt gehad nog erger te zijn dan die 2 ( nog erger dan drugsverslaafde zeg je? ) Ja nog erger dan dat! Chris luisterd helemaal niet naar papa(Travis) nee inplaats daarvan loopt hij in episode 1, tot 2 keer toe te verkondigen dat hij geen zin heeft in praten met zijn vader, en in episode 2 drukken we Pa maar helemaal weg waneer hij beld. Ik bedoel kom op als 1 van je ouders herhaaldelijk beld dan kan je toch bedenken dat er wat mis is. Ongeacht of je zin hebt om te praten neem je dan de telefoon op en schreew je "ja wat is er/moet je!!" Nee deze is zo eigenwijs dat we in een protest gaan staan en papa over de telefoon van moeder gaan vertellen dat dat protest belangrijker is dan wat papa te vertellen heeft!

Nee de kinderen van het gezin maken tot nu toe de serie niet! sterker nog je krijgt een bloedhekel aan ze! daar later meer over want ze zijn wel degelijk belangrijk! terug naar het einde van episode 1 die dan nog wel echt spannend is. In de hele episode staat "het nieuws" in het middel punt, telkens weer zie je kleine gedeelte waarin de LAPD weer iemand herhaaldelijk neer schiet, sterker nog Travis komt met Madison op de snelweg stil te staan voor zo'n schiet partij ... maar wat is er nu precies aan de hand? Wij weten dat natuurlijk ... maar als niets vermoedend gezin bedenkje niet wat er komen gaat! Een gedeelte van het gezin komt er echter spoedig achter in de laatste scene van episode 1, wanneer de dealer/vriend van Nick doodgeschoten word en dus niet dood blijkt ... de eerste keer dat het gezin in aanraking komt met wat er komen gaat. logisch gevolg is de shock die alle 3 hebben naar dat Nick niet 1 keer maar 3 keer over de Walker moet rijden met een pickup truck om hem dood te krijgen.

dan episode 2:

Waar episode 1 in een vertraging raakte om het gezin wat te leren kennen, en kennis te maken met hoe irritant de kinderen zijn. Is episode 2 totaal anders! Het begint waar episode 1 is geeindigd in de pickup truck. direct zien we vaart in de aflevering komen. in alle haast word de rest van de gezins leden gebeld! na enig aandringen krijgt Madison dan eindelijk Alicia te pakken. die ze dus bij het vriendje moeten losweken. het vriendje blijkt "ziek" te zijn, Travis is zo verstandig het zaakje te onderzoeken en ziet direct wat er aan de hand is! Hij is gebeten! "gebeurt het zo?" "ja ik denk het wel" Aldus het gesprek tussen Madison en Travis. na een ietwat emotionele scene tussen Alicia en vriendje verlaten we het huis van vriendje!

Travis probeerd intussen Chris te bereiken, te vergeefs wel is waar. Zoals eerder aangegeven blijft Chris Travis wegdrukken. Travis dropt het gezin bij huis en vat direct het plan op naar de woestijn te vluchten! Weg bij mensen zo min mogelijk mensen om ons heen want dat is niet veilig! Madison stemt in. Hier komt dan eindelijk dat gedeelte waarom die kinderen zo irritant zijn als ze zijn! T brengt namelijk een beter uit de verf komende vader en moeder naar boven. Travis meld Madison dat ze niet moeten wachten medicijnen moet regelen voor Nick ( want hij moet gelijdelijk afkicken ) en direct te vertrekken naar de woestijn! Zelf moet Travis Chris zien te bereiken en verspilt geen minuut om achter hem aan te gaan!

hier scheiden de wegen van Madison en Travis en komen we er achter hoe vindingrijk en gehard ze zijn.

Madison: probeerd te vergeefs een huisarts of ziekenhuis te bereiken voor de medicijnen voor Nick, maar bedenkt zich dat er nog een andere plaats is waar ze kan krijgen wat ze nodig is... de school!! Eenmaal daar aangekomen probeerd ze met een breekijzer de medicijnkast open te breken. Terwijl ze hier mee bezig is komen we Tobias tegen! Tobias de knul die in episode 1 al nadrukkelijk tegen Madison heeft gezegt wat er aan komt is een snugger ventje ... veel slimmer eigenlijk dan de 3 kids van het gezin bij elkaar ( o waarom zit Tobias niet in de maincast .. was t maar waar! ) Tobias verteld nogmaals aan Madison hoe het zit wat er gaat gebeuren. Eerst valt het stroomnet in elkaar, daarna zijn er geen mensen meer die het netwerk bij elkaar weten te houden. de sociale voorzieningen vallen weg en de wereld stort in! Dit keer luisterd Madison wel! ze begrijpt nu wat Tobias bedoeld. Als kers op de taart komen we nog een walker tegen in de persoon van Artie de rector die dus duidelijk gebeten is! Madison is duidelijk op haar hoede als ze Artie benaderd. Ze begrijpt heel goed wat er met de drugsdealende vriend van Nick is gebeurt, maar wil toch weten of de "mensen" nog enig punt van herkenning hebben. zodra ze ziet dat dit niet het geval is ramt ze het hoofd van Artie in met een brandblusser! Duidelijk is nu WAT deze mensen zijn voor zowel Tobias als Madison ... hoewel Tobias geen overtuiging meer nodig had! vreemd is misschien dat ze de provianten achter laten die ze zojuist bij elkaar hadden gezocht, echter zie ik dat anders. Als je net het hoofd van je collega/rector hebt ingeslagen is het laatste waar je aan denkt eten ... lijkt me zo. Dit is dus wel typisch Madison ... het hoofd koel houden. weten dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden, de school was een primma idee om naar medicijnen te zoeken. En bovendien de laatste plaats waar mensen naar toe gaan als er zoiets gaande is als dit! Daarnaast zien we dat ze een moeder blijft en probeerd haar kinderen uit allemacht te beschermen!

Travis: ondertussen in Travis zo verstandig het niet meer op het mobiele nummer van Chris te proberen. Maar gewoon direct zijn ex te bellen! simpele vraag word echter weer moeilijk ... of eigenlijk niet beantwoord. "is chris daar?" hele discussie die dus eigenlijk geen zin heeft. Travis is verstandig en zegt eigenlijk "wacht daar!" Al snel weet hij het verkeer te omzeilen en is bij zijn ex, grijpt direct naar haar mobiel om chris te bellen. T gesprek is kort ... "pa ik zit in een protest dit is belangrijk zoek het uit" ( argh!! dat kind is om knettergek van te worden, als pa had ik em door de telefoon heen willen trekken ) Liza(ex) begrijpt dat er vreemde dingen aan de hand zijn en heeft inmiddels ( weer via het nieuws ) het protest gezien en weet waar het is. niet veel later op het protest vind Travis dan eindelijk Chris, om direct in een rel terecht te komen. Hier ook weer de directe reactie van Travis door te schuilen in een winkel. Om precies te zijn, zijn ze de kapperzaak van de familie Salazar in gelopen een immigranten familie uit Mexico zo te horen en te zien. bovendien aan de acties van Grizelda te zien zwaar gelovig. Dit lijkt een vreemde combinatie te worden .. maar misschien wel 1 die slaagt! Vanaf het moment dat Travis zijn gezin in huis achter laat om Chris te zoeken is hij de situatie net een stap voor. Travis kan echter niet voorkomen om uit de rellen te blijven die onstaan! Wel is door zijn snelle optreden Chris gered. Ook hier blijkt weer hoe sterk beide ouders zijn.

De laatste scene van episode 2 waar Alicia ontdekt wat er daadwerkelijk aan de hand is, en waar moeder Madison dochter Alicia niet langer meer kan beschermen is alles zeggend. Eindelijk lopen dan de rillingen over je lichaam ... t moment dat een moeder beseft dat eerst "mijn kinderen" veilig moeten zijn!. vergeet niet dat eerder in episode 2 Madison naar de feestende buren is gelopen ( heel duidelijk te zien wanneer Travis weg rijd van huis dat Madison de straat over stapt richting het huis van de buren ) ongetwijfeld om hen te waarschuwen! T zijn deze subtiele details die deze serie interresant gaan maken.

mening/conclussie:

Het in eerste instantie langzame begin van de serie is iets waar men door heen zal moeten prikken. Wie dat lukt, en het gedrag van de kinderen kan uitstaan gaat een interresante serie zien. Een serie met detail en veel mogelijkheden. Nee het is geen TWD maar dat was ook niet de bedoeling van de makers. Het is heel duidelijk wat de makers met de serie willen doen. Ze willen een beeldscheppen naar hoe de wereld in verval raakt! tis dus logisch dat het begin bestaat uit een gebroken gezin, dat door de beslommeringen van het leven heen gaat, om daarna wakker geschud te worden door de werkelijkheid.

De weinige walkers die we zien en actie omtrent de walkers is logisch, immers het is het begin van de uitbraak! veel interresanter is dus de onrust die ontstaat de hectiek en de rellen, de controle van het sociale systeem wat verloren gaat en alles daarom heen! De reactie van beide ouders om te vluchten naar de woestijn is dus niet alleen "weg van de walkers" maar eigenlijk weg van mensen .. de beschaving! want dit is dus wat er gebeurt als de beschaving weg valt! Het gaat interresant zijn te volgen hoe het gezin deze hectiek ontvlucht en wat de vervolg stappen zijn! immers nergens is het veilig!

De opmerkingen over de walkers die we tot nu toe wel hebben gezien zoals "ze zijn wel ontzettend sterk" kan ik inkomen. echter de meeste walkers die we tegen komen in TWD zijn al ettelijke maanden/jaren dood. veel van de spiermassa van de walkers in TWD is dus weg en zijn dus makkelijk om te vermoorden. Vergeet ook niet dat Rick en zijn groep al Jaren ervaring hebben met walkers en hoe ze te vermoorden! De walkers in FTWD zijn dus uren oud geen maanden of jaren, ook komen deze walkers uit voor de rest gezonde doorvoede mensen! als je het verschil wilt zien bekijk de groep van Rick in season 1 en dan in season 5. En zie hoe hen geleden hebben. een walker die onstaat uit een overlevende in season 5 ( 5 jaar na de uitbraak ) zal dus aanzienlijk minder sterk zijn dan 1 die vers uit deze nieuwe uitbraak komt. Ik vind het daarmee kenmerkend voor deze serie! De vraag is natuurlijk hoe de characters in de serie zich nu gaan ontwikkelen word hetvermoorden van walkers straks ook makkelijker voor hen. de tijd zal het leren!

tot zover de iets wat te lange recap en mening van mij :) tis een serie met potentie om het maar zo te beeindigen!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ach het blijft niet al te best, gelukkig is het 6 afleveringen en dat is precies ook mooi.

Het positieve is het tijdsstuk dat behandeld wordt, juist de outbreak en de eerste periode daarna. Zoals al opgemerkt slaat TWD dat over met de coma van Rick.
Maar het negatieve is toch echt die familie: enorm slechte C-acteurs met elk slechts 1 pose/ uitdrukking en totaal niet pakkend. Ook als familie lijken ze totaal geen geheel of zelfs maar bij elkaar te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BJBoes schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:31:
Lang verhaal

Wat ook niet helpt aan de hele trage start is het ontzettende puberale gedrag van niet 1 maar alle 3 de kinderen.

Nick: zoals eerder gezegt is Nick het zorgen kindje Nick is verslaafd aan drugs en niet zo'n zuinig beetje ook. later in episode 1 en 2 komen we er achter dat het niet de eerste keer is dat ze Nick nuchter proberen te krijgen. T afkicken komt hem zwaar maar zeg zelf welke drugsverslaafde valt het niet zwaar. Daarnaast bewijst Nick echt nog een puber te zijn, door tegen alles wat papa en mama te vertellen hebben in te gaan. We vluchten uit een ziekenhuis, lopen terug naar onze dealer, vertellen mama dat we zusje hebben tegengehouden het huis uit te gaan ( episode 2 ) ... kortom lekker irritant kind!
Ben het hier totaal niet mee eens. Nick is een volwassen kerel die zich juist als een stereotiepe junk gedraagt, zeker niet als een puber. Daar gaat het ook juist interessant worden, want als ze een beetje binnen de wetten van het universum blijven kan Nick eigenlijk niet overleven. Of hij wordt erg snel clean, maar daar lijkt het nog niet op.
Het gedrag van de kinderen vind ik totaal niet vreemd, je gaat er vanuit dat Travis de vader is van Nick en Alicia, waar ik dit niet weet. Lijkt me eerder dat het beide gebroken gezinnen zijn en dat de kinderen daar een klap van hebben opgelopen. Ik vind hun gedrag dan ook goed te plaatsen.

Over de 'logische' keuzes die men hier altijd bekritiseert heb ik vaak genoeg gezegd dat ik weleens wil zien wie daadwerkelijk in staat is zijn mannetje te houden bij een zombie uitbraak. Denk dat veel computerhelden dan toch door de mand vallen. Tobias is daar eigenlijk een heerlijk voorbeeld van. Goed voorbereid, een mes, kennis van zaken. Uiteindelijk moet hij gered worden door de juffrouw (die lang treuzelt), want hij krijgt niks geregeld met zijn mes.

Het viel natuurlijk wel te verwachten dat een groot deel van het internet over deze serie zou vallen, want het is geen TWD en ook geen comic-background dus dan moet het wel slecht zijn. Ieder zijn mening telt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:19:
[...]

Ben het hier totaal niet mee eens. Nick is een volwassen kerel die zich juist als een stereotiepe junk gedraagt, zeker niet als een puber. Daar gaat het ook juist interessant worden, want als ze een beetje binnen de wetten van het universum blijven kan Nick eigenlijk niet overleven. Of hij wordt erg snel clean, maar daar lijkt het nog niet op.
Het gedrag van de kinderen vind ik totaal niet vreemd, je gaat er vanuit dat Travis de vader is van Nick en Alicia, waar ik dit niet weet. Lijkt me eerder dat het beide gebroken gezinnen zijn en dat de kinderen daar een klap van hebben opgelopen. Ik vind hun gedrag dan ook goed te plaatsen.

Over de 'logische' keuzes die men hier altijd bekritiseert heb ik vaak genoeg gezegd dat ik weleens wil zien wie daadwerkelijk in staat is zijn mannetje te houden bij een zombie uitbraak. Denk dat veel computerhelden dan toch door de mand vallen. Tobias is daar eigenlijk een heerlijk voorbeeld van. Goed voorbereid, een mes, kennis van zaken. Uiteindelijk moet hij gered worden door de juffrouw (die lang treuzelt), want hij krijgt niks geregeld met zijn mes.

Het viel natuurlijk wel te verwachten dat een groot deel van het internet over deze serie zou vallen, want het is geen TWD en ook geen comic-background dus dan moet het wel slecht zijn. Ieder zijn mening telt uiteraard.
fair enough! toch blijft het voor de kijker een ergelijk stuk om de kinderen zo te zien. voor mij persoonlijk ist simpel Hoijong ik probeer mij zo min mogelijk er aan te storen. Je bent het denk ik wel met mij eens dat het opvallend gedrag is. Ik begrijp overigens volledig wat je bedoeld met "wij kennen hun achtergrond niet" daar heb je helemaal gelijk in. echter kijk je als kijker van de serie zonder uitleg naar het geen! Je gaat er dus neutraal in, t was niet erg geweest als de situatie rond het gebroken gezin beter was uitgelegd. dat gebeurt echter niet!

Ook zet ik heel duidelijk de setting voor de kids neer in mijn verhaal, ze moeten zo zijn om de ouders beter uit de verf te laten komen. Ik vind het eigenlijk best goed gevonden van de makers! Persoonlijk zelf hoop ik een omezwaai van de kids te zien voor het einde van de 6de aflevering! T geen waar ik het gedeeltelijk mee eens ben is Nick in het verhaal. jij geeft aan dat dit een volwassen knul is, dan ist naar mijn mening wel een jong volwassen knul! Eerst doen als of je gewillig wil afkicken om daarna bij de eerste de beste mogelijkheid de benen te ligten noem ik alles behalve volwassen! Ja tis een gedrag van een junk, tis echter ook het gedrag van de puber die hij overduidlijk nog is! het laatste klikken naar mama omdat zusje bijna uit huis is weggelopen maakt het voor mij af!

Daarnaast ben ik het gedeeltelijk met je eens wat betreft Tobias, ja t knuppeltje heft alles door, nee tis geen moord machine! Denk ook niet dat je dat van hem moet verwachten, Maar tis wel iemand met kennis en kan "de groep" enorm helpen als hij in de main cast had gezeten naar mijn mening! Of ik hem een nerd wil noemen daar gelaten.

BTW even ter verduidelijking ik vind de serie wel goed, tenminste als het de kant op gaat die ik verwacht. wel ben ik in mijn mening heel erg duidelijk ... je moet de serie een kans geven ... en enigsinds geduld hebben. Ik ben iemand die dat primma kan opbrengen voor een dergelijke serie dus mij kan het wel boeien. Van iemand die echter niet van trage beginnen houd is de aandacht snel weg vrees ik!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had inderdaad door dat jij wel positief was over het algemeen net als ik zelf. En ik heb nergens gezegd dat het gedrag niet irritant is ;) Ik begrijp het ergens wel echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:46

Chrisjuh_15

Facta non verba

Net aflevering 2 gezien en moet zeggen dat ik het sfeertje wel tof vind. Het hele idee dat de beschaving ten einde komt is gewoon een interessant gegeven en daardoor vind ik dit een lekkere serie om te kijken.

Ben benieuwd naar het verdere verloop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

Spooksel

Spooksel!

Episode twee is imho ook al veel sterker dan de pilot vorige week. Het zet de sfeer die tegen het eind van de pilot begint te vormen goed door en de hoofdpersonen beginnen ook steeds beter te snappen dat het toch echt goed mis is.

Enige punten van kritiek zijn voor mij die 'rebelse zoon' van Travis die na de pickup bij die rellen ineens wel erg makkelijk omgaat naar een 'ja papa, ja mama... ik zal voortaan braaf doen'. En dan die Alicia nog die nog altijd als een dom wicht gedraagt terwijl ze juist in de pilot al gepositioneerd is als jongedame met een flink intellect (gezien haar acedemische vooruitzichten). Ik snap daarom ook niet echt goed waarom mams haar niet gewoon verteld wat er gaande is, maar gewoon d'r muil dicht houdt.

Anyway, al met al pakt deze tweede episode me al een stuk meer :) Goed teken.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Dat is natuurlijk ook het redemption verhaaltje, de junk die het toch overleefd en zich dan in zal zetten voor zijn omgeving terwijl hij in conflict met zichzelf en zijn verslaving zit. Ik vermoed dat er heel veel cheesy zooi met m gaat gebeuren down the line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Teckna schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:20:
Dat is natuurlijk ook het redemption verhaaltje, de junk die het toch overleefd en zich dan in zal zetten voor zijn omgeving terwijl hij in conflict met zichzelf en zijn verslaving zit. Ik vermoed dat er heel veel cheesy zooi met m gaat gebeuren down the line.
Ik doelde op Christofer, de zoon van Travis. Jij bedoelt Nick, zijn stiefzoon :)

Wel typisch dat Travis en zijn ex natuurlijk net bij een gezinnetje naar binnen lopen waar een mooi mokkeltje rondloopt voor Christofer om mee aan te pappen :P Zoiets zal vast wel gebeuren, die drie zijn voor nu onderdeel van de main cast... dus zullen wel op gaan trekken met de rest.

Edit: Hmm, die actrice die Ofelia speelt is wel 11 jaar ouder dan de acteur die Chris speelt. Ow well... voel je niks van in het donker :P

[ Voor 32% gewijzigd door Spooksel op 02-09-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Nou na aflevering twee weet ik niet of ik het verder ga volgen. Het is weer zo onwaarschijnlijk allemaal. Wéér talloze dingen die een normaal mens nooit zou doen in de situaties waar de spelers van de serie zich in bevinden.

Er wordt een zwerver neergeschoten, oh shit ineens loopt de halve stad op straat te rellen? :? Die vader en zijn zoon blijven ook gewoon in dat hok zitten ipv dat ze terug naar huis gaan. Oh dat kan niet de straat zit vol... mensen. Ja niet eens zombies en meneer blijft binnen die andere mensen lastig vallen. Sorry het komt er bij mij niet in, totaal niet geloofwaardig allemaal.

Amerikaanse serie makers nemen hun kijkers als domme schapen. Als ik die indruk krijg van een serie irriteer ik mij aan alles..

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Spooksel schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:45:
[...]

Ik doelde op Christofer, de zoon van Travis. Jij bedoelt Nick, zijn stiefzoon :)

Wel typisch dat Travis en zijn ex natuurlijk net bij een gezinnetje naar binnen lopen waar een mooi mokkeltje rondloopt voor Christofer om mee aan te pappen :P Zoiets zal vast wel gebeuren, die drie zijn voor nu onderdeel van de main cast... dus zullen wel op gaan trekken met de rest.
Oh sorry, inderdaad. Ik dacht dat je de ander bedoelde :P Maar moet je wel zeggen dat ik bij hem juist het idee had dat hij er alleen bij wilde zijn om er bij te zijn. Niets dat je dan een goede realiteitscheck geeft als op het moment dat het daadwerkelijk fout gaat. Maar je hebt wel gelijk dat dit wel heel erg soepel ging ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:16:
Er wordt een zwerver neergeschoten, oh shit ineens loopt de halve stad op straat te rellen? :?
Kijk eens naar de afgelopen politieschietpartijen in de VS daar gebeurt het ook wel, dus zo heel vreemd vind ik dat niet.
Die vader en zijn zoon blijven ook gewoon in dat hok zitten ipv dat ze terug naar huis gaan. Oh dat kan niet de straat zit vol... mensen. Ja niet eens zombies en meneer blijft binnen die andere mensen lastig vallen. Sorry het komt er bij mij niet in, totaal niet geloofwaardig allemaal.
Deze vind ik ook een beetje vreemd, op zich kies je natuurlijk voor de veiligheid van je gezin maar het is maar de vraag in hoeverre de mensen op straat een bedreiging voor hun vormen.
Amerikaanse serie makers nemen hun kijkers als domme schapen. Als ik die indruk krijg van een serie irriteer ik mij aan alles..
En verder weet je natuurlijk nooit niet hoe je zelf zou reageren in zo'n situatie. Sommige mensen nemen domme beslissingen (zoals je hier en daar in de serie ziet) en sommige mensen nemen doordachte beslissingen of vluchten al op tijd.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Remy!!!! schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:40:
[...]

Kijk eens naar de afgelopen politieschietpartijen in de VS daar gebeurt het ook wel, dus zo heel vreemd vind ik dat niet.
Ik wist dat iemand het hier op zou gooien, maar daar ging natuurlijk veel meer aan vooraf. Ook heeft het volk zo te zien geen boodschap maar zijn ze doelloos aan het vandaliseren. Ik snap dat dat een spannendere scene is dan mensen met spandoeken, maar het raakt kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:43:
[...]

Ik wist dat iemand het hier op zou gooien, maar daar ging natuurlijk veel meer aan vooraf. Ook heeft het volk zo te zien geen boodschap maar zijn ze doelloos aan het vandaliseren. Ik snap dat dat een spannendere scene is dan mensen met spandoeken, maar het raakt kant noch wal.
Daar heb je gelijk in maar er zijn al meerdere incidenten in de serie geweest dat er 'zomaar' iemand werd doodgeschoten. Bij de eerste die wij zagen werd ook niet geprotesteerd. Blijkbaar was deze zwerver de druppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 19:58
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:43:
[...]

Opzich zijn er de afgelopen tijd in de serie natuurlijk wel meer incidenten geweest waarbij ogenschijnlijk ongevaarlijke mensen werden neergeschoten door de politie (zijn eigenlijk zombies, maar weet het publiek niet). In de VS heb je de afgelopen tijd ook wel gezien dat de boel binnen no-time kan escaleren.

Ben het wel met je eens dat het nogal raar is dat ze zichzelf opsluiten in een winkel, zo gevaarlijk is (was) de situatie nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Dat het nu in de serie 'ineens' tot protesteren kwam had inderdaad te maken met die eerdere shootings al, daar hoorde je in de pilot al van en in deze ep ook weer.

Het is voor mij in iedere geval geen rare ontwikkeling in de serie, gezien de realiteit van vandaag de dag in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Remy!!!! schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:40:
Deze vind ik ook een beetje vreemd, op zich kies je natuurlijk voor de veiligheid van je gezin maar het is maar de vraag in hoeverre de mensen op straat een bedreiging voor hun vormen.
Komt, denk ik, doordat de chaos er voor zorgt dat je niet kunt zien wie er nu een zombie is en wie niet. Alles gaat door elkaar. Zombies, maniakken, hysterisch gillende mensen etc....

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Nou na aflevering twee weet ik niet of ik het verder ga volgen. Het is weer zo onwaarschijnlijk allemaal. Wéér talloze dingen die een normaal mens nooit zou doen in de situaties waar de spelers van de serie zich in bevinden.

Er wordt een zwerver neergeschoten, oh shit ineens loopt de halve stad op straat te rellen? :? Die vader en zijn zoon blijven ook gewoon in dat hok zitten ipv dat ze terug naar huis gaan. Oh dat kan niet de straat zit vol... mensen. Ja niet eens zombies en meneer blijft binnen die andere mensen lastig vallen. Sorry het komt er bij mij niet in, totaal niet geloofwaardig allemaal.

Tipje; betrek eens niet alles op jezelf alsof wat jij doet of zou doen leidend is voor wat de rest van de wereld doet. Zo werkt het namelijk totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Scrummie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:20:
[...]

Tipje; betrek eens niet alles op jezelf alsof wat jij doet of zou doen leidend is voor wat de rest van de wereld doet. Zo werkt het namelijk totaal niet.
Niemand die ik ken zal reageren zoals in die serie, Mijn wereld is groot genoeg om te durven stellen dat de serie dus te kort komt, niet mijn inzicht m.b.t. de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff over onwaarschijnlijk gesproken. Dat mensen gaan rellen is gewoon realiteit of volg je het nieuws niet? Los van de aanleiding, alleen die zwerver zal het niet zijn (zie je ook), is het ook niet relevant. Er zijn nou eenmaal rellen ontstaan. En dan zou jij met je ex-vrouw en kind vrolijk door de straten gaan lopen? Terwijl je gezien hebt dat de politie gemobiliseerd is en je weet dat er geschoten wordt? Nee dat is geloofwaardig, doen alsof er niets gebeurd en de relschoppers allemaal vredelievende activisten zijn.

Dan in acht nemende dat een serie nou eenmaal situaties wil creëren om het verhaal te vertellen, vind ik dit allemaal prima passen. Als je wilt schieten op een serie kun je dat altijd wel, net zoals het prima is als je de serie niets vindt. Echter er dan bij halen dat er allemaal zaken niet zouden kloppen vind ik zo vaag altijd, alsof je mening niet voldoende is, dan verzinnen we er maar 'feiten' bij.
Scrummie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:20:
[...]

Sterker nog, zoals al vaker aangegeven. In het echie zou je allang niet meer zo koelbloedig handelen alsof het een video game is, maar waarschijnlijk ook in blinde paniek uitbarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Vermaak me tot nu toe best met deze nieuwe serie.

In eerste instantie vond ik het tempo wat laag, maar eerlijk is eerlijk, het introduceren van mensen/personage's heeft ook wat tijd nodig.

Aflevering 2 eindigde lekker:

spoiler:
Overbuurman turned Walker en gaat voor een midnight-snack in het pierenbadje in de voortuin

Wat mij het meeste boeit aan deze serie is het gevoel dat langzaam wordt opgebouwd. Het gevoel dat er echt iets goed mis is, en niet alleen in je directe omgeving, maar wereldwijd.

Hoop wel dat ze niet wachten tot de laatste aflevering van dit seizoen voordat het echt los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Spoilers zijn niet nodig. We hanteren hier gewoon de algemene 'is het uitgezonden in Amerika, dan geen spoilers' regel. Maak er aub geen zwarteblokkenfeest van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
Het is op zich wel apart dat ze nog geen nieuwsberichten hebben gezien van vreemde zombiegevallen van andere steden/landen (of ik heb niet goed opgelet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Remy!!!! schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:41:
Het is op zich wel apart dat ze nog geen nieuwsberichten hebben gezien van vreemde zombiegevallen van andere steden/landen (of ik heb niet goed opgelet?).
Ja en niemand praat er ook met elkaar over (wat natuurlijk super realistisch is volgens sommige mensen in dit topic. Immers, je bent zo angstig dat je niets meer durft, laat staan normaal doen!) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
De overheid probeert het nog erg in te dammen heb ik het idee, misschien dat daarom nog zo weinig bekend is. Ben stiekem toch wel benieuwd hoe het verder gaat lopen.
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:43:
[...]

Ja en niemand praat er ook met elkaar over (wat natuurlijk super realistisch is volgens sommige mensen in dit topic. Immers, je bent zo angstig dat je niets meer durft, laat staan normaal doen!) :+
offtopic:
Ah, come one, gedraag je als een kerel van 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:43:
[...]

De eerste zombie die wij neergeschoten zien worden (die ook is gefilmd) daar word op school en andere locaties best wel over gepraat.
Maar zoals het nu overkomt lijkt het erop alsof de plaats waar FtWD zich afspeelt de plek is waar de zombie uitbraak is begonnen.

En in het ziekenhuis weten ze ook meer, en dat kan misschien wel vanuit de regering of iets dergelijks komen, maar dan zou je meer info op tv/internet verwachten?

[ Voor 12% gewijzigd door Remy!!!! op 02-09-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy!!!! schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:48:
[...]

De eerste zombie die wij neergeschoten zien worden (die ook is gefilmd) daar word op school en andere locaties best wel over gepraat.
Maar zoals het nu overkomt lijkt het erop alsof de plaats waar FtWD zich afspeelt de plek is waar de zombie uitbraak is begonnen.

En in het ziekenhuis weten ze ook meer, en dat kan misschien wel vanuit de regering of iets dergelijks komen, maar dan zou je meer info op tv/internet verwachten?
Dit dus. Verder lijkt me een serie waar je veelal nieuwsberichten aan het kijken bent niet bijster interessant. Het is simpelweg niet bekend wat er op tv en internet zich afspeelt. En als je het over de realiteit hebt, als je in een normale kantooromgeving werkt, weet je dat de meeste mensen nog steeds 1x per dag nieuws kijken en meer dan een pagina hier en daar checken gebeurt er niet. Genoeg jonge mensen nog die social media amper gebruiken dagelijks bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

En dan nog kun je, imho, wel aannemen dat als je zo'n scene ziet waarbij een menigte mensen ziet schreeuwen en protesteren met allerlei mobieltjes en camera's in hun handen dat dergelijke beelden dus ook gewoon online en op tv belanden (zoals in dit geval in de serie ook te zien was).

Dat kun je logischerwijs ook doortrekken naar andere 'off screen' gebeurtenissen. Ze hebben tenslotte nou niet bepaald de tijd om alles, overal in beeld te brengen. Maar online is het ongelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Remy!!!! schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:41:
het lijkt erop dat e.e.a. onder de pet wordt gehouden

het ziekenhuis personeel bijvoorbeeld die bij een vermoedelijk dodelijk slachtoffer zsm naar "the basement" moeten met het lijk ( de oude man naast "onze" junk)

de agent die al water aan het inslaan is

Er lijken instructies te zijn voor de hulpverleners, zonder dat het grote publiek daar wat vanaf weet

Militair ingrijpen zal ook niet meer lang duren denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Daarnaast vraag de gemiddelde persoon naar Ferguson en die kijkt je raar aan en zo zijn er meer gefilmde incidenten waar de gemiddelde persoon geen idee van heeft. Dat redt het journaal niet/wordt actief er weggehouden, men kijkt niet naar het journaal of men kijkt naar het verkeerde journaal.

Ik snap wel dat het niet zo snel gaat allemaal qua nieuwsverspreiding en dat het alleen op internet blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg voorbeelden hierboven die aantonen dat een serie rücksichtslos onrealistisch noemen met een enkel voorbeeld eigenlijk nergens op slaat. De vergelijking met de echte wereld gaat sowieso mank, want niemand die hier daadwerkelijk weet hoe er op een zombie uitbraak gereageerd gaat worden. Uiteraard vergelijk je wel en dan vind ik bepaalde situaties echt niet zo vreemd. Ik zou het nog steeds vreemder vinden als Nick de afkickende junk het overleeft, die zou weinig kans moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mjah, 't is dat er nu geen comics zijn als baseline... dus we zullen het voorlopig ook niet weten denk ik :P

Tot nu toe heeft hij wel al een paar encounters weten te overleven. Inclusief eentje tegen een, toen nog, levend persoon die notabene een wapen had.

Wat ik eerder zie gebeuren is dat, omdat ie nu aan het afkicken is, ie straks op de vlucht ergens een spuit vindt ofzo en dan op het verkeerde moment een hit neemt en de groep weer in gevaar brengt ofzo. Dat hij dan een of meerdere doden op die manier veroorzaakt. Maar niet zelf doodgaat.

offtopic:
Mooi, het off topic geblaat en de aanvallen op de man zijn opgeruimd zie ik... hopelijk kunnen we nu gezellig houden hier en het gewoon lekker over de serie hebben ipv wat iedereen in het echte leven wel niet denkt te weten/te kunnen/hoe te reageren, etc :)

[ Voor 21% gewijzigd door Spooksel op 02-09-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:16:
Genoeg voorbeelden hierboven die aantonen dat een serie rücksichtslos onrealistisch noemen met een enkel voorbeeld eigenlijk nergens op slaat. De vergelijking met de echte wereld gaat sowieso mank, want niemand die hier daadwerkelijk weet hoe er op een zombie uitbraak gereageerd gaat worden. Uiteraard vergelijk je wel en dan vind ik bepaalde situaties echt niet zo vreemd. Ik zou het nog steeds vreemder vinden als Nick de afkickende junk het overleeft, die zou weinig kans moeten maken.
Die zal er nooit komen want dit is fictie. Dat is ook het enige argument wat ik accepteer m.b.t. waarom de mensen in de serie totaal niet realistisch handelen.

Leuk dat je zoveel fantasie hebt maar ga dit nou niet betrekken op de realiteit, want het zit er echt verder vandaan dan dat het er dichtbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:29:
[...]

Die zal er nooit komen want dit is fictie. Dat is ook het enige argument wat ik accepteer m.b.t. waarom de mensen in de serie totaal niet realistisch handelen.

Leuk dat je zoveel fantasie hebt maar ga dit nou niet betrekken op de realiteit, want het zit er echt verder vandaan dan dat het er dichtbij komt.
Wat voor mij The Walking Dead juist zo goed maakt is de realistische benadering van een onrealistische gebeurtenis.

Sommige cliche's zijn niet mis te houden misschien, maar over het algemeen slagen ze er goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:29:
[...]

Hoe zou het volgens jou moeten gaan dan? Want dat lees ik hier niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Megajr schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:36:
[...]

Hoe zou het volgens jou moeten gaan dan? Want dat lees ik hier niet terug.
Een "echte" reactie zou heel kort zijn en neerkomen op informeren, evacueren en controleren van het probleem. Een beetje vergelijkbaar zoals met SARS e.d. is gebeurd in het verleden.

Maarja, dat is natuurlijk geen leuke serie, 1 aflevering en het is over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:38:
[...]

Een "echte" reactie zou heel kort zijn en neerkomen op informeren, evacueren en controleren van het probleem. Een beetje vergelijkbaar zoals met SARS e.d. is gebeurd in het verleden.

Maarja, dat is natuurlijk geen leuke serie, 1 aflevering en het is over. :)
Daar is het tijdsbestek wellicht ook te kort voor. Volgens mij zitten we nog steeds binnen de eerste 24 uur

Plus dat het verhaal misschien in eerste instantie ook niet gelooft wordt

Doden die door een ziekte terug komen tot leven? Probeer dat maar eens geloofwaardig over te brengen naar de burger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
wicked1980 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:40:
[...]

Daar is het tijdsbestek wellicht ook te kort voor. Volgens mij zitten we nog steeds binnen de eerste 24 uur

Plus dat het verhaal misschien in eerste instantie ook niet gelooft wordt

Doden die door een ziekte terug komen tot leven? Probeer dat maar eens geloofwaardig over te brengen naar de burger
Als dat op TV komt en een Rutte o.i.d. is dat aan het vertellen met een strak gezicht en ook het internet zijn verhaal kan staven met filmpjes en overige incidenten, denk ik dat we zo over zijn.

Als dan ook nog eens het leger door de straat komt banjeren weet ik zeker dat ik lekker binnen blijft tot ze het hebben opgeruimd.

Waar ik mij in deze serie aan stoor is dat niemand het er met elkaar over heeft, waar zijn ze bang voor? Waarom helpt die wijk elkaar niet? Waarom brengen ze elkaar niet op de hoogte? Bij mij in de buurt zouden we meteen een centrale opvang regelen en het dorp rond gaan om te kijken of iedereen er is en dergelijke.

In de main serie (TWD) stoor ik mij niet aan deze dingen omdat de echte wereld daar al niet meer bestaat en het vergelijk ook veel moeilijker te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:43:
[...]

Als dat op TV komt en een Rutte o.i.d. is dat aan het vertellen met een strak gezicht en ook het internet zijn verhaal kan staven met filmpjes en overige incidenten, denk ik dat we zo over zijn.

Als dan ook nog eens het leger door de straat komt banjeren weet ik zeker dat ik lekker binnen blijft tot ze het hebben opgeruimd.

Waar ik mij in deze serie aan stoor is dat niemand het er met elkaar over heeft, waar zijn ze bang voor? Waarom helpt die wijk elkaar niet? Waarom brengen ze elkaar niet op de hoogte? Bij mij in de buurt zouden we meteen een centrale opvang regelen en het dorp rond gaan om te kijken of iedereen er is en dergelijke.

In de main serie (TWD) stoor ik mij niet aan deze dingen omdat de echte wereld daar al niet meer bestaat en het vergelijk ook veel moeilijker te maken is.
Ik denk ook wel dat we dit gaan zien in de komende afleveringen. Maar zoals ik al zei, we zitten naar mijn idee nog in de eerste 24 uur, waar niemand nog een compleet beeld heeft. De overgrote meerderheid weet sowieso nog van niets.

We volgen nu een gezin die toevallig door toedoen van de zoon in contact komen met de eerste Walkers.
Maar daar staan duizenden of misschien wel miljoenen gezinnen tegenover die gewoon een normale dag hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het tijdsverloop in de serie is zeker niet meer de eerste 24 uur, het is inmiddels al een goeie 3-4 dagen verder daar.

Alleen de tijd al dat Nick na zijn aanrijding knockout in het ziekenhuis lag is meer dan een dag. Ook kon je de hoofdpersonen op verschillende dagen naar hun werk (school) zien gaan en het hun laten opvallen dat er steeds meer mensen ziek/afwezig zijn. En bij voorbeeld die Matt die zegt 'Meet me in Malibu at the beach' en dan is hij er niet, de volgende dag gaan ze met zijn allen bij hem langs "He was supposed to meet me yesterday, but he never showed up" zegt Alicia nog. En nu zitten ze alweer in een nacht.

Dus ja, zo kom ik toch aan zeker al 3-4 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
wicked1980 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:50:
[...]

Ik denk ook wel dat we dit gaan zien in de komende afleveringen. Maar zoals ik al zei, we zitten naar mijn idee nog in de eerste 24 uur, waar niemand nog een compleet beeld heeft. De overgrote meerderheid weet sowieso nog van niets.

We volgen nu een gezin die toevallig door toedoen van de zoon in contact komen met de eerste Walkers.
Maar daar staan duizenden of misschien wel miljoenen gezinnen tegenover die gewoon een normale dag hebben
Ja maar hoe weten de hulpveleners dit dan? En hoe weet dat jongetje uit haar klas dat dan? Die wist het al van internet vertelde hij. Ook had hij dat mes al aan het begin van de dag bij, dan neem ik maar even aan dat hij dat de avond van te voren al op internet gezien heeft. Zo zijn het allemaal dingejtes die er op wijzen dat het al lang bekend is, maar de informatie wordt onderdrukt.

Nogmaals, door de serie zo in de "echte" wereld te plaatsen, vallen dit soort dingen erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Spooksel schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:55:
Het tijdsverloop in de serie is zeker niet meer de eerste 24 uur, het is inmiddels al een goeie 3-4 dagen verder daar.

Alleen de tijd al dat Nick na zijn aanrijding knockout in het ziekenhuis lag is meer dan een dag. Ook kon je de hoofdpersonen op verschillende dagen naar hun werk (school) zien gaan en het hun laten opvallen dat er steeds meer mensen ziek/afwezig zijn. En bij voorbeeld die Matt die zegt 'Meet me in Malibu at the beach' en dan is hij er niet, de volgende dag gaan ze met zijn allen bij hem langs "He was supposed to meet me yesterday, but he never showed up" zegt Alicia nog. En nu zitten ze alweer in een nacht.

Dus ja, zo kom ik toch aan zeker al 3-4 dagen :)
ah, ja, inderdaad, goed punt!

Dan zal de echte hel toch wel op punt van losbarsten staan, aangezien iedereen besmet is.
Kijk alleen maar naar het aantal natuurlijke doden per dag, wereldwijd. Die gaan allemaal weer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:57:
[...]

Ja maar hoe weten de hulpveleners dit dan? En hoe weet dat jongetje uit haar klas dat dan? Die wist het al van internet vertelde hij. Ook had hij dat mes al aan het begin van de dag bij, dan neem ik maar even aan dat hij dat de avond van te voren al op internet gezien heeft. Zo zijn het allemaal dingejtes die er op wijzen dat het al lang bekend is, maar de informatie wordt onderdrukt.

Nogmaals, door de serie zo in de "echte" wereld te plaatsen, vallen dit soort dingen erg op.
Het aloude cliche, het veroorzaken van paniek voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:57:
[...]

Je gaat uit van de aanname dat de overheid dit op eenzelfde manier als SARS aan wil pakken en je vergelijkt de VS met NL. Een of ander dorp in Gelderland kun je sowieso niet met LA vergelijken en het kan prima zo zijn dat de informatie dus bewust onderdrukt wordt. Door die aannames kun je nog maar 1 kant op redeneren, dat maakt de serie niet beperkt maar juist de aanname.
In TWD heb je gezien dat er genoeg centrale opvang was, maar dat die centra nagenoeg allemaal jammerlijk faalden. En een Rutte die jou serieus gaat overtuigen dat er een zombie-uitbraak is, werkt voor jou misschien, maar ik denk dat de meerderheid van de mensen zich echt geen raad weet met dergelijke info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:06:
[...]

Je gaat uit van de aanname dat de overheid dit op eenzelfde manier als SARS aan wil pakken en je vergelijkt de VS met NL. Een of ander dorp in Gelderland kun je sowieso niet met LA vergelijken en het kan prima zo zijn dat de informatie dus bewust onderdrukt wordt. Door die aannames kun je nog maar 1 kant op redeneren, dat maakt de serie niet beperkt maar juist de aanname.
In TWD heb je gezien dat er genoeg centrale opvang was, maar dat die centra nagenoeg allemaal jammerlijk faalden. En een Rutte die jou serieus gaat overtuigen dat er een zombie-uitbraak is, werkt voor jou misschien, maar ik denk dat de meerderheid van de mensen zich echt geen raad weet met dergelijke info.
Kijk maar naar onze eigen "Commissie stiekem".

Kan me goed voorstellen dat niemand er als eerste mee naar buiten wil komen, met een immers zo belachelijk verhaal. Politieke zelfmoord als het later een hoax blijkt te zijn

Er spelen altijd meer belangen mee dan zichtbaar zijn, zeker in dit soort serie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua vooringenomenheid helpt het ook niet als je de strips helemaal gelezen hebt en TWD gekeken hebt. Daar wordt ook aangegeven dat het er niet toe doet wat er gebeurt is, de focus ligt op de mensen en hun verhaal nu. Zo kijk ik deze serie ook en dat vind ik prima te pruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

wicked1980 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:14:
[...]

Kijk maar naar onze eigen "Commissie stiekem".

Kan me goed voorstellen dat niemand er als eerste mee naar buiten wil komen, met een immers zo belachelijk verhaal. Politieke zelfmoord als het later een hoax blijkt te zijn

Er spelen altijd meer belangen mee dan zichtbaar zijn, zeker in dit soort serie's
Ja klopt, maar je kan wel stellen dat het wenselijk is om updates uit te brengen over wat er tot nu toe al aan kennis is over de situatie. Een politicus uit dit voorbeeld zou dan nog niet direct een naampje d'r aan hoeven te geven, maar als je een persco doet uitgaan waarin je dingen zegt als:

- Blijf uit de buurt van personen die niet reageren op commandoś
- Bent u gebeten, neem dan contact op met uw lokale ziekenhuis
- Zit u ergens een lijk liggen, bel dan de politie (duh :P)

Etc, je kan mensen allerlei hints en tips geven zonder daadwerkelijk de noemer 'zombie uitbraak' te woord te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:06:
[...]

Nogmaals, je doet een hoop aannames maar die ik maak zijn fout? 8)7

SARS is maar een voorbeeld, noem eens wat voorbeelden die onder de hoge hoed zijn gehouden van degelijk formaat? Als je die niet hebt denk ik dus dat mijn voorbeeld waarschijnlijker is. Dat de opvang niet geholpen heeft in TWD (zelfde universe) lijkt mij nogal duidelijk als ze er niet op tijd mee beginnen. Zou wat zijn als we SARS (om bij het voorbeeld te blijven) pas gaan proberen te isoleren op het moment dat de halve mensheid het heeft.

En dat JIJ je geen raadt weet met dergelijke info is alles behalve een beeld wat je kan projecteren op de maatschappij.

Verwijderd

chaoscontrol schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:05:
[...]

Nogmaals, je doet een hoop aannames maar die ik maak zijn fout? 8)7

SARS is maar een voorbeeld, noem eens wat voorbeelden die onder de hoge hoed zijn gehouden van degelijk formaat? Als je die niet hebt denk ik dus dat mijn voorbeeld waarschijnlijker is. Dat de opvang niet geholpen heeft in TWD (zelfde universe) lijkt mij nogal duidelijk als ze er niet op tijd mee beginnen. Zou wat zijn als we SARS (om bij het voorbeeld te blijven) pas gaan proberen te isoleren op het moment dat de halve mensheid het heeft.

En dat JIJ je geen raadt weet met dergelijke info is alles behalve een beeld wat je kan projecteren op de maatschappij.
Ik doe letterlijk 1 aanname en dat is dat ik niet geloof dat een Rutte een dergelijk verhaal geloofwaardig kan brengen voor de meerderheid van de mensen. Overigens zie ik nergens waar ik zeg dat ik me er geen raad mee zou weten (klein voorbeeldje van hoe je dingen verdraaid/anders opvat). Mag jij me vertellen van welke aannames ik nog meer uitga? Verder vraag je me voorbeelden aan te dragen van zaken die bewust niet geopenbaard zijn? :/ Wikileaks lijkt me een bron die daar ook maar in de buurt van zou kunnen komen en die is weinig uitputtend. En tenzij er een wereldwijde pandemie die de gehele mensheid daadwerkelijk bedreigt uitbreekt kun je geen voorbeelden aandragen die vergelijkbaar zijn met de (F)TWD situatie.

Enige punt wat ik probeer te maken en waar jij niet aan wil is dat je de serie op een bepaalde manier uitlegt die voor jou klopt. Wat je vervolgens doet is zeggen dat jouw uitleg de enige juiste is en de serie vol met fouten zit en daar ben ik het niet mee eens. Die feitelijkheden zijn niets meer dan jouw mening en getuige de rest van het topic zijn er mensen die de serie ook niet goed vinden en mensen die hem wel goed vinden. Nog meer aanwijzingen dat het dus meningen zijn en geen feitelijke onjuistheden in de serie over hoe mensen zich horen te gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik heb van de week samen met mijn vriendin de eerste twee afleveringen gekeken en ik vond het erg leuk. Is het logisch? Soms niet maar ik zie die wereld ook niet als een 1 op 1 kopie van onze wereld. Waar wij inmiddels overvoerd worden door zombies in films, boeken, games etc. is dat daar misschien helemaal niet zo. Misschien bestaat het begrip zombie daar wel niet eens. Dat jongetje dat veel meer wist heeft het er ook niet over, hooguit een zijdelingse vermelding van een uitbraak van "iets". Dat was ook wel leuk in TWD/comics, dat er nooit werd gepraat over zombies maar infected of walkers.

Ik vind dat er eigenlijk wel geloofwaardig door de mensen wordt gereageerd, blijkbaar wordt er veel informatie onderdrukt en de beslissing om de stad uit te gaan is eigenlijk best logisch, iets wat veel mensen niet eens zouden doen.

We moesten nog even goed kijken maar na een paar minuten kwamen we er achter, die moeder is Colette uit Sons of Anarchy. Zouden de Sons of de Mayans nog even een cameo maken? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:52
Vrijdag schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:10:
We moesten nog even goed kijken maar na een paar minuten kwamen we er achter, die moeder is Colette uit Sons of Anarchy. Zouden de Sons of de Mayans nog even een cameo maken? :P
O ja, dank je. Ik dacht al waar ken ik haar van maar had nog niet de moeite genomen om op IMDB te gaan kijken.

O en ook House of Cards zie ik nu op IMDB. Doet ze toch niet slecht, 1 top serie (HoC), 2 subtop...

[ Voor 11% gewijzigd door Timminator op 06-09-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het lijkt op zo'n B-rampenfilm, waarbij de willekeurige ramp deze keer ingevuld is door een zombie-uitbraak. Had ook een supervulkaan of supermegamonster kunnen zijn. Het centrale gezinnetje, dat uiteraard een "gebroken" gezinnetje is, weet net op tijd aan alles te ontsnappen. Ik vind het qua spanning en uitwerking sterk afwijken van The Walking Dead. En die laatste had soms ook afleveringen ertussen zitten die niet zo goed waren.

De moeder heeft net angstige ervaringen gehad met zombies, maar vraagt zich vervolgens nog af wat er toch aan de hand is met de decaan op school, die zich exact zo gedraagt. De (stief)vader springt constant in zijn auto om overal en nergens naartoe te rijden. Komt hij in een of andere opstopping, gaat-ie een beetje dom zitten toeteren. Is die zijn zoon kwijt, zien ze hem direct op tv. De dialogen met zijn zoon zijn gericht op clichématige miscommunicatie. Worden ze toegelaten tot een afgesloten winkel, eist de vader dat ze naar een hogere verdieping gaan, want in de winkel blijven is absoluut geen oplossing. Korte onenigheid, dochter van eigenaar winkel komt en biedt oplossing: ze kunnen wel in de winkel blijven. Vader weer akkoord met deze "oplossing", opeens geen probleem meer ofzo. Het is een en al stompzinnigheid.

Het jammer is dat dit hetzelfde "universum" is als The Walking Dead en dat het dus afdoet aan die laatste serie (een serie waarvan de kwaliteit al onder druk staat). Laten de kijkcijfers zo snel mogelijk instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Mee eens met Haribold.
Dit lijkt wel de 'zwarte versie' van The Walking Dead. Zoiets als Black Annie.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ah shit ik wou aflevering 3 heel legaal binnenhalen maar blijkt dat 13 september pas een nieuwe aflevering is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Galukon schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:51:
Ah shit ik wou aflevering 3 heel legaal binnenhalen maar blijkt dat 13 september pas een nieuwe aflevering is..
Ik had hetzelfde. Zat hele dag uit te kijken naar episode 3 vanavond te kijken, voor 't eerst in mijn nieuwe appartement. Is dat even een teleurstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Galukon schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:51:
Ik had dit ook. En dat terwijl ik de juiste uitzenddata zelf in de topicstart gezet heb :+
Achja, verzinnen wel wat anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Zeror schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:01:
[...]

Ik had dit ook. En dat terwijl ik de juiste uitzenddata zelf in de topicstart gezet heb :+
Achja, verzinnen wel wat anders. :P
Dr zijn genoeg series dat klopt maar het 'Walking dead' is toch leuk aan fear the walking dead ook al vinden sommige het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Is daar nog een specifiek reden voor eigenlijk? Voor zover ik weet geen feestdagen daar.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSteve_o
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Labour Day zou de reden zijn

XBL: AntichristSupa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

inderdaad geen tijd voor een Zombie uitbraak op Labourday, ben je helemaal gek geworden... Werken hup (hoewel ze die dag waarschijnlijk vrij hebben...)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
haribold schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:32:
Het lijkt op zo'n B-rampenfilm, waarbij de willekeurige ramp deze keer ingevuld is door een zombie-uitbraak. Had ook een supervulkaan of supermegamonster kunnen zijn. Het centrale gezinnetje, dat uiteraard een "gebroken" gezinnetje is, weet net op tijd aan alles te ontsnappen. Ik vind het qua spanning en uitwerking sterk afwijken van The Walking Dead. En die laatste had soms ook afleveringen ertussen zitten die niet zo goed waren.

De moeder heeft net angstige ervaringen gehad met zombies, maar vraagt zich vervolgens nog af wat er toch aan de hand is met de decaan op school, die zich exact zo gedraagt. De (stief)vader springt constant in zijn auto om overal en nergens naartoe te rijden. Komt hij in een of andere opstopping, gaat-ie een beetje dom zitten toeteren. Is die zijn zoon kwijt, zien ze hem direct op tv. De dialogen met zijn zoon zijn gericht op clichématige miscommunicatie. Worden ze toegelaten tot een afgesloten winkel, eist de vader dat ze naar een hogere verdieping gaan, want in de winkel blijven is absoluut geen oplossing. Korte onenigheid, dochter van eigenaar winkel komt en biedt oplossing: ze kunnen wel in de winkel blijven. Vader weer akkoord met deze "oplossing", opeens geen probleem meer ofzo. Het is een en al stompzinnigheid.

Het jammer is dat dit hetzelfde "universum" is als The Walking Dead en dat het dus afdoet aan die laatste serie (een serie waarvan de kwaliteit al onder druk staat). Laten de kijkcijfers zo snel mogelijk instorten.
Kon het niet beter verwoorden. Na 2 afleveringen heb ik het gevoel alsof ik naar de niet boeiende zij-verhaallijn van 24 zit te kijken.

• Scrummie

Scrummie

Think different

Wat fijn, zo'n wereld vol verschillende meningen. Ik en menig ander kijkt FTWD met heel veel plezier.

Maar ook fijn, dat haribold en dus baba420 ons dat plezier willen ontnemen, in plaats van dat ze het zelf gewoon niet meer kijken.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hoe ontnemen ze ons het plezier van het kijken? I mean, ze ventileren hun mening en hopelijk doen ze daarna wat ze suggereren en kijken ze het niet meer, zodat ze hier in de toekomst ook niet meer terug hoeven te komen.

Iedereen blij, kunnen wij weer gewoon lekker verder kijken en discussiëren maandag en zij gaan lekker wat anders doen.

• Scrummie

Scrummie

Think different

Spooksel schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:31:
Hoe ontnemen ze ons het plezier van het kijken? I mean, ze ventileren hun mening en hopelijk doen ze daarna wat ze suggereren en kijken ze het niet meer, zodat ze hier in de toekomst ook niet meer terug hoeven te komen.

Iedereen blij, kunnen wij weer gewoon lekker verder kijken en discussiëren maandag en zij gaan lekker wat anders doen.
Dit stukje:
Laten de kijkcijfers zo snel mogelijk instorten.

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ach ja, lekker laten lullen... Persoonlijk vind ik dat hij gewoon maar wat zit te zwammen, niet op letten dus en gewoon weer verder kijken maandag :)

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik vind dat er wel wat ruimte moet zijn voor kritiek, het kan toch geen topic worden met "ow wat is het allemaal spannend en fantastisch". Niet meer kijken is inderdaad mijn oplossing. Maar er speelt ook iets anders. Doordat dit soort series populair worden, wordt er meer van hetzelfde niveau gemaakt. Je ziet dit erg sterk op de traditionele netwerken (vooral NBC / CBS / CW). Juist de laatste jaren door de opkomst van betaalzenders en Netflix etc. komt er meer aandacht voor kwaliteit. En onder dat laatste wil ik The Walking Dead ook graag scharen, gemiddeld gezien (en zeker in het eerste seizoen) was dat namelijk een goede serie die zich richtte op een veeleisender kijkersgroep.

Als er series bestaan als Homeland, Boardwalk Empire, Fargo, Game of Thrones, Mr. Robot, The Americans, Narcos, Breaking Bad, Banshee etc, dan is het gewoon jammer dat mensen zo snel enthousiast worden van Fear the Walking Dead (of Under the Dome of Falling Skies). Voor je het weet wordt dat ook de hoofdmoot op HBO / AMC / Netflix / Showtime / FX, omdat het zo lekker scoort.

/rant - ik schrijf uiteraard niet voor waar anderen wel of niet van mogen genieten ;)

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 11:15
baba420 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:26:
[...]

Kon het niet beter verwoorden. Na 2 afleveringen heb ik het gevoel alsof ik naar de niet boeiende zij-verhaallijn van 24 zit te kijken.
Kon het niet meer met jullie ONEENS zijn.

Acteerprestaties zijn tot nu toe redelijk tot goed, verhaal sluit wat mij betreft aan op TWD en qua kwaliteit zit het gewoon op hetzelfde niveau als laatstgenoemde afgelopen seizoenen. Wat verwacht je hier nog meer?

Ik kijk in elk geval weer uit naar de volgende ep :)

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Oooh aha. Vind ik een beetje gek, de opnames zijn allang gemaakt, waarom zou je het niet uitzenden? Lijkt me dat er genoeg publiek voor is/voor thuisblijft?

Ik hoop stiekum dat die jongen nog een rolletje zal krijgen in TWD. Lijkt me wel een leuke kleine cross-over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mjah, het is kennelijk toch een groot genoeg iets om de uitzendingen voor aan te passen. Die hele dag zegt ons natuurlijk echt drie keer niks, maar in Amerika schijnt het toch wel weer een weekend te zijn waarbij mensen d'r veelal op uit trekken, familie bbq's, etc, etc... Al met al zullen de kijkcijferverwachtingen daardoor toch dusdanig laag zijn dat men dus even een weekendje skipped met hun prime time shows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ah okee. Nuja, als het goed is wordt er vanavond weer een nieuwe aflevering uitgezonden. Ben benieuwd!
Volgens mij zitten ze niet zo heel ver weg van de woestijn (relatief gezien) dus dat zouden ze snel moeten kunnen bereiken. Maar dan moeten ze natuurlijk wel genoeg voorraad bij zich hebben. Ik denk dat ze water van de buurman en voedsel van de overburen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Wat een B film zeg! De acties van de Pakistaanse (?) familie blijf ik ook vreemd vinden.

Als Travis thuiskomt schreeuwen de anderen naar hem om hem te waarschuwen dat er iemand in het huis zit. Travis blijkt een dove kwartel want voor de rest is het doodstil overal. Maaarrr..even later schreeuwt het meisje door het kabaal heen en dat horen ze weer wel.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Winst schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:39:
[...]

Kon het niet meer met jullie ONEENS zijn.

Acteerprestaties zijn tot nu toe redelijk tot goed, verhaal sluit wat mij betreft aan op TWD en qua kwaliteit zit het gewoon op hetzelfde niveau als laatstgenoemde afgelopen seizoenen. Wat verwacht je hier nog meer?

Ik kijk in elk geval weer uit naar de volgende ep :)
Inderdaad. Vind het gewoon top.

Tot nu toe word het goed neer gezet die uitbraak. Het volk wat uit z'n plaat gaat en gaat rellen omdat een "onschuldig iemand" zomaar dood geschoten word. Het misplaatste gevoel van veiligheid zodra het leger in grijpt.

Enige kritiekpuntje wat ik tot op heden heb gevonden waar ik echt van dacht WTF was in aflevering 2 dat die meid het kots zat op te ruimen met het haar los. 8)7 hing er bijna in.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
1e aflevering vond ik echt stom, wat ze in het 1e aflevering hadden verteld hadden ze ook in 10-15 minuten kunnen stoppen, en de 2e was al wat actiever maar nog steeds traag. Met deze aflevering begint het echt ergens op te lijken en denk ik wel dat het wat gaat worden.

Als ze aflevering 1+2 gewoon gecombineerd hadden in een aflevering van 1,5 uur en vervolgens dit aflevering 2 was hadden weinig wat te klagen gehad denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Eerste aflevering was niet veel, maar je moest ook de personages nog leren kennen, Ik vind dat ze dat nog best aardig gedaan hebben.

Ik vind het wel mooi dat ze steeds niet echt weten wat er aan de hand is. Een beetje verbijsterd over wat er gebeurd en hoe de overheid er mee omgaat. Gaat nog wel meer leuke situaties opleveren denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Toch wel ff een behoorlijk 8)7 momentje toen ze na een avond/halve nacht die rellen uitzitten de kapperszaak ontvluchten... buiten zagen ze in die tijd de hele boel verbouwt worden en alles stuk gaan, maar Travis z'n truck die staat gewoon nog onaangeraakt een blokje verder klaar om te vertrekken :D Trololo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat vond ik ook vreemd. Zelfs zn spiegel zat er nog op. :P
Als er wat ruiten ingetikt waren en spiegel was eraf, paar deuken erin. Had het wat geloofwaardiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Ach in the walking dead komen ook busjes op hun wielen terecht, terwijl hij eerder duidelijk op zijn kop neer gaat vallen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste