Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

Spooksel

Spooksel!

Ow well, all sillyness aside... Ik hoop dat de mains vanaf nu toch echt wat minder naief gaan doen wat betreft de undead.

Nick heeft al goed door wat ze zijn en wat je er het beste mee kunt doen, Daniel ook. Madison heeft het nu, na het contact met het leger ook door. Travis is in denial, net als die Alicia en de overigen nog... :P

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tjuah, het is allemaal nieuw natuurlijk. Wat mij alleen verbaast is dat niemand van die serie ooit een zombie (oops het verboden woord) film heeft gezien. ;)
Ik bedoel, je ziet mensen terugkomen uit de dood/niet doodgeschoten kunnen worden, ik zou de link toch wat sneller leggen...

Voor de rest vind ik het wel een mooie serie, maar ik zie het wel als opvulling/tijdsverdrijf voor de echte serie. Niveau daar ligt toch net wat hoger. Het is wel verfrissend om nieuwe mensen te zien, en de echte uitbraak mee te maken, maar je zit wel weer te kijken hoe die mensen opnieuw alles moeten leren wat Rick en zijn groepje allang hebben meegemaakt.

Die Mexicanen hebben het allemaal wel aardig door, dat is wel fijn, alleen ik denk dat moeders binnenkort turned en dan is de vraag of hij nog zo hard is.
Mandrake466 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:12:
Wat een B film zeg! De acties van de Pakistaanse (?) familie blijf ik ook vreemd vinden.
Ze spraken toch Spaans of zat ik te slapen? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Afvalzak op 15-09-2015 09:55 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Afvalzak schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:55:
Tjuah, het is allemaal nieuw natuurlijk. Wat mij alleen verbaast is dat niemand van die serie ooit een zombie (oops het verboden woord) film heeft gezien. ;)
Ik bedoel, je ziet mensen terugkomen uit de dood/niet doodgeschoten kunnen worden, ik zou de link toch wat sneller leggen...
Mjah, in TWD zelf doen ze ook alsof het thema 'Zombies' gewoon niet bestaat, op zich wel logisch want om die manier hou je het 'alles moeten ontdekken' wat nieuwer. 't Zou ergens ook wel weer een beetje een dooddoener zijn wanneer zo'n wisekid gewoon de hele tijd dingen zegt als 'Geez, didn't you ever see <insert zombie related serie/movienaam>?!?!' :)
Voor de rest vind ik het wel een mooie serie, maar ik zie het wel als opvulling/tijdsverdrijf voor de echte serie. Niveau daar ligt toch net wat hoger. Het is wel verfrissend om nieuwe mensen te zien, en de echte uitbraak mee te maken, maar je zit wel weer te kijken hoe die mensen opnieuw alles moeten leren wat Rick en zijn groepje allang hebben meegemaakt.
Het niveau kan ik me (nog) niet echt aan storen, ok... op die Alicia na misschien, irritant naief wijf. TWD S1 was tenslotte ook niet echt superhoog qua niveau, dat gingen ze daar imho pas vanaf S3 bereiken.
Die Mexicanen hebben het allemaal wel aardig door, dat is wel fijn, alleen ik denk dat moeders binnenkort turned en dan is de vraag of hij nog zo hard is.

[...]

Klopt, maar dit soort omschrijvingen krijg je nou eenmaal wanneer mensen niet de moeite nemen om te onthouden hoe de karakters heten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Spooksel schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:12:
[...]
Mjah, in TWD zelf doen ze ook alsof het thema 'Zombies' gewoon niet bestaat, op zich wel logisch want om die manier hou je het 'alles moeten ontdekken' wat nieuwer. 't Zou ergens ook wel weer een beetje een dooddoener zijn wanneer zo'n wisekid gewoon de hele tijd dingen zegt als 'Geez, didn't you ever see <insert zombie related serie/movienaam>?!?!' :)

[...]
Het niveau kan ik me (nog) niet echt aan storen, ok... op die Alicia na misschien, irritant naief wijf. TWD S1 was tenslotte ook niet echt superhoog qua niveau, dat gingen ze daar imho pas vanaf S3 bereiken.

[...]

Klopt, maar dit soort omschrijvingen krijg je nou eenmaal wanneer mensen niet de moeite nemen om te onthouden hoe de karakters heten :P
Njah, het is wel makkelijk om te typecasten met dit soort series, ik weet zelf de namen ook pas na een aantal afleveringen uit mijn hoofd, en dan zijn de meeste al dood :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Ben wel benieuwt hoe het omslagpunt nu bereikt gaat worden. Nu lijken er nog niet veel zombies te zijn en inmiddels is het leger gearriveerd en weet men dat een headshot ze uitschakelt.

En zoals ze die wijk doorliepen lijken ze nog gestructureerd te werk te gaan. Dus wanneer gaat het mis. Erg benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40

Scrummie

Think different

Vond 't weer erg vermakelijk _O_

Het is ook exact wat ik ervan verwacht of gehoopt had, qua opbouw naar de climax. Ik betrap me er steeds op te denken "dus dit is wat er gebeurde toen Rick in coma lag" of "dus op het moment dat Carl, Lori en Shane op de invoeg strook van de snelweg stonden, gebeurde dit in LA". Etc, etc. :)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vond dit duidelijk een betere aflevering, zat qua verhaal wel goed en boeide me meer. De acteurs blijven wel slecht en het is me iets teveel een hispanic feestje. Die Su-Su zombie was wel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
L1nt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:53:
Ben wel benieuwt hoe het omslagpunt nu bereikt gaat worden. Nu lijken er nog niet veel zombies te zijn en inmiddels is het leger gearriveerd en weet men dat een headshot ze uitschakelt.

En zoals ze die wijk doorliepen lijken ze nog gestructureerd te werk te gaan. Dus wanneer gaat het mis. Erg benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Het gaat duidelijk mis gaan want nu zie je ze overal huizen markeren, dat die gecheckt zijn en of ze goed of slechts zijn en ook zie je ze die arme man apart afvoeren omdat hij met het bloed in aanraking is gekomen van zijn 'zieke' vrouw.

2 punten dus die ze nog totaal verkeerd inschatten: 1) een wij is nooit volledig veilig, het gevaar is niet enkel extern en 2) de 'ziekte' wordt niet door bloed ofzo overgebracht.

Nu lijken ze dus veilig, volgende week weer niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ook het feit dat je herhaaldelijk de stroom ziet uitvallen en weer terugkomen is wel een teken :P Of dat de ziekenhuizen allemaal omsingeld zijn door swat/legereenheden die alles omver knallen wat naar buiten komt strompelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Spooksel schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:36:
Ook het feit dat je herhaaldelijk de stroom ziet uitvallen en weer terugkomen is wel een teken :P Of dat de ziekenhuizen allemaal omsingeld zijn door swat/legereenheden die alles omver knallen wat naar buiten komt strompelen :P
Maar nu is het leger er. Ze weten wat ze moeten doen. Dus fuck the rules en alles wat verdacht is double tappen. Beetje leger cleared het ziekenhuis zo.
Als je ziet dat Rick en co. een deel van een gevangenis kunnen clearen zou het ook mogelijk moeten zijn voor het leger om een ziekenhuis te clearen

Wat we tot nu toe gezien hebben zijn slechts handjevol zombies. Zelfs tijdens het rellen zag het er nog relatief beheersbaar uit.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar het omslagpunt waarop het dus niet meer beheersbaar is.

Deze link geeft wel mooi aan waarom het bereiken van zo'n omslagpunt eigen onmogelijk is. Vooral reden 1 is belangrijk.
http://www.primermagazine...e-will-never-come-to-pass

[ Voor 11% gewijzigd door Player1S op 15-09-2015 16:14 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44

[...]

Ik bedoel de hoofdrolspelers, dus de krullebol die gescheiden is, blonde biatch, dochter en de junkie zoon.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

En dat bedoel ik dus met te lui om de namen van de karakters te onhouden :P I mean, come one... pak dan gewoon ff snel de TS d'r bij en dan zie je de namen zo staan :P

Die 'krullenbol' z'n afkomst is, gezien zijn naam kennelijk, Australisch (Aboriginal). Maargoed, met Amerika als land van immigranten... weet jij veel hoeveel generaties zijn familie daar al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Spooksel schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:32:
Ow well, all sillyness aside... Ik hoop dat de mains vanaf nu toch echt wat minder naief gaan doen wat betreft de undead.

Nick heeft al goed door wat ze zijn en wat je er het beste mee kunt doen, Daniel ook. Madison heeft het nu, na het contact met het leger ook door. Travis is in denial, net als die Alicia en de overigen nog... :P
Ze sluiten zich compleet af van alle media om een spelletje Monopoly te spelen. Je zou ook eens nuttige informatie kunnen krijgen van tv / radio / internet. Misschien voor die zoon van Travis ook een idee om eens een website te gaan checken, in plaats van op willekeurige momenten "Dad? What's going on?" te zeggen. Er loopt een zombie rond je huis en je zet de deur open. Iemand die vanuit de tuin van de achterburen schreeuwt, is in huis niet te horen. Iemand die even later vanaf dezelfde plek schreeuwt, is in huis wel te horen. Er blijft welgeteld één auto volledig intact te midden van hevige rellen en dat is toevallig de auto van de hoofdrolspelers. Gelukkig hadden ze daar ook op gerekend. En vervolgens willen ze de volgende ochtend wegrijden (naar ergens in de woestijn ofzo, ze hebben vrijwel alle informatie over wat er aan de hand is vermeden om een afgewogen beslissing te kunnen maken) en zien ze de buurman. Die buurman moet onvermijdelijk het pad van de uitgebreide militaire operatie gekruisd hebben, maar komt thuis alsof er niets aan de hand is.
Ik zou eigenlijk niet meer kijken, maar deze serie prikkelt op een stompzinnige manier, dat heb je ieder tv-seizoen gewoon eventjes nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:23
haribold schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:16:
[...]
Ze sluiten zich compleet af van alle media om een spelletje Monopoly te spelen. Je zou ook eens nuttige informatie kunnen krijgen van tv / radio / internet.
Ik meen me te herinneren dat er black-outs zijn waardoor het niet echt evident is om iets van electronica te gebruiken. En dergelijke argumenten (en dan vooral die andere argumenten in dit bericht) vind ik maar muggenziften om te muggenziften. Je kunt moeilijk verwachten van een fictieserie dat het 100% realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 11:15
Ach ja, er zitten een hoop dingen in die gewoonweg ongeloofwaardig zijn. Maja, het blijft leuk om te zien hoe ze bijna allemaal nog in de ontkenningsfase zitten XD

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Spooksel schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:17:
Toch wel ff een behoorlijk 8)7 momentje toen ze na een avond/halve nacht die rellen uitzitten de kapperszaak ontvluchten... buiten zagen ze in die tijd de hele boel verbouwt worden en alles stuk gaan, maar Travis z'n truck die staat gewoon nog onaangeraakt een blokje verder klaar om te vertrekken :D Trololo...
Hahaha, ik dacht precies hetzelfde...

Nu is het uiteraard nog steeds niet duidelijk hoe het virus "echt" is gestart. Het lijkt te beginnen in die kerk, maar het is imho nog steeds een onbegrijpelijke brij informatie die ik niet kan plaatsen.

Wat ik me dan wel weer sterk afvraag is hoe het dan in andere werelddelen eraan toegaat, hier zie je nergens iets over en ook in The Walking Dead zie je daar niks van. Lijkt me dat het toch wel verspreid dmv vluchten of boten die naar bijv. Europa gaan, hoe dan ook blijft het een onbekende factor.

Ik betrap mezelf er ook keer op keer op dat ik me te veel ga inleven en dus voor mezelf ga denken hoe ik met die situatie moet omgaan of hoe ik iets zou moeten doen als er IRL een vergelijkbare apocalypse uitbreekt. In ieder geval niet zo lang in denial blijven hangen, maar daar ben ik toch al te paranoïde voor ben ik bang.(Ik houd bijvoorbeeld al extra veel flessen drinken in de kelder, just in-case :+ :') ))

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

L1nt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:04:
[...]

Maar nu is het leger er. Ze weten wat ze moeten doen. Dus fuck the rules en alles wat verdacht is double tappen. Beetje leger cleared het ziekenhuis zo.
Als je ziet dat Rick en co. een deel van een gevangenis kunnen clearen zou het ook mogelijk moeten zijn voor het leger om een ziekenhuis te clearen

Wat we tot nu toe gezien hebben zijn slechts handjevol zombies. Zelfs tijdens het rellen zag het er nog relatief beheersbaar uit.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar het omslagpunt waarop het dus niet meer beheersbaar is.

Deze link geeft wel mooi aan waarom het bereiken van zo'n omslagpunt eigen onmogelijk is. Vooral reden 1 is belangrijk.
http://www.primermagazine...e-will-never-come-to-pass
Niet helemaal relevant die link, aangezien hij aangeeft dat je alleen een zombie wordt als je gebeten bent. In TWD is iedereen al geïnfecteerd met het virus (en in FTWD is het mogelijk nog aan het verspreiden, maar je krijgt het ook als je nog niet gebeten bent). Er hoeft maar een soldaat dood te gaan tijdens zn slaap en de hele barracks kan een probleem hebben. Dit Is gewoon veel lastiger in de hand te houden omdat elke dode er een wordt ipv alleen de gebeten mensen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, dat is wel een cruciaal verschil en de reden dat een veilige omgeving creëren zo lastig is. In principe moet iedereen tijdens z'n slaap opgesloten worden zodat diegene niemand kan aanvallen als hij in z'n slaap overlijd. Juist deze uitbraak is niet onder controle te houden omdat er dagelijks vele duizenden mensen overlijden vanwege natuurlijke oorzaken of vanwege ongelukken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
Volgens mij lieten ze nu ook voor het eerst in FTWD zien dat iemand een zombie is geworden zonder gebeten te zijn.
Namelijk de buurvrouw, als Alicia opzoek is naar kogels voor het geweer ziet ze na een tijdje een potje waar medicijnen in hadden moeten zitten en deze was leeg (volgens mij?). Misschien heeft ze een overdosis gehad/zelfmoord gepleegd?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Uhm, in de Pilot episode volgens mij ook al meerdere keren hoor. Nick zijn vriendin had geen beten, enkel een mes in d'r ribbenkast waarvan we niet weten of die voor of na haar dood daar in gestoken is :P

Dus of ze is door een OD doodgegaan, geturned en daarna in zelfverdediging gestoken door de persoon die ze aan het opeten was, of ze is doodgestoken en daarna geturned.

En op het einde van de pilot, Nick zijn dealer die wordt doodgeschoten door hem en daarna turned.

Verder ook nog die oude knar in het ziekenhuis die gewoon door ouderdom/ziekte doodgaat en daarna asap afgevoerd wordt omdat ze lijken te weten dat hij zal gaan turnen.

Nah, die buurvrouw was echt niet het eerste voorbeeld. En ik denk dat ze die pillenbuis enkel zo opzichtig lieten zien om aan te geven dat Nick ze gepakt heeft ofzo, je bent een junk of je bent het niet. :)

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
Haha, ok je hebt gelijk :P Die andere gevallen was ik even vergeten...
Maar het kan inderdaad dat Nick het heeft gepakt.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Le Enfant! schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:15:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er black-outs zijn waardoor het niet echt evident is om iets van electronica te gebruiken. En dergelijke argumenten (en dan vooral die andere argumenten in dit bericht) vind ik maar muggenziften om te muggenziften. Je kunt moeilijk verwachten van een fictieserie dat het 100% realistisch is.
De stroom bleef gewoon werken tijdens het Monopoly. Bovendien hebben radiozenders eigen stroomvoorzieningen zodat ze kunnen blijven uitzenden bij stroomuitval. Je mag toch wel hopen dat je als kijker wordt behandeld alsof je volledig bij je verstand bent. De manier waarop situaties worden gecreëerd en opgelost in deze serie getuigt van een luiheid en minachting voor de kijker. Dit terwijl je allerlei logische kanten op kunt met het gegeven van een zombie-uitbraak.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:58
Volgens mij is het wel een ongeschreven regel in zombiefilms (of series) dat het concept van een zombie (en het woord zombie) in de fictieve wereld helemaal niet bestaat.

Verwijderd

haribold schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:05:
[...]
De stroom bleef gewoon werken tijdens het Monopoly. Bovendien hebben radiozenders eigen stroomvoorzieningen zodat ze kunnen blijven uitzenden bij stroomuitval. Je mag toch wel hopen dat je als kijker wordt behandeld alsof je volledig bij je verstand bent. De manier waarop situaties worden gecreëerd en opgelost in deze serie getuigt van een luiheid en minachting voor de kijker. Dit terwijl je allerlei logische kanten op kunt met het gegeven van een zombie-uitbraak.
Waarom al die hyperbolen? Het getuigt van minachting voor de kijker? Wie produceert nu iets met minachting voor zijn publiek....pff het is duidelijk wat je ervan vindt, geen noodzaak om dit nodeloos te blijven herhalen. Stop je dan ook met kijken nu of blijf je jezelf martelen? Immers waarom zou je een serie blijven volgen die met minachting voor jou, de kijker, is geproduceerd en waar de luiheid vanaf spat...

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
[...]
je moet niet te veel doordenken bij dit soort series, kom op het is geen wetenschap. Had je liever gehad dat ze toevallig wonen in een huis met een aggregaat en dat de stroom daardoor aan bleef? Had je liever gehad dat ze een auto hadden moeten stelen? Dan bedenk je dat er maar bij :)

Ik vind dat ze prima het sfeertje scheppen dat er iets aan de hand is wat langzaam uit de hand loopt zonder dat het gewone volk het door heeft. Het is inderdaad wachten op het moment dat de uitbraak echt "ontploft".

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Scrummie

Scrummie

Think different

[...]
Kijk dan niet meer. Laatst begon je al dat ze maar met het uitzenden moesten stoppen omdat jij 't niet tof vind. Je irriteert menig mens met dat soort opmerkingen in dit topic.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ph4ge schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:37:
[...]

je moet niet te veel doordenken bij dit soort series, kom op het is geen wetenschap. Had je liever gehad dat ze toevallig wonen in een huis met een aggregaat en dat de stroom daardoor aan bleef? Had je liever gehad dat ze een auto hadden moeten stelen? Dan bedenk je dat er maar bij :)

Ik vind dat ze prima het sfeertje scheppen dat er iets aan de hand is wat langzaam uit de hand loopt zonder dat het gewone volk het door heeft. Het is inderdaad wachten op het moment dat de uitbraak echt "ontploft".
Volgens mij moet je überhaupt niet nadenken bij series van dit soort niveau. Gewoon accepteren wat er gebeurt en niet gaan bedenken of het allemaal wel logisch is want dan zijn er wel gigantisch veel gaten in het verhaal te schieten ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Scrummie

Scrummie

Think different

Tsurany schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:28:
[...]

Volgens mij moet je überhaupt niet nadenken bij series van dit soort niveau. Gewoon accepteren wat er gebeurt en niet gaan bedenken of het allemaal wel logisch is want dan zijn er wel gigantisch veel gaten in het verhaal te schieten ;)
In welk verhaal niet? :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

True, alleen in veel verhalen is het geen blocking issue. Maar wanneer het om survival gaat zijn mensen over het algemeen een stukje kritischer en dan zal je het ook sneller horen op fora.

• Scrummie

Scrummie

Think different

Tsurany schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:52:
[...]

True, alleen in veel verhalen is het geen blocking issue. Maar wanneer het om survival gaat zijn mensen over het algemeen een stukje kritischer en dan zal je het ook sneller horen op fora.
Dan ligt het, wat mij betreft, aan die mensen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Met de laatste aflevering komt er toch weer wat meer spanning in de show. Ik vind het wel vaag dat we van dag 0 (-1?) naar dag 9 gesprongen zijn zonder echte overgang, nergens is te zien hoe ze dat hek plaatsen, hoe groot de perimeter is, of mensen zich er nog tegen verzet hebben, hoe die anderen er gekomen zijn, etc.

Ook vraag ik me af waarom het leger nog levende mensen zou executeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:39
Afgelopen weekend pas de eerste aflevering gekeken. Helaas daarna in slaap gevallen waardoor ik de 2e en 3e aflevering nog niet heb gezien.

Vond de eerste aflevering al goed te doen, ben benieuwd naar de rest. Deze week maar even tijd voor zien te maken ergens :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
mark-k schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:06:
Met de laatste aflevering komt er toch weer wat meer spanning in de show. Ik vind het wel vaag dat we van dag 0 (-1?) naar dag 9 gesprongen zijn zonder echte overgang, nergens is te zien hoe ze dat hek plaatsen, hoe groot de perimeter is, of mensen zich er nog tegen verzet hebben, hoe die anderen er gekomen zijn, etc.

Ik denk dat ze met de 6 afleveringen een zo goed mogelijk verhaal wilden vertellen en dat het zo beter paste. Het levende mensen executeren vond ik ook wel een schok maar nu ze dat door hebben gaat de spreekwoordelijke poep wel de spreekwoordelijke ventilator raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Megajr schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat ze met de 6 afleveringen een zo goed mogelijk verhaal wilden vertellen en dat het zo beter paste. Het levende mensen executeren vond ik ook wel een schok maar nu ze dat door hebben gaat de spreekwoordelijke poep wel de spreekwoordelijke ventilator raken.
Nou ja, ze hebben ook genoeg onzin laten zien, dus het was best te doen om het begin van de 'encampment' te laten zien. Tonen hoe ze het opgezet hebben, wie wel wie niet, hoe ze omgaan met lastige mensen (gok dus gewoon doodschieten), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
mark-k schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:07:
[...]

Nou ja, ze hebben ook genoeg onzin laten zien, dus het was best te doen om het begin van de 'encampment' te laten zien. Tonen hoe ze het opgezet hebben, wie wel wie niet, hoe ze omgaan met lastige mensen (gok dus gewoon doodschieten), etc.
Ik denk dat wij een andere definitie van onzin hebben dan want ik vind het niet heel gek dat een serie op gang moet komen en aan karakter bouw doet. Maar misschien dat ik de laatste 3 afleveringen iets gemist heb?

En het bouwen van de hek buiten beeld, ik snap het punt wel dat het raar is om zo te verspringen maar aan de andere kant als het leger alleen is om te laten zien hoe ze er in de begindagen mee om gingen dan is dat bij deze gelukt. De lastige mensen hebben ze niet direct gedood anders was het wel eerder duidelijk geweest wat ze deden. En de rest werd aardig ingevuld door de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Begin me nu toch wel een beetje te irriteren aan de personage's. Teveel cliche's en voorspelbaarheid.

Die Zoon met de camcorder ziet iets, papa geloof het niet, dus stiefmama gaat wel even checken om punten te scoren. Hoe? Nou je knipt gewoon even een gat in het hek dat je familie moet beschermen en gaat alleen en ongewapend een uitgestorven stad in 8)7

Onze Junkie belazerd de boel (uiteraard) en moeders slikt het als zoete koek

De Militaire officier die de leiding heeft druipt ook over van de cliché's, die wordt straks zodra alle communicatie verbroken is natuurlijk een soort dictator (Governor 2.0). Seizoen eindigt met Camp Breach door walkers. Commandant is een van de eerste die sneuvelt en ons gezinnetje loopt zonder kleerscheuren naar buiten. Wacht maar af...

Chris lijkt een aardige Carl 2.0 te zijn, bloed irritant

Dochterlief zwelgt in haar eigen verdriet, op zich wel weer geloofwaardig, en toloreerbaar omdat het gewoon een erg lekker wijf is standaard puber is :P

De cast is gewoon niet zo sterk als in The Walking Dead helaas, het voelt allemaal een beetje "Soapy" aan... Soort GTST achter een hek

Maar goed, ik blijf trouw kijken, heb wel vertrouwen in de mannen achter de serie dat het nog goed gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mmm vond deze minder. Vorige week leek alles relatief veilig en nu opeens 9 dagen verder en alles buiten de "safe-zone" is dood.

Dus ipv te laten zien hoe het omslagpunt bereikt is lossen ze het zo dus op. Zij weten het dus ook niet hoe het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
L1nt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:52:
Mmm vond deze minder. Vorige week leek alles relatief veilig en nu opeens 9 dagen verder en alles buiten de "safe-zone" is dood.

Dus ipv te laten zien hoe het omslagpunt bereikt is lossen ze het zo dus op. Zij weten het dus ook niet hoe het kan.
Het zou me niet verbazen als we nog een flashback krijgen door de ogen van dat mannetje die in de eerste aflevering zijn mes in moest leveren.

Wij volgen nu het gezin, dus op zich logisch dat wij net zo veel/weinig als zij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Aardige episode, maar minder dan voorgaande. Vond het minder spannend, weinig walkers ook. Maar ook The Walking Dead zelf had deze afleveringen er tussen zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:31

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Er lijkt nu een aardig veilige omgeving gecreëerd te zijn voor de familie, maar ze komen er toch wel achter dat er steeds meer dingen niet kloppen. De corruptie bij de soldaten om zwakke mensen af te voeren bijvoorbeeld. Als er dan ook nog eens vele zombies de safe zone zou aanvallen dan heb je alle poppen aan het dansen. Daar gaat die serie natuurlijk wel naartoe.
Ergens verwacht ik ook dat ze gaan zoeken naar die zwakke personen (Giselda en Nick) en zo in aanraking komen met het ware gevaar van de zombies, maar ze eigenlijk niet terugkunnen naar de safe-zone vanwege de conflicten met de soldaten en op die manier tussen twee werelden terechtkomen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
mark-k schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:06:

Dat is toch juist goed, die sprong? Aan het einde van aflevering 3 kwam het leger, en die hebben kennelijk een hek neergezet. Verder is er bijzonder weinig gebeurd sindsdien (en dat is ook waar de mensen over klagen). Ik hoef niet per se te zien hoe er een hek wordt opgezet, vind ik niet echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Nou ik vind het wel apart dat er eerst mega rellen zijn, maar daarna wel gewoon netjes een community binnen een hek opgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
mark-k schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:43:
Nou ik vind het wel apart dat er eerst mega rellen zijn, maar daarna wel gewoon netjes een community binnen een hek opgezet wordt.
Juist logisch, de rellen waren in de grote stad. In de community was relatief weinig aan de hand, en dan is een hekje zo geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
MarcoC schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 10:39:
[...]

Dat is toch juist goed, die sprong? Aan het einde van aflevering 3 kwam het leger, en die hebben kennelijk een hek neergezet. Verder is er bijzonder weinig gebeurd sindsdien (en dat is ook waar de mensen over klagen). Ik hoef niet per se te zien hoe er een hek wordt opgezet, vind ik niet echt spannend.
Denk dat je dat verhaal letterlijk in anderhalf tot drie minuutjes kon vertellen. Echter is er gewoon voor de weg van de 'narrator' gekozen door middel van een uitleg via een hoofdpersoon. Standaard trucje in films en series, zie het wel vaker. Geeft ook niet, het is makkelijk.

Maar vind het wel jammer dat ze niet even de tijd ervoor hebben genomen ook dat op te nemen, je had niet eens het geheel hoeven opnemen, gewoon gecombineerd met een zooi flashes, bijvoorbeeld een zooi mensen wat kijkt naar een groepje soldaten die met hekken slepen bijvoorbeeld, en een flash van iemand die doucht terwijl het stroom weer uit valt (heb je ook een excuus voor wat naakt :P) Een gezinnetje welk voor de tv zit te kijken naar een president die oproept om vooral kalm te blijven en de aanwijzingen van soldaten op te volgen, een flash dat die gast die hem flipte s'nachts in bed naar het plafond zat te staren, etc, etc...

Want ook dat is onderdeel van het verhaal, en hou meer van dat truukje dan van time jumps, het pakt zelden goed uit. Maar goed, dit is de manier waarvoor ze gekozen hebben, lekker makkelijk. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Teckna schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:01:
[...]

Denk dat je dat verhaal letterlijk in anderhalf tot drie minuutjes kon vertellen. Echter is er gewoon voor de weg van de 'narrator' gekozen door middel van een uitleg via een hoofdpersoon. Standaard trucje in films en series, zie het wel vaker. Geeft ook niet, het is makkelijk.

Maar vind het wel jammer dat ze niet even de tijd ervoor hebben genomen ook dat op te nemen, je had niet eens het geheel hoeven opnemen, gewoon gecombineerd met een zooi flashes, bijvoorbeeld een zooi mensen wat kijkt naar een groepje soldaten die met hekken slepen bijvoorbeeld, en een flash van iemand die doucht terwijl het stroom weer uit valt (heb je ook een excuus voor wat naakt :P) Een gezinnetje welk voor de tv zit te kijken naar een president die oproept om vooral kalm te blijven en de aanwijzingen van soldaten op te volgen, een flash dat die gast die hem flipte s'nachts in bed naar het plafond zat te staren, etc, etc...

Want ook dat is onderdeel van het verhaal, en hou meer van dat truukje dan van time jumps, het pakt zelden goed uit. Maar goed, dit is de manier waarvoor ze gekozen hebben, lekker makkelijk. Dat wel.
Volgens mij heeft de communicatie nooit gewerkt. In ieder geen telefonie. Het enige wat ik wel apart vind is dat je niets hoort van radioberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wicked1980 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:00:
[...]

Juist logisch, de rellen waren in de grote stad. In de community was relatief weinig aan de hand, en dan is een hekje zo geplaatst.
Maar de rellen waren mensen met een verdwaalde zombie. Geen zombies met een verdwaald mens.

Einde ep3 was nog niet zo dat het omslagpunt dat het niet beheersbaar meer is al bereikt was (tenminste naar wat wij konden zien). Nu zijn ze 9 dagen verder en alles buiten de safezones is al voorbij het omslagpunt.

Ik baal dus dat ze dat niet hebben laten zien.

Overigens denk ik dat ze de zwakke mensen afvoeren omdat ze bang zijn dat deze dood gaan in de nacht en zo mensen gaan aanvallen.

Het leger snapt inmiddels hoe het grotendeels werkt dus better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
L1nt schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:14:
[...]

Maar de rellen waren mensen met een verdwaalde zombie. Geen zombies met een verdwaald mens.

Einde ep3 was nog niet zo dat het omslagpunt dat het niet beheersbaar meer is al bereikt was (tenminste naar wat wij konden zien). Nu zijn ze 9 dagen verder en alles buiten de safezones is al voorbij het omslagpunt.

Ik baal dus dat ze dat niet hebben laten zien.

Overigens denk ik dat ze de zwakke mensen afvoeren omdat ze bang zijn dat deze dood gaan in de nacht en zo mensen gaan aanvallen.

Het leger snapt inmiddels hoe het grotendeels werkt dus better safe than sorry.
Het gezin wat we volgen heeft ook eigenlijk nog maar weinig Walkers meegemaakt. Ik denk dat we nog een Flashback gaan krijgen via dat ventje uit de eerste aflevering die zijn mes moest inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Vind het serieus zonde van die 9 dagen sprong. Nu ga je ineens van beheersbaar naar veilige zone in een onbeheersbaar gebied. Net een fase die ik graag in deze serie gezien had ipv zsm richting de survival modus van TWD.

Die leger dude had het ook over een veilige 6 mile radius buiten hun gebied, wat betekent dat ze alles binnen een kleine 10 kilometer gezuiverd hadden: oftewel alles doodschieten, geïnfecteerd of niet.

Meest onzinnige actie was natuurlijk mama die gewoon even een gat in het hek gaat knippen.

Maar goed, de cast blijf ik gruwelijk slecht vinden maar het verhaal is de laatste twee afleveringen wel verbeterd. Nog steeds blij dat het maar 6 afleveringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

sambalbaj schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 11:35:
Nog steeds blij dat het maar 6 afleveringen zijn.
Twee seizoenen staan toch al vast? Of bedoel je alleen seizoen 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Er is idd al een tweede seizoen besteld, nog voordat uberhaupt de ratings/reviews van het 1e dr waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Voor dit seizoen bedoelde ik, maar goed voor een tweede seizoen hoop ik dan wel op een zelfde aantal. Een lang seizoen lijkt mij geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Seizoen 2 worden volgens mij 13 eps ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Nu heb ik dit topic niet helemaal doorgenomen, maar ik heb wel een vraag. Gaan ze deze beide series gewoon naast elkaar combineren? Want volgende maand begint seizoen 5 6 van The Walking Dead alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Danny.G schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:42:
Nu heb ik dit topic niet helemaal doorgenomen, maar ik heb wel een vraag. Gaan ze deze beide series gewoon naast elkaar combineren? Want volgende maand begint seizoen 5 van The Walking Dead alweer.
Als Fear afgelopen is begint de week daarop het echte werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Megajr schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:43:
[...]

Als Fear afgelopen is begint de week daarop het echte werk :)
Ah kijk! Dan is het fijn gepland. Het leek me namelijk zo raar als het naast elkaar zou lopen.

Overigens dacht ik niet helder na, dit seizoen kent slechts 6 afleveringen en het zit nu al over de helft. :+ Oh well, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een flutserie is dit. Net als Limitless, E01 gezien en gelijk bout. :/
Zojuist Blindzone ged/l en dat is dan wel weer OK, benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Sommige series daar knalt het gelijk vanaf, tot aan het eind- bij sommige series vraag je je echt af, wat zo'n scriptschrijver eigenlijk denkt, zo crap is het. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Ook maar aan deze serie begonnen. Hij kan me lang niet zo goed boeien als the walking dead. Beetje jammer. Die Alycia is wel leuk om te zien

Afbeeldingslocatie: http://images6.fanpop.com/image/photos/38800000/Alycia-Debnam-Carey-alycia-debnam-carey-38810228-650-366.jpg

:9

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

wicked1980 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:54:
[...]
Het zou me niet verbazen als we nog een flashback krijgen door de ogen van dat mannetje die in de eerste aflevering zijn mes in moest leveren.
Ik heb bijna niets gezien van hem, maar hij wist snel dat er iets aan de hand was, dat inzicht is zeldzaam in de serie. Ik hoop dan ook dat hij terug komt in het verhaal. Een flashback door zijn ogen zou erg interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 21:31:
Ook maar aan deze serie begonnen. Hij kan me lang niet zo goed boeien als the walking dead. Beetje jammer. Die Alycia is wel leuk om te zien

[afbeelding]

:9
Kalverliefde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Danny.G schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:42:
Nu heb ik dit topic niet helemaal doorgenomen, maar ik heb wel een vraag. Gaan ze deze beide series gewoon naast elkaar combineren? Want volgende maand begint seizoen 5 van The Walking Dead alweer.
Seizoen 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Woops. My mistake. Dank u. :)

• Teckna
Laatste ep Fear the walking dead is 5/10, the walking dead begint 12/10, dus nee het zal niet gelijktijdig uitgezonden worden. (Een uitzending van Talking dead zal wel worden uitgezonden na de season finale van Fear the walking dead)

Maar ook een crossover zal (voorlopig) echt niet plaatsvinden, Fear the walking dead speelt zich nu nog af in de periode dat Rick Grimes in een coma ligt en het leger net aan het ziekenhuis heeft 'gecleared' waar hij voor dood is achtergelaten. (of dit zelfs nog moet plaatsvinden, maar voor mijn gevoel is dit ongeveer gelijktijdig geweest tussen EP3-EP4 in) Voordat je een overlap kan hebben in beide series moet je hele grote timejumps gaan maken in Fear the walking dead.

Daarnaast zitten beide groepen in compleet andere gebieden, the walking dead begint in Georgia en zit nu in Virginia. Fear the walking dead speelt zich af in Los Angeles, je kan bijna geen grotere afstand tussen die twee hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Teckna op 23-09-2015 00:06 ]

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:32
Leuke serie tot nog toe. Wel nog ietsjes minder dan TWD, maar misschien dat dit nog aan de cast ligt.
Wel blijf ik me verwonderen hoe makkelijk sommige dingen gaan en waarom karakters bepaalde dingen doen:
- Hoe komt dat hek er zo snel/makkelijk terwijl toch er toch een massa aan zombies moet zijn (al heeft het leger al een deel "gecleared");
- Hoe kan de blonde echtgenote zo ongezien door het hek, wat rondwandelen en weer terug?
- Waarom worden levenden ge-elemineerd (einde laatste ep)?
- Waar halen ze de tijdelijke stroom vandaan? Voor zoveel aparte huishoudens? Lijkt me in zo'n situatie beter om een soort gaarkeuken te hebben waar er voor iedereen gekookt wordt. Het leger heeft toch meestal wel veldkeukens voor handen.
- ...

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
wiemelen schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:14:

- Waarom worden levenden ge-elemineerd (einde laatste ep)?
Dat zijn de "zwakkere". Ze willen niet het risico lopen dat er iemand plotseling overlijd dus willen alleen de sterkere in de community overhouden.

Verwijderd

Ryan_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:23:
[...]

Dat zijn de "zwakkere". Ze willen niet het risico lopen dat er iemand plotseling overlijd dus willen alleen de sterkere in de community overhouden.
Waar leidt je uit af dat die persoon die met het lichtje seint een zwakkere is? Ik zelf denk dat het leger nog niet helemaal op de hoogte is dat iedereen 'infected' is. Vandaar het vreemde gedrag.

• Ryan_
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:47:
[...]

Waar leidt je uit af dat die persoon die met het lichtje seint een zwakkere is? Ik zelf denk dat het leger nog niet helemaal op de hoogte is dat iedereen 'infected' is. Vandaar het vreemde gedrag.
Niemand seint. Vanuit die kamer worden de mensen geëxecuteerd ;) Wat je ziet zijn geweerschoten. Dat hoor je op je eind.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 23-09-2015 08:50 ]

• Scrummie

Scrummie

Think different

Ryan_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:49:
[...]

Niemand seint. Vanuit die kamer worden de mensen geëxecuteerd ;) Wat je ziet zijn geweerschoten. Dat hoor je op je eind.
Weet je dit echt heel zeker?

Want die indruk kreeg ik toch echt totaal niet.

Verwijderd

Ryan_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 08:49:
[...]

Dat zie ik totaal anders. De geweerschoten op het eind zijn ook anders dan het seinen.
Volgens mij hebben ze het seinen gewoon opgepikt en die persoon/personen opgezocht en afgemaakt. Lijkt mij ook logischer dan een continu schietfestijn.

• Ryan_
Scrummie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:00:
[...]

Weet je dit echt heel zeker?

Want die indruk kreeg ik toch echt totaal niet.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik kreeg wel die indruk. Bij zo'n flits hoorde je ver weg ook schoten. En aangezien het leger met een grote clean up bezig is..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nope, was gewoon seinen en aan het eind v/d aflevering zijn ze opgemerkt en afgemaakt.

• Ryan_
KillerAce_NL schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:07:
Nope, was gewoon seinen en aan het eind v/d aflevering zijn ze opgemerkt en afgemaakt.
We gaan het volgende week vast zien. ;)

Verwijderd

Ryan_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:08:
[...]

We gaan het volgende week vast zien. ;)
Google (en dus internet) disagrees with you. >:)

• Scrummie

Scrummie

Think different

Ryan_ schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:05:
[...]

Zeker weten doe ik het niet, maar ik kreeg wel die indruk. Bij zo'n flits hoorde je ver weg ook schoten. En aangezien het leger met een grote clean up bezig is..
Zou kunnen hoor, maar zou het bijzonder vinden. De hele aflevering word daar de aandacht op gevestigd alsof er iemand seint, juist aan het einde wanneer ikbenznnaamweerkwijt ook op het dak gaat zitten :).

• Ryan_
Scrummie schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:33:
[...]

Zou kunnen hoor, maar zou het bijzonder vinden. De hele aflevering word daar de aandacht op gevestigd alsof er iemand seint, juist aan het einde wanneer ikbenznnaamweerkwijt ook op het dak gaat zitten :).
Ja, daarom leek het mij ook wel een soort van turning point van Travis (;)). Dat hij vanaf dat moment besefte dat het leger zwakkere mensen die die avond zijn meegenomen, uitgeschakeld werden in die kamer.

Edit:

Na het zien van de promo van aflevering 5 lijkt me dit ook niet het geval te zijn. Ach, we gaan het zien.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sqppNEejO3k]

[ Voor 14% gewijzigd door Ryan_ op 23-09-2015 09:46 ]

• Scrummie

Scrummie

Think different

We zien het maandag inderdaad :). Kijk er weer naar uit!

• Goner
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Ben ook maar gaan kijken ... net ep.2 ingehaald.
Begin nu een beetje te snappen waarom er zoveel walkers zijn (in The Walking Dead zelf) ; met al die rellen zullen er wel flink wat doden vallen die in walkers veranderen en ook weer slachtoffers maken. Snapte tot nu toe niet hoe er steeds meer wakers dan levenden konden zijn ...
En die griep epidemie zal ook wel meespelen ?

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 23-09-2015 11:44 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goner schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:42:
Ben ook maar gaan kijken ... net ep.2 ingehaald.
Begin nu een beetje te snappen waarom er zoveel walkers zijn (in The Walking Dead zelf) ; met al die rellen zullen er wel flink wat doden vallen die in walkers veranderen en ook weer slachtoffers maken. Snapte tot nu toe niet hoe er steeds meer wakers dan levenden konden zijn ...
En die griep epidemie zal ook wel meespelen ?
Alleen al dat soort dingen maakt het leuk om ook naar FTWD te kijken. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Op zich vind ik het wel interessant om zo'n origins story te zien en dan ook nog eens van de hand van Kirkman. Zo ben ik ook helemaal weg van de boeken World War Z en The Zombie survival Guide van Max Brooks. In die boeken laat Broroks een wereld zien die op de een of andere manier om moet gaan met de opkomst en uiteindelijk ook ondergang van de zombies. Dat gaat op journalistieke soms bijna wetenschappelijke wijze. Soms heel afstandelijk en soms heel persoonlijk. Maar altijd op een dusdanige manier geschreven dat je denkt "goh... gegeven het absurde uitgangspunt van een zombie apocalypse, komt e.e.a. behoorlijk realistisch over".

Ik hoopte dit gevoel ook te krijgen bij FTWD. Helaas moet ik constateren dat dusdanig veel aandacht wordt geschonken aan allerlei soap-achtige verwikkelingen, dat de serie me af en toe gewoonweg verveelt. Daardoor ga ik ook meer letten op de stukken "suspense" en valt het extra op als die stukken gezocht overkomen, onlogisch en mede daardoor soms zelfs irritant. FTWD kent in haar 1e seizoen net als het 1e seizoen van TWD slechts 6 afleveringen. Als ik dan echter het tempo zie in die paar afleveringen van TWD vergeleken met FTWD, dan is het verschil wel heel erg groot. Natuurlijk hoeft het tempo niet zo hoog te zijn als de moederserie, maar ik heb inmiddels wel genoeg van de drugsperikelen van die zoon, het betekenisvol maar schijnbaar doelloos rondlopen van die dochter, de moeder die al behoorlijk van alles op de hoogte is (en dus al wéét van het bestaan en gevaar van zombies) en doodleuk hekken doorknipt en rond gaat lopen zonder enige bescherming en weer thuis komt om dan te weer als een jaloers huisvrouwtje te gaan mokken tegen haar man. Als het Amerikaanse leger wordt ingezet op het grootste binnenlandse event sinds 9/11 en soldaten eigen burgers moeten doodschieten, dan verwacht ik ook iets meer urgentie dan een commandant die een balletje golf slaat alsof er niets aan de hand is. En zo kan ik helaas nog wel een tijdje doorgaan...

Betekent dit dat ik niet meer ga kijken of dat ik de serie niet leuk vind? Niets van dat alles natuurlijk, want ik blijf een fan van apocalyptische verhalen. Alleen stelt deze serie me tot nu toe wel een beetje teleur en had ik beter verwacht van Kirkman en de zijnen. Er zijn nog slechts 2 afleveringen te gaan en ik zie niet in hoe e.e.a. nog een hoger niveau kan bereiken dan die van een veredelde webisodes. Ik blijf echter hopen! ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Wat moeten we hiermee:
En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.
Een referentie aan de zombies? Die hebben immers geen tranen en zijn "ondood".

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Vrijdag schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:29:
Wat moeten we hiermee:

[...]

Een referentie aan de zombies? Die hebben immers geen tranen en zijn "ondood".
Hoef je niks mee, god bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
mark-k schreef op zondag 27 september 2015 @ 10:33:
[...]

Hoef je niks mee, god bestaat niet.
+1

Daarnaast is het een televisieserie die we hier bespreken en geen theologie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dat snap ik allemaal wel ;) Maar ik vroeg me af waarom dat zo prominent in beeld kwam. Soms worden daar hints mee gegeven voor verloop van de serie of dingen verklaard.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Vrijdag schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:09:
Dat snap ik allemaal wel ;) Maar ik vroeg me af waarom dat zo prominent in beeld kwam. Soms worden daar hints mee gegeven voor verloop van de serie of dingen verklaard.
Que? Ik heb dat nergens gezien, als je het als referentie uit de serie wil posten is een screenshot handiger, of in elk geval een tekst in de taal die in de serie gebruikt wordt (Engels dus in dit geval). Ik dacht namelijk dat er weer een religekkie was die een prophecy ziet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mark-k schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:24:
[...]

Que? Ik heb dat nergens gezien, als je het als referentie uit de serie wil posten is een screenshot handiger, of in elk geval een tekst in de taal die in de serie gebruikt wordt (Engels dus in dit geval). Ik dacht namelijk dat er weer een religekkie was die een prophecy ziet xD
Ik zit op mijn werk, helaas geen screenshot maar je kan het aan het eind zien. Het is niet de quote maar er staat heel groot REV 21:4 op het hek geschreven. Zat me af te vragen of dat nog een diepere betekenis zou hebben of dat ze het gewoon for teh lulz hadden gedaan :P De uitbraak als apocalyps zeg maar.

Ah hier staat het, puntje vier:
http://moviepilot.com/pos...lt_source=external,manual

Op Reddit hebben ze het er ook over: https://www.reddit.com/r/...ts/3lrbog/revelation_214/

Ik vind het altijd wel leuk om dingen uit te pluizen en te zoeken naar "verborgen" hints enzo :)

[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 27-09-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Vrijdag schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:35:
[...]

Ik zit op mijn werk, helaas geen screenshot maar je kan het aan het eind zien. Het is niet de quote maar er staat heel groot REV 21:4 op het hek geschreven. Zat me af te vragen of dat nog een diepere betekenis zou hebben of dat ze het gewoon for teh lulz hadden gedaan :P De uitbraak als apocalyps zeg maar.

Ah hier staat het, puntje vier:
http://moviepilot.com/pos...lt_source=external,manual

Op Reddit hebben ze het er ook over: https://www.reddit.com/r/...ts/3lrbog/revelation_214/

Ik vind het altijd wel leuk om dingen uit te pluizen en te zoeken naar "verborgen" hints enzo :)
Oh dat, had rev21:4 idd gezien, verder niet opgezocht wat daarin staat.

Edit: Ik ga wel flippen als ze er een relifeest van maken in de serie, een soort "straf van god' als uitleg voor de apocalypse (de spelers mogen t best zo brengen btw, maar als ze daar een "proof" voor gaan geven wordt het mij een beetje te 'nutjob' .

[ Voor 12% gewijzigd door mark-k op 27-09-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

mark-k schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:23:
[...]

Oh dat, had rev21:4 idd gezien, verder niet opgezocht wat daarin staat.

Edit: Ik ga wel flippen als ze er een relifeest van maken in de serie, een soort "straf van god' als uitleg voor de apocalypse (de spelers mogen t best zo brengen btw, maar als ze daar een "proof" voor gaan geven wordt het mij een beetje te 'nutjob' .
De normale The Walking Dead zit ook vol met dit soort dingetjes, maak je maar niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Het is geen relifeest, wel zijn sommigen van de overlevenden religieus, en dat is juist de kracht van the walking dead. Het gaat niet om de zombies, we weten niet eens wat de oorzaak is van het virus dat iedereen zombie maakte. Het enige wat we daarvan weten is dat alle levenden het virus ook dragen (en dus dat het airborne is)

De walking dead gaat vooral om hoe de mensen gedragen na een apocalyps. En sommigen zullen zich inderdaad in god/de bijbel verstoppen en het zien als de rapture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Mooie opbouw naar een seizoens finale lijkt me zo... arena met 2000 walkers d'r in :D

Liza ging wel erg makkelijk overstag met het 'cappen' van Griselda trouwens, jammer dat ze niet wat meer argwaan d'r in hadden geschreven nog en d'r ff een terugkomst neenaken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik vraag me wel af wat er gebeurd is tijdens die rit naar het 'ziekenhuis', waarbij blijkbaar die commander in de school (?) is omgekomen. Je zou denken dat een groep soldaten met automatische geweren en zelfs granaten toch wel simpel door een grote groep walkers heen zou moeten komen. Misschien heeft een van zn soldiers m om zeep geholpen vanwege de grote druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ik vond gisteren het religieuze tintje wel weer aanwezig overigens. Vooral bij Griselda(?) vlak voor ze dood ging maar dat zal ook cultuur zijn.

Vond het voor de rest een sterke aflevering en 2000 walkers in een arena is de poep die de ventilator nodig heeft hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vind het religieuze juist heel geloofwaardig. Er is geen fatsoenlijke verklaring hiervoor dus grijpt men terug op wat men geloofd en dat is voor velen god.

Zou het gekker vinden als iedereen als atheïst zou rond hupsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

mark-k schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:09:
Ik vraag me wel af wat er gebeurd is tijdens die rit naar het 'ziekenhuis', waarbij blijkbaar die commander in de school (?) is omgekomen. Je zou denken dat een groep soldaten met automatische geweren en zelfs granaten toch wel simpel door een grote groep walkers heen zou moeten komen. Misschien heeft een van zn soldiers m om zeep geholpen vanwege de grote druk?
Tja, of hij nou uiteindelijk door zijn eigen troepen geraakt is of door de walkers is opgegeten, geen idee. Maar ik denk dat je het effect van zo'n horde walkers in 'close combat' nogal onderschat. Zelfs met granaten maai je slechts de eerste paar rijen weg en de rest blijft gewoon doorlopen, ze voelen niks dus zijn ook niet geneigd om te stoppen vanwege pijn zoals een normaal mens zou doen. Arm d'r af? Boeiend, gewoon doorstrompelen!

Ze kunnen verder alleen met headshots neer, dus als je mis schiet heb je nog steeds een walker die op je af komt. Dat kan met een grote groep al heel rap uit de klauwen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Een granaat blaast ook niet eventjes een ledemaat af. De meeste granaten zijn zo ontworpen dat ze lading grote splinters (schrapnel) in het rond laten vliegen. Moet je net geluk hebben dat die stukjes door het hoofd gaan maar aangezien ze laag op de grond ontploffen zal het lichaam het meeste opvangen.
Genoeg stopping power voor een levend iemand maar totaal nutteloos voor een zombie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De opbouw is toch best geslaagd in deze serie. Nu weer de onzekerheid en instabiliteit bij de army dudes wat dus instort. De dubbele verwijzing naar wie Daniel echt was in El Salvador, zowel in de kelder als het geprevel van Grizelda voor ze dood ging, was ook mooi gedaan. Met een Arena vol walkers die op uitbreken staan en een terugtrekkend leger, wordt het nog een leuke finale. Verwijzing naar de apocalyps is best toepasselijk.

Wat ik alleen weer niet snapte was hoe Travis na z'n avontuur ineens weer vrolijk de straat in kwam lopen. Hij zat daar miles vandaan en mocht maar gaan lopen terwijl het niet bepaald veilig was. Ook het trashen van dat huis door die tieners ging nergens over. En mama met die zaklamp in dat huis was ook weer een staaltje onlogisch gedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 29-09-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dan heb je niet helemaal opgelet want ze zeiden nog dat ze hem tot binnen een paar straten, in een veilige zone, zouden brengen en dat ie vanaf daar moest gaan lopen.

Dat van die kids snap ik wel. Drank, verveling, jaloezie op die levensstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
pfff laatste aflevering was toch wel tenenkrommend slecht zeg. Heel erg van de hak op de tak, onsamenhangend en her en der vind ik nu toch echt wel dat zowel de acteurs als de serie door de mand begint te vallen. In niets lijkt dit op TWD.

De soldaat die gemarteld wordt, zijn dat allemaal pussies? Die worden toch getraind niets te zeggen...
Die dude in de cel bij die drug addict, coole stem, vreemd motief (ja hij heeft een sleutel nou en)
Die pa, die de trekker niet durft over te halen en waarom noemen ze hem opeens de burgemeester?

En dan nog die mexicaan die de soldaat marteld en vervolgens naar die arena toegaat..

Dan vind ik TWD stukken geloofwaardiger en goed in elkaar zitten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

loewie1984 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:03:

De soldaat die gemarteld wordt, zijn dat allemaal pussies? Die worden toch getraind niets te zeggen...
Normale infanterie niet hoor. ;)

Toch knap dat hij het zover heeft laten komen, ik zou bij het zien van de scheermesjes echt alles vertellen. :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

pfff laatste aflevering was toch wel tenenkrommend slecht zeg. Heel erg van de hak op de tak, onsamenhangend en her en der vind ik nu toch echt wel dat zowel de acteurs als de serie door de mand begint te vallen. In niets lijkt dit op TWD.
De enige overeenkomst met TWD is dan ook het verhaal qua zombies. Het pretendeert niet eenzelfde serie te zijn als TWD, alleen hetzelfde universum. En dat jij het slecht vind, betekend niet dat het slecht is, over je beoordelingen van acteurs maar helemaal te zwijgen.
Die pa, die de trekker niet durft over te halen en waarom noemen ze hem opeens de burgemeester?
Gek zeg, een leraar die nog niet geoefend zombie killer is :'). En postte je dezelfde opmerking in TWD topics toen The Governer in beeld kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
de 'burgemeester' is gewoon een titeltje die ze hem gegeven hebben omdat ie als natuurlijke leider boven water kwam drijven. De militairen gebruikten hem weer simpelweg om de rest v/d burgers in gareel te houden, omdat de anderen weer naar hem luisterden.

Overigens moet ik zeggen dat ik het totaal onrealistisch vond dat het leger ineens zou terugtrekken. Ja makkelijk voor de schrijvers. Maar uit dat verhaal was zoveel meer te trekken dan ze hebben gedaan. En dat is eigenlijk een beetje mijn hele probleem met dit hele seizoen. Er is gewoon veel meer te vertellen dan ze doen, en wat ze wel vertellen wordt dan weer uitgerekt.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste