Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Scrummie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:13:
[...]
Gek zeg, een leraar die nog niet geoefend zombie killer is :'). En postte je dezelfde opmerking in TWD topics toen The Governer in beeld kwam?
het wapen was compleet ingesteld, hij hoefde maar de trekker over te halen. Dat is het, maar hij heeft al vanaf het begin moeite te geloven dat het zombies zijn, terwijl zijn zoon toch duidelijk had gemaakt met het overrijden van die ene dat het vrijwel onmogelijk is dat een nog levend mens zoiets overleeft en opstaat als of er niets aan de hand is.

Ik ben me er ook van bewust dat er geen aansluiting is met TWD (al zou je dat toch verwachten als ze een serie een spin off noemen, kijk maar naar BrBa en Better Call Saul)

Dus ik kan het wel slecht vinden (en dat is het ook zo langzamerhand aan het worden)

Maaruh @Mrj vertel jij dan eens wat je zo goed eraan vindt als je het niet met mij eens bent, om over de acteurs nog maar te zwijgen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:35

Scrummie

Think different

loewie1984 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:58:
[...]

Dus ik kan het wel slecht vinden (en dat is het ook zo langzamerhand aan het worden)
Oja, je kan het zeker slecht vinden. Dat betekent alleen niet dat het ook slecht is. Alles behalve dat zelfs.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Vertel dan eens wat er zo blinkend geweldig is aan de serie, ben ik echt benieuwd naar. Misschien kijk ik wel helemaal verkeerd...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

het wapen was compleet ingesteld, hij hoefde maar de trekker over te halen. Dat is het, maar hij heeft al vanaf het begin moeite te geloven dat het zombies zijn, terwijl zijn zoon toch duidelijk had gemaakt met het overrijden van die ene dat het vrijwel onmogelijk is dat een nog levend mens zoiets overleeft en opstaat als of er niets aan de hand is.

Ik ben me er ook van bewust dat er geen aansluiting is met TWD (al zou je dat toch verwachten als ze een serie een spin off noemen, kijk maar naar BrBa en Better Call Saul)

Maaruh @Mrj vertel jij dan eens wat je zo goed eraan vindt als je het niet met mij eens bent, om over de acteurs nog maar te zwijgen.
Ontkenning is vrij normaal in dit soort situaties voor mensen.
Daarbij vraag ik me af of iedereen in dit forum even een meisje neerschiet dat (in zijn ogen alleen maar) ziek is, dat is lekker makkelijk gezegd vanaf je toetsenbord.
Maar ik denk dat heel veel mensen al moeite hebben om een kip te slachten voor hun eigen eten laat staan iets wat nogal lijkt op een mens, al is zijn "ziel" misschien wel verdwenen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Player1S

Probably out in the dark

MrJ schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:06:
[...]

Normale infanterie niet hoor. ;)
Is het niet zelfs Nationale Reserves?
loewie1984 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:11:
Vertel dan eens wat er zo blinkend geweldig is aan de serie, ben ik echt benieuwd naar. Misschien kijk ik wel helemaal verkeerd...
Is het zo moeilijk te accepteren dat sommigen andere verwachtingen hebben bij een serie? Het niet nodig vinden dat alle acteurs ten alle tijden Emmy-waardige performances geven en niet bij alles moeten door redeneren of het wel of niet klopt/logisch is?

Ik kan ook niet naar een GTST kijken maar de kijkcijfers zijn nog steeds goed dus genoeg mensen die het wel leuk vinden. Moet ik ook maar gaan eisen dat ze mij uitleggen waarom zij het wel leuk vinden?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

het wapen was compleet ingesteld, hij hoefde maar de trekker over te halen.
Er zijn legio mensen die dat niet zouden doen bij een dier, of een in permanente coma liggende mens. Ook, hoe kan hij zeker weten dat het volslagen onomkeerbaar is? Ik vind het best wel realistisch dat niet iedereen zonder na te denken rondhakt, zo in de begindagen van de uitbraak. Het desensitiveren (?) komt vanzelf wel - als hij het overleefd :P

Zeg ik als spuit11

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Ja wat ik zo grappig vind is dat heel veel zaken die hier besproken worden betrokken worden op de realiteit, terwijl andere zaken dan weer gebagatelliseerd worden omdat ze niet reëel zijn..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

loewie1984 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:11:
Ik ga niemand proberen te overtuigen over wat IK vermakelijk vind aan een serie; de spanning, de wereld, etc.

Misschien kijk jij niet verkeerd, maar gewoon de verkeerde serie. Ik zou, als ik een mening over een serie had zoals jij die hebt, snel iets anders gaan kijken.

Iedereen, lijkt, kijkt Game of Thrones en vind het geweldig. Ik kon de eerste 5 episodes niet doorkomen zonder in slaap te vallen. Ga ik dan verder kijken en klagen op GoT dat het saai is? Nee, ik ging The Walking Dead kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

GoT kwam ik ook niet doorheen.. dus zijn we het toch op een punt eens :X

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
loewie1984 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:18:
GoT kwam ik ook niet doorheen.. dus zijn we het toch op een punt eens :X
Ben benieuwd welke series jij dan goed vind als je GoT niet eens kan waarderen :o
Het vergt veel aandacht GoT in tegenstelling tot Fear the Walking Dead wat voor mij lekker een popcorn serie is die erg leuk wegkijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:23

Spooksel

Spooksel!

Mjah, als je het genre niets aan vind dan kan ik best voorstellen dat je GoT niet trekt. Hoe mooi de serie ook gemaakt mag zijn :)

TWD/FTWD zitten in hetzelfde schuitje.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Spooksel schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:51:
Liza ging wel erg makkelijk overstag met het 'cappen' van Griselda trouwens, jammer dat ze niet wat meer argwaan d'r in hadden geschreven nog en d'r ff een terugkomst neenaken ofzo.
Liza en Griselda waren niks van elkaar dan alleen huisgenoten sinds de uitbraak. Dan is de keuze is toch iets makkelijker gemaakt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Spooksel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:30:
Mjah, als je het genre niets aan vind dan kan ik best voorstellen dat je GoT niet trekt. Hoe mooi de serie ook gemaakt mag zijn :)

TWD/FTWD zitten in hetzelfde schuitje.
Ja uiteraard heb je daar gelijk in.
Maar als een serie je niet ligt dan stop je toch gewoon met kijken?

Ik ben gewoon benieuwd wat hij dan wel goede series vindt, TWD en FTWD zijn 'simpele' series, GoT juist het tegenovergestelde.

Kap gewoon met kijken als het je niet trekt ? Ik merk dat erg veel hier, klagen dat het niet leuk is, dan is de oplossing toch simpel? Stop met kijken en pak een serie dat je wel ligt zonder eindeloos te klagen in de betreffende serie topic.

Discussiëren over hoe wat wie waar, prima en graag zelfs. Maar als je het gewoon niks aan vindt blijf dan lekker weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het meeste bijzondere is nog wel dat sommige van die lui eerst aan lopen te kondigen hoe slecht ze het allemaal wel niet vinden, dat ze niet meer gaan kijken, etc etc.

Maar een week later zijn ze toch weer terug met meer commentaar over hoe slecht die nieuwe episode wel weer niet was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Spooksel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:05:
Het meeste bijzondere is nog wel dat sommige van die lui eerst aan lopen te kondigen hoe slecht ze het allemaal wel niet vinden, dat ze niet meer gaan kijken, etc etc.

Maar een week later zijn ze toch weer terug met meer commentaar over hoe slecht die nieuwe episode wel weer niet was :P
Morgen is het alweer tijd om te gaan afzien. Iemand moet het toch doen. }:O

De laatste aflevering zijn er een paar verhaalslijnen uitgezet, dus ik verwacht dat de komende aflevering wel leuk gaat worden. Ik heb begrepen dat aan het eind van het seizoen het omslagpunt wordt bereikt waardoor de uitbraak niet meer beheersbaar is. Erachter komen hoe dit wordt bereikt was de reden waarom ik FTWD ging kijken, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is voor sommige mensen ook een beetje aandachttrekkerij. Punten die veel mensen als positief bestempelen gaan bekritiseren met flauwe argumentatie. En toch maar blijven terugkomen in het topic.
Je ziet het op alle fora.
Kritiek zonder onderbouwing moet je gewoon negeren.

Ik ben wel benieuwd naar de finale. Zelf gok ik dat de boel wordt platgegooid en het volgende seizoen begint met onze 'helden' op de vlucht.
Alleen hoop ik dat het niet hetzelfde riedeltje gaat worden als met TWD. Tot nu toe zijn de series behoorlijk verschillend in opzet en ik hoop dat dat zo blijft :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 16:40

mark-k

AKA markkNL

Nou, de finale vond ik maar zwak. Die kerel die gewoon rustig aan komt lopen met 2k zombies achter zich, soldaten die opeens in hun broek schijten ipv te richten. Dan bij dat hek, blijkbaar raken ze wel 100x precies het hek, maar een hoofd dat erachter zit lijkt onmogelijk.

Dan ook dat met nick en die neger in die gang, opeens vinden ze ze, maar wil het pasje eerst 6x niet en dan opeens wel... En zo kun je nog veel meer opnoemen. Ik heb ook niet echt een verklaring gezien waarom het niet meer beheersbaar was in het hele land, ja als er opeens 2k walkers staan ben je wel fucked maar dat is alleen die ene stad.

Volgende week weer TWD, hopelijk is dat wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Spooksel schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:05:

Je mag toch gewoon kritisch zijn en kritiek hebben, hoeft toch niet allemaal hosanna te zijn. Reden waarom ik kijk is omdat ik hoop dat het toch nog beter wordt, er zitten wat spannende momenten in, maar het is niet te ontkennen dat de vorige aflevering heel erg van de hak op de tak ging, zonder dat gebeurtenissen ingeleid werden met een duidelijk waarom iets plaatsvindt.

Ieder 'lui' zijn mijn mening...

En dit slaat natuurlijk helemaal nergens op:
Nyarlathotep schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:47:
Het is voor sommige mensen ook een beetje aandachttrekkerij.
Ik kom hier idd om aandacht te trekken 8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 05-10-2015 13:14 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik scheer ook niet iedereen over één kam. Ik kan het niet helpen dat jij je aangesproken voelt...

Vanavond de finale maar eens kijken. De kwaliteit van TWD wordt in mijn optiek niet gehaald, maar het is natuurlijk maar een kort seizoen. Dit kan natuurlijk in het nadeel van de serie werken, maar het lijkt er dus op dat het een soort 'try-out' is en de zender niet teveel afleveringen wilt bestellen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ach, het eerste seizoen van TWD zelf was ook maar 6 episodes en daar waar het bij vlagen ook erg matig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 16:40

mark-k

AKA markkNL

Ik heb vooral het gevoel dat we helemaal niks opgeschoten zijn met deze serie. Er werd gezegd dat deze dieper in zou gaan in wat er voor cq vlak na de uitbraak gebeurd is, maar ik heb niks gezien waarmee iets verduidelijkt werd. Het enige dat we nu extra weten is dat het leger blijkbaar bestaat uit een stel incompetente egotrippers die tijdens hun training alleen maar geleerd hebben om stoer te praten en blind te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
Dat is een beetje het gebrek aan de kant van de schrijvers, dat militairen altijd getrained zijn dat de missie belangrijker is dan hun eigen (of andermans) leven en daardoor als een groepje tirannen tekeer gaat in die armageddon situaties. Ik geloof bijvoorbeeld echt wel dat het leger niet gaat 'sprayen' maar gewoon op single shot ze een voor een neer tikt en wat granaten de groep in gooit.

Maar ook omdat subtiliteit eigenlijk gewoon niet werkt in series en ze een beperkte tijd hebben om een verhaal te vertellen gaan ze meestal gewoon voor overdreven shock effect. Terwijl er gewoon full time militaire adviseurs zijn voor Hollywood om schrijvers van dergelijke series (en films) te vertellen hoe het ongeveer allemaal zou gaan kiezen de schrijvers dus voor de makkelijke weg.

En eigenlijk moeten ze dat ook gewoon moeten doen. Het gaat om het verhaal, niet of ieder detail correct is, daar zit weer die creative license die schrijvers hebben.

Ikzelf vind het verhaal prima eigenlijk, al ben ik het eens dat ze best een hoop meer hadden kunnen vertellen dan dit en denk dat je seizoen 1 en 2 eigenlijk gewoon aan elkaar zult moeten zien als een geheel. In ieder geval dat hoop ik dan maar ;)

Voor deze groep begint in ieder geval vanaf nu het daadwerkelijk overleven en speelt het verhaal ongeveer gelijktijdig af met waar in the walking dead nu Lori, Carl en Shane samen met de rest een kamp opricht een paar km van Atlanta af.

Edit: Overigens zoals eerder al gemeld, er is ook een speciale Talking dead uitgekomen (S05E00) over fear the walking dead.

[ Voor 4% gewijzigd door Teckna op 05-10-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat zielig voor mn buren, die weten van niks. Laat ik het hek maar niet dicht doen, komen ze er sneller achter.

Die kerel heeft wel t juiste idee, ga de zee op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:56:
Die kerel heeft wel t juiste idee, ga de zee op.
Die meneer Strand vertrouw ik nog niet helemaal. Hij gaf aan dat ie voorbereid was. Wist ie van deze uitbraak dan? Hoe kan je anders voorbereiden op zoiets? Ik weet nog niet. Vond dat ie wel verdacht veel wist. en hoe kwam ie aan die sleutel in dat ziekenhuis bijvoorbeeld?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-05 10:34
Ik ben in ieder geval blij dat de groep iemand als het kaliber Strand heeft. Ik denk dat de groep heel wat gaat leren als het komt op overleven met deze man. Mooi einde met dat liedje van The Antlers, bizar dat men dat amper gebruikt bij series.

[ Voor 21% gewijzigd door Le Enfant! op 05-10-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vond het best vermakelijk hoor. Maar wel jammer dat s2 nu 15 eps wordt. Ik weet ook niet of dat verder gaat met deze groep of weer nieuwe mensen op een andere plaats in dezelfde periode. Het leek vrij afgerond, bootje op en weg, en de webserie Flight 462 gaat ook over andere mensen.

De keuzes blijven wel twijfelachtig. Eerst het hek open laten voor de arme buren. En hoe is 2000 walkers meenemen en ook nog de militairen omzeilen in chaos een grotere uitdaging dan alleen de militairen? Die Strand is een soort Morgan, volledig voorbereid en weet wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
De serie gaat nog wel eventjes verder met de webisodes Flight 462. Wel weer een andere setting, maar kan wel leuk worden.

Deel 1 van Flight 462 staat hier.

Discussie over deze webisodes kan ook gewoon in dit topic aangezien het verder dezelfde titel gebruikt. Geef wel aan wanneer je over de webisodes praat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Prima vermakelijke finale hoor. Ik snap alleen niet zo goed waarom Liza nu al d'r uit geschreven is, an sich was de exit van Griselda al voldoende geweest in de vorige episode.

Ow well, grappig detail dat in beide series nu de kennis 'doodgaan = turnen, hoe dan ook' d'r in zit in de finale. In TWD werd het ook in de finale aan Rick verteld in het CDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Teckna schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:44:
Dat is een beetje het gebrek aan de kant van de schrijvers, dat militairen altijd getrained zijn dat de missie belangrijker is dan hun eigen (of andermans) leven en daardoor als een groepje tirannen tekeer gaat in die armageddon situaties. Ik geloof bijvoorbeeld echt wel dat het leger niet gaat 'sprayen' maar gewoon op single shot ze een voor een neer tikt en wat granaten de groep in gooit.
Het zijn niet allemaal navy seals/special Forces hoor wat er in het Amerikaanse leger rond loopt.
Sterker nog, wat hier rond liep is waarschijnlijk gewoon Nationale Reserve. Dus helemaal niet zo verwonderlijk dat zij zich zo gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Zeror schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Die meneer Strand vertrouw ik nog niet helemaal. Hij gaf aan dat ie voorbereid was. Wist ie van deze uitbraak dan? Hoe kan je anders voorbereiden op zoiets? Ik weet nog niet. Vond dat ie wel verdacht veel wist. en hoe kwam ie aan die sleutel in dat ziekenhuis bijvoorbeeld?
De sleutel kreeg hij van de militair die graag zijn horloge en cufflinks wou. Het horloge voor de sleutel en de cufflinks voor Nick :)

Dat is dezelfde militair die hij later voor dood achterlaat maar nog wel even z'n cufflinks van terug pakt en zegt 'Keep the watch'. Ik geloof overigens niet dat hij een strandhuis en boot klaar had liggen voor het geval dat zoiets zou gebeuren. Denk dat het een gezonde dosis bluf is van zijn kant of dat het anders opgevat moet worden.

Zeker als ik zie wat de andere doomsday preppers aan huizen en omgevingen hebben. Een grotendeels glazen mansion met een hek van amper 1 meter hoog is een stuk minder verdedigbaar dan een speciaal daarvoor gebouwt fort in het bos zoals je wel eens voorbij ziet komen en een zeilboot loopt op wind en spierkracht en dat is iets wat niet op raakt maar benzine wel, dus de boot is ook niet een logische keuze voor een prepper. Lijkt mij dus niet dat hij een zombie invasie verwachte.

Nog even over FTWD seizoen 1:
Al met al vond ik het een prima eerste seizoen, cast is naar mijn idee redelijk tot goed en het boodt een stukje verdieping. Niet zo veel verdieping als ik in eerste instantie gehoopt had maar toch wel een stukje. Plus, deze groep lijkt beter op de hoogte dan Shane en Lorri een dikke 60 dagen na de uitbraak dus we zullen zien of zij meer mensen gaan redden. Kom maar door met de volgende 15 afleveringen in ieder geval, lijkt mij wel fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:44
Youtubelink naar de eerste webepisode van flight 462. De vorige link werkte niet bij mij.

YouTube: Fear the Walking Dead - Flight 462: Part 1

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 06-10-2015 09:40 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 20:07
lukadad schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:39:
Youtubelink naar de eerste webepisode van flight 462. De vorige link werkte niet bij mij.

YouTube: Fear the Walking Dead - Flight 462: Part 1
Dankje. Geen geluid hier op het werk. Waarom schrikt iedereen van die man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik vond het allemaal nét iets te sloom maar wel vermakelijk. De ontwikkeling van Salazar b.v. was een goede toevoeging, ineens is het duidelijk dat hij in het verleden niet de gemartelde was maar de martelaar.
Travis die eindelijk eens de controle verliest tijdens de afranseling van de soldaat. Nick die eigenlijk verassend goed omgaat met de situatie. Ook niet te vergeten is Madison die heel duidelijk maakt dat ze álles voor haar kinderen doet.

De lange ontsnappings-scene vond ik wel tenenkrommend... Maar ach dat heb je ook wel eens bij TWD en andere series. We zijn teveel gewend en rationaliseren teveel.

[ Voor 15% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-10-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33

Vrijdag

De Zwarte

Ik vond het best een aardige finale, mooi dat er ook meteen een "klootzak" wordt neergezet in de vorm van Strand. Hij is wel een nuchtere overlever maar niet echt een heel prettig mens als je niks meer voor hem kan betekenen. Snap alleen ook niet waarom die vrouw zo snel uit de serie geschreven wordt, had ik eigenlijk nog wel wat langer in de serie willen zien. Een beetje zoals Herschel.

En waar keken Strand en Travis' zoon nou naar, behalve de boot? Met het eindshot kon ik het huis niet zo goed terug vinden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vrijdag schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:52:
Ik vond het best een aardige finale, mooi dat er ook meteen een "klootzak" wordt neergezet in de vorm van Strand. Hij is wel een nuchtere overlever maar niet echt een heel prettig mens als je niks meer voor hem kan betekenen. Snap alleen ook niet waarom die vrouw zo snel uit de serie geschreven wordt, had ik eigenlijk nog wel wat langer in de serie willen zien. Een beetje zoals Herschel.

En waar keken Strand en Travis' zoon nou naar, behalve de boot? Met het eindshot kon ik het huis niet zo goed terug vinden.
Alleen naar de boot volgens mij?
Ik had ook wel verwacht dat in de eindshot Strand in een bootje richting de boot zou gaan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik verwachtte eigenlijk dat er iets in de zee zat of er iets uit kwam. Ze zoomden voorbij de boot dus ik zat echt te wachten tot er een duikboot boven kwam of er een raket uit het water kwam om de stad te nuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:33

Vrijdag

De Zwarte

Afvalzak schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:03:
[...]

Alleen naar de boot volgens mij?
Ik had ook wel verwacht dat in de eindshot Strand in een bootje richting de boot zou gaan.
Ik dacht namelijk dat hij iets wilde laten zien, omdat hij zei dat je alleen kan overleven als je zelf de waanzin overneemt. Dus had ik verwacht beelden te zien van volledige anarchie. Een beetje zoals wat je ook vaak ziet bij dit soort films/series met rellen, schietpartijen etc. Moet eerlijk bekennen dat ik lichtelijk teleurgesteld was toen ik zo'n keurige suburban wijk zag in het eindshot :$

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
L1nt schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:09:
Ik verwachtte eigenlijk dat er iets in de zee zat of er iets uit kwam. Ze zoomden voorbij de boot dus ik zat echt te wachten tot er een duikboot boven kwam of er een raket uit het water kwam om de stad te nuken.
Ik zat te wachten op zwemmende walkers of drijvende lijken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Ryan_ schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

Dankje. Geen geluid hier op het werk. Waarom schrikt iedereen van die man?
Hij zegt iets in de trant van:
spoiler:
Man: Hey, gaan we nog vliegen?
Stewardess: Ja, als je gaat zitten dan kunnen we zo vertrekken.
Man: Echt? Want hier zeggen ze dat alle vluchten op de grond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:36
Ik heb het hele seizoen gekeken, vond het wel vermakelijk, maar vind het wel jammer dat er inderdaad niet echt ingezoomd wordt, zoals eerder gezegd op de eerste aspecten van de apocalypse, om het zo maar even te noemen. Het was nu echt: een paar walkers komen ten tonele, alles gaat naar de hel, leger helpt, leger is kut, waarmee we nu gewoon op TWD zitten, ze moeten gewoon zien te overleven.

Vond die boot trouwens echt maxi cheap erin ge-edit. Echt tergend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Vrijdag schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:10:
[...]

Ik dacht namelijk dat hij iets wilde laten zien, omdat hij zei dat je alleen kan overleven als je zelf de waanzin overneemt. Dus had ik verwacht beelden te zien van volledige anarchie. Een beetje zoals wat je ook vaak ziet bij dit soort films/series met rellen, schietpartijen etc. Moet eerlijk bekennen dat ik lichtelijk teleurgesteld was toen ik zo'n keurige suburban wijk zag in het eindshot :$
Ik dacht dat dat waanzin gebeuren sloeg op het feit dat als ze daar zouden blijven; blijf op het vaste land en let the madness take control (oid), en dus liet hij die boot zien als andere optie, om niet mee te gaan in die madness.

Kan het mis hebben, maar zo begreep ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Zeror schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Zou wel tof zijn als ze door de invloed van Strand/Salazar eigenlijk een "evil" groepje worden. Zou wat mij betreft leuker zijn dan weer een Rick & Co. groep dat in een vervallen wereld keer op keer de held uit wil hangen en "goed" wil doen. Travis heeft ook een duister randje als je ziet hoe hij tekeer ging op die soldaat.
Spooksel schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:23:
Prima vermakelijke finale hoor. Ik snap alleen niet zo goed waarom Liza nu al d'r uit geschreven is, an sich was de exit van Griselda al voldoende geweest in de vorige episode.

Ow well, grappig detail dat in beide series nu de kennis 'doodgaan = turnen, hoe dan ook' d'r in zit in de finale. In TWD werd het ook in de finale aan Rick verteld in het CDC.
Is dat zo? Ik dacht dat het kwartje in TWD pas viel toen Rick en Shane aan het vechten waren en Shane ineens als walker achter 'm stond. Dat is ergens bij de farm van S2 toch?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

XyritZz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:29:
Is dat zo? Ik dacht dat het kwartje in TWD pas viel toen Rick en Shane aan het vechten waren en Shane ineens als walker achter 'm stond. Dat is ergens bij de farm van S2 toch?
In de finale episode van het 1e seizoen neemt die CDC dokter Rick apart voor ze vertrekken en dan fluistert hij hem in hoe het zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Spooksel schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

In de finale episode van het 1e seizoen neemt die CDC dokter Rick apart voor ze vertrekken en dan fluistert hij hem in hoe het zit :)
Ja maar wij de kijkers wisten het toen als serie kijkers nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-05 11:14

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

loewie1984 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:03:
De soldaat die gemarteld wordt, zijn dat allemaal pussies? Die worden toch getraind niets te zeggen...
+
MrJ schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:06:
[...]

Normale infanterie niet hoor. ;)

Toch knap dat hij het zover heeft laten komen, ik zou bij het zien van de scheermesjes echt alles vertellen. :P
=
Maaruh @Mrj vertel jij dan eens wat je zo goed eraan vindtals je het niet met mij eens bentt, om over de acteurs nog maar te zwijgen.
?

Ik kan je even niet volgen kerel.

[ Voor 10% gewijzigd door MrJ op 10-10-2015 18:43 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

MrJ schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:42:

Ik kan je even niet volgen kerel.
Ik denk dat ik Scrummie bedoelde ipv jou.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Webisodes zijn niet echt boeiend nu ik 2 en 3 gezien heb. Gebeurt bijna niets in. Denk dat ik ze maar even laat gaan en als ze er alle 16 zijn nog eens in 1 ruk kijk.

Een karakter uit Flight 462 komt ook in FTWD s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Okay zonder het topic te lezen ben ik naar de laatste pagina gegaan....

Vraagje, is het aan te raden om de serie te kijken als je wel de TWD volgt zoals ik... Ik heb FTWD klaar staan maar lees recensies dat het tegenvalt als je een TWD fan bent.

Dus aub geen spoilers maar puur objectief een antwoord/advies van jullie als zombie fans ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

rikoos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:29:

Vraagje, is het aan te raden om de serie te kijken als je wel de TWD volgt zoals ik... Ik heb FTWD klaar staan maar lees recensies dat het tegenvalt als je een TWD fan bent.

Dus aub geen spoilers maar puur objectief een antwoord/advies van jullie als zombie fans ;-)
Het zijn 6 afleveringen. In het ergste geval ben je 6x 45 minuten kwijt. Maar in die tijd komt iig paar keer die lekkere dochter voorbij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Ik vond 't geweldig. Misschien niet zo hoogstaand als TWD nu is, maar ik slik alles van TWD, dus FTWD ging er ook als zoete koek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is toch zo subjectief als de pest....
Ik vond het prima vermaak, TWD is beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Fear is net zo goed als TWD in het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 16-05 09:21
L1nt schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:48:
[...]
Het zijn 6 afleveringen. In het ergste geval ben je 6x 45 minuten kwijt. Maar in die tijd komt iig paar keer die lekkere dochter voorbij. :+
Alleen dat is dus al een goede reden :P :9 (je zegt alleen niet of de serie goed was hahaha)
Scrummie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Ik vond 't geweldig. Misschien niet zo hoogstaand als TWD nu is, maar ik slik alles van TWD, dus FTWD ging er ook als zoete koek in.
Thnx, ik ben zo bang dat het tegenvalt want ik zit echt vol in TWD en het verhaal is zo bizar goed/spannend.

Ik denk dat ik maar een zondagje eraan ga besteden ;-)

Van Flight 462 zijn pas 2 afleveringen geweest toch? Want dat verhaal lijkt me juist wel heel spannend al zijn Wepisodes van een serie vaak matig van kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Laat ik het zo zeggen. Ik vond het goed en ik snak naar meer. Je moet het alleen wel zien als een standalone in dezelfde universe als TWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-05 11:34
Ben erg verrast zoveel positiviteit te zien over deze serie hiero. TWD heb ik met plezier gekeken, maar FTWD vond ik zelf toch erg tegen vallen.

Het acteerwerk is matig en de gekozen personages heel cliché. Drugsverslaafde zoon, puberende dochter, een scheiding waar de gezinnen elkaar niet kunnen uit staan, enz enz.. Net alsof ze een script van Goede Tijden, Slechte Tijden hebben gevonden en daar zombies aan hebben toegevoegd.

Na 4 afleveringen worstelen om het een kans te geven uit nieuwsgierigheid of het beter zou worden heb ik het toch maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tja gelukkig verschillen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

L1nt schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

* Notna zwengelt SabNZB aan oOo

:+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

Roydie13 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:57:
Ben erg verrast zoveel positiviteit te zien over deze serie hiero. TWD heb ik met plezier gekeken, maar FTWD vond ik zelf toch erg tegen vallen.

Het acteerwerk is matig en de gekozen personages heel cliché. Drugsverslaafde zoon, puberende dochter, een scheiding waar de gezinnen elkaar niet kunnen uit staan, enz enz.. Net alsof ze een script van Goede Tijden, Slechte Tijden hebben gevonden en daar zombies aan hebben toegevoegd.

Na 4 afleveringen worstelen om het een kans te geven uit nieuwsgierigheid of het beter zou worden heb ik het toch maar opgegeven.
Jij vond het tegenvallen, dus is het acteerwerk matig en de gekozen personages cliche. Aha.

Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar het stoort mij altijd een beetje dat mensen hun mening betrekken op kwaliteit van een serie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

rikoos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:34:
[...]
Van Flight 462 zijn pas 2 afleveringen geweest toch? Want dat verhaal lijkt me juist wel heel spannend al zijn Wepisodes van een serie vaak matig van kwaliteit...
Weet niet hoeveel verhaal we gaan krijgen in 16 afleveringen van (soms nog g)een minuut ...
L1nt schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:01:
Tja gelukkig verschillen smaken.
Precies.
Moet je in TWD topic kijken, daar ergeren lui zich ook aan verhaal en karakters. En maar klagen ...

[ Voor 42% gewijzigd door Goner op 27-10-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
Scrummie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Jij vond het tegenvallen, dus is het acteerwerk matig en de gekozen personages cliche. Aha.

Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar het stoort mij altijd een beetje dat mensen hun mening betrekken op kwaliteit van een serie ;).
Misschien had ik het anders moeten zeggen:

Ik vind het acteerwerk tegenvallen en de gekozen personages cliché, dus vind ik het tegenvallen.

Uiteindelijk is 'kwaliteit' iets wat gebaseerd is op persoonlijke meningen toch? Ieder heeft andere standaarden van wat ze goed/slecht vinden, dus zo vreemd is het toch ook weer niet wat ik zeg.

En ja hoor, ieder mag zijn eigen mening hebben. Ik geef gewoon mijn 2 cents :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roydie13 op 27-10-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 16:13
Prima tussendoortje als je snakt naar meer uit het universum van TWD, maar had ik TWD niet gekend dan had ik Fear geen reet aan gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-05 10:34

Tja, je kunt niet echt een serie van zes seizoenen vergelijken met een serie waarvan het eerste seizoen net gedaan is. Qua kwaliteit verschilt het niet zo zeer met TWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-05 16:13
Le Enfant! schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Tja, je kunt niet echt een serie van zes seizoenen vergelijken met een serie waarvan het eerste seizoen net gedaan is. Qua kwaliteit verschilt het niet zo zeer met TWD.
Oneens. Op het punt van karakterontwikkeling en verhaallijn sla ik TWD veel hoger aan dan Fear. Voorbeelden te over in de hieraan voorafgaande discussie (wil wel voorbeelden noemen, maar dan val ik in herhaling en spoiler ik voor rikoos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Topicstart uitgebreid met meer info over Flight 462 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Het 'grote probleem' hier is dat veel mensen 5+ seizoenen aan TWD materiaal vergelijken met het beetje wat er nu gekomen is van FTWD.

Eigenlijk zou je puur moeten kijken naar TDW seizoen 1 (wat ook maar 6 eps was) en dat vergelijken met FTWD seizoen 1.

Als je dat doet dan kun je in beide series dezelfde tenenkrommende stupiditeiten tegenkomen die de karakters begaan. Ook kun je dan zien dat FTWD als seizoen eigenlijk meer samenhang heeft dan TWD dat had in seizoen 1, ik noem bijvoorbeeld een aflevering als 'Vatos' in dat eerste seizoen, wtf. Dan geeft FTWD imho toch een betere 'rode draad'.

Ik vond het eerste seizoen van FTWD iig top, over het geheel genomen kwalitatief zelfs wat beter dan het eerste seizoen van TWD. De enige reden ik TWD beter vind is omdat er gewoon veel meer materiaal van is en dat ik ook bij ben met de comics daarvan en het geweldig is om de vergelijkingen te kunnen maken met de serie daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
Spooksel schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:24:
Het 'grote probleem' hier is dat veel mensen 5+ seizoenen aan TWD materiaal vergelijken met het beetje wat er nu gekomen is van FTWD.

Eigenlijk zou je puur moeten kijken naar TDW seizoen 1 (wat ook maar 6 eps was) en dat vergelijken met FTWD seizoen 1.

Als je dat doet dan kun je in beide series dezelfde tenenkrommende stupiditeiten tegenkomen die de karakters begaan. Ook kun je dan zien dat FTWD als seizoen eigenlijk meer samenhang heeft dan TWD dat had in seizoen 1, ik noem bijvoorbeeld een aflevering als 'Vatos' in dat eerste seizoen, wtf. Dan geeft FTWD imho toch een betere 'rode draad'.

Ik vond het eerste seizoen van FTWD iig top, over het geheel genomen kwalitatief zelfs wat beter dan het eerste seizoen van TWD. De enige reden ik TWD beter vind is omdat er gewoon veel meer materiaal van is en dat ik ook bij ben met de comics daarvan en het geweldig is om de vergelijkingen te kunnen maken met de serie daarin.
Zeker heb je daar ergens wel een punt, maar wanneer er een spin-off van een serie gemaakt wordt dan hoop ik dat het vergelijkbaar is met het laatst uitgekomen seizoen van de 'main'-serie.. en wil ik het niet te hoeven vergelijken met het eerste seizoen wat intussen al weer 5 jaar uitgekomen is (damn time flies :9 )

Het kan wel zo zijn dat wanneer er wat meer seizoenen uit zijn gekomen en het dan achter elkaar binge watch, dat het dan wel ineens leuk is! Had in het eerste seizoen van Breaking Bad ook moeite, tot ik het een jaar later oppakte en niet meer weg te slaan was van de tv!

Ik hoop oprecht dat deze serie uiteindelijk datzelfde effect gaat geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Spooksel schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:24:
Ja, dat moet je vooral niet doen merk ik na 5 episodes. Gelukkig ook maar, ik vind een spin-off met een andere aanpak veel leuker dan The Walking Dead pt.2 ...
Hoop dat de 6e episode spannend genoeg is om 2e seizoen te gaan kijken, vind het best een goeie serie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
AMC gaat serie per 29 februari uitzenden. Eerste en dan aansluitend tweede seizoen. Bij Ziggo is AMC op kanaal 131 te zien, helaas alleen in SD kwaliteit.

Toch wellicht interessant voor mensen die niet willen downloaden en de serie willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Olga2000 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 10:08:
AMC gaat serie per 29 februari uitzenden. Eerste en dan aansluitend tweede seizoen. Bij Ziggo is AMC op kanaal 131 te zien, helaas alleen in SD kwaliteit.

Toch wellicht interessant voor mensen die niet willen downloaden en de serie willen zien.
Seizoen 2 start op 10 april. Zou precies kunnen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

Phydomir

Dennis

Goed nieuws voor Nederland en België: beide landen zullen de première van seizoen 2 van de serie tegelijk hebben met die in de VS. Voordat het zover is, kunnen fans maandag 29 februari om 22:00 dertien weken lang genieten van het eerste seizoen van Fear the Walking Dead op AMC. Na seizoen 1 volgen meteen de eerste zeven afleveringen van seizoen 2, waarvan de première gelijk zal zijn met die in de VS. Vanwege de gelijke première worden deze afleveringen om 3 uur 's nachts uitgezonden voor ons (met een herhaling later die dag op prime time). De andere acht afleveringen van seizoen 2 (seizoen 2B) worden later in het jaar uitgezonden.
Dan wel geen HD maar wel precies gelijk uitgezonden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 15-05 00:58

burgt

Starbass

en om 3 uur 's nachts... dus dan kun je toch pas de volgende dag kijken, dus kun je net zo goed de HD versie downloaden..

Ik zag wat promo posts ergens voorbij komen die claimde dat AMC ook o peen hoop andere tv aanbieders te zien zou zijn, maar hun reclame blijkt niet te kloppen; op Vodafone is AMC nergens te bekennen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-05 09:33
Lekker handig dat ze seizoen 1 van FTWD precies tegenover de nieuwe episodes van TWD op Fox uitzenden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Viccers schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:43:
Lekker handig dat ze seizoen 1 van FTWD precies tegenover de nieuwe episodes van TWD op Fox uitzenden...
FTWD wordt op vrijdag herhaald. Ik neem het trouwens op. Tegenwoordig kijk ik bijna nooit iets lineair.

Beeldkwaliteit voor SD is best goed te noemen omdat (mijn) HD TV zeer de best doet om beeld te upscalen. Niet dezelfde als HD natuurlijk, verschil merk je meteen, maar stort minder had ik had verwacht.

Tevens meldde zender op Facebook dat zij druk bezig met HD versie te lanceren. Dat kan nog interessant worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Alle 16 deeltjes van Flight 462 net bekeken ... best goed.
En aan het eind een link naar FTWD. Toch iets om naar uit te kijken als TWD straks weer even voorbij is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Hier trouwens een YouTube kanaal waarin alle Flight 462 webisodes staat + nog wat ander FTWD materiaal.

YouTube: Fear The Walking Dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
In de nacht van 9-10'april wordt eerste seizoen in zijn geheel herhaald. Daaraansluitend wordt eerste aflevering van de tweede seizoen uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ik kwam deze tegen tijdens het bekijken van die Flight 462 webisodes, t is een korte behind the scenes voor S2... best aardig set hebben ze daar gemaakt moet ik zeggen! Zo te zien gaat de production value voor S2 al flink omhoog ten opzichte van S1 :) Thats nice :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rtg_goOQyXA]

[ Voor 3% gewijzigd door Spooksel op 29-03-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

En we zijn weer los! Vanavond meteen maar even kijken.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
En gezien! Goede opener vond ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 00:13
Net ook gezien en vond het ook een vermakelijke aflevering! Zag dat seizoen 2 een volwaardig seizoen is met 16 episodes dus dat is mooi. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Nette opener, geinige set hebben ze gebouwd. Alleen weer een paar acties dat je denkt... /wtf guys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
Spooksel schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:41:
Alleen weer een paar acties dat je denkt... /wtf guys?
Juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Spooksel schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:41:
Nette opener, geinige set hebben ze gebouwd. Alleen weer een paar acties dat je denkt... /wtf guys?
Zoals wat? Ik zag zelf niet direct een wtf moment als ik heel eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Megajr schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:01:
[...]

Zoals wat? Ik zag zelf niet direct een wtf moment als ik heel eerlijk ben.
Mensen die iets niet leuk willen vinden, gaan iets niet leuk vinden....Self fulfilling prophecy. Kalm begin van seizoen 2, maar prima set-up afhankelijk van waar ze nu terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:20:
[...]

Mensen die iets niet leuk willen vinden, gaan iets niet leuk vinden....Self fulfilling prophecy. Kalm begin van seizoen 2, maar prima set-up afhankelijk van waar ze nu terecht komen.
Zowel Meneer Vevie als Spooksel benoemen ook goede dingen aan de serie dus of ze het niet leuk vinden ga ik niet invullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Als ik de serie niet leuk zou vinden dan zou ik hem, in tegenstelling tot sommigen, hem gewoon niet kijken en al helemaal er niet over gaan lopen ranten hier.

Ik vind het een toffe serie en de setting voor dit nieuwe seizoen erg vet gedaan, is weer eens totaal wat nieuws binnen het TWD universum.

Dat neemt echter gewoon niet weg dat ze die lui nog steeds gewoon van die uberdomme dingen laten doen. Zoals bijv dat lijk mee willen nemen waardoor je onnodig opgehouden wordt op het strand terwijl je probeert te vluchten of een Travis die doodleuk achter Nick aan springt terwijl dr zombies overal om hem heen drijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja en dat is het met series (en met het echte leven). Als niemand domme, emotionele, recalcitrante of gewoonweg ondoordachte beslissingen zou nemen zou de wereld er heel anders uitzien en zo'n serie helemaal. Dan zou het wel heel erg saai worden. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Spooksel schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:30:
Als ik de serie niet leuk zou vinden dan zou ik hem, in tegenstelling tot sommigen, hem gewoon niet kijken en al helemaal er niet over gaan lopen ranten hier.

Ik vind het een toffe serie en de setting voor dit nieuwe seizoen erg vet gedaan, is weer eens totaal wat nieuws binnen het TWD universum.

Dat neemt echter gewoon niet weg dat ze die lui nog steeds gewoon van die uberdomme dingen laten doen. Zoals bijv dat lijk mee willen nemen waardoor je onnodig opgehouden wordt op het strand terwijl je probeert te vluchten of een Travis die doodleuk achter Nick aan springt terwijl dr zombies overal om hem heen drijven...
Al zie je als kijken dat mensen in de serie domme dingen doen, vanuit oogpunt 'normale maatschappij' valt het mee. Welke vader probeert niet met gevaar voor eigen leven zijn (zijn vriendin) zoon te redden??! Welke 17-18 jarige meisje geen domme dingen doet voor een jongen (al heeft zij hem niet gezien, maar zijn stem is zooooo hot)??... Zelfs lijk van de moeder meenemen is goed te praten... het is je dierbare! Zombiplaag is net begonnen... Dat besef dat je moet overleven moet nog komen. En jongen moet afscheid van zijn moeder op enigszins normale manier kunnen nemen.... Mensen in nood niet helpen is nog steeds een issue. Bv. voor Rick in TWD is dat al geen issue en zo nodig rijdt die gewoon rustig langs en stopt niet.

Ik vond het goede aflevering. Spannend en onheilvoorspellende einde. Ik blijf serie volgen. Gelukkig zendt AMC het hier bijna tegelijk met America uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja. Juist IMHO heel begrijpelijke acties. De enige rare actie (behalve dan voor het verhaal...) is het 'ankeren' van het schip vlak bij een mistbank / het niet wegvaren als je ziet dat die op je af komt. Immers is de stuurman zich al wel bewust van dat je ook moet oppassen voor mensen. Of was hij ondertussen te moe?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Kijk, dat zijn punten waar je wat mee kunt.

Dat 'lijk' speelt de hele aflevering wel een rol. Travis heeft eind vorig seizoen z'n ex vrouw doodgeschoten en z'n zoon heeft hem dat overduidelijk nog niet vergeven. Ze zijn nog niet gehard in het besef dat een beet je in een walker verandert en dat maar 1 ding walkers tegenhoudt. Dan wil je nog op een fatsoenlijke manier afscheid nemen van je doden.

Travis die achter Nick aan springt; ze kunnen hem moeilijk dood laten gaan al ben ik wel met je eens dat het geen hele logische actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Wat die Chris nou precies wilde bereiken met in het water springen (zelfmoord na het verlies van zijn moeder, wereld in puin, je pa is een aars, etc?) is me nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt me wel dat als ie gewoon een stukje wou gaan zwemmen dat ie wel in een zwembroek verschenen was.

Vervolgens springt Nick d'r achteraan, ok... makes sense, hij wil tenslotte Chris uit het water halen en op dat moment is er nog niet echt veel aan de hand. Dan die vage onderwater scene en dan zie ineens een floater (yay nieuwe term) verschijnen, ok... poep raakt het hek... Maar dat Travis vervolgens ook d'r tussen springt om Nick te halen, ik snap dat je je (stief)zoon wilt redden, maar om daarvoor nou tussen die zombies in te springen. Ze hebben tenslotte dat motorbootje!

Anyway, die Strand lijkt zijn kop d'r wel bij te kunnen houden. Niet alleen lijkt ie beter door te hebben in wat voor situatie ze precies zitten, hij is ook al veel verder qua contact willen vermijden met derden omdat ie gewoon weet dat de situatie natuurlijk gewoon binnen no time zwaar uit de klauwen loopt wanneer je je gaat bemoeien met van die groepen zoals op dat bootje dat ze tegenkomen! Hij heeft dan wel een mooi groot schip, maar dat wordt al zeer snel zeer klein wanneer ze iedereen maar op gaan pikken van elk bootje wat ze tegenkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Dat neemt echter gewoon niet weg dat ze die lui nog steeds gewoon van die uberdomme dingen laten doen.
En jij zou waarschijnlijk onder die omstandigheden volkomen rationeel blijven ? Al eerder zo'n outbreak meegemaakt zeker ?
Komop, in een paar weken stort de hele wereld in. Natuurlijk doe je domme dingen.We zijn niet allemaal survival-expert en commando ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Ik ben het eens met velen van jullie. Vooral wat Olga en Jorgen zeggen: het is een serie, je zult nu eenmaal af en toe domme beslissingen moeten nemen. In het leven doen wij dat ook. Het heet voor niets 'vallen en opstaan'. Ik vond het een redelijk begin. Het zet iig al de lijnen uit voor het seizoen. Ik zie al waar de serie naar toe wil en dat is op zich geen verkeerde directie.

Spooksel haalt daarentegen toch wel gewoon goede punten aan. Waarbij het bij sommige dingen meer zoiets is van 'het gedrag kan misschien begrijpelijk zijn', maar het is storend hoe dat naar het scherm vertaald wordt. Dat Chris rouwt om zijn moeder is volstrekt normaal. Dat er een verplichte zombie scène moet volgen waar Chris zijn familieleden in gevaar brengt is dat niet. Dat Madison barmhartig is en andere mensen die op zee in problemen zijn is begrijpelijk. Maar waarom dan in het eerste seizoen zo snel mogelijk je eigen hachje redden en je buren en anderen die bijvoorbeeld in dat ziekenhuis in de problemen waren niet helpen?

Waarom als je te gast bent op het schip van een ander, die persoon dan in gevaar brengen door contact te zoeken met mensen die wellicht snode plannen hebben? Ja, het is een 17 jarig meisje, maar is het logisch?

Het probleem bij zowel TWD als FTWD zijn vaak niet de gedragingen, maar waar die gedragingen op gestoeld zijn. Bepaalde gedragingen komen vaak voort uit 'waarom wil je dit nu doen en deed je het niet toen' of hoe gedraag je je opeens zo, terwijl je eerst je heel anders gedroeg'. Of zelfs 'waarom maak je deze keuze, terwijl als je er bij stil staat kan het alleen maar slecht aflopen'. Je kunt slechte keuzes maken, maar die keuzes moeten iig te begrijpen zijn in een serie. Als jij mijn zoontje onheus bejegend, dan vernietig ik jou waarschijnlijk met de snelheid van een tgv. Ja, dat is waarschijnlijk fout, maar het is te begrijpen dat iemand dan de handen laat wapperen. Ik noem dat dom, maar begrijpelijk. Zolang het dom, maar begrijpelijk is en niet alleen om het plot te vorderen is heb ik opzich geen problemen met zulke dingen. Zolang het maar niet gaat overheersen. Het moet eigenlijk zijn: we doen domme dingen omdat mensen nou eenmaal domme dingen doen, niet we doen domme dingen om het verhaal te vorderen. Want wat er dan voortvloeit uit die domme dingen, maakt een serie minder.

Het heeft met TWD en FTWD grotendeels te maken met de karakterontwikkeling die er vaak aan schort. Je kunt dat zien als kritisch, maar ik denk dat elke serie liever een fanbase heeft die over een serie nadenkt (en het soms niet eens is met gemaakte beslissingen), dan een fanbase die alles over zich heen laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Anyway, om ook nog eens iets positiefs te zeggen... Die scene waarin Nick die walker afmaakt met de buitenboordmotor was echt extreem grappig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veefje
Wat vinden jullie trouwens van Strand? Vindt dat het interessantste personage. Niet helemaal zuivere koffie, natuurlijk, sinds zijn komst is er wel wat van mysterie bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ohja, Fear begon deze week. Vanavond maar eens ff de episode kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Veefje schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:12:
Wat vinden jullie trouwens van Strand? Vindt dat het interessantste personage. Niet helemaal zuivere koffie, natuurlijk, sinds zijn komst is er wel wat van mysterie bij gekomen.
Ik vind het iig een mooi karakter, zoals ik eerder al zei is ie veel nuchterder in de situatie dan de overige karakters. Hij weet meer dan hij nu laat merken, dat is duidelijk. Maargoed, dat viel de overige karakters tenslotte zelf ook al op. Vooral het feit dat ie heel duidelijk maakte wat de regels zijn (It is my damn boat!), maar ook hoe hij dus kennelijk al het eea aan zag komen en van plan was de zee op te gaan ipv thuis achter zijn hekken te blijven zitten. Hij weet dus meer, sowieso. Maar wat weet hij en hoeveel weet hij? I hope we find out :)

Enige wat ik me nog afvraag (wat mogelijk is S1 aan bod is gekomen, maar dat ik het vergeten ben) is hoe hij nou in dat 'opvangcentrum' terecht kwam. Gezien te trip die ze moesten maken om bij zijn huis te komen was hij nogal uit de buurt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Spooksel op 12-04-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Veefje schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:12:
Wat vinden jullie trouwens van Strand?
De 'fixer' ...
Weet nog niet wat ik van hem denken moet ... rare vogel, zoals hij in dat opvangkamp Nick in bescherming neemt en die Douglas gek maakt met z'n babbel.
Hij lijkt zelfs een beetje te weten dat dit er allemaal aan zat te komen ...
Spooksel schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:55:
[...]
Enige wat ik me nog afvraag (wat mogelijk is S1 aan bod is gekomen, maar dat ik het vergeten ben) is hoe hij nou in dat 'opvangcentrum' terecht kwam.
Wat ik me herinner is dat soldaten Nick en Griselda meenamen naar dat ziekenhuis. Waarschijnlijk omdat ze gewond/ziek waren ... misschien dat Strand ook daarom opgepakt is ?

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 12-04-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik heb de serie nog niet gekeken, dus heb niet alle recente opst gelezen. Ff globaal is dit niet gemeld volgens mij (behalve door mij in TWD topic)

Repost:

Op de Ziggo TV promotie kanaal (kanaal 13) werd net alle afleveringen van Flight 462 achterelkaar als 1 aflevering uitgezonden. (Dus lijkt veel lekkerder weg, vooral als je net als ik nog niet had gezien)
Morgen weer, volgens mij elke avond om 22.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Eek2nd schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:06:
Ik heb de serie nog niet gekeken, dus heb niet alle recente opst gelezen. Ff globaal is dit niet gemeld volgens mij (behalve door mij in TWD topic)

Repost:

Op de Ziggo TV promotie kanaal (kanaal 13) werd net alle afleveringen van Flight 462 achterelkaar als 1 aflevering uitgezonden. (Dus lijkt veel lekkerder weg, vooral als je net als ik nog niet had gezien)
Morgen weer, volgens mij elke avond om 22.00 uur
Hei, cool! Dank je voor de tip. Ik ga kijken of ik het vandaag te kijken krijg.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste