Het Anime en Manga topic (deel 24) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
ikbenerniet in "Het Anime en Manga topic (deel 24)"ikbenerniet schreef op maandag 17 juni 2019]

Attack on Titan is hier tot nu toe ook weinig besproken, maar het nieuwe seizoen is ook weer erg goed!
Tis sinds seizoen 2 wel verwarrend. Laat staan dat je seizoen 3 met break volgde... ik was zo de draad kwijt dat ik opnieuw ben begonnen en nu weer bij ben. Laatste episode gaf behoorlijk wat opheldering.

Ik kwam nog een easteregg tegen in gundam 0080 episode 4.
alfred-gundam0080

Alfred Jadocus Kwak op een blikje. Toeval? Denk het niet, aangezien het hoofdpersonage van 0080 ook Alfred heet.

Overigens is Alfred Jadocus Kwak ook gemaakt in Japan (in opdracht van). Misschien de zelfde producer?

[ Voor 33% gewijzigd door JerX op 18-06-2019 22:47 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22

RayNbow

Kirika <3

JerX schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:42:
Ik kwam nog een easteregg tegen in gundam 0080 episode 4.
[Afbeelding: alfred-gundam0080]

Alfred Jadocus Kwak op een blikje. Toeval? Denk het niet, aangezien het hoofdpersonage van 0080 ook Alfred heet.
Die was mij al bekend... :p
Overigens is Alfred Jadocus Kwak ook gemaakt in Japan (in opdracht van). Misschien de zelfde producer?
AJ Kwak is een NL-DE-JP productie. Multinationale producties waren zeker niet ongewoon in die tijd. Wat dacht je van bijv. Boes en Dommel?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
RayNbow schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:04:
[...]

Die was mij al bekend... :p

[...]

AJ Kwak is een NL-DE-JP productie. Multinationale producties waren zeker niet ongewoon in die tijd. Wat dacht je van bijv. Boes en Dommel?
Heb geen toegang tot HK ;) copy paste misschien?

Overigens wist ik af van de muli productions. Calimero, Vicky the Viking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JerX schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:09:
[...]

Heb geen toegang tot HK ;) copy paste misschien?
Het is een oud topic uit 2007 (Raad de anime a.d.h.v. een screenshot - Deel 2) waarin ik deze screencap had geplaatst:
Afbeeldingslocatie: http://www.scientia.demon.nl/RaadAnime44.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
Oeh, ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Hier gaan we blijven hangen om nieuwe shows op te pikken!

Momenteel bezig met:
- Guilty Crown (alweer, voor mijn gevoel heb ik hem al eens gezien, maar blijft leuk ;) )
- One Piece (af en toe een aflevering, teveel achter elkaar wordt saai, maar blijf er wel op terugkomen)
- Fate/Apocalypse (als ik veel ontploffingen wil zien)
- Boruto

In het verleden echt veel genoten van:
- Naruto (beide, top serie, hier en daar een vervelende filler, maar goed verhaal!)
- Sword Art Online
- Hunter x Hunter (de remake), wat was die gaaf, zo jammer dat die gestopt is, en van het abrupte einde.
- High School DxD (extreem slecht, maar wel vermakelijk :+)
- Dragonball Z & GT
- Kill la Kill
- Neon Genesis Evangelion
- Death Note (gebinched)
- Een aantal Fate/* shows, hoewel niet allemaal.

Aan begonnen maar nooit echt ver mee gekomen:
- One Punch Man
- Dragonball (originele)
- Full Metal Alchemist (- Brotherhood)
- Fairy Tail
- Madoka Magica
- Sailer Moon
- Bleach
- Gantz

Nog op mijn lijstje om ooit (verder) te kijken:
- Stein's Gate

Ik wissel best veel van genre, soms is keiharde actie leuk, maar maar soms kan ik zelfs best genieten van drama / slice-of-life. Depends on the mood!

Iemand nog tips voor leuke slice-of-life?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45

fub

FireDrunk schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:18:
Iemand nog tips voor leuke slice-of-life?
Even lekker contextloos mijn top 10 van Slice-of-Life series (als bepaald door de genres op MAL):
- Mushishi;
- Fune wo Amu;
- Minami-ke;
- Uchouten Kazoku;
- Non Non Biyori;
- Shirokuma Cafe;
- Haibane Renmei;
- Azumanga Daioh;
- Hachimitzu to Clover;
- Hyouka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
RayNbow schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:43:
[...]

Het is een oud topic uit 2007 (Raad de anime a.d.h.v. een screenshot - Deel 2) waarin ik deze screencap had geplaatst:
[Afbeelding]
A, dan toch ben ik benieuwd naar het verhaal hier achter! Een Japanner heeft toch bedacht om AJK te tekenen, in een gundam serie nota bene!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

JerX schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:33:
[...]

A, dan toch ben ik benieuwd naar het verhaal hier achter! Een Japanner heeft toch bedacht om AJK te tekenen, in een gundam serie nota bene!
Ik kan zo 1-2-3 geen overeenkomsten vinden tussen die twee series -- andere studio, andere regisseur... Misschien dat een animator de overstap had gemaakt van Telescreen naar Sunrise oid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Het is gewoon een cameo. Random trivia: de Japanse stem van Alfred J. Kwak komt ook voor in 0080. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
fub schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:33:
[...]

Even lekker contextloos mijn top 10 van Slice-of-Life series (als bepaald door de genres op MAL):
- Mushishi;
- Fune wo Amu;
- Minami-ke;
- Uchouten Kazoku;
- Non Non Biyori;
- Shirokuma Cafe;
- Haibane Renmei;
- Azumanga Daioh;
- Hachimitzu to Clover;
- Hyouka.
Thanks! Die gaan we even proberen te downloaden!

Is er overigens een legale netflix achtige anime provider die een beetje chill is? Ik zou best een klein beetje willen betalen...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
FireDrunk schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Thanks! Die gaan we even proberen te downloaden!

Is er overigens een legale netflix achtige anime provider die een beetje chill is? Ik zou best een klein beetje willen betalen...
Zie TS ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
De dag dat er een 2e seizoen van Hyouka word aangekondigt spring ik door het dak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

fub schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:33:
[...]

- Mushishi;
- Fune wo Amu;
- Minami-ke;
- Uchouten Kazoku;
- Non Non Biyori;
- Shirokuma Cafe;
- Haibane Renmei;
- Azumanga Daioh;
- Hachimitzu to Clover;
- Hyouka.
Deze zou zeker niet misstaan in het lijstje slice of life: Sakurasou no Pet na Kanojo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 22:07

Infinchible

Woef!

Bee.nl schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:10:
[...]

Deze zou zeker niet misstaan in het lijstje slice of life: Sakurasou no Pet na Kanojo
Dat was ook een van de eerste series waar ik aan dacht bij die vraag. Heb ik erg van genoten, leuke humor en leuke karakters. :)
Wat meer drama heb je bijvoorbeeld Ano Hana of Your lie in April (Shigatsu wa Kimi no Uso) , al heb je die vast al wel gezien. Zijn beide ook te vinden op Netflix. Vond ze zelf erg mooi en de nodige tranen gelaten... :'( :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@FireDrunk Toevallig Clannad en Clannad: After story al gezien? Dat zijn ook wel aanraders in het SoL genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Volgens mij al wel gedownload, maar nog niet gekeken, zal hem eens proberen!
Gister Guilty Crown afgekeken, blijft een vage serie. Ik blijf sommige dingen niet helemaal snappen, maar dat hoort denk ik een beetje bij de serie, ze proberen de grenzen van good/bad vaag te houden.

[ Voor 57% gewijzigd door FireDrunk op 27-06-2019 10:49 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Pagman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:42:
@FireDrunk Toevallig Clannad en Clannad: After story al gezien? Dat zijn ook wel aanraders in het SoL genre.
Vond overigens de Motion Picture beter dan de serie en after story. Die hele cast / harem introductie in de Clannad serie is echt wasted time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
JerX schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:49:
[...]

Vond overigens de Motion Picture beter dan de serie en after story. Die hele cast / harem introductie in de Clannad serie is echt wasted time.
Dat is toch de Visual Novel? of heb ik iets gemist :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Clannad slechts een paar afleveringen gezien, nooit afgekeken. Maar goed, over een week unlockt het volgende op m'n Switch:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D8UhIeOUYAAGVHj.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
Pagman schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:52:
[...]

Dat is toch de Visual Novel? of heb ik iets gemist :D
Die is 10 jaar terug ofzo geanimeerd.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 22:49
Gisteren de laatste aflevering van One-Punch Man seizoen 2 gekeken. Ondanks het enorme verschil in kwaliteit van de animatie ten opzichte van seizoen 1 toch best leuk :) Helaas nu waarschijnlijk weer 3-4 jaar wachten, als er al een nieuw seizoen komt...

Overigens heb ik begrepen dat seizoen 1 onder zeer bijzondere omstandigheden en met veel talent tot stand is gekomen, terwijl seizoen 2 een krappe deadline had. Dat is er wel aan af te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
yinx84 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:36:
Gisteren de laatste aflevering van One-Punch Man seizoen 2 gekeken. Ondanks het enorme verschil in kwaliteit van de animatie ten opzichte van seizoen 1 toch best leuk :) Helaas nu waarschijnlijk weer 3-4 jaar wachten, als er al een nieuw seizoen komt...

Overigens heb ik begrepen dat seizoen 1 onder zeer bijzondere omstandigheden en met veel talent tot stand is gekomen, terwijl seizoen 2 een krappe deadline had. Dat is er wel aan af te zien.
Seizoen 1 was inderdaad een uitzondering qua talent. Die kwaliteit zal je niet gauw terug zien, zelfs voor Madhouse was dat masterclass. Ook Bones zal daar lastig aan kunnen komen.

Overigens verwacht ik dat door het terugschroeven van de animatie seizoenen wel een stuk sneller geproduceerd kunnen worden. Ik vond het verschil in animatie ook niet bijster storend, het bleef gewoon een fantstische serie die prima weg kijkt.

Summer Season lijkt helaas een stuk mindere selectie te hebben :( Na Tate No Yuusha en Slime Isekai zal de nieuwe seasonal isekai ook tegenvallen, verwacht ik. En de 't vervolg op DanMachi zie ik nou ook geen heil in. Aan de andere kant, Jojo en Kimetsu no Yaiba blijven lopen. Enen no Shouboutai krijgt op de manga goede reviews, dus wie weet.

Waar kijken mensen verder naar uit voor het Summer Season?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Stoelpoot schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Seizoen 1 was inderdaad een uitzondering qua talent. Die kwaliteit zal je niet gauw terug zien, zelfs voor Madhouse was dat masterclass. Ook Bones zal daar lastig aan kunnen komen.

Overigens verwacht ik dat door het terugschroeven van de animatie seizoenen wel een stuk sneller geproduceerd kunnen worden. Ik vond het verschil in animatie ook niet bijster storend, het bleef gewoon een fantstische serie die prima weg kijkt.
ik vond de laatste aflevering toch wel dat men wat extra budget er tegenaan heeft gegooid. het gevecht met bang en zn broer(naam ff kwijt) was toch best wel episch om te zien.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
Stoelpoot schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Waar kijken mensen verder naar uit voor het Summer Season?
Vinland Saga voornamelijk, de manga alleen al is vet _/-\o_
Toaru Kagaku no Accelerator en daarnaast Fire Force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
yinx84 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:36:

Seizoen 2 deed het wel erg goed in de opbouw van secondaire karakters.
Het was wel wat trager dan het eerste seizoen, maar dat maakte de diepgang en de bekende humor wel helemaal goed.
De laatste aflevering was wel erg duidelijk de beste aflevering van het seizoen, hoop dat ze op die voet verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Gisteren de eerste (dubbele) aflevering gekeken van Kanata no Astra. Begint redelijk standaard, maar werd nog flink spannend. Voor ons de eerste van dit seizoen die het volgen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Pagman schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:43:
[...]
....en daarnaast Fire Force.
fire force heb ik net de eerste aflevering gezien, in het begin had ik iets van "....Ok" maar na 10 minuten zat ik vol spanning te kijken, t lijkt gave serie te worden.

Ik heb ook de eerste aflvering van dr. stone gezien, (wordt veel reclame gemaakt op cruncyroll)

Het is interesant, eentje de brains de ander de domme kracht. Ziet er wel leuk uit, maar ben tot nu alleen nog maar laaiend( :+ ) enthusiast over fire watch.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Vinland Saga is enkele uren gereleased en ziet er top uit (via Amazon Prime video). Visueel en stylistisch heeft het veel weg van Attack on Titan omdat dezelfde studio het heeft gemaakt. Maar het verhaal is idd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Dr. Stone lijkt wel een leuke serie te worden: https://anilist.co/anime/105333/Dr-STONE. Niet super origineel of zo, maar een aardige combi van humor en actie.
Verder Senki Zesshou Symphogear XV https://anilist.co/anime/21673/Senki-Zesshou-Symphogear-XV Meer van hetzelfde natuurlijk, maar toch wel leuke camp.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
algalid schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:22:
Vinland Saga is enkele uren gereleased en ziet er top uit (via Amazon Prime video). Visueel en stylistisch heeft het veel weg van Attack on Titan omdat dezelfde studio het heeft gemaakt. Maar het verhaal is idd wel goed.
Eindelijk weer iets cools on the kijken! Hopelijk houden ze deze kwaliteit vol en komt er ook een echt/goed einde (ik heb de manga niet gelezen dus ik ga er helemaal blanco in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 23:29
O jee.
https://www.nu.nl/buitenl...panse-animatiestudio.html
Brandstichting in Kyoto Animation, de studio van heel veel mooie series.
Wikipedia: Kyoto Animation

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 12:44

ikt

Oei, brandstichting bij KyoAni waarbij meerdere mensen zijn overleden en nog veel mensen zwaargewond in het ziekenhuis zijn geraakt.

Reddit

Hopelijk komt de studio erbovenop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Isekai Cheat Magician ook nieuw en als je van houd met OP characters die in een fantasy wereld worden gezogen, is dit je serie om te volgen.

Daarbij gegege-no-kitarou is een leuke Yokai serie en ook met humor erin! Is wel al redelijk oud, maar als je hem nog niet gezien hebt en de Japanse Folklore wel interessant vind, is dit wel je serie om te volgen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
ikt schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:50:
Oei, brandstichting bij KyoAni waarbij meerdere mensen zijn overleden en nog veel mensen zwaargewond in het ziekenhuis zijn geraakt.

Reddit

Hopelijk komt de studio erbovenop :/
Hier de lijst van personen die nog als "missing" geklasseerd staan en we wellicht kennen:

https://www.reddit.com/r/...udio_kyoto_animation_hit/
missing:

Ishihara Tatsuya Director

AIR・Suzumiya Haruhi series・Kannon・Nichijou

CLANNAD・Love, Chunibyo & Other Delusions・Sound! Euphonium

Ishidate Taichi Director

Kyoukai no Kanata・Violet Evergarden

Takemoto Yasuhiro Director

Kobayashi-san Chi no Maid Dragon・The Disappearance of Haruhi Suzumiya

Kawanami Eisaku Director

Free!-Timeless Medley-・Free!-Dive to the Future-

Nishiya Futoshi Animation director

A Silent Voice・Liz and the Blue Bird

Nichijou・HYOUKA Character Design

Kadowaki Miku Animation director

Kobayashi-san Chi no Maid Dragon・Tsurune・Kyoukai no Kanata Character Design

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 20:56
Om en nabij 70 mensen aanwezig in het pand. Rapportages varierend tussen de 25 en 33 doden.
Dat is tussen de 33% en 50% van het personeelsbestand.

Naast het feit dat dit natuurlijk enorm tragisch is voor alle getroffenen, is het waarschijnlijk ook de doodsteek voor de studio.

KyoAni weet hoge kwaliteit en een laag percentage do-overs vast te houden door hun personeel continu te blijven trainen. Daarnaast is ook veel van de absolute top aan tekenaars in dienst bij hen. Met deze hoge graad aan competentie weten ze werk af te leveren met een voor deze industrie relatief lagere en veel gezondere werkdruk dan de norm is. Daarnaast wordt et personeel ook gesaleerd ipv dat de industrie-norm aangehouden wordt, waar er per getekend frame betaald wordt.

Na deze ramp zal het onmogelijk zijn om dat allemaal vast te houden.
Het lichtende voorbeeld in deze moord-industrie zullen ze niet meer kunnen zijn.
De kwaliteit zullen ze ook niet meer kunnen vasthouden.

RIP voor de studio en voor hun culturele erfgoed. En een enorme mokerslag voor de modernisering en verbetering van humanitaire omstandigheden binnen de hele industrie.

Wat een enorm, enorm verlies is dit...

[ Voor 3% gewijzigd door R4gnax op 18-07-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Laatste nieuws wat ik vernomen heb (reddit, vertaalde nieuwssites uit Japan zelf .. m'n Japans is echt niet goed genoeg om die zonder google translate te lezen .. )

33 doden
  • 12 mannen
  • 20 vrouwen mannen
  • 1 iemand onherkendbaar verbrand
1ste verdieping: 2 personen gestorven
2de verdieping: 11 personen gestorven
trap tussen 2de en 3de: opnieuw 1 persoon
3de verdieping: 19 personen, waarvan veel op de trap naar het dak.

De deur naar buiten (dak) zou niet gesloten zijn, waarom de vele doden er niet geraakt zijn is nog onduidelijk. (De eerste persoon gestruikeld, te warm/giftig om de inspanning naar boven te halen? )

De namen van de overlevende/overleden personen zijn nog steeds niet officieel gepubliceerd en het kan nog lang duren.
Echter kom ik de volgende gegevens/geruchten steeds opnieuw tegen:

Yamada Noako
Ishihara Tatshuya
Ishidate Taichi
Miku Kadowaki

Zouden het overleefd hebben.

Het bericht dat Takemoto Yasuhiro zou overleden zijn bleek een niet officieel gerucht te zijn echter heb ik nergens een tegenbericht gevonden dat hij wel nog zou leven.

Ik lees hier en daar op reddit oa dat er een "nursery" zou aanwezig zijn geweest in het gebouw maar ik heb geen enkele vermelding in de media of van de politie/brandweer hiervan gehoord nog zijn alle doden als volwassenen aangeduid.

Het archief van KyoAni zou op de eerste verdieping moeten aanwezig geweest zijn, maw alle originele schetsen van vele series zijn hierdoor wellicht definitief verloren geraakt. Hopelijk zijn er back-ups genomen naar servers off-site anders is er nog veel meer definitief verbrand. (Indien de magnetische tapes effectief ook in het gebouw lagen zullen ze wellicht meegeholpen hebben met de ferme brand, die dingen uit hun eigen zijn nog erger dan benzine als ze branden ...).

Ikzelf begrijp niet goed waarom je zo'n belangrijke zaken niet in brandvrije kluizen/zaal hebt liggen maarja ik heb gemakkelijk praten, ik weet goed genoeg dat de meeste anime studio's amper het hoofd boven water kunnen houden.
Hoewel ik als bedrijf toch zoiets zou voorzien in een land dat zoveel in aanraking komt met natuurrampen is brand toch wel altijd een groot risico.

PS: Blijkbaar volgens de regels moeten 3verdiepingsgebouwen(of lager) geen externe brandtrappen hebben.. Dat is dus de reden dat er maar 2 trappen aanwezig waren in het gebouw, een spiraaltrap vanuit de hal naar boven en een tweede normale trap.
Als je vergelijkt met de Belgische normen hadden ze nog meer trappen en regels dan hier (externe trappenhal is in mijn gebouw bv ook niet aanwezig ook al zijn er 10 verdiepingen en in totaal zijn er ook maar 3 smalle trappen).
Het enige waarin we in België strikter (zouden moeten) zijn is dat al het brandbare in principe in niet brandbare kasten moet zitten en alle deuren brandvertragend zijn. (Losliggend papier of dozen met papier op een kast zijn in principe niet toegelaten, in praktijk zie je het in elke bureau natuurlijk).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 17:16

westergas

rikkie_pc

Shit zeg...las het nieuws gisteren al maar het dringt pas echt goed door nu ik weet welke studio het precies is. :'(

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 23:24
Afschuwelijk nieuws :-(

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Slecht nieuws voor de Anime wereld.

Anime wat een onderdeel is geworden van me leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
In een weekje tijd: Tensei Shitara Slime Datta Ken / That Time I Got Reincarnated as a Slime, er doorheen gejaagd. 24 afleveringen. Een prima action/fanatsy/Isekai. Verhaal is prima, goede humor en een tekenstijl die mij wel ligt. Aanrader dus als je van dit genre anime houdt.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Deze week vol goede moed aan Spice and Wolf begonnen. Geen idee waar al die lovende kritieken vandaan komen, ik vond het oersaai :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Donatie-pagina voor KyoAni:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

westergas schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:51:
Deze week vol goede moed aan Spice and Wolf begonnen. Geen idee waar al die lovende kritieken vandaan komen, ik vond het oersaai :|
Romance, Economic, Thriller, vooral het economie gedeelte moet je liggen aangezien een groot deel van het verhaal zich daarop focused. :Y)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LEX63
DR. STONE

Zie ANN

Wat een goede Anime serie.

Ik heb de eerste twee delen gezien echt het wow gevoel. Ik houd van unieke story's.

HQ Anime

Genres...........: Adventure, science fiction.
Story...............: Fantastische
Beeld..............: Zeer goed
Geluid.............: Zeer goed
Taal.................: Japans / Engels
Ondertiteling...: Engels

YouTube link.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van de serie.

[ Voor 122% gewijzigd door LEX63 op 27-07-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
LEX63 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:50:
DR. STONE

Zie ANN

Wat een goede Anime serie.

Ik heb de eerste twee delen gezien echt het wow gevoel. Ik houd van unieke story's.

HQ Anime

Genres...........: Adventure, science fiction.

YouTube link.

Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg van de serie.
Ik volg de Manga sinds het begin en heeft ook een geweldige sfeer. Vanwege deze reden ben ik dan ook bang om de anime te kijken, vraag me af of dezelfde sfeer wel terug komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Seizoen 4 van The Seven Deadly Sins lijkt ook weer te beginnen binnenkort, kan alleen nergens echt achterhalen wanneer. Ze zeggen ergens "Fall of 2019" meer weet ik ook niet.

The Seven Deadly Sins - Wrath of the Gods. It is the sequel to The Seven Deadly Sins: Revival of The Commandments.

[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 29-07-2019 09:18 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:29
Ik ben net klaar met Dororo. Volgens mij was deze serie de afgelopen maanden best populair, maar ik lees hier niets over in deze topic.
Mocht je dus interesse hebben in een nieuwe serie met samurai en demonen dan raad ik deze aan.
Het verhaal wordt in 1 seizoen afgerond, alhoewel ik nog hoop op een tweede seizoen.

meer info:
https://myanimelist.net/anime/37520/Dororo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
avec_style schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:26:
Ik ben net klaar met Dororo. Volgens mij was deze serie de afgelopen maanden best populair, maar ik lees hier niets over in deze topic.
Mocht je dus interesse hebben in een nieuwe serie met samurai en demonen dan raad ik deze aan.
Het verhaal wordt in 1 seizoen afgerond, alhoewel ik nog hoop op een tweede seizoen.

meer info:
Ik heb hem gekeken, vond hem erg vet. Goede adoptie en van de manga, die voor zijn tijd erg duister was.

Ik vergeet steeds wat ik aan het kijken ben :P Afgelopen tijd (vanaf mei) stond mijn lijstje in het teken van het inhalen van films en series:
- The promised neverland, interresant, ben benieuwd waar het verder heen gaat
- Re:Zero, vond hem erg leuk, volgens mij ook een beetje onder gewaardeerd
- Rilakkuma and Kaoru, schattige serie en de animatie is echt vet gedaan
- Wat Gundams; 0080, 0083, 08th MS. Ik vind de "spin-offs" leuker dan de gundam met een hoofd verhaal lijn.
- Clannad: The Motion Picture, beter dan de serie imao.
- Mary and the Witch`s Flower (was wel aardig)
- The Night Is Short, Walk On Girl, wacky shit. Vooral kijken als je stoned bent.
- The Anthem of the Heart, laat je niet tegen houden door het zingen, dat komt amper aanbod. Super goeie film.
- Natsume Yujin-cho the Movie, Natsume`s Book of Friends the Movie: Ephemeral Bond, vond het niet film waardig.
- Run with the Wind, ben ik nu aan het kijken. Deze "gewone" mensen wel heel snel een goed ren niveau. Als renner komt het wat minder realistisch over, maar is verder wel erg vermakelijk.

Goed dat was hem denk wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb ook The promised Neverland gezien en vond hem erg goed.
Zeker een aanrader voor mensen die van mystery houden. Ook cool om te zien hoe iedereen psychologische spelletjes met elkaar aan het spelen is. (deed mij soms een beetje denken aan Death note)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
JerX schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:39:
[...]

Ik vergeet steeds wat ik aan het kijken ben :P
Daarom vul ik op MAL altijd netjes in wat ik begin te kijken op het moment dat ik de eerste aflevering op zet. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:18:
[...]

Daarom vul ik op MAL altijd netjes in wat ik begin te kijken op het moment dat ik de eerste aflevering op zet. :P
Ja dat doe ik via AniDB, maar vergeet het hier te posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
JerX schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:39:
[...]

- Wat Gundams; 0080, 0083, 08th MS. Ik vind de "spin-offs" leuker dan de gundam met een hoofd verhaal
Goed dat was hem denk wel ff.
0080,0083 en 08th zijn juist de beste gundam series :D. Zal wel komen omdat ik het een soort van realistischer aan vind voelen dan bijvoorbeeld SEED. 00 is ook best goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Denk wat ze sterk maakt is dat ze kort zijn en niet onnodige screen time hoeven op te vullen. 00 is 1 van mij favorieten gundam series :P Laten we de film wel even buiten beschouwing houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik ben niet zo Manga fanboy het heeft me nooit echt geboeid.
De sfeer en de story van DR. Stone Anime vind ik fantastisch.
JerX schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:58:
[...]

Ik volg de Manga sinds het begin en heeft ook een geweldige sfeer. Vanwege deze reden ben ik dan ook bang om de anime te kijken, vraag me af of dezelfde sfeer wel terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Jammer geen of nog geen Dual audio "Engels"
avec_style schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:26:

meer info:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
LEX63 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:51:
Ik ben niet zo Manga fanboy het heeft me nooit echt geboeid.
De sfeer en de story vind fantastisch.

[...]
Ik ben ook geen manga fanboy, maar vind sommige series wel leuk om te lezen. Ik had eerst ook niks met manga, maar ben het later meer gaan waarderen. Al helemaal omdat ik niet van boeken lees houd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Was de afgelopen dagen naar de complete serie Sekirei aan het kijken.

Laatste serie heet Sekirei: Pure Engagement.

Bij het laatste deel "To be continued"

Ik vraag me dan ook af of er nog een serie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Bedankt voor de TIP

Goede serie.

Lex
avec_style schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:13:
Ik heb ook The promised Neverland gezien en vond hem erg goed.
Zeker een aanrader voor mensen die van mystery houden. Ook cool om te zien hoe iedereen psychologische spelletjes met elkaar aan het spelen is. (deed mij soms een beetje denken aan Death note)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:16
Mijn zoon is helemaal gek van manga en anime. Ik ga volgende week een dagje met hem op stap.
Hebben jullie tips qua locaties betreffende dit thema in NL?

Misschien een winkel waar ze heel veel verkopen of iets anders?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 23:52

Melkaz

Melkazar

peppie71 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:55:
Mijn zoon is helemaal gek van manga en anime. Ik ga volgende week een dagje met hem op stap.

Alvast bedankt!
Het Tropenmuseum heeft momenteel een japan thema, Cool Japan. Vorige maand geweest en 80% van wat er te zien is eigenlijk Anime & Manga, 20% Japanse kunst. Wel een beetje dure entree als je met een grote groep gaat maar ik heb me prima vermaakt.

https://www.tropenmuseum.nl/nl/cooljapan

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
peppie71 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:55:

Alvast bedankt!
Je kan ook een keer langs MangaKissa :) Een bieb voor Manga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:54
Beetje luie vraag, maar heeft iemand een tip op anime gebied voor me? Heb aardig wat uiteenlopende series gekeken, maar weet het nu even niet meer. Onderstaande lijst van wat ik gekeken heb heeft vooral een actie/fighting component gemeen, dat vind ik wel tof. Verder geef ik ook toe dat ik niet vies ben van enige fanservice, maar er moet ook een leuk verhaal in zitten.

DBZ
Ninja scroll
Freezing
Gundam Wing
Highschool of the dead
Guyver
Fate/Apocrypha
Highschool DxD
Arslan

Iemand een goede tip die hierbij aansluit? One piece, AOT, Naruto & One punch man zijn het bijvoorbeeld niet voor meer mij.

Alvast bedankt voor de suggesties.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Sekirei Serie heel goed.

Hier een link

Sekirei Pure Engagement is het vervolg.
Malfunctions schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:42:
Beetje luie vraag, maar heeft iemand een tip op anime gebied voor me? Heb aardig wat uiteenlopende series gekeken, maar weet het nu even niet meer. Onderstaande lijst van wat ik gekeken heb heeft vooral een actie/fighting component gemeen, dat vind ik wel tof. Verder geef ik ook toe dat ik niet vies ben van enige fanservice, maar er moet ook een leuk verhaal in zitten.

DBZ
Ninja scroll
Freezing
Gundam Wing
Highschool of the dead
Guyver
Fate/Apocrypha
Highschool DxD
Arslan

Iemand een goede tip die hierbij aansluit? One piece, AOT, Naruto & One punch man zijn het bijvoorbeeld niet voor meer mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerX
Malfunctions schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:42:

DBZ
Ninja scroll
Freezing
Gundam Wing
Highschool of the dead
Guyver
Fate/Apocrypha
Highschool DxD
Arslan

Serei no Moribito

En ik verwijs je graag even naar de TS, hier staan ook wat tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

https://twitter.com/roninworks/status/1154746065884631040

:'( :'( :'(

De laatste dagen weer naar Kobayashi-san Chi no Maidragon gekeken. Echt een meesterwerk, een unieke anime die ik iedereen aan kan raden. Verschrikkelijk nieuws dat Yasuhiro Takemoto-san is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Heeft iemand al een release datum meegekregen wanneer Dragon Ball Super weer begint?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
G_Dragon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:35:
Heeft iemand al een release datum meegekregen wanneer Dragon Ball Super weer begint?
Gaat tie officieel wel verder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

jaaoie17 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:42:
[...]

Gaat tie officieel wel verder dan?
Is toen wel gezegd door de makers aan het eind van DB Super, helaas begon toen dat stomme DB Heroes..
Zover ik heb gezien is het vervolg op DB Super nog niet geannuleerd?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
G_Dragon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Is toen wel gezegd door de makers aan het eind van DB Super, helaas begon toen dat stomme DB Heroes..
Zover ik heb gezien is het vervolg op DB Super nog niet geannuleerd?
Volgens mij is het zeker niet geannuleerd DragonMilk Super zal zeker verder gaan. De manga is zojuist een nieuwe Arc gestart. Vermoedelijk willen ze die een stuk verder laten door lopen. Ik vermoed dat er in juli 2020 weer wat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

JerX schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Volgens mij is het zeker niet geannuleerd DragonMilk Super zal zeker verder gaan. De manga is zojuist een nieuwe Arc gestart. Vermoedelijk willen ze die een stuk verder laten door lopen. Ik vermoed dat er in juli 2020 weer wat komt.
Ik hoop dat ze snel stoppen met die waardeloze Heroes serie en Super weer oppakken zoals ik hierboven lees, Heroes gaat helemaal van het pad af.. Je bent er geen fan van lees ik? ( Dragonmilk Super )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Super was nou ook niet bepaald alles, pas in de laatste paar episodes van de laatste arc was de kwaliteit een beetje meer wat ik gewend was vanuit DBZ.

Naar mijn idee moe(s)t DBS het vooral hebben van nostalgie. Iets wat voor mij overigens prima lukte. :)

Wat is het huidige anime seizoen trouwens heerlijk, Accelerator is geweldig (zeker na het debacle wat Index S3 was), DanMachi S2 pakt de boel op een heerlijk tempo op, Fire Force kijkt heerlijk weg en Dr. Stone doet eens een keer wat anders dan alle andere Isekais. (Al is het dat officieel ook niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
G_Dragon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Ik hoop dat ze snel stoppen met die waardeloze Heroes serie en Super weer oppakken zoals ik hierboven lees, Heroes gaat helemaal van het pad af.. Je bent er geen fan van lees ik? ( Dragonmilk Super )
Ik heb heroes nog niet aangeraakt, vind Super wel aardig.. tis niet zoals Z (al hoewel die wel mega traag was, zit er bij Super meer vaart in). Tipt niet aan de animatie van vroeger in ieder geval.

De Brolly film was overigens wel tof, hoop dat ze hier ook meer mee gedaan met seizoen 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

JerX schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Ik heb heroes nog niet aangeraakt, vind Super wel aardig.. tis niet zoals Z (al hoewel die wel mega traag was, zit er bij Super meer vaart in). Tipt niet aan de animatie van vroeger in ieder geval.

De Brolly film was overigens wel tof, hoop dat ze hier ook meer mee gedaan met seizoen 2.
Bij heroes mis je ook helemaal niks, de episodes zijn geen eens 10 min lang..
Je kan beter wachten tot ze er klaar mee zijn en dan een lange video ervan kijken op youtube.

Ik vond de broly film erg vet inderdaad, alleen bij de vecht scene begon ik mij te ergeren aan de achtergrond muziek. Telkens broly broly broly, echt mijn enige minpunt. Klopt dat het tempo in DB Super iets hoger ligt dan in Z, gelukkig bleef de humor er wel in zitten zonder de fillers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
G_Dragon schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Bij heroes mis je ook helemaal niks, de episodes zijn geen eens 10 min lang..
Je kan beter wachten tot ze er klaar mee zijn en dan een lange video ervan kijken op youtube.

Ik vond de broly film erg vet inderdaad, alleen bij de vecht scene begon ik mij te ergeren aan de achtergrond muziek. Telkens broly broly broly, echt mijn enige minpunt. Klopt dat het tempo in DB Super iets hoger ligt dan in Z, gelukkig bleef de humor er wel in zitten zonder de fillers.
Vond wel jammer dat bijna alle karakters overpowered zijn. Heb et dan over super. ik volg nu ook Black clover heeft wel iets weg van Dragonball.

[ Voor 5% gewijzigd door jaaoie17 op 11-08-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Cop craft wordt hier redelijk afgezeken: https://myanimelist.net/anime/38940/Cop_Craft

Persoonlijk mijn favoriete serie dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
jaaoie17 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 17:19:
[...]ik volg nu ook Black clover heeft wel iets weg van Dragonball.
Laatste aflevering al helemaal. met die gloed om personen heen , en OP :z

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik ben 6 episodes ver in Vinland Saga maar een aantal mensen toeteren dat het super nauwkeurig historisch is en ik vind dat toch wel discutabel.

Al bij al is het wel goed gemaakt en de karakters ontwikkelen zich degelijk maar mijn geschiedenis brein schakel ik maar uit. Wel grappig dat die kijkers Vikings en The Last Kingdom rommel van de laagste plank vinden. Ultra biased :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Vineland vind ik 3x niks en ep 8 laat dat duidelijk zien...
Zit nu gto (great teacher Onizuka) te kijken, nostalgie en zo jammer dat ik goeie series van vroeger vergeten ben. :'(
YouTube recommendations ftw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 13:16
Wat is Kimetsu no Yaiba toch een heerlijke anime :D.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

WolfsRain schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 01:47:
Wat is Kimetsu no Yaiba toch een heerlijke anime :D.
Ik ben zelf niet zo van de Shounen anime...toch kijken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

westergas schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

De eerste aflevering is zeer sterk. Je zou die kunnen kijken om vervolgens te bepalen of 't wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

westergas schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Ik ben zelf nog niet begonnen met Kimetsu no Yaiba, en heb normaliter ook die houding t.o.v. Shounen anime, maar Dr. Stone van dit seizoen is ook erg sterk. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RayNbow schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

De eerste aflevering is zeer sterk. Je zou die kunnen kijken om vervolgens te bepalen of 't wat is.
Alleen al vanwege de animatie. Normaal gesproken heb je in typische shounen anime niet echt animatie om over naar huis te schrijven omdat ze bijna allemaal massaproductie zijn, maar deze heeft echt goeie visuals:

Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/9a9d81eed607dacc3467720447cd4f40/tumblr_prm44zBZXW1w46s3lo1_500.gif

Ik zou een mooier stukje animatie uit een recente aflevering kunnen laten zien maar dat zou te veel spoilen. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik meld me ook maar eens in dit topic, ben echt nog een beginnende anime kijker

Wat ik tot nu toe heb gezien naast de standaard Pokemon en Dragonball(z/gt) en wat ik ook echt gaaf vond is:

One Punch Man
Full Metal Alchemist (Brotherhood)
Mushishi
Cowboy Bebop
Attack on Titan

Waar ik na een aantal pogingen niet van houd is:

Mobile Gundam Suit en vergelijkbare style anime's, ook wel Mecha Anime genoemd geloof ik?

Als ik het goed begrijp zijn anime's overigens enkel series (of eventeel ova) maar vallen volledige films
hier niet onder? of mogen die hier ook besproken worden? In dat geval zou mijn lijstje nog een flink stuk langer zijn.

edit: bedenk me net dat ik ook Deathnote natuurlijk heb gezien, beviel me ook heel goed (al werd het wel iets minder na het "bekende" moment in de serie)

[ Voor 11% gewijzigd door ReVision. op 02-09-2019 14:04 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Films vallen ook onder anime.
Alleen daar komen er jaarlijks minder vaak van uit, dus vandaar dat hier minder over films gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NMe schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:23:
[...]

Alleen al vanwege de animatie.[...]
Oh, tja... Ufotable staat er wel om bekend om voluit te gaan als het gaat om animeren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LEX63
Ride Back

Laatst een bijzonder goede Anime gezien, spannend.\

HQ Anime

Genres...........: Action, drama, science fiction.

Omschrijving

In een toekomstige wereld waar een organisatie genaamd de GGP de wereld in handen heeft genomen, was Rin Ogata een veelbelovende balletdanser, maar raakte ernstig gewond en besloot te stoppen. Jaren later op de universiteit komt ze een clubgebouw tegen en merkt ze al snel dat ze geïntrigeerd is door een transformerende motorfiets zoals een voertuig genaamd Rideback. Ze ontdekt dat haar unieke balletvaardigheden met balans en finesse haar een geboren natuurtalent maken op een Rideback. Diezelfde vaardigheden brengen haar echter ook in ernstige problemen met de overheid.

Bron: ANN

Veel kijk plezier

[ Voor 117% gewijzigd door LEX63 op 30-08-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:35

Toshirou

Vinyl Surfer

LEX63 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:41:
Ride Back

Laatst een bezonder goede Anime gezien, spannend.
Dat is een tijd geleden dat ik die heb gezien, maar idd een spannende serie. Vooral de opbouw van het verhaal en de actie gecombineerd met de voor toen zeer goede CG is het op veel punten een van de betere series uit 2011.

Misschien eens weer een keer kijken 😃

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LEX63
Sommige series vervelen nooit zo heb ik al vaak de Anime serie Ah! My Goddess gezien.

Ik kan wel een kilometer aan tips voor goede Animes geven eens per maand eentje lijkt mij wel leuk.
Toshirou schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:50:
[...]

Dat is een tijd geleden dat ik die heb gezien, maar idd een spannende serie. Vooral de opbouw van het verhaal en de actie gecombineerd met de voor toen zeer goede CG is het op veel punten een van de betere series uit 2011.

Misschien eens weer een keer kijken 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:35

Toshirou

Vinyl Surfer

LEX63 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:56:
Sommige series vervelen nooit zo heb ik al vaak de Anime serie Ah! My Goddess gezien.

Ik kan wel een kilometer aan tips voor goede Animes geven eens per maand eentje lijkt mij wel leuk.

[...]
Dat is ook zo'n klassieker. De anime heb ik ook meerdere malen gezien als mede de manga compleet gelezen (wat is dit toch een prachtige titel om de tijd voor te nemen!).

Je kan zeggen dat AMG echt een tijdloze serie is. Net als Last Exile, Haibane Renmei en Witch Hunter Robin.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Sorry wat is AMG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ah! My Goddess

Overigens nog nooit gezien :P

[ Voor 10% gewijzigd door JerX op 30-08-2019 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ik kan het je aanraden. het zijn twee series.

Hier een link

YouTube deel 1

Ik ben niet zoon manga fanboy.

[ Voor 66% gewijzigd door LEX63 op 30-08-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:18
ReVision. schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:50:
Ik meld me ook maar eens in dit topic, ben echt nog een beginnende anime kijker

Wat ik tot nu toe heb gezien naast de standaard Pokemon en Dragonball(z/gt) en wat ik ook echt gaaf vond is:

One Punch Man
Full Metal Alchemist (Brotherhood)
Mushishi
Cowboy Bebop
Attack on Titan

Waar ik na een aantal pogingen niet van houd is:

Mobile Gundam Suit en vergelijkbare style anime's, ook wel Mecha Anime genoemd geloof ik?

Als ik het goed begrijp zijn anime's overigens enkel series (of eventeel ova) maar vallen volledige films
hier niet onder? of mogen die hier ook besproken worden? In dat geval zou mijn lijstje nog een flink stuk langer zijn.
Als je mecha ooit nog een kans wilt geven dan kan ik je Tengen Toppa Gurren Lagann aanraden. De serie zit compleet anders in elkaar dan Gundam dus ik zou 'm zeker een kans geven. Als je niet te veel om realisme geeft zou ik ook vooral Kill la Kill proberen.

Ik heb gisteren voor het eerst een jaren weer een anime gebingewatched. Ik kwam op Amazon Kabaneri of the Iron Fortress tegen en keek 'm eigenlijk vooral omdat het van dezelfde studio als Vinland Saga was en omdat de synopsis wel aardig klonk maar ik was vrij snel verkocht. Denk Attack on Titan met treinen en ijzer-zombies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Als jullie het leuk vinden dan wil ik wel wat vaker tips voor een Anime geven.
Nu houd ik het op eens per maand.

Ik ben een Anime liefhebber het is een deel van me leven geworden minimaal 4 tot 6 uur per dag komt regelmatig voor vooral in de winter maanden.

[ Voor 7% gewijzigd door LEX63 op 30-08-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LEX63 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:39:
Als jullie het leuk vinden dan wil ik wel wat vaker tips voor een Anime geven.
Nu houd ik het op eens per maand.

Ik ben een Anime liefhebber het is een deel van me leven geworden minimaan 6 uur per dag Anime zeker in de winter maanden.
Heb je verder niets dan? :X 6 uur is in alles veel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Vanwege mijn ziekte ben ik vaak thuis.

Een van de leuke dingen in het leven is Anime kijken. 6 uur dat haal ik meestal niet vooral zomers niet.
Touchdomex schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:38:
[...]

Heb je verder niets dan? :X 6 uur is in alles veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 23:24
LEX63 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:56:

[...]
Zo dat is echt eentje uit de oude doos. Vond You're under arrest ook erg leuk, die mangaka heeft daarna volgens mij weinig meer gedaan?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:32
Van mij mag je altijd tips geven. Heb laatst ook erased gezien wat was die goed.
Ik heb nu wel weer een zin in drama of high school serie/film

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:32
Ruudox schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:47:
Van mij mag je altijd tips geven. Heb laatst ook erased gezien wat was die goed.
Ik heb nu wel weer een zin in drama of high school serie/film
Als Drama kan ik je deze aanraden, Made in Abyss: http://anidb.net/anime/12681

Laat je niet in de luren leggen door de grafische stijl, je zult gauw denken dat het een kinderserie is.. niet dus.
Het verhaal geeft je een brok in de keel, tenminste bij mij en dat gebeurt mij niet vaak.
Misschien Katanagatari: http://anidb.net/anime/6613

Voor een High School serie, Assassination Classroom: http://anidb.net/anime/10702

[ Voor 12% gewijzigd door apollo13 op 31-08-2019 14:43 ]

apollo13

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Let op:
Lees voordat u post in ieder geval het deel Intro van de startpost van deze thread, daar staat het een en ander aan aanwijzingen en gedragsregels vermeld waaraan men zich dient te houden.