Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

jmk schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:23:
Het opladen is langzaam te noemen. 1 van de weinige nadelen. 25% in 1 uur. 100% in 4 uur dus.

De batterij gaat wel lang mee, vooral met video. In games gaat de batterij korter mee.

Met keyboardcover is hij inderdaad 1 kg. Voelt wel heel premium.

De 8" versie heeft alleen lelijke 3rd party keyboardhoezen volgens mij. Zien er goedkoop uit, hebben een verstoorde voorkant met leer. Bij de originele hoezen zie je echt alleen het glas. Misschien werkt een draagbaar bluetooth toetsenbordje waar je een tablet in kan zetten goed, gewoon apart erbij.

Ik heb hem nu 1,5 jaar en het is nog steeds lekker snel, prachtig beeld. De knoppen voelen nog steeds stevig aan en de vingerprint scanner werkt zeer goed. In gebruikerservaring is de tablet niet achteruit gegaan.
Hmm, dat opladen is dan wel jammer. Zou een reden zijn om op de S3 te wachten, maar geruchten spreken nog steeds van aankondiging in Q1 met release in Q2.

En ik zou inderdaad gewoon een apart toetsenbord erbij doen (eventueel iets waar ie ook in kan staan dan), maar vraag me af of dat een beetje handig is. Zo even een tijdje 1kg sjouwen zonder hem ergens neer te zetten lijkt me redelijk vermoeiend. En maakt elke tas ook meteen een stuk zwaarder natuurlijk.

Grote vraag blijft nog wel 9.7 + keyboard vs 8.0 zonder.

Bedankt voor je reactie en ervaring ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 09:31
Ben zwaar aan het twijfelen om de Samsung tab S2 9.7" aan te schaffen, of te wachten op de S3.
De S2 wordt momenteel in België aangeboden voor €419 - 50€ cashback = €369

Wat is jullie mening, wachten op de S3 of toch gaan voor de S2 met de huidige cashback actie?
Bedoeling van de aankoop is een krachtige, licht van gewicht tablet die goed zit voor een paar jaar.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf zon zwarte mini bluetooth keyboard van rapoo (het model voor ios) bij mijn 8inch. Is precies de goede maat verhouding met de tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 19:48
cybe schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:10:
Ben zwaar aan het twijfelen om de Samsung tab S2 9.7" aan te schaffen, of te wachten op de S3.

Wat is jullie mening, wachten op de S3 of toch gaan voor de S2 met de huidige cashback actie?
Bedoeling van de aankoop is een krachtige, licht van gewicht tablet die goed zit voor een paar jaar.

Bedankt
Ik heb zelf de S2 en ben er erg tevreden over. Die houdt het wat mij betreft nog wel een paar jaar uit, en met de cashback + BTW-dagen is volgens mij een prima deal. Ik heb nog 0 geruchten gehoord over een Tab S3, dus het lijkt me sterk dat die opeens volgende week wordt geintroduceerd. Hangt er dus vanaf hoe graag je een tablet wilt, maar voor hetzelfde geldt moet je nog een jaar wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandamaneke
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

pandamaneke

the murdock

Ik heb met de actie van 50 euro caschback de 8 inch en de 9.7 inch gekocht. Ik heb ern vraagje
Hoeveel langer werkt de tablet met de spaarstand aan? Soms hapert mijn vlc app. Zetten jullie de spaarstand aan of uit? En hoeveel beqpaar je ermee?

the murdock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
pandamaneke schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 23:43:
Ik heb met de actie van 50 euro caschback de 8 inch en de 9.7 inch gekocht. Ik heb ern vraagje
Hoeveel langer werkt de tablet met de spaarstand aan? Soms hapert mijn vlc app. Zetten jullie de spaarstand aan of uit? En hoeveel beqpaar je ermee?
Ik gebruik MX Player. Er is een gratis versie met ads en een pro versie. Ik gebruik de pro versie zodat ik geen ads heb. Deze player heeft veel modi(Software, Hardware, Hardware+) zodat er altijd wel 1 modus is die perfect afspeelt. Audio en video hebben weer aparte modi. Zeker een aanrader om te proberen. Haperende video kan ook liggen aan de matige manier van encoderen. Een andere bron vinden voor de video lost die problemen dan vaak op. Ik heb zelden problemen met haperingen op mijn Tab S2. Als ik die heb ligt het echt aan de video. Via XDA forums kan je een DTS+AC3 codec downloaden voor deze player.

Ik gebruik de spaarstand nooit. Ook de standaard geïnstalleerde appkiller(ik ben even de naam kwijt) heb ik niet draaiend. Deze heb ik uitgeschakeld. Veel te vervelend met te veel vragen en ongewenste blocks. Ik plan mijn oplaadtijden goed in zodat ik altijd de dag goed doorkom. Dat bevalt mij het beste. Ik wil altijd de beste performance.

Edit: De Tab S2 is meest zuinig bij video, iets minder zuinig bij browsers, en het mist zuinig bij games. De manier waarop je de tablet gebruikt bepaalt in grote mate hoe lang je doet met 1 acculading.

[ Voor 9% gewijzigd door jmk op 29-01-2017 01:37 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandamaneke

pandamaneke

the murdock

Ik heb de mx player ook nog aangekocht maar probleem is de juiste codec vinden.daarom ik de vlc gebruik nu. Ik vind het een zeer goede tablet, maar soms denk ik was een ipad niet beter geweest? Maar denk en ipad ook meer verbruikt met games enzzz. Maar ik vind de Amoled schermen prachtig. Ik ben begonnen met de tab s10.5 die gebruikt de dochter nu.
Jmk hoelang doe jij met 1 baterij lading?

the murdock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandamaneke

pandamaneke

the murdock

Welke codec voor de mx player heb ik nodig?
https://sites.google.com/site/mxvpen/download

the murdock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Via deze thread op XDA kan je een AIO codec downoaden(bij AIO packs hoef je je SoC architectuur niet te weten).

XDA laadt op dit moment een beetje moeilijk. Je moet in de tweede post de dowloadlink gebruiken onder "CLICK TO SHOW CONTENT".

Met "normaal" gebruik, 30% browsen, 70% video kijken (x264 1080p) gaat mijn batterij 10% per uur naar beneden denk ik. Ik laad hem iedere nacht op, hij is dan aan het einde van de dag 70-80% ofzo. Erg nauwkeurig kan ik dit niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Ravocs schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Ik heb zelf de S2 en ben er erg tevreden over. Die houdt het wat mij betreft nog wel een paar jaar uit, en met de cashback + BTW-dagen is volgens mij een prima deal. Ik heb nog 0 geruchten gehoord over een Tab S3, dus het lijkt me sterk dat die opeens volgende week wordt geintroduceerd. Hangt er dus vanaf hoe graag je een tablet wilt, maar voor hetzelfde geldt moet je nog een jaar wachten ;)
Hier ook een Tab S2 gehaald dit weekend, voor 363 euro de gouden. Waar ken ik die cashback regelen trouwens? :P

Verder zat ik aan dat toetsenbord te denken in en hoesje, van Samsung, echter deze is 139 euro oid. Is dit de moeite waard of weet iemand alternatieven? _/-\o_

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Heb zelf ook MX PLayer Pro, fijne player d:)b

Wat ik alleen wel een groot nadeel vind, is dat MX geen Chromecast ondersteund :(
Nu kan ik mijn scherm wel mirroren naar de TV, maar 4:3 beeld op een 16:9 televisie, is niet beeldvullend }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
cybe schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:10:

Bedankt
Haha, daar ga ik met m'n vorige opmerking, zie hier de eerste geruchten: nieuws: Gerucht: Samsung brengt binnenkort tablet met oledscherm en Snapdrago...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dan is het alsnog maar de vraag of de S3 de meerprijs waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:33
Ik heb een paar weken geleden de Tab S2 gekocht en heb er zeker geen spijt van. De S3 zou iets kleiner zijn, maar daar zit ik ook niet op te wachten. Al is het verschil tussen 9,7 en 9,6 niet zo heel groot.
Heb ook voor de S2 gekozen omdat dit een 4:3 scherm is. Ik vind een 16:9 scherm niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

-tom-562

Oliesjeik

Dat is ook 1 van de redenen waarom ik voor de Tab S2 heb gekozen, 16:9 voor een tablet vind ik erg irritant (ik kwam ook van een iPad 2 af).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
PCJR schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Hier ook een Tab S2 gehaald dit weekend, voor 363 euro de gouden. Waar ken ik die cashback regelen trouwens? :P

Verder zat ik aan dat toetsenbord te denken in en hoesje, van Samsung, echter deze is 139 euro oid. Is dit de moeite waard of weet iemand alternatieven? _/-\o_
Hoesje met tobo gaat retour, is me te zwaar.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Ik heb de S2 al vanaf de introductie. Nog geen seconde spijt van gehad. Kreeg het hoesje toetsenbord er gratis bij.
Het toetsenbord is er nooit vanaf geweest. Vindt het een heel fijn ding.
We zijn regelmatig in het buitenland en kijk series en films met mijn Plex app en dus via de standaard speler neem ik aan en dat werkt ook altijd.

Ik heb idd gelezen dat de S3 binnenkort gepresenteerd gaat worden. Of je daar op moet is nog maar de vraag. De S2 is snel genoeg voor alles wat je er nu mee wil gaan doen en het scherm is grandioos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Gisteravond heb ik een update van > 200 MB binnengekregen, ik lees er verder eigenlijk niet veel van op internet. Het betreft ook niet Android 7. Anderen dezelfde update binnengehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
willempjuh schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:50:
Gisteravond heb ik een update van > 200 MB binnengekregen, ik lees er verder eigenlijk niet veel van op internet. Het betreft ook niet Android 7. Anderen dezelfde update binnengehad?
idd, ik kreeg hem ook gisteren, maar na checken van dit topic en een korte google-actie kon ik er verder ook niet veel over vinden. Zal wel een security update oid zijn. Merk verder ook niks nieuws qua funcitonaliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Schimanski schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:36:
Ik heb de S2 al vanaf de introductie. Nog geen seconde spijt van gehad. Kreeg het hoesje toetsenbord er gratis bij.
Het toetsenbord is er nooit vanaf geweest. Vindt het een heel fijn ding.
We zijn regelmatig in het buitenland en kijk series en films met mijn Plex app en dus via de standaard speler neem ik aan en dat werkt ook altijd.

Ik heb idd gelezen dat de S3 binnenkort gepresenteerd gaat worden. Of je daar op moet is nog maar de vraag. De S2 is snel genoeg voor alles wat je er nu mee wil gaan doen en het scherm is grandioos.
Idd. Bij mijn iPad 2 had ik na een jaar al iets van 'Hmm, dat kan allemaal wel wat sneller', bij mijn Tab S2 kan ik nog echt geen reden verzinnen om een nieuwe/andere tablet te willen.
Nouja, misschien eentje, ik vind het Wifi bereik soms wat belabberd.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Mijn tab S2 is mijn eerste apparaat met AC wifi. Ik ben juist enorm te spreken over de wifi mogelijkheden van de tablet.

Zowel streamen van video, youtube of via lan(2180p geen probleem),
RDP
Filetransfers(15 MB/s via FTP in mijn router)
Alles gaat super snel en stabiel. Nooit uitval of gezeur.

Speciaal voor de tablet de Asus rt68u gehaald. Geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
Verwachten jullie dat eind maart (wanneer de S3 uitkomt) de 8-inch-variant ook een lichte hardware-update krijgt!? (zoals van Tab S2 2015 naar Tab S2 2016 dus).

Zo ja, dan wil ik graag nog een maandje wachten met kopen. Ook gezien de 2017-versie een jaar langer updates zal krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door STFU op 04-03-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

STFU schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:55:
Verwachten jullie dat eind maart (wanneer de S3 uitkomt) de 8-inch-variant ook een lichte hardware-update krijgt!? (zoals van Tab S2 2015 naar Tab S2 2016 dus).

Zo ja, dan wil ik graag nog een maandje wachten met kopen. Ook gezien de 2017-versie een jaar langer updates zal krijgen.
Volgens mij was het nu de bedoeling dat er maar 1 type S3 uitkwam en dat wordt een 9,7 (of ongeveer die maat) inch toestel. Van de kleine lijken ze geen nieuwe versie te gaan leveren. Dus wachten lijkt me onnodig. Zeker als je een mooie aanbieding gaat vinden, want de nieuwe versie gaat gegarandeerd honderd(en) euro's meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:44
Martinspire schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:11:
[...]

Volgens mij was het nu de bedoeling dat er maar 1 type S3 uitkwam en dat wordt een 9,7 (of ongeveer die maat) inch toestel. Van de kleine lijken ze geen nieuwe versie te gaan leveren. Dus wachten lijkt me onnodig. Zeker als je een mooie aanbieding gaat vinden, want de nieuwe versie gaat gegarandeerd honderd(en) euro's meer kosten.
Ik heb de S2 8". Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten wat er te verbeteren is. Fijn toestel. Oh ja, wat vaker updates....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd hoop op snel android seven.

of een goeie custum rum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:03:
Idd hoop op snel android seven.

of een goeie custum rum
Custom rom kun je bij XDA Devs vinden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik heb liever een security update. Laatste is van 1 december vorig jaar. Het is nu bijna april

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Over het appaaat heb ik eigenlijk gen klachten. Wel over de wifi verbinding. Als ik verbinding heb met een hotspot, ongeacht het ssid dan krijg ik regelmatig de melding in beeld dat er weer verbonden is met wifi netwerk XXXXX. Dit terwijl ik al verbinding had met dit netwerk.
Ook gebeurt het dan regelmatig dat de uitzending van de tv op de tablet dan stopt en zegt dat ik geen verbinding heb. Met een andere tablet op het zelfde netwerk heb ik geen problemen.
Meer mensen last van wegvallende verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik herken bovenstaande problemen wel bij routers van matige kwaliteit. De Tab S2 ondersteunt 5 Ghz WiFi met AC snelheid. Wellicht de moeite waard om je router up te graden of een goede router in te stellen als acces point. Dat is deze Tab wel waard.

Wanneer de verbinding met routers slecht tot matig is helpt het wel de router/ het modem te resetten. Maar dat is natuurlijk behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt niet aan je router, want heb daar hier ook last van, hopelijk opgelost met update naar nougat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Ja, heb dat ook regelmatig! Inderdaad wel een goedkope provider-router, maar op telefoons en laptops nooit last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hier geen enkel probleem, heb dit nog niet 1x gehad met mijn S2 9.7. Dit met een Experia Box van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb het probleem met een TP-Link TL-WR1043 en met een Asus RT-N66U.
En die Asus lijkt mij geen rommel. De TP-Link trouwens ook niet. Met andere apparaten heb ik geen problemen met wegvallend signaal. Oa een Asus TF101 tablet en een Samsung S5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
mike123 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:55:
Over het appaaat heb ik eigenlijk gen klachten. Wel over de wifi verbinding. Als ik verbinding heb met een hotspot, ongeacht het ssid dan krijg ik regelmatig de melding in beeld dat er weer verbonden is met wifi netwerk XXXXX. Dit terwijl ik al verbinding had met dit netwerk.
Ook gebeurt het dan regelmatig dat de uitzending van de tv op de tablet dan stopt en zegt dat ik geen verbinding heb. Met een andere tablet op het zelfde netwerk heb ik geen problemen.
Meer mensen last van wegvallende verbinding?
Is dit tijdens het browsen/film kijken/gebruik van de tablet?
Of alleen tijdens de 'wake-up' van de tablet?

Want ik herken het alleen als ik mijn tablet even niet gebruikt heb, alsof de WiFi in een soort Sleep/Hybernate mode gaat om energie te besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dwazer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:03:
[...]

Is dit tijdens het browsen/film kijken/gebruik van de tablet?
Of alleen tijdens de 'wake-up' van de tablet?

Want ik herken het alleen als ik mijn tablet even niet gebruikt heb, alsof de WiFi in een soort Sleep/Hybernate mode gaat om energie te besparen...
Dit gebeurd vooral als ik op de tablet tv zit te kijken via de Ziggo app. En dan wil hij ook nog wel eens wisselen van netwerk. Zelfde router maar heb er ook een gastnetwerk opzitten en daar gaat hij dan ineens op over.
Krijg je ineens een melding van "verbonden met 1234netwerk"terwijl ik eerst op 5678netwerk zit.Zelfde router, dus zelfde antennes en beide dezelfde band. 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
mike123 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:29:
[...]

Dit gebeurd vooral als ik op de tablet tv zit te kijken via de Ziggo app. En dan wil hij ook nog wel eens wisselen van netwerk. Zelfde router maar heb er ook een gastnetwerk opzitten en daar gaat hij dan ineens op over.
Krijg je ineens een melding van "verbonden met 1234netwerk"terwijl ik eerst op 5678netwerk zit.Zelfde router, dus zelfde antennes en beide dezelfde band. 2.4.
Klinkt alsof je o.a. de optie "Automatisch verbinden met openbare WiFi netwerken" hebt ingeschakeld (wat ik persoonlijk als eerste altijd uit zet ;) )
Daarbij hoef je die Gasten WiFi niet in jouw 'favolijst' te hebben staan, gezien de tablet al een verbinding heeft met het eigenlijke normale WiFi netwerk. Daarmee zou je uit kunnen sluiten dat bij een slechtere verbinding, hij overschakelt naar een beter signaal.

Over signaal gesproken: heb je al eens bekeken op welk kanaal jouw huidige netwerk uitzend? Ik gebruik WiFi Analyzer om te checken welke netwerken op welk kanaal uitzenden. Als de buurman ook op kanaal 9 zit, zou dat miss ook voor verstoring kunnen zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dwazer schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Klinkt alsof je o.a. de optie "Automatisch verbinden met openbare WiFi netwerken" hebt ingeschakeld (wat ik persoonlijk als eerste altijd uit zet ;) )
Daarbij hoef je die Gasten WiFi niet in jouw 'favolijst' te hebben staan, gezien de tablet al een verbinding heeft met het eigenlijke normale WiFi netwerk. Daarmee zou je uit kunnen sluiten dat bij een slechtere verbinding, hij overschakelt naar een beter signaal.

Over signaal gesproken: heb je al eens bekeken op welk kanaal jouw huidige netwerk uitzend? Ik gebruik WiFi Analyzer om te checken welke netwerken op welk kanaal uitzenden. Als de buurman ook op kanaal 9 zit, zou dat miss ook voor verstoring kunnen zorgen :)
Het gastnetwerk is net zo sterk als mijn normale netwerk. Dus zou hoj het netwerk niet moeten wijzigen.Openbare netwerken maakt hij geen verbinding mee.
Ik ben hier de enige in de buurt met een sterk signaal op mijn huidige kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
mike123 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Het gastnetwerk is net zo sterk als mijn normale netwerk. Dus zou hoj het netwerk niet moeten wijzigen.Openbare netwerken maakt hij geen verbinding mee.
Ik ben hier de enige in de buurt met een sterk signaal op mijn huidige kanaal.
En het gastennetwerk uit de gekoppelde netwerkenlijst gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dwazer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:15:
[...]

En het gastennetwerk uit de gekoppelde netwerkenlijst gooien?
Verbinding valt nog steeds weg. Ene keer vaker dan de andere keer. Krijg dan in beeld "verbonden met 12345" terwijl ik daar al een half uur mee was verbonden. En dat soms 3 of 4 keer in het uur.
En soms een paar uur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Iemand een idee waar je een extra oplaadkabel kan kopen voor een Samsung Tablet S2 9.7?
Kat heeft de kabel door gebeten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Eeuh, elke willekeurige (degelijke) micro usb kabel voldoet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-09 10:24
Bedankt.
Had niet eens door dat het om een micro usb ging. 8)7
Dacht dat het één of andere custom oplaad kabel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Qinshi schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:50:
Bedankt.
Had niet eens door dat het om een micro usb ging. 8)7
Dacht dat het één of andere custom oplaad kabel was.
Op zich heb je ene samsung kabel die geschikt is voor snelladen bij devices en adapters die dat ondersteunen, maar de Tab S2 heeft dat toch niet, dus maakt het weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Net de Nougat update binnengehaald :)
(Tab s2 9,7")

Blijkt toch enkele functies te missen in vergelijking met bvb de S7 :(

[ Voor 41% gewijzigd door Gray|IA op 06-04-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gray|IA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:01:
Net de Nougat update binnengehaald :)
(Tab s2 9,7")

Blijkt toch enkele functies te missen in vergelijking met bvb de S7 :(
1) Wanneer kreeg je hem aangeboden dan?
2) Wat mis je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Martinspire schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:02:
[...]

1) Wanneer kreeg je hem aangeboden dan?
2) Wat mis je zoal?
Manueel naar updates laten zoeken en ik mis vooral de blauwlicht filter. (kan toch niet zo moeilijk geweest zijn denk ik dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb de 9.7. Laatste tijd een flinke battery drain. Binnen 2 a 3 dagen helemaal leeg zonder gebruik.
Blijkt wifi 5 Ghz de oorzaak. Teruggezet naar 2.4 en nu weer 2% verlies per dag. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gray|IA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:17:
[...]

Manueel naar updates laten zoeken en ik mis vooral de blauwlicht filter. (kan toch niet zo moeilijk geweest zijn denk ik dan?)
Vreemd, hier niks beschikbaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36

Gray heeft waarschijnlijk de DBT versie [Duitsland].

[ Voor 61% gewijzigd door Meubelmaker op 08-04-2017 13:33 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meubelmaker schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:31:
Ah, dan wachten we het nog even af d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wat voor extra's gaat het eigenlijk voor de Tabs brengen? Dus behalve een wat nieuwe look?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Meubelmaker schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:31:

Yep, net opgemerkt.
Nochtans in Belgie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Volgens mij wordt de 7 / Nougat update voor de Tab S2 in Mei verwacht. Verwacht hier ook geen grote verschillen (was bij de S7 ook niet). Blauwlicht filter zou fijn zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:20
Die zit er niet in..Je hebt er trouwens wel een app voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Net opgemerkt dat de blauwlichtfilter er al min of meer inzat en 'leesmodus" noemt.
Het is alleen een statische instelling... en je kan ook de intensiteit niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan de uk versie wel instaleren . originele nougat is al uit. draait soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Het lijkt er inderdaad op dat alleen Italië en Duitsland op dit moment de update ontvangen voor de TabS2 --> Bron :)

Heb de update inmiddels wel op mijn SGS6 ontvangen en mag er graag mee werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Schimanski schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:36:
De S2 is snel genoeg voor alles wat je er nu mee wil gaan doen en het scherm is grandioos.
Wij hebben hier nu een 2e S2 gekocht versie 2016. Wat een verschil met de S2 versie 2015. Wel sneller maar het beeld is minder scherp en onnatuurlijk. Ikzelf kom van de Tab S af.

Had achteraf toch voor de S3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 19:04
Goededag, ik zit te twijfelen over de aanschaf van de S2. Wat voor mij belangrijk is dat het scherm buiten goed leesbaar moet zijn. Ter vergelijking: ik kom van een ipad mini 1 af en ik vind dat het scherm buiten in de zon goed leesbaar is.

Ik heb ook ervaring met een samsung tab A maar die is buiten niet goed leesbaar. Vandaar dat ik voor een duurder model wil gaan.

Maar voordat ik tot aanschaf over ga wil ik graag jullie ervaring weten met het buiten gebruik van de S2. Zijn webpages/youtube/twitch filmpjes goed zichtbaar op een zonnige dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat mij betreft wel. Het Amoled scherm heeft een belachelijk felle brightness. Die is gelukkig ook goed te dimmen ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLabs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 10:52
Iemand hier met een 2016 (T813) Tab S2 al Nougat ontvangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
ShadowCode schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:23:
Gisteren nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowCode schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:23:
2 weken geleden al. US Tab S2 met stock software. Update kwam gewoon in NL binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
M'n vriendin wil deze waarschijnlijk kopen, echter lees ik wat verhalen over het zeer langzaam opladen van de tablet? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vuurtjih schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:24:
M'n vriendin wil deze waarschijnlijk kopen, echter lees ik wat verhalen over het zeer langzaam opladen van de tablet? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Kost wel een paar uurtjes inderaad. Ik hang hem er meestal in de nacht even aan. Geen idee hoeveel tijd het precies is, maar volgens mij wel een uurtje of 4 tot 5. Hij gaat wel lekker lang mee dus vind het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
PilatuS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:28:
[...]

Kost wel een paar uurtjes inderaad. Ik hang hem er meestal in de nacht even aan. Geen idee hoeveel tijd het precies is, maar volgens mij wel een uurtje of 4 tot 5. Hij gaat wel lekker lang mee dus vind het geen probleem.
Oh, dat valt me nog mee opzich. 's nachts opladen is geen probleem :)
Eventueel een lader halen met meer ampère.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
vuurtjih schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:32:
[...]

Eventueel een lader halen met meer ampère.
Denk dat Samsung wel zo'n lader mee zou hebben geleverd als dat een goed plan was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Zojuist op mijn Samsung Tab S2 (T815) gecontroleerd op updates. Er wordt nu een update binnengehaald van 838,48MB wat de Nougat update betreft, eindelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
T810 nog niks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Komt T710 ook in aanmerking :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 08:48
Zijn er hier mensen die de Duitse stock 7.0 hebben geflashed met odin? Of wellicht de UK versie? Heb nu een debloated stock rom maar krijg netflix maar niet aan de praat, zelfs niet na een unroot. Gok dat netflix ook checkt op custom recovery.

Gaat om een t810 model btw

[ Voor 5% gewijzigd door jOnAt op 06-05-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Op de T713 heb ik ook nog niks. Zie wel dat ie er in andere landen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59
Martinspire schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 13:42:
Op de T715 heb ik ook nog niks. Zie wel dat ie er in andere landen is.
Heb gisteren de UK versie geïnstalleerd (op een T713) weliswaar met als doel om Lineage 14.1 te kunnen draaien. Ging probleemloos. Even mee gespeeld maar merk toch dat Lineage een stuk soepeler werkt en er strakker uitziet.

Met TWRP als recovery kan ik zonder problemen Netflix gebruiken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx1288
  • Laatst online: 11-07-2017
Jeetje heeft wel ffjes geduurd, maar eindelijk android nougat 7.0 vanmiddag met security software van 1 april geupdate op de galaxy tab s2 (T813), maar geen nightmode :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Lynx1288 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:22:
Jeetje heeft wel ffjes geduurd, maar eindelijk android nougat 7.0 vanmiddag met security software van 1 april geupdate op de galaxy tab s2 (T813), maar geen nightmode :(
Hier vandaag ook de 7.0 binnen gekregen op de S2 2016. Nightmode gebruik ik niet maar dat kan je toch ook achteraf installeren? Of is dat anders?
https://androidworld.nl/n...tmodus-android-70-nougat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:01
Ik heb ook de update ontvangen. Wel moeten installeren via Smart Switch (die gaf aan dat er een update was) vanwege root.
Werkt als een zonnetje! Wel moet ie de eerste keer als je een bestaande, andere gebruiker selecteert de 'update' voor dat account ook starten, waardoor de tablet even vast lijkt te lopen.
Ook jammer dat alle menu's nu wit zijn. Op zich geen probleem, maar met een amoled scherm wil je toch liever donkere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx1288
  • Laatst online: 11-07-2017
mike123 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:17:
[...]

Hier vandaag ook de 7.0 binnen gekregen op de S2 2016. Nightmode gebruik ik niet maar dat kan je toch ook achteraf installeren? Of is dat anders?
https://androidworld.nl/n...tmodus-android-70-nougat/
Thanks, dat is wat ik zoek en mis, alleen werkt het activeren niet op een android tablet, het werkt alleen op een android telefoon, wat in de buurt komt is de 'readmode' . Wat ik begrepen heb, is dat de nachtmodus bij android 7.1 standaard te vinden is in het quicksettings-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wel raar dat van de T713 alleen in de UK nog een release beschikbaar is, van de andere S2 toestellen zie je hem al verder dan daar verspreid worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
  • Laatst online: 22:44
Vandaag op de T710 (S2 8.0) de 7.0 update ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@vriesman876

Thx, komt nu hier ook binnen! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:21
Hier nog niks, (T810, 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
Verwachten jullie eigenlijk dat de 8-inch-versie een kleine hardware-update krijgt binnenkort!?

Dus net zoals van de 2015- naar de 2016-versie. Zou hiet geheel onlogisch zijn imho. Binnenkort komt ook de Qualcomm 660 uit namelijk... Of zouden ze twee jaar lang de tablet met dezelfde SOC durven te verkopen!?

[ Voor 37% gewijzigd door STFU op 13-05-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:53
Vanwege een foutieve update, zit mijn T713 in een loop met, of het odin download scherm, of een scherm met de volgende mededeling, An error has occured while updating the device software. Use the emergency recovery function in the smart switch pc software.

Maar ik krijg met geen mogelijkheid de Smart Switch software geïnstalleerd in Windows 10, als ik hem wil instaleren krijg ik de volgende mededeling,

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.
Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek. Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace voor meer informatie.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, of een tutorial om e.e.a. opnieuw te instaleren met een goede rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Terrier529 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:02:
Vanwege een foutieve update, zit mijn T713 in een loop met, of het odin download scherm, of een scherm met de volgende mededeling, An error has occured while updating the device software. Use the emergency recovery function in the smart switch pc software.

Maar ik krijg met geen mogelijkheid de Smart Switch software geïnstalleerd in Windows 10, als ik hem wil instaleren krijg ik de volgende mededeling,

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.
Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek. Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrace voor meer informatie.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen, of een tutorial om e.e.a. opnieuw te instaleren met een goede rom.
Download Microsoft Visual C++ 2008 Feature Pack Redistributable Package (x86)
http://www.microsoft.com/...ad-4000-abfe-64628a267ef0

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:53
Thanks, dat was de juiste tip.

Even geïnstalleerd, smart switch opgestart, en na 10 minuten weer een werkende tablet.

Wacht nu wel even op de originele nougat update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

Reley

Zoom Zoom

PHN voor de SM-T710 is uit...
Helaas heb ik de XEO...
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-T710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben overigens wel blij met de update (T710). Alles lijkt wat soepeler en oogt strakker en moderner. 

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:06
De t810 heeft de update ook ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Hier ook een t810. Nu aan het installeren. Ongeveer 770 mb is de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Gisteravond ook OTA binnengehaald, update proces inclusief het updaten van 172 apps verliep soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
Hm, hier (T810 PHN) nog niks.... kan ik het op één of andere wijze 'triggeren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
marcelmg2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:54:
Hm, hier (T810 PHN) nog niks.... kan ik het op één of andere wijze 'triggeren'?
Je kan handmatig zoeken naar updates. Dit is helemaal onderaan bij de settings. Heb dit gisteren ook gedaan omdat ie bij mij nog niet binnen gekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:04:

Je kan handmatig zoeken naar updates. Dit is helemaal onderaan bij de settings. Heb dit gisteren ook gedaan omdat ie bij mij nog niet binnen gekomen was.
Bedankt, ik had wat duidelijker moeten zijn,: Kan ik het ook triggeren op een andere wijze dan via het (handmatig) zoeken naar updates? Want daar geeft hij aan dat ik al over de laatste versie beschik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
marcelmg2 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Bedankt, ik had wat duidelijker moeten zijn,: Kan ik het ook triggeren op een andere wijze dan via het (handmatig) zoeken naar updates? Want daar geeft hij aan dat ik al over de laatste versie beschik.
Zou dan gewoon even wachten. Of je moet de firmware los gaan downloaden en installeren. Hij zal vanzelf de komende dagen wel beschikbaar komen. Bij mij was het ook pas gisteren terwijl ik de afgelopen dagen al meerdere keren handmatig naar updates heb gezocht en andere mensen het al wel binnen hadden.

Ik schat dat het niet meer dan 1 week zal kosten tot ie beschikbaar is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
En de PHN voor de SM-T810 is nu ook te downloaden om zelf te flashen indien je (net als ik) niet op de OTA wil wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door marcelmg2 op 20-05-2017 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

Pinobigbird

doesn't share food!

Zojuist heb ik voor de SM-T810 de PHN gedownload via Updato (Tab S2 Nougat (Android 7.0) PHN (Nederland) of directe download link). Ik had eerder m'n Tab S2 al geroot door TWRP te flashen (XDA-forum), waardoor OTA niet zou werken.

Met FlashFire (Play Store) is het echter wel mogelijk en echt heel simpel met de standaard instellingen onder "Flash firmware package". Daarna nogmaals TWRP flashen via Odin, SuperSU (XDA-forum) installeren, en alles werkt met behoud van data!

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren de Nougat update binnen gekregen (OTA, 8"). Ik denk dat ik 'm ff goed moet rebooten, want vanochtend toen ik m'n tablet gebruikte ('s nachts laten updaten) was de response niet echt denderend en crashten er een aantal apps.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:20
Hier als een speer, alleen een weer app laat langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Op T713 nog steeds niets -O-

Hij is ook nog niet verder verspreid dus denk dat er serieus wat mis mee was. Heb daardoor ook niet echt zin om hem er al op te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mss een stomme vraag, maar ik mis het blauw licht filter in de update? Ik dacht dat ieder android 7.0 een blauw licht filter functie kreeg?

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste