Dat is toch die leesmodus in het bovenste uittrekmenu?-tom-562 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:49:
Mss een stomme vraag, maar ik mis het blauw licht filter in de update? Ik dacht dat ieder android 7.0 een blauw licht filter functie kreeg?
Bij mij druppelt de update naar 7.0 voor de T713 nu binnen!Martinspire schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:44:
Op T713 nog steeds niets
Hij is ook nog niet verder verspreid dus denk dat er serieus wat mis mee was. Heb daardoor ook niet echt zin om hem er al op te flashen.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Hier is de update afgelopen vrijdag binnen gekomen
Verwijderd
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de tab s2 maar de wifi is niet stabiel. Knalt er regelmatig uit. Kan het wel weer makelijk inschakelen. Mijn ap is asus rtn66u en werkte goed met mobiels en laptops. Ik heb mijn lg g5 als wifi hotspot geprobeerd maar de tab s 2 verliest daar ook de wifi van en moet het weer reconnecten.
De ene keer gebeurd het naar 5 min. De andere keer naar een uur dus het is verschillend wanneer de wifi disconnects.
Tab s2 draait op de laatste software android nougat.
Wie heeft een goede tip voor mij dat de tabs2 een stabiele wifi heeft??
Anders ga ik de tab s2 retour brengen en daar heb ik eigenlijk weinig zin in.
De ene keer gebeurd het naar 5 min. De andere keer naar een uur dus het is verschillend wanneer de wifi disconnects.
Tab s2 draait op de laatste software android nougat.
Heb je eens gekeken welke WiFi kanalen er nog meer in de buurt uitzenden? En dan voornamelijk op dezelfde frequentie?Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:21:
[verhaal]
Verwijderd
Ja had ik gekeken en ik zat op de vrije kanaal (2.4) en op de 5ghz ben ik de enige. Ik word dus op de 2.4 en de 5ghz disconnected. Ik heb ook geprobeerd op op vliegtuig stand ( op internet gelezen) te zetten en dan wifi aan te doen maar ook dat hielp niet.
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een 8inch tablet.
Nu is de Samsung Galaxy S2 8inch (2016) een prachtig apparaat.
Alleen als ik kijk in de Pricewatch is de 8inch alweer een jaar oud (Verkrijgbaar sinds: 28 mei 2016).
Zit er binnenkort een nieuw model aan te komen?
Ik zou het zonde vinden om nu (een hoop) geld neer te tellen voor een 2016 model als een 2017 model er binnenkort aan zit te komen...
Alleen als ik kijk in de Pricewatch is de 8inch alweer een jaar oud (Verkrijgbaar sinds: 28 mei 2016).
Ik zou het zonde vinden om nu (een hoop) geld neer te tellen voor een 2016 model als een 2017 model er binnenkort aan zit te komen...
Er is al een Tab S3, maar daarvan is volgens mij geen 8 inch versie.Marcel_EA schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:08:
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een 8inch tablet.
@Palomar
Klopt idd die had ik gezien. Vandaar eigenlijk dat ik twijfel om de 2016 versie van de 8inch te kopen.
Klopt idd die had ik gezien. Vandaar eigenlijk dat ik twijfel om de 2016 versie van de 8inch te kopen.
Wij hebben de update gedraaid, maar plotseling is het beginsherm en het vergrendelscherm compleet ontdaan van apps. Weet iemand misschien hoe dit komt? Ik kan nog wel in de instellingen maar ik heb niet zo'n zin in een fabrieksherstel..
De Tab S2 is snel zat, ik verwacht niet dat ik de aankomende 2 jaar het ding ga inwisselen voor iets nieuws (ik heb 'm al ruim een jaar). De Tab S3 is nauwelijks (merkbaar) sneller, wel een héél stuk duurderMarcel_EA schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:10:
@Palomar
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Ik heb de update naar nougat net binnen gekregen voor een T713 model (S2 8" 2016).
Heb deze in maart aangeschaft en komende van een iPad 3 is een wereld van verschil. Alles is zo snel en strak. Misschien als enig minpuntje is de trage usb2 verbinding. Af en toe moet ik ook even de wifi uit en terug inschakelen na lange sleep stand. Hopelijk is dit na de update verbeterd.
Heb deze in maart aangeschaft en komende van een iPad 3 is een wereld van verschil. Alles is zo snel en strak. Misschien als enig minpuntje is de trage usb2 verbinding. Af en toe moet ik ook even de wifi uit en terug inschakelen na lange sleep stand. Hopelijk is dit na de update verbeterd.
Op xda zag ik een soortgelijk probleem met de volgende mogelijke oplossing die vele anderen heeft geholpen:Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:16:
Ja had ik gekeken en ik zat op de vrije kanaal (2.4) en op de 5ghz ben ik de enige. Ik word dus op de 2.4 en de 5ghz disconnected. Ik heb ook geprobeerd op op vliegtuig stand ( op internet gelezen) te zetten en dan wifi aan te doen maar ook dat hielp niet.
Bron:https://forum.xda-develop...ropping-randomly-t3414419It happen randomly from 3-4 times per hour to one time in 2 hours. I foud it only occurs on 2.4ghz network connected in N. It happen to me on 3 differents routers, DIR-868L REV B 2.04, DIR-868L Advanded Tomato, DIR-628, and Asus RT-AC68U stock with latest firmware. If i configure the 2.4ghz band to G only, no issue, also, the 5ghz band got no issues at all. Hope this help your issues while waiting for a fix from Samsung.
Dat laatste wordt mogelijk veroorzaakt door de 'verbeterde' doze functie.Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:49:
Ik heb de update naar nougat net binnen gekregen voor een T713 model (S2 8" 2016).
Ik heb bij de Wifi instellingen bij advanced de 'Keep WiFi on during sleep' doorm op always staan
Verwijderd
Die had ik helaas al aangevinkt sinds aanschaf en staat nog steeds aan. De meeste van m'n wifi problemen raakten opgelost door "Nearby device scanning" uit te schakelen.Dat laatste wordt mogelijk veroorzaakt door de 'verbeterde' doze functie.
Ik heb bij de Wifi instellingen bij advanced de 'Keep WiFi on during sleep' doorm op always staan
Verwijderd
Thanks crashtestdummy, ik ga dat morgen uit proberen. Hopen dat samsung het gaat oplossen. Ik vind de tab s3 te duur dus dat is geen optie
Niet helemaal. Op mijn s7 edge gaat dat filter vanzelf aan en uit, afhankelijk van zonsopkomst en -ondergang. Waarom pp de tab s2 na de update niet?Palomar schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Dat is toch die leesmodus in het bovenste uittrekmenu?
Iemand trouwens een idee of je dat keyboard wat bij de Tab S2 hoort ook bij andere apparatuur kunt gebruiken?
In principe is dit gewoon een bluetooth keyboard toch?
Ik had gisteren namelijk het idee deze eens aan mn nieuwe samsung tv (ks7500) te koppelen.
Had het keyboard in pair mode gezet, maar de tv kon hem niet vinden.
In principe is dit gewoon een bluetooth keyboard toch?
Ik had gisteren namelijk het idee deze eens aan mn nieuwe samsung tv (ks7500) te koppelen.
Had het keyboard in pair mode gezet, maar de tv kon hem niet vinden.
Verwijderd
Ik heb gisteren de tablet herstelt naar fabrieks instellingen en het automatische verbinden uitgezet en tot op heden is er geen disconnects meer geweest. Met asus heb ik nog niks gedaan.
Even een copy paste van mijzelf uit het S6 forum:
We gaan over een paar maanden verhuizen naar zweden. Ik zou graag mijn telefoon (S6) of mijn Tab S2 willen koppelen aan de tv om de ziggo app te gebruiken voor wat nederlandse programmas.
Nu zie ik wel kabels (HDMI etc) in online winkels staan maar dat schijnt dus voor de S6 niet te werken.
Alles willen ze draadloos maar als ik de VPN aanzet kan ik geen contact maken ander zou ik de Chromecast wel gebruiken.
Iemand misschien een oplossing. Anders wordt het alleen kijken op de tablet
We gaan over een paar maanden verhuizen naar zweden. Ik zou graag mijn telefoon (S6) of mijn Tab S2 willen koppelen aan de tv om de ziggo app te gebruiken voor wat nederlandse programmas.
Nu zie ik wel kabels (HDMI etc) in online winkels staan maar dat schijnt dus voor de S6 niet te werken.
Alles willen ze draadloos maar als ik de VPN aanzet kan ik geen contact maken ander zou ik de Chromecast wel gebruiken.
Ik neem aan dat je een VPN client op je tablet hebt draaien?Schimanski schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:50:
Even een copy paste van mijzelf uit het S6 forum:
Je zou ook een router kunnen nemen met de mogelijkheid een VPN te draaien. Dan zitten zowel je tablet als Chromecast achter de VPN en zou je op die wijze NPO/Ziggo kunnen gebruiken in het buitenland. Op je tablet en telefoon hoef je dan geen VPN software te draaien.
(Als je een redelijk bekende router hebt zonder mogelijkheid tot VPN zou je zelfs kunnen onderzoeken of je via 3rd party firmware toch VPN op je router kan realiseren. OpenWrt/Merlin etc)
Yippie kayak, other buckets!
Thnx, ik ga dat zeker proberen. Hier in Nederland heb ik geen router maar in Zweden ga ik daar wel gebruik van maken.jmk schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:54:
[...]
Ik neem aan dat je een VPN client op je tablet hebt draaien?
Je zou ook een router kunnen nemen met de mogelijkheid een VPN te draaien. Dan zitten zowel je tablet als Chromecast achter de VPN en zou je op die wijze NPO/Ziggo kunnen gebruiken in het buitenland. Op je tablet en telefoon hoef je dan geen VPN software te draaien.
(Als je een redelijk bekende router hebt zonder mogelijkheid tot VPN zou je zelfs kunnen onderzoeken of je via 3rd party firmware toch VPN op je router kan realiseren. OpenWrt/Merlin etc)
De ExpressVPN die we gebruiken heeft ook software voor routers zag ik.
Welke rom draaien jullie op de Tab 2? Stock of custom?
Ben zeer benieuwd hoe de support is voor custom roms, zijn er genoeg te vinden?
Is de Tab 2 geroot?
Ben zeer benieuwd hoe de support is voor custom roms, zijn er genoeg te vinden?
Is de Tab 2 geroot?
Stock ROM, ik zie niet in waarom ik zou gaat kloten met custom ROM's, alles draait smooth en soepel 
En sinds de Nougat update heb ik het idee dat mijn accu een stuk langer mee gaat
En sinds de Nougat update heb ik het idee dat mijn accu een stuk langer mee gaat
[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 07-06-2017 10:48 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik heb de Samsung Tab 2 zelf nog niet. Ben wel van plan om hem aan te schaffen dus wil mijn opties (custom rom, root) graag open houden. 
Maar stock draait dus soepel genoeg?!
En qua schil van Samsung, daar lees ik verschillende dingen over. Blije mensen maar ook minder blije.
Maar stock draait dus soepel genoeg?!
En qua schil van Samsung, daar lees ik verschillende dingen over. Blije mensen maar ook minder blije.
idd, hier ook stock rom. Werkt prima en is mij snel en clean genoeg (sommige mensen vinden dat samsung teveel aan de interface heeft gesleuteld).
Ooit eens op mijn vorige samsung S3 telefoon een custom rom gedraaid, maar liep toen toch tegen wat vervelende bugjes aan die te wijten zijn aan het feit dat je een generieke rom installeert, terwijl samsung juist alles geoptimaliseerd heeft voor het betreffende apparaat (bijv. camera crashte vaak, telefoneren via bluetooth in de auto was soms onverstaanbaar etc.).
Ooit eens op mijn vorige samsung S3 telefoon een custom rom gedraaid, maar liep toen toch tegen wat vervelende bugjes aan die te wijten zijn aan het feit dat je een generieke rom installeert, terwijl samsung juist alles geoptimaliseerd heeft voor het betreffende apparaat (bijv. camera crashte vaak, telefoneren via bluetooth in de auto was soms onverstaanbaar etc.).
Idd, heb in het verleden wel eens custom ROMs gedraaid (op een Galaxy S2 en een HTC One), maar uiteindelijk altijd weer terug naar stock. Omdat er toch altijd wel bugs waren, de boel spontaan crashte of functies die niet werkten.
Vaak bu'j te bang!
Palthe
Ook stock hier.
Ik ga soms over op custom wanneer er een nieuwe Android is welke niet meer uit komt op het device.
Vaak experimenteer ik wel met een custom rom, maar kom toch altijd weer terug bij de stock. Dit omdat met name de batterij langer mee gaat op stock roms (naar mijn idee/ervaring).
De stock van de Tab S2 heeft overigens weinig bloatware en draait lekker op Nougat. Moet zeggen dat Samsung dit steeds beter voor elkaar heeft.
Ik ga soms over op custom wanneer er een nieuwe Android is welke niet meer uit komt op het device.
Vaak experimenteer ik wel met een custom rom, maar kom toch altijd weer terug bij de stock. Dit omdat met name de batterij langer mee gaat op stock roms (naar mijn idee/ervaring).
De stock van de Tab S2 heeft overigens weinig bloatware en draait lekker op Nougat. Moet zeggen dat Samsung dit steeds beter voor elkaar heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Palthe op 12-06-2017 17:41 ]
Ben hier ook wel klaar met custom ROM's. Te vaak gezeur gehad en iedere keer weer opnieuw moeten flashen met updates had ik ook geen zin meer in. Voor wat ik er mee doe vind ik het wel prima zo.
Inmiddels heb ik van de week de Tab S2 (T713) gekocht en jullie advies opgevolgd.
Ik draai hem gewoon lekker stock. Wel heb ik TWRP (custom recovery) geïnstalleerd en heb ik SuperSU (root) erop gezet. Deze tutorial heb ik daarvoor gebruikt: link
Daarna met Titanium Backup de bloatware die erop stond (was idd niet heel veel) eraf gehaald.
Ik draai hem gewoon lekker stock. Wel heb ik TWRP (custom recovery) geïnstalleerd en heb ik SuperSU (root) erop gezet. Deze tutorial heb ik daarvoor gebruikt: link
Daarna met Titanium Backup de bloatware die erop stond (was idd niet heel veel) eraf gehaald.
Ik (of eigenlijk mijn ouders) heb er nu ook 1 en wel de 2015. Ik vraag me af of deze 2015-versie net zo lang update zal blijven krijgen als de 2016-versie.
Je zou zeggen van niet. Aan de andere kant verschillen ze ook nauwelijks. Behalve de cpu is iets nieuwer en officieel van Qualcom bij de 2016-versie.
Je zou zeggen van niet. Aan de andere kant verschillen ze ook nauwelijks. Behalve de cpu is iets nieuwer en officieel van Qualcom bij de 2016-versie.
Welke apps hebben jij (en anderen hier) verwijderd eigenlijk!? Het punt is dat Samsungsapp eventueel taken uitvoeren die weer nodig zijn voor andere apps.Marcel_EA schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:56:
Inmiddels heb ik van de week de Tab S2 (T713) gekocht en jullie advies opgevolgd.
Heb ik me nooit in verdiepd. Ik heb altijd een Nexus-apparaat gehad en alle shit van Google gewoon laten staan.
@STFU
Ik heb idd Samsung apps verwijderd, CNN, Office, diverse (voor geinstalleerde) Google apps die ik niet gebruik.
Dat was het wel een beetje.
CNN staat overigens standaard niet op de NL firmware.
(Ik heb de US rom/firmware draaien ivm mijn wifi netwerk.
De NL rom kon namelijk geen UNII-3 kanalen vinden en mijn netwerk was dus niet bereikbaar op 5GHz, aangezien ik UNII-3 kanalen draai.
De US rom heeft wel de mogelijkheid hiertoe).
Ik heb idd Samsung apps verwijderd, CNN, Office, diverse (voor geinstalleerde) Google apps die ik niet gebruik.
Dat was het wel een beetje.
CNN staat overigens standaard niet op de NL firmware.
(Ik heb de US rom/firmware draaien ivm mijn wifi netwerk.
De NL rom kon namelijk geen UNII-3 kanalen vinden en mijn netwerk was dus niet bereikbaar op 5GHz, aangezien ik UNII-3 kanalen draai.
De US rom heeft wel de mogelijkheid hiertoe).

[ Voor 4% gewijzigd door WRT54G op 22-06-2017 16:52 ]
Ik heb sinds de Android 7 update al 2 keer gehad dat de batterij opeens helemaal leeg was en de tablet ook niet meer aan wilde. En dat terwijl ik de tablet de dag ervoor heb weggelegd met >80% batterij.
Hebben meer mensen dit? Kan in de battery monitor niet meer achterhalen of het door een app komt of dat het een andere oorzaak heeft. Zou natuurlijk een factory reset kunnen proberen en alles opnieuw installeren, maar dat heeft niet direct mijn voorkeur...
Hebben meer mensen dit? Kan in de battery monitor niet meer achterhalen of het door een app komt of dat het een andere oorzaak heeft. Zou natuurlijk een factory reset kunnen proberen en alles opnieuw installeren, maar dat heeft niet direct mijn voorkeur...
Nee. Juist met android 7 gaat mijn batterij veel langer mee.Palomar schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:31:
Ik heb sinds de Android 7 update al 2 keer gehad dat de batterij opeens helemaal leeg was en de tablet ook niet meer aan wilde. En dat terwijl ik de tablet de dag ervoor heb weggelegd met >80% batterij.
Probeer eens 3c battery monitor
Vanmorgen gaf mijn tablet aan dat de update geïnstalleerd kon worden. Iemand enig idee wat er geïnstalleerd is?
Ik kan het nergens terugvinden. Was wel een update voor 7.0.
De 7.0 versie ggad ik al een tijdje.
Ik kan het nergens terugvinden. Was wel een update voor 7.0.
De 7.0 versie ggad ik al een tijdje.
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Dank je.blavlaa schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:19:
Ik heb de update ook gehad.
https://ibb.co/cMsp0Q
Nu maar eens op zoek naar oa de "new features".
Ik heb 'm ook gekregen op m'n T815, maar met maar 1 MB groot kan er niet veel veranderd zijn
Nog niks gemerkt in ieder geval
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Komt weer een cashbackactie van samsung aan. 349 euro is dan leuk
Waar kan ik zien dat die cashback actie er aan komt en vanaf wanneer?
Bij Wehkamp weljelmerc schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:12:
Of hier: https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/DTQ6A68FXHL6R/jelmerc schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:12:
Koop tussen 7 augustus 2017 en 3 september 2017 een Galaxy Tab S2 9.7 bij Mediamarkt, BCC, Coolblue, Bol.com of Wehkamp en ontvang €50 retour.
Vul het online aanmeldformulier in, upload de aankoopbon en een foto van de streepjescode met EAN code en serienummer (Wi-Fi model) of IMEI-nummer (LTE model) van de verpakking uiterlijk 18 september 2017. Zie actievoorwaarden voor meer details.
Bekijk de uitleg over het registratieproces en/of de veelgestelde vragen hier.
Kom je er niet uit? Geen probleem, ons Messenger team helpt je graag verder.
DEELNEMEN
Zojuist een S2 aangeschaft, erg content mee. Alleen viel me een dingetje op: zodra het scherm dimt na enkele seconden inactiviteit, gaat het niet vloeiend zachter maar meer schokkerig. Is dat normaal voor deze tablet? Onze Galaxy Tab A doet dat niet..
Verder niet heel erg storend, maar meer een vraagje. Verder is deze S2 bloedsnel. Momenteel Android 7 installeren, misschien hapert ie dan ook niet meer
Update verhielp het probleem.
Verder niet heel erg storend, maar meer een vraagje. Verder is deze S2 bloedsnel. Momenteel Android 7 installeren, misschien hapert ie dan ook niet meer
Update verhielp het probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 02-09-2017 19:36 ]
Bevalt de Tab S2 nog bij veel?
Uit het verleden had ik nog een oude nexus 10, maar die gebruik ik niet meer. Ben toch weer op zoek naar tablet, maar de S3 is € 300 duurder dan de 2016 S2. Ik heb geen zin om een S3 te halen, maar voldoet een S2 eigenlijk nog wel? Waar het gaat om simpel browsen, mailen, foto's en netflix lijkt me het zeker wel, of ga ik snel iets missen in ondersteuning / updates?
Uit het verleden had ik nog een oude nexus 10, maar die gebruik ik niet meer. Ben toch weer op zoek naar tablet, maar de S3 is € 300 duurder dan de 2016 S2. Ik heb geen zin om een S3 te halen, maar voldoet een S2 eigenlijk nog wel? Waar het gaat om simpel browsen, mailen, foto's en netflix lijkt me het zeker wel, of ga ik snel iets missen in ondersteuning / updates?
Ja hoor, super fijne tablet, gebruik hem nog dagelijks met veel plezier (en dan heb ik volgens mij nog het 2015 model, weet het niet zeker)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Hier ook een Tab S2 gebruikers. gekocht toen deze net uitgekomen is. Bevalt nog altijd prima. Scherm is mooi, gaat (relatief gezien) lang mee op een accu lading. Heb nog nergens vertragingen opgemerkt en kan dus nog prima meekomen. Alleen jammer dat updates zijn gestopt. Het Android beveiligingsniveau is van April 2017. Verwacht niet dat hier nog updates voor gaan komen, hoe jammer dat ook is.
Verwijderd
Ik gebruik mijn 2015 model nog steeds bijna dagelijks lekker op de bank. Werk nog steeds prima voor het kijken van Netflix, Social media, internet etc.
Ik heb een S2 begin dit jaar gekocht en bevalt nog steeds.
Vandaag nog even handmatig gekeken of er een update was, automatisch staat uit, en er was een update van 360 MB. T813XXU2BQI1/T813PHN2BQI1
Niv. Android Beveiligingspatch is van 1 augustus 2017.
Vandaag nog even handmatig gekeken of er een update was, automatisch staat uit, en er was een update van 360 MB. T813XXU2BQI1/T813PHN2BQI1
Niv. Android Beveiligingspatch is van 1 augustus 2017.
[ Voor 7% gewijzigd door mike123 op 29-09-2017 23:34 ]
Verwijderd
Hij is op dit moment € 328 bij de mediamarkt. Een betere aanbieding ga je niet zo snel vinden.
Ik krijg ineens een update binnen van +/- 300 MB op mijn Tab S2 met Snapdragon SoC,
Ben benieuwd....
Ben benieuwd....
hier is hij ook binnen.
https://ibb.co/cFUQFm
https://ibb.co/cFUQFm
[ Voor 37% gewijzigd door blavlaa op 22-10-2017 19:13 ]
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2
Wat is het buildnummer van de update van de SM-T810?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Is waarschijnlijk deze update. https://www.galaxyclub.nl...galaxy-tab-s2-ve-sm-t813/
Is wel voor de 813
Is wel voor de 813
[ Voor 16% gewijzigd door mike123 op 23-10-2017 00:24 ]
Ik gebruik em nog steeds dagelijks! Vind het echt een uitkomst voor de lichtere taken zoals beetje interpretten, Netflix streamen, YT, hier en daar een game...mithras schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:41:
Bevalt de Tab S2 nog bij veel?
Hier ook nog altijd een tevreden gebruiker van de T815 (S2 met simkaart slot). Recent ook bijgewerkt naar Android beveiligingsniveau van Augustus. Zal denk ik de laatste update zijn voor dit model?
blijft fijn, snelheid is prima en beeld is nog altijd erg fraai/scherp
blijft fijn, snelheid is prima en beeld is nog altijd erg fraai/scherp
Kan iemand mij vertellen wat de update policy is voor de Tab S2 8" WiFi? Ik kom er op de website van Samsung over de monthly/quarterly updates niet uit. Ook kan ik niet vinden hoe lang dit model nog updates krijgt, aangezien het medio vorig jaar is gelanceerd: nog 1 jaar, of nog 2? Krijgt ie ook Oreo? Etc.
Wij willen mijn schoonmoeder een nieuwe kleine tablet cadeau doen, liefst een met up-to-date OS en regelmatige security updates. Een model dat nog flink wat jaartjes mee kan ook qua hardware. En hij moet lekker licht zijn, vandaar dat ik naar de Samsung kijk.
Nu is de spoeling erg dun. Veel goedkope modellen hebben nog Android 6 of zelfs 5! Ik maak me geen illusies over updates daar...
Lenovo heeft recent een model uitgebracht met 7.1.1, maar ik weet niet hoe zij zijn met updates.
Alvast bedankt!
Wij willen mijn schoonmoeder een nieuwe kleine tablet cadeau doen, liefst een met up-to-date OS en regelmatige security updates. Een model dat nog flink wat jaartjes mee kan ook qua hardware. En hij moet lekker licht zijn, vandaar dat ik naar de Samsung kijk.
Nu is de spoeling erg dun. Veel goedkope modellen hebben nog Android 6 of zelfs 5! Ik maak me geen illusies over updates daar...
Lenovo heeft recent een model uitgebracht met 7.1.1, maar ik weet niet hoe zij zijn met updates.
Alvast bedankt!
Als je flink wat jaartjes updates wilt hebben kan je waarschijnlijk nooit iets kopen. Volgens mij is het zo dat de updates meestal 2 jaar aanhouden en dan zijn er alweer 1 of 2 modellen gelanceerd en zit je weer met een oud model.
Ik heb ook getwijfeld om de S2 9,7" te kopen omdat de 3 er aan kwam maar die was voor mijn dingen die ik op een tablet doe veel te duur.
Ik kan fatsoenlijk oa intermetten, beetje spelletjes spelen, en telebankieren. Voor de rest heb ik nog een "echte" computer (zo'n kast onder je buro en zo'n beeldscherm op je buro).
Maar ik heb zeker nog geen nieuwe tablet nodig. Voldoet nog steeds prima.
Ik heb ook getwijfeld om de S2 9,7" te kopen omdat de 3 er aan kwam maar die was voor mijn dingen die ik op een tablet doe veel te duur.
Ik kan fatsoenlijk oa intermetten, beetje spelletjes spelen, en telebankieren. Voor de rest heb ik nog een "echte" computer (zo'n kast onder je buro en zo'n beeldscherm op je buro).
Maar ik heb zeker nog geen nieuwe tablet nodig. Voldoet nog steeds prima.
Ik heb mijn S2 9,7" al sinds begin 2016 en bevalt nog steeds erg goed. Bij een tablet (of telefoon) gaat bij mij vaak de lol eraf als het allemaal veel te lang duurt om apps te starten/draaien. Hiervoor had ik een goedkopere 8" Samsung tablet. Het starten van Chrome duurde 5 seconden ofzo en met laden van pagina's had ie het merkbaar zwaar. Ik gebruikte die tablet op een gegeven moment dus niet meer. Had die gekocht omdat ik een tablet niet zo vaak gebruik, maar dat was toch een beetje goedkoop is duurkoop, omdat ik hem uiteindelijk bijna helemaal niet gebruikte vanwege de traagheid.
De S2 is wat dat betreft echt een verademing. Nog steeds supersnel en erg mooi beeld/goede bouwkwaliteit. De reden dat ik destijds voor deze Samsung S2 heb gekozen was toch wel voornamelijk de snelheid, maar ook dat het een Samsung is, waardoor je veel accessoires hebt en er iig iets van een updatebeleid is (met klaagt wel eens over Samsung, maar bij veel andere merken is het nog veel slechter).
De S2 is wat dat betreft echt een verademing. Nog steeds supersnel en erg mooi beeld/goede bouwkwaliteit. De reden dat ik destijds voor deze Samsung S2 heb gekozen was toch wel voornamelijk de snelheid, maar ook dat het een Samsung is, waardoor je veel accessoires hebt en er iig iets van een updatebeleid is (met klaagt wel eens over Samsung, maar bij veel andere merken is het nog veel slechter).
Ik gebruik mijn S2 uit 2015 ook nog met veel plezier.
Ik gebruik hem met Bluetooth toetsenbord EN met een Bluetooth muis. De muis werkt erg intuïtief, rechter muis knop is back, middelmuis knop is switch app. In combinatie met RDP en een Windows computer in mijn thuisnetwerk is het praktisch een mini Windows laptop. Hierdoor kan ik behoorlijk productief zijn, ook vind ik het dan prettiger om te browsen als ik dingen moet uitzoeken.
Voor de rest is het ook een heerlijk media device. Het beeld tijdens streamen van video's is nog steeds net zo mooi als in het begin. (september 2015)
Het updaten van apps gaat lekker snel op de achtergrond zonder dat de voorgrond app het erg zwaar heeft. Beste tablet die ik ooit heb gekocht!
Ik gebruik hem met Bluetooth toetsenbord EN met een Bluetooth muis. De muis werkt erg intuïtief, rechter muis knop is back, middelmuis knop is switch app. In combinatie met RDP en een Windows computer in mijn thuisnetwerk is het praktisch een mini Windows laptop. Hierdoor kan ik behoorlijk productief zijn, ook vind ik het dan prettiger om te browsen als ik dingen moet uitzoeken.
Voor de rest is het ook een heerlijk media device. Het beeld tijdens streamen van video's is nog steeds net zo mooi als in het begin. (september 2015)
Het updaten van apps gaat lekker snel op de achtergrond zonder dat de voorgrond app het erg zwaar heeft. Beste tablet die ik ooit heb gekocht!
Is iemand ook iets bekend over een mogelijke opvolger van de 8" versie van de S2 voor 2018?
Ik ben van de originele 7" Tab uit 2010 naar een 6" smartphone gegaan maar ik mis mijn Tabje vreselijk en ben nu toch weer op zoek naar een liefst 8" tablet met Android 7, maar tot mijn verbazing lijkt dit 2 jaar oude toestel nog steeds de beste koop anno 2017 als ik de reviews er op na sla.
Is de markt voor deze apparaten niet groot genoeg misschien? Ik dacht dat ze zo'n beetje ieder jaar met een nieuw model kwamen maar het lijkt erg stil geworden op de (kleine) tablet markt.
Ik ben van de originele 7" Tab uit 2010 naar een 6" smartphone gegaan maar ik mis mijn Tabje vreselijk en ben nu toch weer op zoek naar een liefst 8" tablet met Android 7, maar tot mijn verbazing lijkt dit 2 jaar oude toestel nog steeds de beste koop anno 2017 als ik de reviews er op na sla.
Is de markt voor deze apparaten niet groot genoeg misschien? Ik dacht dat ze zo'n beetje ieder jaar met een nieuw model kwamen maar het lijkt erg stil geworden op de (kleine) tablet markt.
De Tab modellen worden niet elk jaar vernieuwd, is ook in het verleden niet zo geweest.
De Tab S4 zal waarschijnlijk dan ook in 2018 pas komen. Aangezien er weinig tot niets bekend is zal het denk ik wel ergens 2e helft van 2018 worden.
De Tab S4 zal waarschijnlijk dan ook in 2018 pas komen. Aangezien er weinig tot niets bekend is zal het denk ik wel ergens 2e helft van 2018 worden.
Sowieso zijn tablets niet meer zo populair, dus het is altijd maar de vraag wat er nog komt. Zou niet op een opvolger gaan wachten iig...
Ik denk dat er dit komend jaar nog wel een nieuw model komt met de dan huidige hardware. Sure het gaat niet zo heel hard qua tablets, maar volgens mij is het voldoende om er 1 aan te schaffen. De markt is echter wel verzadigd en men geeft niet zoveel af op een tablet als op een smartphone. Die laatste zit vaak bij je abonnement en gaat vaker stuk. De meeste mensen hebben wel een tablet thuis en daar hoef je niet elk jaar een nieuwe van. Toch moet ie wel een beetje bij blijven, waardoor je er nog wel nieuwe devices bij ziet komen.
De prijs zal echter veel hoger liggen dan dit model en je hebt er echt geen slechte tablet aan. Gewoon doen bij een mooie actie.
De prijs zal echter veel hoger liggen dan dit model en je hebt er echt geen slechte tablet aan. Gewoon doen bij een mooie actie.
Thanks for the input heren.
Ik denk dat ik deze maar gewoon ga kopen dan. Van de S3 kwam alleen nog maar een 10" versie uit dus het is sowieso afwachten of er nog iets nieuws in 8" komt, en de prijs van de S2 is ook best netjes voor wat je krijgt..
Ik denk dat ik deze maar gewoon ga kopen dan. Van de S3 kwam alleen nog maar een 10" versie uit dus het is sowieso afwachten of er nog iets nieuws in 8" komt, en de prijs van de S2 is ook best netjes voor wat je krijgt..
Ik ben op zoek naar een originele keyboard cover voor de 9,7" in de kleur wit. Is er iemand die deze niet meer gebruikt en voor een schappelijke prijs van de hand wil doen?
Zijn er mensen die last hebben op 5ghz?
Heb last van wegvallen van mijn netwerk, op de andere toestellen nergens last van
Heb last van wegvallen van mijn netwerk, op de andere toestellen nergens last van
Ik heb dit ding behoorlijk grondig ge-researched en ben daarbij verschillende klachten tegen gekomen over het wegvallen van verbinding op 5ghz. Of er ook een oplossing is weet ik echter niet, niet zo op gelet eerlijk gezegd.
Er is momenteel een cashback actie in België betreffende alle S2 modellen.
Hebben de Belgen inmiddels al de update naar Android 7 gekregen?
Er is momenteel een cashback actie in België betreffende alle S2 modellen.
Hebben de Belgen inmiddels al de update naar Android 7 gekregen?
Heb op 2,4GHz ook wel eens dat de verbinding even wegvalt. Kan niet echt vinden waar het aan ligt.virtua69 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 23:15:
Zijn er mensen die last hebben op 5ghz?
Waar ik wel achter ben gekomen is dat je op 5ghZ niet hoger dan kanaal 140 moet gaan,liefs daaronder blijven dus,kanaal 153 kan dus niet,nu ik hem lager heb staan blijft het wel stabiel tot nu toe,wel jammer want bij mij op 153 zou ik dan de enige zijn,maffe is wel dat een oudere Nexus welleswaar met lineage wel op kanaal 153 kom,ik moet dan wel de regio van de wifi veranderen in Amerika en ik denk dat dat het knelpunt is van de tab,dat kan je dus niet veranderen
Net ook maar de s2 op Heathrow (London) op de kop getikt. Was 219 pond dus prima prijs (250 euro).
Zag dat er LineageOS voor was dus mooi projectje voor binnenkort.
[ Voor 26% gewijzigd door MaDLiVe op 23-11-2017 00:56 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb 'm inmiddels ook binnen, heerlijk apparaatje hoor.
Android 7.0 stond gelijk klaar en werkt erg fijn moet ik zeggen.
wifi is ook erg stabiel bij de mijne (8.0 wifi uitvoering)
Android 7.0 stond gelijk klaar en werkt erg fijn moet ik zeggen.
wifi is ook erg stabiel bij de mijne (8.0 wifi uitvoering)
Ik heb voor 5 euro een Ethernet adapter gekocht om van mijn tablet een meer volwaardige laptop vervanger te kunnen maken. Handig om iemand zijn router in te stellen, internet kabels te testen etc.MaDLiVe schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:56:
Net ook maar de s2 op Heathrow (London) op de kop getikt. Was 219 pond dus prima prijs (250 euro).
Nu las ik dat je daar root vor nodig hebt. Jammer.
Miischien dat ik toch maar voor deze optie ga:
https://wiki.lineageos.org/devices/gts210wifi
Hoop alleen dat de batterijduur er niet slechter op wordt. Zijn er ervaringen hier op het gebied van root en.of LineageOS?
Ik heb al bijna vanaf het begin mijn S2 (SM-T810) geroot. Kwestie van een custom recovery (TWRP) erop en SuperSU (of i.c.m. Magisk), simpel as that.jmk schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:25:
[...]
Hoop alleen dat de batterijduur er niet slechter op wordt. Zijn er ervaringen hier op het gebied van root en.of LineageOS?
Je hoeft niet per se een custom rom te gebruiken, ik gebruik ook nog steeds de stock rom, maar dan wel met de voordelen van root zoals deïnstalleren van systeemapps, back-ups, etc. Je kan zelfs de updates van Samsung blijven installeren met behoud van data, zie mijn eerdere post Pinobigbird in "Het Samsung Galaxy Tab S2 (8" & 9,7") Topic". Ook de SafetyNet-controle is succesvol met Magisk.
Ik kan geen nadeel verzinnen voor het gebruik van root, behalve dat Knox 'tripped' is wat bij het doorverkopen soms niet gewenst is.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Ik heb vandaag de Tab S2 2016 besteld, had een 300,- cadeaubon van wehkamp en krijg 50,- terug van Samsung dus kost mij deze tablet 30 euro.
Twijfel zelf ook nog een beetje voor de Tab S3 maar de prijs vind ik zelf wel erg hoog, daarnaast boeit HDR en de pen mij vrij weinig want zal het toch zelden tot nooit gebruiken. Dan zou ik het alleen doen voor de snellere hardware dus ik denk/hoop dat de s2 een goede keus is.
Twijfel zelf ook nog een beetje voor de Tab S3 maar de prijs vind ik zelf wel erg hoog, daarnaast boeit HDR en de pen mij vrij weinig want zal het toch zelden tot nooit gebruiken. Dan zou ik het alleen doen voor de snellere hardware dus ik denk/hoop dat de s2 een goede keus is.
Dat enorme prijsverschil vind ik ook bijzonder. Wij hebben 2 TabS2 thuis in gebruik, nog geen moment spijt van gehad.Meulendijks89 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:50:
Ik heb vandaag de Tab S2 2016 besteld, had een 300,- cadeaubon van wehkamp en krijg 50,- terug van Samsung dus kost mij deze tablet 30 euro.
Hi, de Tab S2 (9,7) van mijn echtgenote, heeft al geruime tijd steeds langer wordende laadtijden, nu na een nacht (23.00 - 08.00) van 5% naar 35%. We hebben al een nieuwe S2 (officiële Samsung) lader gekocht omdat ik ergens tegen gekomen was dat dat langzaam laden zou kunnen oplossen, maar het mag niet baten. Dit is de 2015 versie, ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit probleem, en/of er een manier is om dit op te lossen.
Ik heb zelfs al gekeken naar batterij vervanging, maar dat is naast duur, ook niet mogelijk met een officiële batterij, die schijnen niet meer geleverd te worden
Fixit melde daarnaast ook nog dat de bende gelijmd is, niet echt een goed idee om daar met mijn tril handen aan te gaan zitten.
Elke tip is welkom!
Ik heb zelfs al gekeken naar batterij vervanging, maar dat is naast duur, ook niet mogelijk met een officiële batterij, die schijnen niet meer geleverd te worden
Fixit melde daarnaast ook nog dat de bende gelijmd is, niet echt een goed idee om daar met mijn tril handen aan te gaan zitten.
Elke tip is welkom!
Heb je met die andere lader ook een ander kabeltje gebruikt? Sommige oplaadkabels laten niet veel stroom door (om het simpel te zeggen),RoosW schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:44:
Hi, de Tab S2 (9,7) van mijn echtgenote, heeft al geruime tijd steeds langer wordende laadtijden, nu na een nacht (23.00 - 08.00) van 5% naar 35%. We hebben al een nieuwe S2 (officiële Samsung) lader gekocht omdat ik ergens tegen gekomen was dat dat langzaam laden zou kunnen oplossen, maar het mag niet baten. Dit is de 2015 versie, ik ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit probleem, en/of er een manier is om dit op te lossen.
Elke tip is welkom!
Neem verder aan dat je de tablet al een keer gereboot hebt? Soms kan er een achtergrondproces blijven hangen die veel stroom trekt, waardoor opladen ook langzaam gaat.
Kijk ook even bij het batterijbeheer in de instellingen of misschien een bepaalde app veel stroom trekt en uninstall die.
Als niks helpt kun je nog een factory restore doen. Duurt het opladen dan nog steeds lang dan heb je mogelijk een hardwareprobleem.
Misschien proberen op te laden als de tablet uit staat?
Bij de nieuwe oplader kwam, dacht ik, ook een nieuw kabeltje, maar goed ik heb hem nu met een andere kabel (waar mijn Tab S2 8" wel goed mee oplaad) aan de lader hangen (nu in de uit-stand).Palomar schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:03:
[...]
Heb je met die andere lader ook een ander kabeltje gebruikt? Sommige oplaadkabels laten niet veel stroom door (om het simpel te zeggen),
Neem verder aan dat je de tablet al een keer gereboot hebt? Soms kan er een achtergrondproces blijven hangen die veel stroom trekt, waardoor opladen ook langzaam gaat.
Kijk ook even bij het batterijbeheer in de instellingen of misschien een bepaalde app veel stroom trekt en uninstall die.
Als niks helpt kun je nog een factory restore doen. Duurt het opladen dan nog steeds lang dan heb je mogelijk een hardwareprobleem.
Ik kijk over een half uur wel of ie al een % verschoven is.
Hoe weet ik overigens of een kabel geschikt is voor snel laden? Is dat ergens aan te zien?
Ik heb gekeken naar verdachte apps (Facebook bv) maar niets met rare waardes, een reboot is nog niet zo lang geleden gebeurd, maar heeft geen invloed gehad.
Ik ben bang dat het gewone een stervende accu is, maar we wachten nog even af.
Bedankt voor de tips!
[ Voor 6% gewijzigd door RoosW op 03-01-2018 12:12 ]
@Palomar & @LoCuTuS2000
Na 1 uur van 29% naar 61% Happy Days!
Volgende laad cyclus hang ik hem in de aan stand aan de andere kabel, dan is het duidelijk wat het probleem is. Mijn vrouw is buitengewoon dankbaar, het idee dat ze haar spelletje opnieuw moest gaan doen op een nieuwe Tablet stond haar geweldig tegen
Na 1 uur van 29% naar 61% Happy Days!
Volgende laad cyclus hang ik hem in de aan stand aan de andere kabel, dan is het duidelijk wat het probleem is. Mijn vrouw is buitengewoon dankbaar, het idee dat ze haar spelletje opnieuw moest gaan doen op een nieuwe Tablet stond haar geweldig tegen
Nog even een update, het was de kabel, de kabel van de Kobo Aura reader geeft weer normale laadtijden.
Bedankt voor de hulp, ik was er werkelijk niet zelf op gekomen, een kabel is een kabel toch?
Schijnbaar is dat laatste niet waar, jammer dat Samsung zulke zooi kabels levert, ik zag laatst iets over USB kabels met een gevlochten kevlar buitenmantel en anti breek bescherming bij de pluggen, tijd om te investeren denk ik.
Bedankt voor de hulp, ik was er werkelijk niet zelf op gekomen, een kabel is een kabel toch?
Schijnbaar is dat laatste niet waar, jammer dat Samsung zulke zooi kabels levert, ik zag laatst iets over USB kabels met een gevlochten kevlar buitenmantel en anti breek bescherming bij de pluggen, tijd om te investeren denk ik.
tip: Blitzwolf kabels bij Bangood.
Ook door een tweaker hier als een van de beste kabels getest (lage weerstand), erg stevig, en goed betaalbaar.
Heb er een hele berg van liggen al.
Ook door een tweaker hier als een van de beste kabels getest (lage weerstand), erg stevig, en goed betaalbaar.
Heb er een hele berg van liggen al.
Kan het het beste hier vragen,
Voor mijn vrouw willen we een tablet aanschaffen. Ze gaat het met name gebruiken voor E-mail, internet en voor haar werk (moet rapportages maken in een online dossier voor haar praktijk).
Twijfelen nu tussen de S2 en de Tab A. Gevoelsmatig zeg ik, ga voor de snellere S2. Maar ze heeft de snelheid niet nodig.
Wel accuduur. En die lijkt, als ik de testen moet geloven, beter bij de Tab A dan bij de S2.
Lastig is.. er zijn weinig reviews te vinden die de 2016 versies van beide tablets vergelijken.
Hoe staat het met de accuduur van de S2 (2016). Is deze beter dan de originele, 2015 versie? Of heeft de snellere processor de accuduur weer teniet gedaan?
Voor mijn vrouw willen we een tablet aanschaffen. Ze gaat het met name gebruiken voor E-mail, internet en voor haar werk (moet rapportages maken in een online dossier voor haar praktijk).
Twijfelen nu tussen de S2 en de Tab A. Gevoelsmatig zeg ik, ga voor de snellere S2. Maar ze heeft de snelheid niet nodig.
Wel accuduur. En die lijkt, als ik de testen moet geloven, beter bij de Tab A dan bij de S2.
Lastig is.. er zijn weinig reviews te vinden die de 2016 versies van beide tablets vergelijken.
Hoe staat het met de accuduur van de S2 (2016). Is deze beter dan de originele, 2015 versie? Of heeft de snellere processor de accuduur weer teniet gedaan?
Zo ver ik gelezen heb, zijn de accu en de prestaties van de S2 (2016) aantoonbaar beter dan die van de S2 (2015).
Met de Tab A heb ik geen ervaring, wel met de S2 (2016). Ik gebruik die voor E-mail, internet, een eenvoudig spelletje en voor rapportages typen (notulen). Je kan de S2 op een iets zuiniger stand zetten, wat ik heb gedaan. Ik merkte in het dagelijks gebruik van de apps hierbij geen verschil, maar wel dat de toch al goede accu nog weer veel langer mee ging.
Tot zo ver mijn ervaringen met de S2. Een fijne tablet met een prachtig scherm!
Met de Tab A heb ik geen ervaring, wel met de S2 (2016). Ik gebruik die voor E-mail, internet, een eenvoudig spelletje en voor rapportages typen (notulen). Je kan de S2 op een iets zuiniger stand zetten, wat ik heb gedaan. Ik merkte in het dagelijks gebruik van de apps hierbij geen verschil, maar wel dat de toch al goede accu nog weer veel langer mee ging.
Tot zo ver mijn ervaringen met de S2. Een fijne tablet met een prachtig scherm!
Ik gebruik hem niet zo heel vaak, maar kan in ieder geval beamen dat de batterij in standby echt heel lang mee gaat. Ik heb nu 80 uur gedaan met de tablet en hij staat nu op 36% en kan nog 18 uur verder. Let wel, ik doe er op sommige dagen echt niks mee (zoals nu gebeurd was), dus dan kan ie dat prima hebben. Met schermtijd gaat het wel sneller, maar alsnog is de batterij groot genoeg om daar geen grote issue van te maken. Opladen duurt wel wat langer. Met officiële Samsung lader (al gebruikt ie weliswaar geen Samsung Quick Charge) is ie in 3 of 4 uur helemaal vol geloof ik. In ieder geval ruim voldoende voor als je hem in de avond aan de lader legt om de volgende dag weer te gebruiken.greatgonzo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:35:
Sommige weekenden heb ik meer met het toestel zitten werken/spelen en whatever, en volgens mij kwam ik dan aan een uur of 8 Screen On Time (met dus ook wat veeleisende games e.d.). Doe je vooral boeken lezen en beetje browsen, dan moet 12 uur of meer wel haalbaar zijn.
Ik heb net de pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB (2016) WiFi Wit binnen. Accuduur en snelheid zijn erg positief. Ik kan tweakers net zo snel bezoeken als op mijn dure dekstop (8700K). Echter als multimediaal apparaat is de tablet totaal ongeschikt. Geluid komt alleen van de rechterkant en Netflix komt in SD binnen zetten. Juist video kijken is op een tablet erg belangrijk. Ik overweeg hem terug te sturen maar zie zo 1,2,3 geen tablet die wel aan mijn eisen voldoet.greatgonzo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:35:
De S2 heeft zo te zien hetzelfde euvel, alleen rechts geluid. Als videokijken geen issue voor je is dan kun je wat mij betreft ook prima de A proberen
Kom ook wat laptops van boven de 500 euro tegen. Voor dat geld heb je al een 14 inch HP X360 in huis en dan heb je een volwaardige Windows 2-1 laptop met full hd touch/ips en 128 GB SSD en een i3 7100. Daarbij mis je natuurlijk wel de Android apps maar productivity, browsen en video kijken gaat daar beter mee dan met het gros van de tablets die ik tegen ben gekomen.
[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2018 01:29 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Geluid is idd erg matig. Zelfs de meeste telefoons hebben nog beter geluid. Heb daarom een bluetooth koptelefoon gekocht voor films.
Ben nog steeds fan van deze tablet. Echter een vraagje. Ik probeer rar'ed video files van mijn nas af te spelen. Bestaat er een media speler die dit kan? Kodi uiteraard maar vlc lijkt het op Android niet te kunnen?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Waarom zou je een video file uberhaupt in een rar laten staan??? Als er iets niet te comprimeren valt dan zijn het video bestanden.MaDLiVe schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 01:08:
Ben nog steeds fan van deze tablet. Echter een vraagje. Ik probeer rar'ed video files van mijn nas af te spelen. Bestaat er een media speler die dit kan? Modi uiteraard maar vlc lijkt het op Android niet te kunnen?
Ik heb ondertussen de pricewatch: Huawei MediaPad M3 Lite 10 WiFi (3GB ram) Wit om met de Tab A 10.1 te vergelijken. In Pcmark for Android ontloopt het elkaar niets. Scherm van de Huawei is wat mooier en hij heeft 4 speakers (elke hoek 1). Nadeel is dat hij widevine Level3 heeft waardoor Netflix ook met de alternatieve apps op 1750 Kbps blijft steken. Drama blijft dat... Gelukkig heb ik ook nog Kodi.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Gisteren weer een update van ca 60MB gekregen.
https://www.galaxyclub.nl...xy-tab-s2-update-januari/
Mooi, goed om te zien dat de Tab S2 nog mee gaat in de updates. Hopelijk krijgt ie nog een Oreo update.
Prima tablet en met de book cover keyboard een aardige laptop vervanger.
Prima tablet en met de book cover keyboard een aardige laptop vervanger.
Op de galaxyclub is men nog niet zeker.uberhoogy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 02:03:
Mooi, goed om te zien dat de Tab S2 nog mee gaat in de updates. Hopelijk krijgt ie nog een Oreo update.
https://www.galaxyclub.nl...g-galaxy-android-8-update
Blijkbaar krijgt de 2015 versie nog geen update. Heel raaarr!mike123 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 16:15:
Gisteren weer een update van ca 60MB gekregen.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Net een update gehad van volgens mij 360 Mb op mijn S2. Iemand enig idee wat er veranderd is?
Ik heb nu buildnr. NRD90M.T813XXU2BRB2
[ Voor 17% gewijzigd door Hurricane op 14-03-2018 19:35 ]
Die kreeg ik van de week, niks speciaals kunnen ontdekken. Denk dus gewoon onderhoud of zo.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Vandaag ook de update gekregen. Geen idee wat er is veranderd of verbeterd.Hurricane schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:33:
Net een update gehad van volgens mij 360 Mb op mijn S2. Iemand enig idee wat er veranderd is?