Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 17:32

Samsung Galaxy Tab S2 (8" & 9,7")

TabS2_Both
Introductie
20-07 heeft Samsung deze twee nieuwe tablets aangekondigd. De tablets kernmerken zich door hun prachtige AMOLED schermen. Er zijn twee opvallende wijzigingen ten opzichte van de vorige generatie: Een andere beeldverhouding(nu 4:3) en een snellere SoC. Daarnaast zijn deze tablets zeer dun om de concurrentie aan te gaan met de Apple iPad Air 2.

Specificaties
  • CPU: Samsung Exynos 7 Octa (5433), HW H.265 (HEVC) decoding is standaard niet geactiveerd.
  • GPU: Mali-T760 MP6 (700 Mhz)
  • RAM: 3GB
  • Opslag: 32GB/64GB (uitbreidbaar: micro SD t/m 128 GB)
  • Scherm: 8" & 9,7", 2048 x 1536 Super AMOLED Multi-touchscreen
  • Camera's: 2.1MP front camera, 8MP rear camera with autofocus and QHD (2560×1440) video recording, (geen flash LED)
  • Connectiviteit: 2.4 GHz/5 GHZ 802.11 a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct support, Bluetooth 4.1, Optional 2G/3G/4G
  • Accu: 8,0": 4000 mAh / 9,7": 5870 mAh
    *]Gewicht: 8,0": 265g / 9,7": 389g
  • Extra's: Vingerafdruklezer
    TabS2_8_spec
    TabS2_97_spec
Belangrijke links
Verkrijgbaarheid & Prijs
Accessoires
Bookcovers:
Voor zowel de 9,7" tablet en zijn kleine broertje gaan bookcovers komen in twee kleuren. Deze beschermen zowel de voor als achterkant en zijn af te stellen in 3 stappen. Hier zijn de hoogste 2 trappen zichtbaar:
Book Cover GALAXY Tab S2 (8.0) € 54,99:
book cover wit 8
Book Cover GALAXY Tab S2 (9.7) € 59,99
book cover zwart 97

Keyboard cover:
De keyboardcover is alleen geschikt voor de grotere, 9,7" variant.
Book Cover Keyboard Galaxy Tab S2 (9.7) € 169.99
book cover keyboard 97 zwart

edit:
Review FP toegevoegd en pre-order verwijderd.
Anadtech review toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door jmk op 15-10-2015 22:59 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Met dank aan SamStar voor de layout en opbouw(copy/paste :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Iemand een idee of er een early adopteren programma komt voor de s2? Mooie tab namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
In Azië komt de tablet een paar weken eerder uit dan hier in Europa. Die krijgen er gratis eBooks en audiobooks van Audible bij.
Teleurstellend dat Samsung geen korting biedt voor een tablet + Book Cover. Gratis Book Cover zou helemaal mooi zijn.

Ik houd het Google News over deze tablet in de gaten via een feed. Als er leuke aanbiedingen zijn zet ik het in de TS.

Ik verwacht vanaf half augustus de eerste reviews te lezen. Ik ben ook heel benieuwd naar de Tweakers review straks! Hopelijk wordt er op deze punten goed getest:
- Geluidskwaliteit van de speakers. Maar ook het trillen van de tablet met het volume flink open.
- Bouwkwaliteit.
- Doorgedrukte vingers aan de achterkant zichtbaar op het beeld.
De iPad Air 2 is ook zo "mooi" dun maar scoorde in mijn ogen niet afdoende op bovenstaande punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:53
jmk schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 20:59:
Gratis Book Cover zou helemaal mooi zijn.
Op website 'Vanden Borre' (Belgische verdeler elektronicamateriaal) staat er reeds dat deze gelanceerd zal worden met gratis book cover. De link naar de algemene voorwaarden (gaat naar "promoties" gedeelte op samsung website), toont echter nog niks. Zal wel komen als ze effectief leverbaar zijn:)

Mooie lanceringsbundel lijkt me dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Bedankt voor de tip Hakki!

Het gaat dus om dit artikel op Vanden Borre die wijst naar deze Samsung pagina. Dit is een "standaard" promotie pagina voor Belgische klanten.

Ik zit wel met een dilemma als deze actie heel kort duurt en er zijn nog geen reviews...

[ Voor 18% gewijzigd door jmk op 02-08-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
jmk schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:46:
Ik zit wel met een dilemma als deze actie heel kort duurt en er zijn nog geen reviews...
Momenteel staat er dat de actie loopt tem 02/09/2015. Inderdaad kort als hij pas eidn augustus uitkomt.. maar dat kan mss nog verlengd worden!

Ik heb vorige week een aantal video's in eht Russische gezien, bijvoorbeeld:

YouTube: Видеообзор Samsung Galaxy Tab S2 8

YouTube: Видеообзор Samsung Galaxy Tab S2 (XDRV.RU)

Als je daar de subs aanzet en laat vertalen, denk je er iets van te verstaan:) Is meer een eerste indruk video dan echt review met batterijtest etc.

En hier een Engelstalig kanaal met 3 introductievideo's (op moment van dit schrijven), waaronder 1 met benchmarks: YouTube: Tech Incense

EDIT2: review (Gebruik Google translate): https://hi-tech.mail.ru/review/Samsung_Galaxy_Tab_S2/#a06

[ Voor 25% gewijzigd door Hakki op 03-08-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Op 11-08 kunnen mensen in Korea de tablet kopen. De reviews zullen dan wel snel binnendruppelen.
Hakki schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:17:
[...]

Momenteel staat er dat de actie loopt tem 02/09/2015. Inderdaad kort als hij pas eidn augustus uitkomt.. maar dat kan mss nog verlengd worden!
Ik zie het staan op de website van Vanden Borre inderdaad. Op de website van Samsung staat nog niets over deze actie.
Ik heb vorige week een aantal video's in eht Russische gezien, bijvoorbeeld:

YouTube: Видеообзор Samsung Galaxy Tab S2 8

YouTube: Видеообзор Samsung Galaxy Tab S2 (XDRV.RU)

Als je daar de subs aanzet en laat vertalen, denk je er iets van te verstaan:) Is meer een eerste indruk video dan echt review met batterijtest etc.
Het viel het me op dat die Rus niet heel zachtzinnig met de kleine 8" tablet omging. Dat geeft me veel vertrouwen!
En hier een Engelstalig kanaal met 3 introductievideo's (op moment van dit schrijven), waaronder 1 met benchmarks: YouTube: Tech Incense
Die benchmark video is heel handig, die zet ik zo in de TS. Ik vind de prestaties absoluut niet slecht! Ik hoop dat deze tablet in het dagelijks gebruik lagfree is. Games vind ik niet zo belangrijk, daar heb ik een PC voor.
EDIT2: review (Gebruik Google translate): https://hi-tech.mail.ru/review/Samsung_Galaxy_Tab_S2/#a06
Dit is de link naar Google Translate van de Russische review. Zet ik ook in de TS.
Dingen die opvallen in deze review:
- Volgens de reviewer is het touchscreen uitstekend.
- Ze zijn te spreken over het scherm dat heel helder is, anti-glare eigenschappen heeft en in te stellen is middels profielen. Dit is handig voor in de trein als je een filmpje kijkt of je iets wil lezen op een zonnige dag lijkt me.
- De Interface werkt snel.
- De vingerafdrukscanner doet zijn werk goed.
- Van de 32 GB blijft nog ongeveer 22 GB over voor de gebruiker.
- Batterij: Hier werd geen onderscheid gemaakt tussen het 8" of het 9,7" model. Games: 4 uur. Browser: 4,8 uur. Full HD video op maximale helderheid: 7 uur. Bij het uitvoeren van deze tests zijn geen batterij-besparende maatregelen getroffen.
Nadelen in de conclusie:
- De batterijduur.
- 4:3 verhouding maakt het niet zeer geschikt voor video(dit lijkt mij enorm mee te vallen, iPads worden zeer vaak gebruikt om filmpjes te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
De preorder is er nu eindelijk:

https://www.samsung.com/nl/promotions/#/A9Z8FRLD47KUF/
Ontdek de nieuwe Samsung Tab S2! Met zijn slanke en elegante design gecombineerd met de exclusieve sAMOLED technologie komen beelden tot leven en geniet je urenlang van lezen, kijken en surfen. Haal meer uit je tablet met de Samsung Tab S2.

Pre-order nu de Tab S2 9.7 in de periode van 20 juli 2015 t/m 2 september 2015 en ontvang een zwarte Book Cover Keyboard cadeau!

Vul het online deelnameformulier volledig in en upload de bestelbon uiterlijk 16 september 2015. Zie de actievoorwaarden voor meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Oh leuk, had niet gezien dat het op 9.7" versie een andere cover was, MET toetsenbord.
Lijkt me ook in België te komen (site Vanden Borre), maar op de Samsung BE website uiteraard geen van beide aanbiedingen te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Nog even een foto van de Keyboard cover "in actie":
kb_dock_loose
Ik vraag me nog een beetje af hoe makkelijk de tablet te gebruiken is al je geen toetsenbord wil. Kan je hem bijvoorbeeld uitzetten en in je tas doen?

Verder wel een hele goede aanbieding. Hoewel het Keyboard natuurlijk "een beetje" overpriced was
met € 169,00
Vreemd trouwens dat die Belgische aangekondigde actie niet vindbaar in op de site van Samsung.
€ 400,00 uitgeven of € 500,00 is wel een groot verschil. Voor films kijken is die van 9,7" wel weer wat beter.

Ik heb even een appje gestuurd naar Cooblue om te vragen waarom de actie niet op hun productpagina staat terwijl ze wel zijn vermeld als deelnemende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:04
In China vind je ook al de eerste covers
Zoals deze voor bijna 9 euro

Of deze die je ook kunt roteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:47
Bij Coolblue staat de pre-order inmiddels online. Ik ga zometeen de 9,7"bestellen. Lijkt me een erg leuke tablet. (ben nodig aan een opvolger toe voor mn Hp Touchpad :+ draaiende op CyanogenMod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:04
Pre-order gaat me net iets te ver, ik wil hem eerst uitproberen de 8" en de 9.7" versie.
Veel Android tablets werken met horten en stoten.
En ik moet nog uitzoeken of deze tablets werken met CyanogenMod, want de meeste fabrikanten laten hun tablets vallen na 1 jaar (geen ondersteuning meer).
Wat een van de grootste manco's is voor deze besturing, ik geloof dat alleen de Nexus serie langere ondersteuning krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Op basis van Youtube filmpjes (..maar dat zijn er nog maar enkelen) lijkt de performance in orde te zijn.
En mochtie toch niet bevallen? dan kan ik hem nog binnen 14 dagen retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Hakki schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:43:
[...]

Oh leuk, had niet gezien dat het op 9.7" versie een andere cover was, MET toetsenbord.
Lijkt me ook in België te komen (site Vanden Borre), maar op de Samsung BE website uiteraard geen van beide aanbiedingen te zien!
Ik lees dit op een belgische verkoopsite:

Bestel nu in pre-order jouw Samsung Galaxy Tab S2 tablet en ontvang een gratis book cover (bij aankoop van de Tab S2 8") of een gratis toetsenbord (bij aankoop van de Tab S2 9.7").

Info & voorwaarden over deze actie vind je terug op deze pagina op de website van Samsung, vanaf begin september. Cadeautjes worden pas verdeeld na de officiële lancering van de Samsung Galaxy Tab S2 begin september en na de volledige betaling.

(Ik vermoed dat dit inderdaad dezelfde promotie zal worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
De Nederlandse Samsung pagina werkt niet helemaal goed, 404 errors als je kijkt naar Mobiel -> Tablets.
Ook staat de promotie van de 9,7" versie wel online. De 8" tablet pagina is incompleet(geen overview en specificaties). Geen promotie zichtbaar.

Even afwachten. Zou leuk zijn als de BE en NL acties worden gelijkgetrokken... Dan heb je wat te kiezen zonder van nationaliteit te wisselen :+

Trouwens over afwachten gesproken, het wordt steeds moeilijker. Ik zie mezelf al helemaal met deze tablet rondlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door jmk op 05-08-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
In België hebben ze dus meer keus dan in Nederland. Een Tab S2 8" + Hoes in in Nederland € 458,00, in België € 399,00. Terwijl de prijs voor de 9,7" tab S2 + Keyboard over nu beide op € 499,00 zit. Voor mij als Nederlander is die 8" tablet niet meer gunstig...

Op 13-08 heeft Samsung een event. Vandaag werd door Samsung een beetje geteast.
Een onbekend apparaat dat een Edge Tablet zou kunnen zijn/worden was zichtbaar.

Ik kan niet zeggen dat ik dit heel slim vind van Samsung vlak voor de lancering van de Galaxy Tab S2.
Als in dat Edge ding geen SD kaart slot zit maar wel een snellere SoC ga ik toch voor de Tab S2.

Maar goed, dit zijn geruchten op basis van teases, dus waar hebben we het over ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jmk op 06-08-2015 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
jmk schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:51:

Op 13-08 heeft Samsung een event. Vandaag werd door Samsung een beetje geteast.

Ik kan niet zeggen dat ik dit heel slim vind van Samsung vlak voor de lancering van de Galaxy Tab S2.
Als in dat Edge ding geen SD kaart slot zit maar wel een snellere SoC ga ik toch voor de Tab S2.

Maar goed, dit zijn geruchten op basis van teases, dus waar hebben we het over ;)
Jip, ik wacht ook wat verder af:) Maar S2 reeks is al vrij duur, dan zal die eventuele nieuwe nog veel erger zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:42
Mooie actie van Samsung. Ik sta op het punt een pre order te doen, maar kom niet helemaal uit de voorwaarden voor de gratis keyboard cover.
Is het nou de bedoeling dat ik eerst de tablet preorder en afreken om vervolgens de factuur te uploaden op de actie pagina? Ik kan dus niet direct alles samen bestellen?

[ Voor 7% gewijzigd door gijpie op 08-08-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Mja, ik sta ook op het punt te pre-orderen (met de gratis keyboard book-cover erbij voel ik me iets minder opgelicht) maar... er is geen haast bij.
Ik wacht eerst de voorstelling af van de nieuwe note. En tegelijk meer reviews over de tab S2.

(Het is inderdaad eerst bestellen en dan jezelf inschrijven op de website van Samsung, hopelijk krijg je dan 1 of 2 maand later de promotie opgestuurd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Op 11-08 komt de Samsung Galaxy Tab S2 uit in Korea. Er zijn er dan ineens heel veel "in het wild" om een goede review te maken. Zoals 1 met kritische kanttekeningen, nadelen die bij een korte hands-on niet aan het licht komen.

Wel een enorm nadeel van die pre-order deal dat Samsung "zijn best doet de aanvraag binnen 8 weken af te handelen". Dan zit je misschien wel 6 weken zonder hoesje...Niet handig. Misschien haal ik even een heel goedkoop geval van Canvas voor 3 euro bij de Action ofzo. De procedure is precies zoals jij zegt Gijpie!.

De micro SD kaartjes zijn ook betaalbaal geworden zeg! € 62,90 voor een Samsung EVO 128 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:35
Ik wil ook gaan preorderen maar wacht ook eerst op waar ze volgende week mee gaan komen.

Zit te twijfelen tussen deze en de Surface 3, hij zal gebruikt gaan worden door mijn zoon op school (brugklas). Door deze actie is het wel heel aantrekkelijk om voor de TabS2 te gaan. Maar goed eerst volgende week nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Crawl NL schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:46:
Ik wil ook gaan preorderen maar wacht ook eerst op waar ze volgende week mee gaan komen.

Zit te twijfelen tussen deze en de Surface 3, hij zal gebruikt gaan worden door mijn zoon op school (brugklas). Door deze actie is het wel heel aantrekkelijk om voor de TabS2 te gaan. Maar goed eerst volgende week nog even afwachten.
Beetje vreemde vergelijking..
Surface 3 is in mijn ogen meer een hybride dan een tablet. Ideaal als je zoon ook andere programma's voor school moet installeren/gebruiken en wellicht handiger wegens Windows OS.
Tab S2 is meer een device voor srufen, lezen, media.. niet voor schooltaken (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Hakki schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:07:
[...]

Beetje vreemde vergelijking..
Surface 3 is in mijn ogen meer een hybride dan een tablet. Ideaal als je zoon ook andere programma's voor school moet installeren/gebruiken en wellicht handiger wegens Windows OS.
Tab S2 is meer een device voor srufen, lezen, media.. niet voor schooltaken (mijn mening)
Was ook niet helemaal duidelijk maar het is op basis van BYOD en MS Office is het enige wat geinstalleerd hoeft te worden.

Ik weet dat de vergelijking misschien wat mank loopt maar voor wat lichte MS Office taken en zoek en leeswerk en het verschil van €150 vond ik hem zelf niet nog niet zo slecht. Maar goed de beslissing is nog niet genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Met de keyboard cover met touch pad erop richt Samsung zich ook een beetje op productiviteit. Zeker nu je een gratis office pakket krijgt bij deze tablet. AndroidAuthority had hier laatst nog een artikel over.

Als multimedia device is de S2 denk ik beter. Als productiviteit device (misschien) de Surface 3. Hoewel ze elkaar niet heel ver zullen ontlopen denk ik. Het is ook maar zeer de vraag hoe belangrijk een OS is voor een jongen van 12/13 in de brugklas als je al zeker weet dat MS Office 100% goed werkt. Zeer veel toepassingen zijn platformenafhankelijk (het werkt in een browser).

Daarbij is de Surface 3 of een stuk duurder of niet bepaald snel. Snellere varianten kunnen nogal iets (te) warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
jmk schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:27:
Met de keyboard cover met touch pad erop richt Samsung zich ook een beetje op productiviteit. Zeker nu je een gratis office pakket krijgt bij deze tablet. AndroidAuthority had hier laatst nog een artikel over.

Als multimedia device is de S2 denk ik beter. Als productiviteit device (misschien) de Surface 3. Hoewel ze elkaar niet heel ver zullen ontlopen denk ik. Het is ook maar zeer de vraag hoe belangrijk een OS is voor een jongen van 12/13 in de brugklas als je al zeker weet dat MS Office 100% goed werkt. Zeer veel toepassingen zijn platformenafhankelijk (het werkt in een browser).

Daarbij is de Surface 3 of een stuk duurder of niet bepaald snel. Snellere varianten kunnen nogal iets (te) warm worden.
Precies mijn gedachten. De school laat ook open op welk OS het device moet draaien, het is ook een beetje bring your own OS.
Dus BYOD in de breedste zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Hier nog een mooie indruk van de interface in een voor mij volstrekt onbekende taal:

Hier kun je ook redelijk zien hoe vloeiend alles loopt. Veel Samsung features die ik waarschijnlijk niet veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ziet er goed uit :)
Net nog een Koreaanse unboxing tegengekomen: https://translate.google....ejinyoung.tistory.com%2F3

Batterij lijkt wel wat minder, 6uur screen on time, 3uur opladen.
http://www.tabletowo.pl/2...msung-galaxy-tab-s2-97/3/
http://pclab.pl/art65236.html
http://www.benchmark.pl/t...s2-test/strona/24553.html

[ Voor 46% gewijzigd door Gray|IA op 10-08-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:44

Tammesp

Next is now

Leuk filmpje jmk! Alleen nu zie ik wel hoe weinig beeldscherm er word gebruikt als je een film kijkt. Dus ik ga hem niet pre-ordenen maar eerst uitproberen in de winkel hoe het mij bevalt.

Alles ziet er ook snel genoeg uit naar mijn mening. En wss draait deze S2 nog niet op de final software versie, dus hopelijk alleen nog maar sneller ;)

Wanneer gaan de eerste engelse/nederlandse hands-ons/reviews komen?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Tammesp schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:39:
Leuk filmpje jmk! Alleen nu zie ik wel hoe weinig beeldscherm er word gebruikt als je een film kijkt. Dus ik ga hem niet pre-ordenen maar eerst uitproberen in de winkel hoe het mij bevalt.

Alles ziet er ook snel genoeg uit naar mijn mening. En wss draait deze S2 nog niet op de final software versie, dus hopelijk alleen nog maar sneller ;)

Wanneer gaan de eerste engelse/nederlandse hands-ons/reviews komen?
Op 4min31sec van het filmpje zie je minder grote balken. Zo groot zouden de balken ook moeten zijn bij 16:9 videos zoals series. Zie ook deze link met de grootte van de balken. Zie ook bijvoorbeeld deze link.

Films zijn soms nog breder dan 16:9, de zijkanten kan je vaak zonder belangrijke dingen in een film te missen wegsnijden tot een 16:9 ratio. Ik denk dat die eerste filmpjes met grotere balken hele brede video's zijn.

In Polen is een versie met 16 GB te koop. Zie deze review. Van de 16 GB blijft dan slechts 9 GB over voor apps. Let daar op bij een eventuele grijze import.

Ik denk dat die 6 uur schermtijd wel heel pessimistisch is waarbij je het apparaat zeer zwaar belast een lange tijd. Deze Russische review heeft het over 7 uur video op Full HD kwaliteit op maximale helderheid.
Ik vind het prima als ik hem iedere dag moet opladen bij veel gebruik, of eens in de twee dagen bij licht gebruik. Ik werk dus dat is altijd goed voor de batterij :+

Alle review/hands on exemplaren draaien tot nu toe op Android 5.02. Samsung had met de launch 5.1 beloofd. Daar ga ik ook helemaal van uit.

[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 10-08-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

jmk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:59:
Alle review/hands on exemplaren draaien tot nu toe op Android 5.02. Samsung had met de launch 5.1 beloofd. Daar ga ik ook helemaal van uit.
Inderdaad! Maar als je ziet dat andere landen het met 5.0.2 moeten doen en ik verder niets terugvind over een 5.1.1 release doet me het ergste vermoeden.
Ik heb het alvast nagevraagd bij Samsung, ik hou jullie op de hoogte ;)

...

"Informatie over de release van de Galaxy Tab S2 en de updates is niet bekend. Even afwachten dus! wink-emoticon "

:/

[ Voor 12% gewijzigd door Gray|IA op 11-08-2015 11:30 . Reden: response ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Eerste indrukken (Engelstalig) Android authority:
http://www.androidauthori...itial-impressions-632447/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Android Authority is vrij negatief:
- "Zoals gebruikelijk" bij Samsung zijn er bij ons exemplaar kleine gebreken(quality control)
- Slecht geplaatste speakers die slecht geluid bieden(Geen woord over de elders geprezen headphone uitgang)
- Lags (af en toe).
- App Crashes.
- Geen flagship(want hij wordt geleverd met een oude Android versie en een oude SoC)
- De SoC presteert slechter dan in de Note4 met dezelfde SoC.
- Een geminimaliseerde versie van Touchwizz wordt als een nadeel gebracht. Hier kan ik niet mee eens zijn.
Opvallend:
- Bij een zwarte tablet heb je bij het kijken van video weinig last van de zwarte balken.

Weet iemand wat ze bedoelen met painted buttens?
(Ik neem aan dat ze bedoelen de terug en recent apps butten)

Deze review doet me wel weer enorm twijfelen! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
jmk schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:20:
Android Authority is vrij negatief

Deze review doet me wel weer enorm twijfelen! -O-
Je hebt nog tijd zat :) Klinkt beetje overdreven allemaal..
Het is natuurlijk wel veel geld en je krijgt er niet altijd de laatste technologische hoogstandjes voor..

Dit is trouwens nog niet hun review, dus misschien worden ze nog positiever:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik lees ook

Geen:
- NFC
- Flits
- vibratiemotor
- notificatieled
- Infraroodsensor

Het enige waar ze niet op "gecut" hebben lijkt de prijs wel. :|

• Hakki
Precies toch geen nieuwe tablet voorgesteld vandaag :)
Vreemd.. IFA? :)

• jmk
Er is een iets grotere phone uitgekomen dan de 6 Edge. Ik denk dat dat het "onbekende apparaat" was uit de teasers.

Wat betekent IFA?

• Hakki
jmk schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:55:
Er is een iets grotere phone uitgekomen dan de 6 Edge. Ik denk dat dat het "onbekende apparaat" was uit de teasers.

Wat betekent IFA?
IFA = beurs in Berlijn begin september:)

er stonden 3 toestellen afgebeeld op de teaser, de node de s6 edge+ en ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
In London was pas een unpacked event waar journalisten bij waren uitgenodigd. Er zijn enkele previews/hands ons verschenen. Deze voegen niet veel toe. Over het algemeen is men positief over de tablets.

Hier nog een positieve, first look van Android Central:
First look: Samsung's new high-end tablets, the Galaxy Tab S2 series
Hier laten ze de multi-window functie zien:

Een hele korte hands-on:
Hands on: Samsung Galaxy Tab S2

Een aantal opmerkelijke meningen:
Techradar: Hands on: Samsung Galaxy Tab S2 review

[ Voor 76% gewijzigd door jmk op 15-08-2015 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Hakki schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:06:
[...]

IFA = beurs in Berlijn begin september:)

er stonden 3 toestellen afgebeeld op de teaser, de node de s6 edge+ en ???
Er stonden 3 toestellen, waaronder een 8" (edge?) tablet, dat werd enige tijd later vervangen door een andere teaser.
Misschien besefte iemand bij Samsung dat nog een tablet erbij de sales van de S2 zou kunnen kannibaliseren. en hebben ze de verrassing voor IFA gehouden? De Samsung promotie is ook geldig tem 3 september, IFA start op 4 september. rarara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Tja, wat is nou wijsheid?

Het grootste voordeel van een eventuele Edge Tablet is de SoC. De SoC van de S2 is wel snel genoeg voorlopig denk/hoop ik.
De nadelen van de Edge Tablet kunnen worden: Geen SD card support, prijs, weer maanden wachten op je nieuwe tablet.

Nog even wachten op een uitgebreide review van Tweakers, Anandtech, CNET etc. van de S2 en dan een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik denk dat ik hem ga nemen, maar 100% blij ben ik er niet mee. De concurrentie is gewoon nog slechter.
Maar ik ga hem vooral gebruiken als veredelde e-reader/browser en veel minder voor videos dus de nadelen wegen voor mij minder door dan voor sommige andere mensen. Hij is licht en dun, ziet er goed uit, heeft een goed scherm, de beeldverhouding is voor wat ik het gebruik beter en de hardware is vlot genoeg. en dat zijn gewoon de allerbelangrijkste features. De nadelen, tja of ik de tablet nu om de 3 dagen moet opladen of om de 5 dagen boeit me niet zo (mijn smartphone moet ik nu elke nacht al opladen)
en de promotie van Samsung maskeerd de (te) hoge prijs een beetje. ;)

De nieuwe edge tablet zal ook nog eens duurder zijn en ook waarschijnlijk alléén maar in 8" formaat terwijl ik voor de 9,7"-versie zou gaan. Ik ben ook geen fan van het design van die nieuwe edge/s6 toestellen waar hij volgens de teaser duidelijk naartoe neigt.

Rest alleen nog de keuze tussen de zwarte of de witte versie? Voorlopig neig ik naar de witte versie omdat je op de witte achterkant minder vingerafdrukken ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Gray|IA schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:03:
Ik denk dat ik hem ga nemen, maar 100% blij ben ik er niet mee. De concurrentie is gewoon nog slechter.
Maar ik ga hem vooral gebruiken als veredelde e-reader/browser en veel minder voor videos dus de nadelen wegen voor mij minder door dan voor sommige andere mensen. Hij is licht en dun, ziet er goed uit, heeft een goed scherm, de beeldverhouding is voor wat ik het gebruik beter en de hardware is vlot genoeg. en dat zijn gewoon de allerbelangrijkste features. De nadelen, tja of ik de tablet nu om de 3 dagen moet opladen of om de 5 dagen boeit me niet zo (mijn smartphone moet ik nu elke nacht al opladen)
en de promotie van Samsung maskeerd de (te) hoge prijs een beetje. ;)

De nieuwe edge tablet zal ook nog eens duurder zijn en ook waarschijnlijk alléén maar in 8" formaat terwijl ik voor de 9,7"-versie zou gaan. Ik ben ook geen fan van het design van die nieuwe edge/s6 toestellen waar hij volgens de teaser duidelijk naartoe neigt.

Rest alleen nog de keuze tussen de zwarte of de witte versie? Voorlopig neig ik naar de witte versie omdat je op de witte achterkant minder vingerafdrukken ziet.
Concurrentie slechter? Ik weet niet wat je precies zoekt, maar de Sony Tablet Z4 krijgt erg goede reviews. Ik heb de Z en de Z3 Compact tablets, ik hoef eigenlijk nooit meer iets anders. Of wil je per se 4:3? Want dan begrijp ik je punt wel.

Edit: en de prijs van de Z4 is nou niet echt "concurrerend" te noemen zie ik nu, ik dacht dat deze ook rond de 500€ was, maar daar komt nog eens minimaal 80€ bij... Jammer, was mijn volgende tablet geweest anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Palthe op 15-08-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zeer mooi apparaat, misschien een leuke upgrade voor mijn antieke Samsung Galaxy Tab 10.1 3G (welke ik nog elke dag gebruik voor filmpjes kijken op Youtube) En de prijs is ook nog schappelijk.
De 9.7" 4:3 lijkt me wel wat, de 8" is me net te klein en heb al een 7" liggen (Voor Kodi/tv afstands bediening/SONOS etc etc).

Het totale plaatje incl toetsenbord zal wel flink worden.
Alleen vraag ik me af of er een 3G versie van komt en deze niet gelijk 150 euro duurder is, aangezien ik een 'gratis' 3g kaartje heb is het zonde deze niet te gebruiken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

prutser001 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:51:
Zeer mooi apparaat, misschien een leuke upgrade voor mijn antieke Samsung Galaxy Tab 10.1 3G (welke ik nog elke dag gebruik voor filmpjes kijken op Youtube) En de prijs is ook nog schappelijk.
De 9.7" 4:3 lijkt me wel wat, de 8" is me net te klein en heb al een 7" liggen (Voor Kodi/tv afstands bediening/SONOS etc etc).

Het totale plaatje incl toetsenbord zal wel flink worden.
Alleen vraag ik me af of er een 3G versie van komt en deze niet gelijk 150 euro duurder is, aangezien ik een 'gratis' 3g kaartje heb is het zonde deze niet te gebruiken.
Die is toch al te bestellen? http://www.samsung.com/nl...ne/tab/tab/SM-T815NZKEPHN
Of begrijp ik je vraag niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651329

Toen ik de note 2014 kocht, dacht ik een vlaggenschip gekocht te hebben. Samsung bracht na een paar maanden de tab pro uit en vervolgens de tab s. Hoewel die tablets vrijwel identiek aan elkaar waren heb je toch niet echt een fijn gevoel, zeker omdat de nieuwe tabs eerder een software update krijgen.

De note 2014 werd eind 2013 op de markt gebracht met jelly bean 4.3. In de zomer werd het geüpdatet naar kit kat 4.4, tijdens het wk voetbal in mijn herinnering. Nu is het wachten op lollipop 5.0.... de tab s heeft die update al gehad.

Ik vrees dat dit ook gaat gebeuren met de tab s2. Hoeveel tablets gaat samsung aankondigingen met wellicht betere specs dan de tab S2?

Dat gezegd hebbende, heb ik de tab s2 gepre-orderd en inmiddels ook de bevestiging van Samsung dat ik de keyboard krijg. Ik wil een amoled scherm, ik lees graag comics, office integratie gecombineerd met de "gratis" keyboard cover heeft mij over de streep getrokken.

Mocht ik het niks vinden dan kan ik het nog altijd binnen 14 dagen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bedankt Palthe,
Sorry helemaal niet gezien.... Staat gewoon LTE bij de plaatjes.
Maar eens gaan kijken dan hopelijk is het de complete oplossing die ik zoek.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

palthe schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:42:
[...]

Concurrentie slechter? Ik weet niet wat je precies zoekt, maar de Sony Tablet Z4 krijgt erg goede reviews. Ik heb de Z en de Z3 Compact tablets, ik hoef eigenlijk nooit meer iets anders. Of wil je per se 4:3? Want dan begrijp ik je punt wel.

Edit: en de prijs van de Z4 is nou niet echt "concurrerend" te noemen zie ik nu, ik dacht dat deze ook rond de 500€ was, maar daar komt nog eens minimaal 80€ bij... Jammer, was mijn volgende tablet geweest anders.
Inderdaad, de Z4 is nog duurder ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Gray|IA schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:03:
Ik denk dat ik hem ga nemen,

...

Met de zwarte versie vallen de zwarten balken aan de boven en onderkant niet zo op bij het afspelen van video. De overgang van scherm naar bezel(rand) is optisch namelijk naadloos bij de zwart tablets.

Ik ga hem ook bestellen. 8)
Anoniem: 651329 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:55:
Toen ik de note 2014 kocht, dacht ik een vlaggenschip gekocht te hebben. Samsung bracht na een paar maanden de tab pro uit en vervolgens de tab s. Hoewel die tablets vrijwel identiek aan elkaar waren heb je toch niet echt een fijn gevoel, zeker omdat de nieuwe tabs eerder een software update krijgen.

De note 2014 werd eind 2013 op de markt gebracht met jelly bean 4.3. In de zomer werd het geüpdatet naar kit kat 4.4, tijdens het wk voetbal in mijn herinnering. Nu is het wachten op lollipop 5.0.... de tab s heeft die update al gehad.

Ik vrees dat dit ook gaat gebeuren met de tab s2. Hoeveel tablets gaat samsung aankondigingen met wellicht betere specs dan de tab S2?

Dat gezegd hebbende, heb ik de tab s2 gepre-orderd en inmiddels ook de bevestiging van Samsung dat ik de keyboard krijg. Ik wil een amoled scherm, ik lees graag comics, office integratie gecombineerd met de "gratis" keyboard cover heeft mij over de streep getrokken.

Mocht ik het niks vinden dan kan ik het nog altijd binnen 14 dagen retourneren.
Op Tablet Monkey kan je zien welke tablets zijn aangekondigd. Deze website wordt zeer goed bijgehouden. Alles wat bekend is, geruchten, etc, allemaal op 1 plek.

Samsung komt met 15 tablets per jaar ofzo... 8)7 Heel veel mid/low range spul.

[ Voor 37% gewijzigd door jmk op 15-08-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

jmk schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:19:
[...]

Met de zwarte versie vallen de zwarten balken aan de boven en onderkant niet zo op bij het afspelen van video. De overgang van scherm naar bezel(rand) is optisch namelijk naadloos bij de zwart tablets.

Ik ga hem ook bestellen. 8)

[...]

Op Tablet Monkey kan je zien welke tablets zijn aangekondigd. Deze website wordt zeer goed bijgehouden. Alles wat bekend is, geruchten, etc, allemaal op 1 plek.

Samsung komt met 15 tablets per jaar ofzo... 8)7 Heel veel mid/low range spul.
Hmm, interessante link ;)

Ik heb even de promotiestappen doorlopen en merk iets vreemds op.
De keyboardcover is beschikbaar in zwart en wit. Echter als ik de promotiestappen doorloop kan je, voor de Belgische samsungwebsite enkel keuze maken tussen de verschillende hardware-versies en niet de kleur) De Nederlande website houd wel rekening met de kleurkeuze.

Ik zou het bijzonder vreemd en jammer vinden mocht ik een witte tablet kopen ze een maand later een zwarte keyboardcover opsturen.
Toch maar eens een mailtje richting samsung gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 651329

Ik ben mij ervan bewust dat de tab s2 een eynos 5433 processor bevat. In de note 4 zaten twee verschillende processoren de snapdragon 800 en de eynos 5433 (niet in Nederland uitgebracht)

Toen had Samsung de eynos 5433 laten draaien op 32 bit, om het gelijk te trekken met de snapdragon 800.

Ik ging ervan uit dat de eynoss 5433 die in de tab s2 zit, zou draaien op 64 bit. Maar als ik de Russische, Thaise reviews lees (google vertalen is niet optimaal) is het nog steeds 32 bit. Het zou toch een rare keuze zijn. Zou samsung dit software matig kunnen pushen naar 64 bit? Lollipop zou al in staat moeten zijn om 64 bit te draaien.

Engelse review gevonden met bevestiging van 32 bit
http://pokde.net/tech-blog/samsung-galaxy-tab-s2-9-7-review/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 651329 op 18-08-2015 11:44 . Reden: info aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
De Note 4 had een Snapdragon 805 of een eynos 5433. (De variant met een eynos 5433 was volgens benchmarks iets sneller.)

Ik denk dat het qua pure snelheid niet veel uitmaakt. Het is voor Samsung een goedkoper ontwikkelingstraject om een OS te maken op basis van het OS op de Note 4.
Ik krijg ineens het donkerbruine vermoeden dat de Tab S2 daardoor geen hardware ondersteuning heeft voor HEVC x265 decodering. Dat zou in theorie wel in de SoC zitten maar het OS heeft geen toegang tot die hardware functie.

Als Samsung 64 bit ondersteuning en HEVC decoder inbouwt in het OS zou dat geweldig zijn maar ik ga hier niet van uit. Zo'n grote overhaul en hier geen reclame mee kunnen maken tijdens de launch? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 07:55
Ik ben redelijk teleurgesteld over het verschil tussen de promotie in BE en NL, als die bookcover gewoon ook als promotie bij pre-order op de S2 tab 8 zou zitten in NL zou ik 'em nemen, nu voelt het een beetje als overdreven om te pre-orderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Je kan altijd de 9.7 versie nemen :p

Ik heb hem nu preordered en de promotie opgestuurd. Nog steeds geen bevesting dat dit "goedgekeurd" is, alleen bevesting van goede "ontvangst". Hebben jullie al meer nieuws ontvangen?

[ Voor 72% gewijzigd door Gray|IA op 19-08-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
waar heb je de preorder gedaan? Samsung zelf?
Voor mij zou BCC me het handigste lijken, aangezien we daar sinds kort nu een winkel van hebben hier.
Ze staan wel in de lijst, maar ik zie online geen optie tot pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Inderdaad vreemd, ik heb bij coolblue besteld.
Wordt gratis thuisgeleverd op de releasedag. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gray|IA op 19-08-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
@ Gray,

Ik heb 4 augustus (even uit mn hoofd, mn post staat er nog in in elk geval ) de pre-order gedaan bij CoolBlue. en direct na ontvangst factuur, de promotie ingevuld op samsung site.

inmiddels de bevestiging ontvangen dat deelname is goedgekeurd. ( 2e email, eerst krijg je ontvangstbevestiging).

releasedag (4 september) krijg ik de tab dan in huis als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Vreemd, ik heb nog geen factuur van coolblue ontvangen of bedoel je de orderbevestiging via mail?
Ik heb een screenshot van die email geupload op de promotiepagina van Samsung. Hopelijk is dit voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Gray|IA schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:44:
Vreemd, ik heb nog geen factuur van coolblue ontvangen of bedoel je de orderbevestiging via mail?
Ik heb een screenshot van die email geupload op de promotiepagina van Samsung. Hopelijk is dit voldoende.
Ik heb hem ook bij Coolblue besteld, de 9,7" versie zwart. Ben je voor wit of zwart gegaan? :)

Ik heb mijn e-mail met bestelnummer en vermelding van mijn gegevens "geprint" met een pdf printer en die PDF geüpload naar Samsung.
Ik kreeg toen alleen een melding in mijn scherm: "Als u aan de voorwaarden voldoet doen wij ons best u binnen 8 weken de hoes toe te sturen" of iets in die strekking.
Ik ontving geen enkele e-mail van Samsung dat ze mijn pre-order actie aanvraag hebben ontvangen laat staan dat ze het hebben goedgekeurd. Ik heb hem zaterdag 15-08 besteld.

edit: Ik heb net na een korte chat met Samsung een e-mail gestuurd naar enquiries@samsungpromotions.co.uk. In die e-mail heb ik als bijlage nogmaals die PDF toegevoegd.

Van een kennis weet ik dat het zin heeft Samsung een beetje achter de broek te zitten als het gaat om promoties.

[ Voor 12% gewijzigd door jmk op 19-08-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:16
Ook wel interesse in deze tablet. Nog nooit een tablet gehad eigenlijk, maar aangezien 1 van de laptops aan het overlijden is lijkt me dit een prima vervanger. Zeker icm. met de pre-order actie.

Als ik hem vergelijk met de voorganger zie ik wel voordelen in het schermformaat van vorige. Zeker op reis als je wat foto's en filmpjes wil kijken. De tab S met los toetsenbord case is net zo duur als de S2 met pre-order actie..

Vind het maar lastig om te kiezen. Er zitten geen enorme verschillen op het eerste oog. Zou graag wachten op een uitgebreide tweakers review, maar zonder de pre-order actie ga ik hem zeker niet kopen. Die toetsenborden zijn echt flink aan de prijs, maar zonder is voor mij eigenlijk geen optie.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Wat mij heel erg opvalt in (bijna)alle reviews is dat hij zo lekker vlot is volgens de reviewer. Dat heeft mij genoeg vertrouwen gegeven hem te bestellen. Het zal geen snelheidsmonster zijn, maar een aantal jaren afdoende presteren verwacht ik.
De S1 had echt als nadeel dat hij niet altijd even vloeiend werkt(hoewel hier behoorlijk wat aan te tweaken valt). Verder verwacht ik net zo'n mooi scherm als dat in de S1, daar is iedereen lovend over.

Ik heb mijn geheugenkaartje van 128 GB al binnen!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 07:55
Gray|IA schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:11:
Je kan altijd de 9.7 versie nemen :p

[..]
Op zich natuurlijk wel, maar heb nu een nexus 7 (de eerste gen) en weet van de 10.1 galaxy tab van m'n pa dat ik gewoon een kleine wil.

Overigens, heb even navraag gedaan bij de Samsung customer service mensen, aangezien er in de voorwaarden van de acties in de benelux niet staat dat ze alleen voor de afzonderlijke landen zijn, alleen voor specifieke versies (en NL en BE hebben dus wel verschillende versies).

Antwoord vanuit Samsung:
Als je in NL woont en de tablet in BE pre-ordered, kan je gewoon gebruik maken van de BE promotie omdat we inderdaad in de Benelux zitten.

Voor mensen die een S2 8 inch willen kan dat dus erg goed nieuws zijn.

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb de nieuwe tab S2's vandaag in handen gehad (Mediamarkt Arnhem heeft ze al bij de Samsung stand staan!). Mooie apparaten en wilde oorspronkelijk voor de 9,7 model gaan, maar als ik voor een Samsung ga dan wordt het waarschijnlijk de toch de 8 inch.

Ben nog twijfelen tussen de (mogelijke) nieuwe Ipad Air/Mini en de Samsung tab's.

Voordelen van een Ipad:
- Zelfde eco (heb een iPhone 6 en Macbook rPro)
- Multitasken werkt met elke app in tegenstelling tot TouchWiz
- Accuduur waarschijnlijk nog steeds rond de 9 uur.
- Nieuwe iOS versie's worden voor een langere periode ondersteund

Nadelen van een Ipad:
- Afhankelijker van een computer (torrent, video?)
- Film's kijken is (zo ver ik weet van mijn iPhone) lastiger gezien je de juiste format moet hebben en dus wellicht moet compilen?
- Wat zwaarder dan de Samsung door het materiaal (wel hoogwaardiger dan de Samsung)

Voordelen van een Samsung:
- Minder afhankelijk van je computer (bv torrent client, popcorn? etc.)
- Zeer licht en lekker dun
- Verschillende soorten video formaten kunnen afspelen (Mx Player met custom codec)

Nadelen van de Samsung zijn:
- TouchWiz waardoor nieuwe android versie's vaak maanden op zich laat wachten (als het al geüpdatet wordt).
- Slechte accu duur

What to do, what to do :( (Heb tevens nog wel een Nexus 7 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 20:10
Ik heb precies hetzelfde Mekzi. Ik vind de Ipad een prachtig ding welke ook goed werkt. Ik word alleen helemaal gek van de afgeschermde ITunes wereld. Met een aantal omwegen lukt het wel hoor om er lekker film op te kijken, maar vaak ben je (veel) meer tijd kwijt om het er op te zetten.

Alleen ik maak me zorgen over de accuduur. Mijn moeder heeft de Tab S en bij intensief gebruikt red ze het niet eens tot en met de avond van dezelfde dag.

Even afwachten op de Reviews met een goede accutest denk ik dus maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:45

80000

mrox

Beide S2 in mijn handen gehad in mediamarkt Rotterdam vandaag.

De 8 inch voelde licht aan ondanks de aangeplakte security device. Reageerde snel zoals mijn note 4 (snapdragon versie). Voelt verder als een kwalitatief product door de bezel die niet van plastic is.
De 9.6 inch voelde iets te zwaar, maar dat kan door die aangeplakte security device komen. In ieder geval met vinger en duim in de linker onder hoek vasthouden (dunne bezels) kan je niet te lang doen, dan voelt het zwaar en ongemakkelijk aan.
De 4:3 verhouding + android is precies wat ik zoek. Aangezien ik ooit een ipad 1 heb gehad en deze te zwaar en te groot vond, word het denk ik de 8 inch. Kan ik of met 1 hand over de breedte vast houden of in de onderhoek met vinger en duim, waar samsung ruimte heeft over gelaten.
Twijfel nog of microsoft met 4:3 8 inch surface komt, maar een mogelijke aankondiging is pas oktober 8)7 en ik wacht al zolang op een 4:3 8 inch dat niet iOs is, lastig allemaal |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Hebben alle Mediamarkten "speel" exemplaren in de winkel? Weet iemand of Mediamarkt Dordrecht er 1 heeft? Je kan ze zeker niet kopen nog?

Ik denk trouwens niet dat de accu van de Samsung Galaxy Tab S2 slecht zal zijn. Je kan er waarschijnlijk makkelijk 1 dag mee doen bij zwaar gebruik of enkele dagen met wat minder gebruik.
Ik hoop wel dat er software optimalisaties inzitten waardoor de batterij niet te snel leegloopt wanneer de tablet niet gebruikt wordt. Daar scheelt het nogal eens aan bij Android apparaten en heeft IOS een streepje voor.

[ Voor 60% gewijzigd door jmk op 22-08-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
jmk schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:12:
[...]

Ik heb hem ook bij Coolblue besteld, de 9,7" versie zwart. Ben je voor wit of zwart gegaan? :)

Ik heb mijn e-mail met bestelnummer en vermelding van mijn gegevens "geprint" met een pdf printer en die PDF geüpload naar Samsung.
Ik kreeg toen alleen een melding in mijn scherm: "Als u aan de voorwaarden voldoet doen wij ons best u binnen 8 weken de hoes toe te sturen" of iets in die strekking.
Ik ontving geen enkele e-mail van Samsung dat ze mijn pre-order actie aanvraag hebben ontvangen laat staan dat ze het hebben goedgekeurd. Ik heb hem zaterdag 15-08 besteld.
Ik heb gisteren ook bij Coolblue gepreorded en bij Samsung de deelnameformulier ingevuld. Melding op de site is alleen maar "je deelname is compleet". betekent dit dat hij geaccepteerd is?

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb ook nog geen mail ontvangen van Samsung dat mijn promotie is "goedgekeurd".
Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de eerste mail van "goede ontvangst" en de 2de mail van "goedkeuring"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Nadat ik een halve week geen bericht van Samsung had ontvangen heb ik ze een mail gestuurd. Ik kreeg toen dit antwoord, dit is dus mijn enige e-mail van samsung:
Beste jmk,

Bedankt voor uw deelname aan de Samsung promotie: 15-0236 Samsung Tab S2 pre-order Keyboard cover promotie.

Dit is de bevestiging dat uw deelname aan onze promotie in goede orde is ontvangen. Wij gaan ervan uit dat uw ingestuurde stukken voldoen aan onze voorwaarden. Wij handelen uw deelname binnen 8 weken af. Intussen houden wij u op de hoogte van de voortgang. U ontvangt binnen 2 weken nog een bericht hierover.

Met vriendelijke groeten,

R. L.
Manager Customer Care
15-08 besteld
19-08 niets gehoord, ik stuurde eem e-mail naar enquiries@samsungpromotions.co.uk
20-08 bovenstaande e-mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb 17-8 pas mijn promotie ingegeven.
Op 18-8 heb ik deze mail ontvangen
Dag Gray,

Goed nieuws. We hebben uw aanvraag voor de Samsung Galaxy Tab S2 pre-order promotie (xx-xxxx) goed ontvangen. Normaal duurt de afhandeling 6 tot 8 weken. Maar zo lang laten we u niet op nieuws wachten. U krijgt regelmatig een mailtje met daarin een update over uw aanvraag.

Hebt u toch nog een vraag of wenst u meer informatie? Neem dan contact op met de Samsung Service- en Informatielijn. U vindt alle gegevens onderaan deze mail.

Met vriendelijke groeten,

R. Lowenstein
Manager Customer Care
Ik moet wel zeggen dat ik men gegevens op de Belgische promotiesite heb ingevuld.
Normaal krijg je nog een mail of de promotie is goedgekeurd of niet en nadien nog een mail van verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05 16:07
Ik heb op 13-08 mijn promotie ingegeven en bericht ontvangen:
Bedankt voor uw deelname aan de Samsung promotie: xx-xxxx Samsung Tab S2 pre-order Keyboard cover promotie.

Dit is de bevestiging dat uw deelname aan onze promotie in goede orde is ontvangen. Wij gaan ervan uit dat uw ingestuurde stukken voldoen aan onze voorwaarden. Wij handelen uw deelname binnen 8 weken af. Intussen houden wij u op de hoogte van de voortgang. U ontvangt binnen 2 weken nog een bericht hierover.
Op 20-08 kreeg ik de 2e mail met het volgende bericht:
Uw deelname aan de Samsung promotie: xx-xxxx Samsung Tab S2 pre-order Keyboard cover promotie.

Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de levering van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.
Bij mij zat er dus 7 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
IngevE schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:15:

[...]

[...]

Dat is mooi dat we dat weten. Ik hoop dan midden volgende week een positief bericht te ontvangen.

EDIT:
jmk schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:29:
Nadat ik een halve week geen bericht van Samsung had ontvangen heb ik ze een mail gestuurd. Ik kreeg toen dit antwoord, dit is dus mijn enige e-mail van samsung:

[...]

15-08 besteld
19-08 niets gehoord, ik stuurde eem e-mail naar enquiries@samsungpromotions.co.uk
20-08 bovenstaande e-mail ontvangen.
24-08 "Uw deelname is geaccepteerd."

[ Voor 37% gewijzigd door jmk op 24-08-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

IngevE schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:15:

[...]

[...]

Inderdaad, deze morgen ook de bevestiging ontvangen dat mijn aanvraag goedgekeurd is. ook 7 dagen na de eerste mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
welke nederlandse emailadres kan ik gebruiken voor vragen ivm bevestiging?

Lidy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

samsung@consumercare.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
ik heb vanmorgen gechat met samsung webcare. ze zeggen dat mijn deelname goed binnen gekomen is en dat het in behandeling is. ik krijg dus binnenkort een mail.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Ik ben op zoek naar een mediaplayer of app waarbij ik simpel een map op mijn PC kan selecteren en vanuit daar een serie kan streamen.

Ik had voorheen kalemsoft op mijn Playbook en zoek weer zo iets.

Iemand tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Anoniem: 103465 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:11:
Ik ben op zoek naar een mediaplayer of app waarbij ik simpel een map op mijn PC kan selecteren en vanuit daar een serie kan streamen.

Ik had voorheen kalemsoft op mijn Playbook en zoek weer zo iets.

Iemand tips !
Dit geldt eigenlijk voor alle android devices:
Stel een Windows share in(je series map)
Op android installeer je es file explorer.
Je selecteert met ES de video die op je pc staat.
Afspelen gaat heel goed met mx player.

Anoniem: 128940

Komt de 4G versie tegelijk uit met de reguliere versie? Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze later kwam, deze kan ik ook niet reserveren bij Samsung maar wel bij Bol en Coolblue.

• truffel50
ik heb mijn eerste mail binnen.!:-)

Lidy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
Er is al een root(via XDA) voor de S2. Nu de S2 nog :)

Als ik tevreden ben over de performance en ik heb geen last van bloatware root ik heb waarschijnlijk niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Goed nieuws! 5.1.1 is beschikbaar!
http://forum.xda-develope...post62552867#post62552867

Nergens op het internet was er iets te vinden over de 5.1.1 op de tab s2, behalve op tweakers, zouden ze dan toch standaard op 5.1.1 geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Zeker goed nieuws!

Marshmallow gaat er ook van komen volgens techtastic.

Gaan updates tegenwoordig gewoon OTA of is Kies een vereiste? Dat laatste installeer ik liever niet op mijn PC.

[ Voor 22% gewijzigd door jmk op 28-08-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Standaard is dit normaal OTA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
  • Laatst online: 16-05-2020
Ik twijfel sterk deze Tab s2 te pre-orderen als vervanging van minix android box...
Bedoeling is er Kodi op te zetten en zo met HDMI aan de tv te hangen, bijkomend voordeel zou zijn dat hij ook gebruikt kan worden "on-the-road" en het zou gelijk een vervanging zijn voor mij ipad2.
hmmm, nu nog knopen doorhaken :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Mashable heeft een vrij kritische indruk(een review mag je het niet noemen) geplaatst.
Er werd zeer veel over de iPad Air 2 gesproken en de verschillen met dit apparaat. Dit artikel is wellicht bedoeld voor Apple gebruikers. Veel artikelen op deze website gaan over Apple zaken.
Jammer genoeg vond Lance van Mashable de S2 soms laggy en meldde hij crashes van apps. Dat roept bij mij de vraag op of hij misschien een verkeerd exemplaar heeft of hele rare dingen deed.
Verder had hij het over "muddy pictures". Mogelijk had dat gewoon te maken met de render techniek van gebruikte comic viewer en niets met het display zelf.

Jammer dat de kritiekpunten nauwelijks onderbouwd zijn in dit artikel.

Edit:
Zou het mogelijk zijn om naast het draadloze keyboard ook een bluetooth muis aan te sluiten?
Misschien leuk om via remote desktop oplossingen Pillars of Eternity te spelen. Vanwege de speelstijl(op pauze zetten, opdrachten geven, kijken hoe het afloopt) is FPS niet heel belangrijk. Dan zou een play-over-internet-sessie nog best goed kunnen lopen.
Hoe denken jullie erover?

[ Voor 20% gewijzigd door jmk op 31-08-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
Net een mail van samsung gehad met de mededeling dat de keyboard binnen enkele dagen in huis komt.raar.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFrank
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-02-2024
Leuk, die promotie actie van Samsung, maar als je een witte S2 besteld hebt, krijg je op de Samsung promotiesite alleen de optie om een zwarte bookcover te bestellen. Ik meen toch echt dat er ook witte uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
truffel50 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:00:
Net een mail van samsung gehad met de mededeling dat de keyboard binnen enkele dagen in huis komt.raar.
Waarom is dar raar? Dat is toch prachtig mooi op tijd?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en dikte van de cover.

Edit: ik ontving dezelfde e-mail! :)

[ Voor 5% gewijzigd door jmk op 01-09-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
Ook ik kreeg vanochtend rond 09.00 een mail, met de bevestiging dat de Keyboard cover over enkele dagen thuisbezorgd word :)
Mooi optijd dus , want vrijdag a.s. verwacht ik de tablet zelf thuis te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
jmk schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 12:32:
[...]

Waarom is dar raar? Dat is toch prachtig mooi op tijd?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en dikte van de cover.

Edit: ik ontving dezelfde e-mail! :)
Raar omdat ze steeds zeggen binnen 8 weken. Dan verwacht je hem over 5 weken oid zoiets.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
wtf, mijn aanmelding van de pre-order actie was afgewezen. :(
Omdat op de orderbevestiging van coolblue geen besteldatum te zien was.

maar even een screenshot van mijn orderoverzicht er achteraan gestuurd.
Daar staat wel een besteldatum bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Samsung Galaxy Tab S2 (9.7-inch) Review (laptopmag)
The Pros
Brilliant and colorful AMOLED display; Swift octa-core performance; Can easily stream content to and from Samsung TVs; Shockingly thin and light; Microsoft Office apps included

The Cons
Below-average battery life; Plastic back; Mediocre cameras

Verdict
The Tab S2 combines awesome power and eye candy in a jaw-droppingly thin and light design, but its battery life falls short.
Overigens kan je nog steeds 7,5 uur browsen met deze Tab S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
Ach, voor het "batterij probleem" zijn er powerbanks uitgevonden when on the go ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikali
Wel grappig, ik vroeg via de Samsung support chat of het mogelijk was de tab S2 via HDMI verloop aan een TV te hangen en via een A/V receiver films etc. af te spelen, met 5.1 Dolby geluid. Hierop is geen antwoord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
Mikali schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:01:
Wel grappig, ik vroeg via de Samsung support chat of het mogelijk was de tab S2 via HDMI verloop aan een TV te hangen en via een A/V receiver films etc. af te spelen, met 5.1 Dolby geluid. Hierop is geen antwoord ...
als je de vraag letterlijk zo zou stellen zou ik het ook niet direct begrijpen.

als je het hebt over 5.1 ga ik ervan uit dat je het source-materiaal op je S2 staat. in dat geval zal de receiver gewoon vrolijk moeten afspelen mits het audio-format "begrepen" wordt? op de tablet zelf zit geen hdmi voor zover ik kan zien, dus het zal dan een USB>HDMi verloopt moeten zijn. NFC i.c.m. een samsung TV?

zelf heb ik een XBMC setup en krijg ik netjes een "playback/send to XBMC" op alle android devices.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste