Kreeg vandaag ook mijn update binnen op de S2 T810 (9.7).
Hier helaas nog niets op een S2 (T815) ..
laatste update welke ik nu heb gehad is van april 2017..
[ Voor 39% gewijzigd door bluecupra op 23-03-2018 13:00 ]
ik heb gisteren ook die update binnen gekregen op een T810 (9.7).
Daarmee zit ik op beveiligingsupdate jan. 2018.
Daarmee zit ik op beveiligingsupdate jan. 2018.
Vandaag weer even gekeken of er een update was. En die was er, een update van ca 25 MB.
Geen idee waarvan. Beveiligingsupdate is van 1 maart, misschien die?
Geen idee waarvan. Beveiligingsupdate is van 1 maart, misschien die?
Bij mij komt de update voor de T713 nu binnendruppelen (398MB).
Even de accu op nivo brengen en ik kan 'm installeren.
Even de accu op nivo brengen en ik kan 'm installeren.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ah thanks, dankzij jullie ben ik T815 (329,5MB) aan het installeren. Blijkbaar had ik mijn Samsung al 2 weken niet meer gebruikt. Ik doe toch nog het meeste met mijn desktop computer en mobiele telefoon...
Weet je al wat de update heeft gebracht? Ben heel benieuwd!Richard_Brandy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:45:
Ah thanks, dankzij jullie ben ik T815 (329,5MB) aan het installeren. Blijkbaar had ik mijn Samsung al 2 weken niet meer gebruikt. Ik doe toch nog het meeste met mijn desktop computer en mobiele telefoon...
Volgens mij alleen op veiligheidsvlak. Ik zie eigenlijk geen verschil m.b.t. bijv. functionaliteit/ grafisch.
Hier wordt mijn vermoeden bevestigd:
https://samsunggalaxyrom....-t815xxu2cra3-android-7-0
Hier wordt mijn vermoeden bevestigd:
https://samsunggalaxyrom....-t815xxu2cra3-android-7-0
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt alsof de batterij langer meegaat sinds die laatste update van bijna 400mb.
Ik heb een 8" S2 wifi uitvoering, mocht dat nog wat uitmaken.
Ik heb een 8" S2 wifi uitvoering, mocht dat nog wat uitmaken.
De tab S2 is na cashback voor € 180,- verkrijgbaar (via Duitsland).
Is de tab S2 in 2018 het kopen nog waard?
Het updatebeleid van Samsung is onwijs slecht maar voor €180,- blijft het een mooi stukje hardware.
Hoe denken jullie hier over?
Het updatebeleid van Samsung is onwijs slecht maar voor €180,- blijft het een mooi stukje hardware.
Dat is goedkoper dan de Tab A. Ik heb ervaring met beide en de S2 is toch wel een stuk sneller en beter beeld (premium vs. budget). Dus 180 euro is wel een goede deal. Voor de laagste prijs in de pricewatch (329 euro) zou ik hem overigens niet meer kopen, want de tablet is al wel redelijk oud en onzeker qua updates.Valux7_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:59:
Anoniem: 1086935
Waar heeft u deze gevonden?Valux7_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:59:
Op Amazon.de is de tablet nu 260,-
Via de duitse Samsung krijg je €80,- cashback op aankoop van een tab S2/tab S3.
Kom je per saldo op € 180,- voor de Tab s2 uit.
Het is mogelijk om een Nederlandse iban te selecteren al heb ik zelf ook een duitse iban (N26)
Anoniem: 1086935
Zou dit ook mogelijk zijn vanuit België?Valux7_ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:46:
[...]
Op Amazon.de is de tablet nu 260,-
Via de duitse Samsung krijg je €80,- cashback op aankoop van een tab S2/tab S3.
Kom je per saldo op € 180,- voor de Tab s2 uit.
Het is mogelijk om een Nederlandse iban te selecteren al heb ik zelf ook een duitse iban (N26)
bedankt voor de tip! Ik heb hem zojuist besteld (s2 9,7"). Wat ik op kan maken uit dat cashback-fomulier van Samsung, is dat je in de EU moet wonen. De voorwaarden van de actie reppen er met geen woord over. Aan het formulier te zien heeft Samsung dus rekening gehouden met Europese deelname aan de actie. Ik ben benieuwd! Ik moet ook eerlijk zeggen dat deze cashback mij echt over de streep getrokken heeft (arme sloeber).
UPDATE 26-6: tablet ontvangen en formulier op de Samsung-site ingevuld. Ik zie 2 beren op de weg: op de factuur van Amazon staat een Luxemburgs adres. Samsung wil een duitse postcode vd verkoper zien, die overeenkomt met de factuur. Ik heb maar de postcode van de duitse Amazon ingevuld..
hopelijk accepteren ze dat.
En beer 2: de actie geldt niet in combinatie met andere kortingen, en om de één of andere reden staat op mijn factuur dat ik 5 euro korting heb (hij staat voor 260 € op amazon.de, hij kost volgens de factuur 265 en ik heb 5 euro korting gekregen
). We zullen het zien!
UPDATE 26-6: tablet ontvangen en formulier op de Samsung-site ingevuld. Ik zie 2 beren op de weg: op de factuur van Amazon staat een Luxemburgs adres. Samsung wil een duitse postcode vd verkoper zien, die overeenkomt met de factuur. Ik heb maar de postcode van de duitse Amazon ingevuld..
En beer 2: de actie geldt niet in combinatie met andere kortingen, en om de één of andere reden staat op mijn factuur dat ik 5 euro korting heb (hij staat voor 260 € op amazon.de, hij kost volgens de factuur 265 en ik heb 5 euro korting gekregen
[ Voor 54% gewijzigd door cat_byte op 26-06-2018 16:07 . Reden: tablet ontvangen, cash-back formulier ingevuld ]
Weet iemand of er al een opvolger voor dit tablet in de maak is ?
Wat dacht je van de Tab S3 die al een tijdje te koop is? Of op de frontpage stonden net geruchten over een Tab S4.
Ik vind die te groot, die 8" is precies goed voor mij
Vandaag wederom een software update voor de 8" Tab 2 uit 2016 ontvangen. Dat doen ze toch erg goed bij Samsung hoor, ik had inmiddels echt niks meer verwacht.
In Chrome heb ik bij sommige websites (Wikipedia o.a.) dat de letters niet overal goed gerenderd worden. Alsof iemand met parkinson ze geschreven heeft.
Ik weet het niet helemaal zeker (het tablet is van mijn ouders en die wonen in Zwitserland), maar ik volgens mij was het met Firefox precies hetzelfde.
Waarschijnlijk wordt een van de fonts (waarschijnlijk het standaardfont) niet goed gerenderd dus, maar wat kan ik daar aan doen!?
O ja, het gaat om een 8-inch S2 uit 2015
Ik weet het niet helemaal zeker (het tablet is van mijn ouders en die wonen in Zwitserland), maar ik volgens mij was het met Firefox precies hetzelfde.
Waarschijnlijk wordt een van de fonts (waarschijnlijk het standaardfont) niet goed gerenderd dus, maar wat kan ik daar aan doen!?
O ja, het gaat om een 8-inch S2 uit 2015
[ Voor 5% gewijzigd door STFU op 23-08-2018 16:37 ]
-
[ Voor 107% gewijzigd door roT- op 29-08-2018 18:05 ]
Ik heb weer een update van Samsung op mijn T810.
Geen idee wat er in ziet. Security update volgens mij.
Geen idee wat er in ziet. Security update volgens mij.
Iemand hier overgestapt van de Tab S2 naar een Huawei Mediapad M5 10.8"?
Ervaringen in vergelijking met de S2?
Ervaringen in vergelijking met de S2?
Iemand hier die al een nieuwe versie van Lineage draait op de Tab S2? Pie bijvoorbeeld?
[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 21-01-2019 22:54 ]
Nee, ik heb juist 15.1 geïnstalleerd op mijn T710. Een hele verbetering t.o.v. stock.mike123 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:49:
Iemand hier die al een nieuwe versie van Lineage draait op de Tab S2? Pie bijvoorbeeld?
Alleen de Canal Digitaal app heeft problemen met het weergeven van streams. Ook ontgrendelen m.b.v. fingerprint werkt bij mij niet (dus pin of géén vergrendeling). Ik heb Lineage 16 niet geprobeerd. Roadrunner wil ik ook nog proberen.Zie verder op het XDA forum.
Dank je. Ga ik ook nog even op XDA kijken.Frup schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:45:
[...]
Nee, ik heb juist 15.1 geïnstalleerd op mijn T710. Een hele verbetering t.o.v. stock.
Alleen de Canal Digitaal app heeft problemen met het weergeven van streams. Ook ontgrendelen m.b.v. fingerprint werkt bij mij niet (dus pin of géén vergrendeling). Ik heb Lineage 16 niet geprobeerd. Roadrunner wil ik ook nog proberen.Zie verder op het XDA forum.
Succes. Voor zover ik kan zien is Lineage 16 voor mijn T710 nog niet stabiel ('laggy'). Zoals gezegd is 15 lekker vlot en lean. Geen idee waardoor Canal Digitaal hierbij niet werkte. Wel of geen root aangevinkt maakte geen verschil.mike123 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:17:
[...]
Dank je. Ga ik ook nog even op XDA kijken.
Roadrunner beviel mij ook prima. Leek meer een gestripte Samsung rom Maar ook hiermee geen CD streams.
Nu de stock rom terug geflashed en voila CD werkt weer. Jammer....
Edit: ook geprobeerd met behulp van Magisk. Maar ook zonder succes.
[ Voor 5% gewijzigd door Frup op 25-02-2019 14:05 ]
Voor de 813 is er nu een lineageos voor android Pie beschikbaar op hun website: https://download.lineageos.org/gts210vewifi
Ok heb net de overstap van 8 naar 9 gemaakt. Eerst de files gedownload voor mijn tablet (lineageos en gapps) Daarna een backup gemaakt in recovery. Hierna de system partitie gewiped. Daarna de nieuwe lineageos en gapps geïnstalleerd en als laatste cache gewiped en opnieuw opgestart. De tablet upgrade dan je data partitie van Android 8 naar 9 en alles werkt nog (bij mij in elk geval)
Ok heb net de overstap van 8 naar 9 gemaakt. Eerst de files gedownload voor mijn tablet (lineageos en gapps) Daarna een backup gemaakt in recovery. Hierna de system partitie gewiped. Daarna de nieuwe lineageos en gapps geïnstalleerd en als laatste cache gewiped en opnieuw opgestart. De tablet upgrade dan je data partitie van Android 8 naar 9 en alles werkt nog (bij mij in elk geval)
[ Voor 65% gewijzigd door Hurricane op 01-03-2019 15:54 ]
Dank voor de info.Hurricane schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:29:
Voor de 813 is er nu een lineageos voor android Pie beschikbaar op hun website: https://download.lineageos.org/gts210vewifi
Even on duidelijk te zijn. Ben overgestapt van LineageOS 15.1 naar 16.0 dus dat is van android 8.1 naar 9. Dus niet vanaf stock rom!
En? Hoe is de batterijduur?Hurricane schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:29:
Even on duidelijk te zijn. Ben overgestapt van LineageOS 15.1 naar 16.0 dus dat is van android 8.1 naar 9. Dus niet vanaf stock rom!
Nog niet echt op gelet om eerlijk te zijn. Lijkt goed. Zal vannacht eens kijken wat het standby verbruik is met WiFi en locatie aan. Leg hem nu (rond 23.00 uur) weg met 91%.
Edit: Batterij geeft nu 89% aan. Stand-by tijd is dus goed. En batterij gebruik is bij mij met normaal gebruik niet veel anders dan met stock.
[ Voor 21% gewijzigd door Hurricane op 04-03-2019 06:58 ]
Hoe zit het eigenlijk met security updates voor de s2? Bij die van mij staat bij niveau android beveiligingspatch juni 2018. Handmatig zoeken naar updates levert op dat de laatste updates zijn geïnstalleerd.
Ik heb 1 augustus 2018.Palomar schreef op maandag 11 maart 2019 @ 21:58:
Hoe zit het eigenlijk met security updates voor de s2? Bij die van mij staat bij niveau android beveiligingspatch juni 2018. Handmatig zoeken naar updates levert op dat de laatste updates zijn geïnstalleerd.
Wat gek. Ik heb wel het eerste model (gekocht in begin 2016). Misschien is er nog verschil in updates met het 'facelift' model?
Al is augustus natuurlijk ook niet echt up-to-date meer. Kan ik hieruit concluderen dat ik deze tablet zo langzamerhand kan afschrijven? (Terwijl die eigenlijk nog rap genoeg is)
[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 12-03-2019 06:48 ]

Als je LineageOS draait ben je gewoon weer bij met de patches.
Ik heb het "facelift" model.Maar deze werkt nog prima. Maar moet mijzelf nog wel druk maken met Lineage om deze er nog op te zetten.Palomar schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 06:42:
[...]
Wat gek. Ik heb wel het eerste model (gekocht in begin 2016). Misschien is er nog verschil in updates met het 'facelift' model?
Al is augustus natuurlijk ook niet echt up-to-date meer. Kan ik hieruit concluderen dat ik deze tablet zo langzamerhand kan afschrijven? (Terwijl die eigenlijk nog rap genoeg is)
Custom roms ben ik niet zo happig op. In het verleden ook wel eens met mijn telefoon mee geëxperimenteerd, maar had toch wat vervelende bijwerkingen, zoals sommige apps die zien dat je geen originele firmware hebt en niet werken (Ziggo, bankieren). En ook gekke problemen zoals dat de camera soms vastliep. Als ik hierboven lees heeft iemand een niet werkende fingerprint reader.
Of zijn de dingen die ik noem nu niet meer van toepassing?
Of zijn de dingen die ik noem nu niet meer van toepassing?
Bij mij werkt alles zoals verwacht, alleen zien sommige apps de tablet als geroot of als niet standaard rom maar dat heeft bij mijn gebruik niet geleid tot problemen.
Ik heb nog steeds geen update naar Lineage uitgevoerd. Maar heb zojuist nog wel een update ontvangen van 82,94 MB.
Na de laatste update van enkele dagen geleden is de S2 niet meer vooruit te branden. Wifi valt steeds weg, apps starten traag of helemaal niet. Toestel eerst weer herstarten.
Word er niet beter op.
Word er niet beter op.
Misschien helpt het om de cache partitie te wipen.mike123 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 20:15:
Na de laatste update van enkele dagen geleden is de S2 niet meer vooruit te branden. Wifi valt steeds weg, apps starten traag of helemaal niet. Toestel eerst weer herstarten.
Word er niet beter op.
Niet aan gedacht, kan ik ook nog proberen.Frup schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:25:
[...]
Misschien helpt het om de cache partitie te wipen.
Dank je.
Vandaag update gehad. Zowel beveiligingssoftware als Android beveiligingspatch naar januari 2019
[ Voor 16% gewijzigd door jaxel70 op 03-04-2019 13:33 ]
Thx! heb ook maar LineageOS 16.0 eropgezet!Hurricane schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:01:
Als je LineageOS draait ben je gewoon weer bij met de patches.
Ging vlekkeloos (SM-T713/s2 tab 8.0) Was wel weer een tijd geleden dat ik een toestel geroot heb en aan de slag ben gegaan met een custom rom. Maar in een uurtje gepiept.
Ik vraag me alleen af, ik hoe gaat dit met updates? worden deze gewoon aangeboden in instellingen -> updates?
Meen me te herinneren dat je updates altijd handmatig erop moest zetten doormiddel van TWRP.
Updates worden inderdaad automatisch aangeboden. Je kunt zelf instellen hoe vaak ernaar wordt gezocht. Als je dan een notificatie krijgt klik je op de knop downloaden en als de download klaar is op installeren. De tablet wordt dan automatisch opnieuw opgestart en de update wordt geïnstalleerd. Dus handmatig installeren via TWRP is niet meer nodig.roT- schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:06:
[...]
Thx! heb ook maar LineageOS 16.0 eropgezet!
Ging vlekkeloos (SM-T713/s2 tab 8.0) Was wel weer een tijd geleden dat ik een toestel geroot heb en aan de slag ben gegaan met een custom rom. Maar in een uurtje gepiept.
Ik vraag me alleen af, ik hoe gaat dit met updates? worden deze gewoon aangeboden in instellingen -> updates?
Meen me te herinneren dat je updates altijd handmatig erop moest zetten doormiddel van TWRP.
Heb je op een bepaalde website de aanwijzingen gevolgd voor de installatie? En zo ja, welke?roT- schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:06:
[...]
Thx! heb ook maar LineageOS 16.0 eropgezet!
Xda-developersmike123 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 01:03:
[...]
Heb je op een bepaalde website de aanwijzingen gevolgd voor de installatie? En zo ja, welke?
Je kunt op de website van https://www.lineageos.org op download klikken en dan je eigen tablet er tussenuit zoeken. Dan krijg je boven aan de website ook de installatie instructie link. Op die wiki staan dan ook links naar alle tools die je nodig hebt.mike123 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 01:03:
[...]
Heb je op een bepaalde website de aanwijzingen gevolgd voor de installatie? En zo ja, welke?
Zijn er ook apps die waarschijnlijk niet meer werken als er lineageos geïnstalleerd wordt?
Ik denk aan bankier apps en dergelijke?
Bij mij lijkt alles nog te werken. Bankier app werkt gewoon en Netflix en Spotify hebben ook geen problemen. Volgens mij ben ik nog geen app tegen gekomen die niet werkt. Zekerheid heb je natuurlijk nooit.johnvolkering schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:16:
Zijn er ook apps die waarschijnlijk niet meer werken als er lineageos geïnstalleerd wordt?
Gisteren ook Lineage 16 op mijn tablet gezet.
Alles werkt wel, maar het is heel instabiel.
Constant crashes / rebooting.
Tablet word ook warmer dan met de stock rom.
Ik heb spijt van deze upgrade.
Is er een manier om de Samsung stock rom weer terug te zetten?
Alles werkt wel, maar het is heel instabiel.
Constant crashes / rebooting.
Tablet word ook warmer dan met de stock rom.
Ik heb spijt van deze upgrade.
Is er een manier om de Samsung stock rom weer terug te zetten?
Omdat mijn Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi (2016) nog altijd vlot werkte maar wel wat rap de batterij verbruikte, had ik graag eens een costum Rom erop geplaatst.
Echter is mijn probleem, wanneer is mijn tablet in mijn Pc steek ... word deze niet zichtbaar in mijn Windows 10.
De tablet geeft wel signaal dat hij begint op te laden, maar ik hoor geen deuntje dat deze werd aangesloten.
Verschillende methodes die ik getest heb:
1) Andere kabels (de origineel bijgeleverde kabel doet het ook niet)
2) anders Pc's
3) Samsung USB Driver geinstalleerd
4) Developer mode, USB Foutopsporing
5) Developer mode, om daar MTP aan te duiden (ookal stond hij daar al aan)
6) Gekeken bij Device manager (Windows) maar daar komt mijn tablet zelf niet tevoorschijn
7) ....
Telkens maar opnieuw krijgt hij wel stroom maar nerges wilt hij verbinding maken ...
Iemand die mij kan helpen ?!
Echter is mijn probleem, wanneer is mijn tablet in mijn Pc steek ... word deze niet zichtbaar in mijn Windows 10.
De tablet geeft wel signaal dat hij begint op te laden, maar ik hoor geen deuntje dat deze werd aangesloten.
Verschillende methodes die ik getest heb:
1) Andere kabels (de origineel bijgeleverde kabel doet het ook niet)
2) anders Pc's
3) Samsung USB Driver geinstalleerd
4) Developer mode, USB Foutopsporing
5) Developer mode, om daar MTP aan te duiden (ookal stond hij daar al aan)
6) Gekeken bij Device manager (Windows) maar daar komt mijn tablet zelf niet tevoorschijn
7) ....
Telkens maar opnieuw krijgt hij wel stroom maar nerges wilt hij verbinding maken ...
Iemand die mij kan helpen ?!
Je zou eens kunnen proberen om met USB Deview al je android drivers te verwijderen en opnieuw te installeren.[b]Karroowte schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:16:
Ik had de laatste maanden ook last van een enorme battery drain, maar met de nieuwste update (augustus) is dat bij mij weer als vanouds goed nu. Geen direct antwoord op je vraag, maar misschien vind je met die update ook die custom rom niet meer nodig
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Iemand ervaring met deze chinese accus?
Mijn tab accu wordt nu wel echt slecht, snel leeg en lang opladen.
Het vervangen is niet heel moeilijk zag ik.
Gewoon proberen? Of kan ik verwachten dat dezer in de hens vliegt lol.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dat laatste is inderdaad altijd een serieus risico met Chinese produkten. Je hebt geen idee wat de kwaliteit is van de produkten die bij ome Ali worden aangeboden. Zo'n accu zou uit de originele fabriek kunnen komen, maar kan ook door Chinese weeskindjes uit verarmd uranium en cadmium in elkaar gesoldeerd worden in een uit asbest opgetrokken sweatshop...[b]Bad Brains schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 14:31:
Ik hou het zelf inmiddels bij een paar grote Europese aanbieders van accu's. Die halen hun waar ook uit China, maar aangezien ze tigduizenden van die accu's per jaar verkopen zouden ze echt wel aan de Europese eisen moeten voldoen, anders zouden ze in no time failliet zijn door de garantie claims.
Ik ben bezig om Lineage 16 te installeren op mijn T810, dat is het idee in ieder geval. Er zijn zo enorm veel quide's en tools dat alles een beetje door elkaar gaat lopen. De ene guide is voor Android 5 waarbij die tools dus niet zullen werken voor Android 7 wat ik er op heb staan. Nou ben ik na een uurtje zoeken denk ik wel ver genoeg gekomen met wat ik nodig hebt, maar ik loop wel ergens tegen aan.
Ik lees dat ik OEM Unlock in de developer opties aan moet vinken, maar die optie heb ik niet. De ene zegt, geen probleem kan ook zonder die optie. Maar de ander zegt dat het weer niet gaat werken zonder die optie. Ik zie dat hier wat mensen al de boel hebben lopen met Lineage dus vraag ik mij af wat te doen.
Ik lees dat ik OEM Unlock in de developer opties aan moet vinken, maar die optie heb ik niet. De ene zegt, geen probleem kan ook zonder die optie. Maar de ander zegt dat het weer niet gaat werken zonder die optie. Ik zie dat hier wat mensen al de boel hebben lopen met Lineage dus vraag ik mij af wat te doen.
Doel je dan op de Dev Opties of de Unlock optie ín de Dev Opties?PilatuS schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:37:
Ik ben bezig om Lineage 16 te installeren op mijn T810, dat is het idee in ieder geval. Er zijn zo enorm veel quide's en tools dat alles een beetje door elkaar gaat lopen. De ene guide is voor Android 5 waarbij die tools dus niet zullen werken voor Android 7 wat ik er op heb staan. Nou ben ik na een uurtje zoeken denk ik wel ver genoeg gekomen met wat ik nodig hebt, maar ik loop wel ergens tegen aan.
Inmiddels ben ik verder gekomen door een andere guide te volgen waar deze optie die ik niet had ook niet bij stond. Het rooten is gelukt, alleen nu loop ik tegen een ander probleem aan.Dwazer schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:50:
[...]
Doel je dan op de Dev Opties of de Unlock optie ín de Dev Opties?
Als ik LineageOS 16.0 installeer met Gapps dan krijg ik een bootloop. Het installeren gaat allemaal prima, maar bij de eerste boot blijft het bootlogo een paar minuten lopen en dan gaat ie terug naar de recovery. Als ik Gapps niet installeer gaat het wel goed, maar dat schiet ook niet echt op natuurlijk.
Ik heb deze: lineage-16.0-20200106-UNOFFICIAL-gts210wifi en deze: lineage-16.0-20200118-UNOFFICIAL-gts210wifi geprobeerd. En deze: open_gapps-arm-9.0-nano-20200122 en deze: open_gapps-arm-9.0-pico-20200122
Iemand die mij kan vertellen wat hier fout gaat ? Deze veries van Gapps zouden de juiste moeten zijn, maar wanneer ik deze installeer kom ik dus niet verder waarbij het alleen zonder Gapps lukt.
Edit: Heb nu deze gepakt en die werkt wel: MindTheGapps-9.0.0-arm-20190615_031401
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 23-01-2020 15:35 ]
Sommige ROMs zijn nogal eenkennig ten aanzien van Gapps paketten...PilatuS schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:36:
[...]Edit: Heb nu deze gepakt en die werkt wel: MindTheGapps-9.0.0-arm-20190615_031401
Blijkbaar jaBambufan schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:10:
[...]
Sommige ROMs zijn nogal eenkennig ten aanzien van Gapps paketten...
Zit nu alleen nog met 1 probleempje en dat is dat de klok op het lockscreen 0.2 seconde te zien is en dan is ie weg. Nogal omhandig als je even op de homeknop wil drukken om de tijd te zien. Heb alleen geen idee hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Anoniem: 1330246
Hoort misschien niet bij dit topic, maar mijn Samsung tablet (SM-T810) gaat niet langer dan 3 jaar mee! Vorig jaar, net binnen garantie, ging het scherm flikkeren bij opstart. Is keurig gerepareerd, zou software foutje zijn... maar: Nu, een jaar verder, dezelfde storing! Samsung Support vanmorgen gebeld: Onderzoekskosten, €36,--, zijn sowieso voor mijn rekening. En dan doen zij een reparatievoorstel. En als het teveel gaat kosten, willen zij m wel milieuverantwoord afvoeren... Terwijl de reparatie van vorig niet goed is geweest. Eigenlijk denk ik get over it, maar het voelt niet goed. Zo'n apparaat moet langer kunnen meegaan, zeker als zij zelf het tussentijds nog gerepareerd hebben. Zijn er meer mensen met soortgelijke slechte ervaring van Samsung?
Heb er een gekocht van Ali, supposedly een echte, we gaan het zien.Bambufan schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:27:
[...]
Dat laatste is inderdaad altijd een serieus risico met Chinese produkten. Je hebt geen idee wat de kwaliteit is van de produkten die bij ome Ali worden aangeboden. Zo'n accu zou uit de originele fabriek kunnen komen, maar kan ook door Chinese weeskindjes uit verarmd uranium en cadmium in elkaar gesoldeerd worden in een uit asbest opgetrokken sweatshop...
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
De meeste gaan makkelijk 5 jaar of langer mee. Helaas is het zo dat er altijd een deel is dat korter mee gaat. Je kan pech hebben of mazzel hebben en helaas heb je blijkbaar pech.Anoniem: 1330246 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:28:
Hoort misschien niet bij dit topic, maar mijn Samsung tablet (SM-T810) gaat niet langer dan 3 jaar mee! Vorig jaar, net binnen garantie, ging het scherm flikkeren bij opstart. Is keurig gerepareerd, zou software foutje zijn... maar: Nu, een jaar verder, dezelfde storing! Samsung Support vanmorgen gebeld: Onderzoekskosten, €36,--, zijn sowieso voor mijn rekening. En dan doen zij een reparatievoorstel. En als het teveel gaat kosten, willen zij m wel milieuverantwoord afvoeren... Terwijl de reparatie van vorig niet goed is geweest. Eigenlijk denk ik get over it, maar het voelt niet goed. Zo'n apparaat moet langer kunnen meegaan, zeker als zij zelf het tussentijds nog gerepareerd hebben. Zijn er meer mensen met soortgelijke slechte ervaring van Samsung?
Aan de andere kant als het probleem de vorige keer software was en je nu exact hetzeflde probleem hebt, dan zou ik eens met die software aan de slag gaan.
Edit: Het heeft trouwens weinig met Samsung te maken. Hetzelfde kan je overkomen bij Asus, HP, Apple en de rest.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 25-01-2020 16:51 ]
Hi All,
Ik heb zelf een SM-T810, aangezien ik al een tijd geen updates meer ontvang (laatste update augustus 2018), heb ik vorig jaar Lineage geinstalleerd. Opzich ging dat allemaal prima en was er ook wel happy mee, alleen kon ik geen netflix en NLziet meer gebruiken. Waarschijnlijk omdat KNOX stuk was. Ik heb toen wel wat suggesties op XDA uitgeprobeerd, maar helaas ik kreeg die apps niet werkend. Aangezien die voor mij belangrijk zijn, ben ik weer terug gegaan naar de officiele ROM.
Echter het knaagt wel een beetje dat de laatste update van augustus 2018 is. Nu lees ik hier dat er toch wel wat mede tweakers zijn die wel updates hebben ontvangen. Is er ergens een overzicht met (security) updates en/of major upgrades?
Hetgeen ik tot nu toe heb gevonden:
https://samfrew.com/model/SM-T810/region/PHN/
Groet,
Mike
Ik heb zelf een SM-T810, aangezien ik al een tijd geen updates meer ontvang (laatste update augustus 2018), heb ik vorig jaar Lineage geinstalleerd. Opzich ging dat allemaal prima en was er ook wel happy mee, alleen kon ik geen netflix en NLziet meer gebruiken. Waarschijnlijk omdat KNOX stuk was. Ik heb toen wel wat suggesties op XDA uitgeprobeerd, maar helaas ik kreeg die apps niet werkend. Aangezien die voor mij belangrijk zijn, ben ik weer terug gegaan naar de officiele ROM.
Echter het knaagt wel een beetje dat de laatste update van augustus 2018 is. Nu lees ik hier dat er toch wel wat mede tweakers zijn die wel updates hebben ontvangen. Is er ergens een overzicht met (security) updates en/of major upgrades?
Hetgeen ik tot nu toe heb gevonden:
https://samfrew.com/model/SM-T810/region/PHN/
Groet,
Mike
En als je de bootloader weer op slot zet na het flashen naar lineage?
Belachelijk trouwens dat Netflix je probeert te dwingen om je apparaat weg te gooien om een nieuwe te kopen, ik krijg bij netflix de melding dat mijn apparaat niet meer ondersteund wordt, sm-t800
Belachelijk trouwens dat Netflix je probeert te dwingen om je apparaat weg te gooien om een nieuwe te kopen, ik krijg bij netflix de melding dat mijn apparaat niet meer ondersteund wordt, sm-t800
Ik gebruik deze tablet al een tijdje niet meer. Oa. omdat ie geen updates meer ontvangt, maar ook omdat ie best wel langzaam begint te worden. Een wat nieuwere midrange Samsung Tab A 2016 vind ik sneller aanvoelen.
Mijn kinderen gebruiken hem nog wel als Youtube-tablet
Mijn kinderen gebruiken hem nog wel als Youtube-tablet
Dank voor de tip! Thing is, ik heb hem nu juist weer helemaal stock, dus wil er eigenlijk niet meer mee tweaken. (maar wellicht in de toekomst toch eens proberen)Manke schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:44:
En als je de bootloader weer op slot zet na het flashen naar lineage?
Ik ben vooral nieuwsgierig van wanneer nu eigenlijk de laatste update is en of er ergens een goed overzicht beschikbaar is.
Hier hetzelfde, augustus 2016 gekocht en sinds vorig jaar start hij ook nog maar zelden op zonder problemen. Meestal flitst het scherm even en dan start hij compleet opnieuw op. Soms doet 'ie helemaal niks meer, moet je 'm eerst een tijd aan de oplader hangen voor hij weer reageert.Anoniem: 1330246 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:28:
Hoort misschien niet bij dit topic, maar mijn Samsung tablet (SM-T810) gaat niet langer dan 3 jaar mee! Vorig jaar, net binnen garantie, ging het scherm flikkeren bij opstart.
Hier een T810 zonder enige problemen. Alleen dus nu net Android 9 op gezet met de updates van begin 2020. De batterij gaat meer dan een week mee als ik er weinig mee doen en de tablet werkt nog net zo snel, zowel op de originele software als nu met LineageOS 16. Ik mag persoonlijk niet klagen over deze T810
Same here. Ik gebruik 'm niet heel vaak, maar als ik hem uit de kast trek voor een vakantie oid dan werkt 'ie prima en is de accuduur ook nog zeer goed. En dat met de standaard software.PilatuS schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 02:39:
Hier een T810 zonder enige problemen. Alleen dus nu net Android 9 op gezet met de updates van begin 2020. De batterij gaat meer dan een week mee als ik er weinig mee doen en de tablet werkt nog net zo snel, zowel op de originele software als nu met LineageOS 16. Ik mag persoonlijk niet klagen over deze T810
Hi PilatuS!PilatuS schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 02:39:
Ik ben reuze benieuwd of bij jou, netflix/npo/NLziet/ING werkt?
Het is mij niet gelukt en ben nu weer stock. Werkt overigens nog steeds prima mijn tablet. Op vakantie gebruik ik hem om wat content af te spelen, maar ook bijvoorbeeld foto`s checken is nog steeds een genot met dit scherm.
Groet,
Mike
Heb even voor je gekeken. NLZiet werkt tot op het punt dat ik moet inloggen om iets te zien, dus verder kan ik niet testen. De app installeerd normaal zonder problemen en laad zonder foutmelding.Mike80 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:33:
[...]
Hi PilatuS!
Ik ben reuze benieuwd of bij jou, netflix/npo/NLziet/ING werkt?
Het is mij niet gelukt en ben nu weer stock. Werkt overigens nog steeds prima mijn tablet. Op vakantie gebruik ik hem om wat content af te spelen, maar ook bijvoorbeeld foto`s checken is nog steeds een genot met dit scherm.
Groet,
Mike
NPOStart geeft een melding over Android en dat video's mogelijk niet zouden werken, maar ik kan gewoon video's kijken zonder problemen.
Veel dank voor het uitproberen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch nog niet helemaal overtuigd ben, ook een beetje omdat ik net weer de gehele stock goed heb ingericht. Maar er zal een moment komen dat er toch echt geupdate moet worden.PilatuS schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:40:
[...]
Heb even voor je gekeken. NLZiet werkt tot op het punt dat ik moet inloggen om iets te zien, dus verder kan ik niet testen. De app installeerd normaal zonder problemen en laad zonder foutmelding.
NPOStart geeft een melding over Android en dat video's mogelijk niet zouden werken, maar ik kan gewoon video's kijken zonder problemen.
Mijn Tab S2 werkt ook nog prima. Zelfs nog nooit een probleem mee gehad. Maar hoe veilig is het nog om met Android 7 te werken? Ik krijg ook geen updates meer, nooit meer uiteraard. Maar is het dan nog wel veilig om er mee te werken? Apps buiten de play store om installeren doe ik sowieso niet. Heb ook nog nooit een probleem gehad met malware ofzo, alleen ik vraag me af hoe onveilig het is om met een wat oudere versie van Android te werken?
tja, niet veilig dus. Maar niemand kan op dit moment zeggen hoe zwaar lekken in de toekomst misbruikt gaan worden. Op een gegeven moment ondersteunen bankieren-apps e.d. de oude versie van Android ook niet meer. Oa. om je te beschermen tegen misbruik.Nodgic schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:49:
Mijn Tab S2 werkt ook nog prima. Zelfs nog nooit een probleem mee gehad. Maar hoe veilig is het nog om met Android 7 te werken? Ik krijg ook geen updates meer, nooit meer uiteraard. Maar is het dan nog wel veilig om er mee te werken? Apps buiten de play store om installeren doe ik sowieso niet. Heb ook nog nooit een probleem gehad met malware ofzo, alleen ik vraag me af hoe onveilig het is om met een wat oudere versie van Android te werken?
Zolang je apps nog bijgewerkt worden (chrome, gmail e.d. ) is het denk ik nog wel redelijk veilig als je zelf je hoofd erbij houdt. Waar het dan fout kan gaan is als je bijv. een bestand downloadt in Chrome die een lek misbruikt in je oude Android (bijv. een pdf-bestand die via de systeem viewer bekeken wordt en daar een lek in misbruikt). Wel oppassen dus, en dat is waar het vaak toch fout gaat (mensen die op linkjes in mails klikken e.d.).
Ja, misschien dan maar gewoon voorzichtig zijn. Updates van apps krijg ik nog wel inderdaad. Ben wel aan het kijken naar een vervanger(S6 of Chromebook) maar ik vind het wel een beetje zonde omdat de S2 nog prima werkt. Of kijken naar Custom ROMS, maar dat heb ik nog nooit gedaan en durf ik eigenlijk ook niet aanPalomar schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:33:
[...]
tja, niet veilig dus. Maar niemand kan op dit moment zeggen hoe zwaar lekken in de toekomst misbruikt gaan worden. Op een gegeven moment ondersteunen bankieren-apps e.d. de oude versie van Android ook niet meer. Oa. om je te beschermen tegen misbruik.
Zolang je apps nog bijgewerkt worden (chrome, gmail e.d. ) is het denk ik nog wel redelijk veilig als je zelf je hoofd erbij houdt. Waar het dan fout kan gaan is als je bijv. een bestand downloadt in Chrome die een lek misbruikt in je oude Android (bijv. een pdf-bestand die via de systeem viewer bekeken wordt en daar een lek in misbruikt). Wel oppassen dus, en dat is waar het vaak toch fout gaat (mensen die op linkjes in mails klikken e.d.).
[ Voor 3% gewijzigd door Nodgic op 17-02-2020 19:13 ]
Lijkt een goed beginsel voor een petitie: "Samsung, stop met de betrouwbaarheid van je tablets".Nodgic schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Ja, misschien dan maar gewoon voorzichtig zijn. Updates van apps krijg ik nog wel inderdaad. Ben wel aan het kijken naar een vervanger(S6 of Chromebook) maar ik vind het wel een beetje zonde omdat de S2 nog prima werkt. Of kijken naar Custom ROMS, maar dat heb ik nog nooit gedaan en durf ik eigenlijk ook niet aan

Mijn S2 functioneert ook nog prima maar vervangen doe ik pas bij ouderdomsproblemen. Daar lijkt mijn exemplaar nog steeds geen last van te hebben, de software [inderdaad] helaas wel
Qua Custom Roms deel ik je mening, ik ben meer een cijfertweaker dan een techtweaker. Wat doe ik hier dan? Gewoon omdat het kan
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Mijn S2 werkt ook nod steeds prima en kijk dagelijks met de Ziggo app tv als ik achter de pc zit.
Als ik mail ophaal is het eerst alleen de koppen van de mail.
Bijlagen moet ik apart downloaden.
Als ik het niet vertrouw dan kijk ik ook nog even wat het return adres is en soms is dat twijfelachtig en gaat hij de prullenbak in. Foto's of plaatjes worden ook niet geladen zonder toestemming.
Op de pc gebruik ik Mailwasher, dan zie je de emails op de server van de provider staan en kan je ze al weggooien voordat je ze binnen haalt.
Als ik mail ophaal is het eerst alleen de koppen van de mail.
Bijlagen moet ik apart downloaden.
Als ik het niet vertrouw dan kijk ik ook nog even wat het return adres is en soms is dat twijfelachtig en gaat hij de prullenbak in. Foto's of plaatjes worden ook niet geladen zonder toestemming.
Op de pc gebruik ik Mailwasher, dan zie je de emails op de server van de provider staan en kan je ze al weggooien voordat je ze binnen haalt.
Mijn Tab S2 werd ontzettend traag en dus heb ik LineageOS 16 geinstalleerd. Wat een verademing zeg! Geen bloatware meer van Samsung en een erg cleane Android ervaring. Erg tevreden mee!
Welke ROM gebruik je?LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:21:
Mijn Tab S2 werd ontzettend traag en dus heb ik LineageOS 16 geinstalleerd. Wat een verademing zeg! Geen bloatware meer van Samsung en een erg cleane Android ervaring. Erg tevreden mee!
Zelf gebruik ik die van ripee, ook tevreden. Enige dat niet werkt is fingerprint unlock. Werkt dat bij jou wel?
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3879302
Fingerprint unlock werkt half bij mij. Staat de tablet een half uur met scherm uit werkt het niet. Unlock je de tablet en vergrendel je direct weer, dan werkt fingerprint unlock wel voor een minuutje oid.
https://forum.xda-develop...m-lineageos-16-0-t3829962oeps schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:24:
[...]
Welke ROM gebruik je?
Zelf gebruik ik die van ripee, ook tevreden. Enige dat niet werkt is fingerprint unlock. Werkt dat bij jou wel?
https://forum.xda-develop...m-lineageos-15-1-t3879302
Deze heb ik gebruikt, fingerprint gebruik ik niet, dat werkt belabberd met mijn vingers vrees ik op heel veel apparaten.
De ontwikkelaars geven trouwens ook gewoon aan dat het niet (goed) werkt en dat het geen prioriteit heeft het wel te laten werken. Kwam ik ook pas na het installeren achter, maar het is niet anders.
Welke guide heb je uiteindelijk gevolgd @PilatuS ? Ik wil ook naar Lineage OS 16, maar loop ook tegen het oerwoud van guides aan. Momenteel krijg ik mijn tab (T810) niet zover dat hij naar TWRP boot.PilatuS schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:36:
[...]
Inmiddels ben ik verder gekomen door een andere guide te volgen waar deze optie die ik niet had ook niet bij stond. Het rooten is gelukt, alleen nu loop ik tegen een ander probleem aan.
Edit, ik gebruik deze tutorial: YouTube: How to install Lineage OS 16 - Android 9 Pie on Samsung Galaxy Tab S2
[ Voor 15% gewijzigd door SayWhatAgain! op 03-10-2020 12:24 ]
Het is inmiddels zo ver terug dat ik geen idee meer heb hoe ik het precies heb gedaan. Er staat mij nog wel iets van bij dat ik meerdere guides heb gebruikt. Wel allemaal teksten qua guides via Google en geen video's. Het was toen flink wat zoeken om er uiteindelijk te komen.SayWhatAgain! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Welke guide heb je uiteindelijk gevolgd @PilatuS ? Ik wil ook naar Lineage OS 16, maar loop ook tegen het oerwoud van guides aan. Momenteel krijg ik mijn tab (T810) niet zover dat hij naar TWRP boot.
Edit, ik gebruik deze tutorial: YouTube: How to install Lineage OS 16 - Android 9 Pie on Samsung Galaxy Tab S2
Het belangrijkste is om een TWRP guide te vinden die werkt. Vanaf daar is het eenvoudig eigenlijk want met TWRP flash je de zip van Lineage en Google Apps erop en dan is het klaar. De mijn heeft ook al heel lang Lineage en daar ben ik zeer content mee, maar TWRP was het lastigste weet ik nog. Ook ik weet niet meer welke guide ik gebruikt heb, maar weet vrijwel zeker dat ik op XDA developers zat.SayWhatAgain! schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Welke guide heb je uiteindelijk gevolgd @PilatuS ? Ik wil ook naar Lineage OS 16, maar loop ook tegen het oerwoud van guides aan. Momenteel krijg ik mijn tab (T810) niet zover dat hij naar TWRP boot.
[ Voor 6% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 04-10-2020 08:49 ]
Even een bump, weet iemand hier of je op de Tab S2 8" een beetje fatsoenlijk emulators kan spelen? En dan met name PSX.
[ Voor 5% gewijzigd door Disfigured op 25-10-2020 22:06 ]
Zijn er tweakers die het gelukt is om van custom naar Lineage te gaan, en ook nog gewoon gebruik kunnen blijven maken van bijv. netflix?
Ik las dat er voor de Tab S2 toch nog een security update uitkomt: https://www.androidpolice...s-truly-changed-its-ways/
Nu is dit volgens mij alleen op de 8" variant, die vorig jaar blijkbaar ook nog een update heeft gehad. Dit kan in het kader van nieuws: Oude Android-versies kunnen volgend jaar mogelijk veel sites niet openen wel handig zijn. Iemand in NL al een update binnengekregen? Ik heb zelf de SM-T815, dus verwacht 'm eigenlijk niet meer
Nu is dit volgens mij alleen op de 8" variant, die vorig jaar blijkbaar ook nog een update heeft gehad. Dit kan in het kader van nieuws: Oude Android-versies kunnen volgend jaar mogelijk veel sites niet openen wel handig zijn. Iemand in NL al een update binnengekregen? Ik heb zelf de SM-T815, dus verwacht 'm eigenlijk niet meer
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Zou mooi zijn. Zal wel laten weten als ik m krijg. Mijn S2 werkt nog prima. Voel me niet 100% veilig meer met Android 7, doe ook geen bankzaken etc. er op maar krijg nog wel gewoon app updates. Voor een beetje browsen en muziek luisteren doet ie het nog perfect.
Mijn S2 de 813 9.7" heeft de laatste maanden kuren, hij bevriest regelmatig en dat is bloedirritant. Na wat onderzoekwerk heb ik gezien dat dat aan de combi S2 en Android 6 kan liggen. Een aantal achtergrondandroid acties legt de boel stil. Heb van alles geprobeerd maar niets werkt echt helaas. Heel jammer want ik gebruikte m tot die tijd met veel plezier.
Ja ik weet dat het een oudje is, mijn man gebruikt nog mijn oude Tab 2 met Lineage 😏
Nu denk ik erover om deze ook te voorzien van Lineage maar maak me zorgen over de veiligheid van m n internetbankieren, ik maak gebruik van de INGapp. Is het veilig om dat te doen met Lineage, wat kan ik doen om de veiligheid te waarborgen?
Als niets werkt moet ik maar gaan sparen voor een nieuwe want het wordt langzamerhand onwerkbaar, met gelimiteerde achtergrondprocessen gaat het iets beter maar ja dan kan ik weer niet kopieren tussen websites (wachtwoorden etc).
Als alternatief kijk ik naar de S8 maar liever zou ik mij S2 nog een poosje in de lucht houden.
Ja ik weet dat het een oudje is, mijn man gebruikt nog mijn oude Tab 2 met Lineage 😏
Nu denk ik erover om deze ook te voorzien van Lineage maar maak me zorgen over de veiligheid van m n internetbankieren, ik maak gebruik van de INGapp. Is het veilig om dat te doen met Lineage, wat kan ik doen om de veiligheid te waarborgen?
Als niets werkt moet ik maar gaan sparen voor een nieuwe want het wordt langzamerhand onwerkbaar, met gelimiteerde achtergrondprocessen gaat het iets beter maar ja dan kan ik weer niet kopieren tussen websites (wachtwoorden etc).
Als alternatief kijk ik naar de S8 maar liever zou ik mij S2 nog een poosje in de lucht houden.
Ik denk dat het qua internetbankieren e.d. wel een beetje einde verhaal is met de tab s2. Zou dat niet meer doen met zo'n oude Android of custom roms. Gebruik hem zelf nog steeds als Youtube tablet voor de kinderen en dat voldoet nog wel, maar merk ook dat ie best wel traag is. Dat is ook de reden dat ik hem zelf al jaren niet meer gebruik. Batterij is ook erg slecht geworden. (elke dag opladen). Heb voor mezelf laatst en goedkope Tab A8 gekocht en die is vele malen sneller. Alleen beeldkwaliteit van de s2 is wel mooier. Om dat te evenaren moet je wel een duurdere nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 08-10-2022 09:01 ]
Ik zou zeggen dat een jonge(re) LineageOS een stuk veiliger is dan een oude originele ROM. Ik heb geen bankierapp op mijn T710 (LOS 18.1) maar gebruik op mijn Poco F1 wel de laatste LineageOS (19.1, Android 12) in combinatie met bankierapps van ING (met vingerafdrukherkenning) en Triodos.Papillon57 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:16:
Performance van de T710 steekt wel schril af tegen de (toch ook al wat oudere) Poco, trouwens, maar met wat beleid en geduld kan er nog steeds een hoop.
Ik doe kennelijk niet veel spannends met mijn Tab S2 8", want qua performance ben ik nog altijd prima tevreden. Wel loop ik inmiddels toch echt stuk op Android 7.0. Ik heb het lang volgehouden, hoef er ook niet op de internetbankieren e.d., maar een voor mij lastig misbare app heeft het er onlangs mee opgegeven.
Tegelijkertijd geniet ik nog volop van het mooie high-res oled scherm, het heerlijke bescheiden maatje, en de ingebouwde 4G. En ben ik principieel ook totaal niet van het weggooien wat nog goed is (nou ja.. m.i. nog goed zou moeten zijn..).
Ik heb nog nooit met Android 'gehobbied', gebruik het apparaat dagelijks, en lees tot nu toe nog niet bepaald een recht toe rechtaan procedure. Kortom: ik ben huiverig eraan te gaan klooien en dan niets meer te hebben.
Is dat terecht, of is er het achter je laten van de software van de fabrikant inmiddels wel eenvoudig? En mis ik dan de MS Office apps die erbij zaten, of zijn de huidige gratis exemplaren die ook al positief voorbij? (Andere Samsung zaken gebruik ik niet echt.)
Tegelijkertijd geniet ik nog volop van het mooie high-res oled scherm, het heerlijke bescheiden maatje, en de ingebouwde 4G. En ben ik principieel ook totaal niet van het weggooien wat nog goed is (nou ja.. m.i. nog goed zou moeten zijn..).
Ik heb nog nooit met Android 'gehobbied', gebruik het apparaat dagelijks, en lees tot nu toe nog niet bepaald een recht toe rechtaan procedure. Kortom: ik ben huiverig eraan te gaan klooien en dan niets meer te hebben.
Is dat terecht, of is er het achter je laten van de software van de fabrikant inmiddels wel eenvoudig? En mis ik dan de MS Office apps die erbij zaten, of zijn de huidige gratis exemplaren die ook al positief voorbij? (Andere Samsung zaken gebruik ik niet echt.)