jmk schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:08:
Veel techsites hebben al previews gegeven. Om een echte review te kunnen laten zien moet je het apparaat echt een tijd lang in bezit hebben. Hij is nog niet zo lang uit in Europa en de VS.
Ik heb een 9,7" versie gekocht.
Het scherm is een stuk minder helder dan de Nexus 7 2013. Dat scherm was echt heel helder. Door de iets lagere helderheid heb ik een beetje last van reflecties bij het licht in de trein. Dit kan ook liggen aan het soort glas dat is gebruikt bij deze tablet. Zowel 's middags als 's avonds op de weg terug merk ik dit op. Omdat bij een 16:9 video het beeld toch een stuk groter is op deze 9,7" tablet dan op de oude 7" tablet kijkt het wel fijner als je de tablet wat verder weg zet.
Even een vergelijking tov de Nexus 7 met het kijken van video's:
Een bestand op de tablet kopieren:
N7: een 5,5. De Tab S2: 9.
Een SD kaart is fantastisch, de optie een AC router te nemen en draadloos razend snel te kunnen kopiëren is zeker een pré. Opdeze manier hoef je de USB poort zo min mogelijk te gebruiken wat goed is voor de duurzaamheid. De USB poort op mijn N7 is zo slecht dat USB OTG niet meer werkt.
Ik vind file transfer een zeer belangrijk onderdeel van de beoordeling van het bekijken van media.
De grootte van het beeld:
N7: een 8. De Tab S2: 9
De helderheid van het beeld
N7: 10. De Tab S2: 7
De reflecties:
N7: 9 De Tab S2: 7
Ik zit het liefst in de schaduw als ik mijn tablet gebruik. In de praktijk zit ik vaak in de halfschaduw op zonnige dagen waarbij de tablet in de schaduw staat.
De wauw-factor bij het zien van het beeld als je er recht voor zit:
N7: 8 De Tab S2: 10 (heel subjectief, ook bij mensen die ik de tablet laat zien)
Daar komt bij dat alles wat met de behuizing, het hoesje en het keyboard te maken heeft een hele premium uitstraling heeft. Veel meer dan de N7.
De Batterij vind ik goed. Ik heb hem dinsdagavond voor het laatst opgeladen. Ik zit nu op 49%. Ik gebruik hem ongeveer 1,5 uur per dag, door te browsen (GReader Pro RSS) en het kijken van 1080p materiaal via MX player. De battery drainage wanneer je hem niet gebruikt vind ik zeer laag(goed).
Het geluid uit de minijack poort is zeer goed. Geen verschil met de N7. Het volume kan zeer hard worden gezet.
Ik weet eigenlijk pas over 2 jaar of de S2 de aanschaf waard was: Hij moet het echt zo lang net zo goed doen als nu. Anders is het een dure miskoop. € 500,00 is niet niets mensen.
Mijn treinreizen zijn veel leuker nu ik deze tablet heb.