Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
ik heb een dode pixel op mijn tab. 9.7. Valt dit onder de garantie vraag ik me af?

Lidy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

jmk schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:30:
[...]

AC3 ondersteuning is lastig vanwege licentie issues. Qua performance is het prima mogelijk.
Door MX Player te installeren en dan via XDA een custom codec te downloaden heb je perfecte AC3 en DTS support. Ik heb trouwens de AIO codec gedownload omdat ik geen zin had uit te zoeken welke ARM ik had.

Ik heb net een 1080p.WEB-DL.AAC2.0.x265.HEVC video afgespeeld en dat ging prima. (videos afspelen met AC3 doe ik dagelijks, nooit problemen tegen gekomen)

Mooi dat de Tab S2 een eigen hoekje heeft op XDA :)
Inderdaad,mooie player!
Nu werkt inderdaad alles 8)

Ik heb de armv7 codec gebruikt

In de Player kan je ook in realtime van SW naar HW gaan. Dan zie je dat de HEVC toch best HW decoded wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 10:06
@ schimanski,

Dit was mij ook al opgevallen. Als het heel stil is in huis en je luistert goed, hoor je een licht zoemend geluid (denk de hdd oid inderdaad)

Nu stoort het me niet zo, maar of het ' normaal' is betwijfel ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nog niks van gemerkt, maar euh, HDD??? :?
Denken jullie serieus dat er een harde schijf in een tablet zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 10:06
"Oid" ;) wellicht de processor , geen idee wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb een probleem met de WiFi, wanneer verbonden met 5GHZ signaal, loopt hij tijdens 5 minuten surfen steeds vast. Op 2.4ghz heb ik dat probleem niet. (Ik heb een Bbox3, België ) nog mensen die wifi problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:21
Vandaag bij de MediaMarkt gespeeld met deze tablet. Was van plan deze misschien te kopen want ik vind 4:3 bij een tablet wel fijn maar vind het apparaat maar goedkoop aanvoelen.. zeker tegenover mijn Edge+ en iPad Air2 :P en jammer van de verouderde hardware al is het wel snel zat.. toch een tegenvaller voor mij dus ik laat het apparaat voorlopig liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 13:05
Na vergelijk met Air 2 en Nexus 9 toch vandaag de S2 9.7 aangeschaft voor 439,95, maar ben nog op zoek naar een goede keyboard/hoes. Die op de site van Samsung vind ik wel erg duur en ik heb het idee dat er verder niet veel keyboards zijn die specifiek voor de S2 9.7 zijn, heeft iemand ervaring met generieke toetsenborden icm deze tablet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

martinimayhem schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:40:
Na vergelijk met Air 2 en Nexus 9 toch vandaag de S2 9.7 aangeschaft voor 439,95, maar ben nog op zoek naar een goede keyboard/hoes. Die op de site van Samsung vind ik wel erg duur en ik heb het idee dat er verder niet veel keyboards zijn die specifiek voor de S2 9.7 zijn, heeft iemand ervaring met generieke toetsenborden icm deze tablet?
Ik heb de indruk dat er binnenkort heel wat 2e hands beschikbaar zullen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
Ik ben ook om. Bij mijn Ipad Mini Retina loop ik constant tegen het probleem aan dat het geheugen vol is en hebben ik op de 1e verdieping veel connectieproblemen met WIFI. Weg ermee. Eerste indrukken zijn positief, het apparaatje lijkt qua werking een stuk sneller dan mn Ipad, heb nog bakken geheugenruimte over kan zelfs op zolder fatsoenlijke WIFI gebruiken. Nu nog hopen dat Otterbox een Defender case gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
Gray|IA schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:20:
[...]

Ik heb de indruk dat er binnenkort heel wat 2e hands beschikbaar zullen komen ;)
Vanwege wat precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
omdat iedereen die middels een pre-order besteld heeft, van Samsung een keyboard cover (incl keyboard) gratis heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinimayhem
Bedankt voor de tip! Staan er al een boel op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Zou iemand mij kunnen vertellen of de S2 ook sd kaartjes geformatteerd in ntfs of exfat accepteert?

Wil namelijk niet vast zitten aan de 4gb filesize limiet ivm films etc.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54
exfat werkt gewoon.
Ik heb dit Samsung kaartje(128 GB, € 60,90) gekocht is die is standaard exFat geformatteerd. Dat werkt goed.

NTFS zou ik niet doen, daar zitten meer opties in dan je nodig hebt voor in een tablet. exfat heeft een perfecte ondersteuning voor zeer grote bestanden..

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
truffel50 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:26:
ik heb een dode pixel op mijn tab. 9.7. Valt dit onder de garantie vraag ik me af?
Teruggestuurd naar Coolblue en een nieuwe gekregen!.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik weet niet of de book cover op de S2 net zo wordt bevestigd als op de eerste Tab S, maar hebben jullie enig idee of die rondjes te vervangen zijn in de originele book cover van Samsung? Er is er 1 kapot bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:17
Hoe ervaren jullie film kijken op de tab, zijn die zwarte balken hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik vind de balken niet hinderlijk.

Ten opzichte van mijn nexus 7 is het scherm 4cm breder, dus ik ga er nog steeds op vooruit bij de tab S2, 9,7".
edit: Op een witte Tab S2 vallen de balken veel meer op dan op een zwarte, goed om daar op te letten.

[ Voor 25% gewijzigd door jmk op 04-10-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Goed om te weten, die is geloof ik 50 euro goedkoper, ook nu gehaald, wat een scherm he :)

[ Voor 26% gewijzigd door Virtua op 05-10-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
Hmmm. Probleem denk ik. Als ik het volume hoger zet gaat dit in korte stapjes. Volume lager zetten meteen 2 stappen of direct geen geluid meer. Na herstart is het 1 x goed en daarna weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Iemand al de 5.1.1 erop? Heb de Canadeese versie klaar staan op de computer maar twijfel nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Samsung heeft officieel Android 6.0 Marshmallow bevestigd. Dat zou dan december 2015 worden.

Goed nieuws! :) Ik ben nog steeds heel blij met mijn tablet!

(Je hebt trouwens kans dat Samsung 5.1 overslaat in sommige regio's. Samsung is niet heel erg communicatief over de updates...)

[ Voor 19% gewijzigd door jmk op 09-10-2015 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Persoonlijk heb ik altijd zoiets van eerst zien, bij de note 4 duurde het echt lang die update. .en die was net zoals de tab s2 even voor een nieuwe versie van Android, het komt er met de tijd wel maar Sammy is echt langzaam met updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Logitech keyboard cover voor het 9,7 inch model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik kreeg zojuist een OTA melding op mijn Tab S2.
Ik heb misschien later vandaag tijd deze uit te voeren.

Omvang 104,19 MB
Een software update kan het volgende bevatten, maar niet beperkt tot:
- Stabilitieverbeteringen van het apparaat, bug reparaties.
- Nieuwe en/of verbeterde features.
- Verdere prestatieverbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
heb deze er al opgezet, geen direct merkbare verschillen.
Het is ook nog steeds 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Zojuist ook een update gedaan.

Stagefright is ook niet opgelost, de bovenste 2 van deze app geeft nog een kwetsbaarheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

De oorspronkelijke stagefright wel, maar sinds verlede week zijn er 2 bijkomende vulnerabilities aan het licht gekomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Anandtech heeft nu ook een review gemaakt over deze tabletserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Ik heb de Galaxy Tab S2 8inch aangeschaft twee weken terug, en deze werkte perfect tot vandaag. Hij wil ineens niet meer aangaan. Ik heb ook geprobeerd de aan/uit knop en volume ingedrukt te houden maar niets werkt. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb maandag eindelijk de mail ontvangen dat men keyboardcover werd verzonden (9weken na mijn bestelling!) en dat ik ze binnen enkele dagen zou ontvangen.

Vandaag nog steeds niets ontvangen
Ondertussen nog een mail gestuurd maar wordt telkens afgescheept men een standaard mail.

Support van Samsung = NUL! :(
Als ik een premiumprijs betaal verwacht ik wel iets beters....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ze zouden op hun minst kunnen zeggen waar je cover is en waarom hij nog niet is aangeboden...Gemiste kans want zo hou je mensen tevreden. Het is niet zo dat ze een luxe concurrentiepositie hebben.

Ik vind het trouwens jammer dat je het touchpad niet uit kan zetten. Ik rust daar graag mijn pols/duim op tijdens het typen maar als je dat nu doet verspringt je cursor.
Verder typt hij heel fijn. Ik merk dat ik best productief kan zijn met mijn tablet dankzij de keyboard cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 10:44

nielsvv

100% Afol

Kan iemand bevestigen ofdat je met de S2 8'' LTE ook kan bellen/sms'sen? Dus bellen over het netwerk en niet via skype oid.

Mijn vriendin zocht al langer naar een tablet die haar telefoon (S5) kan vervangen en afgelopen weekend waren we in de mediamarkt waar we deze hadden gezien. Echter vind ik niet direct iets terug hierover.

En indien je deze toch kan gebruiken als telefoon, kom je dan met de accu wel makkelijk de dag door?

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngevE
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 14:12
Ik heb een 10" LTE versie en daar kan ik mee bellen en sms'sen. Ik kan wel alleen over de speaker bellen, dus niet met het ding aan mijn oor (dat kon de tab3 8"LET wel. Ik vind dat wel jammer maar ik bel er zo weinig mee dan ik het maar voor lief neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Gewoon voipbuster nemen. Dan kan je altijd bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Hebben trouwens meer mensen problemen met de vinger afdruk? Vind het maar slecht werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31
virtua69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:55:
Hebben trouwens meer mensen problemen met de vinger afdruk? Vind het maar slecht werken
Geen enkel probleem mee sinds ik de moeite heb genomen van een aantal vingers scans te maken onder verschillende hoeken. Je kunt meerdere vingerafdrukken toevoegen van 1 vinger.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-10-2015 16:04 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Ga ik gelijk is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaiStef
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-10-2022
Weet iemand hoe je het bluetooth keyboard de input kan veranderen?
Het azerty keyboard typt qwerty, maar alle settings lijken mij correct te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:48
aaiStef schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:21:
Weet iemand hoe je het bluetooth keyboard de input kan veranderen?
Het azerty keyboard typt qwerty, maar alle settings lijken mij correct te staan.
Taal van je toestel staat op Nederlands (België)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaiStef
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-10-2022
Hakki schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:33:
[...]

Taal van je toestel staat op Nederlands (België)?
bedankt, heb het ondertussen gevonden, bij taal en invoer heeft het extern keyboard ook eigen layout. Daar nederlands (belgie) geselecteerd en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Ingegno op 24-10-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijpie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 08:22
Is er al iemand met root op z'n S2 en welke howto heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 10:44

nielsvv

100% Afol

nielsvv schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:15:
Kan iemand bevestigen ofdat je met de S2 8'' LTE ook kan bellen/sms'sen? Dus bellen over het netwerk en niet via skype oid.

Mijn vriendin zocht al langer naar een tablet die haar telefoon (S5) kan vervangen en afgelopen weekend waren we in de mediamarkt waar we deze hadden gezien. Echter vind ik niet direct iets terug hierover.

En indien je deze toch kan gebruiken als telefoon, kom je dan met de accu wel makkelijk de dag door?
Inmiddels de Tab S2 8" LTE gekocht en kan bevestigen dat je er perfect mee kan bellen, ook zonder de luidspreker. De 8" lte versie heeft een extra speakertje voor aan je oor.

Vriendin weer helemaal blij oOo <3

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik heb een samsung galaxy tab s2 9,7 inch. Als ik deze op mijn tv aansluit met de samsung MHL kabel die ik normaal voor mijn samsung galaxy k zoom gebruik, dan heb aan de zijkant zwarte balken op de tv.

Ik heb een al wat oudere samsung tv, met hdmi, maar geen smart tv met draadloze mogelijkheden.
Verder heb ik de standaard videoplayer en bsplayer geprobeerd. Ik heb binnen deze spelers geprobeerd de beeld verhouding aan te passen maar dit loste het probleem niet op.
Als laatste heb ik ook geprobeerd met de instelling van de tv de verhouding aan te passen, dit hielp ook niet.

Weet iemand hoe ik voor elkaar krijg dat ik videos van mijn tab op mijn tv kan kijken zonder de zwarte balke aan de zijkant? Aan de boven en onderkant vind ik het geen probleem.

Alvast bedankt,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Chromecast, de app foto's en je speelt alles draadloos, werkt perfect met zo wel eigen video als you tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
virtua69 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:44:
Chromecast, de app foto's en je speelt alles draadloos, werkt perfect met zo wel eigen video als you tube
Ik heb met mijn telefoon weleens geprobeerd om met een EZ Cast dongle(volgens mij en kopie van de chromecast) te verbinden met mijn tv maar die kreeg ik niet aan de praat.

Misschien met de originele chromecast proberen. Maar dat lost dus de problemen met de beeldverhouding op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
EUR 439,- voor de Samsung Galaxy Tab S2 inclusief geheugenkaart van Samsung van 128 GB.
Bij de Media Markt.

Jammer dat ik dit 40 dagen geleden niet wist, dan had ik geen pre order geplaatst.
Misschien kan iemand hier zijn voordeel mee opdoen

[ Voor 11% gewijzigd door jmk op 26-10-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Heb het even geprobeerd met de chromecast maar de foto's en video's worden volledig scherm weer gegeven, echter ligt het er wel aan welk apparaat de foto genomen heeft, mijn note 4 geeft volledig scherm weer terwijl de foto's uit de oude doos wel een zwarte rand geeft.. resolutie dingetje denk...afijn het werkt prima zonder draden en vrij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

488 euro is de actie bij mediamarkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevdschee
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-08 09:10
Deze zeer uitgebreide (IMHO betere) review wordt niet gelinkt: productreview: Samsung Galaxy Tab S2 9,7" Zwart review door LoCuTuS2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:26:
488 euro is de actie bij mediamarkt. ;)
Nee, 439 in de gekkenhuis actie. Zie folder.
Die actie gaat morgen in, dus nu zie je die prijs nog niet in de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
En, gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super!!Dit weekend ritje naar nederland. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Inderdaad beter meerdere Scans,, pakt hem nog wel redelijk vaak niet in 1 X maar is wel een vooruitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
virtua69 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:05:
Inderdaad beter meerdere Scans,, pakt hem nog wel redelijk vaak niet in 1 X maar is wel een vooruitgang
Goed te horen dat het voor jou ook beter werkt. Heb het als tip opgenomen in m'n review. Er was wel een vrij lage limiet aan het aantal vingerafdrukken die ik kon toevoegen (maar vier geloof ik?) maar ik weet niet of dat aan het feit lag dat ik op het reviewexemplaar alleen gebruik kon maken van een gastprofiel en er dus wat opties beperkt of niet beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dat klopt wel, 4 scans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspercornege
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 19:40
Vandaag de 9.7" versie gekocht. Eerste indruk is zeer goed! Bij de mediamarkt hebben ze me echter niet kunnen helpen aan een book cover. Nu bij Conrad besteld voor 40 euro. Heb hier alleen nog weinig over kunnen vinden. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Wellicht beetje laat aangezien ik hem al heb besteld, maar hij kan altijd nog terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tablet sinds vandaag in gebruik en de eerste indruk is goed. Ik heb alleen één klein dingetje waar ik me aan stoor. Als je in de webbrowser of de Google Play Store scrollt dan beweegt de helft van het scherm waar je over veegt iets sneller dan de andere helft. Dit geeft zeg maar het effect alsof je de pagina naar beneden trekt. Om de één of andere reden vind ik dit onprettig. Het lijkt daardoor soms even alsof het scherm scheef is. Weet iemand hoe je dit uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

Vandaag ook de 9.7" versie aangeschaft bij de mediamarkt. Nu dus ook nog een 128 GB kaartje erbij via samsung, duurt even voor de promo pagina door heeft dat je de ingevulde lijst met attachments wil versturen.. Ze hopen het binnen 8 weken te verzenden.

Verder ziet het scherm er prachtig ui. Alleen de plaats van de speakers is @#$ irritant en dom, je hebt dus alleen links en rechts geluid als je de tablet rechtop houdt, als je netflix wil kijken komt al het stereo geluid dus alleen van rechts.
Van de week eens wat verder aan de tand voelen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burgt schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:56:
Alleen de plaats van de speakers is @#$ irritant en dom, je hebt dus alleen links en rechts geluid als je de tablet rechtop houdt, als je netflix wil kijken komt al het stereo geluid dus alleen van rechts.
Dit vind ik inderdaad ook opvallend aan de tablet. Alles voelt behoorlijk premium totdat je het geluid aanzet. Zowel de kwaliteit als de plaatsing van de speakers is erg matig. Tijdens gamen of het kijken naar video's in landscape modus heb ik qua geluid het gevoel een tablet van 100 euro in mijn handen te houden. Gelukkig gebruik ik hem voornamelijk voor PDF's, digitale magazines, comics en webbrowsen. Had ik hem voor video's en gaming gekocht dan zou ik serieus overwegen hem weer terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Inderdaad. Heb de 8.7 en geluid is echt matig voor zo'n dure tablet. Speaker is ook onhandig geplaatst en volume is vrij laag.

Speakers telefoon HTC M8 zijn veel beter.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Met een goede koptelefoon op kan je weer perfect genieten van prachtig geluid tijdens films en series. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Heb er een Bluetooth speaker voor... Werkelijk top van jawbone, zoek nog een goede Bluetooth koptelefoon er voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
virtua69 schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:27:
Heb er een Bluetooth speaker voor... Werkelijk top van jawbone, zoek nog een goede Bluetooth koptelefoon er voor..
Ik gebruik op dit moment Brainwavz BLU-100's (bluetooth innerears), werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Hey hey,

Ik heb best wel interesse in de 8" variant van deze tablet vanwege de behuizing en het scherm, maar alleen als de prijs daalt onder de €300,- .

Nu vroeg ik 2 dingen af:
- Heeft hij echt geen Infrarood ? :(
- Hoe is de accuduur van de 8" versie, kan die dr de dag mee door?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Heb de 9 inch en die is prima met de accu , hij heeft inderdaad geen infrarood , aan de ander kant via WiFi kan je tegenwoordig toch alles kan aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Heeft iemand een idee wanneer de 64GB devices uitkomen?

Ik zie enkel de 32GB ;-(

Oh, huidige BE actie van Samsung is €50 cashback.
https://www.samsung.com/be/promotions/#/EVPA84844BXK5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Nog een vraagje, kun je de micro SD kaart er gewoon uithalen en vervangen met een andere terwijl de tablet aan het draaien is?

Ik zou er bijvoorbeeld mijn met films gevulde SD kaart er uit halen en dan de SD kaart van mijn fototoestel insteken om up-te-loaden naar de Google Photos, om daarna terug de andere er in te steken.

Kan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
tixiv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:48:
Nog een vraagje, kun je de micro SD kaart er gewoon uithalen en vervangen met een andere terwijl de tablet aan het draaien is?

Ik zou er bijvoorbeeld mijn met films gevulde SD kaart er uit halen en dan de SD kaart van mijn fototoestel insteken om up-te-loaden naar de Google Photos, om daarna terug de andere er in te steken.

Kan dit?
Ik zou het niet doen maar dat is ook omdat ik dat gepriegel met dat sleetje nogal onhandig vind om vaak te doen. Ik zou gewoon een card readertje aansluiten op de micro-USB-aansluiting van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Waarom niet de app downloaden voor de pc , scheelt een hoop gedoe en gaat een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoRegards
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-05-2020
Vanmiddag de S2 9.7 aangeschaft.

Wat een verschil met mijn vorige Tab-2 10.1
Lekker licht, super snel. ook Inet veel sneller, super scherm.

1 ding valt mij op en dat is de volumetoets.
Bij indrukken rechtsboven van deze toets zou je denken dat het volume harder wordt.
Net als bij Tab-2 10.1, dan zie ook de volumebalk naar rechts schuiven, dus harder.

Maar bij de S2 verschuift de volumebalk naar links!!!, dus zachter.

Kan iemand hier iets over vertellen, wat dit werkt wel irriterend. Misschien software bug oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
de bediening is verticaal georiënteerd. Zie de home toets.
Wanneer je hem dan vast hebt met de home toets vanonder, is de bovenkant van de volumeknop harder, en de onderkant zachter. Lijkt me op zich logisch.

Zelf kom ik van de ipad, en daar was het eigenlijk hetzelfde als bij de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoRegards
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-05-2020
Hi Marco,

Uitleg is begrijpelijk en waarvoor mijn dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
tixiv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:48:

Kan dit?
Een andere optie om snel bestanden over te blazen: via AC wifi. Es file explorer icm met een windows share bijvoorbeeld.

Helaas heb ik geen ac router waarmee ik kan testen of de snelheid lekker hoor is.
Als iemand anders dat wil testen heel graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
jmk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:08:
[...]

Een andere optie om snel bestanden over te blazen: via AC wifi. Es file explorer icm met een windows share bijvoorbeeld.

Helaas heb ik geen ac router waarmee ik kan testen of de snelheid lekker hoor is.
Als iemand anders dat wil testen heel graag.
Niet getest en aangezien ik het reviewexemplaar teruggestuurd heb lukt dat ook niet meer. Ik heb wel getest om foto's (van zo'n 25MB/stuk) binnen te halen via een card reader mbv ES File Explorer en dat ging gewoon heel vlot.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-11-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Heb net een update binnen, was rond de 37 MB ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

De laatste update is om de 2 laatste vulnerabilities van stagefright te mitigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Afgelopen zondag een S2 8" gekocht. Ik heb lang getwijfeld, tussen o.a. iPad mini 4 (weinig veranderd t.o.v. mini 2, en gesloten Apple), Nexus 9 (erg duur), iPad Air 2 (groot), Galaxy Tab S2 10" (groot) en de Microsuft Surace 3 (aanbieding bij de Mediamarkt, maar laten schieten want groot, en vooral zwaar).
Ben er tot nu toe uitermate tevreden mee. Ik kom van een iPad 2 af, dus het ding is echt 10x zo snel :P Ik vind het formaat en gewicht echt super.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelle vraag: op andere Lollipop devices kan je, door op de batterijgrafiek, te klikken de details van het verbruik raadplegen. Op mijn S2 lukt dit niet. Ik wil bijvoorbeeld het aandeel van de wifi in mijn batterijverbruik kennen.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
Was mij ook al opgevallen. Heb daarom "GSam Battery Monitor" erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 17:05
Overal staat bij specificaties Android 5.1 terwijl mijn tab s2 nog op 5.0.2 draait. En hij geeft aan dat de laatste updates zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:35:
Snelle vraag: op andere Lollipop devices kan je, door op de batterijgrafiek, te klikken de details van het verbruik raadplegen. Op mijn S2 lukt dit niet. Ik wil bijvoorbeeld het aandeel van de wifi in mijn batterijverbruik kennen.

Thx
Staat er toch onder ?
Of bedoel je wat anders ?

Bij mij staat nu:

Scherm 7%
Mobiel standby 1%
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 17:12

Tammesp

Next is now

japiesa schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:25:
Overal staat bij specificaties Android 5.1 terwijl mijn tab s2 nog op 5.0.2 draait. En hij geeft aan dat de laatste updates zijn geïnstalleerd.
Sinds gister de Tab S2, en ook hier blijft het bij 5.0.2.

Iemand enig idee wanneer de 5.1 update komt?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik houd het Tab S2 nieuws in de gaten via een feed op Google News.
Behalve veel (herkauwde) reviews en aanbiedingen is er heel weinig nieuws.

Wel zijn er speculaties dat de 5.1 update zal worden overgeslagen en dat de Tab S2 meteen over zal gaan naar 6.0. Het zal mij benieuwen...

Verder moet ik zeggen dat ik tevreden ben met de performance en stabiliteit van het OS zoals het er nu is. De stagefright kwetsbaarheid is wel gedicht met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ik ben sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van een Samsung Galaxy Tab S2 9.7. Wat een verademing is dat als je afkomt van een Kindle Fire HD 8.9. Deze laatste was altijd voorzien van root en een custom rom, maar dat bleef behelpen en vooral op snelheid. Toen ik dus de BCC binnenkwam om te kijken of ik ging wachten op een pixel C of toch deze Samsung voor een goede prijs kon krijgen was ik vrij snel verleid. Alles verliep soepel, ondersteuning voor split screen en al best een goede aanbieding. Toen ik samen met de samsung book cover uiteindelijk een bod kreeg van €460,- heb ik hem direct meegenomen.

De Tab S2 doet exact wat of het moet doen. Een fenominaal scherm. Ik startte hem voor de grap op in de auto om direct te controleren op dode pixels. Dit was rond 8 uur 's avonds en ik stond versteld van de zwartwaardes van het amoled. Je ziet echt geen verschil tussen scherm en bezel. Verder moet ik nog even wennen aan het hanteren van deze tablet. De bezels zijn behoorlijk dun waardoor het lastig navigeren is met 1 hand.

Ik snap nu wel waarom er zo verdacht weinig wordt gesproken in dit topic. Dit is een apparaat wat gewoon doet wat het moet doen. Snel genoeg ongeacht de verouderde hardware.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Er is nu een 50 euro cashback actie:
https://www.samsung.com/n...god9SkMEw#/689M6T4KV56XX/
Geldig voor tablets gekocht tussen 30 November en 3 januari.
Heel fijn, heb m'n tablet 11 November gekocht :( Hoe gaat Samsung om met dit soort situaties, is er nog een vorm van enige coulance o.i.d.?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:48:
[...]

Staat er toch onder ?
Of bedoel je wat anders ?

Bij mij staat nu:

Scherm 7%
Mobiel standby 1%
etc.
En hoeveel staat er qua verbruik bij "Wifi"? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn S2 in portrait stand hou en ik ga scrollen dan zie een soort van wave effect.

Beetje moeilijk uitleggen.
De rechterkant is eerst bij en dan de linker kant pas..

In landscape is dit er niet.
Voor zover ik kan zien hebben ze het allemaal (in winkels getest)

Lees er hier weinig over ??

http://forum.xda-develope...s2-display-issue-t3196542

Hier zie je overigens het effect op een TAB S.
Ik zie dit dus ook op mijn TAB S2

YouTube: Galaxy Tab S 10.5 Screen Warping

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:16:
[...]

En hoeveel staat er qua verbruik bij "Wifi"? :P
Aha ik snap hem.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

-tom-562 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:27:
Er is nu een 50 euro cashback actie:
https://www.samsung.com/n...god9SkMEw#/689M6T4KV56XX/
Geldig voor tablets gekocht tussen 30 November en 3 januari.
Heel fijn, heb m'n tablet 11 November gekocht :( Hoe gaat Samsung om met dit soort situaties, is er nog een vorm van enige coulance o.i.d.?
Ik zie oo kdat hij bij de media markt nu bijna 50 euro duurder is dan toen ik hem 29 oktober gekocht heb, en ik heb mijn 128GB micro SD kaartje van de mediamarkt actie ook al binnen. Dat was dus een betere deal dan het nu is ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

128gb kaart actie? Heb ik dat ook net gemist :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ja dat is op zich wel jammer. Er zijn in het verleden veel stunts geweest met de prijs. Keyboard bij Preorder en Memory card actie. Ik ga zelf ook nog de cashback aanschrijven met mijn aankoop. Die was op black friday en valt dus net buiten de periode. Hopelijk zijn ze coulant daarin.

Verder is mijn vermoeden van het weekend bevestigd dat de book cover niet het meest solide is. Ik liet de tablet van de bank vallen waarbij er direct een scheur in het fragiele leer van de book cover zat. Gelukkig had ik hem gekocht bij BCC en was de verkoper zeer coulant. Voortaan nog meer oppassen dus. Ben benieuwd naar de levensduur van deze cover. Qua stevigheid valt hij in het niet bij de cover van mijn kindle fire.

[ Voor 60% gewijzigd door dommerick op 09-12-2015 13:28 ]

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Ik zit er erg aan te denken de 8" te kopen nu die cashback actie loopt. De MM heeft ze staan voor €381, dus dat wordt €331.

Wat me vooral aanspreekt is AMOLED (ik heb een S6 en wil niks anders meer) en MicroSD. Waar ik me zorgen om maak is de resolutie en de performance.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
jelbo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
Waar ik me zorgen om maak is de resolutie en de performance.
:?
320 dpi en je maakt je zorgen om resolutie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

M a r c o schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:01:
[...]

:?
320 dpi en je maakt je zorgen om resolutie???
Uhhh, ja haha, dat is eigenlijk onzin he. De zorgen komen ook vanuit het feit dat ik nu een S6 heb met een PPI van 577. Dat is echt idioot hoog, maar het is wel zo dat ik foto's nog nooit ergens zó scherp heb gezien als op dat scherm.

Één van de dingen die ik vooral met een tablet wil doen is foto's bekijken/showen en daarbij vind ik het dan een beetje jammer dat de resolutie t.o.v. het vorige model toch omlaag is.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Onder normaal gebruik zou je geen verschil moeten kunnen zien tussen 320 dpi of 577, tenzij je het scherm minder dan 30 cm van je ogen hebt.
En anders ff een willekeurige media markt binnenstappen zou ik zeggen.

Ik heb de 9.7 inch, welke 264 dpi is, en ik heb al een vergrootglas nodig om pixels te kunnen onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 07:55
jelbo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:12:
[...]

Uhhh, ja haha, dat is eigenlijk onzin he. De zorgen komen ook vanuit het feit dat ik nu een S6 heb met een PPI van 577. Dat is echt idioot hoog, maar het is wel zo dat ik foto's nog nooit ergens zó scherp heb gezien als op dat scherm.

Één van de dingen die ik vooral met een tablet wil doen is foto's bekijken/showen en daarbij vind ik het dan een beetje jammer dat de resolutie t.o.v. het vorige model toch omlaag is.
Verschil is zeker te merken. Mijn HTC One m8 (1080p) is veel scherper dan de Tab S2 (9.7). De Tab lijkt wazig naar mijn gevoel nadat ik mijn telefoon heb gebruikt.

Verder zijn de kijkhoeken niet zo goed. Het scherm verkleurt. Maar daar ben jij vast aan gewend als je de S6 hebt.

Met de performance zit het wel goed. De meeste apps zijn vloeiend en Chrome ook zonder lag of stutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heb een Galaxy S5 (ook 1080P) en de Tab S2 8", maar ik kan nou niet zeggen dat het echt waziger is ofzo. Ja, mss als je 2 cm van het scherm afzit ofzo..

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste