Lidy
Inderdaad,mooie player!jmk schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:30:
[...]
AC3 ondersteuning is lastig vanwege licentie issues. Qua performance is het prima mogelijk.
Door MX Player te installeren en dan via XDA een custom codec te downloaden heb je perfecte AC3 en DTS support. Ik heb trouwens de AIO codec gedownload omdat ik geen zin had uit te zoeken welke ARM ik had.
Ik heb net een 1080p.WEB-DL.AAC2.0.x265.HEVC video afgespeeld en dat ging prima. (videos afspelen met AC3 doe ik dagelijks, nooit problemen tegen gekomen)
Mooi dat de Tab S2 een eigen hoekje heeft op XDA
Nu werkt inderdaad alles
Ik heb de armv7 codec gebruikt
In de Player kan je ook in realtime van SW naar HW gaan. Dan zie je dat de HEVC toch best HW decoded wordt.
Dit was mij ook al opgevallen. Als het heel stil is in huis en je luistert goed, hoor je een licht zoemend geluid (denk de hdd oid inderdaad)
Nu stoort het me niet zo, maar of het ' normaal' is betwijfel ik
Denken jullie serieus dat er een harde schijf in een tablet zit?
Ik heb de indruk dat er binnenkort heel wat 2e hands beschikbaar zullen komenmartinimayhem schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 20:40:
Na vergelijk met Air 2 en Nexus 9 toch vandaag de S2 9.7 aangeschaft voor 439,95, maar ben nog op zoek naar een goede keyboard/hoes. Die op de site van Samsung vind ik wel erg duur en ik heb het idee dat er verder niet veel keyboards zijn die specifiek voor de S2 9.7 zijn, heeft iemand ervaring met generieke toetsenborden icm deze tablet?
Vanwege wat precies?Gray|IA schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:20:
[...]
Ik heb de indruk dat er binnenkort heel wat 2e hands beschikbaar zullen komen
Wil namelijk niet vast zitten aan de 4gb filesize limiet ivm films etc.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Ik heb dit Samsung kaartje(128 GB, € 60,90) gekocht is die is standaard exFat geformatteerd. Dat werkt goed.
NTFS zou ik niet doen, daar zitten meer opties in dan je nodig hebt voor in een tablet. exfat heeft een perfecte ondersteuning voor zeer grote bestanden..
Yippie kayak, other buckets!
Teruggestuurd naar Coolblue en een nieuwe gekregen!.truffel50 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:26:
ik heb een dode pixel op mijn tab. 9.7. Valt dit onder de garantie vraag ik me af?
Lidy
Ten opzichte van mijn nexus 7 is het scherm 4cm breder, dus ik ga er nog steeds op vooruit bij de tab S2, 9,7".
edit: Op een witte Tab S2 vallen de balken veel meer op dan op een zwarte, goed om daar op te letten.
[ Voor 25% gewijzigd door jmk op 04-10-2015 21:07 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Virtua op 05-10-2015 20:42 ]
Goed nieuws!
(Je hebt trouwens kans dat Samsung 5.1 overslaat in sommige regio's. Samsung is niet heel erg communicatief over de updates...)
[ Voor 19% gewijzigd door jmk op 09-10-2015 01:53 ]
Ik heb misschien later vandaag tijd deze uit te voeren.
Omvang 104,19 MB
Een software update kan het volgende bevatten, maar niet beperkt tot:
- Stabilitieverbeteringen van het apparaat, bug reparaties.
- Nieuwe en/of verbeterde features.
- Verdere prestatieverbeteringen.
Stagefright is ook niet opgelost, de bovenste 2 van deze app geeft nog een kwetsbaarheid aan.
Vandaag nog steeds niets ontvangen
Ondertussen nog een mail gestuurd maar wordt telkens afgescheept men een standaard mail.
Support van Samsung = NUL!
Als ik een premiumprijs betaal verwacht ik wel iets beters....
Ik vind het trouwens jammer dat je het touchpad niet uit kan zetten. Ik rust daar graag mijn pols/duim op tijdens het typen maar als je dat nu doet verspringt je cursor.
Verder typt hij heel fijn. Ik merk dat ik best productief kan zijn met mijn tablet dankzij de keyboard cover.
Mijn vriendin zocht al langer naar een tablet die haar telefoon (S5) kan vervangen en afgelopen weekend waren we in de mediamarkt waar we deze hadden gezien. Echter vind ik niet direct iets terug hierover.
En indien je deze toch kan gebruiken als telefoon, kom je dan met de accu wel makkelijk de dag door?
Geen enkel probleem mee sinds ik de moeite heb genomen van een aantal vingers scans te maken onder verschillende hoeken. Je kunt meerdere vingerafdrukken toevoegen van 1 vinger.virtua69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:55:
Hebben trouwens meer mensen problemen met de vinger afdruk? Vind het maar slecht werken
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 20-10-2015 16:04 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Het azerty keyboard typt qwerty, maar alle settings lijken mij correct te staan.
Taal van je toestel staat op Nederlands (België)?aaiStef schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:21:
Weet iemand hoe je het bluetooth keyboard de input kan veranderen?
Het azerty keyboard typt qwerty, maar alle settings lijken mij correct te staan.
bedankt, heb het ondertussen gevonden, bij taal en invoer heeft het extern keyboard ook eigen layout. Daar nederlands (belgie) geselecteerd en opgelost.Hakki schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:33:
[...]
Taal van je toestel staat op Nederlands (België)?
[ Voor 99% gewijzigd door Ingegno op 24-10-2015 17:54 ]
Inmiddels de Tab S2 8" LTE gekocht en kan bevestigen dat je er perfect mee kan bellen, ook zonder de luidspreker. De 8" lte versie heeft een extra speakertje voor aan je oor.nielsvv schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:15:
Kan iemand bevestigen ofdat je met de S2 8'' LTE ook kan bellen/sms'sen? Dus bellen over het netwerk en niet via skype oid.
Mijn vriendin zocht al langer naar een tablet die haar telefoon (S5) kan vervangen en afgelopen weekend waren we in de mediamarkt waar we deze hadden gezien. Echter vind ik niet direct iets terug hierover.
En indien je deze toch kan gebruiken als telefoon, kom je dan met de accu wel makkelijk de dag door?
Vriendin weer helemaal blij

Ik heb een al wat oudere samsung tv, met hdmi, maar geen smart tv met draadloze mogelijkheden.
Verder heb ik de standaard videoplayer en bsplayer geprobeerd. Ik heb binnen deze spelers geprobeerd de beeld verhouding aan te passen maar dit loste het probleem niet op.
Als laatste heb ik ook geprobeerd met de instelling van de tv de verhouding aan te passen, dit hielp ook niet.
Weet iemand hoe ik voor elkaar krijg dat ik videos van mijn tab op mijn tv kan kijken zonder de zwarte balke aan de zijkant? Aan de boven en onderkant vind ik het geen probleem.
Alvast bedankt,
Vincent
Ik heb met mijn telefoon weleens geprobeerd om met een EZ Cast dongle(volgens mij en kopie van de chromecast) te verbinden met mijn tv maar die kreeg ik niet aan de praat.virtua69 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:44:
Chromecast, de app foto's en je speelt alles draadloos, werkt perfect met zo wel eigen video als you tube
Misschien met de originele chromecast proberen. Maar dat lost dus de problemen met de beeldverhouding op?
Bij de Media Markt.
Jammer dat ik dit 40 dagen geleden niet wist, dan had ik geen pre order geplaatst.
Misschien kan iemand hier zijn voordeel mee opdoen
[ Voor 11% gewijzigd door jmk op 26-10-2015 18:48 ]
Nee, 439 in de gekkenhuis actie. Zie folder.
Die actie gaat morgen in, dus nu zie je die prijs nog niet in de webshop.
En, gelukt?virtua69 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:18:
Ga ik gelijk is proberen
Goed te horen dat het voor jou ook beter werkt. Heb het als tip opgenomen in m'n review. Er was wel een vrij lage limiet aan het aantal vingerafdrukken die ik kon toevoegen (maar vier geloof ik?) maar ik weet niet of dat aan het feit lag dat ik op het reviewexemplaar alleen gebruik kon maken van een gastprofiel en er dus wat opties beperkt of niet beschikbaar waren.virtua69 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:05:
Inderdaad beter meerdere Scans,, pakt hem nog wel redelijk vaak niet in 1 X maar is wel een vooruitgang
Verwijderd
Verder ziet het scherm er prachtig ui. Alleen de plaats van de speakers is @#$ irritant en dom, je hebt dus alleen links en rechts geluid als je de tablet rechtop houdt, als je netflix wil kijken komt al het stereo geluid dus alleen van rechts.
Van de week eens wat verder aan de tand voelen.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Dit vind ik inderdaad ook opvallend aan de tablet. Alles voelt behoorlijk premium totdat je het geluid aanzet. Zowel de kwaliteit als de plaatsing van de speakers is erg matig. Tijdens gamen of het kijken naar video's in landscape modus heb ik qua geluid het gevoel een tablet van 100 euro in mijn handen te houden. Gelukkig gebruik ik hem voornamelijk voor PDF's, digitale magazines, comics en webbrowsen. Had ik hem voor video's en gaming gekocht dan zou ik serieus overwegen hem weer terug te sturen.burgt schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:56:
Alleen de plaats van de speakers is @#$ irritant en dom, je hebt dus alleen links en rechts geluid als je de tablet rechtop houdt, als je netflix wil kijken komt al het stereo geluid dus alleen van rechts.
Speakers telefoon HTC M8 zijn veel beter.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik gebruik op dit moment Brainwavz BLU-100's (bluetooth innerears), werkt wel goed.virtua69 schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:27:
Heb er een Bluetooth speaker voor... Werkelijk top van jawbone, zoek nog een goede Bluetooth koptelefoon er voor..
Ik heb best wel interesse in de 8" variant van deze tablet vanwege de behuizing en het scherm, maar alleen als de prijs daalt onder de €300,- .
Nu vroeg ik 2 dingen af:
- Heeft hij echt geen Infrarood ?
- Hoe is de accuduur van de 8" versie, kan die dr de dag mee door?
Thx
Ik zie enkel de 32GB ;-(
Oh, huidige BE actie van Samsung is €50 cashback.
https://www.samsung.com/be/promotions/#/EVPA84844BXK5/
Ik zou er bijvoorbeeld mijn met films gevulde SD kaart er uit halen en dan de SD kaart van mijn fototoestel insteken om up-te-loaden naar de Google Photos, om daarna terug de andere er in te steken.
Kan dit?
Ik zou het niet doen maar dat is ook omdat ik dat gepriegel met dat sleetje nogal onhandig vind om vaak te doen. Ik zou gewoon een card readertje aansluiten op de micro-USB-aansluiting van de tablet.tixiv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:48:
Nog een vraagje, kun je de micro SD kaart er gewoon uithalen en vervangen met een andere terwijl de tablet aan het draaien is?
Ik zou er bijvoorbeeld mijn met films gevulde SD kaart er uit halen en dan de SD kaart van mijn fototoestel insteken om up-te-loaden naar de Google Photos, om daarna terug de andere er in te steken.
Kan dit?
Wat een verschil met mijn vorige Tab-2 10.1
Lekker licht, super snel. ook Inet veel sneller, super scherm.
1 ding valt mij op en dat is de volumetoets.
Bij indrukken rechtsboven van deze toets zou je denken dat het volume harder wordt.
Net als bij Tab-2 10.1, dan zie ook de volumebalk naar rechts schuiven, dus harder.
Maar bij de S2 verschuift de volumebalk naar links!!!, dus zachter.
Kan iemand hier iets over vertellen, wat dit werkt wel irriterend. Misschien software bug oid.
Wanneer je hem dan vast hebt met de home toets vanonder, is de bovenkant van de volumeknop harder, en de onderkant zachter. Lijkt me op zich logisch.
Zelf kom ik van de ipad, en daar was het eigenlijk hetzelfde als bij de S2.
Uitleg is begrijpelijk en waarvoor mijn dank.
Een andere optie om snel bestanden over te blazen: via AC wifi. Es file explorer icm met een windows share bijvoorbeeld.tixiv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:48:
Nog een vraagje, kun je de micro SD kaart er gewoon uithalen en vervangen met een andere terwijl de tablet aan het draaien is?
Kan dit?
Helaas heb ik geen ac router waarmee ik kan testen of de snelheid lekker hoor is.
Als iemand anders dat wil testen heel graag.
Niet getest en aangezien ik het reviewexemplaar teruggestuurd heb lukt dat ook niet meer. Ik heb wel getest om foto's (van zo'n 25MB/stuk) binnen te halen via een card reader mbv ES File Explorer en dat ging gewoon heel vlot.jmk schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:08:
[...]
Een andere optie om snel bestanden over te blazen: via AC wifi. Es file explorer icm met een windows share bijvoorbeeld.
Helaas heb ik geen ac router waarmee ik kan testen of de snelheid lekker hoor is.
Als iemand anders dat wil testen heel graag.
[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-11-2015 16:40 ]
Ben er tot nu toe uitermate tevreden mee. Ik kom van een iPad 2 af, dus het ding is echt 10x zo snel
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Thx
Verwijderd
Staat er toch onder ?Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:35:
Snelle vraag: op andere Lollipop devices kan je, door op de batterijgrafiek, te klikken de details van het verbruik raadplegen. Op mijn S2 lukt dit niet. Ik wil bijvoorbeeld het aandeel van de wifi in mijn batterijverbruik kennen.
Thx
Of bedoel je wat anders ?
Bij mij staat nu:
Scherm 7%
Mobiel standby 1%
etc.
Sinds gister de Tab S2, en ook hier blijft het bij 5.0.2.japiesa schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:25:
Overal staat bij specificaties Android 5.1 terwijl mijn tab s2 nog op 5.0.2 draait. En hij geeft aan dat de laatste updates zijn geïnstalleerd.
Iemand enig idee wanneer de 5.1 update komt?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Behalve veel (herkauwde) reviews en aanbiedingen is er heel weinig nieuws.
Wel zijn er speculaties dat de 5.1 update zal worden overgeslagen en dat de Tab S2 meteen over zal gaan naar 6.0. Het zal mij benieuwen...
Verder moet ik zeggen dat ik tevreden ben met de performance en stabiliteit van het OS zoals het er nu is. De stagefright kwetsbaarheid is wel gedicht met updates.
De Tab S2 doet exact wat of het moet doen. Een fenominaal scherm. Ik startte hem voor de grap op in de auto om direct te controleren op dode pixels. Dit was rond 8 uur 's avonds en ik stond versteld van de zwartwaardes van het amoled. Je ziet echt geen verschil tussen scherm en bezel. Verder moet ik nog even wennen aan het hanteren van deze tablet. De bezels zijn behoorlijk dun waardoor het lastig navigeren is met 1 hand.
Ik snap nu wel waarom er zo verdacht weinig wordt gesproken in dit topic. Dit is een apparaat wat gewoon doet wat het moet doen. Snel genoeg ongeacht de verouderde hardware.
Heeft geen signature.
https://www.samsung.com/n...god9SkMEw#/689M6T4KV56XX/
Geldig voor tablets gekocht tussen 30 November en 3 januari.
Heel fijn, heb m'n tablet 11 November gekocht
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
En hoeveel staat er qua verbruik bij "Wifi"?Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:48:
[...]
Staat er toch onder ?
Of bedoel je wat anders ?
Bij mij staat nu:
Scherm 7%
Mobiel standby 1%
etc.
Verwijderd
Beetje moeilijk uitleggen.
De rechterkant is eerst bij en dan de linker kant pas..
In landscape is dit er niet.
Voor zover ik kan zien hebben ze het allemaal (in winkels getest)
Lees er hier weinig over ??
http://forum.xda-develope...s2-display-issue-t3196542
Hier zie je overigens het effect op een TAB S.
Ik zie dit dus ook op mijn TAB S2
YouTube: Galaxy Tab S 10.5 Screen Warping
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2015 22:08 ]
Verwijderd
Aha ik snap hem..Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 12:16:
[...]
En hoeveel staat er qua verbruik bij "Wifi"?
Ik zie oo kdat hij bij de media markt nu bijna 50 euro duurder is dan toen ik hem 29 oktober gekocht heb, en ik heb mijn 128GB micro SD kaartje van de mediamarkt actie ook al binnen. Dat was dus een betere deal dan het nu is-tom-562 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:27:
Er is nu een 50 euro cashback actie:
https://www.samsung.com/n...god9SkMEw#/689M6T4KV56XX/
Geldig voor tablets gekocht tussen 30 November en 3 januari.
Heel fijn, heb m'n tablet 11 November gekochtHoe gaat Samsung om met dit soort situaties, is er nog een vorm van enige coulance o.i.d.?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Vaak bu'j te bang!
Verder is mijn vermoeden van het weekend bevestigd dat de book cover niet het meest solide is. Ik liet de tablet van de bank vallen waarbij er direct een scheur in het fragiele leer van de book cover zat. Gelukkig had ik hem gekocht bij BCC en was de verkoper zeer coulant. Voortaan nog meer oppassen dus. Ben benieuwd naar de levensduur van deze cover. Qua stevigheid valt hij in het niet bij de cover van mijn kindle fire.
[ Voor 60% gewijzigd door dommerick op 09-12-2015 13:28 ]
Heeft geen signature.
Wat me vooral aanspreekt is AMOLED (ik heb een S6 en wil niks anders meer) en MicroSD. Waar ik me zorgen om maak is de resolutie en de performance.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
jelbo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
Waar ik me zorgen om maak is de resolutie en de performance.
320 dpi en je maakt je zorgen om resolutie???
Uhhh, ja haha, dat is eigenlijk onzin he. De zorgen komen ook vanuit het feit dat ik nu een S6 heb met een PPI van 577. Dat is echt idioot hoog, maar het is wel zo dat ik foto's nog nooit ergens zó scherp heb gezien als op dat scherm.M a r c o schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:01:
[...]
![]()
320 dpi en je maakt je zorgen om resolutie???
Één van de dingen die ik vooral met een tablet wil doen is foto's bekijken/showen en daarbij vind ik het dan een beetje jammer dat de resolutie t.o.v. het vorige model toch omlaag is.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
En anders ff een willekeurige media markt binnenstappen zou ik zeggen.
Ik heb de 9.7 inch, welke 264 dpi is, en ik heb al een vergrootglas nodig om pixels te kunnen onderscheiden.
Verschil is zeker te merken. Mijn HTC One m8 (1080p) is veel scherper dan de Tab S2 (9.7). De Tab lijkt wazig naar mijn gevoel nadat ik mijn telefoon heb gebruikt.jelbo schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:12:
[...]
Uhhh, ja haha, dat is eigenlijk onzin he. De zorgen komen ook vanuit het feit dat ik nu een S6 heb met een PPI van 577. Dat is echt idioot hoog, maar het is wel zo dat ik foto's nog nooit ergens zó scherp heb gezien als op dat scherm.
Één van de dingen die ik vooral met een tablet wil doen is foto's bekijken/showen en daarbij vind ik het dan een beetje jammer dat de resolutie t.o.v. het vorige model toch omlaag is.
Verder zijn de kijkhoeken niet zo goed. Het scherm verkleurt. Maar daar ben jij vast aan gewend als je de S6 hebt.
Met de performance zit het wel goed. De meeste apps zijn vloeiend en Chrome ook zonder lag of stutter.
Vaak bu'j te bang!