Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Grootste upgrade is nu al dat we eindelijk een adblocker kunnen gebruiken. Dit voorkomt weer dat de browser traag wordt door allerlei overbodig informatie. Erg blij mee!

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:47

Reley

Zoom Zoom

nu nog wachten voor de S2 8.0 update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dommerick schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:31:
Grootste upgrade is nu al dat we eindelijk een adblocker kunnen gebruiken. Dit voorkomt weer dat de browser traag wordt door allerlei overbodig informatie. Erg blij mee!
Hoe bedoel je dat precies ? Ik gebruik nu gewoon de app van ABP op mijn tablet. Wat is er met deze update anders geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Hoe bedoel je dat precies ? Ik gebruik nu gewoon de app van ABP op mijn tablet. Wat is er met deze update anders geworden ?
Het in Android 6.0 mogelijk om dit in de standaard android browser aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Het in Android 6.0 mogelijk om dit in de standaard android browser aan te zetten.
Ah, ok. Dat wist ik niet.

De update staat er nu bij mij op. Installeren ging sneller dan downloaden. Alles lijkt goed te werken na een update van de play services. Het heeft lang geduurt, maar nu dus eindelijk 6.0.1.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 14-07-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Blij met 6.0.1. op mijn S2 9.7", naast de adblocker die hiervoor genoemd werd vind ik ook het eindelijk kunnen gebruiken van mijn vingerafdruk om dingen via de playstore te kopen handig. Daarnaast vind ik het beeld ook scherper, maar voor mijn gevoel slaat dat nergens op, want dat is niet wat een OS kan verbeteren toch? Misschien een net even fijner font of een placebo effect omdat het een nieuwe versie is.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Weakling schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:56:
Blij met 6.0.1. op mijn S2 9.7", naast de adblocker die hiervoor genoemd werd vind ik ook het eindelijk kunnen gebruiken van mijn vingerafdruk om dingen via de playstore te kopen handig. Daarnaast vind ik het beeld ook scherper, maar voor mijn gevoel slaat dat nergens op, want dat is niet wat een OS kan verbeteren toch? Misschien een net even fijner font of een placebo effect omdat het een nieuwe versie is.
Volgens mij zijn de icoontjes net wat kleiner geworden. Daardoor lijkt het ook scherper denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:20
Merk eigenlijk geen verschil...sterker nog zou het zo gauw niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Reley schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 08:44:
Leuk die cashback actie... uiteindelijk 2€ goedkoper dan bij de Mediamarkt aangezien de actie enkel geld als je hem bij BOL, CoolBlue of wehkamp koopt.
Mediamarkt heeft ze ook op bepaalde modellen.

https://mmpromo.eu/promo/16-0341
of
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/cashback.html
en dan Media Markt Samsung Galaxy Tab S2 promotie klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Weet iemand hoe het nu precies zit met de HDMI mogelijkheden van deze tablet? Als ik op verschillende Samsung websites kijk zie ik verschillende antwoorden of een MHL kabel kan, of helemaal niet kan...

Het gaat mij puur om de S2 LTE tablet en een mogelijkheid voor 1920 x 1080 HDMI zodat een presentatie op de TV of beamer gegeven kan worden.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07

kraats

Ik rol

Op mijn SM-T815 kan ik gewoon met MHL werken. Let wel: de schermverhouding matcht niet tussen de tablet (4x3) en de tv (16x9), dus krijg je zwarte balken.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 13-09 14:31

makje

Professioneel prutser

Aha, met jouw antwoord kom ik een stuk verder. Dank je :) De Samsung Galaxy Tab S2 heeft meerdere varianten met exact dezelfde naam blijkbaar.
De SM-T815 heeft wel MHL ondersteuning volgens de Samsung website, de SM-T819 niet. Maar de FAQ voor de huidige Tab S2 (de 819 neem ik dan aan) zegt nog wel dat een MHL kabel werkt... Ofwel Samsung maakt er 1 grote puinhoop van...

Nu nog uitzoeken of ik nog ergens een SM-T815 kan krijgen, de overige specs zijn exact gelijk volgens mij.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik ben ondertussen niet meer zo heel enthousiast over mijn 8.0 tabjes. De eerste die ik kocht had al vrij snel problemen met de volume knop. Deze is 'gerepareerd' en had na 2 x gebruiken dezelfde klachten weer. Omdat ik geen zin had in wachten op reparatie inmiddels nog 1 aangeschaft (zodat mijn vrouw later de gerepareerde kon gaan gebruiken zodra die terug was).
Helaas is ook de nieuwe niet vrij van problemen, deze heeft sinds gister een 'stuck' pixel in het scherm.
Dat zal wel opsturen worden, niet handig zo vlak voor de vakantie :(

[ Voor 6% gewijzigd door e.looijenga op 21-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

makje schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:03:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de HDMI mogelijkheden van deze tablet? Als ik op verschillende Samsung websites kijk zie ik verschillende antwoorden of een MHL kabel kan, of helemaal niet kan...

Het gaat mij puur om de S2 LTE tablet en een mogelijkheid voor 1920 x 1080 HDMI zodat een presentatie op de TV of beamer gegeven kan worden.
Ik gebruik een MHL adapter. De stock videocamera app stuurt wel 1920x1080p door (zonder balken), zelfde geldt ook voor VLC. Maar Netflix b.v. niet, dan krijg je zwarte balken.
Overigens heb ik nog steeds geen updaten binnen voor mijn S2 8"

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 22-07-2016 09:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
gisteren kregen we opens een update ( Tab S2 8.0 2016) , die van mijn vrouw liep lekker door, update geinstaleerd en draaid, en die van mij , ten tijde vh binnenhalen ging alles goed, daarna instaleren en een zwart scherm, en ook niet meer aan te krijgen.
aan de oplader gehangen , maar zonder resultaat, power button + volume down ingedrukt, maar ook zonder resultaat. Iemand nog een tip ? ( behalve terug sturen naar winkel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 11:26
Nu bij de Media Markt en BCC de 9.7" VE versie voor € 379,- incl. 50,- cashback!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede Android tablet en deze blijf eigenlijk omhoog komen als een van de betere.

Kan iemand zeggen of de VE versie een nadeel is of dat het verschil te klein is om het nu niet te doen aangezien de prijs nu wel erg mooi is?

Media Markt: http://www.mediamarkt.nl/...e-wifi-zwart-1455141.html
BCC: http://www.bcc.nl/compute...-9.7-t813--zwart-(220406)

[ Voor 23% gewijzigd door Wusser op 28-07-2016 10:02 . Reden: Toevoeging links naar product ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 19:48
Wusser schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:00:
Nu bij de Media Markt en BCC de 9.7" VE versie voor € 379,- incl. 50,- cashback!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede Android tablet en deze blijf eigenlijk omhoog komen als een van de betere.

Kan iemand zeggen of de VE versie een nadeel is of dat het verschil te klein is om het nu niet te doen aangezien de prijs nu wel erg mooi is?

Media Markt: http://www.mediamarkt.nl/...e-wifi-zwart-1455141.html
BCC: http://www.bcc.nl/compute...-9.7-t813--zwart-(220406)
Ik heb 'm zelf 2 weken terug gekocht toen de prijs €349 was incl cashback. Nog mooier dus ;) Maar ben er erg tevreden over en heb al wel gelezen dat het niet veel uitmaakt welke variant je koopt. CPU is ietsjes sneller (en qualcomm dus wellicht betere custom rom ondersteuning? Blijven hopen kan altijd) en GPU is iets langzamer, maar wel meer ondersteuning voor (voornamelijk) games in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Zojuist opnieuw een update beschikbaar en geinstalleerd voor de Tab S2 (LTE uitvoering). Update is rond de 186MB en bied het standaard verhaaltje aan prestatie verbeteringen en beveiliging updates.

T815XXU2BPG2/T815PHN2BPE1/T815XXU2BPG2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
eindelijk vandaag 6.0 update gekregen op mn tab s2 8.0 wifi 2015

Edit: Ben niet blij met de update, game performance is belabberd. Op 5.0 kon ik Minecraft pocket edition vloeiend op zijn hoogst spelen en nu lagd het al op laagste kwaliteit.

[ Voor 58% gewijzigd door Jvann op 11-08-2016 20:15 ]

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Hoe doe je dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Ff zoeken en je komt een eind...

"Instellingen --> Applicaties --> Standaardapplicaties --> Browser-app --> Tadaa!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik kreeg gisteren de melding dat 6.0 beschikbaar is voor mijn 8" WiFi model. Zijn er nog meer mensen met performance problemen? Anders blijf ik nog ff hangen op 5.0

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:37
-tom-562 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:43:
Ik kreeg gisteren de melding dat 6.0 beschikbaar is voor mijn 8" WiFi model. Zijn er nog meer mensen met performance problemen? Anders blijf ik nog ff hangen op 5.0
Eerste indruk hier dat de accu, tegen de verwachting in, sneller leeg gaat. Ik zag het percentage iig sneller dalen dan gewend. Maar dat is een subjectieve waarneming....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naxus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-03 11:36
Sinds gisteren ook op 6.0.1 en ben nog niets vreemds tegen gekomen. Wel lastig dat je eerst een veeg beweging moet maken om bij het lock-screen te komen.
Wat de accu betreft kan ik nog niet veel zeggen, ik zal het eens in de gaten houden. Lijkt mij dat hij langer mee zou moeten gaan en dat een verhoogd verbruik in het begin te maken kan hebben met onze nieuwsgierigheid, we willen weten wat er allemaal veranderd is >:)

• GJH
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

GJH

Ook hier de accu sneller leeg na de update (S2 8.0), tablet wordt ook warmer aan de rechter zijkant. Tablet is na update gevoelsmatig wel sneller in Chrome.

• PilatuS
  • Niet online
De accu van mijn 9.7 gaat ook sneller leeg. Ik gebruik de tablet niet heel veel, maar kan zeker merken dat ie ook in idle veel sneller leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond per ongeluk de update geinstalleerd (wilde er eerst nog ff mee wachten :P), tablet (8") voelt wel sneller aan. Accu kan ik nog niks zinnigs over zeggen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
De accu gaat na de update merkbaar sneller leeg. Jammer, ik was over de accuduur juist tevreden.
Kan ik terug naar de vorige firmware flashen? Op Sammobile lijkt het wel te kunnen, maar ik heb daar (nog) geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lijkt de accu alles behalve sneller leeg te gaan, ik durf zelfs te stellen dat hij langer meegaat, maar daarvoor heb ik hem te weinig gebruikt de laatste tijd. Voor mij is de eerste indruk van 6.0.1 in ieder geval meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51
Mijn 9,7" gaat ook beslist niet sneller leeg sinds de update, raar dat dat bij zoveel gebruikers blijkbaar anders is. Ik ben zeer tevreden over de update. Ik heb het idee dat de hele tablet nog wat sneller is geworden dan voorheen (en hij was al snel imho).
naxus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:58:
Wel lastig dat je eerst een veeg beweging moet maken om bij het lock-screen te komen.
Ook dit herken ik niet, ik gebruik een of andere cheape smart cover en als ik die open zie ik meteen het lock screen (ik gebruik de vingerafdrukscanner om dan te unlocken.) Het enige verschil dat ik daar merk ten opzichte van vóór de update is dat ik nu een password moet invoeren als ik de tablet opnieuw heb opgestart of langer dan 24u niet heb gebruikt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:40
Na het installeren van de 6.9 leek mijn batterij ook sneller leeg te lopen, vooral bij weinig gebruik. Na een factory reset deze problemen niet meer gehad.

Misschien biedt dit een oplossing voor anderen met dit probleem. Het zou kunnen dat niet alle apps goed zijn geoptimaliseerd tijdens de upgrade.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jmk schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:33:
Na het installeren van de 6.9 leek mijn batterij ook sneller leeg te lopen, vooral bij weinig gebruik. Na een factory reset deze problemen niet meer gehad.

Misschien biedt dit een oplossing voor anderen met dit probleem. Het zou kunnen dat niet alle apps goed zijn geoptimaliseerd tijdens de upgrade.
Ik ga maar een backup maken en een reset doen op mijn 9.7. Zo snel als de batterij nu leeg gaat is niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
jmk schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:33:

Dat was ik ook van plan. Eerst de cache maar eens wipen. Misschien is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:30

D_V

Net in Duitsland bij de Saturn geweest, de GALAXY TAB S2 SM-T813NZKE voor 309 euro. (Je krijgt 100 euro cashback in de winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 08:22
Heel bizar, ik heb voor mijn ma een Galaxy Tab S2 SM-T813 gekocht. Maar sinds de aankoop (zaterdag) valt het scherm uit (ad random). Vanmiddag de tablet naar fabrieksinstellingen geplaatst. Maar tijdens het inloggen van gmail, samsung account viel die al af en toe weg. Enkel wat later bij het afspelen van een film bleef ie spelen. Daarna met diverse spelletjes begon het terug.

Zou ik beter de tablet terug naar de winkel brengen ???

---Intel Core i7 2600K, Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3, MSI GTX570 Twin Frozr III ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
katerke schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:36:
Heel bizar, ik heb voor mijn ma een Galaxy Tab S2 SM-T813 gekocht. Maar sinds de aankoop (zaterdag) valt het scherm uit (ad random). Vanmiddag de tablet naar fabrieksinstellingen geplaatst. Maar tijdens het inloggen van gmail, samsung account viel die al af en toe weg. Enkel wat later bij het afspelen van een film bleef ie spelen. Daarna met diverse spelletjes begon het terug.

Ja dat zou ik direct doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 10:25
Ik loop er tegenaan dat ik PDF's, die opgeslagen zijn op de SD-kaart, niet kan opslaan na het bewerken (bijvoorbeeld door het markeren van tekst). Acrobat Reader geeft dan de volgende melding: "Dit document is alleen-lezen: wijzigingen kunnen niet worden opgeslagen. Wilt u lokale kopie op uw apparaat maken, zodat u kunt doorgaan met bewerken?" Als ik vervolgens de lokale kopie maak in de Apparaatopslag worden de wijzigingen wel opgeslagen.

Het heeft echter mijn voorkeur mijn documenten op de SD-kaart op te slaan. Is er iemand die weet hoe ik PDF's vanaf de SD-kaart kan bewerken en daarna gewoon kan opslaan op deze locatie?

[ Voor 6% gewijzigd door RealPG op 23-08-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
katerke schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:36:

Je hebt niet toevallig er een cover omheen met een flap die je zo nu en dan naar de achter kant klapt.
Bij die van mij gaat de tablet dan ook uit.

• katerke
jobr schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:39:
[...]

Je hebt niet toevallig er een cover omheen met een flap die je zo nu en dan naar de achter kant klapt.
Bij die van mij gaat de tablet dan ook uit.
[url]GECKO Slimfit Book cover Galaxy Tab A 9.7 Zwart (V11T41C1)[/url]

Deze gekocht, maar het scherm gaat uit en krijg je met veel moeite terug aan. (lees: met draaien, knoppen drukken en veel geduld gaat het scherm weer aan). Ik denk als het aan de flap ligt dat het scherm ook direct terug aan gaat als je op de aan/uit knop drukt.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
katerke schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Ik denk als het aan de flap ligt dat het scherm ook direct terug aan gaat als je op de aan/uit knop drukt.
Dat klopt.

• SnoeiKoei
katerke schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

[url]GECKO Slimfit Book cover Galaxy Tab A 9.7 Zwart (V11T41C1)[/url]

Deze gekocht, maar het scherm gaat uit en krijg je met veel moeite terug aan. (lees: met draaien, knoppen drukken en veel geduld gaat het scherm weer aan). Ik denk als het aan de flap ligt dat het scherm ook direct terug aan gaat als je op de aan/uit knop drukt.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om de tablet een avondje zonder cover te gebruiken om te zien of het dan nog steeds gebeurt.

De hoes die je linkt past ongetwijfeld maar is voor een andere tablet gemaakt (Tab A ipv Tab S2), wellicht zit de sensor voor de smart cover daar op een andere plek waardoor die hoes niet lekker werkt.

[ Voor 91% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-08-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot 2 oktober 2016 loopt een promotie voor o.a. de Galaxy Tab S2 9.7 VE versie (SM-T813) bij Mediamarkt, BCC e.a. waarbij je bij Samsung promotions na registratie een 128 GB micro sd EVO kaart ter waarde van een adviesprijs van 98,00 geclaimd kan worden. Let op. Sommige Mediamarkt filialen bieden de Tab S2 (SM-T813) aan voor 449,00. In de webshop staat een prijs van 399,00.
Heb deze aangeschaft ter vervanging van mijn Google Nexus 2013 model. Bemerk al wel dat bijvoorbeeld de NPO app trager reageert. Had hier nooit last van met de Nexus en/of Sony Xperia Z3 compact/Z5 compact smartphone. Is hieraan nog iets in te stellen?

Een 128 GB micro EVO kaartje is gesignaliseerd voor de prijs van 38,20 op Tweakers.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katerke
SnoeiKoei schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Maar het kan natuurlijk geen kwaad om de tablet een avondje zonder cover te gebruiken om te zien of het dan nog steeds gebeurt.

De hoes die je linkt past ongetwijfeld maar is voor een andere tablet gemaakt (Tab A ipv Tab S2), wellicht zit de sensor voor de smart cover daar op een andere plek waardoor die hoes niet lekker werkt.
Tablet is terug naar de winkel, ik geef een seintje als ik iets hoor van hen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
katerke schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Tablet is terug naar de winkel, ik geef een seintje als ik iets hoor van hen ;)
Bij twijfel kan je 'm altijd terugbrengen natuurlijk maar had je hem nou nog zonder hoes geprobeerd om te zien of het probleem dan ook optrad? Ik heb sterk het vermoeden dat de hoes het probleem was, omdat die voor een ander model tablet gemaakt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Misschien was ik te snel met mijn reactie en was het inderdaad de hoes. Hopelijk doet de winkel niet moeilijk.

Dat zijn trouwens echt hoezen om te mijden. Ikzelf heb ontdekt dat die premium hoesje van fabrikanten zelf de grote meerprijs waard zijn. Als het nou gaat om phones of tablets. Die goedkope dingen zijn vaak goedkoop duurkoop(hoewel je geluk kan hebben).
Dan heb ik het natuurlijk niet over premium hoesjes van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn Tab S2 8.0 vrijwel uitsluitend zakelijk voor als ik die onze fabriek heen loop met audits. Ik vroeg me af of iemand een case kan aanraden waar een soort van"sleeve" zit waar ik mijn linker hand doorheen kan door zodat ik de tablet zeg maar "vast maak" aan mijn hand. Helaas is de tablet namelijk net te groot om comfortabel vast te houden.

• robazizo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb een tijdje terug de S2 9.7 (2016 versie) gekocht, maar uiteindelijk weer terug gestuurd omdat de fonts op bepaalde plekken rafelig waren. Op sommige plekken was zelfs de onderkant van bepaalde karakters niet zichtbaar. Dit kwam vooral voor in notificaties, maar ook de fonts op bijvoorbeeld het Tweakers forum waren niet mooi afgerond.

Aangezien ik verder nergens iemand heb gehoord over dit probleem begin ik te denken dat het een exemplarisch probleem is geweest.

Is er verder iemand die dit verschijnsel op zijn S2 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
robazizo schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:46:
Ik heb een tijdje terug de S2 9.7 (2016 versie) gekocht, maar uiteindelijk weer terug gestuurd omdat de fonts op bepaalde plekken rafelig waren. Op sommige plekken was zelfs de onderkant van bepaalde karakters niet zichtbaar. Dit kwam vooral voor in notificaties, maar ook de fonts op bijvoorbeeld het Tweakers forum waren niet mooi afgerond.

Aangezien ik verder nergens iemand heb gehoord over dit probleem begin ik te denken dat het een exemplarisch probleem is geweest.

Is er verder iemand die dit verschijnsel op zijn S2 heeft?
Komt mij niet bekend voor, lijkt me niet kloppen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:20:
Ik gebruik mijn Tab S2 8.0 vrijwel uitsluitend zakelijk voor als ik die onze fabriek heen loop met audits. Ik vroeg me af of iemand een case kan aanraden waar een soort van"sleeve" zit waar ik mijn linker hand doorheen kan door zodat ik de tablet zeg maar "vast maak" aan mijn hand. Helaas is de tablet namelijk net te groot om comfortabel vast te houden.
Zoiets?
p.s. ik zie dat deze niet voor de S2 8.0 is, maar op de website van Gumdrop wél.

[ Voor 12% gewijzigd door Frup op 23-09-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Wie weet of ik op de S2 met MM het pulldown notification scherm aan kan passen? Op de meeste MM telefoons kan dit door de system ui manager te activeren (op mijn Moto G met MM werkt het) maar voor de Tab S2 helaas niet. Ik heb "Ontwikkelaarmodus" ingeschakeld maar ook dat helpt niet.
Ik houd van een oogeruimd scherm dus wil het graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:59
Ik ben niet zo thuis met Android maar volgens mij is Android 7 een tijdje terug uitgebracht. Krijgt de S2 tablet ook nog een update naar Android 7 of hoe zit dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Allard Pruim schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:25:
Ik ben niet zo thuis met Android maar volgens mij is Android 7 een tijdje terug uitgebracht. Krijgt de S2 tablet ook nog een update naar Android 7 of hoe zit dat?
We hebben net een maand terug de vorige update gekregen. Dit heeft ook erg lang geduurt. Als het komt reken er maar op dat het weer net zo lang gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou idd, Samsung staat niet echt bekend om hun snelle updates. Ik vermoed ook dat er ergens dit jaar een nieuwe toptablet uitkomt die een update gaat krijgen en dat de Tab S2 verder vergeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:39:
Nou idd, Samsung staat niet echt bekend om hun snelle updates. Ik vermoed ook dat er ergens dit jaar een nieuwe toptablet uitkomt die een update gaat krijgen en dat de Tab S2 verder vergeten wordt.
Tussen de S1 en S2 zat wel heel veel tijd. Mogelijk komt er wel een ander high-end model, maar een S3 zal nog wel minimaal een jaar duren. Qua updates verwacht ik niet veel van Samsung. Zolang de tablet maar goed te gebruiken blijft en er geen grote lekken ongepatched blijven vind ik het niet eens zo erg.

Het grote nadeel van Android is gewoon dat iedere fabrikant er zelf aan sleutelt en dus zelf updates moet uitbrengen. Ik zie veel liever stock Android zodat Google updates naar ieder apparaat kan uitrollen net zoals het bij IOS is. Helaas zie ik dit niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
PilatuS schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:47:
Het grote nadeel van Android is gewoon dat iedere fabrikant er zelf aan sleutelt en dus zelf updates moet uitbrengen. Ik zie veel liever stock Android zodat Google updates naar ieder apparaat kan uitrollen net zoals het bij IOS is. Helaas zie ik dit niet gebeuren.
Het probleem is niet alleen de fabrikant, maar ook de operators spelen een rol. Verschillende aanpassingen moeten door hun worden goedgekeurd. Dit houdt niet alleen de 3G/4G en gebrande apparaten op, maar heeft ook gevolgen voor aanverwante spullen.

• jmk
De Samsubg Galaxy Tab S1 is nu aardig oud maar krijgt nu toch Android 6. Dus we hebben een kans op Android 7 bij de S2.

Veel verschil zit er niet meer tussen de Android versies als vroeger. Een hele hoge Android versie is ook zelden een vereiste voor het gebruik van een app. Het zal voor mij weinig uitmaken.

• Palomar
  • Niet online
jmk schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:33:
Veel verschil zit er niet meer tussen de Android versies als vroeger. Een hele hoge Android versie is ook zelden een vereiste voor het gebruik van een app. Het zal voor mij weinig uitmaken.
Klopt, maar het zijn ook de nieuwe functies en verbeteringen die aan de lopende band geïntroduceerd worden met elke update. Vind dat een dure tablet als de S2 hier wel een tijdje van moet kunnen profiteren.

Ik koop tenminste vandaag de dag mijn elektronica niet alleen op basis van de specs, maar ook op de software en bijbehorende updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand hoe je bij het keyboard van de tab s2 kunt aanpassen wat hij automatisch aanvult? Het lijkt er nl. oa. op dat ie bijvoorbeeld emailadressen uit mijn adresboek suggereert als ik met een letter begin te typen. Dat wil ik niet, omdat dat nergens op slaat. Ook het automatisch aanvullen van geleerde woorden ben ik nog niet over uit of dat zo handig is. Zou ik liever uitzetten. Het suggereren van woordenboekwoorden wil ik wel aan laten staan.

Ik heb het idee dat dit in android 5 wel beter was in te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 02-10-2016 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• katerke
SnoeiKoei schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:31:
[...]
... een ander model tablet gemaakt was.
Inderdaad mannen, de hoes zal het probleem geweest is. De tablet is getest geweest (wat en hoe geen idee), zou foutloos door de tests gegaan zijn. Dus hoes zal de schuldige zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanneke995
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 20:42
Hey allemaal.
Ik heb een Samsung S2 8" tablet gekocht.. Maareh, hij is nogal traag. Reageert niet goed op aanrakingen e.d. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32
hanneke995 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:44:
Hey allemaal.
Ik heb een Samsung S2 8" tablet gekocht.. Maareh, hij is nogal traag. Reageert niet goed op aanrakingen e.d. Weet iemand hoe dit kan?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen en actie te ondernemen voordat je een bericht plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanneke995
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-02 20:42
rens-br schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:51:
[...]

[mbr]Wat heb je zelf al geprobeerd? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen en actie te ondernemen voordat je een bericht plaatst.[/]
Ik heb hem een hard reset gegeven. Dus alles opnieuw geïnstalleerd.. Verder niet zoveel, aangezien ik niet zo thuis ben in tablets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 15:27
Ik zit als docent veel in de trein, en wil graag een tablet aanschaffen om in de trein documenten te lezen voor m'n werk (zoals scripties en opdrachten nakijken). Daarnaast wil ik graag kranten / tijdschriften lezen (heb wisselend abo's op Volkskrant/NRC/Elsevier).

Ik twijfel tussen een Tab S2 8'' en een iPad. Ik heb het idee dat iOS betere tablet apps biedt voor mijn beoogde doel. Anderzijds wil ik voor mijn telefoon graag rommelen met custom roms en dergelijke. Android past dus veel beter bij mij dan iOS.

Wat raden jullie aan?

Gaan voor de tablet ervaring van een iPad of kan ik met een TabS2 ook prima uit de voeten?

Aankoopadvies in ervaringen topics is ongewenst. Maar even een nieuw topic aan in de MAA.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
je geeft eigenlijk zelf al het antwoord aan.. je wilt een android tablet voor de custom roms.

Sowieso, als je alleen gaat lezen voldoet een goedkope android toch al. Hoef je echt geen ipad voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Straks mijn S7 EN mijn Tab S2/9,7WiFi met Nougat? Kan ik er weer een poosje tegen, hou wel van Nougat ;-)
https://www.allaboutphone...y-tab-s2-nougat-gfxbench/

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Laatst online: 15:03

Tammesp

Next is now

simon stokvis schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:24:
Ik zit als docent veel in de trein, en wil graag een tablet aanschaffen om in de trein documenten te lezen voor m'n werk (zoals scripties en opdrachten nakijken). Daarnaast wil ik graag kranten / tijdschriften lezen (heb wisselend abo's op Volkskrant/NRC/Elsevier).

Ik twijfel tussen een Tab S2 8'' en een iPad. Ik heb het idee dat iOS betere tablet apps biedt voor mijn beoogde doel. Anderzijds wil ik voor mijn telefoon graag rommelen met custom roms en dergelijke. Android past dus veel beter bij mij dan iOS.

Wat raden jullie aan?

Gaan voor de tablet ervaring van een iPad of kan ik met een TabS2 ook prima uit de voeten?

[mbr]Aankoopadvies in ervaringen topics is ongewenst. Maar even een nieuw topic aan in de MAA.[/]
Dit kun je allemaal perfect met de Tab S2 doen! En je vraagt het in een Tab S2 forum, dus ik beveel natuurlijk de Tab S2 aan ;)
Meubelmaker schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:19:
Straks mijn S7 EN mijn Tab S2/9,7WiFi met Nougat? Kan ik er weer een poosje tegen, hou wel van Nougat ;-)
Ja. ben zeer benieuwd hoe Nougat eruit gaat zien op de Tab!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Meubelmaker schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:19:
Het gaat in jouw atikel over de "re hash uit 2016 met een SD SoC. Zou de update ook gaan gelden voor de "oude" tables uit 2015 met Exynos SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zou het wel een naaistreek vinden als ze alleen de 2016 versie zouden updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

M a r c o schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:15:
Zou het wel een naaistreek vinden als ze alleen de 2016 versie zouden updaten.
Als je naar die link gaat en even het screenshot bekijkt, stelt dat je dan gerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
palthe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:39:
[...]
Als je naar die link gaat en even het screenshot bekijkt, stelt dat je dan gerust?
Ik reageerde meer op jmk.
Plus ik kende de typenummers ook niet uit mijn hoofd.
Maar de 2015 staat inderdaad wel gewoon erbij (SM-T810 is 2015 wifi uitvoering)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

M a r c o schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:45:
[...]

Ik reageerde meer op jmk.
Plus ik kende de typenummers ook niet uit mijn hoofd.
Maar de 2015 staat inderdaad wel gewoon erbij (SM-T810 is 2015 wifi uitvoering)
d:)b
Het ging mij vooral om de processor die genoemd wordt in het plaatje. Dat is geen SD, maar een Exynos. Oftewel, het gaat om de SM-T810 in dat screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 13-09 10:11
iemand ervaring met de 8 inch versie met perfect viewer voor stripverhalen? Door de hoge resolutie, kan ik 1 pagina (A4) zonder te scrollen op de tablet bekijken? (ik gebruik nu een oude tablet van asus met 10 inch, maar ik wil eens updaten naar een nieuwe tablet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Het zal eerder een kwestie zijn van of jij een hele pagina kan lezen op 8 inch, dan of de resolutie het aankan.

Bij mijn 9,7" S2 heb ik het idee dat mijn powerbutton wat begint te verslijten.
Hebben meer mensen hier al last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
coase schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:45:
iemand ervaring met de 8 inch versie met perfect viewer voor stripverhalen? Door de hoge resolutie, kan ik 1 pagina (A4) zonder te scrollen op de tablet bekijken? (ik gebruik nu een oude tablet van asus met 10 inch, maar ik wil eens updaten naar een nieuwe tablet)
M a r c o schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:06:
Het zal eerder een kwestie zijn van of jij een hele pagina kan lezen op 8 inch, dan of de resolutie het aankan.
Deze inderdaad :)
Feit blijft dat een 9.7", 1.7" groter is dan een 8" en dus dezelfde info iets groter kan weergeven in hetzelfde scherm. Probeer het te testen, in een Mediamarkt ofzo op een 8" t.o.v. een 9.7", dan weet je genoeg :)
M a r c o schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:06:
Bij mijn 9,7" S2 heb ik het idee dat mijn powerbutton wat begint te verslijten.
Hebben meer mensen hier al last van?
Hoe bedoel je "verslijten"? Bladdert de verf er vanaf (hoewel ik meen te herinneren dat deze blanco zijn) of het indrukken van de button zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dwazer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:53:
[...]
Hoe bedoel je "verslijten"? Bladdert de verf er vanaf (hoewel ik meen te herinneren dat deze blanco zijn) of het indrukken van de button zelf? :)
Had wat duidelijker moeten zijn inderdaad ;)
Af en toe pakt de knop niet als ik hem indruk. Hij klikt dan wel.
Als ik hem dan harder indruk pakt hij wel.
Andere momenten doet hij het wel gewoon met een "lichte" druk/klik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
M a r c o schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:01:
[...]

Had wat duidelijker moeten zijn inderdaad ;)
Af en toe pakt de knop niet als ik hem indruk. Hij klikt dan wel.
Als ik hem dan harder indruk pakt hij wel.
Andere momenten doet hij het wel gewoon met een "lichte" druk/klik,
En als je deze voor de 2e maal (en dus harder indrukt) juist minder hard indrukt en wacht?
Of de eerste keer juist wat steviger indrukt?

Ik herken dit tafereel namelijk een beetje en heb het vermoeden dat dit software technisch iets is en niet iets hardware matig. Alsof de tablet uit zijn slaapstand een aantal processen dient te starten die even op zich laten wachten (bij mijn 8" reageert het scherm bijvoorbeeld pas volledig als ik even gewacht heb na de power on vanuit slaapstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

coase schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:45:
Ja. Werkt voor mij prima, maar dat is voor iedereen weer anders. Ik vind 8 inch de ideale grootte voor een tablet en kan daar heerlijk op lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb nu ruim anderhalf jaar de Tab S2 9,7" met gratis keyboardcover en moet zeggen dat het mijn beste tablet ooit is. Hij reageert nog steeds erg snel. Het is een goede vervanger als laptop omdat ik hem via Microsoft RDM makkelijk kan paren met mijn desktop. Met Bluetoothmuis heb ik voor 99% een goede Windows ervaring. Ik ben zo erg productief. Als media device vind ik de video afspeelmogelijkheden enorm goed, Hij is na al die tijd ook niet langzamer gaan reageren. in vergelijking met de met Z3 van Sony valt mij altijd op dat de Play Store updates enorm snel en zonder hinder worden uitgevoerd.

Ik zou hem ook iedereen aanraden.

Waar ik wel last van heb: kleine beschadigingen op het glas. Dit komt omdat het scherm op het toetsenbord wordt gedrukt. In combinatie met vuil en kruimels(ik eet regelmatig in de trein bij het kijken van een film) zitten er nu permanente beschadigingen op het glas. DIt is meestal niet storend. Bij het lezen van tekst valt dit wel eens op.

Ik heb dit keyboeard cover:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/xngqy62IuSxx3SkIemmEkcsa/full.jpg

Is hier iets tegen te doen dat het niet erger wordt?
- Screenprotector: de touch functionaliteit wordt dan vast slechter. Ik vind dit belangrijker dan het beeld.
- Misschien een soft pad tussen het toetsenbord en het scherm? Is dit doeltreffend? Waar koop je zoiets? Of moet ik het zelf maken?

Ik ben heel benieuwd of jullie tips hebben.

De geruchtenmolen rondom de Tab S3 neemt toe. Er is al best wat bekend. Zouden jullie het leuk vinden een nieuwe TS te hebben rondom deze nieuwe tablet? Ik zal de TS dan regelmatig updaten. Op ten duur zal ik wel een mede auteur nodig hebben de kwaliteit hoog te houden. Ik zal deze tablet waarschijnlijk overslaan omdat de Tab S2 eigenlijk nog gewoon bijna perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32
jmk schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:06:
- Screenprotector: de touch functionaliteit wordt dan vast slechter. Ik vind dit belangrijker dan het beeld.
Op een tablet geen ervaringen mee. Maar ik gebruik op al mijn telefoons een screenprotector en je merkt er echt niks van. Zou dus gewoon lekker een (glazen) screenprotector halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, heb het eerste half jaar met een screenprotector gedaan op mijn S2, daarna eraf gehaald (een hoekje liet los).
Over mijn S2 ook niks dan lof, ding werkt perfect en doet wat het moet doen, zonder rare vastlopers of issues en is retesnel (in tegenstelling tot de telefoons van Samsung :()

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Bedankt voor de tips! Ik heb een glazen screenprotector besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 10:33

Gaitman

The Real One

[...]

De geruchtenmolen rondom de Tab S3 neemt toe. Er is al best wat bekend. Zouden jullie het leuk vinden een nieuwe TS te hebben rondom deze nieuwe tablet? Ik zal de TS dan regelmatig updaten. Op ten duur zal ik wel een mede auteur nodig hebben de kwaliteit hoog te houden. Ik zal deze tablet waarschijnlijk overslaan omdat de Tab S2 eigenlijk nog gewoon bijna perfect is.
Ja zeker. Mijn vriendin heeft de S2 een tijdje terug gekocht. En ik zit nog even op de S3 te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Ik heb gisteren mijn Tab S2 9,7 mogen ontvangen. Mijn "oude" tablet was een Asus TF101. Vond het tijd voor eens wat nieuws. De Asus was van 2011.
Samsung werkt vlot en de programma's die ik op de Asus draaide draaien nu toch wel ff net veel beter. Wat heerlijk.

Alleen zag ik aan de bovenkant van de Samsung dat er 2 stukjes van het zilverkleurige deel weg zijn. Hoort dat zo of is het echt een beschadiging? Hebben meer mensen dit? Kan er niets over vinden.
Het zit links en rechts naast het logo op exact dezelfde maat vanaf de zijkant.

https://www.dropbox.com/s/4wmm5n2q1d6qk27/IMG_6054.JPG?dl=0
https://www.dropbox.com/s/0co14p2x43013bx/IMG_6059.JPG?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:50:
Alleen zag ik aan de bovenkant van de Samsung dat er 2 stukjes van het zilverkleurige deel weg zijn. Hoort dat zo of is het echt een beschadiging? Hebben meer mensen dit?
Ik heb net even voor je gekeken. Die van mij zit in een cover dus nooit echt opgevallen, maar die heeft het ook. Hoort dus zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb net even voor je gekeken. Die van mij zit in een cover dus nooit echt opgevallen, maar die heeft het ook. Hoort dus zo.
Dank je voor het kijken. Weet ik in ieder geval dat ik hem niet hoef terug te sturen ivm schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Ik heb gisteren mijn Tab S2 9,7 mogen ontvangen. Mijn "oude" tablet was een Asus TF101. Vond het tijd voor eens wat nieuws. De Asus was van 2011.
Samsung werkt vlot en de programma's die ik op de Asus draaide draaien nu toch wel ff net veel beter. Wat heerlijk.

Alleen zag ik aan de bovenkant van de Samsung dat er 2 stukjes van het zilverkleurige deel weg zijn. Hoort dat zo of is het echt een beschadiging? Hebben meer mensen dit? Kan er niets over vinden.

Ik heb dit ook. Waarschijnlijk voor een betere wifi- en bluetooth antenne werking. Veel telefoons hebben dat ook. Veel fabrikanten proberen er designtechnisch nog iets van te maken zo'n onderbreking want het is gewoon nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Laatst online: 15:03

Tammesp

Next is now

Dit is voor beter bereik/signaal van de Wifi/Bluetooth, heel normaal is dat tegenwoordig. Want de aluminium behuizing helpt niet mee voor een beter bereik/signaal ;)
Ik heb nu ruim anderhalf jaar de Tab S2 9,7" met gratis keyboardcover en moet zeggen dat het mijn beste tablet ooit is. Hij reageert nog steeds erg snel. Het is een goede vervanger als laptop omdat ik hem via Microsoft RDM makkelijk kan paren met mijn desktop. Met Bluetoothmuis heb ik voor 99% een goede Windows ervaring. Ik ben zo erg productief. Als media device vind ik de video afspeelmogelijkheden enorm goed, Hij is na al die tijd ook niet langzamer gaan reageren. in vergelijking met de met Z3 van Sony valt mij altijd op dat de Play Store updates enorm snel en zonder hinder worden uitgevoerd.

Ik zou hem ook iedereen aanraden.

Waar ik wel last van heb: kleine beschadigingen op het glas. Dit komt omdat het scherm op het toetsenbord wordt gedrukt. In combinatie met vuil en kruimels(ik eet regelmatig in de trein bij het kijken van een film) zitten er nu permanente beschadigingen op het glas. DIt is meestal niet storend. Bij het lezen van tekst valt dit wel eens op.

Ik heb dit keyboeard cover:
[afbeelding]

Is hier iets tegen te doen dat het niet erger wordt?
- Misschien een soft pad tussen het toetsenbord en het scherm? Is dit doeltreffend? Waar koop je zoiets? Of moet ik het zelf maken?

Ik ben heel benieuwd of jullie tips hebben.

Ik hou me aanbevolen om mede-auteur te worden, ben ook zeer tevreden Tab S2 gebruiker en al jaren diehard fan van Samsung!

Dank voor je ervaring, het blijft nog steeds de beste tablet tot nu toe voor Android, al komt de Pixel Tablet aardig dichtbij!

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Laatst online: 13-09 10:11
Ik heb deze tablet s2 8.0 lte, pas gekocht, account ingesteld en nu krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2hmhfrl.jpg

Dit is waarschijnlijk een hardware error en zal retour worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
coase schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:14:
Ik heb deze tablet s2 8.0 lte, pas gekocht, account ingesteld en nu krijg ik dit:
[afbeelding]

Dit is waarschijnlijk een hardware error en zal retour worden denk ik.
Scherm of grafischechip defect, gewoon ff omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Voor de Amerika vakantie (en thuis op de bank) wil ik ook gaan kijken voor een S2. Omdat ik niet snel kan typen op een on screen tobo, wil ik iets met een echt toetsenbord. Bij de MM het Samsung toetsenbord (die met hoesje) gezien en dit lijkt me wel wat. Zoals ik hierboven lees zal ik wel een lap stof ofzo tussen het scherm en tobo moeten doen als ik het dichtklap om beschadigen te voorkomen.

Ik wil de S2 met tobo dan gebruiken in het vliegtuig en ook op de bank thuis als vervanger van de laptop. De laptop is toch zwaar en trager en dan is de drempel te hoog om "snel" even de laptop te pakken.

Ik wil wel de kleur goud, moet nog even goed zoeken. Jammer dat het hoesje en tobo alleen in zwart of wit is... En het hoesje is wel duur vind ik, iets van 139 euro zag ik.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:58

JSchut

.....

Zit al heel lang te wikken en te wegen. Vanavond maar evn langs de Mediamarkt. Met de BTW weg ermee wordt de 8.0 € 288,-. Mooi prijsje lijkt me :)

Voor wie de 10.0 wil. Die is dan 363,- :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
De BTW dagen gaan donderdag toch in?
http://magazine.mediamark...arkt-btw-dagen-van-start/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Maar voor Club members vanavond al in de winkels vanaf 18:00 :)

Graag nodigen we je uit voor de exclusieve BTW Clubavond met feestelijke ontvangst op:
woensdag 25 januari om 18:00 uur

[ Voor 18% gewijzigd door JSchut op 25-01-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:13
Met de BTW actie ben ik gaan kijken om mijn Nexus 9 te vervangen.
Ik neig naar de 10". Wel twijfel ik tussen de Tab S2 en de Zenpad 3S.
De Asus heeft 4GB ram en ik wil graag klaar zijn voor de toekomst.
Meer mensen voor deze keuze gestaan en om bepaalde redenen wel gekozen voor de Samsung?
Wat zijn de redenen?

Edit:
Asus is goedkoper (330 vs 363), meer RAM (4 vs 3) en meer opslag (64 vs 32).

[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 26-01-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Roodey schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:36:
Met de BTW actie ben ik gaan kijken om mijn Nexus 9 te vervangen.
Ik neig naar de 10". Wel twijfel ik tussen de Tab S2 en de Zenpad 3S.
De Asus heeft 4GB ram en ik wil graag klaar zijn voor de toekomst.
Meer mensen voor deze keuze gestaan en om bepaalde redenen wel gekozen voor de Samsung?
Wat zijn de redenen?

Edit:
Asus is goedkoper (330 vs 363), meer RAM (4 vs 3) en meer opslag (64 vs 32).
Ik heb hem ook overwogen. Uiteindelijk was mijn conclusie dat hij helemaal niet beter maar minder presteerde dan de tab s2. Weet zo even niet meer waar ik dat allemaal gelezen/gezien heb. Maar heb in ieder geval meerdere keren het zelfde gehoord. Ook staat er behoorlijk wat bloatware op geloof ik.

Heb gister de Tab S2 8.0 opgehaald en ben er super blij mee. 1 Ding wat ik wel jammer vind is dat ik geen thema's kan vinden zoals op mijn S7 Edge. Klopt dit? Vreemde keuze om dat er voor tablets uit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:13
JSchut schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:46:
[...]

Ik heb hem ook overwogen. Uiteindelijk was mijn conclusie dat hij helemaal niet beter maar minder presteerde dan de tab s2. Weet zo even niet meer waar ik dat allemaal gelezen/gezien heb. Maar heb in ieder geval meerdere keren het zelfde gehoord. Ook staat er behoorlijk wat bloatware op geloof ik.

Heb gister de Tab S2 8.0 opgehaald en ben er super blij mee. 1 Ding wat ik wel jammer vind is dat ik geen thema's kan vinden zoals op mijn S7 Edge. Klopt dit? Vreemde keuze om dat er voor tablets uit te laten.
Haha, ik heb de S2 8.0 ook in mijn keuze meegenomen.
Ik lees nu de review van Tweakers zelf.

Minpunten versus Tab S2 die ik heb gelezen:
- Kleurweergave
- Maximale helderheid is minimaal
- Processor is minder
- Accuduur bij video kijken is bijna helft zo kort
- Asus update Android niet zo snel als andere fabrikanten

Wat ik nog niet los kan laten is:
- 64GB opslag bij Asus
- Tab S2 2016 is al een tijdje uit

[ Voor 4% gewijzigd door Roodey op 26-01-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:52:
[...]
Wat ik nog niet los kan laten is:
- 64GB opslag bij Asus
...
Tab S2 heeft uitbreiding met micro-SD, dus zou zelf niet zo'n punt maken van die 64 GB dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
S2 goud besteld bij MM voor 363. Nu wachten en dan spelen en nog de Samsung hoes+toetsenbord erbij bestellen :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Ik zit momenteel te kijken naar een nieuwe tablet en oog valt uiteraard op de S2. Zit nog wel te dubben welke ik zal pakken, de 8 of 9.7 inch. Voordeel van de 9.7 is dat ie ook met keyboard cover gedaan kan worden, maar misschien is ie dan wel erg zwaar om lekker vast te houden. De 8.0 heeft dus geen keyboard cover maar dat kan eventueel met bluetooth opgelost worden, al zie ik ook daar geen leuke oplossing voor. Wel wil ik zo af en toe ook gewoon zonder keyboard kunnen zitten. Zo op de bank lijkt het me handiger zonder keyboard, maar als ik even wat wil typen en bv aan een tafel ga zitten, wil ik eigenlijk wel een toetsenbord. Maar als ik zie dat ie dan bijna 1 kilo weegt, vind ik het wel wat veel.

Dus de vraag: wat zouden jullie me aanraden? En wat voor alternatief toetsenbord gebruiken jullie bij de 8.0?

Enne hoe is anno 2017 de algemene ervaring? Veel reviews stammen nog uit begin 2016 of meestal zelfs 2015, dus dat is nu lastig inschatten. Ik weet wel dat de S3 ergens binnenkort nog aangekondigd moet worden, maar vraag me af of dat het wachten waard is (en of de release dan niet alsnog ergens in mei is).

Tenslotte: ondersteunt de 2016 versie Quick Charge? Dus ala Galaxy S7?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2017 21:33 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Het opladen is langzaam te noemen. 1 van de weinige nadelen. 25% in 1 uur. 100% in 4 uur dus.

De batterij gaat wel lang mee, vooral met video. In games gaat de batterij korter mee.

Met keyboardcover is hij inderdaad 1 kg. Voelt wel heel premium.

De 8" versie heeft alleen lelijke 3rd party keyboardhoezen volgens mij. Zien er goedkoop uit, hebben een verstoorde voorkant met leer. Bij de originele hoezen zie je echt alleen het glas. Misschien werkt een draagbaar bluetooth toetsenbordje waar je een tablet in kan zetten goed, gewoon apart erbij.

Ik heb hem nu 1,5 jaar en het is nog steeds lekker snel, prachtig beeld. De knoppen voelen nog steeds stevig aan en de vingerprint scanner werkt zeer goed. In gebruikerservaring is de tablet niet achteruit gegaan.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste