Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:39
Ah, ok. Ik heb gister een melding gemaakt bij Facebook. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Niet zozeer specifiek voor de S2, maar heb je in die apps al geëxperimenteerd met de instelling 'passive FTP' aan of uitzetten?
Ja ik heb zowel passief en actief geprobeerd, nu moet ik wel zeggen, dat mijn ftp host, geen numeriek adres is maar bv ftp.naamwebsite.com. De reactie van het programma is dat de FTP niet bestaat.

Heb ook al geprobeerd met sftp, door ssh aan te zetten op het dashboard van mijn hosting, maar da hiel ook niet.

Dus als iemand nog enig idee heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40
Palomar schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:39:
Heeft iemand ook een alternatief voor het keyboard/trackpad dat bij het officiele keyboard cover zit? Ik vind die nl. te duur en het keyboard mag ook best iets groter. Bovendien gebruik ik het toetsenbord alleen thuis, dus hoeft niet permanent aan de tablet vast et zitten (wordt ie weer dikker van).

Ik heb nu een Logitech K400 aangesloten (keyboard met trackpad) en dat werkt ideaal als je iets langs wil typen en ook wat met de muis wilt doen. Echter heeft die geen bluetooth, dus moet aldoor via een verloopstekkertje de usb-ontvanger op mn S2 aansluiten.

Ik kom de Rapoo 6400 tegen, maar daarover lees ik veel negatieve reviews.Heeft iemand nog alternatieven?
De originele keyboard cover kan je ook gebruiken zonder keyboard, dat doe ik regelmatig. De hoes sluit dan nog best redelijk aan, bied goede bescherming en is heel handig. Het is niet ideaal misschien en hij is inderdaad niet goedkoop.
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:58:
Weet iemand misschien een werkend FTP programma voor de Tab S2, ik heb er al meerdere geprobeerd, maar krijg er geen 1 aan de praat, andFTP, ES file explorer, Turbo FTP... ze kunnen allen geen verbinding maken.
Of misschien is er ergens een instelling die deze verbindingen blokkeer?

Als iemand een tip heeft hoor ik het graag!
Probeer je dit met je eigen FTP server te doen? Check dan eerst of je met een andere client (PC, laptoptop etc) wel goed verbinding kan maken met je FTP server. Het kan bijvoorbeeld een kwestie zijn van poorten openzetten in je router etc. Het viel mij laatst best tegen de FTP server goed in te stellen namelijk.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:33:
[...]

De originele keyboard cover kan je ook gebruiken zonder keyboard, dat doe ik regelmatig. De hoes sluit dan nog best redelijk aan, bied goede bescherming en is heel handig. Het is niet ideaal misschien en hij is inderdaad niet goedkoop.

[...]

Probeer je dit met je eigen FTP server te doen? Check dan eerst of je met een andere client (PC, laptoptop etc) wel goed verbinding kan maken met je FTP server. Het kan bijvoorbeeld een kwestie zijn van poorten openzetten in je router etc. Het viel mij laatst best tegen de FTP server goed in te stellen namelijk.
Ik probeer verbinding the maken met de hosting van mijn websites, met mijn laptop en filezilla werkt het gewoon, maar met mijn tab S2, en diverse clients niet.
heb nu al wel ontdekt dat als de hostname een ip-adress is ipv bv ftp.website.com werkt het soms wel...

Ik vind het een beetje bizar dat het zoveel problemen geeft, zou toch out of the box moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk ik kan terug naar de MediaMarkt met mijn Tab S2 8.0. Vandaag bleef hij crashen met de launchers (default Touch Wiz en Action Launcher). Kreeg het eindelijk zover dat ik hem aan uit kon zetten, wou screen rotation niet werken (terwijl het wel gewoon aan stond). Ik zoeken en zoeken, maar kon niks vinden. Hij had het 1x eerder, maar toen was het verholpen met simpel aan uit zetten. Maar na 10x proberen nog niks. Factory reset gedaan, niks. Dus ik weer verder zoeken op internet, kom ik iemand tegen die een sensor check app adviseerde (Android Sensor Box of iets gelijks). Ik die erop gezet, en ja hoor, geen een sensor wordt herkend op het geluid na. Ter vergelijking het ook op mijn S6 gezet, daar deden alle sensors het wel op de temperatuur sensor na.

Ik vind samsung fijne apparaten maken, als ze werken... Ik zat binnen 2 weken aan mijn derde S6 en nu weer de Tab S2 die binnen een week niet meer naar behoren werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Tab S2 binnen: is het normaal dat je een groen/blauwe waas ziet bij zelfs maar een klein beetje schuine kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:22:
Net een Tab S2 binnen: is het normaal dat je een groen/blauwe waas ziet bij zelfs maar een klein beetje schuine kijkhoek?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus huilend terug naar MediaMarkt voor een nieuwe heeft geen zin? :P

E: Voor de poster die vroeg naar een goed toetsenbord: ik heb zelf de Microsoft Universal Mobile Keyboard aangeschaft. Typt erg nice, past qua formaat bij de 9.7 en werkt op windows, android en ios als je het met iets anders wil gebruiken. Helaas geen trackpad.

E2: Nevermind, huidige batch heeft kapotte accu's. Afblijven.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Mijn Tab S2 8.0 heeft dat ook, allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een nieuwe Tab S2 8.0 gekregen, alles geïnstalleerd en ja hoor. De launcher (Action Launcher 3) crashed en daarna doen ineens de sensoren van de tablet het niet meer. Een restart (dus echt klikken op "Opnieuw opstarten") meerdere keren uitvoeren haalt niks uit. MAAR! De tablet uitzetten en 20 seconden later (of iets korter of langer) weer aanzetten en de sensoren staan ineens weer aan. Ik ga nu eens kijken of de sensoren ook zichzelf uitzetten wanneer ik Touchwiz gebruik (of dat de launcher uberhaupt crashed).

Gezien ik op Google niet zo snel kon vinden dat de Tab S2 8.0 echt problemen heeft met de sensoren, lijkt het me ook sterk dat ik toevallig twee defecte apparaten heb gekregen met hetzelfde probleem, welke zich voordoet wanneer de Launcher crasht.

Het lijkt er iig op dat wanneer AL3 crashed de sensoren (of het uitlezen daarvan door het apparaat) ook crasht. Even volledig uit en tijdje later weer aan leek iig deze keer het probleem te verhelpen. Een Factory reset zorgt ervoor dat het apparaat ook direct uit zichzelf weer aan gaat, dus dat zou mogelijk kunnen verklaren waarom dat niet werkt. Ik ga het iig een week of zo aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:57:
Nou een nieuwe Tab S2 8.0 gekregen, alles geïnstalleerd en ja hoor. De launcher (Action Launcher 3) crashed en daarna doen ineens de sensoren van de tablet het niet meer. Een restart (dus echt klikken op "Opnieuw opstarten") meerdere keren uitvoeren haalt niks uit. MAAR! De tablet uitzetten en 20 seconden later (of iets korter of langer) weer aanzetten en de sensoren staan ineens weer aan. Ik ga nu eens kijken of de sensoren ook zichzelf uitzetten wanneer ik Touchwiz gebruik (of dat de launcher uberhaupt crashed).

Gezien ik op Google niet zo snel kon vinden dat de Tab S2 8.0 echt problemen heeft met de sensoren, lijkt het me ook sterk dat ik toevallig twee defecte apparaten heb gekregen met hetzelfde probleem, welke zich voordoet wanneer de Launcher crasht.

Het lijkt er iig op dat wanneer AL3 crashed de sensoren (of het uitlezen daarvan door het apparaat) ook crasht. Even volledig uit en tijdje later weer aan leek iig deze keer het probleem te verhelpen. Een Factory reset zorgt ervoor dat het apparaat ook direct uit zichzelf weer aan gaat, dus dat zou mogelijk kunnen verklaren waarom dat niet werkt. Ik ga het iig een week of zo aankijken.
Sensoren die het even doen na een reset, dat klinkt als een defect apparaat.
Ik heb geen ervaring met de Action Launcher maar mijn advies is deze launcher te deinstalleren en even de stock launcher van Samsung te draaien. Misschien zelfs beter even een factory reset te doen en even stock te blijven.

Als je ook maar 1x per 24u een sensor bug tegenkomt zou ik hem gewoon retourneren. Mijn ervaring zijn namelijk dat dit nooit opgelost wordt met software en dat je een hekel krijgt aan je tablet. Niet de bedoeling. Ik zou geen hele week wachten.

Ik draai nu al een maand of 4 de tablet zonder ook maar 1 sensorprobleem.
Zou er een slechte batch aanwezig zijn in jouw MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 01:36:
[...]

Sensoren die het even doen na een reset, dat klinkt als een defect apparaat.
Ik heb geen ervaring met de Action Launcher maar mijn advies is deze launcher te deinstalleren en even de stock launcher van Samsung te draaien. Misschien zelfs beter even een factory reset te doen en even stock te blijven.

Als je ook maar 1x per 24u een sensor bug tegenkomt zou ik hem gewoon retourneren. Mijn ervaring zijn namelijk dat dit nooit opgelost wordt met software en dat je een hekel krijgt aan je tablet. Niet de bedoeling. Ik zou geen hele week wachten.

Ik draai nu al een maand of 4 de tablet zonder ook maar 1 sensorprobleem.
Zou er een slechte batch aanwezig zijn in jouw MM?
Daar heb je gelijk in ben ik bang. Zojuist is niet AL3 gecrashed (stond niet aan), maar kreeg ik wel met heel veel moeite het apparaat zijn scherm aan. Het scherm flikkert dan en moet tig keer op de knoppen drukken vorodat ik hem echt zover heb dat ie iets doet. En ja hoor, het scherm wil weer niet draaien. Ook de batterij is vanacht in een rechte lijn van de 80 naar 50% gegaan. Toch maar eens vragen of ik er niet een kan krijgen uit een andere MediaMarkt....

In hoeverre is het mogelijk dat zoiets vanuit een app komt? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Wie van jullie heeft de orginele book cover ? en maakt die de tab "dik" . of hebben jullie een betere tip voor een case/hoes voor de 9.7 variant, orginele hoes erg duur namelijk.

alvast bedankt!

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 20:59

burgt

Starbass

jin schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:25:
Wie van jullie heeft de orginele book cover ? en maakt die de tab "dik" . of hebben jullie een betere tip voor een case/hoes voor de 9.7 variant, orginele hoes erg duur namelijk.

alvast bedankt!
Ik heb de orginele bookcover voor de S2 9.7. Ik vind hem wel fijn, hij maakt de tablet niet te dik of zwaar en het geheel is nog goed vast te houden. Ik heb verder geen ervaring met andere hoesjes/covers.
Ik had de mijne bij Conrad besteld, daar was hij het goedkoost toen ik hem kocht.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:50:
[...]

Daar heb je gelijk in ben ik bang. Zojuist is niet AL3 gecrashed (stond niet aan), maar kreeg ik wel met heel veel moeite het apparaat zijn scherm aan. Het scherm flikkert dan en moet tig keer op de knoppen drukken vorodat ik hem echt zover heb dat ie iets doet. En ja hoor, het scherm wil weer niet draaien. Ook de batterij is vanacht in een rechte lijn van de 80 naar 50% gegaan. Toch maar eens vragen of ik er niet een kan krijgen uit een andere MediaMarkt....

In hoeverre is het mogelijk dat zoiets vanuit een app komt? Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk?
Tablet nummer 3! De manager van het service center heeft nog gekeken, ik was uiteraard de enige die sinds 1 januari uberhaupt met dit probleem was terug gekomen, laat staan 2x achter elkaar. Ook heeft ie nog overlegt met de manager van de tablet/smartphone afdeling en die had er voor geen een apparaat ooit van gehoord.

Komende dagen ga ik maar enkele apps installeren zodat ie bruikbaar is maar voor de rest er niks mee doen. Ik zou namelijk bijna gaan denken dat het toch een of andere app is die het verneukt (lijkt me erg sterk, nog nooit van gehoord namelijk).

Ik kan me nog 1 laatste ding bedenken waarbij het NIET (direct) aan de hardware van het apparaat ligt. Ik heb er namelijk altijd de standaard bookcover van Samsung omheen zitten. Daar zit natuurlijk een magneet in, zou die misschien deproblemen kunnen veroorzaken? Ik laat hem er de komende dagen iig vanaf.

(Voor jin, de bookcover is voor de rest erg nice (iig voor de 8.0 versie). Maakt de tablet naar mijn mening niet dik, wel een stukje zwaarder maar zeker niet te zwaar. De cover voelt erg degelijk aan, ziet er goed uit en de standen waarin je het kan zetten zijn erg prettig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ik zal ook eens testen. Heb 2 Tab 8.0 (1 is voor reparatie :-() en ze komen uit verschillende MM vestigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een excel-bestand open op mijn tab s2 8inch dan krijg ik de melding: onvoldoende ruimte.

Echter heb ik 20 gb vrije opslag op het apparaat zelf en een lege 8gb sd-kaart.

Meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:21:
Als ik een excel-bestand open op mijn tab s2 8inch dan krijg ik de melding: onvoldoende ruimte.

Hoe groot is dat excel bestand dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

160kb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zonder problemen een 720kb excel bestand openen op mijn tab S2 8". Al eens geprobeert je toestel te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik heb niet heel veel verstand van Excel, maar er zou natuurlijk ook een script in kunnen zitten die veel geheugen vraagt.

Of het bestand is corrupt. Al geprobeerd opnieuw te kopieren naar je tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 17:12

Tammesp

Next is now

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:21:

Probeer eens een ander bestand te openen met Excel?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier een goeie stylus voor de Tab S2 9.7, 1tje met een fijne punt?
Die dus goed werkt hierop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zitten er enkele tussen:
http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_1?__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&url=search-alias%3Daps&field-keywords=stylus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Iemand wel eens de batterij zien oplopen (!) zonder dat ie aan de oplader zat (S2 9.7)? Zit ik lekker Zen Pinball te spelen, ineens wordt ie super traag, vervolgens scherm op zwart, doe een keer mijn cover open en dicht, scherm terug en ik zie in pak-m-beet 5 minuten tijd langzaam oplopen van 25% accu naar 33% vol ... super vreemd.

Edit: volgens mij is er iets niet in orde, want opladen komt nu niet meer voorbij de 85%. Iemand een idee?

Edit2: Het scherm begon vaker te knipperen en uit te vallen, plus het opladen dat niet meer goed ging, dus heb ik 'm vandaag maar omgeruild. Moet zeggen naar eerder negatieve ervaringen daarmee gehad te hebben bij de MM een pluim hoe ze het dit keer afgehandeld hebben. Eens kijken of deze nieuwe het beter doet. Laad in ieder geval al wel op tot 100% :)

[ Voor 42% gewijzigd door Plekuz op 07-02-2016 18:01 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31
Klinkt inderdaad niet goed, Weakling. Mooi dat je 'm probleemloos hebt kunnen ruilen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Wat ik wel vaag vond aan de nieuwe was dat de doos helemaal dicht zat (met de twee seals) en alle spullen in de doos ook, maar dat achterop de tablet zelf geen beschermende folie zat die op mijn vorige wel zal en volgens unboxing video's er ook op zou moeten zitten. Plus de vorige had meteen een firmware update en deze niet. Zou bijna aan een refurbished denken of zo, maar zo ziet ie er verder niet uit en zoals gezegd: de doos was origineel gesealed. Nou ja, als ie verder prima is, vind ik het ook prima.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:52:
Wat ik wel vaag vond aan de nieuwe was dat de doos helemaal dicht zat (met de twee seals) en alle spullen in de doos ook, maar dat achterop de tablet zelf geen beschermende folie zat die op mijn vorige wel zal en volgens unboxing video's er ook op zou moeten zitten. Plus de vorige had meteen een firmware update en deze niet. Zou bijna aan een refurbished denken of zo, maar zo ziet ie er verder niet uit en zoals gezegd: de doos was origineel gesealed. Nou ja, als ie verder prima is, vind ik het ook prima.
Bescherm folie op de achterkant?
Ik heb er nu inmiddels 3 in mijn handen gehad, alle drie hetzelfde: 2 seals op de doos, een plastichoesje om de tablet heen. Verdera alleen een bescherm sticker op de camera en een witte sticker op de tablet zelf. Verder geen bescherm folie te vinden. Ook hadden alle 3 de tablets geen update nodig in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Bescherm folie op de achterkant?
Ik heb er nu inmiddels 3 in mijn handen gehad, alle drie hetzelfde: 2 seals op de doos, een plastichoesje om de tablet heen. Verdera alleen een bescherm sticker op de camera en een witte sticker op de tablet zelf. Verder geen bescherm folie te vinden. Ook hadden alle 3 de tablets geen update nodig in het begin.
Het review-exemplaar dat ik in oktober 2015 ter beschikking kreeg had wel een beschermfolie op de gehele achterkant, het exemplaar dat ik recent gekocht heb (tijdens de BTW-vrije dagen) had dat inderdaad niet (alleen een klein stickertje op de camera en een kleine witte sticker met een nummer op de achterkant). Het lijkt er op dat dat tussentijds een keer gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:00:
Bescherm folie op de achterkant? ...
SnoeiKoei schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:15:
Het review-exemplaar dat ik in oktober 2015 ter beschikking kreeg had wel een beschermfolie op de gehele achterkant, het exemplaar dat ik recent gekocht heb (tijdens de BTW-vrije dagen) had dat inderdaad niet (alleen een klein stickertje op de camera en een kleine witte sticker met een nummer op de achterkant). Het lijkt er op dat dat tussentijds een keer gewijzigd is.
Ah mooi! Dan lijkt het er op dat mijn eerste exemplaar juist een "hele oude" was en ik nu er eentje uit de nieuwe(re) lichting heb. Fijn om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik overweeg een S2 aan te schaffen ter vervanging van mijn ipad 2. En natuurlijk is dat een heeeeeele verbetering toch even de vraag, heeft iemand hier kennis of mame4droid op de s2 werkt? En hoe zit het met het rooten? Is dit net als bij een telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
JimmyNL schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:58:
Ik overweeg een S2 aan te schaffen ter vervanging van mijn ipad 2. En natuurlijk is dat een heeeeeele verbetering toch even de vraag, heeft iemand hier kennis of mame4droid op de s2 werkt? En hoe zit het met het rooten? Is dit net als bij een telefoon?
Zo te zien zijn er nog geen original development ROMs aanwezig op XDA.
Er zijn wel andere ROMs aanwezig op basis van die van Samsung. Het apparaat is al eens geroot, mogelijk zijn nog niet voor alle builds een root beschikbaar. Het proces van rooten verschilt heel erg per fabrikant. Op XDA kan je daar alles over vinden.
Ik vind de noodzaak van rooten ook niet meer zo erg aanwezig de laatste jaren. Android is aardig volwassen geworden.

Als je het stickertje op de achterkant, waar de camera zit, gewoon laat zitten maak je nog steeds redelijke foto's Als foto's niet zo belangrijk zijn kan je die net zo goed laten zitten. Dan is de theoretische doorverkoopwaarde over een paar jaartjes misschien wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoe werkt bij jullie S2 eigenlijk de automatische brightness? Die van mij lijkt 2 standen te hebben: donker en licht. Als je hem aanzet is het beeld iets te donker en na een paar seconden wordt ie dan opeens feller. Lijkt niet echt een tussenweg in te zitten. Vroeg me af of dat zo hoort of dat ie met meer tussenstappen lichter/donkerder zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Palomar schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:13:
Hoe werkt bij jullie S2 eigenlijk de automatische brightness? Die van mij lijkt 2 standen te hebben: donker en licht. ...
Ik heb ook niet het gevoel dat er meer gradaties zijn. Misschien is dat optisch bedrog en schaalt ie zo precies mee dat het niet op valt, maar ik betwijfel dat. Eigenlijk ben ik wel blij dat ie niet constant loopt bij te stellen, want daar zou ikzelf behoorlijk gek van worden als dat zou opvallen. Gelukkig kan je met het automatische vinkje aan nog steeds de slider verzetten om het donker iets minder donker te maken of licht iets minder licht.

Verder ben ik sowieso niet zo'n fan van auto brightness op welk apparaat dan ook, want met mijn soepogen vind ik het al snel te donker worden als de omgeving ook donker is en heb als de omgeving donker is liever een licht scherm, zodat ik het nog steeds goed kan lezen. Maar goed, dat zal wel mijn tik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weakling schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:23:
[...]

Ik heb ook niet het gevoel dat er meer gradaties zijn. Misschien is dat optisch bedrog en schaalt ie zo precies mee dat het niet op valt, maar ik betwijfel dat. Eigenlijk ben ik wel blij dat ie niet constant loopt bij te stellen, want daar zou ikzelf behoorlijk gek van worden als dat zou opvallen. Gelukkig kan je met het automatische vinkje aan nog steeds de slider verzetten om het donker iets minder donker te maken of licht iets minder licht.

Verder ben ik sowieso niet zo'n fan van auto brightness op welk apparaat dan ook, want met mijn soepogen vind ik het al snel te donker worden als de omgeving ook donker is en heb als de omgeving donker is liever een licht scherm, zodat ik het nog steeds goed kan lezen. Maar goed, dat zal wel mijn tik zijn.
Aha ok, dan hoort het dus gewoon zo. Was ff bang dat de lichtsensor mss defect was ofzo.

Vind zelf auto brightness altijd wel handig. Vooral als je buiten of in zonlicht ermee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:27:
Dus huilend terug naar MediaMarkt voor een nieuwe heeft geen zin? :P

E: Voor de poster die vroeg naar een goed toetsenbord: ik heb zelf de Microsoft Universal Mobile Keyboard aangeschaft. Typt erg nice, past qua formaat bij de 9.7 en werkt op windows, android en ios als je het met iets anders wil gebruiken. Helaas geen trackpad.
Als iemand op basis van mijn eerdere post dit toetsenbord op de verlanglijst heeft staan: niet kopen. De huidige batch heeft kapotte batterijen. Zelf al 2x hetzelfde defect en de Amazon reviews staan er vol mee. Hij typt lekker, maar werkt dus alleen aan de netstroom. :+

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:32
Iemand ervaringen die is overgestapt van de Tab S 8 naar een Tab S2?
Ik ben prima tevreden met de Tab S 8 qua scherm en gewicht, maar vind 'm wel traag qua performance en de batterijduur valt tegen.

Overweeg de overstap naar Tab S2, maar twijfel of dit echt veel gaat brengen. In de tweakers review wordt aangegeven dat de performance en batterijduur beter zijn, maar niet veel.

• SnoeiKoei
goofer_nieuw schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:36:
Ik ben prima tevreden met de Tab S 8 qua scherm en gewicht, maar vind 'm wel traag qua performance en de batterijduur valt tegen.

Overweeg de overstap naar Tab S2, maar twijfel of dit echt veel gaat brengen. In de tweakers review wordt aangegeven dat de performance en batterijduur beter zijn, maar niet veel.
Geen ervaring met de Tab S maar ik lees daarover veel klachten die te maken hebben met trage of haperende software en ik kan je vertellen dat daarvan geen enkele sprake is bij de Tab S2.

• Palomar
  • Niet online
goofer_nieuw schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 12:36:

Ik heb geen specifieke ervaring met die Tab S 8 en kan dus geen vergelijking maken, maar ik heb de S2 nu ongeveer een maand en kan alleen maar zeggen dat ie erg snel is. En ik ben erg kritisch op dat punt. Hiervoor wel andere, tragere, tablets gehad en de S2 is echt een verademing. Apps starten snel, schakelen tussen apps gaat snel etc.
Al zijn maatstaven natuurlijk erg persoonlijk. Ander zou je hem bijv. bij mediamarkt even moeten testen.

Qua batterijduur zit het volgens mij wel goed. Of laat ik het anders zeggen, ik heb me nog niet druk gemaakt erover dat de batterij snel leeg was. Kan gewoon de hele avond internetten en dan is er nog maar 20-30% af.

Ik zou overigens ook even proberen of een factory reset van je huidige tablet nog iets oplevert. Een rotte app die op de achtergrond blijft hangen kan ook performance en batterij leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
De S2 is gewoon erg snel, ik merk echt geen hapering die door de tablet veroorzaakt worden. Dit is mn eerste (Samsung) Android tablet waarbij ik niet van alles moest doen om snel en lagvrij te kunnen scrollen. Ook is de accu goed, je kan uren browsen en inderdaad 20-30% er maar af. Verder is het scherm en gewicht top, dus ergonomisch ook OK! Wel zijn er al geruime tijd geen updates, ik zie ook nergens MarshMallow updates voor de S2. Dat valt dan weer wat tegen. Mijn S6 is er qua gebruikerservaring toch weer op vooruit gegaan met MM. De S2 zal dus waarschijnlijk nog lekkerder gaan draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:24:
De S2 is gewoon erg snel, ik merk echt geen hapering die door de tablet veroorzaakt worden. Dit is mn eerste (Samsung) Android tablet waarbij ik niet van alles moest doen om snel en lagvrij te kunnen scrollen. Ook is de accu goed, je kan uren browsen en inderdaad 20-30% er maar af. Verder is het scherm en gewicht top, dus ergonomisch ook OK! Wel zijn er al geruime tijd geen updates, ik zie ook nergens MarshMallow updates voor de S2. Dat valt dan weer wat tegen. Mijn S6 is er qua gebruikerservaring toch weer op vooruit gegaan met MM. De S2 zal dus waarschijnlijk nog lekkerder gaan draaien!
De update naar Marshmellow is voorzien voor het 2de kwartaal 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:33:
[...]

De update naar Marshmellow is voorzien voor het 2de kwartaal 16.
Heb je daar een officiële bron voor van Samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je zien welke Samsung toestellen de update krijgen:
http://www.galaxyclub.nl/...roid-6-marshmallow-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Ik merk dat ik het surfen op mijn OPO zat begin te worden en ik te lui ben om de laptop (van het werk) erbij te pakken. Ook het incidenteel kijken naar (onder andere Netflix) video's op mijn telefoon is niet leuk vanwege het kleine scherm.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een leuke tablet. Hoe mooi de iPad ook is, ik heb helemaal geen Apple apparatuur in huis (en ook geen laptop/pc waarop ik iTunes zou kunnen installeren), dus wordt het sowieso een Android tablet. Zonet de S2 bij de MM gezien, erg verleidelijk ding. Als het de S2 wordt, dan wordt het sowieso de 8" versie. De grotere broer is gewoon te groot. :P Ik ga het topic maar eens even doorlezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
sylvesterrr schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:53:
Ik merk dat ik het surfen op mijn OPO zat begin te worden en ik te lui ben om de laptop (van het werk) erbij te pakken. Ook het incidenteel kijken naar (onder andere Netflix) video's op mijn telefoon is niet leuk vanwege het kleine scherm.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een leuke tablet. Hoe mooi de iPad ook is, ik heb helemaal geen Apple apparatuur in huis (en ook geen laptop/pc waarop ik iTunes zou kunnen installeren), dus wordt het sowieso een Android tablet. Zonet de S2 bij de MM gezien, erg verleidelijk ding. Als het de S2 wordt, dan wordt het sowieso de 8" versie. De grotere broer is gewoon te groot. :P Ik ga het topic maar eens even doorlezen. :)
Ik zeg doen ;) heb zelf ook de s2 sinds een tijdje en gebruik mijn laptop praktisch niet meer. Had hiervoor een trage tablet en die gebruikte ik daarom ook bijna niet (pakte liever mn laptop). De s2 is snel genoeg om praktisch alles op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Palomar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:40:
[...]

Ik zeg doen ;) heb zelf ook de s2 sinds een tijdje en gebruik mijn laptop praktisch niet meer. Had hiervoor een trage tablet en die gebruikte ik daarom ook bijna niet (pakte liever mn laptop). De s2 is snel genoeg om praktisch alles op te doen.
Ik ga zometeen de S2 8" bestellen, heb er wel vertrouwen in. :) De tablet wil ik ook gebruiken om in de trein simpele mails te beantwoorden, op kantoor documenten (ppt/pdf) tijdens een meeting te bekijken...

Ik neem er bewust geen keyboard cover bij. Dan kan ik namelijk net zo goed mijn laptop (een ultra portable) gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de S2 8" al een tweetal maanden. Uitstekende en snelle tablet en zeer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb 'm gisteren gekocht. Heerlijk ding.

Ik heb 'm vanochtend geroot, en heb met Titanium Backup wat Samsung apps eraf gehaald die ik toch niet gebruik en niet zal gebruiken. :P

Overigens wel jammer dat het tekenen (inking tool) op slides in PowerPoint een premium feature is.Geen zin om daarvoor een Office 365-abonnement aan te schaffen. Maar goed, dat staat los van deze tablet.

spoiler:
Aangezien ik enkel een laptop van de zaak (zonder admin-rechten...) heb was het rooten wel een vervelend klusje. Ik had nog wel een Ubuntu VM tot m'n beschikking op die laptop, maar het lukte me met Heimdall gewoon niet dat ding te rooten. ;( Vervolgens ergens een WinXP iso vandaan geplukt om dat te installeren op de VM, maar Odin werkte daar niet op. Dus dan maar Win7. 8)7 Vanochtend eindelijk kunnen rooten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
Volgens Phonearena is de releasemaand van de 6.0 update gelekt: Het zou nu mei 2016 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Vanavond de tab s2 9.7 gekocht bij de mediamarkt eerste indruk is geslaagd, een erg mooi scherm en voelt snel aan.
Misschien nog eens een microsd kaartje erbij kopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
Voor iemand die deze tablet zoekt, bij 1dayfly.com is deze vandaag in de aanbieding: http://www.1dayfly.com/nl/nl/vip/

SAMSUNG TAB S2 9,7" WIFI TABLET

€389.95 + €6.95 verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Elke dag krijg je zo'n melding dat apps geoptimaliseerd zijn. Dit komt zo te zien van de smart manager, waarbij apps volgens mij gewoon gesloten worden als ze te lang op de achtergrond draaien. Op zich prima, want heb er vziw nog geen last van gehad. Die melding elke dag stoort me wel. Weet iemand hoe je die uit kunt zetten?
En als subvraag: zijn er mensen waarbij die smart manager wel voor problemen zorgt? En maakt het qua batterijverbruik ook uit of je het aan of uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:07:
Die melding elke dag stoort me wel. Weet iemand hoe je die uit kunt zetten?
Dat wil ik ook wel weten. Bij app meldingen staat smart mamanger er niet bij. Heb al een aantal andere meldingen geblokkeerd, maar deze kan ik niet vinden. En inderdaad, iedere dag die domme melding heb ik niets aan en ben ik ook liever kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan je met een 3rd party kabel van 2 meter (600ma rated) je apparaat slopen?
Hij houdt bijna geen lading meer vast en het percentage gaat langzaam omlaag tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb mijn tablet geroot en die Smart Manager eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de Smart Mager uit te schakelen, kan je een app gebruiken, zoals Package Disabler:
Google Play: App Package Disabler (Samsung)
Bij de gratis versie moet je wel de reclame er bij nemen, maar werkt anders goed.
Je kan er ook bloatware mee verwijderen.En rooten is niet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 14:07
Klopt het dat het geluid wat blikkerig klinkt?(tov van de Nexus 7 2013) kan met dat goed voorstellen gezien hoe dun de tablet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Manke schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 22:40:
Kan je met een 3rd party kabel van 2 meter (600ma rated) je apparaat slopen?
Hij houdt bijna geen lading meer vast en het percentage gaat langzaam omlaag tijdens het laden.
Lijkt me niet... originele kabel daarna al geprobeerd om te zien of het probleem dan ook optreedt? Alle openstaande apps al eens gekilld? Voor hetzelfde probleem wordt je tab leeggetrokken door teveel actieve apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
rik11 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:23:
Klopt het dat het geluid wat blikkerig klinkt?(tov van de Nexus 7 2013) kan met dat goed voorstellen gezien hoe dun de tablet is.
De speaker is inderdaad matig op zijn best. (geen stereo, alleen aan de rechterkant een speaker) De line-out (minijack) is wel uitstekend, dus een film kijken met een goede koptelefoon is een goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
jmk schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:20:
[...]

De speaker is inderdaad matig op zijn best. (geen stereo, alleen aan de rechterkant een speaker) De line-out (minijack) is wel uitstekend, dus een film kijken met een goede koptelefoon is een goede ervaring.
Speakers (2 stuks) zijn wel degelijk stereo maar omdat ze op de korte kant van de tablet zitten, zitten ze in de praktijk óf allebei links, óf allebei rechts (films kijk je toch altijd wel in landscape). Afhankelijk van hoe je je tablet vasthoudt dek je ook vrij snel de speakers af met je hand en dat komt het geluid ook niet ten goede. Als ik films of series kijk op m'n tablet doe ik dat dus ook altijd met koptelefoon en dan is het geluid inderdaad erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wel jammer idd, gebruik de tablet eigenlijk altijd in landscape positie. De Samsung cover dwingt je daar ook toe. Geluid aan beide kanten zou dan wel mooier zijn. Mijn vorige tablet had dit wel en klinkt qua ruimtelijkheid/stereo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:02:
Om de Smart Mager uit te schakelen, kan je een app gebruiken, zoals Package Disabler:
Bij de gratis versie moet je wel de reclame er bij nemen, maar werkt anders goed.
mwah, disablen hoeft ook weer niet, want je kunt in smart manager gewoon uitzetten dat ie optimaliseert. Op zich heb ik daar ook geen bezwaar tegen (het voorkomt batterijslurpende apps op de achtergrond zonder dat je het door hebt). Alleen die notificatie elke dag is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Heeft iemand van jullie MHL geprobeerd?

Ik heb mijn Tab S2 8.0 gekoppeld aan alle drie mijn monitoren, 2 tv's en nog wat dingen en dr wil geen signaaltje doorkomen.

Dus ik dacht mijn MHL is kapot, maar dat istie niet want ik heb het geprobeerd met een vriend zijn MHL welke getest is door meerdere apparaten, die beheersten het wel maar mijn Tab S2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 06:39
Er stond vandaag een update klaar naar 5.0.2. Helaas nog geen multi-user mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

Jvann schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:22:
Heeft iemand van jullie MHL geprobeerd?

Ik heb mijn Tab S2 8.0 gekoppeld aan alle drie mijn monitoren, 2 tv's en nog wat dingen en dr wil geen signaaltje doorkomen.

Dus ik dacht mijn MHL is kapot, maar dat istie niet want ik heb het geprobeerd met een vriend zijn MHL welke getest is door meerdere apparaten, die beheersten het wel maar mijn Tab S2 niet.
Voor welke MHL versie is die kabel geschikt? De Tab S2 moet een MHL 2.0 kabel hebben, een oude (van b.v. jaar of 4 oud) werkt niet.
Ik heb een 'Samsung' MHL 2.0 kabel van ebay gekocht (al vermoed ik dat het gewoon een imitatie ding is, hij was maar een paar euro :+), en dat werkt gewoon perfect

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
-tom-562 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Voor welke MHL versie is die kabel geschikt? De Tab S2 moet een MHL 2.0 kabel hebben, een oude (van b.v. jaar of 4 oud) werkt niet.
Ik heb een 'Samsung' MHL 2.0 kabel van ebay gekocht (al vermoed ik dat het gewoon een imitatie ding is, hij was maar een paar euro :+), en dat werkt gewoon perfect
Zou je een link kunnen geven van eBay naar het gekochte artikel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:05

-tom-562

Oliesjeik

jmk schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Zou je een link kunnen geven van eBay naar het gekochte artikel?
Alstu
http://m.ebay.com/itm/181967892191?_mwBanner=1

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Oee mooi product! Zal ik maar even aanschaffen ;)

Oh, en als iemand zijn Samsung bleutooth keyboard wil verkopen:

V&A gevraagd: Samsung Galaxy Tab S2 9.7 Bluetooth Keyboard Cover - EJ-FT810UB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:02:
Link dood? Hij kan de app niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Hmmm, weird. Ik kreeg eergisteren op mijn Note Edge een update voor de Samsung Internet Browser (versie 4.0.10-51).
Deze ondersteunt native de adblocker van bijvoorbeeld Adblock Fast. Dit werkt erg fijn en ik had verwacht dat deze update ook snel gepushed zou worden naar de Tab S2 (8.0 in mijn geval). Dit is dus niet zo, terwijl dit een nieuwer product is.
Iemand een idee? Of zou dit zijn omdat Tab S2 ook wat later in de race is voor Android MM, die van de Note Edge komt 1 dezer dagen namelijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
.

[ Voor 139% gewijzigd door Brad Pitt op 26-03-2016 15:11 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Manke schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:23:
[...]

Link dood? Hij kan de app niet vinden
Ik kreeg gistereni ineens de optie don't show agian op mijn tablet. Dit na een update de dag ervoor naar 5.0.2. Nu is die melding van Smart Manager dus weg zonder moeilijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Een hoop zooi gedisabled, ook onder system, kijken of het blijft werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Manke op 26-03-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anwo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 12:52
Heeft er iemand een tip voor een goede cover (tab s2 9.7). Ik heb de orginele maar deze blijft niet goed staan op de tafel of type stand. De cover klapt in als ik type, het lijkt erop dat de magneet niet sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

Anwo schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:46:
Heeft er iemand een tip voor een goede cover (tab s2 9.7). Ik heb de orginele maar deze blijft niet goed staan op de tafel of type stand. De cover klapt in als ik type, het lijkt erop dat de magneet niet sterk genoeg is.
Ik heb deze van Ebay gekocht. Op meerdere manieren op te klappen, becalt me tot nu toe erg goed, en niet duur!
http://www.ebay.nl/itm/23...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Afbeeldingslocatie: http://ffrontimg.s3.amazonaws.com/Pictures/CASE%20SERIES/SAMSUNG/CASES/4%20FOLD/Tab%20S2%209.7/Black/FINAL%20EDITS/3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/wYcAAOSwjVVV4JKG/$_57.JPG

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik ben op zich erg tevreden met deze tablet, op 1 ding na. Het scherm spiegelt toch wel erg. Als je naar een film zit te kijken, zeker bij donkere beelden in een nog niet eens zo fel verlichtte ruimte, dan zit je toch regelmatig naar je eigen spiegelbeeld te kijken.

Ik heb van de week bij Bol.com een matte screenprotector gekocht. Dat was niet echt een succes. Voor mij de eerste keer, en echt handig ben ik kennelijk niet. Folie zit vol met luchtbellen.

Hebben jullie mogelijk positieve ervaringen met een screenprotector die hier te koop is? Die van Mr. Shield zijnj kennelijk goed te doen, maar hier niet te koop. Amazon wil ze niet hierheen sturen.

Kan je zo'n matte screenprotector eventueel door een bedrijf laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Als de batterij leegloopt bij gebruik terwijl het aan de lader hangt, wat kan er dan aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Manke schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:04:
Als de batterij leegloopt bij gebruik terwijl het aan de lader hangt, wat kan er dan aan de hand zijn?
Dat hoort niet lijkt me. Laad je op via een usb-lader (stopcontact) of via een usb-poort van je computer? Heb je hele bakken apps openstaan die nog wat doen op de achtergrond? Laadt ie wel goed op als je hem intussen niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:42
Ik heb sinds vrijdag de tab s2 gekocht. Verder prima ding maar heb last van een flikkerend scherm als ik de smart cover open. Smart cover is de officiële van Samsung. Na ongeveer 10 seconden is het weg maar baart me wel zorgen. Kan dit aan de magneet liggen van de smartcover ? Ik probeer nu even zonder maar ben bang voor een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Ik heb sinds kort een Tab S2 4g waarbij het niet mogelijk lijkt om een tweede account aan te maken. Deze Tab S2 draait op dit moment Android 5.0.2 wat op dit moment de nieuwste versie is. Omdat ik de tablet wil delen met mijn vriendin zou ik graag een tweede account aanmaken. Nu lees ik op het internet dat meer deze constatering doen en dit mogelijk opgelost wordt in een nieuwe Android versie. Is dit probleem bekend en is er misschien voor nu een oplossing? Voel er niet zoveel voor om een hagelnieuw device te rooten om iets basaal als dit mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
bluecupra schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:13:
Ik heb sinds kort een Tab S2 4g waarbij het niet mogelijk lijkt om een tweede account aan te maken. Deze Tab S2 draait op dit moment Android 5.0.2 wat op dit moment de nieuwste versie is. Omdat ik de tablet wil delen met mijn vriendin zou ik graag een tweede account aanmaken. Nu lees ik op het internet dat meer deze constatering doen en dit mogelijk opgelost wordt in een nieuwe Android versie. Is dit probleem bekend en is er misschien voor nu een oplossing? Voel er niet zoveel voor om een hagelnieuw device te rooten om iets basaal als dit mogelijk te maken.
Ik verwacht dat er binnen 2 maanden wel Android 6 uitkomt voor deze tablet. Ik vind het echt bijzonder laks van Samsung dat ze deze functie niet hebben ontwikkeld voor de duurdere LTE versie. Hopelijk voor je zit het wel in de nieuwste versie maar dat is voor zover ik weet onbekend.

In dit topic op XDA waar meer mensen jouw probleem hebben wordt gelinkt naar een hele korte tutorial om multi user aan te zetten op een rooted device.

Android ontwikkeling op LTE Android tablets gebeurt iets minder fanatiek. Dit kan een reden zijn voor mensen om alleen wifi tablets te kopen. (Tethering is heel makkelijk met een beetje phone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Bedankt voor deze reactie. Ik had dit artikel op de XDA website ook gevonden echter ben ik niet zo'n fan van het rooten van devices (met name door het draaien van bank apps). Ook het niet meer OTA kunnen updaten van de tablet houd mij tegen. Erg eigenaardig dat een dergelijke Android Lolipop functie gewoon uit een device gehaald is. Heb er ook een support ticket bij Samsung voor ingeschoten. Gisteren avond ook twee keer een chat sessie gestart met Samsung support welke helaas beiden keren voortijdig beëindigd werd. Hoop dat ik hier spoedig een reactie en oplossing voor ontvang.

[ Voor 3% gewijzigd door bluecupra op 05-04-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.akkes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Hebben er meer mensen last van apps die reloaden ondanks dat ze nog in het ram geheugen zitten? Ook al heb ik bv Chrome als 2 na laatste app gebruikt, als ik de app dan weer open moet hij de tabbladen toch weer herladen. Dit gebeurt ook met mijn pdf viewer (Xodo), deze crasht zelfs als ik hem een kwartiertje niet gebruikt heb en dan weer opstart. Lijkt wel alsof er iets mis is met ram management oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38

kraats

Ik rol

Heb je dat smart management van Sanmsung nog aan staan? Die wil nogal snel een app uitschakelen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.akkes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Nee, deze heb ik al uitgezet omdat ik ook dacht dat het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
b.akkes schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:00:
Hebben er meer mensen last van apps die reloaden ondanks dat ze nog in het ram geheugen zitten? Ook al heb ik bv Chrome als 2 na laatste app gebruikt, als ik de app dan weer open moet hij de tabbladen toch weer herladen. Dit gebeurt ook met mijn pdf viewer (Xodo), deze crasht zelfs als ik hem een kwartiertje niet gebruikt heb en dan weer opstart. Lijkt wel alsof er iets mis is met ram management oid.
Volgens mij werkt android zo dat apps op de achtergrond mogen blijven draaien, totdat dat gebruikte geheugen nodig is voor een andere app. Dus ik weet niet welke apps je nog meer hebt draaien, maar ik kan mij zo voorstellen dat het gedrag dat jij omschrijft veroorzaakt wordt door een zware app of erg veel apps tegelijk laten draaien.

Wellicht kun je hier met een memory analyse tooltje inzicht in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Laatst online: 05-03 14:47
Zo te zien heeft Samsung stilletjes nieuwe varianten van de S2 tab geintroduceerd met daarin een Snapdragon 652 processor (i.p.v. de Exynos 5433 die in de 'oude' versies zit).
Deze versie is al uitgerust met Android 6.0.1, hopelijk komt er nu ook snel een update voor de huidige modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Mu-on schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:57:
Zo te zien heeft Samsung stilletjes nieuwe varianten van de S2 tab geintroduceerd met daarin een Snapdragon 652 processor (i.p.v. de Exynos 5433 die in de 'oude' versies zit).
Deze versie is al uitgerust met Android 6.0.1, hopelijk komt er nu ook snel een update voor de huidige modellen!
Beetje aparte actie dit van Samsung..

De lang verwachte update voor de huidige modellen kan nog wel een even duren, heb nog nergens een beta versie of iets dergelijks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Inderdaad een erg aparte reactie, laat ze eerst is bestaande apparatuur upgraden naar een nieuwe Android versie en daarna een nieuw/herziend model op de markt brengen. Zoals ook bovenstaand vermeld heb ik sinds kort een SM-T815 (LTE/4G) welke op Android 5.0.2 zit. Hierbij is het niet mogelijk om een extra user aan te maken. Dit gaat om standaard Android 5 functionaliteit. Dan neem je vervolgens contact op met Samsung support waarbij eerst aangegeven wordt dat dit in het menu zit. Ja bij de Wifi uitvoering is dat zeker het geval echter heeft de LTE variant deze optie niet. Vervolgens stuur ik hier nog een e-mail overheen en krijg hierbij een reactie dat nog onduidelijk is wanneer Android MM voor deze tablet uitkomt en ook nog niet zeker is of multi user ondersteuning dan meekomt. Helaas is het ook niet mogelijk om op e-mail afkomstig van Samsung support te reageren. Eerste indruk is niet erg positief en hoop dat Samsung deze functionaliteit in de MM update toevoegt anders gaat deze tablet de verkoop in en is dit voor mij het laatste Samsung device geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
bluecupra schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:02:
Inderdaad een erg aparte reactie, laat ze eerst is bestaande apparatuur upgraden naar een nieuwe Android versie en daarna een nieuw/herziend model op de markt brengen. Zoals ook bovenstaand vermeld heb ik sinds kort een SM-T815 (LTE/4G) welke op Android 5.0.2 zit. Hierbij is het niet mogelijk om een extra user aan te maken. Dit gaat om standaard Android 5 functionaliteit. Dan neem je vervolgens contact op met Samsung support waarbij eerst aangegeven wordt dat dit in het menu zit. Ja bij de Wifi uitvoering is dat zeker het geval echter heeft de LTE variant deze optie niet. Vervolgens stuur ik hier nog een e-mail overheen en krijg hierbij een reactie dat nog onduidelijk is wanneer Android MM voor deze tablet uitkomt en ook nog niet zeker is of multi user ondersteuning dan meekomt. Helaas is het ook niet mogelijk om op e-mail afkomstig van Samsung support te reageren. Eerste indruk is niet erg positief en hoop dat Samsung deze functionaliteit in de MM update toevoegt anders gaat deze tablet de verkoop in en is dit voor mij het laatste Samsung device geweest...
Niet vervelend bedoelt maar dit kon je van te voren toch checken voordat je het apparaat ging kopen?
Lopen dreigen dat als Samsung de optie niet toevoegt dat het voor jouw het laatste Samsung device is gaat niet helpen.

Als je van te voren had verdiept in het product en Android had je kunnen ontdekken dat meerdere fabrikanten bepaalde functies bewust uit Android halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:27
Apparaat werkt als een tierelier, en das toch echt het belangrijkste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Dragao Cell schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:41:
[...]

Niet vervelend bedoelt maar dit kon je van te voren toch checken voordat je het apparaat ging kopen?
Lopen dreigen dat als Samsung de optie niet toevoegt dat het voor jouw het laatste Samsung device is gaat niet helpen.

Als je van te voren had verdiept in het product en Android had je kunnen ontdekken dat meerdere fabrikanten bepaalde functies bewust uit Android halen.
Snap je reactie maar als je een Sony tablet hebt welke Android 5 draait en waarbij het mogelijk is om meerdere tablet gebruikers aan te maken ga je ervan uit dat een hagelnieuw product deze functionaliteit ook zal hebben. Het is toch ondoenlijk om alvorens tot aankoop over te gaan eerst alle functionaliteiten door Google te halen? Lijkt mij dat leveranciers een verplichting hebben tegen over Google en de consument om dergelijke (standaard) functionaliteit beschikbaar te maken. Mijn opmerking over het niet meer kopen van een Samsung device ging mij meer om de support welke ik tot nu hierop heb gehad vanuit de Samsung Support desk want deze is echt om te janken. Zou verwachten dat dergelijk support personeel deze tablets ook heeft liggen of kan putten uit een kennisbank alvorens een reactie naar een klant te sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik had net gespaard om de 8" versie te kopen, maar ik denk dat ik maar wacht tot de nieuwe versie te koop is (wifi).
Mijn vrouw heeft de 9,7" versie en die is erg tevreden, ik wil zelf de 8" hoofdzakelijk voor lezen gebruiken.
Heeft iemand aanbevelingen voor een lichte en dunne hoes voor de 8" variant? Ik heb op mijn huidige nexus 7 de gecko cover maar die is behoorlijk aan het gewicht, en wat lomp. verdubbeld makkelijk de dikte van de tablet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:27
Bookcover nemen , echt werelds ...wel van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k3vin86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2019
Beste mede tweakers,

Ik heb dus ook al een tijdje de Galaxy Tab S2 in mijn bezit. Nu viel mij laatst op dat mijn touch-gevoelige knoppen bij aanraking niet meer oplichten. Ik heb al van alles geprobeert zoals spaarstand uit en het hele menu doorgegraven om dit terug aan te krijgen.. ze doen het wel nog want als ik switch naar een ander profiel doen ze het wel.. Iemand een idee hoe ik dit weer aan krijg?

Alvast bedankt!

IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
k3vin86 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:50:
Beste mede tweakers,

Ik heb dus ook al een tijdje de Galaxy Tab S2 in mijn bezit. Nu viel mij laatst op dat mijn touch-gevoelige knoppen bij aanraking niet meer oplichten. Ik heb al van alles geprobeert zoals spaarstand uit en het hele menu doorgegraven om dit terug aan te krijgen.. ze doen het wel nog want als ik switch naar een ander profiel doen ze het wel.. Iemand een idee hoe ik dit weer aan krijg?

Alvast bedankt!
Spaarstand (power saving) is de enige menuoptie die ik kan vinden die de verlichting van de knoppen uitzet. Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Gisteren kwam ik op de onderstaande site een link tegen naar een 6.0.1 firmware voor de SM-T815:

http://www.sammobile.com/...XU2BPD6_T815OXA2BPD6_DBT/

(andere PDA versie dan ik zelf heb)

Naar aanleiding hiervan heb ik contact opgenomen met Samsung support en een chatsessie gehad. Helaas is hier onbekend wanneer deze versie verschijnt of OTA aangeboden zal worden. Ook is nog altijd niet aan te geven of multi user ondersteuning zit in deze update. Omdat ik de tablet wil delen met mijn vriendin heb ik de tablet daarom gisteren geroot en de procedure gevolgd zoals vermeld in het volgende artikel voor het activeren van multi user:

http://forum.xda-develope...ti-user-lollipop-t3064326

Na vijf minuten is multi user te selecteren in het menu en werkt dit prima. Heb sindsdien nog geen enkel probleem opgemerkt met het switchen van de gebruiker. Ook kan je binnen de admin/hoofd gebruiker opgeven of andere gebruikers de telefoon/sms optie hebben. Snap daarom echt niet dat Samsung dit uit de firmware gehaald heeft?

Op de sammobile website heb ik de standaard 5.0.2 firmware gedownload voor "mijn" PDA versie. Zodra 6.0.1 beschikbaar komt kan ik deze via Odin terugflashen waarna ik weer een stock device zou moeten hebben. Nu maar wachten of multi user ook in deze 6.0.1 opgenomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
k3vin86 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:50:
Beste mede tweakers,

Alvast bedankt!
Als je de tablet aan zet (dus eerst helemaal uitschakelen) dan zouden die knoppen tijdens het booten ook even moeten oplichten. Wellicht kun je dit checken om uit te sluiten dat het iets hardwarematigs is.
Never mind, had je post niet goed gelezen... lijkt iets softwarematigs te zijn dus

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 23-04-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Ook ik ben sinds vandaag gelukkige eigenaar van een Tab S2.

Heb 1-2 jaar geleden een iPad Mini Retina gehad, maar weg gedaan na aanschaf van een Macbook 12". Ik ben overigens meer van Android dan Apple, en vandaar nu een Android tablet. Een nieuw broertje dus voor mijn S7 :)

Iemand toevallig nog een tip voor een bureaulader/dock?

...en nu is het nog even geduldig afwachten op update naar 6.0.1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:46:
Ook ik ben sinds vandaag gelukkige eigenaar van een Tab S2.

Heb 1-2 jaar geleden een iPad Mini Retina gehad, maar weg gedaan na aanschaf van een Macbook 12". Ik ben overigens meer van Android dan Apple, en vandaar nu een Android tablet. Een nieuw broertje dus voor mijn S7 :)

Iemand toevallig nog een tip voor een bureaulader/dock?

...en nu is het nog even geduldig afwachten op update naar 6.0.1....
Ha Daffie! Welkom bij de tablet club!

Tsjah, goeie dock dat weet ik zo niet. Ik weet wel dat er niet heel veel accessoires zijn voor de Tab S2..

En die update mag nu wel eens komen ja 8)7

Voor de rest, is dit een superfijne tablet. Krijg elke keer weer een glimlach als ik naar het prachtige beeld kijk _/-\o_

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste