Dat kan ik bevestigen. Alle settings/apps/persoonlijke bestanden blijven bewaard. Is ook gewoon aan te geven aan de start van de setup.Vondelpark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:17:
Kan iemand bevestigen dat na de upgrade alle geïnstalleerde programma's nog aanwezig zijn? Zoals Office, VLC, Winrar, etc. Volgens mijn info moet je die namelijk opnieuw installeren. Maar ja, is dat ook echt zo?
Zo, via de mediacreationtool de pc bijwerken optie gekozen. Zit nu drie kwartier later feilloos vanuit windows 10 te werken. Ik zeg prima. Key er uit halen, ff reset doen via instellingen paneel en alles maar weer installeren. Positief verrast!
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Hoe wil je dan aan de .iso komen? Deze tool kan hem ook gewoon voor je opslaan. Er is geen andere legale manier om aan de .iso bestanden te komen namelijkbeantherio schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Je kunt op de betreffende pagina enkel een tool downloaden waarmee "installation media" kunnen worden binnengehaald waarvan dan pas (volgens de pagina zelf) een conversie naar een ISO kan worden uitgevoerd. Zoals DoubleYouPee al aangeeft is dat geen rechtstreekse download van een ISO. Het lijkt me ook niet erg handig om zo'n omslachtige tool te gaan gebruiken als je puur een ISO nodig hebt.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik ben benieuwd!Wognummer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:18:
[...]
dat kan ik je straks vertellenmaar je key is dan waarsch omgezet naar W10 dus zou het dan wel moeten werken
Idealiter wel ja. Krijg echter steeds de melding dat de installatie is misgegaan na de eerste keer rebooten. BIOS heeft geen safe boot optie o.i.d., maar ik heb wel GRUB ivm linux geinstalleerd. Wellicht gooit die nog roet in het eten, maar via Google is geen eenduidig antwoord te vinden.0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:19:
[...]
Als we het dan toch over het topic start hebben ;
• Installeren met een .iso bestand
Het is mogelijk te installeren via een tool want Microsoft hier heeft vrijgeven. De tool stelt je wat vragen. Daarna zal deze tool een .iso bestand downloaden en voor je uitvoeren. Je PC wordt zo naar Windows 10 gezet.
Ben nu maar een bootable USB stick aan het maken, proberen of hij op die manier wil upgraden
Ben nu eerst met de tool de iso's (combi x86/x64) aan het downloaden.Mu.siQ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:20:
Zo, via de mediacreationtool de pc bijwerken optie gekozen. Zit nu drie kwartier later feilloos vanuit windows 10 te werken. Ik zeg prima. Key er uit halen, ff reset doen via instellingen paneel en alles maar weer installeren. Positief verrast!
Die wil ik gewoon hebben.
Ga daarna de update maar eens vanuit de tool doen op 1 machine.
Heb de tool ook maar aan gezet, Progress 4% na een kwartier, gaat best rap...
wel fijn om te zien dat elk werk station nu windows 10 aan het downloaden is en daarom de bandbreede instort hier....
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Hier wel. Office opnieuw binnengehaald via de download die nog wel bewaard was gebleven.Vondelpark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:17:
Kan iemand bevestigen dat na de upgrade alle geïnstalleerde programma's nog aanwezig zijn? Zoals Office, VLC, Winrar, etc. Volgens mijn info moet je die namelijk opnieuw installeren. Maar ja, is dat ook echt zo?
Het zal persoonlijk zijn maar ik snap niet waarom iedereen perse die ISO wil hebben? Gewoon upgraden met die tool, wordt alles voor je gedaan. Daarna via settings/whatever PC instellingen enzo herstellen/opnieuw instellen en dan heb je exact hetzelfde als een versie installatie met een ISO. Lijkt me toch prima?albino71 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Ben nu eerst met de tool de iso's (combi x86/x64) aan het downloaden.
Die wil ik gewoon hebben.
Ga daarna de update maar eens vanuit de tool doen op 1 machine.
Haha, klopt. Vanochtend na 10 minuten de installatie gedownload, nu bij opnieuw proberen na een uur nog maar op 30%R.plas schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
wel fijn om te zien dat elk werk station nu windows 10 aan het downloaden is en daarom de bandbreede instort hier....
Behalve wanneer het mis gaat, dan moet ie hem helemaal opnieuw downloaden als je de tool opnieuw gebruikt. Wel zo fijn om dan van tevoren de ISO te hebben gemaakt (maar dat kan ook met de tool).Mu.siQ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
[...]
Het zal persoonlijk zijn maar ik snap niet waarom iedereen perse die ISO wil hebben? Gewoon upgraden met die tool, wordt alles voor je gedaan. Daarna via settings/whatever PC instellingen enzo herstellen/opnieuw instellen en dan heb je exact hetzelfde als een versie installatie met een ISO. Lijkt me toch prima?
Ik krijg de melding "Het initialiseren van de werkmap is mislukt''
Iemand een idee wat het kan zijn?
Krijg het vanuit USB en als ik een upgrade doe.
Virusscanner/firewall uitzetten helpt
Iemand een idee wat het kan zijn?
Krijg het vanuit USB en als ik een upgrade doe.
Virusscanner/firewall uitzetten helpt
[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 29-07-2015 11:35 ]
Duidelijk, gaat vast wel allemaal werken straks. BedanktspartacusNLD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:18:
[...]
Als je deze niet hebt zal tijdens het installatieproces de mogelijkheid worden geboden om deze eentje aan te maken.
Enig idee of TeamViewer ook weer automatisch opstart als je W10 installeert?Fid3lity schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
[...]
Hier wel. Office opnieuw binnengehaald via de download die nog wel bewaard was gebleven.
Wat doe jij bij een HDD/SSD crash dan ?Mu.siQ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
[...]
Het zal persoonlijk zijn maar ik snap niet waarom iedereen perse die ISO wil hebben? Gewoon upgraden met die tool, wordt alles voor je gedaan. Daarna via settings/whatever PC instellingen enzo herstellen/opnieuw instellen en dan heb je exact hetzelfde als een versie installatie met een ISO. Lijkt me toch prima?
Op 2 pc's wel0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Enig idee of TeamViewer ook weer automatisch opstart als je W10 installeert?
op 1 (nog)niet
Wat hierboven zo te lezen valt wel. De RDP doet dat niet.0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:25:
[...]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Is het normaal dat ik nog steeds niks binnenkrijg (Zowel niet als pop-up; via windows update als via die tool).
En kan iemand bevestigen dat al mn games verwijdert zullen worden (of net niet)?
En kan iemand bevestigen dat al mn games verwijdert zullen worden (of net niet)?
Ja dan hang ik, dan moet ik compleet opnieuw beginnen. Het zou wel ernstig toeval zijn als dat gebeurt though. Maar goed, op mijn tweede PC zal ik wel even een ISO maken alvorens te installeren. Toch, die hou ik dan voor backup. Ik gebruik gewoon de bijwerken variant, werkt echt feilloos hier!
Nope, gebruik ik niet.0stone0 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Bij een upgrade zou je software (&Games) gewoon moeten blijven staan.Accez schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:26:
Is het normaal dat ik nog steeds niks binnenkrijg (Zowel niet als pop-up; via windows update als via die tool).
Of het blijft werken is een ander verhaal
Beetje onduidelijk voor me, maar kun je met de Windows Tool/iso upgraden? Of is die alleen bedoelt voor een clean install?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
ook gewoon upgraden en dat is zonder moeite gelukt! ziet er mooi uit Windows 10TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:28:
Beetje onduidelijk voor me, maar kun je met de Windows Tool/iso upgraden? Of is die alleen bedoelt voor een clean install?
TheVMaster in "[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen"TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:28:
Volgens mij is het alles behalve onduidelijk: je kunt upgraden met de tool, het staat zo'n beetje op iedere pagina van dit topic
Aha, dus alleen je volgorde is anders....Mu.siQ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:27:
[...]
Ja dan hang ik, dan moet ik compleet opnieuw beginnen. Het zou wel ernstig toeval zijn als dat gebeurt though. Maar goed, op mijn tweede PC zal ik wel even een ISO maken alvorens te installeren. Toch, die hou ik dan voor backup. Ik gebruik gewoon de bijwerken variant, werkt echt feilloos hier!
Ik wil gewoon de iso's in bezit hebben, want die komen altijd van pas.
Daarna doe ik op 1 pc (die waar ik nu achter zit in de huiskamer) de upgrade via de tool.
Kortom....andere volgorde, verder hetzelfde
Ik wil de upgrade naar W10 graag combineren met de upgrade naar een grotere SSD. Ja ik zou het kunnen clonen maar doe liever een nieuwe installatie op de nieuwe SSDMu.siQ schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:23:
[...]
Door de tool gaat ie aan de slag om je pc te upgraden. Zit nu op 51% van de installatie en een tweede herstart is een feit. Resetten en verse installatie doe ik wel na de upgrade handmatig
Ja maar als ik op die tool klik, kies voor upgraden staat er dan: 'Er is iets gebeurd'.
Ik zie inderdaad die mappen (BT en WS, al 2 uur staan die er) maar er gebeurt verder niks meer.
En hij is niet nog "aan het downloaden" want er wordt 0 kbps netwerk gebruikt.
Ik zie inderdaad die mappen (BT en WS, al 2 uur staan die er) maar er gebeurt verder niks meer.
Hier is de upgrade gelukt met het tooltje van Microsoft. Ook kan ik gewoon mijn productkey uitlezen. Vanavond dus maar even een schone installatie doen als ik thuis ben!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Jammer, ik krijg nog steeds de melding dat boot.wim niet aanwezig is
Ja dacht ik ookStruikrover schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:30:
Volgens mij is het alles behalve onduidelijk: je kunt upgraden met de tool, het staat zo'n beetje op iedere pagina van dit topic
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Dat geldt volgens mij alleen als je een schone installatie doet. Voor zover ik weet (niet zelf gedaan) kun je zowel met de tool in Windows, als met de ISO, upgraden vanaf een bestaande installatie zonder problemen.TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Ja dacht ik ookMaar het volgende maakte het mij wat onduidelijk:
Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.
Zelfde probleemAccez schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:31:
Ja maar als ik op die tool klik, kies voor upgraden staat er dan: 'Er is iets gebeurd'.
Op internet stond nu dat als je de Windows 10 reserveren tool opent, terug sluit en terug opent, dat het zou moeten beginnen: en ja, Windows Update is nu voor de eerste keer zonder foutcode beginnen downloaden
Dat stuk moet eigenlijk ook uit de ts. Aangezien je indien je een volledige clean install wilt doen je tijdens de installatie gewoon verbonden moet zijn met het internet en dan zo windows weer activeert.
Waar kan jij de productkey uitlezen?sjorremans schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:31:
Hier is de upgrade gelukt met het tooltje van Microsoft. Ook kan ik gewoon mijn productkey uitlezen. Vanavond dus maar even een schone installatie doen als ik thuis ben!
Voor alle mensen die problemen hebben met hun nVidia kaart (het niet herkennen van de display adapter of het niet willen installeren van drivers); het volgende werkte bij mij:
- Ga naar windows update; deze geeft waarschijnlijk aan dat er een update is voor je nVidia kaart.
- Deze driver installatie zal waarschijnlijk falen, maar het gaat er om dat de lokale driver cache is bijgewerkt.
- Ga naar de device manager en uninstall je display device.
- Herstart de PC en geef 'm wat tijd zodra je ingelogd bent (je zal meerdere device 'connect/disconnect' geluiden horen.
Dus zonder internet verbinding tijdens de installatie kun je hem niet vers installeren?mrjraider schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:35:
Dat stuk moet eigenlijk ook uit de ts. Aangezien je indien je een volledige clean install wilt doen je tijdens de installatie gewoon verbonden moet zijn met het internet en dan zo windows weer activeert.
Hmm dat wordt voor mij dan heel lastig
Wat bedoel je met windows 10 reserveren tool? Dat vlaggetje onderaan rechts in je taakbalk?runelaenen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:35:
[...]
Zelfde probleem
Op internet stond nu dat als je de Windows 10 reserveren tool opent, terug sluit en terug opent, dat het zou moeten beginnen: en ja, Windows Update is nu voor de eerste keer zonder foutcode beginnen downloaden
Gewoon openen, sluiten en terug openen?
Ik zit aan update 17 met foutcode
Maar ik heb nog eens op de tool geklikt en nu is hij wel bezig aan 180 kbps te downloaden..
[ Voor 8% gewijzigd door Accez op 29-07-2015 11:37 ]
Met het tooltje wat in de OP staat.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.
Volgensmij is het ook helemaal niet verplicht om je serienummer te koppelen aan je microsoft account....
Volgensmij is het ook helemaal niet verplicht om je serienummer te koppelen aan je microsoft account....
Dat weet ik niet. Sorry!mark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Dus zonder internet verbinding tijdens de installatie kun je hem niet vers installeren?
Hmm dat wordt voor mij dan heel lastig
Jep, dat vlaggetje. Dan krijg je een ander venster (de tweede keer) waar staat dat ie aan het downloaden is. Als je dan klikt op 'Voortgang weergeven' opent Windows Update zich en kan ik zien dat ie aan 3% van de (ruim) twee-en-halve gigabyte zit...Accez schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Wat bedoel je met windows 10 reserveren tool? Dat vlaggetje onderaan rechts in je taakbalk?
Gewoon openen, sluiten en terug openen?
Ik zit aan update 17 met foutcode
Ik blijf gewoon die blauwe "informatiepaginas" zien...runelaenen schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:38:
[...]
Jep, dat vlaggetje. Dan krijg je een ander venster (de tweede keer) waar staat dat ie aan het downloaden is. Als je dan klikt op 'Voortgang weergeven' opent Windows Update zich en kan ik zien dat ie aan 3% van de (ruim) twee-en-halve gigabyte zit...
Zo, meteen de optie "updates uitstellen" ingeschakeld
Zou kunnen, weet het alles niet zeker. Probeer anders dit even:Tyrian schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 01:55:
[...]
Ondanks de doorlopen stappen heb ik nooit een Windows 10 upgrade icoontje gehad op mijn legale Windows 7 Pro op mijn PC met deze specs. Zou dit kunnen liggen aan TrueCrypt full-disk encryption?
nieuws: Microsoft zet tool online om Windows 10-update te forceren
Opletten, bij mij geeft W10 veel problemen met schermen op 75 hz. Dit is voor nu te omzeilen om de schermen op 60hz te forceren.
Klachten waren, zwarte geflikker van scherm, rare artifacts, soms zwart scherm voor een seconde.
Klachten waren, zwarte geflikker van scherm, rare artifacts, soms zwart scherm voor een seconde.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik zou ook heel graag *geen* microsoft account willen hebben, en toch mn win7 upgraden. Iemand deze situatie al gehad?mannetje19 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:37:
De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.
Zou je de 3v66T kunnen gebruiken voor een clean install en dan slmgr gebruiken om de key te wijzigen in een win7 key? (http://winaero.com/blog/h...e-windows-10-product-key/)
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
Voor mensen met razer synapse is het wellicht makkelijk om synapse te deinstalleren voor de upgrade en daarna handmatig weer erop te zetten. Synapse zorgde namelijk ervoor dat hij bleef hangen bij het we're getting things ready for you scherm.
Het hoeft niet, maar ik heb dus men pc moeten resetten in dat scherm om verder te komen en synapse gaf hierbij wat dll errors.
Het hoeft niet, maar ik heb dus men pc moeten resetten in dat scherm om verder te komen en synapse gaf hierbij wat dll errors.
nope er staat geen tooltje voor de key in de OP..
Ik denk dat dit bedoeld wordt: http://www.nirsoft.net/
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Verwijderd
ik ben nu met de media creation tool aan het upgradne maar dit is toch hetzelfde als dat je het via het reserveren zou doen ?
volgens mij niet
[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 29-07-2015 11:43 ]
Inderdaad.. bij windows 8 wilden ze ook al dat je je M$ account gebruikte om in te loggen op je PC.. maar toen kon je dit nog overslaan.Jap schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Ik zou ook heel graag *geen* microsoft account willen hebben, en toch mn win7 upgraden. Iemand deze situatie al gehad?
Je kunt toch nog gewone lokale accounts maken ?DoubleYouPee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:43:
[...]
Inderdaad.. bij windows 8 wilden ze ook al dat je je M$ account gebruikte om in te loggen op je PC.. maar toen kon je dit nog overslaan.
Yo.
De laptop van mijn moeder draait via een lokaal account ik zal eens kijken hoe dat uitpakt. Totale installatie is nu 83% ik laat wel weten hoe en wat.
Bij mij geeft die something happenedVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:43:
iemand die de media creation tool al heeft gebruikt om up te gradne ?
Dat kon ik ook overslaan in de clean install van win10 door gebruik te maken van die insider key.DoubleYouPee schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:43:
[...]
Inderdaad.. bij windows 8 wilden ze ook al dat je je M$ account gebruikte om in te loggen op je PC.. maar toen kon je dit nog overslaan.
Enige wat ik nu mis is een methode om van een win7 key een win10 key te maken (oid)
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
Heb deze stappen gedaan, begon te downloaden (iets in de 5GB)Elcappucino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:07:
Ik weet niet of dit al hier is gepost, maar op Reddit is een oplossing gevonden om de update te "forceren" als je de melding krijgt van " Kan niet updaten naar Windows 10".
How to Force Windows 10 update:
- Delete everything out of C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
- (Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
- Open the Windows Update page in control panel
- Open command prompt and type "wuauclt.exe /updatenow"
- Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.
Daarna voorbereiden van installatie.
En dan stopte het in 1 keer.
En ik krijg het niet meer aan de gang.
Niks helpt, ook die command niet meer...
HELP
K.W.
Van lokaal Windows 8.1 naar lokaal Windows 10 is mogelijk, heb dit zelf namelijk net gedaan.VonFoX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:44:
[...]
Je kunt toch nog gewone lokale accounts maken ?
Iemand die weet of je de taal van Windows nog kunt wijzigen éénmaal je een .ISO hebt aangemaakt met een specifieke taal?
Ik wil namelijk mijn OS in het Engels (maakt het stukken makkelijker als je wat wilt opzoeken), maar mijn ouders verkiezen uiteraard Nederlands
Ik wil namelijk mijn OS in het Engels (maakt het stukken makkelijker als je wat wilt opzoeken), maar mijn ouders verkiezen uiteraard Nederlands
Verwijderd
ik had m toen straks al gedownload en download gecontroleert toen ging ie controleren op updates maar toen kreeg ik opeens een update in windows update heb ik m uitgezet dus nu weer opnieuw beginnen
Top, want dit wil ik ook.Elcappucino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:44:
[...]
Van lokaal Windows 8.1 naar lokaal Windows 10 is mogelijk, heb dit zelf namelijk net gedaan.
Yo.
Net via Teamviewer de update van win 7 naar win 10 uitgevoerd middels de media creation tool.
Werkt perfect.
Vanavond maar eens verder kijken in windows 10.
Werkt perfect.
Maar zou je dan een later stadium nog een schone installatie kunnen doen? De key wordt aldus de TS opgeslagen op je MS accountElcappucino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:44:
[...]
Van lokaal Windows 8.1 naar lokaal Windows 10 is mogelijk, heb dit zelf namelijk net gedaan.
Als je vanuit windows de installatie start dan activeert die gewoon als je upgrade doet (ook als je zegt niks behouden). Als je boot van de USB doet die dat niet doet en moet je een sleutel in moet voeren.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:41:
ik ben nu met de media creation tool aan het upgradne maar dit is toch hetzelfde als dat je het via het reserveren zou doen ?
Na de upgrade vanuit windows slaat microsoft je hardware id op op hun servers, waardoor je pc altijd automatisch activeerd. Daarna kan je dus wel een clean install doen en is de geupgrade windows 10 installatie of een windows 7, 8.1 installatie niet meer nodig.
Verwijderd
gewoon upgraden via de tool en alles werkt en is geactiveerd?sno schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:45:
Net via Teamviewer de update van win 7 naar win 10 uitgevoerd middels de media creation tool.
Werkt perfect.![]()
![]()
+1 voor deze vraag, dat is exact het antwoord wat ik ook zoek!mark schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:46:
[...]
Maar zou je dan een later stadium nog een schone installatie kunnen doen? De key wordt aldus de TS opgeslagen op je MS account
Ben mijn one finger scroll kwijt, zie dit ook niet in de opties terug komen. (Surface Pro). Kijk ik ergens overheen, ook een snelle Google opdracht helpt mij niet.
Vind two finger scroll helemaal niets.
Vind two finger scroll helemaal niets.
Wilde altijd al iets over computers weten
Verwijderd
dankjeee hier zocht ik naartjtristan schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:46:
[...]
Als je vanuit windows de installatie start dan activeert die gewoon als je upgrade doet (ook als je zegt niks behouden). Als je boot van de USB doet die dat niet doet en moet je een sleutel in moet voeren.
Na de upgrade vanuit windows slaat microsoft je hardware id op op hun servers, waardoor je pc altijd automatisch activeerd. Daarna kan je dus wel een clean install doen en is de geupgrade windows 10 installatie of een windows 7, 8.1 installatie niet meer nodig.
Ik wil gewoon dat m´n icoontje rechtsonder nou eens gaat zeggen: "Hups voor de bakker, start installatie". Maar dat gebeurt maar niet. Iemand die een uitrolschema heeft? Is het reeel dat dit vandaag nog komt? Anders gaan we iso's bakken...
Net geupdate op de laptop van mijn vriendin en mijn laptop. Op haar laptop is het goed gegaan, op mijn laptop minder.
Op Edge ben ik ingelogd op Tweakers.net maar niet op Gathering.tweakers.net. Het is net alsof de cookies niet goed overkomen. Als ik naar het forum gaat moet ik cookies accepteren en uiteraard zegt Tweakers.net dat ik dat al gedaan heb.
Display- en personaliseerinstellingen vanaf de desktop zelf benaderen via het contextmenu gaat niet goed.
Op Edge ben ik ingelogd op Tweakers.net maar niet op Gathering.tweakers.net. Het is net alsof de cookies niet goed overkomen. Als ik naar het forum gaat moet ik cookies accepteren en uiteraard zegt Tweakers.net dat ik dat al gedaan heb.
Display- en personaliseerinstellingen vanaf de desktop zelf benaderen via het contextmenu gaat niet goed.
Operating system cannot run ms-settings:......
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat zou dus dan alleen werken mits de configuratie van je hardware niet veranderd?
Voor zover ik kan zien vanaf mijn werk wel jaVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:46:
[...]
gewoon upgraden via de tool en alles werkt en is geactiveerd?
Hier ook, na bijna 3 uur pruttelen. Lekker zo. Ik krijg het idee dat 't 'm niet eens gaat worden vandaag.
Pak de iso tool, dubbelklik en het werkt hetzelfde als de tool rechts onderaan. Hoef je geen ISO voor te bakken. Gewoon het bestand in de topic start dubbel klikken (paar MB) en hij gaat.Mosselmaniac schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:48:
Ik wil gewoon dat m´n icoontje rechtsonder nou eens gaat zeggen: "Hups voor de bakker, start installatie". Maar dat gebeurt maar niet. Iemand die een uitrolschema heeft? Is het reeel dat dit vandaag nog komt? Anders gaan we iso's bakken...
Wilde altijd al iets over computers weten
Hardware bedoelen ze je moederbord mee. Ga je een nieuw moederbord erin zetten dan zou je je key moeten deactiveren (mits ik het goed had).Jap schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:48:
[...]
Dat zou dus dan alleen werken mits de configuratie van je hardware niet veranderd?
Hier zojuist Dell Latitude laptop geupgrade naar 10. Eerste keer duurde het downloaden best lang. Na 20 minuten op 5% heb ik hem afgebroken en ff wat anders gedaan. Dat wel met de mediatool want de windows 10 app gaf niets aan en ook bij updates stond hij niet.
Na een half uur opnieuw aangeslingerd en nu ging hij vlot door. Binnen 30- 45 minuten de volledige upgrade gedraaid zonder problemen.
Ik ben alleen nog benieuwd of iedereen een unieke key krijgt.
Vanavond mijn vaste pc maar eens een update/herinstall geven. Behalve mijn mail staat daar niet zo veel op. De meeste bestanden staan op mijn extra schijven.
Na een half uur opnieuw aangeslingerd en nu ging hij vlot door. Binnen 30- 45 minuten de volledige upgrade gedraaid zonder problemen.
Ik ben alleen nog benieuwd of iedereen een unieke key krijgt.
Vanavond mijn vaste pc maar eens een update/herinstall geven. Behalve mijn mail staat daar niet zo veel op. De meeste bestanden staan op mijn extra schijven.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Bij mij duurt het ook lang hoor met die mediatool, hij download slechts met 3-6mb/s op het moment. Zal wel druk zijn
[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 29-07-2015 11:52 ]
Yep: middels het programma een Iso gedownload. Vanuit Windows 8.1 de setup uit de ISO geopend en de setup doorlopen. Ik heb ervoor gekozen om alleen de documenten te behouden; instellingen leek mij niet zo handig omdat ik een vrij schone installatie wou behouden.Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:43:
iemand die de media creation tool al heeft gebruikt om up te gradne ?
De optie om alles te verwijderen en een schone installatie uit te voeren leek mij vragen om problemen; mijn Windows 8.1 installatie was al een upgrade van een Windows 7 OEM installatie.
Alles ging vrij snel erna. Kleine uitdaging dat mijn geluid niet werkte via mijn receiver. Bij volume instellingen het afspeelapparaat AMD HDMI Output even uitgezet en na een restart werkt het geluid ook weer.
Zojuist alle programma's weer geïnstalleerd en alles werkt weer als vanouds.
Was ook eigenlijk geen verrassing aangezien ik al maanden op een andere pc met het Insider programma meedraai en alle previews al had gedraaid.
Krijg dezelfde melding. Heb de update tool gebruikt.TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:59:
Hmmm krijg de melding:
"Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PC. De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt."
Ik gebruik een Samsung SSD met de Magician software. Heb het idee dat daar misschien het probleem zit.?
Heb dus ook een Samsung SSD met de Magician software.XXX schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:52:
[...]
Krijg dezelfde melding. Heb de update tool gebruikt.
Ik gebruik een Samsung SSD met de Magician software. Heb het idee dat daar misschien het probleem zit.?
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 06-03-2021 16:41 . Reden: Nick verwijderd op verzoek ]
Wat was nou eigenlijk uiteindelijk het hele nut van dat reserveren als iedereen gewoon die Media Creation Tool kan downloaden? 
Anyways, lijkt nu wel sneller te gaan. Vingers gekruisd dan maar.
Dit heb ik net gefixed.Neo_atomic schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:52:
[...]
Krijg dezelfde melding. Heb de update tool gebruikt.
Via standaard windows disk manager heb ik mijn hoofdpartitie geslonken met 500MB.
Vervolgens met MiniTool Partition Wizard Free 9 de nieuwe vrije 500MB aan mijn Data partitie (de eerste partitie op mijn SSD die 100MB was) toegevoegd. Je moet dan wel een keer restarten omdat hij die resize niet kan doen als je systeem up-and-running is, maar dat regelt die tool allemaal voor je.
Na dit gedaan te hebben kon ik wel upgraden en kreeg ik die fout niet meer!
Na de installatie (update)die perfect verliep mag je de windows.old en windows.BT verwijderen? Schheelt zich toch 22 GB .
Als bij iedereen de reservering gewoon om 29 Juli 0:00 had klaar gestaan was er niks aan de hand geweest. Echter krijgen veel mensen die gereserveerd hebben geen melding en gebruiken ze die Tool maarAzzKickah schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:54:
Wat was nou eigenlijk uiteindelijk het hele nut van dat reserveren als iedereen gewoon die Media Creation Tool kan downloaden?
In 25min over op Windows 10. Maar mijn documenten, afbeeldingen zijn allemaal leeg. Terwijl ik toch wel aangevinkt heb om alles te behouden. Meteen maar catalyst aangeslingerd de nieuwste divers. Games zijn wel bewaard gebleven naast de software.
Windows BT kan je denk wel verwijderen.Patrickccc schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:55:
Na de installatie (update)die perfect verliep mag je de windows.old en windows.BT verwijderen? Schheelt zich toch 22 GB .
Met de windows.old zou ik nog even wachten aangezien je nog niet alles goed hebt kunnen testen lijkt mij
moet je officieel doen met de Schijfopruiming tool. Zo heb ik het gedaan.Patrickccc schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:55:
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Windows.old zou ik even laten staan. Zolang je die hebt kun je terug naar WIndows 7/8.1 binnen 30 dagen volgens mij. Gooi je die weg dan is die kans weg
[ Voor 5% gewijzigd door !mark op 29-07-2015 11:57 ]
Cleanmgr.exe gebruiken voor opschonen oude meuk. Clean system files.
Ik las iets over dat de windows 10 product key wordt opgeslagen in de BIOS, maar ik ben van plan eind dit jaar/begin volgend jaar mijn moederbord en processor te upgraden.
Kan ik dan beter wachten met upgraden naar windows 10 of kan ik die product key toch nog op een of andere manier gebruiken?
Kan ik dan beter wachten met upgraden naar windows 10 of kan ik die product key toch nog op een of andere manier gebruiken?
Weet iemand toevallig of ik wanneer ik mijn windows 8.1 ga upgraden naar windows 10 of ik dan al mijn environment en registery settings kwijt ben of werkt dat gewoon zonder problemen...?
Frietjes
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik probeer op dit moment te upgraden naar windows 10 via de MediaCreationTool. Nadat hij alles heeft gedownload krijg ik weliswaar dit bericht: http://gyazo.com/3c55765a1477cecec5d1cb739e42b322
Ik wil graag mijn windows in het engels houden wat hij nu ook is (Windows 7), maar de MediaTool veranderd opeens de taal van het programma naar nederlands.
Nu heb ik een link gezocht naar de engelse versie van de MediaTool en de heletijd was hij in het engels, tot ik weer dezelfde melding kreeg als mijn screenshot hierboven....
Iemand een idee?
(Edit: Ik voer nu trouwens eerst de update uit op mijn HDD om vervolgens een .iso bestand te maken via de MediaTool en dan windows te installeren op mijn nieuwe SSD. Zal ik dan hetzelfde scherm krijgen, of wordt dit scherm overgeslagen?)
Ik probeer op dit moment te upgraden naar windows 10 via de MediaCreationTool. Nadat hij alles heeft gedownload krijg ik weliswaar dit bericht: http://gyazo.com/3c55765a1477cecec5d1cb739e42b322
Ik wil graag mijn windows in het engels houden wat hij nu ook is (Windows 7), maar de MediaTool veranderd opeens de taal van het programma naar nederlands.
Nu heb ik een link gezocht naar de engelse versie van de MediaTool en de heletijd was hij in het engels, tot ik weer dezelfde melding kreeg als mijn screenshot hierboven....
Iemand een idee?
(Edit: Ik voer nu trouwens eerst de update uit op mijn HDD om vervolgens een .iso bestand te maken via de MediaTool en dan windows te installeren op mijn nieuwe SSD. Zal ik dan hetzelfde scherm krijgen, of wordt dit scherm overgeslagen?)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 12:03 . Reden: Extra info ]
Verwijderd
Heb de media creation tool gedownload om een clean install te doen van windows 10. Ik heb een lenovo laptop met windows 8.1 preinstalled. Bij installatie van windows 10 wordt om mijn product key gevraagd. Deze heb ik gekopieerd van 'systems' maar die pakt ie niet. op Forums lees ik dat je de product key in de bios kan vinden, maar dara zie ik niks staan. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?
Dit topic eens goed doorlezenVerwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:01:
Heb de media creation tool gedownload om een clean install te doen van windows 10. Ik heb een lenovo laptop met windows 8.1 preinstalled. Bij installatie van windows 10 wordt om mijn product key gevraagd. Deze heb ik gekopieerd van 'systems' maar die pakt ie niet. op Forums lees ik dat je de product key in de bios kan vinden, maar dara zie ik niks staan. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

Verwijderd
Vraagje, bij mij doet Personalize en Display Settings het niet. Krijg de melding: "This file does not have a program associated with it for performing this action."
Dit zowel als ik rechtsklik op de desktop en dan uit het menutje selecteer, of als ik via Control Panel deze opties wil gebruiken. Kent iemand dit, en weet iemand een oplossing?
Dit zowel als ik rechtsklik op de desktop en dan uit het menutje selecteer, of als ik via Control Panel deze opties wil gebruiken. Kent iemand dit, en weet iemand een oplossing?