Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzzo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 04:58
Weet iemand hoe ik mijn upgrade het best kan aanpakken en of ik een MS account nodig heb voor mijn clean install naar win10? Ik kon het niet goed vinden in de bestaande posts en artikelen.

Ik heb nu een win7 pc met een retail licentie maar een kleine SSD van 60GB. Dus ik wil een clean install van win10 op een nieuwe SSD. Ik weet dat ik dit kan doen door win7 eerst te upgraden en daarna een clean install dmv iso files op mijn nieuwe SSD. Kan dit makkelijker?

En een belangrijker vraag, waar ik echt geen antwoord op kon vinden, is: Moet ik die initiële upgrade en de erop volgende clean install met een MS account doen? Ik weet dat zo'n account in principe niet nodig is voor win10, maar heb ik ook in een aantal reacties gelezen dat dit voor een upgrade en clean install wel nodig zou zijn omdat het serienummer van je moederbord daaraan gekoppeld zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
DylanE schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Dat is dus het vervelende, versie 7 is geen PRO uitvoering, en 8 PRO is een upgrade (zonder CD).

Voor zover mij bekend is het niet mogelijk een nieuwe install te maken met een upgrade versie.
Dat is dus wel mogelijk: tijdens de installatie de generieke install key gebruiken en daarna activeren met de bijgeleverde 8 Pro key :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Vreemd genoeg had ik tot zojuist de 4gb windows bt map in root staan, nu is hij leeg (alleen submap newos)
Ik heb er wel een nieuwe map bij gekregen $Windows.~WS

Die MS tool om de iso te downloaden werkte niet op mijn windows 10 dev versie. (hij start en sluit dan af)

Net die tool gestart op mijn win 7 home premium pc, nu aan het downloaden.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij 'vereisten controleren' krijg ik dus die foutmelding, het enige relevante wat ik heb kunnen vinden is dit:
http://answers.microsoft....dc-4a29-860f-41a2b84a17c1
Zou met SSD's te maken kunnen hebben dat hij niet kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Als je Windows Engels is, kun je de taal via de mediacreationtool ook veranderen. Download de tool, kies voor upgrade on another pc, en daar kiezen voor Nederlands.

Wel opletten dat je de juiste bit versie pakt, standaard staat hij op x86 als je de x64 versie van de tool download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:30
Dit is een beetje vreemd niet?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fgG9CBX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

Wellicht loop je een hoop updates achter ?

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Tja, het is een Windows 8.1 PC met alle updates geïnstalleerd. heb net mijn WIndows update cache verwijderd. Daarna kreeg ik dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CrimInalA schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:48:
Voor een clean install :
Doe eerst een update naar windows 10 .
Lees je nieuwe Windows 10 key uit met Produkey (http://www.majorgeeks.com/files/details/produkey.html) .

Download MediaCreationToolx64.exe van de microsoft website .
Run dit , maak een ISO en brand naar USB/DVD .

Clean Install vanaf USB/DVD . Je moet normaal geen key ingeven .

De Windows 10 key kan je best bijhouden voor het geval dat je die in de toekomst nodig hebt .
Continu idd dezelfde vragen hier: Misschien handig voor onder "let op": even puntsgewijs:

1. Upgrade de huidige geactiveerde 7 of 8 install met de "get windows app" (= taskbar icoontje) of de iso van de media creation toolkit op een usb stick. (met rufus) Dus niet opstarten met de USB stick maar de install uitvoeren IN windows zelf.

2. Haal de Key na activatie van W10 uit het systeem met Produkey. Op nieuwe laptops wordt deze ook in de UEFI bios gezet

3. Voor een "schone" installatie "refresh" windows 10 via het systeem zelf!

4. Voor een clean install op bijv. een nieuwe SSD (alleen na een upgrade te doen): gebruik de iso uit de media creation toolkit op een usb stick. Key niet in UEFI bios? (nieuwe laptops); dan vraagt hij om de key, die je eerder er uit gehaald hebt.

- Een MS account is dus niet perse nodig!

Zo klopt het toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Enterprises and organizations who have Volume Licensing can upgrade to Windows 10 Enterprise and Windows 10 Education starting on August 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Heb nu die media creation tool gestart, maar hij blijft maar "lopen" in het eerste scherm bij Windows 10 setup... er gebeurt helemaal niets. Geen tekst, enkel twee knoppen (back en next) die grayed out zijn.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 11:06

Magure

Bla....

Phusebox schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:54:
Hmm ik zie nu ook bij update geschiedenis een aantal keer een mislukt upgrade naar W10.
Same shit here..... Maar ff wachten dus (en dat kan ik al zo moeilijk.... :+ ) , gek genoeg is er op de foutcode die wordt gegeven niets te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 12-09 15:37
Phusebox schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:14:
Heb nu die media creation tool gestart, maar hij blijft maar "lopen" in het eerste scherm bij Windows 10 setup... er gebeurt helemaal niets. Geen tekst, enkel twee knoppen (back en next) die grayed out zijn.
Het duurt even voordat deze op gang komt :) Ik had de stomme fout gemaakt door te snel door te klikken en de x86 versie te gebruiken :/ Let daar goed op anders mag je er nog een keer door heen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Struikrover schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:54:
Hoi allen,

Ik heb geprobeerd om Win10 te installeren vanaf de download pagina met behulp van de .iso download tool, en de installatie verloopt prima tot het punt waarop hij opnieuw opstart. Hij start weer op in Win7 met de melding
[...]
Kan dit komen doordat ik een dual-boot met Ubuntu heb, en Win10 niet netjes meespeelt qua bootloader?
Mogelijk een instelling in je BIOS "SafeBoot" uitzetten. Zoek dit anders even op bij de fabrikant support/forum pagina.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:07:
Als je Windows Engels is, kun je de taal via de mediacreationtool ook veranderen. Download de tool, kies voor upgrade on another pc, en daar kiezen voor Nederlands.

Wel opletten dat je de juiste bit versie pakt, standaard staat hij op x86 als je de x64 versie van de tool download.
Je kan ook beide versies kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kypo schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Het duurt even voordat deze op gang komt :) Ik had de stomme fout gemaakt door te snel door te klikken en de x86 versie te gebruiken :/ Let daar goed op anders mag je er nog een keer door heen lopen :)
En nu heeft ie dus mijn map van 6 GB leeg gegooid nadat ik deze tool had gestart... hij loopt nog overigens. Gaat ie nu weer opnieuw downloaden met 300 kb/s ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja leuk die tool staat er al een tijdje, maar lijkt dus niet overal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wordt al netjes genoemd in de topicstart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
GerardVanAfoort schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:15:
[...]

Mogelijk een instelling in je BIOS "SafeBoot" uitzetten. Zoek dit anders even op bij de fabrikant support/forum pagina.
Thanks, ik zal eens in het BIOS rondfietsen. Kan me niet herinneren dat er iets van safeboot aan staat, maar wellicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wel grappig dat hier op tweakers al zoveel 'problemen' zijn, je zou toch wat meer kennis verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
shoombak schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:21:
Wel grappig dat hier op tweakers al zoveel 'problemen' zijn, je zou toch wat meer kennis verwachten.
Allemaal mensen die de topic start niet lezen :) upgraden is super makkelijk

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje.
Heb volgens mij de total windows 10 map op mijn pc binnen gekregen, iets meer dag 6GB.
Kan daarvan de setup niet uitvoeren, ivm missing boot.wim
Heb ook via de tool de ISO gedownload en op een usb stick gezet. Kan ik de daar in aanwezige boot.wim kopieren naar de windows 10 install map op mijn pc en dan wel de update gaan uitvoeren?

Deze vraag omdat de verschillen in grootte best behoorlijk zijn, meer dan 3GB, en ik niet zeker weet of de Windows 10 install dir op mijn pc andere files/drivers bevat dan op de usb stick, of dus de install dir op mijn pc "specifiek" voor mijn pc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als er onder tweakers al zo veel problemen zijn, dan wordt het onder de 'leken' een waar slagveld de komende dagen :X
Ik heb in ieder geval de 'minder ervaren gebruikers' in mijn kennissenkring gemaild dat ze het beste hun nieuwsgierigheid even kunnen bedwingen tot de kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
"er wordt aan gewerkt..."

Dat staat er nu al een kwartier bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bij mijn eigen laptop staat de Windows -BT map van pakweg 6 gb groot. Ik heb geen melding niks over een upgrade. Bij mijn moeder ben ik vergeten te reserveren, ik heb in Windows update dus reserveren gedrukt en gelijk kwam de update van Windows 10 er van 2,6 gb groot. Vreemd aangezien ik alle bestanden al heb maar er nu niets mee kan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Mijn huidige installatie is een windows 10 preview versie , ik kwam vanaf 8.1

Ik heb een windows 7 premium en een 8 pro key.
Moet ik nu weer eerst terug naar 7/8/8.1 pro en upgrade doen, of kan ik met iso de 10 pro installeren en registeren met mijn 8 pro key?

Upgraden vanaf 10 preview heb ik nog niet geprobeerd.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Henk007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:25:
Als er onder tweakers al zo veel problemen zijn, dan wordt het onder de 'leken' een waar slagveld de komende dagen :X
Ik heb in ieder geval de 'minder ervaren gebruikers' in mijn kennissenkring gemaild dat ze het beste hun nieuwsgierigheid even kunnen bedwingen tot de kinderziektes eruit zijn.
Omdat de 'tweakers' allemaal hun update forceren en in de BT map gaan rommelen etc. De gewone gebruiker zal gewoon wachten tot het een pop up krijgt en dan upgraden. Of dat nou vandaag is of over 2 weken dat zal die gebruiker niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Als ik de iso wil downloaden via de tool https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10,

kies ik taal/versie etc krijg ik vervolgens dit:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/23ifdon.jpg

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
3CPO schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:32:
Als ik de iso wil downloaden via de tool https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10,

[afbeelding]

Iemand een idee?
Had ik ook, bij mij was er inderdaad iets gebeurd, namelijk de gedownloade files werden gewist. Lekker! :(

Heb nu de ISO gedownload (via de "Tool"), en gekoppeld (via Windows 8.1), en dan via de setup.exe kan je ook gewoon updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Mayco schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Had ik ook, bij mij was er inderdaad iets gebeurd, namelijk de gedownloade files werden gewist. Lekker! :(

Heb nu de ISO gedownload, en gekoppeld (via Windows 8.1), en dan via de setup.exe kan je ook gewoon updaten.
mappen zijn bij mij ook gewist , nu staat er ook deze bij: $Windows.~WS

Hoe heb je dan die ISO gedownload, dat geeft dus bij mij bovenstaande melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ik kan de Nederlandse x64 iso hier wel plaatsen. Maar ik weet niet of dat tegen de regels is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Mayco schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:34:
[...]

Heb nu de ISO gedownload (via de "Tool"), en gekoppeld (via Windows 8.1), en dan via de setup.exe kan je ook gewoon updaten.
Dit was bij mij ook de veroorzaker van het wissen van mijn BT map, andere PC proberen om iso alsnog te downloaden (een pc welke nog niet klaar staat voor update)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Na de update zit ik met een niet geactiveerd systeem en de productkey van windows 8.1 wordt niet geaccepteerd (Error code: 0xC004C003).

Ga eerst maar de gisteren gemaakt backup van 8,1 terugzetten....

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevinwalter schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:35:
Ik kan de Nederlandse x64 iso hier wel plaatsen. Maar ik weet niet of dat tegen de regels is?
Waarom zou je die hier plaatsen als je hem gewoon van microsoft.com kan downloaden?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
pafdaddy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:35:
Na de update zit ik met een niet geactiveerd systeem en de productkey van windows 8.1 wordt niet geaccepteerd (Error code: 0xC004C003).

Hoe heb je Windows 10 geinstalleerd? Je moet dit doen vanuit Windows, dus de setup exe starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Help!

Zojuist mn PC geupgrade naar Windows 10 (officieel via MS) maar mn mirrored RAID set is niet meer benaderbaar.. Iemand een oplossing??

Ik heb dit bij een verse installatie eerder gehad maar toen kon ik redelijk makkelijk de RAID set herstellen (iets met rechtsklikken en herstel raid set) maar die optie is nu niet beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:
[...]

Hoe heb je Windows 10 geinstalleerd? Je moet dit doen vanuit Windows, dus de setup exe starten.
Ja zo gedaan, alles is er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maceddy2004 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:
Help!

Zojuist mn PC geupgrade naar Windows 10 (officieel via MS) maar mn mirrored RAID set is niet meer benaderbaar.. Iemand een oplossing??

Ik heb dit bij een verse installatie eerder gehad maar toen kon ik redelijk makkelijk de RAID set herstellen (iets met rechtsklikken en herstel raid set) maar die optie is nu niet beschikbaar...
En wat heb je zelf al onderzocht om het probleem op te lossen? Wat zeggen je logs (eventvwr) etc? Het is niet de bedoeling dat je hier je vraag neerdumpt, we zijn geen helpdesk. Eigen inzet wordt gewaardeerd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 23:08
Ik kom er net achter dat Asus geen Win10 drivers uitbrengt voor mijn mobo : P8Z77-V LX :(

Hopelijk kan ik e.e.a met de Win8.1 drivers aan de praat krijgen met een herinstallatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
FREAKJAM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:
[...]

Waarom zou je die hier plaatsen als je hem gewoon van microsoft.com kan downloaden?
Omdat sommige problemen hebben met het downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Iemand een idee?
Ben je local admin?
(Niet via een andere (admin) user de tool geauthentiseerd?) - Run As.
Dat werkt namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft iemand al via de officiele weg, dus via dat system tray icoontje een upgrade uitgevoerd naar windows 10? Dus melding gekregen dat je mag gaan installeren?

Bij mij is ie al compleet gedownload, maar via het systray icoontje geeft ie aan dat ik moet wachten op de notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]

Press Windows key + X then click Run, then type: slui.exe 4
Next press the 'ENTER' key.

Select your 'Country' from the list.

Choose the 'Phone Activation' option.

Stay on the phone *** do not select/press any options *** and wait for a person to help you.

Explain your problem clearly to the support person.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004

maceddy2004

FREAKJAM schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:37:
[...]

En wat heb je zelf al onderzocht om het probleem op te lossen? Wat zeggen je logs (eventvwr) etc? Het is niet de bedoeling dat je hier je vraag neerdumpt, we zijn geen helpdesk. Eigen inzet wordt gewaardeerd.
Topic gaat over uitdagingen dus bij deze...

Uiteraard gegoogled en disks gerescanned.. Mirror opnieuw synchroniseren optie doet niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:10
Richub schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:38:
Ik kom er net achter dat Asus geen Win10 drivers uitbrengt voor mijn mobo : P8Z77-V LX :(

Hopelijk kan ik e.e.a met de Win8.1 drivers aan de praat krijgen met een herinstallatie...
Wat werkt er dan precies niet? Want voor praktisch alles kun je van de maker van de chip zelf de driver downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
ik heb een zakelijke versie die kwam met windows 7, nu heb ik daar 8.1 opgezet met een hp disc, heb een ssd gekregen van werk en wil eigenlijk een schone install doen naar gelijk 10 met iso gaat hij dat pikken of krijg ik dan licentie / key problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
vegetto1983 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:42:
ik heb een zakelijke versie die kwam met windows 7, nu heb ik daar 8.1 opgezet met een hp disc, heb een ssd gekregen van werk en wil eigenlijk een schone install doen naar gelijk 10 met iso gaat hij dat pikken of krijg ik dan licentie / key problemen
nvm, vraag niet goed gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mortalboy[NL] op 29-07-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:40:
Heeft iemand al via de officiele weg, dus via dat system tray icoontje een upgrade uitgevoerd naar windows 10? Dus melding gekregen dat je mag gaan installeren?

Bij mij is ie al compleet gedownload, maar via het systray icoontje geeft ie aan dat ik moet wachten op de notificatie.
zie trouwens in de windows event viewer deze foutmelding staan:
code:
1
Installation Failure: Windows failed to install the following update with error 0x80240020: Upgrade to Windows 10 Pro.

Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik ben destijds in het insider programma gestapt vanaf een geactiveerde Windows 8.1. Maar, nu is (net als bij veel anderen) mijn key veranderd in de bekende "3V66T" key (ofwel de generieke key). Ik wil nu graag een clean install gaan doen op een andere harddisk, dus met behulp van een USB stick. Moet ik nu dan éérst weer Windows 8.1 installeren, die upgraden naar Windows 10 (om mijn key te upgraden naar WIndows 10) en daarna een clean install doen? Of kan dat ook makkelijker?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 23:08
field33P schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:41:
[...]

Wat werkt er dan precies niet? Want voor praktisch alles kun je van de maker van de chip zelf de driver downloaden.
Ik was nog niet aan het herinstalleren, maar heb graag alle drivers al bij de hand als ik dat ga doen. Daarom zocht ik op de Asus site al naar die mobo drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Fantastisch, upgrade gelukt, vraagt ie nu om een password :? Ik had er helemaal geen password opzitten :( en zou ook niet weten welke het is, al m'n wachtwoorden paktie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:26
DrNizeGuy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:48:
Fantastisch, upgrade gelukt, vraagt ie nu om een password :? Ik had er helemaal geen password opzitten :( en zou ook niet weten welke het is, al m'n wachtwoorden paktie niet...
vervelend, probeer 0000 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
heb mijn post verplaatst naar een ander windows 10 topic, dit doordat ik 0,0 problemen ervaren heb met de upgrade maar puur vragen heb over de extra superieure functionaliteiten :D ( niet sarcastische. )

[ Voor 88% gewijzigd door LopendeVogel op 29-07-2015 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
is het niet het wachtwoord van je microsoft account? Die kun je evt. resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:48:
gewoon niks invullen en enter?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:39:
[...]

Ben je local admin?
(Niet via een andere (admin) user de tool geauthentiseerd?) - Run As.
Dat werkt namelijk niet.
Dat was het, dank je wel , nu aan het downloaden , voortgang 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Mortalboy[NL] schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:40:
[...]

Press Windows key + X then click Run, then type: slui.exe 4
Next press the 'ENTER' key.

Select your 'Country' from the list.

Choose the 'Phone Activation' option.

Stay on the phone *** do not select/press any options *** and wait for a person to help you.

Explain your problem clearly to the support person.
In de wacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00

Nog iemand dit probleem, of kan je normaal gewoon upgraden via de gemounte iso, en daar de setup.exe uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Ik heb nu 2 mappen op mijn HP Laptop staan $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS iemand hier die kan zeggen en hoe nu verder :?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:19:
Die wordt al netjes genoemd in de topicstart. ;)
Het staat er wat "verhuld" in. Er wordt wel aangegeven waar ISO's te vinden zijn maar niet dat daar ook de tool te vinden is waarmee je de upgrade kunt forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Pierre schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:52:
Ik heb nu 2 mappen op mijn HP Laptop staan $WINDOWS.~BT en $WINDOWS.~WS iemand hier die kan zeggen en hoe nu verder :?
Rustig wachten tot je de popup krijgt :9 of de tool gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
Ik moet Daemon Tools eerst verwijderen van de installer anders mag ik niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Windows 10 upgrade vlekkeloos gedaan op een toch nog relatief schone, nieuwe Spectre. Alleen e Office download die ik op 8.1 had wil op 10 wel installeren, maar is daarna niet zichtbaar.

Edit: reboot, opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 29-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Pierre schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:52:
Heb je soms de MediaCreationTool gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Hmmm krijg de melding:
"Windows 10 kan niet worden uitgevoerd op deze PC. De door het systeem gereserveerde partitie kan niet worden bijgewerkt."

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

3CPO schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:58:
[...]

Heb je soms de MediaCreationTool gebruikt?
Hmm ja om die iso te downloaden

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
Pierre schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Hmm ja om die iso te downloaden
ok , begin vanaf hier te lezen:

[afbeelding]

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:59
Zo, Win10 op de SP3 volgens de systeemupdate uitgevoerd. Het is wel even wennen al is het wel fijn dat er veel overeenkomt met Win10 voor Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-08 17:06
Ik zag bij Windows Update dat het mislukt was om één update te installeren. Die update was dus de upgrade naar Windows 10 (Home voor mij)...

Deze foutcode stond erbij: 80240020

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Kan ik gewoon die update opnieuw proberen?

EDIT:

Opgelost! Mocht iemand hetzelfde probleem hebben:

1. Browse to "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete the contents of the folder.
2. Press Windows key + X > Click Command Prompt (Admin) then type "wuauclt.exe /updatenow".
Hit Enter
3. Open Control Panel > Windows Update and Windows 10 should begin downloading..

[ Voor 79% gewijzigd door UrbanWoodz op 29-07-2015 10:07 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik weet niet of dit al hier is gepost, maar op Reddit is een oplossing gevonden om de update te "forceren" als je de melding krijgt van " Kan niet updaten naar Windows 10".

How to Force Windows 10 update:
  • Delete everything out of C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
  • (Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
  • Open the Windows Update page in control panel
  • Open command prompt and type "wuauclt.exe /updatenow"
  • Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex260
  • Laatst online: 14-09 13:43
Zojuist via Teamviewer Windows 8.1 geupgrade zonder problemen, enkelt de upgrade moeten forceren via de tool van MS. Het systeem is misschien 5 tot 10 minuten offline geweest, maar zodra hij weer was opgestart en de verbinding herstelt was kreeg ik netjes het voortgangsscherm in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensFC
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 12:12
Ik werd wat ongeduldig en had de download tool maar vast gepakt van de website, maar na nog een paar keer check for updates te spammen in windows update was hij daar ineens ook klaar voor de update, dus heb nu maar die tool weggeklikt.

Downloaden gaat wel wat traag helaas, maar ik gok dat de Microsoft servers wel redelijk druk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
De term uitdagingen is wel toepasselijk bij deze upgrade. Bij de ene komt die wel "normaal" terwijl een andere alles uit de truukendoos moet halen om de update op gang te brengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Elcappucino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:07:
Ik weet niet of dit al hier is gepost, maar op Reddit is een oplossing gevonden om de update te "forceren" als je de melding krijgt van " Kan niet updaten naar Windows 10".

• (Optional: if it doesn't work without, change date to 2 days from now and disable internet time updates)
  • Give it a minute and try again if it doesn't say Downloading Windows 10 in the Windows Update page.
Bij mij had ie de hele meuk al gedownload (die $WINDOWS.BT map, welke iets van 6GB is) en lijkt me niet nodig om dat weer te doen..... Zou het nog helpen om de pc even te rebooten? (kan dat zelf nu niet testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
mrjraider schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:11:
De term uitdagingen is wel toepasselijk bij deze upgrade. Bij de ene komt die wel "normaal" terwijl een andere alles uit de truukendoos moet halen om de update op gang te brengen :/
Denk dat het langzaam uitgerold wordt naar pc's en niet iedereen tegelijk. Om rokende servers te voorkomen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ex260 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:10:
Zojuist via Teamviewer Windows 8.1 geupgrade zonder problemen, enkelt de upgrade moeten forceren via de tool van MS. Het systeem is misschien 5 tot 10 minuten offline geweest, maar zodra hij weer was opgestart en de verbinding herstelt was kreeg ik netjes het voortgangsscherm in beeld.
Interessant, je kan dus Windows updaten via teamviewer?

Ik zit zelf in RDP (heb ook TV) maar wacht het af tot vanavond. omdat ik mijn PC wel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artie16
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 17:22
Ik heb Windows 8.1 op een SSD staan en Windows 10 Insider (Build 10240) op een andere SSD geinstalleerd. Ik gebruik nu eigenlijk alleen maar de Windows 10 Insider. Mijn vraag is: kan ik gewoon de insider build blijven gebruiken? Of moet ik upgraden vanuit Windows 8.1? Zoja kan ik vervolgens een fresh install doen op de SSD waar nu Windows 10 Insider opstaat (die SSD is namelijk sneller)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Palomar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Bij mij had ie de hele meuk al gedownload (die $WINDOWS.BT map, welke iets van 6GB is) en lijkt me niet nodig om dat weer te doen..... Zou het nog helpen om de pc even te rebooten? (kan dat zelf nu niet testen).
Volgens mij had ik ook bestanden in die map staan, maar toen ik de bovenstaande stappen volgde ging bij mij de download + installatie van start, misschien een poging om te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Laatst online: 06-08 18:20

Als ik die stappen uitvoer krijg ik de melding "Voordat u Windows 10 Insider Preview installeert, is uw aandacht eerst nog voor iets anders verreist", Met de optie "Controleer uw PC". Maar de Windows 10 Insider Preview is toch de beta versie en niet de volledige?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:12:
[...]

Als ik wuauclt.exe /updatenow doe dan zie ik in windows update dat ie begint met downloaden en na een paar seconden een foutmelding 80070103 Windows Update ran into a problem.
Er staat ook een restart-knop bij. Misschien lost dat het op. Echter zit ik nu via RDP op de pc en verlies liever niet de verbinding (weet niet of ie na reboot direct met de installatie begint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN OP KANTOOR

Daarstraks kreeg ik de melding dat de upgrade klaar stond en dat ik kon kiezen tussen deze uitstellen of meteen installeren. Aangezien ik nu aan het werk ben, koos ik de optie uitstellen (naar vanavond).

Niet dus. Nadat ik mijn laptop herstartte, begon de upgrade en ben ik een uur tijd kwijtgespeeld. Gelukkig is de upgrade wel correct verlopen. Als je dus aan het werk bent, kies niet voor de upgrade uit te stellen, want uitstellen staat bij Microsoft gelijk aan meteen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:02
kevinwalter schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Interessant, je kan dus Windows updaten via teamviewer?

Ik zit zelf in RDP (heb ook TV) maar wacht het af tot vanavond. omdat ik mijn PC wel gebruik.
Ik ben op dit moment via RDP de update aan het draaien, ben benieuwd of ik er zo nog bij kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Elcappucino schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:16:
[...]

Volgens mij had ik ook bestanden in die map staan, maar toen ik de bovenstaande stappen volgde ging bij mij de download + installatie van start, misschien een poging om te wagen.
Ga wel ff proberen als ik thuis ben. Zit nu via RDP erop en kan er dan ws. niet meer bij als de installatie daadwerkelijk gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

TheKillingBean schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:17:
[...]

Als ik die stappen uitvoer krijg ik de melding "Voordat u Windows 10 Insider Preview installeert, is uw aandacht eerst nog voor iets anders verreist", Met de optie "Controleer uw PC". Maar de Windows 10 Insider Preview is toch de beta versie en niet de volledige?
De Insider Preview is al een week geleden geupgrade naar de huidige versie. Je hebt dus al de nieuwste versie. Hoe zie je dit makkelijk? Kijk op een leeg buroblad rechts onder. Zie je daar een build nummer staan? Nee? Gefeliciteerd. Je hebt een werkende Windows 10.

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Squirtle schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:18:
[...]

Ik ben op dit moment via RDP de update aan het draaien, ben benieuwd of ik er zo nog bij kom. :)
Ben wel benieuwd. Kun je laten weten of het via RDP lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Bv202 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:17:
WAARSCHUWING VOOR IEDEREEN OP KANTOOR

Daarstraks kreeg ik de melding dat de upgrade klaar stond en dat ik kon kiezen tussen deze uitstellen of meteen installeren. Aangezien ik nu aan het werk ben, koos ik de optie uitstellen (naar vanavond).

Niet dus. Nadat ik mijn laptop herstartte, begon de upgrade en ben ik een uur tijd kwijt. Gelukkig is de upgrade wel correct verlopen. Als je dus aan het werk bent, kies niet voor de upgrade uit te stellen, want uitstellen staat bij Microsoft gelijk aan meteen installeren.
Je schrijft je herstartte je laptop en daarna begon het te upgraden.
Het komt bij mij over als dat het uitgesteld wordt tot de 1st volgende herstart en niet dat het gelijk wordt geïnstalleerd.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
crzyhiphopazn schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Het komt bij mij over als dat het uitgesteld wordt tot de 1st volgende herstart en niet dat het gelijk wordt geïnstalleerd.
Nee, bij het uitstellen kan je zelf een datum en tijdstip kiezen. Ik koos specifiek voor vanavond.

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 29-07-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortalboy[NL]
Fingers Crossed }:O

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/517tib.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
[...]

Ik heb ook net de gok genomen... 56%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Bv202 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:20:
[...]

Nee, bij het uitstellen kan je zelf een datum en tijdstip kiezen. Ik koos specifiek voor vanavond.
Ahaa than it makes sense.
Dat is wel vervelend inderdaad.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020

Nope er gebeurd helemaal niets. Spijtig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

crzyhiphopazn schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Idd, dat is ook normaal bij Windows update, je kunt uitstellen, maar bij een reboot wordt er geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 14:17
Ik heb de popup gekregen (vanmorgen speciaal voor opgestaan) :D Maar in tegenstelling tot de 20 minuten dat je op het internet tegen komt hangt mijn update al een uurtje op 55% vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 09:52

D33F

Tweelingtemmer

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Pwhtw6F.png

Zou ik dit kunnen oplossen door een Engelse language pack te installeren ?

De force update wilde ook al niet lukken (80240020) vandaar dat ik de tool gebruikte.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004

maceddy2004

[...]

Ik niet.... Mijn netwerk stond na installatie op Public en dan kun je niet meer RDPen..
Gelukkig kon ik er nog in via TeamViewer en het netwerk weer op Private zetten zodat ik weer kon RDPen...

Goed nieuws wat betreft de RAID set... Ik heb één disk nu kunnen benaderen dmv TestDisk en sta nu alle data te kopieren naar mn NAS....

Dat was even een stressmoment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Vanaf windows 7 home premium upgrade gestart, echter kom ik weer in windows 7 terecht met melding in fase safe_os bewerking is mislukt apply_image.

Meer hier last van?

PV opbrengst

Pagina: 1 ... 5 ... 59 Laatste