Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:10
Michel242186 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:39:
wat gebeurd er eigenlijk wanneer je "dood" gaat ben je dan alles kwijt?
Werkt hetzelfde als in Minecraft.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10
Michel242186 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:39:
wat gebeurd er eigenlijk wanneer je "dood" gaat ben je dan alles kwijt?
Je oude inventory is te vinden bij je “grave”. Welke gemarkeerd is op je kompas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:08
SacreBleu schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:40:
[...]

Werkt hetzelfde als in Minecraft.
ah oke..ik heb nog nooit minecraft gespeeld :9

super..tnx hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door Michel242186 op 08-08-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27

swv

tooter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:39:
[...]

Gelukkig maar.Dat is wel een ding waar ik mij zeer aan erger altijd tijdens het gamen.
Idem hier. Ik vond de stream er sowieso erg goed uitzien t.o.v. wat ik de afgelopen dagen zag bij andere streamers. Al dan niet van v1.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Good Fella schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:40:
[...]

Je oude inventory is te vinden bij je “grave”. Welke gemarkeerd is op je kompas :)
En als je onderweg naar je graf dood gaat is wel alles weg. Dark Souls stijl, me like.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Weet iemand ook of je beslist met het pre order schip moet beginnen (via steam)? Of ook voor het originele schip kunt kiezen?

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
mindcrash schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

En als je onderweg naar je graf dood gaat is wel alles weg. Dark Souls stijl, me like.
Klopt inderdaad, dat was ik vergeten er bij te zeggen. Ik weet niet hoe het is als je dood gaat in de ruimte. Je spawnt dan bij een trade ship / space station. Weet alleen niet wat er met je inventory gebeurd (spul wat je tussen laatste keer saven en doodgaan hebt gemined).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
Mr-E schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:52:
Weet iemand ook of je beslist met het pre order schip moet beginnen (via steam)? Of ook voor het originele schip kunt kiezen?
Volgens mij zei Sean in de stream dat je dat schip op elk moment kon redeemen. Hij zei ook dat hij persoonlijk liever from scratch begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Good Fella schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:54:
[...]

Volgens mij zei Sean in de stream dat je dat schip op elk moment kon redeemen. Hij zei ook dat hij persoonlijk liever from scratch begint.
Fijn om te horen! Heeft ook mijn voorkeur :D

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Denk dat ik dat inderdaad ook doe. Gewoon kaal beginnen en zien hoe het loopt. Redeem die pre-order meuk wel daarna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Nog 8 uur :D

Is de stream waard om terug te kijken, kan dat überhaupt?

spoiler: Start spel
De elementen die je nodig hebt als je start zijn de basiselementen. Als je deze basiselementen kwijt raakt kan je überhaupt niet opstijgen en/of vliegen dus waarschijnlijk zijn deze elementen altijd aanwezig op de planeet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
The_Worst schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:11:
Nog 8 uur :D

Is de stream waard om terug te kijken, kan dat überhaupt?

spoiler: Start spel
De elementen die je nodig hebt als je start zijn de basiselementen. Als je deze basiselementen kwijt raakt kan je überhaupt niet opstijgen en/of vliegen dus waarschijnlijk zijn deze elementen altijd aanwezig op de planeet.
Nog 8 uur? Whuuut? Verder is de stream wel geinig, maar heel spannend is het niet. Ze laten een klein beetje het begin zien (of tenminste, na een paar uur). En een andere extreme planet met een character wat verder ontwikkeld is.

[ Voor 18% gewijzigd door MoietyMe op 08-08-2016 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Lol ik kijk nu de stream van een dude uit de UK

spoiler:
En hij was een behoorlijke tijd verdwaald in een immense grot. Zojuist de uitgang gevonden. Het geeft maar weer aan wat voor werelden je aan kunt treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Good Fella schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:12:
[...]

Nog 8 uur? Whuuut? Verder is de stream wel geinig, maar heel spannend is het niet. Ze laten een klein beetje het begin zien (of tenminste, na een paar uur). En een andere extreme planet met een character wat verder ontwikkeld is.
Amerikaanse pre-order. Morgenvroeg 6 uur kan ik los. Hele dag vrij ook nog :D

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
The_Worst schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:21:
[...]

Amerikaanse pre-order. Morgenvroeg 6 uur kan ik los. Hele dag vrij ook nog :D
Hehe, lekker geregeld d:)b

Hier nog 25 uur en 28 minuten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:31

spartacusNLD

This is Sparta!!

I SWERE ON ME MUM LIVE _O-

https://www.twitch.tv/chrissy1988

hij is echt grappig XD

[ Voor 57% gewijzigd door spartacusNLD op 08-08-2016 22:37 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Net even de stream van chrissy gekeken, ik vind no mans sky er echt heel mooi uit zien. Tenminste als je van het genre houd, maar de game word nu al in verschillende reactie secties geroepen dat minecraft beter is -.-, dat is appels met paarden vergelijken. Voor sommige wordt no mans sky een natte droom en voor andere een flop omdat ze verwachten dat je alla gta style elke alien klein kan maken. Ik gun Hello Games het succes, maar ze moeten alle trolls en niet wetende maar voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand trouwens of er vrijdag een soort benchmark of Demo beschikbaar komt?

Ik wil de game graag even testen namelijk voor ik hem aanschaf. Dit omdat ik niet zeker weet of mijn videokaart (6990 2GB) er wat mee kan.
Nieuwevolger schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:55:
Voor sommige wordt no mans sky een natte droom en voor andere een flop omdat ze verwachten dat je alla gta style elke alien klein kan maken. Ik gun Hello Games het succes, maar ze moeten alle trolls en niet wetende maar voor lief nemen.
Dit is idd een Make it or brake it game en ik denk dat de reviews voor deze titel heel erg belangrijk worden.

Als de game echt goed is dan gun ik ze alle succes. Dan kunnen ze nog wel eens game geschiedenis gaan schrijven met hun formule enz.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 08-08-2016 23:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoietyMe
Nieuwe blogpost: What do you do in No Man's Sky?.

Mijn verwachtingen:
  1. Gevoel van ontdekking
  2. Gevoel van accomplishment als je eenmaal van de start planeet afkomt
  3. Gevoel van nog meer accomplishment als je schip kan gaan upgraden en door krijgt hoe je elementen kan mixen tot nieuwe dingen
  4. Geen idee hebben wat er aan het einde is
Donstil schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:20:
Weet iemand trouwens of er vrijdag een soort benchmark of Demo beschikbaar komt?

Ik wil de game graag even testen namelijk voor ik hem aanschaf. Dit omdat ik niet zeker weet of mijn videokaart (6990 2GB) er wat mee kan.
Je kan via Steam altijd een refund krijgen als het spel niet fatsoenlijk werkt op je systeem :)

[ Voor 92% gewijzigd door MoietyMe op 09-08-2016 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 18:15

Plux

Team KVM

Ik speelde een jaar of vijftien terug Descent 2 en 3 met een huisgenoot van mij. Vele avonden vlieg en schietplezier over de eerste huisnetwerken... Dit lijkt er denk ik wel op, ben benieuwd.. Graphics zijn niet verbijsternd mooi maar het ontwikkelteam was niet zo groot schijnt.. Als de gameplay maar goed is!

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Plux schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:25:
Graphics zijn niet verbijsternd mooi maar het ontwikkelteam was niet zo groot schijnt.. Als de gameplay maar goed is!
Denk dat het onrealistisch is om veel meer te vragen. Je kan geen Battlefield 1 of Uncharted 4 graphics verwachten bij een procedureel gegenereerde game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is er ergens te kijken of je systeem het echt aan kan en dan bedoel ik niet even je specs vergelijken maar echt iets van een benchmark/demo/proefversie o.i.d.

Wil hem graag aanschaffen en mijn grafische kaart (970 strix) zal het wel trekken alleen mijn CPU en geheugen (955BE met 8GB) zal er misschien moeite mee hebben.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:49
Rubman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 05:56:
Is er ergens te kijken of je systeem het echt aan kan en dan bedoel ik niet even je specs vergelijken maar echt iets van een benchmark/demo/proefversie o.i.d.

Wil hem graag aanschaffen en mijn grafische kaart (970 strix) zal het wel trekken alleen mijn CPU en geheugen (955BE met 8GB) zal er misschien moeite mee hebben.
Uhm... ik zit op me werk, maar volgens mij ''game debate''
Daar kan je je hardware invullen. Het is een indicatie hoor. Maar het kan geen kwaad om even te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Rubman schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 05:56:

Als er een demo zou komen, dat had dat wel overal gestaan, denk je niet? Verder staat er drie posts boven je iets over een Steam refund.

Ik snap alleen één ding niet over deze game. Als alles procedureel gegeneerd wordt, hoe kan het dan dat andere spelers jouw planeet kunnen tegenkomen? Zodra een planeet gegeneerd is, wordt deze een vast onderdeel van het universum waarin iedereen zich bevindt? Dus als ik de game afsluit en een week later weer opstart, zijn de door mij bezochte planeten nog steeds aanwezig? Is dat dan überhaupt mogelijk om miljoenen spelers in hetzelfde universum te droppen? Vergt het niet oneindige power om al die planeten en locaties van spelers te "onthouden"? En uiteindelijk moet er toch een punt komen waarop alles dan gegeneerd is, niet? Wat dan? Dan wordt er voor nieuwe spelers niets meer gegeneerd?

[ Voor 37% gewijzigd door bram1984 op 09-08-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:03

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Plux schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 01:25:
Ik speelde een jaar of vijftien terug Descent 2 en 3 met een huisgenoot van mij. Vele avonden vlieg en schietplezier over de eerste huisnetwerken... Dit lijkt er denk ik wel op, ben benieuwd.. Graphics zijn niet verbijsternd mooi maar het ontwikkelteam was niet zo groot schijnt.. Als de gameplay maar goed is!
Pas wel op met zulke vergelijkingen voor jezelf. Descent was een shooter met 360 graden bewegingsvrijheid. In No Man's Sky draait het vooral om het verkennen. Ik denk dat het schieten maar een klein deel van de gameplay zal bedragen.
Bega ook niet dezelfde fout als velen door te denken dat dit een multiplayer game is. Dit is het in de basis niet. Je kunt elkaar tegenkomen maar de kans is extreem klein.
bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Als er een demo zou komen, dat had dat wel overal gestaan, denk je niet? Verder staat er drie posts boven je iets over een Steam refund.

Ik snap alleen één ding niet over deze game. Als alles procedureel gegeneerd wordt, hoe kan het dan dat andere spelers jouw planeet kunnen tegenkomen? Zodra een planeet gegeneerd is, wordt deze een vast onderdeel van het universum waarin iedereen zich bevindt? Dus als ik de game afsluit en een week later weer opstart, zijn de door mij bezochte planeten nog steeds aanwezig? Is dat dan überhaupt mogelijk om miljoenen spelers in hetzelfde universum te droppen? Vergt het niet oneindige power om al die planeten en locaties van spelers te "onthouden"? En uiteindelijk moet er toch een punt komen waarop alles dan gegeneerd is, niet? Wat dan? Dan wordt er voor nieuwe spelers niets meer gegeneerd?
Nee, alles wordt gegenereerd op basis van een zogenaamde 'seed'. De seed van de universe is voor iedereen gelijk. Alles wordt dus on the spot gegenereerd.

Iedere planeet heeft ook zijn eigen seed, dus als ik naar planeet met seed 'pietje' ga kom ik op dezelfde planeet als wanneer jij naar de planeet met dezelfde seed gaat.

[ Voor 53% gewijzigd door Tormbo op 09-08-2016 09:07 ]

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Sorry die post had ik niet gezien en vraag ook niet enkel om een demo maar juist iets van een benchmark of dergelijken.
Dat Steam aan refunds doet weet ik ook, maar dan nog vind ik het zonde om eerst dat geld uit te geven weer terug te vragen omdat het niet werkt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Voor de geïnteresseerden onder ons:

https://www.reddit.com/r/...n_murrays_ama_summarized/

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:47:
[...]

Nee, alles wordt gegenereerd op basis van een zogenaamde 'seed'. De seed van de universe is voor iedereen gelijk. Alles wordt dus on the spot gegenereerd.

Iedere planeet heeft ook zijn eigen seed, dus als ik naar planeet met seed 'pietje' ga kom ik op dezelfde planeet als wanneer jij naar de planeet met dezelfde seed gaat.
Dus "iets" onthoudt alle planeten die mensen bezocht hebben? Maar hoe kunnen we dan van procedurele generatie spreken, als alles wordt vastgelegd?

Hier overigens de review thread op NeoGAF. Allemaal IN PROGRESS maar toch behoorlijk positief tot nu toe.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1259409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Dus "iets" onthoudt alle planeten die mensen bezocht hebben? Maar hoe kunnen we dan van procedurele generatie spreken, als alles wordt vastgelegd?

Hier overigens de review thread op NeoGAF. Allemaal IN PROGRESS maar toch behoorlijk positief tot nu toe.

Het universum is random gegenereerd maar veranderd daarna niet meer denk ik?

Volg nu deze stream: https://www.twitch.tv/goldglove
Best saai om te kijken.. hopelijk is het leuker om zelf te doen :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
YouTube: No Mans' Sky 24/hour Livestream Captain's Against Cancer Don...

Deze volg ik nu. Hij doet het 24uur voor het goede doel. Hij doet het best leuk. Ik krijg door deze stream wel meer zin om zelf te spelen. Ik wacht nog even wat reviews af om te zien of ik vanaf dag 1 er 60EUR aan uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Nee, zo moet je het niet zien. In feite is geen enkele vorm van procedureel genereren 'random', want het volgt allemaal precies hetzelfde proces. Met dezelfde input krijg je dus altijd dezelfde resultaten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Minecraft, daar kun je ook een world laten genereren op basis van een 'seed'.

Er wordt verder niets onthouden, het proces(de berekening, het genereren) wordt iedere keer opnieuw uitgevoerd.

Duidelijk?

Zo niet, verdiep je even in: Wikipedia: Procedural generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:14:
[...]

Nee, zo moet je het niet zien. In feite is geen enkele vorm van procedureel genereren 'random', want het volgt allemaal precies hetzelfde proces. Met dezelfde input krijg je dus altijd dezelfde resultaten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Minecraft, daar kun je ook een world laten genereren op basis van een 'seed'.

Er wordt verder niets onthouden, het proces(de berekening, het genereren) wordt iedere keer opnieuw uitgevoerd.

Duidelijk?

Zo niet, verdiep je even in: Wikipedia: Procedural generation
Ja, maar dan snap ik dus niet hoe het op papier mogelijk is om elkaar tegen te komen (dat is dus eigenlijk een lobby met miljoenen spelers op een ongekende afstand van elkaar - hoe kan voor iedere speler alles random gegeneerd worden?). En hoe je planeten kunt tegenkomen die andere mensen al hebben bezocht. Die zijn dus gegenereerd op het moment dat ze voor het eerst bezocht werden, maar blijven "bestaan" voor andere spelers om te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:18:
[...]

Ja, maar dan snap ik dus niet hoe het op papier mogelijk is om elkaar tegen te komen (dat is dus eigenlijk een lobby met miljoenen spelers op een ongekende afstand van elkaar - hoe kan voor iedere speler alles random gegeneerd worden?). En hoe je planeten kunt tegenkomen die andere mensen al hebben bezocht. Die zijn dus gegenereerd op het moment dat ze voor het eerst bezocht werden, maar blijven "bestaan" voor andere spelers om te bezoeken.
Ok, nog een poging: Wat betreft multiplayer kan ik je vraag niet beantwoorden, Sean is daar zelf extreem vaag over nog.

Wat betreft het genereren, iedere planeet heeft dus zijn eigen 'seed' / unieke code. In de database/server van NMS wordt wanneer deze planeet voor het eerst ontdekt wordt en een naam krijgt deze naam gekoppeld aan deze seed. Hierdoor zal iedereen die deze planeet in de toekomst bezoekt dus deze naam te zien krijgen.

Ze hoeven niet te blijven bestaan omdat ze altijd op dezelfde manier zullen worden gegenereerd. Zie het universe maar als een enorme kaart met op iedere plek van een planeet eigenlijk alleen een 'seed' code, jouw pc zal op het moment dat je deze bezoekt de planeet genereren.

Om het even heel erg te versimpelen. Laten we zeggen dat de formule voor het genereren van een planeet 'seed' x 5 is.

Als ik een planeet met 'seed' 20 tegenkom zal mijn gegenereerde planeet altijd de waarde 100 hebben. Ditzelfde geldt voor jou, aangezien jouw pc dezelfde berekening gebruikt om de planeet te genereren.

[ Voor 11% gewijzigd door Tormbo op 09-08-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Flagg schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:40:
Zal wel spuit 11 zijn maar op de ps4 is tie nu de 4,5 gig aan het d/len iig, en dan nog 1 dag en 7 uur oid wachten. :)
Hoe kun jij de game al downloaden vanuit de ps store? Ik krijg enkel een countdown te zien, geen mogelijkheid tot downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Splendid schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

Hoe kun jij de game al downloaden vanuit de ps store? Ik krijg enkel een countdown te zien, geen mogelijkheid tot downloaden.
Staat de game niet al klaar in jouw bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Splendid schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

Ik klikte op download... that was pretty much it. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 14:53
Is het qua besturing te vergelijken met een Freelancer?
(as-in playable w/ keyboard and mouse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Ok, nog een poging: Wat betreft multiplayer kan ik je vraag niet beantwoorden, Sean is daar zelf extreem vaag over nog.

Wat betreft het genereren, iedere planeet heeft dus zijn eigen 'seed' / unieke code. In de database/server van NMS wordt wanneer deze planeet voor het eerst ontdekt wordt en een naam krijgt deze naam gekoppeld aan deze seed. Hierdoor zal iedereen die deze planeet in de toekomst bezoekt dus deze naam te zien krijgen.

Ze hoeven niet te blijven bestaan omdat ze altijd op dezelfde manier zullen worden gegenereerd. Zie het universe maar als een enorme kaart met op iedere plek van een planeet eigenlijk alleen een 'seed' code, jouw pc zal op het moment dat je deze bezoekt de planeet genereren.

Om het even heel erg te versimpelen. Laten we zeggen dat de formule voor het genereren van een planeet 'seed' x 5 is.

Als ik een planeet met 'seed' 20 tegenkom zal mijn gegenereerde planeet altijd de waarde 100 hebben. Ditzelfde geldt voor jou, aangezien jouw pc dezelfde berekening gebruikt om de planeet te genereren.
Dus op papier zou het mogelijk zijn dat over een paar jaar alle 18-quintillion-weet-ik-het-hoeveel planeten een naam hebben en dat er niets meer procedureel gegenereerd wordt, omdat alles al een keer gegenereerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Flagg schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Ik klikte op download... that was pretty much it. :)
Als ik op download klik krijg ik de countdown, nergens een download te vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:35:
[...]

Dus op papier zou het mogelijk zijn dat over een paar jaar alle 18-quintillion-weet-ik-het-hoeveel planeten een naam hebben en dat er niets meer procedureel gegenereerd wordt, omdat alles al een keer gegenereerd is?
Je definitie van procedureel genereren klopt niet helemaal denk ik. Het proces om een planeet(of een universe) te 'renderen' op basis van een 'seed' heet procedureel genereren. Dit gebeurt iedere keer opnieuw wanneer een planeet bezocht wordt. De planeet zelf wordt niet opgeslagen, nergens, enkel de seed bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Om hierop voort te borduren. Je kan het zien als een wiskundige formule die voor iedere planeet wordt gebruikt. Deze formule maakt gebruik van diverse parameters die allemaal een waarde moeten krijgen.

BV. y = ax3 * bz2 - cx + sind / e!

Wanneer jij een nieuwe planeet ontdekt, worden de waarden voor a, b, c, d en e random gegenereerd en opgeslagen in de database. Ook worden ze ingevuld in de formule waardoor je y krijgt. y is je planeet (of dier, of schip, of sterrenstelsel) die je een naam kan geven.
Als ik jouw planeet dan bezoek dan worden de parameters a, b, c, d en e uit de database opgehaald en wordt planeet y voor mij gegenereerd met behulp van dezelfde formule. Zo zie ik dus dezelfde planeet als jij, maar wordt die pas gegenereerd op het moment dat iemand een planeet ontdekt.

Zo zal er ook een formule voor het Universe zijn en voor het sterrenstelsel en voor de dieren etc...

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik had er zo veel zin in. Maar mijn god, wat ziet het er outdated uit. Tenminste, als je naar de "first 20 minutes" video kijkt op Gamespot. Ik hoop dat de eerste patch de kwaliteit wel wat gaat verbeteren, want dit was zeker niet PS4 waardig.

Ik wacht nog even af, hij komt uiteindelijk wel in huis, maar toch even kijken wat het gaat doen.

Overigens kan het heel, heel goed komen door Youtube compression hoor :p

@Myri, volgens mij was het wel de bedoeling ja om dat te bereiken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

corset schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:39:
Ik had er zo veel zin in. Maar mijn god, wat ziet het er outdated uit. Tenminste, als je naar de "first 20 minutes" video kijkt op Gamespot. Ik hoop dat de eerste patch de kwaliteit wel wat gaat verbeteren, want dit was zeker niet PS4 waardig.

Ik wacht nog even af, hij komt uiteindelijk wel in huis, maar toch even kijken wat het gaat doen.

Overigens kan het heel, heel goed komen door Youtube compression hoor :p

@Myri, volgens mij was het wel de bedoeling ja om dat te bereiken.
Compression lijkt er vrij aardig in te hakken, vond ik ook bij de stream van Sean gisteren. Laat je daar dus niet door misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Compression lijkt er vrij aardig in te hakken, vond ik ook bij de stream van Sean gisteren. Laat je daar dus niet door misleiden.
Ik denk het ook wel ja. Vooral die Iron ore zag er niet uit en het gras was nog veel erger :p het stijltje zelf bevalt me wel. Alleen mijn god, ik zou dat schip zo snel mogelijk willen vervangen :D schoenendoos met vleugels.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
het leek me eigenlijk niets, maar hoe meer streams ik zie hoe leuker me het lijkt om gewoon lekker rond te kijken en te ontdekken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
NeP2013 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:45:
het leek me eigenlijk niets, maar hoe meer streams ik zie hoe leuker me het lijkt om gewoon lekker rond te kijken en te ontdekken :D
Dat heb ik dus ook. Maar is het de 60EUR waard. Of wacht ik tot iemand hem aanbied voor de helft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Dubrillion schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:46:
[...]

Dat heb ik dus ook. Maar is het de 60EUR waard. Of wacht ik tot iemand hem aanbied voor de helft...
ja dat is idd lastig. of je koopt hem voor 52 bij MM ;-) als het niets is kan je m altijd nog weg doen voor de helft en heb je hetzelfde betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:37:
[...]

Je definitie van procedureel genereren klopt niet helemaal denk ik. Het proces om een planeet(of een universe) te 'renderen' op basis van een 'seed' heet procedureel genereren. Dit gebeurt iedere keer opnieuw wanneer een planeet bezocht wordt. De planeet zelf wordt niet opgeslagen, nergens, enkel de seed bestaat.
Oké. Dus die seeds "bestaan" feitelijk al, zeg je nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:51:
[...]

Oké. Dus die seeds "bestaan" feitelijk al, zeg je nu.
Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of die seeds al bestaan of dat deze zoals DeerDitch aangeeft gegenereerd worden. Ik weet wel dat de universe een 'uberseed' heeft die voor iedereen hetzelfde is.

Van een interview met Sean Murray:

So all planets exist at the same time then? That must be an impossible to maintain server.
Not really, as it’s procedural, a planet or system only exists when you’re there, and the furthest things you can view are there only at the lowest level of detail. The stars you see are real stars, and the planets real planets, but they’re not taking up much space. If you can’t see anything at all, it’s not even generated. 
Think of it like generating the world in Minecraft, as you walk, you generate more of the world – and things get pretty taxing after a while, because Minecraft is saving a lot of this information.
No Man’s Sky however throws this information in the trash when it’s not needed – the planet is simply regenerated from the same seed, if you will, when you return. 
How does it handle your information? Anything you do is saved forever to your machine, that bird you killed, that terrain you destroyed, that blueprint you found, etc. but for everyone else, that planet is as untouched as the day you found it.

[ Voor 7% gewijzigd door Tormbo op 09-08-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat mij opvalt aan de PS4 gameplay is dat de FOV erg narrow is (Dit heeft Destiny bijvoorbeeld ook maar iets minder dan NMS lijkt het) en je character of erg klein is of kruipt ofzo :P De first-person view lijkt zo laag bij de grond.

Ik begreep dat de PC versie een FOV-slider krijgt, hopelijk dat men dit op de PS4 in een toekomstige patch ook nog kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

kazuka schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:57:
Ik begreep dat de PC versie een FOV-slider krijgt, hopelijk dat men dit op de PS4 in een toekomstige patch ook nog kan verbeteren.
PS4 krijgt dat denk ik niet. Is het gewoon niet krachtig genoeg voor. Zo is de FPS bijv ook op 30 vast gezet en zakt deze soms richting de 15.. zeer slecht IMHO

vond deze ook wel mooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/w00pnnq988ex.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 09-08-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
zullen er ook "aarde" achtige planeten zijn, of is alles wel zo "leeg" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
DeerDitch schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Om hierop voort te borduren. Je kan het zien als een wiskundige formule die voor iedere planeet wordt gebruikt. Deze formule maakt gebruik van diverse parameters die allemaal een waarde moeten krijgen.

BV. y = ax3 * bz2 - cx + sind / e!

Wanneer jij een nieuwe planeet ontdekt, worden de waarden voor a, b, c, d en e random gegenereerd en opgeslagen in de database. Ook worden ze ingevuld in de formule waardoor je y krijgt. y is je planeet (of dier, of schip, of sterrenstelsel) die je een naam kan geven.
Als ik jouw planeet dan bezoek dan worden de parameters a, b, c, d en e uit de database opgehaald en wordt planeet y voor mij gegenereerd met behulp van dezelfde formule. Zo zie ik dus dezelfde planeet als jij, maar wordt die pas gegenereerd op het moment dat iemand een planeet ontdekt.

Zo zal er ook een formule voor het Universe zijn en voor het sterrenstelsel en voor de dieren etc...
het gaat zelfs nog verder dan dat. het enigste wat random is zijn eigenlijk de coördinaten van de sterren stelsels. dit is echter nogsteeds op basis van noise patterns en dus niet helemaal random. deze coordinaten dan ook de enigiste centrale informatie en hier worden dan ook den namen per systeem aan gekoppeld.

het coördinaat van de ster functioneerd als seed voor het sterrenstelsel en plaatst de planeten, astoiden, stations, etc. deze gegenereerde objecten leveren daarna de nieuwe seeds voor de individuele planeten welke weer de geologie de atmosfeer en condities van de planeet bepalen. op basis van die informatie word dan weer de flora en fauna gegenereerd. en ga zo maar verder.

om samen te vatten. doordat de coördinaat van de ster het zelfde blijft krijgt iedereen het zelfde te zien, deze coördinaten zijn eenmalig door hellogames zelf gegeneerd. alles word constant berekend aan de hand van vaste waardes. er is juist helemaal niets random.

hier is een een presentatie van Innes McKendrick programmeur bij hello games over procedural generation

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-KHLwQ9IY-s]

wat ik van de multiplayer heb begrepen is dat iedereen een automatische open lobby heeft. zodra 2 personen tegelijk in het zelfde sterren stelsel zijn deze automatisch elkaar joinen maar daar word geen bericht van gegeven. verder zijn er ook geen opties om met elkaar te communiceren.

dus mocht het ubehaupt gebeuren dat tegelijk in het zelfde stelsel bent moet je ook nog een tegelijk op dezelfde locatie zijn wat nog best lastig kan zijn op een planeet om een andere speler te zien.

ik ga er in ieder geval maar van uit dat ik nooit iemand zal tegen komen.

EDIT:
filmpje waar het mulitplayer concept wordt uitgelegd. begint op 2:43

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:47
Dubrillion schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:14:
YouTube: No Mans' Sky 24/hour Livestream Captain's Against Cancer Don...

Deze volg ik nu. Hij doet het 24uur voor het goede doel. Hij doet het best leuk. Ik krijg door deze stream wel meer zin om zelf te spelen. Ik wacht nog even wat reviews af om te zien of ik vanaf dag 1 er 60EUR aan uit wil geven.
Ja die gast volg ik al een tijdje. Ook altijd goede reviews en "Walking the walk's" waarin hij ook de technische kanten goed belicht.
Een beetje waar ik al bang voor was dus. Wel generated, maar binnen dezelfde grenzen die je helaas al snel opvallen. Denk dat ik nog maar een dag of 2 ga afwachten. Moet ook nog beslissen of ik voor de (waarschijnlijk) mooiere pc versie ga of dit spel liever lui op de bank ga spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Beakzz op 09-08-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:51
kazuka schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:57:
Wat mij opvalt aan de PS4 gameplay is dat de FOV erg narrow is (Dit heeft Destiny bijvoorbeeld ook maar iets minder dan NMS lijkt het) en je character of erg klein is of kruipt ofzo :P De first-person view lijkt zo laag bij de grond.

Schijnbaar heeft de Ps4 een slechte FOV om de framerate te verbeteren, bij een grotere FOV trekt de ps4 het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
NeP2013 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:02:
zullen er ook "aarde" achtige planeten zijn, of is alles wel zo "leeg" ?
Dat zou zo gaaf zijn, dat je echt steden kan verkennen, ruïnes van dode samenlevingen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor zover ik kan zien gewoon een review in progress, zoals al die andere sites in de NeoGAF link die ik net post.
corset schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Dat zou zo gaaf zijn, dat je echt steden kan verkennen, ruïnes van dode samenlevingen <3
Horizon Zero Dawn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
corset schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Dat bedacht ik me net ook.. NMS lijkt me een geweldige game maar na het blasten van je 5.000e paddenstoel voor wat ijzer heb je het volgens mij wel gehad.. :+

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Voor zover ik kan zien gewoon een review in progress, zoals al die andere sites in de NeoGAF link die ik net post.

[...]

Horizon Zero Dawn. :P
Meh, daar wacht ik erg op. Maar met wat terughoudendheid. Ik ben doodsbang dat het een Ubisoft achtige open world wordt. Met gebieden veroveren om map te unlocken etc.
Guerillia heeft laten zien dat ze echt goede FPS games kunnen maken, maar RPG's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Laatst online: 07-10 16:45
Baal er toch wel een beetje van dat mijn verwachting uit lijkt te komen:
The "follow icons, gather loot, visit same structures" system of play, on the other hand, has not. I'm getting new weapon and item recipes, but many of them are clones of each other, just with different loot requirements to craft. New spaceships and weapons only differ from each other in how they look and how many inventory slots they have. As of right now, I feel like I'm the one doing the heavy lifting to keep this game interesting.
Ik koop hem denk ik als 'ie rond de 20-30 qua prijs ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
De vraag is of je dit soort game wel kan reviewen na een uur of 10 spelen. Lijkt mij van niet.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 14:48
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:54:
[...]

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of die seeds al bestaan of dat deze zoals DeerDitch aangeeft gegenereerd worden. Ik weet wel dat de universe een 'uberseed' heeft die voor iedereen hetzelfde is.

Van een interview met Sean Murray:

So all planets exist at the same time then? That must be an impossible to maintain server.
Not really, as it’s procedural, a planet or system only exists when you’re there, and the furthest things you can view are there only at the lowest level of detail. The stars you see are real stars, and the planets real planets, but they’re not taking up much space. If you can’t see anything at all, it’s not even generated. 
Think of it like generating the world in Minecraft, as you walk, you generate more of the world – and things get pretty taxing after a while, because Minecraft is saving a lot of this information.
No Man’s Sky however throws this information in the trash when it’s not needed – the planet is simply regenerated from the same seed, if you will, when you return. 
How does it handle your information? Anything you do is saved forever to your machine, that bird you killed, that terrain you destroyed, that blueprint you found, etc. but for everyone else, that planet is as untouched as the day you found it.
Mag ik dan aannemen dat zodra iemand zich bevindt in jouw stelsel, en dan toch onverwachts naar jouw planeet komt, dat de wijzigingen die jij daar op hebt aangebracht wel zichtbaar zijn? Ik snap de gedachte achter de seeds, maar als alle data van wijzigingen op "jouw" planeet slechts lokaal worden opgeslagen, dan krijg je de vreemdste inconsistenties in het geval er dan toch toevallig iemand in jouw wereld komt. Is hier een concrete uitspraak over gedaan?

Mij persoonlijk lijkt niks gaver dan eindelijk de grote stap te kunnen maken de ruimte in, en dan proberen het werk van anderen te ontdekken. Als ik zie wat voor creaties er in Minecraft zijn gemaakt zou dit theoretisch gezien een oneindige ontdekkingsreis kunnen worden. Ik weet daarom ook niet wat ik van de laatste zin moet maken. Het spel zou toch groot genoeg moeten zijn om spelers een "onbevlekte" ervaring te kunnen bieden, en tegelijkertijd toch ook een vorm van mogelijk cooperatieve gameplay te bieden?

Ik ben erg benieuwd naar hoe zwaar het voor systemen gaat zijn. Ik zit met name met een RAM probleem, maar misschien dat ik toch maar inzet op Steams return policy. Het is jaren geleden dat ik werkelijk zo gehyped ben geweest voor een spel, simpelweg omdat het een concept is wat me enorm aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:
De vraag is of je dit soort game wel kan reviewen na een uur of 10 spelen. Lijkt mij van niet.
Het is natuurlijk een review in progress en wacht het nog zeker even af maar je kunt de mechanics natuurlijk al wel beoordelen. Speciale events of geheimen kunnen er natuurlijk nog in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Cid Highwind schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Mag ik dan aannemen dat zodra iemand zich bevindt in jouw stelsel, en dan toch onverwachts naar jouw planeet komt, dat de wijzigingen die jij daar op hebt aangebracht wel zichtbaar zijn? Ik snap de gedachte achter de seeds, maar als alle data van wijzigingen op "jouw" planeet slechts lokaal worden opgeslagen, dan krijg je de vreemdste inconsistenties in het geval er dan toch toevallig iemand in jouw wereld komt. Is hier een concrete uitspraak over gedaan?
Ik hoop dat dit inderdaad op lobby-basis wordt gedeeld, zodat je deze zaken wel ziet, maar daar is (nog) geen duidelijkheid over.
Mij persoonlijk lijkt niks gaver dan eindelijk de grote stap te kunnen maken de ruimte in, en dan proberen het werk van anderen te ontdekken. Als ik zie wat voor creaties er in Minecraft zijn gemaakt zou dit theoretisch gezien een oneindige ontdekkingsreis kunnen worden. Ik weet daarom ook niet wat ik van de laatste zin moet maken. Het spel zou toch groot genoeg moeten zijn om spelers een "onbevlekte" ervaring te kunnen bieden, en tegelijkertijd toch ook een vorm van mogelijk cooperatieve gameplay te bieden?
Vergelijk het alsjeblieft niet teveel met MC, er is geen bouw-aspect aan de game, tenminste, nog niet. Ik hoop dat zo gauw ze construction toevoegen er ook aan dit soort zaken gedacht wordt idd.
Ik ben erg benieuwd naar hoe zwaar het voor systemen gaat zijn. Ik zit met name met een RAM probleem, maar misschien dat ik toch maar inzet op Steams return policy. Het is jaren geleden dat ik werkelijk zo gehyped ben geweest voor een spel, simpelweg omdat het een concept is wat me enorm aanspreekt.
Voldoe je aan de minimum requirements? Dan zou je geen probleem moeten hebben. Een beetje RAM toevoegen lijkt me niet al te veel investering toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10 14:48
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:03:
Vergelijk het alsjeblieft niet teveel met MC, er is geen bouw-aspect aan de game, tenminste, nog niet. Ik hoop dat zo gauw ze construction toevoegen er ook aan dit soort zaken gedacht wordt idd.

[...]

Voldoe je aan de minimum requirements? Dan zou je geen probleem moeten hebben. Een beetje RAM toevoegen lijkt me niet al te veel investering toch?
Ah duidelijk. Het spel is bij mij tot voor een paar dagen onder de radar gebleven dus ik ben nog niet 100% op de hoogte van alles. Eigenlijk wil ik het vooral over me heen laten komen, wat uit de recente communicatie ook enigszins het idee achter het spel lijkt te zijn. Ik lurk nog even verder de komende dagen om me een completer beeld te kunnen schetsen. :)

Wat de system requirements betreft, nee daar voldoe ik echt net aan, en qua RAM zit ik er onder (4x1GB). Ik zit op een inmiddels sterk verouderd platform (Socket 775/DDR2) maar probeer het even uit te zingen totdat Zen er is, en de prijzen voor de laatste generatie AMD GPU's stabiliseren en/of naar beneden komen. Geld om op dit platform nog even snel de CPU en het geheugen te vervangen is eigenlijk zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Cid Highwind schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Ah duidelijk. Het spel is bij mij tot voor een paar dagen onder de radar gebleven dus ik ben nog niet 100% op de hoogte van alles. Eigenlijk wil ik het vooral over me heen laten komen, wat uit de recente communicatie ook enigszins het idee achter het spel lijkt te zijn. Ik lurk nog even verder de komende dagen om me een completer beeld te kunnen schetsen. :)

Wat de system requirements betreft, nee daar voldoe ik echt net aan, en qua RAM zit ik er onder (4x1GB). Ik zit op een inmiddels sterk verouderd platform (Socket 775/DDR2) maar probeer het even uit te zingen totdat Zen er is, en de prijzen voor de laatste generatie AMD GPU's stabiliseren en/of naar beneden komen. Geld om op dit platform nog even snel de CPU en het geheugen te vervangen is eigenlijk zonde.
Eerlijk? Ik zou wachten op een upgrade en dan het spel gaan proberen. Ik ben bang dat je op deze manier ofwel het spel helemaal niet kan starten of de spelervaring danig voor jezelf verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluw schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:42:
[...]

Baal er toch wel een beetje van dat mijn verwachting uit lijkt te komen:

[...]

Ik koop hem denk ik als 'ie rond de 20-30 qua prijs ligt.
Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Het lijkt me een hele toffe game, maar ik ben bang dat het te snel repetitief wordt en er niet genoeg variatie inzit. En met niet genoeg variatie bedoel ik een game als TES: Oblivion, wat qua gamemap vrij groot was, maar iedere grot en ruïne was hetzelfde waardoor ik niet in de game kon komen. En heel simpel gezegd vind ik, dat als de hele game leunt op één feature (de grootte dus) is het simpelweg geen €59,99 waard.

Then again, het lijkt me wel een game om gewoon lekker mee te relaxen, beetje aanklooien, video kijken op de andere monitor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-10 19:09
Ik kijk vandaag veel streams en oordeel dan pas, wat ik tot nu toe gezien heb is veel van hetzelfde maar dan op een andere planeet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be_bert
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 10:17
Cid Highwind schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:00:
[...]
Je mag daarvan uitgaan. Besluit jij in een planeet een gigantische krater te maken, dan zal waar jij je ook later je bevindt, op die planeet voor elke bezoeker die krater zichtbaar zijn.

Wordt vermeld in de eerste 15-20 minuten van de presentatie van Innes McKendrick over procedural generation. Ze gaat er ook dieper op in hoe belangrijk het was om deze data klein te houden om hun servers te sparen.

Edit: Nu ik da video helemaal bekeken heb, zegt ze even later: Kleine aanpassingen worden enkel voor de speler zelf bijgehouden. Grote wijzigingen worden 'mogelijk' wel zichtbaar voor anderen.

[ Voor 8% gewijzigd door be_bert op 09-08-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:46:
Zeker wel. Het blijft een leuk concept dat je na X uur pas een beeld hebt. Maar veel spelers geven het spel een uur, 2 uur de kans. Daarna als het niks is, spelen ze het niet meer. Juist in die tijd moet je de mensen aanspreken.
De gamers die echt een game meer dan 5 uur de tijd geven zijn zwaar in de minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tormbo schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Ik hoop dat dit inderdaad op lobby-basis wordt gedeeld, zodat je deze zaken wel ziet, maar daar is (nog) geen duidelijkheid over.
In dat stukje interview dat jij net post (dat was jij toch?) staat toch duidelijk dat wijzigingen die jij aanbrengt, niet voor anderen te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

be_bert schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:31:
[...]

Je mag daarvan uitgaan. Besluit jij in een planeet een gigantische krater te maken, dan zal waar jij je ook later je bevindt, op die planeet voor elke bezoeker die krater zichtbaar zijn.

Wordt vermeld in de eerste 15-20 minuten van de presentatie van Innes McKendrick over procedural generation. Ze gaat er ook dieper op in hoe belangrijk het was om deze data klein te houden om hun servers te sparen.
Dit is dus later ontkracht. Aanpassingen op een planeet zullen enkel voor jezelf te zien zijn. Dit komt doordat de planeet iedere keer dat deze bezocht wordt opnieuw wordt gegenereerd op basis van zijn seed. Aanpassingen hierop worden enkel lokaal opgeslagen. Zie ook de quote die ik eerder heb geplaatst.
bram1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

In dat stukje interview dat jij net post (dat was jij toch?) staat toch duidelijk dat wijzigingen die jij aanbrengt, niet voor anderen te zien zijn.
Klopt, maar er staat hier niet specifiek in hoe dit werkt in een 'multiplayer lobby', bij gebrek aan een beter woord. Voor zover mij bekend worden deze lobbies namelijk lokaal gehost.

[ Voor 21% gewijzigd door Tormbo op 09-08-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Inderdaad, nog een keer
... How does it handle your information? Anything you do is saved forever to your machine, that bird you killed, that terrain you destroyed, that blueprint you found, etc. but for everyone else, that planet is as untouched as the day you found it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -hopsa-
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 16:39
be_bert schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:31:
[...]
Ze Hij gaat er ook dieper op in hoe belangrijk het was om deze data klein te houden om hun servers te sparen.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Ok knoop is door, toch maar pre-order gedaan! Zin in mannen, weet iemand hoe groot de game is in totaal qua gb? (steam versie, pc)

[ Voor 7% gewijzigd door Donnie op 09-08-2016 11:45 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
;)
spartacusNLD schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

PS4 krijgt dat denk ik niet. Is het gewoon niet krachtig genoeg voor. Zo is de FPS bijv ook op 30 vast gezet en zakt deze soms richting de 15.. zeer slecht IMHO

[video]

vond deze ook wel mooi:

[afbeelding]
Heb dat nooit echt super storend gevonden als dat zo nu en dan voor kwam :+

Snap dat een Tweaker het beste van het beste eist en anders zelf wil 'tweaken' maar ik heb daar wel vrede mee. Ben zelf meer benieuwd naar de gameplay, en wat ik nu de laatste weken lees en zie kijk ik er nog steeds naar uit, gewoon een relaxte space game waar ik eigenlijk al een tijd op zit te wachten. De hype zal het NOOIT kunnen evenaren. Maar die verwachting heb ik al bijgesteld

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik kreeg net een idee over "the Centre of the universe". Misschien is het wel ons sterrenstelsel en dus de aarde waar alle spelers op terecht moeten/kunnen komen. En dat dat het multi-player aspect is waarbij je wel elkaar kan zien.
Mijn gedachten op hol en zou wel grappig zijn.

Ik ga op de pc spelen en dan lekker regelmatig op de tv met de Steam Link. De pc hangt aan 1Gbit en de Link ook. Twijfel nog even over de controller. Of de Steam Controller of een bedrade X360.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 09-08-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Arunia schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:45:
Ik kreeg net een idee over "the Centre of the universe". Misschien is het wel ons sterrenstelsel en dus de aarde waar alle spelers op terecht moeten/kunnen komen. En dat dat het multi-player aspect is waarbij je wel elkaar kan zien.
Mijn gedachten op hol en zou wel grappig zijn.
was inderdaad hetzelfde aan het denken! zou cool zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is er eigenlijk door de Makers nog uit de doeken gedaan wat je mist als je de game offline speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Donstil schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:47:
Is er eigenlijk door de Makers nog uit de doeken gedaan wat je mist als je de game offline speelt?
Heeft al eens eerder in een preview op tweakers.net gestaan: de mogelijkheid om planeten te 'claimen'. Voor de rest veranderd er vrijwel niets.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mindcrash schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:50:
[...]

Heeft al eens eerder in een preview op tweakers.net gestaan: de mogelijkheid om planeten te 'claimen'. Voor de rest veranderd er vrijwel niets.
Ooh top :)
Had ik ff gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Donnie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:45:
Ok knoop is door, toch maar pre-order gedaan! Zin in mannen, weet iemand hoe groot de game is in totaal qua gb? (steam versie, pc)
Nice, enjoy! Op de PS4 is hij 5,04GB inclusief de 1,03 patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Good Fella schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

Nice, enjoy! Op de PS4 is hij 5,04GB inclusief de 1,03 patch.
Dat valt reuze mee !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Wijzigingen zijn inderdaad lokaal.

Iedereen zit in een eigen lobby, zodra twee spelers bij elkaar in de buurt komen dan worden ze samengevoegd en vanaf dat moment zijn wijzigingen gezamenlijk zichtbaar.

Spel al een paar uur gespeeld en het ziet er goed uit! Speelt lekker weg en vooralsnog niet repetitief. Alleen jammer dat ik zojuist de eerste crash heb gehad.

Mocht je overigens een pre-order ship hebben, niet redeemen voordat de tutorial voorbij is, anders sla je dit geheel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• towkuzz
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-06 16:19
Heeft iemand de game trouwens al ergens in de winkels zien liggen?
Scheelt weer een pre-release rond ritje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
The_Worst schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:26:
Mocht je overigens een pre-order ship hebben, niet redeemen voordat de tutorial voorbij is, anders sla je dit geheel over.
Denk dat het sowieso leuker is om eerst eens kaal te beginnen. Je kan dat schip en geld altijd nog redeemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Heeft iemand van de (PC) spelers al een discord server opgezet? Wat discord is mocht je dat niet weten -> https://discordapp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
The_Worst schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:26:
Wijzigingen zijn inderdaad lokaal.

Iedereen zit in een eigen lobby, zodra twee spelers bij elkaar in de buurt komen dan worden ze samengevoegd en vanaf dat moment zijn wijzigingen gezamenlijk zichtbaar.

Spel al een paar uur gespeeld en het ziet er goed uit! Speelt lekker weg en vooralsnog niet repetitief. Alleen jammer dat ik zojuist de eerste crash heb gehad.

Hoe speelt het? Meer als ontdekken of vooral als overleven? Zag gisteren een stream waarbij die speler om de minuut zijn suit moest "bijvullen" en dat zou mij gaan storen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
Lekker Ventje schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Hoe speelt het? Meer als ontdekken of vooral als overleven? Zag gisteren een stream waarbij die speler om de minuut zijn suit moest "bijvullen" en dat zou mij gaan storen.
Dat ligt geheel aan de planeet waar je op bent. Sommige planeten vergen inderdaad dat je het suit bijvult. Je kan dit wel minderen door je suit te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Good Fella schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:36:
[...]

Dat ligt geheel aan de planeet waar je op bent. Sommige planeten vergen inderdaad dat je het suit bijvult. Je kan dit wel minderen door je suit te upgraden.
Dat klinkt goed. Hoop nog wel achter de diversiteit van de plantenen te komen, heb al net effe te vaak gelezen dat je na 10-20 planeten het trucje wel kent hoe ze planeten genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik neem aan dat je de stream van chris bedoeld gisteravond? Die startte als ik het me goed kan herinneren op een planeet met een maximum temperatuur van 2 graden celsius met level 0 gear. Dan moet je wel het e.e.a. doen om in leven te blijven. Zoals eerder gezegd kun je je gear upgraden en dan heb je er waarschijnlijk minder last van.

Overigens moet je niet je eigen gear "bijvullen" maar ook je schip. Als ik het goed zag moest hij toch wel een aantal keer heen en weer om, ik meen, plutonium in de motor te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-10 19:47
Ps4 spelers, laat even weten hoe smooth de game speelt. Ben klaar met moeilijk doen :) Het exploren ziet er tof uit en zelfs al ben ik er na 10 uur klaar mee dan nog is het die €60,- voor mij waard. Vraag me alleen af of ik beter af ben met de pc versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Nu online

The_Worst

Unox

Good Fella schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

Denk dat het sowieso leuker is om eerst eens kaal te beginnen. Je kan dat schip en geld altijd nog redeemen :)
Klopt, maar je krijgt elke 15 seconden een melding dat je nog dingen hebt om te claimen. Vooralsnog niet uit te zetten.
[...]

Combinatie van beide. Mijn eerste planeet was zeer vriendelijk en had alle resources zo bijelkaar. Nu echter op een planeet waar ik al 3x dood ben gegaan door eerst sentinels en daarna door een groep zeer agressieve geiten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Beakzz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:47:
Ps4 spelers, laat even weten hoe smooth de game speelt. Ben klaar met moeilijk doen :) Het exploren ziet er tof uit en zelfs al ben ik er na 10 uur klaar mee dan nog is het die €60,- voor mij waard. Vraag me alleen af of ik beter af ben met de pc versie.
Ik had gisteren een stream gezien van iemand die het spel wat minder idioot speelde dan de devs zelf, op een PS4. Wat mij vooral opviel is dat besturing via een gamepad nogal "klungelig" overkwam, of zoals ik gisteren tegen een maat van me zei: "het lijkt UI en gameplay wise wel alsof ze het spel in eerste instantie ontworpen hebben voor keyboard en muis (PC), en later gamepad besturing (PS4) hebben toegevoegd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
The_Worst schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Klopt, maar je krijgt elke 15 seconden een melding dat je nog dingen hebt om te claimen. Vooralsnog niet uit te zetten.
Oh dat is wel jammer :(
Combinatie van beide. Mijn eerste planeet was zeer vriendelijk en had alle resources zo bijelkaar. Nu echter op een planeet waar ik al 3x dood ben gegaan door eerst sentinels en daarna door een groep zeer agressieve geiten. 8)
Haha, heb je ze al als geiten geclaimed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 12:25
Vraagje mensen heb vorige week het spel besteld bij Epic-Games.nl Preorder
maar tot nu toe nog geen Shiping info gehad.
Als ik online chat doe word er niet gereageerd en dat is al 4 uur geleden.
Zit er aan te denken om de Preorder te cancelen en hem via de PSN store te kopen.
Heb morgen speciaal vrij genomen maar wil wel zeker zijn dat ik het spel voor de middag thuis heb.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Laatst online: 10:28
The_Worst schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Dan wacht ik met invoeren van de dlc code tot na de tutorial. Geen meldingen dan als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
FreakGIB schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:57:
Vraagje mensen heb vorige week het spel besteld bij Epic-Games.nl Preorder
maar tot nu toe nog geen Shiping info gehad.
Als ik online chat doe word er niet gereageerd en dat is al 4 uur geleden.
Zit er aan te denken om de Preorder te cancelen en hem via de PSN store te kopen.
Heb morgen speciaal vrij genomen maar wil wel zeker zijn dat ik het spel voor de middag thuis heb.
Als je hem via de PS Store haalt kan je over 10 uur en 58 minuten los ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 48 Laatste