Tijdelijk, periode van 6 weken kan je de huidige expeditie 19 doen, eerdere expedities kun je niet meer doen.Ricmaniac schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:33:
Ik heb dus nog nooit expeditions gedaan maar zijn die expeditions allemaal nog te doen of zijn het tijdelijke "events" ?
Tijdelijk events helaas, maar de huidige is net begonnen, dus die kan je doen! Aan het eind van het jaar herhalen ze vaak nog wat expedities, zodat je alsnog de rewards kan halen.Ricmaniac schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:33:
Ik heb dus nog nooit expeditions gedaan maar zijn die expeditions allemaal nog te doen of zijn het tijdelijke "events" ?
Send me your gameboys
Thanks
was balen om te lezen. zie wel dat je middels methodes in offline mode alsnog de oude expedities kan spelen. Dus er is in ieder geval een work around. Wel nice dat ik ze in ieder geval toch kan proberen.
Zijn helaas tijdelijke events. Volgens mij is er een keer gekomen dat je ze allemaal kon doen maar nu is het enkel nr19 als beschikbaarheidRicmaniac schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:33:
Volgens mij zijn eind van het jaar de expeditions van afgelopen jaar kort achter elkaar nog eens doen in verkorte vorm. Was de laatste paar keer wel zo. Maar de oudere kun je bij mijn weten niet meer doen.prld schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:23:
[...]
Zijn helaas tijdelijke events. Volgens mij is er een keer gekomen dat je ze allemaal kon doen maar nu is het enkel nr19 als beschikbaarheid
Ben al benieuwd naar deze update, spel meestal in ieder geval de expedition, maar wordt "helaas" gehinderd door onze vakantie
Super blij met de random spin in space fix. Dat werd toch wel een dingetje van frustratie. Ook leuk dat je je multitool nu aan boord kunt gebruiken, dus ook vissen vanaf je schip als je laag genoeg boven water hangt.Superkanjo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:29:
En weer een lading bugs opgelost
https://www.nomanssky.com/2025/09/voyagers-6-04/
Vermaak me echt prima met het spelen met het bouwen van Corvettes. De onderdelen vinden (salvaged scrap) is ook makkelijk, even uit pilot Seat, met visor localiseren, marken en die plek vanuit je Corvette beschieten, gaat als een trein, hoeft nieteens op de planeet te landen.
Landen op een planeet? Daar doen we niet meer aan. Had eerst nog het idee om een flinke landingsplaats bij mijn base te bouwen, maar bedacht me snel, because why? 😂
Wow, die zijn echt goed bezig!Poops_McGhee schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 19:52:
En weer nieuwe fixes incoming! Die gasten werken flink door. Hats off voor die club.
Hello Games is echt super goed bezig. Helemaal voor een indie company. Ik heb mateloos respect voor die gasten. Heb het al eerder gezegd hier, maar ik ken geen andere studio die al 9 jaar gratis updates geeft, zonder enige MTX of advertenties of ander soort geldklopperij. Die jongens hebben het game hart op de goede plek. Pay once, play forever, hoe je wilt. En de game werkt ook gewoon offline, dus als ze ooit ondersteuning stoppen, dan kun je gewoon verder spelen. Zo zou elke studio het moeten aanpakken. Echt top!
Absoluut, bijzonder hoe ze alle negativiteit hebben weten om te draaien.Poops_McGhee schreef op woensdag 10 september 2025 @ 00:52:
[...]
Hello Games is echt super goed bezig. Helemaal voor een indie company. Ik heb mateloos respect voor die gasten.
Gisteravond Expedition 19 afgerond, makkelijke expeditie maar heb het rustig aan gedaan. Nu weer op mijn normale save verder met het bouwen van een corvette.
Mja is het nog een indie company te noemen?
Ze zijn wel indepentant maar hebben inmiddels wel al gelangere tijd rond de 100 medewerkers
Aantal medewerkers maakt niet veel uit, denk ik. Ze hebben ook al meer dan $100mln op de rekening staan. Maar ze ontwikkelen en geven hun games nog altijd zelf uit en hebben, voor zover ik weet, ook geen aandeelhouders. Dus, echt wel indie 😄Ricmaniac schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:48:
Mja is het nog een indie company te noemen?Ze zijn wel indepentant maar hebben inmiddels wel al gelangere tijd rond de 100 medewerkers
Ach ja, je moet wat, dus laten we maar een space bus maken.
Moet toch ergens een openbaar vervoersysteem zijn 😄
De Gek Xpress!
:strip_exif()/f/image/sU0jP4vppEiIeeht2SsCqnav.jpg?f=fotoalbum_large)
Parts farmen is eigenlijk super simpel.
Maak een simpele Corvette,
Ga naar een planeet waar Salvageable Scrap is,
Klim uit je stoel en scan het oppervlak met je analyzer scanner,
Markeer de Salvageable Scrap,
klim je stoel weer in en vlieg erheen, hover, en schiet met je Cyclone Ballista op de gemarkeerde plek.
De Ballista komt diep genoeg om de armor kapot te schieten en de parts vrij te maken.
Je hoeft je schip niet eens uit om die dingen te farmen.
Moet toch ergens een openbaar vervoersysteem zijn 😄
De Gek Xpress!
:strip_exif()/f/image/sU0jP4vppEiIeeht2SsCqnav.jpg?f=fotoalbum_large)
Parts farmen is eigenlijk super simpel.
Maak een simpele Corvette,
Ga naar een planeet waar Salvageable Scrap is,
Klim uit je stoel en scan het oppervlak met je analyzer scanner,
Markeer de Salvageable Scrap,
klim je stoel weer in en vlieg erheen, hover, en schiet met je Cyclone Ballista op de gemarkeerde plek.
De Ballista komt diep genoeg om de armor kapot te schieten en de parts vrij te maken.
Je hoeft je schip niet eens uit om die dingen te farmen.
[ Voor 32% gewijzigd door Poops_McGhee op 12-09-2025 00:03 ]
Hahah wat een geweldige creaties maak jij allemaal zeg!
Ik kan niet zo gauw iets verzinnen wat ik zou maken
Ik kan niet zo gauw iets verzinnen wat ik zou maken
* Wailing_Banshee zwaait even
Ik heb begin deze maand eindelijk het spel gekocht, had ik nooit moeten doen, nu heb ik nergens anders meer tijd voor...
Vind het best een lastig spel om te spelen, moet ik zeggen... Ik ben niet heel erg creatief in bouwen (ben ik in Minecraft ook niet, ben nogal van "hoekig" ontwerpen
) en ik ben ook altijd heel erg snel afgeleid. Ik schiet niet echt op in het verhaal, geloof ik
Ik heb bijvoorbeeld een beetje Subnautica gespeeld, op een hele mooie (toxic) water planeet! (vond daar ergens een blueprint voor een onderzeeertje) Moet nu alleen nog een mooie locatie vinden om er een onderwaterbasis te bouwen
Ik wilde daar alleen een ancient ruin bezoeken, en daarna was ik 4 dagen onder water bezig met 2 opknappertjes als gevolg... (moet nog alleen ergens activated copper vinden, dat zou ik ergens moeten kunnen vinden volgens het planetaire overzicht, ik vind echter alleen standaard kopervelden...)
Maar ik had een vraag over die expeditie. Ik begrijp dat je dat ook los van een normale save kunt doen, maar is datr dan wel de moeite waard? Krijg je daar dan wel iets voor terug in je normale save?
Ik heb begin deze maand eindelijk het spel gekocht, had ik nooit moeten doen, nu heb ik nergens anders meer tijd voor...
Vind het best een lastig spel om te spelen, moet ik zeggen... Ik ben niet heel erg creatief in bouwen (ben ik in Minecraft ook niet, ben nogal van "hoekig" ontwerpen
Maar ik had een vraag over die expeditie. Ik begrijp dat je dat ook los van een normale save kunt doen, maar is datr dan wel de moeite waard? Krijg je daar dan wel iets voor terug in je normale save?
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Je kan de expeditie starten vanuit een nieuwe save, of vanuit je normale save. Vanuit je normale save kun je aan het einde van je expeditie een aantal items/grondstoffen overzetten naar je normale save, en voor de rest krijg je beloning.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:47:
Ongeacht of je expeditie start vanuit nieuwe save of bestaande save, alle expeditie rewards worden na voltooiing beschikbaar voor iedere save.
Voor activated copper, scan planeten vanaf je schip om te kijken of ze het hebben of niet. Het moet gewoon in het lijstje staan.Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 08:47:
* Wailing_Banshee zwaait even
Vind het best een lastig spel om te spelen, moet ik zeggen... Ik ben niet heel erg creatief in bouwen (ben ik in Minecraft ook niet, ben nogal van "hoekig" ontwerpen) en ik ben ook altijd heel erg snel afgeleid. Ik schiet niet echt op in het verhaal, geloof ik
Ik heb bijvoorbeeld een beetje Subnautica gespeeld, op een hele mooie (toxic) water planeet! (vond daar ergens een blueprint voor een onderzeeertje) Moet nu alleen nog een mooie locatie vinden om er een onderwaterbasis te bouwen
Ik wilde daar alleen een ancient ruin bezoeken, en daarna was ik 4 dagen onder water bezig met 2 opknappertjes als gevolg... (moet nog alleen ergens activated copper vinden, dat zou ik ergens moeten kunnen vinden volgens het planetaire overzicht, ik vind echter alleen standaard kopervelden...)
Vwb de expedition starten vanaf je normal save: je kunt je expedition dude spullen meegeven vanaf de terminal in de Anomaly. Geef hem bijv. dingen die veel credits waard zijn, zodat je die bij de trade terminal kunt verkopen en niet op jacht hoeft naar credits tijdens de expedition, of geef hem tech mee, welke je dan op z'n gear/ship kunt installeren.
Wat je niet verbruikt, kun je aan het einde weer terughalen.
Vanaf een nieuwe save heb je dat niet. Je nieuwe save wordt na de expedition een normal save, waarmee je verder kunt spelen.
Je expedition rewards kun je op elke save claimen. Let op, niet de rewards die je voor het behalen van expedition milestones krijgt, maar wel de rewards die je krijgt bij het completeren van een phase.
Na een hiaat van tig jaar waarin ik NMS niet meer aangeraakt heb, toch maar eens EXP19 opgestart om te zien waar 'the fuzz' nu over ging..
Ben nu bijna rond met de expeditie en mij wel al heel goed geamuseerd, de game is wel heel erg gegroeid sinds de launch.. Heb wel ferm moeten zoeken hoe alle nieuwe dingen weer werkten enz, maar al bij al neemt de tutorial je wel goed bij de hand.
Hier en daar moet je wel zoeken waar je bvb. specifieke upgrades kunt vinden enz, maar gelukkig is er nog iets als het web
Enige euvel dat ik nu ondervind is dat de Corvette Modules ook plaatsen innemen in de technology slots. Is het normaal dat je dan zo goed als geen upgrades kunt doen, omdat er simpelweg geen plaats is om te installeren.
Ik weet dat je de class kunt upgraden voor 10,000 Nanites, maar daar ben ik momenteel nog niet.
Is dit de enige manier, want voelt wel heel beperkend aan ?
Ben nu bijna rond met de expeditie en mij wel al heel goed geamuseerd, de game is wel heel erg gegroeid sinds de launch.. Heb wel ferm moeten zoeken hoe alle nieuwe dingen weer werkten enz, maar al bij al neemt de tutorial je wel goed bij de hand.
Hier en daar moet je wel zoeken waar je bvb. specifieke upgrades kunt vinden enz, maar gelukkig is er nog iets als het web
Enige euvel dat ik nu ondervind is dat de Corvette Modules ook plaatsen innemen in de technology slots. Is het normaal dat je dan zo goed als geen upgrades kunt doen, omdat er simpelweg geen plaats is om te installeren.
Ik weet dat je de class kunt upgraden voor 10,000 Nanites, maar daar ben ik momenteel nog niet.
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Toen mijn tech slots vol waren kreeg ik er bij het plaatsen van bepaalde modules, zoals wapens, automatisch slots bij. Maar als je echt ruimte tekort komt kan je Ship Inventory uitbreidingen ook inzetten om extra tech slots toe te voegen ipv cargo slots.KipCurreh schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:30:
Ik ben ook bijna klaar met de expeditie maar het bereiden van vis of iets wil nog niet lukken:) rest wel gedaan maar blijft zeggen “uitvoer vol”
Als je alle maximale slots voor je Class al vol hebt, dan is upgraden de enige manier in Normal mode. Nanites farmen is niet zo heel lastig, maar neemt wel veel tijd in beslag. Je kunt missies doen om nanites te verdienen of sentinels hunten en de Pugneum of Mould in je refiner verwerken tot nanites. Ook die slime zooi die je van kisten in de open werelden krijgt, kun je refinen tot nanites.KipCurreh schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:30:
Maar voor de expedition zou ik me daar niet druk om maken. Die kun je echt met de minimale requirements makkelijk halen.
Misschien een overbodige vraag, maar haal je de uitvoer wel leeg naar je inventory? Het telt pas als je dat er uithaalt.prld schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:14:
Ik ben ook bijna klaar met de expeditie maar het bereiden van vis of iets wil nog niet lukken:) rest wel gedaan maar blijft zeggen “uitvoer vol”
En welke Nutrient Processor gebruik je? Die je in je Corvette hebt, of een die je via je build menu maakt?
Kan zijn dat die in de Corvette een bugje heeft. Probeer het dan met een andere Nutrient Processor.
Al beide gebruikt maar kan niks drukken, maakt niet uit wat ik toevoeg aan invoer, het gaat gelijk op uitvoer vol.Poops_McGhee schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:33:
[...]
Misschien een overbodige vraag, maar haal je de uitvoer wel leeg naar je inventory? Het telt pas als je dat er uithaalt.
En welke Nutrient Processor gebruik je? Die je in je Corvette hebt, of een die je via je build menu maakt?
Kan zijn dat die in de Corvette een bugje heeft. Probeer het dan met een andere Nutrient Processor.
Dan moet je de refiner in je corvette verwijderen. Klinkt misschien gek, maar dat lost de bug met de Nutrient Processor op. Na het maken van een visgerecht kun je de refiner weer terugplaatsen.prld schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:35:
[...]
Al beide gebruikt maar kan niks drukken, maakt niet uit wat ik toevoeg aan invoer, het gaat gelijk op uitvoer vol.
Ik zit nu bij een laatste missie The Purge, maar ik heb ook nog het Atlas Path open staan.
Wat is verstandig en wat zijn de gevolgen van de keuzes? Maakt het verder niet uit welke path je kiest of zitten er voor/nadelen aan de keuzes?
Wat is verstandig en wat zijn de gevolgen van de keuzes? Maakt het verder niet uit welke path je kiest of zitten er voor/nadelen aan de keuzes?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Nee, maakt niet uit welke keuze je maakt. De een geeft je toegang tot de volgende galaxy als je voor iets van green lush kiest, geloof ik. Verder maakt het niets uit.Angeloonie schreef op maandag 15 september 2025 @ 23:59:
Ik zit nu bij een laatste missie The Purge, maar ik heb ook nog het Atlas Path open staan.
Nou top, vandaag zitten harken om Corvette ship te bouwen, heb ik hem eindelijk, doe wat dingen. Mijn game crashed, ik herstart de game en nu heb ik ineens de savegame van gisteravond, wtf?? (Steam)